Winkiller schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:42:
[...]
Altijd voor een bocht afremmen en hard er weer uit. Ik kan je melden dat als je met snellere auto's gaat rijden die ABS wel belangrijker wordt. Je ben een goede coureur als je in de hogere klasse's
zonder ABS voor de bochten kan aanremmen zonder te glijden.
Ik zit met mijn amateuristische speelse manier van racen nu op level 450 dacht ik en alleen op de Indianapolis Oval rij ik wel eens zonder de ABS.

ah ik dacht dat jij toch ook zonder ABS reed

Grappig. Anyway, de enige assist die daadwerkelijk extra tijdwinst oplevert is de traction control. De rest kost tijd, omdat de ABS er langer over doet om in te grijpen dan wanneer je dit zelf (op het juiste rempunt met precies de juiste remdruk) zou kunnen doen. Ik ben met dezelfde rempunten en remdruk met ABS gemiddeld 0,1 seconden per bocht extra kwijt aan tijd. Lijkt misschien muggeziften, maar een stuk of 10 a 15 bochten per baan, en dan een rondje of 5 rijden, scheelt op het totaal toch weer dik 5 seconden die ik onnodig kwijt raak.
Ik vind het persoonlijk heel jammer dat traction control gebruik nog steeds leid tot top 100 klasseringen. Ik zou graag willen zien hoe die top 100 jongens rijden met echt alles uit, puur op skill rijdend
Wat heel belangrijk is bij Forza is het op tijd remmen. Leer eerst om steevast zonder ABS te vroeg te remmen (maar niet te hard zodat je banden gaan blokkeren, blokkerende banden = geen contact met het wegdek en dus niet kunnen sturen), en pak dan laat de binnenkant van de bocht zoals in
http://www.drivingfast.ne...racing-line/late-apex.jpg staat. De blauwe lijn is wat de kortste route door de bocht zou moeten zijn, de groene lijn is daarentegen vaak sneller, omdat je eerder in de bocht al op het gas kan. Die techniek levert vaak veel snellere en strakkere tijden op.
Verder is het inderdaad vooral een kwestie van smaak / skills die bepalen wat in een Tune van een auto voor jou lekker werkt of wat niet goed werkt. Ik houd persoonlijk van een auto die wat overstuur heeft en zich in de bochten iets nerveus gedraagt. Ik kan dat redelijk goed opvangen, en kan daardoor met iets minder downforce rijden = levert weer snelheid en seconden op het rechte stuk