Na een tijdje gespeeld te hebben, ben ik er ook nog niet helemaal uit.
Het is een typisch over de top shooter met aardige mechanics, prima levels en redelijk verhaal (binnen het sub-genre). Double wielding en schieten met een LMG is erg tof en heel soms zijn de vijanden ook nog best slim met flanken. Karakters zijn erg over de top en het verhaal neemt aardig aparte wendingen.
Toch zijn de graphics duidelijk last-gen (al draait het wel gewoon
1080p/60fps). Animaties zijn niet je van het, de gezichten zien er niet briljant uit en ook de mappen zijn niet zo heel gedetailleerd (al voldoet het prima). Je kunt inderdaad meerdere speelstijlen gebruiken en dat is wel interessant.
Ik heb gelezen dat je er zo'n 15 uur over doet om uit te spelen en dat zal ook wel gaan kloppen denk ik. Maar het blijft jammer dat er naast de SP verder niets in zit. Dat is ook de reden dat ik hem op schijf heb gehaald, want full price blijft toch wel wat duur. Qua shooter doet het weinig fout maar is ook nergens echt briljant. Het is typisch zo'n game die nu aardig wat gaat verkopen omdat er effe niets is, maar zodra Watchdogs uit is hoor je er niets meer van denk ik. Mocht je niets te doen hebben dan kan ik hem wel aanraden, al moet je ook geen meeslepende en diepgaande shooter verwachten met unieke features. Al kun je beter wachten op een afgeprijsde versie of een 2e hands exemplaar bemachtigen. Is het je genre niet dan zal ook deze game je niet over de streep trekken.