Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
Sagat schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:15:
[...]

Nou.....of het legaal is, is een 2e, maar tot (en met?) 'vanilla' wii kan je pc zeker wel Nintendo games op je tv gooien, en vaak ook in hogere resolutie en met aa etc erbij.

Verder had ik veel intresse in een steambox, maar nu er dus 100miljardmiljoen varianten komen met verschillende specs EN het inderdaad Linux only is........nee dan wellicht zelf maar een kleine form factor pc bouwen, dan kan mijn mediaspeler met pensioen en kan ik wel zo goed als al mijn steam games spelen (wellicht kan je met dit formaat pc geen ultra zware video kaart inbouwen, maar ik speel toch geen dingen als crysis oid, en de reso hoeft 'maar' full hd te zijn). En het is dan gelijk een mooie emu bak.
Een goed mini ITX kastje moet je de zwaarste videokaarten in kunnen gooien hoor :).
Zat ook al te denken aan dolphin :). En het is overigens legaal als als je het origineel bezit. Dan is het gewoon een thuiskopie

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:16
BlackMage schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:38:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat vervanging van de gamepad zo'n 160 euro kost. Een Pro-controller (Die je obviously er dan bij moet doen ipv Gamepad) kost ca 50. Vandaar mijn berekening van 100 euro. Ik heb inderdaad geen enkel idee wat het ding kost om te maken.

160 euro klinkt ook niet heel raar. Zelfs de allergoedkoopste android tablets zijn al snel zo'n 100 euro. En die zijn lang niet van zulke kwaliteit als de Gamepad. En niet te vergeten, een deel van de kosten zit ook in de ondersteuning en garantieafhandeling. En er zal ongetwijfeld gepatenteerde technologie in deze apparaten zitten en geloof er niets van dat die chinese fabrikanten dat netjes afdragen.
zo kwalitatief voelt de gamepad IMHO niet aan. Hij werkt perfect hoor dat is het helemaal niet. Maar het is een licht plastic ding die geoptimaliseerd is voor 1 specifieke functie. Een android tablet is dat niet die heeft een volledig OS erop.

Ik vind hem juist erg cheap aanvoelen en plastic. Zeker door de hoogglans afwerking. Maar hij doet wat die moet doen.
Ik denk dat de kosten van de Wii U Tablet nog best erg mee kunnen vallen. Als je de software-ontwikkelingskosten en dergelijke weglaat natuurlijk. Maar het zijn wat communicatiechips, een scherm, een accu en een processortje.

Afbeeldingslocatie: http://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/noxkEDpUZiSJ3eMY.medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorisderoo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:17:
Zat ook al te denken aan dolphin :).
Sommige Wii games draaien alleen beroerd. :p
Dan is het gewoon een thuiskopie
Thuiskopie geldt niet voor software. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
RayNbow schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:34:
[...]

Sommige Wii games draaien alleen beroerd. :p
Ach ja, maar als het eenmaal werkt ziet het er prachtig uit.
[...]

Thuiskopie geldt niet voor software. ;)
Is waar ook. exuus ;)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij mag je uit legale bron altijd een thuiskopie maken. Waar het bij muziek en films verschilt is dat je het daar ook uit illegale bron mag halen. Maar ik denk dat zo'n emulator zelf een dump van de Wii firmware bij zich heeft en dat deel is natuurlijk wel illegaal (tenzij je zo handig bent om zelf die firmware uit je wii te trekken en in de emulator kan stoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
BlackMage schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:49:
Volgens mij mag je uit legale bron altijd een thuiskopie maken. Waar het bij muziek en films verschilt is dat je het daar ook uit illegale bron mag halen. Maar ik denk dat zo'n emulator zelf een dump van de Wii firmware bij zich heeft en dat deel is natuurlijk wel illegaal (tenzij je zo handig bent om zelf die firmware uit je wii te trekken en in de emulator kan stoppen).
Ach, heb nog wel een NAND dump op mijn SDkaart staan :)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:06

Sagat

Is pappa x2!

Oh well, laten we de backup emulatie discussie hier niet houden, dat heeft verder niets met de wii te maken, maar het is zeker interresant om te praten over de toekomst van consoles in het algemeen en de wii u in het byzonder.

Ik denk (dus) zelf dat steamboxen het niet zullen gaan winnen van de huidige consoles, puur vanwege het gebrek aan standaarden, maar we gaan het meemaken. Wat ik heel slim vind van de huidige generaties consoles is dat legale downloads nu ook kunnen waardoor discless gaming prima kan, dit is gewoon de toekomst, kijk naar muziek en films, fysieke datadragers zijn in het algemeen minder populair tov van legaal downloaden en streamen. Verder zijn zowel sony als ms nu bekende namen, dus ik denk dat ze nog wel verder borduren op het succes van de ps3 en 360.

En qua wii u in het byzonder, het lijkt me dat de wii u geen commercieel succes is en ook niet gaat worden. 3rd party gaat de wii niet krijgen of at best mindere versies. casual gamers hebben geen reden om te upgraden. En de echte Nintendo fans hebben al gekocht. Een prijsverlanging zal wel helpen maar niet voor een grote omslag zorgen.
Nintendo weet dit alles en zal wsl hard op zoek zijn naar een oplossing. Maar ik kan zelf niet verzinnen wat dit dan zou moeten zijn, een console die tegelijk ook handheld is vind ik helemaal geen gek idee, mede ook doordat Nintendo gewoon veel succes heeft bij jongere gamers.
(standaar disclaimer, ik vind Nintendo NIET kiddy, altijd ook volwassen games en als je alleen dat genre leuk vind kun je beter wat anders kopen, maar ik als dikke dertiger vermaak me nog prima met mario en Zelda en alle andere usual suspects)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
console en handheld ineen zal niet echt werken. dan heb je eigenlijk te weinig power voor op het grote scherm.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorisderoo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:21:
console en handheld ineen zal niet echt werken. dan heb je eigenlijk te weinig power voor op het grote scherm.
Geen reden waarom dat technisch niet zou kunnen.

Stel je maakt een handheld met een 19:6 1080p scherm (perfect haalbaar tegenwoordig). Vervolgens geef je dat apparaat een cpu/gpu die lekker efficient met de stroom omgaan en daardoor niet "nextgen" graphics kunnen produceren. Op een handheld ziet het er super uit, op een 50" tv niet.

Maar nu lever je (of optioneel) er een 'basisstation' bij die zijn eigen CPU/GPU heeft die wel op "nextgen" niveau kunnen werken. Zodra je handheld binnen bereik is van dit basisstation neemt de CPU/GPU het over van de handheld en komt het beeld op je tv terecht. Eventueel kan het scherm van je handheld als tweede scherm dienen. Hiervoor moeten ontwikkelaars wel hun games optimaliseren voor de twee opties die het systeem biedt. Eventueel zelfs voor beide andere assets (low en highres textures, low en high poly models) meeleveren.

Om dit van de grond te krijgen moet je ontwikkelaars verplichten om inderdaad beide opties te ondersteunen. Of je ze zover kan krijgen om ook de tv modus te optimaliseren weet ik niet. En ik betwijfel of ze er wel warm voor lopen om in principe "twee games" voor de prijs van één willen leveren.

Technisch is het zeker haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:06

Sagat

Is pappa x2!

Als je kijkt dat Nintendo nu al 2 generaties dus niet veel geeft om pure power.......en de vita is nu 1.5 of 2 jaar oud ofzo? Ik denk dat het echt geen gek idee is. Misschien zelfs dat je er juist rekening mee kan houden op wat voor scherm je werkt? Tv = is full hd en vaste stroom dus soort van overclock? Of een basisstation wat je je handheld inklikt voor more power?

