[XBO] Xbox One - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 121 Laatste
Acties:
  • 410.338 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Deem schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:08:
http://www.gametrailers.c...ll-in-one--dashboard-demo

GVD, die kinect integratie gaat best ver, in mijn ogen echt te ver...
Want? Het is te makkelijk om bepaalde zaken op meerdere manieren makkelijk te kunnen doen? Je hebt toch hopelijk ook gezien dat je de hele dash met de controller kan bedienen?

[ Voor 42% gewijzigd door Yaz op 08-11-2013 14:20 ]

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Stefmeister schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:37:
Las net dit semi gerelateerdde nieuws item op NU.nl . 'Elop schrapt mogelijk Xbox en Bing als Microsoft-CEO' Als hier ook maar iets van waar is, is het voor mij een echt 180 met mijn pre-order.
verhaal.
Lijkt me toch een vreemde stap, Elop heeft met Nokia nou niet echt laten zien dat hij de markt snapt.

Maar goed ik ga dit weekend ook eens goed denken wat ik doe, Xbox One laten komen en gaan gamen of Xbox One laten komen en lekker op Marktplaats slingeren voor een vermogen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
Donstil schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:21:
[...]
Xbox One laten komen en lekker op Marktplaats slingeren voor een vermogen.
:N

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op ars technica een hands on met een xbox en de GUI/Kinect :

http://arstechnica.com/ga...rface-and-os-impressions/

Ze gaan door de hele setup heen, inclusief het switchen van profile etc. Staan ook een paar filmpjes tussen, interessant om te lezen/kijken.
The most notable thing about my hour-or-so hands-on demo was how little I actually used a handheld controller. Practically every feature described in this piece was activated by saying "Xbox" followed by a simple command. Yes, a similar feature is already available to anyone with a current-generation Kinect hooked up to their Xbox 360, but it's clear that voice controls are much more fully integrated into the Xbox One interface.

On the Xbox 360, you are generally limited to giving voice commands that correspond to menu options you see on the screen—"If you can see it, say it," as Microsoft marketing puts it. On the Xbox One, there's no such limitation to what you can do with your voice. If I want to load up Internet Explorer, I can say, "Xbox, go to Internet Explorer" from anywhere on the system menu and bring up the Web browser.

Not only that, but voice controls are now a system-level process that runs in the background while you're using an app or game. You can call out, "Xbox, snap friends" while playing a game to bring up your friends list on the side of the screen, without even pausing. Then there are the handy app-specific shortcuts activated by voice commands. "Xbox, watch Comedy Central" let me jump straight to watching the channel even from another app, for instance.

The idea of never having to use a controller to search through menus and sub-screens to find my apps and games seemed pretty appealing after just a few minutes of talking my way through a variety of Xbox One functions. There is a slight, noticeable voice recognition pause of roughly half a second after saying each command, but it didn't seem to get in the way much during the demo (and it seemed shorter than the similar pause on the Xbox 360, in any case).

Accuracy and recognition weren't significant issues, either. In the hour I spent with the Xbox One, I only counted two times where someone had to repeat themselves because the system didn't hear a command, and there were no instances of the system misinterpreting what was said. In fact, the Kinect was sensitive enough that Engineering Manager Jeff Henshaw had to whisper instructions to me ("Try saying [*whisper*] 'Xbox, go home'") so the system wouldn't accidentally pick up his words. It remains to be seen, of course, if this performance can hold up in a noisy living room and not the idealized, faux living room that Microsoft set up.
The ability to pass a live TV input through your Xbox One may seem like a mere convenience, but Henshaw explained that Microsoft wants the Xbox One input on your TV to be the only one you have to use, so you're always connected to the system's suite of services while the system is on. "On other gaming systems, in order to take a quick check on what's on TV, take a Skype call, browse the Web, I have to switch inputs," he said. "And switching inputs is death for gamers, because it cuts them off from their community. As soon as you turn inputs on the TV, you're no longer getting game invites, multiplayer invites, leaderboard change notifications, or invitations of any sort. You are cut off."

Running your TV through the system also gives you access to a voice-activated universal remote through the Kinect. Give a command like "Xbox, volume up" and the Xbox tells the Kinect to send out the appropriate IR signal, which bounces off the walls and objects in the room to head back to your TV, cable box, and/or audio receiver. Tweaking the volume three decibels at a time wasn't all that appealing, but being able to jump to a specific channel simply by saying "Xbox, watch ESPN"—no memorized channel number required—was much more compelling.

Watching TV through the Xbox One also means having access to the system's OneGuide system. Henshaw described this on-screen grid as much better than cable box programming guides that he said were "like vestiges of the cold war," but Microsoft's offering looked pretty similar to my eyes. The OneGuide does offer the ability to quickly jump to the listings for a certain channel with a voice command and to organize favorite channels into a particular section. Video apps are integrated into OneGuide, so you can see new shows available on Hulu Plus or HBO Go alongside live TV listings
conclusie van de reviewer :
Overall, my short time with the Xbox One's system interface made me eager to try the system out in my own home and see if its voice commands and multitasking features could actually make Xbox One the only input I need on my TV. Before the demo, I was leaning toward "no" as an answer to that question, but now I'm leaning a little closer to "yes."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23
Stefmeister schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:37:
Las net dit semi gerelateerdde nieuws item op NU.nl . 'Elop schrapt mogelijk Xbox en Bing als Microsoft-CEO' Als hier ook maar iets van waar is, is het voor mij een echt 180 met mijn pre-order.

Met al het matige nieuws met dingen als 720p launch titels etc, kan ik nu nl nog constant tegen mijzelf zeggen " ach komt allemaal goed, ms heeft geld zat om succes (exclusives) te kopen en het syteem softwarematig nog beter te maken" als ze echter hun handen eraf trekken is het echt een heel ander verhaal.
Elop heeft Nokia voor een appel en ei verkocht aan MS, maar denk nu echt dat hij het niet snapt. Met deze uitspraak jaagt hij heel maar dan ook heel veel mensen bij MS tegen zich in het harnas.

En vergeet niet, Bill Gates die zelf ook nog steeds bij MS betrokken is heeft onlangs nog gepleit voor het belang van een game console divisie. Al was het maar dat omdat ze via deze manier meer gamers te pakken krijgen dan via de PC.

Elop laat zien dat hij het bedrijf MS niet begrijpt, hij gokt op mobiel en andere office diensten.

Elop = ;w

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:39
op joystiq.com kwam ik zojuist deze lijst tegen met de verschillende media apps per regio. Wellicht intressant mbt de regio keuze die we straks moeten maken tot de one pas echt uit is hier.

Ierland (4) komt er best karig vanaf in ieder geval ivm UK (13) en USA (19)

[ Voor 10% gewijzigd door Stefmeister op 08-11-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Voor de mensen die ook die UI video gezien hebben met Marc en Yussuf. Ik vroeg me iets af:

Bij die Upload Studio, net voor ge upload kunt ge Name & Tag doen. Waarom is dit niet automatisch? Kinect herkent ons toch en weet toch dat we daar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefmeister schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:02:
op joystiq.com kwam ik zojuist deze lijst tegen met de verschillede media apps per regio. Wellicht intressant mbt de regio keuze die we straks moeten maken tot de one pas echt uit is hier.

Geen BBC i player in de UK echter, das wel jammer, die gebruik ik nogal eens op mijn 360. wel 4oD en channel 5, maar geen van de andere tv kanalen, das wel een beetje een misser, hopen dat het later nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
X-Fighter schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:11:
Voor de mensen die ook die UI video gezien hebben met Marc en Yussuf. Ik vroeg me iets af:

Bij die Upload Studio, net voor ge upload kunt ge Name & Tag doen. Waarom is dit niet automatisch? Kinect herkent ons toch en weet toch dat we daar zijn?
Name misschien wel maar tags is wat lastiger. Misschien wil jij wel een serie films maken van coole akties in GTA6. Dan kan je als Tag "Jump" of "Package" gebruiken of snel de juiste filmpjes te kunnen terug zoeken.

Overigens weet ik niet zeker of ik wel mijn naam in/bij het filmpje wil hebben. Privacy redenen enzo. Goed dat ze de keuze bieden wat mij betreft.

[ Voor 33% gewijzigd door Yaz op 08-11-2013 15:15 ]

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Stefmeister schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:02:
op joystiq.com kwam ik zojuist deze lijst tegen met de verschillende media apps per regio. Wellicht intressant mbt de regio keuze die we straks moeten maken tot de one pas echt uit is hier.

Ierland heeft er 5 (Netflix en TED staan op 1 regel)

Als ik die lijst zo zie, dan kunnen we hier in Nederland straks in ieder geval rekenen op:
Twitch
TED
Netflix
Machinima
Misschien Eurosport

Hopelijk zien bedrijven als RTL en de NOS ook nog brood in een Xbox One app, want dan kunnen we ook uitzendinggemist en RTLgemist verwachten.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Inderdaad! Ik word hier wel enthousiast van. Als je alleen gebruik maakt van je TV en Xbox en weinig TV kijkt, vind je dit allemaal misschien onnodige troep, maar in een gezinssituatie heb je als gamer ineens heel wat pluspunten om je familie over te halen om een Xbox One te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Yaz schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:13:
[...]

Name misschien wel maar tags is wat lastiger. Misschien wil jij wel een serie films maken van coole akties in GTA6. Dan kan je als Tag "Jump" of "Package" gebruiken of snel de juiste filmpjes te kunnen terug zoeken.

Overigens weet ik niet zeker of ik wel mijn naam in/bij het filmpje wil hebben. Privacy redenen enzo. Goed dat ze de keuze bieden wat mij betreft.
Ja ik wist niet precies wat ze met taggen bedoelde :) Dacht gewoon aan Facebook wat dan ook nametaggen is. Maarja Taggen gaat moeilijker, en je hebt wel gelijk dat ze de keuze aanbieden, ik vroeg me gewoon af, dat als ik wil kiezen om de vriend naast me te verbinden, ik die naam moest gaan type of hij hem herkent.

Trouwens zeer nice (wel lang) artikel:

http://www.theverge.com/2...take-over-the-living-room

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja he er zijn gewoon kopers die geen "moeite" willen doen voor import en liever wat meer betalen.

Ik zie niet echt in wat daar fout mee is. Waarom zou ik dat gratis doen voor een vreemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Donstil schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:29:
[...]

Ja he er zijn gewoon kopers die geen "moeite" willen doen voor import en liever wat meer betalen.

Ik zie niet echt in wat daar fout mee is. Waarom zou ik dat gratis doen voor een vreemde?
Dat is een heel ander verhaal dan het 'voor een vermogen' online te zetten. Maar dan nog, zaken kopen, puur om ze vervolgens voor veel geld te verkopen vind ik een belachelijke praktijk. Of dat nou over consoles of concertkaartjes gaat, ik vind het geen stijl.

Maar goed, dat gaat wel erg offtopic.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BM schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:00:
[...]

Dat is een heel ander verhaal dan het 'voor een vermogen' online te zetten. Maar dan nog, zaken kopen, puur om ze vervolgens voor veel geld te verkopen vind ik een belachelijke praktijk. Of dat nou over consoles of concertkaartjes gaat, ik vind het geen stijl.

Maar goed, dat gaat wel erg offtopic.
Ooh maar daar koop ik hem ook niet voor. Weet oprecht nog niet of ik hem hou of niet.

Er komen steeds meer negatieve punten aan het licht wat me nu een beetje tegen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Chevalric schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:17:
[...]

Ierland heeft er 5 (Netflix en TED staan op 1 regel)

Als ik die lijst zo zie, dan kunnen we hier in Nederland straks in ieder geval rekenen op:
Twitch
TED
Netflix
Machinima
Misschien Eurosport

Hopelijk zien bedrijven als RTL en de NOS ook nog brood in een Xbox One app, want dan kunnen we ook uitzendinggemist en RTLgemist verwachten.
Pathe zal ook wel snel met een app komen lijkt mij.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackwaterEl1te
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-01 10:08
Ik heb op de microsoftstore.de mijn prepaid CC gebruikt.
Mijn vraag is wanneer moet het geld op de kaart staan?
Dacht aan om de credit kaart op te waarderen rond de 20ste.
Vind het niet een prettig gevoel als er zoveel geld op de credit kaart staat voor een lange rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Vraagje: Mijn locatie is België, momenteel gebruik ik UNLocator voor Netflix US.
Indien ik die DNS ook zou nemen voor m'n Xbox One, gaat Xbox een nieuwe aangemaakte account dan als US-zijnde registreren. Zoja ben je zo toch altijd beter af qua prijs voor dlc, toegang streaming etc. Ben serieus aan het twijfelen om dit uit te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17
Zes maanden gratis Skype minuten op de Xbox One

Terry Farrell, senior product manager bij Xbox, heeft in een behind-closed-doors meeting laten weten dat Xbox One gebruikers gratis Skype minuten zullen krijgen om te kunnen communiceren met vaste en mobiele nummers.

Gedurende zes maanden, nadat de applicatie voor de eerste keer wordt gestart, krijg je iedere maand 100 gratis minuten. Ongebruikte minuten zullen beschikbaar blijven.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huyanglee schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:09:
Vraagje: Mijn locatie is België, momenteel gebruik ik UNLocator voor Netflix US.
Indien ik die DNS ook zou nemen voor m'n Xbox One, gaat Xbox een nieuwe aangemaakte account dan als US-zijnde registreren. Zoja ben je zo toch altijd beter af qua prijs voor dlc, toegang streaming etc. Ben serieus aan het twijfelen om dit uit te proberen...
Ik ben bang dat ik een ban krijg op Xbox Live. Weg geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:25
BlackwaterEl1te schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:00:
Mijn vraag is wanneer moet het geld op de kaart staan?
Dacht aan om de credit kaart op te waarderen rond de 20ste.
Vind het niet een prettig gevoel als er zoveel geld op de credit kaart staat voor een lange rijd.
Mij hebben ze verteld dat ze gaan proberen afschrijven op launch day, voordat je pakket aan UPC wordt aangeboden.

Overigens kun je gewoon met het 0800 nummer van microsoftstore.nl bellen met je vragen over je bestelling bij de .de store, die kunnen alles gewoon inzien.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Ben benieuwd wanneer Amazon.de gaat verzenden.
Een dag voor release zou mooi zijn :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Aangezien wij nu Xbox One kopers nu een code gaan krijgen voor FIFA te downloaden, kan ik er dan vanuit gaan dat we online codes kunnen gaan kopen voor games digitaal? Is dat eigenlijk nu al bij de Xbox 360? Ben me hier niet van bewust, en zou denken dat games goedkoper kunnen zijn buiten Microsoft hun eigen marketplace, maar wil ze wel digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
X-Fighter schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:31:
Aangezien wij nu Xbox One kopers nu een code gaan krijgen voor FIFA te downloaden, kan ik er dan vanuit gaan dat we online codes kunnen gaan kopen voor games digitaal? Is dat eigenlijk nu al bij de Xbox 360? Ben me hier niet van bewust, en zou denken dat games goedkoper kunnen zijn buiten Microsoft hun eigen marketplace, maar wil ze wel digitaal.
Ja daar kan je van uit gaan, is momenteel op de x360 ook al zo.
Verschil gaat zijn dat alle games op release digitaal aanwezig zijn itt xbox360 waar maar een bepaald gedeelte van de games digitaal beschikbaar is.
Denk dat als dat op orde is er wel meer shops codes gaan verkopen dan momenteel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Het enige wat mij ervan weerhoud om spellen digitaal aan te schaffen is de prijs. Als ik €30 moet betalen voor een digitale game en ik kan 'm voor een tientje uit de bak bij Bart Smit vissen is voor mij de keus gauw gemaakt. Mochten de winkelketens kaarten gaan verkopen met de daarbij behorende concurerende prijzen ben ik wel gauwer geneigd om digitaal te gaan. Er blijven games die ik het liefst fysiek aanschaf, zoals FM (LCE) of andere collectors editions/GotY versies van goede games. FM is ook de enige game waarvoor ik de volle mep geef, voor de rest ben ik een cheap ass gamer, bij 10-15€ moet het over het algemeen wel ophouden. :P Zal bij de One eerst nog niet gebeuren, maar dat is dan niet anders.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkside one
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2021
Een gast in de US heeft gisteren zijn Xbox One opgestuurd gekregen! Foutje van Target (US retailer) en blijkbaar kun je in de US nu ook Cod Ghosts (X1versie) kopen bij Gamestop. Die gast heeft dus de laatste 6 uur een shitload aan info en pics getweet. Hij heeft ook een unboxing video gepost op YouTube, alleen is die video helaas vannacht eraf gehaald na klacht van Msoft. Na ongeveer 200 tweets met pics en info heeft msoft zijn gloednieuwe xbox one gebanned! Dus check zijn twitter account moonlightswami voor deze shitload aan pics etc.

Hier alvast een paar pics:

http://twitter.com/Moonli...98972250583748608/photo/1
http://imgur.com/a/nbwZG
http://gyazo.com/0525a9362e138e946053750f17fe1f07
http://gyazo.com/e3e477bb001822fd19460d52abeb5daf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de day one patch was ook beschikbaar. 500mb is deze. Duurde bij hem 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkside one
Je kunt bij 50% installatie vd game al spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkside one schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:25:
Je kunt bij 50% installatie vd game al spelen :)
Jammer dat we niet weten hoe het met downloaden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkside one
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:30:
[...]

Jammer dat we niet weten hoe het met downloaden zit.
Ik koop mijn games de 22e in Duitsland en heb Dead Rising 3 en Ryse op preorder staan bij amazon in UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkside one schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:35:
[...]

Ik koop mijn games de 22e in Duitsland en heb Dead Rising 3 en Ryse op preorder staan bij amazon in UK.
Be ready for green blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Jammer dat de prijzen van de games er niet bij staan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkside one
Denk niet dat ik bij Cod Ghosts green blood ga zien en zeker niet bij Forza5 :+
Heb de 'bloody' games in de UK besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
Schijnbaar had iemand een X1 thuis en werkend :)

After getting his Xbox One early due to a quite fortunate shipping mistake by retailer Target, twitter user Moonlightswami has been sharing basically everything you may want to know about Microsoft’s upcoming console over the last few hours.

Here’s what we learned so far. Of course keep in mind that part of the data included here is colored by Moonlightswami’s personal opinion, so you’ll have to weigh it accordingly.
◦A cold boot (from off to operational) takes 17 seconds. It was timed with a stopwatch.
◦loading an installed game (Call of Duty: Ghosts) takes between 15 and 20 seconds.
◦The console “looks solid, feels heavy, great quiet fan, good ports. Doesn’t look flimsy at all like 360.”
◦The controller “is very interesting. The triggers are firmer and don’t go down as much as 360, LB and RB are bigger, thumbsticks grippier.”
◦Downloading the day one patch took 2 minutes with Moonlightswami’s internet connection that features 65 Mb/s downstream.
◦The update started as soon as the console was booted up.
◦Clothing options for the avatar transferred over from the Xbox 360 seamlessly.
◦Both the console and the power brick are very quiet while operating.
◦After a few hours of operation the console was “a bit warm, but not hot,” still quiet.
◦The power brick itself was “barely warm” after three hours.
◦It took about 30 minutes to fully install Call of Duty: Ghosts, which is a 49 GB installation.
◦Games are playable after they are past 50% installation.
◦Installation started automatically as soon as the disc was inserted.
◦Kinect voice commands are very responsive. Moonlightswami had to repeat them only when they were uttered too quietly or there was too much noise.
◦Apparently it even detected correctly the voice of a friend via Skype on Moonlightswami’s PC.
◦Holding the Xbox button on the controller pressed brings up options to turn off the system or the controller.
◦There’s only Online and Offline status available, no busy or away.
◦Music and TV Apps available are: Audio CD player, Hulu, Skype, Blu-Ray Disc, Netflix, Skydrive, NFL.
◦Power brick label: Input 100V-127V 4.91 A, 50/60 GHz. Output 127V 17.9 A 5VSB 1.0A (output 127V seems to be a typo by the manufacturer).
◦Video options: Resolution: 1080p or 720p, HDMI or DVI, Color Depth: 24 30 or 36 Bits per pixel, TV RGB limited or PC RGB full
◦Audio options: HDMI: Stereo uncompressed, 5.1 uncompressed, 7.1 uncompressed, DTS digital surround. Optical: Stereo uncompressed, DTS Digital surround.
◦Kinect’s cord is 6 feet long, HDMI cable is 5 feet, the power cord is quite long as well.
◦The start dashboard has three tabs: Pins, Home and Store.

Unfortunately the stream of information was halted because Microsoft acted on it and banned the console. That’s quite unfortunate, even if predictable.

En een aantal andere linkjes:

Gamerpictures: http://www.dualshockers.c...rly-theres-a-ton-of-them/
Veel screenshots: http://www.dualshockers.c...-showing-ui-and-features/

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-11-2013 10:02 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Het zal dan wel een behoorlijk solide apparaat zijn, want ik vind de 360 er allesbehalve 'flimsy' uitzien en aanvoelen. :P Ik heb zelf nog een Elite, maar de Slim voelt ook niet goedkoop aan, met de Stingray heb ik nog geen ervaring...

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Hmmm 49 GB instal voor Ghosts, dan is die 500 GB harddisk zo vol.
Dan word dat misschien toch een issue met digitale downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik weet niet hoeveel games jij 'door elkaar' speelt, maar 500GB is voor mij vooralsnog voldoende. En met een komende update word ook nog support voor externe harddisks toegevoegd, dus dan zou dat helemaal geen issue meer mogen zijn.

En trouwens, ook games uit de winkel worden geinstalleerd, dus of je ze nu download of niet, die 49GB ben je toch wel kwijt ;)

Dat CoD 49GB inneemt, geeft voor mij alleen maar aan dat ze het gebrek aan goeie engine proberen te compenseren met grote textures :)

[ Voor 15% gewijzigd door BM op 09-11-2013 13:44 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Je kan externe harddisk aankoppelen he. Maar uiteindelijk kan dit wel een probleem worden ja, zelfs al heb je er eentje van 2TB, dan nog kan je "maar" 50 games installeren. Eigenlijk nee 50 is meer dan genoeg, zoveel heb ik er nu zelfs niet :)

Ik denk dat trouwens dat 50GB wel beetje van de uitschieters zijn, er zijn er nu ook van 35-40GB zijn

[ Voor 17% gewijzigd door X-Fighter op 09-11-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Was het niet zo dat FIFA 14 iets van 8 gig in beslag nam? :)

Vanmorgen nog even naar de saturn geweest voor een router. Tegelijkertijd nog navraag gedaan over die doosjes waarop nog steeds 21 oktober stond voor preorder van bijv Dead Rising 3. De beste man vertelde dat ze nog aan het kijken waren of ze die games ook konden verkopen de 21e en dat ze zelfs aan het kijken waren voor mogelijke verkoop van (import)consoles. Dus dat stemt me best positief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
BM schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:43:
Ik weet niet hoeveel games jij 'door elkaar' speelt, maar 500GB is voor mij vooralsnog voldoende. En met een komende update word ook nog support voor externe harddisks toegevoegd, dus dan zou dat helemaal geen issue meer mogen zijn.

En trouwens, ook games uit de winkel worden geinstalleerd, dus of je ze nu download of niet, die 49GB ben je toch wel kwijt ;)

Dat CoD 49GB inneemt, geeft voor mij alleen maar aan dat ze het gebrek aan goeie engine proberen te compenseren met grote textures :)
Speel er denk zon stuk of 3-4 door mekaar (fighter, shooter, adventure en bijv. een nieuwe game)
Dat is dus geen probleem.
Maar als ik gewoon weer eens zin heb in een spel van de plank, of er komen vrienden over de vloer die een bepaald spel willen spelen dan word het lastig met mijn 16Mb lijntje om even 50 GB binnen te hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
X-Fighter schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:43:
Je kan externe harddisk aankoppelen he. Maar uiteindelijk kan dit wel een probleem worden ja, zelfs al heb je er eentje van 2TB, dan nog kan je "maar" 50 games installeren. Eigenlijk nee 50 is meer dan genoeg, zoveel heb ik er nu zelfs niet :)

Ik denk dat trouwens dat 50GB wel beetje van de uitschieters zijn, er zijn er nu ook van 35-40GB zijn
Handige is dat je op de xbox one moet kiezen tussen of een harddisk (wat nu nog niet ondersteund is) of je fightstick / stuurtje aansluiten op de enige usb poort die aanwezig is 8)7
Dus het kan allemaal wel maar echt handig is het absoluut niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Dat is maar 7 uur? :P

De X1 heeft 3 usb ports?

[ Voor 40% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-11-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
justifire schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:54:
[...]

Handige is dat je op de xbox one moet kiezen tussen of een harddisk (wat nu nog niet ondersteund is) of je fightstick / stuurtje aansluiten op de enige usb poort die aanwezig is 8)7
Usb hub :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
justifire schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:54:
[...]

Achteraan zijn nog 2 poorten, dus je legt gewoon een hard disk op je Xbox en steekt die achteraan in. Dus van voor nog een poort over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Ja dus als iedereen even doorgeeft wat hij/zij op zaterdagavond wil spelen kan ik woensdags beginnen met binnenhalen :P
Zou de Xbox One overweg kunnen met een NAS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
justifire schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:56:
[...]

Ja dus als iedereen even doorgeeft wat hij/zij op zaterdagavond wil spelen kan ik woensdags beginnen met binnenhalen :P
Voor muziek en films kan de Xbox 360 dat alvast wel. Voor games nu met de Xbox One weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
X-Fighter schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:56:
[...]

Achteraan zijn nog 2 poorten, dus je legt gewoon een hard disk op je Xbox en steekt die achteraan in. Dus van voor nog een poort over ;)
Ooh dacht dat enkel de poort aan de zijkant ondersteuning ging bieden voor harddisk (usb3.0) ?

*edit* my bad, Xbox One heeft 3 poorten met usb3.0 ondersteuning :)
2 harddisks met 2 TB moet dan voorlopig wel afdoende zijn :P

[ Voor 16% gewijzigd door justifire op 09-11-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
justifire schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:57:
[...]

Ooh dacht dat enkel de poort aan de zijkant ondersteuning ging bieden voor harddisk (usb3.0) ?
Volgens dit artikel zijn het 3 USB 3.0 poorten. Maar zijn 3.0 poorten niet altijd blauw? Want op de foto lijkt het alvast zwart.

http://www.polygon.com/20...supports-external-storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
justifire schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:57:
[...]

Volgens mij drie 3.0 usb ports.

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_One

Input: Three USB 3.0 Ports and a HDMI port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
X-Fighter schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:43:

Op mijn ps3 heb ik de hele generatie lang niet eens 50 games gedaan.

500gb met een gemiddelde van 25 GB per game is 20 games, zoveel heb ik er op de Ps3 gedaan ongeveer in de afgelopen 6 jaar.
X-Fighter schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:01:
[...]
Maar zijn 3.0 poorten niet altijd blauw?
Nee hoor.
justifire schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:56:
[...]

50 GB downloaden is nog geen uurtje joh.
Gewoon een beetje langzaam het bier klaar zetten en de one haalt je vanzelf in.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 09-11-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Donstil schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:16:
[...]

Op mijn ps3 heb ik de hele generatie lang niet eens 50 games gedaan.

500gb met een gemiddelde van 25 GB per game is 20 games, zoveel heb ik er op de Ps3 gedaan ongeveer in de afgelopen 6 jaar.
Ja ik overdreef, ik heb op 8 jaar tijd, 36 games gespeeld. Nu dat gemiddelde van 25GB komt wel niet. Ik pak 50GB als gemiddelde omdat ik denk dat games nu wel 30GB kunnen zijn, maar over paar jaar niet meer, die gaan denk ik groter worden. Dus pak 50GB * 36 = 1800GB. Weliswaar op 8 jaar tijd, dat valt dus goed mee, gewoon 1 harde schijf van 2TB, gisteren op iBood nog eentje gezien voor maar 40€ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51
waarom zou je games dan altijd op je console laten staan? Alsof je nu nog games van 8 jaar geleden op je PC hebt geinstalleerd staan :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
SinergyX schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:34:
waarom zou je games dan altijd op je console laten staan? Alsof je nu nog games van 8 jaar geleden op je PC hebt geinstalleerd staan :P
Ja wrs eerder dat ik ze verplaats naar een HDD met "Old games" op. Wil niet dat als ik na 2 jaar plots terug iets wil spelen (dit jaar nog eens CoD 2 gespeeld) dat ik het terug moet downloaden en installeren. Lijkt me zo vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Donstil schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:16:
[...]
50 GB downloaden is nog geen uurtje joh.
Gewoon een beetje langzaam het bier klaar zetten en de one haalt je vanzelf in.
En ik denk dat in de toekomst games wat meer geoptimaliseerd op de marketplace zullen komen. Nu hebben sommige games nog 75% download nodig om te starten, dat percentage zal ook nog wel zakken :)
uchiha tijntje schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:50:
De beste man vertelde dat ze nog aan het kijken waren of ze die games ook konden verkopen de 21e en dat ze zelfs aan het kijken waren voor mogelijke verkoop van (import)consoles. Dus dat stemt me best positief. :)
Dat zou mooi zijn :)
X-Fighter schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:57:
[...]

Voor muziek en films kan de Xbox 360 dat alvast wel. Voor games nu met de Xbox One weet ik niet.
Geloof dat in de nieuwsberichten rondom Xbox Music van afgelopen week stond dat je ook eigen muziek aan de collectie kunt toevoegen. Neem aan dat ik dan geen usb stick hoef te gebruiken, maar gewoon een map op m'n NAS kan toevoegen :)

[ Voor 22% gewijzigd door BM op 09-11-2013 15:45 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 17:08
Major Nelson to the rescue.
@Moonlightswami Love to know more about what happened w/ your console. Can you follow and DM me and I'll get this sorted out? Thanks.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
wbt de digitale downloads ben ik ook wel benieuwd of de games hetzelfde zullen zijn als de disc versies.
Weet dat Skyrim destijds op Marketplace kleiner van formaat was en ze de texturekwalitiet naar beneden hadden geschroefd.
Dit hebben ze later wel weer gepatched overigens.
Hoop dat ze bij deze generatie de download-grootte niet gaan limiteren en alles gewoon identiek is aan de de disc-versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben ik trouwens de enige die 17 sec boottijd teleurstellend vindt? Mijn bejaarde pc boot Windows 8 nog sneller.

Ok misschien licht overdreven maar ik had eigenlijk vrijwel instant-on techniek verwacht, 5 sec max.

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 09-11-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat komt omdat alles wat je ziet negatief is, spellen, f1, xbox, etc. etc. :D

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je bij een geimporteerde xbox one uit Duitsland en als je je regio op bijv Ierland zet om spellen te kopen (bijv Killer Instinct) of je deze downloads dan behoud als ik mijn regio straks als de xbox one in NL uit is terugzet?

En ik zoek een plek voor de 1 year gold membership Xbox live met shadow jago, in US is ie al te koop bij Best Buy, in Europa al gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Phusebox schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 22:00:
Ben ik trouwens de enige die 17 sec boottijd teleurstellend vindt? Mijn bejaarde pc boot Windows 8 nog sneller.

Ok misschien licht overdreven maar ik had eigenlijk vrijwel instant-on techniek verwacht, 5 sec max.
Je start hem op 22 november 1 keer op wat 17 seconden kost. Daarna laat je hem lekker tot 22 oktober 2023 in standby staan waarbij die iedere keer binnen enkele seconden up and running is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-11-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
uchiha tijntje schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 22:21:
[...]

Je start hem op 22 november 1 keer op wat 17 seconden kost. Daarna laat je hem lekker tot 22 oktober 2023 in standby staan waarbij die iedere keer binnen enkele seconden up and running is ;)
Dit.
Elke keer de stekker uit het stopcontact trekken gaat tenslotte ook vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik weet niet meer wat de One standby verbruikt maar het zal voor mij geen common practice worden om dat ding maar steeds standby te laten.

Dat gaat voor mij ook de reden zijn om mijn settop box niet via de One door te lussen want dan heb je 95% van de tijd één apparaat te veel aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:45

Dat is toch de koude boot-tijd neem ik aan. Ik neem aan dat de X1 een resume functie heeft, een beetje zoals de Vita nu heeft, dat je m in slaapstand kan zetten waarbij die nauwelijks energie gebruikt, en wanneer je weer verder wil, zit je binnen drie seconden weer in de game.

Instant-on met koude boot binnen vijf seconden lijkt me welhaast onmogelijk met drie OS'sen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Dat is inderdaad de koude boot tijd. Met de resume functie ben je binnen no time weer gewoon up and running. :) En een X1 een jaar op standby? Wat zou dat kosten? 20 euro max? Dat is het me zeker wel waard om gewoon lekker snel in het dashboard te zitten. En tja, het milieu? Nah. :$

[ Voor 43% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-11-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Sta jij de 22ste nog in Aachen of niet meer? ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 22:15:
Weet iemand of je bij een geimporteerde xbox one uit Duitsland en als je je regio op bijv Ierland zet om spellen te kopen (bijv Killer Instinct) of je deze downloads dan behoud als ik mijn regio straks als de xbox one in NL uit is terugzet?

En ik zoek een plek voor de 1 year gold membership Xbox live met shadow jago, in US is ie al te koop bij Best Buy, in Europa al gespot?
Bedoel je deze?
http://www.game.co.uk/en/...&categoryIdentifier=10203

Ik heb die ook hier besteld...

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes die bedoel ik, ziet er goed uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:20:
[...]

Sta jij de 22ste nog in Aachen of niet meer? ;)
Jawel Ik heb die keuze nu eenmaal gemaakt en daar blijf ik bij. Al heb ik nog steeds twijfels over de hardware. Dat het met de online service wel goed zit en de launch games an sich acceptabel zijn heb ik wel vertrouwen in.

Oh en voor wie nog wat foute Amerikanen in slechte video's met hun xbox one wil zien:

https://www.youtube.com/w...ture=youtube_gdata_player

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 10-11-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Phusebox schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:51:
[...]

Jawel Ik heb die keuze nu eenmaal gemaakt en daar blijf ik bij. Al heb ik nog steeds twijfels over de hardware. Dat het met de online service wel goed zit en de launch games an sich acceptabel zijn heb ik wel vertrouwen in.

Oh en voor wie nog wat foute Amerikanen in slechte video's met hun xbox one wil zien:

https://www.youtube.com/w...ture=youtube_gdata_player
Question is, will it blend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:20:
Dat is inderdaad de koude boot tijd. Met de resume functie ben je binnen no time weer gewoon up and running. :) En een X1 een jaar op standby? Wat zou dat kosten? 20 euro max? Dat is het me zeker wel waard om gewoon lekker snel in het dashboard te zitten. En tja, het milieu? Nah. :$
Ach ik heb een 66" Plasma tv gekocht in 2013, energie doet er dus niet echt toe hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Laatst online: 11-05-2021
Heb mijn keuze tussen PS4/Xbox nog steeds niet definitief gemaakt. Word iets enthousiaster van het online gebeuren van de Xbox en Forza 5 maar het technische aspect baart me dan weer enigszins zorgen.

Gaat een last-minute beslissing worden denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Installatiegrootte van enkele games:

- Assassin’s Creed IV: Black Flag: 20GB
- Call of Duty: Ghosts: 39GB
- Dead Rising 3: 19GB
- FIFA 14: 8GB
- Forza Motorsport 5: 31GB
- Just Dance 2014: 22GB
- Killer Instinct: 2.4GB
- Lococycle: 13GB
- Madden NFL 25: 12GB
- NBA 2K14: 43GB
- NBA Live 14: 9GB
- Ryse: Son of Rome: 34GB
- Skylanders: Swap Force: 15GB
- Zumba: World Party: 24GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
RDMA schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:44:
Heb mijn keuze tussen PS4/Xbox nog steeds niet definitief gemaakt. Word iets enthousiaster van het online gebeuren van de Xbox en Forza 5 maar het technische aspect baart me dan weer enigszins zorgen.

Ik ook, kan niet kiezen :-( . Hoop dat de release van de ps4 vrijdag wat meer inzichten geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
RDMA schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:44:

Welk technische aspect? Er wordt gezegd dat er binnen 2 jaar groot gedeelte in de local cloud gerendered kan worden, en binnen 4 jaar alles sowieso in de cloud. Denk dat dit sowieso het plan was vanaf het begin, het is niet dat ze over paar jaar achter lopen op de PS, eerder voorop denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Laatst online: 11-05-2021
X-Fighter schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:55:
[...]

Welk technische aspect? Er wordt gezegd dat er binnen 2 jaar groot gedeelte in de local cloud gerendered kan worden, en binnen 4 jaar alles sowieso in de cloud. Denk dat dit sowieso het plan was vanaf het begin, het is niet dat ze over paar jaar achter lopen op de PS, eerder voorop denk ik.
Je leest toch steeds vaker dat de PS4 iets krachtiger is dan de XBO. Nu denk ik dat de verschillen tussen beide consoles in de praktijk nihil zullen zijn maar vind het wel jammer, het had mijn keuze gewoon iets makkelijker gemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
RDMA schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:06:
[...]

Je leest toch steeds vaker dat de PS4 iets krachtiger is dan de XBO. Nu denk ik dat de verschillen tussen beide consoles in de praktijk nihil zullen zijn maar vind het wel jammer, het had mijn keuze gewoon iets makkelijker gemaakt. :P
Ja puur hardware is de PS4 krachtiger, maar dat wordt in de toekomst teniet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
X-Fighter schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:09:
[...]

Ja puur hardware is de PS4 krachtiger, maar dat wordt in de toekomst teniet gedaan.
Er zal toch echt, ook de komende jaren, een limiet blijven bestaan in hoeverre je dingen kunt laten renderen door de cloud in combinatie met lokale rendering. Dingen als latency, bandwidth etc. zullen helaas de komende jaren ook blijven bestaan, vooral omdat niet iedereen beschikt over glasvezelverbindingen. Daarnaast kan het niet erg wenselijk zijn als men continu afhankelijk is van verbinding met de cloud servers. Zijn er problemen met de cloud (ja, ook de groten der aarde zoals google, amazon en microsoft hebben daar wel eens last van...) dan blijft de vraag wat er gebeurd met de speelbaarheid van de game. Je kunt dus niet zomaar stellen dat de x1 games dankzij de cloud ineens veeeel mooier gaan worden.

De x1 zal juist een stuk mooiere games krijgen als men de esram cache steeds beter leert uit te buiten. Ik verwacht dat we de eerste resultaten hiervan volgend jaar zullen terugzien in halo 5. De situatie lijkt een beetje vergelijkbaar met de launchgames van de ps3 destijds; die liepen hoofzakelijk op de ppu en rsx, later leerde men de spe's beter in te zetten, zoals bij killzone 2. Bij vooral de x1 multiplatform titels lijkt het erop dat de developers niet erg geoptimaliseerd hebben voor de esram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Lijkt me erg sterk eigenlijk, misschien dat de AI of een andere soort van simulatie in de cloud gaat (Zoals bij SimCity bv) maar grafische kracht gaat echt niet binnen 4 jaar naar de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Trishul schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:48:
[...]

Er zal toch echt, ook de komende jaren, een limiet blijven bestaan in hoeverre je dingen kunt laten renderen door de cloud in combinatie met lokale rendering. Dingen als latency, bandwidth etc. zullen helaas de komende jaren ook blijven bestaan, vooral omdat niet iedereen beschikt over glasvezelverbindingen. Daarnaast kan het niet erg wenselijk zijn als men continu afhankelijk is van verbinding met de cloud servers. Zijn er problemen met de cloud (ja, ook de groten der aarde zoals google, amazon en microsoft hebben daar wel eens last van...) dan blijft de vraag wat er gebeurd met de speelbaarheid van de game. Je kunt dus niet zomaar stellen dat de x1 games dankzij de cloud ineens veeeel mooier gaan worden.

De x1 zal juist een stuk mooiere games krijgen als men de esram cache steeds beter leert uit te buiten. Ik verwacht dat we de eerste resultaten hiervan volgend jaar zullen terugzien in halo 5. De situatie lijkt een beetje vergelijkbaar met de launchgames van de ps3 destijds; die liepen hoofzakelijk op de ppu en rsx, later leerde men de spe's beter in te zetten, zoals bij killzone 2. Bij vooral de x1 multiplatform titels lijkt het erop dat de developers niet erg geoptimaliseerd hebben voor de esram.
Toch denk ik dat dat dat Esram een beetje de ps3 probleem gaat krijgen, als de concurrent het niet heeft, waarom zullen we dan een hoop tijd gebruiken om het goed te implementeren, zeg maar het probleem wat de ps3 had met de CELL processor, leuk dat ie meer kracht heeft, maar als het een stuk lastiger te ontwikkelen is dan voor de xbox360, waarom zullen we dan een hoop moeite doen met omzetten van de code.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

[...]

Maar hoe zie je dit technisch voor je? Gaat een game dan ineens grafisch of ai matig minder worden als je offline speelt zonder internet acces?

Is je verbinding stabiel genoeg om dit te doen? Ik zie dit als een groot pr praatje want ik zie niet in hoe dit technisch gaat werken. Grafisch zou veels teveel data zijn, dat gaan onze zuiderburen met een datalimiet niet leuk vinden. Ook moet je verbinding dan stabiel zijn anders freeze je ineens ingame omdat je de data nog niet binnen hebt van het huisje wat voor je moet staan. Of dat je eerst een low poly count model te zien krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Zie het verschil niet echt tussen de MS Cloud (voor gebrek aan een betere omschrijving) waar wellicht bepaalde onderdelen worden gestreamt en Gaikai, waar volledige games worden gestreamt. Over de eerste zijn heel veel mensen skeptisch en over de tweede is bijna iedereen lovend. En van beiden hebben we nog niets gezien op de nieuwe generatie :) Maar we zullen over een jaar of 2 wel weten wat de cloud ons als gamers oplevert :).

Verder vind ik het echt tof om te zien dat bijna elke preview over het dashboard, de kinect mogelijkheden, de apps, etc positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:57
X-Fighter schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:09:
[...]

Sony heeft ook cloud he dus dat teniet gedaan worden...nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:57
Trishul schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:48:
[...]
De x1 zal juist een stuk mooiere games krijgen als men de esram cache steeds beter leert uit te buiten. Ik verwacht dat we de eerste resultaten hiervan volgend jaar zullen terugzien in halo 5. De situatie lijkt een beetje vergelijkbaar met de launchgames van de ps3 destijds
De 32 MB on-chip RAM gaat je vooral helpen bij het cachen van textures. Voor bv. het draaien van AA op de frame buffer is dacht ik 32 MB al niet eens genoeg. Ik zie het meer als een manier om de bandbreedte verschillen naar ext. geheugen te compenseren (DDR3 vs. GDDR5). Gaan we er mooiere games, lees exclusives... mee krijgen ? Ik betwijfel het....

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
loekf2 schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:00:
[...]

De 32 MB on-chip RAM gaat je vooral helpen bij het cachen van textures. Voor bv. het draaien van AA op de frame buffer is dacht ik 32 MB al niet eens genoeg. Ik zie het meer als een manier om de bandbreedte verschillen naar ext. geheugen te compenseren (DDR3 vs. GDDR5). Gaan we er mooiere games, lees exclusives... mee krijgen ? Ik betwijfel het....
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde dat de X1 exclusives er natuurlijk een stuk beter uit zullen komen te zien in vergelijking met het huidige aanbod. De PS4 exclusives overtreffen op graphics gebied zal lastig worden, omdat de PS4 nu eenmaal 8GB GDDR5 @ 5.5Ghz heeft met 1152 GCN cores. Vooral omdat de launchexclusives nog zijn ontwikkeld met 4GB GDDR5 in beginsel als uitgangspunt... Later kregen de developers te horen dat ze 8GB krijgen. 32MB ESRAM cache is volgens sommige geluiden inderdaad niet voldoende voor een 1080p framebuffer met degelijke AA en shadows/lightning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Is dit topic samengevoegd met het vs topic of begint het hier uit de hand te lopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkside one
Xbox One unboxing video van mr. Moonlightswami die de x1 sinds vrijdag heeft:

YouTube: Xbox One Unboxing!!!!!!!!! More Info to Come!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
jesus, mensen die op YouTube een filmpje willen plaatsen, moeten eerst een cursus 'hoe film ik normaal' volgen :/

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hij verdient er anders gewoon geld mee.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
En dat is de reden waarom hij zo'n retarted filmpje neerzet? Ach ja, reclame, blijft grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

loekf2 schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:00:
Voor bv. het draaien van AA op de frame buffer is dacht ik 32 MB al niet eens genoeg.
Supersampling is al jaren hopeloos achterhaald. En met multisampling bestaat alleen de depth buffer uit meerdere samples per pixel, de framebuffer zelf niet. Nou is een 4x MSAA 32 bits full HD depth buffer nét geen 32MB, maar dan past er dus verder vrijwel niets meer bij. Echter, ook MSAA wordt tegenwoordig niet zo veel meer gedaan - meestal kiest men voor veel goedkopere maar visueel helemaal niet slechtere postprocessing technieken zoals MLAA. Daarnaast hoeft een resource niet in z'n geheel in edram te staan, je kan dus ook gewoon een gedeelte van een texture, rendertarget of depth buffer in edram zetten en de rest in main men.
MeNTaL_TO schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:03:
[...]

Toch denk ik dat dat dat Esram een beetje de ps3 probleem gaat krijgen, als de concurrent het niet heeft, waarom zullen we dan een hoop tijd gebruiken om het goed te implementeren, zeg maar het probleem wat de ps3 had met de CELL processor, leuk dat ie meer kracht heeft, maar als het een stuk lastiger te ontwikkelen is dan voor de xbox360, waarom zullen we dan een hoop moeite doen met omzetten van de code.
Die twee dingen zijn compleet niet vergelijkbaar, het probleem met de cell is veel fundamenteler van aard. Je moet je code er apart voor compilen, en daarnaast kun je niet zomaar het gewone geheugen ermee aanspreken dus je kan ook niet gewoon een willekeurig stuk code op een SPU laten draaien. Het gebruik van edram is veel transparanter, want afgezien van het feit dat je wat management moet doen om verschillende delen op het juiste moment in en uit het edram te DMA'en hoef je eigenlijk verder totaal niets te wijzigen. Een resource dat (gedeeltelijk) in edram staat blijft gewoon hetzelfde resource dat op dezelfde manier geaccessed wordt door de GPU, het komt alleen uit een ander stuk fysiek geheugen.

Ter vergelijking, stel je hebt een port van een game in de meest basale vorm, zonder nog enige optimalisaties, draaiend op resp. de Xbox One en de PS3, en je wilt wat gaan experimenteren met bepaalde what if scenario's voor specifieke optimalisaties. Bij de Xbox One zou je kunnen denken: wat zou de performance win zijn als ik de depth buffer nou in het edram plaats? Dan verander je ergens een vlaggetje bij de betreffende API call waar je de resource alloceert, en klaar ben je. Nog geen minuut werk.

Een vergelijkbaar scenario op de PS3, waarbij je je bijvoorbeeld afvraagt: zou het helpen als ik dit stuk code op een SPU laat draaien? Dan moet je dus die functie lostrekken uit de source file (want hij moet apart gecompileerd worden), de code aanpassen omdat hij niet zomaar bij alle content uit main mem kan, wat betekent dat er eerst allerlei data klaar moet worden gezet zodat het in het lokale 256kB aan geheugen past (waar de code zelf ook nog eens in moet staan) en je wellicht ook nog eens al je datastructuren aan moet gaan passen want gewoon maar pointers over en weer hebben kan niet meer zomaar, etc., etc. Voor het implementeren van dat experiment ben je een week bezig en is je code een teringzooi geworden.

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 11-11-2013 00:14 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou ik ga de kat toch even uit de boom kijken, zo twee weken voor release ben ik eigenlijk helemaal zo positief niet meer als toen ik de pre-order bij Amazon plaatste.

Misschien omdat ik ouder wordt oid maar ik ben nog niet echt weg geblazen tot nu toe. Forza 5 ziet er keurig uit maar lijkt niet baanbrekend genoeg en ook DeadRising 3 (waar ik de concole oa voor haalde) ziet er niet echt super NextGen uit op de hoeveelheid Zombies na.

Ben benieuwd hoe dit gaat na release als er wat meer informatie beschikbaar is.

Mocht ik nog positief verrast worden kan ik altijd nog voor de Forza5 bundle gaan na release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BlackwaterEl1te schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:00:
Ik zie daar niet eens een koop-knop, alleen maar dat ie niet op voorraad is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Donstil schreef op maandag 11 november 2013 @ 00:34:
ook DeadRising 3 (waar ik de concole oa voor haalde) ziet er niet echt super NextGen uit op de hoeveelheid Zombies na.
En dit is imho een perfect voorbeeld waarom mensen (op dit moment) teleurgesteld zijn/overkomen over de komende generatie. Mensen willen én hogere resolutie, én meer fps, én meer effecten, én meer AI, én intelligentere AI, én, én, én....

De nieuwe consoles zijn wel sneller, maar ergens hebben die ook hun limieten liggen :p Ontwikkelaars moeten hun afwegingen maken, en in het geval van DR3 betekend dat vooralsnog wél (heel) veel zombies, maar word er vervolgens wat 'gekort' op de graphics (al zien die er nog prima uit imho).

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 13:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Even een vraagje hier.
Ik weet niet of dit al bekend is, hoop van wel ;)

Ik kan bij de Otto in duitsland de Xbox-one bestellen.
Hier hebben ze een Xbox-one bundle met:
- 2x een controller
- Console
- Forza 5

Nu neem ik aan dat Forza 5 een digitale download is.

Werkt dat ook in de NL dan al?
Dus, kan ik de xbox daar kopen, thuis patchen (dat kan) en dan thuis forza downloaden en spelen?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
Ja, dat kan. Je kunt de console regio op Ierland zetten en dan kun je gewoon thuis patchen en downloaden en met je euros dingen kopen in de online store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
@Hellstorm666
Dat is een mooie bundel zeg voor 550 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 13:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

justifire schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:14:
@Hellstorm666
Dat is een mooie bundel zeg voor 550 euro :)
Jaja.
En registreer je via deze link: http://www.gutscheino.com...e89e823508966d89beee51836
en je krijg 5% korting op 1e bestelling.
En code: 80482 81211 geeft je €15,95 korting.

Vervolgens gratis afhalen bij kalia achtig punt in Elten :)

Totaal wordt dan €506,54 ^_^

Korte how-to voor de mensen die geïnteresseerd zijn:

Bij Otto.de hebben ze een aantal leuke bundels:
Xbox-one = 499,-
Xbox-one + forza 5 = 529,99
Xbox-one + forza 5 + 2 controlers totaal = 549,99
Xbox-one + CoD Ghoste = 529,99
Xbox-one + Fifa 14 = 529,99

Vooral de forza + 2 controllers is dus leuk.
Maar nu komt het:

- Ga naar Mailboxde.com en maak GRATIS een Duits postadres aan.
- Registreer een Otto.de account via deze link en krijg 5% korting.
- Gebruik bij betaling 81211 als code en krijg nog eens 15,95 korting.
- kies als afleveradres PaketShop (in Elten net over de grens)
- Betaling vooraf.

Binnenkort kan je dan net over de grens m ophalen.
Totale kosten: 506,54 voor xbox 2 controllers en forza.

Woon je niet dicht bij de grens.
Laten verzenden naar dat mailboxde.com en voor 3,90 + verzendekosten Otto + Verzendkosten naar NL hem in huis hebben.

Ter info, betalingen vanuit het buitenland kan gewoon bij Otto.
Überweisungen/Zahlungen an:
Otto (GmbH & Co KG)
bei der Hanseatic Bank
Bankleitzahl: 201 207 00
Konto-Nr.: 31 00 12 44 44
Verwendungszweck: Wird Ihnen am Ende Ihrer Bestellung angezeigt

Überweisungen/Zahlungen an OTTO aus dem Ausland:
IBAN: DE75201207003100124444
BIC: HSTBDEHH
Verwendungszweck: Wird Ihnen am Ende Ihrer Bestellung angezeigt.

[ Voor 68% gewijzigd door HellStorm666 op 11-11-2013 10:09 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FIFA 14: http://youtu.be/Mmc91IPk9ww (man united vs Arsenal)
http://youtu.be/k0LLb-la67Y (real vs Barca)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackwaterEl1te
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-01 10:08
Aargh wtf krijg je net een mail van de duitse microsoft store dat mijn prepaid credit verlopen is wat bullshit is want dat gebeurt pas ergens in 2015.

Moet nu een nummer bellen om het te corrigeren weet iemand toevallig of ze engels of duits spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
BlackwaterEl1te schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:55:
Aargh wtf krijg je net een mail van de duitse microsoft store dat mijn prepaid credit verlopen is wat bullshit is want dat gebeurt pas ergens in 2015.

Moet nu een nummer bellen om het te corrigeren weet iemand toevallig of ze engels of duits spreken?
Exact dezelfde email gekregen :s
Pagina: 1 ... 6 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.