Verwijderd

Ik had hem voor 249 Euro gekocht bij Saturn.
Afgelopen maandag prijsgarantie geclaimed en 50 Euro cash teruggehad.

Verder had Saturn per ongeluk de 3 voor 2 prijs gepubliceerd voor games,zodoende had ik uit de winkelvoorraad Super Mario 3D world voor 32.95 Euro

Ben niet ontevreden, al had mijn zoontje liever Lego undercover gehad ipv Nintendoland
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:26:
Nintendo gaat echt niet uit de hardware stappen, hoor ;)

Een groot verschil tussen SEGA en Nintendo is dat Nintendo genoeg geld heeft. Waar SEGA failliet zou zijn gegaan als ze met de Dreamcast door waren gegaan.
Nintendo heeft een hoop meer geld dan SEGA, maar de console markt is echt killing. De Xbox 1 heeft MS 5 miljard gekost. Weet niet of de X360 al geld heeft opgeleverd, maar ook nog niet overtuigend schat ik. Los daarvan kost het gewoon enorm veel geld om die hardware te hebben staan en de bijbehorende infrastructuur draaiende te houden. Los van de R&D die een nieuwe console kost.
Wat je ook mag denken, Nintendo blijft boven alles een bedrijf. Een bedrijf dat realistisch zaken doet. Als de WiiU hardware diepe rode cijfers oplevert over zijn hele run dan gaan ze zich echt wel achter hun oren krabben.

Maar het was verder ook zuiver hypothetisch bedoelt en niet als "Nintendo = D00med" post. Denk alleen wel dat Nintendo snel en goed moet schakelen willen ze fatsoenlijk kunnen overleven. Mijns inziens hebben ze namelijk met de Wii niet goed geneog doorgepakt. Als de WiiU twee en minimaal een jaar eerder was gekomen dan hadden een stuk betere kans gehad. Nu hebben ze de laatste twee jaar van Wii praktisch niets gedaan en dat is killing voor ze. Ze moeten echt met (meer) knallers gaan komen om zaken op orde te krijgen. En zoals gezegd, met de 3DS is dat ook gelukt.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
ik zou het persoonlijk echt heel erg jammer vinden als nintendo zou stoppen met consoles (en handheld volgt dan waarschijnlijk ook snel).

ik moet er echt niet aan denken wat er met spellen als zelda gebeurd als het in handen van bijv. microsoft valt, of EA. de horror

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Verwijderd

Zal echt niet gebeuren hoor.....

Net New Super Mario Bros U "uitgespeeld". :) Spel is een stuk moeilijker dan 3D World.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, zelfs al zou Nintendo uit de hardware gaan (GAAT ECHT NIET GEBEUREN!) worden ze gewoon third party uitgever en zullen bedrijven als EA het zwaar gaan krijgen :p

De Wii is zes jaar meegegaan, de GameCube vijf jaar. Dus ik denk dat in 2017-18 we een nieuwe nintendo console kunnen verwachten. En dat zet de teller voor de 3DS op 2016 of 2017. Wat betekend dat we in 2015 al zullen gaan zien wat de toekomst van Nintendo gaat worden.
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:50:
Zal echt niet gebeuren hoor.....

Net New Super Mario Bros U "uitgespeeld". :) Spel is een stuk moeilijker dan 3D World.
Ik vind New Super Mario Bros U / Luigi U dan ook minder leuk dan Super Mario 3D World. Waardoor ik ook een stuk minder ver ben. Ik haat het om steeds dood te gaan zonder een stap verder te komen :p

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Deddiekoel schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:24:
Stel dat de WiiU Nintendo's Dreamcast blijkt te zijn, en dat ze uit de hardware stappen. Persoonlijk zou ik het heel cool vinden als ze dan met Apple in zee zouden gaan. Apple maakt het platform en eco-systeem en Nintendo de games. Zou voor mij redelijk ideale combi zijn. Ik weet dat Apple in het verleden interesse heeft getoond.
Het zou best een goede match kunnen zijn want beide bedrijven houden ervan om alles binnen eigen controle te houden en ze kunnen redelijk 'perfectionistisch' zijn. Maar dat kan natuurlijk ook clashen
Apple heeft ook lekker veel goedkope hardware. Nee, ik hoop het echt niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
In New Super Mario Bros U krijg je gelukkig een demo van Luigi als je steeds afgaat in een level. En dan hoef je hem daarna niet per se zelf nog uit te spelen. Heeft mij al over wat frustaties heen geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb gisteren ook 3D World binnen gekregen en even de eerste World gespeeld. Ik vind het erg leuk maar het is inderdaad wel heel makkelijk tot nu toe, ik heb alle groene sterren en stempels tot nu toe zonder al te veel moeite kunnen vinden. Maar Nintendo kennende worden de latere levels wel wat moeilijker.

Bij New Super Mario/Luigi vond ik de moeilijkheid over het algemeen ook wel meevallen, er zaten alleen een aantal levels tussen waarbij het halen van de 3 star coins heel frustrerend was. (Ik kijk naar jou, level met de grote vis die de hele tijd achter je aan zwemt)

Ik moet ook heel erg wennen aan de controls van 3D World tegenover de controls van New Super Mario. Bij New Super Mario was ZL de jump een beetje verlengen, nu is dat een ground pound. Heb al een aantal keer recht voor de vlag een Ground Pound gedaan :+

[ Voor 9% gewijzigd door Preau op 13-12-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38

DukeBox

loves wheat smoothies

Preau schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:41:
Heb al een aantal keer recht voor de vlag een Ground Pound gedaan :+
* DukeBox ook :)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 23:59
danielkraak schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:44:
Apple heeft ook lekker veel goedkope hardware. Nee, ik hoop het echt niet. :X
Brr, daar moet ik ook absoluut niet aan denken. Waarom zou ik gedwongen moeten worden om een Apple premium te betalen voor een merk en een ecosysteem waar ik helemaal niet op zit te wachten? Krijg je weer dat er allerlei diensten gepusht worden die ik niet wil, games via iTunes etc. Nee, ik wil Mario, Zelda etc. spelen en daar koop ik binnenkort een WiiU voor. Ik vind de onzin die je bij de XBone krijgt ook helemaal niets. Als ik een setup box wil, dan koop ik die wel gewoon. Als Nintendo naar Apple gaat krijg je dat de relatieve goedkope console (tov van MS en Sony) wordt vervangen door een relatief dure, ook dat lijkt mij niks.

Als blijkt dat er in de markt geen ruimte is voor 3 consoles en Nintendo moet stoppen, ligt het totaal niet voor de hand dat ze dan met een ander merkje weer een andere 3e console gaan maken. Wanneer Nintendo uit hardware stapt moet het gewoon multiplatform worden, net als SEGA. De WiiU zal echter zeker niet de laatste Nintendo zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens een nieuwsbericht op Tweakers:
Wii U verkopen zijn in november 340% gestegen t.o.v. de maand ervoor. Zelfs met slechte cijfers is dat een grote sprong vooruit. Ik hoop dat de trend aanhoudt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier ook al! Blijft frustrerend. Dat ze dat niet even afstemmen ;). In Rayman was de trigger ook rennen, dus ik buk ook steeds als ik eigenlijk wil rennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
Skating_vince schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:24:
[...]

Hier ook al! Blijft frustrerend. Dat ze dat niet even afstemmen ;). In Rayman was de trigger ook rennen, dus ik buk ook steeds als ik eigenlijk wil rennen!
Ik vind het jammer dat de tripple jump er niet in zit. Ik heb hem een paar keer geprobeerd maar hij doet het gewoon niet :+

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeigh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Ambling_Alp schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:07:
[...]

Sprekend uit eigen ervaring lijkt het twee. Kocht mijn Wii U dinsdag, kreeg het model dat in de vitrine stond. Zat volledig onder het stof, haha. De verkoper zei nog gekscherend, doelend op de prijs, iets in de richting van "ja, zo verkopen we ze wel". Treurig zou dat zijn en het doet mijn Nintendohart pijn, maar goed, ik klaag in ieder geval niet.

Waar trouwens eerder de aanbieding nog als "beschikbaar/afhalen" stond op Dixons-site is het product nu "helaas niet meer beschikbaar".
Woensdag ochtend besteld om af te halen, ik kwam gister in de winkel en bleek mijn bestelling geannuleerd. Volgens de verkoper was dat omdat het systeem op de site niet synchroon loopt met het winkel systeem.. volgens de klantenservice kwam het waarschijnlijk omdat de winkel waarschijnlijk een reservering had aangenomen en deze niet had doorgevoerd in het systeem waardoor de voorraad niet klopte op de website.

Wat ook de achterliggende reden mag zijn, met zo een bedrijfsvoering wil ik wel geloven dat het punt drie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

BlackMage schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:09:
[...]
- Het gaat ontzettend slecht met Dixons en ze dumpen voorraad om weer een paar rekeningen te kunnen betalen.
Hebben ze nog iets om te dumpen ? Ik was gisteren in Den Haag op zoek naar hoesjes voor 3DS en de vitrine voor Wii U en 3DS was zowat leeg bij D. Heb voor de zekerheid nog gevraagd of dat echt alles was, en dat was het. Slim, zo vlak voor de Kerst ...
BlackMage schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:05:
Wii U verkopen zijn in november 340% gestegen t.o.v. de maand ervoor.
In Amerika ...
http://www.n1ntendo.nl/ar...t-100-gestegen-in-amerika
maar inderdaad, goed nieuws.

[ Voor 26% gewijzigd door Goner op 13-12-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm... hier verbaas ik me dan een beetje over....

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2exwkls.jpg
Een van de grootste kritiekpunten over de hardware is dat die gamepad zo snel leeg raakt. En zie ik tot mijn verbazing dat ze lege ruimte overhouden in het batterij compartiment. Een zwaardere accu kost ze geen euro per unit meer, maar zou vast de capaciteit verdubbelen.

SLORDIG NINTENDO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo slordig? Die grotere accu's verkopen ze gewoon ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eLrDe03d2lWyistop7Hwjjwa/full.jpg

Bij de meeste webshops, mediamarkten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 18:06
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:27:
Hoezo slordig? Die grotere accu's verkopen ze gewoon ;)

[afbeelding]

Bij de meeste webshops, mediamarkten..
Hoewel ik hem ook net gekocht heb (mijn kerstpakket bon ervoor gebruikt) is het natuurlijk niet goed dat Nintendo dit niet vanaf het begin heeft meegeleverd. De standaard batterij is echt te zwak en ze hebben er vanaf het begin rekening mee gehouden dat dit zo is. Dat jij graag extra geld uitgeeft voor zoiets wat Nintendo bijna niets extra kost, maar wel oplevert, prima, de meeste mensen vinden dit alleen wel een probleem.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb de brightness vrij laag staan van de gamepad. Dan stoort het niet terwijl je naar de TV kijkt. En ik heb wel eens langer dan drie uur achter elkaar gespeeld en toen was ie nog niet leeg. Je kunt op een gegeven moment toch beter pauze houden. Dus ik denk dat voor de meeste mensen de standaard accu voldoende is.

Indie game van Nederlandse studio:

http://www.gamer.nl/video...-nu-verkrijgbaar-op-wii-u

[ Voor 4% gewijzigd door Robolokotobo op 13-12-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat, en de grotere accu maakt de gamepad wel een paar gram zwaarder. Het is gewoon goed dat Nintendo je de optie biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed wil ik het niet noemen :P Ze hebben moedwillig dat ding ontworpen om plaats te bieden aan een grotere accu met als enige doel om extra geld te verdienen. Maargoed ik kan ze het ook niet kwalijk nemen hoor, iedereen doet het.

Ik vind de tijd dat ie meegaat opzich genoeg, zolang hij maar vol is als je begint te spelen. Dat docking station maakt dat makkelijker. Enige knelpunt dat ik zie is als ik de WiiU opruim om op een andere console te gaan spelen en enkele weken later de WiiU weer terugzet, dan is de accu vast compleet leeg. Maar een 2x zo grote accu had dat toch niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Het blijft in mijn ogen toch goed om het als optie aan te bieden. Ik heb begrepen dat de Gamepad merkbaar zwaarder wordt van de grotere accu, en de Gamepad is al vrij zwaar. Te vergelijken met banden. Je kan kiezen voor een harde compound, die gaat langer mee dan een zachte compound, maar biedt een minder goede wegligging.

Gamekings Nintendo update:

http://www.gamekings.tv/v...-met-super-castlevania-4/

[ Voor 13% gewijzigd door Robolokotobo op 13-12-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem net even zonder accu geprobeerd (kijken of hij wil werken met alleen de laadkabel erin, antwoord is nee) en ik merkte het verschil in gewicht niet. Ik denk dat ik daarom ook niets zou merken van het verschil tussen klein en groot.

Ik had het trouwens minder erg gevonden als ze plek boden voor een 2e accu, in plaats van het vervangen van deze door een grotere. Het netto effect zal het zelfde zijn, maar zou wel meer als een 'bonus' voelen in plaats van naaierij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Even de trailer bekeken van A link to the past voor de virtual console maar tsjonge jonge, dat ziet er toch behoorlijk goed uit voor zo'n oude game. Het ziet er denk ik dan ook behoorlijk beter uit dan op de SNES en ik denk dat het er ook een stuk beter uitziet dan op de Wii. Iemand die dat kan bevestigen? Het is echt een feest voor het oog. Morgen maar even naar binnen hengelen dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Wii U VC Emulator schaalt het natuurlijk wel op naar 720p waardoor het beeld er gewoon goed uitziet op een HDTV. Het is en blijft natuurlijk wel een SNES spel, dus je hoeft geen wonderen te verwachten ;) Maar het ziet er verder gewoon goed uit.

Screenshot gemaakt op mn eigen Wii U:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xpiUROUzSv8ZA5SaBUddu8Jm/thumb.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enorm grote voordeel met de Wii U VC is dat hij het "pixel perfect" opschaalt. Een pixel van de SNES ziet er ook echt uit als een pixel, en geen wazige bende om het wat vloeiender te laten ogen.

Ik bezit 3 (4) versies van Mario World. Ik speel het op een 55" LG televisie.
- Originele SNES. Onspeelbaar, letterlijk. Alles is vaag en lelijk. De kleuren lekken over elkaar heen, tv rekt het uit naar breedbeeld, tekst amper leesbaar. *
- GBA. Werkt natuurlijk perfect, maar klein schermpje :P
- GBA Incl Gameboy Player op Gamecube. Tot voordat ik de WiiU had de enige manier om Mario World een beetje goed te kunnen spelen. De GBA is zelf al niet meer 4:3 dus het stretchen valt mee, kleuren lekken minder, etc. Maar nog steeds, er heerst een 'waas' om de pixels te verdoezelen. Ik gebruik de zelfde kabel voor mijn GC als mijn SNES dus daar ligt het niet aan ;). *
- Wii U VC. Perfect. Mijn favoriete spel allertijden is weer perfect te spelen.

* Mijn TV heeft last van extreme input lag op svideo ingangen (ca 400ms denk ik). Hierdoor is spelen op SNES/GC sowieso niet mogelijk op die TV :( Maar mijn vergelijking is op grafisch gebied.

Dus wat betreft WiiU VC (SNES), perfect om hedendaagse tijd nostalgie te voelen. Die spellen zijn de 8 euro echt wel waard, ondanks dat je misschien al 2 andere versies op de plank hebt liggen :P Ik ga Zelda ook nog wel aanschaffen, Breath of Fire 2 (geweldige jRPG) vast ook nog wel. Ben ook wel benieuwd naar de NES versies, maar ik hoef Mario 1 en 2 niet als Mario 3 er niet tussen staat, maar geruchten gaan dat deze nog wel komt. Ook hoop ik op VC versies van Yoshi's Island, Final Fantasy's, DK country en natuurlijk Mario Kart.

Edit:
Mario 3D World binnen. Bij saturn besteld op 9 december voor 32 euro toen de levertijd op 3 weken stond. Dus denk dat anderen die hem daar hebben besteld hem ook wel zullen krijgen binnenkort :)

[ Voor 5% gewijzigd door BlackMage op 14-12-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Je hebt gewoon twintig euro minder betaald dan de meeste andere mensen mazzelaar! Dat is wel een belachelijk groot verschil en vind het vreemd dat dit uit kan voor Saturn terwijl alle andere winkels minstens 50 euro vragen.

