Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Spacey23 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:06:
[...]

Van Killzone zijn er al meerdere delen verschenen en ze doen hetzelfde trucje gewoon weer opnieuw. Grafisch indrukwekkend, maar daar houdt het ook direct op. Heb alle delen geprobeerd, maar binnen 2 uur was ik er al op uitgekeken.
Killzone SF is iig meer verhalend dan de vorige delen, gameplay is ook uitgebreider met o.a. de owl, levels zijn op meerdere manier te doorspelen (stealth, bruut geweld of een combi daarvan).

Brengt de laatste trailer ook wel een beetje over:

:9~

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Is dat een Sony TV? :)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Denk het wel, zo'n 4K TV zelfs.

Deze: pricewatch: Sony KD-55X9005A Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed nieuws:De thirdparty Racesim Project Cars komt ook naar nextgen :9 :

http://www.wmdportal.com/...t-cars-races-to-next-gen/

Enkele Features:
PROJECT CARS represents THE ULTIMATE DRIVER JOURNEY...

FRANCHISE MODE allows you to carve out a personalized career starting in the Karting world and then progressing on to whichever motorsport specialization you prefer including Rally, Touring Cars, Open-Wheel, GT, Le Mans, and many more!

Play CO-OP with a friend as Driver/Co-Driver

FULL TEAM MANAGEMENT... Have a large number of friends? Create, manage, and compete together!
Experience the excitement of PIT STOPS like you've never seen before!

Revolutionary PIT-2-CAR RADIO gives you the strategic advantage

DYNAMIC Time Of Day & Localized Weather make every race unique and challenging

10+ GAME MODES covering every form of motorsport

CLOUD-BASED SOCIAL NETWORK allows you to connect with friends, compare times & scores, compete and challenge each other, and share content

USER-GENERATED CONTENT - Create your own liveries, decals, tuning setups, and even events! Then share them with the world - either for free, in-game credits or even real money!

PUSHING TO THE LIMITS - Advanced physics, lighting, and AI
edit: Screens http://www.flickr.com/pho...2/sets/72157631616739725/ :9~

[ Voor 83% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 06-11-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Spacey23 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:06:
[...]

Van Killzone zijn er al meerdere delen verschenen en ze doen hetzelfde trucje gewoon weer opnieuw. Grafisch indrukwekkend, maar daar houdt het ook direct op. Heb alle delen geprobeerd, maar binnen 2 uur was ik er al op uitgekeken.
Ok, fair enough. :) Ik heb zelf nog nooit een Killzone game gespeeld, dus zelf kan ik er niet over oordelen.

Toch lijkt KZ: Shadow Fall er toch compleet anders uit te zien en ook de gameplay lijkt flink getweakt hoewel niets revolutionair, dus naar mijn mening is het te voorbarig om de game op voorhand zo flink af te schrijven, de previews waren dacht ik toch consensueel positief? ([url=Met name deze]http://www.gamereactor.eu/articles/96034/A+new+Killzone+for+a+new+generation/[/url] preview klonk erg veelbelovend, het verhaal klinkt ook veel interessanter, veel minder generiek dan ik verwacht had.

Maar goed, zoals ik al zei, gewoon afwachten en zien wat het uiteindelijk wordt, ook voor Ryse. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
Xgar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:43:
[...]

Destiny is niet meer dan een gerucht, die komt nog lang niet uit.
Niet meer dan een gerucht, net zoals BF4 720p en COD 720p een gerucht was. ;)
Vooral negeren en je kop in het zand steken, totdat het moment komt dat een lagere resolutie bevestigd wordt. Kunnen we dan met zijn allen in koor roepen dat een lagere resolutie niet uitmaakt, het online lekker loopt en je het grafische verschil toch niet ziet. :O
Spacey23 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:59:
[...]

Vergelijkbaar met Killzone dus. Beide erg mooi, maar weinig diepgang. Van Killzone wist ik dit al, van Ryse moeten we het nog even afwachten.
LMAO Wat een verbitterde reactie weer. :z

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43
zwembroek schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:01:
[...]

Niet meer dan een gerucht, net zoals BF4 720p en COD 720p een gerucht was. ;)
Vooral negeren en je kop in het zand steken, totdat het moment komt dat een lagere resolutie bevestigd wordt. Kunnen we dan met zijn allen in koor roepen dat een lagere resolutie niet uitmaakt, het online lekker loopt en je het grafische verschil toch niet ziet. :O

[...]

Dus omdat 2 geruchten m.b.t. resolutie waar zijn, is meteen elk gerucht waar?
Daarbij heb ik niet geroepen dat een lagere resolutie niet uitmaakt of dat je het verschil niet ziet.
Ook heb ik niks over online gezegd, hoewel het lekker lopen van online me op zijn zachts gezegd wel belangrijk lijkt voor een MP game.

Weer een voorbeeld van een game met een gelijke resolutie:

http://n4g.com/news/13874...-and-xbox-one-confirms-ea

[ Voor 9% gewijzigd door Xgar op 06-11-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:01:
[...]
Hij geeft gewoon zijn mening over 2 spellen. Omdat Killzone in zijn ogen niet zo boeiend is op basis gameplaybeelden en de ervaringen die hij heeft met deeltje 1, 2 en 3 is zijn reactie verbitterd? LMAO :D

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Toch wel mooie actie van Microsoft

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/capture0spi0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Ik vraag me af waar je allemaal aan moet voldoen.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
arnoutzw schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:14:
Goed nieuws:De thirdparty Racesim Project Cars komt ook naar nextgen :9 :

http://www.wmdportal.com/...t-cars-races-to-next-gen/

Enkele Features:

[...]

edit: Screens http://www.flickr.com/pho...2/sets/72157631616739725/ :9~
Helaas zijn ze daar nu al 5 jaar aan bezig ofzo? En het is verre van af volgens mij. Dus 2015 zal het zeker wel worden helaas.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
treative schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:10:
Ik vraag me af waar je allemaal aan moet voldoen.
Wrs voor een zeker bedrag uitgegeven hebben op Xbox Live. Zelf heb ik Xbox Live gehad sinds dag 1, en nooit onderbroken geweest, maar ik heb geen email gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Van MS Twitter:

"We considered a variety of things like Gamerscore, LIVE tenure, & other factors in markets where #XboxOne is available."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
NBA 2K14 trailer
X-Fighter schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:29:
[...]

Wrs voor een zeker bedrag uitgegeven hebben op Xbox Live. Zelf heb ik Xbox Live gehad sinds dag 1, en nooit onderbroken geweest, maar ik heb geen email gehad :(
Je krijgt de 22e een bericht in je inbox. Gaat om hoelang je lid bent waarschijnlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door treative op 06-11-2013 23:40 ]

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
treative schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:39:
NBA 2K14 trailer

[...]

Je krijgt de 22e een bericht in je inbox. Gaat om hoelang je lid bent waarschijnlijk.
Ik dacht dat je nu al een bericht kreeg, en dan nog eens de 22ste. Nu ja ik zal zien, heb redelijk lage gamerscore voor het aantal games dat ik wel gespeeld heb.

57 games gespeeld, maar 15211 punten..., 32% completion rate.
Ook nooit echt geld uitgegeven aan games, buiten 1x 12€ aan liedjes voor Lips :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
Dit hier al gepost?
http://www.gametrailers.c...n-the-battle-of-the-bands

Ik moest erg lachen. Leuke symboliek (Console War - Battle of the Bands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit alleen een foutje in, Titus Fallen speelt ook voor the Peecee's :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
k-city schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:39:
Van MS Twitter:

"We considered a variety of things like Gamerscore, LIVE tenure, & other factors in markets where #XboxOne is available."
Hm, met name dat laatste zou betekenen dat wij als Nederlanders dat bericht nog niet zullen krijgen. Of is er iemand met een XBL account geregistreerd in Nederland, die dit mailtje heeft ontvangen?

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MS tries to put X1 into small glass box with no holes, discovers it overheats :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6ZxvbsX.jpg
We just got our X1 demo in store, only...it's not a demo, it's a cut in half fake xbox 1 with a media player running it, the screen is playing X1 games obviously.

The games coordinator was expecting an actual REAL X1, only he was told that it overheats in the display case so we got this instead, needless to say I'm kinda disappointed that I don't get to try out next gen :(
Dit was ook nieuws bij PS4 toch? 8)7

Harstikke normaal dat dat gebeurd in van die demo kiosken zonder voldoende ventilatie van de kiosk zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 07-11-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Niks gelijke resolutie...EA geeft hier een politiek correct antwoord omdat ze niet spreken over een native resolutie. De ontwikkelaar zelf heeft al meerdere keren (indirect) aangegeven dat de PS4 versie de beste versie is. Wacht de berichten na release maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
k-city schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:39:
Van MS Twitter:

Vallen we hier in NL toch weer mooi buiten de boot, of de moeten rond de release van de X1 hier nog een keer zo'n actie starten..
arnoutzw schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:27:
MS tries to put X1 into small glass box with no holes, discovers it overheats :+

[afbeelding]

[...]

Harstikke normaal dat dat gebeurd in van die demo kiosken zonder voldoende ventilatie van de kiosk zelf.
Dat hadden ze na de 360 demo kiosks dat toch kunnen weten. Daar heb ik er teveel van zien staan met een RROD :p

[ Voor 41% gewijzigd door BM op 07-11-2013 09:38 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Alvanosa schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:45:
[...]

Blijkbaar is het met Destiny vooralsnog niet veel anders:

http://www.examiner.com/a...lution-differences-hinted

Nou weet ik niet of examiner een betrouwbare bron is voor dit soort zaken, maar als dit waar is dan is het een vreemde zaak.
Waarom is dat toch zo vreemd? Veel meer power in de GPU, veel sneller ram, waarom zou dat toch dezelfde graphics opleveren? Because of... secret sauce?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EfBe schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:37:
[...]

Waarom is dat toch zo vreemd? Veel meer power in de GPU, veel sneller ram, waarom zou dat toch dezelfde graphics opleveren? Because of... secret sauce?
Als je wil lachen moet je misterx lezen die heeft mooie verklaring gevonden dat de 3 displayplanes die de Xbox One ondersteund soort Crossfire is 2x1.6TF+ 1 voor OS 8)7 :+ Waar het werkelijk gewoon een feature is dat je de interface 1080P kan laten zien en de game 720P (zoals Deadrising 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:00

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

@zwembroek,

Jij hebt geen plank maar een heel dak voor je harses.

Bij jou zijn geruchten altijd waar.
en als EA zelf zegt 1080P 30fps, dan is het weer bullshit. en is de ps4 versie veel mooier.

Net alsof de Xbox one geen enkele game in 1080p kan afspelen. Wat een apekool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
arnoutzw schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:27:

[afbeelding]

[...]

Kun je hier ook een bron bij vermelden? Want het zou me toch wat zijn als dit waar blijkt te zijn, na al het gebash op PS4 hierover.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alvanosa schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:29:
[...]

Kun je hier ook een bron bij vermelden? Want het zou me toch wat zijn als dit waar blijkt te zijn, na al het gebash op PS4 hierover.
Medewerker van een winkel op Neogaf:

http://www.neogaf.com/for...hp?p=88913800&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Alvanosa schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:29:
[...]

Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat vrijwel elke console, op een SNES na, in een afgesloten ruimte op een gegeven moment oververhit gaat raken.

*woehoe* shocking discovery...

Geen reden om te gaan flamen of bashen dus.

De demo stands die wel gewoon werken:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7xuqpeo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eNX2jaJ.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 07-11-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Dankje, ben benieuwd hoe MrX dit gaat verdedigen na al zijn wartaal die hij uitslaat om te beweren dat de X1 beter is dan de PS4 kwa specs. En het continu aanhalen van het overheaten van de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alvanosa schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:35:
Dankje, ben benieuwd hoe MrX dit gaat verdedigen na al zijn wartaal die hij uitslaat om te beweren dat de X1 beter is dan de PS4 kwa specs. En het continu aanhalen van het overheaten van de PS4.
En waar staat precies dat dit dus is gebeurd? Oh, het is niet gebeurd want 'dit werd hem verteld'.

Mij werd verteld dat zij geen echte X1 kregen in de display omdat hij eruit zou worden gejat. Dit is gewoon een cheap-ass model voor kleine winkeltjes die een simpele mediaspeler krijgen ipv echte X1.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 07-11-2013 10:38 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Alvanosa schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:35:
[...]

Maar zaten die PS4's ook in afgesloten dozen? Want ik begrijp daar het probleem niet van, dat is toch logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
X-Fighter schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:36:
[...]

Maar zaten die PS4's ook in afgesloten dozen? Want ik begrijp daar het probleem niet van, dat is toch logisch?
Voorzover ik weet is het eenmaal gebeurd in Barcelona, maar liet hij een waarschuwing zien op het scherm en een rode lijn. Nadat ze de box openden zodat er wat lucht bij kon was het zo weg.

Enkel blijft MrX erover doordrammen dat hij "Insiders" heeft die beweren dat de retail PS4 ook een probleem heeft met de hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Alvanosa schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:39:
[...]

Voorzover ik weet is het eenmaal gebeurd in Barcelona, maar liet hij een waarschuwing zien op het scherm en een rode lijn. Nadat ze de box openden zodat er wat lucht bij kon was het zo weg.

Enkel blijft MrX erover doordrammen dat hij "Insiders" heeft die beweren dat de retail PS4 ook een probleem heeft met de hitte.
Who cares about Mister X? We hebben dat hoofdstuk hier afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Chrosser schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:44:
@zwembroek,

Jij hebt geen plank maar een heel dak voor je harses.

Bij jou zijn geruchten altijd waar.
en als EA zelf zegt 1080P 30fps, dan is het weer bullshit. en is de ps4 versie veel mooier.

Net alsof de Xbox one geen enkele game in 1080p kan afspelen. Wat een apekool.
LOL Dat zeg ik helemaal niet. Het maakt me verder ook helemaal niks uit. En over dat dak voor mijn harses zoals jij aangeeft, daar denk ik het mijne van. Ik bedoel hoe duidelijk wil je iets hebben voordat je iets accepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:16
Ik zie iedere website zeggen (Mediamarkt, Gamemania, Bartsmit) dat als je de eerste preorder niet heb gehaald je de PS4 later pas krijgt (december-januari)? Is het niet zo dat de mediamarkt, bartsmit hem gewoon in de winkel verkoopt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:34:
[...]

Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat vrijwel elke console, op een SNES na, in een afgesloten ruimte op een gegeven moment oververhit gaat raken.

*woehoe* shocking discovery...

Geen reden om te gaan flamen of bashen dus.

De demo stands die wel gewoon werken:
[afbeelding]

[afbeelding]
Valt wel mee hoe groot die kinect is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
De stand ziet er niet uit, ik denk dat het een tijdelijk iets is. Deze zijn namelijk niet hufterproof.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
mprkooij schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:06:
Ik zie iedere website zeggen (Mediamarkt, Gamemania, Bartsmit) dat als je de eerste preorder niet heb gehaald je de PS4 later pas krijgt (december-januari)? Is het niet zo dat de mediamarkt, bartsmit hem gewoon in de winkel verkoopt? :?
Ik heb een hele tijd geleden een pre-order gedaan bij de Mediamarkt (in de winkel zelf). Ik moest daar een aanbetaling doen van 50,- en kreeg een bon mee. Op 29 november kan ik met die bon naar de winkel om mijn PS4 af te halen, en de rest van het bedrag netjes af te rekenen, of de doos pakken en rennen als een idioot, maar als nette nederlander betaal ik natuurlijk gewoon :P.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 14:11

TRK

mprkooij schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:06:
Ik denk dat de eerste aantal PS4's die binnenkomen al een ruime tijd gepreordered zijn, waardoor er tot die tijd geen PS4 in de schappen zal liggen.. Ik denk dat ze echt in de schappen komen te liggen nadat de 2e of zelfs 3e batch preorders zijn uitgeleverd.. Als je dit bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik denk dat het wel mee zal vallen met schaarste. Sowieso maak ik me er niet zo druk om, of ik het ding nou in december '13 of januari/februari '14 heb.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
AllSeeyinEye schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:27:
Ik denk dat het wel mee zal vallen met schaarste. Sowieso maak ik me er niet zo druk om, of ik het ding nou in december '13 of januari/februari '14 heb.
DAN PAS ?!?!?! 8)7 Just kidding.
Als je er zelf niet zo druk om maakt is er natuurlijk niks aan de hand. Ik zelf zit ondertussen al weken af te tellen :P. Niet zo zeer omdat ik een PS fanboy ben of iets, maar ik ben echt weer toe aan een console (nog steeds spijt van de verkoop van mijn PS3 en X360).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik denk dat de grote ketens echt wel consoles achter de hand houden om in de winkels te leggen, je wil namelijk niet continu nee verkopen lijkt me. Niet iedereen weet van pre-orderen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Phusebox schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:47:
Ik denk dat de grote ketens echt wel consoles achter de hand houden om in de winkels te leggen, je wil namelijk niet continu nee verkopen lijkt me. Niet iedereen weet van pre-orderen af.
Ik zelf zal voor de deur wachten op 29 november om mijn pre-order af te halen. Ik vermoed dat er met mij ook mensen voor de deur zullen staan zonder pre-order. Natuurlijk verkopen ze die dan direct (als ze al achter de hand houden voor losse verkoop), maar dan zul je binnen 1 uur na opening alsnog iedereen een "nee" moeten gaan verkopen. Dus of het veel uit maakt om consoles achter te houden voor losse verkoop weet ik niet, ik verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Phusebox schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:47:
Zou wel oneerlijk zijn voor de mensen die in de 2e batch zitten. Want waarom die mensen dan laten wachten terwijl ze er wel liggen? Klinkt niet echt logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
PBP schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:35:
[...]

Zou wel oneerlijk zijn voor de mensen die in de 2e batch zitten. Want waarom die mensen dan laten wachten terwijl ze er wel liggen? Klinkt niet echt logisch
Precies, daarom gebeurt dit ook niet.
Er zal misschien in de kleine zaakjes maar weinig op voorraad zijn (misschien niet door hun pre-orders)
Maar de grote ketens verkopen alles wat ze hebben, er is geen voorraad.
Hooguit wordt je naam genoteerd voor een volgende levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.videogamer.com..._skylanders_for_2014.html

Nieuwe COD bevestigd voor 2014! :9 Wedden dat ie weer Crossgen is en op een antieke engine draait |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutzw schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:56:

Nieuwe COD bevestigd voor 2014! :9 Wedden dat ie weer Crossgen is en op een antieke engine draait |:(
Ik mag toch hopen dat er eind volgend jaar nog amper multigen games worden gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40
uchiha tijntje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:04:
[...]

Ik mag toch hopen dat er eind volgend jaar nog amper multigen games worden gemaakt...
Ook volgend jaar zullen er meer xbox360's en ps3's zijn. Multigen zal pas over een jaar of 3 stoppen denk.

Zeker spellen als fifa en cod zullen nog een eeuwigheid crossgen blijven.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutzw schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:56:

Zou je ze ongelijk geven als ze met Ghost ook alweer de 1miljard hebben bereikt? Never change a winning team :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom ben ik ook voor een ban van de 360 en de PS3 vanaf begin 2014 :P

Dit is de 1e generatie dat bij launch zoveel multigen games heeft.. Dat zegt eigenlijk best wel wat over de sprongen voorwaarts die in vorige generatie werden gemaakt ten opzichte van deze generatie. Er zijn nooit meer zulke revoluties te verwachten zoals van 2D naar 3D, de 1e online games op consoles, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
uchiha tijntje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:33:
Daarom ben ik ook voor een ban van de 360 en de PS3 vanaf begin 2014 :P

Dit is de 1e generatie dat bij launch zoveel multigen games heeft.. Dat zegt eigenlijk best wel wat over de sprongen voorwaarts die in vorige generatie werden gemaakt ten opzichte van deze generatie. Er zijn nooit meer zulke revoluties te verwachten zoals van 2D naar 3D, de 1e online games op consoles, etc. :)
Zeg nooit nooit. VR voor de massa? Holografische projecties op je salontafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:02:
Zeg nooit nooit. VR voor de massa? Holografische projecties op je salontafel?
VR voor de massa? Nooit. Holo projecties? Ergens 2020 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het duurt nog jaren voordat het betaalbaar én goed werkend is (scherm/tracking is 1, interactie van de rest is is punt 2), dan nog de support vanuit games en zelfs dan is het nog de vraag wie er met zo'n ding op z'n kop wil zitten/rondlopen. Het is goeie 15 jaar geleden dat ik al in de arcade met VR speelde, wat is er in die tijd nu echt populair aan geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
SinergyX schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:59:
[...]

Het duurt nog jaren voordat het betaalbaar én goed werkend is (scherm/tracking is 1, interactie van de rest is is punt 2), dan nog de support vanuit games en zelfs dan is het nog de vraag wie er met zo'n ding op z'n kop wil zitten/rondlopen. Het is goeie 15 jaar geleden dat ik al in de arcade met VR speelde, wat is er in die tijd nu echt populair aan geworden?
Tjah, ik denk dan misschien heel simpel. Maar toen Full HD LED tv's uit kwamen betaalde je eerst voor een 36" ook ruim 3000-4000 euro. Nu koop je voor 1500 een 46"+ Full HD LED TV. Oftewel: techniek kan heel hard gaan.

Ik verwacht ook niet dat we binnen nu en 1 jaar goed werkende VR hebben voor de huis tuin en keuken "consumentjes", maar ik kan me maar zo voorstellen dat het wel heel hard kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat een TV enorm gewild product is, net als betere/snellere telefoons of andere groot geaccepteerde technieken (zelfs consoles).

VR (in z'n geheel) is dit niet, Sony doet dit al jaren voor zijn brilletje en heeft tot heden nog geen reden gezien om internationaal te gaan.

Als je dan kijkt naar bredere inzetbare alternatieven, grotere TV's of illumiroom van MS (was een demo, maar je ziet meer van zulke prototypes), blijft het een leuke gadget, maar zeker geen gemeengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Leuke tweet van Yoshida.

Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/4723/to7n.jpg

Zo ziet de PS4 er van binnen uit:

http://www.wired.com/gamelife/2013/11/ps4-gallery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
EricNL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:03:
[...]

Ik verwacht ook niet dat we binnen nu en 1 jaar goed werkende VR hebben voor de huis tuin en keuken "consumentjes", maar ik kan me maar zo voorstellen dat het wel heel hard kan gaan.
SinergyX schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:06:

VR (in z'n geheel) is dit niet, Sony doet dit al jaren voor zijn brilletje en heeft tot heden nog geen reden gezien om internationaal te gaan.
Euh... http://www.oculusvr.com/
Need I say more... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, genoeg. Maar daar gaat dit topic niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Met inmiddels ook een mooi filmpje erbij

Ongelovelijk wat een verschil toch weer in hardware tussen de PS en xbox. Daar waar de xbox one ook aan de binnenkant een uitstraling heeft van "we doen maar wat"

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/6972/20130514-XBOX-ONE-TEARDOWN-014.jpg

is de PS4 zo strak in elkaar gezet, zonder enige ruimte onbenut te laten. Ze moeten zich schamen in Redmond. De PS4 heeft zelfs een verwisselbare HDD én interne voeding... en is flink goedkoper...

Afbeeldingslocatie: http://www.wired.com/images_blogs/gamelife/2013/11/20131016-JAPAN-0382edit-660x440.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wired.com/images_blogs/gamelife/2013/11/20131016-JAPAN-0479_edit-660x440.jpg

Een tweakerhart moet hier sneller van gaan kloppen... ik zeg die video is frontpage materiaal.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

mooie vergelijking:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sAXaY7I.jpg
Ps4 ziet er idd wel een stukje beter uit.

En een video van de PS4 teardown incl uitleg

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 07-11-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
PS4 ziet er strakker uit inderdaad en nu weten we ook gelijk waarom de PS4 overhit raakte tijdens het Sony event. Iets meer ademruimte kan geen kwaad.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik de plaatjes zie snap ik wel dat Sony verlies draait op console-verkopen, teveel focus op looks aan de binnenkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Spacey23 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:05:
PS4 ziet er strakker uit inderdaad en nu weten we ook gelijk waarom de PS4 overhit raakte tijdens het Sony event. Iets meer ademruimte kan geen kwaad.
Ik zou zeggen stuur direct je solicitatie naar Sony. Zo te lezen weet jij wel hoe je een console moet maken. :Y) Zal ik @yosp dan alvast een tweet sturen zodat hij de productie van die miljoenen PS4 moet stopzetten? ;)

Alle gekheid op een stokje: ik denk dat ze bij Sony wel weten waar ze mee bezig zijn en dat ze wel iemand in dienst hebben die de powercalculaties kan maken en een thermometer kan bedienen, en de EC normering kan volgen. Design ziet er beter uit als bij de xbone en is zeker slimmer in elkaar gezet. Ik begrijp niet waarom MS dit niet voor elkaar kan krijgen.
SinergyX schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:14:
Zoals ik de plaatjes zie snap ik wel dat Sony verlies draait op console-verkopen, teveel focus op looks aan de binnenkant :P
LOL! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Arx op 07-11-2013 18:16 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de X1 een stuk zwart plastic over het moederbord, de HD en de blu ray drive zou plaatsen zou het prima zijn? :)

Dit doet niets af aan het feit dat de PS4 optimaal gebruik maakt van de ruimte :). De beschikbare loze ruimte van MS lijkt een better safe than sorry gedachte te zijn. Goh hebben ze ooit vervelende ervaringen gehad :+ .

Van binnen ziet de PS4 er zeker strakker uit. Het design zelf vind ik niet zo met die schuine zijdes. De PS2 staat nog op mijn lijstje van mooiste consoles van de afgelopen 20 jaar :)

[ Voor 73% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-11-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Arx schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:16:
[...]
Alle gekheid op een stokje: ik denk dat ze bij Sony wel weten waar ze mee bezig zijn en dat ze wel iemand in dienst hebben die de powercalculaties kan maken en een thermometer kan bedienen, en de EC normering kan volgen. Design ziet er beter uit als bij de xbone en is zeker slimmer in elkaar gezet. Ik begrijp niet waarom MS dit niet voor elkaar kan krijgen.
Ik tel vier componenten bij de XBox en een hele tafel vol bij de PS4. Dus ik vind niet dat je kan spreken van slimmer in elkaar gezet, hoogstens van verzorgder (en daar valt over te twisten). Feit is dat 95% van de kopers de binnenkant van hun nieuwe console hopelijk nooit te zien krijgt.

Daarnaast valt het verschil in grootte van de fan me ook op. Ik maak me zorgen over de productie van het geluid van een PS4 na een aantal jaren gebruik, dit in tegenstelling tot de grote fan in de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat mij vooral opvalt is dat de XO meer uit standaard componenten bestaat, standaard HD met kabeltjes aangelsoten, standaard dvd driver, aangepast ATX bordje etc, qua ontwerp en hardware niet veel bijzonderder dan een simpel pc'tje het had een of andere SFF pc kunnen zijn die zien er van binnen hetzelfde uit.

Terwijl bij de PS4 alles custom made lijkt en er echt gekekn is hoe ze de PS4 zo efficient kunnen maken door een kleinere apparaat incl voeding te produceren. Verbazende vindt ik dat een prijs van 399,- gewoon kosten dekkend is terwijl de XO met een veel simpeler ontwerp meer kost.
SinergyX schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:14:
Heeft allemaal weinig met looks te maken maar vooral met efficiëntie en airflow.

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 07-11-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Luit schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:23:
[...]

Ik tel vier componenten bij de XBox en een hele tafel vol bij de PS4. Dus ik vind niet dat je kan spreken van slimmer in elkaar gezet, hoogstens van verzorgder (en daar valt over te twisten). Feit is dat 95% van de kopers de binnenkant van hun nieuwe console hopelijk nooit te zien krijgt.

Daarnaast valt het verschil in grootte van de fan me ook op. Ik maak me zorgen over de productie van het geluid van een PS4 na een aantal jaren gebruik, dit in tegenstelling tot de grote fan in de Xbox.
Waar ik meer op doelde was de integratie van de voeding in de behuizing. :) Daarnaast vind de engineer in mij het mooi om te zien dat het moederbord ook de nodige verzorging heeft gekregen. Je kan wel zeggen dat niemand die te zien krijgt, maar wij als Tweakers zien hem toch? En even omdraaien: als het moederbord slordig ontworpen is: wat zegt dat dan over de rest van de console (geen verwijt naar de xbone!)? Kortom wel belangrijk!

Ook leuk om te zien is de chief hem met trots uit elkaar schroeft. :Y)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://ps4daily.com/2013/...-playstation-4-at-a-loss/

Met een PS+ abbo en games halen ze het in. Maar het is niet kostendekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Chaoss schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:38:
Wat mij vooral opvalt is dat de XO meer uit standaard componenten bestaat, standaard HD met kabeltjes aangelsoten, standaard dvd driver, aangepast ATX bordje etc, qua ontwerp en hardware niet veel bijzonderder dan een simpel pc'tje het had een of andere SFF pc kunnen zijn die zien er van binnen hetzelfde uit.

Terwijl bij de PS4 alles custom made lijkt en er echt gekekn is hoe ze de PS4 zo efficient kunnen maken door een kleinere apparaat incl voeding te produceren. Verbazende vindt ik dat een prijs van 399,- gewoon kosten dekkend is terwijl de XO met een veel simpeler ontwerp meer kost.
Hoezo is de PS4 kosten dekkend? Het is nog steeds zo dat Sony per PS4 console negatieve cijfers schrijft.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Klopt, maar niemand koopt een Playstation 4 zonder één of meerdere games. Het blijft een spelcomputer, en wat is een spelcomputer zonder games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
swopdark schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:45:
[...]
Daar waar de xbox one ook aan de binnenkant een uitstraling heeft van "we doen maar wat"
Imho eerder een gevalletje van: 'we moeten ten kostte van alles een nieuw rrod debacle verkomen'.
Maar eerlijk, gaan we de consoles nu vergelijken op hoe ze er van binnen uit zien? Ik vind de buitenkant van een console al niet heel belangrijk (heb een ps3 fat gehad, dus door het uiterlijk van een console kan ik wel heen kijken... :p), maar om me nu druk te gaan maken over de binnenkant 8)7 :p
X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:48:
Klopt, maar niemand koopt een Playstation 4 zonder één of meerdere games. Het blijft een spelcomputer, en wat is een spelcomputer zonder games :)
Sure, maar dat maakt de uitspraak 'Sony maakt verlies op de PS4' niet minder waar :)
Arx schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:39:
[...]
En even omdraaien: als het moederbord slordig ontworpen is: wat zegt dat dan over de rest van de console (geen verwijt naar de xbone!)? Kortom wel belangrijk!
Wat is slordig? Ik denk dat 99,9% van de mensen op tweakers niet kunnen oordelen of een moederbord technisch gezien 'slordig' is. Het ding kan er enorm rommelig uit zien, maar uitermate efficient werken. Belangrijkste is is dat tijdens de ontwerpfase goed nagedacht is over de werking van het spul, en daar hoeven we ons imho bij zowel Sony als MS geen zorgen over te maken. Die bedrijven doen niet 'zomaar wat'.

[ Voor 48% gewijzigd door BM op 07-11-2013 19:03 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

uchiha tijntje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:40:

In een recenter interview werd door Jim Ryan (President Sony Europa) gezegd dat de PS4 voor 399,- kosten dekkend was. Ik weet niet wat de waarheid is (en de exacte cijfers komen we voorlopig niet te weten).

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 07-11-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Bullet NL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:43:
[...]

Hoezo is de PS4 kosten dekkend? Het is nog steeds zo dat Sony per PS4 console negatieve cijfers schrijft.
Het enige officiele wat eigenlijk bekend is:
It's really important that across our ecosystem that we generate cash and profitability. The €399 price point, which I'm really thrilled about, allows us to to do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:48:
Zoals al eerder geschreven, dat Sony per console winst gaat maken geld alleen als een digitale game wordt (bij) gekocht via de eigen online store. Sony maakt dus helemaal geen winst per console wanneer dit "normale" games op disk zijn.

De situatie dat Sony winst op een console zou maken wanneer er 1 game wordt gekocht is veel te rooskleurig. Nogmaals, alleen wanneer deze game een digitale variant is (waar Sony begrijpelijk een veel hogere marge op kan pakken)

Afijn, we gaan het terug zien in de jaarcijfers....

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 07-11-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Bullet NL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:30:
[...]

Zoals al eerder geschreven, dat Sony per console winst gaat maken geld alleen als een digitale game wordt (bij) gekocht via de eigen online store. Sony maakt dus helemaal geen winst per console wanneer dit "normale" games op disk zijn.

De situatie dat Sony winst op een console zou maken wanneer er 1 game wordt gekocht is veel te rooskleurig. Nogmaals, alleen wanneer deze game een digitale variant is (waar Sony begrijpelijk een veel hogere marge op kan pakken)

Zoals eerder geschreven je kunt er niets over zeggen:
In een recenter interview werd door Jim Ryan (President Sony Europa) gezegd dat de PS4 voor 399,- kosten dekkend was. Ik weet niet wat de waarheid is (en de exacte cijfers komen we voorlopig niet te weten).
Zolang je niet in de boekhouding van SCE kunt kijken blijft het speculatie hoe het nu werkelijk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
[...]

Ik denk dat we dit dus helemaal nog niet kunnen zeggen of dit wel of niet het geval zal zijn. Zeker in Europa maakt Sony, vergeleken met de US price, iets meer winst (of: 'minder verlies'). Het enige wat officieel bekend is is, inderdaad, Jim Ryan's statement dat ze verwachten winst te maken met een prijs van €399 - of dat nou met PS+ of een game erbij is, dat weten we niet.

Misschien zijn de verliezen maar $20 per PS4 (en in dat geval is een retail game waarschijnlijk al genoeg om alle kosten terug te verdienen). Misschien $60, zoals IGN eerder dit jaar meldde, maar dan gaat het waarschijnlijk over de Amerikaanse prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:36:
[...]
Zoals eerder geschreven je kunt er niets over zeggen:
[...]
Zolang je niet in de boekhouding van SCE kunt kijken blijft het speculatie hoe het nu werkelijk zit.
Mijn reactie en die van Bullet waren naar aanleiding van jouw opmerking over kostendekkendheid ;)

Lees nog wel wat MP problemen voor BF4 op de PC. Hoop dat dit voor de release van de game op beide consoles niet van toepassing is.

Offtopic: je zult maar een Braziliaanse gamer zijn.... http://www.dualshockers.c...l-but-will-cost-over-800/

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-11-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
uchiha tijntje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:40:

Ach, ze hebben zo beiden hun zorgen:
Xbox 'Losing Microsoft $2 Billion Per Year & Should Be Dropped'

Xbox division allegedly costing Microsoft $2 billion per year.

Published on Nov 7, 2013
In the lead-up to the Xbox One's release, Nomura analyst Rick Sherlund has suggested that Microsoft's Xbox division is costing the company $2 billion per year.

Sherlund says that while Microsoft's Entertainment and Devices group, which includes Xbox, Windows Phone and Android, is profitable, this is almost exclusively due to Android payment royalties.

Sherlund argues that Microsoft should consider dropping out of the console market altogether, which seems impossible in the immediate future, given that Microsoft are just about to release the Xbox One.

If Sherlund's claims are accurate, Microsoft is losing around $2.5 billion a year on Xbox, Skype and Windows Phone once Android profits are taken out of the equation.

Via Business Insider

[ Voor 56% gewijzigd door SToRM666 op 07-11-2013 20:12 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Beste mensen, nu heb ik bij onze lieve gamemania een ps4 besteld. Al in Maart dit jaar dus had ik recht op een 'day one' Toen kwam het bericht ja je moet 50 euro voorbetalen. Nou prima dit enkele dagen voor de laatste dag toch gedaan. En voor de rest helemaal niets meer gehoord. Dus ik hoop dat dit goed gaat ....

En daarnaast hoe zit het met de prijzen van de games? Alle spellen 69,99 euro?! Dat vertik ik echt.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
CristianSchriev schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:26:
Beste mensen, nu heb ik bij onze lieve gamemania een ps4 besteld. Al in Maart dit jaar dus had ik recht op een 'day one' Toen kwam het bericht ja je moet 50 euro voorbetalen. Nou prima dit enkele dagen voor de laatste dag toch gedaan. En voor de rest helemaal niets meer gehoord. Dus ik hoop dat dit goed gaat ....

En daarnaast hoe zit het met de prijzen van de games? Alle spellen 69,99 euro?! Dat vertik ik echt.. 8)7
Retailers bepalen prijzen, adviesprijs is vaak €59.99-€69.99 (dit is voor de PS3 ook al jaren het geval). Als GameMania 69.99 vraagt, dan kun je altijd nog naar een andere winkel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52

De prijzen liggen vooralsnog hoog maar bij de kleinere webshops kun je vaak al 10 euro goedkoper uit zijn. tip: http://www.budgetgaming.nl/gamesonly/1/console-ps4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Uniciteit schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:30:
[...]

Retailers bepalen prijzen, adviesprijs is vaak €59.99-€69.99 (dit is voor de PS3 ook al jaren het geval). Als GameMania 69.99 vraagt, dan kun je altijd nog naar een andere winkel/
Prima, dat is ook heel logisch maar zelf dacht ik altijd dat de adviesprijs 59,99 was. En ook zoiets gelezen te hebben bij de PS4. Nu zag ik ook dat Bol de 70 euro aanhield. Dus even in de gaten houden gewoon en dit gaat meer online bestellen worden nu.

Natuurlijk wil ik veel gamebedrijven steunen voor het harde werk dat hun in bepaalde spellen stoppen en dit zal ik ook doen maar als bedrijven zo'n groot deel extra vragen alleen om hun eigen zakken te vullen..

En op hierboven: Bedankt! Even bookmarkje aan gemaakt!

[ Voor 3% gewijzigd door CristianSchriev op 07-11-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Die prijzen maakt ik me idd ook nog niet druk om, Ik heb een PS$+Killzone bundel bij Gamemania die ik da one krijg, dan vermaak ik me eerst wel met Killzone + de gratis PS+ titels.

Als Gamemania een goeie aanbieding heeft va Knack of AC4 tijdens de nachtlaunch dan neem ik die ook mee en anders kijk ik of ik die na een maand ergens goedkoop op kan pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Chaoss schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:48:
Die prijzen maakt ik me idd ook nog niet druk om, Ik heb een PS$+Killzone bundel bij Gamemania die ik da one krijg, dan vermaak ik me eerst wel met Killzone + de gratis PS+ titels.

Als Gamemania een goeie aanbieding heeft va Knack of AC4 tijdens de nachtlaunch dan neem ik die ook mee en anders kijk ik of ik die na een maand ergens goedkoop op kan pikken.
Hoe ben jij aan de killzone versie gekomen want ik las dat ze mensen daarvan op de hoogte gesteld hebben. Ik had niks gehoord (helaas..) en ook meteen vreemd. Ook weet ik niks van een nachtopening en heb ik verder nog niets gehoord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
CristianSchriev schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:10:
[...]

Hoe ben jij aan de killzone versie gekomen want ik las dat ze mensen daarvan op de hoogte gesteld hebben. Ik had niks gehoord (helaas..) en ook meteen vreemd. Ook weet ik niks van een nachtopening en heb ik verder nog niets gehoord :(
GameMania claimt contact te hebben opgenomen met de mensen die in aanmerking kwamen voor een upgrade naar een Killzone bundel (in volgorde van reserveringsdatum). Ik heb zelf bijvoorbeeld op 2 maart een pre-order geplaatst bij de GameMania in Utrecht en heb volgens de jongen die ik aan de telefoon had daar de laatste Killzone bundel met 2 controllers kunnen reserveren. Als je niet bent gebeld, kwam je niet in aanmerking (lees: de mensen die vóór jou hebben gereserveerd hebben de beschikbare bundels reeds 'opgemaakt'). :X

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
WickedWizard schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:16:
[...]

GameMania claimt contact te hebben opgenomen met de mensen die in aanmerking kwamen voor een upgrade naar een Killzone bundel (in volgorde van reserveringsdatum). Ik heb zelf bijvoorbeeld op 2 maart een pre-order geplaatst bij de GameMania in Utrecht en heb volgens de jongen die ik aan de telefoon had daar de laatste Killzone bundel met 2 controllers kunnen reserveren. Als je niet bent gebeld, kwam je niet in aanmerking (lees: de mensen die vóór jou hebben gereserveerd hebben de beschikbare bundels reeds 'opgemaakt'). :X
Ahh ik heb hem ook in maart besteld maar dan online. En ook wat later in de maand. Wat ben je nu kwijt voor de bundel? 500-550 euro daar tussen lijkt me :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
CristianSchriev schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:51:
[...]

Ahh ik heb hem ook in maart besteld maar dan online. En ook wat later in de maand. Wat ben je nu kwijt voor de bundel? 500-550 euro daar tussen lijkt me :$
Ik heb hem ook online besteld hoor, het telefoongesprek waar ik op doelde was afgelopen week toen GM alle klanten die een voorbetaling hebben gedaan (en in aanmerking kwamen voor een bundel) opbelde. Toen vroeg ik of er nog een bundel beschikbaar was met 2 controllers en een camera, hij zei vervolgens dat ze die nog wel hadden. Aan het einde van het gesprek gaf hij aan dat het de allerlaatste was (voor dat filiaal). Dus nog geluk mee gehad. En de bundel kost €499,99.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
WickedWizard schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:07:
[...]

Ik heb hem ook online besteld hoor, het telefoongesprek waar ik op doelde was afgelopen week toen GM alle klanten die een voorbetaling hebben gedaan (en in aanmerking kwamen voor een bundel) opbelde. Toen vroeg ik of er nog een bundel beschikbaar was met 2 controllers en een camera, hij zei vervolgens dat ze die nog wel hadden. Aan het einde van het gesprek gaf hij aan dat het de allerlaatste was (voor dat filiaal). Dus nog geluk mee gehad. En de bundel kost €499,99.
Oh dat valt mee die kosten! :D Maar ja ze zouden wel een lijstje afgaan en ik was te laat denk ik. Hoop dat het verder wel goed kom aangezien ik niks hoor van game mania en je ook nergens meer kan zien dat je de aanbetaling hebt gedaan.. Ze belde me toen der tijd wel op of ik die nog kwam doen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
WickedWizard schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:16:
[...]

ik ben vorige week gebeld en heb pre-order omgezet in een bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18

vreemd :/
welk filiaal? vanauit utrecht hebben ze gebeld dat ik heb sowieso de 29e kan ophalen.
dat gevecht om die bundel verdeling ben ik nog aan het doen.
en ze vroegen of ik op de nachtelijke opening kwam! ook dat ga ik doen!

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

CristianSchriev schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:10:
[...]

Ik werd gebeld of ik wilde upgraden naar een bundel met alleen killzone als extra en die bundel kost 439.- geen superveel korting maar aangezien ik killzone toch al wilde halen scheelt het toch weer 20 euro.

Ik had in juni online gereserveerd vlak na de E3 en ik was bij filliaal heerenveen een van de laatsten (de laatste?), die in aanmerking kwam voor zo'n bundel. Kreeg toen ook te horen dat ze ook daar een nachtrelease gaan doen, ga ik hoogstwaarschijnlijk wel heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
[...]

Heeft Sony dat zelf bevestigd? Want zoals door anderen al is aangehaald werd in een interview gezegd dat de prijs van €399,- (dus euro, geen dollar) ze winst op zou moeten leveren.
http://www.rtlnieuws.nl/e...-vraag-naar-playstation-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Android patent royalties houdt Xbox divisie MS levende? 2 miljard verlies Is geen misselijk bedrag. Ik vraag waar dat vandaan komt, er waren altijd al aandeelhouders die de divisie wouden afstoten en nu Ballmer ook nog eens verdwijnt. MS net als Sony in zwaar weer?
Microsoft is generating $2 billion per year in revenue from Android patent royalties, says Nomura analyst Rick Sherlund in a new note on the company.
He estimates that the Android revenue has a 95% margin, so it's pretty much all profit. 

This money, says Sherlund, helps Microsoft hide the fact that its mobile and Xbox groups are burning serious cash. 

For the past few years, Microsoft reported the revenue and operating losses of Entertainment and Devices, which was the group that housed Xbox, Windows Phone, and those Android royalty payments. 

That group always seemed to be profitable, but Sherlund says it's largely because of the Android money.

Sherlund says that if you back out the Android profits, Microsoft is probably losing $2.5 billion on Skype, Xbox, and Windows Phone. Of that, $2 billion in losses are attributable to the Xbox platform. 

Sherlund believes Microsoft needs to spin out Xbox. He sees it as an orphan group at Microsoft that doesn't really fit with anything it's doing. 

Investors are blind to Xbox's struggles, says Sherlund, because they are "concealed by the hugely profitable Android royalties."
http://www.businessinside...-patent-royalties-2013-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
k-city schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 00:36:
Android patent royalties houdt Xbox divisie MS levende? 2 miljard verlies Is geen misselijk bedrag. Ik vraag waar dat vandaan komt, er waren altijd al aandeelhouders die de divisie wouden afstoten en nu Ballmer ook nog eens verdwijnt. MS net als Sony in zwaar weer?

[...]

http://www.businessinside...-patent-royalties-2013-11
Hahaha, please vergelijk Microsoft niet met Sony op vlak van omzet/winst. Dat zijn echt verschillende categorieën. Sony zit in het algemeen volledig in de problemen, Microsoft is het volledig goed aan het doen, vandaar hun aandelen koers op dit moment. Ze noemen het nu al de Xbox One, all in one apparaat, maar het is de bedoeling dat dit nog veel meer gaat worden. De bedoeling van de Xbox is dat dit het centraal apparaat gaat worden voor ALLES. Uw frigo, gordijnen, lichten, tafels, etc zullen allemaal verbonden zijn met de Xbox, en daar zal alles mee te regelen zijn. Dat is de uiteindelijke bedoeling van Microsoft. Intrede via de gamewereld is gewoon hun pad om dat te bereiken, van game apparaat, naar multimedia in de living, naar centraal punt in het huis.

Let vooral op het "uiteindelijke" doel van Microsoft. Dit gaat niet gewoon morgen te doen zijn met de Xbox One die over 2 weken uitkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door X-Fighter op 08-11-2013 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
X-Fighter schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 01:14:
[...]

Hahaha, please vergelijk Microsoft niet met Sony op vlak van omzet/winst. Dat zijn echt verschillende categorieën. Sony zit in het algemeen volledig in de problemen, Microsoft is het volledig goed aan het doen, vandaar hun aandelen koers op dit moment.
Ik vergelijk de consoles en hun situatie, MS doet het goed maar de Xbox blijkbaar niet zo goed als gedacht, dat is dus misschien de reden dat er MS Stakeholders zijn die van de Xbox afwillen.
Ze noemen het nu al de Xbox One, all in one apparaat, maar het is de bedoeling dat dit nog veel meer gaat worden. De bedoeling van de Xbox is dat dit het centraal apparaat gaat worden voor ALLES. Uw frigo, gordijnen, lichten, tafels, etc zullen allemaal verbonden zijn met de Xbox, en daar zal alles mee te regelen zijn. Dat is de uiteindelijke bedoeling van Microsoft. Intrede via de gamewereld is gewoon hun pad om dat te bereiken, van game apparaat, naar multimedia in de living, naar centraal punt in het huis.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
nioz schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 00:27:
[...]

Heeft Sony dat zelf bevestigd? Want zoals door anderen al is aangehaald werd in een interview gezegd dat de prijs van €399,- (dus euro, geen dollar) ze winst op zou moeten leveren.
http://www.rtlnieuws.nl/e...-vraag-naar-playstation-4
Ja, Sony heeft dat zelf bevestigt,

http://www.eurogamer.net/...4-hardware-loss-at-launch

De PS4 alleen is dus niet voldoende om winst te maken, ze moeten additionele producten, zoals een game (downloads i.v.m. de marge) en/of PSN bij de PS4 verkopen om uit de kosten te komen.

Aan een console alleen heb je niet zo veel, de meeste mensen zullen er dan ook wel voor gaan zorgen dat Sony zwarte cijfers per verkochte PS4 gaat schrijven. Maar in de basis zal er een PSN abonnement en/of een verkochte download game moeten worden verkocht. Bij fysieke game media, zoals een verkocht spel via de Retail zal er meer aan additionele omzet worden verkocht om een PS4 per klant rendabel te maken.

Sony schijnt zo'n 35 dollar op een kale console verlies te draaien, ongeveer 26 euro. De straatprijs incl. BTW mag dan wel 399,- euro zijn, maar dit is incl. 21% BTW, de Ex BTW straatprijs is dus 329,- euro.
Van dit bedrag moet het ding geproduceerd worden, ingepakt, verstuurd, Sony Europe/NL moet er wat aan overhouden om vervolgens de distributie kanalen (groothandels) en de winkelier er ook wat aan te laten verdienen. Ga er voor het gemak van uit dat deze laatste twee, ongeveer 15 a 20% marge nodig hebben. Of te wel, +/- 270 a 280 euro. Je ziet, je gaat zo richting de 250 euro, en dan hebben alleen de Nederlandse partijen hun marge op het ding zitten. En geloof mij maar, de PS4 heeft meer dan 200 euro nodig aan productie kosten.

Een PS4 zal dan ook zeker niet goedkoper te produceren zijn als een Xbox One..... Een Kinect is het enige grote verschil tussen beide consoles. MS vraag hier 100 euro incl BTW extra voor.... +/- 82 euro, nu kost een Kinect geen 82 euro om te produceren Eerder een euro of 45 a 50....

Wanneer de kale consoles ongeveer even veel kosten is het dan ook direct duidelijk dat een Kinect Microsoft de mogelijkheid geeft om extra winst op een console te maken t.o.v. Sony met de PS4

MS geeft namelijk aan dat de Xbox One (zonder games of wat dan ook) niet met verlies wordt verkocht. Hier boven blijkt dat in vergelijking met Sony MS ongeveer 25 a 30 euro meer verdient per console. Iets wat direct wordt bevestigt door Sony dat men additionele producten (PSN abonnement of download spel, beide +/- 35 euro extra winst, moet verkopen om uit de kosten te geraken.
k-city schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 01:26:
[...]

Ik vergelijk de consoles en hun situatie, MS doet het goed maar de Xbox blijkbaar niet zo goed als gedacht, dat is dus misschien de reden dat er MS Stakeholders zijn die van de Xbox afwillen.

[...]

8)7
Het artikel wat jij aanhaalt is geschreven vanuit een activistische aandeelhouder, totaal niet op waarheid gecontroleerd en vooral bedoeld als stemmingmakerij. Ook het feit dat de Android patenten benodigd zijn om de Xbox divisie rendabel te maken zijn volledig uit de lucht gegrepen. Wederom door deze activistische aandeelhouder. Helemaal geen aandacht aan dit soort berichten geven, vooral omdat dit soort speculanten de bedoeling hebben om onrust te creëren zodat ze met speculatie extra winsten kunnen pakken. De aandeelhouder die het nieuws naar buiten heeft gebracht heeft namelijk belangen, namelijk het goedkoop opkopen van aandelen die beschikbaar komen na dit soort vage geruchten... Of te wel, goedkoop inkopen en relatief duur verkopen.

Het valt dus wel mee met die stakeholders die van MS aandelen af willen, het is namelijk net anders om... Door dit soort "geruchten" de wereld in te slingeren denken ze goedkoop extra aandelen in te kunnen kopen.

Geloof mij maar, als het echt slecht was gegaan met de Xbox divisie waar door de winstgevendheid van MS echt in het gedrang zou kunnen komen dat had deze stakeholder al lang zijn verlies in de aandelen MS genomen. Dit doen ze niet, omdat ze juist meer aandelen op willen kopen, iets wat ze met vage geruchten voorelkaar proberen te krijgen.

En ja..... De Anti-MS media springt er makkelijk op in, zonder feiten of fact-control.

[ Voor 61% gewijzigd door Bullet NL op 08-11-2013 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Bullet NL schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 01:34:
Het artikel wat jij aanhaalt is geschreven vanuit een activistische aandeelhouder, totaal niet op waarheid gecontroleerd en vooral bedoeld als stemmingmakerij. Ook het feit dat de Android patenten benodigd zijn om de Xbox divisie rendabel te maken zijn volledig uit de lucht gegrepen. Wederom door deze activistische aandeelhouder. Helemaal geen aandacht aan dit soort berichten geven, vooral omdat dit soort speculanten de bedoeling hebben om onrust te creëren zodat ze met speculatie extra winsten kunnen pakken. De aandeelhouder die het nieuws naar buiten heeft gebracht heeft namelijk belangen, namelijk het goedkoop opkopen van aandelen die beschikbaar komen na dit soort vage geruchten... Of te wel, goedkoop inkopen en relatief duur verkopen.
Het is een gerenommeerde software analist en een jeugdvriend van Bill Gates, zal dusbest een kern van waarheid in kunnen zitten. Misschien heeft hij wel een agenda, wilt niet zeggen dat het per definitie niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
k-city schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 02:03:
[...]

Gerenommeerd analist, jeugdvriend van Bill Gates, zal best een kern van waarheid in kunnen zitten, misschien heeft hij wel een agenda, wilt niet zeggen dat het per definitie niet waar is.
Het lijkt een beetje op reactie van Rick Sherlund op een eerdere aankondiging van MS, namelijk zoals hier beschreven is; http://computerworld.nl/c...financieel-rookgordijn-op

MS maakt het moeilijker voor analisten om te bepalen hoe en hoeveel de verschillende divisies draaien, niet alleen de Xbox divisie dus. Sherlund heeft daar grote moeite mee en komt met een weinig onderbouwende reactie over het feit dat MS verliezen aan de ene kant wil goed maken met ruimte winsten aan de andere kant. Iets wat eigenlijk geen probleem is, omdat MS als totaal prima draait. Het is gewoon een vorm van sensatieberichtgeving omdat MS feitelijk een groot rook gordijn heeft opgetrokken. De heren analisten weten eigenlijk niet meer hoe het precies zit, en dan gaat men maar wat roepen en omdat het om MS gaat gaan andere media dat weer napapagaaien.

Overigens zijn de cijfers die genoemd worden niets eens actueel. Het gaat namelijk om eerdere boekjaren waar hij zich op baseert. Gezien de enorme vlucht wat Android het afgelopen jaar gemaakt heeft moet de oorlogskas van Microsoft behoorlijke gevuld zijn.

Ook meteen duidelijk waarom bedrijven als EA openstaan voor de bedragen die MS wil neer leggen voor (tijdelijke) exclusieve content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Wat is er zo gek aan?

nieuws: 'Microsoft kaapt home-entertainmentbedrijf weg voor Google en Apple'

"Microsoft heeft naar verluidt de start-up R2 Studios overgenomen. Dit bedrijf is gespecialiseerd in domotica en werkt onder andere aan manieren om content van apparaten op televisies weer te geven. Microsoft zou R2 Studios onderdeel willen maken van zijn Xbox-tak. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Bullet NL schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 03:17:
[...]

Het lijkt een beetje op reactie van Rick Sherlund op een eerdere aankondiging van MS, namelijk zoals hier beschreven is; http://computerworld.nl/c...financieel-rookgordijn-op

MS maakt het moeilijker voor analisten om te bepalen hoe en hoeveel de verschillende divisies draaien, niet alleen de Xbox divisie dus. Sherlund heeft daar grote moeite mee en komt met een weinig onderbouwende reactie over het feit dat MS verliezen aan de ene kant wil goed maken met ruimte winsten aan de andere kant. Iets wat eigenlijk geen probleem is, omdat MS als totaal prima draait. Het is gewoon een vorm van sensatieberichtgeving omdat MS feitelijk een groot rook gordijn heeft opgetrokken. De heren analisten weten eigenlijk niet meer hoe het precies zit, en dan gaat men maar wat roepen en omdat het om MS gaat gaan andere media dat weer napapagaaien.

Overigens zijn de cijfers die genoemd worden niets eens actueel. Het gaat namelijk om eerdere boekjaren waar hij zich op baseert. Gezien de enorme vlucht wat Android het afgelopen jaar gemaakt heeft moet de oorlogskas van Microsoft behoorlijke gevuld zijn.

Ook meteen duidelijk waarom bedrijven als EA openstaan voor de bedragen die MS wil neer leggen voor (tijdelijke) exclusieve content.
Twintig jaar lang MS analist, bij de top van Wallstreet of een Xbox gamer die MS fan is, als je mij vraagt wie beter weet hoe het precies zit, ga ik met alle respect toch voor de eerste. :) Voor mij juist duidelijk waarom de hoge kosten wel degelijk waar kunnen zijn als je EA voor de helft van hun inkomsten moet compenseren en een half miljard uitgeeft aan een NFL deal.
Dat het de 'bedoeling' is begrijp ik, Het is ook de 'bedoeling' dat Bing een Google concurrent wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door k-city op 08-11-2013 09:45 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!