Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dragunov schreef op maandag 10 februari 2014 @ 02:38:
Een game heeft altijd een stukje OS nodig denk ik.

Wifi heeft nochtans ook de ondersteuning van 802.11n, dus eigenlijk zou het best vlug moeten gaan, maar gaat inderdaad traag, ook dan het installeren, eens de update binnen is, gaat zo traag, ik vraag me af hoe dit dan komt!
Sommige updates zijn groot. En als je het vergelijkt met het installeren van een PS3 / XBOX 360 update gaat het een stuk sneller hoor. Mensen roepen vaak dat de PS3 / XBOX 360 sneller zijn, maar dat is dus écht niet zo. En ja, ik heb beiden.
Ook paar zaken die gewoon nog niet of nooit zullen werken voor België, ik klikte vandaag op LOVE FILM, update was nodig, dus gedownload, geïnstalleerd om dan te zien dat het niet beschikbaar is voor mijn land...
LOVE FILM is alleen in de UK. Maar je kan die gewoon via data management verwijderen...
Ik vraag me ook af waarom men zoveel pagina's nodig heeft voor apps, ik gebruik ze toch nooit!

Of is dit misschien als games geïnstalleerd zijn, dat ze elk hun eigen pictogram krijgen, ipv mooi gebundeld zoals op de PS3?
Je weet dat je spellen kan downloaden? Waar denk je dat die gedownloade spellen terecht komen??!
Heb al enkele malen gelezen dat de WiiU Blu ray schijven gebruikt, maar eigenlijk zijn dit Dvd's of zo van 25GB, speciaal gemaakt voor de WiiU.

Ik vind het wel spijtig dat ze geen normale cd's, Dvd's en Blu Rays kunnen lezen en niet alleen omdat er geen software voor is, maar ook hardwarematig...
De Wii U leest Wii U Discs en Wii Discs. Dit zijn fysiek Blu-Rays (Wii U) en DVDs (Wii) maar Nintendo betaalt geen licentiegelden voor het afspelen van DVDs, CDs of Blu-Ray discs. Gemiste kans? Misschien, maar ik denk dat het is om te besparen op een hoofdzakelijk ongebruikte functie want...
Niet dat ik het echt nodig heb, heb een stereoketen een Blu Ray surround system, maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet niet onderschatten wat die licenties voor Bluray kosten op zo'n grote schaal. Je moet denken aan licenties voor gebruik van de techniek maar ook de verschillende codecs en de (verplichte) HDCP copy protection onzin.

Ik ben blij dat het er niet in zit. Laat ze hun geld en energie maar steken in iets waarvoor ik het apparaat heb gekocht: gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch, om heel eerlijk te zijn, ben ik wel blij dat Netflix er ook op zit.

Ik had het niet erg gevonden als ze het wel ingebouwd hadden, maar ik vind het ook niet erg dat het er niet in zit.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 07:30
BlackMage schreef op maandag 10 februari 2014 @ 07:45:
Je moet niet onderschatten wat die licenties voor Bluray kosten op zo'n grote schaal. Je moet denken aan licenties voor gebruik van de techniek maar ook de verschillende codecs en de (verplichte) HDCP copy protection onzin.

Ik ben blij dat het er niet in zit. Laat ze hun geld en energie maar steken in iets waarvoor ik het apparaat heb gekocht: gamen.
Mee eens. Je ziet overigens ook al dat dit bij vooral Microsoft een beetje begint tegen te werken. Zij leggen er zeer zwaar de nadruk op dat de Xbone vooral een media-apparaat is waar je films op kunt kijken, televisie op kunt zien, media mee kunt streamen en al je sociale netwerken mee kunt bijhouden. En, oh ja, je kunt er ook wat spelletjes op spelen.

De eerste reactie op al dat gehamer over de televisie?

“Waar zijn de games?”

Ik denk ook dat ten tijde van de PS2 het inbouwen van DVD wel meerwaarde had. DVD was relatief nieuw en kon nog wel een duwtje in de rug gebruiken. Voor de PS3 was de BRD-drive zelfs een heel belangrijk selling point – een tijdlang was de PS3 de goedkoopste en beste BRD-speler die je kon krijgen.
Op dit moment heeft geen van tweeën nog meerwaarde. Iedereen die zo’n apparaat had willen hebben, heeft er al één, en diegenen die (na acht jaar) nog geen BRD-speler heeft, gaat echt niet een console kopen (of juist niet kopen) omdat ze er wel of niet BRD-films mee kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 16:51
Seal64 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:21:
[...]

Op dit moment heeft geen van tweeën nog meerwaarde. Iedereen die zo’n apparaat had willen hebben, heeft er al één, en diegenen die (na acht jaar) nog geen BRD-speler heeft, gaat echt niet een console kopen (of juist niet kopen) omdat ze er wel of niet BRD-films mee kunnen afspelen.
Inderdaad, een jaartje geleden een Blu-Ray speler bij de MediaMarkt gekocht voor 58E. Werkt perfect en maakt geen herrie (i.t.t. de PS3 die er toen stond).
Bomberman71 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:31:
Viorfi heeft gelijk.

Tevens kunnen ze het OS eens aanpakken, het is vreselijk achterhaald en simpele zaken (bijv. settings veranderen) duren veels te lang en sommige dingen (Mii, Kawarara plein gedoe) vind ik als longtime fan zelfs te kinderachtig en voegen anno 2014 niets meer toe.

Verzin wat nintendo, op dit moment is het zelfs voor de fanboys lastig enthousiast te blijven en het aanboren van nieuwe klanten gaat op deze manier absoluut NIET lukken.
Helaas een probleem dat typisch Nintendo is. Ook één van de redenen waarom ik geen WiiU gehaald heb.
Ik ben nog altijd fan van Nintendo en vooral hun spellen, maar dat is niet genoeg meer voor mij om een aanschaf te verantwoorden (naar mezelf).

Ik heb nu een 3DS(XL), en ben er erg blij mee (vooral Pokémon gaan veel uren in zitten). Maar dat OS ;(
Niet normaal wat een sloom systeem dat is. Als ik op m'n PS4 of Vita speel dan kan ik een game zo pauzeren, terug naar hoofdmenu/settings super snel, geen wachttijden etc. Bij de 3DS mag je telkens een paar seconde wachten en dat is veeeeel te lang.

En dan het netwerk: Nintendo krijgt nu eindelijk netwerk account, iets wat de PS3 en X360 6 jaar geleden al hadden! En daarnaast is het netwerk en de apps daarvoor ook erg sloom en niet responsief (die eShop ;( )

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Nintendo geweldig qua games en speel ze met veel plezier. Maar als ze mij willen overhalen om nog een console (handheld terzijde) te kopen dan moeten ze bovenstaande echt eens aanpakken.

[ Voor 58% gewijzigd door Goudstalen op 10-02-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:22:

Ik had het niet erg gevonden als ze het wel ingebouwd hadden, maar ik vind het ook niet erg dat het er niet in zit.
Netflix is ook een heel ander concept als Bluray ondersteuning. Ten eerste gebruikt het waarschijnlijk alleen de H.264 en AAC codecs, die zo standaard zijn (cutscenes e.d.) dat de Wii U daar voor games toch al ondersteuning (=licenties) voor moet hebben. Dat kost dus niets extra. Daarnaast is Netflix zelf verantwoordelijk voor de app, Nintendo heeft ze misschien een duwtje in de rug gegeven maar ze krijgen echt niet per verkochte console een bedrag op hun rekening gestort.

