True, maar het overgrote deel van de BF en COD gamers gaat echt niet uitgebreid tweaken aan de instellingen van de tv. Dus die zullen gewoon een prima, scherp beeld krijgen op de ps4 met hogere resolutie, AO en meer gpu compute effecten. Maar goed, je moet ze echt naast elkaar zetten om uberhaupt het verschil te zien....justifire schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:17:
[...]
Euh die dingen wil je dus juist niet aan hebben staan tijdens een potje multiplayer.
Inputlag wise
Nu ik er over nadenk kan tijd toch wel een issue zijn geweest bij de optimalisatie van multiplatform titels. Niet alleen aan de ene kant het gerucht dat Microsoft heeft moeten rushen, en door het terugdraaien van de DRM daar ook veel tijd mee heeft verloren, maar ook het feit dat developers hebben gekeken naar de potentiële verkopen afgezet tegen de tijd die men erin wil investeren.
Een aantal zaken spreken daar in het voordeel van de PlayStation 4:
1) Grotere pre-order aantallen dan de Xbox One
2) Lagere aanschafprijs, dus drempel, voor consumenten
3) De Xbox One verschijnt nog niet overal en heeft daarmee een beperkte markt
Dat zou mede een verklaring kunnen zijn, naast de verschillen in hardware, waarom men meer tijd geïnvesteerd zou kunnen hebben in de PS4 versies.
Dat zou mede een verklaring kunnen zijn, naast de verschillen in hardware, waarom men meer tijd geïnvesteerd zou kunnen hebben in de PS4 versies.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Tweaken aan je TV instelling? Een beetje TV (en die hebben Tweakers toch allemaal?) heeft een game setting. Deze hoef je één keer aan te zetten op een HDMI poort en daarna blijf je tv dat onthouden.Trishul schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:49:
[...]
True, maar het overgrote deel van de BF en COD gamers gaat echt niet uitgebreid tweaken aan de instellingen van de tv. Dus die zullen gewoon een prima, scherp beeld krijgen op de ps4 met hogere resolutie, AO en meer gpu compute effecten. Maar goed, je moet ze echt naast elkaar zetten om uberhaupt het verschil te zien....
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik denk dat het vooral is dat de ps4 krachtiger en eenvoudiger is. Er zijn gewoon minder kunstgrepen nodig om goeie beeldkwaliteit en performance te krijgen.Phusebox schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:50:
Nu ik er over nadenk kan tijd toch wel een issue zijn geweest bij de optimalisatie van multiplatform titels. Niet alleen aan de ene kant het gerucht dat Microsoft heeft moeten rushen, en door het terugdraaien van de DRM daar ook veel tijd mee heeft verloren, maar ook het feit dat developers hebben gekeken naar de potentiële verkopen afgezet tegen de tijd die men erin wil investeren.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Die game setting is echt niet heiligBullet NL schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:03:
[...]
Tweaken aan je TV instelling? Een beetje TV (en die hebben Tweakers toch allemaal?) heeft een game setting. Deze hoef je één keer aan te zetten op een HDMI poort en daarna blijf je tv dat onthouden.

Computer says no
Daarom heb ik geen Samsung TVMeekoh schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:29:
[...]
Die game setting is echt niet heilig. *zet tv op game mode* ineens zijn alle kleuren onrealistisch fel*net als bij samsung tv's*
Hoe je TV met die game setting omgaat zal ongetwijfeld bij elk merk anders zijn.... Maar een feit is wel dat die game mode er voor bedoeld is om alle TV eigen beeldbewerkingen uit te zetten. Iets wat imput-lag op het HDMI signaal enorm beperkt. Vooral met snelle beelden gaan TV's erg snel de mist in.
Maar die kleuren kan je wel gewoon tweaken in de game mode zelf.Meekoh schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:29:
[...]
Die game setting is echt niet heilig. *zet tv op game mode* ineens zijn alle kleuren onrealistisch fel
*net als bij samsung tv's*
Tweet van Sony DE.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Moet hij wel natuurlijk altijd 60fps blijven draaien, troll kan nog wel eens flinke terugslag geven op die manier
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Zolang het goede marketing is, zal het sony een worst wezen denk ikSinergyX schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:52:
Moet hij wel natuurlijk altijd 60fps blijven draaien, troll kan nog wel eens flinke terugslag geven op die manier
Ja, dat zal nu nog zeker goed uitkomen. Ach, uiteindelijk zullen de grootste irritaties weer verdwijnen en niemand denkt meer terug naar een launch of een item uit het verleden.
Al loopt XBO zeker binnen de Nederlandse sites bizar achter, over ~3 weken komen de hands-on's van de PS4, maar XBO komt pas volgend jaar (of ze pakken toch een DE/UK versie) ergens. Gaat nog leuk worden de komende maand(en)
Al loopt XBO zeker binnen de Nederlandse sites bizar achter, over ~3 weken komen de hands-on's van de PS4, maar XBO komt pas volgend jaar (of ze pakken toch een DE/UK versie) ergens. Gaat nog leuk worden de komende maand(en)
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Prachtig stukje marketing van Sony
. Hou wel van dit soort geintjes heen en weer.
PSN: Finally_Chris
Tuurlijk snap ik het nut van compressie maar Youtube voert dat zover op dat het enorm ten koste gaat van de beeldkwaliteit(voor normale filmpjes is dat natuurlijk veel minder erg maar vergelijkingsfilmpjes hebben weing nut als alle details in de compressie verloren gaan), gamersyde heeft met 30mbs een mooie balans dat er vrijwel geen verschil is met uncompressed. Je krijgt dus een veel beter idee hoe het er bij jouw thuis uit zal zien. Blurays hebben ook meestal een bitrate van rond de ~30mbs maar dat is dan voor maar 24fps.Kaap schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:29:
[...]
Dat is te zien in de filegrootte ja. 230MB vs 950MB terwijl jouw filmpje ook nog eens de helft zo kort is. Dus eigenlijk 230MB vs 1900MB. Snap je nu het nut van compressie
[ Voor 6% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 31-10-2013 17:35 ]
Welke heen en weer? Het gaat maar in 1 richting opt momentCR1691 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:09:
Prachtig stukje marketing van Sony. Hou wel van dit soort geintjes heen en weer.
Vraag me af als ik ghosts bestel voor de ps3 incl map free for all,of die map ook op de ps4 blijft werken na de upgrade...
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Cross play tussen PS3 en PS4 DC Universe online.
http://www.gamespot.com/a...ay-with-ps3/1100-6415895/?
Leuk item over de PS4 op RTL Z met Jim Ryan.
http://www.rtlnieuws.nl/e...-vraag-naar-playstation-4
Ze zaten samen de beelden van BF4 te bekijken op de XboxMartinspire schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:17:
Aardig interview, maar ze beginnen al aardig snel te lachen. Vraag me af wat daar vooraf is gegaan
EDIT: Voordat ik afgemaakt word. HET IS EEN GRAPJE mensen, rustig.
[ Voor 9% gewijzigd door PBP op 31-10-2013 19:23 ]
PBP schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:21:
[...]
Ze zaten samen de beelden van BF4 te bekijken op de Xbox, ja sorry. Ik kon hem niet laten liggen.

Post constructief of post niet.
Check je PM.
Check je PM.
[ Voor 86% gewijzigd door Ultraman op 01-11-2013 07:34 ]
Verwijderd
Zag een filmpje van het snap gebeuren, maar ik snap niet waarom je dit nodig hebt. In dit ipad tijdperk is dat toch de optie. Smartglass is daar veel beter geschikt voor denk ik. Zon irritant balkje in je beeld bij het gamen.
Alleen voor skype zie ik het nut.
Behalve dan dit snap instant is, geen gekloot met zoeken, flash sites of filmpjes die niet werken etc. Ik zie er wel wat in, zeker omdat je dan juist niet weer een ander apparaat erbij hoeft te halen.Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:49:
Zag een filmpje van het snap gebeuren, maar ik snap niet waarom je dit nodig hebt. In dit ipad tijdperk is dat toch de optie. Smartglass is daar veel beter geschikt voor denk ik. Zon irritant balkje in je beeld bij het gamen.
Must have feature? Nee. Nuttig? Ja.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Tjah, dan zet ik mijn game liever op pauze en doe het even full screen. Bedacht met net dat het handig was voor tutorials en cheats en dergelijken, maar die gebruik ik zelf nooit. Op windows 8 vind ik het ook waardeloze toevoegingPhusebox schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:54:
[...]
Behalve dan dit snap instant is, geen gekloot met zoeken, flash sites of filmpjes die niet werken etc. Ik zie er wel wat in, zeker omdat je dan juist niet weer een ander apparaat erbij hoeft te halen.
Must have feature? Nee. Nuttig? Ja.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 19:57 ]
Gaan we nu nog even verder door met het bashen van de X1 en het plaatsen van gifjes? Wellicht een optie om een topic in de huiskamer te openen?
Aangezien het toch om games gaat. Live stream van KI.
http://uk.ign.com/article...id-training-mode-and-more
Aangezien het toch om games gaat. Live stream van KI.
http://uk.ign.com/article...id-training-mode-and-more
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
Zolang voor sommigen "mijn console is beter dan de jouwe" belangrijker is dan de games die er op uit komen zal het wel door blijven gaan.uchiha tijntje schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:17:
Gaan we nu nog even verder door met het bashen van de X1 en het plaatsen van gifjes? Wellicht een optie om een topic in de huiskamer te openen?
Een beetje een zenuwpees die Jim Ryan, ook al bij de Gamescon, Lijkt alsof ie veel dingen uit zijn hoofd heeft geleerd, maar er eigenlijk de ballen verstand van heeft. Wat me trouwens op viel is dat hij indirect zei dat de PS4 wel winst maakt? Ik dacht dat ze verlies maakten op de console.zwembroek schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:13:
Cross play tussen PS3 en PS4 DC Universe online.
Verwijderd
PS4 natuurlijk.Phusebox schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:17:
Pff nog drie weken om te beslissen Xbox One of PS4... kan maar geen keuze maken.
Hij heeft al een pre-order staan van de console die hij gewoon moet gaan kopen
.
Heeft eigenlijk weinig zin om er op in te gaan. Voorzie een slowchat en een slotje
Heeft eigenlijk weinig zin om er op in te gaan. Voorzie een slowchat en een slotje
[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-10-2013 20:34 ]
Ah de PS4 dus, goede keuze
Als je zo erg twijfelt zou je ze gewoon beide moeten halen. Als je dan één echt veel minder vindt verkoop je hem gewoon.
Phusebox schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:17:
Pff nog drie weken om te beslissen Xbox One of PS4... kan maar geen keuze maken.
PC
Verwijderd
Of je gaat gewoon verder met wat je nu hebt totdat je zeker weet dat x, y of z de beste keuze voor je is.k-city schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:37:
Als je zo erg twijfelt zou je ze gewoon beide moeten halen. Als je dan één echt veel minder vindt verkoop je hem gewoon.
Check je PM
[ Voor 88% gewijzigd door Ultraman op 01-11-2013 07:26 ]
Zo lastig zou het niet moeten zijn, laat je keuze gewoon afhangen van de spellen die je graag wilt spelen. Als exclusives je niet interesseren, dan is de PS4 naar mijn mening de betere keuze vanwege de betere hardware. Als exclusives van één van de twee je wel interesseren, dan moet je daar gewoon je keuze van af laten hangen. Als je Forza en Halo etc niet wil missen, dan zou ik dus gewoon voor de Xone gaan. Een lagere resolutie voor multiplatformspellen is echt geen wereldramp en gelukkig zijn de framerates van bijv BF4 en CoD gewoon in orde. Je spelervaring blijft gewoon hetzelfde als op de PS4.Phusebox schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:17:
Sorry niet mijn bedoeling om slowchat te starten. Vind het gewoon een lastige keuze.
Snap het welPhusebox schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:17:
Sorry niet mijn bedoeling om slowchat te starten. Vind het gewoon een lastige keuze.
Helemaal niet, mijn 360 ownt de ps3uchiha tijntje schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:12:
[...]
Snap het welMaar je moet gewoon blij zijn met de keuze die je uiteindelijk maakt en niet constant spiegelen met de console die je niet hebt gekozen. Het gras is altijd groener bij de buren
.
https://twitter.com/Kortl...94132889182289920/photo/1
[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 01-11-2013 00:33 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
nioz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:49:
[...]
Zo lastig zou het niet moeten zijn, laat je keuze gewoon afhangen van de spellen die je graag wilt spelen. Als exclusives je niet interesseren, dan is de PS4 naar mijn mening de betere keuze vanwege de betere hardware. Als exclusives van één van de twee je wel interesseren, dan moet je daar gewoon je keuze van af laten hangen. Als je Forza en Halo etc niet wil missen, dan zou ik dus gewoon voor de Xone gaan. Een lagere resolutie voor multiplatformspellen is echt geen wereldramp en gelukkig zijn de framerates van bijv BF4 en CoD gewoon in orde. Je spelervaring blijft gewoon hetzelfde als op de PS4.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Precies, heel veel mensen vergeten dat de Xbox een hele goede upscaler heeft, 720p wordt 1080p of zelfs 4k. Ik weet zeker daar heel maar dan ook heel veel mensen het verschil tussen de 1080p upscaled of 1080p native niet zullen zien. Het is dan ook zeker niet zo dat je bij de Xbox One naar "inferieur" signaal zit te kijken wat sommigen hier beweren.BM schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:36:
[...]
Zouden wat mensen een voorbeeld aan kunnen nemen aan deze instelling. Als ik sommige reacties hier lees zou ik denken dat de wereld vergaat als ik BF4 op mijn X1 op ga starten
Dat de X1 een goeie upscaler wilde ik nieteens meenemen. Dat compenseert hoogstens voor een deel het verschil in performance. Een upscaler is geen wondermiddel, meer pixels blijft beterBullet NL schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:58:
[...]
Precies, heel veel mensen vergeten dat de Xbox een hele goede upscaler heeft, 720p wordt 1080p of zelfs 4k. Ik weet zeker daar heel maar dan ook heel veel mensen het verschil tussen de 1080p upscaled of 1080p native niet zullen zien. Het is dan ook zeker niet zo dat je bij de Xbox One naar "inferieur" signaal zit te kijken wat sommigen hier beweren.
Wat ik eigenlijk wilde aangeven is dat te weinig mensen beseffen (of willen beseffen) dat mensen een keuze voor een bepaalde console niet op basis van graphics maken, maar op basis van games. Dat de graphics dan wat minder zijn, dat is jammer (ik heb ook het liefst de mooiste graphics op mijn scherm), maar niet onoverkomelijk.
Maar als je sommige reacties op internet (niet alleen got, maar elders) leest, dan zou je haast denken dat de X1 Commodore64 achtige graphics op het beeld zet, terwijl zowel de X1 als de PS4 een gigantische stap vooruit zijn tov de huidige generatie. De PS4 maakt alleen net ff een grotere stap, so be it.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
+1. En naast games zijn er ook andere (zij het wat minder belangrijke) afwegingen die de keuze voor de ene of de andere console op dit moment beïnvloeden. Zoals in dit topic al vele malen is toegelicht, maar blijkbaar toch niet overkomt.BM schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:14:
[...]
Dat de X1 een goeie upscaler wilde ik nieteens meenemen. Dat compenseert hoogstens voor een deel het verschil in performance. Een upscaler is geen wondermiddel, meer pixels blijft beter
Wat ik eigenlijk wilde aangeven is dat te weinig mensen beseffen (of willen beseffen) dat mensen een keuze voor een bepaalde console niet op basis van graphics maken, maar op basis van games. Dat de graphics dan wat minder zijn, dat is jammer (ik heb ook het liefst de mooiste graphics op mijn scherm), maar niet onoverkomelijk.
Maar als je sommige reacties op internet (niet alleen got, maar elders) leest, dan zou je haast denken dat de X1 Commodore64 achtige graphics op het beeld zet, terwijl zowel de X1 als de PS4 een gigantische stap vooruit zijn tov de huidige generatie. De PS4 maakt alleen net ff een grotere stap, so be it.
En mijn verwachting is dat een hele grote groep 'core-gamers' over een x-aantal jaren gewoon beide consoles onder hun tv staan, net zoals deze generatie en de generatie daarvoor.
Ik vind dat wel een beetje een onzin argument, dat heel veel mensen het verschil niet zullen zien. Ten eerste welk onderzoek wijst dat uit? (en 720p vs 1080p verschil is niet hetzelfde voor film als voor spellen). Ten tweede gaat het er natuurlijk om of iemand het zelf ziet, niet of 'heel veel anderen' het zien.Bullet NL schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:58:
[...]
Precies, heel veel mensen vergeten dat de Xbox een hele goede upscaler heeft, 720p wordt 1080p of zelfs 4k. Ik weet zeker daar heel maar dan ook heel veel mensen het verschil tussen de 1080p upscaled of 1080p native niet zullen zien. Het is dan ook zeker niet zo dat je bij de Xbox One naar "inferieur" signaal zit te kijken wat sommigen hier beweren.
Ondanks dat je reactie netjes is (geen troll) zijn het wel dit soort reacties die specwars aanwakkeren. 720p is namelijk gewoon echt inferieur aan 1080p: ~900.000 pixels vs ~2.000.000 pixels. En ik ben ook echt geen fan van de jaggies die dit oplevert. Uiteraard kan je scalen etc maar dat lost niet alles op magische wijze op
Het punt (van mijn vorige post) is echter, dat je je beter op de games kan concentreren (als je tussen de consoles moet kiezen). Waarom zou je zo defensief over de prestaties zijn? Ik heb het grootste deel van deze generatie alles op mijn ps3 gespeeld. Multiplatform spellen waren eigenlijk altijd inferieur of gelijkwaardig, nooit echt beter. Maar ik heb me er gewoon mee vermaakt hoor. En dan hebben we het over lage resolutie crap als GTA IV met een bagger framerate en red dead redemption. Dus als je liever de exclusives van de Xone speelt, koop die dan lekker en maak je niet zo druk om de verschillen (vooral niet omdat alles wel minstens 30fps is).
720P upscalen naar 4K kan nooit goed gaan. Ik bedoel 720P is 11% van de pixels van 4K dus er moet met die 11% ff 89% bij berekend worden xD noway
4K/720P=factor 9 in pixels
[ Voor 11% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 01-11-2013 09:01 ]
Helaas, moet ik je hier gelijk in geven.arnoutzw schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:58:
720P upscalen naar 4K kan nooit goed gaan. Ik bedoel 720P is 11% van de pixels van 4K dus er moet met die 11% ff 89% bij berekend worden xD noway
Ik zie het ook niet gebeuren als de situatie blijft zoals die zich nu voor doet.
"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit
Op een duur ga je helemaal niet meer merken dat het zo veel beter is. Ik bedoel kijk naar telefoons met een 720p scherm, en dan die met 1080p scherm. Dat verschil zie je amper, enkel mensen met 20/20 visie zien dat. 1080p -> 4K is ook een veel kleiner verschil dan je zou denken. En dus vanaf een zekere afstand gaat het ook moeilijker zijn om verschil tussen 720p en 1080p te zien. Maar als jij vlak voor je tv wilt gaan zitten en je ogen kapot maken, mag je dat doen. Maar dan ga je het op den duur sowieso niet meer zien want dat schaadt je ogen.nioz schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:46:
[...]
Ik vind dat wel een beetje een onzin argument, dat heel veel mensen het verschil niet zullen zien. Ten eerste welk onderzoek wijst dat uit? (en 720p vs 1080p verschil is niet hetzelfde voor film als voor spellen). Ten tweede gaat het er natuurlijk om of iemand het zelf ziet, niet of 'heel veel anderen' het zien.
Ondanks dat je reactie netjes is (geen troll) zijn het wel dit soort reacties die specwars aanwakkeren. 720p is namelijk gewoon echt inferieur aan 1080p: ~900.000 pixels vs ~2.000.000 pixels. En ik ben ook echt geen fan van de jaggies die dit oplevert. Uiteraard kan je scalen etc maar dat lost niet alles op magische wijze op
Hier gaan we dus al met de specwarsX-Fighter schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:05:
[...]
Op een duur ga je helemaal niet meer merken dat het zo veel beter is. Ik bedoel kijk naar telefoons met een 720p scherm, en dan die met 1080p scherm. Dat verschil zie je amper, enkel mensen met 20/20 visie zien dat. 1080p -> 4K is ook een veel kleiner verschil dan je zou denken. En dus vanaf een zekere afstand gaat het ook moeilijker zijn om verschil tussen 720p en 1080p te zien. Maar als jij vlak voor je tv wilt gaan zitten en je ogen kapot maken, mag je dat doen. Maar dan ga je het op den duur sowieso niet meer zien want dat schaadt je ogen.
Ik hoop dat je wel snapt dat het hier niet enkel om een verschil in pixels (en dus scherpte) gaat en dat de meeste mensen niet op een scherm van 5inch of kleiner gamen?
Ik zie de jaggies van 720p in ieder geval nog prima van een paar meter afstand, kan me niet voorstellen dat iemand ze niet zou zien
Ik had eerst een hd ready tv,720p dus. Na een paar jaar een full hd 1080p gekocht, het verschil is echt gigantisch. Misschien gaat deze vergelijking niet helemaal op voor een game als CoD, maar ik vind het eerlijk gezegd een dikke afgang dat een nieuwe console een game als CoD niet op een fatsoenlijke resolutie kan weergeven. Tuurlijk, het is nog vroeg in de ontwikkeling en wie weet lukt het met de opvolger van ghosts wel, maar komop hee...
Je moet ook niet teveel op de resolutie focussen denk ik. Nu is het 1080p tegenover 720p, maar stel dat een game op de PS4 grafisch zo veeleisend is dat die m maar op 720p kan draaien, dan krijg je op de X1 dus een nog lagere resolutie?
Maar het zal ook wel deels te maken hebben met tools die in ontwikkeling zijn denk ik zo. Ontwikkelaars zullen nog wel truukjes weten te bedenken om het te verbeteren.
Dat gezegd zijnde vind ik ook dat je naar de exclusives moet kijken. Of gewoon met de tijd de andere console erbij kopen. Het kon mij ook niet boeien dat de 360 regelmatig betere multi-plat versies kreeg, een groot deel van mijn spellen zijn toch de exclusives.
Maar het zal ook wel deels te maken hebben met tools die in ontwikkeling zijn denk ik zo. Ontwikkelaars zullen nog wel truukjes weten te bedenken om het te verbeteren.
Dat gezegd zijnde vind ik ook dat je naar de exclusives moet kijken. Of gewoon met de tijd de andere console erbij kopen. Het kon mij ook niet boeien dat de 360 regelmatig betere multi-plat versies kreeg, een groot deel van mijn spellen zijn toch de exclusives.
[ Voor 31% gewijzigd door SToRM666 op 01-11-2013 09:17 ]
PSN id: NL_SToRM
X-Fighter schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:05:
Maar als jij vlak voor je tv wilt gaan zitten en je ogen kapot maken, mag je dat doen. Maar dan ga je het op den duur sowieso niet meer zien want dat schaadt je ogen.
psst http://www.trouw.nl/tr/nl...de-tv-kan-dat-kwaad.dhtml
Als de upscaling maar beter is dan wat de X360 er nu uit gooit.
720p->1080p ziet er momenteel echt niet uit
720p->1080p ziet er momenteel echt niet uit
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Uit uw artikel waarom ze zo dicht bij het scherm zitten:
"Over het algemeen is er een reden dat kinderen of volwassenen zo strak op het scherm zitten. Waarschijnlijk is ze bijziend en heeft ze een bril nodig."
Ja dan ga je het dus sowieso niet zien het verschil he
Nu kijk ik weet dat je nog duidelijk een verschil kan zien tussen 720p en 1080p. Maar om daar nu zo flauw over te doen bij een multiplatform game, van de eerste launch... Volgend jaar zal het wrs al niet meer zo zijn, en ook gewoon 1080p. En ga niet doen alsof CoD Ghosts zo goed is dat je het perse op 1080p wilt spelen. Als dat zo belangrijk was kocht je toch een PS4, en koop je beter Killzone
Snap ook nog steeds niet waarom mensen steeds het upscalen naar 4K nog aanhalen. Volgens mij was op (dacht ik) Games com in een developer interview al duidelijk dat de XBone alleen 4K ondersteuning krijgt voor Media en dat als de PS4 4K ondersteuning krijgt dit ook alleen voor media zou zijn.
upscalen naar 1080P ok, dat is makkelijk te doen (wordt ook al met de huidige generatie gedaan).
upscalen naar 1080P ok, dat is makkelijk te doen (wordt ook al met de huidige generatie gedaan).
Ik ga er juist vanuit dat ze uit de ps4 ook betere graphics willen persen en dat ze daarom steeds meer ps4 titels op 720p gaan uitbrengen..X-Fighter schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:17:
[...]
"Over het algemeen is er een reden dat kinderen of volwassenen zo strak op het scherm zitten. Waarschijnlijk is ze bijziend en heeft ze een bril nodig."
Nu kijk ik weet dat je nog duidelijk een verschil kan zien tussen 720p en 1080p. Maar om daar nu zo flauw over te doen bij een multiplatform game, van de eerste launch... Volgend jaar zal het wrs al niet meer zo zijn, en ook gewoon 1080p. En ga niet doen alsof CoD Ghosts zo goed is dat je het perse op 1080p wilt spelen. Als dat zo belangrijk was kocht je toch een PS4, en koop je beter Killzone
Het verschil bij cod ghosts zal me een worst wezen, wat me uit maakt is dat de ps4 blijkbaar een stuk krachtiger is, wat in de toekomst verschil in graphics kan gaan opleveren... Of dat nu op 1080p of 720p is maakt me niet zo veel uit.
Upscalen naar 4K lijkt me idd een mooi verhaal, maar niet haalbaar. Zoals iemand hiervoor al schetst moet daarvoor écht teveel data 'verzonnen' worden.Dennism schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:17:
Snap ook nog steeds niet waarom mensen steeds het upscalen naar 4K nog aanhalen. Volgens mij was op (dacht ik) Games com in een developer interview al duidelijk dat de XBone alleen 4K ondersteuning krijgt voor Media en dat als de PS4 4K ondersteuning krijgt dit ook alleen voor media zou zijn.
Volgens mij gaat de X1 wel 4K voor games ondersteunen in tegenstelling tot de PS4 (voor nu iig). Maar met de informatie die er nu ligt, en het feit dat games als COD en BF4 nu al niet op 1080p draaien denk ik dat we er van uit kunnen gaan dat de enige games die mógelijk ooit op 4K gerenderd worden simpele arcade games gaan zijn.
Tenzij MS écht nog wat achter de hand heeft
[ Voor 3% gewijzigd door BM op 01-11-2013 09:25 ]
Xbox
Daar heb je ook helemaal gelijk in hoor. Het blijft natuurlijk ook een lastig onderwerp om te bespreken hier. Aan de ene kant is iedereen wel geinteresseerd. Je wilt toch even weten hoe de console die je gepreorderd hebt het er vanaf brengt. Maar dan heb je ook weer mensen die het gebruiken als ammunitie in de consolewars en er mee gaan trollen. En dan heb je weer mensen die verschillen ontkennen tja.. Zo loopt het hier elke keer weer uit de handX-Fighter schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:17:
[...]
De laatste dagen vind ik het hier overigens best goed gaan

Hier ook mooi artikel:
http://techland.time.com/...e-good-or-bad-for-gaming/
http://techland.time.com/...e-good-or-bad-for-gaming/
lug an Xbox 360 or PlayStation 3 into one of these things and I can tell you what they’ll look like: bigger, obviously, with all the interpolative pitfalls you’d expect from much lower-res content, since most Xbox 360 and PS3 games output at 720p. You’re talking a roughly eightfold increase, pixel-wise, from 720p to 4K. There’s no upscaler in the world that’ll compensate for that sort of disparity.
Upscaling’s a crapshoot anyway. Scan videophile forums and you’ll encounter endless debates about which televisions or consoles upscale best. The only certifiable takeaway is that in all instances, you’re talking about compromise.
Speaking of, we’re still living in a world flush with standard-definition hardware. Run a 480p Wii or PlayStation 2 game through a 720p or 1080p native television and the image is going to look imprecise on any model, the edges of objects or text blurred because the pixels have to be stretched to accommodate the LCD’s much higher native resolution.

Als ontwikkelaar moet je je toch ook doodschamen als je zoiets op een next-gen console neerzet.
Elke GPU heeft een scaler, de XBO en de PS4 hebben beide een goede scaler, wat gewoon een deel van de GPU is, en aangezien ze allebei van ATI zijn, denk ik dat men niet moeilijk gedaan heeft en de scaler logic van de 7xxx erin gestopt heeft. De XBO zal best een goede scaler hebben, de PS4 heeft die echter ook.Bullet NL schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:58:
[...]
Dat men het verschil in detail niet gaat zien tussen 720p upscaled naar 1080p en 1080p native is nonsense. 1080p heeft nl. een inmense hoeveelheid extra pixels voor detail info, die je niet hebt bij 720p. Het verschil in pixels is groter tussen 720p en 1080p dan tussen 480p en 720p. En dat verschil zie je zeker wel.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Welnee, de consument pikt het toch wel en die lapt er gewoon weer 60 euro voor net als het jaar daarvoor.justifire schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:41:
[video]
![]()
Als ontwikkelaar moet je je toch ook doodschamen als je zoiets op een next-gen console neerzet.

Jep, maar niet alleen op de next gen, ook op de current gen. Ik hoop dat ze gewoon eens de deksel op hun neus krijgen en zwaar ingemaakt wordt door BF4justifire schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:41:
[video]
![]()
En het bizarre is dat er in ieder filmpje wordt gezegd dat er zoveel vooruitgang is geboekt qua gameplay en zoveel toevoegingen... Goh. hebben ze weer 15 nieuwe killstreaks bedacht en perks?...
[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-11-2013 09:49 ]
Tsja daarom zijn er ook zoveel werknemers samen met de oprichters van Infinity ward al in 2010 vertrokken, het Infinity Ward wat er nu over is de bitch van Activision. oud Infinity Ward is nu Respawn Entertainment alleen die zijn al weer een beetje de bitch van EA/MS geworden met die (ongewilde) exclusive deal:s
Maar er is toch spraken van dat de Xbox One lokaal een ander apparaat kan laten renderen en het dan terug sturen naar de Xbox One? Dus dat is dan toch volledig opgelost, voor altijd in de toekomst. Ik moet eens zoeken waar ik dat weer heb gelezen, hopelijk is het niet bij misterXaicaramba schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:24:
[...]
Ik ga er juist vanuit dat ze uit de ps4 ook betere graphics willen persen en dat ze daarom steeds meer ps4 titels op 720p gaan uitbrengen..
Het verschil bij cod ghosts zal me een worst wezen, wat me uit maakt is dat de ps4 blijkbaar een stuk krachtiger is, wat in de toekomst verschil in graphics kan gaan opleveren... Of dat nu op 1080p of 720p is maakt me niet zo veel uit.
Edit:
Gelukkig niet bij MisterX, maar ik vind de orginele source wel niet. Dit is gewoon een discussie op Project Spark forum. In theorie is het dus wel mogelijk, maar we weten niet of dit er ook gaat komen...
http://project-spark.org/...mputing-for-the-xbox-one/
[ Voor 16% gewijzigd door X-Fighter op 01-11-2013 10:00 ]
Hier moest ik toch stiekem wel om lachen, the ignorance.
Would you stop fighting in a skyscraper just because it collapses? Neither would we. Welcome to Free Fall:
Van de CoD Facebookpagina
Would you stop fighting in a skyscraper just because it collapses? Neither would we. Welcome to Free Fall:
Van de CoD Facebookpagina
[ Voor 3% gewijzigd door CR1691 op 01-11-2013 09:53 ]
Sorry, maar toch even reageren. Ongewilde exclusive deals? Dan hadden ze betere afspraken moeten maken? En de tweets van Vince Zampella is gewoon damage control voor hem en Respawn. Want in deze tijd zou ik als developer zijnde de PS club niet voor het hoofd willen stoten.arnoutzw schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:50:
Tsja daarom zijn er ook zoveel werknemers samen met de oprichters van Infinity ward al in 2010 vertrokken, het Infinity Ward wat er nu over is de bitch van Activision. oud Infinity Ward is nu Respawn Entertainment alleen die zijn al weer een beetje de bitch van EA/MS geworden met die (ongewilde) exclusive deal:s
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-11-2013 09:56 ]
Maar wat valt er aan afspraken te maken als EA (het zal EA eens niet zijn) zwicht voor een enorme zak met geld? Dan kan Zampella afspraken maken die hij wil maar als EA geld wil en de game daarmee exclusief maakt dan zoekt Zampella het maar lekker uit. Terug naar Activision kunnen ze niet en de uitgevers liggen volgens mij niet echt voor het oprapen.uchiha tijntje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:55:
[...]
Sorry, maar toch even reageren. Ongewilde exclusive deals? Dan hadden ze betere afspraken moeten maken? En de tweets van Vince Zampella is gewoon damage control voor hem en Respawn.
Over alles valt afspraken te maken. Als Respawn als developer multiplatform zo belangrijk vond, hadden ze dat kunnen bedingen in de onderhandelingen met EA als publisher. Of ze dat hebben gedaan en het is niet gelukt, dat weet niemand hier, maar zoals het er nu naar uitziet zijn die afspraken niet gemaakt. Dus dan moet je achteraf ook niet verbaasd zijn dat zoiets gebeurd.
Edit:
Echter nieuws waar we allemaal wellicht wat aan hebben... Ubisoft drops online passes for all future games.
http://www.gamespot.com/a...uture-games/1100-6415900/
Edit:
Echter nieuws waar we allemaal wellicht wat aan hebben... Ubisoft drops online passes for all future games.
http://www.gamespot.com/a...uture-games/1100-6415900/
[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-11-2013 10:05 ]
Om het vervolgens in een nieuw jasje weer terug te brengen, lees EA/Origin principe
Dat zegt MS inderdaad.. Maar het is altijd afwachten in hoeverre het mogelijk is en wat voor verschil het kan maken.X-Fighter schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:51:
[...]
Maar er is toch spraken van dat de Xbox One lokaal een ander apparaat kan laten renderen en het dan terug sturen naar de Xbox One? Dus dat is dan toch volledig opgelost, voor altijd in de toekomst. Ik moet eens zoeken waar ik dat weer heb gelezen, hopelijk is het niet bij misterX
Edit:
Gelukkig niet bij MisterX, maar ik vind de orginele source wel niet. Dit is gewoon een discussie op Project Spark forum. In theorie is het dus wel mogelijk, maar we weten niet of dit er ook gaat komen...
http://project-spark.org/...mputing-for-the-xbox-one/
Sommige 'kenners' zeggen dat het niet kan, sommige van wel.. Persoonlijk ga ik mijn keuze maken met de mogelijkheden op dat moment en ga ik niet luisteren naar beloftes van sony/ms, want in het verleden is vaker gebleken dat deze beloftes niet altijd waar worden gemaakt.
Over het niet kunnen afspelen van MP3's zegt Sony nu het volgende.
Niet verwacht dat ze er zo snel op terug zouden komen.
bron
Ben benieuwd hoe dit nu op de Xbox One zit. Major Nelson zou er op terug komen maar nog niet gebeurd.We were able to speak to a Sony rep today about if any of these features could be implemented in the near future and much to our surprise we have received a “Yes“. The future update that is in process to be rolled out shortly after the PS4′s launch(November 15th) will include the following detailed features listed below:
Legacy headset support
Mp3 support for not only in-game but non gaming as well.
Suspend and resume play feature
All of these features are set to hit PS4′s consoles by late 2013- to early 2014.
bron
[ Voor 6% gewijzigd door G4mert op 01-11-2013 10:19 ]
Dat zegt Sony inmiddels van elke feature, zit er (nog) niet in, maar het komt nog wel hoor!
Moet het ook nog maar zien idd. Maar de communicatie met Sony verloopt (dit jaar) iig wel snel en ze zijn overal redelijk open over.SinergyX schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:22:
Dat zegt Sony inmiddels van elke feature, zit er (nog) niet in, maar het komt nog wel hoor!
Beetje raar dat er wordt gedaan alsof het iets bijzonders is. Het is zelfs noodzakelijk om te upscalen wanneer je een 4k tv gebruikt anders gebruik je alleen een klein stukje van je scherm.BM schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:24:
[...]
Upscalen naar 4K lijkt me idd een mooi verhaal, maar niet haalbaar. Zoals iemand hiervoor al schetst moet daarvoor écht teveel data 'verzonnen' worden.
Dus bij 4k tv's zal er hoe dan ook geupscalet moeten worden. Als de console de pixels er niet bij verzint doet de tv het wel.
Sig
Dus uiterlijk Q1 2014 kunnen we mp3 en legacy headset support verwachten? Da's nog best snel. Had trouwens ook ergens gelezen dat in 2014 de mp3 techniek patentvrij is, m.u.v. de decompressie methoden dan....
Ik hoop dat ze het snel toevoegen, al vind ik de bron nou geen hoogvlieger...G4mert schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:18:
Over het niet kunnen afspelen van MP3's zegt Sony nu het volgende.
[...]
Ben benieuwd hoe dit nu op de Xbox One zit. Major Nelson zou er op terug komen maar nog niet gebeurd.
bron
Het is wel grappig om te lezen dat veel mensen de X1 resolutie verdedigen d.m.v. de superieure scaler, terwijl de PS4 dezelfde soort scaler heeft. Deze scalers zijn namelijk een onderdeel van de Radeon GPU waarop ze beide gebaseerd zijn.Bullet NL schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:58:
[...]
Dat klopt maar het wordt er eerder lelijker op dan mooier is mijn punt. Net zoals dat mensen liever hun PS2/Xbox/GC/Ps1 etc op een SDTV gebruiken.treative schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:29:
[...]
Beetje raar dat er wordt gedaan alsof het iets bijzonders is. Het is zelfs noodzakelijk om te upscalen wanneer je een 4k tv gebruikt anders gebruik je alleen een klein stukje van je scherm.
Dus bij 4k tv's zal er hoe dan ook geupscalet moeten worden. Als de console de pixels er niet bij verzint doet de tv het wel.
Het is meer het punt dat een 720->1080 upscale voor het gros van de mensen (op 3-4 meter afstand) niet eens zichtbaar is tov een native 1080. (naast het feit dat er genoeg mensen zijn die niet eens de 'game modus' van hun TV kennen en de TV zelf er nog leuke dingen mee gaat doen - of zelfs game modus gewoon brak blijft, zoals de vorige generatie philips).zwembroek schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:47:
Het is wel grappig om te lezen dat veel mensen de X1 resolutie verdedigen d.m.v. de superieure scaler, terwijl de PS4 dezelfde soort scaler heeft. Deze scalers zijn namelijk een onderdeel van de Radeon GPU waarop ze beide gebaseerd zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 01-11-2013 11:05 ]
Verwijderd
Ik ben heel blij dat ik voor de Xbox One heb gekozen. Niet alleen om te gamen maar ook voor oa films, muziek, skype, bediening met de Kinect, etc. Ik heb erg veel behoefte aan een console die meer kan dan alleen gamen...all in one! 
Resolutie; jammer maar niet iets waardoor ik mijn pre-order ga cancellen om een PS4 te kopen die voornamelijk alleen gericht is op gamen. Dan hou ik liever mijn PS3 die het na 7 jaren nog steeds doet.
Resolutie; jammer maar niet iets waardoor ik mijn pre-order ga cancellen om een PS4 te kopen die voornamelijk alleen gericht is op gamen. Dan hou ik liever mijn PS3 die het na 7 jaren nog steeds doet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 11:20 ]
Dat zijn nou niet echt onderscheidende redenenen want dat kan PS4 ook gewoon.. Music Unlimited, Video Unlimited ,Netflix en Skype NIET achter een paywall.
Verwijderd
Music Unlimited; ik gebruik al gratis Deezer. Geen behoeftearnoutzw schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:25:
Dat zijn nou niet echt onderscheidende redenenen want dat kan PS4 ook gewoon.. Music Unlimited, Video Unlimited ,Netflix en Skype NIET achter een paywall.
Video Unlimited: Vidzone? Al op de PS3. Ik ben er ontevreden over. Youtube is my best friend.
Netflix en Skype: Xbox One heeft ze ook. Kinect heeft 1080P beeld, en ik hoef het alleen via mijn voice op te roepen. Voor mij is dit heerlijk, geldt dus ook voor de Snap functie. Wat ik al zei, Sony richt zich meer op het puur gamen, ik verlang anno 2013/2014 veel meer. Ik zie het als een stap terug (PS3 heeft veel meer media mogelijkheden). Ik vind dat ze de oude tijden van de PS2 proberen te herleven. Voor mij persoonlijk werkt dat niet meer. Ik heb blijkbaar andere behoeftes dan toen ik in de PS2 tijdperk zat.
Zucht, gaan we die discussie eindeloos overnieuw doen. Word je toch wel een beetje verdrietig van...
Hij is blij vanwege redenen die hij persoonlijk van belang vindt. Waarom blijft iedereen elkaar maar proberen te overtuigen dat die juist niet van belang zijn. Ja, het is een discussie topic, maar we kunnen ook overdrijven.
En hou aub op over die paywall. Net alsof iemand die een PS4 of een X1 bij launch koopt geen PS+ of Live neemt.
Edit: ah daar heb je je toelichting
Gaan we die ook proberen onderuit te halen?
Hij is blij vanwege redenen die hij persoonlijk van belang vindt. Waarom blijft iedereen elkaar maar proberen te overtuigen dat die juist niet van belang zijn. Ja, het is een discussie topic, maar we kunnen ook overdrijven.
En hou aub op over die paywall. Net alsof iemand die een PS4 of een X1 bij launch koopt geen PS+ of Live neemt.
Edit: ah daar heb je je toelichting
[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-11-2013 11:35 ]
Kan jij er überhaupt vrede mee hebben dat een persoon zijn keuze op een voor hem/haar betere console kan laten vallen?arnoutzw schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:25:
Ja maar vond de argumenten apart. Als ie zei Kinect integratie, Apps snappen enzo begrijp ik het beter.
Hoezo apart? Xbox Music/Video werken erg netjes, ik hoop dat ze met SmartGlass ook het remote systeem toevoegen zoals Samsung met z'n AllShare functie. Via telefoon/PC/tablet nummer uitzoeken en de Xbox laten afspelen. De mogelijkheden/potentie in zijn geheel is imho groter via de Xbox dan op andere apparaten.
Hij vernoemde Kinect bij naam zelfsarnoutzw schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:41:
Ja maar vond de argumenten apart. Als ie zei Kinect integratie, Apps snappen enzo begrijp ik het beter.
arnoutzw schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:41:
Dat hij maar snel zijn argumenten aan mag passen dan !
Verwijderd
Je leest blijkbaar alleen wat je wilt lezenarnoutzw schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:41:
Op mijn 60" TV is dat anders wel duidelijk zichtbaar.SinergyX schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:04:
Het is meer het punt dat een 720->1080 upscale voor het gros van de mensen (op 3-4 meter afstand) niet eens zichtbaar is tov een native 1080.
Ik denk dat vooral bij die dikke beeldbuis-TV's dichtbij het scherm zitten je ogen kon schaden. Maar bij LCD TV's zou dit probleem niet meer bestaan. Die technologie is - correct me if I'm wrong - volledig hetzelfde als bij een PC monitor en daar zit je toch altijd heel dicht bij zonder problemen.X-Fighter schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:05:
[...]
Op een duur ga je helemaal niet meer merken dat het zo veel beter is. Ik bedoel kijk naar telefoons met een 720p scherm, en dan die met 1080p scherm. Dat verschil zie je amper, enkel mensen met 20/20 visie zien dat. 1080p -> 4K is ook een veel kleiner verschil dan je zou denken. En dus vanaf een zekere afstand gaat het ook moeilijker zijn om verschil tussen 720p en 1080p te zien. Maar als jij vlak voor je tv wilt gaan zitten en je ogen kapot maken, mag je dat doen. Maar dan ga je het op den duur sowieso niet meer zien want dat schaadt je ogen.
edit: werd verderop in de thread al vernoemd...
Ik moet de 720p-bashers gelijk geven. Iedereen moet inzien dat deze next-gen generatie terug zeer veel jaren moet meegaan. 720p kan echt niet meer in 2013, laat staan over pakweg 5 jaar als 4K TV's waarschijnlijk aan het doorbreken zijn.
Net omdat consoles zo lang moeten meegaan, mag je niet zeggen "ach tis geen groot verschil met 1080p" ...
En dan vergeten we nog die Kinect die steeds 10% van de overall performance zou afsmullen...
Verkapte 'zie mij eens een grote TV hebben' post?Sovereign schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:57:
[...]
Op mijn 60" TV is dat anders wel duidelijk zichtbaar.
*zucht*Asgaro schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:14:
[...]
Ik denk dat vooral bij die dikke beeldbuis-TV's dichtbij het scherm zitten je ogen kon schaden. Maar bij LCD TV's zou dit probleem niet meer bestaan. Die technologie is - correct me if I'm wrong - volledig hetzelfde als bij een PC monitor en daar zit je toch altijd heel dicht bij zonder problemen.
edit: werd verderop in de thread al vernoemd...
Ik moet de 720p-bashers gelijk geven. Iedereen moet inzien dat deze next-gen generatie terug zeer veel jaren moet meegaan. 720p kan echt niet meer in 2013, laat staan over pakweg 5 jaar als 4K TV's waarschijnlijk aan het doorbreken zijn.
Net omdat consoles zo lang moeten meegaan, mag je niet zeggen "ach tis geen groot verschil met 1080p" ...
En dan vergeten we nog die Kinect die steeds 10% van de overall performance zou afsmullen...
Dat de ontwikkelaars er nu nog geen 1080p uit weten te halen betekend niet dat dit in de toekomst zo zou blijven. Je brengt die 720p als een opgedwongen feit voor alles en iedereen. Terwijl er wel degelijk 1080p/60hz games voor de Xbox aan staan te komen.
Vergeet niet dat e.e.a. ook met het feit te maken heeft dat de verschillende ontwikkelaars in de ene console bijvoorbeeld gewoon meer tijd moet stoppen om het spel op 1080p te laten draaien. Wanneer blijkt dat het ontwikkelen daar door veel lange duurt (omdat de 1080p optimalisatie complex is) kan het maar zo zijn dat men op een andere grond dan technisch voor 720p gaat.
Het kan bij het vervolg van de lauchgames wel weer heel anders liggen, daar is nog niets over te zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 01-11-2013 12:28 ]
Je hebt teveel vertrouwen in de toekomst en techniek, over 5 jaar heb je misschien 90% van de zenders eindelijk HD, is er misschien 60% glasvezeldekking, 4K zie ik pas over een jaar of 10. En wanneer dit richting games komt als standaard? Nog wel langer.Asgaro schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:14:
laat staan over pakweg 5 jaar als 4K TV's waarschijnlijk aan het doorbreken zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 01-11-2013 12:33 ]
Dat 4k verhaal zien we later wel. Wat betreft de toekomstbestendigheid ... we zullen zien, maar voor beide geldt dat voor iets dat minimaal 5 jaar moet meegaan zijn de specs nu niet zo overdonderend. Ja ik weet ook dat als het zwaarder wordt dat je er ook een ander prijskaartje op moet kleven, maar op het vlak van grafische kracht lopen beide consoles nu al achter op de pc en dat gat gaat met de jaren alleen maar groter worden. Daar staat tegenover dat je zeker weet dat de games ook draaien op je console en dat je niet elke paar jaar moet upgraden en ook minder last hebt van cheaters/hackers.
4K voor "normale" TV uitzendingen zie ik er voorlopig nog lang niet van komen, Ziggo en UPC hebben veel te weinig band breedte om dit door te kunnen gaan geven. 4K blijft denk ik voorlopig nog wel even exclusief voor (digitale content via) opslagmedia.SinergyX schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:31:
[...]
Je hebt teveel vertrouwen in de toekomst en techniek, over 5 jaar heb je misschien 90% van de zenders eindelijk HD, is er misschien 60% glasvezeldekking, 4K zie ik pas over een jaar of 10. En wanneer dit richting games komt als standaard? Nog wel langer.
4K heeft twee keer zoveel bandbreedte nodig tov HDTV aldus Netflix. Als dat zo is, denk ik niet dat het nog ver weg is. Maar goed, als het het verschil tussen 720p en 1080p zo moeilijk te zien is, wat is het algemene nut van 4K dan voor de gemiddelde gamer (die geen 65" in z'n huiskamer heeft staan)?Bullet NL schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:40:
[...]
4K voor "normale" TV uitzendingen zie ik er voorlopig nog lang niet van komen, Ziggo en UPC hebben veel te weinig band breedte om dit door te kunnen gaan geven. 4K blijft denk ik voorlopig nog wel even exclusief voor (digitale content via) opslagmedia.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Euh....Asgaro schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:14:
[...]
Zowat IEDER HD televisiestation zend uit op 720p vanwege bandbreedteissues, hoe kom je er in hemelsnaam op dat er binnen de 5 jaar plots 4k content zou zijn.
En ja, de meeste mensen zien het verschil niet, al helemaal niet met upscaling. Wie anders beweert is enorm hard aan het liegen, just for the sake of argument.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.
Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.
Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!