Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 09:06
Deddiekoel schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:47:
[...]

Ik heb hem en het is een lekkere shooter. Ik speel hem met de WiiMote + Nunchuck en dat speelt voortreffelijk.
Is dat trouwens beter geregeld dan bij Black Ops 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:49:
[...]

Verhalen die ik heb gehoord zijn positief.

Mijn Wii U ligt hier echt mega stof te happen. Ik heb Zelda WW HD uitgespeeld (was helaas binnen een paar dagen), New Super Mario Bros uitgespeeld (in twee dagen), Pikmin 3 aangeschaft maar dit heb ik misschien één uurtje gespeeld. Waardoor zetten jullie steeds weer de Wii U aan?

Bij mijn oude xBox 360 had ik die niet en speelde ik ook veel meer, moet ook wel zeggen dat Zelda dé rede was om de Wii U aan te schaffen. Denk als ik hem met een week niet aanzet dat ik hem maar te koop zet..
Ik heb het een beetje hetzelfde als jij. Heb hem voornamelijk geokcht voor de windwaker, welke ik nu heb uitgespeeld. Ook deus ex erbij gekocht maar dat is de grootste game miskoop ooit geweest in mijn mening(het spel is gewoon niks voor mij). Super mario 3d world is erg tof, maar ik had toch iets verwacht in de trand van sunshine/galaxy. Reden dat ik zoveel tijd heb is omdat ik momenteel onder zware behandeling sta in het ziekenhuis en toch niet veel beters te doen heb, dus vandaar dat ik ook een beetje spijt begin te krijgen dat ik niet heb gewacht op een ps4 of misschien zelfs een ps3 met een grote backcatalog aan exclusives

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Famous schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:49:
[...]
Mijn Wii U ligt hier echt mega stof te happen. Ik heb Zelda WW HD uitgespeeld (was helaas binnen een paar dagen), New Super Mario Bros uitgespeeld (in twee dagen), Pikmin 3 aangeschaft maar dit heb ik misschien één uurtje gespeeld. Waardoor zetten jullie steeds weer de Wii U aan?
Ik zet mijn WiiU steeds weer aan omdat ik nog games te spelen heb... Ik heb net Splinter Cell: Blacklist uit maar heb Ghosts, Rayman Legends en Deus Ex nog liggen. Waarschijnlijk komen daar, met dank aan Saturn, nog AC IV en Batman Arkham Origins bij.

Verder speel ik ook graag Wii Sports (I know) en Need for Speed Most Wanted. En als er vrienden langs komen dan moet Injustice ook even gespeeld worden.

Mochten er hier mensen interesse in Blacklist hebben, ik wil hem wel verkopen/ruilen. DM me als je interesse hebt!

[ Voor 6% gewijzigd door Deddiekoel op 03-12-2013 11:57 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

daflux schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:51:
[...]

Hoe komt het dat jij die games zo snel uitspeeld?

Veel tijd of ben je gewoon super goed?

Ik ben nu al paar weken bezig aan Zelda WW HD en heb New Super Mario Bros nog altijd niet uitgespeeld en ik die heb ik sinds launch.
Veel Zelda spellen gespeeld dus dan begrijp je opgegeven moment die dungeons wel, het was niet 2 uurtjes per dag en dat drie dagen hoor ;). Weet nog wel dat ik de OoT echt maaanden bezig was.

Mario Bros samen met een vriend in een dag uitgespeeld. Denk dat we zo'n 15 uur gespeeld hadden en toen waren we opeens al bij de eindbaas. Tijdens de drie sterren hunt kwamen we nog achter de geheimen doorgangen en konden we nog iets langer verder spelen (met zun tweeën is het wel makkelijker denk ik;))

@ MeFrank; Ja zelfde als hier dus, alleen ik twijfelde om de xBox one. Door de prijs heb ik echter voor de Wii gekozen omdat ik nu ook weer achter de PC zit en/of veel series wilde gaan kijken en vond ik €500 te veel voor paar keer per week maar de Wii staat gewoon helemaal niet aan..

[ Voor 14% gewijzigd door Famous op 03-12-2013 12:09 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow saturn is echt goedkoop met die wii u games.
ghosts bestellen dus en deus ex zometeen inruilen voor rayman legends bij de lokale gameboer dus^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik twijfel nog steeds over aanschaf WiiU..

Heb de console review nogmaals bekeken, en daarin kwam naar voren dat laadtijden voor simpele menus e.d. erg lang waren. Is dat nog steeds zo? Of is dat inmiddels (mag het hopen) gefixt? Verder waren ze (tweakers.net) niet heel positief in de review.

Hoeveel games kunnen er ongeveer op de 32GB variant gezet worden als je voor digitale versies van de games gaat? Zijn de Wii mario's ook via de nintendo network / shop te verkrijgen? En oude Zelda's? Zo ja, wat zijn doorgaans de prijzen en file size?

Kan iemand (objectief) verder wat plus en minpunten v/d console benoemen? Ik sta zelf nl. op twijfel-stand en heb graag nog wat input van huidige gebruikers v/d console :)

Alvast bedankt!

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem zelf nu ongv een week en ben er tevreden over. De menu's zijn gewoon lekker vlot en niet storend oid. Wii games werken er op, maar deze zijn niet digitaal beschikbaar naar mijn weten. Je koopt hem (voorlopig) voornamelijk voor de Nintendo games, houdt daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sssquirrel schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:42:

Heb de console review nogmaals bekeken, en daarin kwam naar voren dat laadtijden voor simpele menus e.d. erg lang waren. Is dat nog steeds zo? Of is dat inmiddels (mag het hopen) gefixt? Verder waren ze (tweakers.net) niet heel positief in de review.

Hoeveel games kunnen er ongeveer op de 32GB variant gezet worden als je voor digitale versies van de games gaat? Zijn de Wii mario's ook via de nintendo network / shop te verkrijgen? En oude Zelda's? Zo ja, wat zijn doorgaans de prijzen en file size?

Kan iemand (objectief) verder wat plus en minpunten v/d console benoemen? Ik sta zelf nl. op twijfel-stand en heb graag nog wat input van huidige gebruikers v/d console :)

Alvast bedankt!
Ok, here goes.
De nadelen:
- Geen next-gen graphics
- Onduidelijke third party support, vooralsnog komen de echt grote titels nog wel naar de WiiU
- Menu is (nog steeds) wat aan de trage kant. Maar ik stoor me er niet aan (en nooit gedaan ook).
- Weinig meer dan games (wel Netflix)

De voordelen:
- Nintendo games
- Gamepad only play
- Wii compatibility (zowel soft- als hardware)
- Gevarieerd game aanbod (niet alleen maar shooters en racegames)

Om je concrete punten te beantwoorden. De 32Gb is genoeg voor een paar games (2 a 3). Maar je kunt er een willekeurige USB HDD aan hangen (neem er wel een met eigen stroom). Ik heb er 2TB aan hangen dus ik kan wel ff vooruit.
Meeste WiiU games zijn ook te downloaden maar prijzen zijn doorgaans (helemaal in het begin) redelijk hoog. Prijzen liggen tussen 50 en 70, filesize tussen 1 en 8Gb gemiddeld 3Gb.

Je kunt door de Wii compatibility bijna alle oude Zelda's spelen. Sowieso de twee Wii Zelda's maar in de Wii Virtual Console kun je ook de oudere games vinden. Mochten die ooit naar de WiiU virtual console komen dan kun je ze daar tegen een sterk gereduceerde prijs weer kopen. Enige Zelda die er niet tussen zit is Wind Waker, maar laat die nu net een remake hebben. Het ligt er een beetje aan maar eigenlijk kun je de Gamecube games moeilijk vinden omdat die (nog) niet in de VC staan.

Wil je graag zeker de grote titels kunnen spelen dan zou ik (uiteindelijk, niet nu) voor een PS4 gaan. Maar ik ben heel blij met mijn WiiU. Ik wil gewoon Nintendo games spelen en alles extra is mooi meegenomen. Op dit moment is er een kwalitatief hoogstaand en divers aanbod op de WiiU. Ik hoop dan ook dat de verkopen aantrekken zodat we nog wel wat third party games krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Deddiekoel op 03-12-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen next gen graphics is een beetje kort door de bocht. 3rd party games zullen er in de toekomst uiteraard beter uitzien op bijv. de ps4 en xbox one, maar als je kijkt naar een mario kart 8, super mario 3d world, rayman legends, x van monolith soft zit het met die graphics echt wel goed. Het verschil is bij lange na niet zo groot als bij bijv. de wii en de ps3 en 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24

Alvast bedankt!
Er is een update geweest voor de laadtijden. Al voelt het wel regelmatig een beetje stroperig aan.

Oude Zelda games zijn verkrijgbaar in de eShop. Zelda 1 en 2 voor de nes, die kosten 4,99 euro en de ruimte die zo'n spel in beslag neemt is echt heel erg klein. Ik denk een paar MB. Kans is groot dat A Link to the Past (Snes) nog volgt. Snes games kosten 7,99 euro.

Ik heb The Wind Waker HD op het systeem staan en demo's van The Cave en NBA 2K13 en ik heb nog 21 GB vrije ruimte. Wind Waker neemt 1792MB aan ruimte in. Het schijnt dat de 32GB Wii U 27 GB aan vrije ruimte heeft. Om wat meer voorbeelden te geven: Pikmin 3 neemt 3GB ruimte in en Super Mario 3D World 1,7GB.
Deddiekoel schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:12:
[...]

Je kunt door de Wii compatibility bijna alle oude Zelda's spelen. Sowieso de twee Wii Zelda's maar in de Wii Virtual Console kun je ook de oudere games vinden. Mochten die ooit naar de WiiU virtual console komen dan kun je ze daar tegen een sterk gereduceerde prijs weer kopen. Enige Zelda die er niet tussen zit is Wind Waker, maar laat die nu net een remake hebben. Het ligt er een beetje aan maar eigenlijk kun je de Gamecube games moeilijk vinden omdat die (nog) niet in de VC staan.
Dus je kan via het Wii menu nog veel meer oude games downloaden dan dat er in de eShop staan? Dat wist ik nog niet. Dat is best wel dope.

[ Voor 57% gewijzigd door Robolokotobo op 03-12-2013 22:38 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt!
Heel simpel, ben je fan van Nintendo games?

Zo ja, gewoon kopen dat ding! Is echt een topapparaat met hele toffe ( met name first party) games!

Zo nee, niet doen. Multiplatform games bieden op de Wii U nauwelijks meer dan op de PS3/X360, grafisch is de Wii U soms net een beetje beter dan voornoemde consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Dank voor al jullie feedback!

Dat de WiiU "alleen" Nintendo games heeft is geen probleem voor mij aangezien ik al / ook een PS3 heb staan. Ik zou hem juist voor de Nintendo games willen kopen :)

Kan ik ergens online inzien wat er zoal te krijgen is in de Nintendo e-shop? (Welke Mario en Zelda games met name..) Mijn laatste Nintendo consoles waren de SNES en de N64, dus ik heb een behoorlijk gat aan mogelijke Nintendo backlog games :) Hoe is overigens de grafische kwaliteit van de oude games? Zijn ze een beetje opgepoetst? Of kan ik de pixels tellen op mijn 32inch lcd tv(tje)?

Ik begrijp dat de WiiU backward compatible is met hardcopy Wii games? Gaat deze support voor hardcopies nog verder terug (GameCube)?

Naar aanleiding van reviews lijken mij de volgende 4 games goede buys:
- mario 3d world
- mario u (en luigi u)
- zelda ww
- lego city ===> die ziet er echt heel interessant uit! Is deze free-roam en hoe groot is die stad ongeveer (a la Gta4 of meer gta3 wat betreft omvang)?

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 00:26

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:27:
Geen next gen graphics is een beetje kort door de bocht. 3rd party games zullen er in de toekomst uiteraard beter uitzien op bijv. de ps4 en xbox one, maar als je kijkt naar een mario kart 8, super mario 3d world, rayman legends, x van monolith soft zit het met die graphics echt wel goed. Het verschil is bij lange na niet zo groot als bij bijv. de wii en de ps3 en 360
Het 'probleem' met de graphics van die Mario games is dat ze er al vrij snel enorm goed uitzien. Er wordt vooral gebruik gemaakt van simpele, cartoony vormen. Daar is niks mis mee maar het heeft wel als gevolg dat er weinig sprongen nog te maken zijn naast bijv een andere stijl gebruiken (cell-shaded zou mij interessant lijken bij Mario). Als je kijkt naar bijv Mario Galaxy voor de Wii dan ziet die game er vrijwel perfect uit qua karakters, vormen en werelden. Enige grafisch nadeel aan de galaxy games waren de karteltjes maar dat lag meer aan de power van de Wii dan aan hoe de game getekend is. Mario 3D land en World zien er beiden ook vrij perfekt uit voor een mario game en grafisch zal het daarom lastiger zijn om een sprong te maken. Zaken als lichteffecten en textures kunnen geupgraded worden maar Mario zit al vrij dicht bij zijn grafische plafond.

Bij realistisch ogende games zijn er juist nog wel sprongen te maken en dat zullen we met name op Ps4 en X360 zien met games zoals de nieuwe Forza's/GT's, shooters en games van bedrijven als Quantum Dream.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LEGO City rondrijden neemt ruim 10 minuten in beslag en is free roaming van begin af aan. Is absoluut een aanrader want hoe verder je komt des te meer je vrijgespeeld hebt en kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt zeker nog de screens van Mario Kart 8, Super Smash Bros Wii U niet gezien? Hmm.

Grafisch worden die echt een feest ;) En qua gameplay ook gezien ik MK op Firstlook gespeeld heb.

Ook heeft Nintendo een aantal series waar realistische graphics heel goed kunnen:
- Metroid
- F-Zero
- Another Code / Hotel Dusk
- Zelda

;)

En ik vind de Galaxy games serieus de mooiste games van de afgelopen generatie (Wii, PS3, XBOX 360). De kans is aanwezig dat er nog een Galaxy-like Mario game gaat komen ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
Sssquirrel schreef op woensdag 04 december 2013 @ 07:01:
Dank voor al jullie feedback!

Dat de WiiU "alleen" Nintendo games heeft is geen probleem voor mij aangezien ik al / ook een PS3 heb staan. Ik zou hem juist voor de Nintendo games willen kopen :)
Dan is hij het meer dan waard
Kan ik ergens online inzien wat er zoal te krijgen is in de Nintendo e-shop?
wikipedia, dit is met games die ook gewoon op een disc te kopen zijn.

ik kan zo snel even niet de wii versie vinden maar ik weet zo snel wel dat LoZ: ocarina of time en majora's mask er bij zitten
(Welke Mario en Zelda games met name..) Mijn laatste Nintendo consoles waren de SNES en de N64, dus ik heb een behoorlijk gat aan mogelijke Nintendo backlog games :) Hoe is overigens de grafische kwaliteit van de oude games? Zijn ze een beetje opgepoetst? Of kan ik de pixels tellen op mijn 32inch lcd tv(tje)?
behalve als het duidelijk remakes zijn (windwaker) is het gewoon een letterlijke port. dus alles ziet er het zelfde uit als het origineel. zelfs de onscreen knoppen (uitleg) zijn nog het zelfde.
Ik begrijp dat de WiiU backward compatible is met hardcopy Wii games? Gaat deze support voor hardcopies nog verder terug (GameCube)?
wii games kunnen gewoon hardware matig, maar gamecube kan niet, simpelweg omdat er geen controller porten op zitten.
Naar aanleiding van reviews lijken mij de volgende 4 games goede buys:
- mario 3d world
- mario u (en luigi u)
- zelda ww
- lego city ===> die ziet er echt heel interessant uit! Is deze free-roam en hoe groot is die stad ongeveer (a la Gta4 of meer gta3 wat betreft omvang)?
je mist er nog een paar:
- pikmin 3
- sonic & all stars racers, transformed (niet echt een version exclusive, maar wel een must have)
- zombi u, niet het beste spel, maar wel leuk
- nintendo land
- the wonderfull 101

ik hoop dat je hier wat aan hebt, en meer vragen zijn altijd welkom

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik heb de screens en footage zeker gezien en hoewel het er inderdaad mooier uitziet zijn de stapjes vanaf Galaxy gezien niet spectaculair. De nieuwe Smash vind ik er sowieso niet zoveel mooier uitzien dan Brawl. Mario Kart 8 ziet er idd stukken beter uit dan de Wii versie maar dat is deels ook te wijden aan de belabberde graphics van Mk Wii. Daar leken sommige modellen zoals die van Mario en Luigi rechtstreeks uit Double Dash geript. Ik snap niet hoe die game er zo uit heeft kunnen zien gezien andere games op de Wii.

Nintendo heeft inderdaad een aantal series waarin realistische graphics goed kunnen maar ik ben erg benieuwd in hoeverre die en wanneer die uitkomen. F-Zero AX en GX waren geweldig en dat zou onlin echt enorm te gek zijnmaar daar is nog niks over aangekondigd dus daar ga ik nog niet op rekeken. Ik had zelf verwacht dat een Gamecube port+ online voor de Wii uit zou komen maar het lijkt alsof Nintendo de reeks vergeten is. Zonde.

Ik ben erg benieuwd naar de Zelda game voor Wii U maar ik staar me niet blind op de tech demo die Nintendo een tijd geleden liet zien op E3. Dat deed ik immers ook bij de Gamecube tech demo en die werd uiteindelijk ook compleet anders (Wind Waker)

Hotel Dusk's develop Cinq is failliet en aangezien de recentste game van hen uit 2010 stamt lijkt een vervolg in de nabije toekomst niet waarschijnlijk.

Metroid kan een topper zijn al hoop ik wel dat ze dan meer richting de Prime-achtige games teruggaan persoonlijk. Aangezien er echter nog niks is aangekondigd voor zowel Wii U als 3DS ga ik hier ook niet op rekenen.

Dat is het probleem ook; Nintendo heeft wel franchises waar interessante games met realistische graphics voor gemaakt kunnen worden maar voor de meesten zijn nog geen games aangekondigd. Dan kan je wel denken dat die vast nog wel komen maar dat is helemaal niet zeker tot het aangekondigd is. Bij de N64 dacht iedereen immers ook dat er een Metroid 64 zou komen. Voor de Wii rekenden veel mensen op een nieuwe Kid Icarus en F-Zero maar die kwamen er ook niet. Lukraak franchises opnoemen heeft dus geen zin zonder aankondigingen.

Ik ben benieuwd wat Nintendo met Mario games in de toekomst gaat doen. Veel mensen willen een nieuwe Galaxy maar als je kijkt naar de verkoopcijfers dan zou het veel verstandiger zijn om de Galaxy games te laten voor wat ze zijn en lekker door te gaan met de NSMB reeks.
NSMBW verkocht zo'n 28 miljoen games, stukken meer dan de opgetelde verkoopcijfers van beide Galaxy games die samen zo'n 18 miljoen verkochten. Dat is al een behoorlijk verschil maar dat wordt natuurlijk nog groter als je de budgetten van aan de ene kant NSMBW en aan de andere kant beide Galaxy games vergelijkt.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Gisteren zowel super mario 3d world als de high capacity accu voor de gamepad ontvangen. Beiden bevallen heel goed! Voorlopig kan ik vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Bird schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:28:
Metroid kan een topper zijn al hoop ik wel dat ze dan meer richting de Prime-achtige games teruggaan persoonlijk. Aangezien er echter nog niks is aangekondigd voor zowel Wii U als 3DS ga ik hier ook niet op rekenen.
Metroid komt weer terug bij Retro Studio's die nu nog aan Donkey Kong Tropical Freeze werkt. ;)

En SSB ziet er echt wel stukken beter uit dan Brawl ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crap! Half dagje gewacht met bestellen en Assasin's Creed IV is weer uitverkocht bij Saturn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:27:
Eens, en de WiiU schijnt tot vrij veel in staat te zijn. Maar dat hangt af van de devs. Ik blijf wel bij mijn stelling, namelijk dat de WiiU niet dezelfde paardenkrachten heeft als de PS4 en X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
Deddiekoel schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:19:
[...]

Eens, en de WiiU schijnt tot vrij veel in staat te zijn. Maar dat hangt af van de devs. Ik blijf wel bij mijn stelling, namelijk dat de WiiU niet dezelfde paardenkrachten heeft als de PS4 en X1.
De echte kracht zullen we waarschijnlijk zien bij super smash bros.
ssb melee en brawl waren allebij gemaakt om te laten zien wat de console kan (en natuurlijk om 1 van de beste fighting games ooit te maken) en waarschijnlijk/hopelijk gaat ssb wii u de zelfde kant op.

daarnaast vind ik wind waker HD, zowieso al gelijk liggen aan de ps4 en x one.

en natuurlijk dit.
Afbeeldingslocatie: https://i.chzbgr.com/maxW500/7910337280/h1A93D629/

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08
eathan schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:24:
[...]

De echte kracht zullen we waarschijnlijk zien bij super smash bros.
ssb melee en brawl waren allebij gemaakt om te laten zien wat de console kan (en natuurlijk om 1 van de beste fighting games ooit te maken) en waarschijnlijk/hopelijk gaat ssb wii u de zelfde kant op.

daarnaast vind ik wind waker HD, zowieso al gelijk liggen aan de ps4 en x one.

en natuurlijk dit.
[afbeelding]
Vergeet ook Mario Kart niet, ik verwacht dat met name voor wat betreft entertainment value en replay waarde super smash bro's en mario kart tezamen met de huidige platformers uiteindelijk voldoende prima titels zullen zijn om tot aanschaf van een Wii U over te gaan.

Het blijven keer op keer namelijk uitstekende titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

"Nintendo’s family-focused content is losing its appeal as titles were delayed, casual gamers migrate to smartphones and tablets, and hardcore players opt for faster Sony and Microsoft machines. Each sold more game consoles in 24 hours than the Wii U maker did in nine months."
Bron: Bloomberg.

Damn..

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oud nieuws. Damn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ja, MS en Sony verliezen veel op de consoles waar Nintendo per console winst maakt. Ook zijn de PS4s nu redelijk uitverkocht :p

Maar ja:
http://www.nintendolife.c...ds_xl_maintains_dominance

En dan vooral de hardware:

3DS LL – 82,409 (63,709)
Wii U – 28,518 (21,002)
3DS – 25,964 (20,797)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@The_Bird

Maak je nou maar geen zorgen. Je hebt toch gezien hoe met de 3DS gegaan is. Fans van Nintendo games kunnen nu al hun hart ophalen met de Wii U en Nintendo gaat ons echt niet teleurstellen met de games die nog gaan komen. De graphics zullen het niet gaan halen bij de PS4 en Xbox One maar de game ervaring die de games brengen is ongeëvenaard. En nu alles in HD is, met mooie graphics zonder karteltjes is 99% van de mensen tevreden. Zodra mensen gaan zien dat er een hoop must have games voor de console zijn en de prijs voor de gemiddelde consument aantrekkelijk is gaat de Wii U echt wel goed verkocht worden.

Ik snap sowieso niet waarom je de hele tijd alleen maar met slecht nieuws komt en alleen maar aan het doemdenken bent als het over de Wii U gaat. Ik bedoel heb je Super Mario 3D World bijvoorbeeld wel eens gespeeld? Want ik denk dat je dan net zo enthousiast zou zijn als de rest van ons hier.

Dit is trouwens wat iemand met verstand van zaken zegt over de graphics van Nintendo games in een reactie op een preview van Nintendo games:

aardige reviews, ik kan me alleen niet vinden in de opmerking dat nintendo games niet technisch hoogdravend zijn. licht effect + veel polygonen = technisch hoogdravend voor de reviewer. Alleen omdat Mario niet met een zaklamp rondloopt of een laser op z'n scope heeft betekent niet dat er minder belichting zit dan in andere games. Sterker nog, dat soort lichteffecten zijn juist het allermakkelijkst om te bereiken. Er is een reden waarom de meeste games saai grijs of poepbruin zijn; wat ze vervolgens proberen te overcompenseren met blooming of lensflares; en dat is omdat ze de lighting maar niet goed kunnen krijgen. Daarnaast weten we ook niet hoeveel polygonen er in een Mario game zitten. Ze promoten de games namelijk niet door de wireframes te laten zien.

Ik ben van mening dat het tegenovergestelde waar is; er zit namelijk veel meer art directing achter dan in de standard grijs/bruin spellen. Nintendo bouwt zijn engines van scratch op rond een bepaald type gameplay of art style (denk Mario Sunshine/Galaxy, Zelda Twilight/Skyward). Vanuit het oogpunt van een software designer ben ik veel meer onder de indruk van wat Nintendo uit het doosje weet te persen dan alle been-there-done-that shooters/racers van andere uitgevers die al hun engines maar recyclen. Want daar is weinig technisch hoogwaardig aan. Van die spellen kun je de PS5 versie nu al schrijven omdat je het ontwikkelproces toch al weet.

[ Voor 53% gewijzigd door Robolokotobo op 04-12-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:06:
Maar ja, MS en Sony verliezen veel op de consoles waar Nintendo per console winst maakt. Ook zijn de PS4s nu redelijk uitverkocht :p

Maar ja:
http://www.nintendolife.c...ds_xl_maintains_dominance

3DS LL – 82,409 (63,709)
Wii U – 28,518 (21,002)
3DS – 25,964 (20,797)
Natuurlijk wel enkel de cijfers van de markt in Japan. Hoewel het fraai is om te zien dat de Wii U daar toch langzaam aan steeds meer terrein begint te winnen.

Des te meer mensen zo'n systeem in huis hebben namelijk, des te sneller geneigd uitgevers zullen zijn om te investeren in games voor de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:06:
[...]

Natuurlijk wel enkel de cijfers van de markt in Japan. Hoewel het fraai is om te zien dat de Wii U daar toch langzaam aan steeds meer terrein begint te winnen.

Des te meer mensen zo'n systeem in huis hebben namelijk, des te sneller geneigd uitgevers zullen zijn om te investeren in games voor de Wii U.
Juist.
Inmiddels is wel duidelijk dat Nintendo het succes van de Wii niet zal evenaren. De Wii U zal eerder Gamecube verkoopaantallen halen denk ik. En ook daar kwamen geweldige games voor uit. En ook dat was winstgevend voor Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Het vervolg op die reactie die ik hierboven noemde was als volgt:

Paul Hulschebos:

Goede opmerking en gedeeltelijk ben ik het met je eens, maar wat ik bedoel is dat Nintendo nooit grenzen verlegd, technisch gezien. Levels zijn klein, textures niet super gedetailleerd, wat netwerkopties betreft is het beperkt, wat physics betreft ook (geen Fifa-physics oid). Wat ze doen, de ze daarentegen wel weer heel erg goed :-)

Epsix:

ik snap wat je zegt, maar dat staat voor mij niet gelijk aan technisch hoogdravend. Het is vrij makkelijk om je textures gedetaileerder te maken. En het is vrij makkelijk om je levels groter te maken. Daarnaast zijn realistische physics ook erg makkelijk te implementeren (het is al min 100x eerder gedaan, en er bestaan 30+ Open Source pakketten om inspiratie uit te halen).

Cartoon physics zijn daarentegen tergend moeilijk om te maken. Mario Galaxy physics... dat is nog niemand gelukt om dat na te maken! Daar zit technisch vernuft in, en dat zijn dingen waar ik van onder de indruk ben. Skyward Sword aquarel graphics... die game werd geroemd voor zijn SD graphics die beter waren dan 95% van de HD graphics op dat moment op de markt. Zo iets was nog nooit eerder gezien en mensen stonden erbij te watertanden.

Nee hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik van het tegenovergestelde overtuigd ben. Nintendo is technisch hoogdravender dan de rest bij elkaar.

Hier terug te vinden: reviews: Vier Wii U-games van Nintendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Het verkopen van de Wii U lijkt me een steeds beter plan. Heb echter veel plezier beleeft met het spelen van Zelda en Mario maar ik ben geen persoon die snel nieuwe games koopt.

Alleen ik heb Zelda WW HD gedownload en Mario en Pikmin gekocht. Kan je het systeem zo opschonen dat mijn gegevens weg zijn maar Zelda wel op de HDD blijft staan en dus speelbaar is? Ben momenteel niet dus dus kan het niet zo 1,2,3 nakijken, wellicht dat iemand hier het weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spellen zijn systeem gebonden. Je kan dus gewoon je Wii U formatteren en de nieuwe eigenaar zou zo deze opnieuw kunnen downloaden. Let wel dat je je Nintendo ID niet volledig verwijderd, dan kan dit niet.
psychodude schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:06:
[...]

Japan is voor Nintendo de primaire afzetmarkt. Dus het redelijk belangrijk dat de Nintendo consoles & games het daar goed doen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info, mijn wii u gaat ook na 2 weken in de verkoop. Kijken of ik hem voor een leuk prijsje kan verkopen of kan ruilen tegen een complete ps3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Suc6 ermee, ik ben juist van plan mn PS3 in de verkoop te gaan doen :p

en ja, ik heb al een Wii U. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruilen? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet veel aan 2 Wii U's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha true. Reden dat ik hem weer wegdoe is dat er toch te weinig games zijn die me aanspreken. Heb me erg vermaakt met de windwaker, rayman legends en super mario 3d world maar als je kijkt wat voor backcatalog aan exclusives de ps3 nog heeft kun je daar ook nog wel even mee vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ieder z'n ding zeg ik maar. Ik vind de PS3 exclusives zelf veel minder goed (Met een paar uitzonderingen daar, Uncharted ;)) maar ik merk wel dat ik mn PS3 bijna alleen nog aan heb om een BluRay disc te bekijken. Mn XBOX 360 heb ik zelfs niet eens meer aangesloten.

Dus wordt het voor mij PS3 & XBOX 360 in de verkoop en een PS4 kopen. En dan is voor mij de nieuwe generatie compleet. Deze keer geen XBOX (nul games die me echt aanspreken)

En voor de Wii U, nou ja, ik heb vertrouwen in dat Nintendo gewoon heerlijke games blijft maken. Dus dat zit wel goed ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:54:
Bedankt voor de info, mijn wii u gaat ook na 2 weken in de verkoop. Kijken of ik hem voor een leuk prijsje kan verkopen of kan ruilen tegen een complete ps3 :P
Ik zou wachten tot na de feestdagen, dan koop je een PS3 voor 3 kwartjes. :) Iedereen die net een PS4 heeft gekocht gooit zijn PS3 de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat dat zo snel zal gaan ;) Gezien de PS2 ook nog lang goed bleef verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er komen nog genoeg games uit voor de ps3 in de toekomst. Sony is geen microsoft dat ze een installed base van 80 miljoen zomaar laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan te bedenken dat ik meer dan een jaar geleden mijn PS3 de deur uit heb gedaan omdat de Wii voor mij genoeg was. De vergelijking met de Wii U zal de PS3 helemaal niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marktplaats staat vol met PS3's..... en dat zal alleen maar meer worden, overschot=dumpprijzen. :)

Maar ik zou sowieso die Wii U niet wegdoen, gewoon een PS3 (of PS4 :X) erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd tegenwoordig is het beste om twee consoles te hebben. En om zowel een PS4 als een X1 te kopen is een beetje overbodig. Dus koop er 1 + Wii U. Dus is het voor mij heel simpel: kiezen tussen een X1 of een PS4.

In vergelijking met de X1.
PS4 = goedkoper + leukere games + betere controller + ondersteuning voor mn PSVita ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is dat je op marktplaats vaak niet weet wat je in huis haalt. Het zal vaak wel goed gaan, maar zal weer net zien dat die ene die ik koop kuren gaat krijgen.
Zit er voornamelijk even naar te kijken voor gran turismo 6, the last of us, journey en wat andere exclusives. En de media mogelijkheden zijn ook wel interessant. Die ps4 komt er wel als er meer games zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gran Turismo vind ik niks(voelt nep), Last of Us is niet mijn genre en Journey vind ik ook niks....

Uncharted 2 & 3 zijn wel echte toppers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Ja ik twijfel toch wel echt om het te verkopen, ondanks de games die eraan zitten te komen. Helaas (wegens scheiding van mijn ouders) woon ik nu verder weg van mijn vrienden. Twee vrienden die het allebei leuk vinden om samen op de Wii te spelen hebben allebei geen auto.. en zijn bijna nooit meer hier (vroeger twee x per week ongeveer).

Het Zelda pakket kost nog 300 euro, spellen en paar accessoires die ik erbij heb krijg ik er wellicht nog 300 euro voor terug. Eens kijken of het de moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:53
Famous schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:02:

Het Zelda pakket kost nog 300 euro, spellen en paar accessoires die ik erbij heb krijg ik er wellicht nog 300 euro voor terug. Eens kijken of het de moeite is.
Hoop voor je dat dit lukt. Mijne was 160 inclusief Super Mario Bros Wii U en Nintendoland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn wind waker bundel zo goed als zeker verkocht voor 300. Dus is zeker wel mogelijk. Heb er dan wel rayman legends en super mario 3d world bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:06:

3DS LL – 82,409 (63,709)
Wii U – 28,518 (21,002)
3DS – 25,964 (20,797)
En dat is het hem nou juist; de verkochte hardware telt. Het is een soort spiraal die er ontstaat;

Veel verkochte consoles->Grote installed base->Trekt 3rd part developers aan->meer games worden gemaakt->Trekt meer klanten aan->worden meer consoles verkocht->etc.

Dit is iets wat je ook bij de 3DS en de DS merkt; doordat ze een enorme installed base hebben maakt vrijwel iedereen er games voor wat een sneeuwbaleffect op de verkopen heeft.

Het omgekeerde zie je bij de Vita. Hoewel het technisch een geweldig apparaat is komen er relatief weinig games voor uit en de verkopen blijven ook sterk achter daardoor.

Wanneer de Ps4/XOne de WiiU ingehaald hebben en de Wii U niet meer zo'n relatief grote installed base heeft zal het voor developers minder interessant worden om een Wii U exclusive te maken. Daarbij zal ook nog aan het licht komen dat de Wii U technisch zwakker is, iets wat je zal gaan zien bij multiplatformgames en dat maakt het bij multiplatformgames minder aantrekkelijk om voor de Wii U versie te gaan. Enige troef die Nintendo dan heeft is de tabletcontroller en ik hoop dat 3rd parties geinteresseerd genoeg zijn om daar wat bijzonders mee te doen bij hun games, anders zullen de meesten geen reden zien voor de Wii U versie te gaan en zal je dezelfde problemen zien als bij de 3rd party support voor de Wii U.

Eigenlijk al hetzelfde probleem wat Nintendo heeft sinds de N64, al leek het bij de GameCube in het begin beter te gaan.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:56:
Suc6 ermee, ik ben juist van plan mn PS3 in de verkoop te gaan doen :p

en ja, ik heb al een Wii U. ;)
hoeveel wil je er voor.
en voornamelijk welke spellen zitten er bij

want hoe leuk de console war ook is >:) , het belangrijkste zijn toch de games, en ik wil wel eens aan de metal gear en final fantacy series beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:59

Zeror

Ik Henk 'm!

RIP Danny Wells ;(

Wie is dat? hoor ik je zeggen. Nou hij speelde Luigi in de Super Mario Bros Super Show tv-serie. Hij is 72 jaar geworden.

http://insidetv.ew.com/2013/12/04/danny-wells-dies/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:13
The_Bird schreef op donderdag 05 december 2013 @ 07:26:
[...]

En dat is het hem nou juist; de verkochte hardware telt. Het is een soort spiraal die er ontstaat;

Veel verkochte consoles->Grote installed base->Trekt 3rd part developers aan->meer games worden gemaakt->Trekt meer klanten aan->worden meer consoles verkocht->etc.

Dit is iets wat je ook bij de 3DS en de DS merkt; doordat ze een enorme installed base hebben maakt vrijwel iedereen er games voor wat een sneeuwbaleffect op de verkopen heeft.

Het omgekeerde zie je bij de Vita. Hoewel het technisch een geweldig apparaat is komen er relatief weinig games voor uit en de verkopen blijven ook sterk achter daardoor.

Wanneer de Ps4/XOne de WiiU ingehaald hebben en de Wii U niet meer zo'n relatief grote installed base heeft zal het voor developers minder interessant worden om een Wii U exclusive te maken. Daarbij zal ook nog aan het licht komen dat de Wii U technisch zwakker is, iets wat je zal gaan zien bij multiplatformgames en dat maakt het bij multiplatformgames minder aantrekkelijk om voor de Wii U versie te gaan. Enige troef die Nintendo dan heeft is de tabletcontroller en ik hoop dat 3rd parties geinteresseerd genoeg zijn om daar wat bijzonders mee te doen bij hun games, anders zullen de meesten geen reden zien voor de Wii U versie te gaan en zal je dezelfde problemen zien als bij de 3rd party support voor de Wii U.

Eigenlijk al hetzelfde probleem wat Nintendo heeft sinds de N64, al leek het bij de GameCube in het begin beter te gaan.
En? Het probleem is?

Mensen kopen een Nintendo vooral voor de (exclusieve) Nintendo games. Third party games kun je op alle andere devices spelen (pc/ps/xbox)
Er zullen altijd mensen blijven huilen om third party support en technisch zwakkere specificaties of niet the_bird...

Het grootste probleem wat de WiiU heeft is dat de gemiddelde consument moeilijk het verschil tussen de Wii en WiiU ziet. En dan heb ik het over fysiek in de winkel staan en een WiiU game kopen voor je Wii. De consoles lijken ook te veel op elkaar qua naam en ook qua console zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 08:35

Smoonshine

Feyenoord!!

3rd Party support geen probleem noemen is natuurlijk wel wat kort door de bocht. Lang niet iedereen heeft de behoefte aan 2 of zelfs 3 consoles in huis. Bij de PS4 en Xone heb je en hun exclusives, maar ook de Fifa's en Need for Speeds, waarvan zeker Fifa natuurlijk een enorm grote titel is. Er zijn genoeg mensen in mijn vriendengroep die de PS3/X360 eigenlijk alleen voor Fifa hebben staan en daarnaast nog wat extra games kopen. Dat Fifa dit jaar de Wii U overslaat is natuurlijk een behoorlijke klap. Mensen die maar 1 console kopen zullen waarschijnlijk niet snel voor een Wii U kiezen. Zeker de mensen die niet met Nintendo titels zijn opgegroeid.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Ik heb hier gewoon een PS3 en een Wii U staan. PS3 hadden we eerder, maar sinds we de Wii U hebben zitten we toch voornamelijk daar op, omdat de multiplayer spellen ons daarop veel meer aanspreken. Daarnaast ook nog zoveel leuke Wii games om te spelen. Hebben we Mario 3D nog niet eens gekocht. De PS3 gebruiken we eigenlijk puur voor Skyrim, Diablo 3, en af en toe wat schieten in Call of Duty of voetballen in Fifa 13. Echt optimaal om 2 systemen te hebben, dan kom je echt niks tekort. Ze worden niet altijd allebei elke dag, of elke week gebruikt, maar ik zou er niet aan denken om ze te verkopen. Aan een PS4 denk ik nog niet eens omdat de spellen die mij aanspreken ook prima te spelen zijn op de PS3, en de graphics daarvan vind ik al erg mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:51:
Japan is voor Nintendo de primaire afzetmarkt. Dus het redelijk belangrijk dat de Nintendo consoles & games het daar goed doen.
Japan is inderdaad de primaire afzetmarkt voor Nintendo, maar voor veel grotere publishers wordt er weinig gekeken naar het aantal consoles welk aldaar verkocht wordt. Maar is eigenlijk grotendeels wat telt wat een console doet in het westen, waarbij voornamelijk de VS.

En eind september stond de teller in de VS op 1.75 miljoen verkochte exemplaren. Veel uitgevers kiezen dan toch voor safe: PS3 of Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Zeror schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:24:
RIP Danny Wells ;(

Wie is dat? hoor ik je zeggen. Nou hij speelde Luigi in de Super Mario Bros Super Show tv-serie. Hij is 72 jaar geworden.

http://insidetv.ew.com/2013/12/04/danny-wells-dies/
Ja dat is jammer. Kun je nagaan hoe snel de tijd gaat als die man nu al 72 was, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik keek de serie vroeger altijd met veel plezier.

Interview stem-acteur van mario in games: http://www.gamer.nl/inter...er-meer-als-mario-te-zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Toch maar de Wii U te koop gezet. Eens kijken of er interesse voor is en ik er een leuke prijs voor kan krijgen. Zo niet, dan blijft die lekker stof happen, ehhh, staan :+

Wat een mooie Wii U!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
En straks een partij spijt hebben als de nieuwe Zelda getoond wordt op de E3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Robolokotobo schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:29:
En straks een partij spijt hebben als de nieuwe Zelda getoond wordt op de E3 :P
Vriend van me heeft er ook nog een, pik ik die wel even twee weken in.
En dan ben ik er weer klaar mee :D

edit: meteen al twee biedingen van €300,- binnen twee minuten op marktplaats. Zijn toch nog beetje gewild dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Famous op 05-12-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Op zo'n manier heb ik mijn 3DS XL ook verkocht begin dit jaar. En daar heb ik nu echt spijt van doordat er nu games als Mario & Luigi Dream Team Bros, Zelda a Link Between Worlds, Bravely Default en Donkey Kong Returns 3D voor zijn uitgekomen. Ik heb nog een 2DS gehad, maar die heb ik weer terug gestuurd omdat de schermpjes mij te klein waren.

Ik denk dat je hem dan ook gaat verkopen omdat er een beetje stilte voor de storm is, zoals ik dat met de 3DS heb gedaan. Maar als er nu geen games meer zijn die je graag wil spelen voor de Wii U en je kan het geld goed gebruiken voor een andere console dan kan ik er nog wel in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Robolokotobo schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:51:
Op zo'n manier heb ik mijn 3DS XL ook verkocht begin dit jaar. En daar heb ik nu echt spijt van doordat er nu games als Mario & Luigi Dream Team Bros, Zelda a Link Between Worlds, Bravely Default en Donkey Kong Returns 3D voor zijn uitgekomen. Ik heb nog een 2DS gehad, maar die heb ik weer terug gestuurd omdat de schermpjes mij te klein waren.

Ik denk dat je hem dan ook gaat verkopen omdat er een beetje stilte voor de storm is, zoals ik dat met de 3DS heb gedaan. Maar als er nu geen games meer zijn die je graag wil spelen voor de Wii U en je kan het geld goed gebruiken voor een andere console dan kan ik er nog wel in komen.
Andere console komt niet (niet op de planning in elk geval).
Geld heb ik niet nodig.

En als er nieuwe games uitkomen, ik koop niet zo snel een nieuwe game. En zelf flashen lukt ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:30
The_Bird schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:27:
[...]

Zit in de nieuwe versie dan geen multiplayer?
Jawel maar dat is natuurlijk geen vervanger voor de oude.
Ketho schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:58:
[...]

Ik heb de oude Wii Sports niet gespeeld, maar in Wii Sports Club is er gewoon offline en online multiplayer
Ja, maar de klassieke Wii Sports waren 4 (?) sporten en in de nieuwe sowieso maar 2 en moet je ze apart aanschaffen. Dat is toch gewoon ruk? Ik wil gewoon als een debiel voor de TV staan zwaaien en daar was Wii Sports perfect voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tha_T schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:55:
[...]

[...]

Ja, maar de klassieke Wii Sports waren 4 (?) sporten en in de nieuwe sowieso maar 2 en moet je ze apart aanschaffen. Dat is toch gewoon ruk? Ik wil gewoon als een debiel voor de TV staan zwaaien en daar was Wii Sports perfect voor
Andere sporten uit Wii Sports komen later ook beschikbaar in Wii SportClub. Deze maand moet bv Golf uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
Tha_T schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:55:
[...]

[...]

er komen er nog meer.
en de prijs zal ongeveer het zelfde zijn als het origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Kan je ook spellen die je op DVD hebt installeren op de Wii U? Ik zie die opties nergens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan geeneens CDs afspelen op de Wii U...

Of bedoel je Wii U Optical Discs? Dan nee. Gezien discs niet console gebonden zijn kan dat niet.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:30
eathan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:57:
[...]

er komen er nog meer.
en de prijs zal ongeveer het zelfde zijn als het origineel
en
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:56:
[...]

Andere sporten uit Wii Sports komen later ook beschikbaar in Wii SportClub. Deze maand moet bv Golf uitkomen.
Aha, kijk dat wist ik niet! Thanks heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel jammer dat ze de sporten uit Wii Sports Resort niet ook toevoegen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:52:
Wel jammer dat ze de sporten uit Wii Sports Resort niet ook toevoegen .
Ik hoop dat ze niet stoppen bij de "original 5", maar dat ze ook met nieuwe dingen komen. Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom ze dat niet zouden doen. Lijkt mij redelijk lucratief om wel te doen. Ik zou zelf nl. wel een squash variant zien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
Review: Rayman Legends (Wii U)

Het aantal leuke games voor de Nintendo Wii U is nog wat magertjes. Daarom is het zo belangrijk dat Nintendo hulp krijgt van andere gamesuitgevers. Rayman Legends zou in eerste instantie exclusief verschijnen voor de console, maar dat liep anders. Hoewel de game nu op meerdere platformen is verschenen, is het nog steeds een aanwinst voor de Wii U.

Voor deze review heb ik Rayman Legends getest voor de Wii U. Deze versie was al klaar tot Ubisoft zich zorgen begon te maken over het succes van Nintendo’s nieuwste console. Vandaar dat Rayman Legends nu ook (veilig) in de winkel ligt voor de Xbox 360, PlayStation 3, Vita en pc. Maar de game is gemaakt met de Wii U in gedachte, dus ben ik benieuwd hoe de game gebruik maakt van de GamePad-controller tijdens het spelen.

Rennen, springen, vallen en weer doorgaan

Het eerste wat me opviel aan Rayman Legends, is dat de game ook in het Nederlands ingesproken is. Dat is iets wat Nintendo zelf maar sporadisch doet en dat is soms een gemis. Want door de moeite te nemen een titel te lokaliseren, spreek je meteen een grotere doelgroep aan. Kinderen krijgen nu prima het verhaal mee en als oudere gamer is het soms ook wel lekker om niet na te hoeven denken over wat er gezegd wordt.

Maar ondanks dat Rayman Legends qua taal misschien laagdrempelig is, is het spel dat niet. Er wordt namelijk wel wat van je verwacht qua gamer. Je speelt namelijk op een hoog tempo. Het is belangrijk dat je deze flow gaande houdt, want zodra je teveel gaat nadenken over welk pad je moet volgen en hoe je over een gat springt, gaat het er van alles mis. Ja, soms ga je dood. Dat is zelfs onvermijdelijk. Maar dan wordt je een stukje teruggezet en probeer je het gewoon opnieuw. het houdt de boel uitdagend.

Samen is leuker dan alleen

De levels van Rayman Legends speel je op twee verschillende manieren. Het merendeel speel je gewoon op de televisie. Dat is het gewone platformgedeelte van de game, waarbij je als Rayman speelt of één van zijn andere vrienden van A naar B probeert te komen. De tweede manier vindt plaats op de GamePad. Daar loopt het personage gewoon vooruit en moet je als Murfie alle obstakels uit de weg ruimen. Het is een leuke toevoeging aan de game en brengt wat meer variatie. Samen zorgt het ervoor dat je tegelijkertijd uitgedaagd wordt en plezier hebt.

Rayman zou Rayman niet zijn als je niet samen zou kunnen spelen. Er kunnen vijf spelers met de game aan de slag: één op de GamePad en de andere vier met de Wii-afstandsbediening. Het spelen wordt wel wat chaotisch met al die springende figuren, maar leuk is het wel. Het is wel fijn als alle spelers enige speelervaring hebben, want het gaat ten koste van je flow als er iemand steeds weer doodgaat. Maar dat mag de pret niet drukken.

Aanrader

Rayman Legends is de leukste 2D platformgame die er momenteel is. De vormgeving is kleurrijk en goed verzorgd, de melodieën zijn prettig om naar te luisteren en het speelt als een trein. Als je een Wii U hebt, mag je deze game niet missen. Maar eigenlijk geldt dat voor alle platformen waar Rayman Legends voor verschenen is.
Als ik de review zo lees lijkt het toch wel een uitdagend spel. en nu maar voor 20 euro bij de Saturn. Echter vraag ik me af wat de mensen ervan vinden hier in dit topic? Vanaf zondag ga ik al Maro 3D World spelen, dus voorlopig zal ik hier nog geen tijd voor hebben.

Echter zie ik hem voor minder dan 20 euro niet op marktplaats staan, dus lijkt het wel een koopje. Graag jullie opinie? :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 12:21
Rayman is VET!
Veel uren gameplezier ga je aan beleven, zeker voor 20 Euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dit soort dingen hebben we de V&A

[ Voor 82% gewijzigd door Gropah op 07-12-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Zo, ook maar weer wat besteld. ZombiU en Mario 3D world bij de Saturn. Zeker ZombiU is een koopje voor 14 euro. Mario 3D world zal nog wel even wachten zijn (2 a 3 weken). Hopelijk rond de kerstdagen in huis!

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Waarom geen 3rde erbij? Het is 3 halen twee betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

In de webshop verrekenen ze gewoon de korting van 33%, dus niet 3 halen 2 betalen. Heb ze ook apart van elkaar besteld. ZombiU is meteen leverbaar en 3D world pas over een aantal weken. Meestal wachten ze dan tot de bestelling compleet is.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deddiekoel schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:12:
[...]

Ik hoop dat ze niet stoppen bij de "original 5", maar dat ze ook met nieuwe dingen komen. Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom ze dat niet zouden doen. Lijkt mij redelijk lucratief om wel te doen. Ik zou zelf nl. wel een squash variant zien ;-)
Gaat niet gebeuren, dat hebben ze al aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:06
Ik heb Rayman Legends en ZombiU maar besteld, te goede prijzen om te laten liggen. Ik had de demo van ZombiU en Legends ooit gespeeld, toen waren ze beiden mij te duur om aan te schaffen omdat het me niet direct goed lag qua gameplay. Maar voor deze prijzen kan ik het echt wel doen! Als het alsnog niet bevalt kan ik het altijd weer voor een meer dan redelijke prijs doorverkopen.

Saturn is lekker bezig met zijn prijzen de laatste tijd, helaas leveren ze niet super snel, maar ik heb er geen haast mee. Kan ik binnenkort weer lekker nieuwe spellen spelen op mijn Wii U

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34
Hier ook maar even Super Mario 3D World besteld. Als ie met de kerstvakantie binnenkomt is het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:26:
[...]

Gaat niet gebeuren, dat hebben ze al aangegeven.
Ik ga dan koppig toch blijven hopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Zo, het is een feit.
De Wii U is verkocht en zal hem eens gaan inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik ben de mijne nog niet kwijt. altijd leuk als mensen niet meer reageren.
Zou ik mogen vragen voor hoeveel je hem hebt verkocht?
Mocht je nog bieders hebben mag je die rustig doorsturen haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:18:
En ik ben de mijne nog niet kwijt. altijd leuk als mensen niet meer reageren.
Zou ik mogen vragen voor hoeveel je hem hebt verkocht?
Mocht je nog bieders hebben mag je die rustig doorsturen haha :P
Haha, ja veel bieders gehad waarvan ook een deel niet reageerde.
Zelf heb ik hem voor 325 inclusief verzenden verkocht.

Ik heb zelfs die van een vriend verkocht net, die had niet eens een doos erbij^^.

Andere bieders heb ik al afgewezen, ben van het snelle communiceren. Ik zou zeggen, zet hem even opnieuw op Marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meerdere malen gedaan. Die van mij mag weg voor 300 en advertentie lijkt me redelijk duidelijk: Voor dit soort dingen hebben we de V&A

had je er een prijs bijstaan of gewoon bieden?

[ Voor 40% gewijzigd door Gropah op 07-12-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:59
Als jullie tweedehandsverkopers nog een paar maanden die WiiU vast houden koop ik hem. :P Ben nu druk een verhuizing aan het plannen en over een paar weken uitvoeren, als dat allemaal gesetteld is koop ik zeker een WiiU, al is het maar voor Mario en Zelda. :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:28:
meerdere malen gedaan. Die van mij mag weg voor 300 en advertentie lijkt me redelijk duidelijk: Voor dit soort dingen hebben we de V&A
had je er een prijs bijstaan of gewoon bieden?
Wellicht wat betere foto's van de console zelf? Nu is die een beetje wazig en niet goed in beeld. Je begint je tekst met ruilen, dat zou ik ook even aanpassen.
Tevens had ik er een Wii controler bij inclusief een batterypack (2 stuks) en een oplaadstation.

Ik had het staan op "notk".

[ Voor 16% gewijzigd door Gropah op 07-12-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto's zijn aangepast, console is wel wat duidelijker nu. Ding is wel een vingerafdruk magneet zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:03
Welkom in het Wii U V&A topic!

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Nee, want deze post voegt wel wat toe aan 't topic :+

Bij ons gaat 't tenminste nog over de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dit soort dingen hebben we de V&A

[ Voor 77% gewijzigd door Gropah op 07-12-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[modbreak]Zou iedereen het weer over de WiiU willen gaan hebben en niet over de verkoop ervan? Trouwens ook iedereen bedankt voor de TR's[/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 23:12
Hier een Face-off van alle versies van AC4:Black Flag.
http://www.eurogamer.net/...creed-4-next-gen-face-off
Blijkt dat de wii versie technisch gezien zelfs minder presteert dan de XBOX360/PS3 versies daar bij geteld dat de besturing kennelijk niet goed reageert.

Gevalletje slechte port of gevalletje van Wii U crappy hardware. Mij lijkt het eerste want ik kan me herinneren dat AC3 technisch niet onderdeed voor de XBOX360/Ps3 versies.

Al zegt het artikel dat AC3 ook minder was dan de 360Ps3 versies

[ Voor 6% gewijzigd door Vrietje op 07-12-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe is de Wii U hardware een beetje beter. Echter als men de tijd niet neemt op de software daarop te optimaliseren, dan krijg je crappy ports, die zelfs minder zijn dan de PS3/360 variant.

Kwestie van toch nog ff snel willen cashen bij de Wii U community. Maar toch fijn om 3rd party support te hebben... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Gisternacht met een maat 3D World uitgespeeld. Het spel wordt richting het einde wel wat moeilijker, maar als we er niet goed door kwamen was daar altijd de Golden Tanooki powerup. Het viel wel op dat het met zijn tweeën makkelijker is dan alleen omdat als de één dood gaat de andere gewoon blijft staan en vervolgens degene die dood gegaan is weer terug komt. De aftiteling kwam wel eerder dan verwacht omdat ik had gelezen dat er twaalf werelden zijn. Maar het blijkt dat de laatste werelden een extra-tje zijn.

Ik heb niet geprobeerd om overal alle sterren te pakken maar ben nooit sterren tekort gekomen om ergens naar binnen te kunnen. Dit ging voor het laatste kasteel nog maar net goed met drie sterren over. Al met al een zeer toffe ervaring en er valt nu nog genoeg te doen in de game. Zo zijn er nu bijvoorbeeld de ghosts van andere spelers in de levels te zien. Meer mensen die de game hebben uitgespeeld en wat vonden jullie er van?

Film van Bayonetta waarvan deel twee exclusief naar de Wii U komt: http://kotaku.com/the-bay...e-top-than-the-1477680381

Wii U premium met Nintendo land nu al naar 200 euro: pricewatch: Nintendo Wii U Premium + Nintendoland Zwart

[ Voor 15% gewijzigd door Robolokotobo op 07-12-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Had ik mijn Wii U toch nog maar 1 dag langer dicht laten zitten :P haha.. Maarja.. Heeft iemand trouwens ervaring met die wii u pro controller 3rd party die er exact hetzelfde uit ziet als de officielle wii u pro controller? Scheelt wel erg veel geld qua aanschaf.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het verleden heb ik (op andere consoles) met diverse 3rd party controllers gespeeld, deze waren stuk voor stuk crap.

Bij mij komen er alleen originele controllers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

De originele controllers zijn idd beroemd om hun degelijkheid.. maar dat wil niet zeggen dat 3rd party meteen 'slecht' is.. mijn ervaring is dat het verschil wat ze kosten overeenkomt met de kwaliteit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 10:45
Goner schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:54:
[...]
Terug gaan en even praten over prijsgarantie, volgens mij hebben ze dezelfde policy als MediaMarkt.
Ben al eerder terug geweest na plotselinge prijsdalingen en verschil terug gekregen.
Ben net terug van Saturn, en ik kreeg het verschil niet terug. Ze zeiden dat het een actie in de webshop betrof en dus niet meetelde. Nu ik de algemene voorwaarden nalees hadden ze wel gelijk... :-(

http://www.saturn.nl/stat...%20Verkoopvoorwaarden.pdf
Saturn garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de klant een aankoop doet in een
vestiging van Saturn (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien dagen na zijn
aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de klant van
Saturn het prijsverschil contant retour
Die van Mediamarkt zou overigens hetzelfde moeten zijn, maar daar heb ik het nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:20:
In het verleden heb ik (op andere consoles) met diverse 3rd party controllers gespeeld, deze waren stuk voor stuk crap.

Bij mij komen er alleen originele controllers in.
DukeBox schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:36:
De originele controllers zijn idd beroemd om hun degelijkheid.. maar dat wil niet zeggen dat 3rd party meteen 'slecht' is.. mijn ervaring is dat het verschil wat ze kosten overeenkomt met de kwaliteit.
Normaal gesproken koop ik ook alleen maar originele controllers. Echter vind ik de WiiU pro controller (van Nintendo zelf) ook niet echt degelijk aanvoelen.. Vandaar dat ik zat te twijfelen om een 3rd party controller aan te schaffen.
Ketho schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:27:
[...]

Ben net terug van Saturn, en ik kreeg het verschil niet terug. Ze zeiden dat het een actie in de webshop betrof en dus niet meetelde. Nu ik de algemene voorwaarden nalees hadden ze wel gelijk... :-(
Ze geven officieel ook geen laagste prijs garantie tov zichzelf. Ik had laatst een paar games gekocht net voor hun actie. En toen ik 5 dagen later dus tijdens de actie ermee terug kwam telde de laagste prijs garantie niet. Het enige wat nog kon was ze terug brengen om ze opnieuw te kopen, maar omdat de games al uit hun seal waren mocht dat ook niet.. Helaas maar voor service hoef je naar mijn mening dan ook echt niet naar de saturn/mediamarkt te gaan, maar daar zijn de prijzen dan ook vaak naar.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Pagina: 1 ... 9 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic