• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-12 09:34

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

SmokingCrop schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 01:57:
battlelog gewoon in favorieten steken van Chrome? :p
oke bedankt :D

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:56

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die geen choppers/jets kunnen raken met de guided shell in de MBT?

Gisteren met een maat op Silk Road geprobeerd, hij met gunner soflam locken en ik vervolgens guided shell locken en vuren. Na flares/ECM nogmaals en ik zie dan de shell de lucht in vliegen, naar beneden gaan maar raakt vervolgens de chopper niet en vliegt een paar rondjes en verdwijnt ofzo - dacht eerst dat ze uit range waren maar ook op een chopper die toch echt wel in range moest zijn lukte het niet.

Op enemy ground vehicles werkt het wel prima.

Verwijderd

Ik zat in het begin van het potje een tijdje in een LAV, als 2de gunner. En ik ben niet zo goed met die gun. Na een tijdje sprong ik eruit en begon ik mensen neer te maaien met m'n M4. Vandaar de ietwat lage accuracy ;)

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 22:14
Xant0r schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:21:
[...]

Dat was volgens mij voor de Xbox One (exclusief tot aan release op andere platforms), ik geloof dat we die DLC pas ergens in maart krijgen. Als we pech hebben en ze zelfde planning gebruiken als BF3 dan is het pas in juni :).

Back 2 Karkand - December 2011
Close Quarters - June 2012
Armored Kill - September 2012
Aftermath - December 2012
End Game - March 2013
Lijkt me sterk. Ik heb nog steeds het idee dat DICE, eind 2014 een volgend BF deeltje wil uitbrengen.

Rond de release van BF4, stonden destijds de volgende data in de Premium kalender vermeld:
  • China Rising: December 2013
  • Second Assault: Coming Soon
  • Naval Strike: Spring 2014 (Naval Warfare, met kleine en/of grotere eilanden)
  • Dragon's Teeth: Summer 2014 (Urban Warfare / CQB mappen)
  • Final Stand: Summer 2014
De BF4 DLC release kalender is echter helaas weer leeggemaakt.

Mijn vermoeden is dat ergens in de volgende maand (januari) Second Assault zal worden uitgebracht teneinde het oorspronkelijke DLC release schema niet te veel in de war te brengen.

[ Voor 6% gewijzigd door Indy91 op 27-12-2013 11:13 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik ben ook van de spray en pray, boeit mij niet. Unlimited en gratis ammo :) Stats boeien mij ook niet zoveel als ik maar een redelijk K/D heb.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12 21:58
Badtothebone schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:02:
[...]

Ik ben ook van de spray en pray, boeit mij niet. Unlimited en gratis ammo :) Stats boeien mij ook niet zoveel als ik maar een redelijk K/D heb.
En sowieso suppression om je squadmaten te dekken > accuracy.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 08:58:
Zijn er nog meer mensen die geen choppers/jets kunnen raken met de guided shell in de MBT?

Gisteren met een maat op Silk Road geprobeerd, hij met gunner soflam locken en ik vervolgens guided shell locken en vuren. Na flares/ECM nogmaals en ik zie dan de shell de lucht in vliegen, naar beneden gaan maar raakt vervolgens de chopper niet en vliegt een paar rondjes en verdwijnt ofzo - dacht eerst dat ze uit range waren maar ook op een chopper die toch echt wel in range moest zijn lukte het niet.

Op enemy ground vehicles werkt het wel prima.
Heb ik ook. T lijkt bugged te zijn. Ze raken wel, maar 0 damage.

[ Voor 56% gewijzigd door Ekstergroen op 27-12-2013 18:12 ]

Verwijderd

Okasha schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:55:
Silencer FTW! Gewoon het feit dat je niet verschijnt op de minimap :)
Totdat een commander zijn UAV gebruikt.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:06:
[...]

Totdat een commander zijn UAV gebruikt.
Inderdaad }:O
Ik vind het best spijtig dat ze de commander zo'n uav gegeven hebben.. counter uav/spot enzo vind ik allemaal goed, maar uav is zo irritant. Flankeren zit er dan niet meer bij.
en al zeker wanneer er maar 1 commander is of er een commander is die ligt te slapen.. (nee, kicken helpt niet, gisteren nog met man en macht geprobeerd, incompetente squad leaders waar je niets aan hebt..)

[ Voor 22% gewijzigd door SmokingCrop op 27-12-2013 19:29 ]

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-12 19:43
Net een potje gedaan, conquest en stond 1ste. Had 58 kills en 21 deaths, maar de nummer 1 van het andere team had 154 kills en 8 deaths ofzo.. Hij deed alles met de tank. Alleen dan begin ik te twijfelen van, is dat nou een hacker? Qua kills lag ik het hoogst met nog 3 andere ofzo die ook in de 50 zaten. Maar hoe kan iemand er dan zo bovenuit schieten.. Accuracy van hem was 54% ofzo. Kreeg hem zelf ook echt niet dood. ;(

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-12 11:34

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb de vervelende bug dat die mijn loadout niet onthoud van mijn support class:

Ik stel hem in save hem en als ik ingame ga dan heb ik de kale gun in dit geval de RPK-74M

hebben er meer mensen last van, de rest van de loadout is geen probleem

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2cnz4a9.png

yay eerste avond 2e server online en gelijk vol :*)

http://battlelog.battlefi...0&vgmc-min=0&vgmc-max=500

[ Voor 67% gewijzigd door ralph0603 op 27-12-2013 22:48 ]

• Hapkoek
Nice!

Rare vraag maar wat is jouw reden om servers te hosten? Ben d'r niet zo bekend mee dus puur uit nieuwsgierigheid hoor. ;)

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Vooral voor onze "vriendengroep" die enorm begon te groeien om met elkaar te kunnen spelen zonder problemen(vervelende admins die iemand kicken, squads die vol zitten). Het makkelijk kunnen switchen van team(alhoewel de multibalancer dat automatisch doet).
Zelf kunnen beslissen welke mappen er komen, zelf kunnen beslissen welke plugins je draait(zoals de sniper limiter, balancer voor je vrienden en op welke manier je die invult). Server ranked systeem zodat je onderling kan spelen tegen elkaar( !rank in je eigen server).

Tuurlijk brengt het ook veel "zorgen" met zich mee, maar als het eenmaal draait dan heb je er meer plezier aan dan problemen.

Zorgen die je kan bedenken zijn:
- server te vaak leeg (minimum van 4 mensen nodig om een ronde te kunnen starten)
- vervelende spelers die lopen te vloeken(naja heb je een plugin voor)
- mensen die het niet eens zijn met een plugin
- kosten

En zo kan ik nog wel even doorgaan :+

• Hapkoek
Oke leuk, ik ga er vast nog wel een keer een kijkje nemen. :*)

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 16:12
Jammer dat beide servers hardcore zijn!
Niet mijn favoriet, anders had ik graag mee gespeeld!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Hardcore is wennen, maar als je dat gewend ben wil je niet meer naar softcore :9

• Hapkoek
Vind hardcore soms erg gaaf, maar om in zo'n grote map dan hardcore te doen vind ik weer niks. Dan zit je in je tank en heb je amper zicht over het veld.. Meh, vind hardcore leuk met infantry only modes.

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Hapkoek schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:07:
Vind hardcore soms erg gaaf, maar om in zo'n grote map dan hardcore te doen vind ik weer niks. Dan zit je in je tank en heb je amper zicht over het veld.. Meh, vind hardcore leuk met infantry only modes.
Server #1 draait rush, dus vrijwel geen vehicles(op een tank of heli per team na)
Server #2 gaat wss domination icm met conquest draaien. Domination is ook altijd kleine maps.
See you soon O-)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
ralph0603 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:41:
Hardcore is wennen, maar als je dat gewend ben wil je niet meer naar softcore :9
Wat vind je beter dan normal?

Softcore klinkt weer zo minderwaardig (terwijl het moeilijker is imho) en de game is nou eenmaal gebalanceerd rond normal.

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:47
Indy91 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:09:
[...]

Lijkt me sterk. Ik heb nog steeds het idee dat DICE, eind 2014 een volgend BF deeltje wil uitbrengen.

Rond de release van BF4, stonden destijds de volgende data in de Premium kalender vermeld:
  • Dragon's Teeth: Summer 2014 (Urban Warfare / CQB mappen)

Mijn vermoeden is dat ergens in de volgende maand (januari) Second Assault zal worden uitgebracht teneinde het oorspronkelijke DLC release schema niet te veel in de war te brengen.
Gezien de staat en launch van BF4 denk ik dat ze wel twee keer zullen nadenken om eind 2014 al gelijk BF5, BC3 of BF2143 aan te kondigen (announce en releasen zijn 2 verschillende dingen). Maar goed het blijft natuurlijk EA :+

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:17
Hmm op de Battlefield Facebook is 8 uur geleden het volgende geplaatst:
BF4 Premium players - Your Double XP weekend starts today.
We'll see you on the Battlefield.

Check out the Premium calendar to see what's next: http://bit.ly/19btkZT
Echter op Battlelog (serverbrowser) zie ik niks dat de double XP is geactiveerd en de premium kalander zegt nog steeds 2013-12-30

if (!coffee) {
Work = false; }

Indy91 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:09:
[...]

• Dragon's Teeth: [b]Summer 201](Urban Warfare / CQB mappen)

Het is inderdaad verdacht stil rond de releasedate van second assault, vrij zuur maar ik kijk hier meer naar uit dan elke andere DLC. Op SA map Metro weten we tenminste dat rush WEL werkt in plaats van de mwa vanilla maps.

Tenzij ik het gemist heb valt rush me tot nu toe behoorlijk tegen, weetiemand een map/playercount die wel goed werkt in rush?

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:16
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:28:
[...]

Het is inderdaad verdacht stil rond de releasedate van second assault, vrij zuur maar ik kijk hier meer naar uit dan elke andere DLC. Op SA map Metro weten we tenminste dat rush WEL werkt in plaats van de mwa vanilla maps.

Tenzij ik het gemist heb valt rush me tot nu toe behoorlijk tegen, weetiemand een map/playercount die wel goed werkt in rush?
Hoe komt het nou dat iedereen hier zich op zijn achterhoofd krabt terwijl het meerendeel Premium al gekocht heeft? Had je serieus wat anders verwacht van EA en DICE? Al die Youtubers ook al klagen over rotzooi in BF4, goh nou, hoe zou dat toch komen!?
Jovas schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:31:
[...]
Hoe komt het nou dat iedereen hier zich op zijn achterhoofd krabt terwijl het meerendeel Premium al gekocht heeft? Had je serieus wat anders verwacht van EA en DICE? Al die Youtubers ook al klagen over rotzooi in BF4, goh nou, hoe zou dat toch komen!?
Wat heeft premium nou te maken met het ontbreken van DLC release dates?

Maar ja, ik had wel anders verwacht van EA/DIC, ik had niet kunnen bevroeden dat ze zo'n slechte release zouden hebben aangezien BF3 nagenoeg dezelfde engine heeft en het eenvoudig op doorboorduren zou moeten zijn.

Maar goed, BF4 heeft niet veel gekost, als er niet heel snel magische fixes komen dan schrijven we het wel af als een verlies, no biggie, les geleerd. Na 1,5 week niet spelen dankzij verplichtingen rond de feestdagen merk ik pas echt hoe weinig aantrekkingskracht BF4 voor me heeft. Ik mis het geen seconde terwijl ik niet genoeg kon krijgen van BF3 twee jaar geleden.

• NLsandman
  • Laatst online: 10-11 23:30
Xant0r schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 06:28:
[...]

Gezien de staat en launch van BF4 denk ik dat ze wel twee keer zullen nadenken om eind 2014 al gelijk BF5, BC3 of BF2143 aan te kondigen (announce en releasen zijn 2 verschillende dingen). Maar goed het blijft natuurlijk EA :+
Er gaat een gerucht dat visceral aan een battlefield spin off werkt dat geplant staat in 2015.
Een bc3 in mei 2015 of een battlefield 2143 omdat visceral bekend is van dead space.

Misschien is dat de reden dat een groot deel van het visceral team aan bf4 heeft mee geholpen, ervaring
opdoen met battlefield en frostbite?
Frank1973 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:40:
Ik heb de vervelende bug dat die mijn loadout niet onthoud van mijn support class:

Ik stel hem in save hem en als ik ingame ga dan heb ik de kale gun in dit geval de RPK-74M

hebben er meer mensen last van, de rest van de loadout is geen probleem
is voor alle china rising wapens, die worden om een of andere reden telkens gereset.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-12 21:50

w00t00w

Derp

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:40:
Maar goed, BF4 heeft niet veel gekost, als er niet heel snel magische fixes komen dan schrijven we het wel af als een verlies, no biggie, les geleerd. Na 1,5 week niet spelen dankzij verplichtingen rond de feestdagen merk ik pas echt hoe weinig aantrekkingskracht BF4 voor me heeft. Ik mis het geen seconde terwijl ik niet genoeg kon krijgen van BF3 twee jaar geleden.
Ik heb inderdaad precies hetzelfde: bij BF3 pakte ik bijna elk verloren uurtje om even te spelen en moest je me bij wijze van met een loden pijp vanachter mijn PC wegslaan. Met BF4 heb ik die drive om te spelen helemaal niet (ga zometeen voor het eerst in een week weer eens de boel opstarten - ongekend toen BF3 nog actueel was), en als ik het toch opstart duurt een sessie zelden langer dan een uur, anderhalf uur voordat ik er weer helemaal klaar mee ben. Erg zonde, want ik keek erg uit naar BF4, maar nu ik het eenmaal op mijn PC heb draaien merk ik dat ik het eigenlijk een behoorlijk matige game vind waaraan ik lang niet zoveel lol beleef als dat ik had verwacht - het boeit me gewoon nauwelijks, om diverse redenen.

---

• S.J_84
  • Laatst online: 12-06-2024
w00t00w schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:04:
[...]

Ik heb inderdaad precies hetzelfde: bij BF3 pakte ik bijna elk verloren uurtje om even te spelen en moest je me bij wijze van met een loden pijp vanachter mijn PC wegslaan. Met BF4 heb ik die drive om te spelen helemaal niet (ga zometeen voor het eerst in een week weer eens de boel opstarten - ongekend toen BF3 nog actueel was), en als ik het toch opstart duurt een sessie zelden langer dan een uur, anderhalf uur voordat ik er weer helemaal klaar mee ben. Erg zonde, want ik keek erg uit naar BF4, maar nu ik het eenmaal op mijn PC heb draaien merk ik dat ik het eigenlijk een behoorlijk matige game vind waaraan ik lang niet zoveel lol beleef als dat ik had verwacht - het boeit me gewoon nauwelijks, om diverse redenen.
Ik sluit me hier ook bij aan, heb het al eerder aan gegeven volgens mij.
Vind het best zonde, hoop dat ik volgend jaar na wat patches weer wat zin kan vinden om BF4 te op te starten.

Ben nu met een sp game bezig (Dead Space 2) en zit over na te denken op de DayZ trein te springen.

De drang om BF4 te spelen is al weer een tijdje weg.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ggMLHcW.jpg

Nog 3 maanden om de grootste e-sports titel te worden die er is.
Ik ben benieuwd, want tot nu toe heeft BF4 nog helemaal niets wat e-sports titels nodig hebben. 8)7

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:37

Gundogan

Rip and tear, until it is done

unfor schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:31:
[afbeelding]

Ik ben benieuwd, want tot nu toe heeft BF4 nog helemaal niets wat e-sports titels nodig hebben. 8)7
Dacht zeker van: om de grootste fps esports game te worden (op de pc) hoeven we alleen 'maar' voorbij csgo te gaan.

~whoops

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:57
unfor schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:31:
[afbeelding]

AAAAAAhahahHhahahahahhahAHAha!!

Nee. Zal het nooit worden ook, aangezien BF4 Dead On Arrival is (c) EA :P

Kom allemaal QuakeLive spelen, betere netcode en van veel hoger niveau kwa gameplay :D:D:D

(maar de graphics dan!?! graphics=overrated, die hebben niets met gameplay en skills te maken ;) )

Mijn YouTube

Nou de laatste week is voor mij de drang om te spelen juist weer toegenomen.
De laatste patch heeft (voor mij) heel veel goed gedaan.
Maar even over de youtubers en spelers over het algemeen.
Als BF4 te veel op BF3 had geleken was het ook niet goed geweest en hadden we ook steen en been bij elkaar geklaagden waarschijnlijk nog meer als nu want BF3 kon mij naar 2 jaar ook niet meer boeien en werd na dlc ook snel weer veel minder gespeeld.
Kijk er zijn wat fouten gemaakt maar zelfs dat heb ik nog liever dan dat er elk jaar een nieuw deel uitgepoept word met minimale veranderingen.
Want ook BF3 had het geen 6 maand meer volgehouden want volgens mij was iedereen daar ook wel klaar mee en stond men te springen om een nieuw deel.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:08

Christiano007

Ich bin der champion

Heb nu net een key gekocht en hij is aan het installeren.

Heb Bf3 nu een tijd gedaan (maandje of 2 nog maar volgens mij) en deze beviel me zo goed dat ik wel twijfelde om deel 4 te kopen. Maar aangezien dit voor een schijntje kan (20 euro op v&a) wil ik het nu best proberen na wat patches.

Heb er zin in :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-12 21:50

w00t00w

Derp

Nou, ik heb het anderhalf uur volgehouden alvorens ik al die in-game crap weer spuugzat was (best wel ironisch, aangezien de boel op mijn PC technisch eindelijk stabiel is) - voor BF4-begrippen toch nog vrij lang, maar tov. BF3 peanuts.
S.J_84 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:24:
Ben nu met een sp game bezig (Dead Space 2) en zit over na te denken op de DayZ trein te springen.
Same here: heb een paar titels gekocht tijdens de Steam Winter Sale, en ik merk dat ik veel liever die games speel dan BF4. Dat was bij het vorige deel wel anders, toen keek ik niet eens om naar andere titels. Oh well, aan al het mooie komt een einde, maar dat het zo dramatisch zou gaan had ik, ondanks dat we het hebben over een EA-titel, nooit verwacht.

---

• SmokingCrop
  • Niet online
kevz schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:22:
[...]
(maar de graphics dan!?! graphics=overrated, die hebben niets met gameplay en skills te maken ;) )
graphics voegen weldegelijk veel toe (vind ik zelf). Zorgt voor een betere immersie & sfeer :)
maar een spel kan de mooiste graphics hebben, als de gameplay bagger is dan heb je sowieso een slecht spel..

nu ja, ik heb allesinds nog veel plezier aan bf4. K'had bf3 gekocht toen de premium edition uitkwam in september. (1 jaar gespeeld dus ipv 2 zoals velen hier)

[ Voor 29% gewijzigd door SmokingCrop op 28-12-2013 23:00 ]

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
kevz schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:22:
[...]

AAAAAAhahahHhahahahahhahAHAha!!

Nee. Zal het nooit worden ook, aangezien BF4 Dead On Arrival is (c) EA :P

Kom allemaal QuakeLive spelen, betere netcode en van veel hoger niveau kwa gameplay :D:D:D

Je overdrijft enorm nu. De game is niet DOA. Het heeft wat gare bugs maar er ijn duizenden die het met plezier alsnog spelen.

QL is een totaal andere game. Heeft ook niks te zoeken in dit topic.

Sinds de laatste patch zijn de problemen voor mij in BF4 wel zo goed als weg. Mocht wel tijd worden maar het is nu niet minder speelbaar dan BF3.

Heb alleen nog wel afentoe dat tegelijk doodgaan als mijn tegenstander.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:40:
1.5 week is niks. :P
Ik begin al richting de 4 weken te raken en ik mis het totaal niet. Ik heb de game eigenlijk al afgeschreven. Jammer dat ik zo nodig meteen premium ook moest kopen maar daar leer je van. Ik kijk wel of het nog speelbaar wordt. Zo ja dan speel ik het nog wel, zo nee dan jammer. Die nieuwe BF game komt er bij mij niet in. EA kan het op zijn buik schrijven dat ze nog een cent krijgen van mij.
Ze moeten wel met iets heel goeds komen voordat ik nog wat van hun koop. Aangezien het EA is hoef je daar niet op te rekenen dus no monniez voor EA. :+

Oh en rush heb ik al meer dan een maand geleden opgegeven. De druppel was mijn eerste ervaring met Silk Road. Wat een teringmap. Ik heb het niet meer gespeeld sinds de eerste UCAV's verschenen en ik voel ook niet de neiging om het te proberen...

Oh en nog een oude bug. :X

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-12-2013 13:24 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• LosGieros
  • Niet online
Ik kwam er pas afgelopen week achter dat je je eigen schaduw niet ziet?

Maar van iemand anders wel ..?? wtf? 8)7

Zat dus in een gevecht met ventje en ik zie zo zn schaduw heel rustig om de hoek komen, easy target dus..maar toen dacht ik van fuck dat kan mij ook overkomen...maargoed je ziet het dus niet dus niet makkelijk om er rekening mee te houden...

Rapapa...

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:28

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik heb ook het idee dat er een paar hacks online zijn. Van de week zat ik bij iemand ingame(domination) die binnen een minuut of 3 40-2 stond, toen ik op zijn account keek zag ik dat hij consistent 30 tot 35% accuracy had, onafhankelijk van de wapensoort. Nu ga ik niet reported, daarvoor zijn de tools er niet naar. Ik vind dat alleen nogal ongeloofwaardig in deze game, zeker met de problemen waar iedereen toch hinder van ondervind.
LosGieros schreef op zondag 29 december 2013 @ 14:47:
Ik kwam er pas afgelopen week achter dat je je eigen schaduw niet ziet?

Maar van iemand anders wel ..?? wtf? 8)7

Zat dus in een gevecht met ventje en ik zie zo zn schaduw heel rustig om de hoek komen, easy target dus..maar toen dacht ik van fuck dat kan mij ook overkomen...maargoed je ziet het dus niet dus niet makkelijk om er rekening mee te houden...
is dat niet gewoon iets van shadow instellingen? zou wel raar zijn maar eigenlijk niet op gelet of ik mijn eigen schaduw kan zien.

@ de hackusations, ik ben er ook al een paar tegengekomen, gewoon zelfde hacks als bf3, insta kill met elk wapen, basekilling dwz kills maken vanuit de spawn zonder dat ze zelfs je kunnen zien. etc.

reemprive schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:36:
Ik heb ook het idee dat er een paar hacks online zijn. Van de week zat ik bij iemand ingame(domination) die binnen een minuut of 3 40-2 stond, toen ik op zijn account keek zag ik dat hij consistent 30 tot 35% accuracy had, onafhankelijk van de wapensoort. Nu ga ik niet reported, daarvoor zijn de tools er niet naar. Ik vind dat alleen nogal ongeloofwaardig in deze game, zeker met de problemen waar iedereen toch hinder van ondervind.
Er zijn uiteraard hacks, die waren er al weer bij de beta.
Het probleem nu is dat je werkelijk geen idee hebt of je geinstakilled word door een hacker of door DICE. 8)7
Maar 30% accuracy ga je denk ik niet halen in BF4. In BF3 was dat al belachelijk hoog maar nog net mogelijk. BF4 met de netcode, no way...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:03
DanielWW2 schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:43:
[...]
8)7
Maar 30% accuracy ga je denk ik niet halen in BF4. In BF3 was dat al belachelijk hoog maar nog net mogelijk. BF4 met de netcode, no way...
Wel met shotgun :)

• NLsandman
  • Laatst online: 10-11 23:30
DanielWW2 schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:43:
[...]

Er zijn uiteraard hacks, die waren er al weer bij de beta.
Het probleem nu is dat je werkelijk geen idee hebt of je geinstakilled word door een hacker of door DICE. 8)7
Wat ook een probleem is dat evenbalance weinig doet, er zijn public cheats die al een maand niet gedetecteerd zijn.
Radar hacks, esp hacks, no recoil, no sway en aimbot.
Damage modificatie wordt niet meer gebruikt, te gevaarlijk met fairfight,

Verwijderd

NLsandman schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:04:
[...]

Wat ook een probleem is dat evenbalance weinig doet, er zijn public cheats die al een maand niet gedetecteerd zijn.
Radar hacks, esp hacks, no recoil, no sway en aimbot.
Damage modificatie wordt niet meer gebruikt, te gevaarlijk met fairfight,
Een simpele server check op damage was voldoende geweest :X

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58
Ligt bij meer mensen battlelog er uit? Rank is weer 00 en bij overview krijg ik de volgende melding:
"The Game Statistics Engine is currently down."

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:57

Termy

valt er nog wat te fragge?

hellboy123 schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:23:
Ligt bij meer mensen battlelog er uit? Rank is weer 00 en bij overview krijg ik de volgende melding:
"The Game Statistics Engine is currently down."
Had ik net ook maar kan na enkele pogingen wel gewoon spelen. Loadout checken werkt wel.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Hapkoek
Even een vraagje tussendoor, stel ik doe mee aan een potje en halverwege ga ik eruit, krijg ik dan mijn behaalde punten wel als het potje is afgelopen? Of verlies je die dan.

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-12 16:43
en dan nu:

No contact with EA Online. Please try again later.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
MrPompidom schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:49:
en dan nu:

No contact with EA Online. Please try again later.
Ben er ook weer extreem content mee :z

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Hapkoek schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:45:
Even een vraagje tussendoor, stel ik doe mee aan een potje en halverwege ga ik eruit, krijg ik dan mijn behaalde punten wel als het potje is afgelopen? Of verlies je die dan.
de behaalde punten krijg je gewoon nadat het potje is geindigd, ook al ben je er halverwege uitgestapt.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:05
Fijn:

PC GAME-SERVERS
Bijgewerkt: 12:51 PM CST Dec, 29 OFFLINE

Hopen dat ze hem zo online gooien.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Hapkoek
in2duhCore schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:51:
[...]

de behaalde punten krijg je gewoon nadat het potje is geindigd, ook al ben je er halverwege uitgestapt.
Mooi, thanks!

Net Zuni rocktets voor anti infantry vrij gespeeld, tot nu toe gewoon bij de TOW gebleven, zijn die Zuni rockets wat?

• FDMK
Hapkoek schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:00:
[...]

Mooi, thanks!

Net Zuni rocktets voor anti infantry vrij gespeeld, tot nu toe gewoon bij de TOW gebleven, zijn die Zuni rockets wat?
Goed tegen infantry en dus minder tegen tanks. Ik heb het erop zitten in ieder geval.

• Hammetje
grannymark schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:56:
Fijn:

PC GAME-SERVERS
Bijgewerkt: 12:51 PM CST Dec, 29 OFFLINE

Hopen dat ze hem zo online gooien.
Servers voor PC staan nu weer op ONLINE. XBOX, PS staan op OFFLINE

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• PainkillA
  • Laatst online: 20-12 20:27
bij mij geeft battlelog nog aan dat de verbinding offline is met de servers.

Verwijderd

Wil een potje spelen, zie ik tot mijn verbazing dat ik rank 0 ben en dat al mijn favorieten weg zijn ..bekend probleem ?

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-12 23:12
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:27:
Wil een potje spelen, zie ik tot mijn verbazing dat ik rank 0 ben en dat al mijn favorieten weg zijn ..bekend probleem ?
nee hoor..je bent de eerste

• Hammetje
PainkillA schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:26:
bij mij geeft battlelog nog aan dat de verbinding offline is met de servers.
Ik zie inderdaad dat nu alles offline gehaald is. In de reacties op het officiele BF4 forum zie ik dingen voorbij komen over dat DICE/ EA gehacked is. Geen idee waar dat op gebaseerd is. Iig is nu alles offline.

http://battlelog.battlefi...w/2979150493766850145/33/

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-12 07:44
I turn off my Command Center... :*)

Ik ga wel film kijken :)

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Alles down, pffff.

Dan idd maar even de TV aan zetten :)

[ Voor 147% gewijzigd door Statiegeld op 29-12-2013 20:50 ]

• murky123
  • Laatst online: 16:06
moet ik nu handje handje samen met mijn vrouw op de bank zitten??

:'(

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

murky123 schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:53:
moet ik nu handje handje samen met mijn vrouw op de bank zitten??

:'(
Post een ploatje >:) .. mss wil iemand die taak wel voor je waarnemen..? ;)

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het leukste vind ik altijd nog dat ik nu wel even de singleplayer verder zou willen spelen, maar dat kan niet. Nogal kansloos dat online only.

• ruko_rkr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-12 15:47
PilatuS schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:59:
Het leukste vind ik altijd nog dat ik nu wel even de singleplayer verder zou willen spelen, maar dat kan niet. Nogal kansloos dat online only.
Kan gewoon hoor :)
Ben as we speak met campaign bezig!

A day without sunshine is like, you know, night.

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-12 02:25
Het is ook altijd wat met origin moet of de game weer opnieuw installeren. Of hij wilt niet van CD af installeren. Dan blijkt weer de plug in niet te werken kan die weer opnieuw geinstalleerd worden en als dat allemaal is werkt dan gaat de servers ook nog is down. Moet niet veel gekker worden.

[ Voor 23% gewijzigd door comitatus op 29-12-2013 21:03 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:29

discogs

• comitatus
Nu wel eerste 4 servers zijn weer online en direct prop vol.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:29
stats pagina is ook weer up, dus nog half uurtje wachten en dan ga ik het nog maar eens proberen..

discogs

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:48
Hoe joinen die lui uberhaupt ? krijg gelijk een error als ik wil joinen. :|

• comitatus
Axelfoley007 schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:19:
Hoe joinen die lui uberhaupt ? krijg gelijk een error als ik wil joinen. :|
Zat er even op maar werd gekickt heb nu ook weer error.

Alle servers back on.

[ Voor 4% gewijzigd door comitatus op 29-12-2013 21:31 ]

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Blijven klikken je joined vanzelf.

Beide servers weer vol!

http://battlelog.battlefi...0&vgmc-min=0&vgmc-max=500

• FDMK
in2duhCore schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:51:
[...]

is dat eigenlijk ook zo als je gekickt wordt voor too many team kills :+ :+ ?

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ook bij kick krijg je je punten :o

• FDMK
Dat is mooi want ik ga er bij 'locker' nog wel eens uit bij een nade spam :+

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Rooke schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:04:
[...]

Dat is mooi want ik ga er bij 'locker' nog wel eens uit bij een nade spam :+
Ik haalde 43 kills tegen 1 death vanmiddag op Locker met V40's :) maakte niet eens gebruik van mijn main gun. Had ook net zo good een zwembroek en rugzak vol V40's mee kunnen nemen :+

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Nix_R
delete!

[ Voor 90% gewijzigd door Nix_R op 29-12-2013 22:48 ]

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:17

The_Worst

Unox

Pff, wat een hectiek online. :9

Nu sinds twee dagen Battlefield 4 in het bezit en ditmaal voor de PS4. Hiervoor BF3 op de pc en het is nu toch wel een stuk lastiger geworden om tegenstanders te raken. Voordat ik uberhaupt geschoten heb/ik hen in mijn vizier, weten zij mij al te doden. Waarschijnlijk vele uren oefenen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Badtothebone schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:16:
[...]

Ik haalde 43 kills tegen 1 death vanmiddag op Locker met V40's :) maakte niet eens gebruik van mijn main gun. Had ook net zo good een zwembroek en rugzak vol V40's mee kunnen nemen :+
Laat me raden, support- ammo kist en hele tijd alleen maar grenades spammen. DE reden dat ik op NO explosives servers speel, om dit soort noobisme te voorkomen 8)
Hopelijk voeren ze een grenade interval in dat je pas na 5 minuten of-zo weer met je nades kan gooien (als je alles hebt opgemaakt, je kan dus wel een aantal keer achter elkaar gooien maar niet constant)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Nix_R
D0gtag schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:31:
[...]

Laat me raden, support- ammo kist en hele tijd alleen maar grenades spammen. DE reden dat ik op NO explosives servers speel, om dit soort noobisme te voorkomen 8)
Hopelijk voeren ze een grenade interval in dat je pas na 5 minuten of-zo weer met je nades kan gooien (als je alles hebt opgemaakt, je kan dus wel een aantal keer achter elkaar gooien maar niet constant)
Zoiets zou inderdaad wel mooi zijn!
Op Operation Locker worden er bij de chokepoints 100en granaten en m320's afgeschoten, niet normaal meer!
De effecten van een server tick rate van 30 en een client update rate van 10 zijn door 90NIN3 (een serieuze e-sports speler) in beeld gebracht:

YouTube: BF4 - The Actual Problem with the Netcode

Het is niet best....

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 07:03
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 30 december 2013 @ 01:33:
De effecten van een server tick rate van 30 en een client update rate van 10 zijn door 90NIN3 (een serieuze e-sports speler) in beeld gebracht:

Het is niet best....
Tjah mensen met glasvezel (like me ;w) zijn de pineut pff

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Badtothebone schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:16:
[...]

Dit is BF4 in zijn meest sneue vorm....

En het nog trots melden ook... pfff daarom vermijd ik locker, daar zitten alleen maar stat hoeren.

Verwijderd

Jedi Geub schreef op maandag 30 december 2013 @ 08:39:
[...]

Dit is BF4 in zijn meest sneue vorm....

En het nog trots melden ook... pfff daarom vermijd ik locker, daar zitten alleen maar stat hoeren.
Meh, als er niets te doen is ga ik altijd even voor Locker pistols only :D.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:28

codex

Geen OpenAI agent :)

Het is niet best....
Dat is inderdaad niet best. Ik heb het idee dat veel spelers zich onbewust hier op aan passen. Rushen in BF4 lijkt wel onbegonnen werk, zo vaak scenario's waarbij ik iemand tegen het lijf loop en bijvoorbeeld met een shotgun op iemand schiet, geen enkele hitreg krijg maar instant dood neer val terwijl de ander soms zelfs met een pistool blijkt mij te hebben gekilled.

• Gundogan

Gundogan

Het is niet best....
Tickrate van 30 hoeft op zichzelf geen probleem te zijn (zie Tech3 engine). En tussen spectatormode en clients zit altijd een verschil.

+ op het einde op het einde heeft de dev het alleen over client -> server. Niet server -> client. Hier kunnen verschillen tussen zitten (wat je al aangeeft, maar in de video een beetje verkeerd wordt neergezet). Hoewel 10 "Hz" wel erg weinig is (om ook hier de Tech3 engine aan te halen: je hebt max van 100 hierop in je config wat resulteert in ongeveer 63 "Hz" @ 125fps, server -> client is 30).

[ Voor 5% gewijzigd door Gundogan op 30-12-2013 11:49 ]

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Gundogan schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:40:
[...]

Tickrate van 30 hoeft op zichzelf geen probleem te zijn (zie Tech3 engine). En tussen spectatormode en clients zit altijd een verschil.

+ op het einde op het einde heeft de dev het alleen over client -> server. Niet server -> client. Hier kunnen verschillen tussen zitten. Hoewel 10 "Hz" wel erg weinig is (om ook hier de Tech3 engine aan te halen: je hebt max van 100 hierop in je config wat resulteert in ongeveer 63 "Hz" @ 125fps).
Je wil eigenlijk minimaal ieder frame een update hebben v/d server.
En 10 is wel erg weinig, dat is 100ms!

Ik had laatst de meeste trieste death ooit.
Ik schiet een ventje, die in een klim animatie zat, in zijn rug!
Ventje was dood, ik loop vervolgens weg en dik een seconde later had hij me toch ook neer geschoten 8)7 (trade-kill)

Als ik een tegenstander al niet eens in hun rug neer kan schieten wat moet ik dan om een kill te krijgen.
Met zijn alleen Locker spelen en spammen dan?
Die vertraging is gewoon game-breaking.

eSports.... :F
Gundogan schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:40:
[...]

+ op het einde op het einde heeft de dev het alleen over client -> server. Niet server -> client. Hier kunnen verschillen tussen zitten. Hoewel 10 "Hz" wel erg weinig is (om ook hier de Tech3 engine aan te halen: je hebt max van 100 hierop in je config wat resulteert in ongeveer 63 "Hz" @ 125fps, server -> client is 30).
Tussen spectatormode en clients moet helemaal geen verschil zitten, tenzij er expres een delay is ingebouwd. Het is dezelfde engine die op basis van dezelfde aangeleverde informatie rendert als 2 individuele clients zouden doen.

Het shockerende hier is dat de game op jouw client 30 keer per seconde informatie krijgt alleen maar 10 keer per seconde zelf informatie doorstuurt naar de server. Dit gekoppeld met de client-side hit registration en het ping verschil zorgt voor de de-sync tussen de clients en wonky gameplay (insta-deaths etc.)

Jij noemt de Tech3 engine, maar daar zag iedereen in principe hetzelfde en bepaalde de server wat wel of niet een kill was. Bij frostbite 3 rendert elke client niet dezelfde beelden en worden hele beslissingen geüpload die de server goedkeurt mits hij in datzelfde timeframe geen tegenstrijdige informatie krijgt wat dus de in dit filmpje 100ms + ping kan duren.

Als ik het goed heb tenminste. ;)

• Gundogan

Gundogan

[b][message=41504076,noline]A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 30 december 2013 @
Jij noemt de Tech3 engine, maar daar zag iedereen in principe hetzelfde en bepaalde de server wat wel of niet een kill was. Bij frostbite 3 rendert elke client niet dezelfde beelden en worden hele beslissingen geüpload die de server goedkeurt mits hij in datzelfde timeframe geen tegenstrijdige informatie krijgt wat dus de in dit filmpje 100ms + ping kan duren.

Als ik het goed heb tenminste. ;)
'Zelfs' de Tech3 engine heeft een ingebouwde delay (standaard 50ms volgens mij, meestal meer nu) voor interpolatie/extrapolatie (network smoothing). En door de ping/lag zullen clients nooit hetzelfde zien en zonder anti-lag/lag compensatie is dat niet lekker speelbaar. Zowat alle moderne Tech3 engine games (zeg maar van na begin '00s) hebben dit met wisselend succes. En dat alles zorgt ervoor dat spectator mode (die eigenlijk geen anti-lag technieken heeft toegepast) niet gelijk is aan een client. Sterker nog, de om-het-hoekje-doodgaan-situaties kunnen hierdoor voorkomen, dus clients zijn nog steeds niet hetzelfde, maar alles is wel eerlijker (voor zowel high als low pingers btw).

De Tech3 engine games hebben verder inderdaad server checks wat voor meer stabiliteit zorgt en minder gare hacks (spelers knifen vanuit je eigen basis over de hele map heen).

Dit zijn wat testen (voornamelijk om te kijken of oudere CoD games ingebouwde lag hebben in een ~0 ping situatie) die ik een tijd geleden heb gedaan in verschillende CoD games (Black Ops 2 heeft een server tickrate van waarschijnlijk 20, CoD2 30) (rerip van youtube dus kwaliteit is niet super):

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nLmhhzwgHTU&]

Dat laatste is een voorbeeld van hoe gaar leanen kan zijn en is niet perse gerelateerd aan online ervaringen (meer van hoe player camera's werken in FPS games). :)

Maar terug naar BF4. Het simpel verhogen van de tickrates en serverside checks inbouwen zal waarschijnlijk niet gaan. Ik zie Stewie al kijken naar z'n smeltende servers. :) Je kan er wel omheen bouwen, maar dan moet je haast wel teruggaan naar hitscan voor infanterie en minder serverside physics. De reden waarom je met CS:GO een 128 tickrate kan hebben is uiteraard omdat die game een stuk simpeler is en met veel minder spelers is. Hoewel met BF4 "esports" je ook maar 5v5 hebt zonder vehicles en lololution. Dus dan zou je voor die situatie wat strakkere netcode settings kunnen hebben. Maar dan moet je weer officiële support hebben van Dice of (meer) server en client side commands toelaten.

Of ze gaan met Dice eens langs bij SOE om te zien hoe ze het met Planetside 2 doen (niet dat die game perfect is qua netcode, maar in ieder geval beter dan Dice voor elkaar heeft gekregen met BF3/4). :X

Het is niet best....
Het is dus hardcoded...
De 30 tick wisten we eigenlijk al omdat BF3 en BFBC2 dat ook hadden. Dat je client maar 10hz verversing doet is de druppel. Ik denk dus ook dat er bedoelt word dat je client maar eens in de 99/100ms een update verstuurt. Dat verklaard de ongelofelijke lading aan BS die je krijgt als je speelt.

Dit is dus het resultaat van de bullet travel, destructie maar ook dingen zoals Levelution, server side golven etc. Als het zo moet dan mag Levelution oprotten. Het enige dat wel moet blijven is bullet travel omdat zonder dat je alleen maar word afgeschoten door wookiez...
Wat eigenlijk zou moeten is dat de capaciteit per server verdubbeld word zodat we tenminste 60 tick krijgen en dan ook een fatsoenlijke client refresh maar dat zie ik niet gebeuren. :/

lvlcap vind ook al ong dezelfde punten, er zit te veel bagger in bf4, te veel nutteloze meuk en features, die eerlijk gezegd vrijwel niets toevoegen en zorgen dat er zoveel data moet worden berekend, dat de netcode zo verlept is geworden.

• Gundogan

Gundogan

SouLLeSSportal schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:49:
[video]
lvlcap vind ook al ong dezelfde punten, er zit te veel bagger in bf4, te veel nutteloze meuk en features, die eerlijk gezegd vrijwel niets toevoegen en zorgen dat er zoveel data moet worden berekend, dat de netcode zo verlept is geworden.
Download BF1942, speel wat potjes met 50-75+ ping of tegen spelers met 50-75+ ping. Dan zie je dat Dice toen al er niet veel van bakte.

Lvlcap heeft goede punten verder. Te veel content die je moet balanceren wat niet lukt en te weinig focus op specifieke gamemodes omdat je alles 'moet' toevoegen om mee te komen als full price AAA shooter en dan ga je shortcuts nemen zoals maps die elk alle gamemodes moeten draaien wat het design niet ten goede komt.

Ach het is al jaren zo dat Battlefield en Call of Duty populair zijn vanwege een totaal gebrek aan concurrentie. Er is geen enkel serieus alternatief geweest dat zich kon meten met de Battlefield of Call of Duty serie. En hoe slecht beide games ook zijn geworden, hoe weinig vooruitgang er ook geboekt is, we hebben geen keuze als we een multiplayer shooter willen spelen met een realistische setting.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Gundogan schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:31:
[...]

'Zelfs' de Tech3 engine heeft een ingebouwde delay (standaard 50ms volgens mij, meestal meer nu) voor interpolatie/extrapolatie (network smoothing). En door de ping/lag zullen clients nooit hetzelfde zien en zonder anti-lag/lag compensatie is dat niet lekker speelbaar. Zowat alle moderne Tech3 engine games (zeg maar van na begin '00s) hebben dit met wisselend succes. En dat alles zorgt ervoor dat spectator mode (die eigenlijk geen anti-lag technieken heeft toegepast) niet gelijk is aan een client. Sterker nog, de om-het-hoekje-doodgaan-situaties kunnen hierdoor voorkomen, dus clients zijn nog steeds niet hetzelfde, maar alles is wel eerlijker (voor zowel high als low pingers btw).

De Tech3 engine games hebben verder inderdaad server checks wat voor meer stabiliteit zorgt en minder gare hacks (spelers knifen vanuit je eigen basis over de hele map heen).

Dit zijn wat testen (voornamelijk om te kijken of oudere CoD games ingebouwde lag hebben in een ~0 ping situatie) die ik een tijd geleden heb gedaan in verschillende CoD games (Black Ops 2 heeft een server tickrate van waarschijnlijk 20, CoD2 30) (rerip van youtube dus kwaliteit is niet super):

[video]

Dat laatste is een voorbeeld van hoe gaar leanen kan zijn en is niet perse gerelateerd aan online ervaringen (meer van hoe player camera's werken in FPS games). :)

Maar terug naar BF4. Het simpel verhogen van de tickrates en serverside checks inbouwen zal waarschijnlijk niet gaan. Ik zie Stewie al kijken naar z'n smeltende servers. :) Je kan er wel omheen bouwen, maar dan moet je haast wel teruggaan naar hitscan voor infanterie en minder serverside physics. De reden waarom je met CS:GO een 128 tickrate kan hebben is uiteraard omdat die game een stuk simpeler is en veel minder spelers is. Hoewel met BF4 "esports" je ook maar 5v5 hebt zonder vehicles en lololution. Dus dan zou je voor die situatie wat strakkere netcode settings kunnen hebben. Maar dan moet je weer officiële support hebben van Dice of (meer) server en client side commands toelaten.

Of ze gaan met Dice eens langs bij SOE om te zien hoe ze het met Planetside 2 doen (niet dat die game perfect is qua netcode, maar in ieder geval beter dan Dice voor elkaar heeft gekregen met BF3/4). :X
Ik vind het lastig om de vergelijking met relatief nieuwe of niet-source shooters goed te maken aangezien het meestal (slechte) console ports zijn met weinig tot geen pc optimalisaties. Quake II is wat mij betreft nog steeds de gouden standaard wat goed door geëvolueerd is naar Half-Life -> Source Maar ik kan me goed voorstellen dat de consoles beperkingen opgelegd hebben gekregen qua gebruik van bandbreedte en het aantal 'ticks' door gebruik te maken van p2p servers.

Misschien dat frostbite ook met dergelijke beperkingen is gebouwd en dat het dusdanig hardcoded is dat er geen mogelijkheid is om de server en client rates te veranderen. Zo maken ze het spel wel toegankelijk voor het grootste deel van de wereld maar wij, met goede internetverbindingen, komen er relatief beroerder af. Al zou dit natuurlijk weer een bijzonder dom zijn aangezien het echte geld niet uit de 2e of 3e wereld komt, maar gewoon uit het Westen.

Een andere optie is natuurlijk dat dit deels een financiële reden heeft, er zijn nu minder servers benodigd en servers die kunnen draaien op beduidend mindere of oudere hardware. Er zijn exclusieve overeenkomsten met GSP's dus daar zullen we het fijne nooit van weten. Dat an sich stemt ook niet hoopvol, ik zou graag zien dat mensen zelf met de server files aan de slag kunnen in plaats van DICE op zijn woord te moeten geloven, kijken of die hogere tickrates inderdaad niet hoger kunnen.

Maar terug naar het e-sports, als daar niet heel snel enorme fixes of aparte modes/servers voor komen, dan is dat definitief einde oefening en is het uiteindelijk toch Dead on Arrival gebleken. Hadoukenzzz heeft er ook een leuk filmpje over, die kijkt naar Titanfall als BF4 killer en eerlijk gezegd kijk ik daar ook heel erg naar uit.

YouTube: Battlefield 4: Could Titanfall be the last nail in the coffin?
Gundogan schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:54:
[...]

Download BF1942, speel wat potjes met 50-75+ ping of tegen spelers met 50-75+ ping. Dan zie je dat Dice toen al er niet veel van bakte.

Lvlcap heeft goede punten verder. Te veel content die je moet balanceren wat niet lukt en te weinig focus op specifieke gamemodes omdat je alles 'moet' toevoegen om mee te komen als full price AAA shooter en dan ga je shortcuts nemen zoals maps die elk alle gamemodes moeten draaien wat het design niet ten goede komt.
bc2 was nog te doen maar ook niet 100% vooral knifen was nogal buggy, maar de laatste games zijn idd alleen maar slechter geworden. Ik denk hoe mooier en ingewikkelder de games worden en hoe meer gamemodes etc in het spel zit, hoe hoger die netcode ' lag' of wat dan ook zal worden. Ze moeten denk ik als ze dit willen oplossen een compleet nieuwe wijze van de opbouw gaan inzetten, want met de huidige code gaat het gewoon niet veel beter worden.
Of ze moeten de datastream gewoon verminderen, geen levolution, geen 10+ gamemodes, minder meuk in de maps etc. Maarja wij willen ook mooiere game dus er zal ergens iets minder worden, in dit geval dus de netcode. :'(
Tsurany schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:00:
Ach het is al jaren zo dat Battlefield en Call of Duty populair zijn vanwege een totaal gebrek aan concurrentie. Er is geen enkel serieus alternatief geweest dat zich kon meten met de Battlefield of Call of Duty serie. En hoe slecht beide games ook zijn geworden, hoe weinig vooruitgang er ook geboekt is, we hebben geen keuze als we een multiplayer shooter willen spelen met een realistische setting.
idd, cod is ook al vanaf mw2 steeds matiger geworden tot op het punt dat je bij blops gewoonweg niet meer dan 3 rondes kon spelen zonder crash. Die fix, als die er al is gekomen, duurde zo lang dat ik het na 40 uur ofzo in de stofhoek heb geflikkerd. Het speelde verder wel aardig maar ook daar had je kills van lui om hoekjes heen etc.
Ik denk wel dat als bf4 niet significant verbeterd, dat hier wel een grote stap is gemaakt voor veel mensen, dat ze geen bf of cod game meer kopen door zulke gruwelijke netcode. als er dan een game als titanfall komt die dit wel goed doet, lekkere gameplay (al is het nauwelijks een vergelijkbare shooter) geeft en prima draait, dan er een leegloop zal ontstaan op die beide franchises. Ik denk dat titanfall best een goede game zal worden maar het hangt af van de replay waarde. Blijven die titans leuk of is het meer een gimmick wat je vrij snel klaar mee bent? We zullen het zien...

[ Voor 36% gewijzigd door SouLLeSSportal op 30-12-2013 13:20 ]

SouLLeSSportal schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:14:
Maarja wij willen ook mooiere game dus er zal ergens iets minder worden, in dit geval dus de netcode. :'(

[...]

Als er dan een game als titanfall komt die dit wel goed doet, lekkere gameplay (al is het nauwelijks een vergelijkbare shooter) geeft en prima draait, dan er een leegloop zal ontstaan op die beide franchises. Ik denk dat titanfall best een goede game zal worden maar het hangt af van de replay waarde. Blijven die titans leuk of is het meer een gimmick wat je vrij snel klaar mee bent? We zullen het zien...
Ja precies, de uitgevers lijken inderdaad te denken dat wij uitsluitend mooiere games willen, maar uiteindelijk draait het wat mij betreft ook om de replay waarde van de gameplay. De onhoudbare drang om nóg een potje te spelen.

Mooie graphics zijn nooit een straf, maar staan voor MP games eigenlijk altijd in de weg van de gameplay met als gevolg dat de instellingen eigenlijk altijd direct op low gaan.

Titanfall probeert in elk geval weer eens iets heel nieuws in het genre in plaats van de eerdere versies van de game (zoals BF en CoD) helemaal vol te proppen met zoveel mogelijk gadgets/wapens/emblems/onzin.

Verwijderd

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:38:
[...]

Ja precies, de uitgevers lijken inderdaad te denken dat wij uitsluitend mooiere games willen, maar uiteindelijk draait het wat mij betreft ook om de replay waarde van de gameplay. De onhoudbare drang om nóg een potje te spelen.

Mooie graphics zijn nooit een straf, maar staan voor MP games eigenlijk altijd in de weg van de gameplay met als gevolg dat de instellingen eigenlijk altijd direct op low gaan.

Titanfall probeert in elk geval weer eens iets heel nieuws in het genre in plaats van de eerdere versies van de game (zoals BF en CoD) helemaal vol te proppen met zoveel gadgets/wapens/emblems/onzin.
Dat willen de meeste mensen ook gewoon. :). Een klein gedeelte wil een goede game. Ik heb dit deel weer opgegeven. 94 uur gespeeld, eigenlijk zonde van m'n tijd.

• SmokingCrop
  • Niet online
140 uur gespeeld en nog steeds heb ik zin om te spelen :*)
Gisteren met een vriend nog eens bf3 gespeeld en had daar eerlijk gezegd meer netcode bullshit in close range dan in bf4..

Ik begrijp de hele heisa rond bf4 niet goed.
Pagina: 1 ... 87 ... 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.