Binnen een paar dagen hoop ik
mijn XBO Fifa14 pack binnen te krijgen. Nu heb ik na het lezen van dit topic alvast een paar vraagjes;
1) Bij het eerst opstarten moet er als ik het goed heb een regio ingesteld worden en Nederland is nog niet beschikbaar tot de 'officiele' release in NL. Als ik games digitaal wil kopen en downloaden, moet er dan een nieuw account worden aangemaakt waarna de games uit een andere region/store gedownload worden?
Is dit vooraf te doen, of moet dit op de XBO zelf gebeuren? Of is het gewoon je eigen XBL account die je steeds kunt switchen van regions in het dasboard?
2) Wat zijn de voordelen om Duitsland, Frankrijk of Ierland in te stellen tegenover de US?
Als je spellen aanschaft in de US store zijn ze toch veel goedkoper door de gunstige dollarkoers? Ik betaal liever €45 dan €60...
3) [FIFA] Als het spel niet als physical schijfje meegeleverd is, maar als DLC, hangt het dus van de ingestelde regio/store af welke versie gedownload wordt. De US versie heeft dus geen NL instelling, maar de Duitse versie wel. Is dit verder alleen van toepassing op de menu's en het commentaar? Of heeft dit verdere gevolgen, zoals teams or whatever?
4) Neem aan dat de XBO in een afgesloten kast een zware no-go is, dus gaat hij bij mij in een "sleuf" onder de TV in plaats van m'n X360. Deze maakte altijd ENORM herrie na een paar minuten, waarschijnlijk omdat hij niet heel gemakkelijk z'n warmte kwijt kan (boven 1,5 CM, zijkanten wel vrij ruim maar achterkant afgesloten). Iemand ervaring met de XBO in zo'n setting?
5) Iemand ervaring met het bekijken van Blu-rays?
Deed het altijd via PS3 maar ben nooit fan geweest van het controller vs. afstandsbediening gedoe. Is Smart Glass daar een beetje geschikt voor?
6) Ik heb mijn digi-tv via een CI++ in de TV zitten en dus geen losse tv-receiver kastje. Dan heb ik weinig aan de HDMI-ingang van de XBO, correct?
In NL is het sowieso nog niet mogelijk, maar beperkt dit in de toekomst niet vreselijk de mogelijkheden zoals de TV overlay en het switchen tussen TV en games?
7) Hoor nog steeds veel dat mensen physical schijfjes > digital download; Tuurlijk staat het leuk in je verzameling, maar klopt het dat je dan letterlijke het schijfje in de XBO moet doen om hem te kunnen spelen, terwijl wanneer je hem digitaal aanschaft gelijk uit het dashboard kunt switchen?
8 ) Als de gemiddelde game zo'n 50GB nodig heeft voor de install, zit zo'n 500GB schijfje knap snel vol natuurlijk

Als je games verwijderd en pas weer download wanneer je hem weer wilt spelen, kun je dan ook gebruik maken van de "play as you download" optie als je halverwege het spel wilt inspringen in een bestaande savegame? Of start je dan altijd weer op 0% tot hij volledig gedownload is?
Boel vragen maar dat komt omdat ik gewoon onwijs veel zin heb om er mee aan de slag te kunnen haha!
Hoe dan ook zit ik te denken om CoD Ghosts, Ryse en Forza 5 aan te schaffen. Nu ben ik alleen voornamelijk een gezelligheid gamer en speel ik liever met vrienden co-op en split-screen dan in m'n uppie een campaign... Zijn d'r een beetje "party" games in de
upcoming lijst die leuk zijn om met vrienden te doen?
Ik ga Guitar Hero bijvoorbeeld enorm missen

Denk dat ik de X360 nog maar even in de buurt laat staan.
[
Voor 11% gewijzigd door
Neejoh op 21-12-2013 15:04
]