Als je serieus genomen wilt worden door iedereen doe je dat meestal. Anders zal je worden afgeschilderd als een zwanserzwembroek schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:25:
[...]
Dat mag jij vinden, alsof ik daar wakker van lig wat jij vindt.
Ik weet niet waar het over gaat, maar aan jouw Nederlands te zien wil jij ook niet serieus genomen worden.X-Fighter schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:00:
[...]
Als je serieus genomen wilt worden door iedereen doe je dat meestal. Anders zal je worden afgeschilderd als een zwanser
Edit: Met je ninja-edit.
[ Voor 4% gewijzigd door Doughty op 30-10-2013 13:03 ]
"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit
Ik verwacht echt niet dat iedereen mij serieus neemt, zoals ik ook niet iedereen serieus neem.X-Fighter schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:00:
[...]
Als je serieus genomen wilt worden door iedereen doe je dat meestal. Anders zal je worden afgeschilderd als een zwanser
Maar goed ik laat het hier even bij want het gaat alweer behoorlijk de verkeerde kant op zo.
Toch wel opmerkelijk dat je als developer hiervan niet op de hoogte bent. Het is ook duidelijk niet de visie van Respawn. Maar blijkbaar heb je als dev niets in te brengen tegen je publisher.arnoutzw schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:40:
Apart Titanfall is exclusive (niet timed) geworden zonder medeweten van Vince Zampella(oprichter Infinity Ward en Respawn Entertainment). :
[afbeelding]
Naja dan maar wachten op Titanfall 2![]()
[afbeelding]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Kan ook gewoon een fout zijn van hem waarbij hij is terug gefloten. Het blijkt alleen dat duidelijk is dat hij niet de gene is wie bepaald op welke console wat uit komt. Het suggereren dat het bij een volgende Titanfall ander zou zijn kan natuurlijk ook bedoeld zijn om geen shitload aan kritiek te krijgen.zwembroek schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:17:
Toch wel opmerkelijk dat je als developer hiervan niet op de hoogte bent. Het is ook duidelijk niet de visie van Respawn. Maar blijkbaar heb je als dev niets in te brengen tegen je publisher.
Over Titanfall2 is natuurlijk nog helemaal niets te zeggen, Wanneer Titanfall1 een succes blijkt te zijn kan ik me voorstellen dat MS er alles aan doet om EA te bewegen het weer exclusief voor de Xbox te houden.
Aan Halo hebben we gezien wat voor succes dit kan hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Bullet NL op 30-10-2013 13:26 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
de Day-One patch die users krijgen != de regelmatige updates die dev kits krijgenBullet NL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:44:
[...]
Klopt, maar dan nog.... Wie zegt dat dit ook het geval is..... Zeker bij een Day-One patch waarbij bepaalde functies toegevoegd worden durf ik niet mijn hand in het vuur te steken dat dit bij alle developers ook echt het geval is.
Computer says no
Maar dit verklaart niet de variatie in software versienummers van de verschillende devkits.Meekoh schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:27:
[...]
de Day-One patch die users krijgen != de regelmatige updates die dev kits krijgen
Haha, hier moest ik stiekem wel om lachen.

Hij is idd grappig...
Er zijn wat kritieken te vinden dat de Sony versie van BF4 niet zo scherp is, hier is ook al weer een update voor aangekondigd. Vandaar dat iemand de Sony versie wat minder scherp op heeft gefotoshopt.....Verstekbakker schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:50:
Ik snap hem niet...?
Leuk maar ook een beetje flauw....
De PS4 versie wordt daar als wazig oid neergezet maar is eigenlijk gewoon wat zachter en natuurlijker dan de XBO versie,
Sig
Ah, dan ga ik weer onder mijn steen zitten, dankje.Bullet NL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:52:
[...]
Er zijn wat kritieken te vinden dat de Sony versie van BF4 niet zo scherp is, hier is ook al weer een update voor aangekondigd. Vandaar dat iemand de Sony versie wat minder scherp op heeft gefotoshopt.....
Even op de QA update van de Xbox One wachten om echt te bepalen wat het verschil is.treative schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:53:
De PS4 versie wordt daar als wazig oid neergezet maar is eigenlijk gewoon wat zachter en natuurlijker dan de XBO versie,
Ik weet niet hoe het er op een 50+ inch scherm uitziet, maar heb gisteren de BF4 comparison beelden gezien en moet zeggen dat ik op een relatief klein computerscherm de getoonde XBO versie mooier vind. De kleuren zijn feller en de belichting mooier, het maakt de PS4 versie wat 'dof' ogen. Misschien is de PS4 versie realistischer, maar als ik echt realistische kleuren wil kijk ik wel uit het raam. Misschien maakt de hogere resolutie van de PS4 dit goed though, en misschien ziet het er allemaal wel praktisch hetzelfde uit na de officiele launch...
PSN: cssfir3 | NERF - Never Ending Rifle Fire
Die van de XBO is wat overdreven scherp/saturation op los gelaten, beetje de dubbelgrapBullet NL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:52:
Er zijn wat kritieken te vinden dat de Sony versie van BF4 niet zo scherp is, hier is ook al weer een update voor aangekondigd. Vandaar dat iemand de Sony versie wat minder scherp op heeft gefotoshopt.....
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Fixed it for you :Doughty schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:31:
Haha, hier moest ik stiekem wel om lachen.
[afbeelding]

Haha ja idd. Heb het gevoel dat ze bij de x1 versie teveel trucjes hebben uitgehaald zoals absurde contrast en scherptefilter op 100 om het er leuk uit te laten zien. Ik heb eigenlijk gewoon liever betere AA en effecten. Ook wel knap dat de ps4 versie grofweg 50% meer pixels rendert met ook nog eens AO en meer effecten...
Maar volgens mij krijgt X1 straks toch ook ondersteuning voor AO. Dacht zoiets eerder te hebben gelezen in een tweet van Dice.
BFV: SuperflipNL [PS4]
Haha, nice.
Ps: Ik neig zelf het meest naar de Xbone versie.
Al wil ik gewoon wachten tot een eerlijke vergelijking komt van de final build met laatste updates en console patches. En op een RETAIL console.
Klopt 100%. AO en nog meer fixes, maar daar wilde ze nu niet over praten.SuperflipNL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:09:
Maar volgens mij krijgt X1 straks toch ook ondersteuning voor AO. Dacht zoiets eerder te hebben gelezen in een tweet van Dice.
1080p native is sowieso van tafel geveegd door Johan Andersson van DICE.
Aangezien AO behoorlijk veel vraagt aan CU's en bandbreedte, ben ik wel benieuwd hoe dat eruit gaat zien op de X1 en hoe ze dat uberhaupt gaan bereiken. Ik vermoed dat het wat minder sterke AO zal zijn vergeleken met de pc en ps4 versie. Immers, de X1 heeft minder CU's.
Dice heeft voor mijn gevoel gewoon niet genoeg tijd gehad/gestoken in deze game, dus het verschil zal uiteindelijk nog steeds niks zeggen over de consoles zelf.Bullet NL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:55:
[...]
Even op de QA update van de Xbox One wachten om echt te bepalen wat het verschil is.
Wel jammer dat er geen enkele goede shooter uitkomt met de launch. Hiervoor zullen we moeten wachten op de 2e generatie games.
Sig
Verwijderd
Wat heb je aan de AO als je fps nog niet helemaal lekker loopt en je niet boven de 720p uitkomt ?
En eigenlijk zou MS zich moeten schamen dat de MP van PS4 soepelere en op hogere reso draait dan de SP van XO.
Reso fps etc.. kan me allemaal gestolen worden. Maar het geeft wel een duidelijk indicatie hoe zon machine nou in elkaar steekt. Ik wil graag dat de consoles 1080p of zelfs 4k draaien. Waarom ? Zodat ik weet dat ik in de toekomst wel goed zit. En daar maak ik me eigenlijk ook wel druk de toekomst van de XO.
Onlangs alles ga ik wel voor de XO en hoop dat MS het waar kan maken.
En eigenlijk zou MS zich moeten schamen dat de MP van PS4 soepelere en op hogere reso draait dan de SP van XO.
Reso fps etc.. kan me allemaal gestolen worden. Maar het geeft wel een duidelijk indicatie hoe zon machine nou in elkaar steekt. Ik wil graag dat de consoles 1080p of zelfs 4k draaien. Waarom ? Zodat ik weet dat ik in de toekomst wel goed zit. En daar maak ik me eigenlijk ook wel druk de toekomst van de XO.
Onlangs alles ga ik wel voor de XO en hoop dat MS het waar kan maken.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 14:22 ]
Uh, killzone? Ik weet dat veel mensen in deze thread killzone totaal niks vinden, maar van de drie shooters bij launch lijkt me dat de mooiste, en waarschijnlijk ook meest vernieuwende t.o.v. Vorige delen.treative schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:16:
[...]
Dice heeft voor mijn gevoel gewoon niet genoeg tijd gehad/gestoken in deze game, dus het verschil zal uiteindelijk nog steeds niks zeggen over de consoles zelf.
Wel jammer dat er geen enkele goede shooter uitkomt met de launch. Hiervoor zullen we moeten wachten op de 2e generatie games.
Verwijderd
Dit. Ook het niet lineaire levelidee vind ik leuk. Je kan er zelfs een stealth game van maken als je dat wilt.Trishul schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:21:
[...]
Uh, killzone? Ik weet dat veel mensen in deze thread killzone totaal niks vinden, maar van de drie shooters bij launch lijkt me dat de mooiste, en waarschijnlijk ook meest vernieuwende t.o.v. Vorige delen.
Killzone lijkt dadelijk (los van de verkoopcijfers) de beste shooter te zijn die je met launch kan halen
PSN: Finally_Chris
Verwijderd
Er is imo maar verdomd weinig zeker op dit moment, bizar idee dat beide consoles binnenkort launchen. Mensen die nog op def kits spelen enzo, en een hoop twijfel op het gebied van optimalisatie in de games. Ik wacht nog even lekker af en kijk hoe het allemaal loopt de eerste maanden.
Het is toch weer typisch dat ipv 5 dit keer de consoles 8 jaar op zich laten wachten, en o zo "toevallig" komen beide partijen in dezelfde maanden uit met hun nieuwe console. Klinkt op zijn minst als een haast klus van 1 van de partijen. Ik kijk dan ook het komende jaar tegemoet waar de waarheden naar boven gaan komen, hoeveel marketing gelul er ok op ons afgevuurd word.
Na vele generaties als early adopter actief te zijn geweest, ben ik klaar met het spel en gaat rustig bekijken wat de ervaringen zijn op het moment dat de consoles massaal real life worden betast. Mooi lullen kunnen al die bedrijven wel, ik wacht op de praktijk. En mekaar opfokken laat ik aan de community over.
Het is toch weer typisch dat ipv 5 dit keer de consoles 8 jaar op zich laten wachten, en o zo "toevallig" komen beide partijen in dezelfde maanden uit met hun nieuwe console. Klinkt op zijn minst als een haast klus van 1 van de partijen. Ik kijk dan ook het komende jaar tegemoet waar de waarheden naar boven gaan komen, hoeveel marketing gelul er ok op ons afgevuurd word.
Na vele generaties als early adopter actief te zijn geweest, ben ik klaar met het spel en gaat rustig bekijken wat de ervaringen zijn op het moment dat de consoles massaal real life worden betast. Mooi lullen kunnen al die bedrijven wel, ik wacht op de praktijk. En mekaar opfokken laat ik aan de community over.
Haha sowieso de PS4 versie, het is dat ik weet dat de xbone boxart groen is anders zou ik niet weten welke console bij die boxart zou horen
Killzone beste shooter? Ik denk dat ik met COD/BF4 veel meer plezier zal hebben.
Sig
Heb je daar een linkje van? Zou goed nieuws zijn.Bullet NL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:52:
[...]
hier is ook al weer een update voor aangekondigd.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Verwijderd
Jouw redenering is alleen een beetje raar.treative schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:40:
Killzone beste shooter? Ik denk dat ik met COD/BF4 veel meer plezier zal hebben.
Objectief vs subjectief.
Graphics wint Killzone gemakkelijk
Gameplay is bij de singleplayer in KZ verreweg het meest uitgebreid
Gameplay is bij de multiplayer niet zo uitgebreid als BF4, maar minstens even uitgebreid als COD
Geen killstreaks zoals cod
Alles unlocked at start. Dus niet die bullshit unlock regeling
Killzone gebruikt functies van de PS4 controller en BF en COD niet
SP van killzone duurt 10 uur. BF4 maar 4 uur en COD weten we nog niet
Setting is puur subjectief (net als kilstreaks en unlocking)
Alleen waar je plezier aan hebt, is niet perse het beste. Daar waar je bf4 en cod net zo goed op current-gen kan spelen in een iets mindere versie, zul je killzone ervaring niet in de vorige delen treffen. COD heeft wel dedicated servers, waar killzone geloof ik een hybride versie van p2p en dedicated servers heeft.
gametechnisch zal killzone het meest geoptimaliseerd voor het platform zijn. waar jij je mee vermaakt is een ander verhaal.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 14:48 ]
BF4 gebruikt daarentegen zeer waarschijnlijk Kinect functies.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:46:
[...]
Jouw redenering is alleen een beetje raar.
Objectief vs subjectief.
Gameplay is bij de multiplayer niet zo uitgebreid als BF4, maar minstens even uitgebreid als COD
Alleen waar je plezier aan hebt, is niet perse het beste. Daar waar je bf4 en cod net zo goed op current-gen kan spelen in een iets mindere versie, zul je killzone ervaring niet in de vorige delen treffen. COD heeft wel dedicated servers, waar killzone geloof ik een hybride versie van p2p en dedicated servers heeft.
gametechnisch zal killzone het meest geoptimaliseerd voor het platform zijn. waar jij je mee vermaakt is een ander verhaal.
http://www.avforums.com/threads/bf4-kinect-details.1825127/
Verwijderd
Dat snap ik, maar ik doelde hier nu even puur op ps4. op de xbox one heb je namelijk de killzone optie helemaal niet.Xgar schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:49:
[...]
BF4 gebruikt daarentegen zeer waarschijnlijk Kinect functies.
http://www.avforums.com/threads/bf4-kinect-details.1825127/
Daarnaast gebruikt killzone weer het touchpad, waar bf4 dat (wat ik gehoord heb) niet doet.
Mijn reden is juist de gameplay, de bewegingen zijn te traag en stroef in Killzone en de multiplayer is in de voorgaande delen flink teleurstellend geweest.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:46:
[...]
Jouw redenering is alleen een beetje raar.
Objectief vs subjectief.
Alleen waar je plezier aan hebt, is niet perse het beste. Daar waar je bf4 en cod net zo goed op current-gen kan spelen in een iets mindere versie, zul je killzone ervaring niet in de vorige delen treffen.
En denk je echt dat killzone zich kwa verkopen zal kunnen meten met COD en BF? Ze zijn nooit in de buurt geweest kwa onine activiteit dus ik ben niet de enige die er meer plezier aan heeft.
Sig
Beetje een holle bewering, ik vind Killzone niets aan, ben meer een BF4 aanhanger, voor mij is Killzone dus zeker niet de beste shooter.CR1691 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:33:
Killzone lijkt dadelijk (los van de verkoopcijfers) de beste shooter te zijn die je met launch kan halen
Jij probeert hier je eigen opvatting over een game te projecteren op de wensen van een ander, dat kan helemaal niet. Iedereen kan alleen voor zich zelf uit maken wat voor hem/haar het beste spel is.
Als voorbeel; Ik kan Forza de beste racer vinden, maar dat is ook niet zo moeilijk wanneer de PS4 alleen NFS daar tegen over kan zetten.
Nogmaals, ook hol, omdat je voor de PS4 geen andere keuze hebt.
Het maakt dus direct duidelijk dat er geen "beste" shooter is, elk heeft ze pro en con's......
[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 30-10-2013 14:58 ]
Nou als je zo mijn reactie uit probeert te leggen moet je het lekker zelf weten. Ik projecteer helemaal niet mijn mening op anderenBullet NL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:56:
[...]
Jij probeert hier je eigen opvatting over een game te projecteren op de wensen van een ander, dat kan helemaal niet. Iedereen kan alleen voor zich zelf uit maken wat voor hem/haar het beste spel is.
Dat denk ik ook.Trishul schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:21:
Uh, killzone? Ik weet dat veel mensen in deze thread killzone totaal niks vinden, maar van de drie shooters bij launch lijkt me dat de mooiste, en waarschijnlijk ook meest vernieuwende t.o.v. Vorige delen.
BF4 en CoD zullen wel beter verkopen, maar persoonlijk vind ik dat niks. Ik koop games dan ook niet voor een (online) multiplayer component, maar geniet juist van de SP, het verhaal, de setting, etc. In dat opzicht vind ik Killzone de betere keuze. (En laten we eerlijk zijn: bij een nieuwe generatie consoles willen we toch ook zien dat het next-gen is? Daarom alleen al heeft KZ.sf voor mij een (klein) streepje voor op CoD en in mindere mate BF4.) Ik heb ook erg genoten van de voorgaande delen van Killzone. Van CoD speelde ik ook alleen de single player (modern warfare was dat nog), die vermakelijk waren, maar ook kort en vergetelijk.
Hoe dan ook komt er na de launch vast genoeg uit. Voor nu kijk ik erg uit naar Killzone, inFamous, een aantal indies en eigenlijk ook wel Project Spark, ook al ga ik geen X1 halen.
Overigens ben ik benieuwd of ooit de PS eye camera ook headtracking zal ondersteunen, want dat vind ik wel gaaf. Leanen en zo doe ik echter net zo graag met de motion controls van de DS4, maar headtracken is echt de bom.
Er kan een groot verschil zijn tussen beste game en leukste game. Net zoals bij films. Een goed gemaakt spel hoeft niet direct leuk te zijn en kan na 10 uur al saai zijn, terwijl een minder goed gemaakt spel wellicht voor mij 100 uur plezier biedt.
Zo ook met Killzone en BF4, niemand ontkent hier dat Killzone betere graphics heeft, maar verder kun je ze niet met elkaar vergelijken en kun je eigenlijk ook geen conclusies trekken welke het beste is (behalve dus bijv. qua graphics).
Vind het wel opvallend dat Titanfall toch een exclusive is voor de MS platformen. Gezien alle geruchten en overtuigingen van de insiders de laatste weken... had ik het niet verwacht.
Zo ook met Killzone en BF4, niemand ontkent hier dat Killzone betere graphics heeft, maar verder kun je ze niet met elkaar vergelijken en kun je eigenlijk ook geen conclusies trekken welke het beste is (behalve dus bijv. qua graphics).
Vind het wel opvallend dat Titanfall toch een exclusive is voor de MS platformen. Gezien alle geruchten en overtuigingen van de insiders de laatste weken... had ik het niet verwacht.
[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-10-2013 15:19 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
uchiha tijntje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:17:

Yep, Microsoft heeft volgens Zampella dus recent geleden een deal gemaakt om van de Timed Exclusive een permanente exclusive te maken...
Persoonlijk vind ik het best wel jammer dat het niet naar de PS4 komt. Maar goed: het is logisch dat EA voor het geld kiest (het is immers een commerciele bedrijf).
Ik denk wel dat dit de franchise 'schaadt'. Kijk bijvoorbeeld naar Mass Effect... je ziet gewoon in de verkoopcijfers terug dat het eerste deel oorspronkelijk niet uitkwam op de PS3.
[ Voor 26% gewijzigd door Uniciteit op 30-10-2013 15:24 ]
Slimme zet. Als er iets een system seller kan zijn dan is het volgend jaar Titanfall wel.
Ja, ik zie het probleem ook niet zo, vergelijk het met Killzone (nu) en Halo (in het verleden) en je praat over een vergelijkbare situatie.uchiha tijntje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:31:
Slimme zet. Als er iets een system seller kan zijn dan is het volgend jaar Titanfall wel.
Daarbij geloof ik er niets van dat nu al vast staat dat de opvolger van Titanfall op alle platformen uit gaat komen, bovendien, mocht er überhaupt al iets over op papier staan dan zie ik niet in waarom dat niet 100x kan veranderen. contracten zullen vast nog niet getekend zijn
[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 30-10-2013 15:37 ]
Er wordt alleen gemeld dat tot nu toe alleen voor de eerste game een deal is gemaakt, dus niet voor de gehele franchise.Bullet NL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:35:
[...]
Ja, ik zie het probleem ook niet zo, vergelijk het met Killzone (nu) en Halo (in het verleden) en je praat over een vergelijkbare situatie.
Daarbij geloof ik er niets van dat nu al vast staat dat de opvolger van Titanfall op alle platformen uit gaat komen, bovendien, mocht er überhaupt al iets over op papier staan dan zie ik niet in waarom dat niet 100x kan veranderen. contracten zullen vast nog niet getekend zijnMaar goed, MS heeft er voor gezorgd dat Titanfall echt exclusief is gebleven, zou niet weten waarom dat met Titanfall2 niet net zo zou kunnen zijn.
Volgens mij was het de bedoeling om Battlefield en Titanfall tweejaarlijks af te wisselen...
Ik vind het nogal een verschil. First party ontwikkelaars maken ook alleen maar console exclusives. Als een third party ontwikkelaar een console exclusive maakt, weet je wel van te voren dat je install base veel kleiner zal zijn. Dus het hangt af van het succes en je install base wie straks deel 2 zal gaan aanschaffen.
BFV: SuperflipNL [PS4]
Het duurt nog 5 maandjes voordat Titanfall uitkomt. Wie dan leeft, wie dan zorgt. 
Nieuwe video van Spark: YouTube: Project Spark - Haunted Cornfield
Nieuwe video van Spark: YouTube: Project Spark - Haunted Cornfield
[ Voor 42% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-10-2013 15:53 ]
Tweejaarlijks? Dat gaat dan al niet lukken wanneer er maar 5 maand tussen zit.Uniciteit schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:38:
[...]
Er wordt alleen gemeld dat tot nu toe alleen voor de eerste game een deal is gemaakt, dus niet voor de gehele franchise.
Volgens mij was het de bedoeling om Battlefield en Titanfall tweejaarlijks af te wisselen...
PS: Sony is wel sneaky geweest met hun "Wij hebben geen DRM policy".
Ze hadden het wel degelijk, maar snel van tafel geveegd na alle Xbox commotie.
Zie: http://appft.uspto.gov/ne...0130007892&RS=20130007892
Dat is een patent en zegt helemaal niets. Ik bedoel, come on, Apple heeft een patent voor een animatie (!). Elk bedrijf heeft van die absurde patenten waarbij je denkt "dit is toch helemaal niet goed voor de consument?"Doughty schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:55:
Niet omdat ze het zelf gaan gebruiken, maar omdat ze er geld aan verdienen als een ander bedrijf het gebruikt.
[ Voor 16% gewijzigd door Uniciteit op 30-10-2013 15:59 ]
Beetje mosterd na de maaltijd dit. Patenten zeggen niet alles.Doughty schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:55:
[ Voor 5% gewijzigd door CR1691 op 30-10-2013 15:59 ]
Jammer dat ze het niet beiden tegelijkertijd hadden aangekondigd
Digitaal is toch echt de toekomst en hoop dat het lekker snel op beiden consoles 'terugkomt'.
OMG! Toch niet animatie als in bewegende beeldjes enzo he?Uniciteit schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:58:
[...]
Dat is een patent en zegt helemaal niets. Ik bedoel, come on, Apple heeft een patent voor een animatie (!).

[ Voor 26% gewijzigd door Doughty op 30-10-2013 16:06 ]
Ik kan verklappen dat het in ieder geval niet animatie is zoals clowns en mannen in dierenpak voor kinderen op een koopzondagmiddag bij de autodealer
Verwijderd
Vraagje, binnenkort komt de Turtle Beach Ear Forch PX4 uit... bestemd voor de PS4. Op de Amerikaanse Amazon.com kost hij omgerekend €109, Free shipping. Normaal komt daar nog duanekosten (5%) en omzetbelasting (21%) bij, kom je op €137.34. Geen idee of ze dit er ook bijkenen als je op internet besteld?
Nu zit in namelijk ook net op Duise Amazon.de te kijken, daar kost hij gewoon €199,99
Hoe je het wend of keert, met of zonder tax, dus veel goedkoper via de Amerikaanse Amazon.
Iemand hier ervaring mee, met deze manier van bestellen?
USA - http://www.amazon.com/Tur...ayStation-4/dp/B00EI4V3X2
Deutschland
- http://www.amazon.de/s/re...%3Daps&field-keywords=px4
Nu zit in namelijk ook net op Duise Amazon.de te kijken, daar kost hij gewoon €199,99

Hoe je het wend of keert, met of zonder tax, dus veel goedkoper via de Amerikaanse Amazon.
Iemand hier ervaring mee, met deze manier van bestellen?
USA - http://www.amazon.com/Tur...ayStation-4/dp/B00EI4V3X2
Deutschland
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 18:01 ]
Zat er aan te komen
Ondanks dat de PS4 gewoon krachtiger is zegt het in dit geval imo ook erg veel over de developer en ontwikkeling van CoD, dan over de consoles, gelet op hoe CoD Ghost eruit ziet en hoe de andere launchgames eruit zien.
En voordat de hel weer los barst, ben benieuwd naar de feitelijke verschillen
Een lelijk spel blijft lelijk, ook op 1080P
En voordat de hel weer los barst, ben benieuwd naar de feitelijke verschillen
[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-10-2013 19:56 ]
Das wel minder nieuws. De vraag gaat zijn of het gewoon makkelijker en sneller voor de PS4 naar 1080p te doen was, of dit altijd het geval gaat zijn...
Ik hou alles bij op mijn Twitter en heb navraag gedaan bij Mark Rubin van Infinity Ward en ook Major Nelson. Hopelijk antwoorden ze iets.
Oeff dat is na BF4 weer een hele grote tegenvaller voor de Xbox One.
Maarja.. Mijn PS4 kan geen MP3's afspelen en media streamen.
Toch vind ik dat minder erg want het blijft een game console.
Marketing technisch is het een flinke tegenvaller inderdaad.
In hoeverre het verschil daadwerkelijk merkbaar zal zijn zonder close ups, stills, gifjes, etc. vraag ik me gewoon serieus af. Zodra ik ze alletwee in huis heb zal ik het pas gaan merken 
Gezien 720p - 1080p iets van 100 nog wat procent aan pixels scheelt, vraag ik me wel serieus af hoeveel aan de consoles ligt en hoeveel aan de inzet / onkunde? ligt van infinty ward / de beperkingen van de oude engine. Zelfs de meest enthousiaste ps4 fans zullen de PS4 niet 2 keer zo krachtig schatten als de X1
Gezien 720p - 1080p iets van 100 nog wat procent aan pixels scheelt, vraag ik me wel serieus af hoeveel aan de consoles ligt en hoeveel aan de inzet / onkunde? ligt van infinty ward / de beperkingen van de oude engine. Zelfs de meest enthousiaste ps4 fans zullen de PS4 niet 2 keer zo krachtig schatten als de X1
[ Voor 39% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-10-2013 20:12 ]
Dat is 50% OMGZ!!1one zal je dan juist horenuchiha tijntje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:02:
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nu Sony die FAQ gereleased heeft voor de PS4 is het wel duidelijk dat het echt gewoon een game machine is.
Will the PS4 system support media servers or DLNA support in order to stream videos or movies from a home PC?
The PS4 system does not support client functionality for media servers.bq.
Will I be able to play MP3s on the PS4 system?
No.
Trouwens had ook gelezen dat developers er voor kunnen kiezen om gedeeltes niet te laten recorden van een game. Gaat dit ook gelden voor de Xbox One? Vond ik ook maar raar
Will the PS4 system support media servers or DLNA support in order to stream videos or movies from a home PC?
The PS4 system does not support client functionality for media servers.bq.
Will I be able to play MP3s on the PS4 system?
No.
Trouwens had ook gelezen dat developers er voor kunnen kiezen om gedeeltes niet te laten recorden van een game. Gaat dit ook gelden voor de Xbox One? Vond ik ook maar raar
Wacht.. helemaal _geen_ streaming ondersteuning?
Dus ze gaan full focus op netflix en andere videodiensten neem ik aan? (geen idee of Sony ook videodienst heeft, die van MS werkt best netjes).
Dus ze gaan full focus op netflix en andere videodiensten neem ik aan? (geen idee of Sony ook videodienst heeft, die van MS werkt best netjes).
[ Voor 60% gewijzigd door SinergyX op 30-10-2013 20:18 ]
Voor zover ik de geruchten heb gelezen zijn er op het moment gewoon wat problemen met die 32mb ESram en het management ervan. Blijkbaar verloopt dat niet zo fijn en moeten devs zelf 'handmatig' beheren hoe dat gebruikt wordt. Zodra die drivers op orde zijn, zal het gat kleiner worden. Want ~900.000 pixels vs ~2.000.000 pixels is inderdaad een verschil dat niet door hardware verschillen verklaard kan worden.uchiha tijntje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:02:
Marketing technisch is het een flinke tegenvaller inderdaad.In hoeverre het verschil daadwerkelijk merkbaar zal zijn zonder close ups, stills, gifjes, etc. vraag ik me gewoon serieus af. Zodra ik ze alletwee in huis heb zal ik het pas gaan merken
Dat ze dat maar snel op orde maken, in ieder geval voordat Titanfall uitkomt
Jup, die FAQ is 1 grote lijst met tegenvallers. Niet eens MP3 kunnen afspelen kom op zeg dat is wel een heel aparte manier om je wel werkende (betaalde) muziek dienst te promoten.SinergyX schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:17:
Echter heb ik persoonlijk nog nooit een mp3 of video afgespeeld op mijn PS3 (daar heb ik andere aparaten voor).
Tja, kost allemaal weer licentierechten. Je geeft het zelf al aan: je hebt het zelf (op misschien een paar keer na?) nooit gebruikt.G4mert schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:21:
[...]
Jup, die FAQ is 1 grote lijst met tegenvallers. Niet eens MP3 kunnen afspelen kom op zeg dat is wel een heel aparte manier om je wel werkende (betaalde) muziek dienst te promoten.![]()
Echter heb ik persoonlijk nog nooit een mp3 of video afgespeeld op mijn PS3 (daar heb ik andere aparaten voor).
Ze doen in principe hetzelfde met Blu-Ray films, denk ik: zodra je een Blu-Ray film in de PS4 stopt, activeert hij via internet pas de blu-ray functionaliteit. Dit zal ook wel met licentierechten te maken hebben. Alleen jammer dat ze niet hetzelfde doen met MP3.
Ja best vreemd. Zouden ze het doen omdat niet willen dat mensen rips etc streamen? Waar een wil is, is een weg, ook zonder PS4. Beetje zinloos dus, vind ik.SinergyX schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:17:
Overigens zei Justin McElroy (van Polygon) dat het op de Xone ook niet mogelijk is. Arthur Gies reageerde daarop dat dit volgens hem nog niet vaststaat.
https://twitter.com/JustinMcElroy/status/395612304609255424
Ik hoop in ieder geval dat de Xone het wel ondersteunt, dat zorgt ook voor wat druk bij Sony.
Drama dag weer, next gen valt nu al tegen
Xbone kan geen 1080p COD afspelen
PS4 kan geen DLNA en MP3 afspelen
Steambox, dan maar?
Steambox, dan maar?
[ Voor 10% gewijzigd door iSpaceman op 30-10-2013 20:27 ]
Je moet dat als "nog niet" interpreteren van beide. Dat maakt het dragelijkeriSpaceman schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:26:
Drama dag weer, next gen valt nu al tegen
Steambox, dan maar?
Gewoon beide consoles kopen en je kunt alles. Ja echt alles
Tomorrow is not today!
Bij de XBO krijg ik persoonlijk nu het gevoel never nooit niet. De game draait op praktisch dezelfde resolutie op de 360?X-Fighter schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:32:
[...]
Je moet dat als "nog niet" interpreteren van beide. Dat maakt het dragelijker
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ironisch, tweet erna zegt hij het zelf nu ooknioz schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:25:
Overigens zei Justin McElroy (van Polygon) dat het op de Xone ook niet mogelijk is. Arthur Gies reageerde daarop dat dit volgens hem nog niet vaststaat.
https://twitter.com/JustinMcElroy/status/395612304609255424
Ik hoop in ieder geval dat de Xone het wel ondersteunt, dat zorgt ook voor wat druk bij Sony.
Sorry: XBO isn’t a Windows Media Extender. They haven’t said anything about DNLA support.
(media extender kan ik dan deels inkomen, het werkte niet echt fijn, maar die feature die bv Samsung heeft - zou het raar vinden als MS daar niet mee zou gaan icm surface/WP).
Wat is de uitspraak van Major Nelson (enkele weken geleden) nu extra pijnlijk.
Dit was zijn antwoord op de geruchten dat de PS4 krachtiger zou zijn.
bron
Dit was zijn antwoord op de geruchten dat de PS4 krachtiger zou zijn.
Hoe kun je zoiets zeggen als je de waarheid weet?..We have some of smartest programmers in the world working on Xbox One. I am very much looking forward to the next few months (and beyond) as the truth comes out.

bron
[ Voor 5% gewijzigd door G4mert op 30-10-2013 20:51 ]
Ja, maar de 'detail' in de zin zit altijd in het 'native' draaien van en de upscalde output 
Niet dat het mij verder boeit, resolutie is maar 1 aspect van de game. (zet GT5 eens tegen pCars, beide op 1280x1080 - resolutie is maar onderdeel van het geheel
)
Niet dat het mij verder boeit, resolutie is maar 1 aspect van de game. (zet GT5 eens tegen pCars, beide op 1280x1080 - resolutie is maar onderdeel van het geheel
Project Cars... die game gaat er toch nooit komen... Daar wacht ik al 3 jaar op.
Overigens doet de Wii U zelfs minimaal 720p. Zelfs geruchten van 1080p gelezen maar daar geloof ik niks van.
Overigens doet de Wii U zelfs minimaal 720p. Zelfs geruchten van 1080p gelezen maar daar geloof ik niks van.
Ok, jij je zit, BF3 (of BF4), 720p, PC en next-gen (voor de lulz dan nog de current-gen erbij)
Ik denk dat die developer inmiddels nu meer op de hoogte is dan het artikel naar je refereert, welke uit juni komt.Phusebox schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:54:
Developers roepen ook maar wat blijkbaar
http://www.charlieintel.c...sion-in-caracas-detailed/
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Zoals hier eerder genoemd is zit het er dik in dat de Xbox One ook geen MP3 en streaming video ondersteund. (wellicht logisch gezien ze beide online diensten hebben).
Major Nelson gaat het nu voor ons uitzoeken.
Maar vooral de reactie op Twitter wil ik jullie niet onthouden.. w . t .f
Maar vooral de reactie op Twitter wil ik jullie niet onthouden.. w . t .f

Wil maar aangeven dat men gewoon schaamteloos liegt tegen de consument.Arx schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:09:
[...]
Ik denk dat die developer inmiddels nu meer op de hoogte is dan het artikel naar je refereert, welke uit juni komt.
Je denkt dat Xbox One nooit een game in native 1080p zal draaien? En dat haal je uit het feit dat een game die ontwikkeld wordt voor 5 platformen op 720p draait? Iedereen weet toch dat developers eerst even gewoon moeten worden en er dan veel meer uit kunnen halen. Je hebt nu Ryse dat er super uitziet op 900p, imo beter dan Killzone op 1080p. Maar dat zijn launchgames, dan weet je toch wat te verwachten voor komende jaren?Phusebox schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:41:
[...]
Bij de XBO krijg ik persoonlijk nu het gevoel never nooit niet. De game draait op praktisch dezelfde resolutie op de 360?
HAHAHA, check die GIF als respons. Past perfect!G4mert schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:11:
Zoals hier eerder genoemd is zit het er dik in dat de Xbox One ook geen MP3 en streaming video ondersteund. (wellicht logisch gezien ze beide online diensten hebben).
Maar vooral de reactie op Twitter wil ik jullie niet onthouden.. w . t .f![]()
[afbeelding]
Neogaf, you never disappoint.

http://www.neogaf.com/for...?p=88090983&postcount=803
Andere kant heeft MS nog wel de hele skydrive kant, waar een complete PC/tablet/mobiel markt aan vast hangt. Als je niet eens ondersteuning voor enige vorm van streaming gaat geven (of zelfs wmv/wma), trap je jezelf wel gigantisch tussen je benenG4mert schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:11:
edit: plaatjes weggedaan om geen ban te krijgen. Tip: ze zijn grappig.
Zie de CoD Ghosts thread hier op GoT...
Zie de CoD Ghosts thread hier op GoT...
[ Voor 109% gewijzigd door Asgaro op 30-10-2013 21:32 ]
Hij is grappig
maar de huiskamer is beter geschikt voor dit soort plaatjes ipv dit topic.
Correctie, de 2e is grappig. Onze mr banderas is een beetje overkill aan het worden
Correctie, de 2e is grappig. Onze mr banderas is een beetje overkill aan het worden
[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-10-2013 21:32 ]
Het meest pijnlijke vind ik nog dat de Wii U versie van Ghosts waarschijnlijk ook gewoon 720p wordt en wellicht vergelijkbaar met Xbox One.
Dan is het vrij logisch om aan te nemen dat het voornamelijk aan de developer en de tijd die men heeft ligt dan aan de console?
Of heeft de Wii U ook games als Forza, BF4, Ryse, DR3. 
@hieronder.
Indien voor de 2e generatie games dit verschil net zo groot blijft, dan heeft MS inderdaad een probleem
@hieronder.
Indien voor de 2e generatie games dit verschil net zo groot blijft, dan heeft MS inderdaad een probleem
[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-10-2013 21:39 ]
Albert Pennello:
BF4: 56%
COD: 125%
Pijnlijk hoor
CBOAT had gelijk dat het niet cool is om misinformatie te verspreiden
Huidige verschil(alleen resolutie al):People DO understand that Microsoft has some of the smartest graphics programmers IN THE WORLD. We CREATED DirectX, the standard API’s that everyone programs against. So while people laude Sony for their HW skills, do you really think we don’t know how to build a system optimized for maximizing graphics for programmers? Seriously? There is no way we’re giving up a 30%+ advantage to Sony. And ANYONE who has seen both systems running could say there are great looking games on both systems. If there was really huge performance difference – it would be obvious.
I will get a ton of hate for saying this – but it’s been the same EVERY generation. Sony claims more power, they did it with Cell, they did it with Emotion Engine, and they are doing it again with so called GDDR5. And, in the end, games on MS's system looked the same or better.
BF4: 56%
COD: 125%
Pijnlijk hoor

[ Voor 16% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 31-10-2013 08:37 ]
Ahh, zo had ik het nog niet gelezen.Phusebox schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:11:
[...]
Wil maar aangeven dat men gewoon schaamteloos liegt tegen de consument.
[ Voor 9% gewijzigd door Arx op 30-10-2013 21:46 . Reden: Iets te kort door de bocht. ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Zo even wat positiefs tussendoor.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 08:44
Moderator Spielerij
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Fuck geen mediastreaming op de PS4, wat een tegenvaller zeg voor het eerst ben ik teleurgesteld in de PS4... Ik zal wel een van de weinige zijn maar ik kijk regelmatig series via mijn PS3 en ik was er blindelings vanuit gegaan dat de PS4 dit ook zou kunnen.
Vraag me af of dit iets is wat eeventueel via een update toegevoegd gaat worden of dat dit echt definitief niet zal kunnen.... Irritant hoor
Vraag me af of dit iets is wat eeventueel via een update toegevoegd gaat worden of dat dit echt definitief niet zal kunnen.... Irritant hoor
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Niet alleen slecht nieuws voor de XBone
720p voor COD, weet niet wat ze aan het doen zijn bij IW, maar dat zou toch niet moeten kunnen.
http://www.gamespot.com/a...nal-storage/1100-6415872/
PS4 ondersteunt geen 4k media
PS4 heeft geen 4k output voor games
PS4 ondersteunt geen external storage
Geen DLNA
PS4 speelt geen audio CD's
PS4 speelt geen MP3
Geen youtube sharing bij launch
Suspend/Resume werkt niet bij launch
in een friend's spel helpen werkt niet bij launch
Je moet zorgen dat er genoeg circulatie is (toch nog warmte problemen?)
Geen DLNA
PS4 speelt geen MP3
Serieus aan het overwegen mijn Xbox one preorder ook te cancellen en op 360/ps3 voorlopig te blijvenSony also addressed how loud the PS4 system will be while running. The company said the console will be "generally much quieter" than the PS3. The system also features a "stepless speed fan" system that will increase the speed of the fans as needed. Still, Sony said it is important to house the PS4 in an environment with "plenty of air circulation."
Previously announced PS4 features that will not be available at launch include the ability to share a controller over the Internet to assist a friend and the suspend/resume mode. In addition, players will not be able to suspend and resume their progress across different games at launch, Sony said.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 22:04 ]
Die It only does everything slogan van bij de PS3 is dus nu niet meer bruikbaar.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:02:
Niet alleen slecht nieuws voor de XBone720p voor COD, weet niet wat ze aan het doen zijn bij IW, maar dat zou toch niet moeten kunnen.
Geen DLNA
PS4 speelt geen MP3
[...]
90% wat je opnoemt was al bekend. Alleen van die MP3s en DLNA was niet bekend en is behoorlijk kut. Dat warmte verhaal is gewoon indekken zodat niet iedereen dat ding in een kast inbouwt. Of in plastic doos in sommige gevallenVerwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:02:
Niet alleen slecht nieuws voor de XBone720p voor COD, weet niet wat ze aan het doen zijn bij IW, maar dat zou toch niet moeten kunnen.
Geen DLNA
PS4 speelt geen MP3
[...]
Verwijderd
Meer : "It only does games :)"Asgaro schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:05:
[...]
Die It only does everything slogan van bij de PS3 is dus nu niet meer bruikbaar.
Nah, dan kunnen ze het wel wat uitbreiden: In only does games, but it does it very well
Verwijderd
mwah, was nou niet onder de indruk van BF4 beelden. Tot nog toe alleen infamous gezien wat er erg goed uitziet, en the order, maar dat duurt nog wel evenuchiha tijntje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:07:
Nah, dan kunnen ze het wel wat uitbreiden: In only does games, but it does it very well
Hm hoe zit dit bij de xbone eigenlijk allemaal? Is wel handig ze zo te vergelijkenVerwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:02:
Geen DLNA
PS4 speelt geen MP3
- 4K media doen beideiSpaceman schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:14:
[...]
Hm hoe zit dit bij de xbone eigenlijk allemaal? Is wel handig ze zo te vergelijken
- 4K gaming doet PS4 niet, Xbox One wel (maar nog geen enkele game aangekondigd)
- External Storage: PS4 niet, XBO wel
- HDD vervangen: PS4 wel, XBO niet
- DLNA, audio's CD's en MP3: PS4 niet, XBO onbekend
Behalve voor het laatste punt gaat 't eigenlijk dus gelijk op
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.
Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.
Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!