Dat is bij Bluray anders, daar moeten ze echt per console, of er gebruik van gemaakt wordt of niet, licenties afdragen die puur en alleen nodig zijn voor Bluray ondersteuning. En dat is niet een paar cent, dat loopt wel op tot enkele dollars per verkochte console. Over de levensduur van het apparaat loopt dat enorm op.

Bij de eerste xbox speelde het zelfde, maar voor DVD ondersteuning. Daar hebben ze het slim aangepakt door de dvd functie alleen mogelijk te maken voor mensen die een speciale afstandsbediening erbij kochten. De af te dragen licenties zaten toen bij de kosten van de afstandsbediening.
Seal64 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:21:
[...]

Mee eens. Je ziet overigens ook al dat dit bij vooral Microsoft een beetje begint tegen te werken. Zij leggen er zeer zwaar de nadruk op dat de Xbone vooral een media-apparaat is waar je films op kunt kijken, televisie op kunt zien, media mee kunt streamen en al je sociale netwerken mee kunt bijhouden. En, oh ja, je kunt er ook wat spelletjes op spelen.

De eerste reactie op al dat gehamer over de televisie?

“Waar zijn de games?”

Ik denk ook dat ten tijde van de PS2 het inbouwen van DVD wel meerwaarde had. DVD was relatief nieuw en kon nog wel een duwtje in de rug gebruiken. Voor de PS3 was de BRD-drive zelfs een heel belangrijk selling point – een tijdlang was de PS3 de goedkoopste en beste BRD-speler die je kon krijgen.
Microsoft heeft er nog nooit een geheim van gemaakt dat de Xbox One meer is dan een gameconsole, dat is hun marketingstrategie. Zij willen er voor zorgen dat je alle andere apparatuur (andere consoles, set-top boxes, smart-tv functies) aan de kant zet, omdat de Xbox One dat allemaal (zogenaamd beter) kan. Daarmee krijgen ze dominantie over jouw woonkamer en dat wil Microsoft en haar partners. Op dat moment hebben ze geen last meer van concurrenten. On demand filmpje? Via MS. Flatfee muziek dienst? Via MS. Dashboard vol met reclame? Via MS.

Alle apparaten bieden tegenwoordig (of straks) opties om contentdiensten te gebruiken, maar alleen als de Xbox One het enige apparaat is waar mensen gebruik van maken zijn ze van de concurrentie af. Microsoft wordt dan rijkelijk betaald door de contentproviders om hun dienst exclusief bij iemand in de woonkamer beschikbaar te maken.

* Dit is natuurlijk van toepassing op alle fabrikanten die deze tactiek hanteren. Reken in ieder geval op Apple en Samsung die precies het zelfde willen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:19
Bah hier kijk ik nogal tegen op als het echt ge pushed, zeker een Dashboard met onnodige reclame? vraag me of hoe snel hacks daar voor moet komen of een speciale sub die het weg haalt?

Maar effe weer Semi ontopic hoe zit het met de WII gamepad Pro controller en de WII U gamepad controller betreft de WII U die als ik het goed is werken beide op de WII U!? Is er een verschil tussen de controllers?

Gezien de WII Pro goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het verschil is dat je voor de Wii Classic Controller (Pro) controller ook een Wii Mote moet hebben. De Wii U Pro controller is een losse controller die direct met de console communiceert.

Verder heeft de Wii U Pro controller een betere accu (vs 2 batterijen in de WiiMote) en ingebouwde rumble. Ook zijn er enkele Wii U games die niet de Wii Classic Controller (Pro) controller maar wel de Wii U Pro Controller ondersteunen.

Het nadeel is wel dat de Wii U Pro controller niet in de Wii Mode werkt vanwege hardwarematige beperkingen van de Wii.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. De Wii Classic (Pro) controller moet je met een kabeltje aan een WiiMote aansluiten. De WiiMote moet je dan op je schoot of naast je neer leggen. Het is dus slechts een semi-draadloze oplossing.

Als je al een Wiimote hebt is het een leuke oplossing. Als je geen Wiimote hebt en daar geen behoefte aan hebt dan zou ik voor de WiiU Pro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:22:
Daar werkt het ook andersom, netflix betaalt aan nintendo.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:14
wii classic pro werkt bijvoorbeeld niet met Super mario wii U. de wiiu pro werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar met een Wii Classic Pro heb je er ook een WiiMote bij dus als je de Pro loskoppelt kan je het spel met alleen de WiiMote spelen. Dus in feite kan je met die combo (WiiMote+ClassicPro) erg veel games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alhoewel het met enkel de WiiMote niet echt bijzonder handig is. Dus heb je dan ook een nunchuck nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Watch Dogs komt nog wel naar de WiiU, alleen wat later...
http://www.polygon.com/20...later-than-other-versions

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Waarom moet ik steeds mijn eigen Mii kiezen als dat de enige Mii is op het gehele systeem ?
Waarom kan het niet automatisch gaan en wordt mijn Mii vanzelf geselecteerd aangezien er geen andere keuze is ?

Het is geen halszaak maar vind het toch steeds lastig om het te moeten selecteren.

@ Dconlag2, ik begrijp het. Ik heb ook andere consoles en stoor me ook aan die zaken anno 2014.
Het is geen zaak van leven of dood maar Nintendo moet juist NU werken aan die puntjes op de i met dit soort verkoopcijfers maar het duurt te lang. Het systeem is nu al een tijdje op de markt en nog steeds is het OS belabberd.

Nog lachwekkender is het punten spaar systeem om leuke dingen mee te kopen door steeds je gekochte games te registreren. Vreselijk omslachtig steeds en je moet voor 5000 euro aan games kopen om iets fatsoenlijks uit die shop te kunnen kopen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:45:
Waarom moet ik steeds mijn eigen Mii kiezen als dat de enige Mii is op het gehele systeem ?
Waarom kan het niet automatisch gaan en wordt mijn Mii vanzelf geselecteerd aangezien er geen andere keuze is ?

Het is geen halszaak maar vind het toch steeds lastig om het te moeten selecteren.
Je kan ergens bij de account instellingen op de Wii U aangeven dat die "Mii" standaard is en dan hoef je hem niet meer te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:48:
[...]

Je kan ergens bij de account instellingen op de Wii U aangeven dat die "Mii" standaard is en dan hoef je hem niet meer te selecteren.
Zit idd onder gebruikersinstellingen in het WiiU menu. Gisteren nog ingesteld nadat ik voor Wii U Fit een xtra account aan moest maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan je instellen:

Gebruiker selectie, selecteer je gebruiker, (nog niet aanklikken) Klik dan op View/Modify User Information.

ff wachten.

Druk op Next.
Tik je NNID wachtwoord in.

In het volgende menu kies voor "Change User Selection Settings".

Kies dan voor "Password Entry / Default User Settings".

"Require password": No.
"automatically select this user and jump into the WIi U menu" Yes.

En dan ok en eindig met Quit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Bedankt voor de tip en vooral uitgebreide walkthrough, super !. Had het zelf niet ff 1 2 3 gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Ik zit met de WiiU op een locatie met geen wifi, en dan is het veranderen van deze (in mijn ogen basis !) settings gewoon NIET mogelijk.

Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn gebruikerssettings, welke dus je Nintendo Network ID instellingen zijn. Wat je kan doen is een lokaal account maken en die standaard laten opstarten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 16:20

Emiel1984

Made in NL

Wanneer komt toch eindelijk is DK Tropical Freeze uit. Deze zou zou oorspronkelijk in november uitkomen maar inmiddels is het al bijna 3 a 3,5 maand later. Mario Kart zou volgende maand uitkomen, ik ben benieuwt of ze dat wel gaan redden..

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Emiel1984 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:03:
Wanneer komt toch eindelijk is DK Tropical Freeze uit. Deze zou zou oorspronkelijk in november uitkomen maar inmiddels is het al bijna 3 a 3,5 maand later.
Komt 21 februari uit: http://www.nintendo.nl/Sp...opical-Freeze-765383.html
Mario Kart zou volgende maand uitkomen, ik ben benieuwt of ze dat wel gaan redden..
Nintendo richt zich op een mei-release van MK. Daarbij hadden ze altijd gezegd "voorjaar 2014", ze hadden nooit gezegd "maart 2014".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang ze geen exacte datum noemen is het meer een indicatie dan een belofte. Tropical Freeze komt de 21e uit, denk niet dat ze dat nog weer gaan uitstellen.

Mario Kart staat nu voor mei 2014. Maar geen exacte datum, dus kan is aanwezig dat dit later wordt.

En liever dat ze het een half jaar uitstellen dan dat ze een gare beta-versie uitbrengen. Bij andere uitgevers lijkt dat helaas de standaard te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emiel1984 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:03:
Wanneer komt toch eindelijk is DK Tropical Freeze uit. Deze zou zou oorspronkelijk in november uitkomen maar inmiddels is het al bijna 3 a 3,5 maand later. Mario Kart zou volgende maand uitkomen, ik ben benieuwt of ze dat wel gaan redden..
Die komt zeker de 21e uit. Trust me ;-)

Ik hoop verder nog steeds dat Mario Kart 8 een achteruitkijkspiegel in de Gamepad krijgt. Zou gewoon een hele goeie feature zijn, wellicht met de mogelijkheid om gericht een banaan of groen schild te schieten.

[ Voor 21% gewijzigd door Deddiekoel op 12-02-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

8)7 ;w Oh joy, Watch Dogs release uitgesteld voor onbekende tijd, maar ruim na release voor andere consoles. Volgende move is zeker zeuren over tegenvallende verkopen als het spel in december in de winkel ligt... |:(

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deddiekoel schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:38:
Ik hoop verder nog steeds dat Mario Kart 8 een achteruitkijkspiegel in de Gamepad krijgt. Zou gewoon een hele goeie feature zijn, wellicht met de mogelijkheid om gericht een banaan of groen schild te schieten.
Die feature komt vast wel, in ieder geval als je geen splitscreen doet. Kan me voorstellen dat dit teveel performance kost als je al een tweede viewport hebt. Plus het zou een oneerlijk voordeel zijn, want de tweede (en 3e+4e) hebben die luxe niet.

Persoonlijk hoop ik dat je ook kan kiezen voor een kaart op de gamepad, eventueel met de positie van elke racer + item dat ze vast hebben. Zoals het onderste scherm op de (3)DS dus. Aan die informatie heb ik veel meer.

Waar ik verder op hoop:
- Blue/Spiny shell. Ding is gewoon niet leuk zoals die nu is. Niet te ontwijken en de gene die hem krijgt heeft er geen baat bij. Dus weg ermee of iets anders mee doen.

- Unieke items per karakter. Ik vond dat een leuke feature van Double Dash en hoop dat ze dat weer gaan gebruiken.

- Meer afwisseling in items op eerste plaats. Zoveel leuke items, maar op de eerste plaats krijg je alleen maar groene schilden of bananenschillen. Wel logisch, daar heb je op dat moment het meeste aan, maar die bommen, sterren, paddestoelen e.d. wil ik ook.

- Een echte online community ingame. Ik wil niet een of ander forum/reddit er naast moeten hebben om een communitygevoel te krijgen. Dus lobbies, ingame chat, persoonlijke uitdagingen en ladders.

- Online challenges! Leuke feature van de DS. Neem het idee van Rayman en gebruik die challenges van MKDS. Een dagelijkse, een wekelijkse en een hardcore variant van beiden. Dat geeft zoveel meer diepgang aan het spel en het is een leuke afwisseling. De ene dag zo snel mogelijk een rondje rijden, andere dag zoveel mogelijk muntjes verzamelen zonder dat je geraakt wordt door obstakels en binnen x sec finished, etc.

- Dit zal vast niet gebeuren: Track design! Laat spelers hun eigen track bouwen en laat ze die delen zodat erop geraced kan worden. Kies uit een 'setting' en vervolgens via een editor de layout leggen en vervolgens obstakels, itemboxes, boosts enzo plaatsen. De gamepad is daar perfect voor! Vroeger had je op de pc dat spelletje "stunts" en die had deze feature ook. Ontzettend gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
BlackMage schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:11:
[...]

Die feature komt vast wel, in ieder geval als je geen splitscreen doet. Kan me voorstellen dat dit teveel performance kost als je al een tweede viewport hebt. Plus het zou een oneerlijk voordeel zijn, want de tweede (en 3e+4e) hebben die luxe niet.

Persoonlijk hoop ik dat je ook kan kiezen voor een kaart op de gamepad, eventueel met de positie van elke racer + item dat ze vast hebben. Zoals het onderste scherm op de (3)DS dus. Aan die informatie heb ik veel meer.

Waar ik verder op hoop:
- Blue/Spiny shell. Ding is gewoon niet leuk zoals die nu is. Niet te ontwijken en de gene die hem krijgt heeft er geen baat bij. Dus weg ermee of iets anders mee doen.

- Unieke items per karakter. Ik vond dat een leuke feature van Double Dash en hoop dat ze dat weer gaan gebruiken.

- Meer afwisseling in items op eerste plaats. Zoveel leuke items, maar op de eerste plaats krijg je alleen maar groene schilden of bananenschillen. Wel logisch, daar heb je op dat moment het meeste aan, maar die bommen, sterren, paddestoelen e.d. wil ik ook.

- Een echte online community ingame. Ik wil niet een of ander forum/reddit er naast moeten hebben om een communitygevoel te krijgen. Dus lobbies, ingame chat, persoonlijke uitdagingen en ladders.

- Online challenges! Leuke feature van de DS. Neem het idee van Rayman en gebruik die challenges van MKDS. Een dagelijkse, een wekelijkse en een hardcore variant van beiden. Dat geeft zoveel meer diepgang aan het spel en het is een leuke afwisseling. De ene dag zo snel mogelijk een rondje rijden, andere dag zoveel mogelijk muntjes verzamelen zonder dat je geraakt wordt door obstakels en binnen x sec finished, etc.

- Dit zal vast niet gebeuren: Track design! Laat spelers hun eigen track bouwen en laat ze die delen zodat erop geraced kan worden. Kies uit een 'setting' en vervolgens via een editor de layout leggen en vervolgens obstakels, itemboxes, boosts enzo plaatsen. De gamepad is daar perfect voor! Vroeger had je op de pc dat spelletje "stunts" en die had deze feature ook. Ontzettend gaaf!
Blue/spiny shell heb je inderdaad als speler in last place weinig aan, maar biedt wel een kans om de first place flink te naaien :). En is te ontwijken, je hebt alleen een mushroom nodig en perfecte timing: YouTube: Dodge Blue/Spiny Shell in Mario Kart 7 . (of een star natuurlijk)

Ingame chat zie ik ook niet zo snel gebeuren. Misschien kunnen ze het toevoegen aan een friends only game, maar in normale lobby zal het al snel gescheld worden omdat iemand steeds wint ofzoiets. en aangezien nintendo hier wat terughoudend in is......

Meer items op de eerste plaats zou ik wel beter vinden. Ze zouden het moeten maken dat je elk item op elke positie kan krijgen, maar dat de kans steeds groter/kleiner wordt. dus in last place kun je nog steeds een banaan krijgen, maar met kleine kans, en in first place kun je nog steeds een supermushroom krijgen, maar hele kleine kans.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meer items op de eerste plaats zou ik wel beter vinden. Ze zouden het moeten maken dat je elk item op elke positie kan krijgen, maar dat de kans steeds groter/kleiner wordt. dus in last place kun je nog steeds een banaan krijgen, maar met kleine kans, en in first place kun je nog steeds een supermushroom krijgen, maar hele kleine kans.
Leuk als je op de eerste plek een blauw schild krijgt. Nee, ik denk dat het huidige systeem beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36
Ze mogen gewoon dat blauwe scherm weg laten of een optie dat je kunt kiezen welke items in een race voor komen.

Zoals het vroeger was in de SNES versie is ook leuk. Lekker simpel qua items. Niet te veel zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee alle items op eerste plek zou niet handig zijn. Andere voorbeelden die lightning (veel te sterk op eerste plek), bullet bill (gigantische boost naar voren), blooper (nutteloos). Zelfs de ster is denk ik niet heel erg eerlijk gezien de snelheidsboost. Misschien moeten ze een witte tanooki maken waarmee je tijdelijk niet geraakt kan worden, maar geen boost krijgt.

En de blauwe schild is een leuk principe, iets super gevaarlijks. Maar de gene die het gebruikt moet er wat aan hebben en het moet iets makkelijker te ontwijken zijn. Bijvoorbeeld: Het ding knalt gewoon naar de 1e en raakt iedereen op zijn pad (ca de helft van de baan, in het midden) die hij onderweg tegenkomt. Vlak bij de eerste zal hij ontploffen (door ontploffing raak je ook items kwijt en kan je van de baan worden geknalt). Maar als je weet dat ie er aan komt (je hoort het zelfde alarm als een rood schild, dus je moet opletten) kan je naar de 25% links of 25% rechts van de baan om hem te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
goed idee blackmage! ik zeg: hele brede bullet-bill achtige blue shell.... hoe lager je plaats, hoe eerder je de waarschuwing krijgt. als je 1e bent.... krijg je geen waarschuwing en had je maar in je achteruitkijkspiegel moeten kijken (tablet?)

Is het eerlijk, en heeft de 2e plaats er een stuk minder profijt van (late waarschuwing vs vroege waarschuwing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe vroeg wil je die waarschuwing geven? Als de 2e dat ding lanceert naar de 1e dan heeft ie geen halve seconde nodig om er te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
BlackMage schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:29:
Hoe vroeg wil je die waarschuwing geven? Als de 2e dat ding lanceert naar de 1e dan heeft ie geen halve seconde nodig om er te komen :P
Als je 2e ligt krijg je nu ook geen blauw schild? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Of ze kunnen de bullet bill en blue shell samenvoegen. Maar dan meer als een chainchomp ( uit double dash). Deze gaat naar first place en de gene die het afvuurde blijft voor een bepaalde tijd meeliften (niet te lang natuurlijk) en als degene die eraan hangt eraf valt dan gaat de chainchomp alsnog door naar de first place. en dan word degene in first place gebeten ofzoiets en stopt op de plaats net als een normale blue shell.

[ Voor 15% gewijzigd door jorisderoo op 12-02-2014 15:31 ]

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, daar ga ik de download versie van halen.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Ik kijk wel uit naar Donkey Kong en Mario Kart

Maar Nintendo moest installatie naar een External HDD hebben toegestaan, zodat alles vlotter liep

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
Vandaag Nintendo Direct heb ik begrepen.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Verwijderd

Topicstarter
Om 23:00 vanavond. Raar tijdstip.

Linkje: http://www.nintendo.nl/Di...ntendo-Direct-698557.html

Software die voor het einde van deze lente uitkomt op de Wii U en 3DS.

O.a. MarioKart, dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 07:13 ]

Ben benieuwd of er nog wat nieuws tussen zal ziten.
Ik verwacht sowieso:
- Kart
- Donkey Kong
- Smash Bros
- Wii Sports Boxing en/of Baseball

Ik hoop:
- Meer gegevens over "X" van Monolith
- Iets nieuws...

Ik denk niet dat Smash Bros besproken gaat worden. Ik denk niet dat die nog in deze lente wordt uitgebracht. En ik denk dat ze niets nieuws meer hebben te vertellen over DK want we weten volgens mij alles al wel.

Misschien dat ze met een Mario Kart releasedatum komen.

Ik denk inderdaad dat ze weer iets nieuws hebben voor die Wii Sports U rommel, komende VC titels en aanbiedingen in de eShop.

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:38:
Ik denk niet dat Smash Bros besproken gaat worden. Ik denk niet dat die nog in deze lente wordt uitgebracht.
Ik verwacht wel een nieuw karakter. Rosalina werd bij de vorige ND aangekondigd. Helemaal als je uitgaat van deze miiverse post.
En ik denk dat ze niets nieuws meer hebben te vertellen over DK want we weten volgens mij alles al wel.
iig zullen ze de trailer tonen.
Misschien dat ze met een Mario Kart releasedatum komen.
Dat lijkt mij vrij zeker. Ze hebben tot nu toe "mei 2014" genoemd, dat kunnen ze verder specificeren.
Ik denk inderdaad dat ze weer iets nieuws hebben voor die Wii Sports U Club rommel,
Jup, we missen nog een paar sporten :)
komende VC titels
Ja, en er komt een groot aantal indie games aan voor zowel de Wii U als 3DS. Die krijgen ook wel wat aandacht.
Misschien komen ze zelfs met wat details voor de DS VC voor de Wii U.
en aanbiedingen in de eShop.
Misschien, maar dat betwijfel ik.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 11:04 ]

Weet je, Indie games zou nog wel eens heel erg goed kunnen gaan uitpakken voor de WiiU. Volgens mij is Nintendo al redelijk toegankelijk voor indies maar als ze dit kunnen uitbouwen dan zou echt wel eens een troef kunnen zijn. Dit is namelijk wel de hoek waar de echte innovatie zit en volgens mij zit hier ook de volgende systemseller.

Ik loop niet warm van de meeste indies. De markt is verzadigd. De meeste games zijn van het niveau "smartphone", leuk voor 5 minuutjes als je op de wc zit of op de bus moet wachten, maar je hele console setup aanzetten om het te spelen, no chance.

Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk, maar grote kans dat die helemaal niet zo indie zijn als je zou denken (denk aan Pullblox e.d. op de 3DS, dat zijn gewoon first party Nintendo games).

Een indie game voor een console moet aan minimaal één van de volgende dingen voldoen, anders kunnen ze het beter in de play store zetten:
- Diepgaande gameplay waar je uren achter kan zitten.
- Grafisch indrukwekkend.
- Lokale multiplayer staat centraal.

Verwijderd

Topicstarter
Indie game waar ik zelf op zit te wachten is Shovel Knight.

• Robolokotobo
Shovel Knight lijkt mij ook tof.

• Dragunov
Paar games gekocht vandaag:

- Wii Sports Resort
- Rayman Legends (WiiU)
- Sports connection (WiiU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Drie Gameboy Advance games aangekondigt voor de Wii U Virtual console. Yoshi's Island: Super Mario Advance 3, Metroid Fusion en Mario & Luigi: Superstar Saga.

Ik ben benieuwd of deze games nog een beetje met de tijd meekunnen en in hoeverre ik er plezier aan kan beleven. De Yoshi game en Mario en Luigi games voor de DS en de 3DS vond ik vorig jaar in ieder geval erg leuk om te doen.

Er waren wel problemen met de stream van de Nintendo Direct. Ik heb een hoop gemist. Vreemd genoeg trekken de Super Smash en Mario Kart game mij niet zo terwijl er waarschijnlijk een hoop mensen een Wii U voor gaan kopen. Xenoblade II en Bayonetta II zijn games die me wel aanspreken maar de beelden die in de N Direct werden getoond waren niet mooi door de slechte kwaliteit van de stream. Maar goed het is straks natuurlijk allemaal wel in goede kwaliteit terug te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow... direct een boel nieuwe karakters voor Mario Kart erbij. Er gingen al geruchten dat er misschien 1 van Bowser's kids bij zou komen, maar volgens mij zijn dit ze allemaal. Of het moet 1 character zijn met een willekeurige koopaling of iets van een tag systeem (wordt geraakt, andere neemt het over). Op deze manier kunnen ze ook alle kleuren yoshi's toevoegen.

Wat voor Mario personages hebben we nog nooit in een Kart game gezien? Volgens mij alleen dat tovenaartje toch? Misschien Nabbit als je dat al een Mario personage wil noemen.

Edit: Na nogmaals te hebben gekeken gaat die tag team koopalings niet werken want ze hebben allemaal een andere gewichtsklasse. En ik wil Captain Toad ook zien als speelbaar personage!

[ Voor 14% gewijzigd door BlackMage op 14-02-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Volgende games op me lijst:

- Mario Kart 8 (heb ook al sonic all stars racing (en Transformed) op de PS3)
- Donkey Kong
- X
- Bayonetta II

Ik vraag me af wanneer Nintendo nu eigenlijk eens zal toestaan dat je games zal kunnen installeren op een externe HDD (van disc), want hoe rap zal je drive niet versleten geraken door constant ALLES te moeten lezen van disc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragunov schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 03:27:
Ik vraag me af wanneer Nintendo nu eigenlijk eens zal toestaan dat je games zal kunnen installeren op een externe HDD (van disc), want hoe rap zal je drive niet versleten geraken door constant ALLES te moeten lezen van disc!
Is lastig om te realiseren denk ik. Want hoe voorkom je dat je de disc niet doorverkoopt. Maar dingen die hier al besproken zijn, zijn dingen als alleen controleren dat de disc er in zit oid.
Maar anderzijds worden optische drives al jaaaaaren gebruikt. Dus die kunnen wel tegen een stootje schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:59

- Donkey Kong
- X
- Bayonetta II

Een hardeschijf draait ook continue en die koppen gaan ook heen en weer dus begrijp je zorgen niet zo. Game consoles worden namelijk al jaren met optische drives uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33

- Donkey Kong
- X
- Bayonetta II

Lol, ik zou liever hebben dat een bluray drive van (schatting) 4 tientjes stuk gaat en vervangen kan worden dan een dure harde schijf. Wat dat betreft heb ik veel vaker HDD's zien stuk gaan dan dvd/bluray drives.
In mijn PC heb ik inmiddels al 2 harde schijven versleten binnen garantie en er zit een DVD drive in van meer dan 10 jaar oud.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 12:18

Goner

What can I do you for ?

Waarom lastig ?
Games uit de e-shop kun (moet) je wel op HDD installeren ... hoe moeilijk kan het zijn om een installer op de DVD te zetten die hetzelfde doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:16:
Waarom lastig ?
Games uit de e-shop kun (moet) je wel op HDD installeren ... hoe moeilijk kan het zijn om een installer op de DVD te zetten die hetzelfde doet ?
Het is technisch wel haalbaar, maar hoe zorg je ervoor dat men niet met 1 disc x keer installeert. Daar zit hem de crux denk ik.
Volgens mij zijn de eShop downloads zo opgezet dat ze identiek zijn aan de disc versies. Dus die draaien als een soort van virtuele disc. Dit zodat de updates voor beiden hetzelfde kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan56666
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-10-2021
Ik mag toch hopen dat met de technologie van tegenwoordig dat Blu-Ray drives niet zo snel kapot zullen gaan. Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van slechte lasers in Nintendo-consoles. Die van de PS3 was wel wat zwak maar ik denk niet dat Nintendo kwetsbare Blu-Ray drives heeft.

Ik kijk echt uit naar X. Ik heb weer zin om een gigantisch uitgebreide wereld in te duiken en van alles te doen. De omgevingen zien er ook best uit en wat zien die mech's er gaaf uit zeg! Mario Kart 8 en SSB zien er ook veelbelovend uit, ook grafisch mooi. Hopelijk is het uiteindelijke spel net zo mooi als in de trailers. Na Zombi U, NSMB. U en Lego City gespeeld te hebben ben ik toch wel benieuwd of er een game op de Wii U zal komen die me echt het 'next gen' (ondertussen al current-gen, I know) gevoel zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Super Mario 3D World komt toch wel aardig in de buurt. Het is de mooiste game die ik tot nu toe gespeeld heb op de Wii U. Daarnaast verwacht ik ook wel veel van DK:TF, ziet er veel belovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Pikmin 3 heeft voor mijn de mooiste beelden.

Heb hier ook Lego City Undercover en ik vind de gameplay heel amusant, spijtig dat de game last heeft van stuttering
Deddiekoel schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:31:
[...]

Het is technisch wel haalbaar, maar hoe zorg je ervoor dat men niet met 1 disc x keer installeert. Daar zit hem de crux denk ik.
Volgens mij zijn de eShop downloads zo opgezet dat ze identiek zijn aan de disc versies. Dus die draaien als een soort van virtuele disc. Dit zodat de updates voor beiden hetzelfde kunnen werken.
Op de PS3 en zo lukt het toch ook om een game te installeren en dat die dan enkel gebruikt wordt ter controle en dan niet meer :)

[ Voor 64% gewijzigd door Dragunov op 14-02-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:42
daan56666 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:51:

Ik kijk echt uit naar X. Ik heb weer zin om een gigantisch uitgebreide wereld in te duiken en van alles te doen. De omgevingen zien er ook best uit en wat zien die mech's er gaaf uit zeg!.
Eensch, dit zijn echt mijn games. Geen wii of wii-u hier (vorige "deel" dus gemist) maar alleen door deze game overweeg ik wel een Wii U aanschaf :X

[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 14-02-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X ziet er idd goed uit. Heb Xenoblad voor de Wii ook nog liggen.
Die moet ik ook nog verder spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xenoblade vond ik ontzettend tegenvallen. Ik heb Monolith vrij hoog op mijn lijstje (Xenosaga vind ik een van de leukste RPG's die ik heb gespeeld) maar dit was echt crap. Al die "mmorpg" sidequests geven teveel afleiding van het hoofdverhaal, het is geforceerd "open world" (past totaal niet bij een jRPG), ze wilden grafisch teveel van de Wii en de combat was hectisch en saai. Sowiso elke jRPG waar je geen volledige controle hebt over je partymembers in combat krijgt al dikke minpunten.

Ik denk dat de nieuwe "X" hier op doorgaat helaas.

Misschien ben ik een beetje te oldschool voor de nieuwe richting van de jRPG's. Final Fantasy 15 krijgt ook al realtime combat. Niet dat de afgelopen titels geweldig waren, maar wat mij betreft gaat het nu de afgrond in. Misschien maar een keertje een PS3/Vita kopen voor de Final Fantasy 10 remake, want dat was de laatste echt goede FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is Bravely Default niet de laatste goede FF? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is iig wel de beste JRPG in een lange tijd :p

Nog even iets over de laadtijden in Donkey Kong Country Tropical Freeze. Het lijkt dat alleen level 1-1 lang duurt te laden:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mvT4_-iRH0g]

Daarbij gaat het nog steeds om de Disc versie. Ik denk dat de download versie zelfs sneller is.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Een optisch drive heeft als nadeel dat hij best wel herrie maakt (zoals op de WiiU regelmatig merkbaar is) en het grootste nadeel is dat het traag is, relatief traag tov HDD.
Op de X360 had je de optie om de game op HDD te installen om van deze nadelen af te zijn, maar de disc moest erin zitten om te controleren of de game legaal in bezit was, geen issue voor mij en niet meer dat gemaal van die schijf.

Next gen game ervaring ? Tja, Super marioland is idd cool maar Mario Galaxy (1+2) op de Wii waren dat ook en ik vind het verschil qua ervaring niet mind blowing ofzo.

ZombieU krijgt hoge reviews op een aantal sites maar ik snap die hype niet.
Ik heb mijn best gedaan om de game echt gaaf te vinden, en in eerste instantie is dat ook zo maar het wordt snel saai, frustrerend en vooral erg rechtlijnig. Dat gedoe met de gamepad is wel gaaf hoor, maar na een uur heb je dat wel gezien. Weinig next gen hoor, en grafisch al helemaal niet, had ook een game uit 2007 kunnen zijn op de X360 of PS3.

Mariobros U, zelfde laken een pak, gewoon de Wii versie die iets beter oogt maar wederom veel van hetzelfde en weinig next gen. Ook achterlijk dat die gamepad aanblijft als je de Pro controller gebruikt.
Gamepad heeft verder weinig extra waarde afgezien van het 'boosten'bij multiplayer.

Nee, vind het ansich een leuke console maar de games zijn alles behalve next gen te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik vind dat ze zouden een optie moeten inbouwen waarin je kan kiezen of je met je gamepad of met je controller speelt.

Ik vind ook dat de gamepad uit zou mogen als er je er zelf voor kiest of indien er geen ondersteuning is ervoor.

Ik vind het al goed dat je ervoor kan kiezen in het WII onderdeel, om enkel het scherm te zien op de TV, of ook op de gamepad, meestal kies ik ervoor om enkel het beeld op me TV te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook al ben ik het persoonlijk mee eens dat de Wii U los gezien moet kunnen worden van de gamepad.... dat is momenteel niet zo.....

Het allergrootste voordeel van consoles (in het algemeen) is dat developers er voor 100% van uit kunnen gaan dat iedere speler over precies de zelfde configuratie beschikt. Daardoor kunnen ze erg ver gaan in de optimalisatie. Ik vindt persoonlijk dat de Wii U daar nog liberaal mee om gaat, doordat het je bij de meeste games nog de beschikking geeft over andere controller types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Kijk, de gamepad heeft iedere WiiU eigenaar,maar dan moet je er wel wat mee doen als software ontwikkelaar !
Op dit moment wordt er vrij weinig mee gedaan vind ik en als dat het geval is (minimale meerwaarde gamepad) dan pak ik voor Mario liever een Pro controller dan de Gamepad die alleen maar het tv beeld nogmaals doorgeeft en zelfs afleidend kan werken met gaming.
Als je dan een andere controller kiest dan moet de gamepad lekker uit en dat kan nu niet, heel vreemd en zinloos imo.

[ Voor 9% gewijzigd door Bomberman71 op 16-02-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echter is de GamePad in multiplayer echt een beest. Door asynchroon spelen. Iets wat je bv in Zombi U, Nintendoland, etc. ziet. Verder is de gamepad vaak gebruikt als het onderste scherm van een (3)DS. Dus met een kaart, inventory, etc. Echt uniek is het niet, maar handig wel.

Verder kan je de GamePad gebruiken terwijl de TV uit of op een ander kanaal staat. Wat voor Nintendo de major selling point van de Wii U is. Haal je dat weg zie ik het alleen nog maar slechter met de Wii U gaan.

Daarbij kan je in de meeste gevallen gerust een Wii Mote (+ Nunchuck / Classic Controller) of Wii U Pro Controller gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33
Bomberman71 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:48:
Kijk, de gamepad heeft iedere WiiU eigenaar,maar dan moet je er wel wat mee doen als software ontwikkelaar !
Op dit moment wordt er vrij weinig mee gedaan vind ik en als dat het geval is (minimale meerwaarde gamepad) dan pak ik voor Mario liever een Pro controller dan de Gamepad die alleen maar het tv beeld nogmaals doorgeeft en zelfs afleidend kan werken met gaming.
Als je dan een andere controller kiest dan moet de gamepad lekker uit en dat kan nu niet, heel vreemd en zinloos imo.
Het is een beetje ieder zijn ding. Ik gebruik liever de Pro controller met de TV. (waar heb ik anders zo'n grote tv voor gekocht)
Mijn vriendin gebruikt liever de gamepad zonder tv. :|

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Donkey Kong Country Tropical Freeze wordt de Gamepad helemaal niet gebruikt. Ja je kunt de game er op spelen, maar als je hem op de TV speelt dan gaat het scherm op de Gamepad gewoon uit. Wat mij betreft een goede zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik moet zeggen dat ik de Gamepad echt prima vind gamen. Heb hem nu gebruikt voor Super Mario Bros U En Zelda: Wind Waker HD. Hij is niet ontzettend zwaar en bij Zelda was het een welkome toevoeging om snel van weapon te kunnen switchen of iets op de zoeken op de map terwijl je aan het rondlopen / varen was.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de Gamepad ook prima. Hij is inderdaad niet erg zwaar, krijg geen kramp van gebruiken, voelt degelijk genoeg aan en het schermpje is in sommige games een leuke toevoeging.

Wel verbeterpunten:
- Analoge sticks worden glad als je begint te zweten. Daar heeft de Xbox360 controller veel minder last van.
- Ik mis analoge triggers.
- Die grote accu had er standaard in moeten zitten.

En ik blijf van mening, de Gamepad is een leuk ding maar in mijn ogen de meerprijs niet waard (ik gok op zo'n 100 eur/usd per console). Ik denk dat ik niet minder plezier zou beleven aan de WiiU met alleen een pro-controller (er vanuit gaande dat alle games gepatched zijn en dus speelbaar zijn zonder gamepad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan56666
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-10-2021
BlackMage schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:59:
Ik vind de Gamepad ook prima. Hij is inderdaad niet erg zwaar, krijg geen kramp van gebruiken, voelt degelijk genoeg aan en het schermpje is in sommige games een leuke toevoeging.

Wel verbeterpunten:
- Analoge sticks worden glad als je begint te zweten. Daar heeft de Xbox360 controller veel minder last van.
- Ik mis analoge triggers.
- Die grote accu had er standaard in moeten zitten.

En ik blijf van mening, de Gamepad is een leuk ding maar in mijn ogen de meerprijs niet waard (ik gok op zo'n 100 eur/usd per console). Ik denk dat ik niet minder plezier zou beleven aan de WiiU met alleen een pro-controller (er vanuit gaande dat alle games gepatched zijn en dus speelbaar zijn zonder gamepad).
Hier ben ik het mee eens. Ook de plek van de ZL/ZR-knoppen vind ik niet ideaal. Ik heb vaak dat als ik bijvoorbeeld in het Wii U-menu ben, en ik leg de gamepad op mijn schoot, dat ik dan per ongeluk de ZL/ZR-knoppen indruk en dan scrollt het menu of er gebeurt iets anders.

Wat ik laatst had was trouwens ook vaag. Ik had heel veel connectivity-problemen met mijn gamepad. Echt om de 20 seconden kreeg ik een melding dat de verbinding instabiel was. Heel erg vervelend en ik was bang dat ik de boel op moest sturen voor reparatie (buiten de garantie...). Maar een simpel trucje bleek te werken, gewoon opnieuw syncen met de rode knopjes :+ De gamepad werkt nu weer helemaal perfect, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoooo, mijn Donkey Kong Country Tropical Freeze Review mag live!

Laadtijden zijn mij niet negatief opgevallen, maar ze zijn wel wat langer dan bij Returns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Nette review, keurig en bedankt !

Wat ik nog erger vind dan de matige accu van de gamepad is het matige scherm dat gebruikt is.
Je ziet het duidelijk wanneer je een goede HDTV hebt en dan terug schakelt naar het fletse schermpje maar ook vooral als je weleens met een PSvita hebt gespeeld. Ik heb zelf ook een PSV en dan zie je dat hoge kwaliteit op een klein scherm wel degelijk kan.

Zal allemaal met het $$$ te maken hebben maar vind het evengoed jammer, zeker gezien de leeftijd van de PSV en de prijs daarvan (echt scherp geprijsd). Koppel dat aan een knaken accu in de WiiU en er had best een beter scherm in kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De review op Nintendolife staat ook online:
http://www.nintendolife.c...g_country_tropical_freeze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Zelf al de grotere batterij gestoken in de gamepad, heb nu drie avonden eropzitten met 1 laadbeurt, dus ik ben wel positief verrast van de accu.

Ivm het uitzetten van de gamepad, ik weet dat het onderdeel uitmaakt van de WiiU, maar de mogelijkheid om de gamepad uit te zetten (keuze die je maakt zoals je ervoor kiest in een Wii game op de WiiU) of te gebruiken in een WiiU, zou wel een extra meerwaarde geven, mensen die het niet willen gebruiken, goed; mensen die het wel willen gebruiken, ook goed; dus voor ieder wat wils en alles dat erin kan, mag erin van mij, dus hoe meer mogelijkheden, hoe beter voor de eindgebruiker, wij dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij staat in de krantjes van MediaMarkt en Saturn voor 44 euro. Hun kennende is er voldoende op voorraad om hem zonder pre-order onzin te kopen op (of zelfs voor) releasedag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs op Fok, Gamer.nl en Insidegamer hebben ze reviews geplaatst en ze zijn er allemaal behoorlijk enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga al lang niet meer af op reviews. Het is entertainment en daarin verschillen smaken teveel om iets objectiefs te zeggen over het spel.

Neem bijv. de review van Gamespot, die geeft DK een 6 omdat het zo onorigineel is. Maar ze geven fifa 14 een 8. Right. Maar andersom kan het net zo goed. Zo ontzettend jammer dat deze markt zo afhankelijk is van "reviews" van deze fanboy reviewsites.

Het wordt tijd voor een wettelijk geregelde terugbreng beleid: Als er geen representatieve demo beschikbaar is heb je gewoon 14 dagen de tijd om het spel te ruilen. Immers is de hele wet koop-op-afstand opgezet omdat je bij online aankopen niet van alleen een plaatje of filmpje kan zien of het product is wat je zoekt. Maar dat is bij games net zo, daar kan je aan het doosje of zelfs filmpjes/reviews niet zien of je dat product echt wilt.

En natuurlijk zal dit gigantisch misbruikt worden. Zelfs games met 100+ uur gameplay kan je in 2 weken uitspelen en terugbrengen. Maar het gaat erom dat de uitgevers hierdoor verplicht worden om een representatieve demo beschikbaar te stellen. Sticker op de doos: demo beschikbaar op <website/eshop/whatever>. U kunt dit product niet geopend retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

BlackMage schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:03:
Ik ga al lang niet meer af op reviews. Het is entertainment en daarin verschillen smaken teveel om iets objectiefs te zeggen over het spel.

Neem bijv. de review van Gamespot, die geeft DK een 6 omdat het zo onorigineel is. Maar ze geven fifa 14 een 8. Right. Maar andersom kan het net zo goed. Zo ontzettend jammer dat deze markt zo afhankelijk is van "reviews" van deze fanboy reviewsites.

Het wordt tijd voor een wettelijk geregelde terugbreng beleid: Als er geen representatieve demo beschikbaar is heb je gewoon 14 dagen de tijd om het spel te ruilen. Immers is de hele wet koop-op-afstand opgezet omdat je bij online aankopen niet van alleen een plaatje of filmpje kan zien of het product is wat je zoekt. Maar dat is bij games net zo, daar kan je aan het doosje of zelfs filmpjes/reviews niet zien of je dat product echt wilt.

En natuurlijk zal dit gigantisch misbruikt worden. Zelfs games met 100+ uur gameplay kan je in 2 weken uitspelen en terugbrengen. Maar het gaat erom dat de uitgevers hierdoor verplicht worden om een representatieve demo beschikbaar te stellen. Sticker op de doos: demo beschikbaar op <website/eshop/whatever>. U kunt dit product niet geopend retourneren.
Als je echt twijfelt of je een game wil gaan kopen of niet, zijn er tegenwoordig toch genoeg gameplay video's op Youtube te vinden 1 dag na de launch?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Een youtube video zegt jouw toch niets van de besturing en zelfs de daadwerkelijke beleving ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:20:
Een youtube video zegt jouw toch niets van de besturing en zelfs de daadwerkelijke beleving ?
Exactly.

Als een filmpje voldoende was dan hadden alle webshops die stofzuigers verkopen ook wel een filmpje van een dame die tevreden de stofzuiger gebruikt. Wet koop op afstand? Nee, je kon toch zien hoe het eruit ziet als iemand anders de stofzuiger gebruikt?

Voor mij gewoon een principe kwestie. Games zijn geen fles cola van 1,60 die je terug wil brengen als de smaak je niet bevalt omdat je niet voor aankoop het kon proeven, dat is heel wat anders. Games zijn producten van 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan me wel vinden in de kritiek van Gamespot. Tropical Freeze lijkt heel erg op Returns. Persoonlijk had ik zelfs het idee dat ik liever Tropical Freeze aan Monster Games had over gelaten (die hebben ook de 3DS versie gemaakt) zodat Retro zich had kunnen richten op iets heel anders. Een Kid Icarus game of zo...

Don't get me wrong, het blijft een heerlijke game en een 6 is veeeel te weinig imho. Maar als je het sec bekijkt is het meer van hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deddiekoel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:22:
zodat Retro zich had kunnen richten op iets heel anders. Een Kid Icarus game of zo...
Nee.

Er is maar één spel waar Retro zich mee bezig moet houden:
Afbeeldingslocatie: http://lparchive.org/Metroid-Prime/Images/mp-logo.jpg
Deel 4.

Laat Project Sora (dev van Kid Icaus: Uprising) maar een Wii U game maken voor die serie.

Daarbij is het gewoon Donkey Kong Country, dus deze gameplay had je kunnen verwachten. Nintendo behoudt hun subseries altijd netjes aan dezelfde gameplay. Zie bv New Super Mario Bros (Wii / U / 2) en Super Mario 3D World / Land

Daarbij zijn spreken reacties op Gamespot boekdelen. Want waarom krijgen games als Call Of Duty 80000 en Fifa 8000000 elk jaar wel hoge cijfers en een tweede game in een serie niet "omdat die weinig vernieuwend is"! Werkelijk? Elk nieuw Fifa / Battlefield / CoD spel moet met die bewering een -1000 krijgen.
Ik krijg het gevoel dat die review afgekocht is door Sony of MS om een extra laag cijfer aan een Nintendo exclusive te geven.
Hoe je het ook wend of keert, Gamespot is een prutsite en je moet vooral hun reviews niet geloven.

Verder scoort de game gemiddeld een 8.2 volgens Metacritic. En dat is zeker goed voor een Donkey Kong spel.
http://www.metacritic.com...cal-freeze/critic-reviews

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat ze direct afgekocht worden hoor, maar eerlijke reviews komen er zeker niet. Zij willen zoveel mogelijk bezoekers/kijkers hebben voor hun site/channel/whatever. En daardoor spelen ze in op de "confirmation bias" van hun doelgroep. Als je doelgroep de verwachting heeft dat spel x goed of slecht zal zijn, dan zal de review dat weerspiegelen. Immers als die "anti-Nintendo" fanboys op hun favoriete site zoals Gamespot of IGN een positieve review over een Nintendo spel zien dan verliezen ze het "vertrouwen". Andersom is het natuurlijk ook zo, Nintendo fansite reviewers gaan echt geen matige review geven aan een Nintendo spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:42:
Laat Project Sora (dev van Kid Icaus: Uprising) maar een Wii U game maken voor die serie.
Project Sora bestaat niet meer. ;)

Sowieso, de volgende Kid Icarus komt pas over 23 jaar... :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:24:
Nintendo fansite reviewers gaan echt geen matige review geven aan een Nintendo spel.
Nintendolife vind ik zelf heel eerlijk (en soms te eerlijk) in hun reviews. Als een spel slecht is dan zie je dat ook echt wel in hun score. Ongeacht of Nintendo de uitgever is of niet.

Zoals bv Mario Party Island Tour op de 3DS. Krijgt van hun een 6 uit 10. Vanwege trage controls en saaie speelborden.

En ze zitten vaak in de buurt van het Metacritic gemiddelde. Voor mij is het de site wiens reviews ik het meeste vertrouw.
RayNbow schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:26:
[...]

Project Sora bestaat niet meer. ;)
Ah dat wist ik niet :(
Sowieso, de volgende Kid Icarus komt pas over 23 jaar... :+
Nah hoop ik niet. Misschien dan iets voor HAL Laboratory wanneer die klaar zijn met SSB, natuurlijk ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Velen vinden Epic Mickey 2 ook tegenvallen, ik heb die hier thuis en ik vind het nog wel best meevallen hoor, is effen wennen, maar heb ook nooit eerder dat spel gespeeld (1).

Qua laadtijden OS ben ik ook zeker te spreken, als ik de console pas opstart, zit die redelijk gauw op hoofdemenu en als ik spel aanklik, dan gaat ie direct naar spel, enkel dan nog wachten tot spel zelf geladen is...

Verhaallijn van Lego City Undercover net uitgespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De site waar ik voor schrijf is volledig onafhankelijk. Niemand daar krijgt betaald en we zijn nergens afhankelijk van. Probleem daarmee is dat er genoeg publishers zijn die daar geen zin in hebben en dus geen games ter review aanbieden. Nare van PR is dat ze meestal wel allerlei beloftes doen en die vervolgens dan niet nakomen. Het is iig heel verleidelijk om wel naar hun pijpen te dansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 16:09
Iemand hier die Donkey Kong Tropical Freeze heeft weten te krijgen?
Al ergens gespot in een winkel?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Jazeker, gisteravond in de MediaMarkt bij de Amsterdam Arena. net iets minder dan 45 euro zo uit mijn hoofd. Helaas kwam ik voor wat oudere/goedkopere games die ik mee kan nemen op een weekendje weg volgende week (Sonic Allstars racing etc.) maar helaas hadden ze die niet of waren ze nog steesd ernstig duur.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The PyroPath schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:45:
Jazeker, gisteravond in de MediaMarkt bij de Amsterdam Arena. net iets minder dan 45 euro zo uit mijn hoofd. Helaas kwam ik voor wat oudere/goedkopere games die ik mee kan nemen op een weekendje weg volgende week (Sonic Allstars racing etc.) maar helaas hadden ze die niet of waren ze nog steesd ernstig duur.
Ja, je hoeft niet naar de MediaMarkt te gaan voor goedkope games als ze geen actie hebben. Je kan beter even op de pricewatch kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
http://www.shop4nl.com/wi...imited-edition-game-wii-u
26 euro bij shop4nl . Je kunt ook nog kijken naar rayman legends, deze was volgens mij 20 euro in de eshop.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
The PyroPath schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:45:
Sonic All Star Racing is een heel tof spel, heb deze en de opvolger (Transformed) op de PS3.

Vandaag nog maar eens een WiiU spel aangeschaft (Super Mario 3D World), enkel nog New Super Mario Bros en dan ben ik weer mee met de Wii(U) collectie (de oudere) dan.

De rest vind ik de moeite niet waard om aan te schaffen of schaf ik wel aan op de PS3 (ik ga meer voor de Nintendo Exclusives op de WiiU en bijvoorbeeld niet voor een game als Injustice).

Dan volgt Donkey Kong en Mario Kart 8.

Toch wel raar dat de ene winkel bij de andere soms een prijsverschil heeft van wel 10 euro (Dreamland vergeleken met de Fun)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt Mario Kart 8 uit?

Heb zelf de Wii U staan, maar speel er echt nooit op. Hoop dat wanneer ik Mario Kart heb dat wel gaat gebeuren anders gaat ie de deur uit. Vind New Super Mario Bros juist helemaal niet zo boeiend, veel saaie levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
30 mei ;)
Pagina: 1 ... 16 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic