Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

uchiha tijntje schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:38:
Heb van Killzone nu ongeveer een uurtje of 5 gezien op streams van de SP (tot en met chapter 5). Ziet er erg mooi uit, maar het bevestigt wel mijn ervaring met alle voorgaande Killzones, namelijk dat de gameplay gewoon niet boven het maaiveld uitsteekt. Ook het gebruik van de Owl verandert daar niet zo heel veel aan. Wel jammer dat ze het net niet allemaal voor elkaar krijgen.
Eens. Ik vond de laatste Killzone echt een afknapper op gameplay, terwijl KZ2 best wel in te nemen was. Ik ben bang dat ondanks de graphics deze me niet kan boeien tot het einde. Ik ga voor BF4 :Y) .

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:04:
[...]

Niet in 1 jaar.. .In 2005. De 360 was gereleased op 22 november 2005. Dus een maand en 9 dagen.

Appels en peren enzo.
Maar gaat het in dit geval om het kalenderjaar of fiscaal jaar ? Normaal gesproken reken je die cijfers uit over het fiscale jaar en dat loopt in de VS van 1 Oktober tot 30 September. Weet niet hoe het met deze cijfers zit hoor...
Edit: even opgezocht hoe het nou precies zit
http://vgsales.wikia.com/wiki/Xbox_360
The Xbox 360 began production only 69 days before launch. As a result, Microsoft was not able to supply enough systems to meet initial consumer demand in Europe or North America. Many potential customers were not able to purchase a console at launch. Forty thousand units appeared on eBay during the initial week of release; this was 10% of the total supply. By year's end, Microsoft had shipped 1.4 million units, including 900,000 in North America, 500,000 in Europe, and 100,000 in Japan.

At E3 in May 2006, Bill Gates announced that Microsoft would have a head start of 10 million units by the time Sony and Nintendo entered the market. Microsoft later specified that goal and estimated shipments of 10 million units by the end of 2006.

Cumulative sales from the system's launch until June 30, 2007 were predicted to reach 12 million units, down from 13 to 15 million units estimated earlier. Being released one year ahead of its competitors, the Xbox 360 was the market leader throughout the first half of 2007. However on September 12, 2007, it was reported by the Financial Times that the Xbox 360 had been surpassed by the Wii in terms of worldwide console sales. On October 4, 2007, soon after the launch of Halo 3, Microsoft stated that Xbox 360 sales had more than doubled compared to the previous average. Based on figures from October 19, 2007, the Xbox 360 outsold the Wii for the month of September in North America, helped in part by the spike in sales seen after the launch of Halo 3, which sold 3.3 million copies in the U.S. in a 12-day period. The Xbox had sales of 528,000 units for September, while the Wii had sales of 501,000 units.
Ik denk dat voor beide kampen de verkoop cijfers met name afhankelijk zullen zijn van de hoeveelheid consoles die ze kunnen produceren. Ik vermoed dat zowel de X1 als de Ps4 dit jaar nog uitverkocht blijven. Volgens Michael Pachter kan Sony 1 miljoen consoles per maand prodceren, en loopt de productie vanaf september. Weet niet hoe dat voor MS zit.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 20:51
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:14:
[...]

Maar gaat het in dit geval om het kalenderjaar of fiscaal jaar ? Normaal gesproken reken je die cijfers uit over het fiscale jaar en dat loopt in de VS van 1 Oktober tot 30 September. Weet niet hoe het met deze cijfers zit hoor...
Edit: even opgezocht hoe het nou precies zit
http://vgsales.wikia.com/wiki/Xbox_360

[...]

Ik denk dat voor beide kampen de verkoop cijfers met name afhankelijk zullen zijn van de hoeveelheid consoles die ze kunnen produceren. Ik vermoed dat zowel de X1 als de Ps4 dit jaar nog uitverkocht blijven.
Precies. Daarom ben ik ook zo benieuwd of de X1 'makkelijk' over de 1 miljoen heen gaat binnen 24h. Dit zou betekenen dat de X1 enorm veel populairder is dan de X360 destijds. Maar vreemd blijft wel dat MS bv. geen concrete aantallen pre-orders heeft genoemd, en dat multiplatform games zoals BF4 en AC4 op de PS4 meer ge-preordered zijn dan op de X1... Zou wel een enorme stunt zijn natuurlijk, de X1 > 1 miljoen sales binnen 24h, binnen Noord-Amerika. Aan de andere kant is het hun thuismarkt, dus moeten ze dat wel kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:29:
[...]

Precies. Daarom ben ik ook zo benieuwd of de X1 'makkelijk' over de 1 miljoen heen gaat binnen 24h. Dit zou betekenen dat de X1 enorm veel populairder is dan de X360 destijds. Maar vreemd blijft wel dat MS bv. geen concrete aantallen pre-orders heeft genoemd, en dat multiplatform games zoals BF4 en AC4 op de PS4 meer ge-preordered zijn dan op de X1... Zou wel een enorme stunt zijn natuurlijk, de X1 > 1 miljoen sales binnen 24h, binnen Noord-Amerika. Aan de andere kant is het hun thuismarkt, dus moeten ze dat wel kunnen :P
Ik hoop dat MS het net zo goed, of beter doet. Aan scheve verhoudingen hebben wij als consument niet veel. Laat MS en Sony elkaar maar lekker scherp houden zoals dat nu duidelijk het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik denk dat MS al blij mag zijn als ze de helft halen in de US, aangezien ze ook nog andere landen zoals de UK en Duitsland moeten bevoorraden. Het feit dat de console uitgesteld is in o.a. NL geeft wel al aan dat ze qua aantallen die ze kunnen produceren t.o.v. de vraag problemen verwachten.
Het is wel duidelijk dat ze in hun belangrijkste markten koste wat kost veel voorraad willen hebben. Op zich wel slim dat ze nog geen NL release datum gegeven hebben, want nu kunnen ze eerst nog aankijken hoe de bevoorrading van hun belangrijkste gebieden gaat verlopen.

[ Voor 33% gewijzigd door SToRM666 op 17-11-2013 13:44 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Je kan launches van 7-8 jaar geleden niet met nu vergelijken. Het consolelandschap is zo veranderd. Bij steeds meer mensen is het van de slaapkamer naar de woonkamer verhuisd. Veel mensen die met consoles zijn opgegroeid hebben zelf nu kinderen op 'consoleleeftijd'. Toen 'onze' ouders onze leeftijd hadden waren consoles iets voor kinderen/nerds, tegenwoordig doet de hele familie het. Daarnaast is het niet alleen meer een apparaat voor spellen, zoals een N64 o.i.d. vroeger was.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:04
Vergeet overigens niet dat Microsoft bij de Xbox 360 last had van flink wat tekorten waardoor het erg lastig was om een console te krijgen en wat ook al een paar keer was aangehaald, het console landschap is veranderd, er zijn van de vorige generatie flink wat consoles verkocht en de fanbase van de Xbox is flink gegroeid, ik denk dat de 1 miljoen in de VS al heel snel zal worden gehaald en mogelijk ook al binnen 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisTheWise schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:44:
Vergeet overigens niet dat Microsoft bij de Xbox 360 last had van flink wat tekorten waardoor het erg lastig was om een console te krijgen en wat ook al een paar keer was aangehaald, het console landschap is veranderd, er zijn van de vorige generatie flink wat consoles verkocht en de fanbase van de Xbox is flink gegroeid, ik denk dat de 1 miljoen in de VS al heel snel zal worden gehaald en mogelijk ook al binnen 24 uur.
Hangt er een beetje van af voor welke versie je ging. Ik heb (bij gebrek aan beter) de arcade versie nog wel kunnen kopen day 1 zonder preorder (in Amsterdam). De elite versie was idd vrijwel overal uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:41:
Je kan launches van 7-8 jaar geleden niet met nu vergelijken. Het consolelandschap is zo veranderd. Bij steeds meer mensen is het van de slaapkamer naar de woonkamer verhuisd. Veel mensen die met consoles zijn opgegroeid hebben zelf nu kinderen op 'consoleleeftijd'. Toen 'onze' ouders onze leeftijd hadden waren consoles iets voor kinderen/nerds, tegenwoordig doet de hele familie het. Daarnaast is het niet alleen meer een apparaat voor spellen, zoals een N64 o.i.d. vroeger was.
Ik voelde me absoluut geen nerd toen ik een Atari 2600 had, hoogstens bevoorrecht. En een vrienden dat ik opeens had op school :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:04:
[...]

Ik voelde me absoluut geen nerd toen ik een Atari 2600 had, hoogstens bevoorrecht. En een vrienden dat ik opeens had op school :o
Maar je was wel een kind ;)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:07:
[...]

Maar je was wel een kind ;)
Een puber in opkomst.

Je hebt gelijk als je zegt dat het consolelandschap anders is. Dat komt mede doordat er de laatste jaren, dankzij de smartfoon, tablets en facebook, veel meer aandacht voor gaming is. En de console verhuist nu idd naar de huiskamer in plaats van de slaapkamer. En in de huiskamer staat een vette surround set :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
SToRM666 schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:41:
Ik denk dat MS al blij mag zijn als ze de helft halen in de US, aangezien ze ook nog andere landen zoals de UK en Duitsland moeten bevoorraden. Het feit dat de console uitgesteld is in o.a. NL geeft wel al aan dat ze qua aantallen die ze kunnen produceren t.o.v. de vraag problemen verwachten.
Het is wel duidelijk dat ze in hun belangrijkste markten koste wat kost veel voorraad willen hebben. Op zich wel slim dat ze nog geen NL release datum gegeven hebben, want nu kunnen ze eerst nog aankijken hoe de bevoorrading van hun belangrijkste gebieden gaat verlopen.
Konden we hier maar een weddenschapje mee doen :) Microsoft haalt die 1mil denk ik redelijk makkelijk. Niet vergeten dat het dan ook nog Black Friday is, iedereen koopjes doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit hier nu enkele weken in de VS (vandaar dat je mogelijk me niet hebt zien reageren de laatste tijd) maar ik heb hier eigenlijk vrij weinig meegekregen van de lancering. Er komt zo nu en dan wel een X1 reclame op tv, maar die van PS4 zijn veel zeldzamer. Door de actie van X1 met Dorito's en Mountain Dew zie je die logo's wel vaker her en der verschijnen, maar al met al had ik wel meer verwacht. Ook de nieuwszenders hebben het vooral over Obamacare, Filipijnen e.d.

Maar goed, mooi om te zien dat de lancering van de PS4 aardig wat omzet heeft opgeleverd. Ben benieuwd hoe dat over een week zal gaan met de X1. Maar dat de PS4 nu al op 1/80 van de vorige console heeft verkocht is natuurlijk erg mooi en dat wordt over 2 weken (als ie ook in de rest van de wereld uitkomt) nog veel meer.

Is er eigenlijk al bekend hoeveel mensen hun pre-order hebben geannuleerd omdat ze op meerdere websites hebben besteld?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
De eerste ladingen van beide consoles zijn geloof ik al gepre-ordered. Het is dus eerder een kwestie van beschikbare aantallen, dan de wil om een PS4 of X1 te open.
Als ze beschikbaar zijn zal de X1 de 1mil ook wel redden, als er meer beschikbaar zijn zullen ze er meer dan 1mil verkopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:04:
Voor mij was de PS1 de eerste console. Daarvoor had ik een C64, Atari ST en daarna de geweldige Amiga 500. Met de komst van de PS1 zijn consoles naar mijn idee echt mainstream geworden, aangezien die al meer kon dan enkel games afspelen. Ook het type spellen speelde natuurlijk mee.
X-Fighter schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:30:
Konden we hier maar een weddenschapje mee doen :) Microsoft haalt die 1mil denk ik redelijk makkelijk. Niet vergeten dat het dan ook nog Black Friday is, iedereen koopjes doen dan.
In de eerste 24 uur in de US he ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 17-11-2013 15:08 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
SToRM666 schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:06:
[...]

In de eerste 24 uur in de US he ;)
jaja, ben vrij zeker dat ze dat makkelijk halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIntendo en Sony gaan pas echt hun slag slaan als in China het verbod op consoles wordt opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:27:
NIntendo en Sony gaan pas echt hun slag slaan als in China het verbod op consoles wordt opgeheven.
Waarom verwacht je alleen goeie zaken voor Sony en Nintendo? Westerse dingen zijn juist hot onder de Chinezen met wat meer poen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:41:
[...]

Waarom verwacht je alleen goeie zaken voor Sony en Nintendo? Westerse dingen zijn juist hot onder de Chinezen met wat meer poen.
Ja, maar de aziatische games past ook heel goed bij hun. De chinese met wat minder poen halen geen van alle (misschien ps vita tv of ps3) maar ik denk dat nintendo en sony dichterbij hun cultuur staat. Daarbij is playstation een westers product met een aziatische uitstraling. (of misschien eigenlijk andersom) Dat past dan helemaal goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:47:
[...]

