Yaz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:01:
[...]
Nuh, je ziet ook genoeg voorbeelden van dat het wel goed kan gaan. Verder vind ik dat er momenteel een te groot vergrootglas wordt gelegd op randzaken. Lekker belangrijk dat een spel wat niet draait om snelle reactie een fps heeft van 30. Lekker belangrijk dat een spel op 900p (of zelfs 720p) draait ipv 1080p, niemand die het zal zien als ze gewoon het spel spelen. Lekker belangrijk dat console A iets andere instellingen heeft dan console B.
I really don't care en ik begin er een beetje moe van te worden dat hier zo naar gekeken word. Is het niet belangrijker dat een spel leuk is, dat het vooruitstreven is, dat het iets anders probeerd te zijn dan de rest? Waar is de gedachte van vorig jaar gebleven in combinatie met Indie Gaming. Graphics zijn/waren niet belangrijk; Gameplay, daar ging het om.
Hoe veranderlijk is de game community wel niet? En ongelovelijk hoeveel mensen er 100% geloven in gerucht X maar de officiele reactie daarop van het betrokken bedrijf gelijk afschuiven als complete onzin.
Ligt het nu aan mij of zijn er meer die dit gedrag meer dan beu worden?
Je moet het ook zien als dit: de meeste miljoenen mensen twijfelen nog over de consoles... Als zij wél Halo willen maar daarnaast alleen maar multiplats (BF4, Tombraider etc) zullen ze nu eerder denken 'meh, dan neem ik de PS4 wel, daar lopen ze gewoon soepeler op!'
Terwijl als de Xbox one de multiplats óók op 1080p of 60fps of beiden laat draaien (afhankelijk van welke game we het over hebben) dan valt die barrière ineens weg en is er geen reden meer om hier bij stil te staan.
Het gaat toch echt vaak zo:
1. Exclusives.
2. Online.
3. Hoe draaien de multiplats? Zeker als je wist dat vorige generatie de Xbox daar zo zwaar superieus in was. Alle online\competitieve titels deden het hierdoor beter op de Xbox. Pretty big deal.
4. Hoe ziet de console er uit
5. bla bla bla
Dus het gaat meer daarom. Als de Xbox One alles beter draait en ik wil alleen een PS4 voor uncharted... laat ik die liggen voor de Xbox One bijvoorbeeld. Erg gemakkelijk zelfs. Ik speel m'n games het liefst zo soepel mogelijk. Resolutie is een tweede daar aan.
Als mensen nu gaan denken ''oh damn! Ik kan straks m'n CoD en AC: deeltje 5 en Fifa en Battlefield alleen op 30fps spelen op de XBox one, maar 60 op de PS4!!'' heeft dat enorm veel impact. Logisch ook, komt gewoon voort uit de gedachte: ''Als ik voor 150 euro een goeie 3dkaart kan krijgen, waarom zo ik dan voor 160 een slechtere halen?''
Samenvatting: Ja de discussie is vermoeiend, maar helaas wel heel erg relevant. Zeker als er zo 'weinig' exclusives zijn dat de performance & online van multiplats wel degelijk mee gaat tellen in de beslissing van de miljóénen mensen die nog geen next gen console hebben, maar wel willen halen.
[
Voor 16% gewijzigd door
Brutal1ty op 23-01-2014 20:52
]