Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Uhmmie schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:08:
Had ik mijn Wii U toch nog maar 1 dag langer dicht laten zitten :P haha.. Maarja.. Heeft iemand trouwens ervaring met die wii u pro controller 3rd party die er exact hetzelfde uit ziet als de officielle wii u pro controller? Scheelt wel erg veel geld qua aanschaf.
Niet met de Pro controller maar had een normale Wii motion+ controller uit Hongkong gehaald en ik moest zeggen, ik verbaasde me over de kwaliteit, hij was bijna niet te onderscheiden en werkte perfect.

En da alles voor een eurotje of 17 (dacht ik)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrietje schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:12:
Hier een Face-off van alle versies van AC4:Black Flag.
http://www.eurogamer.net/...creed-4-next-gen-face-off
Blijkt dat de wii versie technisch gezien zelfs minder presteert dan de XBOX360/PS3 versies daar bij geteld dat de besturing kennelijk niet goed reageert.

Gevalletje slechte port of gevalletje van Wii U crappy hardware. Mij lijkt het eerste want ik kan me herinneren dat AC3 technisch niet onderdeed voor de XBOX360/Ps3 versies.

Al zegt het artikel dat AC3 ook minder was dan de 360Ps3 versies
Crappy port lijkt me. WiiU wijkt nog redelijk af van de rest qua architectuur. Maar je zou zeggen dat Ubi daar toch wel raad mee zou weten...
AC3 presteerde volgens mij juist wel ok op de WiiU. Hoop van de bugs op andere systemen (zoals doelen die er niet waren) heb ik nooit ondervonden. Maar wellicht kwam dat omdat ik de game pas speelde na x patches.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ubisoft heeft genoeg goede Wii games gemaakt (zelfde architectuur) en als je kijkt naar titels als Zombi U en Rayman Legends (welke origineel voor de Wii U gemaakt was) zie je dat ze het wel kunnen.
Uhmmie schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:10:
[...]

[...]

Normaal gesproken koop ik ook alleen maar originele controllers. Echter vind ik de WiiU pro controller (van Nintendo zelf) ook niet echt degelijk aanvoelen.. Vandaar dat ik zat te twijfelen om een 3rd party controller aan te schaffen.
Ik vind de Pro controller juist één van de betere controllers. Licht, klein en een geweldige accu leefduur. Verder is hij hetzelfde als de GamePad zonder scherm.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2013 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donshuunouo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01-2024
Alleen afhalen in een aantal winkels. Ik heb gekeken maar voor zover ik kan zien gaat het niet om refurb of showroom modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
donshuunouo schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:34:
[...]

Alleen afhalen in een aantal winkels. Ik heb gekeken maar voor zover ik kan zien gaat het niet om refurb of showroom modellen?
Dat doet Dixons altijd als ze goede aanbiedingen hebben, dan blokkeren ze de verzend optie. Vermoedelijk zodat je in de winkel gemotiveerd wordt om ook nog iets anders aan te schaffen.

Ik denk ook dat dit premium pakket gewoon verdwijnt (en vervangen wordt door bundels) en Dixons nog een serie heeft weten te bemachtigen. In any case, die bundels kosten 300 euro en die games die je erbij krijgt kosten hoogstens 50 euro, dus goede deal.

Ik ben door deze aanbieding ook maar overstag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 07:24:
Ubisoft heeft genoeg goede Wii games gemaakt (zelfde architectuur) en als je kijkt naar titels als Zombi U en Rayman Legends (welke origineel voor de Wii U gemaakt was) zie je dat ze het wel kunnen.

[...]

Ik vind de Pro controller juist één van de betere controllers. Licht, klein en een geweldige accu leefduur. Verder is hij hetzelfde als de GamePad zonder scherm.
Mjah ik vind zelf een xbox 360 controller prettiger in de handliggen.. Van het weekend ook redelijk veel op de Wii U gespeeld. En naast de korte accu duur van de gamepad krijg ik er na een tijdje ook kramp van in mijn duimen.. Ben bang dat ik dit ook krijg met de WiiU Pro controller, dus zit nu zelfs te kijken naar die van Nyko aangezien die veel op de 360 controller lijkt.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:20
Vandaag Wii U premium gekocht voor 189 euro bij Dixons ( 199- 10 euro gulle gift) dus mooie prijs. Kan ik ook zonder dat ik over internet beschik gewoon een game spelen of moet er eerst ern patch of iets dergelijks worden gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
elaho schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:10:
Vandaag Wii U premium gekocht voor 189 euro bij Dixons ( 199- 10 euro gulle gift) dus mooie prijs. Kan ik ook zonder dat ik over internet beschik gewoon een game spelen of moet er eerst ern patch of iets dergelijks worden gedownload?
als het goed is kan je gewoon spelen zonder internet.
maar ja dan heb je geen patches en kan je game nogal bugged/broken zijn. heb er geen voorbeeld van en weet (hoop) ook niet dat er een game is die daar last van heeft.

veel plezier ermee

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:20
Thanks, wil eerst beginnen met assasins creed. Begin volgend jaar beschik ik wel over internet. Maar ging mij er om dat ik nu wel kon spelen. Bij ps4 moest men geloof ik eerst een patch downloaden om uberhaupt dvd/blu-ray af te kunnen spelen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhmmie schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:05:
[...]

Mjah ik vind zelf een xbox 360 controller prettiger in de handliggen.. Van het weekend ook redelijk veel op de Wii U gespeeld. En naast de korte accu duur van de gamepad krijg ik er na een tijdje ook kramp van in mijn duimen.. Ben bang dat ik dit ook krijg met de WiiU Pro controller, dus zit nu zelfs te kijken naar die van Nyko aangezien die veel op de 360 controller lijkt.
Hmm, ik had dat juist andersom :p Ik vind de X360 controller echt niks.
elaho schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:10:
Mooie is, als een spel een update nodig heeft dan staat die update mooi al op de disc ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijne net ook opgehaald, voor 190 euro zeker een goede deal gezien wat er allemaal bij zit. Zelfs de verkoper schrok van de prijs.

Ze hadden helaas geen leuke betaalbare games, dus is het nog even wachten op Mario World die ik bij Saturn heb besteld voor 32-nogwat. Duurt nog een paar week volgens de site, maar voor 20 euro wil ik wel even wachten. Ik kom de tijd wel door met wat Wii games die ik nu eindelijk weer goed kan spelen (mijn TV geeft veel input lag op analoge inputs, dus practisch onspeelbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 15:47
Ik heb net eens rond zitten kijken, maar is het mogelijk dat ik upgrade van mijn basic wii u naar een premium (ivm dixons aanbieding) en dan mijn aangekochte spellen overzet met een soort transfertool zoals ook voor de 3ds bestaat? Ik kan hier geen informatie over vinden helaas.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 07:24:
Niet helemaal waar. De PRO controller heeft nl. geen bewegingssensor en dat vind ik toch een gemis. Verder vind ik het wel een hele fijne controller, met name omdat de knoppen en de controlsticks even ver weg zitten voor je duimen.
Banix schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:04:
Ik heb net eens rond zitten kijken, maar is het mogelijk dat ik upgrade van mijn basic wii u naar een premium (ivm dixons aanbieding) en dan mijn aangekochte spellen overzet met een soort transfertool zoals ook voor de 3ds bestaat? Ik kan hier geen informatie over vinden helaas.
Het is wel mogelijk maar niet zonder tussenkomst/hulp van Nintendo. Dus neem contact met Nintendo op en zij vertellen je hoe en wat.
Volgens mij moet je dan van beide systemen de serienummers doorgeven en dan komt het goed, maar pinme daar niet op vast...

[ Voor 28% gewijzigd door Deddiekoel op 09-12-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er iemand gebruik gemaakt van de Wii -> Wii U transfer feature?

