Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
zwembroek schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:24:
Microsoft had toch beter voor Xbox720 kunnen gaan i.p.v. XboxOne.
Nee maar zonder gekheid, in de korte impressies die ik zonet heb gehad en de video reviews die ik heb gelezen lijkt het erop dat de PS4 duidelijk een performance voorsprong heeft. Ik denk ook dat dit de hele nieuwe generatie lang merkbaar zal zijn bij multiplatform games. Natuurlijk gaan developers met de tijd meer performance uit de X1 persen, maar dit geld ook voor de PS4 welke ook beter is uitgerust voor toekomstige GPGPU taken. Echter moet ik eerlijk zeggen dat ik het scherper ogende beeld van de X1 mooier vind, dan het softere beeld van de PS4. Als dit aan de scaler (software / hardware matig) ligt, dan hoop ik maar dat dit gefixed kan worden. Nu denk ik niet dat het op gaat vallen op mijn nieuwe high end 55 inch TV en dat je dit verschil sowieso alleen maar opmerkt bij een directe side by side vergelijking. Maar ik kan niet ontkennen dat het dan toch een aardig verschil is. Als je naar Killzone kijkt is het beeld super helder en scherp, echter wordt deze game wel op native 1080p gerenderd. Ben benieuwd wat Sony hier over te zeggen heeft. Als de PS4 geen hardware matige scaler heeft maar een sofware matige scaler dan is dat de eerste design fout die ze hebben gemaakt.
Je overdrijft veel te hard, nieuw systeem waar ze net mee beginnen te werken. Dat is als zeggen na GTA4 dat Xbox 360 er altijd beter zou uitzien voor multiplatform games, en kijk GTA5, was een heel klein beetje beter op de ps3.

Het is redelijk dom om nu al te gaan roepen wie het beste gaat zijn want we gaan het pas merken over 5 jaar. Je kan ook kijken naar exclusives launch titles en dan zeggen dat Xbox One de beste is, want niets ziet er beter uit dan Ryse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
X-Fighter schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:08:
[...]

Je overdrijft veel te hard, nieuw systeem waar ze net mee beginnen te werken. Dat is als zeggen na GTA4 dat Xbox 360 er altijd beter zou uitzien voor multiplatform games, en kijk GTA5, was een heel klein beetje beter op de ps3.

Het is redelijk dom om nu al te gaan roepen wie het beste gaat zijn want we gaan het pas merken over 5 jaar. Je kan ook kijken naar exclusives launch titles en dan zeggen dat Xbox One de beste is, want niets ziet er beter uit dan Ryse.
En toch kan je op basis van de gebruikte hardware natuurlijk prima een inschatting maken ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
X-Fighter schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:08:
[...]
je kan ook kijken naar exclusives launch titles en dan zeggen dat Xbox One de beste is, want niets ziet er beter uit dan Ryse.
Killzone is toch zeker wel even prachtig? Maar goed ze zien er alle twee fantastisch uit. Hopelijk wordt het, nu nog minimale, gat wat te zien is bij multiplatform games zoals nu bij BF4 gedicht of iig niet groter (zie mijn post met vergelijking enkele minuten geleden). Als dit alsmaar groter gaat worden op een console die 100 euro duurder is, dan klopt er iets niet.

[ Voor 11% gewijzigd door G4mert op 29-10-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G4mert schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:13:
Killzone is toch zeker wel even prachtig? Maar goed ze zien er alle twee fantastisch uit. Hopelijk wordt het, nu nog minimale, gat wat te zien is bij multiplatform games zoals nu bij BF4 gedicht of iig niet groter (zie mijn post met vergelijking enkele minuten geleden). Als dit alsmaar groter gaat worden op een console die 100 euro duurder is, dan klopt er iets niet.
2 games in compleet andere settings zijn altijd moeilijk te vergelijken, daar zit beetje het probleem.

En het hele BF4 verhaal, het voelt gewoon als een port van current naar next, hogere textures en klaar. Ik was toch al van plan de PC versie te nemen, maar had m'n twijfels hoe next-gen zou draaien, maar dat lijkt me met cross/ports wel erg duidelijk, PC blijft de betere in deze games. (terwijl mijn hardware in totaal niet meer voorbij die 500 gaat voor huidige prijzen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
SinergyX schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:19:
[...]

2 games in compleet andere settings zijn altijd moeilijk te vergelijken, daar zit beetje het probleem.

En het hele BF4 verhaal, het voelt gewoon als een port van current naar next, hogere textures en klaar. Ik was toch al van plan de PC versie te nemen, maar had m'n twijfels hoe next-gen zou draaien, maar dat lijkt me met cross/ports wel erg duidelijk, PC blijft de betere in deze games. (terwijl mijn hardware in totaal niet meer voorbij die 500 gaat voor huidige prijzen).
Ik geef je gelijk met de PC versie. Ik zag net een aantal screenshots op ultra settings, oef!
Zelf kom ik vanaf BF3 op de PS3 met crappy framerate en resolutie. Dus voor mij is de PS4 versie een hele verademing.

Beetje offtopic maar hier de PC screenshots op ultra settings waar ik het over had. DAMN!
http://abload.de/img/bf414jiqzg.jpg
http://abload.de/img/bf41519rua.jpg
http://abload.de/img/bf4807d61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intussen ook een vergelijking op eurogamer (digital foundry)

http://www.eurogamer.net/...en-vs-pc-face-off-preview

alsmede een gallery van 60 plaatjes van diverse scenes.
Needless to say, there are some basic differences in image quality that need knocking on the head right away. Chief among them is the hot topic of internal resolution, where we determine that the Xbox One code is indeed running at 1280x720. If this is set in stone for release - as is likely - the Microsoft version is poised to give us the most aliasing of the two next-gen platforms by a noticeable degree, and is only a stone's throw from the sub-720p resolutions of current-gen releases. On the other hand, the PS4 version delivers a whopping 1600x900 resolution in all modes, giving it a 50 per cent lead in output pixels overall. As well as cutting down on jagged edges, this reduces the amount of pixel shimmer we see in motion on complex shaders or thin geometry, with distant power lines, scaffolding and other elements with sub-pixel elements creating unwanted flickering on Xbox One.

But the differences we saw don't just stop at resolution. Both versions are treated to post-processing anti-aliasing too, seemingly equivalent to the refined, high setting on PC. However, this doesn't tell the whole story. As you may notice in our screengrabs, the actual results on PS4 lack the corresponding level of crystal clarity we'd expect of such a significant resolution boost. This should surely be a home run for Sony's console, but what is likely to be a software-based upscale to 1080p delivers less-than-stellar returns, and for better or worse leaves the Xbox One with an often crisper looking, albeit much more aliased image.

What is curious is the level of "pop" given to the Xbox One's textures, where - bizarrely - artwork often seems to be more detailed than on PlayStation 4. In high contrast scenes, we sometimes see a kind of halo effect around some detail, which may suggest some kind of artificial detail-boosting post-process. Whether this is part of Microsoft's new upscaling tech remains to be seen, but we were reminded of the Medal of Honor effect seen in the Darbee Darblet review. However, what is added to texture detail also seems to be applied to XO's most ugly element - its highly noticeable sub-pixel break-up.

Regardless, the overall impression is that the gap is closed just a touch between the Microsoft and Sony platforms. The soft blur on PS4 comes across as a missed opportunity given the extra leg-work needed by the PS4's troves of GDDR5 RAM and GPU compute units to hit this 1600x900 mark. Nevertheless the image in motion is clearly the superior of the two - if not quite the knock-out smash we'd expected based on the raw metrics. As the template for what could be achieved with zero upscaling, the PC version highlights the benefits of running at a full 1920x1080 and the 4x MSAA provides the icing on the cake in terms of image quality. Where marking out enemies on the horizon is concerned, the heightened pixel count on an unfiltered, multi-sampled image makes for a tangible, desirable difference.
Persoonlijk had ik al verwacht dat beide consoles wel hetzelfde zouden draaien en er niet veel verschil tussen zou zitten. Vraag is nu hoe lang het gaat duren voor de max is bereikt op de consoles? Het lijkt erop dat DICE een beetje half werk heeft afgeleverd voor beide consoles.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 22:14
G4mert schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:24:
[...]

Ik geef je gelijk met de PC versie. Ik zag net een aantal screenshots op ultra settings, oef!
Zelf kom ik vanaf BF3 op de PS3 met crappy framerate en resolutie. Dus voor mij is de PS4 versie een hele verademing.

Beetje offtopic maar hier de PC screenshots op ultra settings waar ik het over had. DAMN!
http://abload.de/img/bf414jiqzg.jpg
http://abload.de/img/bf41519rua.jpg
http://abload.de/img/bf4807d61.jpg
Euuhhh myyy gawwwddddddd oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 14:32
Het is dat ik shooters niet met toetsenbord kan spelen (en met controller online op de pc is ook geen goed idee). Maar ik speel hem dit jaar toch nog op de X360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Hmm dit is apart.. wat maken jullie hieruit op? Zie quote uit de BF4 review op Gamespot.
The PlayStation 4 version joins the PC in the top tier, with comparable visuals and 64-player matches to boot. The Xbox One version, however, remains under review embargo for another two weeks, so we can't evaluate it until then.
Het kan een van de volgende dingen zijn.

A: Xbox One versie krijgt wellicht nog betere AA
B: Xbox One versie krijgt wellicht nog een hogere resolutie
C: Microsoft wil niet dat er vlak voor launch vergelijkingsreviews komen in het nadeel van de Xbox One.
D: De Xbox One versie deugt sowieso nog niet helemaal (veel bugs?) en zal geen betere visuals krijgen.

C/D lijkt me het meest logisch. Heeft natuurlijk met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:32:

Persoonlijk had ik al verwacht dat beide consoles wel hetzelfde zouden draaien en er niet veel verschil tussen zou zitten. Vraag is nu hoe lang het gaat duren voor de max is bereikt op de consoles? Het lijkt erop dat DICE een beetje half werk heeft afgeleverd voor beide consoles.
Toch wel verschil:

50%+ meer pixels (720p vs 900p)
Meer AA
Betere framerate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Een day1 patch gaat dat echt niet fixen ( framerate,720p,anti-aliasing). Game is al af. Ik zeg niet dat het er in de toekomst games niet beter uit kan zien op de Xbox maar bij deze game heeft de PS4 duidelijk een voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij ziet het er beide goed uit. Ik vraag me af of je tijdens het gamen (en dat is met spelletjes als BF vrij intensief) het verschil daadwerkelijk ziet. Ik zou mijn keuze er in ieder geval niet vanaf laten hangen maar meer kijken naar exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:52:
Voor mij ziet het er beide goed uit. Ik vraag me af of je tijdens het gamen (en dat is met spelletjes als BF vrij intensief) het verschil daadwerkelijk ziet. Ik zou mijn keuze er in ieder geval niet vanaf laten hangen maar meer kijken naar exclusives.
Ik hou ervan om dicht bij mijn tv scherm te zitten om te gamen. Dan gaat vooral de slechtere AA opvallen. Argg wat kan ik mij ergeren aan alle kartels en trillingen van BF3 op PS3.

[ Voor 5% gewijzigd door G4mert op 29-10-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:52:
Keuze hangt er ook niet vanaf, aangezien ik ze allebei aanschaf. Echter online speel ik altijd op de xbox, dus COD, BF4 zal ik zowieso voor de xbox aanschaffen. Als ik dit zo zie echter zou het zomaar kunnen dat ik deze gewoon op de 360 haal en de moeite niet neem om ze voor de one aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Hoe je het ook ziet.

De PS4 toont een hogere resolutie bij de allereerste start. De voorlopige conclusie is dus dat zeker gezien de hardware de PS4 meer power heeft voor de toekomst, hetgeen al wel bekend was. Ik ben daarbij alsnog teleurgesteld dat PS4 niet 1080p op het scherm tovert, maar dat komt in de toekomst wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Ben ik nou de enige die Metal Gear Solid er ook erg strak uit vond zien? Ik weet alleen niet meer of die nou op de E3 of Gamescom pas werd gepresenteerd, maar dat vond ik er ook verdomde strak uit zien.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Ik vraag me ook af of ze dit met een day one patch kunnen oplossen.

Heb zojuist een erg duidelijk voorbeeld gevonden.
Let op! alleen goed te zien in de volledige versie, dus klikken op de afbeeldingen.

Check de AA van de zee, de boot mast in de verte en het wapen zelf.

PS4
Afbeeldingslocatie: http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/2/7/9/9/2/BF4_PS4_056.jpg.jpg
Xbox One
Afbeeldingslocatie: http://images.eurogamer.net/2013/articles//a/1/6/2/7/9/9/2/BF4_XO_056.jpg.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door G4mert op 29-10-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
Er valt niets op te lossen, de ps4 heeft gewoon een krachtigere gpu, dus kan die een hogere resolutie draaien.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Nou, iemand nog meer screenshots waarin de verschillen te zien zijn? (/sarcasm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
EricNL schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:15:
lol, was mijn laatste ;) maar beelden zeggen altijd meer dan uren lange discussies in woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:09
Nou als ik dit dan zo zie, dan moet COD toch wel 1080p native draaien op beide consoles, want die is grafisch gezien stukken minder.
Maar wel grappig om te zien dat nu dus aantal rumours waar blijken te zijn, ps4 is gewoon de krachtigere hardware. Maar denk dat de rumours dat esram niet gebruikt wordt of niet goed ook wel grond van waarheid hebben. Naja ik ben toch blij dat ik eigenlijk al gekozen had voor ps4, maar hoop wel voor de xbone kopers dat dit niet de standaard wordt, want dan krijgen ze wat ps3 gamers vorige gen hadden,de mindere multiplatform versies. Maar dit is nog het begin, gaat nog wel goedkomen heb ik zon gevoel.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
EricNL schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:15:
Tja, het is wel het PS4/XB0 topic he, dan is het niet vreemd dat er even goed vergeleken wordt als er net nieuw materiaal beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
nioz schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:22:
[...]

