Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]nitraM_Br schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:02

PS4 ondersteunt geen 4k media
PS4 heeft geen 4k output voor games
PS4 ondersteunt geen external storage
Geen DLNA
PS4 speelt geen audio CD's
PS4 speelt geen MP3

Geen youtube sharing bij launch
Suspend/Resume werkt niet bij launch
in een friend's spel helpen werkt niet bij launch
Je moet zorgen dat er genoeg circulatie is (toch nog warmte problemen?)
Ik heb er niet veel verstand van maar is er e.e.a. niet op te lossen middels updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:43

PBP

Yoshida via Twitter
Shuhei Yoshida @yosp
Thanks for the feedback to the lack of MP3 and DLNA support at the launch of PS4. I'll share with the PS4 Dev team for future consideration.
Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/twitteryospthanksforthioqh.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door PBP op 30-10-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws dus :). Wat yoshida zegt dan

Die gast is echt een lopende support line haha

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Dat geeft dan weer een beetje hoop...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:41
Slim om er gelijk op te springen. Als het nog wordt toegevoegd zal het nog wel een paar maanden duren voordat wij het kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dat hadden ze niet van te voren kunnen bedenken? Lekker zoethoudertje zonder iets concreets toe te zeggen. De PR doen ze toch slim.

[ Voor 30% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-10-2013 22:26 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
@Uniciteit, top, weer wat duidelijker, jammer dat beide toch features missen

@PBP, Die gozer is echt awesome, altijd netjes antwoord geven op vragen van twitteraars. Er is iig hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:25:
En dat hadden ze niet van te voren kunnen bedenken? :) Lekker zoethoudertje.
Slechte publiciteit is ook publiciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is de PR van MS top :P

Vanavond / vannacht een stream van een uurtje van Ryse son of Rome. Morgen of vrijdag eens kijken. Begin die game steeds interessanter te vinden. Ook benieuwd naar die vierdelige live action serie.

[ Voor 86% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-10-2013 22:32 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een limiet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:17:
[...]

- 4K media doen beide
- 4K gaming doet PS4 niet, Xbox One wel (maar nog geen enkele game aangekondigd)
- External Storage: PS4 niet, XBO wel
- HDD vervangen: PS4 wel, XBO niet
- DLNA, audio's CD's en MP3: PS4 niet, XBO onbekend

Behalve voor het laatste punt gaat 't eigenlijk dus gelijk op :)
PS4 doet geen 4K media
Also in the FAQ, it is confirmed that the PS4 will not support 4K output for still images and movie content, though this remains in consideration. The PS4 also does not support 4K output for games, Sony said. The PS4 supports 3D gameplay, but no launch titles are 3D compatible.
remains in consideration bij sony is meestal dat het dus niet gaat komen :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Uniciteit schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:17:
[...]

- 4K media doen beide
- 4K gaming doet PS4 niet, Xbox One wel (maar nog geen enkele game aangekondigd)
- External Storage: PS4 niet, XBO wel
- HDD vervangen: PS4 wel, XBO niet
- DLNA, audio's CD's en MP3: PS4 niet, XBO onbekend

Behalve voor het laatste punt gaat 't eigenlijk dus gelijk op :)
4k gaming wel, 900p+ gaming niet. Paradox? Of wordt het pong op 4k? :P

Misschien kunnen devs zich deze generatie tenminste meer focussen op gameplay en innovatieve concepten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Nee, grappig of niet, het draagt niet bij aan de discussie. Daarom: weg

[ Voor 75% gewijzigd door Ultraman op 01-11-2013 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet zorgen dat er genoeg circulatie is (toch nog warmte problemen?)
Dat is wetenschap/logica: Een ventilator koelt dmv van convectie als jij je PS4/XO in een (vrijwel) opgesloten ruimte zet waar nauwelijks/geen nieuwe koele lucht kan komen, kan je ventilator nog zo hard blazen maar je pompt alleen maar steeds hetere lucht rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:08
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:08:
[...]

mwah, was nou niet onder de indruk van BF4 beelden. Tot nog toe alleen infamous gezien wat er erg goed uitziet, en the order, maar dat duurt nog wel even
Je moet die brakke footage van DF ook niet als referentie nemen maar de footage van JackFrags.
Ik heb de footage van JackFrags gedownload in MP4 en op mijn 55 inch tv afgespeeld en het ziet er hier fenomenaal uit. JackFrags beweert dat de MP van de PS4 er zelfs beter uit ziet dan de SP van de X1, maar dat moet je voor jezelf maar eens bekijken.

Modbreak:Ik heb je post aardig aangepast, trek daar een les uit.
Ga niet op de man spelen en/of iemand een mening opdringen.
De tweede alinea was niet nodig.

[ Voor 53% gewijzigd door Ultraman op 01-11-2013 07:59 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Het is apart dat sommige mensen zichzelf proberen blijven overtuigen adhv wazige artikels dat alles er zoveel beter gaat uitzien op de ps4 terwijl de hardware haast identiek is aan die van de XBO 8)7
Net zo apart als dat het bewijs wordt genegeerd als het slecht uitkomt?
Wat? Het "ik heb mp4 filmpjes op mijn tv gekeken dus ik heb gelijk"?
Ik volg het hele COD resolutiegedoe niet, maar als ik sommige mensen zie beweren dat het er hetzelfde uitziet als de 360 versie kan ik niet anders dan "BS" roepen.

[ Voor 44% gewijzigd door boe2 op 30-10-2013 23:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:51
boe2 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:31:
Het is apart dat sommige mensen zichzelf proberen blijven overtuigen adhv wazige artikels dat alles er zoveel beter gaat uitzien op de ps4 terwijl de hardware haast identiek is aan die van de XBO 8)7
Net zo apart als dat het bewijs wordt genegeerd als het slecht uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwembroek,(en de rest inc mijzelf) neem je het niet allemaal wat te serieus? Het blijven tot slot van rekening natuurlijk gewoon leuke speelgoedjes voor rijke mensen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
boe2 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:31:
Net zo apart dat sommige mensen zichzelf proberen te overtuigen dat de hardware bijna identiek is aan elkaar.
En voor het gemak maar even het GDDR5, het dubbele aantal shaders en 12 tegenover 18 GPU compute units negeren. Net zoals de grote resolutie verschillen van de ene na de andere game. En dat zijn geen wazige artikelen maar keiharde feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Altijd doen alsof je objectief bent, en dan zoiets posten. Weer eentje die we kunnen negeren gewoon.

