Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:19
Wat een "gerucht" weer uit het Xbox kamp om te zeggen dat Sony hetzelfde van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

ehm dit is de xbox 360 versie? Gezien de d pad layout?? En vooral de textures op de rugtas van die dude?? als dit xbox one footage is... ;w

Oja dit zijn screens op een: i7, 32 mb ram en dual titan

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5JwjiCz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y3dOQzi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nz3mHjF.jpg

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:42:
[...]

ehm dit is de xbox 360 versie? Gezien de d pad layout?? En vooral de textures op de rugtas van die dude?? als dit xbox one footage is... ;w

Oja dit zijn screens op een: i7, 32 mb ram en dual titan

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat gaan we deze gen niet zien denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah Ryse en Killzone : Shadow Fall doen er niet voor onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:35:
[...]

Whaha nee ze laten het openlijk bedrijfszelfmoord plegen liever over aan Microsoft... Hoewel het de eerlijkste weg zou zijn zou het ook gelijk de domste zijn. Da's net zoiets als dat Phil Harisson even openlijk gaat vertellen dat de xbox versie van Battlefield op 720p draait en de PS4 versie op 1080p wel zo eerlijk naar early adopters maar zeker niet handig...

Daarnaast zou het best kunnen dat Sony hetzelfde van plan was maar ik denk dat we pas over een paar jaar via omwegen definitief gaan horen welke fouten beide bedrijven hebben gemaakt en welke policies ze hebben laten varen bij het launchen van deze generatie consoles. Tot die tijd is Microsoft EVIL en Sony en Valve The bringers of Light. ;)

Over 6 uurtjes weten we welke Battlfield 4 versie degene is die je moet kopen...
De waarheid komt toch wel boven tafel, sterker die is al boven tafel. Ik weet dat Sony dat nooit zou toegeven en ze dus slim gebruik hebben gemaakt van het momentum ;) . In jouw ogen is MS evil en dat heeft met jouw voorkeur te maken, er zijn genoeg mensen die andersom denken. It's all in the eye of the beholder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Dat Single Player er beter uitziet is logisch, dat de PS4 Multi Player er even goed uitziet of zelfs beter dan de X1's Single Player geloof ik dan ook voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoomTree schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:45:
[...]

De waarheid komt toch wel boven tafel, sterker die is al boven tafel. Ik weet dat Sony dat nooit zou toegeven en ze dus slim gebruik hebben gemaakt van het momentum ;) . In jouw ogen is MS evil en dat heeft met jouw voorkeur te maken, er zijn genoeg mensen die andersom denken. It's all in the eye of the beholder!
Eigenlijk is het gewoon dom van microsoft. De manier waarop ze DRM brachten was echt niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k-city schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:52:
Dat Single Player er beter uitziet is logisch, dat de PS4 Multi Player er even goed uitziet of zelfs beter dan de X1's Single Player geloof ik dan ook voor geen meter.
Dat lijkt me nu ook sterk ja het verschil kan nooit zoo groot zijn :| Morgen maar zien dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:54:
[...]

Eigenlijk is het gewoon dom van microsoft. De manier waarop ze DRM brachten was echt niet slim.
Microsoft had beter een afwachtende houding aan kunnen nemen door Sony eerst te laten presenteren en dan idd de DRM op een andere manier te brengen. Moet toegeven dat Sony het wel slim heeft aangepakt door eerst teasers te geven en dan af wachten wat de concurrentie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:55:
Dat lijkt me nu ook sterk ja het verschil kan nooit zoo groot zijn :| Morgen maar zien dan
Ik snap alleen nog steeds niet, waarom is er geen gelijke footage genomen?

YouTube: Need for Speed: Most Wanted - Wii U vs. PS3 vs. Xbox 360 Frame-Rate Tests
Zoiets zie ik liever.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:35:
[...]
Over 6 uurtjes weten we welke Battlfield 4 versie degene is die je moet kopen...
Hoef ik geen 6 uur op te wachten, dat weet ik nu ook al wel :+
Mutatie schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:41:
[...]

T'is een onzinnige vergelijking.
Nintendo en Sony hebben hun plek op de markt verdient, MS heeft die plek gekocht (opdringerig stelletje *** :P ) Daarbij heeft Sony een groter succes gehad dan MS >:)
Daar vind ik minder eer in en dat kan niet elk bedrijf, en dat is imo maar goed ook.
Jij gelooft nog dat Sony zijn plek verdiend heeft door lief naar developers te kijken? :+ Die hebben net zo goed hun plek gekocht. Alleen waar Microsoft (timed) exclusives koopt, koopt Sony hele studios op. Maar beiden gooien ze met geld om hun plek te verdienen/verdedigen.

[ Voor 52% gewijzigd door BM op 28-10-2013 19:44 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet echt helemaal eerlijk.

Dit is ook X360 footage !

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iYT2P82h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b9SVODOh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zLOcQcJh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lAz58V4h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JleMogHh.jpg
Sure, het is misschien niet de mooiste game op de consoles en hij is inderdaad minder mooi dan de PC/nextgens maar ik vind het nog best meevallen eigenlijk. Elke game heeft wel zo zijn momenten dat ie minder mooi is, maar van de laatste games uit deze generatie (bf4, ac4, batman arkham origins, splinter cell, etc) vind ik dat de 360 nog best mee kan komen. Het grote verschil is eerder de resolutie, niet zozeer de graphics an sich. Zeker als je je bedenkt dat de hardware in de 360 of PS3 niet eens meer in de buurt komen van minimum-requirements van dergelijke pc-versies.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 28-10-2013 19:49 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:48:
[...]

Niet echt helemaal eerlijk.

Dit is ook X360 footage !

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sure, het is misschien niet de mooiste game op de consoles en hij is inderdaad minder mooi dan de PC/nextgens maar ik vind het nog best meevallen eigenlijk. Elke game heeft wel zo zijn momenten dat ie minder mooi is, maar van de laatste games uit deze generatie (bf4, ac4, batman arkham origins, splinter cell, etc) vind ik dat de 360 nog best mee kan komen. Het grote verschil is eerder de resolutie, niet zozeer de graphics an sich. Zeker als je je bedenkt dat de hardware in de 360 of PS3 niet eens meer in de buurt komen van minimum-requirements van dergelijke pc-versies.
Ziet er best goed uit.
Had je gezegd dat dit xbox one had geweest had ik het ook geloofd.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Zeker groot verschil maar nu is de SP een cutscene en de MP zijn gameplay beelden. Hoewel er altijd geroepen wordt dat het in-engine is geeft een cutscene op de engine altijd een mooier beeld dat de gameplay zelf. Voor cutscenes worden engine altijd nog even getweakt voor datgene ze op beeld moeten weergeven.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, cod heeft dit keer geen echt zombiemodus maar rare monsters:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MNKDLZhnAbc]Niet mijn ding, dus dat ga ik wel skippen. Had zelf gehoopt op meer een MW3 aanpak :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Zombies zijn van Treyarch toch? Kennelijk wilden ze hun eigen draai eraan geven. Niet echt geslaagd imo..

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

Voor mensen die Sessler's rage hebben gevolgd op Twitter en willen weten wat er aan de hand was met de launch van de next-gen consoles en de geruchten dat maar een kleine selectie journalisten van Sony een PS4 krijgen en mogen reviewen, hier het filmpje waarin Sessler's stiekem hint naar wat er speelt.

Let vooral op op 3:13 minuten!!!

Wat denken jullie?

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

wauw dat is echt dag en nacht. Welke build was dat eerste plaatje dan in godesnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:59:
[...]

wauw dat is echt dag en nacht. Welke build was dat eerste plaatje dan in godesnaam?
Geen idee, maar vooral de cutscenes zijn op de 360 echt niet slecht. Verder zijn er wel wat punten waar de 360 grafisch gewoon erg omlaag is geschroeft. Vooral grote omgevingen hebben veel minder detail. Maar die afbeelding herken ik ook niet zo echt terug eigenlijk.

Maar waar de screenshots die ik plaatsten vooral de mooie dingen laten zien, heb je dus ook dat je naar de meest lelijke stukken kunt zoeken. Een directe vergelijking zou dan beter zijn maar die heb ik nog niet gevonden.

Edit:
Interessant:
Microsoft to create "long term, transmedia IPs" for all first-party Xbox games

Join me, friends, for a trip back to the crazy world of mid-2012, when there was so little news on next generation hardware that we had to root through Microsoft job listings for pointers. As of 17th October, the firm is in the market for a creative producer at Microsoft Studios, who will apparently work on TV shows, comicbooks and other varieties of trans-media spin-off for the label's "entire" portfolio.

We already know about plans for a Halo TV show, presumably timed to coincide with the release of Halo for Xbox One, and Ryse is reportedly about to migrate into the realm of live action too. How else could Microsoft build on its existing properties? Could the firm learn anything from earlier attempts at Ye Olde Transmedia, such as that ill-fated Viva Pinata animated series? Let us know after perusing the listing below.

"The Narrative Design team at Microsoft Studios is looking for an experienced producer, from the gaming and/or other entertainment industry, with exceptional creative, collaborative, and diplomatic skills to join us in developing and crafting new, long-term, transmedia IPs for the entire Microsoft Studios portfolio," it begins.
"As a Creative Producer, you will work closely with the Central Media team (writers, artists, audio and UI professionals), game leads, external partners and other key stakeholders to design and implement features and products that expand and improve our entertainment properties and platforms.

"These properties and platforms will include core, broad-appeal, and casual games; console, PC, tablet, and mobile platforms; books, graphic novels, comics, and other tangible media; and linear media such as television, webisodes, and film. Just as importantly, this producer will also be engaged in identifying genres, platforms, media, and technology not even considered yet for distributing through both traditional and new media outlets.

"This is a once-in-a-lifetime opportunity. Help us develop innovative ways to tell and expand story and build franchises and entertainment experiences at one of the world's leading game publishers using the most exceptional, cutting-edge technologies."
@hieronder: mja als current-gen dit al aankan, dan moet 1080p/60fps toch ook geen probleem meer zijn :>

[ Voor 86% gewijzigd door Martinspire op 28-10-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was ook beetje overdreven bedoeld he daarom de : :+ Was een screenshot van een youtube feed en zal dus voor een deel aan YouTube compressie hebben gelegen. De screens van Martinspire verbazen me in positief opzicht voor de currentgen versie.

@Doughty

Hij mompelt (1st) december? Dat zou wel kwalijk zijn als Sony bepaalde media gewoon uitsluit.

[ Voor 18% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 28-10-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Tussen 1.29 en 1.50 zegt hij eigenlijk waar Twitter en Neogaf reeds naar hinten... Ze hebben niet beide consoles staan of één of beide is nu nog in staat een fatsoenlijke game mee te spelen? Er wordt gehint dat zowel de PS4 als de xbox one OS problemen hebben... Ik denk dat we deze geruchten maar even moeten laten voor wat ze zijn... Over twee weken is het zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:11:
[...]

