Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 16:34
rdgut schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:42:
[...]

Maar welke regio zit je Xbox live account in. Want anders kun je misschien niet eens inloggen op je live account vanwege regio restricties.
Ze zouden een nieuw account kunnen aanmaken. De xbox one games zijn deze generatie ook region free dus dat zou geen probleem moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Oops dat is nogal een tegenvaller voor de NL Xboxers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Er staat gewoon dat het niet mogelijk is wanneer de Xbox reeds in het duits is geconfigureerd. Dit betekent dus dat je hem in het engels moet configureren. Je hebt dan geen last van duits. Oftewel, dit wisten we allemaal al en je kunt hem dus gewoon uit Duitsland halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Sydney08 op 19-11-2013 22:59 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:33:
[...]

Dat "even" is maar net waar je woont in Nederland, en dan is het nog de vraag hoeveel XO's er beschikbaar zijn in de Europese landen, US en UK zijn de belangrijkste markten voor Microsoft en daar zullen ze dus ook de meeste units proberen te verkopen... Ze hebben de release niet voor niets uitgesteld in een aantal landen.

Ik zou iig bellen en reserveren bij een Duitse winkel voordat Ik er helemaal voor niets heen zou rijden.
Waar een wil is......

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Origins schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:51:
?
Je (NL) account blijft onveranderd.
Enkel de locatie moet je veranderen in bijv Ireland.
That's all :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Origins schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:51:
Ook al is het nieuws eenzijdig en onvolledig, zoals hierboven is aangegeven.... Heb ik het fout als ik zeg dat je je post met een hele grote glimlach op je gezicht hebt getypt? :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:56
justifire schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:00:
[...]

?
Je (NL) account blijft onveranderd.
Enkel de locatie moet je veranderen in bijv Ireland.
That's all :)
inderdaad maar ierland heeft geen spraakondersteuning dus gewoon UK kiezen en geen gebruik maken van de store :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:02:
[...]

Ook al is het nieuws eenzijdig en onvolledig, zoals hierboven is aangegeven.... Heb ik het fout als ik zeg dat je je post met een hele grote glimlach op je gezicht hebt getypt? :)
Die glimlach zal nu wel plaats hebben gemaakt voor het schaamrood >:)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 16:34
[...]

Naar mijn gevoel heb je wel vaak de gedachte dat er mensen tegen de nieuwe Xboxone zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tayfunc schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:07:
[...]

Naar mijn gevoel heb je wel vaak de gedachte dat er mensen tegen de nieuwe Xboxone zijn.
Ervaring ;) Met regelmaat zijn op basis van halve verhalen of geruchten conclusies getrokken en hier als feiten gedumpt. Tja, dan gaat die gedachte vanzelf ontstaan. En niet alleen bij mij :).

[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-11-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:07:
[...]

Ervaring ;) Met regelmaat zijn op basis van halve verhalen of geruchten conclusies getrokken en hier als feiten gedumpt. Tja, dan gaat die gedachte vanzelf ontstaan. En niet alleen bij mij :).
Tja het gebeurt aan allebei de kanten toch? (neem de ophef van tweakers over het zogenaamd niet door mogen verkopen van games op de ps4 bijv:)

vergeet ook niet dat heel het glimlach gebeuren notabene bij een negatief bericht over de PS4 van een modje af kwam ;)

mij zal het verder weinig schelen ik haal ze allebei :) en ik denk dat heel dat region locking verhaal ook gewoon weer een lul verhaal is van een onnozele support medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben het met je eens dat het beide kanten op gaat. Dat weerhoud mij er alleen niet van om er wat van te zeggen als er weer zo'n nietszeggende oneliner wordt gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:07:
[...]

;)
Jij had hem ook door ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk is goed multimedia nieuws voor de PS4 :+ :

De PS4 is next-gen Netflix ready door als eerste een decoder aan boord te hebben voor de nieuwe DTS-HD Master Audio|7.1 codec wat voor beter geluid bij streaming services moet zorgen.
The new decoder allows the delivery of 7.1 audio data at the enormous bit rate of 512 Kb per seconds, which basically means that streamed audio will be as near as possible to lossless, provided that the user has a high-bandwidth internet connection.
http://www.dualshockers.c...-master-audio7-1-decoder/

PS: Niet verwarren met de reguliere DTS-HD Master Audio ,verschil:
DTS-HD Master Audio is lossless, used mainly on Blu-ray, with bit rates up to 24.5Mb/s.

DTS-HD Master Audio|7.1 is "as near as possible to lossless", designed for streaming services, up to 512Kb/s.
Nogal handige naam keuze 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 20-11-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Voor de mensen die zeggen dat 900p vs 1080p niet uitmaakt.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7312/10948594224_6172861b03_o.gif
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3820/10948724173_7ce36c0ed8_o.gif

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yup vooral aan die tekst op dat bord zie je het goed.

720P = jaggy,jaggy,jaggy....
900P = dunlaagje vaseline over je scherm
1080P(native) = :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:57
Natuurlijk zullen mensen het verschil wel zien, tenzij:

- Ze bij een 40" tv op 5 meter afstand gamen :X
- Ze een zicht hebben van minder dan 80% (check opticien, hint hint)
- Ze denken dat ze t niet nodig hebben (joh, 8GB ram in m'n pc is nergens voor nodig..)
- Ze het simpelweg niet willen toegeven

Ditzelfde fenomeen zie je nu ook weer bij de overgang van 1080p naar 4K, hoewel in deze situatie wel iets te zeggen valt over de beschikbare content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
arnoutzw schreef op woensdag 20 november 2013 @ 00:35:
yup vooral aan die tekst op dat bord zie je het goed.
Dat is dan ook het enige waar het goed te zien is, als ik het zo bekijk vind ik het heel vreemd dat sommige mensen beweren dat er een groot verschil tussen zit.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
treative schreef op woensdag 20 november 2013 @ 01:09:
[...]

Dat is dan ook het enige waar het goed te zien is, als ik het zo bekijk vind ik het heel vreemd dat sommige mensen beweren dat er een groot verschil tussen zit.
Er zit helemaal geen groot verschil in, eerst maar eens afwachten wat het echte verschil gaat zijn i.p.v. dit soort huisvlijt.

Alles hang er vanaf hoe een game is gemaakt voor een console, een 1080P game op de PS4 kan minder detail bevatten dan een 900p game op een Xbox One.

We hebben de afgelopen weken gezien dat game ontwikkelaars ook mensen zijn, al dan niet met een persoonlijke voorkeur, waarbij ook nog eens duidelijk is geworden dat ze ook fouten maken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Je hebt daar wel gelijk, maar je ziet toch het verschil wat een upgrade van 900 naar 1080p veroorzaakt (dit is niet vergeleken met de xbox versie, maar voor en na de patch voor assassins creed ps4 versie). Je hebt gewoon een veel scherper beeld en veel minder last van aliasing.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 20 november 2013 @ 02:42:
Je hebt daar wel gelijk, maar je ziet toch het verschil wat een upgrade van 900 naar 1080p veroorzaakt (dit is niet vergeleken met de xbox versie, maar voor en na de patch voor assassins creed ps4 versie). Je hebt gewoon een veel scherper beeld en veel minder last van aliasing.
Klopt, het is dus zo dat er zeker verschil zit tussen de 900p - 1080p patch PS4 versie, echter is er nog helemaal niets te zeggen hoe dit mogelijke kwaliteitsverschil zich laat zien tussen twee merken consoles.

De 720p of 900p game op een XBox One kan in de basis meer detail bevatten dan een 900p of 1080p game op de PS4. maar goed, dit is RAW data, qua output hebben we natuurlijk te maken met upscalers in de apparaten. Volgens de laatste geruchten schijnt er wel sprake te zijn dat beide consoles andere upscalers te hebben.

Maar goed, het feit blijft staan dat 900p PS4 materiaal niet op deze manier is te vergelijken met 900p op de XBox One, laat staan dat je 720p upscale 1080p vergelijkingen wil doen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 20 november 2013 @ 02:56:
[...]

Klopt, het is dus zo dat er zeker verschil zit tussen de 900p - 1080p patch PS4 versie, echter is er nog helemaal niets te zeggen hoe dit mogelijke kwaliteitsverschil zich laat zien tussen twee merken consoles.

De 720p of 900p game op een XBox One kan in de basis meer detail bevatten dan een 900p of 1080p game op de PS4.
Maar dat klinkt niet logisch. Ze draaien hem om op een lagere resolutie vanwege de performance winst die dat op levert. Als je dan weer extra details gaat toe voegen gaat dat ten koste van die performance en had je net zo goed de game op 1080p kunnen laten draaien. Er wordt ook in geen enkele preview over gesproken, dus ik zou er niet van uit gaan.
maar goed, dit is RAW data, qua output hebben we natuurlijk te maken met upscalers in de apparaten. Volgens de laatste geruchten schijnt er wel sprake te zijn dat beide consoles andere upscalers te hebben.
Waarop baseer je dit ? Voor zover ik weet hebben de ps4 als de X1 een vrijwel identieke scaler die in de GPU is opgenomen
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/3987/ColorCorrection2.png

Maar die hele resolutie discussie is voor mij van ondergeschikt belang. Framerate vind ik zelf belangrijker aangezien dat de gameplay direct ten goede komt. Ik heb liever 720p @ 60fps dan 1080p @ 30 fps

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Partychat getest op beide systemen. Het valt mij op dat die van de Xbox One erg duidelijk overkomt en dat die van de PS4 klinkt alsof je onder water zit. Je moet je veel meer concentreren bij de PS4:

http://www.ign.com/videos...-headset-audio-comparison

Review Xbox One krijgt op Polygon een 8, iets hoger dan de PS4 dus:

http://www.polygon.com/a/xbox-one-review#conclusion

[ Voor 17% gewijzigd door Sydney08 op 20-11-2013 07:02 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
[...]

Je hebt het inderdaad fout, erg jammer dat je er dan weer vanuit gaat dat het als een troll bedoelt was.
Ben erg blij voor de Xboxers in Nederland dat er niets aan veranderd.

Beter had zelfs nog geweest als MS gewoon dat ding in Nederland ging releasen.

Edit: verschillende reviews gelezen toch lopen er een aantal dingen niet helemaal top, maar ook dit kan uiteraard weer met een update verholpen worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Origins op 20-11-2013 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
Trishul schreef op woensdag 20 november 2013 @ 00:45:
Natuurlijk zullen mensen het verschil wel zien, tenzij:

- Ze bij een 40" tv op 5 meter afstand gamen :X
- Ze een zicht hebben van minder dan 80% (check opticien, hint hint)
- Ze denken dat ze t niet nodig hebben (joh, 8GB ram in m'n pc is nergens voor nodig..)
- Ze het simpelweg niet willen toegeven

Ditzelfde fenomeen zie je nu ook weer bij de overgang van 1080p naar 4K, hoewel in deze situatie wel iets te zeggen valt over de beschikbare content.
spijker op zijn kop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 20 november 2013 @ 02:42:
ja maar dead rising 3 als de launch titel en dan slechts in 720p en erger nog, drops in fps tot 10... dat kan eg niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Spacey23 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 06:42:
Partychat getest op beide systemen. Het valt mij op dat die van de Xbox One erg duidelijk overkomt en dat die van de PS4 klinkt alsof je onder water zit. Je moet je veel meer concentreren bij de PS4:

http://www.ign.com/videos...-headset-audio-comparison

Review Xbox One krijgt op Polygon een 8, iets hoger dan de PS4 dus:

http://www.polygon.com/a/xbox-one-review#conclusion
Gelukkig heeft dat te maken met de kwaliteit van de headset.

Nog niet polygon gelezen, maar wel anderen:
Wat mij opvalt is dat Engadget, Kotaku, Destructoid uitgesproken niet positief zijn over de Xbox met de huidige kwaliteit van de software. Hun advies is om een PS4 te halen tenzij je graag de MS exclusives wilt en de techno van Xbox voor lief neemt. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Arx schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:15:
[...]

Nog niet polygon gelezen, maar wel anderen:
Wat mij opvalt is dat Engadget, Kotaku, Destructoid uitgesproken niet positief zijn over de Xbox met de huidige kwaliteit van de software. Hun advies is om een PS4 te halen tenzij je graag de MS exclusives wilt en de techno van Xbox voor lief neemt. :)
Oh ja, waar zie je dat men letterlijk aanraadt de PS4 te halen?
Kotaku zegt alleen; is de Xbox One must have momenteel? Nog niet.

Ze komen bij de PS4 tot exact dezelfde conclusie, waar het bij de Xbox One ontbreekt aan de uitvoering van de nieuwe software mogelijkheden ontbreekt het bij de PS4 aan must-have games. Dit om alles even in perspectief te plaatsen, want alles wordt hier zo enorm verdraaid.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Arx schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:15:
[...]

Hoezo gelukkig? Dit betekent dat je op de PS4 weer extra geld moet uitgeven voor een beetje kwaliteit.
Phusebox schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:21:
[...]

Oh ja, waar zie je dat men letterlijk aanraadt de PS4 te halen?
Kotaku zegt alleen; is de Xbox One must have momenteel? Nog niet.

Ze komen bij de PS4 tot exact dezelfde conclusie, waar het bij de Xbox One ontbreekt aan de uitvoering van de nieuwe software mogelijkheden ontbreekt het bij de PS4 aan must-have games. Dit om alles even in perspectief te plaatsen, want alles wordt hier zo enorm verdraaid.
Ik zit meerdere reviews te kezen en zie ook nergens staan dat ze de PS4 aanraden. Sterker nog, de cijfers vallen over het algemeen hoger uit dan die van de PS4. Lijkt me sterk dat ze dan de PS4 gaan aanraden.

Beide consoles kampen nog wel met onvolledige en buggy software en het is misschien aan te raden om af te wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Sydney08 op 20-11-2013 08:29 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Spacey23 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:24:
[...]

Hoezo gelukkig? Dit betekent dat je op de PS4 weer extra geld moet uitgeven voor een beetje kwaliteit.

[...]

Ik zit meerdere reviews te kezen en zie ook nergens staan dat ze de PS4 aanraden. Sterker nog, de cijfers vallen over het algemeen hoger uit dan die van de PS4. Lijkt me sterk dat ze dan de PS4 gaan aanraden.

Beide consoles kampen nog wel met onvolledige en buggy software en het is misschien aan te raden om af te wachten.
Ars Technica ook al niet positief. ;) omdat jullie van quotes houden "Verdict: Buy it if there are exclusives that appeal to you, not for the bells and whistles. Otherwise, save $100 and get a PS4."

Ik verzin het niet hoor. Algemeen is men nog niet positief. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Spacey23 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:24:
[...]

Is een (goede) headset verplicht dan? Ik heb er niet eens een voor m'n PS3. Ik speel dan ook hoofdzakelijk singleplayer of non chat multiplayer. Hoe minder extra's er bij een console zitten die de prijs verhogen, hoe beter. Kan ik zelf bepalen of ik die extra's wel of niet aanschaf.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Arx schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:38:
[...]

Ars Technica ook al niet positief. ;) omdat jullie van quotes houden "Verdict: Buy it if there are exclusives that appeal to you, not for the bells and whistles. Otherwise, save $100 and get a PS4."

Maar ze schrijven ook:
In short, buy an Xbox One if and when there are enough exclusive games to convince you it's worth the expense. At that point, the extra media features that the Xbox One brings to the table will be nice fringe benefits, and these options may be more stable and usable than they are right now. If you can live without those platform exclusives, though, and if you can do without fancy picture-in-picture and voice commands, look into saving some money on a PlayStation 4 instead.
Eigenlijk niks nieuws dus, wil je alleen gamen en geef je niks om Xbox exclusives? Koop een PS4. Wil je gamen en meer entertainment opties, of wil je juist die Xbox exclusives? Koop een Xbox One.

Maar goed dat riepen we 3 maanden geleden ook al, maar blijft blijkbaar moeilijk te vatten dat het niet alleen om specs en performance gaat, maar ook om smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Arx schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:38:
[...]

Denk dat er een aantal dit gewoon niet willen horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
AllSeeyinEye schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:43:
[...]

Is een (goede) headset verplicht dan? Ik heb er niet eens een voor m'n PS3. Ik speel dan ook hoofdzakelijk singleplayer of non chat multiplayer. Hoe minder extra's er bij een console zitten die de prijs verhogen, hoe beter. Kan ik zelf bepalen of ik die extra's wel of niet aanschaf.
Er zijn uiteraard uitzonderingen, maar de meesten gebruiken een headset bij online gamen. Het is dan jammer dat hij van matige kwaliteit is en je dan extra moet betalen voor een goede headset.
Origins schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:48:
[...]

Zie bericht boven jou :+

[ Voor 14% gewijzigd door Sydney08 op 20-11-2013 08:50 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Origins schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:48:
[...]

Ik denk dat Xbox-kopers vooral focussen op de positieve punten in de review en PS4-kopers meer op de negatieve punten. Ik heb eigenlijk nergens iets gelezen dat mij heeft doen twijfelen aan mijn besluit om een Xbox te kopen. De software aan het begin zegt niks over hoe het over een paar jaar is, dus who cares als er dingen missen of nog niet perfect werken. De games doen het in ieder geval wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Chevalric op 20-11-2013 08:55 ]

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:43:
[...]

Zo denk ik er ook over, maar dit keer wil ik graag weer eens online gamen en dan was ik sowieso van plan om een headset erbij te halen.

