Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:00
ik heb liever dat ze hun tijd steken in kwaliteitsgames dan de zoveelste remake... Zie de zelda-reeks. Hoeveel remakes zijn daar wel niet van? Wind-waker, Ocarina of time etc allemaal remakes... Ik zie liever meer games dan nog meer remakes. Met dat soort bundels met games van vroeger ga je vooral oudere gamers aanspreken. En veel oudere casual gamers zijn over op Call of Duty en dergelijke.

Het idee van Virtual Console-games is wel leuk. Maar voor echte nostalgie (want dat probeer je te bereiken) sluit ik toch liever mijn NES nog eens aan ;)

Maarje hebt verder wel gelijk... Nintendo doet weinig, en hoopt op het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 11:37
Zou de Wii U dan het Waterloo worden voor Nintendo? Ik hoop het niet, maar dit zijn wel heel erg tegenvallende resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:13

Sagat

Is pappa x2!

Ik ben zelf juist voorstander van emulatie, je hebt geen last van hardware (zowel de console zelf, maar vooral ook controllers) die door ouderdom slecht werkt, of trage pal versies. (hrmm ok met de VC juist weer wel, wat dat betreft vind ik remakes wel fijn).

Alleen vind ik de prijzen te hoog. Als je nou ala netflix voor 8 of 10 per maand euro de hele vc zou mogen spelen zou ik direct lid worden (hmmmmmm ok, ik geef toe, ik ben een cheap bastard die momenteel weinig gamed, maar als ik meer tijd had zou ik het zeker doen, mijn illegale emulatie gebruik ik eigenlijk ook vrijwel nooit meer tegenwoordig in case you're wondering or condeming :P)

Maar zoals ik net al zei, ik denk dat met de oude toppers de VC best lucratief is voor Big N .
Dus zal nog wel even duren (misschien als playstation new echt goed gaat werken en populair wordt?).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08

Rhapsody

In Metal We Trust

Nintendo is gewoon veel te sloom geweest met het uitbrengen van goede games. Waarom kwam Mario Kart niet direct bij de launch? Of een nieuwe Donkey Kong?

Daar begrijp ik echt niets van.

Overigens ben ik wel happy met mijn Wii:U. Heb er achteraf gezien wel veel voor betaald, maar het is het me waard.

[ Voor 33% gewijzigd door Rhapsody op 17-01-2014 11:32 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

Sagat schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:19:
Tsja het maakt ze niet uit (na het succes van de wii kunnen misschien ook een beetje achterover leunen?) of de markt kids en daarnaast dus mario/Zelda fans is gewoon genoeg om van te kunnen leven? Jouw pack van mario is natuurlijk een geweldig idee, maar dat zijn natuurlijk wel de games die vaak gekocht worden voor de VC, en dus juist ook nog veel inkomsten?
Klopt, kost VC-inkomsten maar ik denk dat dat goedkoper zal zijn dan een price cut. Het moet ergens vandaan komen ;) Daarnaast staat het beter in de winkel. Vrolijker dan een steriele Wii-U doos en een price cut kan ook bij consumenten als een teken dat het niet goed gaat overkomen.
Waah schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:19:
ik heb liever dat ze hun tijd steken in kwaliteitsgames dan de zoveelste remake... Zie de zelda-reeks. Hoeveel remakes zijn daar wel niet van? Wind-waker, Ocarina of time etc allemaal remakes... Ik zie liever meer games dan nog meer remakes. Met dat soort bundels met games van vroeger ga je vooral oudere gamers aanspreken. En veel oudere casual gamers zijn over op Call of Duty en dergelijke.
Mee eens. Meest trieste voorbeeld was nog wel het 'vieren' van de verjaardag van Mario Bros door letterlijk de rom van Mario All-stars op een disc te gooien, met een boekje erbij in een doosje te gooien en voor 30 euro te verkopen. Come on :')

[ Voor 34% gewijzigd door The_Bird op 17-01-2014 11:42 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik snap de houding van Nintendo eigenlijk ook wel. Ze waren eind jaren 80/begin 90 heer en meester. Zijn verantwoordelijk voor het ontstaan van de Playstation (letterlijk hun eigen concurrentie gemaakt) en hebben de meest iconische characters gecreëerd. Ze hebben Sega zien verdwijnen en toen ze met de Wii volgens iedereen ten onder leken te gaan, bleek de Wii het succes te zijn kwa verkoop. Dus tja dan wordt je ook een beetje arrogant van denk ik.

Wat ze echter niet zien, is dat 99% van de mensen die een Wii hebben gekocht, het achteraf zagen als een gimmick en zonde geld. Hoeveel wii's staan er te verstoffen? Hier gaat het dan ook mis met de Wii U. Mensen stoten zich niet nogmaals aan dezelfde steen. Dat gecombineerd met een launch met weinig interessante titels, geen nieuwe mario-kart en nu pas een echt "nieuwe" mario-game (3D world) zijn ze rijkelijk laat.

Zelf vind ik het echt jammer, want local multiplayer/co-op lijkt uit te sterven dankzij de online shooters/gta V's. En juist samen op de bank gamen kan nu mooier dan ooit (een 40' tv is relatief goedkoop, waar ik vroeger James bond met 4 man speelde op een postzegel).

kom op ninty! get your act together!
The_Bird schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:32:
[...]
Mee eens. Meest trieste voorbeeld was nog wel het 'vieren' van de verjaardag van Mario Bros door letterlijk de rom van Mario All-stars op een disc te gooien, met een boekje erbij in een doosje te gooien en voor 30 euro te verkopen. Come on :')
En Mario All-Stars was ook al een collectie van alles wat op de NES al was geweest. als ze zo doorgaan hebben we bij de volgende console nog maar 3 games nodig: Mario Collection, Zelda Collection, MarioKart Collection

[ Voor 19% gewijzigd door Waah op 17-01-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

En dit is nog wel het ergste stuk uit het persbericht
Het bedrijf denkt nu 2,8 miljoen Wii U-spelcomputers te verkopen, tegen een eerder gestelde verwachting van 9 miljoen. De eerste zes maanden van fiscaal 2013 werden wereldwijd 460.000 exemplaren van de Wii U verkocht.
Het fiscale jaar loopt van 1 April tot en met 31 Maart in Japan. Dit betekent dat er in de maanden April-September 460.000 Wii U's verkocht zijn. Dat betekent dat ze denken dat er in de maanden Oktober-Maart ca 5 keer zoveel Wii U's verkocht worden (4,6*5=23) als in de periode daarvoor ondanks de release van xe X0 en Ps4. Waanbeeld.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:23
Niet echt, Nintendo heeft te maken met seasonality, waarbij er in de maanden november en december de meeste producten worden verkocht.

Echter zouden ze dus op dit moment moeten weten wat echt haalbaar is, vandaar ook het persbericht in januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo is zeker nog niet in de problemen. Ze hebben een leuke bakrekening en volgens mij beperkt de 3DS momenteel nog wel de schade. En je moet Nintendo zeker nog niet afschrijven.

Maar mijns inziens hebben ze rare dingen gedaan met de Wii. Ding werd een ongekend commercieel succes, maar zoals iemand al zei is op een gegeven moment omgeslagen naar iets slechts. Dit kwam mijns inziens door de enorme hoeveelheid shovelware op het systeem en het gebrek aan fatsoenlijke games om tegenwicht te bieden. En aan dit laatste is Nintendo zelf schuld. Zijn hebben tijdens de laatste 2 jaar van de Wii nog maar weinig zelf uitgebracht. Ja, daar zaten Zelda en DKR tussen maar het was gewoon te weinig. Als je nu kijkt naar Sony dan lijkt die het momenteel goed voor mekaar te hebben. Op de PS3 zijn dit jaar nog enorm veel toppers uit gekomen en voor de PS4 lijken ze goede beslissingen te maken met indie support en geen regios etc. Nintendo heeft dit dus niet gedaan en heeft de Wii gewoon dood laten bloeden.
De WiiU had 2 jaar eerder uit moeten komen om indruk te kunnen maken. Nu lijkt het erop dat het too little too late is. Want met die 2 jaar "pauze" had ik (veel) meer games verwacht. Als ze afgelopen (en eerder in het jaar) Kart, Fit, Smash & DKR hadden uitgebracht (en Pikmin 3 bij launch) dan had het er mogelijk anders uit gezien.
Maar je weet het nooit met Nintendo de 3DS moest ook op stoom komen. Maar zonder snel met veel te komen gaat het heeeeeel moeilijk worden.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 12:18

Goner

What can I do you for ?

Bootje schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:46:
En Asassins Creed 3 voor maar 10 euro. Ik heb nog geen enkele van die AC's ooit gespeeld, dus voor 10 euro ga ik dat maar eens proberen denk ik.
Verwacht geen explosie van actie ! :+
Deze AC is IMHO de "traagste" die ik gespeeld heb, maar wel erg leuk/onderhoudend om te spelen. En er komt op een gegeven moment actie genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 17-01-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Goner schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:11:
[...]
Verwacht geen explosie van actie ! :+
Deze AC is IMHO de "traagste" die ik gespeeld heb, maar wel erg leuk/onderhoudend om te spelen. En er komt op een gegeven moment actie genoeg.
Ik merk het wel. Voor 10 euro vond ik het een leuke aanvulling op de verzameling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo heeft de release van de WiiU een beetje ongelukkig getimed. Bij release wist iedereen al dat er heel binnenkort een nieuwe generatie consoles zou komen. Wat ga je dan doen? Juist, wachten totdat alles bekend is. En nu gaat alle aandacht naar de nieuwste consoles en de WiiU behoort tot de 'currentgen'. Als ze de WiiU nu hadden uitgebracht dan was het verhaal weer heel anders, zijn genoeg mensen die de hoge prijs van de PS4/XBone een nadeel vinden. Ook zijn er genoeg die nu denken van, meh leuk die super graphics maar de spellen worden er toch niet leuker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Helemaal met je eens BlackMage. Maar het aantal must-haves is in mijn ogen niet erg hoog. Zelfs zo lang na de release. Heb het idee dat ze snel de Wii U op de markt hebben gezet, gehoopt hadden dat door de grote voorsprong ze veel zouden verkopen (ps3 vs Xbox 360 verhaal). Maar zonder games verkoop je niet veel...

nu zijn er misschien 5 a 6 echte must-haves... (Mario Bros U, Mario 3D World, en voor de liefhebbers van de verschillende genres: Pikmin, Rayman, Lego) De rest is beter op andere consoles, remakes of gewoon oud (mass effect 3? really?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobje99
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 14:25
Dat artikel van zo net... de reacties van de meeste tweakers... Waarom heeft iedereen zo'n hekel aan nintendo en/of de Wii U? Iedereen (nee, niet iedereen) zit te popelen om de Wii U een flop te noemen.

Terwijl.. ik ben echt heel blij met mijn aankoop van de Wii U. Weinig mensen snappen de meerwaarde van een game op de bank (of op bed) spelen op de gamepad, terwijl je TV iets anders aan 't doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:42
BlackMage schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:26:
Nintendo heeft de release van de WiiU een beetje ongelukkig getimed. Bij release wist iedereen al dat er heel binnenkort een nieuwe generatie consoles zou komen. Wat ga je dan doen? Juist, wachten totdat alles bekend is. En nu gaat alle aandacht naar de nieuwste consoles en de WiiU behoort tot de 'currentgen'. Als ze de WiiU nu hadden uitgebracht dan was het verhaal weer heel anders, zijn genoeg mensen die de hoge prijs van de PS4/XBone een nadeel vinden. Ook zijn er genoeg die nu denken van, meh leuk die super graphics maar de spellen worden er toch niet leuker van.
De release periode van de Wii U is een zekere gok geweest. Waarbij het de vraag is, welke richting dit uit zal gaan op zo'n moment. Kijken we naar de vorige generatie echter, dan is echter niet alles van wat je zegt direct voor de hand liggend.

Release dates previous gen:
Wii: December 2006
PS3: November 2006
Xbox 360: November 2005

Ondanks dat de Xbox 360 een jaar eerder uitgebracht was, en aanvankelijk ook niet altijd als next-gen bestempeld werd. Is dat toch gewoon in vergetelheid geraakt. De Wii U zal zo over 2 jaar ook niet gezien worden als previous gen, maar gewoon als de hedendaagse current gen (PS4, Xbox One, Wii U) beschouwd worden.

De xbox 360 sales in het eerste jaar vielen tegen. In een 12-month period had de xbox 360 5.9 miljoen exemplaren verkocht. In de 1e 3 jaar had de xbox 360 zelfs nog maar 13.5 miljoen exemplaren verkocht. Nu zo'n 5 jaar na die getallen, zit de xbox 360 op 80 miljoen.

De Wii U zit qua 1e cijfers in een vergelijkbaar schuitje als de xbox 360 destijds. De geschatte verkoopaantallen van de Wii U tot eind 2013 liggen op 5.3 miljoen in totaal. Waarbij het aardig in de buurt komt van de 5.9 miljoen van de 360 destijds.

Ook qua hardware is de 360 lange tijd als inferieur gezien ten opzichte van bijv. de PS3, en daartoe afgeschreven door veel gamers in de 1e jaren.

Echter is niets van dat uiteindelijk een doodsvonnis voor de xbox 360 gebleken. En ook niets van dit alles hoeft een doodsvonnis voor de Wii U te bekeken. Goede marketing, sterke first party support en toenemende third party support en er kan nog van alles gebeuren.
Waah schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:37:
Helemaal met je eens BlackMage. Maar het aantal must-haves is in mijn ogen niet erg hoog. Zelfs zo lang na de release. Heb het idee dat ze snel de Wii U op de markt hebben gezet, gehoopt hadden dat door de grote voorsprong ze veel zouden verkopen (ps3 vs Xbox 360 verhaal). Maar zonder games verkoop je niet veel...

nu zijn er misschien 5 a 6 echte must-haves... (Mario Bros U, Mario 3D World, en voor de liefhebbers van de verschillende genres: Pikmin, Rayman, Lego) De rest is beter op andere consoles, remakes of gewoon oud (mass effect 3? really?)
Qua must-haves zijn 5 à 6 games toch eigenlijk behoorlijk wat titels. Niet gek veel anders dan de must-haves op welk platform dan ook.

Wat zijn bijv. de PS3 must-haves in 2013 geweest? Naar mijn idee GTA V, The last of us, Bioshock: infinite, God of war: ascension en Beyond: two souls.

Daarnaast is er een legio aan jaarlijkse releases, en enkele interessante mentions uitgekomen, maar allen nu niet bepaald must-haves.

[ Voor 19% gewijzigd door psychodude op 17-01-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bobje99 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:52:
Dat artikel van zo net... de reacties van de meeste tweakers... Waarom heeft iedereen zo'n hekel aan nintendo en/of de Wii U? Iedereen (nee, niet iedereen) zit te popelen om de Wii U een flop te noemen.

Terwijl.. ik ben echt heel blij met mijn aankoop van de Wii U. Weinig mensen snappen de meerwaarde van een game op de bank (of op bed) spelen op de gamepad, terwijl je TV iets anders aan 't doen is.
Ik zit zeker niet te springen om de WiiU een flop te noemen. Maar als het zo slecht gaat met een console is de kans reëel dat er (nog) minder games op uitkomen en dat zou ik liever niet zien want ook ik ben heel tevreden met mijn WiiU.

Ik denk wel dat het aanbod van de WiiU onderschat wordt. Persoonlijk vind ik namelijk dat de WiiU een mooie en vooral diverse collectie aan games heeft met een hoge kwaliteit. Als ik naar de andere consoles kijk is het vooral shooters en racers. Daarvan zijn er ook een paar op de WiiU maar de WiiU biedt toch wat meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Die Iwata moet gewoon weg.

[ Voor 97% gewijzigd door The_Bird op 17-01-2014 14:24 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
Wie moet Iwata vervangen volgens jou?

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

jorisderoo schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:27:
[...]

Wie moet Iwata vervangen volgens jou?
Iemand die het bedrijf de goede kant op kan sturen. Als je van een winstverwachting van +55 miljoen naar -25 miljoen gaat dan doe je duidelijk iets verkeerd. Hij is de baas, verantwoordelijk dus. Als je ziet wat Nintendo de afgelopen jaren heeft uitgebracht dan is het om te huilen. Mario Kart had al uit moeten zijn bijv. Mario 3D World had een launchtitel moeten zijn. Ipv daarvan komen er games als Pikmin en Wonderful 101 waar geen hond op zit te wachten, zo blijkt uit de verkoopcijfers.

Daarnaast, de algemene richting met slappe hardware, regiolocks, een online systeem dat werkelijk een lachertje is en te weinig initiatief om 3rd parties naar jouw console te krijgen....zorgt allemaal voor een neerwaartse spiraal.

[ Voor 14% gewijzigd door The_Bird op 17-01-2014 14:36 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
The_Bird schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:33:
[...]

Iemand die het bedrijf de goede kant op kan sturen. Als je van een winstverwachting van +55 miljoen naar -25 miljoen gaat dan doe je duidelijk iets verkeerd. Hij is de baas, verantwoordelijk dus. Als je ziet wat Nintendo de afgelopen jaren heeft uitgebracht dan is het om te huilen. Mario Kart had al uit moeten zijn bijv. Mario 3D World had een launchtitel moeten zijn. Ipv daarvan komen er games als Pikmin en Wonderful 101 waar geen hond op zit te wachten, zo blijkt uit de verkoopcijfers.

Daarnaast, de algemene richting met slappe hardware, regiolocks, een online systeem dat werkelijk een lachertje is en te weinig initiatief om 3rd parties naar jouw console te krijgen....zorgt allemaal voor een neerwaartse spiraal.
Persoonlijk denk ik niet dat Iwata snel zal vertrekken. Nintendo is een bedrijf met een geheel andere insteek dan bijv. Microsoft of Sony.

In het geval van Microsoft of Sony is de console slechts een onderdeel van het geheel. Wordt er niet geleverd, dan zal druk van bovenaf wel een reorganisatie tot gevolg hebben. In het geval van Nintendo is er niets van bovenaf. Nintendo is Nintendo, een bedrijf welk al meer dan 100 jaar entertainment verzorgd naar hun eigen concept.

En eigenlijk in de gehele geschiedenis van Nintendo, heeft Nintendo zich met hun producten eigenlijk nooit zozeer aangepast naar wat de concurrentie doet.

De vraag is overigens ook, wordt iemand daar beter van? Wordt iemand er beter van als er nog een 3e kloon console op de markt komt? Voor wat betreft de PS en Xbox consoles is één van de twee eigenlijk vrijwel altijd al overbodig namelijk. Exclusives zijn bijzonder zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik denk dat het goed is dat Nintendo zich onderscheid t.o.v. van Microsoft en Sony. Persoonlijk heb ik de WiiU ook enkel aangeschaft voor de first-party titels. Dit soort spellen zijn namelijk echt niet (in die kwaliteit) te vinden op een ander platform.

Wel denk ik dat Nintendo moet gaan nadenken over het soort producten wat ze op de markt zetten. Klaarblijkelijk maken ze nu (qua verkopen) een shift naar handhelds. Om consumenten succesvol weer terug te trekken naar de consoles zullen ze toch meer ondersteuning moeten gaan bieden voor grotere franchises en dus zich meer gaan meten met de hardware van de concurrenten. Om dat te combineren met de klassieke Nintendo titels lijkt me vrij moeilijk.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 12:18

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Dxta schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:03:
Ik denk dat het goed is dat Nintendo zich onderscheid t.o.v. van Microsoft en Sony. Persoonlijk heb ik de WiiU ook enkel aangeschaft voor de first-party titels. Dit soort spellen zijn namelijk echt niet (in die kwaliteit) te vinden op een ander platform.

Wel denk ik dat Nintendo moet gaan nadenken over het soort producten wat ze op de markt zetten. Klaarblijkelijk maken ze nu (qua verkopen) een shift naar handhelds. Om consumenten succesvol weer terug te trekken naar de consoles zullen ze toch meer ondersteuning moeten gaan bieden voor grotere franchises en dus zich meer gaan meten met de hardware van de concurrenten. Om dat te combineren met de klassieke Nintendo titels lijkt me vrij moeilijk.
Des te sterker de hardware, des te makkelijker het juist wordt om te combineren met klassieke Nintendo titels.

Maar veel van dat gaat ook totaal in tegen de gehele Nintendo mentality. Nintendo maakt producten voor van jong tot oud, iets wat je zonder problemen kwijt kunt in de huiskamer. En daarin is de Wii U een prima stukje techniek. Het is stil, je kunt vrolijk door blijven spelen op de gamepad als anderen met iets anders bezig zijn of kijken en de games erop zijn leuk en uitdagend voor alle leeftijden.

De PS4 bijv. is dat niet. Het is alles behalve stil. Remote play is slechts optioneel, dus velen zullen gebonden zijn aan de TV omdat ze toch geen vita hebben. Daarnaast is het aanbod van games qua meerendeel eigenlijk voornamelijk gericht op een ouder publiek.

En de xbox one? Tsja, same as PS4. Enkel een ander doosje. Het zou een gemis zijn indien Nintendo zijn iealen daarin achterwege laat. Aangezien Nintendo qua besturing altijd al een beetje bijzonder is geweest, zal het voor hun ook minder interessant zijn om bijv. over te gaan tot enkel software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik vind het jammer voor Nintendo dat de verkoopcijfers wat tegenvallen. Voor mij maakt dat de Wii U natuurlijk niet meer of minder leuk. Nintendo maakt volgens mij geweldige games. Ik hoop dat ze dat nog lang kunnen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mario World 3D is beter dan al games die de afgelopen 5 jaar op de PS3/XBOX 360 zijn uitgekomen. 11/10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:04:
Mario World 3D is beter dan al games die de afgelopen 5 jaar op de PS3/XBOX 360 zijn uitgekomen. 11/10!
Dan heb je denk ik wel heel weinig games op de andere 2 platformen gespeeld. Maar goed, ik heb ook een hekel aan Mario spellen. Vond ZombiiU een stuk leuker en origineler.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De gaming markt is volgens mij echt bikkelhard. En volgens mij is Nintendo de enige die nog 'normaal' zaken doet in die markt. MS en Sony hebben grotere doelen voor ogen (het overnemen van huiskamer enzo) en zet daar hun aanzienlijke middelen voor in. Ik heb dit vast al eens vaker aangehaald maar de originele XBox heeft MS uiteindelijk 5 Miljard gekost.
Die houding van Sony/MS vertaald zich in het verkopen van hardware onder de kostprijs (hoewel Nintendo nu ook is gedwongen dat te doen) en 3rd parties geld toestoppen om maar op je console te ontwikkelen. Allemaal zaken die Nintendo niet wil (en waarschijnlijk kan) doen. Nintendo maakt een platform en vraagt royalties aan iedereen die ervoor developt.
Vergeet verder niet dat op gaming gebied Nintendo nog steeds trendsetter is. De Wii heeft MS & Sony gedwongen tot de Move en Kinect (maar met minder succes). En ook nu heeft Nintendo MS & Sony gedwongen om te reageren op remote play (al ben ik benieuwd of dat gaat aanslaan bij hen).
Denk dat Nintendo's grootste probleem is dat het grootste deel van de markt schijnbaar andere genres prefereert dan hun genres of te onbekend is met de Nintendo genres. Een nieuwe Mario game heeft gewoon niet meer de impact die het had, hoewel de games nog steeds ijzersterk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk, als ik even ontzettend egoïstisch mag zijn.... Ik ben tevreden over mijn WiiU, de spellen die er nu zijn en wat er nog in de pijplijn zit. Ik ben heb er voordeel bij als de WiiU faalt, want dan zal Nintendo wellicht sneller met een nieuwe console komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wii sports hd de moeite waard voor tennis en bowlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:16:
Is wii sports hd de moeite waard voor tennis en bowlen?
Als je nog nooit Wii Sports hebt gespeeld zou ik zeggen van wel. Ik ben zelf fan dus ik heb ze alledrie inmiddels. Maar de online component is redelijk laggy dus ik zou Tennis daarvoor niet direct aanraden (zie mijn review hier, bowling en Golf moet ik nog afmaken).
Maar je kunt voor 1 of 2 euro een dag alle sporten spelen. Volgens mij is de eerste keer zelfs gratis. Dus kun je zelf kijken of het bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Mensen, wie kan mij precies vertellen hoe het zit met de gedownloade content (bijv. Zelda bij zo'n Wii U bundle) als je zo'n Wii U 2e hands koopt ?

Kan me voorstellen dat men heeft moeten registreren met een account (en een email adres en alles) en dat dan de download game daaraan gekoppeld is .... En als je dus zelf iets wilt downloaden dat niet meer gaat omdat je dan andermans account moet gebruiken, of je gewoon alles opnieuw insteld en dus de game kwijt bent ...

Of is er nog hoop ? Wie het weet mag het zeggen !
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Laatst online: 12-10 16:20

Emiel1984

Made in NL

@Bomberman71
Een nieuwe user aanmaken op de WiiU ?
Zolang de content aanwezig is kan deze door andere 'gebruikers' ook gespeeld worden op dezelfde console.
http://www.nintendo.co.uk...d-content-Q-A-672044.html

Volgens mij kan je geen gedownloade content overnemen\verkopen. Dat is ook de voornaamste reden dat ik nog altijd geen games koop in de eshops van consoles.
Users will not be able to sell the content and games they purchase on the Wii U eShop.
Bron: http://wiiudaily.com/wii-u-eshop/

[ Voor 9% gewijzigd door Emiel1984 op 18-01-2014 17:49 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
@Emiel

Dank je ! Duidelijk dus.
Ik heb het liefst ook gewoon fysieke games maar bepaalde modellen (bundle) komen met download games, en om diezelfde game dan weer los te kopen vind ik iets te veel van het goede.

Maar eh, je heb dus helemaal geen account nodig op de Wii U vwb het gebruiken van de Wii U of voor het downloaden van updates of DLC ?
Kan me voorstellen dat ik straks dus een game koop en dat er patches zijn, kan je die dan gewoon downloaden (zonder een specifiel account) net als op de Wii ?

Op de PS3 en X360 moet je ingelogd zijn op het netwerk van de store voor welke patch/update/dlc/demo of download dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Vond deze link van begin vorig jaar.
The data is bound to the console, not the account, in other words. Moreover every account on that console has access to the data.

So even though the previous owner had wiped his account, he hadn't - because he couldn't - wipe access to the games he'd installed on that console. Each was still available for download, which DSN2K promptly did.
bron: http://www.escapistmagazi...ith-Previous-Owners-Games

Ik denk dat even contact op moet nemen met Nintendo om na te gaan of deze feature er nog in zit. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Emiel1984 op 18-01-2014 18:28 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Dank je !
Ja, precies. Iets wat ze met een update dan ff snel eruit halen .......
We gaan het zien. Heb als het goed is volgende week zo'n Machine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Ik ben ook erg tevreden met mijn Wii U. De kinderen vinden het daarnaast ook erg leuk. Onze zoon heeft zelf voor de Skylanders Giants gespaard en die zit dat nu vaak te spelen en dan is het inderdaad verdomd handig dat hij dit op de gamepad kan doen en dat ook de gewone tv aan kan. Daarnaast is het gewoon een hartstikke leuk spel voor kinderen.

Lego City werd sowieso al veel gespeeld en zelf heb ik Zombi U en Assassins Creed om te spelen. En als we met meerdere mensen zijn hebben we Nintendoland en Mario Party. Die staan garant voor de nodige uurtjes lachen met vrienden.

Ik vind de Wii U een bijzonder (mooi) apparaat en ben erg blij hem (via marktplaats) gekocht te hebben. Ik heb er dus ook niet 300 euro voor betaald. Want dat vond ik eigenlijk wat te duur, maar hem uiteindelijk wel waard.

De beschikbare games vind ik wel wat tegenvallen, maar nu met Mario 3d World en straks wellicht een nieuwe Zelda game en Mario kart zit er nog genoeg in de pijplijn.

De beste spellen van dit moment / vorig jaar blijven echter wel nog steeds GTA5 en the Last of Us (PS3). Daar heb ik me het meest mee vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 22:40
Ik ben vooral mijn kinderen aan het kijken voor de Wii-U. (en afhankelijk van de controllers ook voor mijzelf (zolang een platform spel maar niet met een Wii Remote Motion gespeeld hoeft te worden))
1)
Een van mijn grootste zorgen blijven de schijfjes, hoe kinderbestendig zijn deze. (uiteraard doen mijn kinderen zeer voorzichtig met DVDs maar zodra er en vrienje langskomt is de opvoeding verdwenen)
2)
Orginele Wii spellen: volgens de openingspost worden ze mogelijk iets scherper.
Zien de Wii spellen er redelijk uit op een HD tv? Ik zou dan afhankelijk van de omgang met de schijfjes Wii versies voor hun kunnen kopen aangezien ze het verschill bij normale digitale tv en HD niet belangrijk genoeg vinden om deze op HD te zetten.
3)
Is er een officiele manier om de Wii-U spellen op een HD te zetten (backup) waarbij periodiek om de orginele schijf gevraagd wordt? Downloaden van spellen vind ik positief alleen het niet door kunnen verkopen een NO Go. (ik vraag dus niet om de gesimuleerde wii mode warvan ik heb begrepen dat deze bestaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
W.Wonderland schreef op maandag 20 januari 2014 @ 00:15:
Ik ben vooral mijn kinderen aan het kijken voor de Wii-U. (en afhankelijk van de controllers ook voor mijzelf (zolang een platform spel maar niet met een Wii Remote Motion gespeeld hoeft te worden))
1)
Een van mijn grootste zorgen blijven de schijfjes, hoe kinderbestendig zijn deze. (uiteraard doen mijn kinderen zeer voorzichtig met DVDs maar zodra er en vrienje langskomt is de opvoeding verdwenen)
Het zijn natuurlijk nog altijd optische discs. Maar er zit wel een beschermende laag over de discs.
2)
Orginele Wii spellen: volgens de openingspost worden ze mogelijk iets scherper.
Zien de Wii spellen er redelijk uit op een HD tv? Ik zou dan afhankelijk van de omgang met de schijfjes Wii versies voor hun kunnen kopen aangezien ze het verschill bij normale digitale tv en HD niet belangrijk genoeg vinden om deze op HD te zetten.
Dat verschilt heel veel per spel. Super Mario Galaxy (2) zien er erg goed uit, maar bv The Legend of Zelda Skyward Sword weer niet. Vooral omdat het laatste spel (naar mijn idee) te veel van de Wii vraagt. Nintendo had er slimmer aan gedaan om daar een Wii U launch titel van te maken.

Het ziet er scherper uit, maar dat heeft ook nadelen. (Scherpe randen bv)
3)
Is er een officiele manier om de Wii-U spellen op een HD te zetten (backup) waarbij periodiek om de orginele schijf gevraagd wordt? Downloaden van spellen vind ik positief alleen het niet door kunnen verkopen een NO Go. (ik vraag dus niet om de gesimuleerde wii mode warvan ik heb begrepen dat deze bestaat)
Enkel aankopen in de eShop kan je op de HDD zetten. Alleen die kan je niet doorverkopen, maar dat is gebruikelijk met digitale aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of spellen van de Wii er beter uit zien is afhankelijk van je TV en eigen voorkeur.

Wat Sanderev66 al zei: alles is scherper. Dat komt omdat er nu een digitale verbinding tussen de tv en de console is en er dus geen storing meer in het signaal ontstaat. Deze storing heeft echter ook een positief effect omdat het de scherpe randjes wazig maakt. Of je dit prettig vindt is heel erg aan jezelf. Je moet niet vergeten dat de Wii voor zijn tijd (10 jaar geleden!) al erg matige graphics heeft (lees: het verschil tussen de Wii en de Gamecube was erg klein), dit wordt alleen maar duidelijker als je 'perfect' beeld hebt.

Maar de ervaring ervan is ook heel erg afhankelijk van de TV die je gebruikt. Veel moderne (grotere) tv's gaan ronduit slecht om met analoge signalen. Dan gaat het van "gratis anti-aliasing (manier om scherpe randjes vloeiend te maken)" naar "er heeft iemand over het scherm gekotst". Daar komt nog bij dat zulke tv's denken dat je analoge aansluitingen geen breedbeeld zijn en gaan dus ouwehoeren met de beeldverhouding. Die moet je telkens weer 'goed' zetten, erg vervelend.

Dit zijn overgens mijn eigen ervaringen/meningen met de Wii (of welke analoge console dan ook) op mijn nieuwe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BlackMage schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:21:
Of spellen van de Wii er beter uit zien is afhankelijk van je TV en eigen voorkeur.
[...]
Wel jammer dat Nintendo verzuimd heeft om in de Wii U een feature op te nemen dat de Dolphin Wii Emulator wel kan: het renderen van Wii games in een hogere resolutie dan op de Wii zelf gebeurde en met anti-aliasing en anisotropische filtering. Nintendo zou er goed aan doen dat alsnog te implementeren in een nieuwe firmware-versie voor de Wii U.

[ Voor 31% gewijzigd door BamSlam_ op 20-01-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
W.Wonderland schreef op maandag 20 januari 2014 @ 00:15:
3)
Geen officiele manier helaas. Je kunt de Wii-U in wii modus hacken en op die manier backups spelen vanaf een harde schijf (moet je wel de originele disc in je bezit hebben, anders is het weer illegaal :P ). Dit werkt alleen voor Wii games. Je kunt dan met speciale programma's op de wii de discs kopieren naar een harde schijf en dan vanaf de harde schijf afspelen.

[ Voor 9% gewijzigd door jorisderoo op 20-01-2014 13:32 ]

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BamSlam_ schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:35:
[...]

Wel jammer dat Nintendo verzuimd heeft om in de Wii U een feature op te nemen dat de Dolphin Wii Emulator wel kan: het renderen van Wii games in een hogere resolutie dan op de Wii zelf gebeurde en met anti-aliasing en anisotropische filtering. Nintendo zou er goed aan doen dat alsnog te implementeren in een nieuwe firmware-versie voor de Wii U.

[video]
Zover ik weet wordt de Wii niet geemuleerd en zit er gewoon Wii hardware in de Wii U die aangesproken wordt zodra de Wii modus actief wordt. Daardoor is het ook niet mogelijk om de Gamepad of Pro controllers te gebruiken als input bij Wii games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ja, de Wii U stuurt wel de Wii mode in 1080p uit (enkel is het nog wel gewoon 480p opgerekt tot 1080p). Dus ook moderne TVs hebben daar weinig problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:47:
[...]

Maar ja, de Wii U stuurt wel de Wii mode in 1080p uit (enkel is het nog wel gewoon 480p opgerekt tot 1080p). Dus ook moderne TVs hebben daar weinig problemen mee.
Ja dat zeg ik, dat heeft de oude Wii niet. Dus als je een moderne TV hebt (die moeite heeft met analoge signalen) zal een WiiU beter zijn voor Wii games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 07:30
[...]

Mario Kart had al uit moeten zijn bijv. Mario 3D World had een launchtitel moeten zijn. Ipv daarvan komen er games als Pikmin en Wonderful 101 waar geen hond op zit te wachten, zo blijkt uit de verkoopcijfers.
Tja, en dan komt Nintendo de volgende keer met een nieuwe console, en dan plempen ze dat ding vanaf de launch vol met de verkoopklappers zoals een Mario platformer, een nieuwe Zelda, een Metroid, een 3D Pokémon RPG, Smash Bros en Mario Kart. Het ding wordt een ongekend succes en verkoopt miljoenen units.

En vervolgens komen de azijnzeikers die eerst lopen te mekkeren dat Nintendo geen toptitels uitbrengt weer bovendrijven, maar dan met de klacht dat Nintendo alleen maar herkauwt en uitmelkt en alleen maar oude franchises hergebruikt.

Oftewel, doen ze eens iets nieuws, dan is het niet goed, want het verkoopt niet. Doen ze niets nieuws, dan is het niet goed, ook al verkoopt het wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat Nintendo New Super Mario Bros U eerst uitbracht ipv Super Mario 3D World komt grotendeels door verkoopcijfers van New Super Mario Bros Wii tov Super Mario Galaxy 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Ik heb gisteren Wii Sports op mijn Wii U gespeeld (vanaf schijf) op mijn 50" plasma van LG en dat ziet er toch echt wel beter uit dan gewoon via de Wii. Ik was blij verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Seal64 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:24:
[...]

Tja, en dan komt Nintendo de volgende keer met een nieuwe console, en dan plempen ze dat ding vanaf de launch vol met de verkoopklappers zoals een Mario platformer, een nieuwe Zelda, een Metroid, een 3D Pokémon RPG, Smash Bros en Mario Kart. Het ding wordt een ongekend succes en verkoopt miljoenen units.

En vervolgens komen de azijnzeikers die eerst lopen te mekkeren dat Nintendo geen toptitels uitbrengt weer bovendrijven, maar dan met de klacht dat Nintendo alleen maar herkauwt en uitmelkt en alleen maar oude franchises hergebruikt.

Oftewel, doen ze eens iets nieuws, dan is het niet goed, want het verkoopt niet. Doen ze niets nieuws, dan is het niet goed, ook al verkoopt het wél.
http://www.ign.com/wikis/wii-u/Wii_U_Launch_Games_(US)
als dat je launch titles zijn.... als Nintendo tjah.... dan vind ik het niet gek dat men zeurt. Ja zeuren doen nederlands goed, mee eens. Maar bij de launch titles zit geen enkele game die mij, en waarschijnlijk vele anderen een Wii U doet kopen. Alle goede games zijn ook beschikbaar op de PC/Playstation/Xbox dus daar koop je geen Wii U voor.

Van de Launch "Window" Titles zijn enkel Pikmin 3, Incredible 101 en Lego City interessante games. Dus snap de langzame start wel van de Wii U. En gezien de eerste indruk vaak lang blijft hangen bij mensen (vooral negatief) is het niet erg verstandig in mijn ogen om zo'n vreemde line-up te beginnen. Het voelt (is het misschien niet...) erg "rushed" aan.

Maar ben wel blij met de Wii U hoor. Don't get me wrong. Maar ik denk dat velen het met me eens zijn als ik zeg dat de tactiek van Nintendo bij de Wii U geen slimme was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat één "Killer App" game bij release voldoende is om momentum op te bouwen. Je kan dan beter de andere titels gebruiken om dat momentum tot stand te houden later in de lifecycle van de console. Dat momentum tot stand houden is erg lastig zonder third party games. Er moeten wel minimaal 10 "goede" games per jaar uitkomen om niet uit de picture te raken en als Nintendo er zelf maar 4 per jaar uitbrengt dan ben je gewoon afhankelijk van third party games.

Dus Nintendo heeft twee opties:
1. Zelf meer games gaan maken. Dat kunnen ze vast wel. Ze hebben nog genoeg "oude" franchises in de koelkast die weer aangesproken kunnen worden. En natuurlijk is niemand vies van wat nieuws.

2. Third party developers mee krijgen. Dit is vrijwel altijd een probleem met Nintendo consoles. Ik zie dit ook niet meer gebeuren voor de Wii U. Wat er nu voor third party spul uitkomt zijn voornamelijk multi platform releases. Dat kan omdat de xbox360 en ps3 nog leven. Die zijn over een jaar dood en de WiiU kan niet meekomen met de multiplatform games van de Xbone en ps4. Als ze dit willen doen moeten ze komen met een geheel nieuwe console:
- Moet technisch mee kunnen met de nextgen. Hoeft niet te winnen, maar wel in de zelfde wedstrijd mee kunnen doen.
- X86 architectuur. Erg belangrijk voor multiplatform releases. PS4 en Xbone hebben dit ook, andere architectuur zorgt voor hoofdpijn met conversies en slaan ze de WiiU over.
- Alsjeblieft, noem dat ding iets anders dan Wii. Mensen denken nu dat de Wii U een gamepad is die je als accessoire voor de Wii koopt.
- Geen gimmicks. Die tijd is voorbij. De meerwaarde van de console wordt gevochten om grafische kracht en exclusives. Die exclusives zijn bij Nintendo erg sterk. Wat heb je liever? Forza en Gears of War of de complete Nintendo franchise voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
BlackMage schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:53:
2. Third party developers mee krijgen. Dit is vrijwel altijd een probleem met Nintendo consoles. Ik zie dit ook niet meer gebeuren voor de Wii U. Wat er nu voor third party spul uitkomt zijn voornamelijk multi platform releases. Dat kan omdat de xbox360 en ps3 nog leven. Die zijn over een jaar dood en de WiiU kan niet meekomen met de multiplatform games van de Xbone en ps4. Als ze dit willen doen moeten ze komen met een geheel nieuwe console:
- Moet technisch mee kunnen met de nextgen. Hoeft niet te winnen, maar wel in de zelfde wedstrijd mee kunnen doen.
- X86 architectuur. Erg belangrijk voor multiplatform releases. PS4 en Xbone hebben dit ook, andere architectuur zorgt voor hoofdpijn met conversies en slaan ze de WiiU over.
- Alsjeblieft, noem dat ding iets anders dan Wii. Mensen denken nu dat de Wii U een gamepad is die je als accessoire voor de Wii koopt.
- Geen gimmicks. Die tijd is voorbij. De meerwaarde van de console wordt gevochten om grafische kracht en exclusives. Die exclusives zijn bij Nintendo erg sterk. Wat heb je liever? Forza en Gears of War of de complete Nintendo franchise voorraad?
Als Nintendo nu al de Wii U laat vallen komen ze er nooit meer bovenop. Consumenten moeten een bedrijf kunnen vertrouwen. Kijk maar wat er met SEGA is gebeurd. De Saturn werd al vrij snel niet meer ondersteund omdat ze snel de dreamcast uitbrachten om mee te kunnen doen met het 3d gebeuren.
Als Nintendo nu stopt met support voor Wii U zullen mensen wel 2x nadenken voordat ze weer een nintendo console kopen. Ze zullen het dus gewoon moeten uitzitten en mogelijk in de toekomst een andere strategie toepassen.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorisderoo schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:59:
[...]

Als Nintendo nu al de Wii U laat vallen komen ze er nooit meer bovenop. Consumenten moeten een bedrijf kunnen vertrouwen. Kijk maar wat er met SEGA is gebeurd. De Saturn werd al vrij snel niet meer ondersteund omdat ze snel de dreamcast uitbrachten om mee te kunnen doen met het 3d gebeuren.
Als Nintendo nu stopt met support voor Wii U zullen mensen wel 2x nadenken voordat ze weer een nintendo console kopen. Ze zullen het dus gewoon moeten uitzitten en mogelijk in de toekomst een andere strategie toepassen.
Dat is zo. Maar dat kan in principe ook over 2-3 jaar. Eerst even kijken wat de nextgen doet. Als de focus in de komende jaren inderdaad naar "huiskamer dominantie" gaat dan moet Nintendo nog ernstig aan de weg timmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
BlackMage schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:53:
Dus Nintendo heeft twee opties:
1. Zelf meer games gaan maken. Dat kunnen ze vast wel. Ze hebben nog genoeg "oude" franchises in de koelkast die weer aangesproken kunnen worden. En natuurlijk is niemand vies van wat nieuws.
De 1e optie is een fraaie, maar bedenk wel uiteindelijk slecht haalbaar. De ontwikkeling van goede games kost tijd. En de standaard welk Nintendo neerzet met hun mario titels, zelda titels, etc. ligt uitermate hoog. De ratings zijn eigenlijk vrijwel altijd top, bugs kennen deze games bij lange na niet in de mate zoals gezien wordt bij andere uitgevers en speelplezier staat voorop.

Opdraaien van productie, zal dit zonder twijfel doen schaden.
BlackMage schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:53:2. Third party developers mee krijgen. Dit is vrijwel altijd een probleem met Nintendo consoles. Ik zie dit ook niet meer gebeuren voor de Wii U. Wat er nu voor third party spul uitkomt zijn voornamelijk multi platform releases. Dat kan omdat de xbox360 en ps3 nog leven. Die zijn over een jaar dood en de WiiU kan niet meekomen met de multiplatform games van de Xbone en ps4. Als ze dit willen doen moeten ze komen met een geheel nieuwe console:
Het probleem hierin wat betreft third party support welk zou stoppen zodra het niet mee kan op Xbox One, PS4 en Wii U ligt hem ook direct hierin. Er is momenteel nog maar één soort console over met een eigen identiteit. De Nintendo consoles.

De Xbox One en PS4 gaan volledig in elkaar op qua beschikbaarheid in games. Exclusives, zijn er eigenlijk vrijwel niet. En met de naderende gemakkelijke stap om de PC als console in de woonkamer te plaatsen, dankzij de steambox, zullen er naast de Xbox One en PS4 nog een stuk of 70 andere uitgaven komen van devices welk grotendeels dezelfde games kunnen spelen, soortgelijke besturing gebruikt en qua prijs heerlijk tegen elkaar in zal gaan.

Nintendo, met een sterke first party support, zal hierin eigenlijk als enige echt uniek blijven. Het zal dan ook erg interessant zijn om te zien wat de markt de komende jaren gaat doen. Ja, de Wii U vliegt zeker niet als zoete broodjes over de toonbank. Maar persoonlijk denk ik dat de PS4 en Xbox One zwaardere tijden tegemoet zullen gaan indien ze niet heel snel gaan werken aan een sterke first party line-up van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien zouden ze de Wii U moeten re-branden.
BlackMage schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:47:
Zover ik weet wordt de Wii niet geemuleerd en zit er gewoon Wii hardware in de Wii U die aangesproken wordt zodra de Wii modus actief wordt.
Het is precies omgekeerd.. er wordt wel geëmuleerd echter op hardware niveau. Zie eerder in dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 20-01-2014 11:25 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:14:
[...]

De 1e optie is een fraaie, maar bedenk wel uiteindelijk slecht haalbaar. De ontwikkeling van goede games kost tijd. En de standaard welk Nintendo neerzet met hun mario titels, zelda titels, etc. ligt uitermate hoog. De ratings zijn eigenlijk vrijwel altijd top, bugs kennen deze games bij lange na niet in de mate zoals gezien wordt bij andere uitgevers en speelplezier staat voorop.

Opdraaien van productie, zal dit zonder twijfel doen schaden.
Meer games uitbrengen geeft ook meer inkomsten. Ze kunnen voor de extra productie nieuwe studio's opzetten/overnemen/inschakelen.
psychodude schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:14:
[...]

Het probleem hierin wat betreft third party support welk zou stoppen zodra het niet mee kan op Xbox One, PS4 en Wii U ligt hem ook direct hierin. Er is momenteel nog maar één soort console over met een eigen identiteit. De Nintendo consoles.

De Xbox One en PS4 gaan volledig in elkaar op qua beschikbaarheid in games. Exclusives, zijn er eigenlijk vrijwel niet. En met de naderende gemakkelijke stap om de PC als console in de woonkamer te plaatsen, dankzij de steambox, zullen er naast de Xbox One en PS4 nog een stuk of 70 andere uitgaven komen van devices welk grotendeels dezelfde games kunnen spelen, soortgelijke besturing gebruikt en qua prijs heerlijk tegen elkaar in zal gaan.

Nintendo, met een sterke first party support, zal hierin eigenlijk als enige echt uniek blijven. Het zal dan ook erg interessant zijn om te zien wat de markt de komende jaren gaat doen. Ja, de Wii U vliegt zeker niet als zoete broodjes over de toonbank. Maar persoonlijk denk ik dat de PS4 en Xbox One zwaardere tijden tegemoet zullen gaan indien ze niet heel snel gaan werken aan een sterke first party line-up van games.
Doorgaans kiest iemand één console. Nintendo heeft een goede first party lijn, met gemak de beste die er bestaat. Maar het weegt voor de meesten niet op tegen de eindeloze lijst met goed lopende third party franchises. Je kan prima gehoor geven aan de wensen van de third party dev's en tegelijkertijd de kwaliteit van first party hoog houden.

Third party moet gewoon een gegeven zijn. Dat moet voor alle 3 het zelfde zijn. Of je nu een Xbone, PS4 of Next Nintendo koopt moet niet uitmaken, je kan de nieuwste Call of Duty, GTA, Dragon Age, Mass Effect, Assassin's Creed en whatever gewoon gelijkwaardig spelen. Dan pas vecht Nintendo mee op het front van exclusives en daar is Nintendo zo goed in dat ze daar andere tekortkomingen kunnen compenseren.

De WiiU vecht straks voor de pure Nintendo fans (die heb je toch wel) en het recht om naast een PS4 of Xbone te mogen staan bij de gamers die er het extra geld voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:23:
Misschien zouden ze de Wii U moeten re-branden.

[...]

Het is precies omgekeerd.. er wordt wel geëmuleerd echter op hardware niveau. Zie eerder in dit topic.
Alleen valt er weinig te emuleren? De Virtual Wii mode is niets anders dan het systeem opnieuw starten en wat hardware uitschakelen/underclocken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
BlackMage schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:30:
Meer games uitbrengen geeft ook meer inkomsten. Ze kunnen voor de extra productie nieuwe studio's opzetten/overnemen/inschakelen.
Maar niet direct kwaliteit. Zie zo juist de vele kritieke welk uitgevers die deze strategiën hanteren verkrijgen. Om een tweetal grote voorbeelden te noemen; EA en Activision.

Vaak helpt het juist om wat kleiner te blijven, minder production studios te hebben en daartoe te volledige aandacht te kunnen schenken.
BlackMage schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:30:
Doorgaans kiest iemand één console. Nintendo heeft een goede first party lijn, met gemak de beste die er bestaat. Maar het weegt voor de meesten niet op tegen de eindeloze lijst met goed lopende third party franchises. Je kan prima gehoor geven aan de wensen van de third party dev's en tegelijkertijd de kwaliteit van first party hoog houden.

Third party moet gewoon een gegeven zijn. Dat moet voor alle 3 het zelfde zijn. Of je nu een Xbone, PS4 of Next Nintendo koopt moet niet uitmaken, je kan de nieuwste Call of Duty, GTA, Dragon Age, Mass Effect, Assassin's Creed en whatever gewoon gelijkwaardig spelen. Dan pas vecht Nintendo mee op het front van exclusives en daar is Nintendo zo goed in dat ze daar andere tekortkomingen kunnen compenseren.

De WiiU vecht straks voor de pure Nintendo fans (die heb je toch wel) en het recht om naast een PS4 of Xbone te mogen staan bij de gamers die er het extra geld voor over hebben.
Maar het hele probleem is juist dat op relatief korte termijn de PS4 niet langer tegen enkel de Xbox One vecht voor een plaats in de woonkamer. Maar vecht binnen enkele jaren tegen o.a. Zotac, Alienware, Alternate, Scan, iBuyPower, Next Spa, Cyberpower PC, Gigabyte, Digital Storm, Falcon Northwest, Origin PC en Webhallen.

En zoals het er nu naar uit ziet, is er vrij weinig welk Sony en Microsoft te bieden hebben welk ze in een ander daglicht zet dan één van dit soort steamboxes. Sterker nog, doordat deze later releasen, zullen ze zelfs een hardware advantage hebben; m.a.w. grafisch een fraaier resultaat mogelijk.

Nintendo blijft daarin dan vooralsnog eigenlijk de enige console met een unique selling point. Hun sterke eigen first party line-up.

Zeker als Valve qua marketing het steambox concept sterk neer zet, zal de concurrentie voor de PS4 en Xbox One een stuk moordender zijn dan voor bijv. de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Steambox kan wel eens de doodsteek voor de consolemarkt zijn. Indien die dingen niet te duur zijn en goed aanslaan bij de markt. (Maw. veel bekende games)

Ik denk dat Nintendo dit ook gaat merken maar hier slimmer op in gaat spelen. Bv door de console en handheld lijnen samen te voegen. Ik denk dan ook dat de volgende Nintendo home console een handheld is.
De lijn tussen 3DS en Wii U qua games is nu al klein, maar dat gaat alleen nog maar verder vervagen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie de Steambox totaal niet als concurrent voor consoles. Ik verwacht dat deze "hype" overwaait voordat het voeten aan de grond krijgt. Als het al vaart krijgt zal het eerder wegsnoepen van de PC gaming dan consoles.

Steamboxes zijn gewoon PC's die als console worden ingezet en voornamelijk de nadelen van beiden hebben. Zo is het "open" karakter waarbij elke fabrikant weer andere hadware gebruikt een enorm obstakel voor optimalisatie. Ook zal je door de lagere afzet (iedereen voor zich) veel minder hardware krijgen voor je geld als bij echte consoles. Dan heb je nog de marketing van de consoles, die hun hardware met verlies kunnen verkopen om dat te compenseren met software verkoop. Die luxe hebben de steambox fabrikanten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
BlackMage schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:05:
Ik zie de Steambox totaal niet als concurrent voor consoles. Ik verwacht dat deze "hype" overwaait voordat het voeten aan de grond krijgt. Als het al vaart krijgt zal het eerder wegsnoepen van de PC gaming dan consoles.

Steamboxes zijn gewoon PC's die als console worden ingezet en voornamelijk de nadelen van beiden hebben. Zo is het "open" karakter waarbij elke fabrikant weer andere hadware gebruikt een enorm obstakel voor optimalisatie. Ook zal je door de lagere afzet (iedereen voor zich) veel minder hardware krijgen voor je geld als bij echte consoles. Dan heb je nog de marketing van de consoles, die hun hardware met verlies kunnen verkopen om dat te compenseren met software verkoop. Die luxe hebben de steambox fabrikanten niet.
Het open karakter van een steambox is eveneens juist direct een voordeel.

De Wii U is momenteel de vreemde eend in de bijt, maar de PS4 en Xbox One zijn eigenlijk ook niets anders dan PC's welk ingezet worden als console. Zo is de PS4 uitgerust met een x86-64 CPU en draait het op een custom variant van FreeBSD.

Bijv. een Alienware Steambox is daarin weinig anders. Uitgerust met een x86-64 CPU, en draait op een custom variant van Debian. De hardware welk gebruikt zal worden zal veelal uit het budget gaming segment komen, waardoor het heel gemakkelijk is voor dit soort bedrijven om tegen uiterst gunstige tarieven redelijk wat performance neer te zetten.

En ja, dit soort bedrijven kunnen zich niet permitteren om onder verkoopprijs te verkopen. Maar ook de huidige consoles doen dit al in veel mindere mate.

Bovendien noem je nadelen, maar SteamOS en je persoonlijke Steam account hebben juist ook een legio aan voordelen als gamer. Zo is backwards compatibility veel minder snel een issue. Waardoor je eigenlijk altijd met één device toegang behoudt tot je library aan games. Heeft Steam de luxe om steam enabled games welk je in de winkel koopt, toe te voegen aan je digital library waardoor je enkel door in te loggen ook elders door kunt spelen, en biedt het SteamOS je nog altijd toegang tot het onderliggende OS waardoor je je Steambox veel effectiever kunt gebruiken voor o.a. overige multimedia doeleinden.
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:57:
Ik denk dat Nintendo dit ook gaat merken maar hier slimmer op in gaat spelen. Bv door de console en handheld lijnen samen te voegen. Ik denk dan ook dat de volgende Nintendo home console een handheld is.
De lijn tussen 3DS en Wii U qua games is nu al klein, maar dat gaat alleen nog maar verder vervagen.
De vraag is echter wanneer. De overlap tussen de games voor Wii U en 3DS wordt inderdaad steeds kleiner. Maar de aanschafprijs voor de Wii U ligt te hoog om de huidige generatie te kunnen bundelen, en te blijven verkopen.

Wel vermoed ik dat Nintendo de gecombineerde eshop steeds meer zal gebruiken als reclame platform voor hun andere product. Zoals onlangs de Wii U flash shales in de UK eshop bijv. Indien Nintendo laat zien dat ze dat soort lage prijzen laten terugkomen, kan dat veel gamers mogelijk toch snel over de streep halen om toch een Wii U in huis te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:16:
Het open karakter van een steambox is eveneens juist direct een voordeel.

De Wii U is momenteel de vreemde eend in de bijt, maar de PS4 en Xbox One zijn eigenlijk ook niets anders dan PC's welk ingezet worden als console. Zo is de PS4 uitgerust met een x86-64 CPU en draait het op een custom variant van FreeBSD.

Bijv. een Alienware Steambox is daarin weinig anders. Uitgerust met een x86-64 CPU, en draait op een custom variant van Debian. De hardware welk gebruikt zal worden zal veelal uit het budget gaming segment komen, waardoor het heel gemakkelijk is voor dit soort bedrijven om tegen uiterst gunstige tarieven redelijk wat performance neer te zetten.

En ja, dit soort bedrijven kunnen zich niet permitteren om onder verkoopprijs te verkopen. Maar ook de huidige consoles doen dit al in veel mindere mate.

Bovendien noem je nadelen, maar SteamOS en je persoonlijke Steam account hebben juist ook een legio aan voordelen als gamer. Zo is backwards compatibility veel minder snel een issue. Waardoor je eigenlijk altijd met één device toegang behoudt tot je library aan games. Heeft Steam de luxe om steam enabled games welk je in de winkel koopt, toe te voegen aan je digital library waardoor je enkel door in te loggen ook elders door kunt spelen, en biedt het SteamOS je nog altijd toegang tot het onderliggende OS waardoor je je Steambox veel effectiever kunt gebruiken voor o.a. overige multimedia doeleinden.
Probeer eens met "budget gaming segment" hardware een pc te maken die de nieuwste games op fullhd en 60fps kan draaien. Dat lukt je niet voor 400 euro. Die zelfde beperkingen hebben de hardwareboeren ook. Ook zal je zien dat over 2-3 jaar de prijs van de consoles aanzienlijk gedaald is (250-300?). De ontwikkelingen verbeteren de steambox natuurlijk ook, maar niet in prijs. Leuk 30% meer performance maar we zien liever 30% kostendaling. Maar fabrikanten zullen oudere hardware gewoon niet meer produceren als er niet genoeg afname is dus moeten de steamboxes wel over op nieuwe.

En dat een PS4/XBone X86 hardware heeft wil niet zeggen dat het een PC is. Het is een heel ander platform, je kan niet zomaar een USB stickje met Windows 7 erin drukken en dat installeren. Met een steambox wel, vandaar dat ik het een PC noemde. Nadeel van deze samenstelling is dat je altijd een driver laag (en OpenGL?) er tussen moet hebben. Echte consoles kunnen direct de hardware aansturen en zo veel efficienter werken.

En nu je over backwards compatibility spreekt, wel eens gekeken hoeveel games uit je steam library op linux werken? Ik heb een library van 140 games en volgens mij zijn er nog geen 20 met linux support. Zijn wel voornamelijk oudere titels uit bundels e.d. maar je kan de library van Steam niet zomaar op je steambox gebruiken. Developers moeten specifiek een linux versie van hun games maken en ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Seal64 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:24:
[...]

Nintendo is een bedrijf dat als doel heeft winst maken. Wanneer Nintendo veel winst maakt, dan zal hen de mening van critici weinig boeien totdat het hen in hun portomonnee raakt. Zie ook de Wii na een aantal jaar.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er nog niet over uit of Nintendo nu wel of juist niet naar 'de markt' moet kijken. Nintendo heeft altijd zijn eigen weg gevaren en daarmee 'de markt' gevormd. De Gamecube had feitelijk niets vernieuwends en dat is ze niet heel goed afgegaan. De Wii was juist heel vernieuwend en dat heeft grote impact gehad. Zonder de Wii was er geen Kinect (en Move) geweest. Ook met de WiiU is dat nog gelukt (second screen opties zijn bij zowel de PS4 als de XBone toegevoegd).
Wat de Wii zo uniek en interessant maakte was dat het games een stuk toegankelijker maakte. Dat dit (lang) niet overal werkte moge duidelijk zijn maar wanneer het goed uitgevoerd was leverde echt interessante en vermakelijke software op. Het was zelfs in staat om het verschil in niveau tussen gamers en non-gamers te verlagen. Games als Wii Sports en Mario Kart behoefden nul uitleg.
Wat mij wel enigszins verbaasd aan de WiiU is dat ze dat drempelverlagende aspect volledig lijken te hebben laten varen. De Gamepad oogt als de meest complexe controller en zo speelt hij doorgaans ook (iig net zo complex als de concurrentie). Het onderscheidende vermogen van de WiiU is daardoor toch een stuk minder. Het grote voordeel, off-TV play, is overgenomen door de concurrentie (of het even goed werkt boeit dan niet meer) dus dan blijft er weinig over. Nintendo moet iets vinden waarom men perse een WiiU wil hebben. Blijkbaar is een nieuwe Mario niet meer voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:16
Het heeft toch nog even geduurd maar 4 maanden na de aanschaf is de GamePad hier al naar de galemiezen. Ding is niet meer aan te kijgen, syncen lukt niet. Compleet dood. Met en zonder batterij overigens. Iemand nog test tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Tha_T schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:17:
Het heeft toch nog even geduurd maar 4 maanden na de aanschaf is de GamePad hier al naar de galemiezen. Ding is niet meer aan te kijgen, syncen lukt niet. Compleet dood. Met en zonder batterij overigens. Iemand nog test tips?
Wat heb je ermee gedaan? Laten vallen? Of gewoon plotseling kapot?

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:16
jorisderoo schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:28:
[...]

Wat heb je ermee gedaan? Laten vallen? Of gewoon plotseling kapot?
Hij heeft 3 dagen op de powered stand gestaan. Verder niks. Sterker nog; vriendin heeft 2 films gekeken via Netflix maar bij de 3e was er geen leven meer te bekennen op de GamePad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder accu werkt de gamepad helemaal niet, ook niet met de kabel aangesloten. Mogelijk is jouw accu stuk, dat kan je testen als je een accu van iemand anders kan lenen. Als je beschikt over gereedschap zou je ook je accu even kunnen doormeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Dan is dit mogelijk te wijten aan een fabricage fout. Volgens mij heb je gewoon recht op garantie. Probeer eens met Nintendo te bellen.
Technische Dienst
Voor alle technische vragen, vragen over kapotte onderdelen of batterijklepjes, advies met betrekking tot onderhoud, vragen over de Nintendo Wi-Fi Connection, handleidingen, etc.
Tel.: 030-6097166 (9.00-12.30 en 13.00-17.00 uur). De medewerker die je aan de lijn krijgt, zal eerst zo goed mogelijk proberen te achterhalen wat de aard van het probleem is. Blijkt het probleem toch niet direct op te lossen, dan zal de medewerker je adviseren om het product terug te brengen naar de winkel, dan wel deze voldoende gefrankeerd en verzekerd op te sturen naar Nintendo Benelux B.V.
Of misschien ken je iemand in de buurt waarvan je de batterypack zou mogen proberen. Of woont er een mede tweaker in de buurt die je zou willen helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door jorisderoo op 20-01-2014 18:02 ]

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 22:40
Iedereen bedankt voor de snelle antwoorden mbt tot de aanschaf van een Wii-U voor mijn kinderen.

Jammer dat de Wii-U de games niet in een hoger resolute ge-rendered en helemaal jammer dat er niet een systeem zoals met steam codes bestaat (gekochte games toevoegen aan digital library zoals psychodude beschrijft)
Ik heb zojuist alvast het combinatie pakket Wii-U Party en een Wii-afstandsbediening Plus besteld.
Dit wekend maar kijken naar de juiste systeembundel (waarschijnlijk Mario & Luigi Premium Pack)

Rest mij nog 2 vragen waarvan ik in dit topic nog geen vraag/antwoord heb gezien.
1)
Weet iemand nog een ander combinatiepakeket van een Wii afstandbediening en Wii-U spel.
2)
Ik heb enige tijd geleden een wii (geen U) getest en daarbij was het bereik van de controller ongeveer 3.5m. Mijn bank staat op 4m dus zittend spelen was niet aan de orde. Is deze afstand groter met een plus versie (kan hierover geen specs vinden, wel had ik gezien dat de gamepad 7m haalt ideaal dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Deddiekoel schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:11:
Ik ben er nog niet over uit of Nintendo nu wel of juist niet naar 'de markt' moet kijken. Nintendo heeft altijd zijn eigen weg gevaren en daarmee 'de markt' gevormd. De Gamecube had feitelijk niets vernieuwends en dat is ze niet heel goed afgegaan. De Wii was juist heel vernieuwend en dat heeft grote impact gehad. Zonder de Wii was er geen Kinect (en Move) geweest. Ook met de WiiU is dat nog gelukt (second screen opties zijn bij zowel de PS4 als de XBone toegevoegd).
Grote impact van het second screen valt best mee. Bij de Wii U is het DE gimmick, bij de anderen meer een leuke extra. De Gamecube was technisch een goede console en de launch line up was mijn inziens erg goed met een combinatie van 1st en 3rd party games. Waar het bij de GameCube fout ging is een goede vraag. Hoewel NGC in het begin nog aardig wat 3rd party support had nam dat gaandweg af en maakten veel grote developers wel games maar brachten ze niet snel hun grote franchises er voor uit. Zo kwam Square niet met Kingdom Hearts of een normale Final Fantasy maar met Crystal Chronicles.

Kleine dingen die ik kan bedenken waardoor er minder 3rd party games uitkwamen zij denk ik de speciale mini-dvd's waarop de spellen zaten waar minder data op kon, iets wat de N64 ook deels opbrak en het feit dat de unieke controller goed werkte voor bepaalde games maar absoluut niet voor andere games. Ik had Capcom vs Snk voor de NGC en dat is een drama met die controller. Daarnaast hielp het ook net dat ze concurrentie hadden van de PS2, die als een trein liep.
Wat de Wii zo uniek en interessant maakte was dat het games een stuk toegankelijker maakte. Dat dit (lang) niet overal werkte moge duidelijk zijn maar wanneer het goed uitgevoerd was leverde echt interessante en vermakelijke software op. Het was zelfs in staat om het verschil in niveau tussen gamers en non-gamers te verlagen. Games als Wii Sports en Mario Kart behoefden nul uitleg.
Wat mij wel enigszins verbaasd aan de WiiU is dat ze dat drempelverlagende aspect volledig lijken te hebben laten varen. De Gamepad oogt als de meest complexe controller en zo speelt hij doorgaans ook (iig net zo complex als de concurrentie). Het onderscheidende vermogen van de WiiU is daardoor toch een stuk minder. Het grote voordeel, off-TV play, is overgenomen door de concurrentie (of het even goed werkt boeit dan niet meer) dus dan blijft er weinig over. Nintendo moet iets vinden waarom men perse een WiiU wil hebben. Blijkbaar is een nieuwe Mario niet meer voldoende.
Een Wii U koop je voor de Nintendo games. Daar moeten er meer van komen. Als ik kijk naar het komende jaar dan heb je (weer een) DKC, Mario Kart, Smash Brothers (en misschien die nieuwe Dynasty Warriors Zelda?) als grote titels. That's it. Dat is te weinig. Om 3rd party support terug te krijgen (wat Nintendo schijnbaar niet boeit) dienen er meer Wii U's verkocht te worden en ik denk zelf dat voor zover dat nog kan dat dit het beste met eigen Nintendo games kan gebeuren maar er moeten er meer van komen. Laat Nintendo haar franchises uitlenen aan andere bedrijven zodat zij er games van kunnen maken zoals ze dat een tijdje terug met F-Zero deden. Wellicht dat daardoor meer mensen een Wii U kopen. Als dat niet werkt zou ik het ook niet weten.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
W.Wonderland schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 00:27:
Iedereen bedankt voor de snelle antwoorden mbt tot de aanschaf van een Wii-U voor mijn kinderen.

Jammer dat de Wii-U de games niet in een hoger resolute ge-rendered en helemaal jammer dat er niet een systeem zoals met steam codes bestaat (gekochte games toevoegen aan digital library zoals psychodude beschrijft)
Ik heb zojuist alvast het combinatie pakket Wii-U Party en een Wii-afstandsbediening Plus besteld.
Dit wekend maar kijken naar de juiste systeembundel (waarschijnlijk Mario & Luigi Premium Pack)

Rest mij nog 2 vragen waarvan ik in dit topic nog geen vraag/antwoord heb gezien.
1)
Weet iemand nog een ander combinatiepakeket van een Wii afstandbediening en Wii-U spel.
2)
Ik heb enige tijd geleden een wii (geen U) getest en daarbij was het bereik van de controller ongeveer 3.5m. Mijn bank staat op 4m dus zittend spelen was niet aan de orde. Is deze afstand groter met een plus versie (kan hierover geen specs vinden, wel had ik gezien dat de gamepad 7m haalt ideaal dus)
Je hebt speciale sensor bars die een sterker infrarood licht uitstralen (niet van Nintendo). Of 2 waxinelichtjes onder de tv schijnt ook een groter bereik te geven dan de standaard sensorbar

EDIT: die high powered sensor bars kan ik nergens meer vinden 8)7 . Ben je handig aangelegd? Je kunt ook zelf een sensorbar maken: http://dx.com/p/5mm-ir-le...20-pack-2399#.Ut4n0hA1iUk . Infrarood LEDjes. 3 a 4 van deze in serie schakelen op een usb poort en je hebt een sensorbar

[ Voor 10% gewijzigd door jorisderoo op 21-01-2014 09:00 ]

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Het snoertje van de IR sensor is vrij lang.. kan je die niet dichterbij (op ongeveer gelijke hoogte) leggen ? Zo doe ik dat ook.. trek hem naar voren en leg hem op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1)
2)
1) Het is geen WiiU game maar er is nog wel een bundel voor de Wii met een rode motion plus Wiimote. Daar zit een minigame collectie bij. Ik meen dat dat pakketje Wii Play Plus (oid) Wii Play Motion heet. Is doorgaans goedkoper te vinden dan de prijs van een losse Wiimote. http://www.budgetgaming.n...remote+plus+rood_Wii.html
2) Ik zou eerst naar de instellingen kijken. Je kunt namelijk ook de gevoeligheid van de Wiimote aanpassen. Potentieel nadeel daarvan is dat ook andere lichtbronnen opgepakt kunnen worden waardoor je een twitchy cursor kunt krijgen.

[ Voor 59% gewijzigd door Deddiekoel op 21-01-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een tweede (of meer) wiimote zoekt die je incidenteel / minder intensief gaat gebruiken kan je ook kiezen voor een "namaak".

Ikzelf heb deze en deze doet het net zo goed als een originele Wiimote. Voor 15 euro tov 60 is het zeker de moeite waard. Zelfs de kwaliteit van het plastic en de knoppen valt me erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
W.Wonderland schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 00:27:Ik heb enige tijd geleden een wii (geen U) getest en daarbij was het bereik van de controller ongeveer 3.5m. Mijn bank staat op 4m dus zittend spelen was niet aan de orde. Is deze afstand groter met een plus versie (kan hierover geen specs vinden, wel had ik gezien dat de gamepad 7m haalt ideaal dus)
Ik gebruik zelf eigenlijk nooit de traditionele motion controler, vind ze ongemakkelijk. We Pro controller heeft echter een goed bereik, 7m haal ik daar ook wel mee. Heel veel langen weet ik niet, zo groot is mijn appartementje niet :p.

De gamepad heeft een nog wat langer bereik, daar kan ik in de slaapkamer gewoon op doorspelen terwijl de Wii U in de woonkamer staat. Wel moet ik de deur open laten, anders mekkert het zo nu en dan dat het geen bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

RayNbow schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:50:
Alleen valt er weinig te emuleren? De Virtual Wii mode is niets anders dan het systeem opnieuw starten en wat hardware uitschakelen/underclocken.
Nee, het zit echt wel anders in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er ook artikelen over die "virtuele wii mode"? Ik kan zo zelf niets vinden. Ben wel benieuwd dat als ze inderdaad emulatie gebruiken hoe ze de compatibiliteit met Wii games zo goed hebben gekregen. Je hebt geen artifacts, crashes, framedrops, timing issues etc die je niet ook op de Wii hebt (voor zover ik heb kunnen merken dan). Ik ken geen enkele emulator die zo perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nogmaals.. ze gebruiken GEEN emulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
DukeBox schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:24:
In plaats van dit alleen maar steeds te herhalen. Kun je dit ook onderbouwen......

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nogmaals, dat staat eerder in dit topic al uitgebreid beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahem...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hZRz0xikaAU]
So this means that the Wii backwards compatibility mode is not emulated or anything like that. It's actually sandboxed. So they turn off all the new hardware, then switch back to Wii mode and it's running mostly the same software [...]
tl;dr: De Wii U bevat een Wii met een iets andere firmware.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
DukeBox schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:24:
Maar het is wel degelijk emulatie. Misschien niet zoals jij bedoelt software emulatie (bijvoorbeeld dolphin op pc), maar wel hardware emulatie. De Wii U is opgebouwd rond ongeveer dezelfde IBM cpu als de wii en gamecube. Dit was in de gamecube en wii een single core en in de wii u een tricore. GPU hetzelfde verhaal.
Ze schakelen een deel van de hardware uit en om die reden werkt het ook perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door jorisderoo op 21-01-2014 13:45 ]

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de CPU en GPU inderdaad gewoon doorontwikkelingen zijn van de oude generatie dan klinkt het heel plausibel dat deze hardware zichzelf hardwarematig in backwards compatibiliteitsmodus kan zetten waardoor instructiesets uitgeschakeld worden en de klok precies als origineel wordt gezet. Dan wordt er niets voor deze onderdelen geemuleerd en feitelijk is het het zelfde als een oude chip er naast zetten.

Maar een Wii is meer dan alleen de CPU en GPU. Het kan wel dat andere delen van de hardware (communicatie met wiimotes, netwerk, opslag) wel geemuleerd wordt maar dat is ook veel eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

jorisderoo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:45:
[...]
Maar het is wel degelijk emulatie. Misschien niet zoals jij bedoelt software emulatie (bijvoorbeeld dolphin op pc), maar wel hardware emulatie. De Wii U is opgebouwd rond ongeveer dezelfde IBM cpu als de wii en gamecube. Dit was in de gamecube en wii een single core en in de wii u een tricore. GPU hetzelfde verhaal.
Ze schakelen een deel van de hardware uit en om die reden werkt het ook perfect.
Als je mijn eerdere posts m.b.t. emulatie had gelezen dan had je dit niet hoeven posten: DukeBox in "Het Nintendo Wii U Topic - Deel 2"

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 21-01-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:11:
Nintendo moet iets vinden waarom men perse een WiiU wil hebben. Blijkbaar is een nieuwe Mario niet meer voldoende.
Voor mij DE reden om een U aante schaffen. Beste spel sinds resident Evil 4 en Super monkey Ball!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat niet zozeer om de reden om een WiiU aan te schaffen, die zijn er genoeg. Ze moeten wat doen aan de redenen om er geen aan te schaffen, die zijn er ook genoeg helaas.

Voor een gemiddelde gamer heeft de Wii U geen bestaansrecht als enige console onder de tv vanwege het gebrek aan spellen die zo'n gemiddelde gamer wil spelen. En voor deze groep kost het apparaat te veel om als tweede console naast een XBone of PS4 (of zelfs de currentgen) te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
BlackMage schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:03:
Het gaat niet zozeer om de reden om een WiiU aan te schaffen, die zijn er genoeg. Ze moeten wat doen aan de redenen om er geen aan te schaffen, die zijn er ook genoeg helaas.

Voor een gemiddelde gamer heeft de Wii U geen bestaansrecht als enige console onder de tv vanwege het gebrek aan spellen die zo'n gemiddelde gamer wil spelen. En voor deze groep kost het apparaat te veel om als tweede console naast een XBone of PS4 (of zelfs de currentgen) te staan.
Het had ook wel geholpen (voor mij althans) als je DVD's (of blu-rays) zou kunnen afspelen met de WiiU. Dan had ik mijn PS3 de deur uit gedaan, en allang een WiiU aangeschaft, maar nu zou ik beide moeten aanhouden om zowel te kunnen (nintendo) gamen als serie/film te kijken.. Zeer jammer...Had weer een apparaat en de bijbehorende kabels gescheeld :-)

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle beetjes helpen natuurlijk. Maar als er kernfeatures missen (third party support) dan compenseer je dat niet met non-gaming features. Dat compenseer je met een heleboel first party games of met een heel vriendelijk prijskaartje zodat je het niet meer hoeft op te nemen tegen het grote geweld.

Ik zie meer heil in een lager prijskaartje, maar dat lukt niet zolang ze de Gamepad standaard meeleveren. Maar ik heb blijkbaar een hele unpopulaire mening als ik zeg dat de Wii U het beter gaat doen zonder Gamepad (patches voor grote titels om het mogelijk te maken) en een prijskaartje van 100 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe wil je het systeem instellen zonder gamepad? Kan niet.

Zo ongeveer elke functie van de Wii U gebruikt standaard de gamepad. Als ze de GamePad weg zouden laten zou het geen Wii U meer zijn. PUNT. Daarbij is de enige selling point van de Wii U momenteel het Off-TV play. Dat gaat je niet lukken zonder gamepad.

Daarbij gaat een prijsdaling niet helpen als je niet genoeg goede games hebt.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:03:
En hoe wil je het systeem instellen zonder gamepad? Kan niet.
Ik zeg ook niet dat ze gewoon dat ding uit de doos moeten halen en de console zo in de winkel leggen. Er moet een firmwareupdate komen die de gamepad optioneel maakt. Systeemsettings e.d. zijn het allermakkelijkste. Het moeilijkste is zoveel mogelijk bestaande games compatible maken. Daar zit dan inderdaad een flinke uitdaging. Zal niet eens mogelijk zijn bij een aantal games (of third party developers die geen tijd meer erin willen steken) maar dan moeten ze iets van een waarschuwingssticker op de doos zetten ofzo. "Lep op! Voor deze titel is de optionele Gamepad-accesoire noodzakelijk."

Edit:
Ik zei al dat het een onpopulaire mening was en niemand hoeft het met mij eens te zijn. En er verdwijnt niets he. De Gamepad blijft, los te koop en bij duurdere bundels. Het enige nadeel voor die-hard fans van de Gamepad is dat toekomstige games er wellicht minder gebruik van gaan maken. Maar liever games die er minder gebruik van maken dan geen games.

3D was ook het USP van de 3DS en daarmee liep het ding totaal niet. Toen ging iedereen zich meer focussen op gameplay in plaats van gimmicky onzin en het liep als een trein. Veel super goede titels doen bijna niets met 3D (Pokemon, Zelda, Mario2, Fire Emblem, etc) En nu hebben ze zelfs een 2DS waar helemaal geen 3D meer in zit.

[ Voor 31% gewijzigd door BlackMage op 22-01-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze zetten allang op de doos welke controller er vereist zijn. En wat je zegt is precies wat ik bedoel, als ze de systeemsoftware zo aanpassen is het geen Wii U meer. En áls ze het doen gooi ik mijn Wii U bij het afval. Dan is het een Wii HD, met iets andere spellen en dezelfde bewegingscontroller.

Wat ze moeten doen is de gamepad los in de winkels gooien en games uitbrengen die met 2 gamepads werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
BlackMage schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:15:
[...]

Ik zeg ook niet dat ze gewoon dat ding uit de doos moeten halen en de console zo in de winkel leggen. Er moet een firmwareupdate komen die de gamepad optioneel maakt. Systeemsettings e.d. zijn het allermakkelijkste. Het moeilijkste is zoveel mogelijk bestaande games compatible maken. Daar zit dan inderdaad een flinke uitdaging. Zal niet eens mogelijk zijn bij een aantal games (of third party developers die geen tijd meer erin willen steken) maar dan moeten ze iets van een waarschuwingssticker op de doos zetten ofzo. "Lep op! Voor deze titel is de optionele Gamepad-accesoire noodzakelijk."
Het unieke van de Wii U is nou juist die gamepad. Als die niet standaard bij het systeem geleverd word zullen developers het ook nooit gaan ondersteunen. Je kunt er immers geen unieke dingen mee doen (hooguit een map weergeven.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het unieke van de Wii U is niet alleen de Gamepad, het andere unieke is dat het apparaat in full hd super mooie en leuke Nintendo-games op mijn tv zet. Dat doet mijn Xbox niet, dat doet mijn Wii niet, dat doet mijn pc niet. Dat doet alleen de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
BlackMage schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:30:
Het unieke van de Wii U is niet alleen de Gamepad, het andere unieke is dat het apparaat in full hd super mooie en leuke Nintendo-games op mijn tv zet. Dat doet mijn Xbox niet, dat doet mijn Wii niet, dat doet mijn pc niet. Dat doet alleen de Wii U.
Maar als een groot gedeelte dat ding niet heeft wordt het nooit meer ondersteund.
Tja, met nintendo moet je dit soort innovaties nou eenmaal accepteren :) (vind het zelf goed werken hoor)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dat met die dvd's afspelen kwam ik gister ook achter... dacht echt van heh? ik snap dat je er geen media-center van wil maken zoals sony en Xbox..... maar ik kan de gamepad als afstandbediening voor mijn tv gebruiken, waarom kan ik dan niet een dvd'tje afspelen? koptelefoon eraan en op je gamepad een DVD kijken terwijl de vrouw GTST kijkt (of andersom haha) lijkt mij een goede feature....

maar goed nintendo is altijd al eigenwijs geweest, en gelukkig maar want daardoor maken ze ook unieke producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Door de gamepad weg te laten echter, verliest de Wii U wel één van de unieke kenmerken. Overigens zal de gamepad weglaten de prijs niet erg drukken. Tijdens launch was de gamepad ca. 80 Eur per stuk. Inmiddels, zoals met alle hardware, zal die prijs al wel weer gezakt zijn. Het zal mij niet verbazen als die gamepad nu nog maar zo'n 50 Eur kost om te produceren. Heel spectaculair is het allemaal namelijk niet. Goedkoop plastic casing, bagger kwaliteit touchscreen, en een klein aantal sensoren, microfoon, speakers.

Heel veel goedkoper zal de Wii U dan ook niet worden door deze weg te laten. En gezien de motivatie voor velen om de Wii U niet aan te schaffen eigenlijk niets anders is dan het ontbreken of onduidelijkheid voor wat betreft de laatste PS4/XB1 AAA titels, plus dat Nintendo games maar "kiddie games" zijn, zal een geringe price cut geen zoden aan de dijk zetten.

Voor Nintendo zou het ook helemaal niet belangrijk meer moeten zijn om die doelgroep over te halen hun console aan te schaffen, toenadering te zoeken of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:15:
[...]

Ik zeg ook niet dat ze gewoon dat ding uit de doos moeten halen en de console zo in de winkel leggen.
Prima idee, dat ding is een onding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Zelf zou ik niet de gamepad los gekocht hebben. Omdat hij er standaard bij zat heb ik me kunnen beseffen hoe relaxt het wel niet is om niet je TV aan te hoeven doen. Ik heb alleen maar voor DK country returns een WiiMote plus aangeschaft. Deze gebruik ik alleen maar bij die game en verder niet.

Ik snap niet helemaal wat mensen niet goed vinden aan de gamepad. Het touchscreen werkt erg goed vind ik en het beeld is perfect om lange tijd te spelen omdat deze bij iedereen hetzelfde is en dus de kleuren bij iedereen zo zijn zoals de ontwikkelaar bedoelt heeft.

Hij is niet te groot maar ook zeker niet te klein. Het enige minpunt van de gamepad vind ik het design. Het had van mij iets minder rond mogen zijn en wat meer een retro hoekige vorm mogen hebben. De resolutie is goed maar niet perfect. Zou ook leuk zijn geweest als de gamepad 3D kon weergeven zoals de 3DS. Er zijn altijd wel dingen te noemen die je mist.

Ter vergelijking ...de PS vita vinden mensen vaak niet lekker in de hand liggen. Zelf heb ik daar echt geen last van en ik heb echt grote handen. De Vita heeft duidelijk een beter scherm dan de gamepad van de WiiU, resolutie, kleuren, framerate. Echter de Vita kost echter weer 150 euro.

[ Voor 65% gewijzigd door Emiel1984 op 22-01-2014 11:05 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:49:
[...]

Door de gamepad weg te laten echter, verliest de Wii U wel één van de unieke kenmerken. Overigens zal de gamepad weglaten de prijs niet erg drukken. Tijdens launch was de gamepad ca. 80 Eur per stuk. Inmiddels, zoals met alle hardware, zal die prijs al wel weer gezakt zijn. Het zal mij niet verbazen als die gamepad nu nog maar zo'n 50 Eur kost om te produceren. Heel spectaculair is het allemaal namelijk niet. Goedkoop plastic casing, bagger kwaliteit touchscreen, en een klein aantal sensoren, microfoon, speakers.

Heel veel goedkoper zal de Wii U dan ook niet worden door deze weg te laten. En gezien de motivatie voor velen om de Wii U niet aan te schaffen eigenlijk niets anders is dan het ontbreken of onduidelijkheid voor wat betreft de laatste PS4/XB1 AAA titels, plus dat Nintendo games maar "kiddie games" zijn, zal een geringe price cut geen zoden aan de dijk zetten.

Voor Nintendo zou het ook helemaal niet belangrijk meer moeten zijn om die doelgroep over te halen hun console aan te schaffen, toenadering te zoeken of wat dan ook.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat vervanging van de gamepad zo'n 160 euro kost. Een Pro-controller (Die je obviously er dan bij moet doen ipv Gamepad) kost ca 50. Vandaar mijn berekening van 100 euro. Ik heb inderdaad geen enkel idee wat het ding kost om te maken.

160 euro klinkt ook niet heel raar. Zelfs de allergoedkoopste android tablets zijn al snel zo'n 100 euro. En die zijn lang niet van zulke kwaliteit als de Gamepad. En niet te vergeten, een deel van de kosten zit ook in de ondersteuning en garantieafhandeling. En er zal ongetwijfeld gepatenteerde technologie in deze apparaten zitten en geloof er niets van dat die chinese fabrikanten dat netjes afdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:13

Sagat

Is pappa x2!

Nou.....of het legaal is, is een 2e, maar tot (en met?) 'vanilla' wii kan je pc zeker wel Nintendo games op je tv gooien, en vaak ook in hogere resolutie en met aa etc erbij.

Verder had ik veel intresse in een steambox, maar nu er dus 100miljardmiljoen varianten komen met verschillende specs EN het inderdaad Linux only is........nee dan wellicht zelf maar een kleine form factor pc bouwen, dan kan mijn mediaspeler met pensioen en kan ik wel zo goed als al mijn steam games spelen (wellicht kan je met dit formaat pc geen ultra zware video kaart inbouwen, maar ik speel toch geen dingen als crysis oid, en de reso hoeft 'maar' full hd te zijn). En het is dan gelijk een mooie emu bak.

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 14 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic