Je overdrijft veel te hard, nieuw systeem waar ze net mee beginnen te werken. Dat is als zeggen na GTA4 dat Xbox 360 er altijd beter zou uitzien voor multiplatform games, en kijk GTA5, was een heel klein beetje beter op de ps3.zwembroek schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:24:
Microsoft had toch beter voor Xbox720 kunnen gaan i.p.v. XboxOne.
Nee maar zonder gekheid, in de korte impressies die ik zonet heb gehad en de video reviews die ik heb gelezen lijkt het erop dat de PS4 duidelijk een performance voorsprong heeft. Ik denk ook dat dit de hele nieuwe generatie lang merkbaar zal zijn bij multiplatform games. Natuurlijk gaan developers met de tijd meer performance uit de X1 persen, maar dit geld ook voor de PS4 welke ook beter is uitgerust voor toekomstige GPGPU taken. Echter moet ik eerlijk zeggen dat ik het scherper ogende beeld van de X1 mooier vind, dan het softere beeld van de PS4. Als dit aan de scaler (software / hardware matig) ligt, dan hoop ik maar dat dit gefixed kan worden. Nu denk ik niet dat het op gaat vallen op mijn nieuwe high end 55 inch TV en dat je dit verschil sowieso alleen maar opmerkt bij een directe side by side vergelijking. Maar ik kan niet ontkennen dat het dan toch een aardig verschil is. Als je naar Killzone kijkt is het beeld super helder en scherp, echter wordt deze game wel op native 1080p gerenderd. Ben benieuwd wat Sony hier over te zeggen heeft. Als de PS4 geen hardware matige scaler heeft maar een sofware matige scaler dan is dat de eerste design fout die ze hebben gemaakt.
Het is redelijk dom om nu al te gaan roepen wie het beste gaat zijn want we gaan het pas merken over 5 jaar. Je kan ook kijken naar exclusives launch titles en dan zeggen dat Xbox One de beste is, want niets ziet er beter uit dan Ryse.