Tussen 1.29 en 1.50 zegt hij eigenlijk waar Twitter en Neogaf reeds naar hinten... Ze hebben niet beide consoles staan of één of beide is nu nog in staat een fatsoenlijke game mee te spelen? Er wordt gehint dat zowel de PS4 als de xbox one OS problemen hebben... Ik denk dat we deze geruchten maar even moeten laten voor wat ze zijn... Over twee weken is het zover!
Als ik neogaf lees, is het bij de One wel een groter probleem. Misschien omdat sony eerder is begonnen met het eruit slopen de DRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doughty schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:58:

Wat denken jullie?
flfprdm december?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:37
BM schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:41:
[...]

Hoef ik geen 6 uur op te wachten, dat weet ik nu ook al wel :+

[...]

Jij gelooft nog dat Sony zijn plek verdiend heeft door lief naar developers te kijken? :+ Die hebben net zo goed hun plek gekocht. Alleen waar Microsoft (timed) exclusives koopt, koopt Sony hele studios op. Maar beiden gooien ze met geld om hun plek te verdienen/verdedigen.
nnnnope ;)
Ik geloof dat Sony met de PS1 een kwalitatief hoogstaand product bracht met een nieuw verkoopmodel gericht op gamers nadat Nintendo Sony probeerde te naaien, met de PS2 zetten ze dat voort, dat bedoel ik met een plek verdienen. MS daarentegen rekende vanaf dag 1 op miljarden verlies met de xbox1 maar dit was het plan om marktaandeel te krijgen en zou met de opvolger worden terugverdiend (that didn't happen).
De aandeelhouder hebben daardoor ook tegengas gegeven maar helaas niet genoeg >:)
Ook nu nog zie je dat daar de gamer niet op nr1 staat en hoe ze hun visie proberen op te dringen ook al wachten niet vee mensen daarop.
Geen ander bedrijf dat zoveel verlies wil en kan nemen en da's maar goed ook want imo hoort een bedrijf aan de wensen van de klant te voldoen en niet de klant in de richting van het bedrijf te sturen (ook al lijkt men dat tegenwoordig meer dan ooit te accepteren als je kijkt naar de complete BS die men slikt kuch *apple* :P )

Daarbij lijkt het er wel sterk op dat Sony de devs beter behandeld dan MS.

[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 28-10-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Doughty schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:58:
Voor mensen die Sessler's rage hebben gevolgd op Twitter en willen weten wat er aan de hand was met de launch van de next-gen consoles en de geruchten dat maar een kleine selectie journalisten van Sony een PS4 krijgen en mogen reviewen, hier het filmpje waarin Sessler's stiekem hint naar wat er speelt.

[video]

Wat denken jullie?
Hij heeft het over zware piet in december? Of heeft ie gewoon beide consoles te laat gepreorderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Dit is kort gezegt waar twitter en Neogaf los op gaan afgelopen 72 uur:
https://twitter.com/thuway/status/394900287866953728

En een inkopper welke iedere min of meer technisch persoon ook kan verzinnen:
https://twitter.com/thuway/status/394900831490699264

Gezien de techniek achter beide consoles zou het een godswonder zijn wanneer de XBO versie van BF4 er beter uit zou zien als de PS4 versie. wat in deze laatste tweet staat is een onderdeel van de reden maar ook een krachtigere GPU doet er stevig aan mee.

Let wel dit is geen officiele bron maar slechts een gerespecteerd neogaf member met contacten in de industrie. Ik denk dat ik totaan de footage die straks om een uur of drie (onze tijd) op youtube komt te staan er geen woorden meer aan vuil maak. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

X1 footage (trailer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:51
Trailer laat duidelijk zien dat dit alleen maar beelden zijn van hoe het eruit zou kunnen zien op de xbone.
Niet hoe het er ook daadwerkelijk uitziet, daar moeten we nog een paar uur voor wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:40:
Let wel dit is geen officiele bron maar slechts een gerespecteerd neogaf member met contacten in de industrie. Ik denk dat ik totaan de footage die straks om een uur of drie (onze tijd) op youtube komt te staan er geen woorden meer aan vuil maak. :X
Opmerkingen zoals:
MS is crafting a Windows 8 Trojan / multimedia device. Bumps will be hit.

Maak je niet echt veel indruk mee denk ik zo :P

Maar opmerkelijk dat hij verderop wel zegt:
I can tell you on twitter no association with GAF. Bf4 is 900p on PS4. ALSO

Beide dus op 900p?

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 28-10-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rdgut

Zag ik net over het hoofd ;/

@SinergyX
indeed dat zijn misterx uitspraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

SinergyX schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:59:

Maar opmerkelijk dat hij verderop wel zegt:
I can tell you on twitter no association with GAF. Bf4 is 900p on PS4. ALSO

Beide dus op 900p?
wie zal het zeggen? Zou goed nieuws zijn in een waterval van negativiteit.

[ Voor 53% gewijzigd door swopdark op 28-10-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Gerucht bevestigd door Thuway en misterx:

spoiler:
swopdark = Grave, daarom zie je ze nooit tegelijkertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k-city schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:09:
Gerucht bevestigd door Thuway en misterx:

spoiler:
swopdark = Grave, daarom zie je ze nooit tegelijkertijd
Volgens mij omdat die laatste een temp ban heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:10:
[...]

Volgens mij omdat die laatste een temp ban heeft ;)
Damn backlog van misterx blogposts waiting to happen dus :P >:)

edit:

Arthur Gies is nu ook aan het capturen en meent geen verschil te zien in de versies

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vmhjuJ4.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tUynHYt.png

[ Voor 29% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 28-10-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie moeten we nu geloven!??!?!?!

