Ah, nu hoor ik wat nieuwsYaz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:51:
[...]
Niets te nadelen van Sony maar als stilstand (geen verbeteringen op het vlak van realisme stuurtjes) tegenwoordig een pluspunt is dan gaan we denk ik de verkeerde kant op. De x1 maar nu gebruik van een vector based Force Feedback systeem en dit zorgt ervoor dat je een veel realistischer gevoel krijgt. Dat het dan jammer is dat je oude stuurtjes niet meer werken ben ik het helemaal mee eens. Maar het is niet de eerste keer dat we een oude technology vervangen voor iets wat niet om kan gaan met nieuwe technology. Dit is zeker in de console wereld schering en inslag dus ook niet onverwachts.
Deze nieuwe techniek is overigens ook beschikbaar voor Windows 8 dus het zal niet lang duren voordat er meer apparaten komen. Het is alleen jammer genoeg echt een niche markt en de fabrikanten verschepen niet genoeg producten om elk half jaar met iets nieuws te komen.
Ik ben verder volledig voor vooruitgang, maar MS is altijd al 'stug' geweest in het ondersteunen van 3rd party stuurtjes. Dat doet Sony domweg beter. Als deze nieuwe techniek echt beter is dan hadden ze 'm er wat mij betreft ook 'naast' kunnen introduceren. Fabrikanten stappen uiteindelijk wel over als het echt beter is, maar je gooit niet gelijk alle opgebouwd historie in het putje. Volgens mij is Immersion zo'n beetje alleenheerser op gebied van FF-techniek, en dat niet ondersteunen duwt je wel in een heel klein hoekje
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three