EnigmaNL schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:11:
Ik heb gisteren een Xbox One gekocht bij de Mediamarkt in Meppen. Het apparaat bevalt goed maar een ding zit me dwars. De installatietijden. Is er een reden waarom het installeren van games zo enorm lang duurt? Zit er maar een 100rpm harde schijf in of is de transfer snelheid van de Blu Ray drive gecapped op 1MB/s?
Er zat een gratis downloadcode van Titanfall bij, het downloaden en installeren daarvan heeft de hele avond geduurd

Als je een game aan het downloaden bent, moet je vooral niet ondertussen wat gaan spelen. Want dan gaat ie in "background download modus" wat daardoor echt heel lang duurt. Gewoon alles even quitten en dan is ie in een kwartiertje wel binnen.
Verder is het zo dat als je een disc in de console doet die aan internet is aangesloten, hij volgens mij via internet gaat zitten downloaden ipv disc. Haal je internetkabel uit je console (of zet je wifi uit) dan zal het plots wat vlotter gaan.
Ik snap zelf ook niet waarom ze dit zo doen, maar irritant is het wel ja.
Over die X1 vs PC vergelijking, mja ik had het wel verwacht. Overigens moet je wel even bedenken dat ze dus hun vergelijkingspc (van 450 pond) ook niet alles op max konden zetten, waardoor ze een iets andere pc hebben gebruikt die dus weer duurder is. Dat maakt het niet echt eerlijk en zorgt ervoor dat het lijkt alsof de pc versie zoveel beter is terwijl ie ook gewoon een redelijk monster nodig heeft voor max-performance+graphics.
Nevertheless zou de X1 wel beter moeten presteren, maar had hij die performance-patch al gehad dan? Volgens mij toch nog niet? Of zat die gewoon bij de launch-download?
Ik heb ook nog effe zitten kijken, maar het lijkt erop dat de source engine sowieso geen engine is met een stabiele fps, dat schommelt bij vrijwel elke game dus lijkt me niet zozeer iets van Titanfall of Xbox One, maar meer van de source engine zelf.
En grafisch vind ik hem anders prima. Zit aardig wat detail in de maps, maar iedereen lijkt zich vooral te richten op de sfeer die het uitstraalt (die vrij gelijk is) ene niet op de daadwerkelijke grafische kwaliteit.
[
Voor 33% gewijzigd door
Martinspire op 16-03-2014 13:00
]