De Kinect is ook een hele grote zware IR blaster (lees afstandsbediening). Je kan in de xbox settings gewoon aangeven wat voor TV, versterker en TV kastje je hebt en dan kan de xbox deze middels IR aansturen.
Dus als ik "xbox on" roep gaat mijn
1) xbox aan
2) versterker aan
3) tv kastje aan
Andersom met "xbox turn off" natuurlijk.
Verder werken dingen als "xbox volume up' en "xbox volume down" natuurlijk ook, deze zet dan je versterker of TV harder of zachter. Via smartglass kan ik ook selectief codes versturen zoals kanaal selectie op mijn tv kastje. In de toekomst kan ik ook "xbox watch RTL4" zeggen en dan zorgt de xbox ervoor dat het juiste kanaal geselecteerd word.
Ik gebruik momenteel nog maar zelden een afstandsbediening. Eigenlijk alleen nog maar enkel voor TV kanaal switchen en ik verwacht dat zodra de "oneguide" actief is dat ook deze nog maar tot het minimum gebruikt zal worden.
Dit is voor mij de kracht van Kinect en dat hele hupse en zwaaien in spellen, dat vind ik veel minder spannend maar de voice bediening van een spel is dan weer wel helemaal GE-WEL-DIG. Probeer dit maar eens in Dead Rising 3. Zo tof.