Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:16:
[...]
En dat kan niet met gewoon de 3DS versie, want? Ik hoef ook niet perse een Pokémon RPG op de Wii U. Het is niet voor niets "Pocket Monsters".
Misschien een Stadium achtige game waarmee je alle 3DS / DS Pokémon games kan linken. Maar svp geen RPG, ik vond ze op de Cube al zo slecht.
Dit dus. Het zijn Pocket Monsters, en die horen niet op de console thuis. Het is ook pas sinds de laatste generatie consoles überhaupt mogelijk om cross-platform te werken (dus dezelfde game op de console én de handheld en de savegame uitwisselen, zie MH3U). In den beginne was het hele punt van de Pokémon games (ruilen/battles) ook alleen mogelijk als je bij anderen was (want kabeltje).
Nintendo is doorgaans nogal traditiegetrouw dus dat zullen ze niet snel laten vallen. Bovendien is Pokémon zo ongeveer dé grootste killer-app voor de handhelds, dat zullen ze ook niet willen ondermijnen door de games ook op consoles uit te geven.
Tenslotte zijn de eisen voor een console-game veel hoger dan voor de handhelds. Als er nu een Pokémon-RPG op de WiiU zou komen, dan verwacht je op zijn minst 1080p graphics, wat nu eenmaal meer kost om te ontwikkelen dan handheld-niveau graphics. Het heeft al zes generaties gekost voordat de serie überhaupt 3D ging, laat staan full-HD.
@Aaargh!
Voor zover ik weet gaat een AV-kabel ook geen surround sound opleveren, dus dan maakt het weer niet uit of je geluid vanaf de gamepad of uit de AV-kabel krijgt.
[
Voor 5% gewijzigd door
Seal64 op 03-01-2014 09:43
]