[Xbox One] Forza motorsport 5

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:57

djbarney

XBL: DeejayBarney

mfreriks schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:47:
Over tunen gesproken, ik krijg het niet onder de knie om er wat lekkers uit te krijgen. En elke keer testen... Dat zit me vooral tegen, testen = baan laden, x aantal rondjes rijden wederom laden, tunen, laden rijden laden. duurt allemaal net te lang:(
Over het algemeen is het niet heel lastig, maar je moet inderdaad het truukje even door krijgen. Voor de meeste auto's is de volgende flow eigenlijk wel goed toepasbaar. Het herkennen van overstuur / onderstuur is ook niet heel lastig overigens, daar is voldoende over te vinden :)

http://i.imgur.com/byemI.jpg

dat ik begon met wat basis tunes in forza 3 destijds, ben ik begonnen met de guides van de heren op deze locatie http://blygilmore.com/rfra/driver-resources/ <- neem eens een paar van die (video)guides door en kijk wat je er van meepikt. Voor mij hielp het in ieder geval met het goed begrijpen en redelijk kunnen inschatten welke parameters ik wil veranderen, en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-03 22:25
djbarney schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:43:
[...]

Over het algemeen is het niet heel lastig, maar je moet inderdaad het truukje even door krijgen. Voor de meeste auto's is de volgende flow eigenlijk wel goed toepasbaar. Het herkennen van overstuur / onderstuur is ook niet heel lastig overigens, daar is voldoende over te vinden :)

http://i.imgur.com/byemI.jpg

dat ik begon met wat basis tunes in forza 3 destijds, ben ik begonnen met de guides van de heren op deze locatie http://blygilmore.com/rfra/driver-resources/ <- neem eens een paar van die (video)guides door en kijk wat je er van meepikt. Voor mij hielp het in ieder geval met het goed begrijpen en redelijk kunnen inschatten welke parameters ik wil veranderen, en waarom.
Kijk aan, hier kan ik wel wat mee denk ik! maar eens een keer in verdiepen!:) Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03-2023

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

mfreriks schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:47:
Over tunen gesproken, ik krijg het niet onder de knie om er wat lekkers uit te krijgen. En elke keer testen... Dat zit me vooral tegen, testen = baan laden, x aantal rondjes rijden wederom laden, tunen, laden rijden laden. duurt allemaal net te lang:(
Wanneer je een testrit gaat maken, kun je vanuit het pauze menu je auto tunen. Dit scheelt weer wat laden ;)

Aantal maanden geleden heb ik wat video's toegevoegd m.b.t. tuning. Misschien dat ze helpen;

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42127555

XBL: Hypernova NL | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Turbo Timmeh schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:51:
[...]

Wanneer je een testrit gaat maken, kun je vanuit het pauze menu je auto tunen. Dit scheelt weer wat laden ;)

Aantal maanden geleden heb ik wat video's toegevoegd m.b.t. tuning. Misschien dat ze helpen;

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42127555
Dat scheelt inderdaad ook een heel stuk, zo kan je relatief makkelijk even een setting aanpassen en deze zelfde setting door een paar bochten jagen om te kijken of het het gewenste effect heeft. Ik zal zeker ook jouw video's nog eens doornemen, thanks voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 17:35

Winkiller

De Mopperpot

Hier dan ook maar even plaatsen: -> The Forza Horizon 2 Demo is Coming!

=> Klik <=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 22:30

Joostk

Barkrukprofeet

We hebben een Horizon topic?
[Xbox One/360] Forza Horizon 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

8)7 Inderdaad, ik heb de topics door elkaar gegooid, sorry. Het staat inmiddels ook op de plek die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:32
Sinds gisteren een Xbox One met Forza 5 gehaald, prachtspel :D
Willen jullie me toevoegen? BeerkeeperNL is mijn gamertag.

Ben wel meer van het Tag (Virus), maar dat kan alleen op het vliegveld?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Beerkeeper schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:50:
Sinds gisteren een Xbox One met Forza 5 gehaald, prachtspel :D
Willen jullie me toevoegen? BeerkeeperNL is mijn gamertag.

Ben wel meer van het Tag (Virus), maar dat kan alleen op het vliegveld?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik speel eigenlijk alleen de "normale" race varianten, voor tikkertje kies ik liever iets als destruction derby of burnout of iets dergelijks :) Ieder zn ding natuurlijk :) Ik heb je in ieder geval toegevoegd, mocht je n keer willen meedoen met de tweakers groep dan kan je gewoon joinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 13-06 16:57

Pykow

Angelo OTR

Vrijdag kan ik forza 5 downloaden. Ik kan niet wachten op een race game.
Op de ps4 heb je nog niks.

Vrijdag krijg ik me xboxone

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:19
Pykow schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:34:
Vrijdag kan ik forza 5 downloaden. Ik kan niet wachten op een race game.
Op de ps4 heb je nog niks.

Vrijdag krijg ik me xboxone
Ik ook maar gezien de verwachte drukte ben ik bang dat het wel even duurt eer je de game hebt gedownload en kan spelen gezien de grootte van de game. Het word word voor mij waarschijnlijk pas zondag dus misschien is de ergste drukte dan al voorbij :P

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-06 19:28
Je kunt de game spelen tijdens het downloaden, dus opzich valt het wachten nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Na 30% moet je het al kunnen spelen heb ik gelezen. Al kan ik maar 1 rondje racen haha.

• Rossi46
  • Laatst online: 00:43
Zooo, morgen (of eigenlijk zaterdag, eerst de game downloaden) eindelijk beginnen aan Forza 5! oOo

Kan ik online gelijk competitief mee scheuren (dus zonder goed gevulde garage) of moet ik daarvoor eerst de career een beetje succesvol doorlopen?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• skreppiedoe
Rossi46 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:52:
Zooo, morgen (of eigenlijk zaterdag, eerst de game downloaden) eindelijk beginnen aan Forza 5! oOo

Kan ik online gelijk competitief mee scheuren (dus zonder goed gevulde garage) of moet ik daarvoor eerst de career een beetje succesvol doorlopen?
Ik denk het laatste en ach je moet maar zo denken: er zijn altijd mensen die nog minder snel zijn (waar ik er zeer waarschijnlijk 1 van ben 8)7 ) .
Maar ik heb er wel zin om aan deel 5 te beginnen,alleen de vraag is wanneer aangezien ik nog een aantal andere dingen te doen heb. Gevalletje foute planning |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Rossi46 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:52:

Valt gelukkig mee. Als het goed is krijg je n aantal auto's direct al in je garage, en zijn er een paar gratis te verkrijgen. Als je daarmee gaat rijden (ook online) verdien je credits waarmee je ze redelijk vlot tot goede racemachines kan omzetten). Daarnaast is het mogelijk om auto's die je niet in je garage al hebt, te "huren". Kost een fractie van de prijs die de auto normaal kost om in je garage toe te voegen, en je kan er gewoon mee racen. Hoe het zit met experience die je verdient met die huurauto, dat weet ik niet. Wellicht dat iemand anders daar meer over kan aangeven.

mocht je overigens eerder al eens op de 360 forza hebben gespeeld, dan kan het zijn dat je in aanmerking komt voor de Forza rewards. Dit kan je zien op https://rewards.forzamotorsport.net/en-us/, alwaar je elke maand je gratis credits of auto's kan claimen. Gezien ik Forza 3 en 4 behoorlijk veel heb gespeeld, was mijn eerste reward al een dikke 5.000.000 credits, alwaar ik direct de halve Ferrari catalogus mee heb kunnen toevoegen in mn garage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

[b]djbarney schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:04
Hoe het zit met experience die je verdient met die huurauto, dat weet ik niet. Wellicht dat iemand anders daar meer over kan aangeven.
Met huur auto's verdien je geen Credits en/of XP punten, maar je doet wel ervaring op met de snelle bolides. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
djbarney schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:04:
[...]

Valt gelukkig mee. Als het goed is krijg je n aantal auto's direct al in je garage, en zijn er een paar gratis te verkrijgen. Als je daarmee gaat rijden (ook online) verdien je credits waarmee je ze redelijk vlot tot goede racemachines kan omzetten). Daarnaast is het mogelijk om auto's die je niet in je garage al hebt, te "huren". Kost een fractie van de prijs die de auto normaal kost om in je garage toe te voegen, en je kan er gewoon mee racen. Hoe het zit met experience die je verdient met die huurauto, dat weet ik niet. Wellicht dat iemand anders daar meer over kan aangeven.

mocht je overigens eerder al eens op de 360 forza hebben gespeeld, dan kan het zijn dat je in aanmerking komt voor de Forza rewards. Dit kan je zien op https://rewards.forzamotorsport.net/en-us/, alwaar je elke maand je gratis credits of auto's kan claimen. Gezien ik Forza 3 en 4 behoorlijk veel heb gespeeld, was mijn eerste reward al een dikke 5.000.000 credits, alwaar ik direct de halve Ferrari catalogus mee heb kunnen toevoegen in mn garage :)
Dat was een goede tip! Gelijk 300.000 credits in the pocket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06 13:43
Kan de taal ook nog worden veranderd? Xbox staat op taal ned locatie ned. Heel forza is nu ook nederlands....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
Rossi46 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 22:31:
[...]

Dat was een goede tip! Gelijk 300.000 credits in the pocket :)
Ik was dit alweer vergeten,zou toch goed moeten zijn voor 2.000.000 cr als ik (hopelijk) zondag ga beginnen aan FM5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

2 potjes gereden en in beide gevallen 3e plek.

De eerste twee rijden echt super ver vooruit dan op de rest en dat gat krijg ik niet dicht gereden.

als ik FM5 vergelijk met Grid,Dirt of een andere codemaster game, dan is FM5 echt vrij pittig.

Nu heb je iets van drivetar ? houd dat in dat online spelers opeens in je race zitten en dat er daarom altijd 1 a 2 goede racers erbij zitten ?
Ik speel op gemiddeld niveau en vrijwel de rest heb ik uitstaan qua hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:33
Nee, Driveatar is dat de tegenstanders gebaseerd zijn op de gedragingen en rijstijlen van andere spelers, waaronder mensen uit je friendslist. Deze worden vervolgens ingedeeld op moeilijkheidsgraad en gescaled naar jouw instelling.

Bij Forza 5 heb je in elke race, en heb er inmiddels honderden gedaan, altijd één of twee auto's die ver vooruit rijden. Het is zaak zo snel mogelijk door de eerste groep auto's heen te komen zodat je aansluiting behoudt. Is die aansluiting er niet dan kun je het bijna wel vergeten, al heb ik ook vaak gehad dat je nog in de laatste 30% van het laatste rondje opeens veel dichter bij komt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Phusebox schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 08:08:
Nee, Driveatar is dat de tegenstanders gebaseerd zijn op de gedragingen en rijstijlen van andere spelers, waaronder mensen uit je friendslist. Deze worden vervolgens ingedeeld op moeilijkheidsgraad en gescaled naar jouw instelling.

Bij Forza 5 heb je in elke race, en heb er inmiddels honderden gedaan, altijd één of twee auto's die ver vooruit rijden. Het is zaak zo snel mogelijk door de eerste groep auto's heen te komen zodat je aansluiting behoudt. Is die aansluiting er niet dan kun je het bijna wel vergeten, al heb ik ook vaak gehad dat je nog in de laatste 30% van het laatste rondje opeens veel dichter bij komt.
ja eerste rondje kwam ik net een halve ronde te kort om bij de eerste twee te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
Ik dacht dat die ferrari laferrari gratis was, maar dan moet je dus het hele auto pack kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:53
Voor de nieuwkomers die net als ik de ballen verstand hebben van tunen, op youtube geven Stella Stig en MoneyMan300 ook goede tips en ze hebben ook goede builds.
Ik ben er achter gekomen dat de tunings in de store ook flink tegen kunnen vallen, via de videos is het gratis en kun je altijd zelf bijstellen. Het is wel het handigste als je de settings niet op metrisch hebt staan want anders komen de getalletjes uit de video niet overeen.

Snel geld verdienen is gewoon hersenloos rondjes rijden op Indianapolis met 15 drivatars, moeilijkheidsgraad op unbeatable, zoveel mogelijk assists uit en bv 50 rondjes. Ik gebruik zelf altijd de Toyota GT One met Oval tuning.

[ Voor 36% gewijzigd door Lekker Ventje op 06-09-2014 10:42 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Damn hoe snel en goed ik ook probeer te rijden, ik kom voor geen mogelijkheid bij de eerste positie.
die loopt vaak 10 seconde voor op de nummer 2 (wat ik dus altijd wordt)

iemand hier nog meer last van ? lijkt alsof er iets niet goed ingesteld staat ofzo, want zo ontiegelijk groot verschil is gewoon niet leuk.

ik rij nu steeds maar voor de tweede plek, want eerste ga ik nooit worden met de AI van FM5.
ja 1x ben ik eerste geworden, doordat er veel bocht werk inzat en ik gewoon de nummer 1 van de weg af heb gedouwd (maar dat is niet zoals het hoort)

[ Voor 28% gewijzigd door Pykow op 06-09-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
@hierboven.

Ik ken dat eigenlijk niet, ik wordt steenvast eerste tijdens de single plager wedstrijden.
Ik rij wel iets voor op nr 2 (en de rest) maar er zit geen halve ronde verschil tussen oid.
mannetje19 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:15:
Ik dacht dat die ferrari laferrari gratis was, maar dan moet je dus het hele auto pack kopen...
Auto's die je los of in een car pack koopt zijn daarna gratis in de game. Zo kan je er dus gelijk mee aan de slag.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:53
Ik kon na een fatsoenlijke tuningsbuild meteen 2 moeilijkheidsgraden hoger maar veel verder dan de 3de of 4de moeilijkheidsgraad kom ik niet. dan kan ik nog net bij de eerste 3 rijden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Pykow schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:45:
Damn hoe snel en goed ik ook probeer te rijden, ik kom voor geen mogelijkheid bij de eerste positie.
die loopt vaak 10 seconde voor op de nummer 2 (wat ik dus altijd wordt)

iemand hier nog meer last van ? lijkt alsof er iets niet goed ingesteld staat ofzo, want zo ontiegelijk groot verschil is gewoon niet leuk.

ik rij nu steeds maar voor de tweede plek, want eerste ga ik nooit worden met de AI van FM5.
ja 1x ben ik eerste geworden, doordat er veel bocht werk inzat en ik gewoon de nummer 1 van de weg af heb gedouwd (maar dat is niet zoals het hoort)
Kom op even volhouden dan gaat het vanzelf beter, ook als je wat betere auto's hebt. Ga er van uit dat er altijd anderen zijn die sneller zijn en je gaat groeien in FM5. :)

Als het te makkelijk is er ook geen lol aan moet je maar denken. Probeer zo foutloos mogelijk te rijden dan is de AI ook niet al te moeilijk en rijden ze je ook niet van de baan.

