Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
k-city schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:40:
[...]

Ook al was het in de eerste plaats een non discussie, het eerdere elke 24 uur online beleid maakt wel degelijk het verschil.
Waarom dan? elke console kan toch luisteren, opslaan en periodiek (als het apparaat actief is) verzenden. Ik zie zelf de nadelen voor 1x per 24 uur online niet.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k-city schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:40:
Ook al was het in de eerste plaats een non discussie, het eerdere elke 24 uur online beleid maakt wel degelijk het verschil.
Welk verschil, verplicht niet niet verplicht online? Iemand die een next-gen console koopt en serieus nooit online gaat, kan je waarschijnlijk op 1 hand tellen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://twitter.com/albertpenello/status/393944655932297217

Ben wel benieuwd naar deze functie. Het opstarten van mijn huidige xbox neemt nog wel wat tijd in beslag :)

En mocht iemand ziek zijn en een hele dag op de bank moeten liggen met youtube aan... YouTube: Project Spark

Leuke channel met toffe video's over Project Spark.

[ Voor 41% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-10-2013 17:57 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
SinergyX schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:45:
[...]

Welk verschil, verplicht niet niet verplicht online? Iemand die een next-gen console koopt en serieus nooit online gaat, kan je waarschijnlijk op 1 hand tellen :P
Daarom zei ik ook non discussie in de eerste plaats :p
Bullet NL schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:45:
[...]
Waarom dan? elke console kan toch luisteren, opslaan en periodiek (als het apparaat actief is) verzenden. Ik zie zelf de nadelen voor 1x per 24 uur online niet.
Een hightech videocamera die altijd aan moet staan in combinatie met het elke dag online beleid is toch wat anders dan een mic waarover je zelf kunt beslissen of je het inplugt of niet. Wat moet je opslaan als er geen camera/mic aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:38
Dit is een discussie voor beide platforms. Tweets plaatsen met een overduidelijke voorkeur voor een platform draagt niet bij aan de discussie.

[ Voor 126% gewijzigd door Ultraman op 01-11-2013 08:03 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seems legit:
@ManaByte
Editor of Furious Fanboys. Former IGN Editor and SWG Technical Writer. Lifelong Star Wars fan. Trekkie. Tolkien buff. Disney nut. Comic Book geek.
Southern California · furiousfanboys.com

Ofwel: iemand die totaal geen insider-info zal hebben. Het is iig geen sterke bron (iets wat ik voor beide consoles vaak zie gebeuren)

Of gaan we nu gewoon lukraak wat vage tweets in het topic gooien?
offtopic:
Slightly offtopic: kunnen modjes ook niet dergelijke reacties bijwerken om aan te geven dat het slechte of onbetrouwbare geruchten zijn?
Een ander idee:
Gewoon gameplay trailers posten, zoals die van Fifa bv:

Ziet er toch wel nice uit imo :~

Of deze 15 min van Killzone gameplay:
PAS OP, MOGELIJK SPOILERS!

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 27-10-2013 01:43 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Als je als twitteraar dat soort fanboy posts plaatst kan ik je echt niet serieus nemen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar geven dergelijke tweets toch voor sommige posters voldoende aanleiding om een discussie te starten die al diverse malen is onderbroken door het sluiten van een topic, waarschuwingen en bans :).

De officiële berichten zijn nog steeds dat het op beide nieuwe consoles op 1080p/60fps draait. Laten we gewoon met zijn allen the wait and see game spelen. Met name de mensen die sowieso niet geinteresseerd zijn in de X1... Dat zou een mooi streven kunnen zijn! d:)b

Verder komt de review 10 dagen voordat de PS4 lanceert. De review voor de X1 versie komt ook 10 dagen van te voren. Wat is het verschil?

Is dit het bewijs dat de X1 versie op 720p draait? of wel op 600 of zelfs 460?!?!? Wow, ik ben bang dat het misschien zelfs nog minder is! :-( :N

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-10-2013 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Phusebox schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 00:21:
[...]

Als je als twitteraar dat soort fanboy posts plaatst kan ik je echt niet serieus nemen.
Klopt, daar bij is hij ook ex-ign, met een reden ;)
Totaal niet betrouwbaar, helemaal gezien zijn eerdere pro-ps4 posts op diverse fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Zo'n slechte bron is een ex-editor van ign toch niet? Althans je mag toch verwachten dat hij daar wat contacten aan heeft overgehouden. Overigens wordt 720p CoD nu ook door anderen bevestigd: david abrams van cheapass gamer: https://mobile.twitter.com/CheapyD/status/394243126291730432

Ik denk niet dat Microsoft hier veel onder zal lijden. 720p is echt geen ramp, zeker niet met wat AA. Het zou hen en oa activision echter wel sieren als ze er open en eerlijk over zouden zijn. Waar hopen ze op? Dat mensen het pas na aanschaf te weten komen?

[ Voor 56% gewijzigd door nioz op 27-10-2013 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dat is weer net zo'n bullshit dus:
David Abrams ‏@CheapyD 32m
I’m not reviewing any Xbox One games so I will tell you right now, Ghosts on XB1 is indeed 720p vs PS4′s 1080p. Could that change? Maybe?

Arthur Gies ‏@aegies 29m
@CheapyD theoretically something that could be fixed later, but doubtful it will.

Zeb ‏@zebwinz 20m
@aegies @CheapyD so rumor that MS & IW are hard at work getting 1080p stable is false?

David Abrams
‏@CheapyD
@zebwinz @aegies no, I believe that
Dus ik zeg al: gaan we nou eens stoppen met van die onbetrouwbare tweets neer te plempen van mensen waar we nog nooit gehoord hebben en toch al erg shady bronnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
martin, heb je de tweets die je quote uberhaupt wel gelezen? Arthur Gies (van polygon) zegt dat hij niet denkt dat het nog gefixt gaat worden. Waarop David reageert dat hij gelooft dat ze er nog wel aan zullen werken. Dus dan kan je het wel interpreteren alsof David zegt dat hij die 720p baseert op 'geloof', maar dat staat er dus niet.

Overigens is cheapass gamer absoluut geen kleine vage site, ook al ken jij het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nioz schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 02:00:
martin, heb je de tweets die je quote uberhaupt wel gelezen? Arthur Gies (van polygon) zegt dat hij niet denkt dat het nog gefixt gaat worden. Waarop David reageert dat hij gelooft dat ze er nog wel aan zullen werken. Dus dan kan je het wel interpreteren alsof David zegt dat hij die 720p baseert op 'geloof', maar dat staat er dus niet.

Overigens is cheapass gamer absoluut geen kleine vage site, ook al ken jij het niet.
Hij reageert met Zeb erbij, dus lijkt me niet dat ie op die andere reactie reageert?

Verder speelt ie zelf de games niet dus vind ik het sowieso een onbetrouwbare bron voor dergelijke info.

Maar wederom wordt er weer doorgemauwd over specs en worden de daadwerkelijke beelden ingame weer compleet genegeerd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nioz schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 02:00:

Snap alleen niet waarom iemand van een prijsvergelijkingssite dit soort info zou hebben. En als hij al toegang had tot devkits en review code dan heeft ie ook zeker een NDA ondertekend of embargo opgelegd gekregen.

Ik wil daarmee niet zeggen dat ik niet geloof in 720p op de X1, want dat zou best eens kunnen als je krampachtig aan een antieke engine vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Martinspire schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 02:04:
[...]

Maar wederom wordt er weer doorgemauwd over specs en worden de daadwerkelijke beelden ingame weer compleet genegeerd. 8)7
Ik kan me voorstellen dat dit topic niet goed voor je humeur is, maar reacties als "bullshit" en "doorgemauwd" dragen echt niet bij aan de sfeer.

Dat gezegd, negeer ik helemaal niets. In mijn eerste post stel ik duidelijk dat 720p echt niet zo'n probleem is. Als ik de keuze heb, dan liever 1080p, maar het is geen verschil waar ik van wakker lig. En dan kom je dus bij het punt van mijn post: ik snap niet waarom ze er niet gewoon duidelijk over zijn. Het is echt niet zo'n big deal, en nu blijven de geruchten maar gaan. Daardoor lijkt het wel iets groots en is er straks wellicht gedoe als t wel waar is en blijkt dat ze expres hun mond gehouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thread op GAF is ondertussen 72 pagina 's lang lol. Uiteraard zit the thread vol met insiders die alles van weten, heb geen tijd om alles door te spitten maar dit zijn een paar van de laatste "insider"posts

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BXi_CJQCMAAHaVy.jpg:large

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wdNMF10.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zEzewXg.png

8)7

eigenlijk weten we dus nog steeds niets ;)

kunnen we nu weer echt nieuws posten?

Filmpje op xbox wire waar de tv functies worden uitgelegd :

YouTube: XBOX ONE: OFFICIAL TV INTEGRATION FEATURES -- \[1080p]

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Dat van die in-game advertising is grote onzin. Ik denk dat we beter gewoon afwachten tot er meer concrete info is.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

SToRM666 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:45:
Dat van die in-game advertising is grote onzin. Ik denk dat we beter gewoon afwachten tot er meer concrete info is.
Die post van anonymous staat ook niet op neogaf maar een andere site. Hij is wel door gelinkt net zoals dat zojuist hier gebeurde. In de neogaf trhead zelf staat weinig nieuws want iedereen is bang voor een ban. Er staan natuurlijk wel veel theorieën en leuke gifs en photoshops. Voldoende om even een kijkje te nemen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het internet is even compleet geflipt zeg.. Just wow. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Klopt, dat topic op NeoGAF is nu gesloten. Het begon interessant, maar toen werden er nep post zoals die met in-game advertising neergezet en vage tweets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:48:
[...]

Die post van anonymous staat ook niet op neogaf maar een andere site. Hij is wel door gelinkt net zoals dat zojuist hier gebeurde. In de neogaf trhead zelf staat weinig nieuws want iedereen is bang voor een ban. Er staan natuurlijk wel veel theorieën en leuke gifs en photoshops. Voldoende om even een kijkje te nemen.
Die post is van 4chan. Mijn eerdere post was dan ook helemaal niet serieus bedoeld, eerder om te laten zien wat voor idioterie er in dat topic staat. echt ongelooflijk, niveau misterx and then some.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Eigenlijk is die hele discussie zinloos, want mensen kiezen een console toch wel op eerdere ervaringen en de games die er op uitkomen. Ik zou zelf ook niet snel van de PlayStation afstappen, aangezien ik daar al vanaf de eerste goeie ervaringen mee heb. En met de 360 heeft MS ook een flink grotere trouwe userbase verworven denk ik zo, dus qua aantallen gaan ze het beiden wel goed doen.

Desondanks blijven die console wars altijd leuk zolang het niet teveel uit de hand loopt. Nu met internet en twitter wordt elk klein gerucht groots opgeblazen.
Waar is de tijd dat we elk klein stukje nieuws over de next-gens in de gamesblaadjes moesten lezen, haha :p

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 27-10-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over groot opblazen gesproken, en geruchten de wereld in schoppen, dit gaat nu rond :

http://www.neogaf.com/for...p=87628981&postcount=1056
Hi Guys,

I heard today that my name was mentioned over here and I wanted to give you a fuller version of my views than Twitter allows:

There was a publisher preview event on the PS4 this week –don’t ask, I can name who, if I thought that it would impact your end experience I would- and there was some issues around connectivity. This is probably not going to be a big deal for launch and my guess is that it is going to be solved by the launch.

The press are alluding to the fact that said publisher has emailed them basically saying “Don’t even admit that there was a preview event”.

I would like to breakout some other points though.

Launches:

It is my belief that both consoles will have day one patches, I reckon both will be large, but not to the extent that they will take days to download.

Both consoles are world class; they really are fantastic machines –Admittedly I have only played with the Xbox One Retail, but I spent a long time on the PS4 dev kit. Do I think that the first few months will be a pain in the ass at times for both consoles? Sure! That’s tech for ya.

I think during the first quarter of 2014 both console houses will have teams working and on site 24X7. Well, small correction, I know Xbox already have that planned and I assume Sony will do the same, as it makes sense to have that redundancy in place.

However, this is a long game plan, PS and Xbox want to blow you away for the next ten years or so. They know that launching a new architecture in going to be tough, but I reckon they will both figure it out shortly.

Res:

1080P or 720?

Right now most outlets are capturing in 720. So you play the game at 1080P and capture at 720 to reduce the bandwidth needed for the upload/download. This is 100% up to the publisher and NOT the console guys.

The logic here is that more people will be inclined to upload smaller files, thus more eyeballs.

I have played a single game in 1080P. If a publisher decides to go that route, they just hate money and you as gamers should punish them for it by not buying their game. $60? As a gamer I say “NO THANKS DAD, I AM A 1080P THUG”.

Coverage and video:

I am 100% sure that Microsoft will get a ton more coverage than Sony. There is no conspiracy theory here, the simple truth is that Sony are providing one debug unit to one video outlet in North America (I don’t know about the rest of the world) and only a select few “wordy/written/text” based outlets.

And before the question is asked, I don’t actually know why Sony doesn’t want established video outlets to have access to video footage of their console before or after launch. It has never been done before.

In my mind this is a huge mistake and I seriously doubt that, that decision was made in SCEA, but rather at the HQ in Japan. The folks over there need to settle down and have a box of juice or something, because as someone that develops games, I want to get in front of as many eyeballs as possible.

I don’t know the reason behind this, but I do know that it is like giving Xbox a free advertisement on every 3rd party game review until Sony completes their inevitable…../Drum Roll 180.

The other reason behind this is that until Sony allows video capture with unrestricted HDCP, reviewers won’t actually be able to review third party games on the PS4 as they will want to do post production.

That said, Sony are not stupid, they have already said that they will remove the HDCP restrictions –to paraphrase “We get it, you want this and we will resolve this issue after launch”.

In the meantime, any blogger, youtuber or video reviewer will be able to slap an Elgato capture card on their Xbox One and do their reviews on the Xbox SKU.

Hence, free ad’s

I really, really hope Sony HQ comes to their senses on this, because this was just stupid on their part and I know a LOT of SCEA guys who are frustrated.

On the flip side with the Xbox you can capture from day one.

Actually you can capture on both devices on day one, but if you want to do post production i.e. voiceover or edits –as most journo’s need to do, hence the video element of the review- you have to use the Xbox.

Embargoes:

I have seen a few stupid tweets saying that Sony, MSFT or both of them are issuing embargoes on 3rd party titles.

To be clear; neither Kaz nor Balmer can tell a publisher what to have for lunch, never mind tell them what they can do with their game. That is just stupid talk.

Long-Story short for developers:

I have two dogs in this race, I want both consoles to succeed because that means that I make more money and then I can make more games. I also don’t want a monopoly, both devs and gamers lose out on that score. Less games will be made.

That said, right now I am pro-Xbox from a developer perspective and I know a lot of my fellow devs feel the same way.

The reason for this is not because Steve Balmer makes my toes curl, it’s just a simple case of economics:

Developer costs using a smallish studio as an example:

Xbox One Dev Kits 10 X $500.00= $5,000.00

Sony PS4 Dev kits 10X $2,500.00= $25,000.00

So from day one that represents $20,000.00 more that I can put into the game, I know that might now sound like much, but for a small team that is HUGE.

It lowers the barrier of entry to make a game, it might work, it might not. It worked out well for Apple though.

In fairness, Sony has been great at lending developers dev kits and that is fantastic because that costs me zilch. HOWEVER, that doesn’t scale, they can’t give that to every dev in the world. They can’t give that to the kid in Iowa who is mashing the keys in his mom’s basement making a game that is going to blow us away.

Make no mistake about it, the features of both boxes will mean very little, it’s going to be all about the games that we can play.

/SuperClicheMode: Content is king.

Anyway, all of this talk about winning and losing is BS ultimately, Xbox will find their audience and Sony theirs.

At the end of the day you WANT both of them to succeed as that will force them to fight for your eyeballs. Everyone benefits from an all-out fight for your eyeballs.

The bottom-line here is that the stronger the ecosystem is the better the games will be, as more companies will invest their money to make games better.

99.999999% of devs want nothing more than to make you happy and make money in doing so.

Anyway, that’s my 2cents guys, I did proof this so bite me :D

Enjoy the rest of your weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:54:
Het internet is even compleet geflipt zeg.. Just wow. :F
Wat ik me nu afvraag, wat motiveert een persoon om anoniem onzin rond te gooien. Wil je 'beroemd' worden of 1 van de 2 consoles in slecht daglicht zetten? Creativiteit kent geen grenzen als het gaan om iets 'nieuws' te vertellen over een console (kan ook wel 10 dingen bedenken), maar ik snap gewoon het doel er niet van.

Zijn het toch verkapte Sony/MS PR mensen, mensen die zich vervelen en flink willen trollen, ik snap dat gewoon niet :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 minutes of fame :)

goed artikel op eurogamer :

http://www.eurogamer.net/...y-means-for-game-creators

Gaat vooral over de architectuur in de nieuwe consoles en het feit dat ze qua CPU power minder vooruit schieten dan GPU power, iets wat later in deze generatie gevolgen zou kunnen hebben, aangezien devs compromissen zullen moeten maken om fps of resolutie te behouden.
With the new consoles coming out in November, the balance has shifted again. It looks like we will have much better GPUs, as they have improved significantly in the last seven years, while the target HD resolution has shifted upwards from 720p and 1080p - a far smaller increase. Although these GPUs are not as fast on paper as the top PC cards, we do get some benefit from being able to talk directly to the GPUs with ultra-quick interconnects. But in this console generation it appears that the CPUs haven't kept pace. While they are faster than the previous generation, they are not an order of magnitude faster, which means that we might have to make compromises again in the game design to maintain frame-rate.
Most studios, especially third-party studios, will not be pushing the consoles that hard in their release titles. This will be due to a mix of reasons relating to time, hardware access (it typically takes over two years to make a game and we got next-gen hardware back in February) and maintaining parity between different console versions of the game.

Yes, parity matters and we do design around it. Looking back to the early days of the Xbox 360/PS3 era, one of the key advantages Microsoft had was a year's headstart, so we had more time with the development environment. Parity between SKUs increased not just because we grew familiar with the PS3's hardware, but also because we actively factored it in the design - exactly in the way Criterion's Alex Fry mentioned earlier. With next-gen consoles arriving simultaneously, that way of thinking will continue.
Let wel, het is nog steeds een opinie stuk, maar wel goed onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een opiniestuk van Eurogamer:
The strongest next-gen line-up from the unlikeliest source

Earlier this week, Nintendo confirmed that it was ceasing production of the Wii. You probably don't need reminding of its successes, just as Nintendo likely doesn't need reminding of the shadow it has been operating under with its successor. The Wii U, according to every sales report since its release late last year, has been a disappointment and, if you've an inkling for melodrama, something of a disaster. The common consensus is that Nintendo blew its 12-month head start.

Yet in spite of weak messaging and third-party support that has already been dramatically reduced, something amazing is happening: heading into the first Christmas where it will be toe to toe with the Xbox One and PS4, the Wii U isn't just sizing up to the opposition - it's fast becoming, I reckon, the best next-gen proposition over the coming months. Maybe Nintendo didn't blow its lead after all - maybe it's been using the time wisely.

It's not exactly a turnaround, but rather a small congress of circumstances. Firstly - and most importantly - there's the software. The removal of Watch Dogs from the Xbox One and PS4's launch line-ups revealed one of the underlying problems with the new round of next-gen launches: that mantra of games, games, games rings hollower by the day when there's only a handful of titles worth playing, and not much at all to get really excited about even within that.

De rest van het artikel: http://www.eurogamer.net/...om-the-unlikeliest-source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

v8power67 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:03:
Waar juist consoles zo makkelijk en snel waren want kon meteen vanaf disc spelen.
Met de vraag naar hogere performance komt ook de vraag naar hogere bandbreedte en opslag. Ik vind het een logische prijs die betaald moet worden. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Vraag me af of dit alleen op de xbone is of ook op ps4?
Op de ps4 hebben ze een soort cashing naar de HDD terwijl je speelt. Of dit gelijk vanaf moment 1 is weet ik niet. Killzone SF is speelbaar vanaf een 7,5 gig download bij de digital versie. kan me voorstellen dat als die data op schijf staat ze vrij snel kan beginnen terwijl de custom ARM processor op de achtergrond de rest van de game aan het cashen is.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:50:
Nog een opiniestuk van Eurogamer:

[...]
Hoe kun je dit als journalist nu serieus menen? Nintendo poept gewoon elke keer dezelfde games uit, zij het remakes van bestaande titels of de honderdste iteratie van een al veel te lang uitgemolken franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Phusebox schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:13:
[...]

Hoe kun je dit als journalist nu serieus menen? Nintendo poept gewoon elke keer dezelfde games uit, zij het remakes van bestaande titels of de honderdste iteratie van een al veel te lang uitgemolken franchise.
Je kan het ook niet serieus nemen, dit zijn gewoon mensen met belangen die een dergelijk stuk optekenen. Ze hopen dat ze gewoon veel na geroepen worden. Net als die ex-IGN knakker van gisteren. Ze roepen maar wat in de hoop dat veel mensen het maar naar gaan papegaaien. Ze brengen geen enkele onderbouwing in hun verhaal mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:13:
[...]

Ik denk dat daar dan een beetje journalistieke neutraliteit en nuchterheid aan te pas moet komen. En dan in combinatie met wat onderzoek kan je komen tot het schrijven van zo'n opiniestuk. Edge schreef overigens een soortgelijk opiniestuk. http://www.edge-online.co...uld-steal-your-christmas/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het artikel is op zich best aardig maar gezien het gebrek aan marketing van Nintendo's kant heb je weinig aan die line up. Daarnaast moet je dan ook nog van Mario houden en ik heb de indruk dat steeds meer mensen Mario moe beginnen te worden.
Op de 3DS heb een een diversiteit aan games, op de Wii U ontbreekt die vooralsnog en zolang je die diversiteit niet hebt zal het aanmodderen blijven met de Wii U vrees ik. Want met Assasins Creed en CoD gaan ze het niet redden, die spelen de mensen op hun console van MS of Sony. En zolang als games als Kingdom's Heart en de nieuwe Final Fantasy wel naar de X1 en PS4 komen maar niet naar de Wii U doet Nintendo het niet goed en zullen ze het vooral van zichzelf moeten hebben. Met de Indies schiet het ook niet op, daar gaat Sony veel meer van krijgen.

Ik draag Nintendo een warm hart toe maar zolang ze krampachtig aan hetzelfde vast blijven houden zal hun markt alleen maar kleiner worden. Zoveel creativiteit maar ze doen er te weinig mee. Tijd voor veel vers bloed daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:47:
Het artikel is op zich best aardig maar gezien het gebrek aan marketing van Nintendo's kant heb je weinig aan die line up. Daarnaast moet je dan ook nog van Mario houden en ik heb de indruk dat steeds meer mensen Mario moe beginnen te worden.
Het gebrek aan Nintendo gerelateerde berichten op Tweakers zegt helemaal niets. Ik zit de laatste tijd veel thuis te werken en dan staat de TV op de achtergrond aan en dan komt er toch geregeld Nintendo reclame langs. De indruk die mensen de laatste paar weken van bijvoorbeeld Super Mario 3D World hebben gekregen is behoorlijk positief. Ook mensen die na de aankondiging nog niets in de titel zagen zijn u enthousiast geworden.
Op de 3DS heb een een diversiteit aan games, op de Wii U ontbreekt die vooralsnog en zolang je die diversiteit niet hebt zal het aanmodderen blijven met de Wii U vrees ik.
Op de Wii U is inmiddels een behoorlijk divers aanbod. Tweakers negeert echter het aanbod.
Hier een lijstje van het gevarieerde aanbod wat nu op de Wii U te verkrijgen is.
http://www.metacritic.com...score/all/wii-u?sort=desc
Want met Assasins Creed en CoD gaan ze het niet redden, die spelen de mensen op hun console van MS of Sony.
Daarmee alleen gaan ze het zeker niet redden. Maar ik ga het zeker wel op de Wii U spelen. De PS3 heb ik enige tijd geleden de deur al uitgedaan en de X360 heb ik nooit gehad. Je gaat er maar zo vanuit dat alle mensen meerdere consoles in huis hebben staan, dat is echter bij lange na niet het geval.
En zolang als games als Kingdom's Heart en de nieuwe Final Fantasy wel naar de X1 en PS4 komen maar niet naar de Wii U doet Nintendo het niet goed en zullen ze het vooral van zichzelf moeten hebben. Met de Indies schiet het ook niet op, daar gaat Sony veel meer van krijgen.
Met indies schiet het eigenlijk best aardig op. Kijk maar eens in de eshop naar het aanbod. Nintendo verkoopt eigenlijk altijd al veruit het meeste van de eigen titels. Dat zal deze generatie ook niet veranderen. Nintendo heeft dan ook een behoorlijk aanbod van IP's. EN ja, daar zitten de Mario's tussen maar ook vele minder bekende of zelfs onbekende.
Ik draag Nintendo een warm hart toe maar zolang ze krampachtig aan hetzelfde vast blijven houden zal hun markt alleen maar kleiner worden. Zoveel creativiteit maar ze doen er te weinig mee. Tijd voor veel vers bloed daar.
Ik denk dat Nintendo na een dipje op de Wii U (en daarvoor op de 3DS) weer prima op koers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:58:

[...]

Ik denk dat Nintendo na een dipje op de Wii U (en daarvoor op de 3DS) weer prima op koers is.
Persoonlijk vind ik dat Nintendo het spoor kwijt is geraakt tussen de laatste jaren van de Gamecube en de overgang naar de Wii. Met de Wii U had ik hoop op een aantal goede jaren zoals op de Gamecube maar die hoop is bij mij inmiddels vervlogen.

Als ze dan toch al oude franchises blijven uitmelken waarom dan niet op zijn minst een nieuwe F-Zero en Starfox game ontwikkelen? Nee ik krijg weer de zoveelste Mario door mijn strot geduwd en als Wii U eigenaar mag je dan in je handjes knijpen met weer dezelfde gameplay, op enkele gimmicks na, want alle andere ontwikkelaars laten de Wii U massaal links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb erg genoten van de Gamecube, maar toen was er ook geen overvloed aan 3th party support.
De Gamecube was uiteindelijk de minst verkochte console van zijn generatie en de Wii was de meest verkochte console van zijn generatie. De Wii U zie ik als een console die het goede van beide combineert.

Ze blijven populaire IP's uitbrengen en daarnaast komen ze ook vaak met nieuwe IP's. Die staan echter zelden in de schijnwerpers waardoor er de onterechte indruk ontstaat dat Nintendo steeds met dezelfde meuk komt aanzetten. Maar in feite doen ze hetzelfde als andere grote uitgevers. En als je stelt dat alle andere uitgevers/ontwikkelaars Nintendo links laten liggen, sorry maar dan ben je gewoon echt niet op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:41:

Gaat vooral over de architectuur in de nieuwe consoles en het feit dat ze qua CPU power minder vooruit schieten dan GPU power, iets wat later in deze generatie gevolgen zou kunnen hebben, aangezien devs compromissen zullen moeten maken om fps of resolutie te behouden.
Daar is de PS4 al op voorbereid en heeft veel minder last van de trage CPU dan de X1. De GPU in de PS4 is erop aangepast om CPU taken (later in deze generatie) over te nemen. Dit was voor Mark Cerny een belangrijk onderdeel bij het ontwerp van de PS4.

"PS4's GPU Has 64 Asynchronous Compute Sources vs. Xbox One's 4" Dat is nogal een verschil!

http://www.gamespot.com/f...e-sources-vs-xb-29442418/

http://gamingbolt.com/cry...ncredible-performance-win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zwembroek schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:09:
[...]

Daar is de PS4 al op voorbereid en heeft veel minder last van de trage CPU dan de X1. De GPU in de PS4 is erop aangepast om CPU taken (later in deze generatie) over te nemen. Dit was voor Mark Cerny een belangrijk onderdeel bij het ontwerp van de PS4.
Dat is een mogelijkheid, maar dat gaat dan wel weer ten koste van je grafische prestaties. Het is niet dat ze dan op magischer wijze opeens extra CPU kracht krijgen zonder in te boeten aan GPU kracht.

Kan bij bepaalde type games wel van pas komen, maar is dus niet altijd en overal toepasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:42

PBP

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2hft8xh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha allemaal zo overdreven, we wachten al maanden en dan zou die paar minuten voor die patch er niet bij kunnen ? 8)7
Maar wel leuk dat het kan :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

justifire schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:38:
[...]

Haha allemaal zo overdreven, we wachten al maanden en dan zou die paar minuten voor die patch er niet bij kunnen ? 8)7
Gaat er meer om dat mensen zich zorgen maken dat de servers het niet aankunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Phusebox schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:27:
[...]

Dat is een mogelijkheid, maar dat gaat dan wel weer ten koste van je grafische prestaties. Het is niet dat ze dan op magischer wijze opeens extra CPU kracht krijgen zonder in te boeten aan GPU kracht.

Kan bij bepaalde type games wel van pas komen, maar is dus niet altijd en overal toepasbaar.
Ja en nee. Het is inderdaad zo dat elke compute unit die hiervoor ingezet wordt niet voor grafische zaken gebruikt kan worden, maar de PS4 heeft er speciaal 4 voor gereserveerd zodat deze niet ten koste gaan van de grafische zaken. De GPU van de PS4 beschikt over 18 (14+4) compute units waarvan er 4 voor deze taak kunnen worden gebruikt. (Dit is overigens niet verplicht, ze kunnen ook voor grafische taken worden ingezet)
De X1 beschikt over "maar" 12 compute units, dus wanneer er 1 van deze CU's wordt ingezet om een CPU taak over te nemen dan gaat dat eerder ten koste van de grafische prestaties dan bij de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:09:
[...]

"PS4's GPU Has 64 Asynchronous Compute Sources vs. Xbox One's 4" Dat is nogal een verschil!

http://www.gamespot.com/f...e-sources-vs-xb-29442418/

http://gamingbolt.com/cry...ncredible-performance-win
Niet dat ik beweer dat je opmerking fout is, maar de eerste link is naar een forumpost zonder enige onderbouwing, en de tweede is een uit zijn verband getrokken quote opgepakt door een website, zonder de context mee te nemen. Het volledige artikel waar je tweede link aan refereert is het eurogamer artikel wat al eerder gelinkt is in een post, waar gamingbot vervolgens 1 kleine quote uithaalt en het specifiek op de PS4 projecteerd. Niet geheel onpartijdig journalisme ;)

dit is het originele artikel:

http://www.eurogamer.net/...rytek-the-next-generation

overigens quote uit hetzelfde eurogamer interview (met CEO van crytek):
The transition to the new generation is going smoothly, and although the workflow and tools are in their early stages, they are better at this point than they were in the early lifecycle of the last generation. Due to the improved specs and familiar PC-style development environment, developers have received a welcome overall improvement. This has been really beneficial, and has freed us up to spend a lot more time on just getting the best out of the system.

Both next-gen platforms have excellent specs and provide wins against each other in a variety of areas. But, in essence, both of them are going to run next-generation games in more or less the same quality due to the diminishing returns of optimising for these little differences. That being said, platform-exclusive titles might be able to take advantage of these slight variations on both Xbox One and PlayStation 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
justifire schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:38:
[...]

Dit betekend ook dat je kunt spelen als er een andere update geplaatst word.

Iets wat me nu namelijk altijd opbreekt, ik game niet veel en daardoor komt het nog al eens voor dat er een update uitkomt in mijn afwezigheid. Op het moment dat ik dan even 30minuten over heb en de PlayStation aan slinger zit ik vervolgens 15 minuten naar een update scherm te staren.

Behoorlijk irritant als je het mij vraagt. Zeker ook omdat updates van 200Mb via PSN net zo lang duren als een 50 GB ISO van Usenet 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zich wel een interessant bericht om te lezen, in plaats van alle ranting en flames. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:55:
[...]

Niet dat ik beweer dat je opmerking fout is, maar de eerste link is naar een forumpost zonder enige onderbouwing, en de tweede is een uit zijn verband getrokken quote opgepakt door een website, zonder de context mee te nemen.
Ik had niet gezien dat het een forum post was van Gamespot. Maar goed dat veranderd de zaak niet.
Mark Cerny legt het ook goed in een van zijn presentaties en interviews uit. Verder wordt de GPGPU performance van de PS4 in meerdere artikelen op internet besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
uchiha tijntje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:04:

Op zich wel een interessant bericht om te lezen, in plaats van alle ranting en flames. :)
Eindelijk eens een artikel dat het objectief benadert en niet vol staat met speculaties en zinloze verwijzingen. Good read.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:Er waren wat vragen met betrekking tot het plaatsen van geruchten.

Het plaatsen van geruchten is wel toegestaan, maar ik ga er vanuit dat iedereen de waarde van een gerucht kan inschatten.

Neem bijvoorbeeld de geruchten van 'Mister X', naar mijn persoonlijke mening te onbetrouwbaar en in principe dus niet echt welkom in dit topic.

Ook zie je hier regelmatig geruchten van NeoGAF: in principe is het hier ook een 'hit & miss', maar de 'waarde' van een gerucht is vrij goed in te schatten. Als iets vaak niet klopt, dan wordt het meestal wel snel ontkracht op NeoGAF.

Ook via Twitter kunnen geruchten zich verspreiden: het liefst zou ik dan willen zien dat het gerucht bij iemand vandaan komt die bekend is in de game-industrie.

Natuurlijk: geruchten blijven geruchten, maar ik wil jullie wel vragen om een gerucht dan op waarde in te schatten voordat je hem plaatst. Daarnaast: als je een gerucht plaatst, geef dan ook wat toelichting en probeer niet per se reacties uit te lokken.

Bedankt en nog veel discussieer plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, geen eigen achtergrond op de PS4. Dan hoop ik dat Sony heel mooi HD spul kan leveren (live koraalrif of zo)

http://gematsu.com/2013/1...support-custom-wallpapers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:30:
[...]

Eindelijk eens een artikel dat het objectief benadert en niet vol staat met speculaties en zinloze verwijzingen. Good read.
Dat vond ik ook. Totdat je bij de reacties kwam... :F Puberale geldingsdrang ten top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:50:
Jammer, geen eigen achtergrond op de PS4. Dan hoop ik dat Sony heel mooi HD spul kan leveren (live koraalrif of zo)

http://gematsu.com/2013/1...support-custom-wallpapers
Ach Windows 8 kreeg pas bij 8.1 daar ondersteuning voor, genoeg zeuren en het komt er wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:58:
[...]

Dat vond ik ook. Totdat je bij de reacties kwam... :F Puberale geldingsdrang ten top :)
Volgens mij is hier enkele dagen geleden een topic gesloten om dezelfde reden. En hebben enkele mensen een ban ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 09:48

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gooi de physics van GT5 erop en ik stap meteen over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

SinergyX schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:07:
Gooi de physics van GT5 erop en ik stap meteen over :P
E3 trailer lijkt super arcade, maar hoe nieuwe het filmpje hoe beter
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OZUVXAuCIqA]

[ Voor 43% gewijzigd door Ghostrider op 27-10-2013 22:20 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
This is where we separate the boys from the men :P
[YouTube: http://youtu.be/94oKJz5KYMM]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nieuwe Kinect en Dashboard video:

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 28-10-2013 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Ziet er zeer goed uit, software gericht zit het echt heel goed denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G8TnyFL.jpg

De discussie van afgelopen weekend heeft nogal wat losgemaakt op Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Phusebox schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 07:27:
Nieuwe Kinect en Dashboard video:

[video]
Een zeer goede target video want meer is het niet. Daarnaast zou ik me even afhoudend opstellen met de laatste geruchten. De day one patch van ms zou 1,4 gig groot zijn. Waarna het systeem nog steeds erg buggie is, games die niet starten, geen/wegvallende connectie met live.

Het ps4 os is al net zo doom and gloom Waarbij het zelfs de vraag is of het psn wel up is bij launch.

Maar goed het zijn geruchten, maar wel geruchten die door verschillende twitterfeeds, insider posts op bekende fora worden bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Fonkelnieuwe hardware, OS en services zijn buggy at launch. Wie had dat gedacht zeg...

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:17:
[...]

Een zeer goede target video want meer is het niet. Daarnaast zou ik me even afhoudend opstellen met de laatste geruchten. De day one patch van ms zou 1,4 gig groot zijn. Waarna het systeem nog steeds erg buggie is, games die niet starten, geen/wegvallende connectie met live.
Heb je daar een linkje van? :)
Het ps4 os is al net zo doom and gloom Waarbij het zelfs de vraag is of het psn wel up is bij launch.

Maar goed het zijn geruchten, maar wel geruchten die door verschillende twitterfeeds, insider posts op bekende fora worden bevestigd.
Ga er van uit dat Sony en MS allebei er alles aan zullen doen om het netwerk up-and-running te houden. Only one chance to make a first impression.

Ben er vooralsnog niet zo bang voor dat er problemen gaan zijn. MS heeft daar (imho) een prima trackrecord in (wat beter als Sony imho), maar ook Sony zal wel geleerd hebben van het verleden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 01:53:
[video]
Dat lijkt me wel een gave game. (Muv de vertragende cutscenes waar je vijanden creatief kan doden.)
Maar met de uitrusting die ze laten zien in dit filmpje blijf je toch echt wel een boy. Tegen een echte uitrusting van een Romeinse soldaat leg je het iig zwaar af. Het staal (als dat het al is) lijkt wel aluminiumfolie zo dun. Meer gemaakt voor het cosmetische. Wel leuk dat ze de uitrusting van de game namaken, doet het leuk op events denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
BM schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:49:
[...]

[...]

Ga er van uit dat Sony en MS allebei er alles aan zullen doen om het netwerk up-and-running te houden. Only one chance to make a first impression.

Ben er vooralsnog niet zo bang voor dat er problemen gaan zijn. MS heeft daar (imho) een prima trackrecord in (wat beter als Sony imho), maar ook Sony zal wel geleerd hebben van het verleden :)
Gezien de geruchten (voor beide kampen) ben ik in ieder geval blij dat ze eerst in de US 'getest' worden. Eerst even zien wat er uiteindelijk wel en niet werkt en dan kan ik mijn pre-order altijd nog annuleren als het echt ernstig is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
nioz schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:06:
[...]

Gezien de geruchten (voor beide kampen) ben ik in ieder geval blij dat ze eerst in de US 'getest' worden. Eerst even zien wat er uiteindelijk wel en niet werkt en dan kan ik mijn pre-order altijd nog annuleren als het echt ernstig is :D
Ja, maar daar heb ik niks aan, ik haal mijn X1 op 22-11 uit duitsland :p Maar heb er wel vertrouwen in dat het allemaal goed komt. Downloads zullen mss wat trager gaan, maar buiten dat denk ik dat het wel goed komt :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
BM schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:49:
Ik denk dat het hierover gaat: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=705280

Het begint een beetje een heksenjacht te worden. Elk klein negatief puntje van de Xbox One wordt groot opgeblazen. Ze zullen beide wel zo hun issues hebben bij de launch, wat eigenlijk niet meer dan normaal is, maar ik ga er vanuit dat ze die toch grotendeels gaan kunnen oplossen.

Mocht het OS nu echt een grote ramp zijn, dan moet MS gewoon zelf zijn conclusies trekken en de launch uitstellen...

[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 28-10-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
justifire schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 01:53:
[video]
Blijft toch verdomd jammer dat die game XBONE exclusive is. Dat zou echt 1 exclusive zijn waardoor ik voor een XBONE zou gaan, maar helaas weegt het niet op tegen de redenen waarom ik de PS4 boven de XBONE verkoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Thanks.
Die kan ik hier op kantoor niet openen, maar bedankt :) Andere link kon ik wel lezen.
Het begint een beetje een heksenjacht te worden. Elk klein negatief puntje van de Xbox One wordt groot opgeblazen. Ze zullen beide wel zo hun issues hebben bij de launch, wat eigenlijk niet meer dan normaal is, maar ik ga er vanuit dat ze die toch grotendeels gaan kunnen oplossen.

Mocht het OS nu echt een grote ramp zijn, dan moet MS gewoon zelf zijn conclusies trekken en de launch uitstellen...
Die heksenjacht is al aan de gang sinds de aankondiging van de X1, en lijkt momenteel weer nieuwe hoogten te bereiken. Vooralsnog neem ik ze allemaal met een flinke dosis zout. Kan me moeilijk voorstellen dat 1 van de dingen die MS verdraaid goed voor elkaar had met de 360 (XBL) nu voor de X1 een groot struikelblok blijkt te zijn.

Wil echter niks uitsluiten, maar als er echt problemen zijn kan MS idd maar beter de release wereldwijd met 1/2 maanden opschuiven, al zullen ze dat met de feestdagen in het vooruitzicht ten kostte van alles willen voorkomen.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
v8power67 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:58:
[video]
[video]
Driveclub begint er echt heel erg goed uit te zien!!
Ik ben er echt blij mee dat ze Driveclub hebben vertraagd. Dit komt het spel duidelijk ten goede. Vorige week nog gelezen dat ze binnen kort de engine ook weer een update geven. "As well as the lighting upgrades we mentioned yesterday, we also want to let you know that the AI and the audio are still being improved too, because we care about even the smallest details. You can expect to hear better engine and collision sounds in the game, which we'll keep showing you more of during development."

Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat je geen auto's in de binnen en buiten spiegels zou kunnen waarnemen maar dat kan gelukkig nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:51:
[...]

Ik ben er echt blij mee dat ze Driveclub hebben vertraagd. Dit komt het spel duidelijk ten goede. Vorige week nog gelezen dat ze binnen kort de engine ook weer een update geven. "As well as the lighting upgrades we mentioned yesterday, we also want to let you know that the AI and the audio are still being improved too, because we care about even the smallest details. You can expect to hear better engine and collision sounds in the game, which we'll keep showing you more of during development."

Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat je geen auto's in de binnen en buiten spiegels zou kunnen waarnemen maar dat kan gelukkig nu wel.
Ik vind het tof dat ze af en toe gewoon wat delen met de share knop van de ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 19:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Iemand op Neogaf heeft een duidelijk overzicht geschreven (met de sources) wat er de afgelopen twee dagen aan inside of outside informatie is gelekt en besproken over beide systemen. :o

Samengevat verwacht men launch problemen voor zowel de Xbone als de PS4 wat eigenlijk wel normaal is voor nieuwe hardware en software. Het grote verschil is de gradatie van de problemen en of dit van invloed kan zijn op de werking van het systeem (offline en/of online). Wat ervan waar is is nu moeilijk te bepalen, maar waar rook is kan er brand zijn. :/

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:48
Ik heb dit stuurtje Thrustmaster T500 RS en wil deze uiteraard graag bij een upgrade behouden.
Aangezien deze enkel met een PC en PS3 werkt verwacht ik eigenlijk niet dat deze werkt op een XBO.
Maar wellicht wel op de PS4... Iemand die dit toevallig weet hoe de ondersteuning is op de Next Gens?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een week geleden heb ik het dashboard/OS op een final retail in werking gezien tijdens een lock in in een gameshop. Ik kan je nu vertellen dat er in ieder geval GEEN problemen zijn met het dashboard, dat reageert gewoon snel en zoals het hoort op de machine die ik gezien heb (was er maar 1, maar toch).

Ondertussen twee keer een sessie gehad met een xbox one (zie xbox one topic voor verslag) en ook daar geen problemen met ongewone crashes of OS zaken (op de dev/demo kits)

Qua geruchten over xbox live, lijkt me sterk dat dit opeens niet meer werkt (idem voor PSN/PS+). Dit zijn toch de zaken die gewoon voor elkaar horen te zijn bij launch. Ik verwacht wel launch problemen, het smartglass gebeuren bijvoorbeeld zou zomaar kunnen dat dat nog niet optimaal werkt.

Als zogenaamde "insiders" met termen gaan gooien als "fucking mess" en "horribly broken" geloof ik het al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nils7 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:31:
Ik heb dit stuurtje Thrustmaster T500 RS en wil deze uiteraard graag bij een upgrade behouden.
Aangezien deze enkel met een PC en PS3 werkt verwacht ik eigenlijk niet dat deze werkt op een XBO.
Maar wellicht wel op de PS4... Iemand die dit toevallig weet hoe de ondersteuning is op de Next Gens?
De XBO heeft andere PCB's in de controller, dus niet compatible met oude controllers.
De PS4 krijgt als ik het goed begrepen heb later middels een patch de mogenlijkheid om oude controllers te gebruiken.
(XBO zou ook moeten werken want usb=usb maar dat houd MS natuurlijk lekker tegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:48
justifire schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:35:
[...]

De XBO heeft andere PCB's in de controller, dus niet compatible met oude controllers.
De PS4 krijgt als ik het goed begrepen heb later middels een patch de mogenlijkheid om oude controllers te gebruiken.
(XBO zou ook moeten werken want usb=usb maar dat houd MS natuurlijk lekker tegen)
De T500 RS was al niet bestemd voor de X360, maar wellicht dat ie t er wel op doet.
Heb inmiddels al gevonden dat de T500 RS het wel zal doen op de PS4.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:34:
Een week geleden heb ik het dashboard/OS op een final retail in werking gezien tijdens een lock in in een gameshop. Ik kan je nu vertellen dat er in ieder geval GEEN problemen zijn met het dashboard, dat reageert gewoon snel en zoals het hoort op de machine die ik gezien heb (was er maar 1, maar toch).

Ondertussen twee keer een sessie gehad met een xbox one (zie xbox one topic voor verslag) en ook daar geen problemen met ongewone crashes of OS zaken (op de dev/demo kits)

Qua geruchten over xbox live, lijkt me sterk dat dit opeens niet meer werkt (idem voor PSN/PS+). Dit zijn toch de zaken die gewoon voor elkaar horen te zijn bij launch. Ik verwacht wel launch problemen, het smartglass gebeuren bijvoorbeeld zou zomaar kunnen dat dat nog niet optimaal werkt.

Als zogenaamde "insiders" met termen gaan gooien als "fucking mess" en "horribly broken" geloof ik het al niet meer.
Ik vind het ook vrij sterk van wat je zoal hoort van die evenementen gaat het daar vrij soepel en zouden er nu ineens problemen zijn? Wat ik me wel kan voorstellen is dat enkele online-zaken nog niet goed werken of integratie van smartglass. Gezien de xbox.com site ook aardig traag werkt nu, kan dat best effect hebben. Die site heeft nu overigens ook op veel pagina's problemen met de opmaak, maar dat zal deze week ook wel opgelost zijn. Beetje alsof iemand was vergeten om dev.xbox.com te gebruiken ipv de echte site :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:36
Kan me toch niet voorstellen dat MS, met al haar kennis op het gebied van OS'sen, kernels, software, netwerken, infrastructuur en virtualisatie niet in staat is de software en netwerk kant van de X1 in orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Trishul schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:46:
Kan me toch niet voorstellen dat MS, met al haar kennis op het gebied van OS'sen, kernels, software, netwerken, infrastructuur en virtualisatie niet in staat is de software en netwerk kant van de X1 in orde te krijgen.
Dat krijgen ze wel, de vraag is of ze het met launch voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:31
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:34:

Wat betreft PSN is het eigenlijk wel logisch.
Net als nu kun je niet op PSN inloggen als je niet de laatste update hebt geinstalleerd.
Mensen die hun PS4 dus niet updaten met de day-one patch, die kunnen obviously niet op PSN inloggen ;)
Dus ja als je de patch niet installeerd dan heb je geen PSN toegang.
Weet niet of dit bij Xbox Live ook zo is.(heb geen xbox)

[ Voor 4% gewijzigd door Meekoh op 28-10-2013 11:56 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
@NitraM_Br: de firmware die op de Xbox One stond waar jij op gespeeld hebt is nog van voor de '180' van MS. Misschien dat de patch welke al die dingen moet terugdraaien degene is die de problemen gaat geven?

Ik kan wel begrijpen dat als je maanden (of jaren) aan een firmware werkt met allerlei ingebouwde features en dan opeens een groot deel eruit moet slopen, dat je dan problemen kan krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door SToRM666 op 28-10-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Sommige zullen het afdoen als de zoveelste 'insiders' van NeoGAF maar ook Jeff Gerstmann laat het één en ander doorschemeren. Begin me toch wel af te vragen wat er allemaal gaande is achter de schermen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Denk dat het ook komt juist omdat we nu in een tijdperk leven van sociale media en snellere berichtgeving. Denk je dat bij de Xbox 360 en PS3 alles voor de launch perfect ging? Dit soort dingen zijn altijd stressvolle situaties met running changes tot op de dag van release, en ver daarna.

Wordt alleen allemaal nu wat te overgedramatiseerd naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide systemen krijgen bovendien een day-one patch. Dat zal ook wel aardig wat veranderingen brengen. Niet alleen features toevoegen, maar ook stabiliteit e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, kevin dent tweet :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ULJ7N2H.png

how true ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Want Vista was zo geweldig....

Uiteraard hebben ze beiden nog kinderziektes, maar dat komt uiteindelijk wel goed. Op de launch zal geen enkele console perfect zijn. Zolang er maar geen RROD issues zijn dan is het wat mijn betreft ok.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alvanosa schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:18:
[...]

Want Vista was zo geweldig....

Uiteraard hebben ze beiden nog kinderziektes, maar dat komt uiteindelijk wel goed. Op de launch zal geen enkele console perfect zijn. Zolang er maar geen RROD issues zijn dan is het wat mijn betreft ok.
Vista als OS was stabiel @launch. Grote probleem waren drivers van 3rd party. Dat is wat anders ;)
Windows 7 en 8, Windows Phone 7 en 8, Windows 8.1 was allemaal prima te doen @launch. Alleen de RT update had wat problemen (al was het geen dramatische bug) maar is ook vrij snel gefixed.

Maar ik denk dat je beter kunt kijken naar de 360 en PS3 launches. Die waren ook nog redelijk te noemen. Grote verandering is dat het vooral meer code is geworden wat het wel wat uitdagender maakt.

Ach, mij boeit het vrij weinig als die dashboard wat minder werkt. Als mijn games maar draaien :+

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 28-10-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okay weer vage bron dus neem het met korrel zout maar als het waar is vindt ik het wel vreemde keuze:
Guys. since the Reviewtech spilled the secrets, I got the greenlight from my source to reveal what she's told me.

BF4 is 720p on xbone because kinect software wasn't ready. They had it running at 900p before, but had to reroute bandwidth to compensate for the kinect resolution.

It can't be patched, but engine optimisations, including polishing the ESRAM to run the sound engine better, will mean that future battlefields will run better.

yep. heard it here first.
http://www.neogaf.com/for...?p=87798865&postcount=237

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoezo hebben ze nu ineens last van Kinect? Ik was in de veronderstelling dat Kinect gewoon onderdeel uitmaakte van de gereserveerde OS bandbreedte en processing power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:52:
@NitraM_Br: de firmware die op de Xbox One stond waar jij op gespeeld hebt is nog van voor de '180' van MS. Misschien dat de patch welke al die dingen moet terugdraaien degene is die de problemen gaat geven?

Ik kan wel begrijpen dat als je maanden (of jaren) aan een firmware werkt met allerlei ingebouwde features en dan opeens een groot deel eruit moet slopen, dat je dan problemen kan krijgen.
De box in kwestie die final retail was stond achter een balie en werd alleen bediend door MS employees. Ik heb er zelf niet op gespeeld of aan gezeten helaas, dfeze werd puur gebruikt voor het demoen van de kinect en van het dashboaqrd . De kits waarop ik gespeeld heb waren dev kits van diverse builds. Wederom, ik heb nu aan zeker 25 verschillende Xbox ones gezeten over de afgelopen twee weken, en geen van allen hebben dit probleem, overal op het internet zie je beelden/demos en ervaringen van de Xbox One live tour, en slechts sporadisch zie je een image dat er een crashed.

Ja een dik 1GB grote patch kan problemen geven, maar brdrijven als SOny en MS zetten geen patch online zonder deze uitvoerig te testen.

Als we geruchten gaan posten :

http://doddscientifics.co...mment-page-1/#comment-987
This is 100% false. Yes our OS had this problem, but months ago. I am talking E3 months ago even before the DRM. You’re right when you say we “changed the way it worked” and that did cause problems. DRM removal (your fault and a late decision upstairs due to the numbers) pushed us back even further. It wasn’t as easy as a patch, flipping a switch. It was built into the system. The online check went through more than the games. There were features that had to be redone including our sharing system and some other features we did not get to announce that we plan on adding on. Everyone is working their ass off 24/7 until launch. Yes it’s buggy but after you install the 2GB day one update, the UI will work just fine and also expect the console (if connected) to auto update when you’re offline, or in the background at night. This will happen throught the life cycle and the cloud enables us to patch In things remotely. If games were pushed back you’d hear about that. Actually XBO games have gone gold and are running fine. COD Ghost is 900p, RYSE. 900p, DR3 720p, FORZA 1080p, BF4 900p, KI 720p, ZOO TYCOON 1080p, TITANFALL running from 900-1080 (not finalized of course), Halo 1080p (they’ve been working on this for 2 years now and can fully take advantage like Turn10. ) To be truthful I can’t wait until the 22nd because when our system runs fine, you won’t be very popular in the industry. You and your friends at NeoGaf have some sort of anti Microsoft agenda that we get tired of reading. Also, Titanfall is a Microsoft exclusive. Not Xbox. Respawn can leave EA at any time and we can publish it after the first year. Enjoy.
Afbeeldingslocatie: http://i994.photobucket.com/albums/af67/mngo95132/ScreenShot2013-10-27at34157PM_zpsb7ebb297.png

Ik bedoel maar, voor elke vage bewering van CBOAT, neogaf of vage indie anonymous dev staat er wel een andere idiote tegenover die het tegendeel beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk wat ie verder op post :

[quote]
MSoft XBONE Dev
on October 28, 2013 at 4:40 am
There’s actually no parts in the One. The reason we made the box big and flat, is so that everybody can do lines of coke off of it. #Truthfact
[/quote]

:o :+

edit : O was een troll excuses

[ Voor 7% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 28-10-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van MS verwachten ze dat alles weer op orde is, ze hebben al grote releases goed doorstaan, Sony heeft juist alles nog te bewijzen, gezien de huidige situatie van PSN. Einde van de rit zal die eerste wel weer de meeste modder krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
PBP schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:55:
Sommige zullen het afdoen als de zoveelste 'insiders' van NeoGAF maar ook Jeff Gerstmann laat het één en ander doorschemeren. Begin me toch wel af te vragen wat er allemaal gaande is achter de schermen :/
Dit. Sommige berichten die ik op NeoGAF lees vind ik trouwen best wel geloofwaardig, maar dat heeft dan meer met de geschiedenis te maken van de poster. Daarnaast is het daar vaak zo: is je statement onbetrouwbaar, dan krijg je iedereen over je heen.

Ik kwam deze post tegen met een overzicht van de bronnen: http://www.neogaf.com/for...p=87786946&postcount=2018. Haal er zelf uit wat je geloofwaardig vind en niet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, 1 punt was duidelijk over Neogaf:
You and your friends at NeoGaf have some sort of anti Microsoft agenda that we get tired of reading.

De helft speelt gewoon met gedateerde informatie, 'betrouwbaar gemaakte onzin', vage conclusies/aannames als feiten, heel het nieuwscircus laat ik lekker voor wat het is.. ik zie het wel als ik daadwerkelijk een console in m'n kamer hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:34:
[...]

Van MS verwachten ze dat alles weer op orde is, ze hebben al grote releases goed doorstaan, Sony heeft juist alles nog te bewijzen, gezien de huidige situatie van PSN. Einde van de rit zal die eerste wel weer de meeste modder krijgen :P
Wat is de huidige situatie van PSN dan als ik vragen mag? Ik heb denk ik 1,5 jaar geleden mijn PS3 weggedaan maar afgezien van de grote storing had ik geen op of aanmerkingen over PSN. Spelletjes als Battlefield 3 en MAG draaiden prima online (maar misschien omdat ik dat zo gewend was, had geen vergelijk?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
SinergyX schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:34:
[...]

Sony heeft juist alles nog te bewijzen, gezien de huidige situatie van PSN.
Hier gewoon goed, soms beter dan mijn xbox live ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:59:
[...]

Wat is de huidige situatie van PSN dan als ik vragen mag? Ik heb denk ik 1,5 jaar geleden mijn PS3 weggedaan maar afgezien van de grote storing had ik geen op of aanmerkingen over PSN. Spelletjes als Battlefield 3 en MAG draaiden prima online (maar misschien omdat ik dat zo gewend was, had geen vergelijk?).
Enige minpuntjes is dat downloaden op PSN traag is (snelheid lijkt geknepen te worden). En dat PSN een keer gehackt is. Verder eigelijk geen problemen gehad met online games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:25:
[...]

De box in kwestie die final retail was stond achter een balie en werd alleen bediend door MS employees. Ik heb er zelf niet op gespeeld of aan gezeten helaas, dfeze werd puur gebruikt voor het demoen van de kinect en van het dashboaqrd . De kits waarop ik gespeeld heb waren dev kits van diverse builds. Wederom, ik heb nu aan zeker 25 verschillende Xbox ones gezeten over de afgelopen twee weken, en geen van allen hebben dit probleem, overal op het internet zie je beelden/demos en ervaringen van de Xbox One live tour, en slechts sporadisch zie je een image dat er een crashed.

Ja een dik 1GB grote patch kan problemen geven, maar brdrijven als SOny en MS zetten geen patch online zonder deze uitvoerig te testen.

Als we geruchten gaan posten :

http://doddscientifics.co...mment-page-1/#comment-987

[...]

[afbeelding]

Ik bedoel maar, voor elke vage bewering van CBOAT, neogaf of vage indie anonymous dev staat er wel een andere idiote tegenover die het tegendeel beweert.
Vind Larry Hryb toch wel van een andere orde dan CBOAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

* knip * Op de man spelen? Nee, bedankt. - Uniciteit

Ik denk dat we hier stiekem blij mogen zijn dat de VS als eerste aan de beurt is voor de PS4 en XBO launch want dan kunnen we fijn vanaf een afstandje bekijken hoe het allemaal verloopt. Waar rook is, is vuur.

link

[ Voor 58% gewijzigd door Uniciteit op 28-10-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip*

Verder hoor ik liever ervaringen van medetweakers dan de zoveelste vage bron uit de uithoeken van het internet...

[ Voor 70% gewijzigd door Uniciteit op 28-10-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:20:
[...]

Oh gelukkig, onze eigen Nitram_Br geeft aan dat er helemaal niks aan de hand is... "Carry on people nothing to see here!" jemig man, bedankt!

Ik denk dat we hier stiekem blij mogen zijn dat de VS als eerste aan de beurt is voor de PS4 en XBO launch want dan kunnen we fijn vanaf een afstandje bekijken hoe het allemaal verloopt. Waar rook is, is vuur.

[afbeelding]
* knip * Dit mag wel iets aardiger - Uniciteit

[ Voor 14% gewijzigd door Uniciteit op 29-10-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Uniciteit op 28-10-2013 13:48 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!