Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
boe2 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:52:
[...]
En ja, de meeste mensen zien het verschil niet, al helemaal niet met upscaling. Wie anders beweert is enorm hard aan het liegen, just for the sake of argument.
Juist, 1080p hebben we ook helemaal niet nodig. 8)7 Ik vind het wel opmerkelijk hoor, ik kan het verschil namelijk wel zien. Ik ben dus nu hard aan het liegen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie heeft er zin in om een apart topic te openen met als titel.

Resoluties: nut, noodzaak, fabels, en feiten. :P

Zijn er al achievements / trophies bekend van games die niet op de huidige generatie zijn uitgekomen (dus geen games zoals BF4 en COD, maar games als Killzone, KI, Ryse, etc. )?

Kan ze niet vinden. :)

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-11-2013 13:01 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Japan: 8K TV by 2020
4K-resolution in July 2014

http://advanced-televisio...6/03/japan-8k-tv-by-2020/

Maarja Japan he :P

edit: Zie nu dat ze daar al WK van 1990 en Olympische spelen van 1994 in 1080P opnamen:

YouTube: Figure Gala Show Lillehammer Olympic 1994 - HDTV

[ Voor 54% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 01-11-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:18:
Ik ben heel blij dat ik voor de Xbox One heb gekozen. Niet alleen om te gamen maar ook voor oa films, muziek, skype, bediening met de Kinect, etc. Ik heb erg veel behoefte aan een console die meer kan dan alleen gamen...all in one! :)

Resolutie; jammer maar niet iets waardoor ik mijn pre-order ga cancellen om een PS4 te kopen die voornamelijk alleen gericht is op gamen. Dan hou ik liever mijn PS3 die het na 7 jaren nog steeds doet. _/-\o_
Wat kan de Xbox One dat de PS4 niet kan qua multimedia? En dit is een serieuze vraag hoor, waar ik gewoon benieuwd naar ben.

Voice commands (hoogstwaarschijnlijk wel meer basaal dan bij Xbox One) worden ook ondersteund op PS4. En volgens mij wou Microsoft Skype ook naar de PS4 brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
Voor mij is output resolutie minder belangrijk dan rendering resolutie.

De battlefield 4 beta (denk de full ook) had een slider waarmee je rendering resolutie kon schalen van 50% naar 200%, heb wat getest, en met m'n crt was zelfs 1024x768 superstrak met 200% render en 2x aa. Dit houdt wel in dat het beeld gerenderd wordt op 2048x1536 en daarna teruggeschaald.

720p met genoeg echte antialiasing kan er waarschijnlijk vrij goed uitzien, zelfs als je het daarna opblaast naar 1080p. Films op 720p zijn ook prima, maar die hebben wel perfecte antialiasing, voor een game is dat onhaalbaar.

Er gaan ook weer discussies her en der over de scalers en upscaling in het algemeen, de scalers zijn gewoon onderdeel van de amd gpu's, bij beide consoles identiek (behalve dat de xbox scaler een 3e laag heeft voor snap). Upscaling verbetert ook de kwaliteit niet, de scaler zorgt er wel voor dat je de interface op hoge resolutie op je beeld kan plakken en dat de tv niet hoeft te schalen (input lag).

720p vs 1080p is een factor 2.25, dat is echt een lomp verschil, nu staan de cod devs natuurlijk niet bekend om hun technische hoogstandjes, maar stel dat de xbox het in andere spellen ook zo brak doet dan is dat niet cool voor xbox one kopers.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrso schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:17:
Wat kan de Xbox One dat de PS4 niet kan qua multimedia? En dit is een serieuze vraag hoor, waar ik gewoon benieuwd naar ben.

Voice commands (hoogstwaarschijnlijk wel meer basaal dan bij Xbox One) worden ook ondersteund op PS4. En volgens mij wou Microsoft Skype ook naar de PS4 brengen.
Ook jij leest blijkbaar niet goed, het gaat niet om wat de 1 wel kan en de ander niet, de 1 doet het gewoon beter/fijner/makkelijker dan de ander.

Maargoed, HDMI ingang, smartglass via alle platformen, app-based ipv webbased (voor andere platformen), Skydrive ondersteuning, vooralsnog Skype en de mogelijkheid voor Win8-based apps.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
SinergyX schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:29:
[...]

Ook jij leest blijkbaar niet goed, het gaat niet om wat de 1 wel kan en de ander niet, de 1 doet het gewoon beter/fijner/makkelijker dan de ander.
Volgens mij is er nog niets bekend over welke console de dingen fijner kan..
Ik ga er ook vanuit dat bepaalde dingen op de xbox beter werken, maar zolang er geen (gebruikers)reviews of Eigen ervaring is, is er nog niets over bekend.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:19

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Heb deze (zo even scannend) nog niet gelinkt gezien, interessant artikel:

Op-ed: Why I’m not too worked up about the next-gen console resolution wars
http://arstechnica.com/ga...-console-resolution-wars/

Staat een mooi plaatje bij ook:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2013/10/resolution2.png

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:59:
Dat heeft net zoveel nut als die PS4-boys uit te leggen waarom men voor een Xbox kiest.. compleet nutteloos.
Lekker inhoudelijk weer, en dan tóch even een sneer er in zetten naar de PS4 kopers.
Erg volwassen.
SinergyX schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:29:
Ik vind het raar dat als je hier zegt dat de PS4 mooiere plaatjes maakt, dat we allemaal moeten wachten op niet-launchgames en first party games (waar ik het overigens mee eens ben), en wanneer we zeggen dat de PS4 ook dingen waarschijnlijk wel kan qua multimedia, dan is het allemaal al zeker dat de X1 dat beter kan, en is afwachten echt niet nodig..
;w

[ Voor 16% gewijzigd door vaagisdenaam op 01-11-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrso schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:17:
[...]

Het ene bedrijf richt zich voornamelijk op games en de rest is bijzaak (zie hun communicatie uitingen tot op heden, vandaar ook de goedkopere retailprijs). Het ander bedrijf richt zich op een all in one systeem waarbij games even belangrijk zijn als multimedia. Geen kwestie van niet kunnen maar beter kunnen uitvoeren (Kinect > PSeye, . HDMI-IN, SNAP mode, Cloud(?), etc.)

Dit is toch al een lange tijd algemeen bekend of hou je je nu pas bezig met de next gen consoles? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:45
SinergyX schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:05:
[...]

Mij? Absoluut niet, eerder vermakelijk :)
Gelukkig maar. Het aantal Xbox aanhangers begint in dit topic aardig terug te lopen sinds een dag of 2 heb ik het idee. En dat maakt het topic een stuk minder levendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht hebben die er genoeg van dat iedere keer hun eigen voorkeur en mening neergehaald wordt met dooddoeners, gifjes en andere flauwekul :)
vaagisdenaam schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:07:
Ik vind het raar dat als je hier zegt dat de PS4 mooiere plaatjes maakt, dat we allemaal moeten wachten op niet-launchgames en first party games (waar ik het overigens mee eens ben), en wanneer we zeggen dat de PS4 ook dingen waarschijnlijk wel kan qua multimedia, dan is het allemaal al zeker dat de X1 dat beter kan, en is afwachten echt niet nodig..
Dit gaat beide kanten op ;)

Is er eigenlijk al wat meer bekend rondom Watch Dogs. De reden van uitstel, etc. We werden er een maandje geleden helemaal dood mee gegooid. Dat het nu stil is snap ik nog, want je hebt iets uitgesteld... maar nu is het wel heel angstvallig stil.

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-11-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
vaagisdenaam schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:07:
[...]

Lekker inhoudelijk weer, en dan tóch even een sneer er in zetten naar de PS4 kopers.
Erg volwassen.
Kom op, je doet zelf nu net zo off-topic door hem te veroordelen. Daarbij valt die sneer aardig mee.

Er wordt hier regelmatig aan de mensen die voor een Xbox kiezen getwijfeld, dit soort reacties maakt dat al duidelijk.

Zie de quote hier onder;
arnoutzw schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:25:
Dat zijn nou niet echt onderscheidende redenenen want dat kan PS4 ook gewoon.. Music Unlimited, Video Unlimited ,Netflix en Skype NIET achter een paywall.
Wanneer iemand schrijft dat hij voor een Xbox kiest moet er direct een tegenreactie komen. Nu wil jij hem hier door op de man te spelen, te gaan veroordelen. Hij beschrijft alleen zijn gevoel en valt niemand persoonlijk aan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:11:
[...]

Gelukkig maar. Het aantal Xbox aanhangers begint in dit topic aardig terug te lopen sinds een dag of 2 heb ik het idee. En dat maakt het topic een stuk minder levendig.
Neuh hoor, denk dat vele Xbox kopers hier alleen wijselijk hun mond houden, c.q. met hun vingers het toetsenbord niet beroeren.

Het is dus maar een idee van je zonder enige bewijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:09
http://www.gamespot.com/v...silverstone/2300-6415881/
Mag hopen dat het komt door de kwaliteit maar ik vind dit er alles behalve next gen uitzien.
Heel saai, irriteer me mateloos aan het constante vlammetje....
En bij 00:50 sec zie je dat het sturen niet synschroon gaat met de wielen....
Ik snap nu wel waarom dit wel 1080p/60 kan zijn, tis gewoon best matigjes vind ik.

http://www.gamespot.com/v...eel-at-indy/2300-6415882/

Dit ziet er ook mateloos saai uit, net als het nascar in gt5.

[ Voor 40% gewijzigd door v8power67 op 01-11-2013 14:24 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:17:
[...]

Kom op, je doet zelf nu net zo off-topic door hem te veroordelen. Daarbij valt die sneer aardig mee.

Er wordt hier regelmatig aan de mensen die voor een Xbox kiezen getwijfeld, dit soort reacties maakt dat al duidelijk.

Zie de quote hier onder;

[...]

Wanneer iemand schrijft dat hij voor een Xbox kiest moet er direct een tegenreactie komen. Nu wil jij hem hier door op de man te spelen, te gaan veroordelen. Hij beschrijft alleen zijn gevoel en valt niemand persoonlijk aan.
Wel als hij alleen leest wat hij wilt lezen en mijn zin over Kinect compleet negeert. Zorg in iedergeval ervoor dat je alles hebt gelezen. Anders kom je wel heel erg over als een fanboy! |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
v8power67 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:20:
http://www.gamespot.com/v...silverstone/2300-6415881/
Mag hopen dat het komt door de kwaliteit maar ik vind dit er alles behalve next gen uitzien.
Heel saai, irriteer me mateloos aan het constante vlammetje....

http://www.gamespot.com/v...eel-at-indy/2300-6415882/

Dit ziet er ook mateloos saai uit, net als het nascar in gt5.
Ziet er niet echt mooi uit idd, maar het is dan ook een bijzonder kale baan, en ik denk dat de compressie ook heel erg veel roet in het eten gooit, want ik heb mooiere filmpjes gezien van Forza en ik vind het een van de mooiere games die nu getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:33
Goh de sfeer was een paar dagen prima hier.....

Toch wil ik ook even reageren :)

Ik als xbox aanhanger van het eerste uur heeft al na de mislukte introductie van xbox one het licht gezien, dit keer geen xbox. Verandering van spijs....

Dit was nog voordat er iets bekend was over resoluties en daadwerkelijke onderlinge krachtsverhoudingen. Nu wordt de laatste dagen wel steeds duidelijker dat de PS4 for now de zaakjes beter op orde heeft.

Wat ik dan vreemd vind is dat er tweakers zijn die ineens niet zo'n waarde hechten aan 720P wij willen toch altijd het hoogst haalbare.....of we het nou gebruiken of niet. Als ik een film download wil ik ook graag de 1080P versie ipv de 720P....

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
vaagisdenaam schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:25:
[...]

Ziet er niet echt mooi uit idd, maar het is dan ook een bijzonder kale baan, en ik denk dat de compressie ook heel erg veel roet in het eten gooit, want ik heb mooiere filmpjes gezien van Forza en ik vind het een van de mooiere games die nu getoond worden.
Silverstone is een kale baan, dus inderdaad.... Forza gaat het hem wel worden. Het is gewoon één van de betere racegames.

Laten we er met elkaar vanaf nu weer een beetje respect hebben voor de elkaars keuzes. Ik ga eerst voor de Xbox One, om verschillende redenen, daarna zal er ook wel een PS4 komen. Maar heb niet de behoefte om verandering in deze volgorde te brengen.

Iedereen is hier zo druk bezig zijn of haar keuze te verdedigen. De Xbox is echt geen slechte keuze, ondanks dat sommige dat anders doe willen lijken. Misschien is het verstandig om je hier alleen nog bezig te houden met je eigen console i.p.v. kritiek te hebben op die van een andere. Het is inmiddels wel duidelijk welke systemen de veel posters in dit topic aanhangen, zo niet wordt dit al snel duidelijk in de toon van een bericht.

Nogmaals, misschien moeten we ons maar eens beperken tot het bediscussiëren "eigen" console nieuws i.p.v. de console keuze van een ander ter discussie te stellen.

[ Voor 46% gewijzigd door Bullet NL op 01-11-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:17:

Nee hoor, hij stelt het als feit dan één van de twee bepaalde dingen beter kan, wat dus net zo min bekend is als hoe de games er uit gaan zien over een jaar, om maar een voorbeeld te noemen.
Dat heeft weinig te maken met een mening, het wordt als een feit neergekwakt en daar reageer ik op.
Daarnaast is de toon vind ik ook niet erg netjes, en daar reageer ik ook op. Eerst stellingen maken en als er dan om uitleg wordt gevraagd gewoon bot "nee" zeggen?
Kom op zeg. Het is helemaal geen tegenreactie omdat hij voor de X1 kiest, er wordt in het stukje dat ik quote niet eens gezegd wélke console dan die dingen beter zou kunnen. Ik zou het dus niet per se als "tegenreactie" omschrijven en ik vind het dus ook vreemd dat je er zo happig op in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Bullet NL schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:27:
[...]

Silverstone is een kale baan, dus inderdaad.... Forza gaat het hem wel worden. Het is gewoon één van de betere racegames.
Tja ik ben het daar niet mee eens, ik heb alle forza's gespeeld en echt allemaal heel veel. Maar ik vind echt forza juist met de game slechter worden, fm2 is voor mij het heilige graal van de forza's. Daarna werd het steeds minder. Met horizon als absolute dieptepunt. En als ik dan dit weer zie, je ziet gelijk aan de game het is een forza game. Nog steeds beetje cartoonish graphics. En had van de next gen versie veel meer verwacht dan ze nu laten zien. Ik krijg een echte fm4.5 gevoel. Zeker door afwezigheid van dynimac lighting(icm day/night cyclus) en weersveranderingen. Het voelt nu gewooan als een forza 4 maar dan full hd, en meer autos en banen. Voor de rest echt niets nieuws...
Maar het is een launch game en moest perse 1080p/60fps zijn dus moest er een hoop opgeofferd worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YouTube: Forza Motorsport 5 Direct Feed -- Spa

Kijk dan dit filmpje ook maar even. Vind het wel een verschil.

Edit: Prima :).

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-11-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Al lang gezien, en de baan ziet er heel matig uit.
Maar zie mijn reactie hierboven.
Zit sowieso best wat slordig heden in deze video, als ze aanremmen bij 2:39 dan schakelt de speler terug maar de animatie loopt totaal niet synchroon met het schakelen. DIt soort dingen vind ik gewoon slordig. Was ook zo in bv gt5, maar das wel een current gen game...

[ Voor 28% gewijzigd door v8power67 op 01-11-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
v8power67 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:34:
[...]

Al lang gezien, en de baan ziet er heel matig uit.
Maar zie mijn reactie hierboven.
Zit sowieso best wat slordig heden in deze video, als ze aanremmen bij 2:39 dan schakelt de speler terug maar de animatie loopt totaal niet synchroon met het schakelen. DIt soort dingen vind ik gewoon slordig. Was ook zo in bv gt5, maar das wel een current gen game...
Je schrijft het net zelf, het is min of meer je smaak niet meer, maar dat maakt het geen slechte game ;)
Horizon even uitgesloten, dat is geen echte Forza naar mijn mening. Maar ik vindt dat Forza wel steeds een stap vooruit maakt. Zowel grafisch als qua handeling.

Je ziet het, het komt aan op persoonlijke opvatting, dat jij deze niet deelt, prima..... Maar dat maakt een spel niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Ik ben nog steeds geintreseerd in forza 5. Want hoop daarmee de nare smaak van de vorige (niet horizon meegeteld dan) forza's weg te spoelen.
Maar Ik vind juist de stappen vooruit heel matig, want elk nieuw spel moet iets nieuws hebben, anders is het niet nieuw, dus alleen ietsje betere graphics en een minimaal betere handling model is niet een volledig nieuw spel waard toch ?? Athans niet voor mij.
Ik hoop echt van harte dat ze de customalistion opties ver 10 voudigen want er waren echt zoveel wagens waar je alleen die graf lelijke forza bumpers/spoilers op kon zetten...
Maja ik zal verder hier bij laten, maar laat ik zo zeggen ik verwacht gewoon veel meer op een next gen console van 500 euro, plus game van 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb begrepen dat de next-gen console van microsoft hun games op 720p laat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:11:
ik heb begrepen dat de next-gen console van microsoft hun games op 720p laat draaien?
Was eindelijk de discussie beetje gestopt komt er een doodpaard binnenlopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de xbox 1 verloor ook de strijd van de ps2 ben benieuwt wat deze xbox 1 gaat doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:+ Zucht.... Wie heeft er een dubbel account en heeft weer zin in een leuke discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
v8power67 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:13:
[...]

Was eindelijk de discussie beetje gestopt komt er een doodpaard binnenlopen :+
LOL _/-\o_

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

Een schijnbaar betrouwbare insider heeft net gezegd dat Activision aan MS heeft gevraagd of ze de 10% overhead van de GPU mogen gebruiken. (Die is gelockt voor het OS.) MS heeft nee gezegd omdat het schijnbaar de Xbox One te instabiel zou maken. Dit is bevestigd door 2 insiders en schijnbaar ook door CBOAT.

Ze zeggen wel dat het te maken heeft met de esram en de sdk en dat alles wel beter gaat worden.
We zullen zien.

Johan Andersson, technisch directeur van DICE, heeft wel bevestigd dat er meer is en ook meer in de DayOne patch zit, maar hij mag er niks over zeggen door een NDA van MS.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/qnwaf912h/dice.jpg

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

uchiha tijntje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:15:
:+ Zucht.... Wie heeft er een dubbel account en heeft weer zin in een leuke discussie
Acht het is vrijdagmiddag. Laat gaan joh ;)

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Custom NES stijl Ds4 en carbon stijl X1 controller :9~

Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/194yrn8u3n6k5jpg/ku-bigpic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://controllercreator.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/x/b/xboxonecontroller-blacksilvercarbonfiber.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:59
Ik blijf gewoon een xbox one kopen. Maar voel me ook niet genoodzaakt om continu op discussies te reageren die al maanden lopen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
Leuk artikel op TechRadar:

http://www.techradar.com/...d-do-they-matter--1195580

TechRadar's verdict:
So what do we think overall? On balance, Xbox One games won't look quite as good as PS4 games. However the difference is not going to be complete earth shattering. It will be relatively subtle. The PS4 will look that little bit sharper.
In that sense, you probably know who you are already. If you're a sucker for super-detailed graphics, there can be only one choice. PS4. For everyone else, it's a more marginal decision. But make no mistake. Whatever advatnage PS4 has at launch, it will largely maintain for the life of both consoles.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Zowel de PS4 en Xbox One kunnen qua multimedia nagenoeg hetzelfde. Enige verschil is dat je je decoder kan aansluiten op de Xbox One, maar dat is voor veel mensen niet de reden om een Xbox One aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
mobygo76 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:47:
Ik blijf gewoon een xbox one kopen. Maar voel me ook niet genoodzaakt om continu op discussies te reageren die al maanden lopen hier.
Je moet ook gewoon de console kopen die je wilt, denk ook niet dat de jongens van de playstation een doel hebben om je te overtuigen.
Iedereen moet kopen wat hij/zij wilt, jij voelt je goed bij een Xbox One, en die moet je ook gewoon halen.

Ik heb het met een PS4, ik zie zelf niet in om naar de X one te gaan, dit omdat deze console mij niets bied wat ik leuk vind, en het naar mijn mening niet kan tippen aan de PS4.

Maar dat betekent niet dat andere dit ook vinden uiteraard.

[ Voor 8% gewijzigd door Origins op 01-11-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Recon24 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:04:
Zowel de PS4 en Xbox One kunnen qua multimedia nagenoeg hetzelfde.
Ehm nee... De PS4 kan geen MP3s en audio-CD's afspelen en ondersteunt ook geen DLNA. Misschien dat dat nog veranderd, maar vooralsnog nog niet.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McBoom schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:09:
[...]

Ehm nee... De PS4 kan geen MP3s en audio-CD's afspelen en ondersteunt ook geen DLNA. Misschien dat dat nog veranderd, maar vooralsnog nog niet.
Op de Xbox is daar ook nog geen duidelijkheid over ;)

https://twitter.com/majornelson/status/395624766259732480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik begrijp het "I'll track them down" gedeelte niet. Hij heeft een Xbox One in zijn living staan, stop er gewoon een usb stick met MP3 liedjes in en je weet het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:33
X-Fighter schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:23:
[...]

Ik begrijp het "I'll track them down" gedeelte niet. Hij heeft een Xbox One in zijn living staan, stop er gewoon een usb stick met MP3 liedjes in en je weet het...
Hij bedoelt, bij ons ook niet, we gaan even overleggen of we het toch mogelijk gaan maken....

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
McBoom schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:09:
[...]

Couchjockeyz rumor: MP3, DLNA coming in later PS4 firmware update #1
I don't know how reliable this site is but here is the article:

We were able to speak to a Sony rep today about if any of these features could be implemented in the near future and much to our surprise we have received a “Yes“. The future update that is in process to be rolled out shortly after the PS4′s launch(November 15th) will include the following detailed features listed below:

Legacy headset support
Mp3 support for not only in-game but non gaming as well.
Suspend and resume play feature

All of these features are set to hit PS4′s consoles by late 2013- to early 2014. Which we hope Sony will deliver sooner upon. From what we know these features are being packed in the 2nd forth coming PS4 firmware update. Also these details were hinted today when Shuhei Yoshida made a post on twitter stating that he had a discussion with other PlayStation 4 development team members about received feedback. With this news being provided Those these features are a definite step in the right direction. We were still unable to confirm future external hard drive support for media or game data would be supported later on. lastly we’re still waiting to hear if there will be future YouTube support for video sharing. What do you think of this good news do you think Sony still needs more features to claim the living room in this next gen console war? comment below let us know.

En daarbij gebruiken mensen echt hun console als MP3 player of streamer? daar heb ik mijn WD streamer en NAS voor.

Het komt er aan...maar als console is dit ook gewoon functie die geen prio heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
djeck schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:24:
[...]

Hij bedoelt, bij ons ook niet, we gaan even overleggen of we het toch mogelijk gaan maken....
Dat denk ik niet, eerder iets in de trend van:

Ik weet niet of ik hier gewoon antwoord op mag geven, eerst even polsen of dat wel mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Recon24 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:24:
[...]

We were able to speak to a Sony rep today about if any of these features could be implemented in the near future and much to our surprise we have received a “Yes“. The future update that is in process to be rolled out shortly after the PS4′s launch(November 15th) will include the following detailed features listed below:

Legacy headset support
Mp3 support for not only in-game but non gaming as well.
Suspend and resume play feature

All of these features are set to hit PS4′s consoles by late 2013- to early 2014. Which we hope Sony will deliver sooner upon. From what we know these features are being packed in the 2nd forth coming PS4 firmware update. Also these details were hinted today when Shuhei Yoshida made a post on twitter stating that he had a discussion with other PlayStation 4 development team members about received feedback. With this news being provided Those these features are a definite step in the right direction. We were still unable to confirm future external hard drive support for media or game data would be supported later on. lastly we’re still waiting to hear if there will be future YouTube support for video sharing. What do you think of this good news do you think Sony still needs more features to claim the living room in this next gen console war? comment below let us know.

En daarbij gebruiken mensen echt hun console als MP3 player of streamer? daar heb ik mijn WD streamer en NAS voor.

Het komt er aan...maar als console is dit ook gewoon functie die prio heeft.
Mijn console gebruiken voor mp3 af te spelen, bwa niet echt, daar heb je Xbox Music voor. Maar nog steeds niets gezegd over DLNA, gebruik ik ook wel...

EDIT: Sorry ik las niet goed, wel iets gezegd over DLNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Recon24 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:24:
[...]

Geruchten dus.
Ik wil minder kastjes onder mijn TV, dus geen aparte streamer voor mij. Streamen naar de TV of console gaat prima. Alleen voor films hang ik vooralsnog de laptop wel aan de TV.
Het komt er aan...maar als console is dit ook gewoon functie die geen prio heeft.
Nog steeds geruchten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Straks om 19u (onze tijd) krijgen we de eerste Xbox One multiplayer gameplay van BF4 te zien.
Via http://www.battlefield.com/battlefield-4/showdown

Ben benieuwd, omdat de MP modus van een game er ook steeds slechter uitziet dan de SP modus.
Also, be prepared om een tabblad voor Neogaf te openen. Hopelijk wordt het weer wild. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep ben benieuwd.

Als je aub niet weer met gifjes en Antonio Banderas aan komt zetten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:35:
Straks om 19u (onze tijd) krijgen we de eerste Xbox One multiplayer gameplay van BF4 te zien.
Hier is ook al MP te zien op Xbone (wel Domination):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Dat er vanavond nog onaangekondigde games voor de PS4 aankomen vind ik interessanter dan een stel gasten die op Neogaf zitten te schreeuwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
McBoom schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:32:
[...]

Geruchten dus.

[...]
Ik wil minder kastjes onder mijn TV, dus geen aparte streamer voor mij. Streamen naar de TV of console gaat prima. Alleen voor films hang ik vooralsnog de laptop wel aan de TV.

[...]
Nog steeds geruchten ;)
Niet helemaal:

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/twitteryospthanksforthioqh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TA5W5JB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
CR1691 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:43:
Dat er vanavond nog onaangekondigde games voor de PS4 aankomen vind ik interessanter dan een stel gasten die op Neogaf zitten te schreeuwen :P
Ik ben (nog) niet van plan een PS4 te kopen door het nog magere aanbod. Ik ben dan ook benieuwd waar ze mee gaan komen. Hopelijk wat meer variatie dan nu bij de launch.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Hun launch line up ligt nu al vast he. Een 22-tal titels

http://www.gamespot.com/a...th-22-games/1100-6415871/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Edd

Wordt een lange avond dan, want volgens mij is die aankondiging tijdens het launchevent op 14 november..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kDlbpao.png

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Er is genoeg variatie tijdens launch, en genoeg te spelen tijdens launch. Het is niet dat je alle 22 games gaat aanschaffen.

Het is goed dat een aantal games naar begin 2014 verschoven zijn, dat zorgt er ook voor er een constante stroom aan nieuwe games blijven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Zou Capcom de pre order cijfers van Xbox One weten? Ze verwachten zelf 1.2 miljoen keer Dead Rising 3 te verkopen... Nu kunnen ze kijken naar hun eigen pre orders, maar ze zullen wrs ook wel naar die van de Xbox One kijken. Dan vind ik 1.2 miljoen toch wel redelijk hoog. Zou Xbox ook wel 3 miljoen keer verkocht kunnen geraken tegen eind maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Edd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:49:
[...]

Wordt een lange avond dan, want volgens mij is die aankondiging tijdens het launchevent op 14 november..
[afbeelding]
Lol verkeerd gelezen 8)7 . Keek er al helemaal naar uit :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Concreet zegt hij helemaal niets behalve dat ze het er eens over gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Sony zwaar in problemen

AMSTERDAM -
Het Japanse electronicaconcern Sony zit in zware financiele problemen nu de verliezen zich opstapelen en kredietbeoordelaars het bedrijf als 'rommel' omschrijven.

..

Nadat het bedrijf bekendmaakte dat de vooruitzichten verder zijn verslechterd kondigde de belangrijke kredietbeoordelaar Moody's aan dat het overweegt de schulden van het bedrijf af te waarderen tot 'junk' ofwel rommel. Daardoor wordt het voor Sony nog lastiger geld te lenen en haar schulden te financieren
Bron:FT

Zou wel jammer zijn dat dit soort problemen de Playstation tak mee naar beneden trekken in een val. Feit is dat het bij Sony als bedrijf zijnde niet zo goed gaat, het kan zich dan ook niet heel veel verlies permitteren op een PS4 console. Maar ook al zou de Playstation tak met ruime winsten draaien dan hebben ze nog veel te weinig eigenmiddelen om de rest van het bedrijf boven water te houden.

We hebben het gezien aan Philips, dit bedrijf moest ook onderdelen verkopen om haar hoofd boven water te houden. Bij Sony kon het wel eens de zelfde tak op gaan. Bijvoorbeeld door een verkoop en/of overname van gezonde onderdelen.

Nu heeft dat voor de PS4 (nextgen) generatie waarschijnlijk geen gevolgen, maar voor de opvolger van de PS4 wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp de hele tactiek van MS niet. Met Sony gaat het niet heel goed en ze brengen wel de goedkoopste en krachtigere console uit. Terwijl MS genoeg $$ heeft en het tegenovergestelde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
In het begin is ie toch uitverkocht, de prijs omlaag kan altijd nog. Bovendien moet er wel aan het product verdiend worden, de 360 en de ps3 heeft nog steeds meer gekost dan het microsoft en sony heeft opgeleverd.

Sony maakt ook amper verlies per console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:54:
[...]

Bron:FT

Zou wel jammer zijn dat dit soort problemen de Playstation tak mee naar beneden trekken in een val. Feit is dat het bij Sony als bedrijf zijnde niet zo goed gaat, het kan zich dan ook niet heel veel verlies permitteren op een PS4 console. Maar ook al zou de Playstation tak met ruime winsten draaien dan hebben ze nog veel te weinig eigenmiddelen om de rest van het bedrijf boven water te houden.

We hebben het gezien aan Philips, dit bedrijf moest ook onderdelen verkopen om haar hoofd boven water te houden. Bij Sony kon het wel eens de zelfde tak op gaan. Bijvoorbeeld door een verkoop en/of overname van gezonde onderdelen.

Nu heeft dat voor de PS4 (nextgen) generatie waarschijnlijk geen gevolgen, maar voor de opvolger van de PS4 wel denk ik.
Ik weet het niet, maar heeft de Playstation onder de streep wel winst opgeleverd voor Sony? De Playstation 1, 2 en 3 waren allemaal wel succesvol, maar bracht het uiteindelijk ook winst op? Het kan maar zo zijn dat de winst minimaal was of er helemaal niet was.

Sony zal keuzes moeten maken. Op heel veel gebieden. En als ze de Playstation tak wil verkopen lijkt het me eigenlijk een onmogelijke taak om daar een koper voor te vinden. Ideaal zal zijn SEGA, maar die heeft daar simpelweg het geld niet voor. Misschien dat het zo'n vaart niet zal lopen maar ik twijfel toch erg of er wel een opvolger voor de Vita komt en als de PS4 zich niet uitbetaald dan zal Sony wellicht niet investeren in de ontwikkeling van de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:10:
Ik begrijp de hele tactiek van MS niet. Met Sony gaat het niet heel goed en ze brengen wel de goedkoopste en krachtigere console uit. Terwijl MS genoeg $$ heeft en het tegenovergestelde doet.
Lees het bericht boven je en je snapt de tactiek van MS hopelijk wel ;) Sony heeft het zwaar op elke tak dat ze werken, MS vooralsnog niet, daar zit een aardig groot verschil in toe te passen tactieken.

Edit, zoals ik begrijp (ten tijde van Nokia impuls) was MS 1 van de 4 amerikaanse bedrijven die een triple A status heeft, al weet ik niet of Fitch en Moody's andere ratings hebben.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:33:
Ik weet het niet, maar heeft de Playstation onder de streep wel winst opgeleverd voor Sony? De Playstation 1, 2 en 3 waren allemaal wel succesvol, maar bracht het uiteindelijk ook winst op? Het kan maar zo zijn dat de winst minimaal was of er helemaal niet was.
Als ik dit mag geloven, nog steeds niet. (hardware-matig, software weet ik niet, al hebben ze daar ook wat klappers moeten vangen).
http://www.play-mag.co.uk...l-selling-ps3s-at-a-loss/

Een junk status krijgen is nog niet eens het grootste probleem, verlies van financieel vertrouwen als gevolg ervan, dat kan nog wel eens slechter uitpakken.

Edit, het is dus Baa3 status.
ft artikel

[ Voor 67% gewijzigd door SinergyX op 01-11-2013 18:45 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:37:
[...]

Als ik dit mag geloven, nog steeds niet. (hardware-matig, software weet ik niet, al hebben ze daar ook wat klappers moeten vangen).
Dat kan dan wel eens problematisch worden voor Sony/Playstation want aandeelhouders vinden dit niet zo tof.

Edit: en dat blijkt, 11% naar beneden op de beurs.
http://www.nu.nl/beurs/36...al-sony-drukt-nikkei.html

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 22:17
Die discussie over framerate, als je tv maar 24fps doet wat maakt t dan uit of de one met 30 doet e de ps4 met 60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
Mja, denk niet dat playstation zo snel zal verdwijnen, en als Sony al genoodzaakt wordt om playstation te verkopen, hebben ze wel een partij die gereed staat om het over te nemen. Bijv. Samsung of LG. Vooral samsung is altijd op zoek naar het instappen in nieuwe markten. Maar als playstation verdwijnt zou me dat toch een foute boel zijn voor de consolemarkt zeg. MS en Sony houden elkaar nu juist continu scherp.

Ow ja, soms lijkt het erop alsof die japanse conglomeraten niet kunnen omvallen, omdat ze makkelijk een financiële injectie krijgen van de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Trishul schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:55:
Mja, denk niet dat playstation zo snel zal verdwijnen, en als Sony al genoodzaakt wordt om playstation te verkopen, hebben ze wel een partij die gereed staat om het over te nemen. Bijv. Samsung of LG. Vooral samsung is altijd op zoek naar het instappen in nieuwe markten. Maar als playstation verdwijnt zou me dat toch een foute boel zijn voor de consolemarkt zeg. MS en Sony houden elkaar nu juist continu scherp.

Ow ja, soms lijkt het erop alsof die japanse conglomeraten niet kunnen omvallen, omdat ze makkelijk een financiële injectie krijgen van de overheid.
Laat nu net aan dat laatste de afgelopen jaren ook een einde zijn gekomen. Japan heeft namelijk een enorme staatsschuld, nu is het BBP ook enorm hoog, maar toch. In de financiële wereld waait er tegenwoordig een andere wind wanneer het op het in leven houden van bedrijven aankomt.

Maar goed, Sony is vandaag in 1 dag 11% van haar beurswaarde kwijt geraakt, dat is een serieus bedrag kan ik je vertellen. Wanneer kredietbeoordelaars als Moody's je de kredietwaardigheid van je leningen als "junk" af gaan doen heb je als bedrijf serieuze problemen om valuta aan te trekken. Iets wat gewoon kan leiden tot het stil leggen van productie processen.

Aan de ene kan is het mooi dat Sony ruim in de pre-orders zit m.b.t. de PS4, maar wanneer het moederbedrijf problemen heeft met de financiering, ze de producten buitenshuis laten maken (PS4 wordt gemaakt bij Foxconn) kan dit gewoon leiden tot het feit dat Foxconn de kredieten ook niet te veel op laat lopen.

Of te wel, de vraag naar je producten is er wel, maar je kan maar beperkt leveren omdat je leveranciers geen vertrouwen in je financiële situatie hebben. Wanneer dat ook duidelijk is dat Sony per console geen winst maakt is het rond uit geen florissante situatie waar ze in zitten.

Precies wat eerder is geschreven, het zo erg jammer zijn dat Sony afscheid moet nemen van de PS-tak. Verkopen is natuurlijk een optie, maar denk ook wat voor effect dit kan hebben voor de verschillende gamestudio's

Het effect van de dramatische financiële positie van Sony kan veel verder gaan dan we hier in de gaten hebben.

Nogmaals, erg gunstig is dit niet, ook niet in de concurrentie met Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Speculaties van misterx niveau hier opeens :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k-city schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:11:
Speculaties van misterx niveau hier opeens :')
Als je weinig weet van de financiële markt, mag je dat wel zeggen hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Laten we het niet hopen. Sony is namelijk ook een toeleverancier voor derden, zoals de camerasensor die ze voor de iphone 4s, 5 en 5s maken. Maar toch denk ik dat sony er wel weer bovenop komt. Het bedrijf is daar veel te lomp groot voor, met de playstation tak, consumentenelectronica, pro-electonica, film tak, platenlabel, financiele diensten, medical electronics, noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:37:
[...]

Lees het bericht boven je en je snapt de tactiek van MS hopelijk wel ;) Sony heeft het zwaar op elke tak dat ze werken, MS vooralsnog niet, daar zit een aardig groot verschil in toe te passen tactieken.

Edit, zoals ik begrijp (ten tijde van Nokia impuls) was MS 1 van de 4 amerikaanse bedrijven die een triple A status heeft, al weet ik niet of Fitch en Moody's andere ratings hebben.

[...]

Een junk status krijgen is nog niet eens het grootste probleem, verlies van financieel vertrouwen als gevolg ervan, dat kan nog wel eens slechter uitpakken.

Edit, het is dus Baa3 status.
ft artikel
Ja daarom dus mijn vraag. Als MS het lekker breed heeft waarom niet iets minder winst maken maar wel als winnaar uit de bus komen ? Eigenlijk wat ze ook met de 360 hebben gedaan maar dan geld trekken via andere kanalen want het blijft ook een multimedia apparaat.

Beetje ingemaakt worden door die Japanners ze zouden zich moeten schamen :P
Maarja ik wil gewoon dat xbox de dikke hardcore console word en wil best voor een console 600+ betalen als die 5 jaar of langer meegaat

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Trishul schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:16:
Laten we het niet hopen. Sony is namelijk ook een toeleverancier voor derden, zoals de camerasensor die ze voor de iphone 4s, 5 en 5s maken. Maar toch denk ik dat sony er wel weer bovenop komt. Het bedrijf is daar veel te lomp groot voor, met de playstation tak, consumentenelectronica, pro-electonica, film tak, platenlabel, financiele diensten, medical electronics, noem maar op.
Precies dit, zal overal al nieuws zijn, van financiële sites tot gamesites als dit problemen gaat veroorzaken voor de playstation, maar bij Tweakers weten we meer van de 'financiële markt' 8)7

De koers was zo'n 70 procent gestegen sinds Januari en met 11 daling is het opeens 5 voor 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:19:
[...]

Ja daarom dus mijn vraag. Als MS het lekker breed heeft waarom niet iets minder winst maken maar wel als winnaar uit de bus komen ? Eigenlijk wat ze ook met de 360 hebben gedaan maar dan geld trekken via andere kanalen want het blijft ook een multimedia apparaat.
Omdat "winnen" niet het doel is, maar winst maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
[...]

Denk dat dit eerder te maken heeft met dat MS niet verwacht had wat voor hardware er uiteindelijk in het concurrerende apparaat zou zitten. In de eerste devkits zat namelijk 4gb ram met een magere amd apu met oude vliw4 gpu. En boem, daar was ineens een amd apu met 1152 gcn cores en 8gb gddr5. Bij de x360 was dit juist niet het geval, toen wisten ze al dat sony voor de cell ging, waardoor MS besloot een drie ppu cpu te gebruiken met beefed up gpu en uma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:21:
[...]

Omdat "winnen" niet het doel is, maar winst maken.
Fijn voor de MS slecht voor de gamers dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
You may have won this battle, but you haven't won the war.

Kijk eens naar de X360/PS3 launch, X360 had dat jaar pas 1,5miljoen consoles verscheept, de teller vandaag staat tegen bijna 80miljoen. Dat is krap 2%. Zoveel moeite voor die paar extra consoles bij de launch?

http://www.forbes.com/sit...ak-even-or-make-a-profit/
Het doel is meteen 'financieel goed' te beginnen om daarna sneller te kunnen opbouwen. Als ze nu achter gaan lopen op de PS4, kunnen ze de prijs gaan verlagen (alles wordt met de tijd goedkoper voor hun), hun marge is dan een enorm stuk groter dan als nu Sony de PS4 al met verliest verkoopt (vergeet niet dat MS al een compleet cloud/datacenter heeft - azure/skydrive/outlook360 en ik geen idee heb wat de investering van Sony is geweest hierin).

Maar nogmaals, Playstation is maar een marginaal deel van de totale Sony 'bulk', als ze de focus op de andere onderdelen kunnen verbeteren, is er weinig tot niets aan de hand voor de PS4. Kijk maar eens hoelang AMD het nu al kan volhouden met 'slechte ratings'.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 01-11-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Na watergate en nipplegate nu de resolutiongate? :)

http://www.eurogamer.net/...esolutiongate-the-fallout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:24:
[...]

Fijn voor de MS slecht voor de gamers dus :(
Jammer dit weer, mensen met een Microsoft Xbox zijn dus geen gamers?

Dat bedoel je te zeggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker wel alleen wil ik dat MS meer aan de gamers denkt dan aan hun winst want die zit wel goed. Maar ja aandeelhouders willen ook wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:26
Bullet NL schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:32:
[...]

Gewoon niet op ingaan op dit soort reacties. Overigens zegt hij niet dat mensen die voor X1 gaan geen gamers zijn, maar dat de X1 beter had kunnen zijn voor de prijs waarvoor die in de winkel ligt. Maar het is volgens mij vrij gezond voor een bedrijf om winst te maken op een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Bullet NL schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:32:
[...]

Nee? Hij zegt toch alleen dat hij liever heeft dat er meer voor 'winnen' wordt gegaan en iets minder voor winst maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Laatst online: 17:15
11% naar beneden.. das wel veel. Maar het zal uiteindelijk wel meevallen. Toen de xbox one werd aangekondigd ging de koers van Sony ook met 9% omhoog. En ten opzichte van het begin van dit jaar is het aandeel nog veel meer waard.

http://finance.yahoo.com/...cale=off;source=undefined;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
k-city schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:20:
[...]

Precies dit, zal overal al nieuws zijn, van financiële sites tot gamesites als dit problemen gaat veroorzaken voor de playstation, maar bij Tweakers weten we meer van de 'financiële markt' 8)7

De koers was zo'n 70 procent gestegen sinds Januari en met 11 daling is het opeens 5 voor 12?
Je haalt dingen door elkaar. De beurs is helemaal niet relevant in deze, mooi zuur voor aandeelhouders dat ze in 1 dag 11% van de beurswaarde kwijt zijn, maar dat is risico van het vak.

Het probleem voor Sony zit hem in de solvabiliteit, door dat de kredietbeoordelaars de schulden als "junk" beoordelen beteken het dat Sony geen financiële dekkingen meer heeft voor investeringen. Ze hebben dom weg geen onderpand meer voor hun schulden. Het verkrijgen voor nieuwe leningen wordt moeilijker en de rente waar Sony tegen kan lenen wordt enorm hoog.

Nogmaals, de beurswaarde is dus helemaal niet zo relevant (zie AMD) Daarbij is het ook nog eens zo dat Sony de financieren van het bedrijf behoorlijke wereldwijd heeft opgezet. Bij banken over de hele wereld dus.

Wanneer je dan ook nog eens kijkt dat alleen de uitgeverij (EMI Sony) de enige tak is binnen Sony die over langere tijd zwarte cijfers laat zien, is het probleem wel duidelijk. Op alle divisies doet Sony het slecht, daar gaat de enorme hoeveelheid pre-orders (die tegen verlies worden verkocht) echt geen verandering in doen.
Ruben0s schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:45:
11% naar beneden.. das wel veel. Maar het zal uiteindelijk wel meevallen. Toen de xbox one werd aangekondigd ging de koers van Sony ook met 9% omhoog. En ten opzichte van het begin van dit jaar is het aandeel nog veel meer waard.

http://finance.yahoo.com/...cale=off;source=undefined;
Zie hier boven, de beurs resultaten zijn niet ééns van belang, das is alleen maar fijn/onprettig voor de aandeelhouders. Het gaat om de beschikbaarheid van kredieten, iets wat veel belangrijker is, helemaal gezien Sony geen Apple is en bijna alles uit eigen zak kan financieren.

[ Voor 20% gewijzigd door Bullet NL op 01-11-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

McBoom schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:32:
[...]

Geruchten dus.

[...]
Nog steeds geruchten ;)
Klopt, maar roepen dat de XO wel MP3 en DNLA ondersteund is evengoed een gerucht want daar is nog helemaal niets over gezegt en is ook niet bij de tot nu toe bekende specs terug te vinden. dusseuh succes met streamen naar je XO d:)b
Bullet NL schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:07:

Precies wat eerder is geschreven, het zo erg jammer zijn dat Sony afscheid moet nemen van de PS-tak. Verkopen is natuurlijk een optie, maar denk ook wat voor effect dit kan hebben voor de verschillende gamestudio's
de PS tak is nu juist de tak van Sony die eindelijk winst is gaat maken, komt nog bij dat er aan de verkoop van de PS4 daadwerkelijk door Sony verdiend gaat worden. D itt de PS3 bij launch welke met zwaar verlies verkocht werd. de PS3 is pas vanaf 2010 met winst gaan verkopen, dat betekend dat Sony de PS3 3,5 jaar lang met verlies heeft verkocht.

[ Voor 47% gewijzigd door Chaoss op 01-11-2013 19:58 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Chaoss schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:48:
[...]

Klopt, maar roepen dat de XO wel MP3 en DNLA ondersteund is evengoed een gerucht want daar is nog helemaal niets over gezegt en is ook niet bij de tot nu toe bekende specs terug te vinden. udsseuh succes met streamen naar je XO d:)b
In zekere zin kan je wel er vanuit gaan dat het mogelijk is, ipv andersom. Aangezien het ook mogelijk was op de 360, anders kan je over alles gaan denken dat het niet bevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:33:
[...]

Ik weet niet hoe accuraat deze cijfers zijn, maar hier kan je een grafiek vinden met het operating income van Nintendo, Microsoft en Sony vanaf 2000 tot 2010. http://www.gamasutra.com/...re_potentially_doomed.php

Van wat ik begrepen heb was Playstation ten tijde van de PS1 winstgevend, maar dit is niet in de grafiek opgenomen (was voor 2000). Ten tijde van de PS2 waren ze ook winstgevend (ze zijn niet voor niets pas in 2013 gestopt met het produceren van het apparaat), maar de PS3 was zwaar verliesgevend. Hoe dat nu precies zit weet ik niet. Maar we kunnen met zekerheid stellen dat zelfs als deze nu winst oplevert, dat dit niet genoeg is om alle eerdere gemaakte PS3 verliezen te compenseren.

Het is natuurlijk ook niet voor niets zo dat de PS4 geen opvallend snelle hardware heeft ten opzichte van PC's. Ze willen gewoon vanaf het eerste jaar winst maken en geen herhaling van de PS3 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@hierboven vanaf 2010 is er winst gemaakt op de PS3, dat betekend idd dat ze het apparaat 3,5 jaar lang met verlies verkocht hebben.

Daar komt bij dat het hele Playstation platform vanaf 2009 winst is gaan draaien. De Directeur van PLaystation Europa heeft onlangs in een interview aangegevan dat Sony op dit moment in een enorm veranderings proces zit waarbij ze het merk "playstation" een van de pilaren van Sony gaat worden. En terecht want Playstation is een enorm sterke merknaam.

Maar goed om nog maar even met wat cijfers te strooien (BulletNL wil laten geloven dat alle Sony onderdelen al jaren verlies draaien) maar in fiscaal 2010 heeft de Playstation divisie een winst gemaakt van 435,3 miljoen

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 01-11-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PS4 maakt toch meteen winst als er 1 game verkocht is voor de console? Nintendo deed het zo gek nog niet met de Wii (al heb ik het niet over de games) en heeft van begin af aan verdiend.
Hopelijk krijgt de game divisie van Sony met de PS4 weer vlees op de botten.
Dat de consumentenelectronica divisie verlies draait is niet vreemd, daar is geen droog brood in te verdienen. Niet voor niets dat Philips daar vanaf wil.

Als de PS4 goed blijft verkopen en als er voldoende games worden verkocht krijgen beleggers vanzelf meer vertrouwen in de game divisie. Moet er niet aan denken dat de PS naar Samsung gaat. Dan heb ik liever dat het beste van Nintendo en Sony zich op hardware en software gebied gaan verenigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:03:
De PS4 maakt toch meteen winst als er 1 game verkocht is voor de console?
Sony heeft gezegd dat ze op een PS4 van 399,- winst maken... kan het me bijna niet voorstellen maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Las een tijdje terug dat de PS4 met beperkt verlies werd verkocht, maar bij 1 game en PSN is het winstgevend.

http://www.forbes.com/sit...s-on-playstation-4-sales/

Wtf gaat CoD doen met Battlefield 4 als concurrent... Jeez... Wat is BF4 (en met name obliteration) ontzettend insane.

Nog 21 daagjes voor BF4... CoD eat you heart out :P. Hier vermaak ik me de komende 5 maanden wel mee. Wat een georganiseerde chaos :)

Ik zal wel even men vliegskills moeten trainen.. Ben voornamelijk infantry en ground vehicle gefocust.

[ Voor 75% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-11-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Bullet NL schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:47:
Je haalt dingen door elkaar. De beurs is helemaal niet relevant in deze, mooi zuur voor aandeelhouders dat ze in 1 dag 11% van de beurswaarde kwijt zijn, maar dat is risico van het vak.
Ik was niet degene die met die 11% kwam om mijn stelling te bekrachtigen hoor ;)
Zie hier boven, de beurs resultaten zijn niet ééns van belang, das is alleen maar fijn/onprettig voor de aandeelhouders. Het gaat om de beschikbaarheid van kredieten, iets wat veel belangrijker is, helemaal gezien Sony geen Apple is en bijna alles uit eigen zak kan financieren.
Ik zeg dan ook nergens dat het niet slecht gaat met het bedrijf Sony, alleen dat er toch wel weer oplossing komt in de vorm van staatsteun of een of andere investeerder. Maar als het klopt wat je zegt zullen we dat toch pas bij de ps5 merken, dus laten we het over aankomende generatie houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Als je weinig weet van de financiële markt, mag je dat wel zeggen hoor :>
SinergyX schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:29:
Maar nogmaals, Playstation is maar een marginaal deel van de totale Sony 'bulk', als ze de focus op de andere onderdelen kunnen verbeteren, is er weinig tot niets aan de hand voor de PS4. Kijk maar eens hoelang AMD het nu al kan volhouden met 'slechte ratings'.
Maar je komt uiteindelijk wel tot dezelfde conclusie dat het 'slechts' speculatie is met dat doemdenken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Zwaar info voor een vrijdagavond :)

Maar goed, snap de commotie allemaal niet, dit heeft niet echt directe gevolgen voor PS4, de playstation brand zal sowieso in de doorstart zitten of doorverkocht worden (in worst case geval dan)

Anyway, ik las ergens dat er nieuwe beelden van de BF4 Xbone online zouden komen. Had namelijk al wat nieuwe console vergelijkingen verwacht eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Ach ja sommige Sony fanboys moeten alles wat negatief over MS kan zijn gelijk plaatsen, zo doen de MS fanboys dat ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Reactie's met alleen gifjes worden hier niet gewaardeerd en dus weggemod

[ Voor 83% gewijzigd door Gropah op 02-11-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Chaoss schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:48:
[...]

Klopt, maar roepen dat de XO wel MP3 en DNLA ondersteund is evengoed een gerucht want daar is nog helemaal niets over gezegt en is ook niet bij de tot nu toe bekende specs terug te vinden. dusseuh succes met streamen naar je XO d:)b
Thanks!! d:)b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
De Xbox One dus wel DLNA ondersteuning. Dat is goed nieuws! _/-\o_

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat sony er ook nog wel mee komt. Het kan me niet minder schelen moet ik eerlijk zeggen. Ik zou het niet gebruiken. Heb me HTPC met openelec in de huiskamer staan en gebruik dat toch. Muziek luisteren onder het gamen ga ik toch niet doen. anders kan ik altijd nog mijn game muziek op de tv zetten en dan mijn mijn mediacenter op mijn boksen. Heb een automatisch XBMC systeem. Is sowieso al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan op je playstation muziek luisteren/film kijken. Ik had dat ding samengesteld voor 60 euro en werkt perfect. Kan zelfs airplay van me Iphone gebruiken om muziek af te spelen en met xbmc remote op je smartphone of ipad is het nog beter. Je kan dus zelfs je spotify op die manier gebruiken (in mijn geval deezer)

Als je dat niet hebt kan je vaak genoeg al met smart tv of een DVR van bijv upc deze functionaliteit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Het is exact voor die reden waarom Microsoft hun console Xbox One noemt. 1 apparaat om al die dingen te doen, zo veel mogelijk alvast, alles vervangen is duidelijk nog niet voor nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fighter schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:29:
Het is exact voor die reden waarom Microsoft hun console Xbox One noemt. 1 apparaat om al die dingen te doen, zo veel mogelijk alvast, alles vervangen is duidelijk nog niet voor nu
Als ze xbmc functionaliteiten zouden invoegen zou ik ze serieus nemen, maar dat is verreweg van waar. Tot nu toe vind ik de ps3 bijna even functioneel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kunnen we niet gelijk alle features en eigenschappen van beide consoles gaan downplayen? Dan zijn we lekker snel uitgepraat hier :)

Pagina: 1 ... 11 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!