[ Voor 5% gewijzigd door Winkiller op 06-09-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Donstil schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:58:
@hierboven.

Ik ken dat eigenlijk niet, ik wordt steenvast eerste tijdens de single plager wedstrijden.
Ik rij wel iets voor op nr 2 (en de rest) maar er zit geen halve ronde verschil tussen oid.

[...]

Auto's die je los of in een car pack koopt zijn daarna gratis in de game. Zo kan je er dus gelijk mee aan de slag.
Ik rij soms 1.5 bocht achter op de nr 1 en 1 bocht voor de nr2.
Je kan geen lijn assist aanzetten. Puur visueel. Dat kon je in grid bijvoorbeeld altijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Pykow op 06-09-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
Donstil schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:58:

Dan moet ik nog wel eerst 10 euro aftikken voor het car pack ;)

[ Voor 19% gewijzigd door mannetje19 op 06-09-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Pykow schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:38:
Je kan geen lijn assist aanzetten. Puur visueel. Dat kon je in grid bijvoorbeeld altijd.
Mmm...dat is net zoiets als automatisch remmen of insturen.....maakt het een beetje te makkelijk. ;)
Ik heb alleen de Braking Line, kan je toch nog op tijd gaan remmen om normaal de bocht door te komen.

Tip: Drivatar Difficulty veranderen in de Career Races, misschien is dat iets voor je.

[ Voor 56% gewijzigd door Winkiller op 06-09-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Van gemiddeld naar onervaren gezet en nu is het zoals normal niveau in dirt of grid. Dat maakt het wat leuker..ga hem vanzelf wel weer hoger zetten.
Je verliest 5 % maar heb nu meer tijd waardoor ik weer extra bonus krijg voor goede bochten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Mooie game hoor, dat Forza 5 :) Hier ga ik véél uren aan besteden.

Het lijkt overigens in de basis wel lastiger te zijn dan Forza 4. Na wat upgrades reed mijn S2000 als een dweil! Ik was echt gedwongen om aan te setup te priegelen. Wat overigens hartstikke leuk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:52

Bullet NL

Eigen Wijs

Welkom in de wondere wereld van Forza 5......

Een racegame waar wel uit maakt hoe goed jij je auto weet te tunen/upgraden e.d. ;)
Ik bedoel, upgrades kopen is 1 ding, maar je auto goed afstellen is punt twee....

T/m de C klasse zijn spoilers niet noodzakelijk, veel auto's hebben het zelfs in de B klasse niet nodig.
Opzoek naar een goede auto in de A klasse? Neem een Ferrari 360CS
S-klasse? Ferrari F50... R-Klasse? Pagiani Zonda.... Er zijn betere auto's maar deze zijn zeer goed op de weg te houden en geven veel feedback om de banen goed te leren kennen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

[b]Bullet NL schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 18:52
Ik bedoel, upgrades kopen is 1 ding, maar je auto goed afstellen is punt twee....
Pfff...ik heb v.d. week 2 tijden van je verbeterd met standaard upgrades. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 23:26
Echt geweldig spel. Pure autoporn gewoon.

Alleen vind ik het jammer dat je met multiplayer zolang moet wachten op andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Ook sinds gister in het bezit van de XBO en dus ook Forza 5. In 1 woord: GEWELDIG!

Kan ik in het lijstje gezet worden? Gamertag is Riqy
Binnenkort wel in voor multiplayer racen :)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:51

Melkaz

Melkazar

Ook hier is Forza 5 binnen! Eigenlijk heb ik de One voornamelijk gehaald voor Horizon 2 maar Forza 5 gaat mij zeker de komende 3 weken wel bezig houden!

Gamertag voor het lijstje is Melkaz

ps: Voor de 2e keer deze avond loopt mijn game 'vast' nadat ik een race is geeindigd, ik zit nu al tien minuten te kijken naar de AI die mijn auto bestuurd maar ik kom met geen mogelijkheid in het menu of exit/continue? Heeft dit misschien te maken met de Ghost data en Drivatars die niet lekker worden geupload/gedownload naar Xbox Live?

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik heb precies hetzelfde. Tot nu toe komt 'ie er vanzelf elke keer wel uit, maar nu duurt het wel erg lang. Zal te maken hebben met de (Europese) drukte op de servers nu denk ik? Wel enorm irritant, ik had me juist voorgenomen dit weekend lekker ver te komen in Forza.

EDIT: Ik zie net op Twitter dat er inderdaad problemen zijn met de servers.

Het is natuurlijk ook lekker stom om precies in het weekend dat in heel veel landen de Xbox uitkomt met daarbij gratis Forza 5, ook nog eens de game gratis te maken voor Gold members...

[ Voor 33% gewijzigd door Rossi46 op 06-09-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Melkaz schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 22:49:
Gamertag voor het lijstje is Melkaz

ps: Voor de 2e keer deze avond loopt mijn game 'vast' nadat ik een race is geeindigd, ik zit nu al tien minuten te kijken naar de AI die mijn auto bestuurd maar ik kom met geen mogelijkheid in het menu of exit/continue?
Opvallend, dat had ik ook, ik heb hem maar uitgezet. Ik zal vanmiddag na de F1 van Italy weer eens gaan kijken of het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Nog even een vraagje over het paint gedeelte in Forza 5 :) In Forza 4 heb ik daar uren aan besteed, vooral het aanbrengen van te downloaden custom decals vanuit de community vond ik geweldig. Die functie zit toch ook hoop ik nog wel in Forza 5?? :? Ik kan 't tot nu toe niet vinden... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Rossi46 schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:01:
Nog even een vraagje over het paint gedeelte in Forza 5 :) In Forza 4 heb ik daar uren aan besteed, vooral het aanbrengen van te downloaden custom decals vanuit de community vond ik geweldig. Die functie zit toch ook hoop ik nog wel in Forza 5?? :? Ik kan 't tot nu toe niet vinden... B)
Ik weet niet zeker of dit is wat je bedoeld maar als je een auto koopt kan je direct kiezen voor een custom uiterlijk of de standaard kleuren van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Je kunt uiteraard ook zelf weer ontwerpen maken. Weet niet uit mijn hoofd waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik bedoel eigenlijk dat ik mijn auto een eigen uiterlijk geef aan de hand van decals van anderen, die zij dan geupload hebben. Ik kan me haast niet voorstellen dat het niet in 5 zit, aangezien de hoeveelheid content in 4 echt bizar groot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 22:30

Joostk

Barkrukprofeet

Er zit in Forza niet meer een echt storefront systeem.
Je kan wel layer groups downloaden die andere mensen gemaakt hebben. Alleen dan zijn je layers locked. Net zoals in Forza 4.
Giften van paints en layers en al kan helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 08:07
Winkiller schreef op zondag 07 september 2014 @ 10:59:
[...]

Opvallend, dat had ik ook, ik heb hem maar uitgezet. Ik zal vanmiddag na de F1 van Italy weer eens gaan kijken of het weer werkt.
Ik weet niet of het nog steeds speelt maar dit zal te maken hebben gehad met de server issues welke forza ondervond..

Na een race wil forza5 natuurlijk alle tijden en stats uploaden, wat niet kan omdat de servers slecht tot niet bereikbaar waren. Dit blijft ie proberen totdat het niet lukt en dan pas gaat je spel verder naar de volgende race.

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

RevoNL schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:49:
[...]

Ik weet niet of het nog steeds speelt maar dit zal te maken hebben gehad met de server issues welke forza ondervond..

Na een race wil forza5 natuurlijk alle tijden en stats uploaden, wat niet kan omdat de servers slecht tot niet bereikbaar waren. Dit blijft ie proberen totdat het niet lukt en dan pas gaat je spel verder naar de volgende race.
Nee het speelt niet meer, zojuist even een race gedaan op Yas Marina en na de eindstreep gelijk klaar en geen wachttijden meer.

Ik heb een aantal mensen via de Tweakerslijst welke ook Forza 5 hebben op Xbox live toegevoegd als vriend, sta ik (Rik60) niet in je followers lijst ben ik je vergeten en mag je mij toevoegen als je wilt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
Winkiller schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:00:
[...]

Ik heb een aantal mensen via de Tweakerslijst welke ook Forza 5 hebben op Xbox live toegevoegd als vriend, sta ik (Rik60) niet in je followers lijst ben ik je vergeten en mag je mij toevoegen als je wilt. ;)
Ik heb je toegevoegd,ik ben net aan het downloaden gegaan en hopelijk kan ik vanavond als ik thuis ben mijn eerste meters rijden in FM5...Ben toch wel erg benieuwd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Joostk schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:38:
Er zit in Forza niet meer een echt storefront systeem.
Je kan wel layer groups downloaden die andere mensen gemaakt hebben. Alleen dan zijn je layers locked. Net zoals in Forza 4.
Giften van paints en layers en al kan helaas niet meer.
Dat is echt heel erg zonde. Waarom slopen ze zo'n functie er nou weer uit?? Dan vraag ik me alleen af, hoe komen al die designers dan aan hun decals? Kun je dat via een usb stick uploaden ofzo? :)

Het MP gedeelte valt me tot nu toe ook wat tegen. Je hebt totaal geen invloed op welke lobby je terecht komt. Ik kom echt steeds op van die korte kut baantjes uit. Ik wil racen op Spa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Volgens mij kun je er wel voor kiezen om zelf een MP race te starten, dan heb je dat allemaal zelf in de hand. Zolang je in A of C klasse begint, mag je mij wel een invite doen :) (voor andere klasses nog geen auto's)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-06 09:25
Redelijk wat uurtjes FM5 gespeeld afgelopen weekend :)
Ik ben nu level 12 geloof ik.
Echt een mooi spel waar ik nog menig uurtje van ga genieten.
Nu ben ik geen zeer ervaren racer, maar driver difficulty Highly Skilled gaat me prima af. Al is het lastig om eerste te worden.
Tot zover past de El Camino SS erg goed bij mijn rijstijl heb ik in de gaten 8)

Bij de meeste auto's heb ik upgrades toegepast totdat ze nog net binnen de gewenste klasse vallen, maar ik moet echt gaan lezen over hoe een auto te tunen. Hier heb ik de ballen verstand van, maar het maakt geloof ik wel het verschil. Nu doe ik eigenlijk enkel upgrades die ook voor het oog upgraden, zoals velg grootte, verlagen etc. >:)
Iemand goed leesvoer voor een echte noob op dit gebied?
Ik vond de post van djbarney al een paar pagina's terug, dus dit ga ik al eens doornemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ronster op 08-09-2014 09:18 ]

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Het is met tunen een beetje de truc een balans te vinden tussen de verschillende zaken die je kunt upgraden:
- Wegligging/rijgedrag
- Snelheid/acceleratie
- uiterlijk (telt niet altijd mee overigens)

Daarnaast is het wel handig om een beetje kennis te hebben van de zaken die je kunt afstellen om bepaald gedrag van je auto "op te heffen". Denk hierbij aan het opheffen van onderstuur of overstuur en het zorgen dat je bolide op de weg blijft. Daarvoor kun je het beste de post van djbarney erbij pakken ;)

Ik ben zelf ook geen expert in tuning (vind ik zelf dan), maar mocht je nog wat beginnerstips willen hebben, dan mag je me altijd toevoegen :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

op gemiddeld niveau werdt ik steeds niet eerste en 1 niveau lager, win ik weer zonder moeite.
Waarom hebben de meeste games nooit een tussen niveau.
Fifa heeft dat ook. op professional verlies ik zo nu en dan (lees onmogelijk om te winnen voor mij) en op semi-pro heb je dan weer veel potjes erbij zitten die je te makkelijk wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Riqy schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:30:
Het is met tunen een beetje de truc een balans te vinden tussen de verschillende zaken die je kunt upgraden:
- Wegligging/rijgedrag
- Snelheid/acceleratie
- uiterlijk (telt niet altijd mee overigens)

Daarnaast is het wel handig om een beetje kennis te hebben van de zaken die je kunt afstellen om bepaald gedrag van je auto "op te heffen". Denk hierbij aan het opheffen van onderstuur of overstuur en het zorgen dat je bolide op de weg blijft. Daarvoor kun je het beste de post van djbarney erbij pakken ;)

Ik ben zelf ook geen expert in tuning (vind ik zelf dan), maar mocht je nog wat beginnerstips willen hebben, dan mag je me altijd toevoegen :)
Thanks.
Volgens mij sta je al in mn volgers lijstje. Je kwam iig een paar keer als te beaten rival voorbij geloof ik :)
Zal straks een checken hoe ik je terug moet followen.
Pykow schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:17:
op gemiddeld niveau werdt ik steeds niet eerste en 1 niveau lager, win ik weer zonder moeite.
Waarom hebben de meeste games nooit een tussen niveau.
Fifa heeft dat ook. op professional verlies ik zo nu en dan (lees onmogelijk om te winnen voor mij) en op semi-pro heb je dan weer veel potjes erbij zitten die je te makkelijk wint.
Hier ben ik het wel mee eens ja. Het verschil tussen de difficulties is vaak te groot. Zo ook bij FM5. Beetje onrealistisch hoe ver de nummer 1 meestal voor ligt op de rest.
Aan de andere kant is het ook wel onrealistisch om altijd eerste te worden als je als 16e start ;)
Daarom vind ik het wel fijn dat je goud hebt als je bij de eerste 3 finished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Maverick! schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:30:
[...]

Thanks.
Volgens mij sta je al in mn volgers lijstje. Je kwam iig een paar keer als te beaten rival voorbij geloof ik :)
Zal straks een checken hoe ik je terug moet followen.

[...]

Hier ben ik het wel mee eens ja. Het verschil tussen de difficulties is vaak te groot. Zo ook bij FM5. Beetje onrealistisch hoe ver de nummer 1 meestal voor ligt op de rest.
Aan de andere kant is het ook wel onrealistisch om altijd eerste te worden als je als 16e start ;)
Daarom vind ik het wel fijn dat je goud hebt als je bij de eerste 3 finished.
Op gemiddeld ben ik gewoon constant 2e met een 3 a 5 seconde voorsprong op de nummer 2.
en dan nog loop ik 5 seconde achter op de nummer 1.

1 niveau lager (onervaren), dan rij ik vrijwel 10 seconde voor op de nummer 1.
dat is even een verschil van 15 seconde en dat is wel erg veel.

ik ben geen topper in race games, maar vindt het altijd wel leuk om te doen.
ik verlies me tijd altijd in:
1.Te laat remmen, hierdoor neem ik de bocht te ruim.
2. bij haarspel bochten verkeerd insturen en hierdoor kom ik verkeerd uit.

Daarnaast weet ik echt niet het verschil tussen ABS aan of uit.
ik merk alleen dat ik niet kan remmen in een bocht, maar verder merk ik geen verschil.
juist irritant dat je niet kunt corrigeren met je rem, als je net te hard rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo Timmeh

Turbo Timmeh

Pykow schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:30:
[...]

Op gemiddeld ben ik gewoon constant 2e met een 3 a 5 seconde voorsprong op de nummer 2.
en dan nog loop ik 5 seconde achter op de nummer 1.

1 niveau lager (onervaren), dan rij ik vrijwel 10 seconde voor op de nummer 1.
dat is even een verschil van 15 seconde en dat is wel erg veel.

ik ben geen topper in race games, maar vindt het altijd wel leuk om te doen.
ik verlies me tijd altijd in:
1.Te laat remmen, hierdoor neem ik de bocht te ruim.
2. bij haarspel bochten verkeerd insturen en hierdoor kom ik verkeerd uit.

ik merk alleen dat ik niet kan remmen in een bocht, maar verder merk ik geen verschil.
Zonder ABS blokkeren de remmen als je te hard remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Pykow schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:30:
Altijd voor een bocht afremmen en hard er weer uit. Ik kan je melden dat als je met snellere auto's gaat rijden die ABS wel belangrijker wordt. Je ben een goede coureur als je in de hogere klasse's zonder ABS voor de bochten kan aanremmen zonder te glijden.

Ik zit met mijn amateuristische speelse manier van racen nu op level 450 dacht ik en alleen op de Indianapolis Oval rij ik wel eens zonder de ABS. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik rijd eigenlijk altijd zonder ABS, ook in de R en P klasse. Vind het best goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 14:09
Het zal al wel eerder behandeld zijn, maar ik kon het niet echt goed vinden, wat kan ik het beste doen met mijn tokens? Ook dingen mee kopen, of beter de tokens inzetten om meer xp te krijgen?

Ik speel het overigens pas sinds gisteren, maar ik vind het tot nu toe erg tof spel. Eigenlijk weinig ervaring met dit soort spellen, en ik dacht dat het wel moeilijk zou worden. Dat is het ook wel, maar het zit vooral in de perfecte lijn rijden. Assists staan uit en tegenstanders kunnen elke dag wel stapje hoger so far (zal wel niet zo blijven :P )

[ Voor 48% gewijzigd door StygMa op 08-09-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo Timmeh

Turbo Timmeh

StygMa schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:22:
Het zal al wel eerder behandeld zijn, maar ik kon het niet echt goed vinden, wat kan ik het beste doen met mijn tokens? Ook dingen mee kopen, of beter de tokens inzetten om meer xp te krijgen?
Inzetten om je game credits te verdubbelen. (Boost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
Ik lees dat veel mensen moeite hebben met de moeilijkheidsgraad van het spel... Ik denk dat dit met de tijd wel goedkomt. Ik rij nu met de professional moeilijkheidsgraad (1 na hoogste) en eindig 9 van de 10 keer als eerste.. In het begin dat ik dit spel had was het me niet gelukt maar uiteindelijk leer je en de meeste auto's kennen qua gedrag en de circuits uit je hoofd kennen. Plus daarbij komt het tunen. Ik doe dat zelf niet maar download vaak tunes die gefocused zijn op rijgedrag en niet zozeer op snelheid (afhankelijk van het circuit). Probeer daar dus eens naar te kijken, maakt echt een wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
EUR 90 voor een TM 458 Italia is wel erg goedkoop, niet?
TM 458 Italia

Edit: nvm... is niet voor de XBone |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Ronster op 08-09-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Phusebox schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:00:
Ik rijd eigenlijk altijd zonder ABS, ook in de R en P klasse. Vind het best goed te doen.
Dan ben je wat mij betreft goed, zonder ABS lukt het mij niet om op snelheid een schoon rondje te rijden. Misschien moet ik meer gevoel ontwikkelen in mijn rechter wijsvinger en de LT knop. Ach wat maakt het mij ook uit, op elke moderne auto zit tegenwoordig verplicht ABS dus op mijn XB1 FM5 Raceauto's ook. ;)

Ik houd het op dat blokkerende wielen zorgen voor een onbestuurbaar voertuig, en dat wil ik niet voor een bocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven Enthoven
  • Laatst online: 18-11-2016
Winkiller schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:44:
[...]

Dan ben je wat mij betreft goed, zonder ABS lukt het mij niet om op snelheid een schoon rondje te rijden. Misschien moet ik meer gevoel ontwikkelen in mijn rechter wijsvinger en de LT knop. Ach wat maakt het mij ook uit, op elke moderne auto zit tegenwoordig verplicht ABS dus op mijn XB1 FM5 Raceauto's ook. ;)

Ik houd het op dat blokkerende wielen zorgen voor een onbestuurbaar voertuig, en dat wil ik niet voor een bocht. ;)
In FM4 reed ik ook zonder ABS en traction control. Dit was dan wel met een race stuur (default MS stuur). Met een controller vond ik dat toch wel lastiger. Nu heb ik helaas nog geen XBone maar denk dat die er in de toekomst nog wel gaat komen. Het is even lastig om er een goede feeling mee te krijgen maar uiteindelijk ben je wel sneller zonder assists. Ik merkte dat ik zonder ABS juist later kon remmen en daardoor dus ook snellere tijden neer te zetten.

Xbone GT: sv3nnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Winkiller schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:42:
[...]

Altijd voor een bocht afremmen en hard er weer uit. Ik kan je melden dat als je met snellere auto's gaat rijden die ABS wel belangrijker wordt. Je ben een goede coureur als je in de hogere klasse's zonder ABS voor de bochten kan aanremmen zonder te glijden.

Ik zit met mijn amateuristische speelse manier van racen nu op level 450 dacht ik en alleen op de Indianapolis Oval rij ik wel eens zonder de ABS. 8)
ah ik dacht dat jij toch ook zonder ABS reed :) Grappig. Anyway, de enige assist die daadwerkelijk extra tijdwinst oplevert is de traction control. De rest kost tijd, omdat de ABS er langer over doet om in te grijpen dan wanneer je dit zelf (op het juiste rempunt met precies de juiste remdruk) zou kunnen doen. Ik ben met dezelfde rempunten en remdruk met ABS gemiddeld 0,1 seconden per bocht extra kwijt aan tijd. Lijkt misschien muggeziften, maar een stuk of 10 a 15 bochten per baan, en dan een rondje of 5 rijden, scheelt op het totaal toch weer dik 5 seconden die ik onnodig kwijt raak.

Ik vind het persoonlijk heel jammer dat traction control gebruik nog steeds leid tot top 100 klasseringen. Ik zou graag willen zien hoe die top 100 jongens rijden met echt alles uit, puur op skill rijdend :)

Wat heel belangrijk is bij Forza is het op tijd remmen. Leer eerst om steevast zonder ABS te vroeg te remmen (maar niet te hard zodat je banden gaan blokkeren, blokkerende banden = geen contact met het wegdek en dus niet kunnen sturen), en pak dan laat de binnenkant van de bocht zoals in http://www.drivingfast.ne...racing-line/late-apex.jpg staat. De blauwe lijn is wat de kortste route door de bocht zou moeten zijn, de groene lijn is daarentegen vaak sneller, omdat je eerder in de bocht al op het gas kan. Die techniek levert vaak veel snellere en strakkere tijden op.

Verder is het inderdaad vooral een kwestie van smaak / skills die bepalen wat in een Tune van een auto voor jou lekker werkt of wat niet goed werkt. Ik houd persoonlijk van een auto die wat overstuur heeft en zich in de bochten iets nerveus gedraagt. Ik kan dat redelijk goed opvangen, en kan daardoor met iets minder downforce rijden = levert weer snelheid en seconden op het rechte stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

djbarney schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:24:
[...]

..Leer eerst om steevast zonder ABS te vroeg te remmen (maar niet te hard zodat je banden gaan blokkeren, blokkerende banden = geen contact met het wegdek en dus niet kunnen sturen)...
Hehe,.. Dus als jij blokkerende wielen krijgt dan stijg je op :9? Je raakt het contact niet kwijt, je raakt de grip kwijt ;)

Los daarvan. Het goed aan remmen van bochten is niet alleen in Forza belangrijk, maar altijd. Net als weer op het gas gaan. Dit doe je pas als je er 100% zeker van bent dat je er niet meer vanaf hoeft. Dus pas als je het einde van de bocht zien kunt, dan pas begin je met uit accelereren. In de tussenliggende tijd hou je een constante snelheid welke weer afhankelijk is van de bocht en waar de grens van die snelheid ligt.

Wat de assists betreft, alles uit. Alleen dat simulatie sturen i.c.m. een controller vind ik stom en onrealistisch werken. Wat ik mensen ook aanraad is met clutch rijden, pas daarbij wel de knoppen aan. Zoveel sneller!

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

UgotHeinzzd schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:39:
[...]

Hehe,.. Dus als jij blokkerende wielen krijgt dan stijg je op :9? Je raakt het contact niet kwijt, je raakt de grip kwijt ;)
haha, ja ok, was wellicht wat rommelig verwoord.. Je hebt gelijk :) Schakelen met clutch moet ik binnenkort maar eens gaan aanzetten, hoorde van meerdere mensen dat dat n hoop scheelt op n ronde. Ik heb de controller nog wel op simulation steering staan overigens, omdat ik dit zo gewend ben van f3 en f4. Ook maar ns mee gaan testen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdisk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-04 15:41

fdisk

XBL: fd1sk

Ik ben inmiddels ook aan de xbox one, met FM5. Nog redelijk beginnend, de laatste Forza die ik heb gespeeld was 2. Ben nog aan het kijken hoe alles werkt en langzaam wat auto's aan het verzamelen terwijl ik door de career mode ga. Gamertag is fd1sk, voor op de lijst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

fdisk schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:47:
Gamertag is fd1sk, voor op de lijst ;-)
Je kan jezelf op de Tweakers Lijst zetten, wel zo makkelijk, ik heb je wel toegevoegd aan mijn XB1 lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:39

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ik vind juist de game vrij makkelijkelijk.
Ben level 24 ofzo sinds afgelopen vrijdag.
En rij al bijna gelijk tegen onverslaanbare ai(laatste optie). Is soms even vechten maar win altijd.
Broertje deed wat races met p en x wagens en won makkelijk op zijn moeilijkst.
Nou spelen we beide al fm games vanaf deel 1. En hebben beide echt misschien wel duizend uur per game erin zitten zowat.

Moet zeggen dat ik blij verasst was met de upgrade opties.
Zoals een mazda rx3 kan je nu een 4 rotor 26b van 787b in hangen. En dan ook nog zo afstellen dat het rijdbaar is !! Of de optie nu veel 4wd autos te maken voor tag is dat super!! En veel wagens kunnen nu de 1000pk of meer halen.
Al met al een leuke tussendoor game tot horizon 2 komt einde van de maand.
Jammer dat zelfs in deel 5 weer de fouten zitten die aoms al vanaf deel 1 erin zitten.
En dat tag nu hellemaal verpest is doordat er maar 1 omgeving mogelijk is en die zwaar geglitches is en mensen van de map kunnen ontsnappen....
Schijnt al lang zo te zijn maar turn 10 doet er niets aan. Zoals van ze te verwachten is helaas.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Ik heb gisteren eens alle assistance uitgezet, op ABS na.
Even wennen, maar eigenlijk veel leuker racen zo. En je krijgt ook nog eens 35% bonus met drivatars op highly skilled :)

Gisteren Class Competition class D gedaan met een MX5. Op veel circuits wordt je op de lange stukken wel aan alle kanten voorbij geknald. Is hier iets aan te doen dmv tuning of is dit simpelweg een kwestie van een andere auto kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Vanaf de eerste dag speel ik al zonder enige assist, Alleen ABS staat aan omdat ik wil kunnen bij remmen in de bochten.

ik ben nu rank 7 en zit in de tweede competitie, ik rij ook alle bonus tracks voordat ik doorga naar de volgende competitie.
alleen jammer dat er maar zo weinig tracks zijn. ik heb ze nu al allemaal gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik heb gisterenavond ook weer even zitten scheuren. Man-man-man, voor een autoliefhebber is dit toch echt een prachtige game. En dan vooral het geluid, zó goed! Stap in een E46 M3, Honda S2000 of 458 Italia en je hoort gewoon direct dat het klopt. Zó cool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Jammer dat er geen Suzuki Swift sport inzit :P dat zou ik zelf persoonlijk leuk gevonden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Is het iemand opgevallen dat het Rivals gedeelte binnen Forza 5 helemaal leeg is ? Bijvoorbeeld totaal geen events in de Vip Challenge, en bij bv. Class S time attack (andere onderdelen ook) is alles leeg, geen leaderboards of tegenstanders uit de vriendenlijst. Ik kan er niets over vinden op Internet, misschien weten jullie iets !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ja is mij opgevallen, Multiplayer doet het wel weer volledig inmiddels, dat was gister ook een drama...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Zal vast nog steeds met de drukte te maken hebben. Overigens zijn de "gratis Gold rijders" van dit weekend waarschijnlijk verdwenen, zou toch iets moeten schelen.

Gisteren ging het MP racen bij mij toch wel weer prima. Oké, wel weer lang wachten voordat je eindelijk aan het racen bent, maar toch, het ging verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ook in Career mode zijn geen leaderboards/vrienden tijden zichtbaar, zo is er geen bal aan.... |:(

Hehe...ik krijg "Feature unavailable" The Forza 5 motorsport server is not available. Please try again later.

[ Voor 38% gewijzigd door Winkiller op 09-09-2014 17:04 ]

• Turbo Timmeh

Turbo Timmeh

Winkiller schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:02:
Ook in Career mode zijn geen leaderboards/vrienden tijden zichtbaar, zo is er geen bal aan.... |:(

Hehe...ik krijg "Feature unavailable" The Forza 5 motorsport server is not available. Please try again later.
Ik krijg deze melding al dagen. Het enige dat wel naar behoren werkt is de multiplayer. Meer informatie is te vinden op het Forza forum: http://forums.forzamotors...Forza-5-servers-down.aspx

• Sven Enthoven
  • Laatst online: 18-11-2016
Ik heb mijn GT ook in de lijst met tweakers account gezet. FM 3 en 4 gespeeld, dit was voornamelijk met stuur, voorlopig als eerst controller. Als je mij al wilt toevoegen GT:sv3nnie. Hou altijd wel van een potje online en clean racen. (Moet nog wel beginnen met FM 5 maar de xbone staat in ieder geval in mijn huis)

Xbone GT: sv3nnie

• skreppiedoe
Gisteren eindelijk wat langer kunnen spelen,maar wat een game zeg. Grafisch ziet het er schitterend uit alleen vind ik de laagstaande zon behoorlijk irritant want soms zie je heel de baan niet meer. Het rijden zelf is idd behoorlijk anders dan de voorgaande delen,het is een beetje hetzelfde gevoel wat ik had toen ik lang geleden voor het eerst Forza op de originele xbox speelde.

Met name het remmen vind ik t.o.v. het vorige deel anders aanvoelen,net alsof je nu een langere remweg nodig hebt. Ik rijd nu nog met de "basic" setup van de wagens maar bij het aanremmen en insturen breekt de wagen dan erg snel uit dus dat word weer de tuning guide erbij pakken en kijken hoever ik kom.

Vroeger heel wat uurtjes getuned in oa GTR1 en 2 dus dat zal na de nodige oefening vast wel weer een beetje terugkomen.

Al met al gaat er weer heel veel vrije tijd in verdwijnen,zeker nu de dagen weer korter worden. :)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Turbo Timmeh schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:03:
[...]

Ik krijg deze melding al dagen. Het enige dat wel naar behoren werkt is de multiplayer. Meer informatie is te vinden op het Forza forum: http://forums.forzamotors...Forza-5-servers-down.aspx
Gisteravond om 19:50 waren de leaderboards bij career races weer terug. Vanavond is alles in het Rivals gedeelte weer terug, ik heb weer een paar tijden kunnen verbeteren van mede tweakers. :)

• Rossi46
skreppiedoe schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:43:
Gisteren eindelijk wat langer kunnen spelen,maar wat een game zeg. Grafisch ziet het er schitterend uit alleen vind ik de laagstaande zon behoorlijk irritant want soms zie je heel de baan niet meer. Het rijden zelf is idd behoorlijk anders dan de voorgaande delen,het is een beetje hetzelfde gevoel wat ik had toen ik lang geleden voor het eerst Forza op de originele xbox speelde.

Met name het remmen vind ik t.o.v. het vorige deel anders aanvoelen,net alsof je nu een langere remweg nodig hebt. Ik rijd nu nog met de "basic" setup van de wagens maar bij het aanremmen en insturen breekt de wagen dan erg snel uit dus dat word weer de tuning guide erbij pakken en kijken hoever ik kom.

Vroeger heel wat uurtjes getuned in oa GTR1 en 2 dus dat zal na de nodige oefening vast wel weer een beetje terugkomen.

Al met al gaat er weer heel veel vrije tijd in verdwijnen,zeker nu de dagen weer korter worden. :)
Ik moet me ook echt weer in het finetunen gaan verdiepen. Sommige modellen hebben bij mij extreem last van onderstuur. Anderen zijn bocht uit haast niet onder controle te houden, wat mijn exit speed compleet killed.

Nu allemaal behoorlijk frustrerend, straks als het gelukt is om de goede setup te vinden vast juist heel leuk 8)

• Riqy
Van de week geprobeerd te rijden zonder ABS en TCS. Het is ff aanvoelen met sommige auto's, maar ik heb het gevoel dat je bij het optrekken veel minder tegengehouden wordt door de TCS.
Nog maar ff blijven oefenen, dan krijg ik dat denk ik wel onder controle :)

My iRacing

• Ronster
Gisteravond eens multiplayer online geprobeerd.
Ik merk dat ik beter eerst meer ervaring moet opdoen in carreer, auto's moet leren kennen en moet leren hoe te tunen.
Nu rij ik meestal toch achteraan waar vaak van die low-level eikels rijden die je alleen maar van de weg willen knallen. Niet leuk.

• Rossi46
Maverick! schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:55:
Gisteravond eens multiplayer online geprobeerd.
Ik merk dat ik beter eerst meer ervaring moet opdoen in carreer, auto's moet leren kennen en moet leren hoe te tunen.
Nu rij ik meestal toch achteraan waar vaak van die low-level eikels rijden die je alleen maar van de weg willen knallen. Niet leuk.
True! Voorin het veld gaat het meestal (erg) hard. Achterin moet je echt niet zijn. Als je achterin start is het zaak om vlot (en zonder kleerscheuren) je een weg te banen langs de botsauto's.

• Ronster
Rossi46 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:07:
[...]

True! Voorin het veld gaat het meestal (erg) hard. Achterin moet je echt niet zijn. Als je achterin start is het zaak om vlot (en zonder kleerscheuren) je een weg te banen langs de botsauto's.
Ja, wel jammer. Ik vind online mp net zo leuk. Mja, voorlopig amuseer ik me ook wel in carreer mode. Ben ook pas L20 :)
Als je de tracks goed leert kennen weet je ook beter welke auto's je het best voor welke track kunt nemen. Nu kijk ik naar wat de hoogste level players voor een auto nemen en dan neem ik daar ook 1 van. Maar dan rij ik weer in een auto die ik niet goed ken en bak ik er nix van.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Rossi46 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:07:
[...]

