Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Dit soort posts leiden alleen maar tot zeer onaangename discussie's. Post aub iets meer dan een plaatje/link van een tweet

[ Voor 106% gewijzigd door Gropah op 04-11-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cyrso Hier ook mooi overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KVX6jb4.jpg weet niet of ie 100% klopt

edit ontbreken er nog zelfs een paar zoals : war thunder, planetside 2 and blacklight

[ Voor 31% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 04-11-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutzw schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:05:
@Cyrso Hier ook mooi plaatje:

[afbeelding] weet niet of ie 100% klopt

edit ontbreken er nog zelfs een paar zoals : war thunder, planetside 2 and blacklight
Ligt het aan mij of is het heel erg als ik 95% van die lijst (platform en pc only) niet ken? Daarnaast klopt het ook gewoon feitelijk niet, aangezien contrast ook op 360 komt? Dus wat klopt er nog meer niet aan die lijst? :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
uchiha tijntje schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:18:
[...]

Ligt het aan mij of is het heel erg als ik 95% van die lijst (platform en pc only) niet ken? Daarnaast klopt het ook gewoon feitelijk niet, aangezien contrast ook op 360 komt? Dus wat klopt er nog meer niet aan die lijst? :)
Het is heel erg! :P

Nee, een groot deel zijn inderdaad kleinere en dus mindere bekende downloadable/PSN games.

En volgens mij klopt die lijst wel, op Contrast na. Contrast zou inderdaad bij "generation & PC exclusive" moeten staan.

Leuk plaatje verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Als je een Steam account hebt komt een groot deel je wel bekend voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ok :). Speel eigenlijk nooit van die kleine games. Geef mij maar gewoon de AAA-games. :)

Kan af en toe een goede arcade / psn game wel waarderen. Zo vind ik Trials geweldig en is Brothers echt een toffe game, maar ik geniet in het algmeen toch meer van een BF4 :P

[ Voor 49% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-11-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Dope, nog ruim een week tot de PS4, ben benieuwd.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Idd voor mij ook, maar op Steam zijn ze dusdanig geprijst dat ze vaak het proberen waard zijn, in tegenstelling tot veel PSN prijzen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan indie's wel waarderen er zijn er echt bij die je mindblowen met gameplay elementen die je niet terugvind in de over het algemeen conservatieve AAA's van tegenwoordig.

Maar koop voor me zelf toch vooral de PS4 voor de nextgen AAA's met sublieme graphics en geniet tussendoor van een paar indies.

@k-city heb anders toch pas Hotline Miami en Limbo opgepikt voor een zacht prijsje ~3-4 euro. En dat zijn echte toppers

[ Voor 17% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 04-11-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

arnoutzw schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:49:
Kan indie's wel waarderen er zijn er echt bij die je mindblowen met gameplay elementen die je niet terugvind in de over het algemeen conservatieve AAA's van tegenwoordig.
...
Ja, dat had ik met Journey heel erg. In het hele spel wordt geen woord gezegd (nul dialoog), alles is heel symbolisch, maar op het einde pinkte ik toch bijna een traantje weg :+

Echt schitterend gedaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
arnoutzw schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:27:
[...]

Verwacht dat een Steambox met redelijke configuratie toch wel tegen 1000 euro gaat zitten maar daar kan je dan wel meteen XBMC enzo opzetten. Dan Steambox+XBMC +sabnzbd+sickbeard+couchpotato+ USB digitale kabeltv-tuner= voor mij dan een echte All-in-one uber machine >:) Als je dan al je games met Steam sales koopt valt het totale plaatje kwa prijs dan volgens mij nog best mee.
Ik snap de hype rondom die steambox niet zo. Voor zo'n apparaat hebben we al zo'n 30 jaar een naam, namelijk een pc... Tis dat ze d'r een hippe controller bij duwen, maar verder?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
@k-city heb anders toch pas Hotline Miami en Limbo opgepikt voor een zacht prijs ~3-4 euro. En dat zijn echte toppertjes
ik bedoel meer over het algemeen, heb ze zelf ook bij een Vita sale gehaald, misschien komt het ook gewoon door het kleine aanbod (in vergelijking) op het moment dat ik voor mijn gevoel veel meer op een sale moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BM nieuwe formfactor(high-end onderdelen in settopbox formaat) en steamOS maken het verschil. Al werkt Windows met Steam in big picture mode nu ook wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:11:
[...]

Ik snap de hype rondom die steambox niet zo. Voor zo'n apparaat hebben we al zo'n 30 jaar een naam, namelijk een pc... Tis dat ze d'r een hippe controller bij duwen, maar verder?
Verder is het Linux, dus mist het meteen 90% van de steam games :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:18:
[...]

Nee, dat ligt niet aan jou. Nietszeggende kleine onbekende titels staan op het PS4 lijstje om het wat meer gewicht te geven. En voor de rest kloppen er dingen gewoon niet.

Volgens mij is door de crew nadrukkelijk verzocht om dit soort getrol niet meer te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:51:
[...]

Nee, dat ligt niet aan jou. Nietszeggende kleine onbekende titels staan op het PS4 lijstje om het wat meer gewicht te geven. En voor de rest kloppen er dingen gewoon niet.

Volgens mij is door de crew nadrukkelijk verzocht om dit soort getrol niet meer te plaatsen.
Ik vind het nogal sterk om zoiets 'getrol' te noemen, dat is toch een mooi samenvattend plaatje voor een vergelijking van reeds aangekondigde games op Xbox One vs. PS4? Helemaal geen uitlokkend plaatje of getroll, gewoon on-topic. Dit topic is er nu eenmaal net om vergelijkingen en afwegingen te maken, nieuwtjes te posten en kortom te discussiëren over die onderwerpen i.v.m. de PS4 en Xbox One.

Ik ben het er wel mee eens dat een heleboel indies opzich op de PS4 voor bijna niemand interessant is, en dat als je dus enkel gaat tellen dat het een vertekend beeld geeft, maar wat voor mij persoonlijk wel interessant is (en ik vermoed voor anderen ook) dat je zowel een mooie lijst aan AAA games EN een mooie lijst aan indie games en PSN games hebt op de PS4. Als je al die indie games bij de PS4 (en de enkele bij Xbox One) weghaalt dan hou je gewoon ongeveer eenzelfde aantal AAA games op PS4 en Xbox One over.

Ik vind ook wel dat Sony indie games net een beetje te veel de spotlight heeft gegeven waardoor sommigen er moe van worden, maar zolang dat niet ten koste gaat van AAA games is dat toch prima? Het is niet alsof alle Sony studios plotseling geen AAA games meer gaan maken (kijk maar naar dat lijstje dat ik daarnet gepost heb). Verder denk ik dat de indie spotlight eigenlijk wel een goede zet was om de PS4 een reputatie te geven van ontwikkelaarvriendelijk, gemakkelijk en krachtig platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:51:
[...]

Nietszeggende kleine onbekende titels? Een greep uit die titels:

Hotline Miami 2 - 1e deel verkocht meer dan 500k tot op heden
Dayz - meer dan 1m gebruikers
Starbound - Makers van Terraria, verkocht meer dan 2m tot op heden
FFXIV - AAA mmo, meer dan 1.5 m gebruikers
Awesomenauts - Van Nederlandse makelij, 500k+
the Witness - Van de maker van Braid, hoogst gerankte game op Xbox live
Binding of Isaac - Van een van de makers van Super Meat Boy(meer dan 1m Verkocht)

Ben je aan het trollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
uchiha tijntje schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:32:
Ah ok :). Speel eigenlijk nooit van die kleine games. Geef mij maar gewoon de AAA-games. :)
Heeft u het bericht niet gelezen? De listwar regels zijn sinds kort veranderd. Sinds de PS4 aankondiging mogen Indygames gewoon gebruikt worden in de listwars. Hierbij moeten de volgende regels in acht genomen worden:

- Deze regel telt NIET met terugwerkende kracht, dus XBLA games en andere indygames van afgelopen generatie tellen nog steeds NIET als exclusive in de listwars.
- Enige uitzondering hierop is Journey, die mag wel op de listwar lijstjes verschijnen

Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd
SeamusXanthus

@k-city, nee hij is niet aan het trollen, hij beoordeelt nog volgens de regels van voor de PS4 aankondiging. Denk dat hij de memo ook nog niet heeft gehad.
;)

[ Voor 9% gewijzigd door SeamusXanthus op 04-11-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k-city schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:19:
[...]

Nietszeggende kleine onbekende titels? Een greep uit die titels:
Die zitten er tussen ja. Maar maak gerust voor elke titel zo'n samenvatting dan kom je ze vanzelf tegen.
Candy Crush heeft overigens ook een paar miljoen spelers, ook een serieuze titel als het op de PS4 zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:36:
[...]

Die zitten er tussen ja. Maar maak gerust voor elke titel zo'n samenvatting dan kom je ze vanzelf tegen.
Candy Crush heeft overigens ook een paar miljoen spelers, ook een serieuze titel als het op de PS4 zou komen?
Sommige titels staan er zelfs niet tussen voor de Xbox One. Om nu 2 belachelijke titels toe te voegen die er niet op staan:

Zumba Fitness: World Party
Phineas and Ferb: Quest for Cool Stuff

Deze twee games zullen niet te koop zijn voor de PS4, wel voor Microsoft en Nintendo consoles... Aangezien er ook een PS4&PC kolom is, mag er dus ook een Nintendo&Microsoft kolom zijn.

Dusja die lijst is onvolledig, en niet serieus te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Cyrso schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:04:
[...]

Ik vind het nogal sterk om zoiets 'getrol' te noemen, dat is toch een mooi samenvattend plaatje voor een vergelijking van reeds aangekondigde games op Xbox One vs. PS4? Helemaal geen uitlokkend plaatje of getroll, gewoon on-topic. Dit topic is er nu eenmaal net om vergelijkingen en afwegingen te maken, nieuwtjes te posten en kortom te discussiëren over die onderwerpen i.v.m. de PS4 en Xbox One.

Ik ben het er wel mee eens dat een heleboel indies opzich op de PS4 voor bijna niemand interessant is, en dat als je dus enkel gaat tellen dat het een vertekend beeld geeft, maar wat voor mij persoonlijk wel interessant is (en ik vermoed voor anderen ook) dat je zowel een mooie lijst aan AAA games EN een mooie lijst aan indie games en PSN games hebt op de PS4. Als je al die indie games bij de PS4 (en de enkele bij Xbox One) weghaalt dan hou je gewoon ongeveer eenzelfde aantal AAA games op PS4 en Xbox One over.

Ik vind ook wel dat Sony indie games net een beetje te veel de spotlight heeft gegeven waardoor sommigen er moe van worden, maar zolang dat niet ten koste gaat van AAA games is dat toch prima? Het is niet alsof alle Sony studios plotseling geen AAA games meer gaan maken (kijk maar naar dat lijstje dat ik daarnet gepost heb). Verder denk ik dat de indie spotlight eigenlijk wel een goede zet was om de PS4 een reputatie te geven van ontwikkelaarvriendelijk, gemakkelijk en krachtig platform.
Mooi gezegd!

<knip>, check je PM

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 05-11-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k-city schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:19:
FFXIV - AAA mmo, meer dan 1.5 m gebruikers
Vandaar dat ze helemaal opnieuw waren begonnen? :P

Ok, ze hebben een primeur voor eindelijk eens een goede MMO op de console (sorry, maar DC en CO zijn gewoon ruk), naast het punt dat het gros van XIV op de PC speelde ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
SinergyX schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:53:
[...]

Vandaar dat ze helemaal opnieuw waren begonnen? :P

Ok, ze hebben een primeur voor eindelijk eens een goede MMO op de console (sorry, maar DC en CO zijn gewoon ruk), naast het punt dat het gros van XIV op de PC speelde ;)
Wat heeft opnieuw beginnen daarmee te maken? ARR is een AAA titel. Of het gros op de pc speelt doet er niet toe, het gaat erom dat het geen 'nietszeggend' spel is. Aangezien het gros van de gamers Portal op de pc speelt, is Portal dan ook nietszeggend? :?

@Thorgrem Het is dan ook niet een lijst met een opsomming van AAA titels, maar een lijst met de (op dat moment) verwachtte spellen, niets meer niets minder. Van beide kanten blijkt het niet helemaal te kloppen, maar het zit er vast niet heel erg ver naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste COD: Ghosts review:

Polygon 6.5
"Staunchly unambitious, and the weakest effort in the series since MW2."
Eurogamer: 7

IGN:8.8 (verassend :z al is lager dan een 9 daar al behoorlijk merkwaardig)

Polygon had per ongeluk het embargo gebroken :+ lijkt me wel terecht cijfer en goede conclusie

Review thread op neogaf: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=709508

9:00 uur mogen alle reviews online.

edit: zie dat veel mensen aanstoot nemen aan een simpel lijstje 8)7 |:( Voel je vrij om er zelf een te maken/zoeken... En iedereen kan volgens mij voor zich zelf bepalen welke titels die belangrijk vindt.

[ Voor 30% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 05-11-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fighter schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:39:
[...]

Sommige titels staan er zelfs niet tussen voor de Xbox One. Om nu 2 belachelijke titels toe te voegen die er niet op staan:

Deze twee games zullen niet te koop zijn voor de PS4, wel voor Microsoft en Nintendo consoles... Aangezien er ook een PS4&PC kolom is, mag er dus ook een Nintendo&Microsoft kolom zijn.

Inderdaad. Spijtig dat sommige mensen dat niet in kunnen zien.
Als Microsoft nu ook nog even snel mijnenveger, patience en hartenjagen toevoegt dan zijn dat ook al weer drie titels voor de opsomming..... En zo kom je dan wel op lange lijstjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

X-Fighter schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:39:
[...]

Het is heel erg makkelijk om kritiek te geven, maar erg constructief is het niet. Dus als de lijst volgens jou niet serieus genomen kan worden, kom dan met een betere lijst, of geef een lijst van ontbrekende titels. 2 ontbrekende games maakt de lijst verre van onbetrouwbaar, juist zeer nauwkeurig.

Dus voeg wat meer toe dan loze kreten, aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:41:
[...]

Inderdaad. Spijtig dat sommige mensen dat niet in kunnen zien.
Als Microsoft nu ook nog even snel mijnenveger, patience en hartenjagen toevoegt dan zijn dat ook al weer drie titels voor de opsomming..... En zo kom je dan wel op lange lijstjes.
En jij bent de man die beweert geen X1 in huis te halen? Yeah right...
arnoutzw schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:24:
Eerste COD: Ghosts review:

Polygon 6.5

[...]

Polygon had per ongeluk het embargo gebroken :+ lijkt me wel terecht cijfer en goede conclusie

Review thread op neogaf: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=709508

9:00 uur mogen alle reviews online.

edit: zie dat veel mensen aanstoot nemen aan een simpel lijstje 8)7 |:( Voel je vrij om er zelf een te maken/zoeken... En iedereen kan volgens mij voor zich zelf bepalen welke titels die belangrijk vindt.
Ter vergelijking hier een review van BF4. Cijfer 9.

http://www.computerandvid...-to-next-gen-multiplayer/?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Of zo'n lijst nou volledig is of niet, er zullen zat mensen zijn voor wie verschillende indie titels belangrijker zijn dan CoD of Driveclub. Het commentaar dat deze niet kunnen worden meegenomen vind ik een beetje raar, games zijn games, hoe klein ook. Daarnaast, niet voor niets is een game als Journey heel erg gewaardeerd, die zou hier dus niet op de lijst mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Ik vraag me af wie Call of Duty koopt? Ik lees al meer dan twee jaar forums vol met klachten waarin CoD tot de grond wordt afgebrand. Maar blijkbaar zijn er wel tig miljoenen die de game nog kopen? Zitten vast ook mensen bij die overal zo lopen te klagen, maar ondertussen wel stiekem spelen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Jobbie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:02:
[...]

Het is heel erg makkelijk om kritiek te geven, maar erg constructief is het niet. Dus als de lijst volgens jou niet serieus genomen kan worden, kom dan met een betere lijst, of geef een lijst van ontbrekende titels. 2 ontbrekende games maakt de lijst verre van onbetrouwbaar, juist zeer nauwkeurig.

Dus voeg wat meer toe dan loze kreten, aub.
Het is helemaal niet mijn taak om een lijstje te geven, maar als iemand er een geeft en die is fout, mag ik zeggen dat hij fout is. Moet een muziek criticus ook zelf cd's gaan maken als hij zegt dat de nieuwe van blabla slecht was? Ik ken niet alle games maar toen ik de lijst zag, wist ik gewoon al twee games die miste, dus wie weet hoeveel meer nog... Ik weet het alvast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 09:14
Phusebox schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:13:
Ik vraag me af wie Call of Duty koopt? Ik lees al meer dan twee jaar forums vol met klachten waarin CoD tot de grond wordt afgebrand. Maar blijkbaar zijn er wel tig miljoenen die de game nog kopen? Zitten vast ook mensen bij die overal zo lopen te klagen, maar ondertussen wel stiekem spelen.
Oh iedereen zijkt het wel eens af Ik geef wel toe dat ik hem gewoon koop hoor maar dan echt voor de console. in tegenstelling tot BF4 die koop ik op de pc.

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:Lees de topicwaarschuwing eens. Check je PM

[ Voor 86% gewijzigd door Ultraman op 05-11-2013 10:43 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
Vergelijkings video op IGN COD current vs next gen.

Naast de betere effecten en het scherpere beeld weinig verschillen.

http://www.ign.com/videos...s-current-gen-vs-next-gen?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
vaagisdenaam schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:11:
Of zo'n lijst nou volledig is of niet, er zullen zat mensen zijn voor wie verschillende indie titels belangrijker zijn dan CoD of Driveclub. Het commentaar dat deze niet kunnen worden meegenomen vind ik een beetje raar, games zijn games, hoe klein ook. Daarnaast, niet voor niets is een game als Journey heel erg gewaardeerd, die zou hier dus niet op de lijst mogen?
Helemaal mee eens, alleen als men de vorige generatie een Splosion Man (op 360) of zo zou noemen deze nooit mee zou 'mogen' tellen op dit soort lijstjes.

Die lijstjes worden altijd precies zo gespint door fanboys dat de ene er goed uit komt en de andere er slecht uit ziet. Vandaar mijns enigszins sarcastische opmerking...

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 05-11-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:13:
Ik ben meer een Battlefield speler maar ga noodgedwongen voor COD. In al haar wijsheid heeft EA namelijk besloten om Battlefield niet op mijn console uit te brengen. Ik heb hem gisteren besteld en hoop hem vandaag binnen te krijgen. Ik heb er zin in. Na COD:MW (1 of 2 ik weet het niet meer) de eerste die ik weer eens speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vettigen_Dr33
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-02 20:08

Vettigen_Dr33

PSN-id: Vettigen_Dr33

Ik ben meer een Battlefield speler maar ga noodgedwongen voor COD. In al haar wijsheid heeft EA namelijk besloten om Battlefield niet op mijn console uit te brengen. Ik heb hem gisteren besteld en hoop hem vandaag binnen te krijgen. Ik heb er zin in. Na COD:MW (1 of 2 ik weet het niet meer) de eerste die ik weer eens speel.
Wii U? De andere consoles krijgen BF4 toch wel?

Ik zit hier toch het PS4/XBO topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
SeamusXanthus schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:31:
[...]

Helemaal mee eens, alleen als men de vorige generatie een Splosion Man (op 360) of zo zou noemen deze nooit mee zou 'mogen' tellen op dit soort lijstjes.

Die lijstjes worden altijd precies zo gespint door fanboys dat de ene er goed uit komt en de andere er slecht uit ziet. Vandaar mijns enigszins sarcastische opmerking...
Ik vind dat elke game er op mag staan, maar dan moet de lijst langs beide kanten volledig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:12

PBP

CoD Ghost framerate issues op de PS3/PS4
One problem that hopefully isn’t indicative of larger troubles under the surface is that the PS4 has the occasional frame-rate stutter in multiplayer. It’s rare – it only happened once every few matches – but it is definitely present and something other players experienced too. It’s not something we’ve seen in any Call Of Duty multiplayer before, so it stood out as particularly odd and unfortunate, given the frame-rate stutter is significant enough to let targets escape to safety or see you killed during the general mayhem of multiplayer.
Ook goed te zien in deze video.

IW heeft weer een pareltje afgeleverd. Framerate issues op PS3/PS4 en Xbone 720p. :+ Toch jammer dat die game weer miljoenen keren over de toonbank vliegt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
PBP schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:16:

[...]

IW heeft weer een pareltje afgeleverd. Framerate issues op PS3/PS4 en Xbone 720p. :+ Toch jammer dat die game weer miljoenen keren over de toonbank vliegt 8)7
Misschien hadden ze de ps4 versie ook op 720p moeten zetten :+

Maar even zonder gekheid. Het is natuurlijk slordig, maar ik zou me hier niet al te veel zorgen om maken. Lijkt me niet realistisch om van de 1e generatie next-gen games gelijk technische hoogstandjes te verwachten. Er zullen nog wel meer games komen die technische problemen hebben.

En wellicht is het ook gewoon een klein bugje wat met een patch er zo uit is :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren de X360 versie zitten kijken, die zit er gewoon 'goed' uit. Gaat netjes 60fps, geen rare dingen gezien.
(ja de game oogt 'ouder' dan BF3/4, maar de game richt zich ook op snelle gameplay :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20

[...]

Het wordt gewoon tijd dat IW een nieuwe engine gaat maken/gebruiken. Hierdoor zullen de PS4 en XBone versies veel beter presteren. Mijn laatste COD was (effe zoeken.. :P) MW2. Ik vind de game afgelopen jaren er nou niet echt vooruit op gegaan.

[ Voor 0% gewijzigd door iSpaceman op 05-11-2013 12:44 . Reden: ninja edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

BM schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:26:
[...]

Misschien hadden ze de ps4 versie ook op 720p moeten zetten :+

Maar even zonder gekheid. Het is natuurlijk slordig, maar ik zou me hier niet al te veel zorgen om maken. Lijkt me niet realistisch om van de 1e generatie next-gen games gelijk technische hoogstandjes te verwachten. Er zullen nog wel meer games komen die technische problemen hebben.

En wellicht is het ook gewoon een klein bugje wat met een patch er zo uit is :)
Het is inderdaad slordig. Het is ook niet dat de framerate een beetje inkakt. Maar het halve beeld hangt gewoon, zoals in dat filmpje te zien. Waarschijnlijk zijn de nextgen versies gewoon gerushed. Ik zie geen reden waarom waarom de XboxOne (ook al is hij iets minder krachtig) op 720p zou draaien als ik die graphics zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat geven ze dus ook toe:

PS4 & Xbox One Call of Duty: Ghosts was a 'logistical nightmare' – Infinity Ward

http://www.videogamer.com...htmare_infinity_ward.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://gearnuke.com/call-...l-frame-rate-issues-game/

Zullen we gewoon gezamenlijk constateren dat Infinity Ward prutsers zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die zich nog druk maken over de graphics van de Xbox One, hier een ingame footage trailer van Forza 5:

Imo een grote kwijl-video :~

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Martinspire schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:21:
Voor de mensen die zich nog druk maken over de graphics van de Xbox One, hier een ingame footage trailer van Forza 5:
[video]
Gaaf hoor. Zit echt wel snor met de graphics, volgend jaar staat er zeker een XBO naast mijn PS4 ;)

En, eindelijk eens een trailer van een race game zonder irritante dub-step of emo-rock herrie :P

En, de eerste 15 minuten van Dead Rising 3. Zal wel spoilers bevatten dus wees gewaarschuwd:

[ Voor 12% gewijzigd door kazuka op 05-11-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[video]
Must resist.... :'( Nu ik die video zie ga ik Forza toch wel weer beetje missen O-) Sinds wanneer is die Lotus F1 bekend? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
arnoutzw schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:34:
[...]

Must resist.... :'( Nu ik die video zie ga ik Forza toch wel weer beetje missen O-) Sinds wanneer is die Lotus F1 bekend? :X
Damn ja die lotus f1. Hoopte eigenlijk op beelden van de oude f1 wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
[...]

Voor mij sinds vandaag iig. Ik wist dat er oudere F1 wagens in zaten, maar dat er ook recente in zitten is nieuw :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet je een raceje organiseren van een klasse F auto tegen die F1 en dan kijken op hoeveel rondjes je hem kan zetten :+

Zoiets al dit: YouTube: F1 Ferrari Car vs Fiat Vs Ferrari Car _/-\o_

Dat is het toffe van die Simu's de enorme scope aan auto's en dan gewoon lekker knallen op wat circuits

Als Forza 6 dan ook nog Weer en Dag/Nacht krijgt staat hier binnen paar tellen een Xbox One :)

Haha damn alweer GIFje van:

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/i3t0zk3LS5gUR.gif

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ifG4zCeLU4uDu.gif :9~

[ Voor 42% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 05-11-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 14:11

TRK

[...]

Forza was 1 van de games die ik bijna wel elke dag speelde, helaas zal daar nu een vervanger voor moeten komen wat waarschijnlijk Grand Turismo gaat worden.. Maar volgens mij komt er voor nu nog geen opvolger uit als ik het goed heb?

Weet iemand trouwens wat meer over Rime? Heb de trailer van Rime een tijdje terug gezien, wat me best wel aansprak! Maar verder niet veel meer info over het spel zelf kunnen vinden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgt frankieboy
  • Laatst online: 01-09 15:10
tarikk schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:29:
Weet iemand trouwens wat meer over Rime? Heb de trailer van Rime een tijdje terug gezien, wat me best wel aansprak! Maar verder niet veel meer info over het spel zelf kunnen vinden... :/
Dat kan goed kloppen. Het spel wat je hoogst waarschijnlijk bedoelt is Ryse. Whoops. Zat een beetje verkeerd 8)7

En nee ik heb nog niks gehoord over Rime. Trailer was wel interestant.

[ Voor 15% gewijzigd door sgt frankieboy op 05-11-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
sgt frankieboy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:30:
[...]

Dat kan goed kloppen. Het spel wat je hoogst waarschijnlijk bedoelt is Ryse.
Nope, denk deze PS4 game

[YouTube: http://youtube.com/watch?v=V-JunUax8xg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik vind deze trailer echt mooi gemaakt, alleen lijkt mij de game dan weer wat minder interessant.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
kazuka schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:27:
[...]
En, de eerste 15 minuten van Dead Rising 3. Zal wel spoilers bevatten dus wees gewaarschuwd:

[video]
Was dit filmpje van Dead Rising 3 nextgen :? Want het zag er erg buttugly met houterige animaties uit namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Spacey23 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:41:
[...]

Ik vind deze trailer echt mooi gemaakt, alleen lijkt mij de game dan weer wat minder interessant.
Ik vind de trailer erg mooi, en het spel lijkt mij ook interessant :P
Maar ik vind Ico dan ook een van de beste spellen die ooit gemaakt is, en deze trailer roept een soortgelijk gevoel bij me op.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kaap schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:59:
[...]

Was dit filmpje van Dead Rising 3 nextgen :? Want het zag er erg buttugly met houterige animaties uit namelijk...
Dat zijn zombies, die horen zo te lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Kaap schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:59:
[...]

DR3 zal geen prijzen winnen op gebied van graphics nee. Het is daar meer de schaal die het next-gen maakt dan de graphics :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Voor de mensen die zich nog druk maken over de graphics van de Xbox One
Haha grapjurk, het zijn ook niet de graphics van de exclusive titels op de Xbox One waar je je druk over moet maken, het zijn de multiplats waarbij je de (enorme) verschillen ziet.

Kan je nagaan, als de getalenteerde ontwikkelaars van Turn 10 dit uit de discutable hardware van de one kunnen trekken wat Polyphony en Naughty Dog met de PS4 kunnen gaan doen.

Doe niet alsof er niks aan de hand is maar geniet zeker van de Forza 5 trailers.

Beetje meer respect voor andermans mening en keuze mag ook wel

[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 06-11-2013 16:40 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:37:
[...]

Haha grapjurk, het zijn ook niet de graphics van de exclusive titels op de Xbox One waar je je druk over moet maken, het zijn de multiplats waarbij je de (enorme) verschillen ziet.

Kan je nagaan, als de getalenteerde ontwikkelaars van Turn 10 dit uit de discutable hardware van de one kunnen trekken wat Polyphony en Naughty Dog met de PS4 kunnen gaan doen.

Doe niet alsof er niks aan de hand is maar geniet zeker van de Forza 5 trailers.

Beetje meer respect voor andermans mening en keuze mag ook wel
First Party launchgames zijn imo juist wel een goede graadmeter van wat er mogelijk gaat zijn. Dat zijn ook de games waar de code voor de developers beschikbaar zal zijn om te zien hoe het 1 en ander in elkaar zit. Verder doe je wel weer erg negatief, maar dat zijn we van je gewend.

[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 06-11-2013 16:40 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snel oordeel obv games die op z'n best een port zijn naar next gen.

Ghost heeft aardige issues op de PS4, volgende week weten we ook of de 720p versie op de XBO ditzelfde heeft.
Working with the theoretical hardware would have been a disaster if... honestly, the hardest thing to deal with is not the architecture. It's the OS (operating system) of the systems. That's the thing that comes on the latest. The Xbox One's OS on their box versus the Sony OS, becomes the hardest. All the SDKs and stuff you have to work with - that's the stuff that changes, not the hardware itself.
Er zou al een filmpje op YT zijn geweest van de XBO vesie, zouden die safe hebben gespeeld op 720p 60fps zonder drops? In dat geval niet eens zo'n slechte zet. Maarja, gaat voor de meeste enkel om de resolutie toch? ;)

edit
Footage of the Xbox One version also appeared to highlight frame drops, although it isn't clear whether the drops are due to a processing error of the footage itself or indicative of the final product.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 06-11-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

SinergyX schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:49:
[...]

Snel oordeel obv games die op z'n best een port zijn naar next gen.

Ghost heeft aardige issues op de PS4, volgende week weten we ook of de 720p versie op de XBO ditzelfde heeft.

[...]

Er zou al een filmpje op YT zijn geweest van de XBO vesie, zouden die safe hebben gespeeld op 720p 60fps zonder drops? In dat geval niet eens zo'n slechte zet. Maarja, gaat voor de meeste enkel om de resolutie toch? ;)

edit

[...]
Infinity Ward zijn gewoon een stel prutsers. Waarom zouden ze het op safe spelen bij Xbox One en niet bij de PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Het zijn inderdaad de prutsers van IW die er een bende van gemaakt hebben. Zij moeten onder tijdsdruk ieder jaar (2 jaar dan) een game afleveren ten koste van alles.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.cinemablend.co...ll-Duty-Ghosts-60354.html
This isn't some conspiracy to rag on the Xbox One but it is a confirmation that Call of Duty: Ghosts' poor performance on the PS4 isn't wholly owed to Sony's new generation console alone. This problem is a shared experience across both next-gen consoles. Funnily enough, there hasn't been any noteworthy mention of the Wii U dropping frames. Oh, the irony.
Iedereen aan de Wii-U!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Pre order cancellen en de Nintendo in huis halen dus ;)

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Las zelfs op Neogaf van iemand die met 2 Titans last had van framedrops 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

arnoutzw schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:22:
Las zelfs op Neogaf van iemand die met 2 Titans last had van framedrops 8)7
Dat gebeurt vaker, soms is dualGPU langzamer dan single...

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wii U is wel weer een stap terug in resolutie: 880x720 voor Ghosts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
We kunnen zo onderhand wel de conclusie trekken dat IW gewoon geprutst heeft. De ps3, ps4 en pc versies hebben last van framerate problemen. Over de x1 versie weten we nog niks, behalve dan dat die op 720p native rendert blijkbaar. X1 reviews hebben een embargo tot 12 november helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:30:
We kunnen zo onderhand wel de conclusie trekken dat IW gewoon geprutst heeft. De ps3, ps4 en pc versies hebben last van framerate problemen. Over de x1 versie weten we nog niks, behalve dan dat die op 720p native rendert blijkbaar. X1 reviews hebben een embargo tot 12 november helaas....
Vreemd genoeg zit ik veel met een x360 speler mee te kijken, die geeft aan dit niet te merken.
(ik kan het zelf niet zien, omdat het een 540 30fps stream is met regelmatig lag)

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 06-11-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Xbox One cloud updates may reboot your console mid-session, says Microsoft exec
Xbox One’s cloud framework will update on a regular basis and this could lead to the system rebooting mid-session, according to Xbox Live lead program manager at Microsoft John Bruno.

Bruno hosted a presentation at GDC Next yesterday entitled “On Demand Compute: Power For Games,” and IGameResponsibly was apparently there to hear what he had to say.

During the session, Bruno said that cloud-based system Xbox Live Compute has been in development for 18 months and is derived from Windows Azure tech. He conceded that the tech initially received criticsm from publishers such as Ubisoft early on, but that Respawn Entertainment was an easier sell.

Now, the studio is using Xbox Live Compute to offload many facets of Titanfall’s online play to the cloud, such as NPC AI, an more.

Touching on the issue of the Xbox One’s cloud-based updates Bruno explained, “Once in a while, rather frequently actually, the host OS will require an update, meaning the physical machine is going to get rebooted, whether your code is running or not. That’s a problematic thing for a game, and is oftentimes is in the middle of a multiplayer session, we’ve worked very hard to overcome that, but that’s not to say it’s going to be a reality in every case.”

This could be very problematic indeed. The site pressed Bruno on this issue and asked how disruptive these updates will be given Titanfall’s status as an online-only release. They also asked him about the worst-case scenario of Microsoft’s cloud servers failing altogether.

He replied, “I can’t answer that. I don’t know what the guys over at Titanfall have built into their game. It’s up to the game developer. If they want to rely more on our XBLC service, we’re happy to support that. We do provide a platform for them to persist data, but that’s up to the developer to utilize that.”

It begs the question of Titanfall’s performance without the cloud. Will it still run without cloud servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
[...]

Blijkbaar is het met Destiny vooralsnog niet veel anders:

http://www.examiner.com/a...lution-differences-hinted

Nou weet ik niet of examiner een betrouwbare bron is voor dit soort zaken, maar als dit waar is dan is het een vreemde zaak.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
SinergyX schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:31:
[...]

Vreemd genoeg zit ik veel met een x360 speler mee te kijken, die geeft aan dit niet te merken.
(ik kan het zelf niet zien, omdat het een 540 30fps stream is met regelmatig lag)
De x360 versie (en misschien de wiiU versie) zijn dan ook de enige versies waarover je niet zoveel klachten hoort. Blijft natuurlijk wel een vreemde situatie, lijkt erop dat Treyarch toch wat kundiger is als je kijkt naar BLOPS II. Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat de druk voor IW gewoon te groot was; een current-gen versie (X360/PS3), half next-gen versie (ja de wiiU..) next-gen versie (X1/PS4) en ook nog eens een pc versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PBP Dit me denken aan mijn UPC box van jaren geleden die ging ook altijd vrolijk updaten rond prime-time en tijdens films 8)7 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Weet iemand wanneer we reviews of beschouwingen van de consoles kunnen verwachten door de gamesites. Ik lees veel over embargo's, maar wanneer eindigen die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.gameinformer.c...osts-to-retail-sales.aspx

Ongelooflijk... Dus over een jaartje krijgen we een nog erger wanproduct.. want tja, het verkoopt toch...

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-11-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

joffrey19 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:10:
Weet iemand wanneer we reviews of beschouwingen van de consoles kunnen verwachten door de gamesites. Ik lees veel over embargo's, maar wanneer eindigen die.
Voor de PS4 zal dat vermoedelijk ergens volgende week zijn. In Amerika tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
PBP schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:37:
[...]

Voor de PS4 zal dat vermoedelijk ergens volgende week zijn. In Amerika tenminste.
Ik dacht dat Xbox One embargo op 12/11 lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:15:
http://www.gameinformer.c...osts-to-retail-sales.aspx

Ongelooflijk... Dus over een jaartje krijgen we een nog erger wanproduct.. want tja, het verkoopt toch...
Tja, het blijft verkopen. Bijzonder, maar geeft toch wel aan dat er nog een markt voor is, en dat het merendeel van de mensen kennelijk geen reviews leest voor ze wat kopen. D'r zijn genoeg mensen die jaarlijks heel hard roepen het niet te gaan kopen, en het vervolgens alsnog doen. (en volgens mij heb ik me daar ook nog wel eens schuldig aan gemaakt..).

Kan Activision verder geen ongelijk geven, als ik een product op de plank had liggen waar ik met 'minimale' effort zo vreselijk veel geld mee kan verdienen zou ik het ook uitmelken tot en met. D'r komt een dag en dan stort die markt in, en dan zullen ze wel moeten. Tot die tijd is het uitmelken geblazen.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:47
BM schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:44:
[...]

Tja, het blijft verkopen. Bijzonder, maar geeft toch wel aan dat er nog een markt voor is, en dat het merendeel van de mensen kennelijk geen reviews leest voor ze wat kopen. D'r zijn genoeg mensen die jaarlijks heel hard roepen het niet te gaan kopen, en het vervolgens alsnog doen. (en volgens mij heb ik me daar ook nog wel eens schuldig aan gemaakt..).

Kan Activision verder geen ongelijk geven, als ik een product op de plank had liggen waar ik met 'minimale' effort zo vreselijk veel geld mee kan verdienen zou ik het ook uitmelken tot en met. D'r komt een dag en dan stort die markt in, en dan zullen ze wel moeten. Tot die tijd is het uitmelken geblazen.
Ach, ik heb Ghosts als pre-order staan voor de PS4. Daarvoor heb ik MW2 als laatste CoD gespeeld. De CoD games zijn zo erg niet om te kopen als je er enkele over slaat. De multiplayer blijft je een lange tijd zoet kunnen houden en ook daarin zitten best wel weer nieuwe elementen zodra je een aantal games skipped.

Wat dat betreft is CoD eigenlijk voor FPS games wat FIFA is voor voetbal games. Eens in de 5 jaar een nieuwe versie aanschaffen is ruim voldoende. Nieuw grafisch jasje, enkele nieuwe features en je kunt honderden uren speelplezier erin kwijt.

Ik denk dan ook niet dat de markt voor Activision hierin echt zal komen in te storten. Ze hebben een goed gevestigde naam qua FPS'. Het is een relatief veilige aankoop voor welk platform dan ook. En ook de niet gamer kent CoD wel. Daar zullen nog heel wat deeltjes van aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:59
Op gamer.nl staat dat de Ghost versie van de PS4 superieur is aan die van de Xone.
Dat vind ik wel een heel groot verschil. Gelukkig ga ik die game niet spelen. Maar IW heeft wel een franchise nu definitief verkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is het wel een grootschalig wetenschappelijk experiment wat ze uitvoeren. Hoe ver kunnen we gaan met het uitmelken van een gamefranchise zonder enige waardevolle vernieuwingen en toevoegingen, voordat we minder dan 1 miljard ophalen... :) Dit zal de 2e CoD zijn van alle 'main cods' op pc en consoles die ik niet koop. Modern Warfare 3 was de andere.

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-11-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
‘Destiny’ PS4 and Xbox One beta resolution differences hinted

The upcoming multiplatform video game, “Destiny,” may not look the same on the PS4 and Xbox One. According to a report by Gear Nuke on Nov. 3, a tester who got to play an alpha version of the shared-world shooter disclosed that the multiplatform video game has better graphics on Sony’s new console when compared to Microsoft’s next-generation system.

The individual stated that the PS4 version of “Destiny” looks sharper that the Xbox One iteration, suggesting that the video game will have resolution differences between the two platforms. He also hinted that players will be able to spot the disparity with the upcoming multiplayer beta as the development team at Bungie is unlikely to make any major visual changes to the build. You can find several screenshots from the forthcoming game in the slideshow near the top of this article.

The public play test for the shared-world shooter is scheduled to take place early next year on the PS3, PS4, Xbox 360 and Xbox One. Players will be able to get into the multiplayer beta by redeeming a code that can be acquired from pre-ordering the video game at select retailers or through other sources.

The PS4 has been reported as to having a significant power advantage over the Xbox One in terms of graphics. As a result, games like “Battlefield 4,” “Call of Duty: Ghosts” and the aforesaid “Destiny” runs on a higher resolution on Sony’s new consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"It's less to do with specs and more to do with what you do with those specs"
Xbox One launch title devs on the Xbox One power debate.
http://www.eurogamer.net/...t-you-do-with-those-specs

Opvallende punten:
What native resolution is Dead Rising 3?

Josh Bridge: 720p. And I'm really happy with that, with the sheer amount of stuff we have in an open world game locked at 30fps, that's just brilliant. Of course our UI (user interface) runs at 1080 native on top, but no, we're a 720p game locked at 30fps.
Forza Motorsport 5: 1080p/60fps

Dan Greenawalt, creative director, Turn 10

What challenges did you face getting the game running at 1080p and 60fps?

Dan Greenawalt: You don't happen your way into 1080p, it doesn't matter how much power you have. You plan it from the beginning. And 60fps is even harder - it has to be in the culture of your team that every little aspect of content, the code, everything has to be developed that way. You start off with that plan and you build that plan.
Ryse

The difference between 900 and 1080 it's like... when some of the best rendering programmers in the world, when we sit down and look at the difference and they're like, no, 900 is fine, the difference is infinitesimal that you're not going to really recognise it.

[ Voor 71% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 06-11-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En het stukje over 1080 naar 900:
And then you look at the two and you go, well, what do we get for 900? Well PJ, you have 10 more AI on the screen. Sold! To a lot of people it might seem like an oversimplification, but it's the absolute truth. What's the best for your game? Games like a shooter, running at 60 frames per second would be important to me because you really want that twitch response. So if people choose a lower res and a higher frame-rate, then as long as the game is good and it looks beautiful for what they're doing or what they want to hit, then that's fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Game informer over Ryse

"I spent two hours with the Xbox One title, but it felt like I was entering random numbers into a computer rather than actually playing a video game."

"After a painfully generic story intro, the game began teaching me similarly uninspired combat mechanics. While it tries to sound like an in-depth action game with familiar elements like perfectly-timed blocks and focus meters, the actual experience is anything but deep."

"With my left hand completely off the controller, I was able to slice and dice through tons of enemies simply by inputting the same sequence ad nauseum. On a couple of occasions, the game would shift to sequences that involved me defending an area with crossbow stations or ordering my men to block arrows with their shields. These were somehow even less exciting than the tedious swordplay."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neem zelf het artikel met een korrelzout aangezien het allemaal dev's zijn die deals met Microsoft gesloten hebben. Het komt gewoon neer op 720P is helemaal niet zo erg als je ziet wat we allemaal op het scherm laten zien. Het is een mooi compromis voor de Xbox One maar het is niet voor niks dat alle 3rd party's het krachtverschil tussen XO en PS4 gebruiken voor een hogere native resolutie op de laatste. het is makkelijk om te doen en maakt het geheel toch weer een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43
arnoutzw schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:27:
Neem zelf het artikel met een korrelzout aangezien het allemaal dev's zijn die deals met Microsoft gesloten hebben. Het komt gewoon neer op 720P is helemaal niet zo erg als je ziet wat we allemaal op het scherm laten zien. Het is een mooi compromis voor de Xbox One maar het is niet voor niks dat alle 3rd party's het krachtverschil tussen XO en PS4 gebruiken voor een hogere native resolutie op de laatste. het is makkelijk om te doen en maakt het geheel toch weer een stuk mooier.
Alle 3rd party's? Volgens mij tot nu toe toch alleen IW en Dice.
NBA 2K14 en UFC hebben beide 1080p, van anderen is volgens mij nog niks bevestigd.

[ Voor 0% gewijzigd door Xgar op 06-11-2013 19:34 . Reden: Titel was incompleet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Origins schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:07:
Game informer over Ryse

"I spent two hours with the Xbox One title, but it felt like I was entering random numbers into a computer rather than actually playing a video game."

"After a painfully generic story intro, the game began teaching me similarly uninspired combat mechanics. While it tries to sound like an in-depth action game with familiar elements like perfectly-timed blocks and focus meters, the actual experience is anything but deep."

"With my left hand completely off the controller, I was able to slice and dice through tons of enemies simply by inputting the same sequence ad nauseum. On a couple of occasions, the game would shift to sequences that involved me defending an area with crossbow stations or ordering my men to block arrows with their shields. These were somehow even less exciting than the tedious swordplay."
Vind het prima als je negatief nieuws plaatst, maar gooi er dan ook wat andere previews bij, zodat het ook wat in perspectief wordt geplaatst ;)

http://uk.ign.com/videos/...e-son-of-romes-redemption

Het zal een love it or hate it game worden denk ik. Zoals meerdere crytek games :P. Enige wat ik me afvraag is wat de moeilijkheidsgraad is waar de demo op staat. Hoop dat die op easy staat :P

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-11-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xgar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:32:
[...]

Alle 3rd party's? Volgens mij tot nu toe toch alleen IW en Dice.
NBA 2K14 en UFC hebben beide 1080p, van anderen is volgens mij nog niks bevestigd.
Klopt maar bedoelde meer als ze de mogelijkheid hebben. Die titels die jij noemt zijn specifiek ontwikkeld op die resolutie.

Bovendien wordt Destiny nu ook gehint:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:33:
[...]

Vind het prima als je negatief nieuws plaatst, maar gooi er dan ook wat andere previews bij, zodat het ook wat in perspectief wordt geplaatst ;)

http://uk.ign.com/videos/...e-son-of-romes-redemption

Het zal een love it or hate it game worden denk ik. Zoals meerdere crytek games :P. Enige wat ik me afvraag is wat de moeilijkheidsgraad is waar de demo op staat. Hoop dat die op easy staat :P
Excuses!

http://www.joystiq.com/20...low-slung-combat-ceiling/
http://www.shacknews.com/...ome-preview-pretty-boring

Wat opvalt is ze vinden het grafisch mooie games, maar snel saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43
arnoutzw schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:36:
[...]

Klopt maar bedoelde meer als ze de mogelijkheid hebben. Die titels die jij noemt zijn specifiek ontwikkeld op die resolutie.

http://www.examiner.com/s...ifferences-hinted#slide=4
Er zijn er 2 die ervoor gekozen hebben en 2 niet, verder is nog niks bekend.
Beetje raar om dan maar te zeggen dat het voor allemaal geldt.

Sowieso lijkt me dat NBA 2K14 en UFC ook wel teruggeschroefd waren als dat nodig was geweest.

Destiny is niet meer dan een gerucht, die komt nog lang niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik zei... plaats die previews van Ryse in perspectief.. ;)

http://venturebeat.com/20...war-and-thats-ok-preview/
http://www.gamespot.com/a...entertained/1100-6415901/

[ Voor 46% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-11-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
arnoutzw schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:36:
[...]

http://www.examiner.com/s...ifferences-hinted#slide=4
Mmm ook al is het ver weg, en vooralsnog een gerucht is het dan zo dat je eerder dan een jaar al gaat merken dat er een behoorlijk verschil kan zijn tussen de 2 consoles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speculeren kan altijd :P

Leuk Project Spark filmpje: YouTube: Project Spark - Costumes & Character Customization

En D4 gameplay: http://uk.ign.com/videos/...st-game-and-thats-awesome. Leuk sfeertje en voor mensen met kinect vrees, het kan volgens mij ook met de controller.

[ Voor 97% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-11-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Vergelijkbaar met Killzone dus. Beide erg mooi, maar weinig diepgang. Van Killzone wist ik dit al, van Ryse moeten we het nog even afwachten.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Spacey23 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:59:
[...]

Vergelijkbaar met Killzone dus. Beide erg mooi, maar weinig diepgang. Van Killzone wist ik dit al, van Ryse moeten we het nog even afwachten.
Ryse had ik al niets mee, maar had de uitspraken over die game al verwacht.
Game ziet er goed uit! maar qua gameplay was het alles behalve indrukwekkend. (lees snel vervelend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
Spacey23 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:59:
[...]

Waarom "van Killzone wist ik dit al"?

Lijkt me gewoon dat het voor beide games een kwestie van afwachten is voor een definitief verdict over de game in zijn geheel en in zijn uiteindelijk staat.

En het lijkt me sterk dat je Killzone Shadow Fall al volledig gespeeld zou hebben. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cyrso op 06-11-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Cyrso schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:04:
[...]

Waarom "van Killzone wist ik dit al"?

Lijkt me gewoon dat het voor beide games gewoon nog moeten afwachten voor een definitief verdict in zijn uiteindelijke staat en over de game in zijn geheel.
Van Killzone zijn er al meerdere delen verschenen en ze doen hetzelfde trucje gewoon weer opnieuw. Grafisch indrukwekkend, maar daar houdt het ook direct op. Heb alle delen geprobeerd, maar binnen 2 uur was ik er al op uitgekeken.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Code activeren op XO:

https://vine.co/v/hIAEZuQp5MK

Dat is snel :P
Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!