Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks over Mario Kart in direct??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een nieuw filmpje, plus de rainbow road is een beetje geteased in het Smash Bros filmpje. Als dat inderdaad de rainbowroad is dan, want ziet er op afstand een beetje simpel uit.

Je ziet muntjes uit Mario Kart 7 terug, weet niet of dat al bekend was. Goede keus :). Je ziet twee tracks 1 op een vliegveld waar je letterlijk vliegtuigen tegen je kop kan krijgen als je niet uitkijkt en de andere zou ik de opvolger van de Sky Garden van de GBA noemen. Veel wolkjes en bonenstaken.

Verder hebben ze het over een nieuwe type kart, de buggy. Of dat een nieuwe 'klasse' wordt zoals de motors en karts in Mario Kart Wii is niet duidelijk. Ik hoop ontzettend dat ze je niet meer verplichten om een bepaalde 'klasse' kart te gebruiken. 100cc op de Wii is een hel als je een hekel hebt aan motoren (zoals ik).

[ Voor 4% gewijzigd door BlackMage op 18-12-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
De Nintendo Direct viel tegen. Ik vond DKTF er wel erg goed uitzien. Maar die Zelda spin off zag er behoorlijk slecht uit. Die Kirby game voor de 3DS lijkt me wel leuk. Helaas had ik te hoge verwachtingen voor deze Nintendo Direct.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 23:03
Ben ik nou de enige die enthousiast is over Hyrule Warriors?
Ik speel Dynasty Warriors sinds deel 2, ik vind het echt zo'n heerlijke tijdverspillingsgame zoals The Sims of iets dergelijks. Toegegeven, de laatste paar delen in die reeks vielen een beetje tegen door te kleine maps en te korte battles, maar ik vind dit toch wel een hele leuke combinatie!

Kan niet wachten! :9~

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

Ik vind de Zelda spin-off er ook slecht uitzien. Gelukkig zijn het nog maar vroege beelden. Het ziet er erg kartelig en krakkemikkig uit voor de WiiU.
Robolokotobo schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:19:
De Nintendo Direct viel tegen. Ik vond DKTF er wel erg goed uitzien. Maar die Zelda spin off zag er behoorlijk slecht uit. Die Kirby game voor de 3DS lijkt me wel leuk. Helaas had ik te hoge verwachtingen voor deze Nintendo Direct.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Robolokotobo schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:19:Helaas had ik te hoge verwachtingen voor deze Nintendo Direct.
Dit somt het wel mooi op denk ik. Nintendo gaat niet in een simpele direct grote dingen aankondigen. Heck, op het NES remix en Zelda spel na had ik alles eigenlijk al wel verwacht. De direct voldeed dus netjes aan mijn verwachtingen en ik vond het dan ook een goede Direct.

(werd wel onverwacht verrast door de gratis Celibi)

De NES remix is trouwens erg leuk gedaan en niet duur voor die 10 euro.
pclinde schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:52:
Ik vind de Zelda spin-off er ook slecht uitzien. Gelukkig zijn het nog maar vroege beelden. Het ziet er erg kartelig en krakkemikkig uit voor de WiiU.

[...]
Jup het zijn beelden van een beta versie. En die zien er vaak minder goed uit dan het uiteindelijke spel

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Mario mega bundel niet in NL verkrijgbaar:

http://inthegame.nl/nieuw...u-koop-mario-mega-bundle/

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/1504/0m27.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Robolokotobo op 18-12-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Yeah, net een WiiU besteld met New Super Mario Bros U & New Super Luigi U erbij :)

Kan ik die Nintendo Direct ook ergens terugkijken?

Net een aantal filmpjes van Hyrule Warriors gezien, dat zag er wel echt vet uit :D

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Uiteraard kan dat :D! Link: http://youtu.be/OS_gYzv02SQ
Dxta schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:16:
Yeah, net een WiiU besteld met New Super Mario Bros U & New Super Luigi U erbij :)

Kan ik die Nintendo Direct ook ergens terugkijken?

Net een aantal filmpjes van Hyrule Warriors gezien, dat zag er wel echt vet uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:10:
- Golf voor Sports Club. WTF Nintendo? WTF! Die onzin hoort gratis te zijn of 1 euro te kosten. Ga alsjeblieft niet EA / Ubisoft / Whatever achterna. Release Sports Club gewoon compleet met alle originele sporten (incl resort!) voor een tientje, meer is het echt niet waard. Of bedenk wat origineels.
Ik zit de Direct even terug te kijken maar Golf krijgt toch wel wat extra's. Nieuwe courses en support voor de Gamepad! Gezien de populariteit van deze sport vind ik hiervoor de prijs nog wel acceptabel.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:02
Toch jammer dat juist deze bundel niet zozeer in de winkels lijkt te komen. Gezien dit bij uitstek iets is wat zo voor de kerst goed verkocht zou kunnen worden.

Overigens qua laatste verkoop cijfers in Japan valt op dat de Wii U het aanzienlijk sterk blijft doen.
3DS LL – 130,710 (92,375)
Wii U – 74,903 (48,762)
3DS – 50,846 (32,894)
PlayStation Vita – 30,440 (25,594)
PlayStation 3 – 23,959 (24,085)
PSP – 6,475 (4,416)
PlayStation Vita TV – 5,506 (3,772)
Wii – 1,197 (767)
Xbox 360 – 536 (473)
bron: http://www.nintendolife.c...rdware_dominance_in_japan

Qua prijs en aanbod ligt de Wii U uiteraard steeds gunstiger, en ik vermoed dat met dit soort oplopende cijfers in zowel Japan als de VS we aankomende E3 waarschijnlijk toch weer wat leuke extra third party titles kunnen gaan verwachten. Het zal namelijk steeds interessanter worden om op de Wii U uit te brengen nu de afzetmarkt toe neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deddiekoel schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:25:
[...]

Ik zit de Direct even terug te kijken maar Golf krijgt toch wel wat extra's. Nieuwe courses en support voor de Gamepad! Gezien de populariteit van deze sport vind ik hiervoor de prijs nog wel acceptabel.
Wii Sports was het spel wat iedereen bij de oorspronkelijke Wii kreeg. Als stand alone titel had niemand er 50 euro voor over gehad hoor. Daar komt bij dat het spel destijds alleen leuk was omdat de manier van besturing zo 'nieuw' was. Het spel heeft afgezien daarvan ook 0,0 entertainmentwaarde, want zodra je na 3-4 beurten door had dat het spel geen enkele behendigheid vereiste was het direct al niet leuk meer.

Maar nu proberen ze het wel door alle sporten los voor een tientje te verkopen. Dan kunnen ze wel iets grappigs doen met de gamepad of een stagiair een nieuwe golfcourse laten modellen maar dat neemt niet weg dat ze nog steeds een verouderd (en ik ben retro-freak dus ik zeg verouderd niet snel met games) spel proberen te verkopen voor meer geld als wat het oorspronkelijk waard was.

Zelfs als ze de games 100% hadden vernieuwd in zowel graphics en gameplay zou 10 euro per stuk veel te duur zijn.

Maar voor een ordinaire port van het origineel met een paar toeters en bellen erbij mogen ze gerust 10-12 euro vragen. Zo werkt het met de VC ook en die kunnen best leuk zijn voor het bedrag wat ze er voor vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt er nu wel een volledige online modus bij en het spel is gewoon 720p ipv 480p van de Wii.

Daarbij verplichten ze je niet het te kopen. Je kan ook de sporten een dag lang gratis spelen en daarna dagkaarten kopen als je met een groep mensen samen wil spelen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"niemand verplicht je het te kopen" Dat is logisch en geen argument wat mij betreft ;).

Ik ben gewoon erg teleurgesteld in Nintendo want dat was in mijn ogen een van de weinige uitgevers/ontwikkelaars die het nog doen om mensen te entertainen en niet zoals de andere uitgevers hun klanten zien als vee dat ze in een hokje stoppen, DLC voeren en geld uit melken.

Dit is een trend die gestopt moet worden voordat het te laat is. Anders krijg je straks een halve Mario 3D World met DRM en kan je World 6-8 in DLC 1 kopen, specials in DLC 2, skin packs in DLC 3 en Rosalina in DLC 4. Vanaf dag 1. Ohja en na elk level die je gedaan hebt krijg je de vraag om DLC 4 te kopen zodat je het nogmaals kan doorlopen met je verse nieuwe character!

Tot nu toe is Nintendo gewoon eerlijk en acceptabel wat dat betreft. Luigi U is een perfect voorbeeld van wat DLC moet zijn: optioneel, vermakelijk en goede value. VC is een perfect voorbeeld van oudere games beschikbaar maken: origineel, goed werkend en een eerlijke prijs.

Sports Club is duidelijk een experiment van hun en neem het ze ook niet kwalijk dat ze hun horizon willen verbreden, maar dat kan ook op andere manieren dan deze roggel in het gezicht. Een origineel spel en geen opgepoetste port zou al een stap in de goede richting zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ook maar eens mijn ervaringen neerpennen, ben niet zo actief hier. Waardeer wel dat Sander meer dan geregeld hier actief is :) Ik pen maar effe al soorten topics hier neer.

Voor pakweg 3 weken een Wii-U gekocht, 2 dagen voordat SM3DW voorscheen, kon niet meer wachten, wou het SM3DW combo pakket maar op de dag van introductie gelukkig nergens gezien. Is het Zelda pakket geworden, de Gamepad vind ik helaas niet uitzien… Maar mijn Nintendo verhaal begon pakweg 10 jaar terug ook met een Zelda WW Gamecube pakket… (en daarna een GB Advance, SP, DS Lite, Wii, Zelda Wii-Remote Plus, 3DS…)

Gamepad blijft een gimmick, in mijn slaapkamer recht boven de woonkamer/Wii-U al geen ontvangst meer.. jammer. De dikkere batterij snel al gekocht, alhoewel met de originele vind ik qua gewicht perfect, met de zwaardere nou ja.. scheelt niet veel maar ik merk het wel.

Zelda WW HD is o zo mooooi, de favoriete controller blijft toch mijn Wavebird ook op de standaard Wii, maar het ziet niet meer uit. Grappig is dat de afstand tot Link in HD redelijk verder af is, kleuren te verzadigd, maar alla.

Op de dag van introductie van SM3DW de disc en fluffy box bij Media gekocht, na 2 dagen alsnog de download gekocht… Why? Disc geluid irriteerde me. Nu ligt dus een SM3DW disc een een ongeopende fluffy box (moest je erom vragen, los gratis erbij) overcompleet.

Laad/menu tijden van de Wii-U vind ik meevallen, binnen 10..15 seconden. Apparaat technisch super, stil, zuinig. Voor 2 maanden btw nog een XBox 360-E gekocht, de oude gerepareerde witte wou niet sterven maar was een stofzuiger qua geluid, en aan 180..185W aan stroom. De nieuwe E is amper 80..85W, maar… na nog geen maand, valt al geregeld het beeld uit…. Microsoft….

Worden het meer spellen naast WW en SM3DW? Misschien niet, misschien nog Mario Kart. Maar voor die 2 spellen loont zich voor mij al een Wii-U. Ben bang dat Game of the Year GTA5 wordt, maar van mij mag het zeker 3DW worden… de liefde qua details druipt er gewoon vanaf :).

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Er komen zeker nog wel geweldige games voor de Wii U. Sowieso Mario Kart 8, wat je zelf aan al aangeeft. Maar weet je zeker dat de Wii U zich loont voor alleen maar 2 spellen? Ik weet zeker dat je nog veel meer uit je Wii U kunt en gaat halen met toekomstige games. Sowieso staan Super Smash en Donky Kong hoog aangeschreven.

Wel gezellig dat we weer een nieuw lid hebben :D! Ik heb trouwens totaal geen last van mijn Disc reader.
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:32:
Zo, ook maar eens mijn ervaringen neerpennen, ben niet zo actief hier. Waardeer wel dat Sander meer dan geregeld hier actief is :) Ik pen maar effe al soorten topics hier neer.

Voor pakweg 3 weken een Wii-U gekocht, 2 dagen voordat SM3DW voorscheen, kon niet meer wachten, wou het SM3DW combo pakket maar op de dag van introductie gelukkig nergens gezien. Is het Zelda pakket geworden, de Gamepad vind ik helaas niet uitzien… Maar mijn Nintendo verhaal begon pakweg 10 jaar terug ook met een Zelda WW Gamecube pakket… (en daarna een GB Advance, SP, DS Lite, Wii, Zelda Wii-Remote Plus, 3DS…)

Gamepad blijft een gimmick, in mijn slaapkamer recht boven de woonkamer/Wii-U al geen ontvangst meer.. jammer. De dikkere batterij snel al gekocht, alhoewel met de originele vind ik qua gewicht perfect, met de zwaardere nou ja.. scheelt niet veel maar ik merk het wel.

Zelda WW HD is o zo mooooi, de favoriete controller blijft toch mijn Wavebird ook op de standaard Wii, maar het ziet niet meer uit. Grappig is dat de afstand tot Link in HD redelijk verder af is, kleuren te verzadigd, maar alla.

Op de dag van introductie van SM3DW de disc en fluffy box bij Media gekocht, na 2 dagen alsnog de download gekocht… Why? Disc geluid irriteerde me. Nu ligt dus een SM3DW disc een een ongeopende fluffy box (moest je erom vragen, los gratis erbij) overcompleet.

Laad/menu tijden van de Wii-U vind ik meevallen, binnen 10..15 seconden. Apparaat technisch super, stil, zuinig. Voor 2 maanden btw nog een XBox 360-E gekocht, de oude gerepareerde witte wou niet sterven maar was een stofzuiger qua geluid, en aan 180..185W aan stroom. De nieuwe E is amper 80..85W, maar… na nog geen maand, valt al geregeld het beeld uit…. Microsoft….

Worden het meer spellen naast WW en SM3DW? Misschien niet, misschien nog Mario Kart. Maar voor die 2 spellen loont zich voor mij al een Wii-U. Ben bang dat Game of the Year GTA5 wordt, maar van mij mag het zeker 3DW worden… de liefde qua details druipt er gewoon vanaf :).

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:25:
"niemand verplicht je het te kopen" Dat is logisch en geen argument wat mij betreft ;).

Ik ben gewoon erg teleurgesteld in Nintendo want dat was in mijn ogen een van de weinige uitgevers/ontwikkelaars die het nog doen om mensen te entertainen en niet zoals de andere uitgevers hun klanten zien als vee dat ze in een hokje stoppen, DLC voeren en geld uit melken.
Tja, het werkt, dus waarom niet? Het is nog steeds crisis en mensen moeten wel dingen verzinnen. Ik ben ook niet superblij met betaalde DLC. Maar die heb je eigenlijk altijd al gehad in de vorm van "expansion packs". Alleen stonden die vroeger op een extra schijfje die je erbij kon kopen.
Dit is een trend die gestopt moet worden voordat het te laat is. Anders krijg je straks een halve Mario 3D World met DRM en kan je World 6-8 in DLC 1 kopen, specials in DLC 2, skin packs in DLC 3 en Rosalina in DLC 4. Vanaf dag 1. Ohja en na elk level die je gedaan hebt krijg je de vraag om DLC 4 te kopen zodat je het nogmaals kan doorlopen met je verse nieuwe character!
Denk je dat Nintendo zo dom is? Alle Wii Sport Club sporten zijn losse spellen, de Wii Sport Club applicatie is een "hub" om deze te starten. (Dit zie je ook met StreetPass Mii Plaza op de 3DS). Ze hebben al gezegd dat er geen DLC voor Super Mario 3D World gaat komen.
Tot nu toe is Nintendo gewoon eerlijk en acceptabel wat dat betreft. Luigi U is een perfect voorbeeld van wat DLC moet zijn: optioneel, vermakelijk en goede value. VC is een perfect voorbeeld van oudere games beschikbaar maken: origineel, goed werkend en een eerlijke prijs.
Luigi U is een expansion pack. En ook beschikbaar als los spel. Ik noem het geen DLC. Anders kan je ook zeggen dat elk spel DLC is, gezien je ze uit de eShop kan downloaden.
Sports Club is duidelijk een experiment van hun en neem het ze ook niet kwalijk dat ze hun horizon willen verbreden, maar dat kan ook op andere manieren dan deze roggel in het gezicht. Een origineel spel en geen opgepoetste port zou al een stap in de goede richting zijn :)
Nintendo gaat geen IP bedenken om iets uit te proberen. Wat als het faalt? Nu hebben ze een spel dat ze rustig kunnen vergeten, no harm done. Maar wat als ze nou een IP hadden bedacht, dan waren ze er sowieso langer mee bezig geweest (meer geld gekost).

Daarbij noem ik de NES Remix game al een "nieuwe IP". Ik hoop dat ze ook een SNES Remix gaan maken :p

Maar de bottom line is: Nintendo is nog altijd een bedrijf, en moet zodoende dus winst zien te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2013 07:33 ]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37

MazeWing

The plot thickens...

NES remix een nieuwe IP?
Het is een belachelijke goedkope manier van cashen. Het is alsof ze een stagair met debug code hebben laten spelen en hij de sprite van game A in game B heeft gestopt.

Er is nog steeds een zwaar gebrek aan echt nieuwe IP's bij Nintendo. Zeker op een nieuwe console zou je verwachten dat er echt nieuwe IP's komen (zoals bij de concurrentie). Maar Nintendo blijft maar teren op het succes van Mario, Zelda, etc.

Verder vind ik het een zeer vreemde zet om Tecmo een "nieuwe" Zelda game te laten maken. Ook al is het een spin-off, dan nog zou ik, als ik Nintendo was, een developer die eigenlijk alleen maar 6jes games aflevert, nog niet eens in de buurt laten komen van Zelda.

[ Voor 23% gewijzigd door MazeWing op 19-12-2013 10:57 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

@BlackMage, volgens mij doe je Wii Sports echt te kort. Ja, je kunt Wii Sports zien als een techdemo die je gratis bij een Wii kreeg.
Maar de praktijk is, volgens mij, dat Wii Sports een game bleek te zijn die dermate revolutionair was (door zijn besturing) dat het hele volkstammen (en letterlijk je oma) zover kreeg om een Wii te kopen.
De reden daarvoor is volgens mij dat het dermate laagdrempelig was dat echt iedereen er lol aan beleefde. En dat het geen behendigheid vereiste wil ik ook ontkrachten want ja, je hoeft niet perse rond te zwaaien (een polsbeweging werkte ook) maar er zat stiekem best wat diepgang in. En met de nieuwe motion plus controls is dat aspect alleen maar beter geworden.
Dus ik vind het helemaal niet gek en ben zelfs blij dat Nintendo ze naar de Wii U brengt. Tennis was nog niet denderend (weinig nieuws en laggy online play). Maar Golf brengt zeker wat nieuws in de vorm van online play, extra banen en de gamepad support (nu snap ik waarom de gamepad ook een sensorbar heeft).

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:43:
NES remix een nieuwe IP?
Het is een belachelijke goedkope manier van cashen. Het is alsof ze een stagair met debug code hebben laten spelen en hij de sprite van game A in game B heeft gestopt.

Er is nog steeds een zwaar gebrek aan echt nieuwe IP's bij Nintendo. Zeker op een nieuwe console zou je verwachten dat er echt nieuwe IP's komen (zoals bij de concurrentie). Maar Nintendo blijft maar teren op het succes van Mario, Zelda, etc.

Verder vind ik het een zeer vreemde zet om Tecmo een "nieuwe" Zelda game te laten maken. Ook al is het een spin-off, dan nog zou ik, als ik Nintendo was, een developer die eigenlijk alleen maar 6jes games afleverd, nog niet eens in de buurt laten komen van Zelda.
Had t niet beter kunnen verwoorden :)

Nothing to see here

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Die Zelda spinoff is idd bijzonder teleurstellend en NES-Cash doet me ook helemaal niets.
Het zou Nintendo sieren eens met iets echt vernieuwends te komen in plaats van zo zwaar op het verleden te blijven leunen.
Ik denk trouwens dat die Zelda spinoff voornamelijk voor de Japanse markt gemaakt wordt. Tecmo doet het daar volgens mij qua sales best aardig.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:23
Nu zag ik in die direct ook nog wat e shop aanbiedingen voorbij komen waaronder korting op zen pinball 2 (19-12). ik kan hier echter niets van terug vinden in de shop. zit er soms een vertraging in de shop of gelden die aanbiedingen niet voor onze regio?

Verder nog zeer tevreden met de wii u en SMB3DW en zo nu en dan Call of Duty. Lego Marvel Heroes ook in huis voor later.

Edit, zie nu een aanbieding van Star Wars pinball en niet Zen zoals aangegeven in de direct... jammer

Edit 2, zie nu dat ik niet zo moet zeuren en af en toe moet kijken.... staat er allemaal in de shop.
Mooie tafels voor weinig mensen!

[ Voor 24% gewijzigd door conodihno1 op 19-12-2013 16:25 ]

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Ben er zelf ook nog enorm blij mee. We spelen er iets minder mee dan toen we hem net hadden, maar dat was ook het hele idee toen hij hier in huis kwam. Zelfde met onze PS3. We spelen gewoon wanneer we zin hebben. Soms is dat 10 uur per week, soms minder dan dat. Verschilt elke keer weer. De keren dat we tegenwoordig spelen is het vooral Rayman Legends. Man, wat is dat spel uitgebreid en tof zeg. Vooral multiplayer. Ook met Pikmin 3 moeten we nog steeds verder. Zoveel leuke games! Ben blij dat steeds meer mensen een Wii U aanschaffen! ^^

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41

Sagat

Is pappa x2!

Nintendo en vernieuwing......heel veel dingen doen ze niet goed, maar heel veel dingen ook wel! Vooral qua hardware. En qua games, ja ze brengen vaak nieuwe versies van oude franchises uit, maar die zijn vaak wel erg goed, met hoge cijfers van zowel reviewers als gamers.

Maar dit is toch het oude verhaaltje? Met de nes en snes waren ze king of the hill en wilde IEDEREEN zijn games voor Nintendo uitbregen, gevolgd veel diversiteit, maar met de n64 (of beter gezegd de playstation) was dit niet langer het geval, dus minder 3rd party games. En dat is nooit meer 'goed gekomen' (lees hetzelfde geworden als nes/snes).

Dus.......ben je hardcore gamer? Dan wil je alles spelen, dus dan heb je sowieso alles consoles + een goede pc (en misschien zelfs vita en ds?)
Ben je casual gamer/ of hardcore gamer met een budget.....dan moet je goed kijken wat je wil. Maar je weet van te voren dat je met Nintendo niet de meest krachtige console hebt, en ook niet de meest uitgebreide game keuze. Je krijgt wel mario/Zelda/kart/smash bro/pikmin en dat zijn allen top games in hun genres.

10 second ninja DONE

• bobje99
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 14:25
Een tijdje terug CoD Black ops II goedkoop ergens gehaald... later nog maar 's Ghosts er bij gehaald (met die aanbiedingen van Saturn kon ik 'm niet laten liggen (in de webshop)) en heb er meerdere opmerkingen aan:

Ten eerste vind ik de lag die je hebt, bij het besturen met de wii motes ongelooflijk vervelend. Zo word gamen zonder auto-aim echt heel vervelend (is mijn ervaring; dunno wat jullie vinden). De lag is naar mijn gevoel 0.2 seconden of zo, wat mij echt wat veel lijkt.

Ten tweede; deze valt mee, maar had ik opzich niet verwacht... Bij Monster Energy staat een code op het lipje van het blikje. Deze code kan je inwisselen voor een CoD Ghosts ingame reward.. Ik wilde dat dus mooi gaan doen.. heb je er per sè een Xbox-live of Playstation Netwerk account voor nodig en kan het dus niet op de Wii U

Verder.. grappige games.. Ghosts ziet er echt wel mooi uit!

FIFA 13 ook maar gekocht voor een tientje. wat zijn er echt belachelijk veel opties op je gamepad!

Verwijderd

Topicstarter
MazeWing schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:43:
NES remix een nieuwe IP?
Nintendo heeft nog niet eerder een Remix spel van oude spellen gemaakt, dus het is idd een nieuw IP. Al is het een simpel, maar leuk, spel voor 10 euro.

Het is trouwens best leuk gedaan en je moet je ook indenken dat de Virtual Console een belangrijk onderdeel van de Wii / Wii U is.

Ik hoop serieus dat ze er een serie van gaan maken, ze kunnen deze games vrij makkelijk maken en het voegt best wat gameplay toe.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2013 16:48 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:45:
[...]

Nintendo heeft nog niet eerder een Remix spel van oude spellen gemaakt, dus het is idd een nieuw IP. Al is het een simpel, maar leuk, spel voor 10 euro.

Het is trouwens best leuk gedaan en je moet je ook indenken dat de Virtual Console een belangrijk onderdeel van de Wii / Wii U is.

Ik hoop serieus dat ze er een serie van gaan maken, ze kunnen deze games vrij makkelijk maken en het voegt best wat gameplay toe.
NES Remix is geen nieuwe IP, het is een verzameling van oude IPs wat met elkaar gemixed, niet meer en niet minder.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Die Remix is opzich een leuk idee. Ik heb hier in dit topic zelfs al iemand eens zien posten dat VC titels leuk zijn maar je je snel gaat vervelen door de verouderde gameplay. Die Remix speelt daar leuk op in door je elke titel maar beperkt voor te schotelen voordat je doorgaat naar de volgende. Dus kan je de nostalgie proeven zonder dat je 16 x 5 = 80 euro aan VC titels hoeft uit te geven. Plus die challenges zouden het misschien nog leuker maken ook want het geeft een dimensie van competitie aan de games, mocht je daar van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:45:
[...]

Dan ga jij gouden tijden tegemoet! Als ze van al hun games "remixes" gaan maken kun je nog wel even vooruit. Waarom uitkijken naar andere Wii U games, de Playstation 4 of de Xbox One als je ook voor 10 euro een REMIX kan krijgen!

En eigenlijk zeg je het zelf al: ze kunnen deze games vrij makkelijk maken... Schandalig dat ze dit voor die prijs uitbrengen!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bobje99 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:14:
Een tijdje terug CoD Black ops II goedkoop ergens gehaald... later nog maar 's Ghosts er bij gehaald (met die aanbiedingen van Saturn kon ik 'm niet laten liggen (in de webshop)) en heb er meerdere opmerkingen aan:

Ten eerste vind ik de lag die je hebt, bij het besturen met de wii motes ongelooflijk vervelend. Zo word gamen zonder auto-aim echt heel vervelend (is mijn ervaring; dunno wat jullie vinden). De lag is naar mijn gevoel 0.2 seconden of zo, wat mij echt wat veel lijkt.

Ten tweede; deze valt mee, maar had ik opzich niet verwacht... Bij Monster Energy staat een code op het lipje van het blikje. Deze code kan je inwisselen voor een CoD Ghosts ingame reward.. Ik wilde dat dus mooi gaan doen.. heb je er per sè een Xbox-live of Playstation Netwerk account voor nodig en kan het dus niet op de Wii U

Verder.. grappige games.. Ghosts ziet er echt wel mooi uit!

FIFA 13 ook maar gekocht voor een tientje. wat zijn er echt belachelijk veel opties op je gamepad!
Hmmm, dat is juist niet mijn ervaring. Ik ervaar echt 0,0 lag als ik met Wiimote speel. Dus of ik ben er niet gevoelig voor of er is iets anders aan de hand. In mijn perceptie is de Wiimote net zo gevoelig als een muis...
MazeWing schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 00:38:
En eigenlijk zeg je het zelf al: ze kunnen deze games vrij makkelijk maken... Schandalig dat ze dit voor die prijs uitbrengen!
Vrij makkelijk is een relatief begrip he. Er moeten nog steeds mensen betaald worden om dit te doen en daarna moet het ook allemaal nog op een server staan die in de lucht gehouden moet worden en die ook voor weinig anders wordt gebruikt. Nintendo is nog altijd een bedrijf en een die graag kostendekkend te werk gaat.

Verder is het ook kwestie van vraag en aanbod. Er blijft altijd nog vraag naar de Nintendo backlog aan games van mensen die er wèl voor willen betalen.

Tenslotte kan het ook nog zijn dat je niet te goedkoop wil zijn omdat je daarmee je product onderwaardeerd.

Neemt niet weg dat ik ook vind dat (VC) games lager geprijsd moeten worden.

[ Voor 42% gewijzigd door Deddiekoel op 20-12-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:05
Wat heb ik een plezier met de Nintendo Wii U en Super Mario World 3D is zo'n onwijs leuk spel! :*) Leuke, creatieve levels en de gameplay is uitdagend en belonend. Je wilt toch graag elk level 100% scoren, dus dat verhoogt de 'replay value'. En dat allemaal brengt mij terug naar de dagen dat ik Super Mario speelde op de NES en SNES. Super! :D

Over de GamePad blijf ik erg te spreken. Ik zie de pad als een soort van extension van je media centre, want het kijken van films op Netflix of YouTube en het browsen gaat soepel en makkelijk. Kortom: een afstandsbediening en controller in één. :)

Maar goed, de combinatie Wii U + GamePad en de talrijke mogelijkheden die deze combinatie biedt laat zien dat de Wii U echt een next-gen gameconsole is. En laat ik daarbij even zeggen dat de Wii U deze week meer uren aan heeft gestaan dan de PS4 en vanavond blijft dat nog wel even zo, want ik moet nog wat groene sterren verdienen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

Goner

What can I do you for ?

Deddiekoel schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:58:
[...]
Hmmm, dat is juist niet mijn ervaring. Ik ervaar echt 0,0 lag als ik met Wiimote speel.
Zelfde hier ... ik heb zelfs wat met de instellingen zitten spelen om 'm wat minder direct te laten reageren, was mij iets te gevoelig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Dit hangt er sinds kort in mijn kerstboom:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D21Y1Kzja8VTnuCWzjhT8SZC/full.jpg

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Haha die is tof. Hoe kom je eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Uit zo'n kauwgombalmachine bij de supermarkt; 1 euro. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag heb ik Rayman Legends en New Super Mario Bros U aan de collectie mogen toevoegen. Beide 2d platform juweeltjes.

Die Mario is de eerste in tijden die me weer een Mario World (SNES, Mijn favo Mario game tot nu toe) gevoel geeft. De andere New games is dat niet gelukt, die hebben meer een Mario Bros 3 feeling. De world map en toevoeging van de Yoshi's zorgen daarvoor denk ik.

Ik vind de eekhoorn powerup maar matig. Het is de cape/wasbeer/tanooki zonder de offensieve mogelijkheden. Maar aan de andere kant, die powerups zijn in de andere games ook eigenlijk het beste, de rest gebruik je alleen maar omdat je geen andere keus hebt. Bij dit spel is de eekhoorn goed als je veel springwerk moet doen, maar de vuurbloem als je veel vijanden zoals piranhaplants tegen komt.

3D World doet dat goed met de Tanooki/Cat want beide zijn offensief leuk maar bieden iedere een aparte bonus op gebied van bewegen. De vuurbloem is daar echter wel waardeloos, je schiet toch altijd mis in 3d. Hadden ze beter kunnen doen met een soort target lock iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 07:30
BlackMage schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:04:
[...]

Wii Sports was het spel wat iedereen bij de oorspronkelijke Wii kreeg. Als stand alone titel had niemand er 50 euro voor over gehad hoor.
In Japan ging dat anders prima, hoor. Daar werd het namelijk niet meegeleverd maar moest je het gewoon kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb ook een Wii U gekocht, zie:
KopjeThee in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 118" (Huiskamer toegang vereist).

De meest belangrijke aspecten heeft Nntendo goed voor elkaar:
  • Console werkt prima,
  • spellen (die ik heb) zijn geweldig.
Maar een aantal punten in de details hadden wat mij betreft beter gekund.
  • Ik probeerde Rayman Legends in de eShop te kopen. Dat heeft me meer tijd dan nodig gekost, omdat ik vaak tegen foutmeldingen aanliep. Maar uiteindelijk is het wel gelukt.
  • (In eerste instantie) onduidelijk gedoe met accounts: Mii's, nintendo-id's, club nintendo.
  • Apparaat wil eerst allerlei dingen updaten, terwijl je gewoon wilt spelen.
  • Menu structuur vergt wat gewenning. Ik vind niet alles op logische plaatsen zitten.
  • TV afstandbediening functie had uitgebreider gemogen.
  • Bij Wii Fit U bekruipt mij het gevoel dat conitnu werken met 1 of 2 wiimotes toch minder chique is dan een techniek als kinect. De meerwaarde van de balance board zie ik wel: Nauwkeurig gewichtverdeling en uberhaupt gewicht kunnen meten.
  • Ik had graag een mechanisme gezien om spellen van disk over te zetten op intern (of extern) geheugen van de Wii U. Dat scheelt weer een boel wisselen.
Maar nogmaals op hoofdlijnen heeft Nintendo het goed voor elkaar. Dus het geld echt zeker waard. In de afgelopen paar dagen heb ik er al behoorlijk wat uurtjes mee doorgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KopjeThee schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:27:
KopjeThee in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 118" (Huiskamer toegang vereist).