Een camera bij een console vind ik dan zelf ook een nutteloze toevoeging, ben ook blij dat deze niet verplicht bij de PS4 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:42

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:47:
Maar goed dat riepen we 3 maanden geleden ook al, maar blijft blijkbaar moeilijk te vatten dat het niet alleen om specs en performance gaat, maar ook om smaak.
Hear hear. Probeer mensen dat ook al maanden aan hun verstand te brengen, maar het blijft lastig voor mensen om dat te snappen.

D'r is een doodsimpele reden waarom ik persoonlijk voor de X1 ga, en dat is niet omdat ik graag 100 euro extra betaal voor minder specs ;). De X1 heeft voor mij persoonlijk op dit moment de betere games, en ik heb de verwachting dat dat in de toekomst niet veel zal veranderen.

Als mensen daar een andere mening over hebben is dat ook prima, en moeten ze vooral voor de PS4 gaan. Iedereen happy *O*

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zeg toch niet dat het er niet staat, alleen als je maar het halve verhaal hier neerzet, vertel je ook maar de halve waarheid.

De PS4 heeft net zo goed min- en pluspunten als de Xbox One, maar de conclusie van het verhaal is gewoon behoorlijk subjectief. Ze zeggen:
"Verdict: Buy it if there are exclusives that appeal to you, not for the bells and whistles. Otherwise, save $100 and get a PS4."

Maar ze hadden ook kunnen zeggen:
"Verdicht: Buy the PS4 if there are exclusives that appeal to you, but don't expect bells and whistles. Otherwise, spend the extra $100 and get an Xbox One."

Het zijn nietszeggende conclusies in reviews die bol staan van persoonlijke smaak en voorkeur, die hier vervolgens worden neergezet als absolute waarheden waarbij er zinnen uit worden gepikt die net het beste passen bij de console waar men persoonlijk de voorkeur voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Ik bedoel dat ook Phusebox. Ik lees het ook op 2 manieren en niet zoals hierboven op 1 manier.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.ign.com/videos...ario-3d-world-on-xbox-one :+

Wel beetje veel inputlag maarja wel geinig :P

[ Voor 23% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 20-11-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo de reviews lezende hebben beide geen showstoppers (of het moet de hardware 'start' problemen van de PS4 zijn). En dat is al met al eigenlijk heel goed nieuws.

Kan een ieder vervolgens zijn keuze maken/bij zijn keuze blijven.
Dat is en blijft voor mij een XBox One.
.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Toch ben ik teleurgesteld in de xbox one zoals hij nu uit de reviews komt.

Ik bedoel het mogen duidelijk zijn dat de ps4 meer pracht en praal op het scherm weet te toveren.

De xbox one, doet dit minder, maar compenseert dat met unieke all-in-one mogelijkheden. Maar uit de reviews blijkt dat dit (voor nu nog) gewoon niet echt goed werkt.

Dan komt het uiteindelijk inderdaad op games uit. Maar misschien heeft de ps4 wat mindere line up nu, dat gaat zeker goedkomen, en er komt blijkbaar een halo game naar de ps4 genaamd Destiny (in een hogere resolutie).

De enige wat me dan nog tegen houdt is PSN, is dat net zo goed als Xbox live of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Eigenlijk is dit wel een retehandige functionaliteit. Zou het ook werken met een PS4? Als je beide consoles wil hebben, maar te weinig HDMI aansluitingen hebt (zoals ik met m'n 2 aansluitingen waar ook nog een mediaplayer en een PS3 aan hangt) is dit bést een mooie oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
ksborg schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:26:
[...]

Eigenlijk is dit wel een retehandige functionaliteit. Zou het ook werken met een PS4? Als je beide consoles wil hebben, maar te weinig HDMI aansluitingen hebt (zoals ik met m'n 2 aansluitingen waar ook nog een mediaplayer en een PS3 aan hangt) is dit bést een mooie oplossing :)
het werkt wel, maar met enige vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ksborg schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:26:
[...]

Daar heb je ook dit voor: http://www.nl.onkyo.com/en/a-v-receiver-306.html :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Ok you got me. Gelukkig vind ik 2 nieuwe consoles veel te duur, dus ga sowieso voor één kiezen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speelt die ook games en PIP/snap? :P

(toegegeven, was mijn eerste optie voor TV upgrade, maar mijn speakerset loopt nog steeds via de PC).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
joffrey19 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:26:
Dan komt het uiteindelijk inderdaad op games uit. Maar misschien heeft de ps4 wat mindere line up nu, dat gaat zeker goedkomen, en er komt blijkbaar een halo game naar de ps4 genaamd Destiny (in een hogere resolutie).
Destiny komt op alle consoles, over resoluties is nog niets bekend. Puur speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:29:
[...]

Speelt die ook games en PIP/snap? :P

(toegegeven, was mijn eerste optie voor TV upgrade, maar mijn speakerset loopt nog steeds via de PC).
Nee, helaas :9 Maar zoals in de video te zien is dat toch een stuk betere oplossing voor inputlag afhankelijke doeleinden. Een settopbox of mediaplayer zal vast prima werken op de hdmi van de X1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 20:58
Ik vraag me wel af of de tv vloeiend weergegeven wordt, de xbox geeft 60hz beeld, tv in nederland is geloof ik 24 fps, of is dat ondertussen 30? Ik merk het altijd bij films kijken op de pc, die zijn op m'n 100hz crt monitor gewoon beter te kijken dan op het 60hz scherm.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49
Mr Ton schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:52:
[...]
De HDMI-In mist de PS4 inderdaad, wat dat betreft kunnen ze de X1 niks maken. In hoeverre dat echter veel op gaat leveren voor de Nederlandse tv kijker is nog afwachten, en daarnaast is TV maar een onderdeel van multimedia natuurlijk, het schuift op dit moment allemaal richting streaming. ;)
Kaap schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:18:
[...]

Ik vraag me af of, en hoe, dat dan werkt als je geen decoder hebt maar een smartcard...
Even mezelf quoten, denk dat die vraag gisteravond bedolven is onder de posts :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
haarbal schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:51:
Ik vraag me wel af of de tv vloeiend weergegeven wordt, de xbox geeft 60hz beeld, tv in nederland is geloof ik 24 fps, of is dat ondertussen 30? Ik merk het altijd bij films kijken op de pc, die zijn op m'n 100hz crt monitor gewoon beter te kijken dan op het 60hz scherm.
- De xbox geeft op NTSC settings 60Hz, maar dat is een US standaard (niet relevant dus).
- EU tvs doen PAL, dat is 50Hz. Dat support de 360 ook al en de PS3 ook. De nieuwe systemen net zo goed.

Daarnaast supporten veel tvs de 24p modus, dat is in feite 24Hz (of eigenlijk 23,964 frames per second) om gelijk te zitten met cinema standaarden (zoals op Blu-ray). Als je dat namelijk naar de native NTSC of PAL standaard wilt zetten, krijg je dat net niet lekker gemultiplied naar exact 50 of 60.
Daarnaast hebben sommige tvs nog 100,200 of 400 Hz. Dan wordt er geïnterpoleerd tussen de beeldjes die de tv al ontvangt. Dus van 50Hz Ziggo uitzending een 100Hz beeld maken betekent dat na elk ontvangen beeldje er eentje 'verzonnen' wordt.

Conclusie. Beeld gaat prima lopen hoor.

EDIT: PC monitoren hebben vaak support voor 60Hz of 59,9 Hz of iets dergelijks. Het liefst wil je exact die 60Hz ontvangen van je grafische kaart en niet meer of minder, omdat alles dan exact in sync loopt. Dus beste stel je normaal je pc in om 60fps of meer te genereren en met V-Sync kap je dat op 60Hz exact af.

EDIT2: ik zat even te denken waar je die 30Hz vandaan haalt, maar dat is een formaat waarmee je met videocamera's kan opnemen. Dit wordt niet vaak gebruikt voor video-output. Of je kunt die waarde misschien hebben gelezen van mensen die niet graag onder de 30 fps willen zitten (anders kun je lag ervaren).

[ Voor 21% gewijzigd door naveci op 20-11-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt als je zonder settopbox met bv CI+ tv kijkt heb je er niks aan. Scheelt ook ff tegen de 100watt aan stroomverbruik

http://www.eurogamer.net/...ry-xbox-one-hardware-test

XO 65 watt idle en settopbox 20-35w?

Horizon zelfs 56watt |:( http://community.upc.nl/posts/8a65e987cd?page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:32

Falastine

Think about my signature...

Nou de 1e xbox one reviews zijn niet bijzonder positief. Het hele voice gebeuren werkt niet goed.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28
assassins creed 4 playstation 4 900p vs 1080p (patch is uitgekomen)

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ida3SiBBNX23X.gif
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibmkI64oTG1Xbt.gif
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iTgfydPMk0xvA.gif
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibtoNgg6IyAzsn.gif

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Falastine schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:30:
Nou de 1e xbox one reviews zijn niet bijzonder positief. Het hele voice gebeuren werkt niet goed.
de conclusie van de meeste reviews is dat het nog geen must is om de x1 te kopen, maar dat geldt ook voor de ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
v8power67 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:36:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mah ik neem deze images met een korreltje zout. Lijken mij wel erg blurry op 900p. Zit vast wat photoshop werk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Phusebox schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:47:
[...]

Mah ik neem deze images met een korreltje zout. Lijken mij wel erg blurry op 900p. Zit vast wat photoshop werk aan.
Gifs zijn gemaakt met deze screenshots :
http://www.neogaf.com/for...p=90565765&postcount=1436
Bovenste is nieuwe, onderste is voor de patch, is duidelijk verschil te zien, kijk maar naar zijn broek etc.
Met deze patch is btw ook een nieuwe AA methode erin gezet, en dit merk je ook bij de character bv zn zwaard.

Moet je ze in aparte tabs openen en dan switchen, verschil is best opvallend :
http://i5.minus.com/i46YCSNlsUdXA.jpg 1080p native
http://i5.minus.com/ib1IkmOJcJeQat.jpg 900p native

Verschil is btw zo groot omdat de 900P niet geupscaled werd, en nu native 1080p is best wat pixels verschil.

[ Voor 30% gewijzigd door v8power67 op 20-11-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
v8power67 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:36:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En dit is het verschil tussen 900P en 1080p. Alles oogt gewoon een stuk strakker/scherper op native res.
Als straks de Xbox One uit is ben ik benieuwd naar de vergelijkingen tussen de 720p en 1080p games.

Maargoed, iedereen weet dat als je voor de Xbox One gaat je het niet perse voor de graphics doet. Toch blijft het prijsverschil dan wel apart. Gezien de 360 goedkoper was dan de PS3 terwijl die vaak wel de grafisch betere multiplat games had.

[ Voor 6% gewijzigd door G4mert op 20-11-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
G4mert schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:58:
[...]

En dit is het verschil tussen 900P en 1080p. Alles oogt gewoon een stuk strakker/scherper op native res.
Als straks de Xbox One uit is ben ik benieuwd naar de vergelijkingen tussen de 720p en 1080p games.

Maargoed, iedereen weet dat als je voor de Xbox One gaat je het niet voor de graphics doet. Toch blijft het prijsverschil dan wel apart.
Ja en een speciaale nieuwe AA methode die alles net effe wat scherper maakt denk ik.
Maar de xbone schaalt alles van 720p/900P naar 1080p he, en schijnt een goeie schaler te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:59
Het zal voor sommige mensen een dealbreaker zijn, maar voor mij niet. Sommige screens zijn absoluut mooier, maar tijdens het gamen zelf ben ik daar amper mee bezig. Als dit de verschillen zullen worden, dan neem ik ze op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Dit is geen xbone vs ps4 he :P DIt is ps4 native 900p naar native 1080p ivm een patch :)
Xbone versie is nog niet van bekend, al zijn de rumours van mensen die hem gezien hebben dat hij onscherper was dan de 900p ps4 versie. Maar de nieuwe AA versie draait ook nu op xbone versie met patch. Alleen is het dan zover duidelijk 900P upscale naar 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
mobygo76 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:04:
Het zal voor sommige mensen een dealbreaker zijn, maar voor mij niet. Sommige screens zijn absoluut mooier, maar tijdens het gamen zelf ben ik daar amper mee bezig. Als dit de verschillen zullen worden, dan neem ik ze op de koop toe.
Ja dat is zeker waar. Ik stond open voor beide next gen consoles omdat ik zelf een 360 en PS3 heb. Voor mij heeft dit wel de doorslag gegeven. Maar mensen met een sterke voorkeur (voor controller/console) blijven vaak trouw. En als je het niet vergelijk, zoals je zegt, dan geniet je natuurlijk evenveel van de games. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=719405
Was dit al bekend, geen 5.1 support via optical voor xbone ??
http://kotaku.com/the-xbox-one-the-kotaku-review-1467960010
I like to play games and watch movies with an Astro surround-sound headset, which decodes Dolby 5.1 audio from an optical input cable. However, the Xbox One is currently only able to output stereo and DTS Digital through its optical output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Is DTS geen 5.1 dan? Ik weet het serieus niet maar goed.
Gelukkig heb ik zelf gewoon een HDMI capable receiver, en een TV die HDMI surround input kan doorlussen naar optische output in surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel DTS 5.1 wat superieur is aan dolby maar niet alle headsets met optical in ondersteunen dat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Ik heb een turtlebeach x41 en doet alleen stereo en DD 5.1
Dts kan ook 5.1 maar wordt niet ondersteund door veel headsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
gelukkig heb ik DTS via digitaal. Maar als je een optische kabel gebruikt, dan neem ik toch aan dat je receiver sowieso DTS geluid kan verwerken?

Oh headsets niet, ja das balen idd.

[ Voor 11% gewijzigd door mobygo76 op 20-11-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Ik heb hellemaal geen reciever, heb mn headset (x41) en tv speakers.
Nu hopen dat het met ps4 wel werkt want heb geen geld voor ps4 en geluidset/nieuwe headset.

[ Voor 40% gewijzigd door v8power67 op 20-11-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:15

PBP

Ben eerlijk gezegd niet verrast dat de voice commands soms niet werken. Had het al eerder gezegd. Net als bij Siri/Google Voice werkt het gewoon nooit 100% en moet je dingen vaker zeggen. Dus heeft het (voor mij) geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan het trouwens oplossen door je console gewoon met hdmi naar je tv te verbinden en dan de optical out van je tv te gebruiken. Zijn volgens mij genoeg tv's die het Dolby geluidskanaal van de hdmi dan weer doorsturen over je optical out ;) Zo hebben mijn ouders iig Dolby 5.1 van Horizon op hun oude niet hdmi receiver.

[ Voor 14% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 20-11-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
PBP schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:24:
Ben eerlijk gezegd niet verrast dat de voice commands soms niet werken. Had het al eerder gezegd. Net als bij Siri/Google Voice werkt het gewoon nooit 100% en moet je dingen vaker zeggen. Dus heeft het (voor mij) geen toegevoegde waarde.
Helemaal mee eens. Vraag me af hoeveel mensen dit ook werkelijk gaan doen met een vriendin/gezin om je heen. Tevens zijn veel van de opties met een controller moeilijker te breiken omdat er een grote focus ligt op de voice commands.

Daarnaast is de taal gekoppeld aan de Store. Dus in NL zul je nog lang geen voice commands kunnen gebruiken gezien het pas kan als de NL taal versie uit is (2015?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 06-09 02:08
mobygo76 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:19:
gelukkig heb ik DTS via digitaal. Maar als je een optische kabel gebruikt, dan neem ik toch aan dat je receiver sowieso DTS geluid kan verwerken?

Oh headsets niet, ja das balen idd.
Optische kabel is digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
PBP schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:24:
hier wel goed voorbeeld van voice
http://vimeo.com/79823117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Ja en als ik dit dan weer zie.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
G4mert schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:29:
[...]

Daarnaast is de taal gekoppeld aan de Store. Dus in NL zul je nog lang geen voice commands kunnen gebruiken gezien het pas kan als de NL taal versie uit is (2015?).
Projecten voor NL herkenning lopen al jaren. Een vriend van mij heeft een paar jaar geleden aan een project meegewerkt door commando's in te spreken. Ik denk dat dit gewoon bij launch vd console erin zit als deze begin 2014 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
PBP schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:39:
[...]

Ja en als ik dit dan weer zie.. :X
Ja das ne sjieke, let die niet op ofzo? Xbox was al gestopt met luisteren wanneer hij naar dead rising 3 wilt gaan... Die lijkt niet te begrijpen hoe het werkt eigenlijk. :D Xbox Go To DR3, wanneer hij resume dr3 moest zeggen...

[ Voor 13% gewijzigd door X-Fighter op 20-11-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 20:58
Segura schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:11:
[...]

- De xbox geeft op NTSC settings 60Hz, maar dat is een US standaard (niet relevant dus).
- EU tvs doen PAL, dat is 50Hz. Dat support de 360 ook al en de PS3 ook. De nieuwe systemen net zo goed.

Daarnaast supporten veel tvs de 24p modus, dat is in feite 24Hz (of eigenlijk 23,964 frames per second) om gelijk te zitten met cinema standaarden (zoals op Blu-ray). Als je dat namelijk naar de native NTSC of PAL standaard wilt zetten, krijg je dat net niet lekker gemultiplied naar exact 50 of 60.
Daarnaast hebben sommige tvs nog 100,200 of 400 Hz. Dan wordt er geïnterpoleerd tussen de beeldjes die de tv al ontvangt. Dus van 50Hz Ziggo uitzending een 100Hz beeld maken betekent dat na elk ontvangen beeldje er eentje 'verzonnen' wordt.

Conclusie. Beeld gaat prima lopen hoor.

EDIT: PC monitoren hebben vaak support voor 60Hz of 59,9 Hz of iets dergelijks. Het liefst wil je exact die 60Hz ontvangen van je grafische kaart en niet meer of minder, omdat alles dan exact in sync loopt. Dus beste stel je normaal je pc in om 60fps of meer te genereren en met V-Sync kap je dat op 60Hz exact af.

EDIT2: ik zat even te denken waar je die 30Hz vandaan haalt, maar dat is een formaat waarmee je met videocamera's kan opnemen. Dit wordt niet vaak gebruikt voor video-output. Of je kunt die waarde misschien hebben gelezen van mensen die niet graag onder de 30 fps willen zitten (anders kun je lag ervaren).
30 Hz is tv in de VS. Maar goed, zou de xbox one switchen van 60 hz naar 50 of 48 hz als je een film gaat "snappen" om hem vloeiend te maken? Alle games willen een 60 Hz output.

Met de kleine verschillen 23.964, wordt het meestal opgelost door de film iets sneller af te spelen, zodat het matched met 48 of 50 Hz.

Maar goed, gaat de xbox ook echt van Hz wisselen? of blijft ie altijd op 60 draaien?

[ Voor 6% gewijzigd door haarbal op 20-11-2013 11:44 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

X-Fighter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:42:
[...]

Ja das ne sjieke, let die niet op ofzo? Xbox was al gestopt met luisteren wanneer hij naar dead rising 3 wilt gaan... Die lijkt niet te begrijpen hoe het werkt eigenlijk. :D Xbox Go To DR3, wanneer hij resume dr3 moest zeggen...
Ja maar hij pakt ook gewoon commands niet en als hij het nog 2x zegt dan pakt hij ze ineens wel. Zoals Xbox go Home. The Verge heeft ook een review en ook daar werkt het maar half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
haarbal schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:42:
[...]

30 Hz is tv in de VS. Maar goed, zou de xbox one switchen van 60 hz naar 50 of 48 hz als je een film gaat "snappen" om hem vloeiend te maken? Alle games willen een 60 Hz output.
NTSC was 60Hz? =S

Anyway.. goede vraag over die snap. Ik weet niet hoe bijv. Netflix streamt, maar Ziggo geeft 50Hz door. En je XBOX/TV staan default ook op PAL (50Hz), dus dat moet kunnen. Blu-ray spelertje van 24p snappen weet ik niet hoe dat gaat. Wss scalen naar 50Hz (x2,nogwat).

Over NTSC en PAL, check je oude gamehoesjes maar eens. Daar stond dat altijd op. NTSC game werkt(e vroeger) niet op PAL en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Het werkt daar idd goed. Maar ben je het er niet mee eens dat:

- Voice commands vooral handig zijn in situaties waarbij het niet anders kan. (auto carkit, fietsen met Siri).
- Maar als je een goed alternatief hebt (controller in je handen!) waarbij je ook sneller bent (1 knop indrukken ipv paar woorden uitspreken) dan valt het hele nut weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
G4mert schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:46:
[...]

Het werkt daar idd goed. Maar ben je het er niet mee eens dat:

- Voice commands vooral handig zijn in situaties waarbij het niet anders kan. (auto carkit, fietsen met Siri).
- Maar als je een goed alternatief hebt (controller in je handen!) waarbij je ook sneller bent (1 knop indrukken ipv paar woorden uitspreken) dan valt het hele nut weg.
oh ik ben ook van mening dat het gewoon een gimmick is, maar het kan in bepaalde situaties wel handig zijn lijkt me juist wanneer je passief bezig bent, denk aan muziek luisteren, tv kijken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
PBP schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:45:
[...]

Ja maar hij pakt ook gewoon commands niet en als hij het nog 2x zegt dan pakt hij ze ineens wel. Zoals Xbox go Home. The Verge heeft ook een review en ook daar werkt het maar half.
Naar The Verge kijk ik niet als ik een goede review over Microsoft producten wil. Maar je hebt wel gelijk dat het niet altijd super werkt, maar ik denk dat als je het door hebt hoe het moet, dat het dan wel altijd gaat. Je kan niet verwachten dat als je zat bent en met een dubbel tong ligt te spreken het nog gaat werken. Maar zal een zekere leercurve aanzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opvallend ook dat 4K input van PC nog niet werkte :? 480Ptot1080P/I 50/60hz wel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:01:
[...]

Naar The Verge kijk ik niet als ik een goede review over Microsoft producten wil. Maar je hebt wel gelijk dat het niet altijd super werkt, maar ik denk dat als je het door hebt hoe het moet, dat het dan wel altijd gaat. Je kan niet verwachten dat als je zat bent en met een dubbel tong ligt te spreken het nog gaat werken. Maar zal een zekere leercurve aanzitten
Siri van ons aller heilige Apple werkt ook nog niet vlekkeloos dus zo bijzonder is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol blijkbaar wisten ze bij Astro ook nog niet dat MS geen Dolby over optical out ondersteund: 8)7

http://www.astrogaming.co...ASTRO_color=Black#start=1
Our headsets will all deliver Dolby® Digital GAME AUDIO on the Xbox One, just like they do for the Xbox 360. However, the chat connector on the controller is now a proprietary connector, meaning that our current products will require an adapter to connect to the controller for Xbox Live voice chat. Fortunately, until this chat adapter is available, the built-in Kinect microphone will provide full voice communication access to Xbox Live while using ASTRO headsets on the Xbox One.
Dus stereo geluid en voice via kinect mics. Totdat er mogelijk een patch en de beloofde adapter beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
justifire schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:13:
[...]

Siri van ons aller heilige Apple werkt ook nog niet vlekkeloos dus zo bijzonder is het allemaal niet.
Is toch een van de features waar ms mee te koop loopt. Ik persoonlijk vind het dan ook vreemd om te lezen dat dit nog steeds niet goed werkt. Of je het ook echt gebruikt is een tweede.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutzw schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:02:
[video]

Opvallend ook dat 4K input van PC nog niet werkte :? 480Ptot1080P/I 50/60hz wel allemaal.
Hoezo opvallend? Heel de next-gen slaat grotendeels 4k over, laat staan de gedachte om 4k signaal via een maximale 1080p output te laten lopen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:29:
[...]

Hoezo opvallend? Heel de next-gen slaat grotendeels 4k over, laat staan de gedachte om 4k signaal via een maximale 1080p output te laten lopen.
De Xbox One word zelfs geleverd met 4k compatible HDMI dus neem aan dat de maximale output niet op 1080p ligt ;)
Zal net als 4k media content ergens volgend jaar ondersteund gaan worden, de driver voor de gpu is simpelweg nog niet geoptimaliseerd hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:00
Bullet NL schreef op woensdag 20 november 2013 @ 02:18:
[...]

Er zit helemaal geen groot verschil in, eerst maar eens afwachten wat het echte verschil gaat zijn i.p.v. dit soort huisvlijt.

Alles hang er vanaf hoe een game is gemaakt voor een console, een 1080P game op de PS4 kan minder detail bevatten dan een 900p game op een Xbox One.
Dat balance! :+

Wanneer je praat over dezelfde game met dezelfde engine zal de X1 versie op 900P niet ineens meer detail bevatten dan dezelfde game op de PS4 in 1080p. Ik denk eerder andersom. ;)

Wel kan het zijn dat een developer bewust kiest voor 900P om meer resources over te houden voor andere toeters en bellen. Maar als deze game vervolgens op betere hardware van bedrijf X ineens op 1080P kan lopen, dan betekend dat niet dat er ingeleverd moet worden op andere grafische effecten. Het is een upgrade van de andere versie.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:32:
De Xbox One word zelfs geleverd met 4k compatible HDMI dus neem aan dat de maximale output niet op 1080p ligt ;)
Zal net als 4k media content ergens volgend jaar ondersteund gaan worden, de driver voor de gpu is simpelweg nog niet geoptimaliseerd hiervoor.
Media zou wel een output van 4k kunnen krijgen, maar vraag me af hoe dit binnen het hoofdmenu en vanuit snap gaat werken. (en natuurlijk een 4k televisie hebben :P).

Ik zie alleen nog weinig in de reviews over de noise cancellation van de headset/Kinect als je die gebruikt als microfoon ingame. Iets wat ik bizar goed vond bij de PS3 (via headset), maar de x360 was daar ronduit slecht in.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 20-11-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.destructoid.co...ice-commands-266036.phtml
werkt top :+

En dit is bij mensen die geen accent hebben. Moet je nagaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eggsboxception Xbox 360->Xbox One->Xbox One 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt in ieder geval beter dan de huidige kinect ;)

De meeste reviews zeggen dat het af en toe hapert maar dat het wel werkt, en dat er nog werk aan gedaan moet worden.

Polygon gaat echter wel zo ver te zeggen dat navigeren met voice sneller gaat dan met de controller
The good news? Issues aside, it really works. In fact, the fastest way to navigate the Xbox One's user interface is via the incredibly robust suite of voice commands. The friction that limited voice commands on the Xbox 360 with Kinect is all but gone. Now you can order the system to go from one app to another from anywhere — whether it's to watch TV, start Netflix or boot up a game. There's little perceptible lag from finishing a command and the results on screen.
Reviews over het algemeen gematigd positief, maar een aantal zaken missen nog in de one, niets anders dan de reviews voor de PS4 dus.

Persoonlijk baal ik ervan dat er geen uitgebreide sky support is, zoals with de kabel in de VS, sky in de UK toch een van de grootste partners van MS op de 360, (nowTV en de sky go app). Het is te hopen dat het nog komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: PS4 Camera Voice Command Demonstration

Dit is anders naar mijn mening niet veel slechter. Minder opties en ik heb het idee dat bij beide de controller gewoon sneller is.

Ach we gaan het zien. Dit zijn dingen die pas later nog beter aan het licht komen. Ze hebben er alleen zo mee gegooid dat ik verwacht had dat het foutloos zou zijn.

BTW polygon vertrouw ik niet

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:05:
YouTube: PS4 Camera Voice Command Demonstration

Dit is anders naar mijn mening niet veel slechter. Minder opties en ik heb het idee dat bij beide de controller gewoon sneller is.

Ach we gaan het zien. Dit zijn dingen die pas later nog beter aan het licht komen. Ze hebben er alleen zo mee gegooid dat ik verwacht had dat het foutloos zou zijn.
In dit geval zullen mijn buren niet blij met mij zijn. Die vent schreeuwt gewoon tegen de PS Eye. Het werkt allebei nog niet vlekkeloos inderdaad.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacey23 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:10:
[...]

In dit geval zullen mijn buren niet blij met mij zijn. Die vent schreeuwt gewoon tegen de PS Eye. Het werkt allebei nog niet vlekkeloos inderdaad.
Ja klopt. Ik zeg ook niet dat dat goed is en ik zal het ook nooit gaan gebruiken, maar het verschil vond ik niet zo groot. Behalve dan dat de ps4 veel beperkter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:11:
[...]

Ja klopt. Ik zeg ook niet dat dat goed is en ik zal het ook nooit gaan gebruiken, maar het verschil vond ik niet zo groot. Behalve dan dat de ps4 veel beperkter is.
En daar ben ik heeeel blij mee! :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Xbone takes 1:08 minutes to cold boot
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=719435
Dacht dat de coldboot veel sneller was. 1:08 minuut is toch wel lang.
Vanaf standby is het 18 seconde.
Maar cold boot is natuurlijk met stanby modus niet veel gebruikt meer. Maar ik ken een hoop mensen die alle stekkers eruit trekken(stekkerdoos schakelaar uit) dan is 1:08 wel erg lang elke keer denk ik.
Handshake with NSA servers takes time...
:+ :+

[ Voor 13% gewijzigd door v8power67 op 20-11-2013 13:26 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!