Niet helemaal waar, als je voorin meerijd wordt je hard van de baan geknald bij aanremmen voor een bocht door de achterop komers die niet normaal mee kunnen of willen komen. Het lijkt verdorie wel een sport te worden de laatste tijd. Ik ben maar weer verder gegaan met de Career races en doe af en toe wat in het Rivals gedeelte.

Binnenkort is de Destiny hype over, was met Watchdogs ook binnen 14 dagen, waardoor er weer meer tweakers samen multiplayer Forza 5 gaan doen. :+

• Rossi46
Winkiller schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:52:
[...]

Niet helemaal waar, als je voorin meerijd wordt je hard van de baan geknald bij aanremmen voor een bocht door de achterop komers die niet normaal mee kunnen of willen komen. Het lijkt verdorie wel een sport te worden de laatste tijd. Ik ben maar weer verder gegaan met de Career races en doe af en toe wat in het Rivals gedeelte.

Binnenkort is de Destiny hype over, was met Watchdogs ook binnen 14 dagen, waardoor er weer meer tweakers samen multiplayer Forza 5 gaan doen. :+
Ja, oké, maar dat is dan in bocht 1 of 2. Daarna komen dat soort personen niet meer bij je in de buurt, als het goed is :)

• NLRev0lution
Ik laat al die gasten lekker knokken in de eerste bocht als ik achteraan rij, gewoon afstand houden en op het moment dat al die prutser in de grindbak liggen in bocht 1 en 2 dan scheur ik er zelf gewoon voorbij :)

enige nadeel is dat je dan wel een beste gat heb naar de eerste plekken...

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Rossi46 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:01:
[...]

Ja, oké, maar dat is dan in bocht 1 of 2. Daarna komen dat soort personen niet meer bij je in de buurt, als het goed is :)
Precies...als het goed is... achterop komers in het laatste rondje doen het nog voor 1 plek winst als ze de kans krijgen. En om je de waarheid te zeggen komt dat ook best vaak voor, tenminste het overkomt mij regelmatig. Het verziekt je gehele Forza 5 online ervaring en avond als het gebeurd, maar goed het hoort er bij moeten we maar denken.

@RevoNL: Ja ik probeer ook de kat uit de boom te kijken voor de eerste paar bochten, soms lukt het en dan rij je de met een big smile op je gezicht naar het einde van de race. En dan in de laatste bocht wordt je toch nog van de baan geknald en ben je nog bijna laatste. |:( :+

• SinergyX
  • Laatst online: 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zie liever optie dat standaard iedereen ghost is, te vaak kom ik tegen dat mensen 'een gaatje zien', wagen er vol in rammen en vergeten dat ze de bocht te snel nemen en compleet naar buiten glijden, onderweg mij meenemen en de grindbak in duwen.

Remmen op de bumper van de wagen voor je is ook een standaard toegepaste tactiek. Ik kan me ook geen T.net race herinneren waar er geen bumperrammen festijn is geweest.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

SinergyX schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:27:
Ik zie liever optie dat standaard iedereen ghost is
Dat is er toch in Multiplayer, volgens mij staat er altijd een No Collisions klasse tussen..

• SinergyX
  • Laatst online: 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Winkiller schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:44:

Dat is er toch in Multiplayer, volgens mij staat er altijd een No Collisions klasse tussen..
Die enkel de host in/uit kan zetten, wat hij of niet weet, of niet wil. Bedoel dus, dat dat mijn voorkeur van setting is, zodat je al dat gezeik niet heb.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Rossi46
SinergyX schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:27:
Ik zie liever optie dat standaard iedereen ghost is, te vaak kom ik tegen dat mensen 'een gaatje zien', wagen er vol in rammen en vergeten dat ze de bocht te snel nemen en compleet naar buiten glijden, onderweg mij meenemen en de grindbak in duwen.

Remmen op de bumper van de wagen voor je is ook een standaard toegepaste tactiek. Ik kan me ook geen T.net race herinneren waar er geen bumperrammen festijn is geweest.
Tsja, zulk soort dingen zullen altijd onderwerp van discussie blijven. Op het moment dat ik merk dat er bij mij een gaatje open licht ligt (of dat het aanstaande is) dan geef ik de ander ook alle ruimte. Puur om gebeuk te voorkomen. Anders dan wordt het voor de ander wel heel moeilijk om jou voorbij te gaan (en de verleiding groot om jou een tikje te geven).

En het kan soms super mooi gaan. Ik had in het weekend zo’n situatie op het “school” circuit van Catalunya (dat korte kut baantje). Ik heb rondes achter elkaar met iemand naast mij gereden. Constant allebei andere lijnen pakken, waardoor we steeds langs elkaar gingen. Ik de ene keer aan de binnenkant, hij de volgende bocht weer, super close! En dat was in de C-klasse, dus hard ging het niet. Gaaf was het wel :)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

SinergyX schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:50:
[...]

Die enkel de host in/uit kan zetten, wat hij of niet weet, of niet wil. Bedoel dus, dat dat mijn voorkeur van setting is, zodat je al dat gezeik niet heb.
Euh...ik weet niet of we beide hetzelfde bedoelen maar er is in multiplayer een vast onderdeel dat No Collisions C classe heet, daar kan je zonder problemen door elkaar heenrijden op het moment dat je elkaar bijna gaat raken. Met andere woorden op het moment dat je je tegenstander gaat raken wordt hij een ghost en rij je dwars door hem of haar heen zonder schade.

• Rossi46
Rossi46 schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:45:
[...]

Dat is echt heel erg zonde. Waarom slopen ze zo'n functie er nou weer uit?? Dan vraag ik me alleen af, hoe komen al die designers dan aan hun decals? Kun je dat via een usb stick uploaden ofzo? :)

Het MP gedeelte valt me tot nu toe ook wat tegen. Je hebt totaal geen invloed op welke lobby je terecht komt. Ik kom echt steeds op van die korte kut baantjes uit. Ik wil racen op Spa!
Even mijzelf corrigeren, want ik heb niet goed op zitten letten. Het is namelijk in Forza 5 nog steeds prima mogelijk om je eigen design aan te meten aan de hand van decals van anderen. Je kunt dan inderdaad niet meer je uiteindelijke design sharen, maar dat was ik toch al niet echt van plan eigenlijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Wat een bummer (alweer) dat de opties met betrekking tot split screen (co-op) zo gelimiteerd zijn...

Vermakelijk spel verder, maar net als bij F4 heb je hier alle circuits ook wel gehad binnen een avondje.

Nog niet gesproken over het gemis aan zaken als dynamic weather.

Het racen zelf is dan wel weer super uitgewerkt :).

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 12-09-2014 10:48 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
TommyGun schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:47:
Wat een bummer (alweer) dat de opties met betrekking tot split screen (co-op) zo gelimiteerd zijn...

Vermakelijk spel verder, maar net als bij F4 heb je hier alle circuits ook wel gehad binnen een avondje.

Nog niet gesproken over het gemis aan zaken als dynamic weather.

Het racen zelf is dan wel weer super uitgewerkt :).
Tsja, misschien is de game dan wat minder geschikt voor jou soort van racen. Want mij ga je niet wijs maken dat je alle circuits in alle (soorten) auto's foutloos (dus snaarstrak) rijdt in één avondje :)

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste