Die feature komt vast wel, in ieder geval als je geen splitscreen doet. Kan me voorstellen dat dit teveel performance kost als je al een tweede viewport hebt. Plus het zou een oneerlijk voordeel zijn, want de tweede (en 3e+4e) hebben die luxe niet.
Persoonlijk hoop ik dat je ook kan kiezen voor een kaart op de gamepad, eventueel met de positie van elke racer + item dat ze vast hebben. Zoals het onderste scherm op de (3)DS dus. Aan die informatie heb ik veel meer.
Waar ik verder op hoop:
- Blue/Spiny shell. Ding is gewoon niet leuk zoals die nu is. Niet te ontwijken en de gene die hem krijgt heeft er geen baat bij. Dus weg ermee of iets anders mee doen.
- Unieke items per karakter. Ik vond dat een leuke feature van Double Dash en hoop dat ze dat weer gaan gebruiken.
- Meer afwisseling in items op eerste plaats. Zoveel leuke items, maar op de eerste plaats krijg je alleen maar groene schilden of bananenschillen. Wel logisch, daar heb je op dat moment het meeste aan, maar die bommen, sterren, paddestoelen e.d. wil ik ook.
- Een echte online community ingame. Ik wil niet een of ander forum/reddit er naast moeten hebben om een communitygevoel te krijgen. Dus lobbies, ingame chat, persoonlijke uitdagingen en ladders.
- Online challenges! Leuke feature van de DS. Neem het idee van Rayman en gebruik die challenges van MKDS. Een dagelijkse, een wekelijkse en een hardcore variant van beiden. Dat geeft zoveel meer diepgang aan het spel en het is een leuke afwisseling. De ene dag zo snel mogelijk een rondje rijden, andere dag zoveel mogelijk muntjes verzamelen zonder dat je geraakt wordt door obstakels en binnen x sec finished, etc.
- Dit zal vast niet gebeuren: Track design! Laat spelers hun eigen track bouwen en laat ze die delen zodat erop geraced kan worden. Kies uit een 'setting' en vervolgens via een editor de layout leggen en vervolgens obstakels, itemboxes, boosts enzo plaatsen. De gamepad is daar perfect voor! Vroeger had je op de pc dat spelletje "stunts" en die had deze feature ook. Ontzettend gaaf!