Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Net zoals jij constant elk negatief XBO gerucht post en voor waarheid aanneemt.swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:30:
[...]
Kan me echt vrij weinig schelen, Ik vind dat Nitram vrij makkelijk alle negatieve XBO zaken downplayed terwijl er straks heel veel mensen een dikke 500 euro gaan uitgeven voor een potentiel broken systeem. Niet iets waar gemakkelijk overheen gestapt mag en kan worden. Maargoed als ik ervoor word gebanned of weetikveel dan kunnen anderen ook hun conclusies trekken.
Verwijderd
Negatieve geverifieerde en uit officiele bronnen komende Xbox one zaken zie je mij nergens downplayen? Zelfde geldt voor de PS4. Ik heb geen blinde haat tegen welke console dan ook, iets wat niet van iedereen hier gezegd kan worden. Waar ik slecht tegen kan is constant ungefundeerd gebash op welke console dan ook.swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:30:
[...]
Kan me echt vrij weinig schelen, Ik vind dat Nitram vrij makkelijk alle negatieve XBO zaken downplayed terwijl er straks heel veel mensen een dikke 500 euro gaan uitgeven voor een potentiel broken systeem. Niet iets waar gemakkelijk overheen gestapt mag en kan worden. Maargoed als ik ervoor word gebanned of weetikveel dan kunnen anderen ook hun conclusies trekken.
Dat merk ik ja, maar elkaar namen noemen is niet liefVerwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:38:
Waar ik slecht tegen kan is constant ungefundeerd gebash op welke console dan ook.
Dat ongefundeerde gebash is nu al een paar dagen stevig aan de gang en steeds meer gerespecteerde journalisten en ontwikkelaars roepen dingen op twitter, deal with it! Het is 2013 en nieuws verspreid zich snel. het zou me verbazena ls MS en Sony straks naar buiten treden om te vertellen dat hun systeem nog niet optimaal werkt en ze de targets niet halen. Dit zou potentieel vernietigend kunnen zijn voor het launch window van je console. Net als bevestigen dat jou versie van een bepaalde game op meer dat de helft minder pixels rendert.
Tot die tijd moeten we het doen met tweets en ze gewoon negeren omdat je het niet wilt horen en je besluit toch al vast staat is niet iets dat ik veel mensen zou aanraden. vergeet niet dat veel van deze twitteraars ook graag in de toekomst serieus genomen willen worden. Leugens verspreiden is voor niemand positief.
Edit, vanwege dubbelpost:
Geruchten neem ik niet aan voor waarheid maar als de halve gaming wereld er inmiddels druk mee is is het erg naïef zaken te negeren. Uiteindelijk komt de waarheid toch wel aan het licht dat is zeker waar dus we kunnen niet veel meer doen dan afwachten. Maar ondertussen je afsluiten van allerlei informatiebronnen en geruchten en enkel afgaan op officiële berichten zou ik dom vinden.Xgar schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:38:
Net zoals jij constant elk negatief XBO gerucht post en voor waarheid aanneemt.
[ Voor 21% gewijzigd door Uniciteit op 28-10-2013 13:51 ]
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
EDIT Zie ook deze wijze reactie:
Er zijn inderdaad genoeg 'insiders' die redelijk betrouwbaar zijn.arnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:05:
Probleem is dat als je alleen van officiële kanalen uit gaat je alleen maar PR praat te weten komt. Als je wat meer sappige geruchten te weten wil komen moet je het van anonieme insiders te weten komen, dit is vaak hit of miss. Op Neogaf zitten genoeg insiders of mensen met bronnen met 'redelijk' betrouwbaar trackrecord echt officiële bevestigingen ga je niet vinden vanwege de NDA's
Het probleem in dit topic is vooral dat als er een negatief gerucht is over de Xbox One, dat dan bijna alle Xbox fans moord & brand roepen en vragen om het hoofd van de insider. Idem dito voor sommige PlayStation fans.
[ Voor 37% gewijzigd door Uniciteit op 28-10-2013 14:11 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Uniciteit op 28-10-2013 14:07 ]
"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit
* knip, want "niet uitlokken" is heel moeilijk te begrijpen * - Uniciteit
[ Voor 18% gewijzigd door Uniciteit op 28-10-2013 14:09 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
[ Voor 70% gewijzigd door Uniciteit op 28-10-2013 14:24 ]
The Legend Will Never Die
[ Voor 82% gewijzigd door Uniciteit op 28-10-2013 14:24 ]
"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit
Yep.
*knip* Zie ook: Uniciteit in "Feedback op moderatie binnen Spielerij" * - Uniciteit
[ Voor 51% gewijzigd door Uniciteit op 28-10-2013 14:24 ]
Verwijderd
Serieus? NeoGAF is toch echt hard achteruit gegaan de laatste jaren. Vroeger werd er nog wel gescreend etc, nu wordt echt zo goed als alles gewoon toegelaten.arnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:05:
Probleem is dat als je alleen van officiële kanalen uit gaat je alleen maar PR praat te weten komt. Als je wat meer sappige geruchten te weten wil komen moet je het van anonieme insiders te weten komen, dit is vaak hit of miss. Op Neogaf zitten genoeg insiders of mensen met bronnen met 'redelijk' betrouwbaar trackrecord echt officiële bevestigingen ga je niet vinden vanwege de NDA's
Neemt niet weg dat die 'geruchten' dan al zijn opgepikt door de rest van internet, waar je dan nog niets mee opschiet. Immers is het vaak niet eens te bewijzen dat ze fout zitten, of juist goed zitten.arnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:31:
Discussies daar lopen daar uit de hand ja en veel word toegelaten maar mensen die bewezen onzin hebben verkondigd worden gewoon gebanned hoor.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hebben ze al lang geprobeerd, maar dan wordt het nog verkeerd begrepen (alwayson/family-share anyone?). Ook al leg je 10x uit hoe A precies werkt, maken mensen er toch nog een B verhaal van. Moet je dan maar alles gaan verdedigen wat mensen bedenken in negatieve zin over een console/bedrijf?arnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:42:
Microsoft kan makkelijk de geruchten in de kiem smoren hoor als ze willen. maar het gebeurd om een of andere reden niet. Ze ontwijken de geruchten zelf.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik kan niet wachten....
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Toch met 'de grote verassing'? (en regen van discussie, SP vs MPzwembroek schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:53:
Nog even en JackFrags zet de footage van BF4 voor de PS4 en X1 online.
Ik kan niet wachten....
Ja idd, dat wordt weer een shitload aan reacties..prachtig, prachtig....iedereen overstuur..:PSinergyX schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:55:
[...]
Toch met 'de grote verassing'? (en regen van discussie, SP vs MP).
Ik kan me er niet echt druk over maken, athans over het verschil. Welke creatieve conclusies er nu weer worden gemaakt, dat lijkt me inderdaad prachtigzwembroek schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:57:
Ja idd, dat wordt weer een shitload aan reacties..prachtig, prachtig....iedereen overstuur..:P
Maar dat was toch pas de 29ste US tijd? Ergens vannacht dan pas.
Shit....ik ben weer eens in de war met de dagen...SinergyX schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:00:
[...]
Maar dat was toch pas de 29ste US tijd? Ergens vannacht dan pas.

Het staat iig al klaar
o shit: https://twitter.com/jackfrags/status/394818540974260224
[ Voor 42% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 28-10-2013 15:07 ]
Ik probeer met mijn oog tegen het scherm een impressie op te doen maar dat is nog behoorlijk lastig met zulke kleine beelden.arnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:04:
[afbeelding]
Het staat iig al klaar
[afbeelding]
Pleuris breekt uit in 3....2...1...
Ah..........toch nog vandaag dus..haha. Maar ik vind het toch wel een behoorlijk dingetje hoor als blijkt dat BF4 MP PS4 er beter uitziet dan BF4 SP X1.
Iemand hier die er een nieuwe topic van kan maken op GAF inclusief de twitter posts?
Ik mag daar helaas (nog) niet posten. Heb ik op mijn vrije dag weer wat te lachen....
[ Voor 21% gewijzigd door zwembroek op 28-10-2013 15:23 ]
@zwembroek
http://www.neogaf.com/for...read.php?t=703957&page=16 ze zijn hier nog bezig
[ Voor 16% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 28-10-2013 16:33 ]
SP tegen MP blijft altijd moeilijk discussie punt, de een is getailleerd voor close ups, de ander voor massive-mayhem. Nu maar wachten tot de beelden er zijn, BF4 ging ik toch wel voor de PC kopen, maar leuk om te volgen
[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 28-10-2013 15:31 ]
Wat ben ik blij met dit nieuws. Ik heb jarenlang een Xbox 360 gehad en ben daarna overgestapt naar de ps3. En ik moet toegeven dat multiplatform spellen veelal net wat mindere graphics/framerate hebben op de Ps3. Dit vond ik toch een flinke tegenvaller. Dus ik ben blij dat ik nu met mijn ps4 pre-order weer aan de 'goede' kant zit.arnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:04:
[afbeelding]
Het staat iig al klaar
[afbeelding]
De PS3 en 360 zijn letterlijk al jaren over tijd, en nog slagen Sony en MS er niet in om alles mooi te klaren voor de release.

Ik zeg: beide consoles uitstellen want dit is een joke aan het worden. Feit is dat consolegamers wel kunnen wachten: men speelt tenslotte al jaren op een duidelijk achterhaalde brok hardware... Een maand of 2-3 extra wachten moet wel lukken.
Mensen die niet konden wachten op next-gen zijn namelijk al lang overgestapt naar het PC platform, wat overigens een wijze keuze is. (1080p, gratis multiplayer, zeer veel koopjes)
[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 28-10-2013 16:19 ]
Als NeoGAF er niet was, zat de Xbox One nog vol met DRM en die Kinect always-on shit...Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:24:
[...]
Serieus? NeoGAF is toch echt hard achteruit gegaan de laatste jaren. Vroeger werd er nog wel gescreend etc, nu wordt echt zo goed als alles gewoon toegelaten.
Was het maar zo, als ik kon kiezen had ik liever de E3 Xbox dan wat we nu gaan krijgen.Asgaro schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:23:
[...]
Als NeoGAF er niet was, zat de Xbox One nog vol met DRM en die Kinect always-on shit...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Had het maar zo geweest, hadden we in ieder geval family-share gehad.Asgaro schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:23:
Als NeoGAF er niet was, zat de Xbox One nog vol met DRM en die Kinect always-on shit...
Over tijd tov van wat? De PC? Die zal altijd voorop blijven lopen, dat zit in de prijs. Wil je een console die graphics van huidige PC kan halen? Leg dan gewoon maar 1000 euro neer voor zo'n ding.Asgaro schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:18:
Toch wel interessant, hilarisch en tegelijkertijd triest, al die negatieve geruchten...
De PS3 en 360 zijn letterlijk al jaren over tijd, en nog slagen Sony en MS er niet in om alles mooi te klaren voor de release.Ze hadden nu namelijk veel meer tijd dan de overgang van de vorige gen naar de current-gen.
[ Voor 53% gewijzigd door SinergyX op 28-10-2013 16:25 ]
Ik zie het nadeel van het DRM verhaal niet, ze hadden de Xbox van mij zoals gepland op de makt mogen brengen. Bovendien denk ik niet dat NeoGAF dat helemaal verantwoordelijk is voor de ommezwaai.Asgaro schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:23:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 28-10-2013 16:26 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Sterker nog, straks doet een ander bedrijf hetzelfde en staan we te juichen...
Precies,SeamusXanthus schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:25:
Idd zeg, het originele Xbox One concept sprak me veel meer aan.
Sterker nog, strak doet een ander bedrijf hetzelfde en staan we te juichen...
MS was te vroeg met de DRM functies, de tijd was/is er nog niet rijp voor.
Dat veel gamers in opstand kwamen had vooral met angst te maken en er zat zeker een hoeveelheid onbegrip in de "tegen" reacties.
Sterker nog, andere bedrijven doen dit al. Enige argument welke nu nog stand houd, is de prijs van een game.SeamusXanthus schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:25:
Sterker nog, straks doet een ander bedrijf hetzelfde en staan we te juichen...
[ Voor 68% gewijzigd door k-city op 28-10-2013 16:36 ]
Het is apart om een fervent steam voorhanger te horen klagen over die "drm shit". Dat is de grootste hypocrisie van dit jaar geweest: Mensen die klagen over de DRM policy van de Xbox one en tegelijk de Steambox toejuichen.Asgaro schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:23:
[...]
[ Voor 19% gewijzigd door boe2 op 28-10-2013 16:33 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Kinect kan heel leuk zijn met de dames ^^ de games en controller spreken mij meer aan.
Aan de andere kant heb je al mijn vrienden die voor de PS4 gaan en hij kost ook nog eens 100 euro minder.
En tovert mooiere pixels als we jackfrag mogen geloven.
Exact wat in het oude xbox concept sprak je dan meer aan? En geef even via een officiële link aan wat family sharing exact inhield. Er gaan heel wat verhalen de ronde.SeamusXanthus schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:25:
Idd zeg, het originele Xbox One concept sprak me veel meer aan.
Weet ik niet. Ik denk niet dat MS van het systeem is afgestapt omdat er moeilijk over werd gedaan. Er is van het systeem afgestapt omdat de grote concurrent het oude systeem omhelsde en er met de klanten vandoor dreigde te gaan.Sterker nog, straks doet een ander bedrijf hetzelfde en staan we te juichen...
Logica, jij weet niet precies wat originele concept is, dus moet hij maar naar officiële links gaan zoeken?swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:36:
Exact wat in het oude xbox concept sprak je dan meer aan? En geef even via een officiële link aan wat family sharing exact inhield. Er gaan heel wat verhalen de ronde.
Waarom stel je die vraag dan?
Microsoft is niet Valve, niets hypocriets aan.boe2 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:32:
[...]
Het is apart om een fervent steam voorhanger te horen klagen over die "drm shit". Dat is de grootste hypocrisie van dit jaar geweest: Mensen die klagen over de DRM policy van de Xbox one en tegelijk de Steambox toejuichen.
Je houdt geen steekMicrosoft is niet Valve, niets hypocriets aan.
[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 28-10-2013 16:44 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_1mfIg1I3zE]
Microsoft en DRM is niet hetzelfde als Valve en Steam en DRM voor veel mensen. Een private organisatie die geen winst hoeft te maken ten opzichte van een organisatie die dit wel moet doen voor zijn aandeelhouders etc. Er is dus niets hypocriets aan om wel een fervent Steam aanhanger te zijn en anti Microsoft DRM te zijn.
Of dit terecht of onterecht is is een andere discussie
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wait, what? Jij gelooft echt dat Valve een liefdadigheidsorganisatie is? Het bedrijf dat maandelijks MILJOENEN schept met hoedjes en alternatieve visuals in DOTA2 en TF2? Het bedrijf dat met een dik deel (volgens verschillende bronnen rond de 30%) van de winst van ieder verkocht game op Steam wegloopt?Microsoft en DRM is niet hetzelfde als Valve en Steam en DRM voor veel mensen. Een private organisatie die geen winst hoeft te maken ten opzichte van een organisatie die dit wel moet doen voor zijn aandeelhouders etc. Er is dus niets hypocriets aan om wel een fervent aanhanger te zijn en anti Microsoft DRM te zijn.
En dat praat de DRM policy van Valve nog eens goed ook, terwijl MS puur evil is omdat het identiek hetzelfde wil doen. Nee, helemaal niet hypocriet

[ Voor 21% gewijzigd door boe2 op 28-10-2013 16:53 ]
In algemene zin vind ik dat 'DRM done right' er geen verschil moet zijn tussen digitaal en fysiek eigenaarschap. Als je dat concept verder uitwerkt kan je daarna hele mooie dingen doet. Zo was family sharing idd voor mij een voorbeeld. Familiy Sharing is namelijk niet meer dan een letterlijke simulatie van het hebben van een fysieke disk.swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:36:
[...]
Exact wat in het oude xbox concept sprak je dan meer aan? En geef even via een officiële link aan wat family sharing exact inhield. Er gaan heel wat verhalen de ronde.
Stel ik koop een fysieke kopie van een random game (GTAV). Met een fysieke disk kan iedereen spelen als ik zelf niet speel. Family Sharing werkt feitelijk exact zo. Dit soort dingen zorgen ervoor dat ik met liefde online moet zijn één keer per 24 uur. Kan me niet eens meer heugen wanneer dat voor het laatst niet gelukt was trouwens...
Maar, vraag je na al die vage geruchten die hier constant worden geplaatst (ook door jou) serieus om een officiële link? Anyway er was toen een officiele pagine op xbox waar het redelijk concreet werd uitgelegd, maar die zal er nu niet meer zijn natuurlijk.
BM schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:48:
Wat Microsoft van plan was is exact wat Steam doet, maar dan gunstiger voor de gamer. Hoe je vóór de Steam variant, en tégen de MS variant kunt zijn zie ik niet...
Waar zeg ik dat? Winst maken is wat anders dan winst moeten maken vanwege aandeelhouders. Nogmaals private organisatie Valve, bureaucratische organisatie Microsoft. Als er niet genoeg winst wordt gemaakt bij Microsoft gaan er koppen rollen, gebeurt dit bij Valve dan gaat Gabe vrolijk verder met een ander project.boe2 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:49:
[...]
Wait, what? Jij gelooft echt dat Valve een liefdadigheidsorganisatie is? Het bedrijf dat maandelijks MILJOENEN schept met hoedjes en alternatieve visuals in DOTA2 en TF2?
Ditzelfde geldt overigens ook voor Sony, niet alleen Microsoft
[ Voor 3% gewijzigd door k-city op 28-10-2013 16:56 ]
Hij geeft aan dat hij liever de xbox van de e3 had willen hebben en ik weet dat dan het woord family sharing veelvuldig word gebruikt. Een kreet die op veel fora en sites op verschillende manieren is uitgelegd. Zo is de hoeveelheid te gelijktijdige gebruikers voor één stuk software voor mij altijd onduidelijk geweest. De maximale hoeveelheid consoles waarmee content gedeeld mocht worden. etc etc. Ik heb het idee dat het family sharing juist doordat het is gecancelled word gebruikt als holy grail van de xbox one.SinergyX schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:40:
Logica, jij weet niet precies wat originele concept is, dus moet hij maar naar officiële links gaan zoeken?
Waarom stel je die vraag dan?
Ik weet dat op de PS4 en (PS3 for that matter) je PSN software kon delen met max 1 andere consoles en alle daarom spelende gebruikers. In den beginne op PS3 was dit 4 andere consoles maar dat is met latere games teruggedraaid naar 1.