en je ook nog baseren op Multi platform launch games... Wat is je opmerking over Ryse? 900p ziet er beter uit dan Killzone 1080p. Ok, ene is FPS en andere action adventure, maar je ziet wat mogelijk is. Wat ga je zeggen als Halo blijkt te draaien op 1080p? Want je beseft toch dat dit het geval gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:37:
Zwembroek, neem je het niet allemaal wat te serieus? Het blijven tot slot van rekening natuurlijk gewoon leuke speelgoedjes voor rijke mensen.
Ja beetje wel hè....
Maar ik heb de hele discussie van begin af aan gevolgd en alle negatieve aspecten en geruchten omtrent de X1 zijn vanaf het eerste moment zo hard verdedigd en omgebogen dat was niet normaal meer. Er was hier soms echt sprake van een Microsoft defence force. En nu valt het zo langzamerhand uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:45
zwembroek schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:49:
[...]

Ja beetje wel hè....
Maar ik heb de hele discussie van begin af aan gevolgd en alle negatieve aspecten en geruchten omtrent de X1 zijn vanaf het eerste moment zo hard verdedigd en omgebogen dat was niet normaal meer. Er was hier soms echt sprake van een Microsoft defence force. En nu valt het zo langzamerhand uit elkaar.
Het begint wel een beetje een giller te worden ja.. Moet er eigenlijk ook wel een beetje om lachen. Maja voor het grootste deel komt de Xbox pas volgend jaar ergens naar nederland. En wellicht zijn de verschillen dan kleiner. Voor nu is het verschil pijnlijk. En kan me voorstellen dat de mensen die alles hebben verdedigd een keer gaan afhaken.

[ Voor 27% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 30-10-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:50:
[...]

Hij speelt op een beeldbuis :+
Ja op een beeldbuis zie je het verschil tussen 720p en 1080p enorm. Wist je dat niet? 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fighter schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:47:
Altijd doen alsof je objectief bent, en dan zoiets posten. Weer eentje die we kunnen negeren gewoon.

en je ook nog baseren op Multi platform launch games... Wat is je opmerking over Ryse? 900p ziet er beter uit dan Killzone 1080p. Ok, ene is FPS en andere action adventure, maar je ziet wat mogelijk is. Wat ga je zeggen als Halo blijkt te draaien op 1080p? Want je beseft toch dat dit het geval gaat zijn?
Net Ryse op de stream gekeken zit er echt goed uit maar daar is alles mee gezegd. Wat een slechte AI en de gameplay lijkt me echt oersaai.Er gebeurt ook best weinig op het beeld bij ryse.
Kijk meer uit na Halo, Titanfall en eigenlijk ook heel erg na Sunset overdrive hoop echt dat het zoiets als TF2 is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
X-Fighter schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:47:

Ik vind mijzelf inderdaad objectief ja. Hoewel ik een voorkeur heb voor Playstation, zie ik ook wel dat Ryse er prachtig uit ziet. En ik besef ook wel dat developers wanneer ze de hardware van de X1 beter leren kennen er mooiere en betere games voor afleveren. Maar ik zie nu ook de verschillen in grote multiplatform titels. Daarnaast heeft de PS4 niet alleen de betere hardware op papier maar dus ook in de praktijk. Dat zijn gewoon dingen die we allemaal kunnen lezen en waarnemen toch? En reken er maar op dat die verschillen deze nieuwe generatie zullen blijven. Want developers zullen ook steeds meer uit de PS4 kunnen halen.
Halo zal best native 1080P@60fps kunnen worden, net zoals Forza 5. De vraag is alleen wel met wat voor effecten allemaal. En ondanks de zwakkere hardware van de X1 komen er ongetwijfeld super exclusives op die ik dan ook gewoon op mijn X1 ga spelen. Zo simpel is het allemaal. Maar de Multiplatform games komen op de PS4 samen met de andere Sony exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach voor ons is het interressant, de gemiddelde consument weet geneens waar het over gaat.
Heb de afgelopen tijd behoorlijk wat mensen gesproken over de nieuwe consoles en niet 1 iemand begon over de resolutie :+
Iedereen is van ik heb een PS3 en straks haal ik lekker de PS4 !
Of ik heb een x360 en kan niet wachten tot de nieuwe xbox hier staat !
Meeste mensen zijn merkgebonden en gewend aan een vertrouwd product.
Dat er nou een handje geeks zo loopt te pijpzijken zal de grote massa worst wezen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha Adam Boyes:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img845/5210/nrql.jpg

Wel grappig de Insiders hadden gelijk(die ook hier helemaal afgemaakt werden) en Major Nelson en Albert Penello zaten uit hun nek te lullen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Schrok wel beetje van het bericht gister dat het verschil best groot is met COD tussen PS4 en Xbox One.
Ik ben benieuwd naar de komende maanden waarin het verschil waarschijnlijk nog veel groter gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Haha ik vind wel dat de staff van sony humor heeft, eerst met het super flauwe sharing filmpje, en nu die zouteloze "I did" etc. Kan ik altijd wel om lachen.

Ik ben benieuwd wat de verschillen zullen blijven als de tweede generatie games is geweest. Zo wil ik bv. graag driveclub en infamous zien als ze af zijn. Ben ook benieuwd naar de X1 games in vroeg 2014...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:56

BM

Moderator Spielerij
zwembroek schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:49:
[...]

Ja beetje wel hè....
Dan zou ik voorstellen om als PS4 fans ook eens in de spiegel te kijken, want het waren niet alleen de X1 fans die de boel liepen te verdedigen. Vanuit het PS4 kamp werd ook regelmatig volledig ongefundeerd richting MS en de X1 geflamed.

Dat de PS4 nu krachtiger blijkt te zijn zal voor niemand als een verrassing komen. Dat een spel als CoD zelfs niet op 1080P draait lijkt me echter voor 90% aan de developer te liggen. Als games als Ryse en FM5 wel op >720p draaien hebben ze bij IW imho gewoon liggen slapen.

