M'n eerste indruk van de Xbox One is erg goed:
- De integratie met beamer en receiver werkt prima. Heerlijk om niet meer alle afstandsbedieningen bij elkaar te zoeken, maar gewoon de kamer in te lopen en Xbox On te zeggen. Helaas gaat bij Xbox Turn Off m'n beamer niet uit... maar het exacte typenummer van de beamer staat ook niet in de lijst en ik zou niet weten waar ik de remote control codes vandaan kan toveren.
- TV pass-through heb ik aangesloten op m'n Mac Mini (met Plex), dat werkt ook prima. Moest wel surround aanzetten in de settings, maar nu werkt dat prima.
- Voice Control is sowieso heel handig - mits je de controls kent. Het is absoluut geen Siri

. Je moet rustig praten en niet de woorden aan elkaar plakken. Het is ideaal om zo snel te kunnen navigeren. Verder is het handig dat je geen afstandsbediening meer nodig hebt, om het volume van de receiver te verhogen of te verlagen.
- Kinect Sports Pre Season is grappig, maar meer dan een tech demo lijkt het niet te zijn. Aan de andere kant is Kinect Fitness bizar uitgebreid. Als iemand nog een tip heeft om meer te lezen over de workouts dan zou dat mooi zijn... nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
- Fifa 14 heb ik nu een paar potjes gespeeld en dat ziet er een stuk strakker uit. Aangezien ik de Xbox heb aangesloten op een full-hd beamer (behoorlijk groot beeld), is er duidelijk een stuk minder aliasing. Of dit nu komt door betere anti-aliasing of hogere resolutie zou ik niet durven zeggen. Verder zien de animatie er een stuk beter uit dan bij Fifa 14 voor Xbox 360 / PS3. Het lijkt daardoor ook een stuk soepeler te spelen... maar ik moet het meer spelen voor een definitief oordeel. De nieuwe camera positie en het publiek voegen een hoop toe. Desondanks zijn er ook dingen, waarvan ik niet snap dat ze die niet ook hebben aangepakt. Het gras zou zoveel mooier kunnen (nu is dat veel te strak en gewoon lelijk bij replays).
- Helaas komt AC4 pas volgende week. En jammer genoeg zijn er ook niet zoveel demo's. Waarschijnlijk dus straks proberen om via de US store Forza 5 te kopen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."