Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Leuke artikel! Had het nog niet eerder door dat de DS4 een ribbelig achterkant had, dat zal vast fijn vasthouden en wat voordelen hebben tegenover zweethandjes haha. Toch blijf ik me een beetje afvragen in hoeverre die touchpad van de DS4 gebruikt gaat worden.. Ik heb nog niet heel veel spellen gezien waarbij dit echt gebruikt wordt.uchiha tijntje schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 21:30:
Mooie vergelijking van beide controllers.
http://www.dualshockers.c...-the-xbox-one-controller/

[ Voor 13% gewijzigd door TRK op 10-11-2013 15:46 ]
Ja het is nog afwachten wat Sony daarmee gaat doen. Nu lijkt dat touchpad op een saai vlak bovenop de controller en lijkt het alsof er achterop een zaklamp zitTRK schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:44:
[...]
Leuke artikel! Had het nog niet eerder door dat de DS4 een ribbelig achterkant had, dat zal vast fijn vasthouden en wat voordelen hebben tegenover zweethandjes haha. Toch blijf ik me een beetje afvragen in hoeverre die touchpad van de DS4 gebruikt gaat worden.. Ik heb nog niet heel veel spellen gezien waarbij dit echt gebruikt wordt.
Tomorrow is not today!
Killzone gebruikt de touchpad voor wapens te selecteren, Assassins creed om een map te selecteren en te bekijken, Diablo ook om makkelijker door inventory te browsen.TRK schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:44:
[...]
Leuke artikel! Had het nog niet eerder door dat de DS4 een ribbelig achterkant had, dat zal vast fijn vasthouden en wat voordelen hebben tegenover zweethandjes haha. Toch blijf ik me een beetje afvragen in hoeverre die touchpad van de DS4 gebruikt gaat worden.. Ik heb nog niet heel veel spellen gezien waarbij dit echt gebruikt wordt.
Infamous:
http://www.ign.com/videos...on-uses-the-ps4-touch-pad
Battlefield wilt er ook iets mee gaan doen.
Tomorrow is not today!
Omdat je met een knopje geen gestures heb. Met Killzone kun je omhoog/omlaag/links/rechts vegen om bijv. verschillende secondary weapons te kiezen. Onder elke beweging zit dan een ander wapen.Spacey23 schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:54:
Maar waarom kiezen ze dan voor een touchpad? Dit alles kun je ook met een knopje in het midden van de controller. Lijkt dus op een overbodige gimmick.
Dit vind jij.Spacey23 schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:54:
Maar waarom kiezen ze dan voor een touchpad? Dit alles kun je ook met een knopje in het midden van de controller. Lijkt dus op een overbodige gimmick.
We zullen zien of het in de toekomst een aanvulling is of niet.
Idd....k-city schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:48:
Ik vind het verschil sowieso al amper te zien bij stilstaande beelden, laat staan een youtube compressie met twee verschillende auto's op hoge snelheidZolang het verschil met de huidige generatie maar duidelijk te zien is...
- Youtube compressie met filtering (compressie = temporele en spatiele filtering !!)
- Ik zie twee captures met verschillende gamma/contrast settings. XB1 lijkt iets helderder. Zegt niets.
De enige capture die ik vertrouw, is die 600+ MB download van Gorilla Games van KZ:SF met 60 fps, weinig compressie.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
http://www.dorkly.com/com...rnet-champion-of-all-time
[ Voor 22% gewijzigd door AapBart op 10-11-2013 18:25 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Voor mij is kinect niet boeiend dus dat valt af. Het UI zal me nog minder boeien zolang maar sneller is dan op huidige consoles. Dus dan blijft exclusives en graphics over toch voor beide consoles.
Dan is het wel fijn dat ik bv weet dat de een altijd betere graphics kan bieden in multiplatform games toch?
Denk dat een helleboel mensen er zo tegenover staan.
Vorige gen was dit tot aan laatste jaar voornamelijk de xbox 360 nu is de kans aanwezig dat dit de ps4 wordt.
Dan is voor mij de keuze makkelijker geworden.
Maar dit is natuurlijk voor andere mensen weer anders. Maar kan me voorstellen dat er hoop mensen op deze manier hun main console kiezen. Zeker als je niet zo rijk bent om beide in huis te halen.
Tuurlijk er zijn nog meer verschillen tussen de 2 consoles maar heb effe snel voorbeeld gemaakt.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Veruit de meeste mensen zullen het verschil niet kunnen zien als ze aan het gamen zijn. Leuk voor een potje verplassen met je buurjongetje die voor het andere systeem heeft gekozen maar meer ook niet. Blijft over dat je een console kiest voor de exclusives die erop uitkomen.v8power67 schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:35:
Ik vind juist als je kiest tussen 2 consoles dat graphics verschillen wel degelijk meetellen.
Voor mij is kinect niet boeiend dus dat valt af. Het UI zal me nog minder boeien zolang maar sneller is dan op huidige consoles. Dus dan blijft exclusives en graphics over toch voor beide consoles.
Dan is het wel fijn dat ik bv weet dat de een altijd betere graphics kan bieden in multiplatform games toch?
Jep, mee eens!v8power67 schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:35:
Ik vind juist als je kiest tussen 2 consoles dat graphics verschillen wel degelijk meetellen.
Vorige gen was dit tot aan laatste jaar voornamelijk de xbox 360 nu is de kans aanwezig dat dit de ps4 wordt.
Dan is voor mij de keuze makkelijker geworden.
Maar dit is natuurlijk voor andere mensen weer anders. Maar kan me voorstellen dat er hoop mensen op deze manier hun main console kiezen. Zeker als je niet zo rijk bent om beide in huis te halen.
Tuurlijk er zijn nog meer verschillen tussen de 2 consoles maar heb effe snel voorbeeld gemaakt.
Maar ik denk eerlijk gezegd ook degene die vinden dat graphics niet mee tellen over het algemeen komen uit een bepaalde kamp
Het is geen probleem hoor, maar zelf wil ik gewoon de meest krachtige console en als je nu al ziet dat de kleine verschillen er zijn bij multplats wat dan over een jaar?
Om mezelf maar eens te quoten, dit is wat ik over die strip te zeggen had (in een zure bui).AapBart schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:23:
Kweetniet of deze hier al gepost is, maar ik vond deze web-comic over vergelijken tussen graphics van launchtitels op de next gen consoles erg treffend.
http://www.dorkly.com/com...rnet-champion-of-all-time
Naar mijn mening mist die strip dus nogal het punt. En nee ik heb geen geheime agenda voor Sony en Microsoft, ik vind gewoon dat men plotseling niet moet gaan claimen dat het allemaal niet uitmaakt. Sommigen mensen hyperboliseren het 720p debacle, anderen proberen het te minimaliseren alsof het allemaal niets uitmaakt.[b]CyrsoBij multiplatform games is de "FUN, ENGAGING GAMEPLAY" identiek, dus ja sorry hoor dan zorgen de graphics nu eenmaal voor de differentiëring. Een beetje valse dilemma's erbij halen en gebruik maken van absurdisme om elke differentiatie irrelevant te verklaren, dat noem ik persoonlijk belachelijk.
Nee de verschillen tussen multiplatform games op PS4 en Xbox One zullen niet schrikwekkend en groundbreaking zijn. Waar ik mij aan erger is de mensen die aan damage control en die dan nog hun drogredeneringen erbij aanhalen, vergetend dat het qua gameplay exact dezelfde versies zijn, maar toch wanhopig damage control door meer zwaarte te vestigen op de gameplay. Nogmaals, grafisch is het echt totaal niet groundbreaking, en het zijn relatief kleine grafische verschillen, maar verschillen die er wel zijn in godsnaam en niet "virtually identic". En sorry ja, het feit dat de ene next-gen console goedkoper, maar toch krachtiger is en dus qua multiplatform games, grafisch de iets betere versie krijgt (console versie), daar hou ik graag rekening mee als ik ga beslissen voor welke next-gen console ik ga kiezen...
"Oooh nee graphics en gameplay zijn omgekeerd evenredig met elkaar, gameplay is belangrijker, en als je goede gameplay hebt, dan kun je geen goede graphics hebben!!!" alsjeblieft zeg, stop met die BS van een valse dilemma's.
En ja, als het CoD Ghosts betreft, 125% pixels meer pixels aansturen voor PS4 versie t.o.v de Xbox One versie. en voor de rest exact dezelfde grafische intensiviteit qua effecten, LoD en framerate is best een groot verschil, maar nee men moet dat semantisch een beetje gaan eufemiseren tot "virtually identic graphics".
Ach ja, mijn excuses voor m'n zure reactie, maar elke persoon die graag gewoon een beetje logisch nadenkt, zou er grijze haren van krijgen.
En nee ik ben niet de doorsnee troll die 'xbox 720p' gaat roepen etc, maar ik vind gewoon dat de grafische verschillen tussen de next-gen console iets is dat ik persoonlijk in acht neem als ik moet kiezen tussen Xbox One en PS4. Meer grafische processing power, betekent ook gewoon een betere 'futureproofness', dus ja daar hou ik gewoon rekening mee. En claimen dat graphics er niet toe doen is ridicuul, naar mijn mening, het is niet het kernelement van een game, maar je hebt nu eenmaal graphics nodig om de omgeving waarin en waarmee de gameplay mechanics plaatsvinden te vormgeven.
Degenen die claimen dat graphics en alles qua visualiteit er niet toe doen mogen maar eens een game spelen met hun ogen dicht...
[ Voor 14% gewijzigd door Cyrso op 10-11-2013 19:07 ]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Een wel ERG zure bui iddCyrso schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:55:
[...]
Om mezelf maar eens te quoten, dit is wat ik over die strip te zeggen had (in een zure bui).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ja, daar dacht ik inderdaad ook al aan tijdens het neerpennen van m'n laatste opmerking, maar de mensen die het argument gebruiken "graphics maken niet uit", gebruiken dat in hun verdediging in verband met een traditionele, meer mainstream, videogame.
Maar, je hebt een punt hoor, computer games zijn inderdaad ook mogelijk enkel met geluid en/of tekst en commando's.
[ Voor 9% gewijzigd door Cyrso op 10-11-2013 19:08 ]
Wat je wel zult zien is enige relativering. En die relativering is mijns inziens niet meer dan terecht. Niemand die hier zegt dat 1080P niet beter is dan 720P. Wel zijn opmerkingen gemaakt of het daadwerkelijk merkbaar is als je lekker voor je tv zit te gamen en niet naar stills zit te kijken.
Verder weet niemand wat het verschil is over 1 jaar of over 5 jaar, echter doen mensen nu al uitspraken (die ze hier als feiten deponeren..) voor de gehele looptijd van de consoles. De graphics discussie wordt nu gebaseerd op voornamelijk 2 spellen, namelijk BF4 en CoD Ghost. Indien over een jaar multiplatform games nog steeds een verschil kennen (in bv resolutie) en indien BF5 en Cod Ghost 2 (hopelijk met een nieuwe engine...) wederom een verschil laat zien, laten we dan die conclusie trekken.
En zelf vind ik Kinect en de UI niet onbelangrijk. Gezien de positieve previews van het X1 dasboard/kinect/apps geheel en de functionaliteiten kan dat mijns inziens een belangrijk onderscheid zijn voor vele consumenten (zeker gezinnen).
En uiteindelijk gaat het inderdaad om de games. Daarom kies ik voor de launch voor een X1 omdat de game line up bij launch en de eerstkomende maanden voor mij gewoon meer bied dan de PS4. Zodra in 2014-2015 de games uitkomen waar velen op zitten te wachten (bijv een Uncharted 4 of een Last Gardian), dan vind ik het pas echt interessant worden.
Ik kom ook uit dat bepaalde kamp en mij hoor je absoluut niet zeggen dat graphics niet uitmaken.Origins schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:55:
[...]
Maar ik denk eerlijk gezegd ook degene die vinden dat graphics niet mee tellen over het algemeen komen uit een bepaalde kamp
Baal er best wel van dat ms niet voor wat betere hardware is gegaan.
Dit weerhoud mij er echter niet van om voor de xbox one te kiezen.
Als ik graphics echt zo belangrijk vind slinger ik mijn pc wel aan.
Is een stukje merkvastheid en vertrouwen wat ik de afgelopen jaren heb opgebouwd met mijn x360.
Zou ik nieuw op de markt zijn zou ik waarschijnlijk voor een ps4 kiezen puur op specs en gebrek aan ervaring.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Klopt, ik liet mij dan ook meer uit over de suggestieve boodschap in die strip van Dorkly. "Mostly irrelevant aspect of the product".uchiha tijntje schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:16:
Ik ben benieuwd of je in dit topic iemand kunt quoten die heeft gezegd, graphics doen er niet toe. Dat zal heel lastig worden.
Wat je wel zult zien is enige relativering. En die relativering is mijns inziens niet meer dan terecht. Niemand die hier zegt dat 1080P niet beter is dan 720P. Wel zijn opmerkingen gemaakt over de feitelijke verschillen, en of het daadwerkelijk merkbaar is als je lekker voor je tv zit te gamen en niet naar stills zit te kijken.
Verder weet niemand wat het verschil is over 1 jaar of over 5 jaar, echter doen mensen nu al uitspraken (die ze hier als feiten deponeren..) voor de gehele looptijd van de consoles. De graphics discussie wordt nu gebaseerd op voornamelijk 2 spellen, namelijk BF4 en CoD Ghost. Indien over een jaar multiplatform games nog steeds een verschil kennen (in bv resolutie) en indien BF5 en Cod Ghost 2 (hopelijk met een nieuwe engine...) wederom een verschil laat zien, laten we dan die conclusie trekken.
En zelf vind ik Kinect en de UI niet onbelangrijk. Gezien de positieve previews van het X1 dasboard/kinect/apps geheel kan dat mijns inziens een belangrijk onderscheid zijn voor vele consumenten.
En uiteindelijk gaat het inderdaad om de games. Daarom kies ik voor de launch voor een X1 omdat de game line up bij launch en de eerstkomende maanden voor mij gewoon meer bied dan de PS4. Zodra in 2014-2015 de games uitkomen waar velen op zitten te wachten (bijv een Uncharted 4 of een Last Gardian), dan vind ik het pas echt interessant worden.
Enige relativering is inderdaad op zijn plaats en dat vind ik inderdaad prima.
Wat ik minder prima vind, is dat in het geval van BF4 en CoD Ghosts de PS4 versie er iets beter uit ziet en men ongegrond gaat claimen dat deze grafische verschillen irrelevant zijn of zelfs in de praktijk onbestaande, omdat ze zo minimaal zouden zijn. Ik weet het niet hoor, misschien zit inderdaad een grote meerderheid van de consolegamers op een zodanige afstand van hun TV dat het verschil tussen gerenderd in 720p en 1080p niet zichtbaar is, maar persoonlijk is dat wel het geval voor mij en dan hou ik daar gewoon graag rekening mee. Het is voor een klein iets dat doorweegt in het aandeel van de PS4.
Kinect is inderdaad een mooi stuk technologie, maar persoonlijk vind ik de zinvolle toepassingen die het in games oplevert niet imposant genoeg. Enkele zaken als gezichtsherkenning en eenvoudige handgebaren kunnen ook door de PS camera gedetecteerd worden, dus ik vind de differentiërende factor te klein. Ook de PS camera opent potentie voor enkele features gedemonstreerd in The Playroom. De technologie van Kinect 2 opzich is zonder twijfel veel meer indrukwekkend dan de PS camera en heeft veel meer potentie. Alleen stel ik mij de vraag of die potentie op een zinvolle, inventieve en niet-gimmicky en niet-intrusieve gebruikt kan worden in "core games" en de totale gaming-ervaring kan verbeteren en dat bovendien niet gerepliceerd kan worden de inaccuratere PS camera. Is het tenslotte ook de meerprijs van €100 die je voor Xbox One betaalt, waard? Van wat Microsoft tot nu toe heeft laten zien zeg ik 'nee'.
Dus ja, uiteindelijk heeft voor mij de PS4 de winnende hand vanwege prijs, hardware, en games line-up (ook op lange termijn). Maar inderdaad het de Xbox One heeft ook enkele mooie features met de UI en Kinect en exclusieve games. Zowel de PS4 en Xbox One worden volgens mij prima consoles.
Ik vind dat het verschil in resolutie juist bij beweging, dus als je aan het spelen bent, eerder opvalt dan op screenshots (tenzij je in alle rust pixels gaat tellen, maar dat is sowieso niet representatief voor de spelervaring). Bij beweging zie je namelijk niet alleen de jaggies, maar ze verspringen ook bij elke beweging waardoor ze de aandacht trekken.uchiha tijntje schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:16:
[...]
Wat je wel zult zien is enige relativering. En die relativering is mijns inziens niet meer dan terecht. Niemand die hier zegt dat 1080P niet beter is dan 720P. Wel zijn opmerkingen gemaakt of het daadwerkelijk merkbaar is als je lekker voor je tv zit te gamen en niet naar stills zit te kijken.
[...]
Dit is overigens niet als bash naar de Xone bedoeld. Ik was namelijk ook onder de indruk van de BF4 filmpjes op de Xone en kon op de resolutie na ook geen verschillen zien. Daarnaast vind ik over het algemeen de framerate belangrijker dan de resolutie en ook dat zit goed.
Het verschil is nog groter dan ik dacht!
[ Voor 9% gewijzigd door SqueakyClean op 10-11-2013 22:45 ]
Stemmingmakerij? Inderdaad veel erger.Jobbie schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:44:
Het is nog erger dan ik dacht!
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Evil Within gebruikt de Kinect om je hartslag te detecteren en past hierop het spel aan.
Dat zie ik de ps eye niet doen en door zulke impletaties heeft de Kinect zeker meerwaarde.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Het is afwachten in hoeverre dat werkt. Als het goed werkt is het uiteraard een interessante feature.justifire schreef op zondag 10 november 2013 @ 23:34:
Klein voorbeeldje voor Cyrso.
Evil Within gebruikt de Kinect om je hartslag te detecteren en past hierop het spel aan.
Dat zie ik de ps eye niet doen en door zulke impletaties heeft de Kinect zeker meerwaarde.
PSN: Finally_Chris
Verwijderd
Ter aanvulling dezelfde poll maar dan over de PS4. http://www.gamefaqs.com/poll/5321Jobbie schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:44:
Poll op Gamefaqs.com van vandaag.
Het verschil is nog groter dan ik dacht!
Lijkt er dus meer op dat de meeste mensen de consoles nog even links laten ligge. Al is de PS4 (obviously) aan leiding.
Die 90% haalt niet allemaal een PS4, er zitten veel mensen bij die helemaal niets gaan halen.
Een glimlach kan ik moeilijk onderdrukken......
Sony valt MS aan op haar DRM ideeën, MS haalt bakzeil, incl. Dat het mogelijk is om met de Xbox One disks 2e hands te verkopen komt Sony even 2 weken voor de lauch met een melding dat het verboden is om games 2 door te verkopen......
Sony, hoe hypocriet kan je zijn zeg.....
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik kan hier ook wel om lachen. Ben benieuwd hoeveel pre-orders er nu geannuleerd worden.Bullet NL schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:15:
nieuws: Sony verbiedt doorverkoop PlayStation-games
Sony valt MS aan op haar DRM ideeën, MS haalt bakzeil, incl. Dat het mogelijk is om met de Xbox One disks 2e hands te verkopen komt Sony even 2 weken voor de lauch met een melding dat het verboden is om games 2 door te verkopen......
Tomorrow is not today!
Mechwarrior Online: Flapdrol
De vraag is hoeveel invloed dit nog gaat hebben voor die laatste weken. Ik denk eerlijk gezegd nietsBullet NL schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:15:
Hoe kom je daar nu bij? Zie het hele DRM verhaal..... Achteraf opleggen zou inderdaad niet van de EU mogen, maar wanneer Sony met licenties gaat werken, digitaal of disk maakt dan niet uit, kunnen ze deze gewoon op persoon verkopen. Je mag een licentie daarom ook niet zomaar door verkopen.haarbal schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:40:
Ik snap niet dat ze er zoiets inzetten, je hebt er niks aan, je kan het toch niet tegenhouden en in europa is het waarschijnlijk niet eens rechtsgeldig.
Het is zeker niet zo dat de EU dit maar zo kan verbieden.
De conclusie is dat de PS4 nu de beste papieren lijkt te hebben voor de toekomst, maar dat de next gen waarschijnlijk meer over software en services zal gaan, dan over koude, harde specs. En mits MS al hun beloftes wereldwijd kan waarmaken, dan komt het wel goed met de Xbox One.
Xbox Live: Chevalric
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zonder zelf de oude en nieuwe voorwaarden naast elkaar te hebben gelegd, volgens het nieuwsartikel stond het er nog niet in bij de PS3.Origins schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:13:
Grappig dat dit hier nu staat aangezien dit ook bij de PS3 er al in stond, helaas niets om voor te bashen in deze.
You may not resell Game Software unless expressly authorised by Sony Computer Entertainment Europe
Verwijderd
Ze doen niks anders voor de rest. Ze pakken het alleen veel slimmer aan.
Denk ook dat dit meer opgelegd is door de 3rd party developers dan door sony zelf.
Maar nogmaals niet netjes die 2 weken vtv in te voeren voor ps4.
Zal dit ervoor zorgen dat ik geen ps4 koopt, nope. Want ik zal nog steeds 2e hands kopen ondanks dat ze dat niet willen. En zie geen manier hoe ze dit willen tegen gaan.
Het mag niet, maar ze geven gewoon toestemming. En ze kunnen straks selectief 'geen toestemming' geven, probleem opgelost voor Sony.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat zullen ongetwijfeld al de nieuwe voorwaarden zijnOrigins schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:22:
http://web.playstation.sk/terms/softwareusage.html.
You may not resell Game Software unless expressly authorised by Sony Computer Entertainment Europe
Bij MS was het ook niet nodig om je disc mee te nemen naar een vriend, die kon (door always online) gewoon door je library gaan.
The ramblings of an idiot
Ach ja...Bullet NL schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:15:
Niet echt, MS werd aangevallen door een internet mob.Sony valt MS aan op haar DRM ideeën,
Tja, Sony kan dat wel in voorwaarden zetten maar dat zegt niet zo veel, aangezien 1st sale doctrine geldt, dus je kunt doorverkopen wat je hebt gekocht.MS haalt bakzeil, incl. Dat het mogelijk is om met de Xbox One disks 2e hands te verkopen komt Sony even 2 weken voor de lauch met een melding dat het verboden is om games 2 door te verkopen......
Volgens mij ging Sony's punt over het uitlenen van games, de video bij de door jou gelinkte nieuwspost gaat daar ook over, niet over gamedisks doorverkopen.Sony, hoe hypocriet kan je zijn zeg.....
Dat Sony dit roept laat mij eerlijk gezegd koud, ik heb de mening van een bedrijf niet nodig of ik iets doorverkoop of niet. EA wil ook niet dat ik EA games doorverkoop maar het staat mij vrij dat te doen als ik dat wil (ik help EA door ze bij voorbaat helemaal niet aan te schaffen maar dat terzijde
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Er kan natuurlijk ook actief gejaagd worden op v&a sites die een legertje advocaten in hun nek krijgen zodra er een advertentie op staat die een game aanbiedt. En dan wordt het alleen het prikbord bij de lokale supermarkt
The ramblings of an idiot
Jij begreep dus niet hoe dat werkte met de Xbox. Je moest NIETS meenemen naar je vriend, gewoon op je vriend zijn Xbox inloggen met je account, en dan kon je aan al je games, moest je dus niet doosjes mee liggen sleuren. Of gewoon op voorhand al toegang verlenen tot die games, via family sharing.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:24:
Mensen vergeten wel dat het DRM verhaal nog een ander probleem had. Het meenemen naar een vriend van het spel en daar spelen waren de klachten vooral om. Dat is ook waar sony mee te koop liep. Dat zij niet blij waren met doorverkopen van spellen, dat was wel duidelijk.
Ze doen niks anders voor de rest. Ze pakken het alleen veel slimmer aan.
[ Voor 95% gewijzigd door joffrey19 op 11-11-2013 10:09 ]
Kan niet want je mag hem ook uitlenen, dus je eerst optie is al not done.McBoom schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:04:
Je kan nog zoveel vinden, maar als Sony (of MS) je game (disc of DL) hard koppelt aan je user account kan je hoog of laag springen, maar verkopen zal niet gaan. De fysieke disc misschien wel, maar niemand die 'm wil kopen.
Er kan natuurlijk ook actief gejaagd worden op v&a sites die een legertje advocaten in hun nek krijgen zodra er een advertentie op staat die een game aanbiedt. En dan wordt het alleen het prikbord bij de lokale supermarkt
2e optie zou kunnen maar laat ze maar aan de deur komen hoor
Ik ben benieuwd naar de reactie van Sony, want dit gaat wel even rumoer veroorzaken....Origins schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:22:
http://web.playstation.sk/terms/softwareusage.html.
Tenzij het al zo was, want ik heb zat PS3 games 2de hands gekocht en verkocht. Zowel via gameshop als direct.
Niet correct, Sony was de gene die zelf een video uitbracht dat games verkocht konden worden, nu komen ze daar op terug.....EfBe schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:56:
[...]
Ach ja...
[...]
Niet echt, MS werd aangevallen door een internet mob.
We gaan het zien, denk dat de 2e hands verkoop in gameswinkels behoorlijk aan banden wordt gelegd door deze uitsluiting.[...]
Tja, Sony kan dat wel in voorwaarden zetten maar dat zegt niet zo veel, aangezien 1st sale doctrine geldt, dus je kunt doorverkopen wat je hebt gekocht.
[...]
Volgens mij ging Sony's punt over het uitlenen van games, de video bij de door jou gelinkte nieuwspost gaat daar ook over, niet over gamedisks doorverkopen.
Dat Sony dit roept laat mij eerlijk gezegd koud, ik heb de mening van een bedrijf niet nodig of ik iets doorverkoop of niet. EA wil ook niet dat ik EA games doorverkoop maar het staat mij vrij dat te doen als ik dat wil (ik help EA door ze bij voorbaat helemaal niet aan te schaffen maar dat terzijde) en dat is bij games van Sony eender, of Sony of de graaiers uit Redmond daar nou achter staan of niet.
Maar toch, het blijft hypocriet..... Maar dat kan ook niet anders, gezien Sony EMI aan de andere kan vuist diep in het het DRM verhaal zit.
Maar goed het is niet erg om hier te moeten toegeven als PS4 koper dat "ook" Sony draait, dat is helemaal niet erg...... Gewoon zo objectief mogelijk naar de zaak kijken en het wordt direct duidelijk dat Sony daar is dus helemaal niet anders is dan welke andere consolefabrikant....
En dat vindt ik het hele leuk aan het verhaal... Velen hier betichten MS van draai gedrag, niet open en eerlijk over bepaalde dinge, tterwijl nu blijkt dat de fabrikant door hun geliefde console exact het zelfde doet. Nu zou het mij een worst wezen, na de Xbox One komt die PS4 er vast wel. Maar kom op, Sony of Microsoft... Ze doen het echt niet anders....
[ Voor 18% gewijzigd door Bullet NL op 11-11-2013 10:17 ]
Wat aan het einde van de rit, niets anders is dan het nu al zo is.
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 11-11-2013 10:15 ]
"6.2. You must not use Software commercially, broadcast it, charge for its use or make other public performance of it without express permission from us"
OMG, Sharebutton mag niet gebruikt worden!
Je kan het wel proberen te bagatelliseren, maar feit blijft dat Sony het specifiek benoemd, dat valt toch niet te ontkennen. Nu kan je vervolgens met allemaal excuses komen, maar het is gewoon een feit dat het in de algemene voorwaarden staat.k-city schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:15:
Legal disclaimer van Sony, wordt uiteraard weer opgeblazen. Ander voorbeeld:
"6.2. You must not use Software commercially, broadcast it, charge for its use or make other public performance of it without express permission from us"
OMG, Sharebutton mag niet gebruikt worden!
In tegenstelling tot MS, die inderdaad een draai heeft gemaakt en nu expliciet aangeeft dat games 2e hand verkocht mogen worden.
Officieel is het dus zo, Sony staat het niet toe dat games 2e hands verkocht worden terwijl Microsoft dit wel toestaat.
Alle smoesjes om het goed te praten doen er dan ook helemaal niet toe, de feiten liggen namelijk op tafel.
Lekker selectief weer.Bullet NL schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:13:
[1. ] Niet correct, Sony was de gene die zelf een video uitbracht dat games verkocht konden worden,
[2. ] nu komen ze daar op terug.....
1. Het filmpje ging over het uitlenen van games, niet het verkopen.
2. Oh, dat weet jij al? Zullen we eerst even afwachten? Er staat zoveel in de voorwaarden bij elke dienst die je je kan inbeelden, waarschijnlijk is dit gewoon een vorm van indekken, maar de toekomst zal het leren. Of idd @ hieronder zou het ook een oude versie kunnen zijn die nu uitlekt...
Grappig hoe er hier eerst een hoop tumult wordt gemaakt over het bashen van de X1 voorwaarden en policies, en nu het er op lijkt dat sony misschien de voorwaarden op papier wijzigt gebeurt er hetzelfde en is het opeens niet meer raar en oneerlijk, of overdreven en onnodig om dat te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door vaagisdenaam op 11-11-2013 10:33 ]
Verwijderd
Drama om niks. Netjes is het niet, hypocriet zelfs, maar verder..
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 10:24 ]
Maar deze policy was er toch allang? Bij de ps3 was dit al zo, en als je nauwkeurig kijkt naar wat Sony gezegd heeft, klopt alles ook wel op dit gebied. Ze hebben altijd gezegd dat tweedehands verkoop in beginsel toegestaan is, tenzij de uitgever anders beslist. Je ziet het ook al aan de update van het tweakers artikel; deze policy was er al in 2007, en sindsdien kun je ook gewoon marktplaats en de gamemania afstruinen voor tweedehandsgames... Correct me if I'm wrong....Bullet NL schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:21:
[...]
Je kan het wel proberen te bagatelliseren, maar feit blijft dat Sony het specifiek benoemd, dat valt toch niet te ontkennen. Nu kan je vervolgens met allemaal excuses komen, maar het is gewoon een feit dat het in de algemene voorwaarden staat.
In tegenstelling tot MS, die inderdaad een draai heeft gemaakt en nu expliciet aangeeft dat games 2e hand verkocht mogen worden.
Officieel is het dus zo, Sony staat het niet toe dat games 2e hands verkocht worden terwijl Microsoft dit wel toestaat.
Alle smoesjes om het goed te praten doen er dan ook helemaal niet toe, de feiten liggen namelijk op tafel.
Het is vreemd, in 2007 heeft het in de voorwaarden van de PS3 gestaan, toen is het er uitgehaald, en nu met de start van de PS4 staat het er weer in.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:23:
Is gewoon een oude policy die nu opgedoken is. Op Neogaf worden de topics inmiddels gesloten. Sony was het dus van plan, maar jullie doen alsof ze het door gaan voeren.
Drama om niks. Netjes is het niet, hypocriet zelfs, maar verder..
Lijkt er gewoon op dat Sony betreffende dit punt geen consistent beleid aan het voeren. Of.... En dat kan heel goed, er zit gewoon meer achter, dit is inderdaad een vorm van een verkapte DRM regelingen. Iets wat we nu op voorhand nog niet uit kunnen sluiten.
Ik zou me echter als eigenaar van een Game winkel nog wel eens achter de oren krabben en heel goed bij Sony navraag doen wanneer je van plan zou zijn om 2e hand PS4 games zou willen gaan verkopen.
Zoals ik hier boven schrijf, hij is geschrapt en nu weer terug. Iets heeft Sony dus doen besluiten om hem weer op te nemen in de algemene voorwaarden.Trishul schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:28:
[...]
Maar deze policy was er toch allang? Bij de ps3 was dit al zo, en als je nauwkeurig kijkt naar wat Sony gezegd heeft, klopt alles ook wel op dit gebied. Ze hebben altijd gezegd dat tweedehands verkoop in beginsel toegestaan is, tenzij de uitgever anders beslist. Je ziet het ook al aan de update van het tweakers artikel; deze policy was er al in 2007, en sindsdien kun je ook gewoon marktplaats en de gamemania afstruinen voor tweedehandsgames... Correct me if I'm wrong....
Feit is dat ze hem vermelden, hij weg geweest is na 2007 en nu weer terug is.
Ze maken dus een fout of er is meer aan de hand en ze willen duidelijk maken dat wat betreft Sony games niet 2e hand verkocht mogen worden.
[ Voor 33% gewijzigd door Bullet NL op 11-11-2013 10:32 ]
Verwijderd
En sommige willen gewoon te graag dat er meer aan de hand is.Bullet NL schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:29:
[...]
Het is vreemd, in 2007 heeft het in de voorwaarden van de PS3 gestaan, toen is het er uitgehaald, en nu met de start van de PS4 staat het er weer in.
Lijkt er gewoon op dat Sony betreffende dit punt geen consistent beleid aan het voeren. Of.... En dat kan heel goed, er zit gewoon meer achter, dit is inderdaad een vorm van een verkapte DRM regelingen. Iets wat we nu op voorhand nog niet uit kunnen sluiten.
Ik zou me echter als eigenaar van een Game winkel nog wel eens achter de oren krabben en heel goed bij Sony navraag doen wanneer je van plan zou zijn om 2e hand PS4 games zou willen gaan verkopen.
[...]
Zoals ik hier boven schrijf, hij is geschrapt en nu weer terug. Iets heeft Sony dus doen besluiten om hem weer op te nemen in de algemene voorwaarden.
Feit is dat ze hem vermelden, hij weg geweest is na 2007 en nu weer terug is.
Ze maken dus een fout of er is meer aan de hand en ze willen duidelijk maken dat wat betreft Sony games niet 2e hand verkocht mogen worden.
Zelfs op een forum als NeoGAF zie ik hier niets over staan.
PSN id: NL_SToRM
Mechwarrior Online: Flapdrol
Verwijderd
Daar stond het wel, maar ze sluiten het inmiddels omdat het helemaal geen nieuws schijnt te zijn. Ik lees net ook dat dit 15 jaar geleden al achter op de PS One games stond.SToRM666 schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:34:
Wel toevallig dat ik dit "nieuws" naast Tweakers enkel op de blog van misterxmedia kan vinden...
Zelfs op een forum als NeoGAF zie ik hier niets over staan.
Flashback paar maanden gelezen, was het wel een ander verhaal.
Dat lijkt mij te ver gezocht, dan zou hun hele DRM/disc systeem op de schop moeten, wat ze denk ik niet gaan doen zo'n 2 weken voor launch.Bullet NL schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:29:
Dus volgens jou redenering kan je de sharebutton ook niet gebruiken toch? Staat namelijk expliciet inde voorwaarden. Officieel is het dus zo. Shareknop kan je er net zo goed uithalen dus.Bullet NL schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:21:
[...]
Je kan het wel proberen te bagatelliseren, maar feit blijft dat Sony het specifiek benoemd, dat valt toch niet te ontkennen. Nu kan je vervolgens met allemaal excuses komen, maar het is gewoon een feit dat het in de algemene voorwaarden staat.
Anywayz, ten tijde van het typen van deze reactie stond de reactie teller alweer op 151 bij dat artikel, levert dus aardig wat op
Zoals ik zei sommige willen heeel graag om iets te bashen hebben, en dan nog is er niets.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:33:
[...]
En sommige willen gewoon te graag dat er meer aan de hand is.
Er is niets aan de hand, hoe graag sommige het ook willen.
Dat lijkt dan toch wel heel erg op de rel rondom de MS policiesVerwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:33:
[...]
En sommige willen gewoon te graag dat er meer aan de hand is.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Inderdaad, net als de resolutie, financien etc. Actie, reactie ook. Meest storende vind ik dat bepaalde fanboys zich objectief wanen en anderen voor hypocriet uitmaken. We zijn allemaal niet objectief, daarom bestaat deze thread ook.BM schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:51:
[...]
Dat lijkt dan toch wel heel erg op de rel rondom de MS policiesDaar werd de boel ook gi-gan-tisch opgeblazen door de tegenstanders
Het zal vanuit beide kampen allemaal wel meevallen.
"Doorverkoop en verhuur zijn verboden tenzij dit uitdrukkelijk door SCEE is toegestaan"
Ik kan hem volgens mij gewoon verkopen. Niks aan de hand dus.
Zijn de aandelen al verder gezakt bullet?
Tenzij Sony de spellen (op disc) aan je account verbindt, is het natuurlijk niet helemaal hetzelfde als de plannen die MS eerst had.SinergyX schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:37:
Aaah, wat een fijn stukje ironie in dit topic weer
Flashback paar maanden gelezen, was het wel een ander verhaal.
Inderdaad, volgens mij is dit gewoon een storm in een glas water en staan dit soort bepalingen heel vaak in de eula's voor software. Ik ga me pas zorgen maken als ze het beleid ook echt gaan uitvoeren via drm etc. We zullen het vrijdag wel zien en horen[...]
Dat lijkt mij te ver gezocht, dan zou hun hele DRM/disc systeem op de schop moeten, wat ze denk ik niet gaan doen zo'n 2 weken voor launch.

Toen ik het bericht zag op tweakers had ik al zo'n vermoeden dat dit opgeblazen was. Ze hebben notabene een filmpje over sharing gemaakt. Vind het toch wel jammer van tweakers om het zo te plaatsen (eveneens met andere artiklen over PS4 en XBone). Maar goed alles voor de kliks toch
k-city schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:43:
[...]
Dus volgens jou redenering kan je de sharebutton ook niet gebruiken toch? Staat namelijk expliciet inde voorwaarden. Officieel is het dus zo. Shareknop kan je er net zo goed uithalen dus.
Door de sharebutton te plaatsen geven ze jou in feite toestemming om het te delen. Hier betreft het echter kleine stukjes."6.2. You must not use Software commercially, broadcast it, charge for its use or make other public performance of it without express permission from us"
Verder gaat die pasage meer over commercieel gebruik. Als jij je killstreak in CoD/BF4 opneemt en online zet via de sharebutton verdien je, in de meeste gevallen, er geen geld mee.
Dit geld waarschijnlijk meer voor TV stations die niet zomaar een BF4 toernooi mogen opzetten en dit voledig gaan uitzenden.
Echter zullen die weer sponsoren zoeken en als ze de PS3/4 gebruiken, is Sony een sponsor en hebben ze alsnog toestemming
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Vraag me af hoe ze dit met Twitch gaan doen, waar bij grote jongens wel degelijk 'een commercieel aspect' om de hoek komt kijken (specifiek subscriben op een channel voor pro mogelijkheden, waar de streamer een deel van krijgt). Nu zullen de grote jongens toch geen directe stream gebruiken (je hebt dan geen overlay/borderinfo), maar op top avonden zie je nu Twitch al moeite hebben, zal nog wel erger worden als de consoles er zijn.L1nt schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:18:
Door de sharebutton te plaatsen geven ze jou in feite toestemming om het te delen. Hier betreft het echter kleine stukjes.
Verder gaat die pasage meer over commercieel gebruik. Als jij je killstreak in CoD/BF4 opneemt en online zet via de sharebutton verdien je, in de meeste gevallen, er geen geld mee.
Dit geld waarschijnlijk meer voor TV stations die niet zomaar een BF4 toernooi mogen opzetten en dit voledig gaan uitzenden.
Echter zullen die weer sponsoren zoeken en als ze de PS3/4 gebruiken, is Sony een sponsor en hebben ze alsnog toestemming
We zijn het er dan toch over eens?L1nt schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:18:
[...]
[...]
Door de sharebutton te plaatsen geven ze jou in feite toestemming om het te delen. Hier betreft het echter kleine stukjes.
Waar staat dat ze dat actief gaan doen? Dat vereist nl. een internetaansluiting en dat was expliciet niet wat ze gingen doorvoeren, daarom kun je ook je game uitlenen door gewoon de disk te geven. Immers, als je wel je disk kunt uitlenen, hoe kun je dan voorkomen dat men het gaat verkopen? Dat kan dus niet.McBoom schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:04:
Je kan nog zoveel vinden, maar als Sony (of MS) je game (disc of DL) hard koppelt aan je user account kan je hoog of laag springen, maar verkopen zal niet gaan. De fysieke disc misschien wel, maar niemand die 'm wil kopen.
Ach, bijna iedere EULA heeft deze clause. Office mag je ook niet doorverkopen, om maar wat te noemen. Maar ach, daar hoor je de heren xbox fans niet over.Er kan natuurlijk ook actief gejaagd worden op v&a sites die een legertje advocaten in hun nek krijgen zodra er een advertentie op staat die een game aanbiedt. En dan wordt het alleen het prikbord bij de lokale supermarkt
[ Voor 8% gewijzigd door EfBe op 11-11-2013 12:43 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Toch blijft voor mij wel gelden:
1. betere hardware/performance, ook met het oog op de toekomst
2. 29-11 beschikbaar
3. 100,- goedkoper
Blijven voor mij nog altijd de 3 redenen waarom ik een PS4 boven de XB1 verkies.
Zijn nou net drie dingen die mij persoonlijk wat minder boeienKaap schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:38:
Er is dus nu de laatste 2 weken veel nieuws met een negatief tintje over Sony en zijn PS4.
2. 29-11 beschikbaar
3. 100,- goedkoper
Blijven voor mij nog altijd de 3 redenen waarom ik een PS4 boven de XB1 verkies.
En dat is het aan het eind van de rit, een eigen keuzeKaap schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:38:
Zoals 95% van de nieuwsberichten rondom de next-gen toch?Cyrso schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:00:
Dus 't is weer een gevalletje van sensationalistische paniekzaaierij en behoefte aan clicks..?
Xbox

Niets nieuws dus, net zoals op DVD's en Blu-Ray films ook gevraagd wordt om het materiaal niet te verhuren, te kopiëren en/of te verkopen zonder toestemming van de rechthebbenden van het beschermd materiaal en dat je in geen gevallen eigenaar bent van het filmmateriaal.
DRM-restricties zijn er ook niet en wettelijk mag je in principe je licentie verkopen en dus je disc verkopen. Zelfde geval bij de Playstation games en dat heeft dus ook blijkbaar ook meermaals in de gebruikersvoorwaarden gestaan, terwijl je alsnog gewoon tweedehands kon doorverkopen en games uit kon lenen.
En toch suggereren hier weer mensen dat Sony dezelfde restricties wil introduceren.. Dat is pure FUD, ze hebben daar bij Sony ook zelf wel duidelijk ondervonden (tijdens E3) dat ze net veel zielen aan hun kant hebben geschaard door net niet dergelijke restricties door te voeren en dat Microsoft onder vuur heeft gelegen... Waarom zouden ze dat plotseling opnieuw invoeren als ze daardoor net een positief imago hebben gekregen ten tijde van de E3?
Niets meer dan paniekzaaierij van Tweakers. Ja, ik noem het paniekzaaierij, omdat het duidelijk een ongeïnformeerd artikel is geschreven zonder kennis van zaken, context, zonder research te hebben gedaan naar de gebruiksovereenkomsten van vroegere jaren toen doorverkoop gewoon werd toegestaan, enzovoort.
Oftewel was Tweakers hongerig naar clicks en hebben ze dit daarom in het lang en breed overtrokken.
Verwijderd
Waarom maak jij je hier zo druk om ? Sony heeft al 1000x gezegd dat used games gewoon kunnen op de ps4 (was zelfs een slide in de E3 presentatie).Bullet NL schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:21:
[...]

Je reactie op dit "nieuws feit" spreek echt boekdelen...
Xbox
Mogelijk krijgen we vandaag trouwens de eerste PS4 games reviews.
[ Voor 143% gewijzigd door Cyrso op 11-11-2013 13:30 ]
Zoals? De meeste geruchten over MS bleken achteraf toch waar te zijn.BM schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:23:
Vind het toch opvallend dat de 'Sony fans' er nu zo fel op reageren dat een 'onjuist' bericht geplaatst word. Toen er negatieve en onjuiste berichten over MS de wereld in geslingerd werden, werden ze als zoete koek geslikt als waarheid. Nu het andersom gebeurd is de wereld te klein
Dat ze hun hele always online en dergelijke terug hebben moeten draaien zegt wel genoeg lijkt me.
[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 11-11-2013 13:27 ]
PSN id: NL_SToRM
[ Voor 4% gewijzigd door Johan tb op 11-11-2013 13:32 ]
Storm in een glas water

1. Betere hardware ben ik het mee eens, dat is een feit, betere performance met het oog op de toekomst moet ik nog zien, grafisch waarschijnlijk wel maar alles eromheen moeten we nog maar eens bekijken over pak hem beet een jaartje.Kaap schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:38:
Er is dus nu de laatste 2 weken veel nieuws met een negatief tintje over Sony en zijn PS4.
2. 29-11 beschikbaar
3. 100,- goedkoper
2. Krijg mijn Xbox One 22-11 op de mat geslingerd, weekje eerder dan PS4 dus dat is een goed argument voor mijn keuze
3. Met spellen van €70,- en hoger kan ik van die €100,- niet wakker liggen.
Maar hey, het is jouw keuze, afgezien van de betere hardware vind ik de argumenten persoonlijk niet zo heel sterk, desalnietemin veel plezier de 29e

Na al het negatieve (en vooral ook feiten) nieuws voor xbox pakken ze nu alles aan om dit (zonder background story te checken) neer te zetten als sony is ook slecht bla bla bla.
Ik heb ook het gevoel hierbij dat ze een beetje wanhopig aan het zoeken naar negatieve punten om voor hunzelf de aankoop van een xbox one meer te rechtvaardigen.
Kan zijn dat ik compleet ernaast zit(hoop ik ook want zou beetje sneu zijn) maar het gevoel heb ik wel.
Maar denk dat het voornamelijk te maken heeft met de honger naar next gen, en dat nu al het nieuws extra wordt uitvergroot.
Vrijdag is amerika aan de beurt en dan gaan we zien wat sony allemaal wel en niet waar gaat maken.
Heb er zin in
Niets is anders de andere kant, maar dan om die andere de grond in te trappen.v8power67 schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:31:
Ik heb ook het gevoel hierbij dat ze een beetje wanhopig aan het zoeken naar negatieve punten om voor hunzelf de aankoop van een xbox one meer te rechtvaardigen.
Kan zijn dat ik compleet ernaast zit(hoop ik ook want zou beetje sneu zijn) maar het gevoel heb ik wel.
Beetje hoe jij met GT en FM omgaat
Hoe ik met GT en FM om ga ??SinergyX schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:36:
[...]
Niets is anders de andere kant, maar dan om die andere de grond in te trappen.
Beetje hoe jij met GT en FM omgaat
Enlighten me ??
Ik trap fm of gt geen van beide de grond in?
Als ik iets post qua nieuws (positief of negatief) dan is dat dus meteen de grond in trappen ??
Ik doe dit bij zowel gt als fm hetzelfde dus vraag me toch af hoe je dit wil gaan uitleggen....
[ Voor 29% gewijzigd door v8power67 op 11-11-2013 14:43 ]
Overigens is het voor mij persoonlijk niet zo'n big deal. Ik koop mijn games nooit tweedehands en heb nog nooit een game verkocht. Niet voor de GameCube, niet voor de 360 en ben dat ook niet van plan op de PS4. Voor mensen die dat wel doen is het zuur maar laten we maar eerst eens kijken in hoeverre het klopt. Gezien de reacties dat dit ook in boekjes van PS3 games staat lijkt het (voorlopig) een storm in een glas water.
PSN: Finally_Chris
Precies zoals ik het zeg, niets bijzonder aan. De een zoek je de negatieve punten om het slechter te laten lijken dan dat het is, de ander de positieve punten om het beter te laten lijken dan het is. En dat is per saldo precies hetzelfde wat hier gebeurd tussen de consoles.v8power67 schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:41:
Ik doe dit bij zowel gt als fm hetzelfde dus vraag me toch af hoe je dit wil gaan uitleggen....
(het was btw geen aanval, maar een voorbeeld met soortgelijke strekking, terwijl beide games/consoles einde van de rit gelijk zijn en het eigen keuze is welke van de 2).
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 11-11-2013 14:47 ]
Ik zoek niets, ik lees het op sites en post het, van beide games.SinergyX schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:47:
[...]
Precies zoals ik het zeg, niets bijzonder aan. De een zoek je de negatieve punten om het slechter te laten lijken dan dat het is, de ander de positieve punten om het beter te laten lijken dan het is. En dat is per saldo precies hetzelfde wat hier gebeurd tussen de consoles.
(het was btw geen aanval, maar een voorbeeld met soortgelijke strekking, terwijl beide games/consoles einde van de rit gelijk zijn en het eigen keuze is welke van de 2).
Heb met release van gt5 toen ook hetzelfde gedaan hier op forum, en was toen ook haast niet meer welkom. Dus ik heb geen haat tegen de een of meer liefde voor de ander. Ik kies de game die beter bij mij past qua features. Is dat forza is het forza, is het zoals nu GT dan is het gt.(voornamelijk omdat het me 500+ euro bespaart die ik momenteel wel anders kan besteden)
[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 11-11-2013 14:52 ]
Verwijderd
€70 is de advies prijs. Dat is nu ook al het geval voor ps3. In de praktijk betaal je dit natuurlijk niet. Ps3 games zijn gewoon even duur als x360 games. Dat zal next-gen waarschijnlijk niet anders zijn.justifire schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:22:
[...]
3. Met spellen van €70,- en hoger kan ik van die €100,- niet wakker liggen.
Maar hey, het is jouw keuze, afgezien van de betere hardware vind ik de argumenten persoonlijk niet zo heel sterk, desalnietemin veel plezier de 29e
Daarom zijn het ook mijn argumentenjustifire schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:22:
[...]
Daarom geef ik je ook even mijn (tegen-)argumenten
Ik ga volledig digitaal dus in de praktijk zijn dit wel degelijk de prijzen die ik betaal.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:55:
[...]
€70 is de advies prijs. Dat is nu ook al het geval voor ps3. In de praktijk betaal je dit natuurlijk niet. Ps3 games zijn gewoon even duur als x360 games. Dat zal next-gen waarschijnlijk niet anders zijn.
Waarom zou je in hemelsnaam digitaal gaan.justifire schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:24:
[...]
Ik ga volledig digitaal dus in de praktijk zijn dit wel degelijk de prijzen die ik betaal.
Nadelen:
- hoge prijs
- harde schijf zeer snel vol (games gemiddeld 40-50 GB).
- niet kunnen doorverkopen
Voordelen:
- geen schijfje verwisselen.
Ps4/switch gamer
Als ik eerlijk ben vind ik digitaal gamen alleen op de PC nuttig, omdat je daar vaak zoveel platformen hebt dat prijzen vaak redelijk blijven t.o.v. een DVD-tje in de winkel. Ook acties op Steam en dergelijke zijn altijd heel scherp.NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:31:
[...]
Waarom zou je in hemelsnaam digitaal gaan.
Nadelen:
- hoge prijs
Voordelen:
Voor wat betreft consoles heb ik eigenlijk alleen de digitale releases van PSN only games (of Xbox Live games, toen ik nog een Xbox 360 had). Die zijn vaak nog wel betaalbaar. Als ik in de huidige generatie kijk wat bijv. GTA V moet kosten, dan heb ik hem toch voor 21,50 minder gekocht... Vind het een te groot verschil om digitaal te gaan.
Heb sinds een jaartje veel digitaal gespeeld en gekocht op Live. Dat beviel me enorm goed. Ik wil zeker bij launch volledig digitaal gaan (ivm beschikbaarheid x1 games). Wellicht dat ik een korte SP game wel fysiek koop om hem daarna weer snel te verkopen. Maar denk dat ik de meerderheid ook digitaal ga kopen.NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:31:
[...]
Nadelen:
- hoge prijs
Voordelen:
kun je best rijk van worden denk
hoe dan ook ik heb zin in de nextgen consoles! te beginnen met de ps4!
en volgend jaar de xbone
komt maar op greatness!
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Dit dus !NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:31:
[...]
Voordelen:
Zo heerlijk om een game te spelen, invite te krijgen van een vriend en meteen in te kunnen springen.
Zeker met meerdere consoles in huis erg fijn
Dit topic is gesloten.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
Gerucht plaatsen? Lees eerst dit.
Persoonlijke aanvallen en 'getroll' zijn ongewenst!