Zover bij mij bekend kon dat bij MS nog prima, al zaten er enkele regels aan vast. Dat de MS bashers heel graag roepen dat het onmogelijk was games te verkopen maakt het niet waarportie schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:55:
Maar er zijn ook heel veel mensen die een spel liever verkopen nadat ze het uitgespeeld hebben. Dat was niet meer mogelijk met MS DRM. Vandaar dat filmpje van Sony destijds. Bij Valve koop je toch alle games digitaal dus is 2e hands verkoop niet van toepassing.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nee, dat bedoelde ik niet echt.SinergyX schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:24:
[...]
Over tijd tov van wat? De PC? Die zal altijd voorop blijven lopen, dat zit in de prijs. Wil je een console die graphics van huidige PC kan halen? Leg dan gewoon maar 1000 euro neer voor zo'n ding.
Maar het feit dat vele games gewoon geen 30 FPS kunnen behouden als er teveel actie in beeld is.
En dan de texture pop-up in tal van games... Als ik een Battlefield match bekijk van op een console zie je direct veel pop-up.
Kheb zelf eens een PS3 Slim gekocht en er GTA IV voor gekocht. Was wel een miskoop door de FPS drops... Ik had de PC versie al een jaar eerder uitgespeeld maar ik had niet verwacht dat een lage FPS zo vervelend kon aanvoelen. De graphics had ik niets op aan te merken btw.
Identiek? Nee sorry, dat het bij beide DRM heet wilt niet zeggen dat ze het opdezelfde manier implementerenboe2 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:49:
[...]
En dat praat de DRM policy van Valve nog eens goed ook, terwijl MS puur evil is omdat het identiek hetzelfde wil doen. Nee, helemaal niet hypocriet

Klopt, er was ook al een grote investeerder die er helemaal vanaf wil aangezien Microsoft over de hele levensduur van de Xbox divisie nog geen cent winst heeft gemaakt. Als deze gen geen winst word gemaakt is het moeilijk goed te praten dat ze consoles moeten blijven maken.k-city schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:54:
[...]
[...]
Waar zeg ik dat? Winst maken is wat anders dan winst moeten maken vanwege aandeelhouders. Nogmaals private organisatie Valve, bureaucratische organisatie Microsoft. Als er niet genoeg winst wordt gemaakt bij Microsoft gaan er koppen rollen, gebeurt dit bij Valve dan gaat Gabe vrolijk verder met een ander project.
Ditzelfde geldt overigens ook voor Sony, niet alleen Microsoft
http://www.eteknix.com/mi...r-and-sell-xbox-division/
Exact,BM schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:56:
[...]
Zover bij mij bekend kon dat bij MS nog prima, al zaten er enkele regels aan vast. Dat de MS bashers heel graag roepen dat het onmogelijk was games te verkopen maakt het niet waar
Ook hier geld, het idee was met Microsoft dus per definitie slecht.
Mensen trekken conclusies zonder dat ze ook daadwerkelijk door hebben wat de dienst in zou gaan houden.
Maar goed, de hele discussie doet er eigen niet meer toe, MS heeft haar ideeën met de Xbox One aangepast.
Ben er van overtuigd dat als Sony een soortgelijk systeem had voorgesteld (en het zou me verbazen als die plannen er niet zijn/waren) er niet half zo fel gereageerd zou zijn
[ Voor 4% gewijzigd door BM op 28-10-2013 17:01 ]
Xbox
Verwijderd
Er zaten twee (voor mij) nadelen aan de originele intro van de X1 :BM schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:56:
[...]
Zover bij mij bekend kon dat bij MS nog prima, al zaten er enkele regels aan vast. Dat de MS bashers heel graag roepen dat het onmogelijk was games te verkopen maakt het niet waar
1. 24 uur online checkin, mocht dit een keer niet lukken kon je geen games meer spelen totdat je dit gedaan had
2. Tweede hands games konden alleen verhandeld via partner retail kanalen, dus niet meer op marktplaats/ebay. (dus MS/Devs controleren de 2e hands markt, is nooit goed m.i)
Voordelen als family sharing, digitale content doorverkopen etc kwamen daarvoor terug. Ik had ook liever gezien dat ze aan dit concept hadden vastgehouden, echter voor mensen die slechts 1 console aanschaffen kan ik me voorstellen dat dit net een stap te ver was.
De reversal kwam echt niet door neoGAF, maar puur door de achterstand die MS vooral in de VS opliep op de Playstation. Uiteindleijk gaat het voor zowel MS als Sony gewoon om de centen. Het feit dat MS het afgelopen kwartaal behoorlijk gegroeid is weer qua winst zegt genoeg.
De basis ervan was gelijk, al moest jij op die console eerst inloggen onder jouw PSN en deze downloaden. Daarna zat je ook nog met online en DLC en de latere online-pass zut. Dat was niet zozeer delen, meer creatief omgaan met de oplossing voor meerdere PS3's in huisswopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:56:
Ik weet dat op de PS4 en (PS3 for that matter) je PSN software kon delen met max 1 andere consoles en alle daarom spelende gebruikers. In den beginne op PS3 was dit 4 andere consoles maar dat is met latere games teruggedraaid naar 1.
Een 'grote' investeerder?arnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:58:
Klopt, er was ook al een grote investeerder die er helemaal vanaf wil aangezien Microsoft over de hele levensduur van de Xbox divisie nog geen cent winst heeft gemaakt. Als deze gen geen winst word gemaakt is het moeilijk goed te praten dat ze consoles moeten blijven maken.
a $2 billion Microsoft investor with a 1% stake in the company
Serieus?

Kijk, en nu verdraai je de boel.....arnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:58:
[...]
Klopt, er was ook al een grote investeerder die er helemaal vanaf wil aangezien Microsoft over de hele levensduur van de Xbox divisie nog geen cent winst heeft gemaakt. Als deze gen geen winst word gemaakt is het moeilijk goed te praten dat ze consoles moeten blijven maken.
Ik quote letterlijk;
Of te wel, in een redelijke vertalling, De Xbox is cool, maar volgens onze schatting heeft Microsoft nog geen winst gemaakt op de Xbox, dit denkt Rick Sherlund.Xbox is cool, but by our estimates Microsoft has not made money at this” believes Rick Sherlund
Hij geeft niet aan dat er verlies is gemaakt, hij schat zo in dat er geen winst is gemaakt.
Totaal iets anders dan het brengen dat het een feit is dat de Xbox divisie nog geen winst heeft gemaakt. In zijn bewoording wordt dus direct duidelijk dat hij het beslist niet zeker weet en een aanname maakt.
Op deze manier komen de meest vage geruchten dus de wereld is. Door maar luk raak zinnen vrij te vertalen en verdenkingen van omvormen tot bewijzen en aannames tot.
Jij probeert wederom iets in de ogen van velen negatiefs in het forum te brengen zonder dat je er feitelijke bewijzen voor hebt.
Doe het toch gewoon niet of breng juiste informatie.
Dit is wat Mayor Nelson schreef:SeamusXanthus schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:50:
Maar, vraag je na al die vage geruchten die hier constant worden geplaatst (ook door jou) serieus om een officiële link? Anyway er was toen een officiele pagine op xbox waar het redelijk concreet werd uitgelegd, maar die zal er nu niet meer zijn natuurlijk.
Vrij vertaald: iedereen die op dezelfde console speelt kan gebruik maken van jouw games. En als je bij een maatje inlog op jou account kan je ook bij je digitale content. Log je weer uit dan.... kan je maatje naar jouw content fluiten.Everyone in your home can share digital games with each other. Your Xbox One can become your virtual game library filled with digital games that different people in the home bought. Anyone can pick any digital game on your Xbox One, sign in with their own gamertag and play – even if the owner is not signed in. Like physical media, you can also play many digitally downloaded games without being online, although experiences will be best when connected to the internet and Xbox Live.
Because your digital games go with you, you can also use and share digital games when you sign in to another console. And, if you happen to buy a digital game when you are signed in on your friend’s console, your game will also be available on your Home Xbox One console for anyone to use.
Sorry maar ik zie dus niks bijzonders in het familt sharing naast iets dat de PS3 al deed vanaf dag één en wellicht xbox ook. Op de PS3 kan iedereen die inlogt spelen wat de master account heeft gekocht...
Heb ik het fout of zie ik toch een holy grail over het hoofd? Daarnaast vind ik het vet gedrukte woord in zijn quote er eentje die voor veel vragen had kunnen zorgen.
[ Voor 2% gewijzigd door swopdark op 28-10-2013 17:07 . Reden: bron erbij gezet ]
Steam gamers kunnen wel met de DRM leven omdat we er veel voor terugkrijgen: goedkope deals, automatic patching systeem, grote community, een handige library voor al je games, elke game heeft een eigen Steam forumpje, je kan in-game een Steam overlay starten waardoor je met anderen kunt chatten of even een walkthrough kunt openen.boe2 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:32:
[...]
Het is apart om een fervent steam voorhanger te horen klagen over die "drm shit". Dat is de grootste hypocrisie van dit jaar geweest: Mensen die klagen over de DRM policy van de Xbox one en tegelijk de Steambox toejuichen.
Er was eens een MS medewerker die anoniem een lange post had gemaakt en zei dat MS het wat slecht had aangepakt op PR-gebied. MS wou kijken naar waarom Steam zo populair was en wou dezelfde weg inslaan. Hij zei dat MS dit niet genoeg verwoord had waardoor de gamers bleven hameren op alle negatieve dingen...
Langs de ene kant begon ik MS dan wel te begrijpen: als ze goedkopere games hierdoor zouden kunnen aanbieden, zou ik het zeker toejuigen.
Maar langs de andere kant zie ik de Suggested Retail Prices van 60 euro echt niet dalen op consoles. Zelfs al werd het verdienmodel voordeliger voor de gamedevelopers zie ik het eerder gebeuren dat publishers gewoon een grotere marge van winst nemen in plaats van de prijs te doen zakken...
Want kijk nu naar de PSN en Xbox Live online stores: games via digital distribution zijn niet bepaald goedkoper dan in de winkel... Een gemiste kans.
Nochtans zijn deze sowieso goedkoper omdat enkel de bandbreedte moet betaald worden. Kopies maken en op DVD/Blu-ray zetten en daarna transporteren over zee en per vrachtwagen kost toch grondig meer denkek...
Dit dus, toekomst zal vertellen wat er weer terug komt of juist weg gaatBullet NL schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:59:
Maar goed, de hele discussie doet er eigen niet meer toe, MS heeft haar ideeën met de Xbox One aangepast.
Je mist het feit dat je op de X1 10 anderen kon aanwijzen die ten alle tijden bij jouw library konden (op voorwaarde dat niemand anders aan het gamen was). Exact hetzelfde dus als een fysieke disc doorgeven. Geen noodzaak dat ik eerst bij die persoon inlog en download. Het feit dat MS de grens tussen fysiek en digitaal wilde weghalen was voor mij 1 van de grote voordelen van de visie die MS schetste.swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:06:
Vrij vertaald: iedereen die op dezelfde console speelt kan gebruik maken van jouw games. En als je bij een maatje inlog op jou account kan je ook bij je digitale content. Log je weer uit dan.... kan je maatje naar jouw content fluiten.
Sorry maar ik zie dus niks bijzonders in het familt sharing naast iets dat de PS3 al deed vanaf dag één en wellicht xbox ook. Op de PS3 kan iedereen die inlogt spelen wat de master account heeft gekocht...
Heb ik het fout of zie ik toch een holy grail over het hoofd? Daarnaast vind ik het vet gedrukte woord in zijn quote er eentje die voor veel vragen had kunnen zorgen.
[ Voor 3% gewijzigd door BM op 28-10-2013 17:10 ]
Xbox
Steam was het als grote platform, daarvoor was het bij MMO's al standaard, kwamen er diverse publishers met dit systeem (gamersfirst, gpotato, etc), maar was het ook een belangrijk aspect, het haalde de belachelijke anti-piracy shit uit de games. Dus voor genoeg mensen wat het een nette compromis.Johan tb schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:12:
Het heeft natuurlijk ook met cultuur te maken ik bedoel pc gamers hebben jaren gehad om hier aan te wennen terwijl het voor de consoles nieuw is. Toen Steam met hun drm kwam was er ook veel tegenstand maar dat ging over naarmate men de voordelen zag.
Ik heb geen 2 Miljard aandelen hoor in een bedrijf en de blijkbaar is de investeerder voor Microsoft toch groot genoeg dat ze kans maken om de raad van bestuur te komen.SinergyX schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:05:
Een 'grote' investeerder?
a $2 billion Microsoft investor with a 1% stake in the company
Serieus?
@Bullet NL
Je hoeft niet zo geagiteerd te reageren hoor
Maar hier is een grafiekje

Bronnen:
http://www.neowin.net/new...rly-3-billion-in-10-years
http://kotaku.com/5973498...and-why-consoles-will-die
Is grafiek van de spreadsheet over de jaarcijfers die op Kotaku heeft gestaan. Als je zin hebt kan je de jaarcijfers er nog wel bij gaan zoeken.
Mijn punt ontgaat je volledig,arnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:17:
[...]
Ik heb geen 2 Miljard aandelen hoor in een bedrijf en de blijkbaar is de investeerder voor Microsoft toch groot genoeg dat ze kans maken om de raad van bestuur te komen.
@Bullet NL
Je hoeft niet zo geagiteerd te reageren hoor![]()
[afbeelding]
Bronnen:
Is grafiek van de spreadsheet over de jaarcijfers die op Kotaku heeft gestaan. Als je zin hebt kan je de jaarcijfers er nog wel bij gaan zoeken.
Ten eerste, zullen we de concern cijfers tussen MS en Sony even gaan vergelijken? Wat boeit het nou dat MS wel of geen winst maakt op een divisie, dat ze het met de Xbox One weer gaan proberen laat alleen maar zien dat ze geloof en een lange adem visie hebben.
Sony heeft de winsten ze uit de PS divisie halen heel hard nodig, gezien het concern totaal dramatisch is. Ik bedoel de TV/Home audio divisie draait al jaren dik verlies. Het is wat dat betreft maar goed dat Sony de mediatak (als uitgever) maar heeft. Ander had het bedrijf waarschijnlijk al lang over de kop gegaan.
Het laat dus goed zien dat de afzonderlijke winsten binnen een concern helemaal niets zeggen, MS heeft enorm diepe zakken. Ze zijn uit het niets gekomen als grote speler op de console markt, één die feitelijk concurrerend was met je oorspronkelijke business (PC software) ze hebben in relatief korte tijd gedaan waar Sony en Nitendo veel langer over hebben gedaan. Ze hebben bijvoorbeeld net zoveel Xbox360 exemplaren verkocht als PS3's terwijl het maar de 2e generatie console is van het bedrijf.
Kortom, de stelling op een manier brengen zoals jij dat gedaan hebt is tendentieus en zeker niet feitelijk onderbouwd.
[ Voor 43% gewijzigd door Bullet NL op 28-10-2013 17:32 ]
Jawel, daar ging het net om, dat MS het op net dezelfde manier als steam wou doen...k-city schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:58:
[...]
Identiek? Nee sorry, dat het bij beide DRM heet wilt niet zeggen dat ze het opdezelfde manier implementeren
Verwijderd
Voor een miljarden bedrijf als MS is een investeerder van 2 miljard echt wel belangrijkarnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:17:
[...]
Ik heb geen 2 Miljard aandelen hoor in een bedrijf en de blijkbaar is de investeerder voor Microsoft toch groot genoeg dat ze kans maken om de raad van bestuur te komen.
@Bullet NL
Je hoeft niet zo geagiteerd te reageren hoor![]()
[afbeelding]
Bronnen:
Cijfers van de MS Xbox divisie (bestaat overigens niet meer) kloppen aardig, echter met de kanttekening dat MS nooit verwacht had winst te maken op de originele xbox (marktaandeel "kopen") en hier dus een behoorlijk bedrag voor was gereserveerd. Idem voor de 360, deze zou de eerste 3 jaar geen winstmaken was de verwachting. Dit bedrag zien MS dus als investering en was allang afgeschreven. Het totale verlies in jouw grafiek wordt dus waarschijnlijk anders gezien en uitgelegd door MS.
Op het moment loopt de entertainment divisie boven verwachting, verwacht ook niet dat ze er op korte termijn mee zullen stoppen.
http://www.microsoft.com/...cast/FY14/Q1/default.aspx
4% groei in een neergaande (PC) markt is geen slecht resultaat, ook een nettowinst van totaal $ 5 miljard is niets om over te klagen.Our devices and services transformation is progressing and we are launching a wide range of compelling products and experiences this fall for both business and consumers,” said Steve Ballmer, chief executive officer at Microsoft. “Our new commercial services will help us continue to outgrow the enterprise market, and we are seeing lots of consumer excitement for Xbox One, Surface 2 and Surface Pro 2, and the full spectrum of Windows 8.1 and Windows Phone devices.”
“We saw strong focus across our teams, generating record first-quarter revenue even as we navigate a fundamental business transition. Our enterprise renewals were very healthy and our devices and consumer business continued to improve,” said Amy Hood, chief financial officer at Microsoft. “We are making strategic investments in areas like technological innovation, supply chain management, and global cloud operations to build for the future and create long-term shareholder value.”
Devices and Consumer revenue grew 4% to $7.46 billion.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 17:32 ]
Verwijderd
Dat lijkt me ook eerlijk gezegd wensdenken. Alle drie de consolebouwers hebben weinig interesse om zich enkel op software te gaan richten. En als er een bedrijf is wat er financieel slecht voor staat dan is het Sony wel. Ik ben wel benieuwd naar een vergelijkbare grafiek voor de Playstation divisie (het liefst nog gesplitst in handheld en tv console).Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:28:
Op het moment loopt de entertainment divisie boven verwachting, verwacht ook niet dat ze er op korte termijn mee zullen stoppen.
En wat is nu precies je punt met zo'n grafiek? Elk bedrijf, elk product, elke branche heeft zo'n structuur als zij op grote schaal werken. (uitzonderingen daargelaten). Sony heeft niet veel minder verlies gemaakt, AMD doet dit al jaren (volgens mij hebben die maar een enkel jaar in de plus gestaan).arnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:17:
Als divisie alleen zijn het mogelijk slechte cijfers, maar daarvoor heb je een compleet bedrijf, je kan alles compenseren met elkaar. Als de jaren ervoor al genoeg reserves zijn opgebouwd om deze verliezen op te vangen, is er per saldo weinig aan de hand. En gezien de verkopen in de andere takken van MS (met name OS), denk ik dat ze meer dan genoeg reserves hebben om dit te kunnen doen.
Nu stelt MS met de XBO meteen 'winst' te maken (of in iedergeval break-even) per verkochte console, maar ze zullen nog steeds verlies maken als rekening houd met advertenties en R&D. Sony zal in dat opzicht niet veel anders zijn (buiten dat afaik zij nu de PS4 nog met verlies verkopen).
Verder artikel is trouwens pure humor, een iOS devver die beweert dat de hele console/PC markt naar z'n grootje gaat en mobiel/tablet de toekomst is? Yeah right, je moet ergens je functie verdedigen toch?
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 28-10-2013 17:38 ]
http://ps4daily.com/2013/...y-after-xbox-one-outrage/
*link gefixed
[ Voor 4% gewijzigd door BoomTree op 28-10-2013 18:11 ]
Verwijderd
Dat is totaal onjuist de reden dat microsoft in divisies is gesplitst is dat er per divisie kan worden gekeken wat ze erop verdienen/verliezen. Als een divisie onderpresteerd moet er wat veranderen of deze wordt afgestoten. Windows/Office is er niet om de hobby van gamers te subsidieren.
@Bullet NL
Ik gaf de cijfers alleen als aanvulling op de discussie van k-city dat Microsoft een beursgenoteerd bedrijf is met ontevreden aandeelhouders en Valve onafhankelijk
[ Voor 23% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 28-10-2013 17:47 ]
Imo geeft het alleen aan dat MS een dubbele agenda heeft en niet winst en de gamer op nr1Bullet NL schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:22:
[...]
Mijn punt ontgaat je volledig,
Ten eerste, zullen we de concern cijfers tussen MS en Sony even gaan vergelijken? Wat boeit het nou dat MS wel of geen winst maakt op een divisie, dat ze het met de Xbox One weer gaan proberen laat alleen maar zien dat ze geloof en een lange adem visie hebben.
Sony heeft de winsten ze uit de PS divisie halen heel hard nodig, gezien het concern totaal dramatisch is. Ik bedoel de TV/Home audio divisie draait al jaren dik verlies. Het is wat dat betreft maar goed dat Sony de mediatak (als uitgever) maar heeft. Ander had het bedrijf waarschijnlijk al lang over de kop gegaan.
Het laat dus goed zien dat de afzonderlijke winsten binnen een concern helemaal niets zeggen, MS heeft enorm diepe zakken. Ze zijn uit het niets gekomen als grote speler op de console markt, één die feitelijk concurrerend was met je oorspronkelijke business (PC software) ze hebben in relatief korte tijd gedaan waar Sony en Nitendo veel langer over hebben gedaan. Ze hebben bijvoorbeeld net zoveel Xbox360 exemplaren verkocht als PS3's terwijl het maar de 2e generatie console is van het bedrijf.
Kortom, de stelling op een manier brengen zoals jij dat gedaan hebt is tendentieus en zeker niet feitelijk onderbouwd.
Dat ze met de 360 zoveel verkocht hebben is omdat ze met de XBOX1 5 miljard verlies maakten voor een plekje in de schappen. Met de 360 is dat lang niet terugverdient. Dat is een heel ander verhaal dan de PS1.
[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 28-10-2013 17:46 ]
De heren van mythbusters zouden zeggen;BoomTree schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:39:
Al dat schijnheilig gedoe dat Sony er is voor de gamers is ook onzin, ze zien zelf ook heil in DRM alleen hebben ze op een sneaky manier de boel gewoon omgegooid.
[url]http://http://ps4daily.com/2013/06/sony-changed-playstation-4-drm-policy-after-xbox-one-outrage/[/url]

Dat is wat jij wil geloven, helemaal best. Boekhoudkundig zit het iets anders in elkaararnoutzw schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:43:
@SinergyX
Dat is totaal onjuist de reden dat microsoft in divisies is gesplitst is dat er per divisie kan worden gekeken wat ze erop verdienen/verliezen. Als een divisie onderpresteerd moet er wat veranderen of deze wordt afgestoten. Windows/Office is er niet om de hobby van gamers te subsidieren.
(logisch dat men op operationeel vlak per divisie kijken, maar aandeelhouders worden gewoon aan het eind van de rit afgerekend. Die zijn enkel blij als elk individuele divisie winst maakt, en zelfs dan nog willen ze meer
Mooi voorbeeld is recent Philips.
[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 28-10-2013 17:48 ]
Ik begon hier niet over cijfers
Verwijderd
Je link werkt niet in je originele berichtBoomTree schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:39:
Al dat schijnheilig gedoe dat Sony er is voor de gamers is ook onzin, ze zien zelf ook heil in DRM alleen hebben ze op een sneaky manier de boel gewoon omgegooid.
http://ps4daily.com/2013/...y-after-xbox-one-outrage/
Voordat de "geruchten" en "niet waar" weer rondgaan, schijnbaar is dit bevestigd door Yoshida
Voor mensen die nog willen lachen over geruchten:But after the outrage and negative feedback from gamers regarding the Xbox One, Sony quietly reversed its policies, finally revealing at E3 that the PS4 will not feature used game DRM. This is according to none other than SCE Worldwide Studios president Shuhei Yoshida, who admitted the policy change in a recent interview with Japanese publication Famitsu.
YouTube: PS4/Xbox One Launch Disasters Imminent! (Please Share)
die vent is echt van het pad af
Verwijderd
Het zou wel ontzettend interessant zijn als het allemaal waar is.Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:52:
[...]
Je link werkt niet in je originele bericht
Voordat de "geruchten" en "niet waar" weer rondgaan, schijnbaar is dit bevestigd door Yoshida
[...]
Voor mensen die nog willen lachen over geruchten:
Over dat Sony ook een DRM visie net als Microsoft had geloof ik echter zonder meer.
Langer over gedaan? Volgens mij deed Sony's 2e generatie het vrij aardig.Bullet NL schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:22:
ze hebben in relatief korte tijd gedaan waar Sony en Nitendo veel langer over hebben gedaan. Ze hebben bijvoorbeeld net zoveel Xbox360 exemplaren verkocht als PS3's terwijl het maar de 2e generatie console is van het bedrijf.
Dat is precies het nuanceverschil, veel mensen geloven niet dat MS het net als Steam zal doen, aandeelhouders en winst etc, zie vorige puntboe2 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:27:
[...]
Jawel, daar ging het net om, dat MS het op net dezelfde manier als steam wou doen...
Klinkt zeker niet onwaarschijnlijk maar feit blijft dus dat Sony sneller heeft gereageerd op de markt en dus aan het langste einde trekt. Daarnaast hebben ze al eens een digital only product proberen neer te zetten dat de PSP Go heette dat een snel vergeten experiment is geworden. Hier werden fysiek verkochte media al helemaal uitgesloten en werkte DRM via PSN. De markt reageerde hier op door het product niet te kopen. Misschien was dit de eerste hint die gedurende de ontwikkeling van de PS4 zeker is meegenomen??Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:01:
Over dat Sony ook een DRM visie net als Microsoft had geloof ik echter zonder meer.
Aaah zag het ja, dubbele HTTP in de link.Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:52:
[...]
Verbaasde me al dat dit nog niet eerder in het VS. topic was geplaatst want wist dit al een tijdje. Trouwens waren er voor de X1 unveil al berichten over DRM gesprekken met publishers van beide kampen.
(wel apart, heeft de DS4 dan XID support via USB? Afaik gebruik Xbox geen HID op USB).
[ Voor 135% gewijzigd door SinergyX op 28-10-2013 18:23 ]
Sneller gereageerd op de markt? Ze hebben gewoon sneaky die DRM weggehaald na de X1 unveil om vervolgens bij hun eigen unveil een dikke sneer naar MS te geven doormiddel van uitspraken als "Bij ons kan je je games gewoon uitlenen/doorverkopen''. Wees dan ook gewoon eerlijk als Sony zijnde en zeg meteen dat je het eruit hebt gesloopt omdat het waarschijnlijk slecht ontvangen word bij de gamers. Maar ze hebben gewoon gebruik gemaakt van het momentum.swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:13:
[...]
Klinkt zeker niet onwaarschijnlijk maar feit blijft dus dat Sony sneller heeft gereageerd op de markt en dus aan het langste einde trekt. Daarnaast hebben ze al eens een digital only product proberen neer te zetten dat de PSP Go heette dat een snel vergeten experiment is geworden. Hier werden fysiek verkochte media al helemaal uitgesloten en werkte DRM via PSN. De markt reageerde hier op door het product niet te kopen. Misschien was dit de eerste hint die gedurende de ontwikkeling van de PS4 zeker is meegenomen??
Verwijderd
Volgens mij was COD: Ghosts al bekend 1080pVerwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:52:
[...]
[...]
Voor mensen die nog willen lachen over geruchten:
http://www.insidegamer.nl...-duty-ghosts-1080p-op-ps4
En het lijkt me sterk dat ze driveclub gewoon uitgesteld hebben om die reden, maarja.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 18:30 ]
Lees mijn verhaal nog eens door, ik heb het helemaal niet over Sony's tweede generatie consolesk-city schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:09:
[...]
Langer over gedaan? Volgens mij deed Sony's 2e generatie het vrij aardig.
Nope het is een gimmick hij heeft het zo werkend gekregen:SinergyX schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:22:
Gezeur over de controller ook weer opgelost
(wel apart, heeft de DS4 dan XID support via USB? Afaik gebruik Xbox geen HID op USB).
DualShock 4 shown working on an Xbox 360 through a combination of JoyToKey, a Cronus Device, and Cronus Bullseye software.
Whaha nee ze laten het openlijk bedrijfszelfmoord plegen liever over aan Microsoft... Hoewel het de eerlijkste weg zou zijn zou het ook gelijk de domste zijn. Da's net zoiets als dat Phil Harisson even openlijk gaat vertellen dat de xbox versie van Battlefield op 720p draait en de PS4 versie op 1080p wel zo eerlijk naar early adopters maar zeker niet handig...BoomTree schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:25:
Sneller gereageerd op de markt? Ze hebben gewoon sneaky die DRM weggehaald na de X1 unveil om vervolgens bij hun eigen unveil een dikke sneer naar MS te geven doormiddel van uitspraken als "Bij ons kan je je games gewoon uitlenen/doorverkopen''. Wees dan ook gewoon eerlijk als Sony zijnde en zeg meteen dat je het eruit hebt gesloopt omdat het waarschijnlijk slecht ontvangen word bij de gamers. Maar ze hebben gewoon slim gebruik gemaakt van het momentum.
Daarnaast zou het best kunnen dat Sony hetzelfde van plan was maar ik denk dat we pas over een paar jaar via omwegen definitief gaan horen welke fouten beide bedrijven hebben gemaakt en welke policies ze hebben laten varen bij het launchen van deze generatie consoles. Tot die tijd is Microsoft EVIL en Sony en Valve The bringers of Light.
Over 6 uurtjes weten we welke Battlfield 4 versie degene is die je moet kopen...
"ze hebben in relatief korte tijd gedaan waar Sony en Nitendo veel langer over hebben gedaan. Ze hebben bijvoorbeeld net zoveel Xbox360 exemplaren verkocht als PS3's "Bullet NL schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:31:
[...]
Lees mijn verhaal nog eens door, ik heb het helemaal niet over Sony's tweede generatie consoles
Je zegt dan toch dat Sony en Nintendo er langer over hebben gedaan? Sony heeft met hun 2e generatie al meer verkocht dan Nintendo's equivalent? Dat is dan toch minstens even snel of zelfs sneller aangezien de psone ook over de 100m ging? Of mis ik de vergelijking?
Dat is voor mij een van de redenen om een nextgen te kopen, het minieme verschil in specs tussen de X1 en PS4 interesseren me niet, maar de leeftijd van de current gen is bij veel games echt te goed te zien

T'is een onzinnige vergelijking.k-city schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:36:
[...]
"ze hebben in relatief korte tijd gedaan waar Sony en Nitendo veel langer over hebben gedaan. Ze hebben bijvoorbeeld net zoveel Xbox360 exemplaren verkocht als PS3's "
Je zegt dan toch dat Sony en Nintendo er langer over hebben gedaan? Sony heeft met hun 2e generatie al meer verkocht dan Nintendo's equivalent? Dat is dan toch minstens even snel of zelfs sneller aangezien de psone ook over de 100m ging? Of mis ik de vergelijking?
Nintendo en Sony hebben hun plek op de markt verdient, MS heeft die plek gekocht (opdringerig stelletje ***
Daar vind ik minder eer in en dat kan niet elk bedrijf, en dat is imo maar goed ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 28-10-2013 18:49 ]
Dit topic is gesloten.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.
Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!