Die tip voor die MS points via eBay, niet gek! Scheelt het wéér €5 en €40 per game is een prima prijs om een paar titels aan te schaffen. Leuk voor de variatie. Hoop dat deze workaround voor het aanschaffen van games nooit zal verdwijnen.
--
Mijn bevindingen na mijn eerste dag zijn precies na mijn verwachting, of ik daar héél blij mee ben weet ik niet. Was liever 'blown away' geweest, maar ben wel degelijk blij als een kind

Heb namelijk al best veel gezien, wat ik achteraf jammer vind. Had liever bijvoorbeeld Ryse opgestart om al spelent vol verbazing met open mond de graphics en gameplay op kunnen nemen, maar dat heb ik nu al via YouTube gehad... Het is dus allemaal niet
nieuw meer. Was er achteraf liever blind in gestapt.

Ben toch goed anderhalf uur zoet geweest met het uitpakken en 'wegwerken' van de Xbox in mijn tv meubel. Nu wel alles mooi strak en zonder draden weggewerkt en tijdens dit uitstel van spelen lekker de spanning opbouwen haha. Wel een crappy korrelige avond foto, maar dit is de setup geworden →
Was tijdens de eerste boot nog wel even spannend hoor. Ik kreeg namelijk met geen mogelijkheid de controller gepaired, blijkt dat je dus echt de controller die meegeleverd is met de Xbox moet gebruiken tijdens de eerste boot. Ik gebruikte een tweede controller die ik mee besteld had, maar dat pikte hij dus niet. Was wel even bang dat hij direct toen al vast stond.
Na de eerste update blijft hij ook wel érg lang op het groene bootscherm met het Xbox One logo staan zeg! Al duurt alles lang als je er op wacht...
Fifa 14 (4/10)
Daarna gelijk Fifa gedownload, kwam dus als DLC mee met het Fifa14-pack via microsoftstore.de, gedownload via de Ierse store.
Moet eerlijk bekennen dat me dit vies tegenviel en ik baal er van dat ik de code gebruikt heb (overigens, geniaal gedaan met die QR-code dat je hem via Kinect kunt scannen en niet meer hoeft over te typen!).
De animaties van de voetballers voor de wedstrijd zijn echt slecht en vooral onnatuurlijk. Ze glijden een voetlengte over de grasmat als ze lopen, het handenschudden doen ze met een vork als hand, dwars door elkaar, etc. Echt onder de maat van een nieuw console met deze hardware (zowel X1 als PS4, neem aan dat het een port is).
Het is járen geleden dat ik een voetbal spel gedaan heb (ben wel voetbal fanaat, maar de spellen ben ik nooit goed in geweest), maar direct de eerste match wordt van je verwacht dat je de knoppen al kent. Fijn (not).
Heb nog maar 2 potjes gespeeld (tijdens de installatie), dus kan niet beoordelen hoe de rest van het spel is.
--
Daarna even de standaard rondleiding genomen door het dashboard en ben daar niet ontevreden over. Ben he-le-maal niet wild van Windows 8, en ook het dashboard van m'n 360 vond ik waardeloos. Maar dit voelt eigenlijk best heel goed aan!
Kinect (stemherkenning) werkt bijna feilloos toen ik de region weer terug gezet had naar US ipv Ierland.
Daarna gelijk de andere games die ik via de US store aangeschaft had van de week. Stonden al netjes op m'n dashboard om geïnstalleerd te worden, mooi systeem wel! Ben toen begonnen met Forza, en niet meer gestopt met spelen... haha
Moet Ryse dus nog proberen. Super veel zin in de co-op, erg benieuwd naar. Denk alleen dat het pas van het weekend gaat worden, dus denk dat ik er straks even met de singleplayer begin.
Forza (8/10)
Gaaf, fantastisch, heerlijk, leuk, verslavend, prachtig, prima launch title!
Enige punt wat ik tot nu toe minder vind aan de game is het tegen de zon in rijden (was bij Forza 4 ook al vervelend) en hoe vaak dit toegepast wordt. De eerste twee keer dat ik het zag zat ik even met open mond want het ziet er super goed uit. Maar na 5+ keer is dat zeker wel over. Na 20+ keer is het gewoonweg vervelend. Hele scherm is wit en je hebt zonder braking-line assist (weer iets te vroeg overgestapt) echt niet meer waar je heen moet om sommige banen. Weg rempunt, en boem betekend vaak een restart van de race bij mij

Ben eigenlijk ook wel blij dat je nu moet sparen voor toffe auto's ipv. dat je ze ongeveer bij ieder level-up automatisch krijgt zoals in voorgaande delen. Nu moet je echt weer een beetje opwerken naar toffe auto's, anders blijft ik alleen maar in hypercars en R1 auto's rijden.
Overal, super blij mee.