Ik heb geen illusies dat de X1 de komende jaren ineens een gigantische inhaalslag gaat maken, maar het verschil zal imho wel wat minder extreem worden als dat het nu is. De PS4 is krachtiger, maar ook weer niet dubbel zo snel. Wat ik verder nu van beide consoles zie is dat games op beiden er prima uit zien. PS4 games ietsje beter, maar daar kan ik wel mee leven. Uiteindelijk zullen beide consoles er wel komen, en dan zie ik tzt wel welke games ik op welke console ga spelen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als een exclusive third party titel zoals Titanfall straks 720p is dan is er echt iets mis(waar wel geruchten over waren maar die res kan natuurlijk nooit al final zijn). Maar dat is nog maar ff afwachten dan.

Lijst met bevestigde resoluties voor beide systemen:

http://www.neogaf.com/for...p?p=86116324#post86116324

[ Voor 23% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 31-10-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
BM schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:41:
Dan zou ik voorstellen om als PS4 fans ook eens in de spiegel te kijken, want het waren niet alleen de X1 fans die de boel liepen te verdedigen. Vanuit het PS4 kamp werd ook regelmatig volledig ongefundeerd richting MS en de X1 geflamed.

Dat de PS4 nu krachtiger blijkt te zijn zal voor niemand als een verrassing komen. Dat een spel als CoD zelfs niet op 1080P draait lijkt me echter voor 90% aan de developer te liggen. Als games als Ryse en FM5 wel op >720p draaien hebben ze bij IW imho gewoon liggen slapen.
Dat weet ik niet. Er is hier vaak geopperd at het leek alsof microsoft zijn zaakjes niet op orde had. 720p kan idd aan infinity ward liggen en ik geloof ook zeker dat de X1 dat op 1080p moet kunnen, maar was microsoft wel op tijd met dev kits, drivers en support? Had sony dat niet, zoals al vaak geopperd, beter voor elkaar? In hoeverre ligt deze 720p puur en alleen aan IW en niet ook aan MS zelf?
sure, forza en ryse zien er mooi uit, maar die zijn dan ook niet in ontwikkeling voor 5 platformen, dus er kan eerder gereageerd worden op een nieuwere versie van dev kits en drivers want ze zijn alleen met X1 bezig. Als MS laat is met hun spul kan IW niet alles op alles voor de X1 zetten als de drivers er eindelijk zijn, die zijn dus ook met 4 andere games bezig...

Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar ik denk best dat het ook weer niet helemaal alleen aan infinity ward ligt, die leveren natuurlijk ook graag een 1080p game af aangezien ze al genoeg kritiek krijgen over de graphics...

@hierboven
Inderdaad, aan de 720p van CoD kan ik weinig waarde hechten zoals hierboven uitgelegd, maar wat Titanfall gaat doen, daar ben ik wel benieuwd naar... Ik denk niet dat ze met 720p wegkomen zonder een hele grote hoop boze reacties...

[ Voor 11% gewijzigd door vaagisdenaam op 31-10-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Ben echt benieuwd waar we over een jaar staan... Is de Xbox One dan afgeprijsd naar een prijspunt gelijk aan de PS4 of daaronder? Zakken de verkopen na de launch window in elkaar? Of weten ze het verschil toch kleiner te maken dan het nu is?

Denk dat het spannende tijden worden voor de Xbox divisie en dat men na een jaar al zal moeten gaan evalueren, deze generatie dumpen en aan de slag gaan met een eerdere opvolger of proberen het 8 jaar lang uit te zingen. Eerlijk gezegd kan ik me dat laatste bijna niet voorstellen.

Jammer dat je niet zoals vroeger op de Megadrive of de Nintendo 64 een add-on (de 32X en 64DD respectievelijk) kon toevoegen om zo betere graphics te krijgen.

Gelukkig zijn er geen exclusives op de PS4 die mij nu aanspreken, dat komt nog wel volgend jaar, en hopelijk ben ik dan in staat ook een PS4 te halen, maar het doet me wel pijn om te zien hoe Microsoft zo heeft kunnen zitten slapen. Dachten ze nu echt dat Sony weer zou verzaken?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Laatst online: 29-01-2024
Phusebox schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:57:
Ben echt benieuwd waar we over een jaar staan... Is de Xbox One dan afgeprijsd naar een prijspunt gelijk aan de PS4 of daaronder? Zakken de verkopen na de launch window in elkaar? Of weten ze het verschil toch kleiner te maken dan het nu is?

Denk dat het spannende tijden worden voor de Xbox divisie en dat men na een jaar al zal moeten gaan evalueren, deze generatie dumpen en aan de slag gaan met een eerdere opvolger of proberen het 8 jaar lang uit te zingen. Eerlijk gezegd kan ik me dat laatste bijna niet voorstellen.

Jammer dat je niet zoals vroeger op de Megadrive of de Nintendo 64 een add-on (de 32X en 64DD respectievelijk) kon toevoegen om zo betere graphics te krijgen.

Gelukkig zijn er geen exclusives op de PS4 die mij nu aanspreken, dat komt nog wel volgend jaar, en hopelijk ben ik dan in staat ook een PS4 te halen, maar het doet me wel pijn om te zien hoe Microsoft zo heeft kunnen zitten slapen. Dachten ze nu echt dat Sony weer zou verzaken?
Denk niet dat ze met een andere gaan komen. Het is niet omdat nu de GPU het niet 8 jaar gaat volhouden dat dit altijd al de bedoeling was.

Er werd toch ook gesproken over rendering op lokaal vlak maar niet de Xbox One zelf? Dat je dus andere apparatuur kan aansluiten om aan rendering te doen? Dan is het probleem al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat waren nog eens tijden. Een Mega CD of 32X leken mij absoluut geweldig voor op mijn MegaDrive. Helaas waren deze dingen voor mij als tiener veel te duur.

Zowel de Mega CD, 32X en ook de 64DD zijn behoorlijk geflopt. Wellicht dat fabrikanten daarom niet meer zulke dingen doen. De Expansion Pak voor de N64 was volgens mij dan wel weer vrij succesvol. Maar dit was dan ook een veel goedkopere uitbreiding die je voor een kleine meerprijs bij een game kreeg. Dat was wel een mooie vinding van Nintendo. Zulke dingen mogen fabrikanten van mij wel weer doen. Na een x aantal jaar gewoon een upgrade module die je er in kan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:13:
[...]

Dat waren nog eens tijden. Een Mega CD of 32X leken mij absoluut geweldig voor op mijn MegaDrive. Helaas waren deze dingen voor mij als tiener veel te duur.

Zowel de Mega CD, 32X en ook de 64DD zijn behoorlijk geflopt. Wellicht dat fabrikanten daarom niet meer zulke dingen doen. De Expansion Pak voor de N64 was volgens mij dan wel weer vrij succesvol. Maar dit was dan ook een veel goedkopere uitbreiding die je voor een kleine meerprijs bij een game kreeg. Dat was wel een mooie vinding van Nintendo. Zulke dingen mogen fabrikanten van mij wel weer doen. Na een x aantal jaar gewoon een upgrade module die je er in kan steken.
De expansion van de N64 kreeg je bij Donkey Kong omdat er anders een bug was. Daarom leverden ze de expansion mee met de game.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvanosa schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:21:
[...]

De expansion van de N64 kreeg je bij Donkey Kong omdat er anders een bug was. Daarom leverden ze de expansion mee met de game.
Volgens mij was het zo dat Donkey Kong de expansion pack nodig had omdat hij het anders niet deed ivm te weinig RAM. Geen bug dus, maar zo ontworpen zoals een enkele andere game ook op de N64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Aan ALLES zie je dat we met rush-jobs te maken hebben en dat de X1 er eigenlijk nog niet klaar voor is.
Vanaf de aankondiging zagen we zelfs al dat er geen goede marketing strategie was en dat men eigenlijk maar de boel al doende erbij verzon.

Maar denk bijvoorbeeld ook drivers die niet klaar zouden zijn, initieel geen indy strategie hebben, etc.

De launch in november is puur vanwege de feestdagen en om niet later te zijn dan de PS4, niet omdat het product klaar is. Het feit dat er in Battlefield nog last minute een patch komt om nog wat effecten toe te voegen zegt al genoeg. Dit soort dingen gebeuren bijna nooit.

Typisch geval van te veel hooi op de vork genomen. De PS3 had ook de slogan 'it only does everything', maar miste eigenlijk de toevoeging ', just not very well...'. Met de X1 probeert MS dit nu ook weer, en hoewel ik het er conceptueel echt fantastisch uit vind zien, lijkt MS weer een aantal basis dingen te vergeten. Wel een fantastisch technologisch wonder als Kinect2 erbij doen (daar zit echt heel dure technologie in heb ik gelezen), maar de hele generatie op het spel zetten door (bijvoorbeeld) 2 tientjes te besparen op de grafische kaart. Maar dan wel FIFA14 er bij doen....

Nu zit ik straks waarschijnlijk met een duivels dilemma wanneer ik beide consoles straks weer in huis heb. Koop ik mijn multiplat games op mijn PS4, waar het er mooier uit ziet of op de X1 waar (net als de huidige generatie) de 'total experience' wellicht weer beter is (Kinect support, snelheid van updates, dashboard features, family sharing in de toekomst?, etc).

Denk dat ik mijn duitse pre-order cancel (heb ook nog de Neckermann pre-order staan) en kijken waar dit heen gaat. De X1 is in elk geval vrijwel zeker niet klaar voor, maar ook bij de PS4 heb ik mijn twijfels hoewel die al veel verder lijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
SeamusXanthus schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:43:

Denk dat ik mijn duitse pre-order cancel (heb ook nog de Neckermann pre-order staan) en kijken waar dit heen gaat. De X1 is in elk geval vrijwel zeker niet klaar voor, maar ook bij de PS4 heb ik mijn twijfels hoewel die al veel verder lijken te zijn.
Ik zit er het zelfd in als jouw. Ik kom zelf van de X360 en twijfel hard tussen ps4/xone. De reden dat ik altijd nog naar de one leunde is mede door de exclusives zoals Halo, Gears en nu ook Titanfall waaraan je toch wel een beetje gehecht ben gezien deze vanaf het eerste uur gespeeld worden door mij.

Maar is de Xone gerushed of is dit een bewuste keuze van Microsoft. Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke product gerushed in de markt wordt gezet. De divisies bij M zijn hier toch al jaren mee bezig.
Het lijkt erop dat de Xone gewoon een andere strategie heeft en die is niet gericht op hardcore gamers, maar op vaders met kinderen die normaal een wii hebben en nu misschien een Xone, zodat ze zelf een potje serieus kunnen gamen en football kijken en de kinderen danspasjes kunnen doen voor de kinect.

Ik ben serieus wel benieuwd naar de redenen van IW en Activision, waarom deze resolutieverschillen zo significant zijn. Is de power van de console een bottleneck, of hebben ze minder tijd gehad met de devkits dan met die van ps4.

Ik wacht nog even de 2 weken embargo af, wanneer beide consoles gereviewd worden met games, maar het ziet er naar uit dat ik net als jouw de DE pre order ga cancelen en ook wacht op de uitkomsten van Neck order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
BM schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:41:
Ik heb geen illusies dat de X1 de komende jaren ineens een gigantische inhaalslag gaat maken, maar het verschil zal imho wel wat minder extreem worden als dat het nu is. De PS4 is krachtiger, maar ook weer niet dubbel zo snel.
Dat het minder extreem wordt is nergens op gebaseerd anders dan dat het deze generatie ook zo was. Men vergeet hierbij dat de consoles van deze generatie redelijk aan elkaar gewaagd zijn: de een haalt het uit de lengte de ander uit de breedte, de ene game leent zich meer voor de lengte-benadering, de ander voor de breedte benadering.

De nieuwe generatie echter is een ander verhaal: de XBO's snelste ram, de esram van 32MB(dus feitelijk helemaal niks) is trager dan de mainmem van de PS4, naast het feit dat de PS4 meer raw power beschikbaar heeft om te gebruiken. Er is dus geen manier op de XBO om te compenseren, want wat ze hebben om te compenseren is 1) te traag 2) te klein en 3) lastig (want je moet je assets daar eerst heen moven, het leent dus niet voor al het werk dat je moet doen).

Nu zullen er in de PS4 ook domme dingen zitten die wellicht slimmer hadden gekund. Verder zijn er wellicht truuks mogelijk die men na een aantal jaar ontdekt, bv zaken die in de hardware zitten en toevallig snel werken in een bepaald geval (bv wat het geval was met mode 13h op de PC Wikipedia: Mode 13h eind jaren 80/begin jaren 90, waardoor met een truuk men veel sneller betere graphics kon genereren), maar Microsoft moet echt veel geluk hebben als dit zo zal zijn (issues in de PS4 en een toevallige truuk in de XBO). Met wat Microsoft in de console gestopt heeft wordt het iig niet wat. Voor de consument op zich niet zo best, dat bij launch de verschillen al zo groot zijn: men zal eerder geneigd zijn nu om een PS4 te kopen (want en goedkoper en beter in staat de games te renderen), wat op de langere termijn niet zo best is voor een platform.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan ALLES zie je dat we met rush-jobs te maken hebben en dat de X1 er eigenlijk nog niet klaar voor is.
Vanaf de aankondiging zagen we zelfs al dat er geen goede marketing strategie was en dat men eigenlijk maar de boel al doende erbij verzon.
Het rushen zie ik aan beide kampen, features die er niet bij launch in zitten, of achteraf toch anders waren.

Enige wat ik nu zie, MS heeft vooralsnog op de verkeerde hardware-paard gegokt. Andere kant is een launch-set nooit representatief wat er nog gaat komen (rubber ducky vs TLOS bv), maar er is nog geen developer geweest die de ballen had om precies te vertellen wat nu het probleem is. (en dan niet zo'n anoniem mannetje of insider.. maar de jongens achter BF/COD etc).
Niet doen, die neem ik wel over :P
arnoutzw schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:21:
Wel grappig de Insiders hadden gelijk(die ook hier helemaal afgemaakt werden) en Major Nelson en Albert Penello zaten uit hun nek te lullen 8)7
50/50, liegt wel of liegt niet, hebben ze dan gelijk, staan ze al fappend hele internet te spammen dat ze gelijk hadden..

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 31-10-2013 10:05 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik hoop maar dat het over een jaartje allemaal meevalt en iedereen de launchperikelen is vergeten, anders is het op lange termijn enorm slecht voor de (console) gaming markt... Stel je voor dat Microsoft namelijk de stekker eruit trekt? Nintendo loopt ook al decennia achter voor wat betreft hardware en is in feite een niche product geworden, dus dan rest ons alleen nog Sony, die nu minder hard hoeft te werken om zieltjes te winnen.

Daarom is het maar goed dat er concurrentie komt van de Steambox, al zie ik dat de eerste generatie nog niet zo snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 14:32
Misschien dat er dan plaats is voor een nieuwe of oude speler in de markt, bijvoorbeeld Sega.
Of Nintendo besluit naar een eventuele flop van de Wii U om weer krachtige hardware met normale besturing (en wii besturing als extra) te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
@Phusebox Kan nog steeds dat MS deze generatie wint hoor. Als vader is een X1 gewoon veel aantrekkelijker voor het (jonge) gezin. En als dat nieuwe dashboard & kinect echt goed werkt kan dat hard gaan. Tevens voorspel ik dat 50% betere performance door diminishing returns niet het verschil gaat zijn zoals sommigen nu denken. Men klaagt nu al dat het verschil tussen current gen en next gen zo klein is , en dat is 1000% keer zo snel of zo.

Dat ze de hardcore gamer kwijt zijn die alleen maar naar games + graphics kijken lijkt me duidelijk. Dat Sony alleenheerser wordt is nog veel te vroeg om te zeggen. Wel zullen ze op korte termijn met overmacht meer verkopen voorspel ik.

Offtopic: Trouwens eeuwig zonde dat Steambox niet gewoon windows draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkje3 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:16:
Misschien dat er dan plaats is voor een nieuwe of oude speler in de markt, bijvoorbeeld Sega.
Of Nintendo besluit naar een eventuele flop van de Wii U om weer krachtige hardware met normale besturing (en wii besturing als extra) te bouwen.
Zoals nu dus reeds het geval is met de Wii U.
Maar het zou wel mooi zijn als SEGA weer hardware ging bouwen. En dan bij voorkeur gewoon een omgebouwde Wii U in licentie.
Aan de andere kant is het huidige aanbod van de drie bedrijven verschillend genoeg om de markt te bedienen.

Misschien kunnen Nintendo/Sony/Microsoft de volgende keer gewoon gezamenlijk een console ontwikkelen waarbij een ieder zijn eigen draai eraan geeft. Exclusives is dan puurt iets wat softwarematig geregeld wordt. Andere uitgevers kunnen met het grootste gemak 1 versie van een spel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
Nah, xbox zal niet zo snel verdwijnen hoor. Met de 360 hebben ze een aardige fanbase opgebouwd, en MS heeft diepe zakken waarmee ze niet zo snel opgeven, zie de surface tablets. Ik denk dat het huidige resolutie drama veroorzaakt wordt door het makkelijker programmeren voor de ps4 vanwege gddr5 en meer shaders. Vervolgens achteraf optimaliseren voor minder shaders en een exotische samenstelling van ram en esram, tsja, daar gaat de resolutie en effecten.

Als er trouwens een nieuwe speler op de markt komt, zie ik wel een rol weggelegd voor samsung. Dat is toch al een 'jack of all trades' bedrijf dat ook nog eens vrijwel alles in-house kan produceren. De gamingmarkt is nou net zo'n beetje de enige markt waarin ze niet actief zijn...

[ Voor 23% gewijzigd door Trishul op 31-10-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:08:
Ik hoop maar dat het over een jaartje allemaal meevalt en iedereen de launchperikelen is vergeten, anders is het op lange termijn enorm slecht voor de (console) gaming markt... Stel je voor dat Microsoft namelijk de stekker eruit trekt? Nintendo loopt ook al decennia achter voor wat betreft hardware en is in feite een niche product geworden, dus dan rest ons alleen nog Sony, die nu minder hard hoeft te werken om zieltjes te winnen.

Daarom is het maar goed dat er concurrentie komt van de Steambox, al zie ik dat de eerste generatie nog niet zo snel gaan.
De Wii was echt een niche product met zo'n 100 miljoen verkopen.....
Nintendo liep met de SNES, N64 en Gamecube overigens nog voor op de grootste concurrent van die generatie. Pas met de Wii hebben ze de race om graphics overgelaten aan anderen. Eigenlijk simpelweg omdat het niet meer werkte voor Nintendo gezien de Gamecube verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Ik weet niet of jullie dit hebben gelezen, maar toch CoD 720p native op X1 en 1080p native op PS4.

http://www.product-review...ant-to-cancel-pre-orders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

Alvanosa schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:33:
Ik weet niet of jullie dit hebben gelezen, maar toch CoD 720p native op X1 en 1080p native op PS4.

http://www.product-review...ant-to-cancel-pre-orders/
Goedemorgen, je had de klok maar 1 uur terug moeten zetten afgelopen weekend. Niet een hele dag he. :P

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Doughty schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:36:
[...]

Goedemorgen, je had de klok maar 1 uur terug moeten zetten afgelopen weekend. Niet een hele dag he. :P
Ik heb nog altijd geen koffie gehad. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty

Doughty

Bral unit

Alvanosa schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:36:
[...]

Ik heb nog altijd geen koffie gehad. 8)7
Native koffie of geupscaled naar espresso?
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TA5W5JB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ie nu tweet: We will work hard to implement these features in the future for PS4 ben ik gerust gesteld. Naja we zien wel Sony wil waarschijnlijk eerst proberen marktaandeel te winnen met Music/Video unlimited. 42 dollar(voor PS+ leden) voor Music Unlimited is echt een koopje vergeleken met spotify.

@onder

Verkeerde topic ;)

[ Voor 6% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 31-10-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 14:32
GV. werd gisteren om 17.20 blijkbaar gebeld door de GameMania, had ik niet gezien.
Net teruggebeld zeggen ze dat ze belde voor de KZ bundels. Maar dat ze gisteren alles moesten doorgeven aan Sony. Kan nu dus geen KZ bundel pakken omdat de GM me zo laat tot sluitingstijd belt, en ik ze gisteren niet meer terug kon bellen omdat ze gesloten waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

arnoutzw schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:53:
Als ie nu tweet: We will work hard to implement these features in the future for PS4 ben ik gerust gesteld. Naja we zien wel Sony wil waarschijnlijk eerst proberen marktaandeel te winnen met Music/Video unlimited. 42 dollar(voor PS+ leden) voor Music Unlimited is echt een koopje vergeleken met spotify.
Wel slim dat ze er nu meteen op in springen en niet laten aanmodderen. Snap wel dat hij geen beloftes kan doen op dit moment. Moet zeggen dat ik nooit gebruik maakte van MP3s , maar DLNA is wel een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja das waar volgens mij zitten Albert Penello en Major Nelson nu in de schuilkelder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
PBP schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:55:
[...]

Wel slim dat ze er nu meteen op in springen en niet laten aanmodderen. Snap wel dat hij geen beloftes kan doen op dit moment. Moet zeggen dat ik nooit gebruik maakte van MP3s , maar DLNA is wel een gemis.
DLNA is toch gewoon software? Dus Xbone en PS4 kunnen dit later nog implementeren? Of is dit bereikt met speciaal soort hardware?

Edit: Ah is van Sony 8)7 , en gebruikt UPnP

[ Voor 5% gewijzigd door iSpaceman op 31-10-2013 11:09 . Reden: Info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
Puur software idd, kunnen ze beide makkelijk implementeren.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik gebruik de PS3 meer als mediaserver dan als gameconcole! De kids doen het grootste gamen, mijn vrouw en ik kijken series en film altijd gestreamd.... Als dit waarheid wordt, zal ik toch aan de HTPC moeten, want de PS3 is al beloofd aan een van de kids....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

AllSeeyinEye schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:11:
Ik gebruik de PS3 meer als mediaserver dan als gameconcole! De kids doen het grootste gamen, mijn vrouw en ik kijken series en film altijd gestreamd.... Als dit waarheid wordt, zal ik toch aan de HTPC moeten, want de PS3 is al beloofd aan een van de kids....
Koop gewoon een WD-tv live voor een paar tientjes. Kan alles afspelen wat je wilt, vreet geen 100W zoals de PS3, maar gewoon 10W. Is fanloos (dus stil) en klein.

Klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Gelukkig gaan de developers in ieder geval niet voor parity! Dat is voor mij de grootste geruststelling. Maar je weet naturlijk nooit wat Microsoft gaat doen (met geld). En een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Vooralsnog maken ze zo goed als mogelijk gebruik van ieder platform ondanks de verschillen. Dat vind ik wel dapper. Laat Microsoft maar vasthouden aan "dat balance".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
Ik denk dat microsoft flink zal moeten investeren in goeie exclusive games, zo heeft sony de ps3 ook weten te redden.

de call of duty 720p xbox en 1080p playstation is wel een erg groot verschil, groter dan je op basis van specs zou zeggen, had eerder 900p vs 1080p verwacht, misschien is dat esram toch lastig voor een ontwikkelaar.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Arme misterx. Hij is helemaal depressief van het CoD nieuws ;) http://misterxmedia.livejournal.com/142793.html

</humor>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

EfBe schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:28:
Arme misterx. Hij is helemaal depressief van het CoD nieuws ;) http://misterxmedia.livejournal.com/142793.html

</humor>
Mooi ook dat ondanks dat hij toegeeft dat zijn insiders iedere keer mis zaten toch nog vertrouwen in die personen heeft.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

</humor>
Dat hij er niet overheen blaast met hoe ontzettend belangrijk het is om video's als een mediaspeler te kunnen afspelen op een console :z

/me Gebruikt zijn PS3 werkelijk nooit voor foto's/muziek/video's.... als dat uit het menu geschrapt zou worden ben ik alleen maar blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartjuh schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:14:
Koop gewoon een WD-tv live voor een paar tientjes. Kan alles afspelen wat je wilt, vreet geen 100W zoals de PS3, maar gewoon 10W. Is fanloos (dus stil) en klein.

Klaar is kees.
Maar kan geen games afspelen :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

SinergyX schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:37:
[...]

Maar kan geen games afspelen :P
Voor 500 euro heb je dan een gameconsole en een volwaardige mediaspeler. Die twee kastjes samen zijn nog kleiner dan de Xbox One en ongeveer even duur. Wat dat betreft een goede oplossing voor mensen die beide willen hebben.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:39:
Voor 500 euro heb je dan een gameconsole en een volwaardige mediaspeler. Die twee kastjes samen zijn nog kleiner dan de Xbox One en ongeveer even duur. Wat dat betreft een goede oplossing voor mensen die beide willen hebben.
Ik heb het over de PS4...

En verder in mijn situatie is het nog steeds niet handig, ik heb maar 3 HMDI ingangen, hoe minder apparaten hoe beter. En het verbruik, luxe probleem :P

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 31-10-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40

</humor>
Ik denk dat misterxmedia een ps4 fanboy is, die door pro xone berichten de wereld in te sturen xone fans aan zich wilde binden, om zodra er bewezen slecht nieuws naar buiten komt toe te geven dat de xone tegenvalt, zodat zijn xone fanbase followers er ook niet meer omheen kunnen.. :P

Conspiracy much. O-)

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik vind 4 of 5 jaar toch wel het minimum. Als je binnen 2 jaar al met een opvolger komt, dan gaat dat ook niet goed zijn voor het vertrouwen in je produkt.

MS is dan wel een bedrijf met veel geld, maar het lanceren van een nieuwe console is een behoorlijke investering en ik denk dat ze daar wel eerst wat van terug willen zien. De Xbox divisie zal zich ook wel aan een bepaald budget moeten houden en niet teveel verliezen maken.

Dat gezegd zijnde denk ik dat het qua verkopen nog gaat meevallen. MS zal niet meer zo domineren in de VS of de UK, maar er zijn genoeg xbox fans die de console sowieso willen hebben. Daarnaast blijft het in deze markt erg belangrijk dat er concurrentie is en dan bedoel ik niet alleen op het gebied van de prijs/prestaties, maar elke consolemaker heeft ook de nodige vernieuwende ideeën gebracht en dat is ook erg belangrijk in deze markt. Je ziet ook vaak dat men veel van elkaar overneemt.

Nintendo heeft in het verleden al heel vaak innovatieve ideeën gehad waar we nu nog gebruik van maken zoals de analoge controller. En zonder de Wii was Kinect en de Move er misschien nooit geweest.
MS is heel erg vernieuwend geweest op het gebied van online gaming. En de Trophies van de PS3 lijken ook wel heel erg op de Achievements van MS.
Sony is, met uitzondering van de PS4, in elke generatie consoles wel vernieuwend geweest met het type media wat er gebruikt werd. Zo was de PS2 mijn eerste DVD speler en de PS3 mijn eerste Blu-ray speler.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik denk persoonlijk dat er in de loop van de jaren wel wat gaat veranderen was deze generatie ook zo met de xbox ... toevoegingen hdmi en optische poort, grotere hdd's, het uiterlijk, ingebouwde wifi, etc granted de main hardware is niet veranderd (cpu/gpu), maar voor de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
PBP schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:55:
[...]

Ik blijf er gewoon vanuit gaan dat het er niet in zit en ook niet komt. Dan kan het alleen maar meevallen. Alhoewel ik ook moet bekennen dat ik nog nooit MP3's op mijn PS3 of Xbox heb afgespeeld. DLNA/Mediaserver heb ik wel gebruikt, maar mijn (midrange) TV kan dat nu ook allemaal (en speelt ook nog eens zelf MKV af vanaf een HDD/USB). Dus eigenlijk is het niet zo belangrijk meer voor me, maar ik waardeer de opties wel als ze er zijn. Kan altijd handig zijn als de PS4 nog eens naar de slaapkamer verhuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:51
Ik vind het toch wel jammer van de DLNA support. Ik gebruikte het vrij vaak eigenlijk :/
Nu iets minder vaak door Netflix, maargoed. Hopelijk komt dit alsnog terug met een update

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
NBA 2K14 Dwight Howard PS4 Vs PS3

Afbeeldingslocatie: http://www.product-reviews.net/wp-content/uploads/nba-2k14-dwight-howard-face-ps4-vs-ps3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nu NBA Live 14:

Afbeeldingslocatie: http://media.operationsports.com/shots/1383179258-media.jpg

8)7

OP DE PS4 :X

[ Voor 7% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 31-10-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier kan je wel duidelijk zien hoe wazig de PS4 alles rendert.
Check 1:42 met die helicopter.

[ Voor 13% gewijzigd door justifire op 31-10-2013 12:32 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind het klein verschil en vergelijking is beetje onzinnig aangezien:
The PlayStation 4 version of Battlefield 4 compared with the PC edition running at ultra settings at 1080p, with dual Crossfire Radeon HD 7970s.
Sinds de PS4 ongeveer het equivalent van een enkele HD7850 heeft is het erg knap wat ze er uit persen.

Denk zelfs vrij zeker dat ps4 over aantal jaar zelfs nog betere graphics uitpompt dan met die pc setup. Tenzij Mantle echt een gamechanger gaat zijn.

edit: zie nu dat je 1:42 bedoelde ik vergeleek 1:04 maar lijkt me eerder DoF bugje oid aangezien de rest een veel minder groot verschil heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 31-10-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Er is een paar dagen geleden op twitter een hint verschenen dat MLB The Show 14 op maandag 4 november voor het eerst getoond gaat worden. Ik ben echt wel benieuwd hoe die eruit gaat zien, aangezien die er op de PS3 echt zeer goed uit zag.

[ Voor 35% gewijzigd door SToRM666 op 31-10-2013 12:40 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutzw schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:37:
Vind het klein verschil en vergelijking is beetje onzinnig aangezien:

[...]

Sinds de PS4 ongeveer het equivalent van een enkele HD7850 heeft is het erg knap wat ze er uit persen.

Denk zelfs vrij zeker dat ps4 over aantal jaar zelfs nog betere graphics uitpompt dan met die pc setup. Tenzij Mantle echt een gamechanger gaat zijn.
Daar gaat het ook niet om, feit is gewoon dat het regelmatig ontzettend wazig is, ongeacht hoe het er op pc uit ziet.
Zou graag een video willen zien waarin de XO ook meegenomen word, om een duidelijker totaalbeeld te scheppen.

[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 31-10-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

justifire schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:31:
[video]
Maar ik vind het een beetje "raar-wazig", want het komt niet door upscaling van een lagere resolutie ofzo. Het lijkt meer op een over-use en verkeerd gebruik van depth of field. Terwijl DOF helemaal lijkt te missen op de PC versie... wat eigenlijk ook raar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartjuh schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:48:
[...]

Maar ik vind het een beetje "raar-wazig", want het komt niet door upscaling van een lagere resolutie ofzo. Het lijkt meer op een over-use en verkeerd gebruik van depth of field. Terwijl DOF helemaal lijkt te missen op de PC versie... wat eigenlijk ook raar is.
Ik las een tijdje terug dat zij 'on the fly' resolutie kunnen switchen op de console (weet even niet welke van de 2), zou dat icm dat 'raar wazige' de truc zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
justifire schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:41:
[...]

Daar gaat het ook niet om, feit is gewoon dat het regelmatig ontzettend wazig is, ongeacht hoe het er op pc uit ziet.
Zou graag een video willen zien waarin de XO ook meegenomen word, om een duidelijker totaalbeeld te scheppen.
Feit is ook dat wanneer je de footage van JackFrags in mp4 formaat download en afspeeld je dit niet hebt.
Er is veel brakke footage in omloop vooral die van Digital Foundry, maar ook de footage van IGN is niet zo goed als die van JackFrags. Voeg daar nog de compressie van Yooutube aan toe en je hebt wazige beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@zwembroek ja ? waar? ik ben wel benieuwd naar (niet overcompressed) footage :)

[ Voor 7% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 31-10-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty

Doughty

Bral unit

BOOM, en ineens?!?!! What?

https://twitter.com/Thatgameshop/status/395879581535567873

I call bullshit.

[ Voor 9% gewijzigd door Doughty op 31-10-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I call MS calls IW :P

Maar dan lees je: stock shortages apparently
En dat lijkt me dus wel bullshit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanydu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-08-2024
SinergyX schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:22:
[...]

I call MS calls IW :P

Maar dan lees je: stock shortages apparently
En dat lijkt me dus wel bullshit :P
Alleen de X1 versie, en die komt toch pas de 22e uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aah klein detail :P Ok, dan call ik toch bullshit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vind je het er nu slecht uitzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
justifire schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:31:
[video]
De DF footage was fout opgenomen, dat hebben ze zelf toegegeven. Download de JackFrags videos in mp4 format maar, niets wazigs aan. De DF footage had verschrikkelijke kleuren op de XBO en washed out kleuren op de PS4 omdat ze hun eigen hardware gebruikten ipv de uitgedeelde recorderdozen. Leadbetter heeft in een followup artikel nog geprobeerd het wat recht te praten, maar alle andere sites hebben gewoon betere footage die er niet zo uitziet als die van DF, allemaal opgenomen op hetzelfde event, dus laat DF's footage maar links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:32:
[...]

Vind je het er nu slecht uitzien?
Ja nextgen NBA live 14 ziet er hetzelfde uit als currentgen NBA2k14 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
arnoutzw schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:56:
@zwembroek ja ? waar? ik ben wel benieuwd naar (niet overcompressed) footage :)
Ik kan niet alles door linken hier op mijn werk vanwege internet beleid, maar ik heb iets gevonden via een omweg.

http://userscripts.org/scripts/show/25105

1.) Click on "Install" on the top right of the page. It will download the JS file. You can't install it just by double-clicking it in Chrome because of security settings.

2.) Open your download location and drag (literally) the JavaScript file onto your Settings-->Extensions page (chrome://extensions/) and accept adding it to your extensions. Doing it this way will allow you to install the JS file.

3.) Go to any of the JackFrag's video pages and you'll see the new "Download" button next to the like/dislike buttons. Click it and you'll see the drop down and MP4 options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:09
Maar dat is nog steeds met compressie he, het is namelijk een download vanaf de youtube servers, dus dan blijft het zoals het bij hun op de servers staat. Zag namelijk 0,0% verschil in kwaliteit via youtube en via potplayer op mn pc zelf.
Echte uncompressed gameplay moet nog gereleased worden.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat maakt toch geen verschil? zodra je upload op youtube compressen ze de shit eruit en gaat origineel verloren.

Je gaat alleen goede footage krijgen als jackfrags uncompressed of met x264 met fatsoenlijke bitrate encode aan gamersyde.com levert.

zoals dit: http://www.gamersyde.com/...ttlefield_4-14786_en.html

Waarschuwing!: Kwijlbakje nodig :9 :+

[ Voor 5% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 31-10-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
arnoutzw schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:38:
[...]

Ja nextgen NBA live 14 ziet er hetzelfde uit als currentgen NBA2k14 :D
Hmm kan ik toch niet mee je eens zijn als ik naar details kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat me meer om lighting/reflecties e.d. bij EA zijn ze duidelijk lastgen en 2k nextgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
arnoutzw schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:46:
Dat maakt toch geen verschil? zodra je upload op youtube compressen ze de shit eruit en gaat origineel verloren.

Je gaat alleen goede footage krijgen als jackfrags uncompressed of met x264 met fatsoenlijke bitrate encode aan gamersyde.com levert.

zoals dit: http://www.gamersyde.com/...ttlefield_4-14786_en.html
Okay dat wist ik niet. Ik heb het wel op die manier gedownload. Daarna via HDMI kabel direct afgespeeld op mijn tv en dat zag er gewoon super mooi uit. De footage van JackFrags is sowieso de beste op dit moment. Dus als dit betekend dat het nog mooier op mijn tv kan worden weergegeven dan ben ik daar alleen maar content mee. :)

[ Voor 12% gewijzigd door zwembroek op 31-10-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25163563/youtube%20vs%20gamersyde.PNG

Gamersyde heeft een >10x zo hoge bitrate :*) en 1080P60 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
zwembroek schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:49:
[...]

Okay dat wist ik niet. Ik heb het wel op die manier gedownload. Daarna via HDMI kabel direct afgespeeld op mijn tv en dat zag er gewoon super mooi uit.
En laten tv's nu net uitgebreide beeldverwerking en scherptefilters aan boord hebben. Dus idd, uiteindelijk ziet de ps4 versie er ook gewoon scherp uit, in tegenstelling tot wat sommige willen beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:02:
[...]

En laten tv's nu net uitgebreide beeldverwerking en scherptefilters aan boord hebben. Dus idd, uiteindelijk ziet de ps4 versie er ook gewoon scherp uit, in tegenstelling tot wat sommige willen beweren.
Euh die dingen wil je dus juist niet aan hebben staan tijdens een potje multiplayer.
Inputlag wise ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
arnoutzw schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:00:
[afbeelding]

Gamersyde heeft een >10x zo hoge bitrate :*) en 1080P60 _/-\o_
Dat is te zien in de filegrootte ja. 230MB vs 950MB terwijl jouw filmpje ook nog eens de helft zo kort is. Dus eigenlijk 230MB vs 1900MB. Snap je nu het nut van compressie :?
Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!