@Phusebox. Oh smiley vergeten :P
swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:08:
[...]

wie zal het zeggen? Zou goed nieuws zijn in een waterval van negativiteit.
Even serieus. Je zegt dat het goed nieuws zou zijn in een waterval van negativiteit, maar je hebt toch hopelijk wel door dat die waterval van negativiteit voornamelijk komt door alle onbevestigde geruchten, hoe krankzinnig ook, voor waarheid (of als aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) aan te nemen en er hele discussies over op te tuigen? Iets waar veel mensen in dit topic een handje van hebben :)

We zullen het gewoon gaan zien. En hopelijk gaat de storm wat liggen, want ik kijk met veel verwachting uit naar de next gen, maar als ik zie hoe een groot deel van de community zichzelf nu volkomen belachelijk maakt, roept dat wel enigszins plaatsvervangende schaamte op dat ik onderdeel ben van die community.

[ Voor 112% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-10-2013 21:55 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Gewoon even geduld hebben.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:11:
[...]

Damn backlog van misterx blogposts waiting to happen dus :P >:)

edit:

Arthur Gies is nu ook aan het capturen en meent geen verschil te zien in de versies

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zegt hij niet toch? Hij zegt dat bijna niemand het kan zien en sommige anderen kunnen dat opblazen en zeggen dat de een beter is dan de ander.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:56:
Dat zegt hij niet toch? Hij zegt dat bijna niemand het kan zien en sommige anderen kunnen dat opblazen en zeggen dat de een beter is dan de ander.
Maar wel netjes dat hij wel een gelijke stream neerzet omdat, you know, internet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo zijn bijna alle tweets, posts en uitspraken voor meerdere interpretaties vatbaar. En iedereen leest het op zo'n manier dat het past in zijn of haar straatje en voorkeur. Zo zitten we nu eenmaal in elkaar :P

En ook die tweet is op meerdere wijzen uit te leggen. Dat blijkt maar weer uit jouw opmerking en die van arnoutzw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:56:
[...]

Jawel hij captured dezelfde momenten omdat hij er van overtuigd is dat vrijwel niemand het verschil gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn eerste tweet lijkt me toch geen verkeerde interpretatie in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maar goed je kunt inderdaad lezen dat er geen verschil is in waarneembare kwaliteit maar dat sluit niet uit dat er een verschil is in resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, hij zegt niet letterlijk 'ik zie geen verschil'.
i think next to no one will be able to see a perceptible difference in 'quality'.

misschien is er feitelijk verschil, natuurlijk zijn er genoeg azijnplasserts die pixel voor pixel gaan vergelijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:05:
Maar goed je kunt inderdaad lezen dat er geen verschil is in waarneembare kwaliteit maar dat sluit niet uit dat er een verschil is in resolutie.
En zoals mensen hier al vaker hebben proberen aan te halen, verschil in resolutie is niet altijd zichtbaar :) Tuurlijk is het leuker als alles in 1080p draait, maar als dat niet haalbaar is, dan maar 720/900p met meer effecten. Als de PS4 dat wel kan, en de X1 niet, so be it, dan wens in de PS4 spelers veel plezier met 1080p, en ga ik geniet van m'n 720/900/1080p games. Als ik zie wat voor plaatjes Forza5 en Ryse op het schem toveren ben ik er wel van overtuigd dat het wel goed komt met de X1 :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:12:
Ok, hij zegt niet letterlijk 'ik zie geen verschil'.
i think next to no one will be able to see a perceptible difference in 'quality'.

misschien is er feitelijk verschil, natuurlijk zijn er genoeg azijnplasserts die pixel voor pixel gaan vergelijken :P
Dat bedoel ik. Mensen lezen ook gewoon wat ze willen lezen. :)

Mij gaat het echt niet zo boeien, ook al zit er wat verschil in. En ik hoop dat de posters hier dat ook gewoon kunnen begrijpen en elkaar gewoon lekker laten genieten van hun keuzes. :) Graphics zijn voor mij echt niet het belangrijkste in een game en een console. Het gaat uiteindelijk om het complete plaatje. En ik ben van mening dat je bij beide consoles prima aan je trekken komt.

@hieronder, Ryse, Killzone, BF4 en DR3 wellicht? :P En wellicht biedt kinect icm Skype nog wat mogelijkheden ;)

[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-10-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:19:
En ik ben van mening dat je bij beide consoles prima aan je trekken komt.
Zoveel 18+ games heb ik nu ook weer niet op de console gezien :+

/inkoppertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:59:
[...]

Die eerste screen was een screen van een Youtube filmpje omdat je vanboven de titel zag. En Youtube gaat al duchtig te werken qua compressie. ;)
Zelfs PC footage op 1080p ziet er op Youtube nog veel slechter uit dan als je het echt voor je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
arnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:11:
[...]
edit:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wacht liever op analyse van experts als http://www.eurogamer.net/?topic=digital_foundry :)
Ze hebben zelf in-house software ontwikkeld om de framerate van consolegames te meten en maken echt diepgaande vergelijkingen.

Neogaf goes wild, again.
Nu op deze tweet:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/udhknNj.png

http://www.neogaf.com/for...p?p=87859417#post87859417

edit: verduidelijking.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jQa7nBt.png

[ Voor 18% gewijzigd door Asgaro op 28-10-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zat even die laatste pagina's van dat topic door te lezen, had zo'n topic hier geweest had de helft minimaal een temp.ban te pakken gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jack Frags (bekende BF Youtuber) heeft de eerste direct feed gameplay video's van BF4 voor de XBO en PS4 op zijn kanaal gezet. De PS4 versie loopt dus op 1600x900 en de XBO versie op 1280x720. Beide versies zien er echter meer dan prima uit, vind ik:

PS4 Multiplayer:

XBO Singleplayer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weinig schokkends als ik het zo lees. :) Zoals verwacht is de PS4 versie op meerdere punten grafisch beter en op enkele punten de x1.

http://www.eurogamer.net/...en-vs-pc-face-off-preview

Hopelijk is hiermee al het geflame ook meteen een beetje ten einde gekomen. Het is geen pong vs crysis gebleken :P

[ Voor 44% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-10-2013 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als multiplayer al 900p is wie weet is SP dan 1080p op de ps4. Vind het toch best aanzienlijke verschillen maar eerst maar de vergelijking van digitalfoundry afwachten voor een directe vergelijking.

Edit: er is al een artikel eurogamer die ik nu. Toch ook 60fps in campaign dacht 30

[ Voor 18% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 29-10-2013 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SP op de PS4 is ook 900p.

Ik moet zeggen dat ik bij de digital foundry video weinig verschil zie en als je ze niet naast elkaar zou zien verdwijnt dat helemaal volgens mij.

Wat me opviel was dat de PS4 iets minder scherp is dan de XO maar overall ziet het er toch beter uit op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verschil is niet groot zo als voorgehouden idd, upscaler en sharpening filter doen hun werk goed in de XO.

edit: en soms niet http://i.imgur.com/xj80m5v.gif

+

http://i.minus.com/ihrijghdqxM3C.gif

[ Voor 32% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 29-10-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
arnoutzw schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 07:45:
Verschil is niet groot zo als voorgehouden idd, upscaler en sharpening filter doen hun werk goed in de XO.

edit: en soms niet http://i.imgur.com/xj80m5v.gif
Zodra ze die issue fixen op de ps4 is het echter wel een enorm verschil. Op de XO ziet het er ook kunstmatig uit vanwege die oversharpening. Ps4 oogt rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Maar, dit is dus waar het halve internet op los gegaan is de afgelopen dagen? Damn, dat verschil is minimaal hoor. PS4 idd iets minder scherp, maar daardoor (zoals PB al zei) wat rustiger, de X1 lijkt wat scherper en fellere kleuren te gebruiken. Buiten dat... ik zie weinig verschil :)

Beiden zien er extreem goed uit :) PS4 dan op een ietsje hogere resolutie, maar daar kom ik wel overheen denk ik :+

Edit: ja, in closeups is het verschil groter, maar daar zou ik geen directe winnaar kunnen aanwijzen. De X1 is op sommige punten scherper dan de PC verder, maar de PS4 oogt vaak net wat realistischer. Denk dat de verschillen voor de gamer thuis echt niet/amper te zien gaan zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door BM op 29-10-2013 08:23 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49

Edd

Om het geheel af te maken, dan nog 1 vergelijkingsvideo (met commentaar):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6-RO46byQtI]

[ Voor 49% gewijzigd door Edd op 29-10-2013 08:24 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BM schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:17:
Maar, dit is dus waar het halve internet op los gegaan is de afgelopen dagen? Damn, dat verschil is minimaal hoor. PS4 idd iets minder scherp, maar daardoor (zoals PB al zei) wat rustiger, de X1 lijkt wat scherper en fellere kleuren te gebruiken. Buiten dat... ik zie weinig verschil :)

Beiden zien er extreem goed uit :) PS4 dan op een ietsje hogere resolutie, maar daar kom ik wel overheen denk ik :+
Ik ben me toch zwaar aan het beraden of ik niet toch nog naar PS4 switch. Ik wil eigenlijk gewoon geen PlayStation 4 kopen omdat de PS3 voor mij persoonlijk een grote deceptie was. Maar goed, als ik nu zie hoe de XBO versie eruit ziet, en het feit dat ze multiplayer nog niet eens hebben kunnen spelen dan vrees ik met grote vrezen.

Ook het gegeven dat Microsoft reviews onder embargo houdt voor de XBO versies vind ik niet positief nu duidelijk is dat dit de mindere versie is. 720p kan gewoon echt niet op een "next-gen" console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:22:
[...]

Ik ben me toch zwaar aan het beraden of ik niet toch nog naar PS4 switch. Ik wil eigenlijk gewoon geen PlayStation 4 kopen omdat de PS3 voor mij persoonlijk een grote deceptie was. Maar goed, als ik nu zie hoe de XBO versie eruit ziet, en het feit dat ze multiplayer nog niet eens hebben kunnen spelen dan vrees ik met grote vrezen.

Ook het gegeven dat Microsoft reviews onder embargo houdt voor de XBO versies vind ik niet positief nu duidelijk is dat dit de mindere versie is. 720p kan gewoon echt niet op een "next-gen" console.
Ik kan niet voor jou oordelen, en als jij van mening bent dat 720p not done is, dan moet je overstappen naar een PS4. Maar 900p is voor jou dus wel afdoende? Mij persoonlijk kan het niet zo boeien. Ik vind BF4 er prima uit zien, en ook Ryse (900p) tovert geweldige beelden op het scherm.

Ik vind het hele 720/1080 gebeuren redelijk overhyped. Tuurlijk, liever 1080 dan 720, maar nog liever heb ik een game die soepel loopt en er goed uit ziet, als dat dan betekend dat de 1080 niet gehaald word, so be it :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BM schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:25:
[...]

Ik kan niet voor jou oordelen, en als jij van mening bent dat 720p not done is, dan moet je overstappen naar een PS4. Maar 900p is voor jou dus wel afdoende? Mij persoonlijk kan het niet zo boeien. Ik vind BF4 er prima uit zien, en ook Ryse (900p) tovert geweldige beelden op het scherm.

Ik vind het hele 720/1080 gebeuren redelijk overhyped. Tuurlijk, liever 1080 dan 720, maar nog liever heb ik een game die soepel loopt en er goed uit ziet, als dat dan betekend dat de 1080 niet gehaald word, so be it :)
Tja als ik kijk naar de zwaar gecomprimeerde Youtube video's dan valt het mee, maar op screens is het verschil toch overduidelijk. Maar ik denk dan niet alleen aan de launch games maar ook de nadelen verderop in de levensduur van de console.

Bovendien heeft de PS4 niet de overhand qua resolutie maar blijkbaar ook qua framerate, en dat gekoppeld aan het feit dat de PS4 versie in multiplayer ook regelmatig inzakt qua fps, dan kun je al op drie vingers uittellen wat er gebeurt met de XBO multiplayer.

Ryse heeft nog niet veel indruk op me kunnen maken, heb de game een paar keer gezien met eigen ogen maar was niet blown away.

Forza 5 ziet er goed uit, maar haalt allerlei trucjes uit om dat resultaat te halen. Geen dynamische lighting, geen weerseffecten, geen nachtraces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Waarom hebben ze die apparaten nou niet krachtiger gemaakt. Ik had als Early adapter best wel 600 euro over en ben niet de enige denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat het over de levensduur van 7-8jaar weinig had uitgemaakt en het binnen de TDP van +-200watt moest passen. In de tijd van de 360/PS3 hadden de highend kaarten een veel lager TDP en konden deze toegepast worden in de consoles maar nu met kaarten als de AMD 290X en Nvidia Titan is dat onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ok, even de feiten op een rijtje:

900p vs 720p: De PS4 rendert 56% meer pixels dan de XBO
Anti-aliasing op de PS4 werkt beter, XBO vertoont kartelrandjes
PS4 versie heeft meer effecten, zoals Hardware Based Ambient Occlusion
Framerate op de PS4 is stabieler en gemiddeld hoger dan de XBO versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
BM schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:25:
[...]

720p / 900p is niet de enige vergelijking, deze kun je doortrekken naar:
720p @ 30 fps / 720p @ +30 fps
900p met weinig poespas / 900p met meer toeters en bellen
900p met framerate drops / 900p zonder framerate drops
ik noem maar wat

en ga zo maar door.
Mij maakt bijvoorbeeld fps niet uit, of dat nu 30 of 60 is. Maar een hogere resolutie en met name veel detail vind ik dan wel weer leuk.
Ook al zijn de verschillen misschien klein, je blijft ze ong. 6jaar houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn weet niet wie bij DF gamma/contrast heeft ingesteld want dit klopt voor geen meter :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MS3GDy6.jpg

edit

http://www.neogaf.com/for...p=87933369&postcount=2720 :+

[ Voor 37% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 29-10-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:16
Phusebox schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 07:57:
[...]

Zodra ze die issue fixen op de ps4 is het echter wel een enorm verschil. Op de XO ziet het er ook kunstmatig uit vanwege die oversharpening. Ps4 oogt rustiger.
Welke issue bedoel je Phusebox? Van die softe upscale?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty

Doughty

Bral unit

arnoutzw schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:54:
Damn weet niet wie bij DF gamma/contrast heeft ingesteld want dit klopt voor geen meter :

[afbeelding]
Dat is wat ik ook al dacht idd.
Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zwembroek schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:58:
[...]

Welke issue bedoel je Phusebox? Van die softe upscale?
Ja dat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er beide mooi uit. Bijna pc kwaliteit! :D

Op een wat grotere TV zal de PS4 iets meer uitblinken en op de kleinere tv denk ik de xbox one

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Damn, bekijk dit eens op de hoogste kwaliteit en full-screen. Xbox One single player beelden.
Doet bijna aan als current gen vanwege alle aliasing.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 29-10-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:04:
Damn, bekijk dit eens op de hoogste kwaliteit en full-screen. Xbox One single player beelden.
Doet bijna aan als current gen vanwege alle aliasing.

[video]
Dat is ook 1440p

De één na hoogste setting is 1080p, dat is al een eerlijker vergelijking aangezien dat de output zal gaan zijn, niet 1440p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indeed ik ben echt allergisch voor Aliasing, ik heb echt liever dat ze alles aanpassen aan native 1080P met 2x MSAA dan het upscalen met artifacts en aliasing tot gevolg.

Hopelijk upload Jackfrags ook nog die directfeed op gamersyde maar dat zal vanwege het geld wat ie met zijn youtube kanaal kan verdienen niet gebeuren denk ik helaas. :-(

[ Voor 33% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 29-10-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
vaagisdenaam schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:07:
[...]

Dat is ook 1440p

De één na hoogste setting is 1080p, dat is al een eerlijker vergelijking aangezien dat de output zal gaan zijn, niet 1440p...
Zelfs op 1080p ziet het er vreselijk onrustig uit. Ben behoorlijk teleurgesteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:10:
[...]

Zelfs op 1080p ziet het er vreselijk onrustig uit. Ben behoorlijk teleurgesteld :(
Dat ben ik (deels) met je eens, maar om de video op 1440 te zetten is niet reëel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:10:
[...]

Ach, de eerste games op de PS3 zagen er ook lang niet zo goed uit als de games die er nu voor uitkomen. Duurt even voor ze alle capaciteit er uit geperst krijgen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty

Doughty

Bral unit

Het ziet er okayish uit, vind ik. Ik had van next-gen wel meer verwacht.
Als ik zie dat de PS4 wat "flets" oogt, maar de Xbone weer slechte AA heeft, dan baal ik wel een beetje.
Die resoluties zie ik niet via een Youtube filmpje, maar toch baal ik wel.

Ik ga zelf voor de Xbone, maar uit deze filmpjes haal ik nog geen winnaar. Behalve het feit dat ze allebei tegen vallen in de term "next-gen".

Ik heb even een gifje gemaakt van een shot uit de singleplayer van de PC en Xbone.
Ik vind het jammer :(

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/718kvkv9v/BF4_Gif.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:19
Phusebox schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:51:

Best goed nieuws! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach was te verwachten als het leadplatform pc is en dit een port is. KZ:SF en Ryse laten zien dat hoge res met goede IQ mogelijk is op nextgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar in deze IGN video is het verschil weer minimaal:

@phusebox:
Voeg er dan ook aan toe dat de upscaler beter werkt op de X1 dan de PS4. Dat lijkt me ook niet onbelangrijk.
Maar het is duidelijk dat ze eerst de PS4 versie hebben gemaakt. Misschien ook vanwege de AMD-technieken die ze daar verder nog kunnen toepassen gezien ze ook Mantle voor PC gaan ondersteunen.

Maar goed, als ik ze zo op het oog vergelijk (even de specs laten voor wat het is), vindt ik de verschillen niet groot genoeg om te zeggen dat ik de X1 versie dan maar niet meer wil hebben. Zeker als je de MP-footage ziet van IGN dan kan ik niet anders concluderen dat het voor de meeste gamers gewoon geen drol uitmaakt.

Ik denk dat je straks ook bij veel games in een blinde test toch opvallende resultaten gaat zien.

[ Voor 76% gewijzigd door Martinspire op 29-10-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat me wel ook was opgevallen waren de donkere wolken op de PS4. Vreemd.

Afbeeldingslocatie: http://i.picasion.com/pic75/887221895711298eb379a63ae06527d7.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 29-10-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:17:
Wat me wel ook was opgevallen waren de donkere wolken op de PS4. Vreemd.

[afbeelding]
Misschien heeft de PS4 toch meer power om dingen dynamisch te renderen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DennusB schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:19:
[...]

Misschien heeft de PS4 toch meer power om dingen dynamisch te renderen dan?
PS4 meer power dan PC? Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:20:
[...]

PS4 meer power dan PC? Lijkt me niet.
Misschien willen ze versie voor de PC wat minder belastend houden zodat meer mensen hem kunnen draaien. De capaciteit van de PS4 weten ze en die verandert niet telkens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gok het eerder op dat de wolken gewoon constant rondgaan en het dus gewoon bij alle 3 de systemen dynamisch is waar die wolken op dat moment hangen. Of misschien is het een enkele texture (wolken zijn niet iets wat je als 3d object wilt gaan toevoegen). Stel de PS4 versie was net voor die cinematic ergens tegenaan gecrashed, dan klopt je timing niet meer en staan de wolken ergens anders.

En ik heb nu 3 vergelijkingsvideo's gezien waarbij elke versie weer een andere brightness, sharpness en kleuren heeft ingesteld dat het straks mogelijk meer van je TV afhangt dan van de console.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 29-10-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Ik wacht rustig af tot de first party games verschijnen, hier ga je het echte verschil tussen beide consoles zien.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:16
Phusebox schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:51:

Microsoft had toch beter voor Xbox720 kunnen gaan i.p.v. XboxOne.
Nee maar zonder gekheid, in de korte impressies die ik zonet heb gehad en de video reviews die ik heb gelezen lijkt het erop dat de PS4 duidelijk een performance voorsprong heeft. Ik denk ook dat dit de hele nieuwe generatie lang merkbaar zal zijn bij multiplatform games. Natuurlijk gaan developers met de tijd meer performance uit de X1 persen, maar dit geld ook voor de PS4 welke ook beter is uitgerust voor toekomstige GPGPU taken. Echter moet ik eerlijk zeggen dat ik het scherper ogende beeld van de X1 mooier vind, dan het softere beeld van de PS4. Als dit aan de scaler (software / hardware matig) ligt, dan hoop ik maar dat dit gefixed kan worden. Nu denk ik niet dat het op gaat vallen op mijn nieuwe high end 55 inch TV en dat je dit verschil sowieso alleen maar opmerkt bij een directe side by side vergelijking. Maar ik kan niet ontkennen dat het dan toch een aardig verschil is. Als je naar Killzone kijkt is het beeld super helder en scherp, echter wordt deze game wel op native 1080p gerenderd. Ben benieuwd wat Sony hier over te zeggen heeft. Als de PS4 geen hardware matige scaler heeft maar een sofware matige scaler dan is dat de eerste design fout die ze hebben gemaakt.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zwembroek schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:24:
[...]

[...]
Echter moet ik eerlijk zeggen dat ik het scherper ogende beeld van de X1 mooier vind, dan het softere beeld van de PS4. Als dit aan de scaler (software / hardware matig) ligt, dan hoop ik maar dat dit gefixed kan worden.
Ik zie het anders, de XBO heeft teveel contrast/sharpness en de PS4/PC versies zijn zoals het hoort. Als je de PS4 image sharpened in Photoshop krijg je het zelfde effect als de XBO. Kunstmatig en nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:51

PBP

Phusebox schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:29:
[...]

Ik zie het anders, de XBO heeft teveel contrast/sharpness en de PS4/PC versies zijn zoals het hoort. Als je de PS4 image sharpened in Photoshop krijg je het zelfde effect als de XBO. Kunstmatig en nep.
Het oogt daardoor vooral onrustig voor m'n ogen merk ik in filmpjes omdat de achtergronden ook zo scherp lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
arnoutzw schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:54:

[afbeelding]

edit

http://www.neogaf.com/for...p=87933369&postcount=2720 :+
Zou dat verschil niet kunnen komen door de Full RGB settings? Ik heb dat op mijn PS3 ook niet aan staan, want op mijn scherm wordt dan ook alles heel donker.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 06:37
Dat gevoel had ik inderdaad ook bij de XBONE in het filmpje. Het zag er erg kunstmatig (overdone?) uit. Heel kleurig enzo.

En de framerates vielen ook erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:29:
[...]

Mja dat lijkt me eerder iets als foute instelling dan dat het echt aan de game ligt. Andere vergelijkingsvideo's laten een beter beeld zien imo.

Plus het blijven launchgames. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze bij Dice niet rekening hadden gehouden met DDR3 voor de GPU of een eSram. Dat ze daar eigenlijk heel slecht mee omgaan. Want games als Ryse en Forza laten gewoon betere graphics zien op hogere resolutie. Het zit dus wel in de console, maar Dice kan het er gewoon niet uithalen.

En het lijkt me dat er nog wel een day-one patch komt voor beide versies. Dat kan ook weer wat veranderen natuurlijk :+ (niet perse de resolutie maar wel upscalen, AA en dat soort zaken)

[ Voor 36% gewijzigd door Martinspire op 29-10-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Martinspire schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:41:
[...]
Mja dat lijkt me eerder iets als foute instelling dan dat het echt aan de game ligt. Andere vergelijkingsvideo's laten een beter beeld zien imo.
Goed, ik zal je dan niet de XBONE biased zwarte piet (see what I did there?) toespelen, maar wil je dan nog wat vergelijkingsvideos hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaap schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:45:
[...]

Goed, ik zal je dan niet de XBONE biased zwarte piet (see what I did there?) toespelen, maar wil je dan nog wat vergelijkingsvideos hier posten?
Deze bv YouTube: Battlefield 4: How it looks on PS4 vs Xbox One of die van IGN die ik eerder postte YouTube: Battlefield 4: Xbox One/PS4 Graphics Comparison
Die zijn imo beter te vergelijken en daar is het verschil dan ook vele malen minder zichtbaar.

Wat je verder in diverse reviews verneemt is dat er nog aardig wat bugs en glitches in de SP zitten, waardoor je dus eigenlijk wel uit kunt gaan van een patch om de belangrijke zaken alsnog te patchen... (vast komen te zitten, door de lift naar beneden vallen, enemies die niet worden getriggered, etc)

Anyways, nog steeds voor mij niet voldoende verschil om mijn spelplezier te beïnvloeden.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 29-10-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
De Xbox One video's leken op het eerste gezicht wat scherper, ook staan de kleuren wat feller ingesteld.

Maar toen ik meer op de details ging letten was het toch een duidelijk verschil in het voordeel van de PS4.
De hogere resolutie en minder jaggies geeft de doorslag. De fellere kleuren kan je nl. ook op de PS4/of je tv bereiken met settings. (ook kan je je tv scherper instellen).

Hier een aantal duidelijke vergelijkingen:

Links PS4 rechts Xbox One
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z7Lq81D.png

Let op de eletriciteitspalen (?) langs de weg. (klik voor vergroting!)
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibkTxrUV0j959u.gif

Check het geweer plus omgeving. (klik voor vergroting!)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HWb79lR.gif

[ Voor 5% gewijzigd door G4mert op 29-10-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Hier een current gen vs next gen vergelijking van AC: Black Flag.

Xbox 360 vs PS4.

Minimale verschillen maar duidelijk iets hogere textures en de zee ziet er een stuk beter uit (zie 3 min 15).

edit: een 720p youtube video met compressie helpt niet echt gezien de PS4 versie 1080p is ;(

[ Voor 46% gewijzigd door G4mert op 29-10-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G4mert schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:57:

Xbox 360 vs PS4.

Minimale verschillen maar duidelijk iets hogere textures en de zee ziet er een stuk beter uit (zie 3 min 15).

[video]
Dat video/Youtube compression 8)7
Maar goed, ik had ook niet anders verwacht dan dat de next-gen versie niet veel spannender was dan de current-gen. De PC versie van AC3 was ook niet zoveel beter namelijk. Denk dat ze daar nog wel een jaartje voor nodig hebben om er meer uit te halen.
De review is overigens wel positief: http://www.ign.com/articl...creed-4-black-flag-review al kun je bij de videoreview niet echt zien wat nou next-gen is en wat current-gen. Vind de currentgen er al erg indrukwekkend uitzien.

[ Voor 38% gewijzigd door Martinspire op 29-10-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
G4mert schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:57:

Xbox 360 vs PS4.

[video]
Ja maar dat blijven games die gewoon geport worden. De nextgen zal het moeten hebben van games die speciaal voor die nieuwe consoles gemaakt worden. Dan komen er opeens veel betere graphics uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik heb even op mijn TV gekeken, maar het blijft lastig vergelijken op basis van youtube filmpjes. Gewoon teveel compressie. Het enige dat me echt opviel waren de jaggies, die waren op de Xone meer aanwezig. Als ik een nextgen console zou kopen, enkel om bf4 te spelen, dan zou ik voor de PS4 versie gaan. Ik denk alleen dat niemand speciaal voor BF4 een console koopt en als je liever een Xone koopt, dan mis je volgens mij weinig.

Toch is het wel opvallend dat de Xone blijkbaar ~30% minder pixels rendert, dan ook nog wat kleine effecten mist en een paar frames per seconde minder produceert. Het is alleen lastig om in te schatten of hetzelfde 'gat' de rest van de generatie aanwezig zal blijven of dat MS echt een driver/os probleem heeft op dit moment. Maar zelfs dan: als je het niet erg vind om meer jaggies te zien, dan verschilt de ervaring volgens mij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Martinspire schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:49:
[...]
Anyways, nog steeds voor mij niet voldoende verschil om mijn spelplezier te beïnvloeden.
Dat is absoluut zo. Kwa performance zal het allemaal wel gelijk opgaan in de praktijk. Ryse is de enige exclusive die ik echt graag wil hebben, maar 100,- verschil en de latere release van XBONE zijn voor mij nog steeds doorslaggevend in mijn keuze voor de PS4.
Pagina: 1 ... 5 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!