Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 06:22:
Ik vind het maar moeilijk om mee te komen kwa kills, ook ontiegelijk veel cheaters tegen gekomen al op de chinese servers waar ik speel (woon in azie) zeker 1 a 2 per speel sessie.
Dat ik eigenlijk niet echt mee kan komen, soms zit ik in de top 5 soms ben ik laaste met 2 kills en 10 deaths bijvoorbeeld, terwijl ik redelijk consisten schiet. Ik kan niet goed overweg met de meeste wapens behalve de ak12 of de pwd daar krijg ik wel een aardig portie kills mee, maar dan wel alleen op korte afstand... de recoil van de meeste wapens ligt mij niet.
In BF3 kon ik zowel kort als midlang kills maken met me ak74u, heerlijk snipers killen op een redelijk afstand met ironsight, nu heb ik vaak niet eens een hit, of ik heb een hit maar dan na 5 x nog een hit marker te hebben gehad leven ze nog en zijn ze inmiddels al vertrokken van hun positie en ben ik mooi het haasje
Het zal natuurlijk ook met skills te maken hebben, maar zelfs met de pp2000 kan ik niets in dit spel door de enorm lage damage, waar ik in bf3 toch vaak in de top 3 stond met dit wapen kwa kills.
Je zal ook even een beetje moeten wennen aan de nieuwe wapens. Ik had in het begin ook moeite een positieve KDR te halen, maar haal nu in DOM en CQS kaarten als ik voor de infantry oorlog ga toch wel nette KDRs van 2 of 3. De juiste wapens en attachments unlocken is daar een belangrijk onderdeel van, evenals wennen aan hoe het wapen zich gedraagt op korte en lange afstand.
Ik ben fan van de FAMAS met red dot, compensator en angled grip voor infantry chaos (DOM / TDM)
De MG4 met FLIR, bipod en flash hider in custom-hardcore (HC met kaart, dus de BF3 hardcore server settings) voor het betere camp- en anticampwerk (zonder 3D spotting is FLIR fenomenaal nuttig).
Voor long-range LMG gepruts heb ik de M240b met bipod en Prisma scope (en straks de M60e4

)
De ACW-R met compie, holo, angled grip is m'n engineer wapen, werkt niet lekker op afstand maar op afstand heb je SRAWs dus waarom zou je je carbine dan gebruiken.
Om te snipen gebruik ik de standaard sniper met 4x scope, in "custom HC", al dan niet met demper.
De JNG-90 met FLIR en demper voor offensive recon of Domination; vooral erg handig in Rush, waar iedereen verwacht dat een attacker sniper in z'n base nutteloos ligt te zijn, terwijl ik juist m'n beacon en TUGS bij de bombsite neerkwak en defenders in de rug schiet. De reden om de JNG te nemen in plaats van die default sniper is dat ik daar geen FLIR voor heb en het zonder 3d spotten weer belangrijk is dat je snel mensen ziet. En de range van een 4x scope wil je helemaal niet hebben als je aan het aanvallen bent.
De standaard wapens die je voor elke class krijgt zijn meestal niet de beste maar zijn wel, behalve de engineer's PDWtje, makkelijk bruikbare wapens. De U100 mk5 schiet lethargisch maar hij is wel lekker accuraat, de AK12 is op langere afstanden nog steeds uitstekend bruikbaar, de standaard sniper is verder prima (sowieso weinig verschil tussen snipers, 1 hit kill als je kunt mikken en 2 hit kill als je dat niet kunt) en op de engineer zet je zo snel mogelijk de eerste carbine, de 5c. En dat ding is ook prima om mee te beginnen, zuiver genoeg, sterk genoeg, en niet al te huppelig bij volauto vuur.
Ik zou dus eerst die standaard wapens gewoon eens een stuk volspelen en leren gebruiken voor je op zoek gaat naar het beste wapen voor jouw speelstijl. De hogere ROF maakt latere wapens dodelijker dan de starter guns, maar het maakt ze ook lastig beheersbaar. De FAMAS schiet bijna twee keer zo snel als de U100 mk5, maar de U100 kun je een halve clip uit persen en je doel nog redelijk raken, terwijl je bij de FAMAS halverwege kogel zes al een serieuze dreiging voor laagvliegende trekvogels wordt.