Ja, maar de aziatische games past ook heel goed bij hun. De chinese met wat minder poen halen geen van alle (misschien ps vita tv of ps3) maar ik denk dat nintendo en sony dichterbij hun cultuur staat. Daarbij is playstation een westers product met een aziatische uitstraling. (of misschien eigenlijk andersom) Dat past dan helemaal goed.
Je motivatie ontgaat me hier even, bij de Chinese cultuur past een westers product met een Aziatische uitstraling beter maar dan toch weer anders om?

Ben wel erg benieuwd hoe je bij deze gedachte bent gekomen. VW, Audi, Mercedes, BMW, maar ook westerse luxe merken slaan enorm aan in China, denk aan merkkleding( Levis, Diesel), hi-end audio (van Harman tot Kef), Horloges (bijvoorbeeld Britel en Rolex) e.d. Geloof mij maar, Westerse goodies gaan er in als zoete koek bij het "nieuwe" geld in China.

Is bovenstaande opmerking niets meer dan een perceptie van jou in deze of kan je hem ook nog onderbouwen?

Nogmaals, en geloof mij maar, de gemiddelde chinees met geld is verzot op westerse "merk" producten.
Daarbij denk ik dat het voor een Chinees niet uit maakt wanneer hij de keuze heeft uit een PS4 of Xbox, Japan en de VS zijn in ogen van heel veel Chinezen beide even westers, dat Japan een Aziatisch buurland is in deze maakt dan niet zo heel veel uit.

Het land van afkomst zal in het geval van een gameconsole niet zoveel uit maken....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk dan vooral naar over de JRPG's. Die staan dichterbij de chinese cultuur (wat betrefd soort games) dan bijvoobeeld een Ryse, maarja het zal wel weer aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:36:
Ik kijk dan vooral naar over de JRPG's. Die staan dichterbij de chinese cultuur (wat betrefd soort games) dan bijvoobeeld een Ryse, maarja het zal wel weer aan mij liggen.
Ach china en japan blijven toch apart.
Er zijn legio games op de x360 die daar als zoete broodjes over de toonbank gaan die hier nooit uit zullen komen.
Elke markt heeft zo zijn eigen afzet.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ik weet nog steeds niet welke console ik wil halen. Ben benieuwd naar de reviews van de xbox one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dead Rising cijfers druppelen binnen. Staat nu op 78% bij Metacritic.
Helaas hebben ze de framerate niet in orde gekregen als ik de Gamespot review lees
It's also impossible to avoid the game's performance issues. Dead Rising 3's frame rate is extremely choppy, the pop-in eminently noticeable, and I encountered many other occasional bugs such as game audio cutting out, survivors getting stuck on scenery, and one enemy whose mohawk kept popping in and out of existence. Dead Rising 3's ability to fill its streets with hundreds of zombies at once is certainly impressive, but the game is a poor choice if you're looking to show off the graphical power of a brand new Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:19:
Dead Rising cijfers druppelen binnen. Staat nu op 78% bij Metacritic.
Helaas hebben ze de framerate niet in orde gekregen als ik de Gamespot review lees

[...]
Gameinformer spreekt dan weer over het precies tegenovergestelde.
The framerate never hiccuped once, even when steamrolling through dense crowds of zombies and sending limbs flying

[ Voor 13% gewijzigd door Matedeor op 18-11-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar dat ze over dit onderwerp zo erg van mening kunnen verschillen 8)7

Destructoid:
Dead Rising 3 also sports a solid framerate that barely (if ever) drops, despite the fact that the game is rendering so much on-screen
Eurogamer
You never escape Dead Rising 3's technical shortcomings, particularly the slowdown, but once you make it out of this freeway tunnel and into Los Perdidos proper, at least you do stop worrying about them
Joystiq:
On top of all this, the frame rate takes a substantial hit during the more zombie-packed segments – and even during some cutscenes
Edge:
Such compromises mean the game maintains a steady 30fps (once you’ve downloaded the day-one patch), even during busy scenes, and once you’re playing there are no loading times to interrupt your journey
Zo misschien niet iedere reviewer die patch hebben binnen gehaald ?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:29:
Wat dus meteen de waarde van een review aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 review geeft dead rising 3 een 10..... wtf

Ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Achja polygon gaf killzone ook een 5. Vorm van aandachttrekkerij?

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:29:

Destructoid:

[...]

Eurogamer

[...]

Joystiq:

[...]

Edge:

[...]

Zo misschien niet iedere reviewer die patch hebben binnen gehaald ?
Eurogamer/Digital Foundry is volgens mij de enige die het echt MEET dus die zou ik het meest serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meten is weten. ;)

De vraag is echter, haalt dit het plezier uit het spel? Gezien de scores blijkbaar niet.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:48:
Meten is weten. ;)

De vraag is echter, haalt dit het plezier uit het spel? Gezien de scores blijkbaar niet.
Dat zal wel niet voor iedereen gelden. Hangt ervan af hoe erg het is. Als het zo erg is als de footage die wij hebben gezien dan hoef ik het niet te spelen.

Bij alle pc games die onder de 30fps komen bij mij stop ik gelijk met spelen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:55

PBP

Meten is weten. ;)

Voor mij in ieder geval wel. Hier en daar een dip kan ik mee leven. Borderlands1 heb ik op de PS3 gespeeld maar ben ermee gestopt omdat de framerate om te janken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:49:
[...]

Dat zal wel niet voor iedereen gelden. Hangt ervan af hoe erg het is. Als het zo erg is als de footage die wij hebben gezien dan hoef ik het niet te spelen.
Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen. :) Maar gelet dat er 17 reviews staan op Meta en er 1 een 6 geeft en de rest een 7 en hoger, dan is er een redelijke consensus.

Edit: dat was DR2. DR3 heeft zelfs op dit moment 24 reviews en niet lager dan een 7.

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-11-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutzw schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:46:
Eurogamer/Digital Foundry is volgens mij de enige die het echt MEET dus die zou ik het meest serieus nemen.
Maar zoals ik Edge lees, zou er dus ook een patch zijn, zal de review van voor of erna zijn geweest?

Veelg ames hebben wel iets last van drops, soms erg merkbaar, soms in bepaalde situaties. Maakt veelal op het geheel niet zoveel uit, als de gameplay het kan compenseren (GTA5 of Diablo bv).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sommige reviews..........

http://www.theglobeandmai...you-want/article15484310/
If it’s a true “next-generation” game you’re after, look no further than Dead Rising 3. Capcom Vancouver’s gory, over-the-top zombie thriller is a technological masterpiece that amply showcases the power of Microsoft’s new Xbox One console.
:+

Gameplay en de fun van de game lijkt me best aardig maar true next-gen en technical masterpiece nee sorry... :X Dan zou ik eerder voor Ryse gaan maar DR3 wel liever kopen/spelen

[ Voor 5% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 18-11-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meten is weten. ;)

De game lijkt verder prima in orde, en ik ga hem ook zeker halen. Maar ik had gewoon niet verwacht dat een steady 30 fps deze generatie een probleem zou vormen. Maar volgens mij lost de day 1 patch die issues op dus dan is er niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutzw schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:57:
Gameplay en de fun van de game lijkt me best aardig maar true next-gen en technical masterpiece nee sorry... :X
Ik heb geen voorstelling om met honderden zombies op je scherm te zitten, maar dat zal in hun ogen wel 'next-gen' achtig zijn :P

(laatste 'heel veel op je scherm' was afaik rubber duck op de PS3 :P).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dead rising 1 was anders ook al veel zombies op je scherm.

Grappig dat de beste games tot nu toe multiplatform games zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn ook beetje de titels die altijd wel goed scoren, COD, BF en natuurlijk FIFA (grappig, ik vind de current-gen juist dramatisch). Maar ik vind dat exclusive niet per saldo altijd beter moet zijn.

http://www.metacritic.com/game
Hier is het wel grappig om te zien dat een cijfer lang niet alles zegt, iPhone games en Rayman legends? :?

Andere kant, cijfers lopen bij menig game enorm uit qua hoog/laag.

Mooi voorbeeld hoe game-reviewers en users kunnen verschillen van mening:
http://www.metacritic.com/game/pc/diablo-iii
8,8 door critics, 3,8 door users :P

(ook FIFA zie je daar hoge cijfers uit critics, maar enorm lage cijfers uit users).

[ Voor 75% gewijzigd door SinergyX op 18-11-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:35:
Dat zijn ook beetje de titels die altijd wel goed scoren, COD, BF en natuurlijk FIFA (grappig, ik vind de current-gen juist dramatisch). Maar ik vind dat exclusive niet per saldo altijd beter moet zijn.

Hier is het wel grappig om te zien dat een cijfer lang niet alles zegt, iPhone games en Rayman legends? :?

Andere kant, cijfers lopen bij menig game enorm uit qua hoog/laag.

(ook FIFA zie je daar hoge cijfers uit critics, maar enorm lage cijfers uit users).
En cod helemaal.

Bij IMDB is het nog erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Ik neem de user reviews niet serieus. De consolewar heeft op dat gebied teveel invloed. Verder is het natuurlijk grappig dat "proffesionele" reviewers vaak ook zo uit elkaar lopen. Hierdoor kan je opmaken dat er dus geen eenduidige wijze van een het reviewen van games is en er altijd een mening in verwerkt zit. Prima natuurlijk en daarom kan je het beste een site kiezen met journalisten die dezelfde games als jijzelf leuk vind hoge cijfers geeft.

Misschien dat DR3 niet het technische masterpiece is wat sommige sites doen voorkomen maar je kan er iig veel lol aan beleven en is dat niet waar je naar op zoek bent? Iets dat je leuk vind om te doen/spelen?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
swopdark schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:06:
Misschien dat DR3 niet het technische masterpiece is wat sommige sites doen voorkomen maar je kan er iig veel lol aan beleven en is dat niet waar je naar op zoek bent? Iets dat je leuk vind om te doen/spelen?
Dan kun je ook DR2 kopen en een 360, ben je veel goedkoper uit en vrijwel zeker van het feit dat je er een kunt bemachtigen. Voor mij gaat het ook om de vraag of je een next-gen console moet kopen zodat je juist die game kunt spelen, maar het lijkt er meer op dat ze gewoon hebben gekeken of de game uberhaupt goed is.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
ik ben er nog steeds niet uit of ik de X1 of de PS4 wil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
shoombak schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:05:
Vandaag volgen de reviews van de hardware van de X1. Op zich een goede graadmeter misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04

Je moet het ook relatief zijn, iPhone games worden niet vergeleken met console games, maar zijn een op zichzelf staand platform, en kunnen dus best 90+ scores halen.

Rayman Legends is echt de beste platform game in jaren, en is minstens gelijk aan de laatste Mario titels, en in mijn opinie zelfs een stuk beter. Zeker terechte score dus.
joffrey19 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:12:
[...]

Vandaag volgen de reviews van de hardware van de X1. Op zich een goede graadmeter misschien.
Volgens mij pas vannacht?

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 19-11-2013 09:13 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Beide? Ik zet ze ook naast elkaar...... ;)
Speel je ook online op je huidige console? (mocht je die hebben)

Ik ken veel van de mensen uit mijn gamefriendlist ook in reallife. We blijven eigenlijk allemaal hangen op het zelfde merk ( als eerste aanschaf) het sociale aspect kan dus ook mee spelen.

Kies gewoon de console die het dichtst bij je staat, de game line-up van de PS4 vind ik op moment tegenvallen, de Xbox heeft bijvoorbeeld Forza 5 wat voor mij een must is.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49
Misschien een handig vragenlijstje:

1. Bevat de X1 of de PS4 1 of meer exclusives die je aanspreken? Is dit meer dan bij de andere console?
2. Vind je het prijsverschil van 100,- belangrijk?
3. Ben je bereid te wachten totdat de X1 uitkomt of deze anders te bestellen in het buitenland?
4. Welke console gaan je vrienden kopen of verwacht je dat ze gaan kopen?

Bijvoorbeeld in mijn geval zou er uitkomen:
1. Nee in beide gevallen
2. Ja
3. Nee
4. 3 vrienden die de PS4 kopen waarmee we tijdens de PS3 elke 2/3 maanden wel avondje bij elkaar gamen

Ik had geen enkel pluspunt voor de X1, ik koos dus voor de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:13:
[...]

Beide? Ik zet ze ook naast elkaar...... ;)
Speel je ook online op je huidige console? (mocht je die hebben)

Ik ken veel van de mensen uit mijn gamefriendlist ook in reallife. We blijven eigenlijk allemaal hangen op het zelfde merk ( als eerste aanschaf) het sociale aspect kan dus ook mee spelen.

Kies gewoon de console die het dichtst bij je staat, de game line-up van de PS4 vind ik op moment tegenvallen, de Xbox heeft bijvoorbeeld Forza 5 wat voor mij een must is.
beiden is momenteel iets te ambitieus ;)
Speel momenteel voornamelijk online op de 360, echter speelt de helft van mijn vriendengroep op de xbox en de andere helft op de ps3. Wat dat betreft maakt het dus weinig uit. Ik zal eerst de review van de X1 afwachten vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
shoombak schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:29:
[...]

beiden is momenteel iets te ambitieus ;)
Speel momenteel voornamelijk online op de 360, echter speelt de helft van mijn vriendengroep op de xbox en de andere helft op de ps3. Wat dat betreft maakt het dus weinig uit. Ik zal eerst de review van de X1 afwachten vandaag.
Ik neig vooral richting de X1 doordat hele tv en entertainment gebeuren. En verwacht eigenlijk doordat die zo lomp is dat die ook lekker degelijk en stil zal zijn :) .Grafisch zal de ps4 echter wel een voorsprong hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
Phusebox schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:13:
[...]

Rayman Legends is echt de beste platform game in jaren, en is minstens gelijk aan de laatste Mario titels, en in mijn opinie zelfs een stuk beter. Zeker terechte score dus.
Mee eens, een dikke 10 wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

joffrey19 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:45:
[...]

Mee eens, een dikke 10 wat mij betreft.
offtopic:
Vermaak me er ook prima mee op de wii. Echt een leuk en vermakelijk spel!
Heb origins ook laatst nog voor de vita gekocht. Deze is ook erg goed.
Het viel mij tegen dat niemand anders Rayman Legends had gekozen als 'game of the year'.
Enkel gtaV en Battlefield4 komen voornamelijk voorbij..

[ Voor 9% gewijzigd door Emiel1984 op 19-11-2013 10:08 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Emiel1984 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:06:
[...]

offtopic:
Vermaak me er ook prima mee op de wii. Echt een leuk en vermakelijk spel!
Heb origins ook laatst nog voor de vita gekocht. Deze is ook erg goed.
Het viel mij tegen dat niemand anders Rayman Legends had gekozen als 'game of the year'.
Enkel gtaV en Battlefield4 komen voornamelijk voorbij..
Mwah, even een quote uit mijn eigen review:
De visuele kant van Legends weet daarnaast op alle vlakken te imponeren met een geweldige diepte en oog voor thematisering in al zijn grafische elementen. Deze kleurrijke streling voor het oog wordt gecompleteerd door de meesterlijk gemusiceerde en gecomponeerde muziek, waarmee de werelden nog meer tot leven komen. Deze harmonie van zintuiglijke ervaringen is wat Rayman Legends voor mij tot ultieme platform game maakt. Voor mij is dit tot op heden de beste game van 2013, met een kans dat te blijven, en dat op een console die ik bijna had opgegeven.
En de game komt dus ook op PS4 en Xbox One, maar die missen ook het touchscreen van de Wii U, wat toch de beste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Kaap schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:28:
[...]

Misschien een handig vragenlijstje:

1. Bevat de X1 of de PS4 1 of meer exclusives die je aanspreken? Is dit meer dan bij de andere console?
2. Vind je het prijsverschil van 100,- belangrijk?
3. Ben je bereid te wachten totdat de X1 uitkomt of deze anders te bestellen in het buitenland?
4. Welke console gaan je vrienden kopen of verwacht je dat ze gaan kopen?
Dit is inderdaad wel een mooi lijstje, voor mij zijn vooral punt 1 en 4 belangrijk.

1. Een paar maar verdeeld over beide kanten
2. Niet om de keuze volledig vanaf te laten hangen.
3. Niet om in het buitenland te halen/bestellen.
4. Playstation 4

Voor mij kwam de PS4 daardoor als winnaar naar boven, samen kunnen spelen met vrienden vind ik heel belangrijk en leuk dus.

Wat bij mij ook meetelde is dat de Xbox met launch meer multimedia en hometheater features biedt en een beter OS heeft, maar dat in de toekomst features altijd nog toegevoegd kunnen worden. Rauwe kracht niet, en dat biedt de PS4 meer.

Maar er is geen verkeerde keus in dit geval, al doen sommigen je dat wel geloven. Zolang je er zelf maar veel plezier aan hebt. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Mr Ton op 19-11-2013 11:12 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Mr Ton schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:11:
[...]

Dit is inderdaad wel een mooi lijstje, voor mij zijn vooral punt 1 en 4 belangrijk.

1. Een paar maar verdeeld over beide kanten
2. Niet om de keuze volledig vanaf te laten hangen.
3. Niet om in het buitenland te halen/bestellen.
4. Playstation 4

Voor mij kwam de PS4 daardoor als winnaar naar boven, samen kunnen spelen met vrienden vind ik heel belangrijk en leuk dus.

Wat bij mij ook meetelde is dat de Xbox met launch meer multimedia en hometheater features biedt en een beter OS heeft, maar dat in de toekomst features altijd nog toegevoegd kunnen worden. Rauwe kracht niet, en dat biedt de PS4 meer.

Maar er is geen verkeerde keus in dit geval, al doen sommigen je dat wel geloven. Zolang je er zelf maar veel plezier aan hebt. _/-\o_
Sony gaat wat dat betreft microsoft natuurlijk niet meer inhalen op multimedia gebied deze generatie. Door windows 8, kinect (die er standaard bij zit) en hdmi in aansluiting zijn de mogelijkheden gewoon veel groter. Ik vind het wel jammer dat Sony zich puur op games heeft gericht, waardoor de mogelijkheden komende 6 jaar beperkt zullen zijn.
Had liever een combinatie gehad van de kracht van de ps4 en de multimedia mogelijkheden van de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 20:51
Matedeor schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:36:
[...]

Sony gaat wat dat betreft microsoft natuurlijk niet meer inhalen op multimedia gebied deze generatie. Door windows 8, kinect (die er standaard bij zit) en hdmi in aansluiting zijn de mogelijkheden gewoon veel groter. Ik vind het wel jammer dat Sony zich puur op games heeft gericht, waardoor de mogelijkheden komende 6 jaar beperkt zullen zijn.
Had liever een combinatie gehad van de kracht van de ps4 en de multimedia mogelijkheden van de X1.
Tsja, dat is ook een kwestie van dat Sony het wel zou kunnen, als consumentenelectronica expert, maar dat ze het niet willen. Bij de PS4 zie je duidelijk dat alle kosten zijn gaan zitten in de hardware; zo groot en duur mogelijke gpu+memory, kleine behuizing, etc. Ze konden natuurlijk voortbouwen op de PS3 en van de PS4 de overtreffende trap maken m.b.t. multimedia features, maar daar hebben ze niet direct voor gekozen. Hun visie met de PS4 is gewoon een hardcore gameconsole met maximum performance.

Dit wil overigens niet zeggen dat de PS4 geen uitgebreide multimedia mogelijkheden zal hebben. Streaming services apps zitten er gewoon al op bij release, en later komt er nog wel mp3, 3d blu-ray, 4k blu-ray, dlna etc. support bij. Dit kunnen ze makkelijk, hebben ze al laten zien met de PS3, een blu-ray speler uit 2006 die ineens met een update 3d-blu-rays kon afspelen :9 Bij de PS3 zaten ze wel met een harde beperking in de vorm van erg weinig main ram (256MB..) maar de PS4 heeft maar liefst 8GB, dus dat opent weer nieuwe deuren... Consoles krijgen in hun eerste jaren altijd talloze nieuwe features erbij m.b.v. updates. Grote kans ook dat de PS4 en X1 binnen pakweg twee jaar ondersteuning krijgen voor 4k video support, weliswaar natuurlijk stevig beperkt tot 1 bestandsformaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Laatst online: 07-08 21:17
[...]

Misschien niet, maar zeg nooit nooit. Kijk eens naar het eerste OS en features van de Xbox 360 en hoe zich dat ontwikkeld heeft naar wat ik nu op mijn scherm krijg als ik hem aansluit, dat had je in 2005 ook niet verwacht.

De HDMI-In mist de PS4 inderdaad, wat dat betreft kunnen ze de X1 niks maken. In hoeverre dat echter veel op gaat leveren voor de Nederlandse tv kijker is nog afwachten, en daarnaast is TV maar een onderdeel van multimedia natuurlijk, het schuift op dit moment allemaal richting streaming. ;)

De link met Windows 8 zie ik niet helemaal, als het PS4 platform populair wordt gaan apps daar echt wel voor komen. Kinect is uitstekend geïmplementeerd maar dat is een manier van besturen, geen multimedia onderdeel!

Kwa multimedia features loopt de PS4 echt niet zo ver achter als je zou denken. Ik vind vooral het OS van de X1 er een stuk beter uit zien, en vooral de implementatie van kinect ziet er heel goed uit, dat maakt bijvoorbeeld browsen op je console toch een stuk makkelijker dan met een controller!

[ Voor 9% gewijzigd door Mr Ton op 19-11-2013 11:54 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg blij dat Sony zich nu weer richt op de games i.p.v. multimedia. Ik gebruik mijn consoles puur voor gaming. Voor multimedia heb ik m'n mac mini. I.m.o. blijven de multimedia functies van de X1 achter liggen t.o.v. een htpc. Maar goed, ik heb nu eenmaal een voorkeur voor losse componenten i.p.v. alles in 1 apparaten.

Ik hoop eerlijk gezegd dat ze de xbox ook zonder kinect gaan verkopen tegen de tijd dat hij hier in Nederland uit komt. Ik vind de techniek echt fantastisch maar ik zie de meerwaarde in games gewoon niet. Voor mij is MS een beetje downhill na de introductie van kinect afgelopen generatie. Dat hele handen wapper verhaal heeft ook mijn liefde voor Nintendo doen verwateren met de Wii. In mijn ogen proberen ze een probleem om te lossen wat er helemaal niet is. Mijn controller werkt gewoon prima op een console.

Maar ik ben bang dat MS hem niet zonder kinect gaat verkopen, tenzij de verkopen tegen gaan vallen maar dat verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:47:
In mijn ogen proberen ze een probleem om te lossen wat er helemaal niet is.
Nee, ze proberen functionalitiet toe te voegen.
Vroeger belden we ook allemaal met een draad, tegenwoordig bellen we nog steeds maar dan zonder draad (en als je wilt kan dat nog steeds met een draad)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:01:
[...]

Nee, ze proberen functionalitiet toe te voegen.
Vroeger belden we ook allemaal met een draad, tegenwoordig bellen we nog steeds maar dan zonder draad (en als je wilt kan dat nog steeds met een draad)
Dat is dan misschien wat ze proberen, wat er in de praktijk tot nu toe over blijft zijn zeer simpele spelletjes met vernieuwde besturing. Dus het is maar de vraag of die motion controls wel zo geschikt zijn voor games. Ik heb gewoon liever dat ze het optioneel houden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

[...]

Zullen we eerst even afwachten wat Microsoft daadwerkelijk gaat klaarspelen in NL? In de US zullen ze het ongetwijfeld lekker doen, maar in de EU en specifiek NL is het altijd moeilijk om de juiste deals voor elkaar te krijgen.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:20:
[...]

Dat is dan misschien wat ze proberen, wat er in de praktijk tot nu toe over blijft zijn zeer simpele spelletjes met vernieuwde besturing. Dus het is maar de vraag of die motion controls wel zo geschikt zijn voor games. Ik heb gewoon liever dat ze het optioneel houden.
dan zullen er nooit degelijke games voor komen... Kijk naar PS Move, nooit fatsoenlijke games voor. Nu forceert MSFT, de developers om er iets mee te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
X-Fighter schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:17:
[...]

dan zullen er nooit degelijke games voor komen... Kijk naar PS Move, nooit fatsoenlijke games voor. Nu forceert MSFT, de developers om er iets mee te doen
Killzone 3 speelde anders erg goed met Move! Maar de games voor move gemaakt zijn meestal shovelware/slechte party games. Alleen wonderbook is wel geinig geloof ik,

Jammer dat shadowfall zowel geen move als geen 3d ondersteunt (dacht he kan ik eindelijk eens met kwaliteit 3d gamen op mijn beamer, maar dat gaat voorlopig niet door).

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:55

PBP

Xbox One gameplay broadcasting delayed to 'the first part of 2014'
It sure is good that Microsoft's Xbox One controller doesn't have a "Share" button dedicated to pushing live broadcasts of gameplay to the internet, because that functionality is being delayed beyond the console's November 22nd launch date. Microsoft confirmed as much this morning in a cursory footnote in a larger piece about the Twitch.tv app, which reads, "We are working to ensure the initial Twitch on Xbox One broadcasting experience meets the expectations of the Twitch community." It sounds like, as it stands now, broadcasting via Xbox One isn't up to snuff for release.

"While this feature won't be available right away, we'll let you know as soon as it is ready," the note continues. "Our goal is to deliver it during the first part of 2014." We've yet to use the Xbox One's braodcasting since first hearing about it during the console's debut event last May. To be clear, the Twitch.tv app is different from the ability to broadcast gameplay through Twitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Dat is wel, uhm, jammer. Maar goed, aan de andere kant ook wel te verwachten: de functie is waarschijnlijk pas ontworpen nadat Sony het in februari aankondigde.

Ik denk dat de SHARE-button op de PS4 (en dadelijk ook het delen op de XBO), verrassend, één van de meest populaire functies wordt van de next-gen console.

EDIT Engadget meldt zelfs dat er wel een Twitch-app zal zijn, maar alleen voor het bekijken van livestreams van de PC... en PS4.

[ Voor 17% gewijzigd door Uniciteit op 19-11-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:15

BM

Moderator Spielerij
Uniciteit schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:13:
Dat is wel, uhm, jammer. Maar goed, aan de andere kant ook wel te verwachten: de functie is waarschijnlijk pas ontworpen nadat Sony het in februari aankondigde.

Ik denk dat de SHARE-button op de PS4 (en dadelijk ook het delen op de XBO), verrassend, één van de meest populaire functies wordt van de next-gen console.

EDIT Engadget meldt zelfs dat er wel een Twitch-app zal zijn, maar alleen voor het bekijken van livestreams van de PC... en PS4.
Persoonlijk denk ik dat na een enorme hype (en piek in gebruik) deze functie heel snel, heel weinig meer gebruikt gaat worden. Ik zie er persoonlijk bijzonder meerwaarde in om tientallen streams te hebben die net als ik zeer middelmatig zijn in de game die ze spelen. Als topspelers het stream kan het soms wel leuk zijn, maar verder... maar goed, ik ben sowieso niet zo heel erg van al die social media integratie :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:18:
[...]

Persoonlijk denk ik dat na een enorme hype (en piek in gebruik) deze functie heel snel, heel weinig meer gebruikt gaat worden. Ik zie er persoonlijk bijzonder meerwaarde in om tientallen streams te hebben die net als ik zeer middelmatig zijn in de game die ze spelen. Als topspelers het stream kan het soms wel leuk zijn, maar verder... maar goed, ik ben sowieso niet zo heel erg van al die social media integratie :)
Streamen is best populair. Ik speel zelf een spel League of Legends waar je echt van goede spelers kunt leren. Het is best vermakelijk om naar een streamer te kijken, helpt je van tunnel visie af te komen. Ik vind het een leuke optie, maar ook ik betwijfel dat ik het veel zal gebruiken. Kan niet wachten tot Killzone, dat wordt volgende week een leuk weekend _/-\o_ . Hoop dat iedereen zonder problemen de launch van de PS4 en de XBOX One doorkomt!
Uniciteit schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:13:
Superrrr! Kan ik vanuit mn bed voortaan de League of Legends toernooien kijken ipv achter mn PC! :9~

p.s.
*knip* onnodig lang plaatje

[ Voor 19% gewijzigd door Uniciteit op 19-11-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip* onnodig lang plaatje

[ Voor 80% gewijzigd door Uniciteit op 19-11-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 14:57
Ah we trollen lekker door? Volgens mij zijn nog steeds COD en BF4 de enige games waar de resolutie lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje zonde van de tijd die het heeft gekost om dat te maken :). Maarjah, blijkbaar dient het zijn doel omdat het 2 keer achter elkaar is gepost in het topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Xgar schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:41:
[...]

Ah we trollen lekker door? Volgens mij zijn nog steeds COD en BF4 de enige games waar de resolutie lager is.
Assassins Creed sowieso ook, en need for speed misschien?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:05:
[...]

AC waarschijnlijk wel ja door een patch. NFS zijn beide 1080P native.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:05:
[...]

NFS is al bevestigd dat het op 1080p loopt.

http://www.vg247.com/2013...ox-one-and-playstation-4/

Assassins Creed is 900p en na een patch op de PS4, verder is over de Xbox One versie niets bekend m.b.t. de res.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xgar schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:41:
[...]

Heb het plaatje nog even in de link van jouw quote bekeken en kan me wel aardig vinden in dit roster.
Kwam in ieder geval bij de Xbox One uit dus ben blij dat ik de juiste keuze gemaakt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
justifire schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:21:
[...]

Heb het plaatje nog even in de link van jouw quote bekeken en kan me wel aardig vinden in dit roster.
Kwam in ieder geval bij de Xbox One uit dus ben blij dat ik de juiste keuze gemaakt heb :)
Het eerste plaatje was niks mis mee, die wat ik quote had hem aangepast met het 720p gezever erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die nog niet weten of hun koptelefoon (turtle beach) werkt op de X1 of PS4:
http://www.turtlebeach.com/console-compatibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xgar schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:27:
[...]

Het eerste plaatje was niks mis mee, die wat ik quote had hem aangepast met het 720p gezever erin.
Do you mind playing in 720p ? -> NO
Of was dat het niet ?
Niks waar ik van wakker lig eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet ernaar uit dat Twitch streaming optie er op de xbox one er niet zal zijn vanaf volgende week.

http://arstechnica.com/ga...x-one-delayed-until-2014/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden :+

Xbox One games op wehkamp.nl nu 2-3 dagen levertijd *O*

[ Voor 9% gewijzigd door justifire op 19-11-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fighter schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:17:
[...]

Ms forceert in principe helemaal niets aan developers. Het blijft optioneel om er iets mee te doen. Ja, ze kunnen er nu van uit gaan dat iedereen er 1 heeft. Dat heeft zeker voordelen, maar ik denk niet dat dat het grootste probleem is. De eerste kinect is trouwens 24 miljoen keer verkocht, dus er was al een aardige afzet markt voor.

Het probleem is volgens mij dat niemand na al die jaren een manier gevonden om motion controls op een goede manier toe te voegen in de meer serieuzere games . Ik heb ook nog geen enkel voorbeeld/demo gezien waaruit blijkt hoe kinect 2 op een toffe manier kan worden gebruikt in games. Dat ze alleen nog maar tech demo's (en kinect sports) hebben laten zien zegt veel wat dat betreft.

Ik had liever gezien dat Ms bv met een killer game kwam die duidelijk de toegevoegde waarde van kinect laat zien en mij op die manier over haalt een kinect aan te schaffen. Maar blijkbaar zijn ze daar zelf ook niet toe in staat. Ik zeg zeker niet dat het onmogelijk is om er iets leuks mee te doen maar ik geloof er gewoon niet echt meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben zelf benieuwd naar D4, een Kinect game (wat tevens te spelen is met een controller, maar juist ontwikkeld voor de Kinect.

Echter als iemand er niet voor open staat, dan zal waarschijnlijk geen enkele game diegene overtuigen :)

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-11-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:59:
Ben zelf benieuwd naar D4, een Kinect game (wat tevens te spelen is met een controller, maar juist ontwikkeld voor de Kinect.

[video]

Echter als iemand er niet voor open staat, dan zal waarschijnlijk geen enkele game diegene overtuigen :)
Laat ik dan maar positief beginnen ;) . Head tracking kan idd wel een aardige toevoeging zijn om je perspectief in game te veranderen. Maar verder is illustreert deze game dus weer precies waar ik niet op zit te wachten: handen zwaaien om te navigeren, en gebaren uitvoeren als input voor quick time events.

Verder wel een interessante game ! Ik kon hem nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49
Mr Ton schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:52:
[...]
De HDMI-In mist de PS4 inderdaad, wat dat betreft kunnen ze de X1 niks maken. In hoeverre dat echter veel op gaat leveren voor de Nederlandse tv kijker is nog afwachten, en daarnaast is TV maar een onderdeel van multimedia natuurlijk, het schuift op dit moment allemaal richting streaming. ;)
Ik vraag me af of, en hoe, dat dan werkt als je geen decoder hebt maar een smartcard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Eindelijk heb ik beiden controllers vast gehouden. Ik heb altijd gezegt dat ik mijn keuze grotendeels op de controllers wilde richten en dat wordt... niet makkelijk.

Op Firstlook had ik even met de XBOX ONE Controller mogen spelen en deze was meteen vertrouwd. Hij was een stuk lichter, leek wat ergonomischer. De pookjes hadden lekkere grip (en een diepe kuil) en de triggers waren lekker lang/breed. Hij voelde minder rommelig dan de 360 controller.

Van het weekend liep ik de lokale Mediamarkt binnen om daar een PS4 pod tegen te komen. De PS4 controller voelt zoveel beter dan de PS3 controller. Hij is een tikkie zwaarder, de handvaten zijn wat breder en langer. Het hele argument "Hij voelt goedkoop aan" gaat niet meer op. Ook met deze controller zou ik wel 7 jaar kunnen gamen. Toch vind ik de achterste triggers wel heel klein en de pookjes minder dan verwacht. Ik vind het jammer dat het kuiltje van de analoge sticks weer word gevuld met een bobbel. Zo liggen je duimen er nog steeds niet lekker in. Ik begrijp dat dit gedaan is zodat je wat meer met je vinger zelf beweegt bij het sturen en hij niet op 1 plek ligt, maar ik vind het niet heel fijn.

Toch vind ik de keuze nog steeds moeilijk. De X1 controller vind ik net wat beter dan de PS4 controller, maar er zijn een aantal indiegames en ook de prijs die de PS4 weer goed doen. Ook lijken mij games als God of War en Killzone heel vet....

AAAAARGHHH!!! :X Ik heb over 5 jaar nog geen console...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:51
Decennia schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:46:AAAAARGHHH!!! :X Ik heb over 5 jaar nog geen console...
PS4 kopen en als het niet bevalt verkopen wanneer de Xbox One uitkomt in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

rdgut schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:52:
[...]

Dat is wel een idee. Maar een PS4 kom ik pas aan als normale consument rond Januari dacht ik. Dan kan ik net zo goed 2 maanden wachten...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
Decennia schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:55:
[...]

Dat is wel een idee. Maar een PS4 kom ik pas aan als normale consument rond Januari dacht ik. Dan kan ik net zo goed 2 maanden wachten...
Volgens mij kwam de Xbone pas in april dus dat is een goede 4 maanden. Plus dat Sony net heeft bekend gemaakt dat de PS4 overal goed in de schappen komt geeft mij wel een idee dat je voor kerst wel een PS4 kan hebben. (Mits je wel nu gaat reserveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
rdgut schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:58:
[...]

Volgens mij kwam de Xbone pas in april dus dat is een goede 4 maanden. Plus dat Sony net heeft bekend gemaakt dat de PS4 overal goed in de schappen komt geeft mij wel een idee dat je voor kerst wel een PS4 kan hebben. (Mits je wel nu gaat reserveren)
ik dacht Xbox One in maart in de Benelux, nuja er staat geen datum op dus we weten het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
X-Fighter schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:07:
[...]

ik dacht Xbox One in maart in de Benelux, nuja er staat geen datum op dus we weten het niet
Ja dat kan ook wel. Bol.com houdt in ieder geval 1 april aan. Dus dat is dan einde maart inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdgut schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:52:
[...]

Of over twee dagen even over de grens rijden en een Xbox One halen, als hij niet bevalt ruil je hem in voor een PS4 zodra die uitkomt in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
justifire schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:17:
[...]

Of over twee dagen even over de grens rijden en een Xbox One halen, als hij niet bevalt ruil je hem in voor een PS4 zodra die uitkomt in NL
Je moet alleen niet vergeten dat als je de Xbox one in het buitenland haalt dan kun je alleen maar in die taal tegen je xbox praten.

Dus have fun met het duits lullen tegen je xbox. ;)

Bron: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=719159

[ Voor 6% gewijzigd door rdgut op 19-11-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tayfunc
  • Laatst online: 10-09 16:34
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mlBxBmq.png

Edit: rdgut je was net iets eerder ghehe

[ Voor 30% gewijzigd door Tayfunc op 19-11-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
rdgut schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:24:
[...]

Je moet alleen niet vergeten dat als je de Xbox one in het buitenland haalt dan kun je alleen maar in die taal tegen je xbox praten.

Dus have fun met het duits lullen tegen je xbox. ;)

Bron: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=719159
Ja als jij je Xbox One op Duitsland als regio gaat instellen moet je Duits praten, maar denk dat de meesten voor UK, Ierland of USA kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

justifire schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:17:
[...]

Dat "even" is maar net waar je woont in Nederland, en dan is het nog de vraag hoeveel XO's er beschikbaar zijn in de Europese landen, US en UK zijn de belangrijkste markten voor Microsoft en daar zullen ze dus ook de meeste units proberen te verkopen... Ze hebben de release niet voor niets uitgesteld in een aantal landen.

Ik zou iig bellen en reserveren bij een Duitse winkel voordat Ik er helemaal voor niets heen zou rijden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tayfunc schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:26:
[afbeelding]

Edit: rdgut je was net iets eerder ghehe
Kun je hem niet op Engels zetten als je hem uit Duitsland haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:37
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:33:
[...]

Kun je hem niet op Engels zetten als je hem uit Duitsland haalt?
Als het goed is moet je hem registreren voor een regio. Bij release moet dat een van de 8? landen zijn waar die gereleased is. Dus dan kun je kiezen voor o.a. Duitsland (euro) of Ierland (euro). Bij UK en USA heb je last van currency verschillen, geen idee wat daar het nadeel van kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
portie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:37:
[...]

Als het goed is moet je hem registreren voor een regio. Bij release moet dat een van de 8? landen zijn waar die gereleased is. Dus dan kun je kiezen voor o.a. Duitsland (euro) of Ierland (euro). Bij UK en USA heb je last van currency verschillen, geen idee wat daar het nadeel van kan zijn.
Maar welke regio zit je Xbox live account in. Want anders kun je misschien niet eens inloggen op je live account vanwege regio restricties.
Pagina: 1 ... 22 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.

Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.

Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!