Makkelijk niet, maar onmogelijk?
Hoewel ik het erg tof zou vinden als Nintendo over 2 jaar met een 4k capeable console zou uitkomen die de ps4 en xb1 zou wegblazen, en zelfs zonder 4k support, de specs van deze nieuwkomers zijn relatief niet echt mega indrukwekkend.

Doh, moet sneller typen :o

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 21:42
BlackMage schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:38:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat vervanging van de gamepad zo'n 160 euro kost. Een Pro-controller (Die je obviously er dan bij moet doen ipv Gamepad) kost ca 50. Vandaar mijn berekening van 100 euro. Ik heb inderdaad geen enkel idee wat het ding kost om te maken.

160 euro klinkt ook niet heel raar. Zelfs de allergoedkoopste android tablets zijn al snel zo'n 100 euro. En die zijn lang niet van zulke kwaliteit als de Gamepad. En niet te vergeten, een deel van de kosten zit ook in de ondersteuning en garantieafhandeling. En er zal ongetwijfeld gepatenteerde technologie in deze apparaten zitten en geloof er niets van dat die chinese fabrikanten dat netjes afdragen.
Nintendo heeft geen specifieke prijzen op de site aangegeven staan voor wat betreft de reparatie kosten zijn; echter dit zijn de getallen welk vorig jaar werden aangehaald:

http://www.nintendoworldreport.com/news/32717

CNN Heeft in het voorjaar van 2013 ook een assessment gedaan van de prijs van de componenten van de Wii U, zie ook: http://money.cnn.com/vide...y/index.html?iid=HP_River

Zij berekenden toen de kostprijs van de gamepad op 79$ om te produceren.

Overigens, vergeet niet dat er een verschil zit tussen productie kosten en verkoopprijs. De gamepad wordt verkocht tezamen met de Wii U. Goedkope android tablets worden als losstaand verkocht. Goedkope android tablets zullen ook altijd hun winst uit de tablet dienen te halen. Nintendo kan hun winst ook halen uit verkoop van games, licenties, etc.

Daarnaast zijn tablets toch wel een stukje geavanceerder dan de gamepad. De gamepad bevat namelijk enkel het scherm component en input device. De feitelijke hardware van de gamepad ligt in de Wii U.

En als laatste om niet te vergeten is dat je bij de verkoop van een product ook nog te maken hebben met een doosje, handleiding, shipping, marketing, etc. Dit zijn allemaal aspecten welk in dit geval voor de gamepad niet los hoeven te worden bekostigd, maar wel in het geval van een android tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
psychodude schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:50:
[...]

Nintendo heeft geen specifieke prijzen op de site aangegeven staan voor wat betreft de reparatie kosten zijn; echter dit zijn de getallen welk vorig jaar werden aangehaald:

http://www.nintendoworldreport.com/news/32717

CNN Heeft in het voorjaar van 2013 ook een assessment gedaan van de prijs van de componenten van de Wii U, zie ook: http://money.cnn.com/vide...y/index.html?iid=HP_River

Zij berekenden toen de kostprijs van de gamepad op 79$ om te produceren.

Overigens, vergeet niet dat er een verschil zit tussen productie kosten en verkoopprijs. De gamepad wordt verkocht tezamen met de Wii U. Goedkope android tablets worden als losstaand verkocht. Goedkope android tablets zullen ook altijd hun winst uit de tablet dienen te halen. Nintendo kan hun winst ook halen uit verkoop van games, licenties, etc.

Daarnaast zijn tablets toch wel een stukje geavanceerder dan de gamepad. De gamepad bevat namelijk enkel het scherm component en input device. De feitelijke hardware van de gamepad ligt in de Wii U.

En als laatste om niet te vergeten is dat je bij de verkoop van een product ook nog te maken hebben met een doosje, handleiding, shipping, marketing, etc. Dit zijn allemaal aspecten welk in dit geval voor de gamepad niet los hoeven te worden bekostigd, maar wel in het geval van een android tablet.
Dan moet je dus een handheld maken (ongeveer niveau vita) + nog een basisstation (niveau wii U of krachtiger). Dat wordt een duur apparaat. En ook erg moeilijk te doen. Kunnen alle spellen ook onderweg gespeeld worden of vereisen zij het basisstation. Want als je spellen onderweg speelbaar wil maken EN op het basisstation zit je weer met de architectuur van de hardware. Voor de Handheld lijkt ARM mij vanzelfsprekend (lekker energiezuinig) maar op de console weer x86 of (zoals de wii U) powerpc.
Hoe sony dit oploste was door de vita en ps3 versie van een game te bundelen. Maar dan moeten dus alle ontwikkelaars dit ook doen. 2 versies van een game maken en verkopen voor 50 euro. Daar doen veel third party developers niet aan mee.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het principe van "basisstation" werkt alleen als de processorarchitectuur en de rest het zelfde blijft. Daarbij zal de CPU ook niet veel meer werk krijgen als het beeld mooier wordt, dat is vooral GPU werk.

Daarbij is ARM al lang niet meer de automatische keus voor low power oplossingen. Intel is met zijn nieuwste generatie atoms een enorme stap vooruit gegaan met X86. X86 is sowieso een goede keus als je nog kans wil maken op multiplatform third party titels. Het is niet voor niets dat zowel Sony als MS daarvoor gekozen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig dat nu deze discussie loopt ik dit nieuws zie: nieuws: Details mogelijke nieuwe Nintendo-console en -handheld komen online

[ Voor 51% gewijzigd door Deddiekoel op 22-01-2014 18:46 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, ik geloof er weinig van. De details over de hardware zijn veel te specifiek. Ook hebben ze het over een nieuw type opslagmedium terwijl de techniek die gebruikt wordt voor de Wii U meer dan genoeg ruimte heeft (25gb).

Ook de 4k resolutie klinkt erg onwaarschijnlijk, want dit zijn namelijk 4x zoveel pixels als de fullhd van de nextgen. Zelfs over 3 jaar zie ik nog geen console van 400 euro in de winkel liggen die nextgen graphics@60fps op 4k krijgt.

Dan heb je nog de "decoder" functie herkenbaar aan de coax + smartcard aansluitingen, die techniek is zwaar verouderd en vrijwel alle tv's kunnen dat zelf. Als ze al iets met TV features deden dan deden ze zoals MS met een HDMI input, of natuurlijk zonder input want over 5 jaar is toch alles via internet.

Ik denk dat we getrolt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 16:20

Emiel1984

Made in NL

BlackMage schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:23:
Mja, ik geloof er weinig van. De details over de hardware zijn veel te specifiek. Ook hebben ze het over een nieuw type opslagmedium terwijl de techniek die gebruikt wordt voor de Wii U meer dan genoeg ruimte heeft (25gb).
Ik snap ook niet waarom ze een nieuw type opslagmedium nodig hebben. Misschien een soort van SSD variant die goedkoper is voor Nintendo.. ?
Ook de 4k resolutie klinkt erg onwaarschijnlijk, want dit zijn namelijk 4x zoveel pixels als de fullhd van de nextgen. Zelfs over 3 jaar zie ik nog geen console van 400 euro in de winkel liggen die nextgen graphics@60fps op 4k krijgt.
Er staat nergens in het artikel dat de games in 4K zijn. Ze hebben het over uitgang die (tot) 4K gaat. Een film\serie in 4K lijkt me niet zo onwaarschijnlijk over een aantal jaar. Zeker als je beseft dat Netflix nu al 4K materiaal aanbied.
Dan heb je nog de "decoder" functie herkenbaar aan de coax + smartcard aansluitingen, die techniek is zwaar verouderd en vrijwel alle tv's kunnen dat zelf. Als ze al iets met TV features deden dan deden ze zoals MS met een HDMI input, of natuurlijk zonder input want over 5 jaar is toch alles via internet.

In Nederland hebben we wel een goede internetverbinding in huis over het algemeen. Dit is echter niet overal zo. Zelf denk ik niet dat over 5 jaar alles over internet zal gaan. Er zijn teveel landen waar het internet over het algemeen slecht is. In Frankrijk kreeg ik het bijvoorbeeld al niet voor elkaar om een goede internetverbinding te krijgen. Zeker in de gebieden die wat meer buiten de steden liggen betaal je voor een standaard internet verbinding\aansluiting ook ontzettend veel geld ten opzichte van Nederland.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
BlackMage schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:23:

Agreed, zoals ik ook als reactie in het artikel heb gegeven. Het voelt erg aan als de Wii 2 rumors uit 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Klinkt ook meer als wishful thinking van een fan ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 12:52
Dit is net zo waarschijnlijk als het verborgen GPU in de Xbox ONE verhaal van MisterX.
Of deze console moet over 4-5 jaar uitkomen.

[ Voor 27% gewijzigd door Linkje3 op 23-01-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag de nieuwe eShop game Unepic gedownload. En ik moet zeggen dat het spel de naam niet waarmaakt, want dit spel is echt goed! Een must have voor de RPG fans :)

Vooral het gebruik van de GamePad is goed in het spel verwerkt. Zowel met off-tv play (zoomen op het karakter, etc) als wanneer je twee schermen gebruikt met touchscreen knoppen en knopcombinaties die je naar eigen wens kan invullen.

Het spel zelf is een 2D side-scrolling (metroidvania) RPG, speelt echt vloeiend en de controls zijn erg goed afgewerkt.

Trailer:

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwanta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kost maar 10 euro ;)

Het spel is trouwens ook hier: http://www.unepicgame.com/en/comprar.html en op Steam verkrijgbaar.

PC versie is zo te zien wel zonder stemmen.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Eindelijk na een hoop avonden Champion's Road weten te halen in 3D world, nu nog met de andere characters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 07:30
psychodude schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:08:
[...]

Agreed, zoals ik ook als reactie in het artikel heb gegeven. Het voelt erg aan als de Wii 2 rumors uit 2009.
Die HVD-schijf die genoemd wordt is wel een beetje de rode vlag IMHO. Dat was vijf jaar geleden inderdaad nog een hot topic, want dat zou de opvolger van BRD worden, maar vandaag de dag hoor je er niets meer over.

Ik geloof overigens best dat Nintendo alweer druk bezig is met brainstormen over de opvolger van de WiiU, net als dat Microsoft en Sony alweer met de opvolgers van de XB1 en de PS4 bezig zijn, maar dat is op dit punt nog allemaal natte vingerwerk en wishful thinking, meer niet.
Die combinatie van console + handheld is ook een logische voortzetting van de huidige trend. Die koppeling is al sinds de N64 mogelijk en wordt steeds meer uitgewerkt, we zitten nu al op het punt dat je sommige games cross-platform kunt spelen (MH3U op het moment en Smash Bros zou dat ook gaan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 15:47
Preau schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:47:
Eindelijk na een hoop avonden Champion's Road weten te halen in 3D world, nu nog met de andere characters...
Held. Ik kom tot het laatste gedeelte, maar daar ga ik steeds af...

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 12:18

Goner

What can I do you for ?

zal toch niet waar zijn ?

http://www.allgamesbeta.c...ncelling-wii-u-watch.html

zeker na eerdere uitlatingen van Ubisoft als deze :

http://www.officialninten...ul-game-on-wii-u-ubisoft/

[ Voor 42% gewijzigd door Goner op 24-01-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat zou wel een hele domme zet zijn gezien het spel wel voor de Wii U ontwikkeld is.

Ook is dit maar één retailer, zowel Nintendo als Ubisoft hebben het niet bevestigd.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou wel ècht k*t zijn. Die game lijkt mij namelijk gemaakt voor de WiiU met zijn tweede scherm. Het is ook een van de games waar ik erg naar uit kijk, dus ik hoop dat het niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is vast onzin. Misschien heeft hun leverancier er een ander artikelnummer aan gehangen waardoor er iets met de koppeling tussen het voorraadsysteem van de winkel en leverancier niet goed is gegaan.

Of als je, net als ik, grote pure game retailers voor een incarnatie van het kwaad ziet: Misschien proberen ze de uitgever onder druk te zetten met "kijk, dit zijn aantallen preorders voor je spel. Haal maar 10 euro van de inkoopprijs af anders worden de orders gecancelled"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobje99
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 14:25
Enquête van Nintendo over Wii U. Wat wij er van vinden en hoe het beter zou kunnen... lijkt mij wel handig dat in te vullen.

EDIT: ik werd er op geattendeerd in email. je krijgt er ook nog eens 50 sterren voor.

[ Voor 26% gewijzigd door bobje99 op 24-01-2014 16:36 . Reden: onvolledig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.nintendolife.c...ii_u_cancellation_rumours

Officiële reactie van Ubisoft:
We have nothing to comment at the moment.
Nu even ademhalen. Oké, dit betekent helemaal niks. Niet dat het spel gecanceled is, ook niet dat dit niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 12:18

Goner

What can I do you for ?

Nog niks gehoord over een Wii U enquête ...
Maar nu we het toch over sterren hebben ; ik heb een tijdje terug ook die docking-station/lader voor de XL gekocht voor 4500 sterren en on-line een bevestiging gekregen, plus dat het tot 4 weken kon duren, maar kun je ergens de status van die bestelling zien op Club Nintendo ?? Heb nooit een e-mail of zo gekregen ...

EDIT: docking station werd zojuist bezorgd !!

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 25-01-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:43:

[...]

Nu even ademhalen. Oké, dit betekent helemaal niks. Niet dat het spel gecanceled is, ook niet dat dit niet het geval is.
ga er maar van uit dat hij dus niet meer komt, anders zouden ze het gewoon ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:43:

[...]

Er staat nu aanvullende informatie in dit nieuwsbericht. Het spel is weer zoals normaal te pre-orderen bij die winkel. Alle heisa om een foutje in het bestelsysteem van Gamestop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gamestop heeft nu aangegeven dat het idd een fout is:

http://gonintendo.com/?mode=viewstory&id=221077
The news was an error. From tomorrow the product will be prenotable in GameStop Italy stores. - GameStop Italy rep

We can assure that this item is available for pre-order and you can place the order. We have not received any confirmation from supplier about cancellation. So, you can pre-order for Watch Dogs – Nintendo Wii U.
Dus ja, Watch_Dogs komt gewoon uit op de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:41:
Dus ja, Watch_Dogs komt gewoon uit op de Wii U.
It better

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
bobje99 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:35:
Enquête van Nintendo over Wii U. Wat wij er van vinden en hoe het beter zou kunnen... lijkt mij wel handig dat in te vullen.

EDIT: ik werd er op geattendeerd in email. je krijgt er ook nog eens 50 sterren voor.
Dat soort enquettes sturen ze regelmatig uit naar een random aantal gebruikers. Ik heb er het afgelopen jaar een stuk of 3 ontvangen. En inderdaad, gratis punten altijd :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

psychodude schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:16:
[...]

Dat soort enquettes sturen ze regelmatig uit naar een random aantal gebruikers. Ik heb er het afgelopen jaar een stuk of 3 ontvangen. En inderdaad, gratis punten altijd :p.
Ook net gehad en ingevuld. Was geen korte enquete zeg :P En meerdere vragen hadden ze al kunnen invullen aan de hand van de antwoorden op de vragen ervoor.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:19
Er gaan speculaties rond dat er weer een prijsverlaging komt!!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psyonara schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 00:51:
Er gaan speculaties rond dat er weer een prijsverlaging komt!!??
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Ach, vond 189 bij dixons genoeg hoor ;)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat er een officiële prijsverlaging komt voor het feestdagenseizoen. Zeker niet met Mario Kart en Smash Bros aan de horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk serieus dat een prijsverlaging goed is. Maar ik zou liever zien dat de prijzen van games naar het Wii niveau gaan. Op de Wii was de default prijs €50 waar dat nu weer €60 is. Uiteraard zie ik het liever nog verder dalen, volgens mij is €30 een mooie sweetspot. En dan mogen de Triple-A titels best €40 kosten en de kleinere titels €20 ;-)

Maar Nintendo moet nu eerst hardware verkopen. Zonder userbase zijn namelijk hun eigen games dalijk ook niet meer winstgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 16:20

Emiel1984

Made in NL

De spellen blijven echt veel te duur vind ik zelf. Bij introductie 50 a 60 euro vragen snap ik nog wel maar als games als bijvoorbeeld Mass Effect nog steeds tegen de 30 euro kosten waar een PC versie maar 7,5 euro kost en een PS3 versie 10 euro. Waarom zou je dan een WiiU kopen ? Mensen vinden Nintendo games wel leuk maar kopen een console over het algemeen niet enkel voor de exclusives.

En zelf exclusieve titels blijven absurd duur. Kijk bijvoorbeeld naar "New Super Mario Bros", welke na een jaar nog steeds ~43 euro kost waar exlusives op andere consoles wel in prijs dalen omdat ze inmiddels wel terug zijn verdient. Ratchet and Clank (PS3) ging over het algemeen van 55 euro naar 20 euro na een jaar. The Last of Us (PS3) ging van 60+ euro naar 30 euro. En bij deze laatste hebben we het over een kaskraker !

Ik hoop echt dat de games richting de 30 a 35 euro gaan. Dat vind ik nog een normale prijs. Als een spel 50 a 60 euro kost dan denk ik daar gerust nog 'even' maanden over na, zeker als ik nog een spel heb liggen welke ik nog niet heb uitgespeeld.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Emiel1984 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 01:10:
De spellen blijven echt veel te duur vind ik zelf. Bij introductie 50 a 60 euro vragen snap ik nog wel maar als games als bijvoorbeeld Mass Effect nog steeds tegen de 30 euro kosten waar een PC versie maar 7,5 euro kost en een PS3 versie 10 euro. Waarom zou je dan een WiiU kopen ? Mensen vinden Nintendo games wel leuk maar kopen een console over het algemeen niet enkel voor de exclusives.

En zelf exclusieve titels blijven absurd duur. Kijk bijvoorbeeld naar "New Super Mario Bros", welke na een jaar nog steeds ~43 euro kost waar exlusives op andere consoles wel in prijs dalen omdat ze inmiddels wel terug zijn verdient. Ratchet and Clank (PS3) ging over het algemeen van 55 euro naar 20 euro na een jaar. The Last of Us (PS3) ging van 60+ euro naar 30 euro. En bij deze laatste hebben we het over een kaskraker !

Ik hoop echt dat de games richting de 30 a 35 euro gaan. Dat vind ik nog een normale prijs. Als een spel 50 a 60 euro kost dan denk ik daar gerust nog 'even' maanden over na, zeker als ik nog een spel heb liggen welke ik nog niet heb uitgespeeld.
jou denkwijze is (no offence, doe het zelf ook) precies de reden waarom zij daar niet in meegaan.
Nintendo prijst de games vaak gelijk redelijk scherp (~45 euro) en houd dit zo. Hierdoor maakt het niet uit of je bij release koopt, of na een jaar. Iedereen betaald even veel. Zo krijg je dat mensen niet lang gaan wachten voor ze een game kopen.

Ikzelf zou het ook leuk vinden als games 30 a 35 euro zouden kosten, maar dat is blijkbaar niet reëel. Voor kaskrakers zou het kunnen (hoge verkoop) maar dan zouden nieuwe developers OF bijna zeker weten verlies moeten lijden, OF 2x zo duur moeten zijn als "topgames". Zo houd je dus enkel maar grote gamedevelopers over, en geen nieuwe games als Incredible joe (ofzoiets).

Als je daarbij bedenkt dat spelletjes 20 jaar geleden 120 gulden waren, en nu 45 euro, dan zijn games al goedkoper geworden. Zeker als je daar de inflatie bij meerekent!

Ben het wel met je eens dat Mass Effect wel erg duur is vergeleken met de andere consoles _/-\o_ zeker met DAT einde... voor een ander goed geschreven einde zou ik wel wat extra's overhebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De uitgevers balen er juist ontzettend van dat ze de prijzen niet nog hoger kunnen zetten. Dat zie je wel aan de titels voor PS4/XBone die doorgaans voor 69 in de schappen liggen. Dat komt ook omdat veel spellen tegenwoordig een productiebudget hebben waar een gemiddelde hollywood-productie nog u tegen zegt.

Maar dat doen ze zelf, Nintendo games worden geprezen voor hun kwaliteit en hoeveel celebrity voice acting, uren lang bioscoop kwaliteit cgi filmpjes en precieze recreatie van bekende steden zit daar in? Juist.

Ik ben het er mee eens, 30 euro is een mooie prijs voor een spel. Er zijn ook maar weinig spellen die ik koop die duurder zijn dan dat. Ik vind het ook helemaal niet erg om een spel pas een half jaar na release te kopen of zelfs een 2e handse versie te halen. Die kortlevende online communities zijn juist het antwoord van de uitgevers op deze mentaliteit. Door het "level up" principe wil je niet ver achter lopen dus wil je a.s.a.p het spel kunnen doen en na een tijdje kakt de voortgang helemaal in en is de speler klaar voor de DLC of sequel.

Een exclusief digitale distributie in een console (of het eerste plan van MS voor de XBone) is dodelijk voor deze denkwijze. Games worden dan niet meer goedkoper zolang er geen sequel uit is. Daarom ben ik er ook zo op tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Mwuah, qua prijzen voor Wii U games is het zo slecht nog niet als we kijken naar oudere titels. Zoeken we via budgetgaming.nl, dan zien we het volgende:

Assassin's Creed III: 10 Eur
FIFA 13: 10 Eur
NBA 2K13: 11.95 Eur
Your Shape: Fitness Evolved 2013: 13.95 Eur
James Bond Legends: 14.95 Eur
LEGO Batman 2: DC Super Heroes: 14.99 Eur
Zombi U: 15 Eur
Marvel Avengers: Battle for Earth: 15.95 Eur
Batman: Arkham City Armoured Edition: 17 Eur
Family Party: 18.23 Eur
Sports Connection: 18.23 Eur
Game Party Champions: 18.75 Eur
Rabbids Pretpark: 18.75 Eur
The Amazing Spiderman Ultimate Edition: 18.99 Eur
The Croods: Prehistoric Party: 19 Eur
Darksiders II: 19.99 Eur
Deus Ex: HR DC: 19.99 Eur
Fast&Furious Showdown: 19.99 Eur
Tekken Tag Tournament 2: 19.99 Eur
Just Dance 4: 20 Eur

Dit zijn de huidige titels van 20 Eur of goedkoper. En iedere week wordt deze lijst langer en langer. En ook de prijzen zakken steeds verder. Het duurt nu eenmaal altijd even eer console games prijzen zakken. En eveneens zakken sommige titels vrijwel niets in prijs, zoals de nintendo games, SEGA games, COD, Sims, etc. Ook daarin is allemaal niets nieuws.

Ik verwacht dan ook niet dat prijzen van games aangepast zullen gaan worden. Sterker nog, gebeurd er al iets dan verwacht ik dat ze juist zullen stijgen i.p.v. dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verschilt heel erg. Als je bijv. Injustice neemt, die is voor alle 3 de consoles ongeveer even duur, maar als je kijkt naar AC4 of COD dan is de WiiU versie wel duidelijk duurder dan die van de PS3 of X360.

Maar dat zal ook komen omdat weinig "stunters" een volledig assortiment WiiU spellen hebben en dat er daarom alleen maar "niet stunters" overblijven in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt me nog mee dat ie zijn pinkies nog mag houden. Het Japanse stereotype is toch wel dat ze vaak het mes in wat anders moeten zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

"Komende donderdag presenteert Nintendo haar nieuwe strategie"
Dat gaan we in de gaten houden :Y

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ZO er is ff wat nieuws.

1.

Aangekondigd voor Wii U VC: DS games!

http://www.nintendolife.c...the_wii_u_virtual_console

Er komt ook een update (as. zomer) waarmee je spellen direct met de GamePad kan opstarten (dus wanneer je Wii U uit staat).

2. Mario Kart 8 komt in mei wereldwijd uit.

http://www.nintendolife.c...ting_in_for_a_may_release

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rare keus... DS games op de Wii U. Ik begrijp wel dat ze met de VC ook iets willen doen met het 2e scherm en dan is DS de enige keus, maar:
- Handheld games op een console. Dat is tot nu toe nog niet eerder gebeurd.
- De 3DS is native backwards compatible met DS games en veel winkels hebben nog een assortiment DS games staan.

Ik zie liever een WiiU VC voor N64 en GC games. En een 3DS VC voor GBA games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Had liever 3Ds games op de WiiU gespeeld :P maar dat is wel wat veel gevraagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DS is natuurlijk wel enorm populair (geweest). Redenering is vast dat ze die groep mensen hiermee willen prikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De DS is inderdaad enorm populair (geweest), maar dat kwam volgens mij omdat vrijwel iedereen een R4 kaartje erin had.

Plus dat ding is nog helemaal niet zo oud, kans is groot dat iedereen die het zou 'prikkelen' dat ding nog wel in de la heeft liggen of hebben geupgrade naar een 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:38
Ds games op de Wii u zou best kunnen, maar laat ze maar eest de belofte van GBA Games waar maken. En het aantal VC releases voor de huidig beschikbare consoles opschroeven. En N64 en GCN toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waah schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:10:
Had liever 3Ds games op de WiiU gespeeld :P maar dat is wel wat veel gevraagd ;)
Dat zou slecht zijn voor de 3DS verkopen.
BlackMage schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:56:
Rare keus... DS games op de Wii U. Ik begrijp wel dat ze met de VC ook iets willen doen met het 2e scherm en dan is DS de enige keus, maar:
- Handheld games op een console. Dat is tot nu toe nog niet eerder gebeurd.
De Wii U zou sowieso al GBA gaan krijgen op de VC. Al is hier verder nog niets bekend over.
- De 3DS is native backwards compatible met DS games en veel winkels hebben nog een assortiment DS games staan.
Wat een mooie stap voor Nintendo is om bv je geactiveerde spellen goedkoop over te kunnen zetten. Bv 2 euro per spel dat je al bezit. Al verwacht ik niet dat Nintendo zoiets zal doen.
Ik zie liever een WiiU VC voor N64 en GC games. En een 3DS VC voor GBA games.
N64 zie ik op de Wii U nog wel komen, maar GC niet. Ik denk dat Nintendo eerder HD rereleases van verschillende GC games gaat maken /me wijst naar The Wind Waker HD. GBA op de 3DS is en blijft exclusief voor de Ambassadors. Ik heb alle GBA games die ik wil op mijn 3DS :+

Waar ik op hoop is dat ze de snelheid waarmee VC games uitkomen gaan verhogen. Tegenwoordig heb je 1, 2 of zelfs geen VC spellen per week. Dit moet verbeteren!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nieuws: [url=""http://www.wired.com/gamelife/2014/01/nintendo-quality-life/]Nintendo’s Big Plan Is a Third Platform, Focusing on Health[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 23:08

Rhapsody

In Metal We Trust

FTFY (linkje) :)

Wat ik dan niet begrijp is dat ze daar pas in 2015 mee gaan komen. 2014 wordt het jaar van de Activity trackers en fitnessgadgets. (ben ik van overtuigd) En dan komt Nintendo pas in 2015 met een 'gezondheidsplatform'. Ik denk dat je nu al kunt zeggen dat ze daarmee de boot missen.

De Wii:U had ook perfect een succesvolle console kunnen zijn als ze de bestsellers eerder hadden uitgebracht. Waarom komt Mario kart pas in mei?? Waarom is zo'n topgame niet af vóór de feestdagen? Of nog beter, korten na de release van de Wii:U. Zelfde geldt voor Donkey Kong bijvoorbeeld.

Er is ook weinig reclame geweest volgens mij. Met Wii:U fit, Mario, Zelda hebben ze voldoende materiaal voor een goede reclamecampagne.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Rhapsody schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:14:
[...]
FTFY (linkje) :)

Wat ik dan niet begrijp is dat ze daar pas in 2015 mee gaan komen. 2014 wordt het jaar van de Activity trackers en fitnessgadgets. (ben ik van overtuigd) En dan komt Nintendo pas in 2015 met een 'gezondheidsplatform'. Ik denk dat je nu al kunt zeggen dat ze daarmee de boot missen.
Fitnessgadgets en activity trackers zijn er al lang. Ik denk persoonlijk niet dat 2014 daar veel verandering in zal gaan brengen. Er ligt ook niet echt iets in het vizier welk dusdanig een impact lijkt te gaan krijgen dat al het huidige ineens omgegooid zal gaan worden.

Ik vraag me dan ook af hoe Nintendo hier een voet tussen de deur van plan is te krijgen. Voor veel lifestyle zaken zijn namelijk relatief voordelig standalone toepassing beschikbaar. Nintendo zou hierin op het gebied van prijs sterk moeten gaan concurreren. Of qua features dusdanig indrukwekkend uit de hoek komen dat het loont om hun product aan te schaffen, i.p.v. een andere gadget of app.
Rhapsody schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:14:De Wii:U had ook perfect een succesvolle console kunnen zijn als ze de bestsellers eerder hadden uitgebracht. Waarom komt Mario kart pas in mei?? Waarom is zo'n topgame niet af vóór de feestdagen? Of nog beter, korten na de release van de Wii:U. Zelfde geldt voor Donkey Kong bijvoorbeeld.

Er is ook weinig reclame geweest volgens mij. Met Wii:U fit, Mario, Zelda hebben ze voldoende materiaal voor een goede reclamecampagne.
Nintendo is één van de weinige bedrijven welk nastreeft een product niet uit te brengen, alvorens het echt af is. Gehaaste releases, vol met bugs en glitches, zie je bij hun dan ook niet terug. Helaas betekend dat vaak wel dat we als gamers wat langer moeten wachten.

Reclame campagnes zijn er overigens wel, zo heeft Nintendo afgelopen december het volgende Wii U promo filmpje bijv. uitgegeven:
YouTube: Wii U - Overview Video

Nintendo blijft echter zoals altijd proberen een publiek van all ages aan te spreken. En daarin krijgen ze helaas relatief weinig terug. Ik vraag me dan ook af wat er met dan nieuwe platform van hun zal gebeuren. Ik zie daar persoonlijk weinig heil in. Ook het verschil in sales tussen PS4 en Xbox One laat nogmaals sterk zien dat je je veel beter gewoon kunt richten op je core audience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
Er komen DS games naar de Wii U. Of beter gezegd naar de gamepad. Want ik heb begrepen dat de hardware van de gamepad dit aankan terwijl de Wii U uit staat. Ik vond het een vreemd verhaal want ik had altijd begrepen dat de hardware van de gamepad alleen geschikt was voor het versturen van input en het ontvangen van beelden. Wat is het volgende 3DS games op de gamepad?

Ik vind het wel tof trouwens. Ik zou graag wat Mario & Luigi games willen spelen. Yoshi's Island vind ik ook wel leuk en zo zijn er vast wel meer games waar ik zo niet op kan komen. Golden Sun was ook een DS versie van volgens mij :)

[ Voor 24% gewijzigd door Robolokotobo op 30-01-2014 21:07 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Robolokotobo schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:00:
Er komen DS games naar de Wii U. Of beter gezegd naar de gamepad. Want ik heb begrepen dat de hardware van de gamepad dit aankan terwijl de Wii U uit staat. Ik vond het een vreemd verhaal want ik had altijd begrepen dat de hardware van de gamepad alleen geschikt was voor het versturen van input en het ontvangen van beelden. Wat is het volgende 3DS games op de gamepad?
Ik denk niet dat het zonder de Wii U zal gaan. Maar dat de Wii U bijv. net als bij updaten in standby stand zal moeten staan. En er voor DS emulatie gewoon weinig van de hardware gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo

Ik vind het wel tof trouwens. Ik zou graag wat Mario & Luigi games willen spelen. Yoshi's Island vind ik ook wel leuk en zo zijn er vast wel meer games waar ik zo niet op kan komen. Golden Sun was ook een DS versie van volgens mij :)
Volgens mij is het enige wat ze extra door de gamepad gaan laten doen een quick start menu toevoegen. Deze werkt op ongeveer dezelfde manier als de tv remote (wordt dus door de gamepad gerendered). Dus lijken mij DS spellen een beetje veel voor de hardware.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Er komen DS games naar de Wii U. Of beter gezegd naar de gamepad. Want ik heb begrepen dat de hardware van de gamepad dit aankan terwijl de Wii U uit staat.
Technisch niet mogelijk, er zit geen CPU/GPU in de gamepad. Alleen (meerdere) MPU(s) voor IO.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Of ze moeten een accessoire in de lijn van de super gameboy/gameboy player uitbrengen. Deze bevatten gewoon de hardware die in een gameboy/gameboy advance zat. Dan heb je perfecte emulatie. Misschien iets doen met die poort aan de onderkant van de gamepad???

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Wat me verbaasde was dat het scherm links en rechts opgedeeld wordt. Dat zag ik net op een afbeelding. Ik had verwacht boven en beneden beeld maar wel logisch natuurlijk omdat zo de verhoudingen beter zijn als je het hele beeld gebruikt. Dan gaan we dus straks pijlen die naar boven en beneden wijzen zien omdat op de ds zo aangegeven wordt dat je naar het andere scherm moet kijken, terwijl de pijlen eigenlijk naar links en rechts zouden moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dat alleen zo is bij de spellen is die je op die manier moest spelen (Brain Training, etc). Bij andere spellen zou je vermoedelijk wel de TV nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Mijn vermoeden is dat de DS games volledig op de gamepad gespeeld gaan worden. Op een TV zou het er ook niet uitzien toch? Ik trek ook een beetje een conclusie uit dit nieuwsbericht: http://www.eurogamer.nl/a...games-onderweg-naar-wii-u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:38
Ik denk zelf dat gezien het VC spellen worden elk spel net zo als nu zijn eigen emulator krijgt. "Normale" Spellen worden dus gewoon op je tv en de gamepad getoond en spellen die in boekvorm zijn alleen op de gamepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop iig dat er volgende week een Nintendo Direct komt met wat meer informatie. Nu kunnen we nog gewoon te weinig zeggen over hoe het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als we dan toch gaan gokken...

Ik denk dat je drie opties krijgt:
1. Bovenste scherm op de TV en onderste scherm op gamepad.
2. Bovenste scherm en onderste scherm naast elkaar op gamepad.
3. Bovenste scherm en onderste scherm naast elkaar op de tv + onderste scherm op gamepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Kan je straks weer dokken voor dezelfde games die je wellicht al hebt om ze op de WiiU te mogen spelen.

Zie het allemaal als gimmicks, een kat in het nauw die een rare sprong maakt.
Sure, leuk hoor als het als bonus is maar laten we eerst eens focussen op NIEUWE games ipv steeds het opbakken van een oud prakje wat heel ff weer leuk is maar daar heb je geen WiiU voor gekocht.
Wees eerlijk, wie met een WiiU heeft er nou geen DS (of welke variant ervan dan ook) gehad ?
Die games die de moeite waard zijn die heb je inmiddels al en kan je overal en altijd spelen (portable) en de games die je niet hebt kan je nu kopen voor de prijs van een Bigmac en zeer waarschijnlijk sowieso goedkoper dan in de Eshop.

Nee, noem me maar een zeikerd maar Nintendo kom eens met daadwerkelijk nieuwe games die de gamepad ook echt serieus gebruiken.
Als dat rond is moeten we eens gaan kijken naar nostalgie gaming en andere zaken.

Ik zou graag het volgende zien:

- Snellere opstart tijden
- Instelmogelijkheden om bepaalde iconen te verwijderen/verbergen
- Dat achterlijke Warawara (of whatever) plein uit te schakelen, dat kinderachtige gedoe was destijds leuk op de wii in 2007.
- en natuurlijk meer Quality games

[ Voor 13% gewijzigd door Bomberman71 op 31-01-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En je denkt dat Nintendo daar niet mee bezig is? Spellen komen niet zomaar uit de lucht vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig, ik heb net een stukje geschreven over de prijs van games, lees ik op Polygon dit stuk over Nintendo.
Blijkbaar wil Nintendo extra kortingen geven mensen aan mensen die meer games kopen. Ziet er uit als een betere (of geïntegreerde) versie van hun Premium Network aanbod. Hoewel ik dit alleen maar toejuich (als vaste klant) gaan ze hier alleen niet snel nieuwe mensen mee trekken vrees ik.

Ik hoor ook niemand over Nintendo's aangekondigde Quality of Life platform...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag gisteren in de MM dat lego spel met o.a. The hulk op de PS4. Zag er echt mooi uit, 1080p. Is de Wii u versie identiek qua graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 09:17:
Ik zag gisteren in de MM dat lego spel met o.a. The hulk op de PS4. Zag er echt mooi uit, 1080p. Is de Wii u versie identiek qua graphics?
Identiek zal het niet zijn maar gezien de stijl zal het elkaar niet veel ontlopen. Weet alleen niet of de WiiU versie ook op 1080p loopt. Maar zou goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nintendo gaat zich richten op fusies en overnames: http://www.n1ntendo.nl/ar...-en-fusies#comment-230616

GK JJ op twitter: Sony en Nintendo zitten ook niet stil en als bronnen goed begrijp komen daar ook nog verrassende dingen vrij de komende maanden. Mooie tijd!

[ Voor 35% gewijzigd door Robolokotobo op 01-02-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
We zijn sedert gisteren ook in het bezit van een Wii U voor de vrouw (ze heeft namelijk het Mario 25th Anniversary spel voor de Wii gekregen van haar vader, lag toch maar daar), om dus Mario te spelen, direct al software update gedaan (duurde redelijk lang volgens mij).

In de bundel zat ook LEGO City Undercover, is een tof spel, maar toch wel last van stuttering, zou nie mogen, maar soms is het wel vrij heftig, zelfs na game update...

Mario heeft ze trouwens nog niet kunnen spelen omdat je specifiek een nunchuck en zo moet hebben, bijgeleverde gamepad met scherm werkt dus (nog?) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Als het alleen om dat spel ging had je net zo goed zo'n kleine wii kunen halen, daar zit alles al bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan Nintendo zich nu al beter gaan richten op nieuwe IP`s voor de nieuwe generatie
consoles anders lopen ze straks weer achter de feiten aan. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:57:
Misschien kan Nintendo zich nu al beter gaan richten op nieuwe IP`s voor de nieuwe generatie
consoles anders lopen ze straks weer achter de feiten aan. -O-
Als je nu al de hoeveelheid games voor de Wii u zou terugschroeven loopt het consumenten vertrouwen wel erg terug. Ze zullen deze generatie uit moeten zitten met de Wii u dus zal nog wel 4 a 5 jaar duren voor de volgende Nintendo console uit komt. Eerder stoppen met de Wii u en ze zijn ook de fanboys kwijt :p

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nintendo's tactiek is op zich best slim. De 3DS is nu bija 3 jaar oud. Binnen 2 jaar gaat* daar een vervolg op komen.

Nintendo kan daar veel voordeel mee gaan halen. De 3DS zit qua kracht tussen de GameCube en de Wii. Deze opvolger zou wel eens qua kracht tussen de Wii en Wii U gaan zitten, en dan vooral aan de Wii U kant.

Het grootste probleem hier is de accu, deze moet gewoon een stuk sterker worden dan wat er nu in de 3DS zit.

*) Mijn vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Weet iemand of Donkey Kong de 21e ook gewoon in Nederland in de winkel te krijgen is? Zie al enkele webshops die pre order aanbieden maar zou t t liefst gewoon bij een mediamarkt oid ophalen die vrijdag.

Edit: beetje domme vraag zie ik, bijv intertoys geeft aan hem ook de 21e in de winkel te hebben liggen. Sorry!

[ Voor 21% gewijzigd door TargetX op 02-02-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisderoo schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:27:
[...]

Als je nu al de hoeveelheid games voor de Wii u zou terugschroeven loopt het consumenten vertrouwen wel erg terug. Ze zullen deze generatie uit moeten zitten met de Wii u dus zal nog wel 4 a 5 jaar duren voor de volgende Nintendo console uit komt. Eerder stoppen met de Wii u en ze zijn ook de fanboys kwijt :p
Natuurlijk moeten ze de Wiiu blijven ondersteunen,maar het kan zeker geen kwaad on nu alvast te beginnen met ontwikkelen voor de volgende generatie.Tenzij ze goede third party support krijgen bij hun volgende console,dan zouden ze wel de tijd hebben om aan hun first party titels te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:58
Ik denk dat Nintendo bovenal op zoek moet naar studio's die ze kunnen overnemen, om de productie van eigen IP's te versnellen.

Nintendo leunt meer dan de concurrentie op haar eigen IP's. Sony en Microsoft genieten veel meer third-party support en komen er makkelijker mee weg wanneer first party titels mondjesmaat uitkomen. De echte system sellers zijn voor Nintendo toch altijd de first party titels en die kwamen nu bij de WiiU gewoon te langzaam en te laat uit.

Extra developers om haar eigen IP's op een hoger tempo en regelmatiger naar buiten te brengen is essentieel. 1 console Zelda (Twilight Princess - Skyward Sword) per vijf jaar, of 1 Mario Kart per 6 jaar (Mario Kart Wii - Mario Kart 8 ) is te weinig. Zeker als je bedenkt dat Mario Kart het best verkochte Wii spel was, die IP wil je dan toch zoveel mogelijk benutten? Die had bij de WiiU release al in de schappen moeten liggen, maar ze krijgen dat simpelweg niet voor elkaar.

[ Voor 28% gewijzigd door virofi op 02-02-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
virofi schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:03:
Ik denk dat Nintendo bovenal op zoek moet naar studio's die ze kunnen overnemen, om de productie van eigen IP's te versnellen.

Nintendo leunt meer dan de concurrentie op haar eigen IP's. Sony en Microsoft genieten veel meer third-party support en komen er makkelijker mee weg wanneer first party titels mondjesmaat uitkomen. De echte system sellers zijn voor Nintendo toch altijd de first party titels en die kwamen nu bij de WiiU gewoon te langzaam en te laat uit.

Extra developers om haar eigen IP's op een hoger tempo naar buiten te brengen is essentieel.
Ja, meer games van eigen IP uitbrengen lijkt me de enige uitweg voor Nintendo en de Wii U. Maar dan hoop ik wel dat ze een beetje diverser gaan worden, niet alleen met IP's (elk jaar een Zelda en het verliest zijn charme, zelfde met de andere titels) maar ook met genre.

Vrijwel alle Nintendo IP's spreken de zelfde doelgroep aan. Er zijn slechts kleine nuances in de verschillende IP's (wil je adventure: zelda, wil je actie: metroid, wil je stratiegie: pikmin, etc) maar als je er 1 erg leuk vindt dan is de rest vast ook wel interessant. Ze moeten met nieuwe IP's komen die een ander publiek gaan aanspreken, met name de 16+ groep.

Don't get me wrong, de doelroep van de huidige IP's bevat per definitie ook de 16+, en alle vrolijke Mario en Donkey Kong vermaak ik me prima mee, maar het vult mijn behoefte voor wat serieuzere games niet. Ik hoef geen softcore porno met een overdone hoeveelheid geweld en bloed, maar wel de wat serieuzere verhaallijnen en morele gevolgen van mijn acties in het spel. Dit doen de third party developers prima, maar die boot is zo goed als gevaren voor de Wii U. Dus als Nintendo dat niet zelf oppakt dan krijgen/houden ze het "kiddy" imago. Alleen Bayonetta 2 is niet voldoende wat mij betreft (en valt borderline in de softcore porno met overdone hoeveelheid geweld categorie :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://wiiudaily.com/wp-content/uploads/2014/02/mario-kart-8-wii-u-box.jpg
Officiele boxart. Me gusta.

Ik snap niet wie er ooit bedacht heeft om een saaie witte achtergrond te gebruiken bij de vorige twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Mooie box inderdaad!

Deze komt zeker in huis!

Vandaag, dit aangeschaft, nog geen twee minuten werk om te switchen:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2nvv815.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Zat ik ook aan te denken, maar ik wacht nog even totdat de huidige slechter wordt.. vooralsnog red ik het wel en anders pak ik wel ff de adapter, draad is lang zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:19
gaat de accu/batterij zo snel achteruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psyonara schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:03:
gaat de accu/batterij zo snel achteruit?
Voor mij was de reden dat de batterij het gewoon 'maar' 4 uur uithield bij mij. Paar keer gehad dat hij op het eind van een avond (als het spannend werd) er mee stopte. Met deze heb ik het batterij lampje niet meer in actie gezien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dragunov schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 20:38:
Vandaag, dit aangeschaft, nog geen twee minuten werk om te switchen:

[afbeelding]
Bedankt voor de tip! Zojuist besteld bij Amazon UK.

Gisteren vond zoonlief van 4 Mario Kart Double Dash ergens in een la. Die had ik niet meer gespeeld sinds MK Wii uitkwam, bijna 6 jaar geleden. Een zeer blije vondst, want mijn zoon vraagt al maanden regelmatig wanneer MK8 nu eindelijk komt. Nu is hij een tijd zoet met een "nieuwe" MK. De tijd tot MK8 uitkomt in mei moet nu zonder gezeur te overbruggen zijn. :)

[ Voor 37% gewijzigd door BamSlam_ op 09-02-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Viorfi heeft gelijk.
Nintendo zal bepaalde zaken moeten overnemen om zo minder downtime te hebben tussen producties in.
het concept en de artwork houd je intern maar het renderen ervan en animation, fmv, etc kunnen door studio's gedaan worden en dus tijd besparen.

Met dit tempo verlies je uiteindelijk zelfs de Die hard fans, simpel zat. Er zit nu teveel tijd tussen en iedereen heeft het daarover. Er zijn gewoon te weinig serieuze titels.

Tevens kunnen ze het OS eens aanpakken, het is vreselijk achterhaald en simpele zaken (bijv. settings veranderen) duren veels te lang en sommige dingen (Mii, Kawarara plein gedoe) vind ik als longtime fan zelfs te kinderachtig en voegen anno 2014 niets meer toe.

Kortom:

- Meer titels
- strakker, sneller OS
- doe meer met andere nintendo hardware, bijv. connecten met 3DS en dan game via WiiU spelen op Tv ofzo ...

Verzin wat nintendo, op dit moment is het zelfs voor de fanboys lastig enthousiast te blijven en het aanboren van nieuwe klanten gaat op deze manier absoluut NIET lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Besturingssysteem is inderdaad log in het laden, maar dat zou deze zomer verbeteren met 50%

Maar als ik kan kiezen tussen een game die uitgebracht is voor de PS3 (ook in bezit) en de WiiU, dan kies ik voor de PS3, ik weet niet waarom, maar toch is het zo...
DukeBox schreef op zondag 02 februari 2014 @ 10:55:
^ Als het alleen om dat spel ging had je net zo goed zo'n kleine wii kunen halen, daar zit alles al bij.
Waarom zich beperken (nu toch) tot de Wii, als je de WiiU kan kopen, waar je toch Wii games kan op spelen?

[ Voor 28% gewijzigd door Dragunov op 09-02-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Sorry, dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Bomberman71 op 09-02-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dragunov schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:38:
Waarom zich beperken (nu toch) tot de Wii, als je de WiiU kan kopen, waar je toch Wii games kan op spelen?
Omdat die al met de juiste controllers geleverd word en de wii zelf dus netto maar €30 meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Dragunov schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:38:
Besturingssysteem is inderdaad log in het laden, maar dat zou deze zomer verbeteren met 50%

Maar als ik kan kiezen tussen een game die uitgebracht is voor de PS3 (ook in bezit) en de WiiU, dan kies ik voor de PS3, ik weet niet waarom, maar toch is het zo...

[...]

Het OS leunt teveel op dat van de Wii en de 3DS. Traag, omslachtig maar nogmaals het voegt niets toe.
Updates zijn ook tergend langzaam op de 1 of andere manier en ik vind het lastig dat het systeem enorm veel leunt op wifi, ook als er geen wifi is met al die lastige error meldingen met codes die de gebruiker niets zeggen. :(
Ook het gebrek aan controlle van de icons baal ik van, je kunt ze niet zomaar verwijderen. Al die formele waarschuwingen en Nintendo bloatware ...
En tja het hele online gebeuren (nintendo ID en die andere account voor je points) zijn lastig om op te zetten (kost teveel tijd, en veel bullsh*t vragen bij registratie van software) dat het mensen ontmoedigt om er wat mee te doen.

Nee, Nintendo heeft nog HEEL VEEL te verbeteren wat mij betreft mbt het gehele OS en het online gebeuren maar ook een 100% offline game experience.
Dat laatste is niet mogelijk merkte ik al, Marioland 3D start gewoon NIET op zonder update. Triest !

Al met al wel blij met het systeem vanwege een aantal games en de gamepad, maar ik kan me voorstellen waarom mensen niet in de rij staan om er 1 te kopen.
Een online playable game zou ik sowieso niet kopen voor de WiiU als die ook op de X360 of PS3 te krijgen is, die consoles heb ik ook en dat is gewoon veel beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog nooit op een PS3 of X360 gespeeld, dus ik weet niet hoe het daar geregeld zit maar zelfs ik vind het op de WiiU alles behalve denderend geregeld.
Dingen die ik mis zijn dat ik direct met vrienden kan gaan spelen. Ik kan wel zien wat ze aan het spelen zijn, maar ik kan dan niet meteen ook die game starten om mee te gaan doen. Of vanuit een game iemand die ook online is (maakt niet uit in welke game of whatever) een uitnodiging sturen.
Het is mij überhaupt nog nooit gelukt om online te gamen met iemand uit mijn friendlist...

De reden dat het WiiU OS zo traag is wordt volgens mij veroorzaakt doordat Nintendo de hardware zoveel mogelijk voor games beschikbaar wil maken. Op zich een nobel streven, maar er hoeft maar een klein deel 'actief' te blijven tijdens een game (hoeft van mij zelfs helemaal niet) dus waarom het buiten een game dan zo traag is begrijp ik zelf ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Een game heeft altijd een stukje OS nodig denk ik.

Wifi heeft nochtans ook de ondersteuning van 802.11n, dus eigenlijk zou het best vlug moeten gaan, maar gaat inderdaad traag, ook dan het installeren, eens de update binnen is, gaat zo traag, ik vraag me af hoe dit dan komt!

Ook paar zaken die gewoon nog niet of nooit zullen werken voor België, ik klikte vandaag op LOVE FILM, update was nodig, dus gedownload, geïnstalleerd om dan te zien dat het niet beschikbaar is voor mijn land...

Ik vraag me ook af waarom men zoveel pagina's nodig heeft voor apps, ik gebruik ze toch nooit!

Of is dit misschien als games geïnstalleerd zijn, dat ze elk hun eigen pictogram krijgen, ipv mooi gebundeld zoals op de PS3?

Heb al enkele malen gelezen dat de WiiU Blu ray schijven gebruikt, maar eigenlijk zijn dit Dvd's of zo van 25GB, speciaal gemaakt voor de WiiU.

Ik vind het wel spijtig dat ze geen normale cd's, Dvd's en Blu Rays kunnen lezen en niet alleen omdat er geen software voor is, maar ook hardwarematig...

Niet dat ik het echt nodig heb, heb een stereoketen een Blu Ray surround system, maar toch....

@DukeBox: Ik heb een WiiU hier thuis met een WiiU Controller Pro, WiiU Remote Plus en een Wii Controller Classic Pro
Pagina: 1 ... 15 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic