[XBO] Xbox One - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 121 Laatste
Acties:
  • 410.409 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-07 13:00
harrytasker schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:56:
[...]

Klinkt als een HDMI handshake probleem, wat voor merk TV heb je? Loopt de HDMI via een versterker naar de TV of rechtstreeks?
Loopt rechtstreeks naar de TV,
TV is een Philips. Valt daar wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:20

TheVMaster

Moderator WOS
Swaytje schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:11:
[...]

Loopt rechtstreeks naar de TV,
TV is een Philips. Valt daar wat aan te doen?
Heb hier ook een Philips TV....geen problemen die jij beschrijft hier. Welk model heb je? Ik heb hier de PFL9664..

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 19-01-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
TheVMaster schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:31:
[...]

Heb hier ook een Philips TV....geen problemen die jij beschrijft hier. Welk model heb je? Ik heb hier de PFL9664..
Een redelijke oude alweer: 32PFL5604H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Swaytje schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:39:
[...]

Een redelijke oude alweer: 32PFL5604H
Dit komt uit hetzelfde jaar als onze 9664...heb je wel de meest recente software erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
TheVMaster schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:43:
[...]

Dit komt uit hetzelfde jaar als onze 9664...heb je wel de meest recente software erop staan?
Hmm zie net dat het wel meevalt hoe oud die is, dacht dat ik hem al langer had :o
Geen idee eigenlijk, hoe kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Swaytje schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:44:
[...]

Hmm zie net dat het wel meevalt hoe oud die is, dacht dat ik hem al langer had :o
Geen idee eigenlijk, hoe kan ik dat zien?
Eh...ergens in je menu? Op de site van Philips zoek je dan ff op je PFL nr en dan zie je zo welke versie de laatste is. Ik heb ook wel eens 'issues' gehad met bepaalde zaken, meestal was het dan (toen was de TV net nieuw) een nieuwe versie van de software erop en dan waren de problemen weg.

Heb je uberhaupt wel eens de software geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
TheVMaster schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:20:
[...]

Eh...ergens in je menu? Op de site van Philips zoek je dan ff op je PFL nr en dan zie je zo welke versie de laatste is. Ik heb ook wel eens 'issues' gehad met bepaalde zaken, meestal was het dan (toen was de TV net nieuw) een nieuwe versie van de software erop en dan waren de problemen weg.

Heb je uberhaupt wel eens de software geupdate?
Kan ik me niet herinneren iig.
Heb het nu wel gedaan, zal morgen eens proberen of het heeft geholpen.
Denk het echter niet, gezien die op andere tv hetzelfde probleem had, maar wie weet.
Die andere tv was tenslotte ook een Philips, die waarschijnlijk ook nooit geupdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Swaytje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 00:23:
[...]

Kan ik me niet herinneren iig.
Heb het nu wel gedaan, zal morgen eens proberen of het heeft geholpen.
Denk het echter niet, gezien die op andere tv hetzelfde probleem had, maar wie weet.
Die andere tv was tenslotte ook een Philips, die waarschijnlijk ook nooit geupdate is.
Ik heb toen onze TV net nieuw was ook 'gedoe' gehad met geluid over HDMI (met de xbox 360). Geloof dat een software update het probleem toen ook gefixt heeft....maar goed....even afwachten of het dit probleem ook oplost. Ik help het je hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
TheVMaster schreef op maandag 20 januari 2014 @ 00:35:
[...]

Ik heb toen onze TV net nieuw was ook 'gedoe' gehad met geluid over HDMI (met de xbox 360). Geloof dat een software update het probleem toen ook gefixt heeft....maar goed....even afwachten of het dit probleem ook oplost. Ik help het je hopen.
Heb net een uurtje gespeeld, en geen enkele keer viel het beeld weg.
Misschien nog wat te vroeg om te juichen, maar het lijkt gewerkt te hebben!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoonZ_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-07 14:34
wimpie007 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:20:
[...]

En als je nog een Xbox360 hebt kan je hem ook daar kopen en gaat ie meer naar de One en heb je de DLC op beide systemen
Het is gelukt! Voor iedereen die nog twijfelt qua aankopen voor COD Ghosts, aankopen kun je gewoon doen en voor zover ik weet ook niet land gebonden het word gewoon met je profiel meegenomen. Ghosts DLC gekocht via mijn xbox360 (Nederlands) en daarna de Xbox One (ingesteld op Ierland) weer aangesloten, in Ghosts gewoon DLC weer gedownload en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 18:14
BoonZ_ schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:02:
[...]

Het is gelukt! Voor iedereen die nog twijfelt qua aankopen voor COD Ghosts, aankopen kun je gewoon doen en voor zover ik weet ook niet land gebonden het word gewoon met je profiel meegenomen. Ghosts DLC gekocht via mijn xbox360 (Nederlands) en daarna de Xbox One (ingesteld op Ierland) weer aangesloten, in Ghosts gewoon DLC weer gedownload en klaar.
Ik sta er nog steeds van te kijken dat dit soort dingen werken... :+ het is fantastisch... maar dat het werkt, ik sta er van te kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:49

Sagat

Is pappa x2!

Ik ook, maar.......2e hands verkoop...........tsja dat wordt wel gelijk een probleempje minder voor MS (en ook sony, volgens mij kun je op ps4 precies dezelfde truc doen). Ik vraag me ook altijd af hoe lang dit door kan gaan, als het echt te bekend wordt dan gaan vanzelf de winkeliers wel klagen (zie psp go ofzo, die enen met downloads only....dat was snel einde verhaal)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Heb mijn info ook maar even in het Google Docs documentje gezet.....en een paar Tweakers toegevoegd als mijn Xbox vriendjes ;)
Sagat schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:31:
Ik ook, maar.......2e hands verkoop...........tsja dat wordt wel gelijk een probleempje minder voor MS (en ook sony, volgens mij kun je op ps4 precies dezelfde truc doen). Ik vraag me ook altijd af hoe lang dit door kan gaan, als het echt te bekend wordt dan gaan vanzelf de winkeliers wel klagen (zie psp go ofzo, die enen met downloads only....dat was snel einde verhaal)
Kan me niet voorstellen dat ze dit kunnen 'blokkeren', aangezien je natuurlijk nu ook fysiek de schijfjes kunt importeren via het grijze circuit. Overigens kon dit natuurlijk met de 360 ook al, dat heet nu marktwerking....dan passen de Europese prijzen maar aan.... :+

En daarbij, lang niet iedereen doet/durft het. Heb zelfs een collega die wil hem wel in Duitsland halen, maar die is 'bang' dat hij straks geen 'Nederlandse taal' kan installeren als die beschikbaar komt...en ook games importeren..tja..dat is eng enzo :)

[ Voor 87% gewijzigd door TheVMaster op 20-01-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 01:20
BoonZ_ schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:02:
[...]

Of dit voor alle DLC werkt is een 2e he ;-) Bij de Season pass voor Ghosts werd dit namelijk expliciet aangegeven. En welke DLC was dit dan? Wanty mijn Wolf Skin ging mooi niet mee van de 360 naar de One

[ Voor 7% gewijzigd door wimpie007 op 20-01-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:10

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb gister de stappen doorgelopen om paypal te koppelen aan mijn account. (staat hier in het forum)
Nu wil ik AC4 gaan aanschaffen. Toen ik naar de store ging klikte ik op, buy game.
toen moest ik iets migreren? (had nog een paar points erop staan die dus $ 5,50 waard blijken te zijn)
Dit is aan mijn account toegevoegd. Als ik dan verder ga vraagt ie hoe ik de rest wil betalen.
Maar de enige optie die ik krijg is via creditcard. Als ik naar mijn payment en biling via settings dan staat het gekoppelde account er wel in. Wat moet ik verder doen? kom niet verder.

edit: Het is al gelukt. Ik moest de $ 5,50 negeren en dat veranderen in het paypal account. gelukt :) 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Chrosser op 20-01-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 12:58
Bij mij wil de One zich steeds niet aanmelden op Live als hij een vast IP krijgt via LAN.
Ondanks dat "It's all good" bij alle netwerktesten, krijg ik maar geen verbinding.

Als ik vervolgens wissel naar WiFi is er geen probleem..

Ik vind het vervelend dat er nergens een "cconnect to Xbox Live" knop is waar dan een eventuele foutmelding uitrolt. Sign in doet ook niks. Je wordt alleen naar de Network settings verwezen.

Iemand tips?

(De X1 heeft een vast ip gekregen zodat hij in de DMZ kan, NAT-type staat dan ook op "Open", maar verbinding met Live maken wil 'ie (meestal) niet.)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
S0epkip schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:25:
Bij mij wil de One zich steeds niet aanmelden op Live als hij een vast IP krijgt via LAN.
Ondanks dat "It's all good" bij alle netwerktesten, krijg ik maar geen verbinding.
....
Ik had precies hetzelfde met mijn 360. De oplossing bij mij een DHCP reservering maken zodat de x360 daarmee een vast IP adres krijgt.

Weet overigens iemand een retailer waar je een X1 kinect TV standaard kan krijgen van +- 20 euro en welke een beetje stabiel is. Nedgame had er een maar deze staat momenteel niet eens meer in de lijst, erg jammer.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 18:14
Yaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:37:
[...]

Weet overigens iemand een retailer waar je een X1 kinect TV standaard kan krijgen van +- 20 euro en welke een beetje stabiel is. Nedgame had er een maar deze staat momenteel niet eens meer in de lijst, erg jammer.
Kijk hier eens: http://www.beslist.nl/products/r/Xbox+one+kinect+camera/

Excuses voor de beslist.nl link... firewall houdt het tegen om naar gamessites te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
S0epkip schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:25:

Als ik vervolgens wissel naar WiFi is er geen probleem..

Ik vind het vervelend dat er nergens een "cconnect to Xbox Live" knop is waar dan een eventuele foutmelding uitrolt. Sign in doet ook niks. Je wordt alleen naar de Network settings verwezen.

Iemand tips?

(De X1 heeft een vast ip gekregen zodat hij in de DMZ kan, NAT-type staat dan ook op "Open", maar verbinding met Live maken wil 'ie (meestal) niet.)
Ik heb uiteindelijk de DNS settings omgezet naar OpenDNS, toen werkte het in mijn geval wel probleemloos (zonder DMZ, daar staat mijn X360 in, anders wilde GTA5 niet online).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
Vraagje,

Heeft iemand Xbox fitness eigenlijk al geprobeerd? Werkt dit wel in europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Laatst online: 09:32
Xenophoben schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:20:
Vraagje,

Het gedeelte wat je gratis krijgt bij Gold werkt iig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Mijn camera staat nog steeds niet goed, toch maar eens zo'n TV stand kopen (al vind ik 25 euro gewoon duur voor zo'n stukje plastic, toch onze vrienden in China eens bekijken).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
Yaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:37:
[...]

SinergyX schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:36:
Mijn camera staat nog steeds niet goed, toch maar eens zo'n TV stand kopen (al vind ik 25 euro gewoon duur voor zo'n stukje plastic, toch onze vrienden in China eens bekijken).
Heb zelf tweemaal deze bested begin januari: Ebay

$11,- incl verzendkosten en met een week in huis ondanks er werd aangegeven dat het tussen 15jan en 7feb zou zijn.

Staat stevig op zowel mijn tv als die van mijn broertje, hoe goed hij zit is natuurlijk wel afhankelijk van je TV.

Let wel op dat als je een dunne bezel hebt, de rand van de mount over je scherm valt (rand van de mount is ca 1 a 1,5cm)

Hier foto's van beide setups ter illustratie.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2saxvuv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2s9slsy.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Eximius op 21-01-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Xenophoben schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:20:
Vraagje,

Werkt goed....m'n vrouw is al fanatiek aan het sporten. Alles wat 'gratis' bij Xbox Live zit (en dat is volgens mij de eerste paar lessen van elke cursus?) werkt best goed eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
SinergyX schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:36:
Bij All4games zijn ze 15 euro inclusief verzenden, heb er zelf geen ervaring mee maar denk erover om er een te halen... https://www.all4games.nl/...Ben-Stand-Camera-Xbox-One

Gamemania heeft ze voor 10 euro op de site staan maar geen idee of ze op voorraad hebben in de winkels, straks eens even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
Ik heb deze net besteld. Ik zal je laten weten wat mijn ervaringen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Xenophoben schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:19:
Ik heb deze net besteld. Ik zal je laten weten wat mijn ervaringen zijn
Top, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
db I Delirium schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:09:
[...]

Bij All4games zijn ze 15 euro inclusief verzenden, heb er zelf geen ervaring mee maar denk erover om er een te halen... https://www.all4games.nl/...Ben-Stand-Camera-Xbox-One

Gamemania heeft ze voor 10 euro op de site staan maar geen idee of ze op voorraad hebben in de winkels, straks eens even bellen.
Die zijn voor TV's met vlakke achterkant, mijn TV heeft een schuin/bol aflopende achterkant.

https://www.all4games.nl/...-Playstation-4-/-Xbox-One
Zoiets zegmaar heb ik dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juroz1980
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 12:30

juroz1980

Flex

db I Delirium schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:09:
[...]

Ik heb die stand gehaald bij weykamp waar die geloof ik nog iets goedkoper is. Het werkt prima maar ik vind hem niet mooi genoeg. Ik hoop dat ik nog een keer een beterw tegen het lijf loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Lol, zie de frontpage, volgende week Tomb Raider. Dus nog een weekje en we kunnen weer genieten van Lara in dr superstrakke truitje :D

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Er wordt toch gesproken over een "Xbox TV", ik denk dat dit eigenlijk iets à la Apple TV gaat zijn, maar tevens ook dat je kan door streamen van een Xbox One. Dus dat ik op mijn main TV de Xbox One gekoppeld heb, maar in de slaapkamer een Xbox TV, bv. Zodat als mijn vriendin perse TV zou willen zien, en ik niet in snap wil gamen, dat ik altijd zo nog verder kan gamen.

Althans dat verwacht ik, want ik vind wel dat het eens mag komen dat wij zoals PS4, en PSVita, kunnen remote gamen. Ook via smartphone, tablets en laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Als ze slim zijn, en ze spelen beetje copy cat, zou een Xbox TV die dus games vanaf Xbox One kan streamen, wel erg interessant zijn. Willen ze dan stapje extra, zouden ze Win8/WP8 daaraan moeten toevoegen (plus via Smartglass besturing), dan hebben ze op papier een supersterk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
SinergyX schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:57:
Als ze slim zijn, en ze spelen beetje copy cat, zou een Xbox TV die dus games vanaf Xbox One kan streamen, wel erg interessant zijn. Willen ze dan stapje extra, zouden ze Win8/WP8 daaraan moeten toevoegen (plus via Smartglass besturing), dan hebben ze op papier een supersterk product.
Wat bedoel je met Win8/WP8 toevoegen? Dat je via je xbox tv, kan gamen op je laptop? Of dat je je xbox kan besturen via ja laptop en smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Afspelen naar of remote control, zoals nu al beetje youtube kan werken op de XBO. Browsen en zoeken op je phone/PC, afspelen op je Xbox TV. Maar ook als remote voor bv netwerkfiles. Is nu allemaal wel 'soort van' mogelijk, maar of via sites of via 3rd apps, nooit native (zoals Nokia's Play to, wat enkel streaming is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SinergyX schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:40:
Afspelen naar of remote control, zoals nu al beetje youtube kan werken op de XBO. Browsen en zoeken op je phone/PC, afspelen op je Xbox TV. Maar ook als remote voor bv netwerkfiles. Is nu allemaal wel 'soort van' mogelijk, maar of via sites of via 3rd apps, nooit native (zoals Nokia's Play to, wat enkel streaming is).
Ik heb het vermoeden dat zoiets wel gaat komen. Het valt mij namelijk op dat als ik de Xbox One 'koud start' dat het dan net lijkt of er een soort van 'RDP Connectie' wordt opgezet: de titel/naam van de App die gestart wordt is wat blurry voor een paar seconden.....net alsof hij het beeld nog ff moet binnenkrijgen.

Ach...laten we hopen dat het zo is....zou wel kicken zijn.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 20:09
Ook mijn gamertag in het google docs document geplaatst. Speel nu FM5, BF4 en Dead Rising 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
beowulfx schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:48:
Ook mijn gamertag in het google docs document geplaatst. Speel nu FM5, BF4 en Dead Rising 3.
Ik heb je toegevoegd....ik heb ook FM5 en BF4 (en Ryse: Son of Rome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

TheVMaster schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:40:
[...]

Ik heb je toegevoegd....ik heb ook FM5 en BF4 (en Ryse: Son of Rome)
Oh ja, Ryse wil ik ook nog. Tomb Raider komt volgende week ook en die wil ik ook. Wordt weer een duur maandje 😌

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MRELynx schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:02:
[...]

Oh ja, Ryse wil ik ook nog. Tomb Raider komt volgende week ook en die wil ik ook. Wordt weer een duur maandje 😌
Oeww...Tomb Raider ziet er ook wel erg bruut uit! OMG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
TheVMaster schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:43:
[...]

Ik heb het vermoeden dat zoiets wel gaat komen. Het valt mij namelijk op dat als ik de Xbox One 'koud start' dat het dan net lijkt of er een soort van 'RDP Connectie' wordt opgezet: de titel/naam van de App die gestart wordt is wat blurry voor een paar seconden.....net alsof hij het beeld nog ff moet binnenkrijgen.

Ach...laten we hopen dat het zo is....zou wel kicken zijn.... :)
Zou zomaar kunnen dat het een soort RDP connectie intern is :)

er draaien 3 systemen op de one..

1e laag Gaming laag het OS dat de games kan afspelen en toegang naar de hardware
2e laag is de frontpage die je laat zien welke games je hebt geïnstalleerd en apps ook settings friends party enz voor handen neemt
en een tussen laag die de 2 lagen met elkaar verbind.

volgens mij heeft MS ook aangegeven op de E3 dat er 2 OS op draaid 1 voor gaming andere voor overige zaken zoals browsing. Goed voorbeeld waarom ik denk dat het zo is :) Snap Functie Persoonlijk denk ik niet dat het zo soepel zou lopen als het inherent deel zou uitmaken van het geheel als 1 OS. gezien je dan vertraging zou hebben met het minimaliseren van je game screen en het invoegen van de snap functie.

Maar ik kan het mis hebben gezien de hardware zwaar genoeg is :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
To_Tall schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:45:
[...]

Zou zomaar kunnen dat het een soort RDP connectie intern is :)

er draaien 3 systemen op de one..
I know....soort van Hyper-V ;-) Ben ook benieuwd wat de toekomst van de One ons gaat brengen...
1e laag Gaming laag het OS dat de games kan afspelen en toegang naar de hardware
2e laag is de frontpage die je laat zien welke games je hebt geïnstalleerd en apps ook settings friends party enz voor handen neemt
en een tussen laag die de 2 lagen met elkaar verbind.

volgens mij heeft MS ook aangegeven op de E3 dat er 2 OS op draaid 1 voor gaming andere voor overige zaken zoals browsing. Goed voorbeeld waarom ik denk dat het zo is :) Snap Functie Persoonlijk denk ik niet dat het zo soepel zou lopen als het inherent deel zou uitmaken van het geheel als 1 OS. gezien je dan vertraging zou hebben met het minimaliseren van je game screen en het invoegen van de snap functie.

Maar ik kan het mis hebben gezien de hardware zwaar genoeg is :)
De hardware is zwaar genoeg denk ik, maar ze willen dat beide OSen elkaar natuurlijk niet in de weg zitten.....moet zeggen dat het er wel vet uit ziet hoor (vooral als je demo gaat geven)....Xbox go Home...en baf...tv minimaliseert en je ziet ineens je Xbox Home Screen met een klein TV venster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 21:34
Voor de liefhebbers:

Twiiter van majornelson: Powerstar Golf for Xbox One is on sale this week for US $14.99 http://mjr.mn/1mq8SYd (you'll see the sale price when you check out)

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Van het weekend nog de X360 via HDMI ingang getest, maar ik merk niets bijzonders. GTA5 had al wat framerate issues (stuttering), dus vrij moeilijk te zien wat er nu niet goed gaat. Input latency is moeilijk vast te stellen, game zelf heeft er al last van.

Toch nog eens gaan proberen met m'n PC, mijn Panasonic heeft bijna geen merkbare inputlag, dus kan ik hem echt kaal bekijken. Zal met een timer eens foto's maken, wat gemiddelde vertraging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:40

-SaveMe-

-klik-

Marvie schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:28:
Voor de liefhebbers:

Twiiter van majornelson: Powerstar Golf for Xbox One is on sale this week for US $14.99 http://mjr.mn/1mq8SYd (you'll see the sale price when you check out)
Die heb ik op Launch gekocht voor exact die prijs!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Hmm... Vandaag een Update uitgebracht 41 min geleden om precies te zijn van FIFA.

Nu kan ik niet meer conecten naar de EA servers.. Doordat ik die update mis. Iemand een idee hoe ik die update los kan ophalen? Mijn profile staat op US maar de console op de UK :)

Ahhhh pas na volledig uitzetten van de console daarna opnieuw opstarten en de game natuurlijk kreeg ik de optie om de update binnen te trekken ruim 450 MB :)

Van mij mogen er best wel wat dingen aangepast worden.

Zoals een Batterij indicator voor de controller
Party Chat mag ook wel aangepast worden
messages mis ik soms
Downloaden van Updates gaat als de console aanstaat ook niet helemaal lekker altijd. zoals nu.

[ Voor 45% gewijzigd door To_Tall op 22-01-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:59

BM

Moderator Spielerij
To_Tall schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:01:
Hmm... Vandaag een Update uitgebracht 41 min geleden om precies te zijn van FIFA.

Nu kan ik niet meer conecten naar de EA servers.. Doordat ik die update mis. Iemand een idee hoe ik die update los kan ophalen? Mijn profile staat op US maar de console op de UK :)

Ahhhh pas na volledig uitzetten van de console daarna opnieuw opstarten en de game natuurlijk kreeg ik de optie om de update binnen te trekken ruim 450 MB :)
[..]
Downloaden van Updates gaat als de console aanstaat ook niet helemaal lekker altijd. zoals nu.
Hersenspinseltje. Was Fifa toevallig de laatste game die je gespeeld had, en stond die wellicht 'suspended'? Kan me voorstellen dat MS geen updates gaat downloaden/installeren voor games waar je 'nog mee bezig bent'. Als dat zo is had een geforceerde quit van de game en een restart het ook moeten fixen :)

Tot op heden zijn updates bij namelijk altijd direct gedownload. Zou willen dat nieuwe games of demos dat ook deden.

Maar goed, makkelijk praten, heb op dit moment weer geen X1 in huis, die is weer onderweg naar Praag :'(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
BM schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:30:
[...]

Hersenspinseltje. Was Fifa toevallig de laatste game die je gespeeld had, en stond die wellicht 'suspended'? Kan me voorstellen dat MS geen updates gaat downloaden/installeren voor games waar je 'nog mee bezig bent'. Als dat zo is had een geforceerde quit van de game en een restart het ook moeten fixen :)

Tot op heden zijn updates bij namelijk altijd direct gedownload. Zou willen dat nieuwe games of demos dat ook deden.

Maar goed, makkelijk praten, heb op dit moment weer geen X1 in huis, die is weer onderweg naar Praag :'(
Ik had de game ook afgesloten lijkt me dat dan je game de update moet ophalen?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:01
Anders naar games&apps.
Game selecteren, menubutton indrukken, update installeren selecteren.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Vanuit de console kan je de patchnotes niet zien toch? Best benieuwd wat er in FIFA dan gepatched/verbeterd zou moeten zijn (gemis van co-op online is flinke domper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 13:03
Ik overweeg een console te nemen en ik vind games zoals Halo wel echt super vet, maar ik wil duidelijkheid over de graphics en framerate (het is inderdaad niet het belangrijkste, maar toch wil ik er het een en ander over weten) PC wordt erg duur en vooral nu ik andere interesses begin te krijgen, lijkt een console voor de lange termijn perfect.
Zijn er misschien sites of forums die mij kunnen helpen bij de keuze ? Ben vrijwel een noob op console gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
In de marges van console is het altijd een variatie van 720, 900 en 1080p met 30 of 60fps. Daar worden de games voor geoptimaliseerd, iets wat altijd aan het begin van het leven van nieuwe consoles nog in de kinderschoenen staat. Huidige cross-gens draaien iets beter op de PS4, exclusives zijn nog niet echt vergelijkbaar (maar wel aardige indicatie wat het kan, zoals Forza of DR3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesmetvlees
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-08 21:10
beowulfx schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:48:
Kun je hier wat meer uitleg over geven? haha volgens mij heb ik wat over het hoofd gelezen. Welke google docs?

[ Voor 3% gewijzigd door keesmetvlees op 22-01-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Mosin schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:57:
Ik overweeg een console te nemen en ik vind games zoals Halo wel echt super vet, maar ik wil duidelijkheid over de graphics en framerate (het is inderdaad niet het belangrijkste, maar toch wil ik er het een en ander over weten) PC wordt erg duur en vooral nu ik andere interesses begin te krijgen, lijkt een console voor de lange termijn perfect.
Zijn er misschien sites of forums die mij kunnen helpen bij de keuze ? Ben vrijwel een noob op console gebied.
Als we misterX mogen geloven, toont Microsoft nog maar 10-20% van zijn totale kunnen, dus dan weet je dat er nog moois te wachten staat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscarozzy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 22:27
Iemand die mij het lijstje kan linken van Tweakers met een Xbox One ? Sinds een paar dagen m'n Xbox One ook namelijk ;) heb zelf mijn PS4 met de Xbox One geruild en wat was dat een goede beslissing zeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Oscarozzy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:51:
Iemand die mij het lijstje kan linken van Tweakers met een Xbox One ? Sinds een paar dagen m'n Xbox One ook namelijk ;) heb zelf mijn PS4 met de Xbox One geruild en wat was dat een goede beslissing zeg !
ff zoeken in dit topic op 'docs.google' doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
SinergyX schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 18:22:
In de marges van console is het altijd een variatie van 720, 900 en 1080p met 30 of 60fps. Daar worden de games voor geoptimaliseerd, iets wat altijd aan het begin van het leven van nieuwe consoles nog in de kinderschoenen staat. Huidige cross-gens draaien iets beter op de PS4, exclusives zijn nog niet echt vergelijkbaar (maar wel aardige indicatie wat het kan, zoals Forza of DR3).
Oke, maar dat zit tegenwoordig wel goed met, dat 1080p enz, toch ?
Wat versta je onder beter ? Hogere fps of mooiere beelden ?
X-Fighter schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 18:40:
[...]

Als we misterX mogen geloven, toont Microsoft nog maar 10-20% van zijn totale kunnen, dus dan weet je dat er nog moois te wachten staat. :D
Ooohw, dat is wel mooi om te horen!
Oscarozzy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:51:
Waarom vond je het een goede beslissing ? Ben wel eens benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscarozzy
Mosin schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:14:

Waarom vond je het een goede beslissing ? Ben wel eens benieuwd.
Nou persoonlijk vind ik de controller echt vele male fijner, begrijp me niet verkeerd. Ik vond de PS4 ook echt goed hoor en de controller was ook goed maar ik vind die van de Xbox toch een stuk fijner. Ook games was voor mij een heel erg groot punt bij het switchen. Op de PS4 was alleen Killzone een goede exclusive naar mijn mening en op de Xbox heb ik meteen Dead Rising, Peggle, Killer instinct en er komen op korte termijn meer goede spellen op de Xbox one dan op de PS4 naar mijn mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghalid
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 08:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 18:02

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Zag dat ik niet erg goed toegevoegd stond aan de lijst. Dit kwam omdat ik het via men tablet had gedaan.. Sta der nu wel goed in :-)

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscarozzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Oscarozzy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:22:
[...]

Nou persoonlijk vind ik de controller echt vele male fijner, begrijp me niet verkeerd. Ik vond de PS4 ook echt goed hoor en de controller was ook goed maar ik vind die van de Xbox toch een stuk fijner. Ook games was voor mij een heel erg groot punt bij het switchen. Op de PS4 was alleen Killzone een goede exclusive naar mijn mening en op de Xbox heb ik meteen Dead Rising, Peggle, Killer instinct en er komen op korte termijn meer goede spellen op de Xbox one dan op de PS4 naar mijn mening. :)
Ja, ik ben zelf ook meer van de XBOX controller. Lekker comfortabel :)
Inderdaad, ik weet niet of Ryse: son of rome, alleen op de XBOX is, maar die zou ik graag hebben, ook vind ik Halo super en had ik altijd op een pc versie gehoopt, maar omdat het kwaliteits verschil toch kleiner met de pc is (en wordt) zal het op de XBOX One ook waanzinnig mooi worden :D
Maar goed, beter een leukere gameplay dan graphics. Ik heb de laatste tijd, dat PC games vreselijk onstabiel zijn en dan kun je geen concentratie op het spel leggen :(

Is het verschil tussen 1080p en 900p nou echt zo groot ? Lijkt me van niet toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscarozzy
Mosin schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:43:
[...]

Ja, ik ben zelf ook meer van de XBOX controller. Lekker comfortabel :)
Inderdaad, ik weet niet of Ryse: son of rome, alleen op de XBOX is, maar die zou ik graag hebben, ook vind ik Halo super en had ik altijd op een pc versie gehoopt, maar omdat het kwaliteits verschil toch kleiner met de pc is (en wordt) zal het op de XBOX One ook waanzinnig mooi worden :D
Maar goed, beter een leukere gameplay dan graphics. Ik heb de laatste tijd, dat PC games vreselijk onstabiel zijn en dan kun je geen concentratie op het spel leggen :(

Is het verschil tussen 1080p en 900p nou echt zo groot ? Lijkt me van niet toch ?
Ik kan het verschil absoluut niet zien, dat is met de spellen Fifa 14 en CoD dan aangezien ik die op beide had. Echter word het verschil misschien groter over een aantal jaren als developers meer aan de consoles gewent zijn. Ryse is een ontzettend leuk spel inderdaad. En ik blijf Peggle 2 een geweldig spel vinden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 17:47
Powerstar Golf aangeschaft. 11 euro is een mooi prijs voor een vermakelijk spel. Leuk dat je direct allerlei records van friends kan zien tijdens het spelen. Alleen jammer dat maar 1 van mijn friends het spel ook speelt ;-)

Heb me in het document toegevoegd en tevens Powerstar Golf aan de lijst toegevoegd.

GT: RomeoSquare NL

[ Voor 3% gewijzigd door Roodaap op 22-01-2014 22:31 . Reden: GT toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Nog even test gedaan met timer direct op TV en via Xbox (cijfers TV / PC):

Direct: 245 / 242 (3ms) - 157 / 152 (5ms) - 761 - 761 (0ms?)
Xbox: 992 / 891 (99ms) - 935 / 059 (124ms) - 221 / 104 (107ms).

Zijn geen supertijden om heerlijk mee te gamen, maar echt slecht is het niet :)

Edit, Live heeft wat issues voor de XBO op het moment:
Xbox Live Core Services: Limited
Affected platforms:
Xbox One

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 22-01-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 26-09 01:20
Ik merk het, kan niet insignen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Gelukkig ben ik al de hele avond ingelogd :+ I love TV kijken via de Xbox One ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Gelukkig ben ik al de hele avond ingelogd :+ I love TV kijken via de Xbox One ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:09
@ghalid,
Ook thx voor google.doc link, heb mezelf er ook ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 11:52
Ik ben ook zo vrij geweest mijn Gamertag in de Google docs te verwerken :-)

Voel je vrij om me toe te voegen, ik speel veel BF4, FM5 en DR3 (platinum)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 15:32
Heb Halo Spartan Assault (HSA) toegevoegd aan het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb mezelf ook in de lijst gezet.
Speel AC4 en FM5.

Heb een 2de controller erbij, dus FM5 speel ik ook split screen. Werkt erg fijn.

Sinds we de Xbox hebben staat hij veel aan. Hij vervangt ook voor een deel de HTPC, bijvoorbeeld voor Netflix. Werkt toch wel erg goed in combinatie met de Harmony remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Toch krijgt het imago van de One wel weer een knauw als Tomb Raider ook weer op 30 fps loopt tegenover 60 fps op de PS4.
Waar gaat het toch mis ?!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
justifire schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:20:
Toch krijgt het imago van de One wel weer een knauw als Tomb Raider ook weer op 30 fps loopt tegenover 60 fps op de PS4.
Waar gaat het toch mis ?!
Bij de luiheid van een developer? Bij het gebruik van een oude enige die nu meer moet doen dan waar hij voor gemaakt is? Ik kan 1000 redenen bedenken maar zelfs dan nog is 30fps een prima getal voor het type spel als tomb raider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Yaz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:23:
[...]

Bij de luiheid van een developer? Bij het gebruik van een oude enige die nu meer moet doen dan waar hij voor gemaakt is? Ik kan 1000 redenen bedenken maar zelfs dan nog is 30fps een prima getal voor het type spel als tomb raider.
Begint er wel op te lijken dat alle developers dan lui zijn ... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Yaz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:23:
[...]

in het artikel staat dat men er van uitgaat dat de One 30fps is. Er staat namelijk nergens dat dit bevestigd is. Staat alleen dat de ps4 60, en dat terwijl een aantal dagen geleden nog gezegd is dat de ps4 versie 30fps draait. We gaan het zien! Ik sta volledig achter me keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Mavel 128 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:33:
[...]

in het artikel staat dat men er van uitgaat dat de One 30fps is. Er staat namelijk nergens dat dit bevestigd is. Staat alleen dat de ps4 60, en dat terwijl een aantal dagen geleden nog gezegd is dat de ps4 versie 30fps draait. We gaan het zien! Ik sta volledig achter me keuze.
PS4 is ook 30FPS

http://www.ign.com/articl...tion-runs-at-60fps-on-ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
justifire schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:30:
[...]

Nuh, je ziet ook genoeg voorbeelden van dat het wel goed kan gaan. Verder vind ik dat er momenteel een te groot vergrootglas wordt gelegd op randzaken. Lekker belangrijk dat een spel wat niet draait om snelle reactie een fps heeft van 30. Lekker belangrijk dat een spel op 900p (of zelfs 720p) draait ipv 1080p, niemand die het zal zien als ze gewoon het spel spelen. Lekker belangrijk dat console A iets andere instellingen heeft dan console B.

I really don't care en ik begin er een beetje moe van te worden dat hier zo naar gekeken word. Is het niet belangrijker dat een spel leuk is, dat het vooruitstreven is, dat het iets anders probeerd te zijn dan de rest? Waar is de gedachte van vorig jaar gebleven in combinatie met Indie Gaming. Graphics zijn/waren niet belangrijk; Gameplay, daar ging het om.

Hoe veranderlijk is de game community wel niet? En ongelovelijk hoeveel mensen er 100% geloven in gerucht X maar de officiele reactie daarop van het betrokken bedrijf gelijk afschuiven als complete onzin.

Ligt het nu aan mij of zijn er meer die dit gedrag meer dan beu worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Ik kan me er niet zo druk om maken. Zelf ben ik nog erg tevreden met mijn aankoop. Met name het switchen tussen media kan ik erg waarderen. Daarnaast komen er voor mij dit jaar ook meer games aan op de X1 die ik interessant vind dan de PS4. Helaas is het nu een beetje wachten op de volgende lading, maar dan heb ik weer genoeg aan Netflix :P

Ben na mijn aankoop ook niet eens meer in de verleiding geweest om ook meteen maar een PS4 of zelfs een WiiU ( :P ) te halen.

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-01-2014 19:12 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:10:
Ik kan me er niet zo druk om maken. Zelf ben ik nog erg tevreden met mijn aankoop. Met name het switchen tussen media kan ik erg waarderen. Daarnaast komen er voor mij dit jaar ook meer games aan op de X1 die ik interessant vind dan de PS4. Helaas is het nu een beetje wachten op de volgende lading, maar dan heb ik weer genoeg aan Netflix :P

Ben na mijn aankoop ook niet eens meer in de verleiding geweest om ook meteen maar een PS4 of zelfs een WiiU ( :P ) te halen.
Ik maak me ook niet druk over (on)mogelijkheden van de X1. Pracht apparaat en doet alles wat ik wil. Ik begin me alleen mateloos te irriteren aan de huidige mentaliteit van de community. Het begint een beetje op het voetbalwereldje te lijken; "Je bent voor mijn cluppie anders...". Beetje triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 10:49

danplo

The Force is strong with me

Een voor de Xbox One geoptimaliseerde website waarop je HTML5 spellen met je controller kunt spelen.

http://xboxie.com/

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Moet zeggen dat ik op dit moment bij beide consoles niet heel veel games zie uitkomen die echt boeiend zijn. Maar persoonlijk zie ik meer games in mijn straatje uitkomen op de X1 dan op de PS4. Als dat ooit gaat veranderen zet ik er tzt wel een PS4 naast, tot die tijd voldoet de X1 aan al mijn eisen (als ie tenminste gerepareerd is :X)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Je leest niet goed man :P Er staat dat 1080p 30fps is waar ze voor gingen op beiden platforms... Dat is de ''core experience'' waar ze voor gingen en nu is de ''core experience'' op beiden consoles gelijk vinden zíj. De rest is ''icing on the cake'' als het boven de 30fps uit komt vinden ze. Nu heeft de XBox one dus 30fps gemiddeld die klimt tot 45 als er weinig gebeurd en Ps4 gemiddeld 60... Dat is wat er staat. Snap niet waarom ze dit niet op 60fps gemiddeld krijgen net zoals op de Ps4 though :/ :/ Het ziet er grappig uit maar kom op.

[ Voor 52% gewijzigd door Brutal1ty op 23-01-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
BM schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:53:
Moet zeggen dat ik op dit moment bij beide consoles niet heel veel games zie uitkomen die echt boeiend zijn. Maar persoonlijk zie ik meer games in mijn straatje uitkomen op de X1 dan op de PS4. Als dat ooit gaat veranderen zet ik er tzt wel een PS4 naast, tot die tijd voldoet de X1 aan al mijn eisen (als ie tenminste gerepareerd is :X)
Deze week nog retour of niet meer?

http://uk.ign.com/games/upcoming/xbox-one

In februari en maart komen er weer wat games aan:
  • Tomb Raider (voor degene die het nog niet hebben gespeeld op last gen een aanrader)
  • Rayman Legends (deze heb ik vorige generatie gemist, dus zal hem nu wel aanschaffen denk ik)
  • Titanfall
  • Metal Gear Solid: Ground Zeroes
  • D4 (er staat q1, maar heb nog geen specifieke datum gezien)
  • Thief (als die wat goede reviews krijgt. De previews waren niet zo denderend)
Daarna is Q2 weer wat magertjes met voornamelijk Watch Dogs en Project Spark. Wellicht dat er nog een aantal games die TBA 2014 nog in de 1e helft van dit jaar komen?

Benieuwd wanneer de 1e lading ID@xbox games uitkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-01-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Vergeet Strider ook niet in dat rijtje !!
Double Helix is goed aan de weg aan het timmeren in Xbox One land :)

[ Voor 16% gewijzigd door justifire op 23-01-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:13:
[...]

Deze week nog retour of niet meer?
Vandaag in Praag aangekomen, misschien morgen retour, en dan wellicht zaterdag binnen, terugsturen duurde vorige keer ook maar 1 dag.

offtopic:
Niet online?
http://uk.ign.com/games/upcoming/xbox-one

In februari en maart komen er weer wat games aan:
  • Tomb Raider (voor degene die het nog niet hebben gespeeld op last gen een aanrader)
  • Rayman Legends (deze heb ik vorige generatie gemist, dus zal hem nu wel aanschaffen denk ik)
  • Titanfall
  • Metal Gear Solid: Ground Zeroes
  • D4 (er staat q1, maar heb nog geen specifieke datum gezien)
  • Thief (als die wat goede reviews krijgt. De previews waren niet zo denderend)
Daarna is Q2 weer wat magertjes met voornamelijk Watch Dogs en Project Spark. Wellicht dat er nog een aantal games die TBA 2014 nog in de 1e helft van dit jaar komen?

Benieuwd wanneer de 1e lading ID@xbox games uitkomen.
TR, Titanfall en D4 zijn wel interessant, de rest laat ik ff gaan denk ik.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Yaz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:01:
[...]

Nuh, je ziet ook genoeg voorbeelden van dat het wel goed kan gaan. Verder vind ik dat er momenteel een te groot vergrootglas wordt gelegd op randzaken. Lekker belangrijk dat een spel wat niet draait om snelle reactie een fps heeft van 30. Lekker belangrijk dat een spel op 900p (of zelfs 720p) draait ipv 1080p, niemand die het zal zien als ze gewoon het spel spelen. Lekker belangrijk dat console A iets andere instellingen heeft dan console B.

I really don't care en ik begin er een beetje moe van te worden dat hier zo naar gekeken word. Is het niet belangrijker dat een spel leuk is, dat het vooruitstreven is, dat het iets anders probeerd te zijn dan de rest? Waar is de gedachte van vorig jaar gebleven in combinatie met Indie Gaming. Graphics zijn/waren niet belangrijk; Gameplay, daar ging het om.

Hoe veranderlijk is de game community wel niet? En ongelovelijk hoeveel mensen er 100% geloven in gerucht X maar de officiele reactie daarop van het betrokken bedrijf gelijk afschuiven als complete onzin.

Ligt het nu aan mij of zijn er meer die dit gedrag meer dan beu worden?
Je moet het ook zien als dit: de meeste miljoenen mensen twijfelen nog over de consoles... Als zij wél Halo willen maar daarnaast alleen maar multiplats (BF4, Tombraider etc) zullen ze nu eerder denken 'meh, dan neem ik de PS4 wel, daar lopen ze gewoon soepeler op!'

Terwijl als de Xbox one de multiplats óók op 1080p of 60fps of beiden laat draaien (afhankelijk van welke game we het over hebben) dan valt die barrière ineens weg en is er geen reden meer om hier bij stil te staan.

Het gaat toch echt vaak zo:
1. Exclusives.
2. Online.
3. Hoe draaien de multiplats? Zeker als je wist dat vorige generatie de Xbox daar zo zwaar superieus in was. Alle online\competitieve titels deden het hierdoor beter op de Xbox. Pretty big deal.
4. Hoe ziet de console er uit
5. bla bla bla

Dus het gaat meer daarom. Als de Xbox One alles beter draait en ik wil alleen een PS4 voor uncharted... laat ik die liggen voor de Xbox One bijvoorbeeld. Erg gemakkelijk zelfs. Ik speel m'n games het liefst zo soepel mogelijk. Resolutie is een tweede daar aan.

Als mensen nu gaan denken ''oh damn! Ik kan straks m'n CoD en AC: deeltje 5 en Fifa en Battlefield alleen op 30fps spelen op de XBox one, maar 60 op de PS4!!'' heeft dat enorm veel impact. Logisch ook, komt gewoon voort uit de gedachte: ''Als ik voor 150 euro een goeie 3dkaart kan krijgen, waarom zo ik dan voor 160 een slechtere halen?''

Samenvatting: Ja de discussie is vermoeiend, maar helaas wel heel erg relevant. Zeker als er zo 'weinig' exclusives zijn dat de performance & online van multiplats wel degelijk mee gaat tellen in de beslissing van de miljóénen mensen die nog geen next gen console hebben, maar wel willen halen. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Brutal1ty op 23-01-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
justifire schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:22:
Vergeet Strider ook niet in dat rijtje !!
Double Helix is goed aan de weg aan het timmeren in Xbox One land :)
[video]
Hm. Die kende ik nog niet. Heb me prima vermaakt met Shadow Complex, alleen is dit wat sneller / futuristischer. Ik houd hem in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:46
justifire schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:30:
[...]

Er moeten nieuwe engines geschreven worden en devs moeten tijd krijgen met de hardware. Wat er nu gebeurt is dat ze oude engines 'upgraden' naar net wat nicer textures etc., waardoor de PS4 met zn extra kracht net meer voordeel heeft. Over een paar jaar ga je genoeg eye candy zien. Ik heb onlangs nog Halo 3 uitgespeeld op de 360 en dan zie je het verschil tussen Halo 4 ook echt. Ik had rond die tijd niet kunnen dromen dat de x360 zulke mooie games kon toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Silversin schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:08:
[...]

Er moeten nieuwe engines geschreven worden en devs moeten tijd krijgen met de hardware. Wat er nu gebeurt is dat ze oude engines 'upgraden' naar net wat nicer textures etc., waardoor de PS4 met zn extra kracht net meer voordeel heeft. Over een paar jaar ga je genoeg eye candy zien. Ik heb onlangs nog Halo 3 uitgespeeld op de 360 en dan zie je het verschil tussen Halo 4 ook echt. Ik had rond die tijd niet kunnen dromen dat de x360 zulke mooie games kon toveren.
Had vanmiddag FF FIFA 06 road to .... op gestart... Dat was de eerste FIFA voor de 360, dat was toen echt onmogelijk mooi. En ik de k dat we dat over een aantal jaar over deze lauch gamee zeggen. Dat het toen als beste leek, maar nog helemaal niks voor stelde ten opzichte van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Brutal1ty schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:12:
[...]

Je leest niet goed man :P Er staat dat 1080p 30fps is waar ze voor gingen op beiden platforms... Dat is de ''core experience'' waar ze voor gingen en nu is de ''core experience'' op beiden consoles gelijk vinden zíj. De rest is ''icing on the cake'' als het boven de 30fps uit komt vinden ze. Nu heeft de XBox one dus 30fps gemiddeld die klimt tot 45 als er weinig gebeurd en Ps4 gemiddeld 60... Dat is wat er staat. Snap niet waarom ze dit niet op 60fps gemiddeld krijgen net zoals op de Ps4 though :/ :/ Het ziet er grappig uit maar kom op.
Ah dan mss fout gelezen, maar begrijp niet dat iemand zo veel geeft om die 60 fps, lijkt wel op android spec war... Waarbij je binnenkort Samsung S5, met 8GB ram, en 4K scherm ofzo :s Over die frames geef ik je nog even deze link:

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

Ik quoteer even het belangrijkst:
Do you think it is important that a graphics card can display 250 fps in your favourite game, because that's a feature they write about in PC magazines and on covers?
Now this is just a figure to show how fast the card is, not to show that you need such a high frame rate. It's like with cars: 100km/h in 5 seconds. When will you ever need to go 100km/h in 5 seconds?
Microsoft heeft trouwens 3.9 miljoen Xbox One's verkocht in 2013! Dat is maar 300k naast PS4, best goed vind ik.

http://www.polygon.com/20...illion-xbox-consoles-sold

[ Voor 7% gewijzigd door X-Fighter op 23-01-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Silversin schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:08:
[...]

Mij maakt het ook niet uit, ben merkgebonden en tot nu toe altijd tevreden geweest met MS.
Maar om nu net te doen alsof de One in de toekomst wel bijtrekt tov de PS4 is natuurlijk ook onzin, de software voor de PS4 is momenteel ook nog lang niet geoptimaliseerd, denk dat de verschillen alleen maar groter worden.
Zoals gezegd, ik denk dat zulke resultaten (incl het oplaaiend vuur op diverse sites) een flinke knauw in het imago van de One geven.
Dat staat geheel los van wat jij en ik van de One vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
X-Fighter schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:35:
[...]

Ah dan mss fout gelezen, maar begrijp niet dat iemand zo veel geeft om die 60 fps, lijkt wel op android spec war... Waarbij je binnenkort Samsung S5, met 8GB ram, en 4K scherm ofzo :s Over die frames geef ik je nog even deze link:

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

Ik quoteer even het belangrijkst:

[...]

Microsoft heeft trouwens 3.9 miljoen Xbox One's verkocht in 2013! Dat is maar 300k naast PS4, best goed vind ik.

http://www.polygon.com/20...illion-xbox-consoles-sold
Sold to retail.. is anders dan daadwerkelijk verkocht aan de consument, het nummer wat Sony heeft gegeven met 4.2 overigens heeft MS zelf aangegeven dat ze over 3 miljoen hebben verkocht.

Maar blijft toch een uitstekend iets.

http://www.microsoft.com/...cast/FY14/Q2/default.aspx

[ Voor 5% gewijzigd door Origins op 23-01-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Origins schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:59:
[...]
Sold to retail.. is anders dan daadwerkelijk verkocht aan de consument, het nummer wat Sony heeft gegeven met 4.2 overigens heeft MS zelf aangegeven dat ze over 3 miljoen hebben verkocht.

Maar blijft toch een uitstekend iets.

Maar je moet het zo zien. PS4 is bijna nergens te koop, en dat waren er 4.2mil verkocht aan mensen. Microsoft had er 3mil verkocht aan mensen, maar dus al 3.9 verkocht aan winkels. Winkels kopen niet gewoon spullen aan wanneer ze niet in vraag zijn, en aangezien er amper PS4's in winkels liggen, liggen die cijfers dus nog steeds heel dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:46
justifire schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:43:
[...]

Mij maakt het ook niet uit, ben merkgebonden en tot nu toe altijd tevreden geweest met MS.
Maar om nu net te doen alsof de One in de toekomst wel bijtrekt tov de PS4 is natuurlijk ook onzin, de software voor de PS4 is momenteel ook nog lang niet geoptimaliseerd, denk dat de verschillen alleen maar groter worden.
Zoals gezegd, ik denk dat zulke resultaten (incl het oplaaiend vuur op diverse sites) een flinke knauw in het imago van de One geven.
Dat staat geheel los van wat jij en ik van de One vinden ;)
Ik snap je wel. Het komt ook een beetje door de arrogante houding van MS tijdens E3 waardoor ze nu zoveel imago problemen hebben. Zelfs ik was bijna overgestapt op PS, maar ben snel teruggekomen van die beslissingen na de eerste reviews uit de US. Met specs alleen heb je geen next-gen console. Dat is de boodschap dat Microsoft moet overbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
X-Fighter schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:07:
[...]

Maar je moet het zo zien. PS4 is bijna nergens te koop, en dat waren er 4.2mil verkocht aan mensen. Microsoft had er 3mil verkocht aan mensen, maar dus al 3.9 verkocht aan winkels. Winkels kopen niet gewoon spullen aan wanneer ze niet in vraag zijn, en aangezien er amper PS4's in winkels liggen, liggen die cijfers dus nog steeds heel dicht bij elkaar.
Er is dan ook een reden waarom de PS4 ook bijna nergens te koop is, de 4.2 zijn daadwerkelijk op gegaan aan users.
3.9 niet, hier had MS anders een melding van gemaakt dat dit aantal verkocht is aan de concument.

En overigens zijn er in webshops en winkels nog plenty X1 te verkrijgen, dus het zou zomaar kunnen zijn dat de winkels zich vergist hebben in de vraag naar de X1.

Het wordt pas werkelijk interessant als beide consoles gewoon als voorrraad in de winkel liggen.

Maar ik heb geen zin in een flamewar in een Xbox One topic, nogmaals het is nice dat X1 om en nabij de 3 miljoen consoles daadwerkelijk verkocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12
Ik zie anders nog regelmatig op de grote sites (msstore of amazon) een melding dat de X1 is uitverkocht staan.
Dat er in sommige landen nog X1 in de winkel liggen is helemaal niet erg, dat komt vanzelf op hoor. Maar omdat de X1 in minder landen uit is dan de PS4, is de vergelijking voorlopig toch krom. En hoeveel mensen hebben nu nog steeds dubbele pre-orders voor PS4 staan, simpelweg omdat ie nog niet geleverd is?

Pas eind dit jaar als ze beiden in ongeveer evenveel landen uitzijn en ook beter verkrijgbaar, zul je een goed inzicht kunnen krijgen. Ik denk dat voor de X1 Titanfall de eerste game is die de console gaat verkopen en Halo 5 eind dit jaar de 2e.

[ Voor 71% gewijzigd door Martinspire op 24-01-2014 08:20 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:10

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Hoe soepel games lopen, en fps, en resolutie zijn toch behoorlijk andere zaken. Ik meen me te herinneren dat COD Ghosts op de ONE op 720p loopt en bij de PS4 op 1080P. allebei op 60fps. Waarbij de Playstation wel merkbare drops zou hebben (weet niet of dit opgelost is, of opgelost kan worden?). Als je dan Competitive wil gamen zou ik toch veel liever op die console spelen waar ik geen last had van framedrops.

Buiten dat zie je echt geen duidelijk verschil tussen de games. Ik kan me ook niet voorstellen dat game X op de ps4 op 60fps loopt en op de one 30fps. Dit zullen ze altijd gelijk willen houden waardoor ze veel eerder in resolutie zullen terugschakelen dan in fps.

Buiten dat maakt het me ook eigenlijk weinig uit. De spellen die ik heb, (fifa, FM5, zoo tycoon, AC4) spelen allemaal even lekker weg en zien er gewoon prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Origins schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 08:10:
[...]

Er is dan ook een reden waarom de PS4 ook bijna nergens te koop is, de 4.2 zijn daadwerkelijk op gegaan aan users.
3.9 niet, hier had MS anders een melding van gemaakt dat dit aantal verkocht is aan de concument.
Misschien leuk om te weten maar in America is het verplicht om alleen "sold to consumer" cijfers te publiceren. Ze hebben in America ook een bijzonder goed statistieken programma en het is bij wet geregeld dat het verkopen moeten zijn aan de consument. Anders kunnen ze nooit goed de economy voorspellen. Want idd, verkopen aan retailers zegt nagenoeg niets.

Je kan er dus van uit gaan dat gezien de huidige sales markets dat een bijzonder groot deel hiervan daadwerkelijk aan consumers is verkocht.

edit: Overigens gelden deze regels niet voor de rest van de wereld en worden deze voor bijvoorbeeld in Nederland niet verzameld voor zover ik weet. Zowel Sony and Microsoft kunnen dus nooit consumenten cijfers noemen op basis van sales in Nederland. Natuurlijk wel op basis van activaties.

[ Voor 14% gewijzigd door Yaz op 24-01-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Yaz schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:40:
[...]

Misschien leuk om te weten maar in America is het verplicht om alleen "sold to consumer" cijfers te publiceren. Ze hebben in America ook een bijzonder goed statistieken programma en het is bij wet geregeld dat het verkopen moeten zijn aan de consument. Anders kunnen ze nooit goed de economy voorspellen. Want idd, verkopen aan retailers zegt nagenoeg niets.

Je kan er dus van uit gaan dat gezien de huidige sales markets dat een bijzonder groot deel hiervan daadwerkelijk aan consumers is verkocht.

edit: Overigens gelden deze regels niet voor de rest van de wereld en worden deze voor bijvoorbeeld in Nederland niet verzameld voor zover ik weet. Zowel Sony and Microsoft kunnen dus nooit consumenten cijfers noemen op basis van sales in Nederland. Natuurlijk wel op basis van activaties.
Maar in hun earnings zeggen ze wel specifiek:

The company sold 7.4 million Xbox console units into the retail channel, including 3.9 million Xbox One consoles and 3.5 million Xbox 360 consoles.

Dus ik denk dat het wel aan verkopers is, en nog niet aan klanten. Blijkbaar heeft Microsoft wel deze statement de wereld in gelaten:
"We sold through nearly every unit we could in the holiday period and pulled forward as many units as we could from Q3. However, only some of those shipments were sold into the channel in the final period of the quarter and so there was not time to sell the units through to customers," Dennis said. "These units are now being sold through to customers."

[ Voor 14% gewijzigd door X-Fighter op 24-01-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 20-09 21:07
Maar dan nog, bijna overal is de Xbox One uitverkocht, Amazon, maar ook bij grote buitenlandse ketens als Media Markt, Saturn of Gamestop weten vrij snel nadat ze voorraad hebben gekregen hun Xbox One's te slijten aan consumenten.

Wanneer MS aangeeft dat er 3,9 miljoen eenheden zijn verkocht staan er echt niet 700.000 duizend Xboxen ergens op voorraad. Retailers en zelfs webshops kopen alleen voorraad is op moment dat ze zeker weten dat ze binnen korte termijn van de producten af weten te komen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1 ... 47 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.