Tja, het is wel het PS4/XB0 topic he, dan is het niet vreemd dat er even goed vergeleken wordt als er net nieuw materiaal beschikbaar is.
Daarnaast is het voor het eerst dat we echt iets kunnen zeggen omtrent de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
nioz schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:22:
[...]

Ja dat snap ik, na 4 screenshot vergelijkingen is het wel redelijk duidelijk toch :P. Denk alleen wel dat het belangrijk is om ook andere games te vergelijken dan alleen BF4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanydu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-08-2024
In de single player heb ik moeite om de verschillen te zien, maar bij multiplayer valt het meer op:

http://www.ign.com/videos...neps4-graphics-comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Zanydu schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:32:
In de single player heb ik moeite om de verschillen te zien, maar bij multiplayer valt het meer op:

http://www.ign.com/videos...neps4-graphics-comparison
Wat me vooral opvalt zijn de wapens zelf. Deze zijn 'overdreven' scherp op de Xbox One en daardoor kartelig. Dit komt waarschijnlijk ook doordat de PS4 betere motionblur heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door G4mert op 29-10-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat de scherpte van de Xbox One meer lijkt op de 360 versie of zie ik dat verkeerd? @Multiplayer

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert Penello heeft op GAF gepost wat betreft de geruchten over het OS en de UI. geplakt vanuit vgchartz forum

http://gamrconnect.vgchartz.com/thread.php?id=170982
"Let me explain something about how this all works. I’m posting something similar on Reddit, so apologize for the repeat.

Even though we have rights to populate the *store* with Musicians, Artists, Movies, Actors, etc. – when it comes to us (as in Microsoft) publishing those types of things for marketing materials, it requires an extensive amount of approvals from those same Studios, Actors, Agents, Musicians, etc.

Also whenever we use game footage, the creator of the game wants to approve the footage. And finally, when something like this gets created, it needs to be used in a variety of ways that a direct feed video doesn’t work for.

Coordinating a live demo that is using approved game footage, and making sure every piece of content on-screen is approved by all the content owners is a logistical nightmare. So all of those constraints means it’s better sometimes to create your own video with already approved assets. EVERYONE does this. Every ad, every video, from every company does this for the same reasons.

Now, those same sorts of rights aren’t applied to the press. So there is a huge difference in what WE can put online vs. what the press can put online. That’s why, right now, we have a ton of press in SF seeing new live game builds and new dash builds. I’m sure you’ll be hearing back from them about how close this video is.

Since people want to know, I will explain in detail the areas where this video differs from the real UI.

1. The way the voice text gets created on-screen doesn’t work that way. It will appear as one block.
2. The video assumes that the user ALREADY has a movie started (hence why Pacific Rim is in the middle of the film), and ALREADY has a game started. In that cause, the UI will switch that fast.
3. The “Activity Feed” does not go over the UI like that, it snaps to the side
4. When the player resumes Titanfall, obviously he would have to “unpause” the game or however the individual game deals with coming back up. But you can absolutely have a game paused, and use your voice to launch new apps exactly how the video does.
5. The only egregious feature error is when the VO says “Xbox Share” or something similar. Now, the user would actually have to accept the notification or go to upload studio and share from there. We don’t share directly with voice.

Besides those small nuances, the transitions, speed, movement and everything else is a pretty accurate. I think it’s a fine representation of the experience.

As for all the other stuff blowing up over the weekend, I will make one small comment: There is a really bizarre phenomenon going on right now where the frenzy for news, drama, and behind-the-scenes dealings is clouding logic and reason. There is nothing going on behind the scenes nearly as interesting as everyone would like to believe. We are a month away from launch, and people are working hard to finalize the last of the bugs. There are still a lot things left to be done. We’re crunching and I’m sure Sony’s crunching too.

I know people are excited. I’m sorry but things are nowhere near as dire or dramatic or exciting as everyone would like to believe. That’s why I’m not commenting on every single random rumor that comes along, because everything I see is so drastically overblown vs. reality."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Laatst online: 29-01-2024
v8power67 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:21:
Nou als ik dit dan zo zie, dan moet COD toch wel 1080p native draaien op beide consoles, want die is grafisch gezien stukken minder.
Maar wel grappig om te zien dat nu dus aantal rumours waar blijken te zijn, ps4 is gewoon de krachtigere hardware. Maar denk dat de rumours dat esram niet gebruikt wordt of niet goed ook wel grond van waarheid hebben. Naja ik ben toch blij dat ik eigenlijk al gekozen had voor ps4, maar hoop wel voor de xbone kopers dat dit niet de standaard wordt, want dan krijgen ze wat ps3 gamers vorige gen hadden,de mindere multiplatform versies. Maar dit is nog het begin, gaat nog wel goedkomen heb ik zon gevoel.
Natuurlijk is dit niet standaard. Dit spel wordt ontwikkeld voor 5 verschillende platformen... Valt zelfs niet te vergelijken met wanneer het maar voor 3 platformen is, en wanneer ze door hebben hoe men beter alle krachten kan aanspreken van de consoles. Alle titels die nu uitkomen voor 5 platformen betekenen niets, maar in 2014 gaan we er zien die enkel op X1, PS4 en mss PC komen. Daar gaan we veel meer uit kunnen halen.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:02:
Albert Penello heeft op GAF gepost wat betreft de geruchten over het OS en de UI. geplakt vanuit vgchartz forum

http://gamrconnect.vgchartz.com/thread.php?id=170982

[...]
Goed geschreven, even iedereen die roept en tiert op hun plaats zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door X-Fighter op 29-10-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
There is a really bizarre phenomenon going on right now where the frenzy for news, drama, and behind-the-scenes dealings is clouding logic and reason.
Best comment ever. Dit somt zo'n beetje de hele hype van afgelopen tijd en komende tijd tot launch op.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 14:32
Ik heb nu zowel een PS4 en een Deutsche Xbox One gereserveerd.
Maar zit nu toch een beetje met een dilemma.
De PS4 launch games (en alles wat voor 2014 is aangekondigd) valt mij tegen. Daarom wilde ik als eerste console voor de Xbox One gaan (Forza, Titanfall en Quantum Break). Terwijl de grootste PS4 games me niet aanspreken (Killzone, Knack, Second Son, en Driveclub minder dan Forza). Ik kan nu 2 dingen doen. De Xbox One kopen en hopen dat het een niet al te grote flop wordt, en dan later (zeg over een jaar of 2) een PS4 kopen. Of ik koop dit jaar geen en wacht tot dat er wat betere PS4 games uitkomen (wat ik pas verwacht na de zomer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou ik eerst de rest nog even afwachten, die games moeten nog langskomen voor reviews. Ik weet niet of BF4 nu wel een benchmark is tussen die 2 (als je puur grafisch kijkt), zeker niet met de eerste reviews (Penello geeft aan dat ze nu veel press in SF zit voor footage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
SinergyX schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:12:
[...]

Best comment ever. Dit somt zo'n beetje de hele hype van afgelopen tijd en komende tijd tot launch op.
Helemaal waar. Sowieso een mooie post van Albert, vooral omdat hij eerlijk overkomt en aangeeft onder welke omstandigheden die dingen uit de OS/UI video ook echt zo werken.

Maar hiermee wil ik ook weer even terugkoppen naar een post van mij laatst: waarom doen ze dit niet meer of eerder? Met dit soort dingen halen ze een hoop onrust uit de lucht. Door toe te geven dat de video inderdaad niet 100% representatief is (maar onder bepaalde omstandigheden wel voor ~90%), staan ze naar mijn mening alleen maar sterker. Zelfde geldt voor spellen. Als CoD inderdaad 720p is, geef het dan toe en leg uit waarom het geen big deal is of whatever. Dat komt zelfverzekerder over dan ontwijken en ontkennen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkje3 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:17:
De PS4 launch games (en alles wat voor 2014 is aangekondigd) valt mij tegen. Daarom wilde ik als eerste console voor de Xbox One gaan (Forza, Titanfall en Quantum Break). Terwijl de grootste PS4 games me niet aanspreken (Killzone, Knack, Second Son, en Driveclub minder dan Forza). Ik kan nu 2 dingen doen. De Xbox One kopen en hopen dat het een niet al te grote flop wordt, en dan later (zeg over een jaar of 2) een PS4 kopen. Of ik koop dit jaar geen en wacht tot dat er wat betere PS4 games uitkomen (wat ik pas verwacht na de zomer).
Ik had hetzelfde. Zowel PS4 als One in preorder, echter de PS4 gecancelled. De enige game die ik daarop wil spelen is second son voorlopig, en deze komt in 2014. Als deze uitkom ga ik dus de PS4 halen. Xbox one komt er met DR3 en Ryse, daarna zien we wel. 360 en PS3 gaan voorlopig de deur toch niet uit.

Na de screens van BF4 even afwachten hoe dat met watchdogs gaat zijn, mocht hier echt een gigantisch verschil tussen zitten tegen die tijd koop ik deze ook voor de PS4. Forza/driveclub etc interesseert me niet zoveel.

Al mijn online gameplay op de one zal gaan, puur vanwege het feit dat de mensen waar ik mee online zit ook allemaal xbox hebben / gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Linkje3 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:17:
Als ik het zo lees, dan kan je beter wachten. Tenzij je echt graag Forza wil spelen, want dat is blijkbaar de enige game die je nu wil én ook kan spelen (Titanfall en Quantum Break zijn geen launch games). Wachten heeft ook als voordeel dat je bijvoorbeeld de E3 2014 even kan afwachten, en zien en horen wat daar voor nieuwe spellen aangekondigd worden voor de twee consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
SinergyX schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:12:
[...]

Deze vind ik ook goed:

"IGN should do an experiment just to f**k with people and do a "comparison" between two shots of the same version, and see what perceived differences people find."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nioz schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:21:
Maar hiermee wil ik ook weer even terugkoppen naar een post van mij laatst: waarom doen ze dit niet meer of eerder? Met dit soort dingen halen ze een hoop onrust uit de lucht. Door toe te geven dat de video inderdaad niet 100% representatief is (maar onder bepaalde omstandigheden wel voor ~90%), staan ze naar mijn mening alleen maar sterker. Zelfde geldt voor spellen. Als CoD inderdaad 720p is, geef het dan toe en leg uit waarom het geen big deal is of whatever. Dat komt zelfverzekerder over dan ontwijken en ontkennen vind ik.
Het maakt in principe niet uit wat je zegt, het wordt toch wel omgedraaid of verkeerd gelezen, of gewoon afgedaan als PR praat. Neo/Reddit hebben de marker op MS staan, daar zullen ze gewoon mee moeten leven. Het is dan ook slim van Sony om niets te zeggen, daarmee maak je ook geen drama en zit je veilig langs de zijlijn :P

Als ik nu BF4 naast killzone zet, zou ik eerder mijn twijfels bij Dice/EA zetten voor zo'n 'port' neer te zetten ipv consoles onderling te gaan vergelijken. Maar Dice/EA vind het wel helemaal best dat zij geen modder krijgen, maar het direct richting XBO/MS gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 29-10-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Door wat aan de settings van je tv te veranderen kun je met de PS4 dezelfde scherpte krijgen als op de One:

http://www.neogaf.com/for...p=87940929&postcount=4020

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 29-10-2013 12:43 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55

Polycom

Poes van goud

http://www.gametrailers.c...obi5/battlefield-4-review

Bij Gametrailers mochten ze alleen de PC en PS4 versie reviewen. Ik vraag me dan af waarom de xboxone versie niet? Dan ga ik natuurlijk automatisch denken dat die versie (op welke manier dan ook) minder is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Na alle reactie weer door gelezen te hebben ben ik blij dat ik als eerst de PS4 ga halen.
Lijkt mij toch de (iets) betere van de twee consoles, op basis van de geposte screens en videos (bij de launchgames blijkbaar :+ )

[ Voor 10% gewijzigd door iSpaceman op 29-10-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
PuDy schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:52:
http://www.gametrailers.c...obi5/battlefield-4-review

Bij Gametrailers mochten ze alleen de PC en PS4 versie reviewen. Ik vraag me dan af waarom de xboxone versie niet? Dan ga ik natuurlijk automatisch denken dat die versie (op welke manier dan ook) minder is..
Alles Xbox One games hebben een embargo tot 12 november. Waarschijnlijk om vlak voor de launch van de PS4 en ook in aanloop naar de launch op 22 november van de XBO zelf nog wat extra media aandacht te genereren.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iSpaceman schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:57:
Na alle reactie weer door gelezen te hebben ben ik blij dat ik als eerst de PS4 ga halen.
Lijkt mij toch de betere van de twee consoles, op basis van de geposte screens en videos bij de launchgames
Fixed it ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Fixed it ;)
Want er zijn nog geen screens van niet-launchtitels waarop men een keuze kan baseren?
Zo mogen bijvoorbeeld de bizar mooie screens en video's van infamous niet meespelen, net zo min als eventuele verschillen in die van aankomende multiplats zoals the division en mirrors edge, om maar wat te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Om het maar eens over een andere next gen games te hebben.

Hier de review van AC: Black Flag. Dit betreft de PS4 versie.
Ziet er niet eens zo slecht uit voor een poort. Duidelijk meer effecten + planten etc dan current gen.

[ Voor 22% gewijzigd door G4mert op 29-10-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vaagisdenaam schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:09:
[...]

Fixed it ;)
Want er zijn nog geen screens van niet-launchtitels waarop men een keuze kan baseren?
Zo mogen bijvoorbeeld de bizar mooie screens en video's van infamous niet meespelen, net zo min als eventuele verschillen in die van aankomende multiplats zoals the division en mirrors edge, om maar wat te noemen?
Ik zeg niet dat je je nu nergens op mag baseren of dat je zelf niet iets mooier kunt vinden, maar het blijven launchgames. Ik kan me nog herinneren dat je destijds bij de X360 launch ook nog wat games had van de multi-platform titels die op maar 1 systeem prima functioneerden en op de ander niet. Sure, we zijn nu wel wat verder, maar je kunt er eigenlijk wel vanuit gaan dat de games alleen maar mooier gaan worden. Het lijkt me logisch om te stellen dat de volgende Battlefield op beide systemen gewoon 1080p/60fps doet en er ook nog eens mooier uit ziet. Er missen nu nog gewoon een heleboel optimalisaties en dat is gewoon jammer.

Mede ook door de NDA voor Xbox One games en het feit dat veel games nog een day-one patch krijgen, vind ik het wel wat snel om je volledige conclusie te gaan baseren op wat nu op het net gegooid wordt. Het zijn nog geen volledige retail-versies met laatste updates. Van zowel de game als console. Wie weet wat er nog in die day-one patches komt te zitten voor beide consoles.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 29-10-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:12:
[...]
Ik zeg niet dat je je nu nergens op mag baseren of dat je zelf niet iets mooier kunt vinden, maar het blijven launchgames. Ik kan me nog herinneren dat je destijds bij de X360 launch ook nog wat games had van de multi-platform titels die op maar 1 systeem prima functioneerden en op de ander niet. Sure, we zijn nu wel wat verder, maar je kunt er eigenlijk wel vanuit gaan dat de games alleen maar mooier gaan worden. Het lijkt me logisch om te stellen dat de volgende Battlefield op beide systemen gewoon 1080p/60fps doet en er ook nog eens mooier uit ziet. Er missen nu nog gewoon een heleboel optimalisaties en dat is gewoon jammer.
Dat zegt hij toch ook duidelijk? "op basis van de nu geposte screens en video's"
Waarom moet er dan zo'n semi-corrigerende, afzwakkende post van jou op volgen, waar eigenlijk in staat dat hij zich nu alleen maar op launchgames baseert?
Dat is toch letterlijk wat hij zelf al zegt?
De enige "meerwaarde" van jouw post is dat je aangeeft dat er nog geen screens zijn van spellen die in 2016 uitkomen. Lijkt me logisch. Daarom staat er ook letterlijk in dat de keuze gemaakt is op basis van wat er NU beschikbaar is aan vergelijkingsmateriaal..
Iemand neigt weer naar de PS4 en we krijgen weer redenen waarom die keuze nog op "niks" kan worden gebaseerd.
[...]
Mede ook door de NDA voor Xbox One games en het feit dat veel games nog een day-one patch krijgen, vind ik het wel wat snel om je volledige conclusie te gaan baseren op wat nu op het net gegooid wordt. Het zijn nog geen volledige retail-versies met laatste updates. Van zowel de game als console. Wie weet wat er nog in die day-one patches komt te zitten voor beide consoles.
Waarop moeten we de keuze dan baseren?
Microsoft heeft bepaald dat er niks mag worden getoond, nietwaar?

en dan nog lees ik hier en daar dat vooral PS4-kopers alles van XO afzeiken 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door vaagisdenaam op 29-10-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
[...]

Jaja ik heb het aangepast, iets beter en voor alsnog bij launchgames

@hierboven, maakt niet uit, kan het ook iets coulanter zeggen, en bij de xbox footage ziet het er ook gewoon goed uit

[ Voor 4% gewijzigd door iSpaceman op 29-10-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vaagisdenaam schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:17:
Waarop moeten we de keuze dan baseren?
Op de uiteindelijke beelden? Je baseert een nieuwe videokaart toch ook op de uiteindelijke specs/benchmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:12
Ik ga de link niet posten, maar toch grappig wat er nu gebeurd op misterxmedia... Lol insider zegt nu dat uiteindelijke build toch op 1080p 60fps v-synced zal lopen op de x1 haha ze zijn weer aan het draaien...

Maar kan me niet voorstellen dat dice echt haar best heeft gedaan voor de x1 versie. Met dat esram moet toch meer te halen zijn lijkt me.

[ Voor 25% gewijzigd door Trishul op 29-10-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

Trishul schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:39:
Ik ga de link niet posten, maar toch grappig wat er nu gebeurd op misterxmedia... Lol insider zegt nu dat uiteindelijke build toch op 1080p 60fps v-synced zal lopen op de x1 haha ze zijn weer aan het draaien...
Dat zegt niet alleen de "insider", maar ook Kevin Dent.
https://twitter.com/thekevindent

Oh en schijnbaar:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5Y6IM82.png

OA = Ambient Occlusion

Johan Andersson is technisch directeur bij Dice.
https://twitter.com/repi

[ Voor 17% gewijzigd door Doughty op 29-10-2013 13:46 ]

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33

Maar kan me niet voorstellen dat dice echt haar best heeft gedaan voor de x1 versie. Met dat esram moet toch meer te halen zijn lijkt me.
* BREAKING NEWS*

Helaas kun je de Day One patch pas rond het middaguur downloaden zodra je de Xbox One hebt volgens deze insider.
And the biggest fail of all is the 1.8gb patch that will have to be download at lunch.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zit er dan niet naast :) het zal heus wel op 1080p draaien, echter het wordt door de Xone geupscaled van 720p (native) naar 1080p. Overigens zie ik ook weinig mis met beide versies, het ziet er gewoon goed uit, BF4 zelf al gespeeld op de one (MP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:42:
[...]

* BREAKING NEWS*

Helaas kun je de Day One patch pas rond het middaguur downloaden zodra je de Xbox One hebt volgens deze insider.

[...]
8)7 Lunch wanneer? GMT tijd, Easter standard time, Western time? damn, wat nu te doen?

;)

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty

Doughty

Bral unit

Phusebox schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:42:
[...]

* BREAKING NEWS*

[...]
Hahahahahaha, hij bedoelt "AT LAUNCH!!!!"
(Pannenkoek) ;)

Hahaha, damn!!!!!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doughty schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:44:
[...]

Hahahahahaha, hij bedoelt "AT LAUNCH!!!!"
(Pannenkoek) ;)

Hahaha, damn!!!!!
_/-\o_
Hij eet ook pannenkoek at lunch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty

Doughty

Bral unit

Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:46:
[...]

Hij eet ook pannenkoek at lunch
En ik neem, wanneer de nieuwe consoles uitkomen, een launchbreak.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
PC vs Playstation 4 from pcgh.de:

http://www.pcgameshardwar...ext-Gen-wirklich-1094755/
They're saying that it's almost impossible to see a difference between PS4 and PC version. They compared it to BF4 running on a high-end PC with a "pretty expensive Radeon card". They're also expecting that if you're an owner of a PC that costs less than 1000€ then it will look worse than on PS4 if you want to target 60fps. 60fps is almost perfectly available in PS4 version. Given the low price of the PS4, they say that this definitely speaks for the console and against the PC version. In this video the PS4 version looks brighter due to the recording that they're using. There are some effects like water drops on the windscreen that are missing in the PC version even though they are available for PS4. Shadows, level of detail, etc are indistinguishable. Game runs smoothly even in "bombastic scenes"

The conclusion: They're recommending the PS4 version because of the 400€ price point for the hardware.
PC Specs:
CPU AMD FX-8350 (errrr)
ASUS MB Sabertooth 990FX Rev. 2.0 Asus,
8 GByte RAM DDR3-1833-CL 10
2x AMD Radeon 7990 Crossfire

They say Xbox One players get medium PC settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.polygon.com/20...0656/battlefield-4-review

Polygon comment :
As part of EA's review event for Battlefield 4, reviewers were given the opportunity to spend extensive time with the next-generation console versions of Battlefield 4, in addition to the PC version of the game. Unlike the Xbox 360 and PS3 versions of Battlefield 4, the Xbox One and PS4 releases have feature parity with the PC release — they have the same maps, the same player counts and the same framerate.

The most discerning graphics pixel counters will find fodder for pointed fingers and debate on next-gen platforms, as neither console is rendering Battlefield 4 at a native 1080p resolution. The Xbox One version of Battlefield 4 is currently rendering at 1280x720, while the PS4 is natively rendering at 1600x900. As a result, the PS4 version is somewhat sharper than the Xbox One release. Other than that, the two games look very similar over the course of Battlefield 4's single-player campaign, with the same lighting and framerate throughout (see gallery below for unmarked screenshots from both systems — see if you can tell which is which).

Unfortunately, at this time, we can't provide final verdicts for either the Xbox One or PS4 versions of the game. Microsoft has specified that review scores must be held until Nov. 12th at 9:00AM PST, and we were not given the opportunity to play the Xbox One version's multiplayer component. Regarding PS4, there were serious stability issues that repeatedly led to crashes after multiplayer matches concluded. As the PS4 is still more than two weeks away from its Nov. 15th launch date, it seems premature to assume that this issue will not be resolved — and penalizing the game this far from the PS4's launch doesn't seem especially fair. We will further evaluate both next-generation versions of Battlefield 4 once they launch on their respective platforms next month.
Overigens gerucht nu dat de BF4 SP campaign slechts 4 uur zou zijn, das wel een nieuw dieptepunt :(

@Kaj De gequote post is een forum post vertaald vanaf de duitse website, het is geen conclusie van de website.

edit

Volgens deze meneer was ambient occlusion nog niet in de build die getest werd op de X1

https://twitter.com/repi/status/395138203075633152

/edit

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty

Doughty

Bral unit

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/5dn7sev1x/Johan_DICE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan niet wachten om over ietsjes meer dan 3 weken te gaan BF4en!

Even voor mijn beeldvorming, wat is ambient occlusion precies en wat doet dat?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Juist, bovenstaande maakt ook direct duidelijk dat er voor de Xbox nog een fix aankomt en de firmware van de fimpjes die we tot nu toe hebben gezien van de Xbox One nog niet final is.

Kortom, er kan dus nog van alles veranderen, het zou dan ook raar zijn om nu iets definitiefs te concluderen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55

Polycom

Poes van goud

Dit artikel is wel een dikke aanrader.
Ik vind het toch knap dat consoles van €400/€500,- heel dicht in de buurt komen van een €1000+ game pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:55:
Kan niet wachten om over ietsjes meer dan 3 weken te gaan BF4en!

Even voor mijn beeldvorming, wat is ambient occlusion precies en wat doet dat?
http://http.developer.nvidia.com/GPUGems/gpugems_ch17.html

dit legt het aardig uit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Bullet NL schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:57:
Kortom, er kan dus nog van alles veranderen, het zou dan ook raar zijn om nu iets definitiefs te concluderen.
Mwoah, er zijn wel wat dingen te concluderen :) De resolutie van de X1 versie zal niet meer veranderen, dus daar heeft de PS4 gewoon een voordeel. Hogere resolutie -> minder kartels. Dat zal er niet meer uit gepatched gaan worden.

Verder lijkt het me wel handig om voor de definitieve conclusie over effecten etc idd de 1e patches af te wachten.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En even in n00b termen :D Wat zou er met AO aan de beelden van de X1 versie kunnen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:08
Bullet NL schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:57:
Juist, bovenstaande maakt ook direct duidelijk dat er voor de Xbox nog een fix aankomt en de firmware van de fimpjes die we tot nu toe hebben gezien van de Xbox One nog niet final is.

De getoonde PS4 versie was ook niet de final build. b ;)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:02:
En even in n00b termen :D Wat zou er met AO aan de beelden van de X1 versie kunnen veranderen?
Betere belichting. Zoals je op die link hierboven kunt zien van Nvidia is de belichting dan gewoon veel mooier. Veel minder hoekig. Rond lijkt meer rond enzo ;)

Afbeeldingslocatie: http://download.autodesk.com/esd/mudbox/help2009/images/MED/DaliSP1/English/Presentation/comp_ambient_occlusion.png

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 29-10-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ATI/4890/Picture-9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Dat is moeilijk in te schatten omdat AO ook niet gratis is. Het is te hopen dat ze niet ten koste van de framerate AO toevoegen.

[ Voor 11% gewijzigd door zwembroek op 29-10-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, we zullen het wel gaan zien. Ik denk dat, met name de mensen die gewoon niet op een PC gamen, we met beide versies erg blij kunnen zijn. Want BF4 op de huidige consoles is wel erg pijnlijk om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel gaaf hoor. BF4 Multiplayer trailer:
Ongeacht platform toch wel een musthave voor velen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:02:
[video]Ongeacht platform toch wel een musthave voor velen :)
Tjah, voor velen is het BF4 of COD:ghosts

Maar bij de ps4 is het toch eigenlijk wel: BF4, COD:Ghosts of KZ:sf

In mijn geval gewoon overduidelijk KZ:sf. Bf4 is te groot, COD gaat niet mee met de tijd en KZ ziet er heel bruut uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Asgaro schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:36:
[...]

Ik wacht liever op analyse van experts als http://www.eurogamer.net/?topic=digital_foundry :)
Ze hebben zelf in-house software ontwikkeld om de framerate van consolegames te meten en maken echt diepgaande vergelijkingen.
Even mezelf quoten :P It has arrived!

edit: repost tot de 100ste, sorry :)

[ Voor 4% gewijzigd door Asgaro op 29-10-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:20:
[...]

In mijn geval gewoon overduidelijk KZ:sf. Bf4 is te groot, COD gaat niet mee met de tijd en KZ ziet er heel bruut uit
Lijkt me een logische volgorde :) Het is dat KZ me qua gameplay niet zo aanspreekt, maar qua graphics vind ik het ook de meest indrukwekkende shooter voor de PS4. De laatste trailer van CoD (alien mode) maakte pijnlijk duidelijk dat het spel qua graphics de boot echt volledig gemist heeft. 50GB aan textures kunnen niet meer verhullen dat de engine nu echt, echt te oud is geworden...

Bij gebrek aan PS4 de komende tijd word het voor mij dus BF4. Eigenlijk nooit serieus een BF game gespeeld (op de Bad Company games na), maar ben nu wel heel benieuwd. Samen met een maat de multiplayer spelen, heb er zin in :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd hoeveel COD wordt verkocht. Ieder jaar zit bijna iedereen het spel af te zeiken, maar uiteindelijk gaat het spel met achterlijke hoeveelheden over de toonbank. :) Hoop dat ze dit jaar eindelijk eens de deksel op hun neus krijgen. Dan zien ze wellicht eens de noodzaak om het spel eens grondig te evalueren en te vernieuwen.

Verder ben ik groot fan van de BF serie. Bijna ieder potje speelt anders door de grote variatie aan classes, voertuigen en de grootte van de maps. Killzone vind ik grafisch ook indrukwekkend. De gameplay vind ik wat minder boeiend ogen.

Maar het lijkt alsof de rust even is wedergekeerd. :)

En zijn er nog mensen die AC4 juist gaan kopen na de reviews of juist laten liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-10-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:32:
Ben benieuwd hoeveel COD wordt verkocht. Ieder jaar zit bijna iedereen het spel af te zeiken, maar uiteindelijk gaat het spel met achterlijke hoeveelheden over de toonbank. :) Hoop dat ze dit jaar eindelijk eens de deksel op hun neus krijgen. Dan zien ze wellicht eens de noodzaak om het spel eens grondig te evalueren en te vernieuwen.

Verder ben ik groot fan van de BF serie. Bijna ieder potje speelt anders door de grote variatie aan classes, voertuigen en de grootte van de maps. Killzone vind ik grafisch ook indrukwekkend. De gameplay vind ik wat minder boeiend ogen.

Maar het lijkt alsof de rust even is wedergekeerd. :)

En zijn er nog mensen die AC4 juist gaan kopen na de reviews of juist laten liggen?
KZ ziet er wat betrefd gameplay gevarieerder uit dan bijv COD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeg ook nergens dat dat niet zo is :). De MP filmpjes van KZ (want dat vind ik het belangrijkste in een shooter, aangezien daar voornamelijk mijn uren in gaan zitten) vind ik qua gameplay gewoon niet zo tof ogen. Heb liever een BF4 met de dynamiek van de grote maps en infantry vs vehicles.

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-10-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
haarbal schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:09:
Er valt niets op te lossen, de ps4 heeft gewoon een krachtigere gpu, dus kan die een hogere resolutie draaien.
En hier wil ik nog iets aan toevoegen: een hogere resolutie zorgt ook automatisch voor minder aliasing (=karteltjes) omdat er nu eenmaal meer pixels op hetzelfde oppervlak kunnen getoond worden waardoor een schuine lijn "perfecter" kan getoond worden in 1080p versus in 720p als beiden geen anti-aliasing technieken gebruiken.

(Klinkt misschien logisch maar ik had hier nog niet bij stilgestaan tot ik het enkele maanden geleden las.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:20:
[...]

Neem het van me aan: nu op next-gen consoles ook 64 players/server mogelijk is, ga je echt geen saaie momenten meer tegenkomen. Het maakt de game regelmatig echt hectisch. Heel leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind van wat ik nu gezien heb BF4 op de PS4 er beter uitzien, wat natuurlijker en zachter.
Dit kan op de Xbox One ook nog gebeuren met AO.
Weet dat AO een flinke knauw geeft in de fps dus vraag me wel af hoeveel we hier van mogen verwachten, vermoed dat ze bijvoorbeeld enkel op het wapen en bruikbare items AO toepasssen.
Wat mij trouwens opvalt is dat dat zachte op de PS4 voornamelijk komt door een soort mist over de omgevingen, zouden ze hierdoor ook niet wat meer speelruimte krijgen om hogere resolutie neer te zetten ?
Al met al teleurgesteld in de graphics op beide systemen, gelukkig dat de gameplay dik in orde is :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met die specs onder je post kun je ook niet meer dan teleurgesteld zijn in de nieuwe consoles :P

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-10-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:53:
Met die specs onder je post kun je ook niet meer dan teleurgesteld zijn in de nieuwe consoles :P
True, toch staat die pc hier al 2 jaar stof te happen en speel ik sindsdien enkel nog op de x360
2560x1600 is schitterend maar vanaf de bank op 720p/1080p bevalt me ook prima.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:19:
[...]

Neem het van me aan: nu op next-gen consoles ook 64 players/server mogelijk is, ga je echt geen saaie momenten meer tegenkomen. Het maakt de game regelmatig echt hectisch. Heel leuk. :)
Dat klopt wel, maar ik houd niet van grote battles. Op de pc vond ik het ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Gerucht: NFS Rivals voor onbepaalde tijd uitgesteld voor zowel de PlayStation 4 als Xbox One.

O.a. de grote retailers als Amazon hebben nu een releasedatum van "31-12-2013", als placeholder totdat de nieuwe releasedatum bekend is.

[ Voor 15% gewijzigd door Uniciteit op 29-10-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:01:
Gerucht: NFS Rivals voor onbepaalde tijd uitgesteld voor zowel de PlayStation 4 als Xbox One.

O.a. de grote retailers als Amazon hebben nu een releasedatum van "31-12-2013", als placeholder totdat de nieuwe releasedatum bekend is.
Dan is er voor de racers niks op de ps4 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Asgaro schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:06:
[...]

En hier wil ik nog iets aan toevoegen: een hogere resolutie zorgt ook automatisch voor minder aliasing (=karteltjes) omdat er nu eenmaal meer pixels op hetzelfde oppervlak kunnen getoond worden waardoor een schuine lijn "perfecter" kan getoond worden in 1080p versus in 720p als beiden geen anti-aliasing technieken gebruiken.

(Klinkt misschien logisch maar ik had hier nog niet bij stilgestaan tot ik het enkele maanden geleden las.)
Thanks, zo had ik er idd ook nog niet overnagedacht. Eigenlijk best simpel! Hier een goed voorbeeld waarin te zien is dat de Xbox One, met lagere resolutie, minder goed om kan gaan met lijnen.

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibcyLL9DEObrRq.gif

Hier de PS4 versie. Iets minder slecht.

[ Voor 9% gewijzigd door G4mert op 29-10-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:01:
[...]

Dan is er voor de racers niks op de ps4 :/
Eerst maar eens afwachten, in een officiële trailer die net uitgekomen is wordt nog steeds 21nov. gemeld.

Mocht he echt uitgesteld zijn dan is dat blijkbaar maar een maand. Forza kun je officieel gezien pas volgend jaar maart/april spelen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn kleine gifjes nu tegenwoordig goede voorbeelden? :)

Benieuwd of NFS wordt uitgesteld. Zou zonde zijn voor degene die er naar uitkeken.

En Forza officieel gezien pas volgend jaar? Zijn we nu ineens een geisoleerd land, terwijl in de huidige generatie nog zo positief werd gesproken over regio vrije consoles en importmogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:03
Chaoss schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:17:
[...]

Eerst maar eens afwachten, in een officiële trailer die net uitgekomen is wordt nog steeds 21nov. gemeld.

Mocht he echt uitgesteld zijn dan is dat blijkbaar maar een maand. Forza kun je officieel gezien pas volgend jaar maart/april spelen.
Ik weet toch vrij zeker dat ik Forza de volgende maand kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Xgar schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:28:
[...]

Ik weet toch vrij zeker dat ik Forza de volgende maand kan spelen.
Schavuit :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:19:
Zijn kleine gifjes nu tegenwoordig goede voorbeelden? :)

Benieuwd of NFS wordt uitgesteld. Zou zonde zijn voor degene die er naar uitkeken.

En Forza officieel gezien pas volgend jaar? Zijn we nu ineens een geisoleerd land, terwijl in de huidige generatie nog zo positief werd gesproken over regio vrije consoles en importmogelijkheden :)
Toch zeg ik toch niet? maar niemand kan ontkennen dat de XO hier pas maart/april volgend jaar uitkomt, ik beweer nergens dat je niet eventueel kunt importeren. Wat ik alleen maar aangeef is dat Microsoft een complete console 5 maand uitstelt wie maakt zich dan druk om een game die misschien 1 maand uitgesteld gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:03
Chaoss schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:44:
[...]

Toch zeg ik toch niet? maar niemand kan ontkennen dat de XO hier pas maart/april volgend jaar uitkomt, ik beweer nergens dat je niet eventueel kunt importeren. Wat ik alleen maar aangeef is dat Microsoft een complete console 5 maand uitstelt wie maakt zich dan druk om een game die misschien 1 maand uitgesteld gaat worden?
Ik snap niet dat jij een sneer naar het uitstellen van Xbox One moet geven als reactie op het mogelijk uitstellen van een racegame voor de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie maakt zich druk om een game die uitgesteld gaat worden? KajLaurent wellicht en mensen die graag die game willen spelen? :) Zeker als je in november een PS4 koopt en graag racegames speelt kan ik me hier iets bij voorstellen.

Jij trekt daarnaast een vergelijking met Forza / X1, terwijl Kaj daar met geen woord over rept. Want volgens mij gaat hij lekker voor de PS4. :) Dus je vergelijking komt wat out of the blue.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-10-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

G4mert schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:12:
Om het maar eens over een andere next gen games te hebben.

Hier de review van AC: Black Flag. Dit betreft de PS4 versie.
Ziet er niet eens zo slecht uit voor een poort. Duidelijk meer effecten + planten etc dan current gen.

[video]
Leuke review, moet zeggen dat AC:BF er steeds aantrekkelijker uit gaat zien, ik hou wel van de settings maar de omgevingen en het water zien er erg goed uit voor een Cross-platform en cross-gen game.

Nog een leuke video op hetzelfde YouTube kanaal gaat over de verschillende speelstijlen waarmee je een level in KZ kunt voltooien:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Martinspire schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:02:
[video]Ongeacht platform toch wel een musthave voor velen :)
Hoorde ik daar nou echt de noob uit BFF schreeuwen "Promoted!" als die quad uit de skyscraper vliegt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Zo ziet het opstarten van BF4 vanuit het XMB eruit. (Draait op een Dev kit)

http://www.computerandvid...-RSS&attr=CVG-General-RSS

Killzone ligt al in de winkel:

http://www.gamespot.com/a...at-gamestop/1100-6415842/?

Exclusieve dlc AC Black flag blijft exclusief:

http://www.polygon.com/20...dlc-will-remain-exclusive?

Het gerucht dat COD Ghosts slechts op 720p draait op de X1 en 1080p op PS4 wordt ook hier weer besproken.

http://kotaku.com/about-t...raphics-rumors-1454130634

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zag net een teaser voor seizoen 2 van The Walking Dead. Alle berichten geven aan dat deze ook weer voor de current gen uitkomt en niet voor de next gen. Echt zonde, want ik weet nog niet of ik hem dan nog wel ga spelen...

Zodra er een nieuwe console uit is mag wat mij betreft alle support voor de vorige console komen te vervallen... Ik snap dat het bedrijfseconomisch niet handig is vanwege de user base, maar toch. Vind het toch jammer dat veel grote titels op zowel de huidige generatie, de nieuwe generatie en de PC uitkomt en sommigen gewoon zelfs nog exclusief op de huidige generatie... Dark Souls 2 bijvoorbeeld. Zo zonde :)

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-10-2013 21:52 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!