@Sanderev66

Hoe maak je screenshots van games op de Wii U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

Dit doe je d.m.v op de Homeknop te drukken op je gamepad. Vervolgens start je Miiverse op en kun je een bericht plaatsen. Het beeld waarop je 'pauzeert' door op de Homeknop te drukken zal je screenshot worden. Zodra je een bericht plaatst kun je een afbeelding toevoegen. Afhankelijk van de game sla je deze op in een specifieke community. Dus Super Mario 3D komt in de Super Mario 3D Community. Sinds kort werkt dit idem op de 3DS.

Je kunt ook inloggen via het internet op Miiverse. Op bijvoorbeeld je computer. Je logt vervolgens in met je Nintendo Id, en hier zijn je gegevens en berichten zichtbaar. Dan is het nog een simpele stap om de afbeelding op te slaan en vervolgens te delen. :)
Robolokotobo schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:19:
Je hebt gewoon twintig euro minder betaald dan de meeste andere mensen mazzelaar! Dat is wel een belachelijk groot verschil en vind het vreemd dat dit uit kan voor Saturn terwijl alle andere winkels minstens 50 euro vragen.

@Sanderev66

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sanderev66

Saturn had een actie waarbij je de 3e game gratis krijgt. Hun webshop is echter niet geavanceerd genoeg voor zo'n geavanceerde prijsconstructie, dus gaven ze gewoon 33% korting op alle games. En normaal gesproken halen ze alle games die niet meer op voorraad zijn ook van de site af, maar dat waren ze blijkbaar vergeten met deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 18:06
BlackMage schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:35:
[...]

Saturn had een actie waarbij je de 3e game gratis krijgt. Hun webshop is echter niet geavanceerd genoeg voor zo'n geavanceerde prijsconstructie, dus gaven ze gewoon 33% korting op alle games. En normaal gesproken halen ze alle games die niet meer op voorraad zijn ook van de site af, maar dat waren ze blijkbaar vergeten met deze :)
Ik had mijn 3D World via Saturn ook voor die prijs binnen, dinsdag al, zit in wereld 3, ik moet zeggen dat het nog niet echt heel erg leuk aanvoelt. Maar dat zal met de moeilijkere werelden vermoedelijk wel komen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb mijn Wii U games bijna verdubbeld door Saturn. Ook voor mijn 3DS heb ik er nu nog 2 liggen voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturn (en ook MediaMarkt) is heel agressief bezig met de prijzen van hun games. Volgens mij zijn ze aan het proberen om de gevestigde concurrentie (gamewinkels zoals Nedgame en Gamemania) failliet te laten gaan. Bij vrijwel elke grote release van het afgelopen jaar (GTA5, COD:Ghost, Pokemon) prijzen ze de games aanzienlijk lager dan de concurrentie. Waar games meestal voor 55 over de toonbank gaan (Behalve speelgoedwinkels die er nog wel eens 69 voor willen hebben, WTF?) heeft Saturn of Mediamarkt vaak wel een prijskaartje van 45 erbij hangen. En als ze dat niet doen dan is hun voorraad wel vele malen groter (GTA5 bijv). Overal uitverkocht, maar er kwamen pallets vol van binnen bij die 2. Dik balen van je preorder bij Gamemania van 55, want bij Saturn kon je op releasedag zonder reservering nog mooi even in de avond langskomen en 45 afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
pclinde schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:34:
Dit doe je d.m.v op de Homeknop te drukken op je gamepad. Vervolgens start je Miiverse op en kun je een bericht plaatsen. Het beeld waarop je 'pauzeert' door op de Homeknop te drukken zal je screenshot worden. Zodra je een bericht plaatst kun je een afbeelding toevoegen. Afhankelijk van de game sla je deze op in een specifieke community. Dus Super Mario 3D komt in de Super Mario 3D Community. Sinds kort werkt dit idem op de 3DS.

Je kunt ook inloggen via het internet op Miiverse. Op bijvoorbeeld je computer. Je logt vervolgens in met je Nintendo Id, en hier zijn je gegevens en berichten zichtbaar. Dan is het nog een simpele stap om de afbeelding op te slaan en vervolgens te delen. :)

[...]
Oké, en als ik nou gameplay op zou willen nemen? Hoe kan ik dat het beste doen met zo'n hoog mogelijke kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

@Sanderev66

Ik heb een heel simpel tooltje gemaakt.

1. Open een spel en speel tot waar je je screenshot wil maken.
2. Druk op Home.
3. Open de webbrowser. Nee, niet Miiverse ;)
4. Surf naar http://wiiu3ds.microse.nl
5. Tik je e-mail adres in en klik op de "Browse..." knopje(s) en kies de screenshots (TV en/of GamePad ) en klik op de grote "Email" knop.
6. Open je e-mail op je PC.

De e-mail en afbeelding worden verder niet opgeslagen.

Broncode: http://wiiu3ds.microse.nl/screenshot.7z

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:40:
[...]

Oké, en als ik nou gameplay op zou willen nemen? Hoe kan ik dat het beste doen met zo'n hoog mogelijke kwaliteit?
Er zijn van die HDMI videograbbers. Die werken voor alle HDMI apparaten die hun beeld zonder HDCP uitsturen. Dat is de Wii U, maar ook bijv. de Xbox 360. De nextgen consoles beveiligen het wel en volgens mij de PS3 ook.

Edit:
Elke webpage die uploads accepteert kan gebruikt worden voor screenshots. Als je bijv. een dropbox account hebt kan je via de website direct de screenshot op je dropbox zetten. Scheelt weer intypen van je mailadres :)

[ Voor 19% gewijzigd door BlackMage op 14-12-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jup maar dan moet je alsnog inloggen op een dropbox account, bv.

Mijn oplossing ging letterlijk van "zo simpel mogelijk". Je hoeft maar éénmaal je e-mail adres in te vullen en alle volgende keren wordt die gewoon via een cookie opgehaald.

Ook zou je het scriptje op je eigen server kunnen zetten en zo aanpassen dat hij de screenshot in een bepaalde map opslaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah oke, dan is dat ding van jou misschien zo raar nog niet eens :P Ik merkte dat mijn dropbox maniertje steeds de screenshot aan het overschrijven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb ongeveer een uur A Link To The Past gespeeld. In het begin was het leuk om de oude game terug te zien maar na een uur begon de houterige en ouderwetse gameplay een beetje te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T.net heeft alsnog een review van 3D World: reviews: Super Mario 3D World - springen in 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41

Sagat

Is pappa x2!

Robolokotobo schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:33:
Ik heb ongeveer een uur A Link To The Past gespeeld. In het begin was het leuk om de oude game terug te zien maar na een uur begon de houterige en ouderwetse gameplay een beetje te vervelen.
Echt waar? Ik heb een paar jaar geleden de gba versie nog gespeeld en ik vond het geweldig. Wat vind je van minish cap? Ikzelf vond de ds versie dan weer niet mijn ding. Ieder zijn smaak natuurlijk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enige nadeel aan A Link To The Past is dat je niet diagonaal kan lopen, waardoor je dus niet goed met de pookjes kan lopen. Hierdoor kan het wat houterig aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Werd tijd. Tweakers mag wel meer Nintendo spul reviewen wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Handig tooltje Sander, ga hem aanpassen en zelf draaien denk ik. Nu maakte ik telkens screenshots door ze op MiiVerse te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Laatst online: 11-10 21:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Sagat schreef op zondag 15 december 2013 @ 10:48:
[...]

Echt waar? Ik heb een paar jaar geleden de gba versie nog gespeeld en ik vond het geweldig. Wat vind je van minish cap? Ikzelf vond de ds versie dan weer niet mijn ding. Ieder zijn smaak natuurlijk.
Ik heb hem een jaar of tien geleden ook gespeeld op de GBA en vond hem toen ook heel erg tof. Op een handheld brengt de game ook een andere beleving denk ik, al kun je hem natuurlijk nu ook op de gamepad spelen. Alles kwam nu nog heel bekend voor, en tien jaar geleden waren de graphics en de gameplay van de game ook nog niet zo verouderd als dat ze nu wel zijn. Minish Cap heb ik nog nooit gespeeld. Wel Link's Awakening DX op de Gameboy Color, die vond ik erg goed, maar dan heb je het ook over veertien jaar terug. Is Minish Cap een mooie game dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 10:25
BlackMage schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 18:30:
Saturn (en ook MediaMarkt) is heel agressief bezig met de prijzen van hun games. Volgens mij zijn ze aan het proberen om de gevestigde concurrentie (gamewinkels zoals Nedgame en Gamemania) failliet te laten gaan. Bij vrijwel elke grote release van het afgelopen jaar (GTA5, COD:Ghost, Pokemon) prijzen ze de games aanzienlijk lager dan de concurrentie. Waar games meestal voor 55 over de toonbank gaan (Behalve speelgoedwinkels die er nog wel eens 69 voor willen hebben, WTF?) heeft Saturn of Mediamarkt vaak wel een prijskaartje van 45 erbij hangen. En als ze dat niet doen dan is hun voorraad wel vele malen groter (GTA5 bijv). Overal uitverkocht, maar er kwamen pallets vol van binnen bij die 2. Dik balen van je preorder bij Gamemania van 55, want bij Saturn kon je op releasedag zonder reservering nog mooi even in de avond langskomen en 45 afrekenen.
Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens. De enige reden waarom ik bij Mediamarkt en Saturn naar binnen loopt is dat ze die games vaak zó goedkoop prijzen. Echter voor de grotere aankoop waar garantie nog eens zijn kop op zou willen steken, ga ik toch liever naar de betere winkels. Sowieso hoef je voor goed advies vaak niet aan te kloppen bij Mediamarkt of Saturn.

Leuk verhaal, mijn moeder wilde Mario Kart voor de Wii halen en deze afspelen op de WiiU. De verkoper en zijn collega's maakte Coolblue belachelijk omdat daar was gezegd dat dat op de WiiU geen probleem was. Beide heren hadden beiden een WiiU maar ze wisten zéker dat er geen BC op zat, want dat was al sinds lancering een grote klacht van veel van 'hun' klanten. :'(

Ik zal niet de enige zijn die het heeft meegemaakt, dus de winkels die méér dan alleen games verkopen zullen hun kop wel boven water kunnen houden, lijkt mij dat ik niet de enige ben die uit principe de Mediamarkt vaak oversla.

[ Voor 6% gewijzigd door SacreBleu op 15-12-2013 18:07 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SacreBleu schreef op zondag 15 december 2013 @ 18:06:
[...]

Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens. De enige reden waarom ik bij Mediamarkt en Saturn naar binnen loopt is dat ze die games vaak zó goedkoop prijzen. Echter voor de grotere aankoop waar garantie nog eens zijn kop op zou willen steken, ga ik toch liever naar de betere winkels. Sowieso hoef je voor goed advies vaak niet aan te kloppen bij Mediamarkt of Saturn.

Leuk verhaal, mijn moeder wilde Mario Kart voor de Wii halen en deze afspelen op de WiiU. De verkoper en zijn collega's maakte Coolblue belachelijk omdat daar was gezegd dat dat op de WiiU geen probleem was. Beide heren hadden beiden een WiiU maar ze wisten zéker dat er geen BC op zat, want dat was al sinds lancering een grote klacht van veel van 'hun' klanten. :'(

Ik zal niet de enige zijn die het heeft meegemaakt, dus de winkels die méér dan alleen games verkopen zullen hun kop wel boven water kunnen houden, lijkt mij dat ik niet de enige ben die uit principe de Mediamarkt vaak oversla.
Met het risico om ontzettend offtopic te gaan..

Garantie bij deze winkels is geen enkel probleem. Ze doen nooit een keer moeilijk over hun wettelijke verplichting (heb zelfs een keer na 1,5 jaar een defecte koptelefoon gehad en gaven ze me het geld terug want het model was niet meer te krijgen, zonder waardige opvolger). Maar net als andere winkels, als je geen uitgebreide garantie erbij aanschaft hoef je ook geen coulance te verwachten.

Wat betreft de verkoop bullshit praatjes, loopt vaak ergens tussen pure leugens en onwetendheid. Ik zit helaas met ouders die mijn aanbevelingen niet geloven want "ik wil alleen maar het beste, denk alleen zwart/wit en er is geen grijs" dus vragen ze ook nog wel de verkoper domme vragen. Ik heb vaak moeite om niet om te vallen van het lachen als ik die onzin uit die verkoper hoor komen. Ik grijp wel in zodra ze een vergulde HDMI kabel van 50 euro gaan aansmeren bij een AV receiver van 250 euro. Of als ze mijn ouders van het budgetsegment laptops naar het ultrabook segment willen sturen omdat ze wel eens rode ogen weghalen bij vakantiefoto's (fotobewerking!!), wat simpele tekst naast een youtube filmpje willen zetten (videobewerking!!!) of facebook spelletjes spelen (gaming!!!).

Je zou haast denken dat je alleen voorraad informatie uit de verkopers kan krijgen, maar zelfs dat klopt vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:47

MazeWing

The plot thickens...

340% extra sales zijn natuurlijk mooi, maar er zit wel een bitter smaakje aan:
The other problem is one of momentum. As Kyle Orland at Ars Technica points out, the second holiday season in a console’s life is crucial, with typically higher sales than during launch.

“The Wii U looks set to be one of the rare counterexamples to this trend,” Orland writes. “The system sold roughly 200,000 fewer units this November than it did after its launch last November, even though it was only available on US store shelves for 13 days of November 2012. Nintendo will need to see yet another heavy month-to-month sales increase to even match the 890,000 total systems it sold in November and December of last year.”
En over de laatste mario:
Super Mario 3D World only sold 107,000 copies in its first week, compared to over 344,000 first week sales of its predecessor, Super Mario 3D Land, back in 2011. That’s a direct reflection of the low install base of the Wii U compared to the Wii. The sales are more unfortunate given the game’s extremely high review scores: 94/100 from critics and 8.9 out 10 from users—topping all of the review scores for games released on Xbox One and PS4 so far.
en:
Mario fatigue may be partially responsible as well.

Even though Mario can obviously help sell systems, there’s only so much of the plumber we can take. In 2012 and 2013 alone, Nintendo has released 14 Mario Bros. games across the Wii, Wii U, and 3DS. These range from Mario RPGs, to sports games, to big 3D platformers, but one way or another Mario and his brother Luigi are everywhere. I can’t think of a single other franchise in the video game world that sees this sort of release schedule.
Artikel: http://www.forbes.com/sit...r-still-down-from-launch/

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
BlackMage schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:00:
[...]

Ik grijp wel in zodra ze een vergulde HDMI kabel van 50 euro gaan aansmeren bij een AV receiver van 250 euro.
Haha, doen ze inderdaad altijd. Alsof het verschil maakt met een digitaal signaal :)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MazeWing schreef op maandag 16 december 2013 @ 07:45:

[...]

En over de laatste mario:

[...]

en:

[...]

Artikel: http://www.forbes.com/sit...r-still-down-from-launch/
Mario Bros games?

New Super Mario Bros Wii
New Super Mario Bros U
en New Super Mario Bros 2

Ik tel er maar drie. Oké, gooi Super Mario 3D Land / 3D World / Galaxy games erbij en je komt op 7.

Gezien dat de enige echte Mario serie games zijn..

Paper Mario (2), Mario & Luigi (3), Mario Golf, Tennis (2), Party (2?) tellen niet mee omdat dit allemaal spin-offs zijn.

En dan heb je nog MarioKart en Smash Bros die beide éénmaal op elke console verschijnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:02
MazeWing schreef op maandag 16 december 2013 @ 07:45:

[...]
Hoewel de verkoop cijfers van November 2012 uiteraard in een compleet ander daglicht stonden. Dat waren de launch sales. Ongeacht wat je ook verkoopt, launch sales zullen al relatief snel wat hoger uitvallen.

Van enkele maanden geleden weten we het volgende:
Sales of Wii U hardware in September increased by more than 200 percent over sales in August, and that is with only 15 days of data being reported at the new price.
De hoeveelheid consoles welk dit betrof uiteindelijk in september is geschat op 55k exemplaren:
http://www.gamesindustry....-npd-sales-year-over-year

In oktober is dat niet anders geweest:
http://nintendoeverything...rough-hardware-estimates/

In Juli daarentegen lag het geschatte aantal nog rond de 29k:
http://www.gamespot.com/f...-updated-wii-u--29436221/

Kijken we naar de recente geschatte verkoopaantallen van de Wii U, dan zien we het volgende lijstje:
Juli: 29k
Augustus: Getal ontbreekt, maar indien 50% van september ca. 27.5k
September: 55k
Oktober: 55k
November: 220k

De maanden voor juli schommelde het geloof ik een tijdje rond de 30k wat betreft NPD estimates.

Hoewel de verkoopaantallen nog steeds niet hoog zijn, en de wereldwijd 9 miljoen tegen het eind van 2013 meest waarschijnlijk niet behaald worden, is de trend van de afgelopen maanden toch niet geheel ongunstig voor de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:00
Weet iemand eigenlijk waar je kunt zien welke games allemaal Nederlandstalig zijn? Ik zelf heb er geen probleem mee, maar mijn vader geeft de voorkeur aan Nederlandstalige games, o.a. de Mario games op de Wii U zijn in het Nederlands, maar verder?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan dat het beste in de eShop zien. Of anders op de Nintendo website. Ook staat het op de doosjes, maar daarvoor moet je dan wel naar de winkel.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

Preau schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:30:
Handig tooltje Sander, ga hem aanpassen en zelf draaien denk ik. Nu maakte ik telkens screenshots door ze op MiiVerse te posten.
Klinkt inderdaad handig. Rechtstreeks naar je PC ...

Maar er is ook een andere manier (dus niet alleen Miiverse) ? Ik lees net dit (voor 4.0.0) :
Changes to Internet Browser:
Images taken from the TV or Wii U GamePad screens can now be uploaded to websites (such as Facebook, Twitter and Tumblr) by pausing a software title with the HOME Button, then starting the internet browser.

op : Wikipedia: Wii U system software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Goner schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:30:
[...]

Maar er is ook een andere manier (dus niet alleen Miiverse) ? Ik lees net dit (voor 4.0.0) :
Images taken from the TV or Wii U GamePad screens can now be uploaded to websites (such as Facebook, Twitter and Tumblr) by pausing a software title with the HOME Button, then starting the internet browser.

Bij een formulier met een standaard bestandsveld kun je nu dus een screenshot kiezen op de WiiU. Wat Sander heeft gedaan is daar een mailer omheen gebouwd.

Maar elk formulier waar je dus een bestand kan uploaden werkt in principe.

[ Voor 4% gewijzigd door Preau op 16-12-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:47

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:24:
[...]

Mario Bros games?

New Super Mario Bros Wii
New Super Mario Bros U
en New Super Mario Bros 2

Ik tel er maar drie. Oké, gooi Super Mario 3D Land / 3D World / Galaxy games erbij en je komt op 7.

Gezien dat de enige echte Mario serie games zijn..

Paper Mario (2), Mario & Luigi (3), Mario Golf, Tennis (2), Party (2?) tellen niet mee omdat dit allemaal spin-offs zijn.

En dan heb je nog MarioKart en Smash Bros die beide éénmaal op elke console verschijnen.
Ik denk dat ze gewoon "Mario" games bedoelen. Dan kom je wel degelijk op 14 uit.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er inmiddels al weer geruchten over nieuwe Nintendo games? Ik hoop nog op:
- Een volledige 3d mario (opvolger van Galaxy). Mogelijk is het team van 3D World direct hierop gezet?
- Een origineel Zelda verhaal. Mogelijk is het team van WindWaker + LBW hier nu mee bezig?
- Een metroid. Opzich ook wel raar dat we daar nog niets over gehoord hebben.
- Een pokemon battle game. Een opvolger van Stadium / Coloseum / BattleRevolution zou, zonder Single Player onzin, een prima download-only titel zijn. Is zelfs ontzettend makkelijk om te maken want ze kunnen de 3d models uit X en Y gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goner schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:30:
[...]

Zo werkt mijn tooltje ;)
BlackMage schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:48:
- Een volledige 3d mario (opvolger van Galaxy). Mogelijk is het team van 3D World direct hierop gezet?
Miyamoto heeft al aangegeven dat de "Galaxy" serie nog niet afgelopen is.
- Een origineel Zelda verhaal. Mogelijk is het team van WindWaker + LBW hier nu mee bezig?
Jup, al een tijdje trouwens ;)
Retro Studios gaat daar zeer hoogst waarschijnlijk aan werken zodra ze klaar zijn met de nieuwe Donkey Kong.
- Een pokemon battle game. Een opvolger van Stadium / Coloseum / BattleRevolution zou, zonder Single Player onzin, een prima download-only titel zijn. Is zelfs ontzettend makkelijk om te maken want ze kunnen de 3d models uit X en Y gebruiken.
Dan kan je net zo goed X en Y blijven spelen. Al is er al wel een tease van een nieuwe Pokémon console game geweest. Meer info is daar nog niet bekend over.

2014 gaat het jaar van Smash Bros, Bayonetta 2 en Mario Kart worden. 2015 komt de nieuwe Zelda..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
BlackMage schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:48:
Ik denk dat we tijdens de E3 een hoop te weten zullen komen. Sowieso wordt dan de nieuwe Zelda aangekondigd is gezegd door iemand van Nintendo. Ik hoop dat we dan ook wat van de nieuwe 3D Mario gaan zien, maar ik denk dat dat wat langer gaat duren, omdat er net een nieuwe 3D Mario is. Misschien kunnen we een Super Luigi 3D World verwachten of iets in die richting. Nintendo kondigt games vaak niet zo heel erg ver van tevoren aan en aangezien er nog niet zoveel toptitels zijn verwacht ik dat ze nog heel wat uit de hoge hoed gaan toveren volgend jaar.

We krijgen volgend jaar natuurlijk al een SSB, DK, MK en een Yoshi game. Daarnaast krijgen we van andere uitgevers sowieso exclusief Bayonetta 2 en X van Monolith Software. Misschien krijgen we wel een nieuwe Starfox of Metroid en ik verwacht één of misschien meerdere nieuwe IP's:

http://www.polygon.com/20...ng-on-new-ip-for-nintendo

http://www.eurogamer.net/...-on-a-brand-new-franchise

Nintendo komt in de loop van een jaar regelmatig met nieuwe aankondigingen en er is nu al een hoop bekend voor volgend jaar. Laten we hopen dat de console dankzij deze games volgend jaar van de grond gaat komen.

[ Voor 22% gewijzigd door Robolokotobo op 16-12-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
En misschien nog animal crossing. Al zouden ze eigenlijk de wii u en 3ds versies moeten linken.
Dat is ook de reden dat ik City folk heb overgeslagen. Ik had best wat tijd in wild world zitten en had geen zin weer helemaal opnieuw te beginnen. Maar toen new leaf uitkwam was animal crossing wat weggezakt in mijn geheugen en vond ik het leuk om opnieuw te beginnen.
Misschien een functie zodat je characters uit new leaf kan overzetten naar wii U

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51
eathan schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:19:
[...]

de gamepad kan normaalmaar 2-3 uur aan.
een scherm is groot gebruiker nummero uno
new super mario u (de 2d versie) kan in Mp alleen met de wii-mote (zonder nunchuck) maar kan zonder te zwaaien (zie het als een NES controller setup) en SM3DW kan met elke controller in MP.
wind waker is alleen single player en kan dus gewoon met de gamepad of por controller.
Ik heb van het weekend Wii U bundel met windwaker aangeschaft en die controler gaat langer mee dan 3 uur hoor. Ik heb zeker een uur of 6 zitten spelen. Wel heb ik de brightness op low gezet.

Overigens ik weet niet of het aan mij ligt, maar de Wii U heeft echt een überberoerde WIFI connectie. Mijn PS3 Xbox360 telefoons en alle andere wifi apparaten hebben geen enkel probleem behalve de Wii U en als ik dan google kom ik allemaal mensen tegen met hetzelfde euvel, maar nergens een oplossing. Heeft nintendo het goedkoopste van het goedkoopste in die Wii U gestopt ofzo? :X

[ Voor 0% gewijzigd door Kaasje123 op 17-12-2013 19:28 . Reden: Typefouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

Net even geprobeerd met m'n 3DS.
Klopt het dat je op de 3DS alleen al gemaakte screenshots kunt uploaden ? Want ik begreep dat je met de Wii U het beeld v/e gepauzeerde game kunt uploaden ?

Ziet er goed uit. Eens kijken of het makkelijk aan te passen is om screenshots te saven (via een website) op een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Kaasje123 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:04:
[...]
Overigens ik weet niet of het aan mij ligt, maar de Wii U heeft echt een überberoerde WIFI connectie. Mijn PS3 Xbox360 telefoons en alle andere wifi apparaten hebben geen enkel probleem behalve de Wii U en als ik dan google kom ik allemaal mensen tegen met hetzelfde euvel, maar nergens een oplossing. Heeft nintendo het goedkoopste van het goedkoopste in die Wii U gestopt ofzo? :X
Ik heb een USB Netwerk adapter eraan gehangen omdat de updates bij mij elke keer fout liepen. En dat werkt stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen enkel probleem met het Wifi. Werkt prima en ik heb, omdat ik in een flat woon, normaal wel problemen met mijn Wifi als ik de 2,4ghz moet gebruiken (WiiU ondersteunt geen 5ghz). Maargoed, ondanks de 2,4ghz werkt het wel goed bij mij.

Wifi is ontzettend gevoelig voor storingen. Probeer je WiiU eens uit de buurt te zetten van andere elektrische apparaten. Kan best zijn dat de receiver die je er misschien naast hebt staan voor deze storing kan zorgen. Een PS3/XB360 is een stuk groter en zet je misschien daarom sowieso al wel 'uit de buurt' van andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:35:
[...]

Net even geprobeerd met m'n 3DS.
Klopt het dat je op de 3DS alleen al gemaakte screenshots kunt uploaden ? Want ik begreep dat je met de Wii U het beeld v/e gepauzeerde game kunt uploaden ?

Ziet er goed uit. Eens kijken of het makkelijk aan te passen is om screenshots te saven (via een website) op een NAS.
Over de 3DS weet ik niet, maar ik weet dat dat bij de WiiU de enige optie is. Je kan niet eerst een screenshot maken en dan later uploaden voor zover ik weet.

Ik heb gister mijn aangepaste tooltje (zodat het altijd naar mijn e-mail stuurt) even getest, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 15:47
Balen zeg. Ik ben nu redelijk ver met mario 3d (ik moet van mijzelf alle sterren halen ;-) ) begeeft de wii u het. Weet iemand hoelang dit ongeveer bij Nintendo duurt? Hij is donderdag al opgestuurd, maar kan nog niets vinden op de site via rma-nummer en postcode bij status.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41

Sagat

Is pappa x2!

Robolokotobo schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:54:
[...]

Ik heb hem een jaar of tien geleden ook gespeeld op de GBA en vond hem toen ook heel erg tof. Op een handheld brengt de game ook een andere beleving denk ik, al kun je hem natuurlijk nu ook op de gamepad spelen. Alles kwam nu nog heel bekend voor, en tien jaar geleden waren de graphics en de gameplay van de game ook nog niet zo verouderd als dat ze nu wel zijn.
Ik ben een groot fan van de 2d Zelda's. toen jij zei 10 jaar dacht ik eerst wow das best veel, maar het kan voor mij best wel is even lang geleden zijn. links awakening vond ik dan juist de minst leuke...go figure.
Wat misschien het verschil maakt is dat ik de laatste jaren nog maar weinig game en daardoor minder ben bloot gesteld aan recentere games. En sowieso heb ik maar weinig last van dat ik games echt gedateerd vind (ik kan me nog steeds prima vermaken met 'simpele' games als tetris of 2d shmups uit de oudheid etc etc). Juist omdat het 'simpel 2d' is heb ik er sowieso weinig last van. Ik had dat wel heel erg met doom bijvoorbeeld. of playstation 1 3d spelen, die vond ik destijds bijna allemaal al lelijk, en das alleen maar erger geworden :+
Minish Cap heb ik nog nooit gespeeld. Wel Link's Awakening DX op de Gameboy Color, die vond ik erg goed, maar dan heb je het ook over veertien jaar terug. Is Minish Cap een mooie game dan?
minish cap is voor mij de leukste Zelda na LTTP, hoewel ik WW ook super vond, maar het 3d element plaats em automatisch lager. Maar goed minisch is een gba game, en een stuk nieuwer dan lttp en speelt/voelt en ziet er dus wel wat moderner uit. Maar het blijft natuurlijk 2d dus als je dat niet of minder leuk vind tsja dan ben je waarschijnlijk beter uit met een 3d Zelda.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Iemand ervaring met deze website? Lijkt me een mooie prijs. Of zijn er betere aanbiedingen? Wat ik wil is voorlopig alleen een wii u en Super mario 3d world.

http://www.awcenter.nl/in...ct&path=80&product_id=385

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G4mert schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:45:
Iemand ervaring met deze website? Lijkt me een mooie prijs. Of zijn er betere aanbiedingen? Wat ik wil is voorlopig alleen een wii u en Super mario 3d world.

http://www.awcenter.nl/in...ct&path=80&product_id=385
Dit is een basic pack, zou ik niet aanraden.

Premium pack heeft meer opslag (32gb t.o.v. 8) en je krijgt er een docking station voor je tablet bij (wat enorm handig is). Je krijgt er ook een spel bij (nintendoland) maar die zal je denk ik na 20 minuten opruimen en nooit weer gebruiken. Premium pack kostte altijd zo'n 50 euro meer. Maar de premium pack was laatst in de aanbieding voor 190 euro. Volgens doorberekening zou een basic pack dan maar 140 moeten kosten als je die aanbieding 'goed' wil noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
BlackMage schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:05:
[...]

Dit is een basic pack, zou ik niet aanraden.

Premium pack heeft meer opslag (32gb t.o.v. 8) en je krijgt er een docking station voor je tablet bij (wat enorm handig is). Je krijgt er ook een spel bij (nintendoland) maar die zal je denk ik na 20 minuten opruimen en nooit weer gebruiken. Premium pack kostte altijd zo'n 50 euro meer. Maar de premium pack was laatst in de aanbieding voor 190 euro. Volgens doorberekening zou een basic pack dan maar 140 moeten kosten als je die aanbieding 'goed' wil noemen.
Hmm goed punt en 190 euro voor een premium pack zou ik gelijk doen. Maar ik zie ze nu alleen voor minimaal 280 euro met een spel erbij die ik eigenlijk niet wil. Zijn ze ergens ook kaal te koop voor minder of bundel met super mario 3d world?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeigh
  • Laatst online: 17-12-2024
die aanbieding van 190 was binnen een dag op en al had je gereserveerd, dan was het nog niet zeker dat je er een kon ophalen. Er komen vast nog wel een paar nieuwe acties in de toekomst, dus als je kan wachten zou ik dat nog even doen.
Je bent helaas net te laat voor de kortingsbonnen van wehkamp bij de Albert Heijn. Via die kortingsactie, de 7,50 korting van wehkamp en shopkorting.nl betaalde ik inclusief verzendkosten 237 voor de Wii U premium pack met Lego Undercover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
monkeigh schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:28:
die aanbieding van 190 was binnen een dag op en al had je gereserveerd, dan was het nog niet zeker dat je er een kon ophalen. Er komen vast nog wel een paar nieuwe acties in de toekomst, dus als je kan wachten zou ik dat nog even doen.
Je bent helaas net te laat voor de kortingsbonnen van wehkamp bij de Albert Heijn. Via die kortingsactie, de 7,50 korting van wehkamp en shopkorting.nl betaalde ik inclusief verzendkosten 237 voor de Wii U premium pack met Lego Undercover.
Jammer dat heb ik gemist. Ik heb idd geen haast. Dus toch maar even wachten op een mooie aanbieding rond de 200 euro. Bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opzich zijn die nieuwe bundels ook geen slechte deals hoor. Als je met een actie die Mario of Zelda bundel kan krijgen voor ~270 euro (normaal 300) dan heb je daar een prima deal aan denk ik.

En nu ga ik een beetje generaliseren:
Als je van zowel de Mario en de Zelda bundel denkt dat je er een spel bij krijgt die je helemaal niet wilt dan denk ik dat je beter een andere gameconsole kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
BlackMage schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:21:
Opzich zijn die nieuwe bundels ook geen slechte deals hoor. Als je met een actie die Mario of Zelda bundel kan krijgen voor ~270 euro (normaal 300) dan heb je daar een prima deal aan denk ik.

En nu ga ik een beetje generaliseren:
Als je van zowel de Mario en de Zelda bundel denkt dat je er een spel bij krijgt die je helemaal niet wilt dan denk ik dat je beter een andere gameconsole kan kopen.
haha zo is het niet hoor. Maar ik wil 3d world het liefst. Dus moet ik nog eens 50 euro uitgeven omdat de bundels alleen met andere spellen zijn. Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bundel met New Super Mario Bros U en New Super Luigi U is met een discversie van de spellen (samen op 1 disc). Buiten het feit dat dit ook pareltjes zijn kun je ze ook verkopen voor ca. 50euro denk ik. Eerst zelf spelen natuurlijk, zijn echt toppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Sagat schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:58:
[...]

Ik ben een groot fan van de 2d Zelda's. toen jij zei 10 jaar dacht ik eerst wow das best veel, maar het kan voor mij best wel is even lang geleden zijn. links awakening vond ik dan juist de minst leuke...go figure.
Wat misschien het verschil maakt is dat ik de laatste jaren nog maar weinig game en daardoor minder ben bloot gesteld aan recentere games. En sowieso heb ik maar weinig last van dat ik games echt gedateerd vind (ik kan me nog steeds prima vermaken met 'simpele' games als tetris of 2d shmups uit de oudheid etc etc). Juist omdat het 'simpel 2d' is heb ik er sowieso weinig last van. Ik had dat wel heel erg met doom bijvoorbeeld. of playstation 1 3d spelen, die vond ik destijds bijna allemaal al lelijk, en das alleen maar erger geworden :+

[...]

minish cap is voor mij de leukste Zelda na LTTP, hoewel ik WW ook super vond, maar het 3d element plaats em automatisch lager. Maar goed minisch is een gba game, en een stuk nieuwer dan lttp en speelt/voelt en ziet er dus wel wat moderner uit. Maar het blijft natuurlijk 2d dus als je dat niet of minder leuk vind tsja dan ben je waarschijnlijk beter uit met een 3d Zelda.
Toen ik PS1 3D games terug zag nadat de PS2 al een tijdje uit was kon ik er wel om janken, wat een drama. Ik denk dat ik 2D idd minder leuk vind. Ik vond New Super Mario Bros op de DS ook niet echt leuk. Als ik SMW speel vind ik het ook eventjes leuk en ben ik er dus ook snel op uitgekeken. Vroeger vond ik het echt een wereld game. Ik heb hem dan ook op de Snes (bij vrienden) en later op de GBA uitgespeeld.

Maar er zijn wel degelijk nog 2d games die ik wel tof vind. Cave Story (Steam) vond ik een toffe game. Zo ook Trine. Street Fighter 4 is ook 2D en vond ik ook tof (Heel ander genre natuurlijk). Maar de nieuwe Rayman bijv. kan mij niet bekoren.

Wat ik echt nog heel mooi vind om te doen is Kung Fu voor de NES. Die draai ik nog wel eens op een emulator. Was één van de eerste echte console games die ik ooit gespeeld heb. Ik ken die game nog zo goed dat als ik hem nu opstart, hem binnen een uur denk ik wel uitgespeeld heb. Game is ook niet zo groot, vijf floors volgens mij, maar je moet wel precies weten wat je wanneer (timing) doen moet.

Hopelijk komt ie ooit nog naar de virtual console.

[ Voor 7% gewijzigd door Robolokotobo op 17-12-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Morgen 18-12 Nintendo direct 15.00 uur: http://kotaku.com/new-nin...omorrow-9am-et-1484837334

[ Voor 7% gewijzigd door Robolokotobo op 18-12-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:17
Vandaag een Nintendo Wii U gehaald voor naast de PlayStation 4. :*)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yL6OuR0H6vagbDiH9MVDT8lO/full.jpg

Omdat ik toch nog graag Mario games wil kunnen spelen. :P Mario World 3D staat trouwens in de bestelling en komt morgen binnen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Het is hier nog niet zo druk, dus ik hoop dat we reacties over de console en de games gaan zien van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:02
Ik hoop dat naast wat we al weten qua aanstaande releases (smash bros, kart, donkey kong, bayonetta 2, X) we ook nog een aantal echt nieuwe announcements te zien zullen krijgen. De komende lineup is goed, maar kan altijd nog beter :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
gister maar begonnen met the wind waker en zat er meteen weer in, goede oude herinneringen van mijn gamecube komen weer naar boven drijven.... aaaah the days ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op woensdag 18 december 2013 @ 08:57:
[...]
Ik hoop dat naast wat we al weten qua aanstaande releases (smash bros, kart, donkey kong, bayonetta 2, X) we ook nog een aantal echt nieuwe announcements te zien zullen krijgen. De komende lineup is goed, maar kan altijd nog beter :D.
Ik verwacht eigenlijk geen nieuwe aankondigingen, die zullen eerder richting E3 komen. Hoewel Nintendo de directs eigenlijk nu wel gebruikt voor hun belangrijkste aankondigingen...
Maar ik verwacht dat SSB en Kart een datum gaan krijgen. Misschien krijgt de Monolith titel ook wel een titel en mogelijk een datum. Denk ook dat de overige Wii Sports voor Club een datum krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAABnUYnaxTHIxw

Datum voor Smash Bros lijkt er idd in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 20:19
Is de Wii game Xenoblade Chronicles eigenlijk met een (nieuwe) Wii U controller pro te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen van de Wii U hardware is te gebruiken in de Wii mode. (enkel het scherm van de gamepad voor weergave) Dus: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 12:24

Emiel1984

Made in NL

Ik had die reden een Wii mote gekocht.
Op dat moment baalde ik daar wel van, ik begrijp overigens nog steeds niet dat je niet met de controller ook Wii games kan spelen.

Achteraf toch wel blij mee want het speelt ook bij Wii U games net wat prettiger dan de grote Wii U controller.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik hoop dat met mario kart wii u er ook (weer) zwarte stuurtjes op de markt komen.. ze zijn nu niet meer te krijgen.
Emiel1984 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:48:
...ik begrijp overigens nog steeds niet dat je niet met de controller ook Wii games kan spelen.
Als je een paar paginas terug leest (DukeBox in "Het Nintendo Wii U Topic - Deel 2") kun je precies lezen waarom dat niet eenvoudig kan.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 18-12-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 12:24

Emiel1984

Made in NL

DukeBox schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:51:
Ik hoop dat met mario kart wii u er ook (weer) zwarte stuurtjes op de markt komen.. ze zijn nu niet meer te krijgen.
[...]

Als je een paar paginas terug leest (DukeBox in "Het Nintendo Wii U Topic - Deel 2") kun je precies lezen waarom dat niet eenvoudig kan.
----
DukeBox schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:30:
[...]

Niet helemaal, i.t.t. de GC mode op de Wii wordt hier emulatie gebruikt. Juist dat maakt het mogelijk om dingen toe te voegen als upscaling en ondersteuning van andere (Wii U) controllers. Ik denk dat Nintendo hier een keuze zal moeten maken tussen:
1, niet toevoegen om game verkoop te pushen van toekomstige (HD) remakes / downloads.
2, wel toevoegen om het als console verkoop argument te gebruiken (extra push om huidige Wii gebruikers te upgraden).

Persoonlijk zou ik graag de laatste graag willen zien als toevoeging maar marketing technisch zou 1 denk ik logischer zijn.
Ik lees daarin niet terug waarom dat niet makkelijk kan.
Op deze pagina overigens wel ;).
http://www.eurogamer.net/...rets-of-the-wii-u-gamepad

De Wii U controller communiceerd blijkbaar over Wifi i.t.t de wiiMote welke communiceert over bluetooth. Deze ondersteuning zat nog niet op de Wii.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:34
blijft vreemd.... waarom laten ze de Wii-modus-emulator niet denken dat het Wifi signaal een Bluetooth signaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emiel1984 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:51:
[...]

----

[...]

De Wii U controller communiceerd blijkbaar over Wifi i.t.t de wiiMote welke communiceert over bluetooth. Deze ondersteuning zat nog niet op de Wii.
Dat artikel gaat er ook niet op in. Maar de inputs van de gamepad gaan via Bluetooth (zover ik weet) en niet de zelfde Wifi als het videobeeld. Je kan het ook merken als je te ver wegloopt dan gaat het beeld hangen maar de inputs werken nog wel goed.

Er is maar 1 reden waarom je de WiiU gamepad niet kan gebruiken als input voor Wii games en dat is omdat Nintendo dat niet zo bedoeld heeft. Het apparaat zou prima een Classic controller kunnen nabootsen en in ieder geval de games spelen die dat ding ondersteunen.

Maar begrijp ook wel waarom ze dat niet doen. Zolang je niet alle games kunt spelen op die manier hebben ze liever een consistente nee dan een "misschien, afhankelijk van het spel".

Edit:
Even getest, maar storingen in het videosignaal lijken wel te corresponderen met storingen op inputs. Mijn informatie over Bluetooth controls + Wifi beeld lijkt dus niet te kloppen :D

[ Voor 7% gewijzigd door BlackMage op 18-12-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

----

[...]

De Pro Controller is weldegelijk BT ;) GamePad is "gemodificeerd WiFi".

Je kan 'm (Pro Controller) zelfs (onofficieel) op je PC / Mac gebruiken: http://www.destructoid.co...-on-a-pc-mac-245781.phtml

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 16:09
Iemand hierzo Scribblenauts Unlimited geprobeerd op de Wii U sinds deze uit is in Nederland?

Ik twijfel een beetje erover. Lijkt me opzicht wel geinig gewoon niet teveel nadenken en puzzels oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
epamel schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:00:
Iemand hierzo Scribblenauts Unlimited geprobeerd op de Wii U sinds deze uit is in Nederland?

Ik twijfel een beetje erover. Lijkt me opzicht wel geinig gewoon niet teveel nadenken en puzzels oplossen?
Twijfel er niet over. Koop het niet voor die belachelijke 55 euro.

Dit spel werkt op elke PC en werkt veel beter met een fysiek keyboard omdat je veel moet typen. Op Steam kost dit spel 18 euro en volgens mij komt deze in zo'n beetje elke steam sale wel voorbij. Hij is zelfs in een Humble Bundle geweest.

Het is verder een leuk spelletje hoor. Feelgood, niet te lastig (ff nadenken, maar niet zwoegen), goede dosis humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 16:09
BlackMage schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:05:
[...]

Twijfel er niet over. Koop het niet voor die belachelijke 55 euro.

Dit spel werkt op elke PC en werkt veel beter met een fysiek keyboard omdat je veel moet typen. Op Steam kost dit spel 18 euro en volgens mij komt deze in zo'n beetje elke steam sale wel voorbij. Hij is zelfs in een Humble Bundle geweest.

Het is verder een leuk spelletje hoor. Feelgood, niet te lastig (ff nadenken, maar niet zwoegen), goede dosis humor.
Ah bedankt voor je tip. Enkel heb ik niet echt een goede pc om op te gamen.
Speel meestal op mijn consoles zoals Wii U en de PS4.

Het spel heb ik het goedkoopst gezien voor 43 euro.
Ik ga nog even verder zoeken en wat filmpjes van het spel bekijken.

Thnx nogmaals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
epamel schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:18:
[...]

Ah bedankt voor je tip. Enkel heb ik niet echt een goede pc om op te gamen.
Speel meestal op mijn consoles zoals Wii U en de PS4.

Het spel heb ik het goedkoopst gezien voor 43 euro.
Ik ga nog even verder zoeken en wat filmpjes van het spel bekijken.

Thnx nogmaals!
Voor dit spel heb je geen goede PC nodig. De systeemeisen zijn wel te vinden op de Steam website. Komt er op neer dat in principe bijna alles van de afgelopen 5 jaar wel voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Het staat er toch echt.. maar ik zal het samenvatten:
Omdat de hardware aansturing vanuit de software (en niet het OS) is (die uiteraard niet achteraf is aan te passen) en de hardware de vorige generatie emuleert en je de ook niet achteraf kan toevoegen/aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Nintendo Direct begint meteen met een nieuwe game. Zelda meets Dynasty Warriors: Hyrule Warriors.

Verder nog:
  • Cranky Kong (de opa) zit in Donkey Kong Tropical Freeze als speelbaar karakter.
  • Twee exclusieve DLC voor Sonic Lost Worlds op WiiU met daarin levels gebaseerd op Nintendo omgevingen. Een daarvan is Yoshi's Island en is nu gratis beschikbaar.
  • Golf nu beschikbaar in WiiU Sports Club.
  • Nieuwe game NES Remix, met scenes uit oude NES spellen. Die scenes zijn hier en daar aangepast. Nu beschikbaar in E-Shop.
  • Dr. Luigi; Dr. Mario met L-shaped blokken.
  • Rosalina in Smash Bros

[ Voor 83% gewijzigd door Preau op 18-12-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuke Nintendo Direct, al hebben ze weinig echt baanbrekends verteld.

- Die Yoshi's Island zone voor Sonic. Niet vanwege Sonic, maar er gaan al een tijdje geruchten over een nieuwe Yoshi's Island voor de WiiU, die een artstyle gebruikt waardoor het lijkt alsof alles gebreid is. Dat zie je daar ook terug, en dat ziet er geweldig uit! Als dat spel er zo uit ziet zal dat echt epic worden.

- Mario Bros 3 voor VC, met nog een eurotje korting ook. Kan je eindelijk je NES-Mario collectie compleet maken. Hopelijk volgt Yoshi's Island nog voor de SNES VC, dan hebben we alles.

- Rayman Legends korting. Is straks voor 20,99 te krijgen in de eShop. Ik houd niet zo van downloads als er ook een disk is, maar mogelijk gaan retailers mee in die prijs.

- Leuk dat Rosalina een plekje krijgt in Smash Bros. Hopelijk krijgt ze een keer haar eigen spel. Is vast wel iets leuks te bedenken rondom haar en die luma dingen. Is niets mis mee, veel Nintendo karakters zijn zelfstandig geworden na een Mario-game: Donkey Kong, Wario, Yoshi, Luigi.

- Golf voor Sports Club. WTF Nintendo? WTF! Die onzin hoort gratis te zijn of 1 euro te kosten. Ga alsjeblieft niet EA / Ubisoft / Whatever achterna. Release Sports Club gewoon compleet met alle originele sporten (incl resort!) voor een tientje, meer is het echt niet waard. Of bedenk wat origineels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:17
Robolokotobo schreef op woensdag 18 december 2013 @ 01:54:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Het is hier nog niet zo druk, dus ik hoop dat we reacties over de console en de games gaan zien van jou.
Bedankt! :) Inmiddels heb ik een kleine dag met de Wii U mogen spelen en ik kan maar één ding zeggen: top! Het apparaat ziet er 'slick' uit en de GamePad is super! Ik was over de GamePad in het begin nog best sceptisch, maar nu ik hem zelf enige tijd heb mogen gebruiken ben ik anders over de controller gaan denken. De pad biedt leuke toevoegingen op het gebied van gameplay en het feit dat je hem tevens kunt gebruiken voor 'Remote Play' maakt de Pad des te gaver. Laat ik daarbij even zeggen dat de remote play-functie op de Wii U, naar mijn mening, beter werkt dan de remote play-functie op mijn PS4 i.c.m. PS Vita. Nice! :*)

Daarnaast al een klein half uur Super Mario 3D World kunnen spelen en dat is eigenlijk zo'n game waar ik de Wii U voor heb gekocht. _/-\o_ Het moment dat je Mario op het scherm voorbij ziet springen is toch wel een moment van nostalgie, want wat heb ik vroeger vaak Mario-games gespeeld. :D Het spel speelt vertrouwd en het ziet er ook nog eens goed uit; Mario in HD = :9~

Kortom: ik ben zéér tevreden over deze next-gen console van Nintendo. 8)

Echter, nog één kleine vraag over de GamePad: het schijnt te zijn dat je de GamePad tot een afstand van 15m kunt gebruiken. Waar is deze afstand afhankelijk van? Want in mijn slaapkamer - zo'n 9 meter van de Wii U vandaan en zo'n 6 meter van het modem - valt de verbinding weg. Interferentie?

Edit: Ik heb geen ruimte naast mijn televisie om de GamePad in zijn cradle te plaatsen, dus heb ik deze nu op het bureau in mijn studeerkamer staan. Dat is dan wel een kamer verder, maar het staat mooi. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L3eBXyZ4eOE36HNL80Ywk5Co/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Yonix op 18-12-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yonix schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:15:

Echter, nog één kleine vraag over de GamePad: het schijnt te zijn dat je de GamePad tot een afstand van 15m kunt gebruiken. Waar is deze afstand afhankelijk van? Want in mijn slaapkamer - zo'n 9 meter van de Wii U vandaan en zo'n 6 meter van het modem - valt de verbinding weg. Interferentie?
De WiiU is zelf de 'modem' voor de gamepad. Dus de afstand tot je echte modem maakt niet uit. En ja, storing zal de oorzaak zijn dat je de 15 meter niet haalt. In de woestijn haal je misschien die 15 meter, maar in een huis met betonnen muren, waar nog twintig andere apparaten staan waarvan de helft ook nog eens die zelfde draadloze frequentie gebruikt, zal het na zo'n 5-6 meter wel afgelopen zijn met de stabiele verbinding.
Pagina: 1 ... 11 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic