Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Hij is DLNA compatibele staat ook titel 8)7 , en als ik het goed heb kan hij ook geen MP3's lokaal afspelen maar moeten die via Play To worden afgespeeld.

DLNA compatible is PS4 in principe ook

Edit:
http://www.polygon.com/20...dio-cd-playback-microsoft
Maar Xbone kan wel audio cd's afspelen :)

[ Voor 14% gewijzigd door iSpaceman op 02-11-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Mp3's niet ondersteund en dlna moet nog gecertificeerd worden. Hoe dan ook goed nieuws voor de Xbox, nu de PS4 nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

uchiha tijntje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:08:
Kunnen we niet gelijk alle features en eigenschappen van beide consoles gaan downplayen? Dan zijn we lekker snel uitgepraat hier :)
Tsjah, x264 / mkv / MPEGx / AC3 / DTS / subtitles en whatever voor codes zouden al op de XBOX original en de PS2 afgespeeld kunnen worden als het gaat om rekenkracht. Het is PUUR een verhaal van belangenverstrengeling, rechtzaken voorkomen, en (auteurs)rechten dat ze het niet doen.

De PS3 en 360 waren (standaard) ook (softwarematig) crippled wat betreft mediaplayer-functionaliteit. De nieuwe generatie wordt niet anders, OMDAT het geen hardwareprobleem is. Een klein doosje zoals de WD-tv live, die al vele jaren uit is en slechts 10W vreet, speelt al jaren alles af wat je er tegenaan gooit.

Daarom heb ik er nul vertrouwen in dat zowel MS als Sony een systeem gaat neerzetten waar je met de PC gemakkelijk films kan downloaden, op de hardeschijf van de console kan uploaden via FTP of Samba OF de console kan het streamen van een NAS via FTP/Samba/of DNLA, en het dan met interne of externe subtitles gewoon kan kijken zonder dat je moet opletten welk video- en audioformaat je nou daadwerkelijk gedownload hebt.

Of Sony nou wel of geen DNLA toevoegt zal mij dus een worst wezen, want het is toch crippled en dichtgetimmerd, net als MS. Daarom moet je gewoon een mediaplayerdoosje naast kopen voor een paar tientjes, wellicht een schijfje aansluiten (als je geen NAS hebt), en klaar is kees. Geen gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
k-city schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:37:
[...]

Mp3's niet ondersteund en dlna moet nog gecertificeerd worden. Hoe dan ook goed nieuws voor de Xbox, nu de PS4 nog...
Waar staat dat het geen MP3 ondersteunt? Daar hebben ze het toch niet over?

Nuja MP3 maakt niet zo veel uit, want je hebt DLNA, én je hebt Xbox Music. Of moet ik er vanuit gaan dat je ook geen muziek kan streamen naar de Xbox vanaf je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartjuh schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:41:
[...]

Tsjah, x264 / mkv / MPEGx / AC3 / DTS / subtitles en whatever voor codes zouden al op de XBOX original en de PS2 afgespeeld kunnen worden als het gaat om rekenkracht. Het is PUUR een verhaal van belangenverstrengeling, rechtzaken voorkomen, en (auteurs)rechten dat ze het niet doen.
offtopic: Nou ik heb hier een gesoftmodde OG Xbox met de laatste XBMC4XBOX en die speelt met pijn en moeite SD x264 mkv's met lage framerate en framedrops. SD Divx en Xvid dat is toch echt het maximale wat goed werkt. Zoveel rekenkracht heeft een Pentium 3 met Geforce 3 echt niet.

Voorderest heb je wel gelijk dat het meer belangenverstrengeling is dan techniek, Dat is ook de reden dat Samsung TV's ook meer bestandsformaten afspelen dan Sony TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Probleem is dat het een functie is die het toch altijd ent niet is, zeker qua ondersteunde codecs, Ik gebruik media streaming op de PS3 best veel maar optimaal is het niet dit zal voor de PS4/XO ook weer zo zijn.

Ik snap niet dat daar niet op ingesprongen wordt, persoonlijk heb ik er best 10-30 euro voor over om een codec pack te kunnen downloaden waardoor een console een volwaardige mediaspeler wordt. Technisch moet dat mogelijk zijn lijkt me?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
X-Fighter schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:41:
[...]

Waar staat dat het geen MP3 ondersteunt? Daar hebben ze het toch niet over?

Nuja MP3 maakt niet zo veel uit, want je hebt DLNA, én je hebt Xbox Music. Of moet ik er vanuit gaan dat je ook geen muziek kan streamen naar de Xbox vanaf je PC?
Niet in dat artikel, maar in de wat uitgebreidere artikelen op het internet.

Inderdaad zal je het zodra dlna er op de Xbox en PS4 is kunnen streamen, maar dan moet je dus je pc aan hebben staan etc. Is toch wel handiger om dit vanuit de console zelf te kunnen, maar ja het zal z'n redenen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

arnoutzw schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:54:
[...]
offtopic: Nou ik heb hier een gesoftmodde OG Xbox met de laatste XBMC4XBOX en die speelt met pijn en moeite SD x264 mkv's met lage framerate en framedrops. SD Divx en Xvid dat is toch echt het maximale wat goed werkt. Zoveel rekenkracht heeft een Pentium 3 met Geforce 3 echt niet.

Voorderest heb je wel gelijk dat het meer belangenverstrengeling is dan techniek, Dat is ook de reden dat Samsung TV's ook meer bestandsformaten afspelen dan Sony TV's.
Daar heb je wel gelijk in :P Maar toentertijd hadden we ook geen HD materiaal van 6 tot 12GB groot en 1080p, toen hadden we divx en xvid materiaal van 700MB en SD resolutie. Dus wat toen gangbaar was qua formaten kon volgens mij hardwarematig prima afgespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:10:
Ik begrijp de hele tactiek van MS niet. Met Sony gaat het niet heel goed en ze brengen wel de goedkoopste en krachtigere console uit. Terwijl MS genoeg $$ heeft en het tegenovergestelde doet.
Omdat MS Amerikaans is. Amerikanen zijn altijd veel meer arrogant in het bedrijfsleven en kicken op maximale winst.

M'n vader (werkt bij Siemens) was medeverantwoordelijk voor de deal mbt het elektriciteitsnet voor het Google datacenter dat paar jaar geleden in België is opgericht ( https://www.google.com/ab...y/#/locations/st-ghislain )

Hij werkte tot dan vooral met Duitse klanten - die qua mentaliteit ook graag de puntjes op de i zetten - maar hij merkte toch duidelijk een groot verschil. Gewoon over het algemeen meer arrogantie, ook moest je altijd klaar staan terwijl de timezones volledig anders liggen, ze proberen je in het zak te zetten waar je zelf bijstaat, etc.

En nog een verschil tussen MS en Sony: de resolutie weergave op de Xbox 360 en PS3 games:
Sony zet 720p. MS zet 1080p... :')

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/MSbullshit.PNG

http://www.neogaf.com/for...?p=88134895&postcount=102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Ja shit eer ik me daar druk om zal maken zullen alle wereldproblemen opgelost zijn. Een van de meest ridicule 1st world problems die ik al gezien heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53
Wat nette hoge kwaliteit beelden om eens te vergelijken:

Battlefield 4 - Fishing in Baku - PS4.mp4 (2.00 GB / 18mbps):
https://mega.co.nz/#!5MwQ...WQwbDkJFPWQKpH_KkEB4RZbU?

Battlefield 4 - Fishing in Baku - Xbox One.mp4 (1.85 GB / 15mbps):
https://mega.co.nz/#!oZhE...VEBn7vBzVBwwY_A0SzHXTkQAY

En tevens multiplayer beelden van de PS4.

Battlefield: PlayStation 4: Multiplayer (903MB)
https://mega.co.nz/#!5B4E...QfzntFNHoSSlZtCX5R65sul-0

Bron:
http://www.eurogamer.net/...ext-gen-now-battlefield-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat ook nog ergens normaal te downloaden? Mega vind IE niet zo fijn :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Laatst online: 21:53
Op de website van Eurogamer kan je het downloaden via een torrent of andere directlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt zeggen van Call of Duty wat je wilt, maar ze maken wel gave reclames:

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Interview? :X

Gewoon een Naughty Dog medewerker die een beetje teaset op Reddit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Asgaro schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:28:
[...]
En nog een verschil tussen MS en Sony: de resolutie weergave op de Xbox 360 en PS3 games:
Sony zet 720p. MS zet 1080p... :')
En het is bij beide onzin, waarom is alleen MS dan 'fout'?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeonovA schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:58:
Wat nette hoge kwaliteit beelden om eens te vergelijken:

Battlefield 4 - Fishing in Baku - PS4.mp4 (2.00 GB / 18mbps):
https://mega.co.nz/#!5MwQ...WQwbDkJFPWQKpH_KkEB4RZbU?

Battlefield 4 - Fishing in Baku - Xbox One.mp4 (1.85 GB / 15mbps):
https://mega.co.nz/#!oZhE...VEBn7vBzVBwwY_A0SzHXTkQAY

En tevens multiplayer beelden van de PS4.

Battlefield: PlayStation 4: Multiplayer (903MB)
https://mega.co.nz/#!5B4E...QfzntFNHoSSlZtCX5R65sul-0

Bron:
http://www.eurogamer.net/...ext-gen-now-battlefield-4
Mooi vergelijkings materiaal, je ziet toch duidelijk het verschil in aliasing en algehele scherpte. PS4 oogt stuk rustiger en helderder zeker als je in de verte kijkt maar Xbox One ziet er zeker nog wel next-gen uit als je vergelijkt met PS360 versie.

Het gif gebruik mag omlaag

[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 02-11-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoutzw schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:18:
[...]

Mooi vergelijkings materiaal, je ziet toch duidelijk het verschil in aliasing en algehele scherpte. PS4 oogt stuk rustiger en helderder zeker als je in de verte kijkt maar Xbox One ziet er zeker nog wel next-gen uit als je vergelijkt met PS360 versie.

[afbeelding] :P
Ach ja, en de Xbox zal het online gedeelte wel weer stukken beter voor elkaar hebben wat juist voor dit soort games belangrijk is. Zo heeft elke console wel zijn voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:51
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:38:
[...]

Ach ja, en de Xbox zal het online gedeelte wel weer stukken beter voor elkaar hebben wat juist voor dit soort games belangrijk is. Zo heeft elke console wel zijn voordelen.
Dat kun je wel hopen maar ik zou toch even wachten tot het een feit is voordat je je eigen hoop hier verkondigd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[...]

Dat is vooralsnog afwachten he:), daar kunnen we nu nog niets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdgut schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:42:
[...]
Dat kun je wel hopen maar ik zou toch even wachten tot het een feit is voordat je je eigen hoop hier verkondigd. ;)
Ik hoef niets te hopen. Ik ben namelijk al voorzien.
Het feit is dat het Xbox netwerk het Playstation netwerk keer op keer alle hoeken van het internet laat zien. Er is geen enkele indicatie dat het deze generatie anders zal zijn want beide netwerken zullen gewoon een voortzetting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
[...]

Helemaal juist, daar moet eigenlijk gewoon geen discussie over zijn. PS4 komt hier gewoon het beste uit en het verschil is voor mij evident. Voor wat betreft het online gedeelte, het gerucht ging dat dit op de XB One niet vlekkeloos werkt, we zullen het zien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:48:
[...]

Het feit is dat het Xbox netwerk het Playstation netwerk keer op keer alle hoeken van het internet laat zien. Er is geen enkele indicatie dat het deze generatie anders zal zijn want beide netwerken zullen gewoon een voortzetting zijn.
Leg uit, hoe kom je aan die informatie? want ik wil graag zien en weten wat jij namelijk denkt te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[afbeelding] :P
Echt vergelijken kun je het beste doen met final versions en waar de opnameapparatuur goed is ingesteld... Dat doet er verder niets aan af dat de PS4 versie ongetwijfeld er beter uit zal zien.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origins schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:01:
[...]

Leg uit, hoe kom je aan die informatie? want ik wil graag zien en weten wat jij namelijk denkt te weten.
Dat beide voortbouwen op het bestaande netwerk is niet meer dan logisch. Indien dat niet het geval is hadden ze dat wel groots aangekondigd. Dat het Xbox netwerk kont schopt van het PS netwerk is volgens mij algemeen bekend. Daar ligt de expertise van Microsoft ook. Maar als jij graag gelooft dat het komende generatie helemaal anders is vind ik dat prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:48:
[...]

"alle hoeken van het internet" ? Overdrijven is ook een vak. Ook op de X360 waren de meeste multiplayer gewoon peer to peer (niet voor niets dat er nu wordt opgeschept met dedicated servers). Daarnaast waren ook de matchmaking servers niet onfeilbaar. Tijdens o.a. de Halo 4 launch zijn er in ieder geval genoeg problemen geweest (en dat weet ik, omdat ik er zelf ook last van heb gehad).
Had Microsoft zijn zaken op de X360 beter voor elkaar? Ongetwijfeld, al was het maar vanwege de (crossgame)voicechat. Al het andere is gewoon overdreven en onzin die keer op keer weer herhaald wordt. Maar leuk "feit" hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:13:
[...]

Dat beide voortbouwen op het bestaande netwerk is niet meer dan logisch. Indien dat niet het geval is hadden ze dat wel groots aangekondigd. Dat het Xbox netwerk kont schopt van het PS netwerk is volgens mij algemeen bekend. Daar ligt de expertise van Microsoft ook. Maar als jij graag gelooft dat het komende generatie helemaal anders is vind ik dat prima hoor.
Aha een aanname dus, nergens op gebaseerd.
Het is zoals ik zei afwachten wat beide consoles doen, wat betreft de multiplats lijkt de eerste steken al zijn uitgedeeld, nu de rest nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar dat ik ergens in 2011 zeer lange tijd niet online kon met mijn PS3 games. Volgens mij is zoiets nooit voorgekomen bij Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:26
Je mag toch ook wel verwachten dat het Xbox netwerk beter was dan die van Playstation? Een verschil van ~5 euro per maand 6 jaar lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zouden mensen aub geen (trollende/flamende) gifjes willen plaatsen. Over het algemeen draagt dat namelijk niets toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
portie schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:30:
Je mag toch ook wel verwachten dat het Xbox netwerk beter was dan die van Playstation? Een verschil van ~5 euro per maand 6 jaar lang.
Inderdaad, wil je kwaliteit dan betaal je gewoon meer. Vandaar dat de Xbox One duurder is :+

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:27:
Vandaar dat ik ergens in 2011 zeer lange tijd niet online kon met mijn PS3 games. Volgens mij is zoiets nooit voorgekomen bij Xbox.
Xbox live is inderdaad geen hele maand down geweest. Maar komop, alsof dat incident indicatief is voor het functioneren in de afgelopen 7 jaar. Het was geen jaarlijks terugkerend fenomeen :) Xbox live heeft oveirgens ook een paar weken problemen gehad waarbij het bijna constant down was: http://www.engadget.com/2...down-still-preventing-fu/
Daarnaast hebben beide netwerken verschillende dagen van downtime gekend.

Het gaat me er niet om of psn net zo goed is als xbox live, want de live ervaring is inderdaad beter. Maar zeggen dat het een feit is dat xbox live, psn alle hoeken van het internet laat zien, is gewoon onzin. Net zoals het onzin is om aan te nemen dat beide netwerken simpelweg 'voortzettingen' zijn. Daar wordt een hoop geld in geinvesteerd en je mag verwachten dat ze zich dus ook verder zullen ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
[...]

En de Xbox mensen zijn al afgedaald naar het maakt niet meer uit hoe het eruit ziet, als het online maar lekker speelt....niet te geloven....
Ik snap dat je teleurgesteld bent in de Xbox 720 maar om je dan zo te laten kennen?
Maar deze reactie verbaasd me niet eens want tegenwoordig worden de aandelen koersen er al bijgehaald en de financiële situatie van Sony om de aandacht maar af te leiden van hun zo geliefde Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echter geen Xbox gebruiker, ook nooit geweest. Wel ooit een PlayStation gebruiker (PSP en PS3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Volgens mij is Thorgrem meer een liefhebber van de Wii (u), maar ik kan me vergissen.
In ieder geval is er geen reden om de discussie richting het persoonlijke vlak etc te trekken zwembroek.

Edit:
@Thorgrem: dan vraag ik me wel af waarom je live dan beter vindt, als je dus zelf geen xbox hebt of ooit hebt gehad?

[ Voor 24% gewijzigd door nioz op 02-11-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:50:
[...]
En de Xbox mensen zijn al afgedaald naar het maakt niet meer uit hoe het eruit ziet, als het online maar lekker speelt....niet te geloven....
Ik snap dat je teleurgesteld bent in de Xbox 720 maar om je dan zo te laten kennen?
Maar deze reactie verbaasd me niet eens want tegenwoordig worden de aandelen koersen er al bijgehaald en de financiële situatie van Sony om de aandacht maar af te leiden van hun zo geliefde Xbox.
Noem eerst het beestje gewoon bij zijn naam, dus de xbox one. Dat maakt je reactie in ieder geval een stuk volwassener.

En is het adagium van gameplay boven graphics nu echt compleet losgelaten bij deze nieuwe generatie? Natuurlijk wil iedereen betere graphics, maar kom op zeg, we kunnen ook overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Nog 3 weekjes en dan kunnen we hier genieten van de Xbox One. Kan niet wachten om naar Duitsland te rijden de 22ste.

De Playstation 4 zal eerst wat meer exclusives moeten hebben voordat ik die aanschaf. Misschien volgend jaar, maar tot nu toe is het gewoon wachten op Naughty Dog en wat zij gaan doen. Verder is er niet echt wat soeps. Killzone voor de liefhebber, maar te eentonig voor mij persoonlijk.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
[...]

Ik heb ook even gekeken (op mijn tv), ben het bijna helemaal met je eens ;)

Dit vind ik ervan (variantje van jouw oordeel :p)
Mooi vergelijkings materiaal, je ziet het verschil in aliasing en algehele scherpte. PS4 oogt rustiger en helderder als je in de verte kijkt, maar Xbox One ziet er verder gewoon identiek uit.

Voor zover ik gelezen heb worden er nog betere schaduwen (zelfde als ps4 versie) ingepatcht, maar door de donkere Xone beelden van DF waren de huidige schaduwen niet zo goed te onderscheiden. Als er verder nog verschillen zijn behalve de resolutie, dan moet je ze volgens mij echt naast elkaar draaien om de verschillen te zien. Ik was in ieder geval onder de indruk van de beelden die beide consoles produceerden, weer een mooie sprong tov de ps360 generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
uchiha tijntje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:04:
[...]

Noem eerst het beestje gewoon bij zijn naam, dus de xbox one. Dat maakt je reactie in ieder geval een stuk volwassener.

En is het adagium van gameplay boven graphics nu echt compleet losgelaten bij deze nieuwe generatie? Natuurlijk wil iedereen betere graphics, maar kom op zeg, we kunnen ook overdrijven.
Alleen gaat het in het geval van o.a. Battlefield 4, Call of Duty: Ghosts om exact dezelfde gameplay, dus dan maken de betere graphics de differentiëring.

Bovendien is het 'adagium' - ik zou het dus allesbehalve een adagium noemen - "gameplay boven graphics" onzin. Iedereen weet dat dat slechts een futiele uitspraak is die enkel opportunistisch gebruikt worden wanneer aanhangers van X in het nadeel zijn van de graphics voor een bepaalde game op X.

Het spreekt voor zich dat gameplay bij de meeste games de kern zal vormen van de game. Dat betekent toch niet dat de graphics niet mooi mogen zijn? Het is niet het ene of het andere, het beste is uiteraard toch gewoon als beiden in orde zijn?

Ik zou het persoonlijk ook niet al te erg vinden als ik een Xbox One zou hebben en dat multiplatformgames er een stuk minder mooi uit zouden zien op Xbox One, maar dat men dan meteen die uitspraak "gameplay > graphics" naar boven moet halen en dat met gaat beweren dat het verschil onmerkbaar is en "het oog ziet het verschil niet tussen 1080p en 720p!!" is hypocriet en pure damage control. Het is de hypocrisie die me stoort, dat betere graphics plots allemaal irrelevant wordt in de ogen van vele gamesites..

Net zoals de Nintendo fans die tijdens de Wii generatie ook "gameplay > graphics" roepen, maar vervolgens wel gaan watertanden na het zien van de HD remake van The Wind Waker, jaja exact dezelfde game, zelfde gameplay, enkel en alleen met betere graphics! Nu zijn de graphics natuurlijk wel relevant!

Verder, no offense voor Nintendo fans en andere fans, ik heb hier een sterk gegeneraliseerd voorbeeld gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het wat ver gaan om mij (indirect wellicht) als hypocriet te bestempelen...

De enige discussie die op dit moment gevoerd wordt is de discussie over graphics. Nergens beweer ik dat de X1 on par is met of beter is dan de PS4. Op basis van de multiplatform launchgames (met name BF4 en CoD) kan daar ook niemand een andere mening over hebben. Echter op basis van deze discussie wordt de X1 compleet met de grond gelijk gemaakt en de PS4 als goddelijk bestempeld... Zie alle gifjes die hier zijn gepost (en gelukkig weg zijn gemod). Maar naast een vergelijking in BF4 hebben we nog weinig gezien verder. De PS4 zal vanwege gewoon betere specs altijd wel een voordeel hebben. Hoe dit zich uiteindelijk vertaald in games die over een jaar uitkomen. Het gat kan groter zijn, het kan gelijk zijn of kleiner. Who knows...

Ook ik heb graag mooie graphics. Laat daar geen misverstand over zijn. Wat de X1 en de PS4 op dit moment op het scherm toveren vind ik echter al onwijs tof en voldoet aan mijn verwachtingen, laat staan hoe games er over een jaar of 2, 3 uitzien.

Een voorbeeldje van hoe discussies hier soms lopen en waar ik me aan kan ergeren en waarom ik ook gameplay boven graphics heb genoemd... Titanfall, een game die bijna alle awards heeft gewonnen die er te winnen waren tijdens de grote game evenementen van de afgelopen jaren. Exclusief voor de windows platformen. Dat spel wordt voor de X1 nu al gedownplayed en belachelijk gemaakt door te zeggen dat het vast wel op 720p draait (wat dus niet bevestigd is...) en dat de PC toch superieur is en dat men het het daar wel op speelt. Wat is dan het verschil voor bijvoorbeeld BF4? Die is op de PC ook superieur aan zowel de X1 als PS4 versie, waarom maakt men zich dan druk over het verschil tussen de X1 en PS4 versie? Dat zijn toch altijd ondergeschikte versies...

Laten we het hebben over hoe de nieuwe generatie consoles de gameplay positief kan beïnvloeden. BF4 met 64 players op consoles.. Dat is pas de moeite waard om enthousiast over te worden. Maar die geluiden komen in dit topic niet terug en dat vind ik dus echt serieus jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-11-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
uchiha tijntje schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:37:
Ik vind het wat ver gaan om mij (indirect wellicht) als hypocriet te bestempelen...

De enige discussie die op dit moment gevoerd wordt is de discussie over graphics. Nergens beweer ik dat de X1 on par is met of beter is dan de PS4. Op basis van de multiplatform launchgames (met name BF4 en CoD) kan daar ook niemand een andere mening over hebben. Echter op basis van deze discussie wordt de X1 compleet met de grond gelijk gemaakt en de PS4 als goddelijk bestempeld... Zie alle gifjes die hier zijn gepost (en gelukkig weg zijn gemod). Maar naast een vergelijking in BF4 hebben we nog weinig gezien verder. De PS4 zal vanwege gewoon betere specs altijd wel een voordeel hebben. Hoe dit zich uiteindelijk vertaald in games die over een jaar uitkomen. Het gat kan groter zijn, het kan gelijk zijn of kleiner. Who knows...

Ook ik heb graag mooie graphics. Laat daar geen misverstand over zijn. Wat de X1 en de PS4 op dit moment op het scherm toveren vind ik echter al onwijs tof en voldoet aan mijn verwachtingen, laat staan hoe games er over een jaar of 2, 3 uitzien.

Een voorbeeldje van hoe discussies hier soms lopen en waar ik me aan kan ergeren en waarom ik ook gameplay boven graphics heb genoemd... Titanfall, een game die bijna alle awards heeft gewonnen die er te winnen waren tijdens de grote game evenementen van de afgelopen jaren. Exclusief voor de windows platformen. Dat spel wordt voor de X1 nu al gedownplayed en belachelijk gemaakt door te zeggen dat het vast wel op 720p draait en dat de PC toch superieur is en dat men het het daar wel op speelt. Wat is dan het verschil voor bijvoorbeeld BF4? Die is op de PC ook superieur aan zowel de X1 als PS4 versie, waarom maakt men zich dan druk over het verschil tussen de X1 en PS4 versie? Dat zijn toch altijd ondergeschikte versies...
Mijn excuses, het was absoluut niet de bedoeling om jou als hypocriet te bestempelen, ik liet mij in dat stukje tekst in feite eerder uit over de 'game pers' in het algemeen, aangezien op verscheidene websites zijn na het buitenkomen van het 720p nieuws op Xbox One artikels verschenen op sommige websites die het verschil minimaal of zelfs irrelevant zouden verklaren.

Maarja, mijn excuses voor die onduidelijkheid, en ik ben het er ook mee eens dat gameplay belangrijker is dan graphics (enkele uitzonderingen zijn voor meer niet conventionele games waarbij het verhaal en het maken van keuzes de kern van de game vormen, Beyond Two Souls bijvoorbeeld), maar het is zo'n evidentie dat het in feite overbodig is om op te noemen. En zoals ik al zei het is een uitspraak die opportunistisch wordt gebruikt.

Als Titanfall inderdaad gedownplayed puur vanwege de resolutie nota bene, vind ik dat inderdaad belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, dank voor je toelichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrso schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:12:
Net zoals de Nintendo fans die tijdens de Wii generatie ook "gameplay > graphics" roepen, maar vervolgens wel gaan watertanden na het zien van de HD remake van The Wind Waker, jaja exact dezelfde game, zelfde gameplay, enkel en alleen met betere graphics! Nu zijn de graphics natuurlijk wel relevant!
Ze zijn altijd relevant, maar het totaalpakketje (van bv WW) was al erg goed, betere graphics maakt het enkel nog beter. Maar het maakt de game an sich niet de betere door enkel de graphics, de game zelf was al goed. En dan, zeker in deze discussie, gaat het uiteindelijk niet eens om de 'HD graphics', maar simpelweg om de resolutie ervan (resolutie is ook maar een onderdeel van graphics).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Het verschil is ook helemaal niet zo groot tussen ps4 en Xbox One... Kom aub niet af met pixel resolutie vergelijkingen want dan ga je ook maar een sucky Galaxy s4 kopen, heb je ook de beste specs op kut software.

bij Multi platform games zal de PS er meestal beter uitkomen, is dat een probleem? Nee, daar zijn exclusives en andere content voor om dat goed te maken. Je kan niet in alles de beste zijn, en ieder maakt voor zich uit wat belangrijk is voor hem. De ene de graphics en de ps4, de andere een totaal ervaring zodat hij kan streamen vanaf zijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fighter schreef op zondag 03 november 2013 @ 08:31:
Het verschil is ook helemaal niet zo groot tussen ps4 en Xbox One... Kom aub niet af met pixel resolutie vergelijkingen want dan ga je ook maar een sucky Galaxy s4 kopen, heb je ook de beste specs op kut software.

bij Multi platform games zal de PS er meestal beter uitkomen, is dat een probleem? Nee, daar zijn exclusives en andere content voor om dat goed te maken. Je kan niet in alles de beste zijn, en ieder maakt voor zich uit wat belangrijk is voor hem. De ene de graphics en de ps4, de andere een totaal ervaring zodat hij kan streamen vanaf zijn pc
Dit idee vind ik een beetje naive. Het idee dat de xbox one een allinone ervaring geeft. Dan mogen ze nog wel een heleboel functies aan gaan kondigen, want tot nu toe is er nog veels te weinig mogelijk met de xbox one om dat te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
zwembroek schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:50:
[...]

Inderdaad, het valt mij wel vaker op ach het hoort bij de console wars.

Ik ben blij met mijn keuze voor de PS4, de games spreken mij gewoon veel meer aan, en binnenkort het nieuws van nieuwe PS4.
Nee, een Xbox komt er voorlopig niet in, ik zou niet eens een reden weten waarom.

Kinect vind ik absoluut nul toevoegend, en de games die er tot nu toe aangekondigd zijn wordt ik nou ook niet echt happy van.
De Xbox komt er OOIT wel, maar dan moeten ze eerst wel een aantal interessante titels aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:59
Ik vind exclusives veel belangrijker dan een native lagere resolutie. Daarom kies ik onder andere voor de Xbox. Ik blijf er ook bij dat de grafische verschillen te minimaal zijn om nu maar direct een ps4 te kopen.
Ik heb liever een lagere resolutie dan een lagere framerate.
En als fps en sport liefhebber zit ik nu eenmaal beter bij De Xbox. De nieuwe Fable lijkt me ook tof trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door mobygo76 op 03-11-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobygo76 schreef op zondag 03 november 2013 @ 09:26:
Ik vind exclusives veel belangrijker dan een native lagere resolutie. Daarom kies ik onder andere voor de Xbox. Ik blijf er ook bij dat de grafische verschillen te minimaal zijn om nu maar direct een ps4 te kopen.
En als fps en sport liefhebber zit ik nu eenmaal beter bij De Xbox. De nieuwe Fable lijkt me ook tof trouwens.
Klopt, maar de framerate is hetzelfde als je de vergelijkingen bekijkt, dus is dat geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
Dat zeg ik ook niet in vergelijking met de PS4 toch? Ik zeg het als mijn mening over de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
nvt

Maar er zijn met de launch niet veel interessante titels beschikbaar, hierdoor zit ik eraan te denken om te wachten tot 2014.

[ Voor 25% gewijzigd door treative op 03-11-2013 10:30 ]

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek

Maar stel nou dat je en een lagere resolutie hebt, en een lagere framerate.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
snip, weg, getrashde reactie

veel playstation exclusives zijn nou ook weer niet echt kindergames, zoals the order, killzone, infamous, deep down enz. Dus dat trollerige argument houd ook geen stand. Tenzij je alleen naar knack en rime wilt kijken 8)

[ Voor 63% gewijzigd door Gropah op 03-11-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 22:17
Het kan ook zonder waarde oordelen

Het zullen beide mooie consoles worden met voor en nadelen. Ikzelf heb altijd een 360 gehad en voornamelijk omdat mijn vrienden die ook hebben. Tja dan koop je geen ps3 hè. Ook was gears echt top zeker deel 1 wat was dat vet om te spelen met je vrienden. Nu speel ik veel minder online en heb dus voor de ps4 gekozen puur om de betere (nieuwere ivm xbox) gratis gemes met ps plus en de exclusives die me meer aanspreken dan die van de one.

Uiteraard is het mooi meegenomen als de ps4 betere graphics laat zien maar dat is nu toevallig met bf4 en ghosts. Ik persoonlijk denk dat dat straks bij beide gelijk zal zijn, hooguit zal de ps4 met hun exclusives echt nog mooiere kunnen maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 03-11-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 09:09:
[...]

Dit idee vind ik een beetje naive. Het idee dat de xbox one een allinone ervaring geeft. Dan mogen ze nog wel een heleboel functies aan gaan kondigen, want tot nu toe is er nog veels te weinig mogelijk met de xbox one om dat te rechtvaardigen.
zoals? Want weet niet wat je nog mist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
Waarom zou je als fps en sport liefhebber nu eenmaal beter zitten bij de Xbox? De blockbuster fps games (Call of Duty, Battlefield) zijn toch gewoon multiplatform? Hetzelfde geldt voor de sport games als FIFA en alle andere EA Sports en 2K Sports games.

Qua FPS heeft Xbox natuurlijk ook Halo en Titanfall (de eerste game althans, vervolg zou ook op PS4 kunnen verschijnen [bron: https://twitter.com/VinceZampella/status/395325967184310273]), en PS4 heeft natuurlijk KZ Shadow Fall. Maar ok, als je een groot liefhebber bent van Halo en Titanfall je interesse wekt dan is dat inderdaad een reden om voor de Xbox One te kiezen. :)

En verder vind ik exclusives ook belangrijk uiteraard, en dat is precies waarom veel mensen ook voor de PS4 kiezen. Wat betreft de launch line-up staat de Xbox One er inderdaad beter voor - hoewel ik persoonlijk tevreden met de PS4 launch line-up en tevens vind ik het verschil niet eens zo groot, 2 AA exclusives op PS4, vs. 3 AAA exclusives op Xbox One -, maar ik vind dat je ook moet kijken naar de lange termijn; Sony heeft gewoon meer first-party studios en second-party studios die reeds een grote naam hebben opgebouwd. Kijk maar naar de hoeveel exclusives op de PS3 de afgelopen jaren, kwaliteit en kwantiteit, terwijl bij de Xbox 360 de kwantiteit minder was.

Begrijp me niet verkeerd, Microsoft heeft blijkbaar 1 miljard dollar in games geïnvesteerd voor de Xbox One en ik ben het er absoluut mee eens dat er veelbelovende exclusives zijn op de Xbox One, dus mijn bedoeling is niet om de Xbox One te downplayen, ik wil enkel er enkel op wijzen dat je ook moet kijken naar de lange termijn en de launch line-up enkel een apparetief is. :)

Microsoft heeft quasi de ganse line-up voor Xbox One exclusives onthuld voor 2013, 2014, misschien zelfs 2015, terwijl Sony maar een tipje van de sluier heeft gelicht en in feite enkel de launch window van exclusieve games heeft onthuld + The Order 1886, aangezien dat geen launch window game is denk ik.

Verder denk ik dat de concurrentie qua exclusieve games tussen Xbox One en PS4 ongetwijfeld aardig groot zal zijn. Een investering van één miljard dollar voor exclusieve Xbox One games counter je niet zomaar. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrso op 03-11-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fighter schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:12:
[...]

zoals? Want weet niet wat je nog mist
Je kan beter vragen wat is er wel. Dat is netflix, blu-ray en hdmi in support.

DLNA is niet interessant zonder support voor XBMC
MP3 support is iets wat standaard zou moeten zijn in een media apparaat.
Snappen is een nutteloze functie

Maar bijvoorbeeld formaten, fox sports plugin zoals bij de fantasy football in amerika, Hulu support, XBMC (past wel bij formaten), Nederlandse voice (kan ook niet), geen afstandsbediening van je dvr meer nodig hebben (is ook wel belangrijk, dat geldt in ieder geval niet voor je hdmi in), Volledige windows 8 apps integratie (of liever een andere store, want windows 8 store is waardeloos, zou bijna zeggen android store), Meerdere opties dan alleen maar xbox music (aka spotify, dezer, zelfs sony music), zelfde geldt voor video's, HBO is er ook niet.

Ze proberen ook bij microsoft hun eigen diensten erdoorheen te drukken, dat snap ik wel, maar noem je dan geen allinone systeem. Je kan er namelijk alles mee, als het maar van microsoft is en niet van iemandanders. Oftewel je gaat lang niet alles met je xbox kunnen en je hebt altijd nog spullen nodig die niet van ms zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Cyrso schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:35:
[...]En verder vind ik exclusives ook belangrijk uiteraard, en dat is precies waarom veel mensen ook voor de PS4 kiezen. Wat betreft de launch line-up staat de Xbox One er inderdaad beter voor - hoewel ik persoonlijk tevreden met de PS4 launch line-up en tevens vind ik het verschil niet eens zo groot, 2 AA exclusives op PS4, vs. 3 AAA exclusives op Xbox One -, maar ik vind dat je ook moet kijken naar de lange termijn; Sony heeft gewoon meer first-party studios en second-party studios die reeds een grote naam hebben opgebouwd. Kijk maar naar de hoeveel exclusives op de PS3 de afgelopen jaren, kwaliteit en kwantiteit, terwijl bij de Xbox 360 de kwantiteit minder was.
Belangrijkste reden om voor de ps4 te gaan is voor mij dat de exclusives exclusiever zijn voor de ps4. Voor de X1 worden exclusives gewoon weer racespellen en FPS games, waar er al heel veel van zijn. Niet erg 'exclusief' dus, terwijl je op de ps4 games als heavy rain, little big planet, Journey, e.d. kan verwachten. Games die echt wat anders bieden, buiten de plethora aan FPS en racegames voor beide consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik koop een XBO omdat ik er een wil, klaar :) Het heeft absoluut geen nut wellus/nietus te gaan spelen met mensen die iets anders kopen of er anders over denken, net zoals mensen android toestellen of iphones kopen, ieder z'n eigen mening, eigen redenen. En dan door andere onderdelen of aspecten te gaan afkraken, bereik je helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Een boel xbox exclusives zijn er vaak ook voor windows, bijv. titanfall. Aangezien ik ze ook op pc zou kunnen spelen, doe ik dat net zo graag want die heb ik al een, daar hoef ik dus geen X1 voor aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:36:
Ik koop een XBO omdat ik er een wil, klaar :) Het heeft absoluut geen nut wellus/nietus te gaan spelen met mensen die iets anders kopen of er anders over denken, net zoals mensen android toestellen of iphones kopen, ieder z'n eigen mening, eigen redenen. En dan door andere onderdelen of aspecten te gaan afkraken, bereik je helemaal niets.
Ok laten we ophouden met discussiëren dan in zijn geheel. Beter, laten we heel het forum gewoon weg doen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 21:10
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:21:
[...]Snappen is een nutteloze functie
Geinig. Dit is namelijk een van de mega plussen bij de X1 wat mij betreft. Ik zie zo ontiegelijk veel voordelen en potentie in deze feature. En niet alleen tijdens games, voornamelijk tijdens TV kijken lijkt het mij bijzonder prettig. Even snel iets opzoeken op internet (tablet of tel zijn echt niet altijd binnen kamerbereik) of tijdens een leuk potje F1, NBA of voetbal ff een maat van me bellen (met Skype) om even samen lekker te bitchen over dat stelletje amateurs of TV.

Ik hoop zelf ook dat dit goed opgepakt gaat worden door vele producten. Tijdens Holland Got Talent de tweet feed van HGT snappen voor nog meer lol dan je al hebt. Het leuke is dat je niet alleen zelf kan meelachen (Zoals met je tel of tablet erg prive is) maar de hele kamer kan realtime meegenieten. Of wat dacht je met een "Wie is de mol" een lijst kunnen bijhouden met alle mol acties en zo kunnen mee voorspellen wie de "rat van het jaar" dit keer is.

En tijdens gamen lijkt het me veel potentie hebben. Een app heeft toegang tot 2 cores en 2GB geheugen die een game niet kan benaderen. Hoe gaaf zou het zijn als je via een augmented app een nog betere game beleving kan leveren dan al mogelijk was. Denk bijvoorbeeld aan een inventory of map app voor Destiny. Deze kan bijvoorbeeld een zeer gedetailleerde map leveren, world events broadcasten (Zodat je snel kan meedoen) of meer. En als je dit dan ook nog cload enabled maakt dan kan je helemaal los. Natuurlijk ook allemaal mogelijk ingame maar dan kan je het niet ook opstarten op je tablet/pc of telefoon en hoe gaaf of handig zou dat wel niet zijn?

Zie de potentie en laat je fantasy zijn werk doen. Dit is wat mij betreft echt een van de features in de top 3 van de X1.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaz schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:22:
[...]

Geinig. Dit is namelijk een van de mega plussen bij de X1 wat mij betreft. Ik zie zo ontiegelijk veel voordelen en potentie in deze feature. En niet alleen tijdens games, voornamelijk tijdens TV kijken lijkt het mij bijzonder prettig. Even snel iets opzoeken op internet (tablet of tel zijn echt niet altijd binnen kamerbereik) of tijdens een leuk potje F1, NBA of voetbal ff een maat van me bellen (met Skype) om even samen lekker te bitchen over dat stelletje amateurs of TV.

Ik hoop zelf ook dat dit goed opgepakt gaat worden door vele producten. Tijdens Holland Got Talent de tweet feed van HGT snappen voor nog meer lol dan je al hebt. Het leuke is dat je niet alleen zelf kan meelachen (Zoals met je tel of tablet erg prive is) maar de hele kamer kan realtime meegenieten. Of wat dacht je met een "Wie is de mol" een lijst kunnen bijhouden met alle mol acties en zo kunnen mee voorspellen wie de "rat van het jaar" dit keer is.

En tijdens gamen lijkt het me veel potentie hebben. Een app heeft toegang tot 2 cores en 2GB geheugen die een game niet kan benaderen. Hoe gaaf zou het zijn als je via een augmented app een nog betere game beleving kan leveren dan al mogelijk was. Denk bijvoorbeeld aan een inventory of map app voor Destiny. Deze kan bijvoorbeeld een zeer gedetailleerde map leveren, world events broadcasten (Zodat je snel kan meedoen) of meer. En als je dit dan ook nog cload enabled maakt dan kan je helemaal los. Natuurlijk ook allemaal mogelijk ingame maar dan kan je het niet ook opstarten op je tablet/pc of telefoon en hoe gaaf of handig zou dat wel niet zijn?

Zie de potentie en laat je fantasy zijn werk doen. Dit is wat mij betreft echt een van de features in de top 3 van de X1.
Mijn ipad ligt altijd op de bank en ik gebruik die altijd voor exact deze functies. Ik zie de voordelen ten opzichten daarvan niet. Sterker nog, ik zie alleen maar nadelen ten opzichte van deze manier. Stomme balkje in je beeld. Dat anderen meegenieten is juist irritant. Ik heb liever dat ik, als iedereen het aangaat, dat ze even naar me toe komen. Snappen is daarnaast een veels te klein balkje. Misschien is het aanpasbaar, dat zou al schelen. Microsoft kennende zal het niet veel op gaan leveren wat betrefd diepgaande functies. Zelfs dat is iets wat in mijn ogen ongewenst is. Second screen gaming zie ik veel liever. Dan hoeft het niet in mijn gamebeeld te staan, maar een apart scherm. Dat is al irritant bij co-op gamen op 1 scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:03:
Ok laten we ophouden met discussiëren dan in zijn geheel. Beter, laten we heel het forum gewoon weg doen. :F
Voor dit soort topics, zou dat nog niet eens zo'n slechte oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:03:
[...]

Een van je betere opmerkingen :)

Want op deze manier discussiëren is gewoon echt rampzalig.

Een opmerking als snappen is compleet nutteloos en heeft alleen maar nadelen? Ten eerste, als je alleen maar nadelen ziet hoef je het niet te gebruiken... maar verder kun je je blijkbaar ook niet voor 1 mm inleven in hoe andere mensen media willen beleven en de mogelijkheden die zij zien in deze functie.

Dus ja, dan is het beter om in zijn geheel op te houden met deze discussie. FFS zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik heb de discussie hier momenteel niet gevolgd, dus ik weet niet of het al is geplaatst, maar: Geoff Keighley heeft op 14 november 23:00, een uur voor de Amerikaanse lancering, een show met SpikeTV.

Hij is al een tijdje aan het hinten dat er een of meerdere grote games zullen worden aangekondigd. Deze zelfde man was in 2011 al "The Last of Us" aan het teasen.

Nu gaat het gerucht dus dat Sony Uncharted 4 zal aankondigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou mooi zijn. :) De andere Uncharted games kwamen rond de feestdagen uit. Zou mooi zijn als U4 ook medio feestdagen 2014 uitkomt. Hopelijk slagen ze er in om deeltje 2 te evenaren. Echt de beste uit de reeks. Wellicht een 'open world'? Hoop dat ze iets meer van de rails gaan, want de lineariteit bij Uncharted 3 en de 'continue instortende platformen' waar je mee te maken kreeg vond ik wel jammer, had redelijk het gevoel van been there done that. :)

[ Voor 58% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-11-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:06:
[...]

Een van je betere opmerkingen :)

Want op deze manier discussiëren is gewoon echt rampzalig.

Een opmerking als snappen is compleet nutteloos en heeft alleen maar nadelen? Ten eerste, als je alleen maar nadelen ziet hoef je het niet te gebruiken... maar verder kun je je blijkbaar ook niet voor 1 mm inleven in hoe andere mensen media willen beleven en de mogelijkheden die zij zien in deze functie.

Dus ja, dan is het beter om in zijn geheel op te houden met deze discussie. FFS zeg.
Je hoeft me niet aan te vallen hoor. Ik geef mijn persoonlijke mening en mocht je die niet volgen mag je dat zeggen, maar in mijn ogen is snap gewoon een nutteloze feature die alleen maar ram inneemt die bedoelt had kunnen zijn om COD wel op 1080p te krijgen bijvoorbeeld. Ik weet dat het technisch zo werkt, maar vond het gewoon leuk om het zo te noemen :+

Ik heb al eerder in dit topic genoemd dat snap handig kan zijn voor het gebruik van voetbalscores naast de tv (zoals vroeg tv's er waren die teletekst naast de tv konden draaien. In mijn ogen is deze functie net zo goed op de ipad uit te voeren. Daarom vind ik het nutteloos. Dat iemand anders zonder ipad dit handig kan vinden kan ik begrijpen, maar zonder tablet (niet alleen ipad natuurlijk, maar praat makkelijk) is dit gewoon niet nodig. Snap is niet verplicht nee, maar ze komen er zo groots mee, terwijl het niet heel bijzonder is. De xbone is in mijn ogen gewoon 1 grote gimmick met kinect, snap functies en "media console". Ach ja, de consument trapt er waarschijnlijk gewoon weer in.

Wat betreft games is de xbone overigens een prima console hoor, maar ze hadden hem van mij 100 euro goedkoper mogen maken en deze gimmicks er gewoon uit te gooien. (net als de vita. Ze hadden in de vita allle touchscreens eruit mogen slopen en hem 50-100 euro goedkoper kunnen maken. Geldt ook voor de ps4 controller, die had van mij 40 euro in de winkel mogen kosten en geen touchscreen hoeven hebben)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:09:
Ik heb de discussie hier momenteel niet gevolgd, dus ik weet niet of het al is geplaatst, maar: Geoff Keighley heeft op 14 november 23:00, een uur voor de Amerikaanse lancering, een show met SpikeTV.

Hij is al een tijdje aan het hinten dat er een of meerdere grote games zullen worden aangekondigd. Deze zelfde man was in 2011 al "The Last of Us" aan het teasen.

Nu gaat het gerucht dus dat Sony Uncharted 4 zal aankondigen. :)
Ik hoop dat dat gerucht waar is! ik ga het zeker volgen dan, ben benieuwd naar het te aangekondige game.
Er volgens mij worden er in die week nog meer nieuwe games aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:35:
[...]
(net als de vita. Ze hadden in de vita allle touchscreens eruit mogen slopen en hem 50-100 euro goedkoper kunnen maken. Geldt ook voor de ps4 controller, die had van mij 40 euro in de winkel mogen kosten en geen touchscreen hoeven hebben)
Een touchscreen kost denk ik bijna niets extra aan productiekosten t.o.v. een regulier scherm, dus die €50-100 goedkoper is nogal extreem overdreven. :P

Hetzelfde geldt voor touchpads, ik schat (ik kan er compleet naast zitten, 't is in feite een beetje duimzuigerij :c) dat dat maar iets meer dan €5 scheelt, dus alsnog is het interessanter om vlak onder te psychologische grens van €60 te zitten.

Verder heeft het inderdaad wat weg van een gimmick, maar persoonlijk vind ik het nog wel interessant om snel interfaces, in-game maps etc te kunnen navigeren. En ook kan een cursor met de touchpad handiger zijn als je de browser etc wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Dat touchpad is hetzelfde als de PS eye en kinect, en de move bar op de DS4. Allemaal leuk en aardig, maar nutteloos tenzij het goed gebruikt wordt (niet dat het dat soms niet al is).
Ik zie in dat touchpad wel potentie. Het biedt de mogelijkheid om die ene knop op verschillende manieren te gebruiken. Beeld je bijvoorbeeld in dat klikken in de linker- en rechterhoeken, boven en onder als een aparte knop wordt gezien. Heb je er toch 4 knoppen bij, bijvoorbeeld om commando's te geven. Het KAN voor veel leuke dingen gebruikt worden, maar het blijft afwachten of we dat ook gaan zien... Misschien kan het RTS games ook wel (iets) makkelijker te besturen maken.

[ Voor 3% gewijzigd door vaagisdenaam op 03-11-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Ik heb het al een paar keer aangegeven dat ik zeer benieuwd ben naar het volgende project van Epic games.
Gears of War was voor mij de enige reden om een Xbox 360 aan te schaffen.
Nu gaat het gerucht (geheel tegen mijn verwachting in) dat Epic bezig is met een nieuwe (exclusieve?) game voor de PS4 welke tijdens het Spike TV event wordt aangekondigd!
Mocht deze exclusief worden (wat ik overigens niet verwacht) dan is dat weer een dikke tegenvaller voor Microsoft.
Karma is a Bitch...

http://www.pushsquare.com...ng_something_epic_for_ps4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Microsoft heeft Gears of War door een flinke zak met geld toch exclusief gehouden voor de Xbox?
Niet alles is te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alles is te koop. :) Het is alleen afhankelijk van het bedrag dat men er voor vraagt en men er voor over heeft.

Wanneer is dat spike tv evenement?

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-11-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik zie dat sommige mensen een xbox one gaan halen voor de sportgames enzo. Nu vind ik dat een goede reden hoewel de meeste sportgames multiplatform zijn. Ik stap over van de xbox naar de ps4 omdat hij eerder uit is, maar ook omdat veel mensen hem gaan halen in nederland. Dat klinkt kinderachtig maar op de xbox moet ik vaak fifa spelen tegen britten of duitsers. Als meer nederlanders een ps4 hebben dan een xbox. Dan is de kans groter dat ik een nederlander tref op de ps4. Deze potten hebben minder lag. Vind ik toch een belangrijk punt qua keuze want het geeft een betere ervaring. Tis natuurlijk speculatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
WiXX schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:40:
Ik zie dat sommige mensen een xbox one gaan halen voor de sportgames enzo. Nu vind ik dat een goede reden hoewel de meeste sportgames multiplatform zijn. Ik stap over van de xbox naar de ps4 omdat hij eerder uit is, maar ook omdat veel mensen hem gaan halen in nederland. Dat klinkt kinderachtig maar op de xbox moet ik vaak fifa spelen tegen britten of duitsers. Als meer nederlanders een ps4 hebben dan een xbox. Dan is de kans groter dat ik een nederlander tref op de ps4. Deze potten hebben minder lag. Vind ik toch een belangrijk punt qua keuze want het geeft een betere ervaring. Tis natuurlijk speculatief
Dat gaat natuurlijk alleen op als bijv. in Duitsland meer Xbox'en worden verkocht dan PS4's ;) In het begin zullen er sowieso meer Nederlands een PS4 hebben omdat de xbox hier niet regulier verkrijgbaar is. Als de verhoudingen Xbox/PS over een jaar in Nederland gelijk liggen aan de rest van de Europa zul je op beide consoles dezelfde kans hebben om tegen Britten of Duitsers te spelen ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
zwembroek schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:28:
[...]

Microsoft heeft Gears of War door een flinke zak met geld toch exclusief gehouden voor de Xbox?
Niet alles is te koop...
Heeft Microsoft niet 'gewoon' de rechten op de Gears of War franchise?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
BM schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:46:
[...]

Heeft Microsoft niet 'gewoon' de rechten op de Gears of War franchise?
Nee.

http://gamingbolt.com/epi...-next-generation-consoles

"Since Gears of War IP belongs to Epic Games and not Microsoft, it will be interesting to see whether they will bring it on the PlayStation 4."

Voor meer bronnen zie Google.

[ Voor 3% gewijzigd door zwembroek op 03-11-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
Alrighty :) Even afwachten dus.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
zwembroek schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:52:
[...]

Nee.

http://gamingbolt.com/epi...-next-generation-consoles

"Since Gears of War IP belongs to Epic Games and not Microsoft, it will be interesting to see whether they will bring it on the PlayStation 4."

Voor meer bronnen zie Google.
Cliffy B kennende gaat hij waarschijnlijk een video maken waarop hij met een replica GoW kettingzaag-wapen dat contract mooi doorsnoeit.
It would be the ultimate troll. Cliffy B, do it. >:)

Of Neogaf, maak het gewoon in GIF vorm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Edd

uchiha tijntje schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:32:
Alles is te koop. :) Het is alleen afhankelijk van het bedrag dat men er voor vraagt en men er voor over heeft.

Wanneer is dat spike tv evenement?
14 November is er op Spike TV het launch event voor de PS4.
http://gematsu.com/2013/1...d-premieres-announcements

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asgaro schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:05:
[...]

Cliffy B kennende gaat hij waarschijnlijk een video maken waarop hij met een replica GoW kettingzaag-wapen dat contract mooi doorsnoeit.
It would be the ultimate troll. Cliffy B, do it. >:)

Of Neogaf, maak het gewoon in GIF vorm...
Cliffy werkt niet meer bij Epic Games ;)

Overigens vind ik het wel opvallend dat we uberhaupt geen launchgame van Epic Games hebben. Ik had wel verwacht dat die groot uit zouden pakken met een game (multiplatform of exclusief) puur om de engine-verkopen wat te boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Martinspire schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:27:
[...]
Cliffy werkt niet meer bij Epic Games ;)

Overigens vind ik het wel opvallend dat we uberhaupt geen launchgame van Epic Games hebben. Ik had wel verwacht dat die groot uit zouden pakken met een game (multiplatform of exclusief) puur om de engine-verkopen wat te boosten.
Maar ze zijn toch wel aan een game bezig, niet?

Beetje zombie-cartoon achtig, waarbij je door de dag spullen haalt, je fort versterkt, en dan 's avonds vallen ze aan?

http://www.fortnitegame.com/

Begrijp trouwens niet van die "karma is a bitch". Het is niet meer dan logisch dat Microsoft voor hun console exclusives koopt... Of moet alles mss multi platform, en liefst ook nog cross platform zijn? En dan nemen we allemaal elkanders hand vast en dansen we

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fortnite is meer een arcade-game geloof ik. Geen full-priced titel met de productiekwaliteiten van een Gears of War of Unreal Tournament ofzo. Dice/Frostbyte heeft Battlefield, Crytek heeft nu Ryse (en anders Crysis), maar Epic Games heeft nu geen Gears bv. Wel wat (mooie) techdemo's maar verder alleen 3rd party users van hun Unreal Engine. Laatste grote Unreal-game was volgens mij nu Splinter Cell Blacklist.

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 03-11-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Martinspire schreef op zondag 03 november 2013 @ 23:15:
Fortnite is meer een arcade-game geloof ik. Geen full-priced titel met de productiekwaliteiten van een Gears of War of Unreal Tournament ofzo. Dice/Frostbyte heeft Battlefield, Crytek heeft nu Ryse (en anders Crysis), maar Epic Games heeft nu geen Gears bv. Wel wat (mooie) techdemo's maar verder alleen 3rd party users van hun Unreal Engine. Laatste grote Unreal-game was volgens mij nu Splinter Cell Blacklist.
Unreal championship 3!! Dat zou wel een toffe online game zijn en misschien wel de tegenhanger van titanfall. Ik vond het al opvallend dat er inmiddels al drie games confirmed in ontwikkeling zijn met UE4 op de ps4, en natuurlijk de demonstratie van mister unreal himself, tim sweeney, van UE4 draaiend op de ps4 in real time....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
Die exclusives show van de ps4 zegt me niet zoveel. Als ze weer 4 indie games aankondigen zoals op de Gamescom, dan zijn het ook exclusives, maar niet echt iets waar iedereen op wacht. Eerst maar eens afwachten. Wel grappig dat hier veel van wordt verwacht, maar dat MS dit niet zou kunnen. Ik denk dat ze bij MS heel goed weten dat er werk aan de winkel is. Het zal mij niet verbazen als Rockstar een exclusive voor MS gaat maken.

[ Voor 15% gewijzigd door mobygo76 op 04-11-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobygo76 schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:05:
Die exclusives show van de ps4 zegt me niet zoveel. Als ze weer 4 indie games aankondigen zoals op de Gamescom, dan zijn het ook exclusives, maar niet echt iets waar iedereen op wacht. Eerst maar eens afwachten. Wel grappig dat hier veel van wordt verwacht, maar dat MS dit niet zou kunnen. Ik denk dat ze bij MS heel goed weten dat er werk aan de winkel is. Het zal mij niet verbazen als Rockstar een exclusive voor MS gaat maken.
Rockstar? Dat lijkt me wel heel erg sterk. Die verkopen zoveel exemplaren per game , dan moet MS wel heel veel geld gaan neertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat ze inderdaad wat teveel geld kosten, ze zouden imho dan eerder moeten focussen op de extra functionaliteit, zoals die iFruit. (die is er nog steeds niet op WP, Win8/smartglass versie zou ik ook geen nee tegen zeggen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 09:14
SinergyX schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:08:
Gaat ze inderdaad wat teveel geld kosten, ze zouden imho dan eerder moeten focussen op de extra functionaliteit, zoals die iFruit. (die is er nog steeds niet op WP, Win8/smartglass versie zou ik ook geen nee tegen zeggen :P).
Je mist niks Ifruit is erg karig en je word snel geredirect naar websites. Ja dan heb je de hond nog maar als je geen sp meer speelt heb je daar ook niks aan.

Enige wat ik leuk vind is custom kenteken.

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem ook op m'n HD2, is inderdaad niet zoveel bijzonders. Maar ze zouden in theorie met die smartglass hele ingame telefoon op je telefoon kunnen laten werken, gebruik maken van features van de console zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
mobygo76 schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:05:
Denk niet dat het allemaal indie games zullen zijn. Immers, we weten nou nog steeds niet aan welke games naughty dog, santa monica, media molecule, guerilla cambridge, guerilla amsterdam, bend studio, sce san diego, team ico e.d. voor de ps4 werken...

M.b.t. Rockstar en de next-gen consoles is tot nu toe bekend dat ze voor de afgelopen e3 al een lading ps4 devkits hadden ontvangen. Wat we uit die hoek kunnen verwachten is nog koffiedik kijken, maar zou me niets verbazen als The Agent eindelijk weer in ontwikkeling is, vooral omdat ze die game nooit hebben afgschreven, je kon m namelijk altijd vinden op de rockstar site en social club. Zou ook niet de eerste game zijn die doorgeschoven wordt naar de volgende generatie, net zoals bij the last guardian is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:51
Trishul schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:13:
[...]

Denk niet dat het allemaal indie games zullen zijn. Immers, we weten nou nog steeds niet aan welke games naughty dog, santa monica, media molecule, guerilla cambridge, guerilla amsterdam, bend studio, sce san diego, team ico e.d. voor de ps4 werken...
Nou...
Naughty Dog => Waarschijnlijk Uncharted 4
Santa Monica => Porten van fl0w, fl0wer etc..
Media Molecule => Tearaway
Guerilla Amsterdam => Killzone net afgewerkt, zal nog wel even bezig zijn met DLC voordat ze met een nieuw project beginnen

Die andere studios is misschien nog niet veel van bekend maar reken er maar op dat alle first parties zo veel mogelijk op de PS4 bezig zijn nu. Anders krijgen ze de PS4 nooit van de grond af.
Dat is echt wel de kracht van Sony namelijk, exclusives die echt fantastisch zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet echt een console maar toch leuk : http://www.theverge.com/2...ame-console-of-the-future

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.sbnation.com/assets/3506011/STEAM_M_console__hero.jpg

Ziet er niet veel groter uit dan een Xbox One en dan deze hardware:

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.sbnation.com/assets/3505621/2013-10-23_17-03-25.jpg :o

en wat opvallend's : DAT prototype (links boven) :o 8)7 :

Afbeeldingslocatie: http://cdn0.sbnation.com/entry_photo_images/9243855/2013-10-23_05-14-39_verge_super_wide.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 04-11-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
rdgut schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:07:
[...]

Nou...
Guerilla Amsterdam => Killzone net afgewerkt, zal nog wel even bezig zijn met DLC voordat ze met een nieuw project beginnen

Die andere studios is misschien nog niet veel van bekend maar reken er maar op dat alle first parties zo veel mogelijk op de PS4 bezig zijn nu. Anders krijgen ze de PS4 nooit van de grond af.
Dat is echt wel de kracht van Sony namelijk, exclusives die echt fantastisch zijn!
Naughty Dog - Als het goed is met 3(!) projecten bezig, waaronder idd waarschijnlijk Uncharted 4
Santa Monica - God Of War 4? Schijnen ook aan een nieuwe IP te werken
MM - Zijn al klaar met Tearaway dus waarschijnlijk een nieuwe LBP of een compleet nieuwe IP
Guerilla - Zijn al bezig aan een nieuwe IP
Team ICO - Last Guardian
Sucker Punch - Infamous Second Son
Evolution - Driveclub
Polyphony Digital - Gran Turismo?
Quantic Dream - Nieuwe IP, zijn al klaar met Beyond Two Souls
Sony Japan - ? Misschien nieuwe Legend Of Dragoon xD
Sony London - ? Nieuwe Singstar :/
Sony San Diego - MLB The Show? :/

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Om de discussie nog maar eens aan te wakkeren. Een interessant interview met Mark Rubin van Infinity Ward over hoe het verschil is ontstaan tussen de 720p Xbox One versie en de 1080p PS4 versie. bron :)

Een paar stukjes uit het interview:
Can you personally see the difference between the PS4 and Xbox One versions running side by side?

If they’re running side by side, some people will, some people won’t. The 720 on Xbox One is upscaled to 1080p as far as resolution is concerned – some people have noticed and some people haven’t. I think it’s an individual call. Maybe it’s a close call and maybe it’s not for some people. It really depends on how hyper-aware you are of things like that.
So the big question is why the difference?

When it came down to optimizing for each system, in order to maintain 60 frames per second, which is something we absolutely positively did not want to encroach on, that happened, basically. It was over a period of time and it wasn’t some, like, event sort of thing. It was just happening.
So does that suggest that it’s easier to get that higher level of performance from PS4 than it is Xbox One.

It might. It also just might be the path we took, you know? This is the first game on the console and there’s a lot for us to learn with the new hardware so it’s a long-running process – you compare COD 2 to COD 4 it’s a massive leap forward in graphical fidelity. So I think we expect the same thing on both platforms.
Some are also asking if you’re able to patch the game to bring the two versions in line with each other – is that something you’d consider? Is that actually possible?

I don’t know if it’s possible to be honest. It’s not something we’re going to look at right away because we have higher priority items we have to hit first.
So you see this being a continuing trend? Will PS4, being the easier console to work with, end up getting the better looking games in this launch window?

I don’t know but overall I do know that other companies have been saying that they’re also 720 on Xbox One – BF4 was 720, Titanfall has already said they’re going to be 720 on Xbox One so it seems to be the dominant direction at the moment, but so much can change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
rdgut schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:07:
[...]

Nou...

Van Santa Monica is juist bekend dat ze aan een enorm project werken, met een team van een paar honderd man. Het betreft een nieuwe IP, waarvoor ze de God of War 2 director (?) weer hebben aangenomen, naast een writer van Battlestar Galactica. Media Molecule heeft al conceptueel op papier een nieuwe game voor de PS4 in de pijplijn, hoewel we op zijn vroegst iets daarvan zullen zien op E3 2014. Guerilla werkt al ruim een jaar aan een nieuwe IP, waarover we nog niks weten. Dit weet ik, omdat het al ruim een jaar op hun eigen website staat. Van Quantic Dream is al bekend wat ze ongeveer gaan doen (hoewel dit een 2nd party is), van Polyphony kunnen we GT6HD of GT7 over twee jaar verwachten.

Het meest interessant is dus op dit moment wat de nieuwe IP's zijn van Santa Monica, Guerilla en wellicht ook Naughty Dog. Voor de X1 hebben we ook nog Black Tusk studios, waarover ook nog niet zoveel over bekend is... Maar in ieder geval wel dat het MS' nieuwe AAA IP moet worden van het kaliber Halo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
arnoutzw schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:24:
Niet echt een console maar toch leuk : http://www.theverge.com/2...ame-console-of-the-future

[afbeelding]

Ziet er niet veel groter uit dan een Xbox One en dan deze hardware:

[afbeelding] :o

en wat opvallend's : DAT prototype (links boven) :o 8)7 :

[afbeelding]
Man man te vet gewoon.......Stond hier maar het PS4 of X1 logo op, dan was het een no-brainer voor me geweest.
Nu vind ik het allemaal te veel geld voor een high end steam pc. Ik ben benieuwd naar de third party support voor het apparaat. Het valt of staat met de beschikbare content.

Bij de weg: Need for speed op tijd voor de PS4 launch.
http://www.gameinformer.c...-launch-with-the-ps4.aspx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:20:
[...]

Man man te vet gewoon.......Stond hier maar het PS4 of X1 logo op, dan was het een no-brainer voor me geweest.
Nu vind ik het allemaal te veel geld voor een high end steam pc. Ik ben benieuwd naar de third party support voor het apparaat. Het valt of staat met de beschikbare content.

Bij de weg: Need for speed op tijd voor de PS4 launch.
http://www.gameinformer.c...-launch-with-the-ps4.aspx?
Verwacht dat een Steambox met redelijke configuratie toch wel tegen 1000 euro gaat zitten maar daar kan je dan wel meteen XBMC enzo opzetten. Dan Steambox+XBMC +sabnzbd+sickbeard+couchpotato+ USB digitale kabeltv-tuner= voor mij dan een echte All-in-one uber machine >:) Als je dan al je games met Steam sales koopt valt het totale plaatje kwa prijs dan volgens mij nog best mee.

[ Voor 5% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 04-11-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
Zie hier een lijstje van mogelijke (en een groot aantal bevestigde) PS4 exclusives:

First-party
  • Guerilla Games #1 - Killzone: Shadow Fall + DLC (PS4)
  • Guerilla Games #2 - New IP (fantasy setting) (PS4)
  • Guerilla Cambridge - (finished Killzone: Mercenary, new PSVita game?)
  • Evolution Studios - DRIVECLUB (PS4)
  • SCE London #1 - Wonderbook (PS3)
  • SCE London #2 - New IP? The Getaway III? Motion/AR game? (PS4?)
  • Media Molecule - Tearaway (PSVita) + Create, Play, Share project (PS4)
  • SCE Japan Studio #1 - Knack (PS4)
  • SCE Japan Studio #2 - The Last Guardian (PS4?)
  • SCE Japan Studio #3 - Freedom Wars (PSVita)
  • SCE Japan Studio #4 - Gravity Rush 2 (PSVita)
  • SCE Japan Studio #5 - (finished Puppeteer (PS3), new IP? (PS4))
  • SCE Japan Studio #6 - The Playroom (PS4)
  • SCE Japan Studio #7 - 3rd party collaborations (Destiny of Spirits [PSVita], Soul Sacrifice: Delta [PSVita], Deep Down [PS4])
  • Polyphony Digital - Gran Turismo 6 (PS3)
  • Naughty Dog #1 - The Last of US single-player DLC (PS3)
  • Naughty Dog #2 - Uncharted 4? New IP? (PS4)
  • SCE Santa Monica #1 - New IP? God of War IV? (PS4)
  • SCE Santa Monica #2 - Escape Plan, flOw, Flower, Sound Shapes to PS4 (PS4)
  • SCE Santa Monica #3 - Support team for 2nd party games
  • SCE San Diego - MLB The Show 14 (PS4, PS3, PSVita?)
  • SCE Bend - Action-adventure game for PS4/PSVita? (Uncharted 4 with Naughty Dog? Syphon Filter reboot? New IP?)
  • Sucker Punch - inFamous: Second Son (PS4)
  • XDev - support for various second-party games
  • SCE Foster City - support for various second-party games
Second-party
  • Ready at Dawn - The Order: 1886 (PS4)
  • Sanzaru Games - Jak & Daxter reboot? Sly Cooper 5? New IP? (PS4, PSVita)
  • Quantic Dream - New IP story-driven game, sci-fi setting (PS4)
  • Tarsier Studios - ??? (PS4)
  • Housemarque - Resogun (PS4) + Dead Nation 2 (PS4)
  • Double Eleven - ???
  • Sumo Digital - LittleBigPlanet 3? (PS4)
  • Tequila Works - Rime (PS4)
  • Ovosonico - Murasaki Baby (PSVita)
  • Spiral House - PSVita Pets (PSVita)
  • The Chinese Room - Everybody's Gone to the Rapture (PS4)
  • Arrowhead games - Helldivers (PS4)
  • Heavy Spectrum - Shadow of the Beast gameplay (PS4)
  • Double Fine Productions - The Playroom DLC (PS4, free)
  • Zindagi - Sports Champions 3? (PS4)
  • Supermassive Games - Wonderbook (PS3) + Until Dawn (on hiatus)
  • Clap Hanz - Everybody's Golf? (PS4?)
  • Bluepoint Games - ??? (PS4, PSVita?)
  • Fromsoftware/Japan Studio - Demon's Souls 2? (PS4)
3rd-party
  • SEGA - Yakuza: Ishin (PS3, PS4)
  • Capcom - Deep Down (PS4)
  • Grasshopper Manufacture - Lily Bergamo (PS4)
  • Rockstar North - Agent? (PS4)
  • Epic Games - ??? (PS4)
  • Bloober Team - Basement Crawl (PS4)
Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!