• Console werkt prima,
  • Ik probeerde Rayman Legends in de eShop te kopen. Dat heeft me meer tijd dan nodig gekost, omdat ik vaak tegen foutmeldingen aanliep. Maar uiteindelijk is het wel gelukt.
  • (In eerste instantie) onduidelijk gedoe met accounts: Mii's, nintendo-id's, club nintendo.
  • Apparaat wil eerst allerlei dingen updaten, terwijl je gewoon wilt spelen.
  • Menu structuur vergt wat gewenning. Ik vind niet alles op logische plaatsen zitten.
  • TV afstandbediening functie had uitgebreider gemogen.
  • Bij Wii Fit U bekruipt mij het gevoel dat conitnu werken met 1 of 2 wiimotes toch minder chique is dan een techniek als kinect. De meerwaarde van de balance board zie ik wel: Nauwkeurig gewichtverdeling en uberhaupt gewicht kunnen meten.
  • Ik had graag een mechanisme gezien om spellen van disk over te zetten op intern (of extern) geheugen van de Wii U. Dat scheelt weer een boel wisselen.
Maar nogmaals op hoofdlijnen heeft Nintendo het goed voor elkaar. Dus het geld echt zeker waard. In de afgelopen paar dagen heb ik er al behoorlijk wat uurtjes mee doorgebracht.
- De updates zijn er niet voor niets, vooral de eerste systeemupdate is erg belangrijk. Zorgt ervoor dat je niet een halve minuut hoeft te wachten tussen switchen van functies. Ook zijn updates voor de games zelf vaak wel de moeite waard.
- Tv afstandsbediening is inderdaad te simpel. Zou graag zien dat je zelf knoppen kan indelen en toevoegen.
- Spellen op intern geheugen zetten zou misschien wel kunnen, maar in plaats van wisselen van disk? No way. Als het ooit zou kunnen (zoals xbox360) dan moet je alsnog de disk erin doen om te bevestigen dat je het spel nog in bezit hebt. Anders kan je het uitlenen aan een vriend en installeert hij hem en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]KopjeThee schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:27:

• Console werkt prima,
Mii en Nintendo-ID gezamenlijk maakt je console account. Je doet hier bv je eShop aankopen mee.

Club Nintendo is je account op de Club Nintendo website (www.nintendo.nl) Hier ontvang je sterren voor je aankopen waarmee je goodies kan kopen. Ook kan je zo aan verschillende acties meedoen.

[quote]• Apparaat wil eerst allerlei dingen updaten, terwijl je gewoon wilt spelen.
Ja het is jammer, maar deze generatie zijn updates voor consoles belangrijk. Ook de PS4 en XONE hebben er last van. Maar het voegt wel verbeteringen en nieuwe functies toe. Ook kan je de update op de achtergrond installeren als je niet direct verbind met het internet.

[quote]• Ik had graag een mechanisme gezien om spellen van disk over te zetten op intern (of extern) geheugen van de Wii U. Dat scheelt weer een boel wisselen.
[/list]
Daarvoor heb je eShop Retail downloads. Anders gaat dat niet gebeuren. Je zou dan bv zo die disk door kunnen verkopen en dan nog het spel blijven spelen. Nintendo zou zich dan wel erg in de voet schieten, vind je niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:47:
[...]
Daarvoor heb je eShop Retail downloads. Anders gaat dat niet gebeuren. Je zou dan bv zo die disk door kunnen verkopen en dan nog het spel blijven spelen. Nintendo zou zich dan wel erg in de voet schieten, vind je niet ;)
Ja, dat is waar. Het gaat mij alleen om het gebruiksgemak: Niet continu schijfjes hoeven wisselen. Ik zou het ook prima vinden als ik schijfjes kon inruilen voor een eShop variant, maar dat kan volgens mij ook niet? En anders zou ik toch graag de optie willen om de disk in het geheugen te zetten. Maar dan wil ik graag dat niet elke keer de disk wordt gevraagd: Voor het doel van Nintendo lijkt het mij voldoende als steekproefsgewijs wordt gecontroleerd. 1 op de 10 keer of zo. Dat scheelt mij alweer een boel gewissel.

• psychodude
Sinds gisteren de nieuwe Mario kunnen spelen. Had hem al een tijdje liggen, maar ingepakt als cadeau voor mijn vriendin. Dus ook ik moest er nog even van af blijven :p.

Moet zeggen, top spel! De reviews liegen er niet om, petje af voor Nintendo.

De laatste verkoop resultaten vanuit Japan zijn ook weer binnen voor wat betreft de hardware:
3DS LL – 164,078 (130,710)
Wii U – 109,113 (74,903)
3DS – 68,522 (50,846)
PlayStation Vita – 50,087 (30,440)
PlayStation 3 – 24,573 (23,959)
PSP – 9,905 (6,475)
PlayStation Vita TV – 5,504 (5,506)
Wii – 1,711 (1,197)
Xbox 360 – 763 (536)

De oplopende sales voor de Wii U blijven toch wel een gunstig teken voor het platform. Benieuwd wat de NPD resultaten laten zien of soortgelijke cijfers ook binnen de VS behaald zijn.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41

Sagat

Is pappa x2!

KopjeThee schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:44:
[...]

Ja, dat is waar. Het gaat mij alleen om het gebruiksgemak: Niet continu schijfjes hoeven wisselen. Ik zou het ook prima vinden als ik schijfjes kon inruilen voor een eShop variant, maar dat kan volgens mij ook niet?
Je denkt (imho) precies verkeerd om. Voor jouw wensen moet je gewoon de games in de shop downloaden.
Als je de disk versies echt vervelend vind gewoon verkopen en dan alsnog downloaden.

Fysieke games zijn voor 2 doelgroepen, de verzamelaar die iets in de kast willen kunnen zetten, en de mensen die een game uitspelen en dan doorverkopen om de volgende game te kunnen (mee) finacieren.
En nog wellicht voor de mensen die nog ouderwets een winkel in willen lopen en/of downloaden nog eng vinden....

Zoals anderen als zeiden, zelfs met een copy to memory optie zou je alsnog de disc moeten plaatsen ter verificatie.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Fysieke games t.o.v. downloadgames:

+ Verzamelen
+ Doorverkopen
+ Geen (of nauwelijks) opslagruimte nodig
+ Meestal (veel) goedkoper
- Discs wisselen
- Geluid optische drive (valt bij Wii U wel mee)

Nee, downloadgames komen er bij mij voorlopig niet in, vooral door de hoge(re) prijs. In mijn ogen hoort een downloadgame goedkoper te zijn dan een fysieke game.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2013 16:18 . Reden: Typefoutjes ]

• KopjeThee
  • Niet online
Nou ja, het komt op mij over als een niet goed doordachte constructie. Wat mij betreft is daar zeker nog winst te behalen. Maar uiteindelijk is het wat mij betreft ook slechts een minor issue.
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:17:

+ Verzamelen
+ Doorverkopen
- Discs wisselen

Nee, downloadgames komen er bij mij voorlopig niet in, vooral door de hoge(re) prijs. In mijn ogen hoort een downloadgame goedkoper te zijn dan een fysieke game.
Je vergeet nog één nadeel van digitale edities, van toepassing op de Wii U: Gebonden aan je console. Onmogelijk om zonder hulp van Nintendo het op een andere console te spelen. Mogelijk neem je zelf een nieuwe na pech (waterschade oid) maar misschien wil je ook wel eens bij een kennis het spel spelen of dat je iets tijdelijk ruilt ofzo.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 08:34
Ik ben ook van plan een WiiU aan te schaffen alleen heb ik een vraag over die Pro controller. Werkt die ook met de nieuwe mario en zelda games?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Pedr0 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:02:
Ik ben ook van plan een WiiU aan te schaffen alleen heb ik een vraag over die Pro controller. Werkt die ook met de nieuwe mario en zelda games?
Mario. Ja.

Zelda, geen idee. Denk het niet, is een single player spel dus zal je wel de gamepad moeten gebruiken denk ik.

Dit kan je overgens zien op de verpakking of in de eShop. Op elk spel staat welke accessoires verplicht en ondersteund zijn.

• Seal64
BlackMage schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:09:
[...]

Mario. Ja.

Zelda, geen idee. Denk het niet, is een single player spel dus zal je wel de gamepad moeten gebruiken denk ik.

Dit kan je overgens zien op de verpakking of in de eShop. Op elk spel staat welke accessoires verplicht en ondersteund zijn.
Als je met de nieuwe Zelda, The Wind Waker bedoelt, dan ja, de Pro-controller werkt prima. De gamepad biedt echter genoeg meerwaarde dat ik de Pro lekker laat liggen.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Pedr0 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:02:
Zelda WW werkt precies zoals met de GC controller op de Gamecube-versie. Met de gamepad kun je daarnaast het touchscreen gebruiken om de kaart te tonen en items te selecteren. Verder heb je de mogelijkheid om de ingebouwde gyroscoop te gebruiken voor richten.
De Pro controller is veel lichter en vind ik persoonlijk fijner dan de gamepad. Maar dat is echt een kwestie van smaak.

De pro controller werkt ook uitstekend bij Mario, behalve dat je bij een paar onzinnige levels gedwongen wordt om de gamepad te gebruiken. Ook hier is het gewicht voor mij de reden toch de pro controller te pakken.

Voor Pikmin gebruik ik de Wii Plus remote vanwege de betere controle, maar de gamepad geeft daar meer overzicht dankzij het touchscreen. Voor Rayman moet je bij de single player regelmatig de gamepad pakken om met het touchscreen te spelen, waardoor andere controllers onbruikbaar worden.
Toch wel een nadeel van de Wii U, want je wordt toch haast gedwongen meerdere controllers aan te schaffen, battery upgrades, etc.

In het verleden heb ik al meerdere malen controllers versleten of die vervangen omdat ze wat minder nauwkeurig werden. Ik ben benieuwd hoe Nintendo dit wil gaan oplossen met de gamepad. Ook even een nieuwe Wii U aanschaffen is geen optie i.v.m. overzetten account met de daaraan gekoppelde software.

Verwijderd

Zit er binnenkort een prijsverlaging aan te komen van de U?

Verwijderd

Die is er in oktober nog geweest. Denk niet dat Nintendo nu weer een pricedrop geeft. De Wii U kost momenteel toch rond de 275? Mooi bedrag hoor. Ik heb hem zelf trouwens ook al een jaar, kocht hem destijds ook voor 250/75. Via die C1000 5 euro korting bonnen. Allemaal bij freerecordshop ingeleverd toen, mooi prijsje bij launch :)

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 16:22
Zit enorm te twijfelen om de wii u aan te schaffen.
Het lijkt mij namelijk enorm leuk de wii spellen ook erop te spelen die ik allemaal gemist heb.
Alleen vind ik het best jammer dat mario spellen op de wii bv nog redelijk duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Flitzer schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:23:
[...]
In het verleden heb ik al meerdere malen controllers versleten of die vervangen omdat ze wat minder nauwkeurig werden. Ik ben benieuwd hoe Nintendo dit wil gaan oplossen met de gamepad. Ook even een nieuwe Wii U aanschaffen is geen optie i.v.m. overzetten account met de daaraan gekoppelde software.
Nintendo heeft aangegeven dat het in de toekomst mogelijk wordt om twee gamepads aan te sluiten. Dus ongetwijfeld gaan de gamepads dan ook los verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:24:
[...]

Nintendo heeft aangegeven dat het in de toekomst mogelijk wordt om twee gamepads aan te sluiten. Dus ongetwijfeld gaan de gamepads dan ook los verkocht worden.
Heeft Nintendo dat aangegeven of hebben de mensen die de techniek achter de Gamepad hebben uitgepluist ontdekt dat er in theorie twee gamepads aangesloten moeten kunnen worden? Volgens mij was het namelijk dat tweede :)

Persoonlijk denk ik dat als er een Gamepad los te koop komt, dat dat komt omdat Nintendo de Gamepad niet meer standaard mee levert met de Wii U. Daardoor kan er vast 100 euro van de prijs af en lang niet iedereen zit er echt op te wachten. De Gamepad zou dan 160 euro gaan kosten in de winkel, dus als je die aanschaft heb je netto net zoveel betaald als een Wii U met Gamepad en een losse pro controller.

Een tweede gamepad heeft heel weinig meerwaarde t.o.v. een pro controller. Er zullen maar heel erg weinig spellen zijn die de tweede gamepad volledig (als in, een uniek eigen beeld op scherm) zullen gaan ondersteunen. Als een spel al ondersteuning krijgt voor de tweede gamepad zal het beeld identiek zijn aan de tv of de eerste gamepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
@Flitzer
Bij Pikmin 3 kun je Wiimote en gamepad tegelijk gebruiken. Zo doe ik dat in ieder geval wel. En wat het controllers bijkopen betreft, niemand verplicht je om een Pro te kopen, en de Wiimotes zijn ook optioneel. Dat het handiger werkt zal ik niet betwisten, maar het moet niet…

@Blackmage
Ik geloof niet dat er een WiiU pakket zonder gamepad gaat komen. Het hele punt van de WiiU is immers dat die gamepad erbij zit, zodat developers er ook gewoon op kunnen rekenen dat de speler zo’n ding heeft. Als je dat nu ineens weglaat, dan krijg je hetzelfde gezeik als bij de Kinect voor de 360 of de Move, het wordt nauwelijks gebruikt omdat niemand het heeft – en omdat niemand het heeft wordt het nog minder gebruikt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:07:
[...]
Heeft Nintendo dat aangegeven of hebben de mensen die de techniek achter de Gamepad hebben uitgepluist ontdekt dat er in theorie twee gamepads aangesloten moeten kunnen worden? Volgens mij was het namelijk dat tweede :)

Persoonlijk denk ik dat als er een Gamepad los te koop komt, dat dat komt omdat Nintendo de Gamepad niet meer standaard mee levert met de Wii U. Daardoor kan er vast 100 euro van de prijs af en lang niet iedereen zit er echt op te wachten. De Gamepad zou dan 160 euro gaan kosten in de winkel, dus als je die aanschaft heb je netto net zoveel betaald als een Wii U met Gamepad en een losse pro controller.

Een tweede gamepad heeft heel weinig meerwaarde t.o.v. een pro controller. Er zullen maar heel erg weinig spellen zijn die de tweede gamepad volledig (als in, een uniek eigen beeld op scherm) zullen gaan ondersteunen. Als een spel al ondersteuning krijgt voor de tweede gamepad zal het beeld identiek zijn aan de tv of de eerste gamepad.
Gamepad zal altijd gebundeld blijven. Nintendo zorgt er daarmee voor dat games die de gamepad willen gebruiken er vanuit kunnen gaan dat iedere WiiU gebruiker die heeft.

Nintendo heeft aangegeven dat de WiiU twee pads ondersteund maar dat die pas gaan komen als er games voor zijn. Persoonlijk zou ik Mario Kart 8 wel als multi-gamepad game zien. Met een achteruitkijkspiegel op je gamepad (is nu nog niet). Is een top feature en vereist meerdere gamepads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg ook niet dat Nintendo het gaat doen, maar alleen dat ik denk dat ze eerder dat zouden doen dan een ~160 euro kostende Gamepad los in de winkel leggen voor de 2-3 games die dat misschien gaan ondersteunen.

De achteruitkijkspiegel in MK8 zou een leuk idee zijn, maar ik heb denk ik liever de kaart + items van de tegenstanders, zoals je bij de DS versies op het tweede scherm ziet.

En de spiegelfunctie (als die komt) zal denk ik alleen werken in single player. Een apart 3D beeld projecteren op de gamepad kost grafische capaciteit. Nu zal het spel vast net als de Wii versie een 2-player splitscreen zonder grafische downgrade kunnen genereren, dus kan die extra capaciteit in single player gebruikt worden voor het spiegelbeeld op de Gamepad. Als ze Mario Kart 8 op native 1080p 60fps willen zetten zal twee viewports wel het uiterste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
BlackMage schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:49:
Ik zeg ook niet dat Nintendo het gaat doen, maar alleen dat ik denk dat ze eerder dat zouden doen dan een ~160 euro kostende Gamepad los in de winkel leggen voor de 2-3 games die dat misschien gaan ondersteunen.

De achteruitkijkspiegel in MK8 zou een leuk idee zijn, maar ik heb denk ik liever de kaart + items van de tegenstanders, zoals je bij de DS versies op het tweede scherm ziet.

En de spiegelfunctie (als die komt) zal denk ik alleen werken in single player. Een apart 3D beeld projecteren op de gamepad kost grafische capaciteit. Nu zal het spel vast net als de Wii versie een 2-player splitscreen zonder grafische downgrade kunnen genereren, dus kan die extra capaciteit in single player gebruikt worden voor het spiegelbeeld op de Gamepad. Als ze Mario Kart 8 op native 1080p 60fps willen zetten zal twee viewports wel het uiterste zijn.
Zo'n gamepad zal waarschijnlijk ook niet verkocht gaan worden voor 160 euro. Ik vermoed dat Nintendo 2 dingen doet eer ze losse gemepads uit gaan brengen:

1) Wachten tot ze een line-up hebben voor potentiële spellen met support. Dan wel direct bij launch, dan wel als toegevoegde patch achteraf (denk bijv. de pro support welk later in mario bros u. gepatched is).

2) Wachten tot productie kosten van de gamepad dusdanig laag is dat deze verkocht kan worden voor een prijs in de orde van 79.99 o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:08:
[...]

Zo'n gamepad zal waarschijnlijk ook niet verkocht gaan worden voor 160 euro. Ik vermoed dat Nintendo 2 dingen doet eer ze losse gemepads uit gaan brengen:

1) Wachten tot ze een line-up hebben voor potentiële spellen met support. Dan wel direct bij launch, dan wel als toegevoegde patch achteraf (denk bijv. de pro support welk later in mario bros u. gepatched is).

2) Wachten tot productie kosten van de gamepad dusdanig laag is dat deze verkocht kan worden voor een prijs in de orde van 79.99 o.i.d.
Als je kijkt waar ze de Wiimote + nunchuck en pro controllers voor verkopen denk ik niet dat een extra gamepad voor 80 dollar/euro in de schappen komt. Een vervangende tablet kost nu 150-160 (dacht ik) euro en dat is puur ter vervanging van een defecte, niet als extra accessoire. Een kenmerk van extra accessoires is dat ze er dik op willen verdienen.

Het patchen van bestaande spellen om een tweede gamepad te ondersteunen is wel even wat meer werk als een nieuw type controller toevoegen in een spel dat een super eenvoudige manier van besturing heeft. Natuurlijk kan je een simpele patch maken die ervoor zorgt dat je het spel kan besturen met de extra gamepad (kan je zelfs op systeemniveau doen, dan zien spellen zonder patch het gewoon als pro-controller), maar de extra functies zoals voornamelijk het touchscreen patch je niet zomaar er in. Daar moet iets leuks voor bedacht worden. En dan als je aan het nadenken bent kom je tot de conclusie dat er maar verdacht weinig meerwaarde is voor een tweede volledige gamepad. Sommige games schreeuwen erom (bijv. Mario Kart), sommige spellen zouden er baat bij hebben (bijv. fighting games met shortcuts voor specials en combo's op de gamepad), maar de meeste spellen weten niet eens wat ze moeten doen met één gamepad scherm, laat staan 2. En dat is zelfs inclusief first party games, neem bijv. de twee mario games, beiden gebruiken het scherm voor offscreen play en wat gimmicks maar geen van beide zal echt meerwaarde hebben aan een tweede gamepad.

Wat ik zei over een bundel zonder gamepad is hier ook wel op van toepassing. Als ik de keus zou hebben om 100 euro te besparen en de echte meerwaarde van de gamepad in een handjevol games kwijt te raken dan zou ik daar geen seconde over twijfelen. Lees dit niet verkeerd, ik vind het een ontzettend leuk ding en ben blij dat er games zijn die het goed gebruiken, maar als ik de keus had om de spellen te ervaren zonder de gamepad en daarmee een flink bedrag te sparen dan deed ik het.

Die keus heb ik dan in de mogelijke toekomst, om 100 euro te besparen om in plaats van een tweede gamepad gewoon een pro controller te kopen. Dan heb ik geen tweede kaartje/spiegel in Mario Kart, dan heb ik geen extra cheat knopjes voor mij (of mijn tegenstander) tijdens een fighting game. Maar wel 100 euro bespaard!

Ik denk niet dat ik de enige ben die zo denkt, zowel over de eerste als mogelijk tweede gamepad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Super Mario 3D World wordt al onspeelbaar zonder Gamepad. Je zou bijvoorbeeld niet de platformen met propeller in beweging kunnen brengen door te blazen. En er zijn al een heleboel games waarbij je de touch functie van de gamepad nodig bent. Een Wii U zonder gamepad gaan ze niet aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:56:
Super Mario 3D World wordt al onspeelbaar zonder Gamepad. Je zou bijvoorbeeld niet de platformen met propeller in beweging kunnen brengen door te blazen. En er zijn al een heleboel games waarbij je de touch functie van de gamepad nodig bent. Een Wii U zonder gamepad gaan ze niet aanbieden.
Die levels bedoel ik met 'gimmicks'. Die balkjes waar je op moet springen zouden ze kunnen vervangen door permanente en die propellortjes kunnen automatisch gaan. Dit zijn IN MIJN OGEN overbodige dingen en tekstboek voorbeelden van geforceerde gamepad functies.

En ik zeg niet dat ze komen of moeten komen. Ik zeg dat de Wii U het prima, al dan niet beter (door lagere prijs), overleeft zonder Gamepad.

[ Voor 9% gewijzigd door BlackMage op 27-12-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 11:37
Afgelopen kerstavond lag er bij ons thuis onder de kerstboom een Wii U met Nintendoland, Super Mario Bros. U, Mario Party U, Lego Undercover City en ZombiU. Eén groot succes tot nu toe!

Zelf wilde ik al graag een Wii U, maar het leek me ook erg leuk voor onze kinderen. En dat is gebleken. We zijn de afgelopen 2 dagen alleen maar bezig geweest met Lego Undercover City. Wat een leuk spel is dat zeg! Het is gewoon GTA5, maar dan voor kinderen en zonder de moord en doodslag (al kan je wel poppetjes overrijden). :)

In gezelschap vind ik het erg leuk om Nintendoland te doen. En Mario Bros U is ook gewoon erg leuk. En dan moeten we de andere spellen nog proberen. En zoals verwacht werken de Wiimotes van de Wii er keurig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Lego City Undercover staat dan ook bij één van de Gamekings in de top 10 van 2013. Ik weet alleen niet meer zeker wie het was en het kunnen er ook meerdere geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:17:

+ Verzamelen
+ Doorverkopen
- Discs wisselen

Ik heb er nog even over nagedacht. Ik zou het liefst zien dat Nintendo gaat werken met gamekeys/serienummers. De eigenaar van een geldig nummer kan het spel spelen. Als je het spel start dan controleert Nintendo of er niet al iemand speelt met dat nummer. Zo nee, dan kan je spelen. Zo ja dan kan je niet spelen. Als je het spel verlaat, geeft de Nintendo server het nummer weer vrij. Dus altijd maar 1 persoon tegelijk. Zowel bij online download als bij fysieke disc krijg je een nummer. De spellen zelf zijn op geen manier beveiligd tegen kopiëren. Dus je kunt bijvoorbeeld van en naar je Wii U kopiëren.

Dan maakt het niet meer uit of je een spel download of op disc koopt. Uitlenen, verkopen, backup, schijfjes wisselen is allemaal geen probleem. Vanuit Nintendo is er ook geen probleem. Massaal verspreiden van een nummer maakt het spel onspeelbaar, omdat de kans dat iemand anders er al mee speelt heel groot is (eventueel blokkeer je een nummer als je ontdekt dat er vanaf meer dan "20" apparaten mee gespeeld is o.i.d.). Op kleine schaal lijkt het op verkoop of uitleen van een schijf, wat nu ook mogelijk is. Nintendo heeft alleen wel een aantal grote servers nodig om telkens de controle uit te voeren, maar dat zal niet echt een probleem zijn, lijkt me. En de wii moet natuurlijk bij het opstarten van een spel online zijn (en bij voorkeur ook bij het verlaten van het spel, maar dat is niet per se nodig), maar dat is ook geen groot probleem, lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door KopjeThee op 28-12-2013 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KopjeThee schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:18:
[...]

Ik heb er nog even over nagedacht. Ik zou het liefst zien dat Nintendo gaat werken met gamekeys/serienummers. De eigenaar van een geldig nummer kan het spel spelen. Als je het spel start dan controleert Nintendo of er niet al iemand speelt met dat nummer. Zo nee, dan kan je spelen. Zo ja dan kan je niet spelen. Als je het spel verlaat, geeft de Nintendo server het nummer weer vrij. Dus altijd maar 1 persoon tegelijk. Zowel bij online download als bij fysieke disc krijg je een nummer. De spellen zelf zijn op geen manier beveiligd tegen kopiëren. Dus je kunt bijvoorbeeld van en naar je Wii U kopiëren.

Dan maakt het niet meer uit of je een spel download of op disc koopt. Uitlenen, verkopen, backup, schijfjes wisselen is allemaal geen probleem. Vanuit Nintendo is er ook geen probleem. Massaal verspreiden van een nummer maakt het spel onspeelbaar, omdat de kans dat iemand anders er al mee speelt heel groot is (eventueel blokkeer je een nummer als je ontdekt dat er vanaf meer dan "20" apparaten mee gespeeld is o.i.d.). Op kleine schaal lijkt het op verkoop of uitleen van een schijf, wat nu ook mogelijk is. Nintendo heeft alleen wel een aantal grote servers nodig om telkens de controle uit te voeren, maar dat zal niet echt een probleem zijn, lijkt me. En de wii moet natuurlijk bij het opstarten van een spel online zijn (en bij voorkeur ook bij het verlaten van het spel, maar dat is niet per se nodig), maar dat is ook geen groot probleem, lijkt me.
Een spelcomputer zal nooit uitlenen en doorverkopen makkelijker maken. Het best haalbare is als ze niet actief bezig gaan om het onmogelijk te maken, zoals Microsoft van plan was met de Xbox One voordat ze de nerdrage van het halve internet over zich heen kregen. De simpele reden is dat ze games willen verkopen. Als twee personen 1 spel delen dan zijn dat verloren inkomsten.

Digitale distributie is de toekomst. We hebben deze generatie nog mazzel, maar de volgende generatie zal vast geen fysieke media meer accepteren. Ik denk dat de 'consensus' zal zijn dat gekochte games aan een account hangen en een account kan op meerdere consoles actief zijn, maar niet meerdere keren het zelfde spel. Dan is het aan de consolefabrikant om nog wat extra vrijheid te geven zoals Microsoft van plan was (je kon accounts van familie aangeven en die konden jouw spellen spelen als je er niet zelf mee bezig was. Dit kan vorm krijgen in bijvoorbeeld spellen aan friends (die meer dan 30+ dagen je friend zijn) die bijv 24 uur je spel kunnen lenen. Maar dit zal altijd door individuele uitgevers beperkt kunnen worden, dus als EA weer een kutspel neerzet die je in 3 uur uit hebt dan zal die echt niet uitgeleend kunnen worden voor een dag. Doorverkopen etc zal niet ook meer gaan.

Ik ben persoonlijk ontzettend tegen deze methode. Het geeft de 'store' een monopolie. Ik jaag graag op koopjes en dat zal dan niet meer zomaar kunnen. Als het zo wordt als steam voor de PC heb ik er geen moeite mee (oude spellen voor een paar euro, bundels, 75% korting sales).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
BlackMage schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 02:05:
[...]
Als twee personen 1 spel delen dan zijn dat verloren inkomsten.
Dat zou natuurlijk een Brein-achtige drogredenatie zijn. Wie zegt dat persoon 2 het spel gekocht zou hebben? Misschien vindt de 2e persoon het spel wel zo leuk dat deze het spel juist ook koopt, terwijl deze het spel niet gekocht zou hebben als hij het spel niet van te voren geprobeerd had.

Maar ik vrees inderdaad ook dat dit soort redenaties uiteindelijk het onzalige eindbeeld bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KopjeThee schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:26:
[...]

Dat zou natuurlijk een Brein-achtige drogredenatie zijn. Wie zegt dat persoon 2 het spel gekocht zou hebben? Misschien vindt de 2e persoon het spel wel zo leuk dat deze het spel juist ook koopt, terwijl deze het spel niet gekocht zou hebben als hij het spel niet van te voren geprobeerd had.
Ik spreek nu voor mezelf.

Als ik een spel mag lenen totdat ik 'er mee klaar ben'* of in goede staat tweede hands kan kopen dan koop ik het niet meer nieuw. Ik voel me niet uniek in deze beredenering.

* Er zijn uitzonderingen, ik ben van kinds af aan fan van 'echte' Mario games, Mario Kart serie en de primaire Pokemon games en die zal ik hoe dan ook aanschaffen. Maar er is geen enkele andere serie games waar ik het zelfde voor voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is volgens mij die redenering (dat je probeert om doorverkoop enzo te voorkomen) die de game industrie momenteel hindert. Ik denk dat de mobiele markt een goede weg voorwaarts biedt. Content gekoppeld aan een account, (veel) lagere prijzen en digitale distributie.

Nintendo heeft ooit in een reactie op MS' anti-doorverkoop plannen gezegd dat als je betere software maakt mensen die niet wìllen verkopen. En ik denk dat ze daar zeker een punt hebben en voor veel van Nintendo's titels gaat dat ook op. Kijk maar naar de VC, daar wordt nog altijd betaald voor oude games.
Ik denk dan ook dat als je makkelijk bij andere mensen je games kunt spelen het sneller tot meer verkopen zal leiden, mits de prijs goed is. Kijk maar naar iTunes. Deze eerste fatsoenlijke digitale winkel die dankzij het gemak en de toenmalige lage prijs een groot succes is gebleken. Dat is mogelijk gemaakt doordat ze initieel met DRM werkte, maar later bleek dat dat niet hoefde en zijn de content owners van hun DRM eis afgestapt. Dat is de mijns inziens de weg die video en games nog moeten gaan. Als ik een lekker nummer hoor en ik kan met een simpele actie dat nummer kopen voor een euro dan is dat heel aantrekkelijk om te doen (al vind ik inmiddels een euro alweer best veel ;-) ). Dat kan voor games ook, als ik game als Rayman Legends voor laten we zeggen 15 euro kan kopen dan is dat een redelijke no-brainer. Maar ook onbekende (en slechtere) games zullen voor die prijs makkelijker gekocht worden. Het risico is immers lager. En uiteindelijk denk ik dat dit tot meer omzet zal leiden.

@KopjeThee, jouw serial idee is op zich prima, maar heeft 1 nadeel: je console moet altijd verbonden zijn met internet. En dat "always on" principe roept altijd weerstand op! Maar voor digital games lijkt het mij een puik plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De mobiele markt is niet alleen een stap achteruit, het is een gigantische stap de afgrond in. Even rondkijken op de spellen in de app store?
- Social media integratie. Je hoeft het spel niet leuk te vinden, je hoeft alleen maar aan je vrienden te laten zien hoe goed je er in bent! Of hoeveel geld je er tegen aan gooit voor extra levens natuurlijk.
- Opzettelijk trage gameplay. Waarom? Omdat je dingen kan kopen om het te versnellen.

Maar het grootste probleem met mobiele games is dat het ontzettend lucratief is. Waarom zou je investeren in een goed spel als je met 10% van het budget net zoveel kan verdienen? Het is ontzettend jammer, want er zijn genoeg mensen die in staat zijn om kwaliteitsspellen te maken hun tijd aan het verdoen met deze onzin.

De enige goede spellen voor telefoons en tablets zijn remakes of clones van oudere kwaliteitsgames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
KopjeThee schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:18:
[...]
Nintendo heeft alleen wel een aantal grote servers nodig om telkens de controle uit te voeren, maar dat zal niet echt een probleem zijn, lijkt me. En de wii moet natuurlijk bij het opstarten van een spel online zijn (en bij voorkeur ook bij het verlaten van het spel, maar dat is niet per se nodig), maar dat is ook geen groot probleem, lijkt me.
Als je bekijkt dat de eShop er na de kerst een dag of twee gewoon helemaal uit gelegen heeft, en afgaande op het feit dat de status van de eShop opvraagbaar is via een onderdeel van de Japanse site van Nintendo lijkt het erop dat het gehele online gebeuren van Nintendo via servers in Japan loopt, en dat er eigenlijk helemaal niet zoveel capaciteit is. Hoe verklaar je anders dat het inloggen door alle mensen die een WiiU/3DS hebben gekregen deze kerst, de eShop compleet platgooit? Die servers zullen dan wel degelijk een probleem kunnen zijn.

Daarnaast is het systeem dat jij voorstelt, wat mij betreft al per definitie geen optie voor een console, zeker geen Nintendo-console. Jouw systeem vereist in de praktijk een always-online situatie, want hoewel je lijkt te denken dat het niet-online zijn bij het verlaten geen issue zou moeten zijn, moet de server wel weten wanneer je niet meer speelt. En wat mij betreft moet een console ten alle tijden ook offline kunnen werken, en vooral bij Nintendo-consoles is dat belangrijk, want welke console nemen papa en mama nu mee op vakantie, de PS4, de XB1 of de WiiU?

Ik zie meer brood in een SteamWorks aanpak. De game wordt geleverd met een productcode. Die kun je koppelen aan je NNID (die overigens wel losgekoppeld dient te (kunnen) worden van je hardware, want dat gaat inderdaad nergens over), net als dat je een Steamkey aan je Steam-account kunt koppelen. Op het moment dat je dat doet, kun je de game desgewenst installeren op het interne geheugen of een externe HDD zodat je de schijf niet meer nodig hebt, maar kun je de game niet meer uitlenen/doorverkopen. Als je de code niet aan je NNID koppelt kan dat wel, maar dan kun je de game niet zonder de schijf spelen.
Op die manier is, als je de games op je schijf/SSD wilt zetten, een éénmalige online activering vereist (met daarna de mogelijkheid om, net als met Steam, in offline mode door te spelen), maar die is niet verplicht.

Enig probleem met dat scenario is dat het in principe mogelijk is om de game te installeren/koppelen, en dan de disc aan een ander te verkopen, dus dat zal ook niet gaan gebeuren. Dan zal het dus het huidige Steam-model worden, met eventueel de mogelijkheid om een code van je NNID los te koppelen, maar dan zit je weer met een online activering die verplicht is om je game aan de praat te krijgen, wat ook weer een drempel is voor veel gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou kunnen werken met een combinatie tussen koppelen aan Nintendo ID en Hardware ID. Hardware ID is een unieke code voor jouw console.

Je koopt een spel digitaal, deze wordt toegevoegd aan je Nintendo ID. Alle consoles die aangemeld zijn op dat Nintendo ID kunnen het spel downloaden en spelen. Mocht je twee consoles hebben, dan kan je niet op je tweede console tegelijkertijd het zelfde spel spelen. Dit is de standaard aanpak, hiervoor moet altijd een internetverbinding actief zijn.

Maar nu krijg je de optie om een gekocht spel van je Nintendo ID 'uit te lenen' aan je Hardware ID. Dit is in principe wat nu altijd gebeurd, maar dan is het optioneel en omkeerbaar. De console waaraan het spel gekoppeld is kan nu zonder online te gaan het spel spelen. Als je met je tweede console het spel probeert te spelen, ongeacht of die op de andere aan staat of niet, krijg je de melding dat het spel niet te spelen is. De console waar het spel aan uitgeleend is moet weer online komen om het spel 'terug te brengen'. Vanaf dat moment is het spel weer aan je Nintendo ID gekoppeld en kan elke console van je het spel spelen, mits de onlineverbinding er maar is natuurlijk. Dit kan je onbeperkt switchen.

In de systeemconfiguratie (en tijdens de installatie wizzard) komt een optie om de standaard variant te kiezen. Gekochte games zullen standaard deze instelling aannemen.

Mocht je een hele berg games aan 1 console hebben 'uitgeleend' en deze gaat stuk (je kan ze niet meer zelf terugbrengen), dan kan Nintendo de spellen weer vrijgeven. Maar dan wordt het Hardware ID van die console op een blacklist gezet. Hiermee kan de console niet meer gebruik maken van online diensten van welke aard dan ook. Probeert de console online te komen dan worden alsnog alle Hardware ID spellen verwijderd. Dit is om misbruik te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spellen zijn al gekoppeld aan je Nintendo ID, welke dan weer aan je Hardware ID gekoppeld is.

De beste oplossing is een system transfer optie zoals op de 3DS in te bouwen. Je kan dan eenvoudig je Nintendo ID aan een andere console koppelen. Waarbij je bronsysteem geformatteerd wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:37:
De mobiele markt is niet alleen een stap achteruit, het is een gigantische stap de afgrond in. Even rondkijken op de spellen in de app store?
- Social media integratie. Je hoeft het spel niet leuk te vinden, je hoeft alleen maar aan je vrienden te laten zien hoe goed je er in bent! Of hoeveel geld je er tegen aan gooit voor extra levens natuurlijk.
- Opzettelijk trage gameplay. Waarom? Omdat je dingen kan kopen om het te versnellen.

Maar het grootste probleem met mobiele games is dat het ontzettend lucratief is. Waarom zou je investeren in een goed spel als je met 10% van het budget net zoveel kan verdienen? Het is ontzettend jammer, want er zijn genoeg mensen die in staat zijn om kwaliteitsspellen te maken hun tijd aan het verdoen met deze onzin.

De enige goede spellen voor telefoons en tablets zijn remakes of clones van oudere kwaliteitsgames.
Nu heb je het over de games. Ik had het over het distributie en prijsmodel. Da games op de mobiele markt zijn idd drama, maar heeft het model niets mee te maken want er zijn ook goede voorbeelden zoals uiteraard Angry Birds, een prima game die na 3 jaar nog steeds (gratis) upgrades krijgt. Zonder een dergelijk model kun je ook waardeloze shovelware krijgen, kijk maar naar de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat snap ik, maar het prijsmodel van deze mobiele games is niet haalbaar zonder dat je een gigantische massa mensen erbij hebt (dmv social media integratie) en compensatie doormiddel van in-app purchases (en een trage of anders beperkte gameplay om dat aan te moedigen).

Maar er is een middenweg. Geen 55 euro per titel, maar ook geen 2 euro. Ergens tussen de 8 en 20 euro. Indiegames maken al een tijdje gebruik hiervan en denk dat het een mooi middenpunt is.

En wat betreft shovelware: In mijn ogen zijn die mobiele games geen shovelware, want er zit vaak wel leuke aangrijpende gameplay in. Het is echter jammer dat ze die gameplay verpesten om geld binnen te harken. Shovelware is gewoon waardeloos. Het is bedoeld voor de aller jongste gamers en is alleen mogelijk omdat de ouders van die gamers geen verstand hebben ervan. Oh dochtertje houdt van paarden, dan komt er zo'n paarden-aai spelletje van 50 euro in huis. Oh zoontje heeft nu Cars voor de 3e keer gezien, huppa Cars spelletje kopen. En misschien voldoet zo'n spel prima in die situatie, maar er wordt gewoon misbruik gemaakt van onwetendheid van de personen die het aanschaffen.

We worden als consument ontzettend beschermd in dit land. Als je online iets besteld heb je twee weken de tijd om het te proberen en als het niet bevalt dan mag je het terugsturen voor een restitutie. Dat allemaal om te compenseren voor het feit dat je van te voren niet het product hebt kunnen proberen. Maar met games is dat net zo, zelfs in de winkel. Het doosje van het spel zegt niets meer over het spel dan een afbeelding van een stofzuiger op een webshop. Maar toch hebben gamers deze bescherming niet en dat vind ik raar. Het argument over kopieën maken vind ik onzin. Zelfs als een console gehacked zou zijn zodat gekopieerde spellen geaccepteerd werden dan komen die kopieën wel ergens anders weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
BlackMage schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:13:
Dat snap ik, maar het prijsmodel van deze mobiele games is niet haalbaar zonder dat je een gigantische massa mensen erbij hebt (dmv social media integratie) en compensatie doormiddel van in-app purchases (en een trage of anders beperkte gameplay om dat aan te moedigen).

Maar er is een middenweg. Geen 55 euro per titel, maar ook geen 2 euro. Ergens tussen de 8 en 20 euro. Indiegames maken al een tijdje gebruik hiervan en denk dat het een mooi middenpunt is.

En wat betreft shovelware: In mijn ogen zijn die mobiele games geen shovelware, want er zit vaak wel leuke aangrijpende gameplay in. Het is echter jammer dat ze die gameplay verpesten om geld binnen te harken. Shovelware is gewoon waardeloos. Het is bedoeld voor de aller jongste gamers en is alleen mogelijk omdat de ouders van die gamers geen verstand hebben ervan. Oh dochtertje houdt van paarden, dan komt er zo'n paarden-aai spelletje van 50 euro in huis. Oh zoontje heeft nu Cars voor de 3e keer gezien, huppa Cars spelletje kopen. En misschien voldoet zo'n spel prima in die situatie, maar er wordt gewoon misbruik gemaakt van onwetendheid van de personen die het aanschaffen.

We worden als consument ontzettend beschermd in dit land. Als je online iets besteld heb je twee weken de tijd om het te proberen en als het niet bevalt dan mag je het terugsturen voor een restitutie. Dat allemaal om te compenseren voor het feit dat je van te voren niet het product hebt kunnen proberen. Maar met games is dat net zo, zelfs in de winkel. Het doosje van het spel zegt niets meer over het spel dan een afbeelding van een stofzuiger op een webshop. Maar toch hebben gamers deze bescherming niet en dat vind ik raar. Het argument over kopieën maken vind ik onzin. Zelfs als een console gehacked zou zijn zodat gekopieerde spellen geaccepteerd werden dan komen die kopieën wel ergens anders weg.
Ik denk dat er enorm misbruik gemaakt gaat worden van een terugbreng periode. Even een spel in een weekend uitspelen en weer terugsturen. Of bijvoorbeeld voor de wii een back-up maken en terugsturen. Een game heeft beperkte speeltijd. Een stofzuiger doe je jaren mee, dus om nou elke week een nieuwe te kopen en de oude terug te brengen.... Beetje veel moeite. Maar als je een game uitgespeeld hebt....

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik ook in het bezit van de Nintendo Wii U, ik ben altijd een xbox/pc gamer geweest.

Waar ik nu tegen aanloop is het volgende;

Ik heb een Nintendo ID aangemaakt, nu heeft een ieder hier is huis een eigen Mii. het ID is gekoppeld aan mijn Mii. Als ik nou een spel koop in de store, kan iemand anders hier is huis met zijn eigen Mii het spel spelen???

Ik heb geprobeerd mijn bestaande NintendoID te koppelen aan de Mii van mijn vrouw maar dat gaat dus niet, moet zij een eigen ID aanmaken en geldt dat ook voor de kids??

Moet ik ook nog een account aanmaken voor Nintendo club? Ik ben even de weg kwijt met het aantal accounts.

Voor de rest vind ik hem wat traag in de menu's, systeem update duurde ruim 45 min!! Maar het beeld is super en de controls viel mij ook niks tegen, gaan we zeker veel plezier mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

Goner

What can I do you for ?

Bij ons heeft iedereen een eigen account + Mii op de Wii U en ook een eigen Network ID. Alles op de Wii kan door iedereen gespeeld worden, zou niet eens weten hoe ik dat zou moeten afschermen ...

Can software purchased and downloaded by one user be shared with other users on the same console?
Yes. Software that has been purchased and downloaded can be used by all users created on a single Wii U console.

[ Voor 36% gewijzigd door Goner op 30-12-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frank1973 schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:05:
Ik ook in het bezit van de Nintendo Wii U, ik ben altijd een xbox/pc gamer geweest.

Waar ik nu tegen aanloop is het volgende;

Ik heb een Nintendo ID aangemaakt, nu heeft een ieder hier is huis een eigen Mii. het ID is gekoppeld aan mijn Mii. Als ik nou een spel koop in de store, kan iemand anders hier is huis met zijn eigen Mii het spel spelen???

Ik heb geprobeerd mijn bestaande NintendoID te koppelen aan de Mii van mijn vrouw maar dat gaat dus niet, moet zij een eigen ID aanmaken en geldt dat ook voor de kids??
Ja en ja. Je moet voor iedere solo speler een Nintendo ID + mii aanmaken. Voor de kids kan je dan ouderlijk toezicht instellen. Zodat zij bv. geen 18+ spellen kunnen spelen.
Moet ik ook nog een account aanmaken voor Nintendo club? Ik ben even de weg kwijt met het aantal accounts.
Club Nintendo is optioneel maar wel aan te raden, hiermee krijg je sterren voor je aankopen en dien je mee aan eventuele acties.
Voor de rest vind ik hem wat traag in de menu's, systeem update duurde ruim 45 min!! Maar het beeld is super en de controls viel mij ook niks tegen, gaan we zeker veel plezier mee hebben.
Die update maakt het een stuk sneller, en je kan updates ook in stanbystand downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Dus als ik het goed begrijp:

Ik heb voor mijzelf een Mii aangemaakt, die is gekoppeld met het Nintendo Netwerk tevens gekoppeld aan het Nintendo club.

Nu heeft mijn vrouw ook een Mii en mijn beide kids ook, maar die hebben geen Nintendo ID.

Kunnen deze dan ook niet online spelen als ze niet in bezit zijn van een Nintendo ID??

Volgende vraag: Het spel wat ik koop in de store kan dat alleen door mijn Mii gespeeld worden of door een ieder??

De sterren die ik heb kan een ieder daar gebruik van maken op onze console?

Vind het een beetje omslachtig zo, maar dat kan ook aan mij liggen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 07:10:
Spellen zijn al gekoppeld aan je Nintendo ID, welke dan weer aan je Hardware ID gekoppeld is.

De beste oplossing is een system transfer optie zoals op de 3DS in te bouwen. Je kan dan eenvoudig je Nintendo ID aan een andere console koppelen. Waarbij je bronsysteem geformatteerd wordt.
Dit is ook wel een optie, maar het is ook wel weer handig dat je die koppeling via de website kan aanpassen, en niet alleen maar via een app op de bronconsole.
Het idee dat ik daarbij heb is een defecte console - als je 3DS/WiiU de geest geeft kun je nu alleen de content overzetten naar een ander systeem als je dat via Nintendo doet (as in, contact opnemen en zij moeten dat dan regelen). Een optie om de hardware-ID op te vragen en, indien nodig, die dan via de website (inloggen op je account enz.) aan te passen zou daar een hoop hoofdpijn schelen.
Daarbij zou het dan wel handig zijn als de hardware-ID niet alleen maar via de software op te vragen zou zijn. Misschien gewoon het serienummer gebruiken (staat op een sticker op de behuizing), zodat je dat ID kan vinden zelfs als de hardware dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frank1973 schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:56:
Dus als ik het goed begrijp:

Ik heb voor mijzelf een Mii aangemaakt, die is gekoppeld met het Nintendo Netwerk tevens gekoppeld aan het Nintendo club.

Nu heeft mijn vrouw ook een Mii en mijn beide kids ook, maar die hebben geen Nintendo ID.

Kunnen deze dan ook niet online spelen als ze niet in bezit zijn van een Nintendo ID??
Niet met hun eigen Mii, iig. Online gamen is aan je NintendoID gekoppeld.
Volgende vraag: Het spel wat ik koop in de store kan dat alleen door mijn Mii gespeeld worden of door een ieder??
Door iedereen op dezelfde console.
De sterren die ik heb kan een ieder daar gebruik van maken op onze console?
Sterren kan alleen jij gebruiken in de Sterrencatalogus van Nintendo. Zie hun website ;)

Club Nintendo is het account op hun website, hierop registreer je je consoles en games. Dit bestaat al sinds de GameCube.
Vind het een beetje omslachtig zo, maar dat kan ook aan mij liggen.. :+
Het is best simpel. Je koppelt alles aan je Nintendo ID. :p koop je in de toekomst een 3DS, dan kan je direct met je eigen Nintendo ID aan de slag ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ok bedankt!! Ik ga me eens verdiepen in de Nintendo wereld..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er staan redelijk wat aanbiedingen in de eShop zie ik net. Met name Ubisoft is goed bezig. Rayman Legends voor €21, Assasin's Creed 3 of ZombiU voor €10.

Heb zelf Assasin's Creed 4 (€49) en Resident Evil Revelations (€25) opgepikt. Had namelijk net weer €10 bij Nintendo premium opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
http://uk.ign.com/article...hacked-to-stream-pc-games

Dit ziet er interessant uit. Als dit uiteindelijk goed gaat werken zou je gewoon pc games op de gamepad kunnen spelen. Ze geven bijna aan het einde van het filmpje een demo van de originele wind waker in dolphin naar de gamepad gestreamd.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Das niet echt nieuw (zie posts van mij ergens begin dit topic).. alleen dat zij het niet spoofen is wel nieuw.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Ik kwam een lijstje tegen met spellen die voor het eerste halfjaar 2014 op de rol staan. Geen idee of het compleet is. Maar goed: Welk spel hiervan ga je zeker kopen? Wat mij betreft zijn het Donkey Kong en Mario Kart. Ik ben benieuwd :) Let op: De links zijn om te stemmen, ze verwijzen niet naar informatie over het spel!

Poll: Welk spel koop je zeker?
Dr Luigi (15jan)
Donkey Kong Country: TF (21feb)
Pac-Man and the Ghostly Adv. (7mar)
Q.U.B.E. Director's Cut (q1)
Toxic Games (q1)
Teslagrad (q1)
Wooden Sen’SeY (q1)
Aban Hawkins & The 1000 Spikes (q1)
Unepic (q1)
Pier Solar and the Great Ar. (apr/q1)
Hello Kitty Kruisers (q1)
Scram Kitty and Buddy on Rails (q1)
Tengami (q1)
Shovel Knight (q1)
Armillo (q1)
Luv Me Buddies: Wonderland (q1)
Oddworld: New 'n' Tasty (q2)
Mario Kart 8 (spring/q2)
LEGO: The Hobbit (q2)
Watch Dogs (q2)
The Amazing Spider-Man 2 (juni)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=388844&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan je zo maar één keer stemmen. :P

Voor mij iig:
Dr. Luigi
Donkey Konk Country: TF.
Mario Kart 8

En Shovel Knight via Kickstarter.

En misschien, Watch_Dogs.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Mario Kart 8 wordt een directe koop. Watch dogs voor PS4. Donkey Kong wrs een keer in de aanbieding, same voor de nog komende Yoshi game.

En natuurlijk als directe koop Smash zodra deze verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:17
Mario Kart koop ik meteen en hetzelfde geldt hoogstwaarschijnlijk voor Smash Bros.
Watch Dogs laat ik van de recensies afhangen en Donkey Kong koop ik waarschijnlijk ook in de aanbieding. Geen idee of Bayonetta 2 het eerste halfjaar verschijnt, maar die lijkt me ook erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kart, Smash & Watch_Dogs zijn mijn must haves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mario Kart koop ik ook direct, Donkey Kong staat wel op mijn lijstje van "wil ik" maar zal ik niet direct kopen. Ik ben niet echt fan van DK dus wacht wel tot ik hem voor ~30 euro kan krijgen. Maar Nintendo games worden niet zo snel (lees: nooit) goedkoper. Dus zal ik moeten wachten op een MediaMarkt/Saturn actie maar die snappen nu ook dat 3 halen, 2 betalen wat anders is als 33% korting dus hebben ze hun webshop aangepast om dat te ondersteunen. Dus ik ga er niet vanuit dat ik DK op korte termijn zal hebben.

Andere titels die mij interesseren zijn Bayonetta 2 en die Monolith rpg. Maar ook voor deze ga ik niet meer betalen dan 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ow ja, die Monolith RPG. Die lijkt me ook wel wat. Heb Xenoblade chronicles ook nog liggen voor de Wii.
Hebbet druk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:23
Mario kart for sure, Donkey Kong en Smash Bros. toch ook wel en dan gaat het toch wel een beetje stil worden. Voornamelijk de U gekocht voor de Nintendo titels. Vooralsnog blijven Mario 3d en Lego Marvel Heroes hier nog even in de kast liggen voor een "tijdelijk" pinball virus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb momenteel Batman Origins, AC4, Rayman Legends, Deus Ex en RE:Revelations liggen... Toch meer leuks dan ik had gedacht ;-)

Maar Deus Ex gaat taaie worden. Hoor enorm veel goeds over de game, maar ik kan gewoon niet overweg met dual analog controls...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:53

Melkaz

Melkazar

Voor mij wordt het:

1. Mario Kart 8
2. Smash Bros (wordt vast niet Q1)
3. Bayonetta 2 (ook niet Q1)

Helaas wordt het voor mij daarna ook best stil..Maar dat wist ik van te voren doen ik de Wii U haalde en tot nu toe met de beide Mario Games en Rayman Origins al genoeg plezier gehad van de Wii U

stiekem hoopte ik nog wel op 3d parties om meer te doen met de tablet controller. Maar in 2011/2012 schreef ik de 3DS ook al bijna af en in 2013 was de 3DS mijn beste aankoop van het jaar!

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Mijn vrouw, schoonmoeder en schoonzusje hopen dat Animal Crossing ook (snel) naar de WII U komt. helaas is er (zover ik weet) nog niets over bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik ook nog steeds niet snap is dat Nintendo niet met een console versie van Pokemon komt. Die franchise is zo mateloos populair. Volgens mij leent het concept zich ook goed voor een MMO helemaal als ze 3DS en Console versies combineren.
Lijkt mij een potentiele goudmijn, maar Nintendo lijkt er maar niet aan te willen... Ben zelf overigens geen Pokemon fan maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 11:37
Deddiekoel schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:38:
Wat ik ook nog steeds niet snap is dat Nintendo niet met een console versie van Pokemon komt. Die franchise is zo mateloos populair. Volgens mij leent het concept zich ook goed voor een MMO helemaal als ze 3DS en Console versies combineren.
Lijkt mij een potentiele goudmijn, maar Nintendo lijkt er maar niet aan te willen... Ben zelf overigens geen Pokemon fan maar dat terzijde.
Dat begrijp ik ook niet. Zelf ben ik ook verre van een Pokemon fan, maar die fanbase is gigantisch. En die schreeuwen al een tijd om een next-gen open wereld Pokemon game. Wellicht wordt er in het diepste geheim aan gewerkt?

Voor mij is het overigens Mario Kart die ik wel hebben wil. Tot die tijd vermaak ik me prima met Lego City Undercover. Wat is dat toch een onverwacht geniaal spel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Gamefreak heeft vrij recent nog aangegeven niet te denken aan een mainline console omdat je daarmee niet langer direct tegen vrienden kunt battlen of met ze traden. Mqar eerst naar huis zal moeten, online gaan, etc.
Pagina: 1 ... 12 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic