Yay, heb mijn eerste echte spel kunnen doen

Assassin's Creed 3.
Dit is typisch een spel dat in mijn ogen goed omgaat met de gamepad. Een map, wat help teksten voor de knoppen en een health balkje. Dingen die je wilt weten, maar anders op de tv hadden gestaan. Echt een soort dashboard idee.
Een slecht voorbeeld vind ik Rayman. In de demo kreeg ik al stukken waar ik ineens verplicht het touchscreen moest gaan gebruiken om een plant weg te jagen. Dat voelt erg geforceerd en heeft 0,0 meerwaarde voor de gameplay. De DS had dat bij de eerste generatie spellen ook heel erg, developers moesten en zouden iets innovatiefs doen met dat onderste scherm, wat meestal totaal geen meerwaarde had...
En wellicht een beetje offtopic, aangezien dit vast niet aan de WiiU ligt:
Blijft Assassin's Creed 3 zo zeuren om die anonieme statistieken en inloggen op uPlay elke keer als je het start? Dat ding moet snappen dat nee = nee.
Edit: Ook even mijn stroom metertje erop gehad. Hij meette 31 watt tijdens het spelen van een spel of idle in het menu. Ter vergelijking, mijn XB360 gebruikt 160. Wat betreft het automatish downloaden in standby modus, waarom zou je je daar druk om maken. Zelfs als je elke maand het apparaat 3 uur aan laat staan om een spel te downloaden dan kost je dat maar zo'n 30 cent aan energie per jaar.
[
Voor 17% gewijzigd door
BlackMage op 11-12-2013 19:21
]