Het enorm grote voordeel met de Wii U VC is dat hij het "pixel perfect" opschaalt. Een pixel van de SNES ziet er ook echt uit als een pixel, en geen wazige bende om het wat vloeiender te laten ogen.
Ik bezit 3 (4) versies van Mario World. Ik speel het op een 55" LG televisie.
- Originele SNES. Onspeelbaar, letterlijk. Alles is vaag en lelijk. De kleuren lekken over elkaar heen, tv rekt het uit naar breedbeeld, tekst amper leesbaar. *
- GBA. Werkt natuurlijk perfect, maar klein schermpje

- GBA Incl Gameboy Player op Gamecube. Tot voordat ik de WiiU had de enige manier om Mario World een beetje goed te kunnen spelen. De GBA is zelf al niet meer 4:3 dus het stretchen valt mee, kleuren lekken minder, etc. Maar nog steeds, er heerst een 'waas' om de pixels te verdoezelen. Ik gebruik de zelfde kabel voor mijn GC als mijn SNES dus daar ligt het niet aan

. *
- Wii U VC. Perfect. Mijn favoriete spel allertijden is weer perfect te spelen.
* Mijn TV heeft last van extreme input lag op svideo ingangen (ca 400ms denk ik). Hierdoor is spelen op SNES/GC sowieso niet mogelijk op die TV

Maar mijn vergelijking is op grafisch gebied.
Dus wat betreft WiiU VC (SNES), perfect om hedendaagse tijd nostalgie te voelen. Die spellen zijn de 8 euro echt wel waard, ondanks dat je misschien al 2 andere versies op de plank hebt liggen

Ik ga Zelda ook nog wel aanschaffen, Breath of Fire 2 (geweldige jRPG) vast ook nog wel. Ben ook wel benieuwd naar de NES versies, maar ik hoef Mario 1 en 2 niet als Mario 3 er niet tussen staat, maar geruchten gaan dat deze nog wel komt. Ook hoop ik op VC versies van Yoshi's Island, Final Fantasy's, DK country en natuurlijk Mario Kart.
Edit:
Mario 3D World binnen. Bij saturn besteld op 9 december voor 32 euro toen de levertijd op 3 weken stond. Dus denk dat anderen die hem daar hebben besteld hem ook wel zullen krijgen binnenkort
[
Voor 5% gewijzigd door
BlackMage op 14-12-2013 15:05
]