Ik heb namelijk nog een paar leuke savegames op mijn Wii die ik wel over zou willen zetten naar mijn nieuwe speelgoedje, maar ik krijg de indruk dat de transfer tool alles, inclusief channels, overzet naar de Wii U. Dat is een probleem, want ik heb namelijk een aantal "homebrew" dingen op de Wii staan die ik zeker niet op de Wii U wil hebben (ze zullen het toch niet doen en misschien zelfs mijn WiiU beschadigen of bannen, en het liefste laat ik dat op de Wii natuurlijk).

Is het mogelijk om individuele savegames te selecteren met de transfer feature? Of klopt mijn eerste indruk en wordt alles overgezet waarna de Wii naar factory defaults gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
Als het goed is kan je de savegames die op de Wii staan apart op een SD kaartje zetten en vervolgens kan je die SD kaart in de Wii U plaatsen en de savegames over zetten naar het flashgeheugen van de Wii U.

http://www.eurogamer.nl/a...importeert-geen-save-data

Misschien heb je hier ook wel wat aan:

http://www.gamefaqs.com/boards/631516-wii-u/64722437

[ Voor 32% gewijzigd door Robolokotobo op 10-12-2013 01:29 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 01:13:
Als het goed is kan je de savegames die op de Wii staan apart op een SD kaartje zetten en vervolgens kan je die SD kaart in de Wii U plaatsen en de savegames over zetten naar het flashgeheugen van de Wii U.

http://www.eurogamer.nl/a...importeert-geen-save-data

Misschien heb je hier ook wel wat aan:

http://www.gamefaqs.com/boards/631516-wii-u/64722437
Die eerste link gaat specifiek over VC titels, die heb ik niet dus niet van toepassing. Van wat ik begrijp van die tweede link is dat ik, afhankelijk van de titel, de savegame via het Wii menu op een SD kaart kan zetten en weer terugzetten via het Wii menu op de WiiU. Dat klinkt logisch, maar hopelijk staan de savegames niet gelocked. Eigenlijk is de enige belangrijke savegame van Mario Kart, de rest zou ik minder moeite mee hebben om opnieuw te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 15:47
Deddiekoel schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:52:
[...]

Niet helemaal waar. De PRO controller heeft nl. geen bewegingssensor en dat vind ik toch een gemis. Verder vind ik het wel een hele fijne controller, met name omdat de knoppen en de controlsticks even ver weg zitten voor je duimen.

[...]

Het is wel mogelijk maar niet zonder tussenkomst/hulp van Nintendo. Dus neem contact met Nintendo op en zij vertellen je hoe en wat.
Volgens mij moet je dan van beide systemen de serienummers doorgeven en dan komt het goed, maar pinme daar niet op vast...
Thanks! Dan ga ik dat maar eens doen vanmiddag :-)

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mocht iemand nog een Wii U zoeken, ze zijn in de aanbieding bij Dixons, Wii U Premium Nintendoland bundel:

http://www.dixons.nl/game...-wii-u-black-premium.html

199,99 euro, normaal vanaf 260 pricewatch: Nintendo Wii U Premium + Nintendoland Zwart

[ Voor 100% gewijzigd door itsme op 10-12-2013 10:17 . Reden: (wtf een lege post :? ) ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mensen die zowel een 3DS als Wii U hebben, update 7.0.0 op de 3DS is uit. Hiermee kan je Miiverse en NintendoID op je 3DS gebruiken. Ook koppelt het je 3DS en Wii U eShop tegoed aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 07:30
BlackMage schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:40:
Heeft er iemand gebruik gemaakt van de Wii -> Wii U transfer feature?

Ik heb namelijk nog een paar leuke savegames op mijn Wii die ik wel over zou willen zetten naar mijn nieuwe speelgoedje, maar ik krijg de indruk dat de transfer tool alles, inclusief channels, overzet naar de Wii U. Dat is een probleem, want ik heb namelijk een aantal "homebrew" dingen op de Wii staan die ik zeker niet op de Wii U wil hebben (ze zullen het toch niet doen en misschien zelfs mijn WiiU beschadigen of bannen, en het liefste laat ik dat op de Wii natuurlijk).

Is het mogelijk om individuele savegames te selecteren met de transfer feature? Of klopt mijn eerste indruk en wordt alles overgezet waarna de Wii naar factory defaults gaat?
Ik heb zelf de boel overgezet, maar je krijgt geen keuzes of iets dergelijks. Het is dus alles of niets, maar je kunt natuurlijk van tevoren alle spul die je niet op de WiiU wilt hebben gewoon verwijderen, of naar een aparte SD kaart schrijven.
Het Wii systeemgeheugen wordt na de transfer inderdaad naar factory default gezet, al moet ik wel meteen zeggen dat dat bij mij mooi de soep in is gegaan. Er zit nog ergens een klont data vast die niet weg wil, formatteren blijft er ook op hangen en als ik naar het data-menu ga (om kanalen van en naar de SD kaart te kunnen zetten) dan loopt de hele console vast. Maar goed, op de WiiU is alles wel goed aangekomen.

Er zijn overigens ook dingen die gewoon niet mee overgezet worden, zoals de ingebakken kanalen van de Wii (weather, news, etc, die werken trouwens toch niet meer) en het internetkanaal (dat zit op de WiiU ook al ingebakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seal64 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:42:
[...]

Ik heb zelf de boel overgezet, maar je krijgt geen keuzes of iets dergelijks. Het is dus alles of niets, maar je kunt natuurlijk van tevoren alle spul die je niet op de WiiU wilt hebben gewoon verwijderen, of naar een aparte SD kaart schrijven.
Het Wii systeemgeheugen wordt na de transfer inderdaad naar factory default gezet, al moet ik wel meteen zeggen dat dat bij mij mooi de soep in is gegaan. Er zit nog ergens een klont data vast die niet weg wil, formatteren blijft er ook op hangen en als ik naar het data-menu ga (om kanalen van en naar de SD kaart te kunnen zetten) dan loopt de hele console vast. Maar goed, op de WiiU is alles wel goed aangekomen.

Er zijn overigens ook dingen die gewoon niet mee overgezet worden, zoals de ingebakken kanalen van de Wii (weather, news, etc, die werken trouwens toch niet meer) en het internetkanaal (dat zit op de WiiU ook al ingebakken).
Oke, dank je. Ik ga dit dus maar niet doen. Ik ga mijn oude Wii niet weg doen en wil die wel in huidige staat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-10 14:29
Is er iemand die zijn Wii U al enige tijd heeft, en ook problemen heeft om Wii spellen af te spelen?

Ik heb mijn Wii U sinds de launch, gekocht op 1 december 2012. Vorige week wilden wij Donky Kong Country returns op de Wii U spelen, maar kreeg de melding dat de disk niet te lezen was. Heb de disk bekeken, en er zaten aardig wat vette vingers op. Schoonvegen heeft niet geholpen, en we hebben deze toen maar op de Wii gespeeld, zonder probleem. Afgelopen weekend wilden we een ander Wii spel spelen, op de Wii U, en kreeg weer dezelfde melding. Ook deze disk daarna zonder probleem op de Wii gespeeld.
Ik heb een bericht aan Nintendo gestuurd, die nu terug komt met het bericht dat ik de Wii U op kan sturen, om na te laten kijken. Natuurlijk is de Wii U net uit de 12 maanden garantie, en nu we net bezig zijn met Super Mario 3D land, heb ik eigenlijk weinig zin om de Wii U op te sturen.

Heeft iemand ervaring met de reparatie service van Nintendo, en dan met name de snelheid hiervan?
Of heeft iemand ervaring hoe Nintendo met de garantie termijn omgaat, nu deze net verlopen is?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zelfde dag gekocht vorig jaar. Maar ik kan zonder moeite mijn Wii spellen spelen. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn kids nog niet achter de Wii U zitten en de schijven dan ook nog niet in hun handen hebben gehad ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29

TFHfony

Professional Weirdo

suedje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:07:
Is er iemand die zijn Wii U al enige tijd heeft, en ook problemen heeft om Wii spellen af te spelen?

Ik heb mijn Wii U sinds de launch, gekocht op 1 december 2012. Vorige week wilden wij Donky Kong Country returns op de Wii U spelen, maar kreeg de melding dat de disk niet te lezen was. Heb de disk bekeken, en er zaten aardig wat vette vingers op. Schoonvegen heeft niet geholpen, en we hebben deze toen maar op de Wii gespeeld, zonder probleem. Afgelopen weekend wilden we een ander Wii spel spelen, op de Wii U, en kreeg weer dezelfde melding. Ook deze disk daarna zonder probleem op de Wii gespeeld.
Ik heb een bericht aan Nintendo gestuurd, die nu terug komt met het bericht dat ik de Wii U op kan sturen, om na te laten kijken. Natuurlijk is de Wii U net uit de 12 maanden garantie, en nu we net bezig zijn met Super Mario 3D land, heb ik eigenlijk weinig zin om de Wii U op te sturen.
Misschien een domme vraag van mijn kant, maar ga je wel eerst naar de WiiMode voor je je spel er in doet?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
TFHfony schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:25:
[...]

Misschien een domme vraag van mijn kant, maar ga je wel eerst naar de WiiMode voor je je spel er in doet?
Geen domme vraag.
Ik durf niet te zeggen of we eerst naar de WiiMode gingen en daarna de disc erin stopten, of andersom. Voor de zekerheid zal ik dit vanavond proberen om uit te sluiten dat dit het probleem kan zijn.
Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 07:30
TFHfony schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:25:
[...]

Dat maakt niet uit – een DVD is een DVD, of die nu in WiiU of Wii mode in de drive zit. Ik speel de laatste dagen weer veel Endless Ocean 2, ook een Wii game, en ik laat de disc gewoon in de WiiU zitten als hij uit gaat. Daar heeft hij echter geen enkel probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
suedje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:07:

Heeft iemand ervaring met de reparatie service van Nintendo, en dan met name de snelheid hiervan?
Of heeft iemand ervaring hoe Nintendo met de garantie termijn omgaat, nu deze net verlopen is?
Alvast bedankt
Er zit volgens mij altijd twee jaar garantie op consoles. Als ik snel even kijk bij webshops leveren ze allemaal twee jaar garantie bij de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Seal64 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:43:
[...]

Dat maakt niet uit – een DVD is een DVD, of die nu in WiiU of Wii mode in de drive zit. Ik speel de laatste dagen weer veel Endless Ocean 2, ook een Wii game, en ik laat de disc gewoon in de WiiU zitten als hij uit gaat. Daar heeft hij echter geen enkel probleem mee.
Je moet wel in de Wii mode weer opstarten alvorens de Wii U snapt om welke disc het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit twee jaar winkelgarantie op alles. Dus niet laten afschepen dat je maar contact op moet nemen met Nintendo, want de winkel is daar in Nederland zelf verantwoordelijk voor.

En wat betreft het spelen van Wii games, als ik een Wii spel erin doe dan veranderd het "opstarten" knopje in het Wii U menu naar de knop om de Wii mode te starten. Dus de Wii U weet prima dat er een Wii disk in zit, want hij suggereert zelf om de Wii mode te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar hij geeft niet aan wélke Wii disc er in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
Bedankt voor het meedenken iedereen.
Vanavond nog eens kijken naar het opstarten, en wat verschillende Wii discs uitproberen.

Ik heb de Wii U gekocht in een winkel, Bart Smit, en niet in een webshop.
Waar kan ik vinden dat er 2 jaar winkel garantie op moet zitten? Als ik op de site van Nintendo kijk, wordt er 12 maanden fabrieksgarantie gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
Nederland heeft wettelijk 2 jaar garantie op apparaten.
Ongeacht wat een fabrikant zelf op geeft.

Sterker nog, wanneer verwacht mag worden dat iets langer mee gaat dan die 2 jaar, dan kun je je daar zelfs op beroepen, maar gelijk hebben en krijgen zijn twee dingen.

2 jaar krijg je eigenlijk altijd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

Arunia schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:59:
Nederland heeft wettelijk 2 jaar garantie op apparaten.
Nee, dat klopt niet: http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het Nederlandse consumentenrecht zegt dat je even lang garantie moet hebben als wat de verwachte levensduur van het product is. In de praktijk komt dat vaak neer op 2 jaar, maar het staat je vrij om te procederen als je het er niet mee eens bent, want bijv. de belastingdienst houdt al 3 jaar levensduur aan voor computers e.d.

De winkel (webshop of echt) aan wie jij je geld hebt gegeven is verplicht aan deze garantie te voldoen, niet de leverancier of fabrikant. Sterker nog, leuk dat zij "fabrieksgarantie" bieden, maar dat zijn ze niet eens verplicht. Maar vaak is die "fabrieksgarantie" beter dan de "winkelgarantie", omdat ze bijvoorbeeld het product komen ophalen en direct een nieuwe afgeven. Maar dat is dus per fabrikant verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 00:26

The_Bird

Meneer de Raaf

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img4/442/xvyx.jpg

*Verkopen met 66% gedaald ivm November 2012. Dit terwijl zogeheten systemseller Mario 3D World die maand uitkwam.
*Verkoopt slechter dan zowel Gamecube als Dreamcast
*Exclusives zoals Pikmin 3 en Wonderful 101 vallen enorm tegen qua verkopen
*De WiiU-versie van AC4 krijgt geen DLC en ontwikkelaars als EA minderen ook al support (Geen Fifa voor Wii U)

Ben benieuwd hoelang de Wii U nog doorgaat.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Mensen, ik heb tevens mijn Nintendo account weggegeven gezien Zelda hieraan is gekoppeld. Er zal dus een nieuw persoon mee spelen en mee online zijn.

Het beste lijkt me om het account te verwijderen (username: Famous1303).

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
The_Bird schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:10:
[afbeelding]

*Verkopen met 66% gedaald ivm November 2012. Dit terwijl zogeheten systemseller Mario 3D World die maand uitkwam.
*Verkoopt slechter dan zowel Gamecube als Dreamcast
*Exclusives zoals Pikmin 3 en Wonderful 101 vallen enorm tegen qua verkopen
*De WiiU-versie van AC4 krijgt geen DLC en ontwikkelaars als EA minderen ook al support (Geen Fifa voor Wii U)

Ben benieuwd hoelang de Wii U nog doorgaat.
Grafiek loopt voor de Wii U maar tot oktober. SM3DW kwam toch echt pas 29 november uit.
En dit zijn waarschijnlijk cijfers van één regio. Omdat er wereldwijd ongeveer 4 miljoen Wii U consoles verkocht zijn.

Dit is hoe het er afgelopen maand uit zag:

WW:
3DS: 1,292,585
PS4: 955,435
PS3: 486,702
X360: 480,696
XOne: 401,035
Wii U: 274,179
Wii: 181,061
Vita: 156,486
PSP: 62,943
NDS: 60,746

North America (US):
3DS: 795,981 (756,326)
X360: 422,484 (395,470)
XOne: 330,810 (306,507)
PS3: 312,961 (287,043)
Wii U: 197,597 (188,493)
PS4: 165,978 (161,311)
Wii: 132,667 (124,176)
Vita: 79,026 (75,688)
DS: 50,823 (49,011)
PSP: 7,607 (7,166)

EU:
PS4: 708,354
3DS: 338,146
PS3: 94,785
XOne: 56,909
Vita: 42,497
X360: 41,822
Wii U: 39,253
Wii: 36,674
PSP: 29,847
DS: 8,069

JP (taken from Media Create)
3DS LL – 82,409
Wii U – 28,518
3DS – 25,964
PlayStation Vita – 20,202
PlayStation 3 – 13,311
PlayStation Vita TV – 5,391
PSP – 4,232
Wii – 588
Xbox 360 – 309

Ik vind het helemaal niet zo slecht gezien er nog niet zoveel must have games voor zijn. De Wii moest het hebben van zijn features waardoor een hele grote doelgroep aangesproken werd. De Wii U moet het meer hebben van de AAA Nintendo games. Die games moeten de console verkopen zoals dat ook met de 3DS het geval is. En de 3DS had men ook al bijna opgegeven...

nieuws: Wii U bevat mogelijk voor slechts 180 dollar aan materiaal

Dit artikel is van 2012 dus ondertussen zal het al veel goedkoper zijn voor Nintendo om een Wii U te fabriceren. Dus ze kunnen nog een heel stuk naar beneden met de aanschafprijs van de Wii U, wat ze ook zullen gaan doen als dat ze nodig lijkt, net zoals ze dat met de 3ds gedaan hebben, om de verkopen een boost te geven.

[ Voor 69% gewijzigd door Robolokotobo op 10-12-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 08:32
Zag net de wii u premium Black bij de dixons voor €199. Lijkt me een hele mooie prijs voor dit apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
199 idd erg mooie prijs. Het is de helft van een PS4

Het valt me nu pas op hoe goed de 3DS gaat world wide volgens de cijfers die ik postte. De handheld laat alles achter zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Robolokotobo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:22:
Het valt me nu pas op hoe goed de 3DS gaat world wide volgens de cijfers die ik postte. De handheld laat alles achter zich.
Het mooie is. Vergelijk jaar 1 van de Wii U eens met jaar 1 van de 3DS.

Dan zul je zien dat Nintendo dit ook weer gewoon goed van de grond gaat krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Haha ja die verkocht net zo slecht het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24

Flabergasted

Prepare to die !

jaydenjarno schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:02:
Zag net de wii u premium Black bij de dixons voor €199. Lijkt me een hele mooie prijs voor dit apparaat
-zucht- me toch niet in hebben kunnen houden... Voor onder de kerstboom ( goed excuus )

Zoals hierboven gemeld, nog een tientje korting er boven op met de "gulle gift" actie.
€ 190,- het is bijna goed te praten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het is duidelijk wel Dixons die aan het stunten is. Misschien gaat het niet echt goed met de winkel? Ik merk de laatste tijd bv dat er weinig spellen liggen (voor elk platform) en de voorraad van consoles is er ook slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Al dat soort winkels hebben het moeilijk. Er zijn er de laatste tijd een heleboel onderuit gegaan. Ik zie verder niet zoveel bijzondere aanbiedingen op hun site. Er staat bij de Wii U niet eens dat het een actie prijs is of zo.

http://www.retailnews.nl/...dixons-niet-ontslaan.html

Dit verklaart misschien wel dat ze niet zoveel meer op voorraad hebben:

Ervaringswinkels

De BAS Group is momenteel bezig om alle Dixons-filialen om te bouwen tot speciale 'ervaringswinkels' die een aanvulling moeten zijn op de onlineverkoop. Bakker vindt dat in zijn showrooms eigenlijk alleen nog aparte gadgets tentoongesteld moeten worden.

''Het moeten producten zijn die klanten graag even vast willen pakken, of waar zij graag veel uitleg van een verkoper over willen. Ik presenteer een standaard laptop bijvoorbeeld niet meer in de winkel. Zo'n grijze muis kunnen mensen beter via de webwinkel bestellen.''

http://www.nu.nl/ondernem...luiting-niet-schuwen.html

[ Voor 52% gewijzigd door Robolokotobo op 10-12-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt er gewoon op dat Dixons geen standaard assortiment in games heeft. Ze kopen partijen en dan worden ze verkocht via de site en winkels, op=op en nietop=stuntprijzen.

Als je nu kijkt zie je bijvoorbeeld goed verkopende recente 3DS titels (Zelda, Pokemon) niet eens in het assortiment en dat is niet omdat het systeem of die games niet verkopen. Maar zeker Pokemon hebben ze wel in het assortiment gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:43

Goner

What can I do you for ?

Die optie 'automatisch software downloaden', geldt dat alleen voor games e.d. of ook voor firmware updates ?
Heb 'm voorlopig maar uitgezet omdat ik opeen een Karaoke en Wii Sports naar binnen geduwd had gekregen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik deze wikipedia pagina mag geloven dan komt komende donderdag Zelda: LTTP uit als WiiU VC titel. Maar ik kan afgezien van deze wikipagina daar niets over vinden, want die titel is ook te krijgen voor de oude Wii VC en dat verward te zoekresultaten.

Kan iemand dit misschien bevestigen?

SNES games spelen heerlijk op de Wii U met de gamepad, ik heb net Mario World gekocht. Wel een stukje eenvoudiger als vroeger, omdat je overal kan saven en loaden.

[ Voor 10% gewijzigd door BlackMage op 10-12-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 12:24

Emiel1984

Made in NL

BlackMage schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:33:
SNES games spelen heerlijk op de Wii U met de gamepad, ik heb net Mario World gekocht. Wel een stukje eenvoudiger als vroeger, omdat je overal kan saven en loaden.
Dat je vaker kan opslaan vind ik eigenlijk helemaal niet zo erg :) . Ik ben niet zo heel goed dus ik maak er dankbaar gebruik van in 'New Super Mario Bros Wii U". Er zitten best wel een paar moeilijke stukjes tussen. Ik speel overigens voornamelijk solo dus moet echt opnieuw beginnen als ik een foutje maak. Hopenlijk heb ik voor de kerst ook Mario World binnen. Deze is in bestelling sinds de actie hem 20 euro goedkoper maakte. Al moet ik zeggen dat ik nog best wel een hoop Wii U en PS3 games nog (uit) te spelen heb... :+

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
Emiel1984 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:10:
Al moet ik zeggen dat ik nog best wel een hoop Wii U en PS3 games nog (uit) te spelen heb... :+
ah, gelukkig, ik ben niet de enige die daar last van heeft.
ik had deze week opeens erg veel zin om skyward sword en twilight princess weer eens uit te spelen.
en laat ik nou net ook nog een ps3 hebben angeschaft.

ik ga denk ik maar eens een lijstje maken met games die ik nog moet/wil uitspelen en en wat ik nog wil halen.

iemand nog goede ideeen voor gamesdie ik toch wel moet spelen.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emiel1984 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:10:
[...]

Dat je vaker kan opslaan vind ik eigenlijk helemaal niet zo erg :) . Ik ben niet zo heel goed dus ik maak er dankbaar gebruik van in 'New Super Mario Bros Wii U". Er zitten best wel een paar moeilijke stukjes tussen. Ik speel overigens voornamelijk solo dus moet echt opnieuw beginnen als ik een foutje maak. Hopenlijk heb ik voor de kerst ook Mario World binnen. Deze is in bestelling sinds de actie hem 20 euro goedkoper maakte. Al moet ik zeggen dat ik nog best wel een hoop Wii U en PS3 games nog (uit) te spelen heb... :+
Ik bedoelde eigenlijk de Virtual Console SNES versie van de originele Mario World. In de VC 'emulator' kan je namelijk op elk willekeurig moment saven en laden. Dus kan je halverwege een level waar je een beetje fancy moet springen van te voren saven en direct weer terug als je weer eens te laat springt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
Net mijn WiiU besteld bij dixons, straks maar eens ophalen :)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
BlackMage schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:33:
Als ik deze wikipedia pagina mag geloven dan komt komende donderdag Zelda: LTTP uit als WiiU VC titel. Maar ik kan afgezien van deze wikipagina daar niets over vinden, want die titel is ook te krijgen voor de oude Wii VC en dat verward te zoekresultaten.

Kan iemand dit misschien bevestigen?

Klopt, zag t elder ook al langs komen, komt deze week uit voor Wii U VC.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gerucht!

Super Smash Bros (Wii U / 3DS) komt misschien in het voorjaar van 2014 :)

http://www.nintendolife.c...for_a_spring_2014_release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:27:
Gerucht!

Super Smash Bros (Wii U / 3DS) komt misschien in het voorjaar van 2014 :)

http://www.nintendolife.c...for_a_spring_2014_release
Als dat zo is, dan zullen we dat volgende week wel te horen krijgen tijdens de nintendo direct.

fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:04

Melkaz

Melkazar

Iemand anders ook last van kleine hickups in Super Mario 3d World? Als er soms iets teveel geweld op het scherm is heb ik korte frame drops, daardoor al een paar keer timed events gemist :(

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
Gister ook de Wii U gehaald. Had mezelf voorgenomen hem niet voor meer van 200 euro te kopen... of in Februari als we in het nieuwe huis zitten. Maar door de dixons actie nu voor 189 op de kop getikt! Nintendo land is best grappig, al moet ik het nog samen spelen (vriendin heeft avonddiensten).

tot nu toe enthousiast! maar die update :F gelukkig wist ik dat die kwam.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik snap dat hele gedoe niet met die update.. dan skip je hem toch gewoon totdat het beter uitkomt ? Bij nieuwe games kun je hem vaak ook installeren vanaf de disk, dan staat ie er binnen 15 min op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of je skipt 'm en dan download hij 'm op de achtergrond. Kan je rustig ondertussen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:14:
Of je skipt 'm en dan download hij 'm op de achtergrond. Kan je rustig ondertussen gamen.
Volgens mij werkt dat alleen mits de update die dat toestaat er al op staat.
Kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb je mis ;) Je moet je Wifi verbinding wel ingesteld hebben en aangegeven dat de Wii U in de achtergrond mag downloaden (zie instellingen). Dan download hij vanzelf alle updates :)

Je krijgt dan vanzelf op het Home menu de vraag om de update te installeren.

Van spellen installeert hij wel automatisch de updates. Bij systeem updates doet hij dat niet (zodat je niet per ongeluk je Wii U uitzet en je systeem brickt.)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:39
Nee dat zit niet in de stock firmware, daarvoor moet je eerst de update installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Iemand een idee op het volgende:

Meneer koopt Wii U Zelda WW HD bundle van me over inclusief een paar andere spellen. Ik had mijn account verwijderd van de HDD.
Blijkt; meneer kan het spel niet eens opstarten omdat hij niet het juiste account heeft. Ik mijn gegevens aangepast en gegeven zodat meneer toch kan genieten van Zelda.

Helaas, weer een fout; het Nintendo ID waarmee de software gekocht is, is verwijderd.

Zelfs als hij met mijn gegevens inlogt lukt het dus niet om Zelda op te starten, kan Zelda überhaupt nog wel gespeeld worden? Ik ging ervan uit dat hij namelijk op de Wii werd geïnstalleerd en niet EN de Wii EN mijn account die er persé moest op blijven staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Een kennis van me heeft zijn gamepad laten vallen.. Nintendo vraag nu gewoon 168,- voor een nieuwe gamepad, terwijl een complete WiiU inclusief nintendo land nu gewoon voor 189 bij dixons te halen is :S..
Vind dat wel erg veel geld voor een "omruil" regeling.

@Famous, heb je niet toevallig je 3ds en wiiu gekoppeld ofzo waar iedereen het de laatste tijd overheeft? Zal me niks verbazen als het daar iets mee te maken heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door Uhmmie op 11-12-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhmmie schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:28:
Een kennis van me heeft zijn gamepad laten vallen.. Nintendo vraag nu gewoon 168,- voor een nieuwe gamepad, terwijl een complete WiiU inclusief nintendo land nu gewoon voor 189 bij dixons te halen is :S..

@Famous, heb je niet toevallig je 3ds en wiiu gekoppeld ofzo waar iedereen het de laatste tijd overheeft? Zal me niks verbazen als het daar iets mee te maken heeft.
Opzich is dat bedrag niet heel raar hoor, als je ziet wat er allemaal in zo'n gamepad zit. Het bedrag van 190 euro voor een hele set is raar, want ca een jaar geleden was in het nieuws dat Nintendo per verkochte WiiU nog verlies maakte terwijl die dingen voor 350 euro verkocht werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
Verhaal van de update: dit is inderdaad de eerste update. Die wordt al gedaan voor je een startscherm hebt gezien (nog voor je kan registreren) dus die kan je niet "later" doen. Bij games kan dit inderdaad wel gelukkig. Dus het gezeur van de update komt daar weg. De eerste update van het systeem.

Maar de pret is er niet minder om! games die ik sowieso wil halen:
Super mario bros U
Super Luigi bros U
Super mario 3D World (valt het op dat ik hem voor de mario-co-op-games haal?)

Eventueel:
ZombiU (15 euro is natuurlijk geen geld....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
suedje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:45:
Bedankt voor het meedenken iedereen.
Vanavond nog eens kijken naar het opstarten, en wat verschillende Wii discs uitproberen.

Ik heb de Wii U gekocht in een winkel, Bart Smit, en niet in een webshop.
Waar kan ik vinden dat er 2 jaar winkel garantie op moet zitten? Als ik op de site van Nintendo kijk, wordt er 12 maanden fabrieksgarantie gegeven.
Een korte update, gisterenavond nog diverse Wii discs geprobeerd in de Wii U met allemaal hetzelfde resultaat, de schijf is niet te lezen.
Net gebeld met Bart Smit, de Wii U gaat naar hun, om te worden bekeken/gerepareerd.
wordt vervolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Famous schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:15:
Iemand een idee op het volgende:

Meneer koopt Wii U Zelda WW HD bundle van me over inclusief een paar andere spellen. Ik had mijn account verwijderd van de HDD.
Blijkt; meneer kan het spel niet eens opstarten omdat hij niet het juiste account heeft. Ik mijn gegevens aangepast en gegeven zodat meneer toch kan genieten van Zelda.

Helaas, weer een fout; het Nintendo ID waarmee de software gekocht is, is verwijderd.

Zelfs als hij met mijn gegevens inlogt lukt het dus niet om Zelda op te starten, kan Zelda überhaupt nog wel gespeeld worden? Ik ging ervan uit dat hij namelijk op de Wii werd geïnstalleerd en niet EN de Wii EN mijn account die er persé moest op blijven staan..
Ik lees dit: To redownload all of the content, a console user has to be created and linked to the NNID. From there he should be able to redownload all content as long as it is on THAT console. Is de console nu niet aan een andere NNID gekoppeld?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

itsme schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:29:
[...]

Ik lees dit: To redownload all of the content, a console user has to be created and linked to the NNID. From there he should be able to redownload all content as long as it is on THAT console. Is de console nu niet aan een andere NNID gekoppeld?
Uhm, zelfde console is het wel, en hij logt in met mijn gebruiker. Hij heeft hem van zowel Nintendo als Nintendo Club.
Zal het hem even toesturen als nog, wie weet!

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:08
Melkaz schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:36:
Iemand anders ook last van kleine hickups in Super Mario 3d World? Als er soms iets teveel geweld op het scherm is heb ik korte frame drops, daardoor al een paar keer timed events gemist :(
Nee geen last van, het enige wat ik jammer vind is dat de meeste levels vrij gemakkelijk zijn, waar je in één keer doorheen loopt.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
BlackMage schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:45:
[...]

Opzich is dat bedrag niet heel raar hoor, als je ziet wat er allemaal in zo'n gamepad zit. Het bedrag van 190 euro voor een hele set is raar, want ca een jaar geleden was in het nieuws dat Nintendo per verkochte WiiU nog verlies maakte terwijl die dingen voor 350 euro verkocht werden.
Mjah maar dan koopt iedereen toch gewoon een nieuwe WiiU? Voor die 21 euro heb je dan een complete nieuwe console als backup, alle adapters dubbel, alle kabels dubbel en een spel. Mocht er dan een keer iets met de WiiU zelf gebeuren heb je iig nog een extra :P

En ik vind 168 voor de gamepad wel veel. Want het is niks anders dan een controller met een scherm. Er zit geen hardware in zoals in een portable console oid.

[ Voor 10% gewijzigd door Uhmmie op 11-12-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Waah schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:56:
Verhaal van de update: dit is inderdaad de eerste update. Die wordt al gedaan voor je een startscherm hebt gezien (nog voor je kan registreren) dus die kan je niet "later" doen.
Die kan je wel degelijk overslaan.. geen verbinding maken met WiFi.
Famous schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:39:
Uhm, zelfde console is het wel, en hij logt in met mijn gebruiker. Hij heeft hem van zowel Nintendo als Nintendo Club.
Ik heb het nog niet getest, maar volgens nintendo werkt het hetzelfde op een Wii U, als op een Wii en DSi/3DS. Daar is gekochte content gekoppeld aan het device. Zodra je een nieuwe user aanmaakt (al dan niet gekoppeld aan een nintendo id) en de e-store opent, kun je alle eerder gekochte content opnieuw downloaden.
Uhmmie schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:28:
Ik heb er een via e-bay gekocht voor nog geen $70, nieuw (althans, geen gebruiks sporen kunnen vinden) uit china. Zo kan ik wanneer ik boven in bed lig ook nog ff een spelletje spelen.

[ Voor 67% gewijzigd door DukeBox op 11-12-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhmmie schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:08:
[...]

Mjah maar dan koopt iedereen toch gewoon een nieuwe WiiU? Voor die 21 euro heb je dan een complete nieuwe console als backup, alle adapters dubbel, alle kabels dubbel en een spel. Mocht er dan een keer iets met de WiiU zelf gebeuren heb je iig nog een extra :P
Die aanbiedingsprijs is niet standaard. Ik denk dat alle niet-bundel versies van de WiiU (de basic en premium dus) gewoon verdwijnen. Voor wat ik kan zien is 299 euro, maar incl een spel (New Mario, Zelda, etc), de nieuwe standaard prijs.

Dat brengt mij tot de volgende vraag:
New Super Mario Bros U en die Luigi-versie zijn nog wel games die ik zou willen hebben, maar 90 euro betalen voor die beiden, no way in hell. De New Mario bundel bevat één disk met zowel New Mario Bros en de "expandalone" Luigi Bros erop. Zou er een kans zijn dat die dual disk ook los te koop komt? 50 euro is namelijk nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:37:
Je moet je Wifi verbinding wel ingesteld hebben en aangegeven dat de Wii U in de achtergrond mag downloaden (zie instellingen). Dan download hij vanzelf alle updates :)
Ja, maar niet alleen updates ; ik heb nu ook opeens Wii Sports, Fit en Karaoke erop staan. Dat was niet de (mijn) bedoeling ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet dan NIET SpotPass activeren ;)

Doe je dat wel krijg je naast updates ook downloads aangeboden. Die waarschuwing wordt ook gegeven bij de vraag om SpotPass te activeren.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:55
Volgens mij waren er meer mensen die vorige week SM3DW bij Saturn hadden besteld tijdens de 3 voor 2 weken. Ik had 'm 3 dec besteld en krijg net een mail dat hij verstuurd is. Die 2-3 weken levertijd vallen dus mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:15:
[...]

Die aanbiedingsprijs is niet standaard. Ik denk dat alle niet-bundel versies van de WiiU (de basic en premium dus) gewoon verdwijnen. Voor wat ik kan zien is 299 euro, maar incl een spel (New Mario, Zelda, etc), de nieuwe standaard prijs.

Dat brengt mij tot de volgende vraag:
New Super Mario Bros U en die Luigi-versie zijn nog wel games die ik zou willen hebben, maar 90 euro betalen voor die beiden, no way in hell. De New Mario bundel bevat één disk met zowel New Mario Bros en de "expandalone" Luigi Bros erop. Zou er een kans zijn dat die dual disk ook los te koop komt? 50 euro is namelijk nog wel te doen.
Gewoon die Nintendolandbundel voor 199euro kopen, New Mario koop je wel voor 30-35 op marktplaats, Luigi voor 20-25.

Dan kun je Nintendoland nog altijd verkopen, levert je 10-15euro op.

Het is dus momenteel de betere deal dan de New Mario&Luigi bundel. Aktie zal denk ik niet lang lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:04:
Je moet dan NIET SpotPass activeren
Waar zit dat ?
Ik kan alleen vinden hoe je per software titel Sptpass kunt uitzetten :
How to Enable or Disable SpotPass in Download Management

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:36:
[...]

Gewoon die Nintendolandbundel voor 199euro kopen, New Mario koop je wel voor 30-35 op marktplaats, Luigi voor 20-25.

Dan kun je Nintendoland nog altijd verkopen, levert je 10-15euro op.

Het is dus momenteel de betere deal dan de New Mario&Luigi bundel. Aktie zal denk ik niet lang lopen.
Ik heb de Dixons bundel hoor :) Vroeg me alleen af of de Mario+Luigi uit die bundel ook als spel verkocht ging worden. Anders moet ik, zoals jij zegt, los op zoek naar de Mario en de Luigi versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goner schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:39:
[...]

Waar zit dat ?
Ik kan alleen vinden hoe je per software titel Sptpass kunt uitzetten :
How to Enable or Disable SpotPass in Download Management
System Settings > Internet (1e icoon) > Automatic Software Downloads (helemaal onderin) > "Don't receive".

Bij Power Settings > Standby Functions kan je in/uitschakelen of je updates en automatische downloads kan downloaden terwijl de Wii U in standby staat. Dit is bv handig als je Wii U een gekocht spel moet downloaden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yay, heb mijn eerste echte spel kunnen doen :) Assassin's Creed 3.

Dit is typisch een spel dat in mijn ogen goed omgaat met de gamepad. Een map, wat help teksten voor de knoppen en een health balkje. Dingen die je wilt weten, maar anders op de tv hadden gestaan. Echt een soort dashboard idee.

Een slecht voorbeeld vind ik Rayman. In de demo kreeg ik al stukken waar ik ineens verplicht het touchscreen moest gaan gebruiken om een plant weg te jagen. Dat voelt erg geforceerd en heeft 0,0 meerwaarde voor de gameplay. De DS had dat bij de eerste generatie spellen ook heel erg, developers moesten en zouden iets innovatiefs doen met dat onderste scherm, wat meestal totaal geen meerwaarde had...

En wellicht een beetje offtopic, aangezien dit vast niet aan de WiiU ligt:
Blijft Assassin's Creed 3 zo zeuren om die anonieme statistieken en inloggen op uPlay elke keer als je het start? Dat ding moet snappen dat nee = nee.

Edit: Ook even mijn stroom metertje erop gehad. Hij meette 31 watt tijdens het spelen van een spel of idle in het menu. Ter vergelijking, mijn XB360 gebruikt 160. Wat betreft het automatish downloaden in standby modus, waarom zou je je daar druk om maken. Zelfs als je elke maand het apparaat 3 uur aan laat staan om een spel te downloaden dan kost je dat maar zo'n 30 cent aan energie per jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door BlackMage op 11-12-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 18:57:
[...]
System Settings > Internet (1e icoon) > Automatic Software Downloads (helemaal onderin) > "Don't receive".

Bij Power Settings > Standby Functions kan je in/uitschakelen of je updates en automatische downloads kan downloaden terwijl de Wii U in standby staat. Dit is bv handig als je Wii U een gekocht spel moet downloaden.
Ah, op 2 verschillende plekken dus ... dacht dat firmware/game updates ook onder Automatic Software Downloads vielen, maar zie nu dat dat specifiek Spotpass is.
Bedankt !!
Ben benieuwd wat de aanbiedingen van de laatste tijd met de WiiU doen. Heb het idee dat de WiiU games er bij Saturn uit zijn gevlógen en bij Dixons lijkt het ook hard te gaan...

• Smoonshine
  • Laatst online: 11-10 08:35

Smoonshine

Feyenoord!!

Deddiekoel schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:10:
Ben benieuwd wat de aanbiedingen van de laatste tijd met de WiiU doen. Heb het idee dat de WiiU games er bij Saturn uit zijn gevlógen en bij Dixons lijkt het ook hard te gaan...
Misschien moeten ze er af, omdat hij uit het assortiment wordt genomen? ;)

uhm...

Deddiekoel schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:10:
Ik zie de hoge prijs van de WiiU als grootste oorzaak van de slechte status. Als je kijkt naar de 3DS dan zie je een zelfde trend. Slechte verkopen -> price drop + nieuwe mario games -> megasucces. Ik denk dat dit voor de WiiU ook wel goed kan uitpakken, zeker als de console de helft kost van de nextgen concurrentie en er nu eindelijk een aantal leuke first party games zijn.

Het grootste probleem wat ik hierbij zie is dat ze volgens nieuwsberichten al moesten inleveren per verkochte WiiU van 350 euro. Hoe willen ze ooit winst gaan maken als ze nog 150 euro extra moeten inleveren?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 12:24

Emiel1984

Made in NL

Smoonshine schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:45:
[...]
Misschien moeten ze er af, omdat hij uit het assortiment wordt genomen? ;)
De Wii U games van de actie zitten zover ik weet nog steeds in het assortiment en zijn alweer bijgesteld naar de normale prijs.
BlackMage schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:48:
[...]

Ik zie de hoge prijs van de WiiU als grootste oorzaak van de slechte status. Als je kijkt naar de 3DS dan zie je een zelfde trend. Slechte verkopen -> price drop + nieuwe mario games -> megasucces. Ik denk dat dit voor de WiiU ook wel goed kan uitpakken, zeker als de console de helft kost van de nextgen concurrentie en er nu eindelijk een aantal leuke first party games zijn.

Het grootste probleem wat ik hierbij zie is dat ze volgens nieuwsberichten al moesten inleveren per verkochte WiiU van 350 euro. Hoe willen ze ooit winst gaan maken als ze nog 150 euro extra moeten inleveren?
Ik geloof dat soort marketing\verkopers praatjes eigenlijk al jaren niet meer. De PS4 en Xbox one zijn bijvoorbeeld ook al goedkoper te produceren dan de verkoopprijs. De prijs van die consoles is ook niet echt hoog te noemen. Een Wii U voor 200 euro betekent dat deze voor 50% van de prijs van een PS4 de deur uit gaat. Dat zal veel mensen overhalen die geen die-hard gamer zijn en liever de exclusives van Nintendo spelen dan die van de PS3 of xbox360.

Zelf heb ik de Wii U gekocht enkel voor de Nintendo games en Rayman, Het was dus in het begin wel even een domper dat kort na aanschaf een toptitel als Rayman werd uitgesteld. Als ik dit had geweten had ik de console pas later aangeschaft. Ik wacht nu op Tropical Freeze en krijg Mario World 3D vanmiddag binnen. Ik had gehoopt dat Tropical Freeze ook voor de kerstdagen te koop zou zijn. De marketing binnen Nintendo is naar mijn idee gewoon slecht omdat je naar mijn idee goede exclusives moet uitbrengen voor de kerst, het moment dat mensen geld gaan uitgeven voor spullen in het huis.

[ Voor 78% gewijzigd door Emiel1984 op 12-12-2013 10:00 ]

[LTS][MTS][HTS]

Ja inderdaad, ik ben geen marketing guru, maar als ik Nintendo was dan had ik het team dat Mario Kart 8 maakt versterkt zodat ze die ook nu af zou zijn. Niet alleen kerst, maar dit is de enige kerst in de komende jaren waar ze een unieke positie hebben. XB1 en PS4 zijn duur, slecht verkrijgbaar en hebben een nog slechter game aanbod dan de Wii U, maar de XB360 en PS3 wil niemand meer omdat ze 'oud' zijn. Ik had die kans echt beter benut als ik in de schoenen van Nintendo zou staan :)

Ikzelf heb mijn WiiU gekocht voor Mario Kart 8, als daar geen sprake van was dan hoefde ik hem niet. Ik hoop daarom ook dat het niet zo'n teleurstelling gaat worden als Mario Kart 7. Verder ga ik natuurlijk voor de leuke Nintendo games:
- New Super Mario Bros U + exp
- Super Mario 3D World
- Zelda: Wind Waker

Ik verwacht deze games ook nog wel in de levenscyclus van de Wii U:
- Opvolger van Mario Galaxy (dus full 3d mario). De Wii had ook 3 primaire Mario games en met deze erbij heeft de Wii U een 2D (Bros U), 2D/3D (3D World) en volledig 3D (nieuwe).
- Nieuwe originele Zelda. De Wii had ook 2 Zelda games, waarvan 1 een port/remake.

En zal natuurlijk de uitzoekbak/aanbiedingen in de gaten blijven houden voor andere titels en ik vind de Virtual Console ook erg leuk :)

• jorisderoo
BlackMage schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:48:
[...]

Ik vraag mij wel af voor wat voor prijs de winkels de Wii U inkopen. Als dixons het voor 200 euro aanbiedt, maakt dixons dan verlies op elke verkochte console? Als zij alsnog een kleine winst maken dan kunnen ze beter doorgaan met de verkoop voor 200 euro. Ik had mijn Wii U in Wijchen gereserveerd en die vent zij dat er heel veel mensen nog gebelt hebben om dat ding te bemachtigen (maar ik heb gewonnen :+ ).

Mijn PC

jorisderoo schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:55:
[...]

Ik vraag mij wel af voor wat voor prijs de winkels de Wii U inkopen. Als dixons het voor 200 euro aanbiedt, maakt dixons dan verlies op elke verkochte console? Als zij alsnog een kleine winst maken dan kunnen ze beter doorgaan met de verkoop voor 200 euro. Ik had mijn Wii U in Wijchen gereserveerd en die vent zij dat er heel veel mensen nog gebelt hebben om dat ding te bemachtigen (maar ik heb gewonnen :+ ).
Kan drie dingen zijn:
- Dixons heeft een partij van die premium packs goedkoop gekocht en verkoopt ze voor 200 euro met winst.
- Dit is voorraad wat zij al een jaar in het magazijn hebben staan, maar waar ze van af willen omdat ze denken dat ze er anders nooit meer vanaf komen. Immers loopt het ding al niet geweldig en zullen nu die bundels incl game van 300 euro populair zijn. In dat geval denk ik dat ze veel verlies hebben, ca 150 per unit. Er zit namelijk al geen marge op consoles als je het voor adviesprijs verkoopt. Er zijn webwinkels die je niet eens een console verkopen als je niet minimaal één game erbij hebt.
- Het gaat ontzettend slecht met Dixons en ze dumpen voorraad om weer een paar rekeningen te kunnen betalen.

Ik hoop voor Dixons 1 en zeker niet 3. Maar ik denk dat het punt 2 is.

• Smoonshine
  • Laatst online: 11-10 08:35

Smoonshine

Feyenoord!!

Emiel1984 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:48:
[...]

De Wii U games van de actie zitten zover ik weet nog steeds in het assortiment en zijn alweer bijgesteld naar de normale prijs.

[...]
Het was ook een grapje. Maar als ik kijk naar de releaselijst voor 2014 wordt ik nog niet bijzonder vrolijk. Smash Bros en Mario Kart is natuurlijk harstikke leuk, maar verder zit er nog niet veel bijzonders tussen waar ik warm voor loop.

uhm...

Stel dat de WiiU Nintendo's Dreamcast blijkt te zijn, en dat ze uit de hardware stappen. Persoonlijk zou ik het heel cool vinden als ze dan met Apple in zee zouden gaan. Apple maakt het platform en eco-systeem en Nintendo de games. Zou voor mij redelijk ideale combi zijn. Ik weet dat Apple in het verleden interesse heeft getoond.
Het zou best een goede match kunnen zijn want beide bedrijven houden ervan om alles binnen eigen controle te houden en ze kunnen redelijk 'perfectionistisch' zijn. Maar dat kan natuurlijk ook clashen

Verwijderd

Topicstarter
Nintendo gaat echt niet uit de hardware stappen, hoor ;)

Een groot verschil tussen SEGA en Nintendo is dat Nintendo genoeg geld heeft. Waar SEGA failliet zou zijn gegaan als ze met de Dreamcast door waren gegaan.

• martincm
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Smoonshine schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:14:
[...]

Het was ook een grapje. Maar als ik kijk naar de releaselijst voor 2014 wordt ik nog niet bijzonder vrolijk. Smash Bros en Mario Kart is natuurlijk harstikke leuk, maar verder zit er nog niet veel bijzonders tussen waar ik warm voor loop.
Mwah, ik vind m toch wel gestaag groeien. Natuurlijk de 2 titels die je noemt, maar dus ook DKC:Tropical Freeze, Watch Dogs, Bayonetta 2 zijn hoogstwaarschijnlijk toppers in wording. Ook X (van Monolith) zou een dikke titel moeten worden. Verder kijk ik zelf wel uit naar Oddworld: New n Tasty. Vond die series ook altijd wel gaaf op Playstation dus ik verwacht er wel wat van, ook op WiiU.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:26:
Nintendo gaat echt niet uit de hardware stappen, hoor ;)

Een groot verschil tussen SEGA en Nintendo is dat Nintendo genoeg geld heeft. Waar SEGA failliet zou zijn gegaan als ze met de Dreamcast door waren gegaan.
Inderdaad. En Nintendo heeft twee markten (console en handheld) waarbij ze vooral op handheld al sinds de geboorte van de Gameboy volledig de markt domineren.

De consolemarkt veranderd een beetje naar het "Control of the living room" principe. En daar zitten ook smart tv's, tablets en settop boxen. Het gaat er niet om dat je kan gamen, het gaat om entertainment terwijl je thuis zit. Dat is hun product, niet een gaming machine. Het doel wat alle spelers hebben is dat hun apparaat onder de tv komt te staan, ongeacht de reden waarom men daarvoor kiest.

Vervolgens bieden de apparaten meer dan alleen hun 'core business' om juist daarmee bakken met geld te gaan verdienen. Als je apparaat maar genoeg biedt, komt er geen apparaat van de concurrent. Op dat moment bepaald de leverancier dus wat er te doen is in de huiskamer van de klant: games, films, muziek, social media, reclame.

Denk ik dat Nintendo weg gaat uit de console markt en zich helemaal niet gaat bemoeien met de huiskamer oorlog? HELL YEA. Daar maken ze toch geen kans op, zelfs Sony komt diep in de problemen. We hebben het hier over Apple, Microsoft, Samsung en Google die deze oorlog gaan uitvechten.

[ Voor 0% gewijzigd door BlackMage op 12-12-2013 13:47 . Reden: vergat google. ]

Verwijderd

Topicstarter
Zelf denk ik, en hoop ik, dat Nintendo hun handheld en console takken gaan samenvoegen (software matig hebben ze dit al gedaan) en dat de opvolger van de Wii U / 3DS een draagbare console wordt met PS4/X1+ kracht. Maar wel met de mogelijkheid om 'm bv thuis draadloos naar de TV te streamen voor lokale multiplayer.

Dus eigenlijk het omgekeerde van de Wii U nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 14:54 ]

• jorisderoo
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:50:
Zelf denk ik, en hoop ik, dat Nintendo hun handheld en console takken gaan samenvoegen (software matig hebben ze dit al gedaan) en dat de opvolger van de Wii U / 3DS een draagbare console wordt met PS4/X1+ kracht. Maar wel met de mogelijkheid om 'm bv thuis draadloos naar de TV te streamen voor lokale multiplayer.

Dus eigenlijk het omgekeerde van de Wii U nu.
Doet me denken aan de sega nomad. "portable" mega drive. Dat ding was gigantisch.
Denk niet dat het haalbaar is. De wii u gamepad is lekker licht en makkelijk vast te houden. Dat zal wel anders zij met een console ;)

Mijn PC

Verwijderd

Topicstarter
Nou als je naar de kracht van hedendaagse mobiele telefoons / tablets kijkt.. ;)
Je zit inderdaad met de technische beperkingen. Je moet 5-6 uur accu kunnen garanderen en het gewicht van de 3DS is wel het maximale. En een handheld van meer dan 200 euro verkoop je simpelweg niet. Ik denk dat je met WiiU performance hier al problemen mee krijgt als je in 2018 het apparaat in de schappen wilt hebben. Er zou een optioneel basisstation (zoals bijv. de Chromecast nu is) voor streamen van video beschikbaar moeten komen, want ik heb er geen vertrouwen in dat we tegen die tijd een universele wireless display standaard hebben.

De 3DS is nu wel op z'n hoogtepunt, dus de populariteit zal minder worden de komende jaren. Ze moeten op tijd ingrijpen om te voorkomen dat de markt wordt opgeslokt door de smartphones.

[ Voor 4% gewijzigd door BlackMage op 12-12-2013 15:21 ]

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
BlackMage schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:09:
[...]

Kan drie dingen zijn:
- Dixons heeft een partij van die premium packs goedkoop gekocht en verkoopt ze voor 200 euro met winst.
- Dit is voorraad wat zij al een jaar in het magazijn hebben staan, maar waar ze van af willen omdat ze denken dat ze er anders nooit meer vanaf komen. Immers loopt het ding al niet geweldig en zullen nu die bundels incl game van 300 euro populair zijn. In dat geval denk ik dat ze veel verlies hebben, ca 150 per unit. Er zit namelijk al geen marge op consoles als je het voor adviesprijs verkoopt. Er zijn webwinkels die je niet eens een console verkopen als je niet minimaal één game erbij hebt.
- Het gaat ontzettend slecht met Dixons en ze dumpen voorraad om weer een paar rekeningen te kunnen betalen.

Ik hoop voor Dixons 1 en zeker niet 3. Maar ik denk dat het punt 2 is.
Sprekend uit eigen ervaring lijkt het twee. Kocht mijn Wii U dinsdag, kreeg het model dat in de vitrine stond. Zat volledig onder het stof, haha. De verkoper zei nog gekscherend, doelend op de prijs, iets in de richting van "ja, zo verkopen we ze wel". Treurig zou dat zijn en het doet mijn Nintendohart pijn, maar goed, ik klaag in ieder geval niet.

Waar trouwens eerder de aanbieding nog als "beschikbaar/afhalen" stond op Dixons-site is het product nu "helaas niet meer beschikbaar".

http://www.dixons.nl/game...premium.html#.UqnPJvTuLh4

Ben zelf trouwens bijzonder goed te spreken over de console. Fan van de Gamepad, Mario 3D World is bijzonder fijn en apps als Netflix en ook de geplaagde browser vind ik prima werken.
Pagina: 1 ... 10 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic