Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet ie nog maar even stofhappen :D

Vermaak me wel met Fifa 14 BF4 op de PS4.

Donkey Kong vroeger wel grijs gespeeld, misschien dat ik die maar in de tussentijd ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Hier in België komt ie vrijdag uit (Donkey Kong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Donkey Kong heb ik net opgehaald, 44euro@Saturn.

Net eerste level gespeeld, eerste indruk is positief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Second opinion, "wereldkaart" is wel heel erg New Mario-style, moeilijkheidsgraad is behoorlijk hoog. Damn die aap kan zonder hulp echt niet hoog/ver springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen maar goed dat de moeilijkheidsgraad hoog ligt. :9~

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 16:20

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:48:
Alleen maar goed dat de moeilijkheidsgraad hoog ligt. :9~
Ik zie graag een optie waarin je de moeilijkheidgraad kan aangeven met makkelijk,normaal of moeilijk. Soms heb ik namelijk gewoon zin om even een simpel spelletje te spelen. New Super Mario Bros vond ik daarin tekort schieten. Halverwege het spel (de kaart) wordt het echt lastig. Hoop dat ik met de nieuw DK dat niet teveel ervaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Emiel1984 op 20-02-2014 00:04 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Precies. Er is een verschil tussen moeilijk ''maar te doen" en Moeilijk en alleen maar frustratie opleveren.
Uiteindelijk kan het gaan irriteren en het spelplezier compleet om zeep helpen.

Ik heb dat gehad met ZombieU, op een gegeven moment echt niet leuk meer om te spelen. :(
Niet dat de moeilijkheidsgraad uberhoog was maar de frustratie wel en dus < spel plezier.

[ Voor 15% gewijzigd door Bomberman71 op 20-02-2014 02:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Emiel1984 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 00:03:
[...]

Ik zie graag een optie waarin je de moeilijkheidgraad kan aangeven met makkelijk,normaal of moeilijk. Soms heb ik namelijk gewoon zin om even een simpel spelletje te spelen. New Super Mario Bros vond ik daarin tekort schieten. Halverwege het spel (de kaart) wordt het echt lastig. Hoop dat ik met de nieuw DK dat niet teveel ervaar.
Dan moet je vooral New Super Luigi U niet proberen ;)
Mario games zijn ook aardig meedogenloos opgezet. Er is niets mis met uitdagingen maar als je bij Mario faalt dan is dat extra frustrerend want je wordt compleet uit de gameplay gegooid. Je gaat terug naar de map, je moet daarna een heel stuk opnieuw doen (1 save point per level: halverwege) en je begint compleet zonder enige powerup zodat je tweede poging nog weer moeilijker is. Dat maakt het frustrerend.

Rayman gaat er veel beter mee om vind ik. Rayman heeft ook aardig moeilijke stukken erin, maar als je daar dood gaat dan gebeurd precies het tegenovergestelde van Mario: Je gaat gewoon direct terug naar laatste checkpoint (stuk of 5-6 per level), als je een extra hartje had daar heb je die nog steeds en je hebt geen limiet op tijd of levens dus gewoon blijven proberen. Eindbazen hebben meerdere fasen en tussen elke fase zit er een checkpoint dus kunnen ze de moeilijkheidsgraad opschroeven zonder dat het echt frustrerend wordt.

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 11:37
Bomberman71 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 01:21:
Ik heb dat gehad met ZombieU, op een gegeven moment echt niet leuk meer om te spelen. :(
Niet dat de moeilijkheidsgraad uberhoog was maar de frustratie wel en dus < spel plezier.
Dat spel frustreert me de tent uit! Ik speel meestal tot ik 2 of 3x dood ben gegaan en dan smijt ik het even weg. Om het vervolgens weer op te pakken als ik weer moed verzameld heb (paar dagen later). :)

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
BlackMage schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:42:
Rayman gaat er veel beter mee om vind ik. Rayman heeft ook aardig moeilijke stukken erin, maar als je daar dood gaat dan gebeurd precies het tegenovergestelde van Mario: Je gaat gewoon direct terug naar laatste checkpoint (stuk of 5-6 per level), als je een extra hartje had daar heb je die nog steeds en je hebt geen limiet op tijd of levens dus gewoon blijven proberen. Eindbazen hebben meerdere fasen en tussen elke fase zit er een checkpoint dus kunnen ze de moeilijkheidsgraad opschroeven zonder dat het echt frustrerend wordt.
Oftewel doodgaan heeft helemaal geen consequenties in Rayman.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:12
Preau schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:34:
[...]

weinig consequenties. Maar niet GEEN consequenties. Zelf ben ik wel blij met meerdere checkpoints. Zeker als je samen speelt met meerdere spelers. Dan kan het toch behoorlijk vervelend worden als je voor de 5e keer opnieuw moet, omdat je elkaar in de weg zit.

Kirby's Epic Yarn... daar kan je volgens mij niet eens doodgaan :P
Preau schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:34:
[...]

Doodgaan wil gewoon zeggen dat je dat stuk niet gehaald heb. Om het wel te halen moet je er doorheen zonder dood te gaan ;) Het verschil is alleen dat je stukken die je al wel hebt gehaald niet opnieuw hoeft te doen. Wil niet zeggen dat het automatisch makkelijker is, want sommige stukken doe je wel 10x (of meer) over, zeker als er een teensie zit die je nog wil bevrijden.

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
epamel schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:32:
Iemand hier die Donkey Kong Tropical Freeze heeft weten te krijgen?
Al ergens gespot in een winkel?

Thnx!
Ik had hem ge-preordered bij game mania in Eindhoven en kreeg net al, tot mijn verbazing, een SMS dat ik het kon komen ophalen. Direct even gaan halen & vanmiddag lekker gamen! Had hem morgen pas verwacht :)

Edit: eerste bevindingen even kort: laadtijden vallen me enorm mee na de verhalen die ik elders heb gelezen. Vind het vergelijkbaar met andere titels, kan me er niet aan storen iig. Eerste wereld net uit gespeeld, zitten in mijn ogen goede toevoegingen in tov dkcr. Eindbazen idd stukkie moeilijker. Ik ga weer verder!

[ Voor 27% gewijzigd door TargetX op 20-02-2014 18:19 ]

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Bootje schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:05:
[...]

Dat spel frustreert me de tent uit! Ik speel meestal tot ik 2 of 3x dood ben gegaan en dan smijt ik het even weg. Om het vervolgens weer op te pakken als ik weer moed verzameld heb (paar dagen later). :)
Ik ben er klaar mee. Dat domme gekloot met die houten knuppel de hele tijd. Hele stad ligt vol dode soldaten en agenten maar vreemd genoeg vind je amper munitie.
Je blijft bezig met ophaal-heen en weer missies en fatsoenlijk verplaatsen (lees rennen) lukt ook al niet.
Nee, ik had hoge verwachtingen naar aanleiding van hoge reviews maar ik snap daar absoluut niets van.

Gelukkig 2e hands gekocht voor een prikkie.

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:29

S2S

Heb DKC ook, Anti Aliasing is erg goed voor een WiiU game geen kartel te berekenen. Muziek is super! Mooie herinneringen aan eerste DKC op SNES.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Ben blij dat de Wii U backwards compatible is met wii games. Ik heb nooit een Wii gehad namelijk. Heb DK country , Mario Galaxy 1 en 2 via marktplaats gekocht. Mario Galaxy 1 net even een uurtje gespeeld. Wat een geweldige game is dat zeg ! Als je een van deze games niet kent en voor een klein bedrag ergens ziet liggen is mijn advies gewoon meenemen :+ .

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:59

Aidix

Geluidspietlut

Heb voor 210 een nieuwe WiiU Party U / Nintendoland set bij een pawn shop en voor 12.50 per stuk mass effect 3 en AC3 via Zavvi besteld. Vond het wel een goede deal zo :)

Snap niet dat ze geen bundel maken met een 'fatsoenlijk spel' als NSMB of Zelda en die voor 210 euro in de winkels leggen, dat zou de WiiU verkopen best wel eens goed kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aidix schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:40:
Heb voor 210 een nieuwe WiiU Party U / Nintendoland set bij een pawn shop en voor 12.50 per stuk mass effect 3 en AC3 via Zavvi besteld. Vond het wel een goede deal zo :)

Snap niet dat ze geen bundel maken met een 'fatsoenlijk spel' als NSMB of Zelda en die voor 210 euro in de winkels leggen, dat zou de WiiU verkopen best wel eens goed kunnen doen.
De bundelprijs voor een premium WiiU is 300 euro. Natuurlijk zullen ze veel beter verkopen als ze bijna een derde korting gaan geven.

En er zijn verschillende bundels, waaronder New Super Mario Bros U (incl. Luigi DLC) en Zelda (krijg je zelfs nog een zelda-themed gamepad bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Die zijn er maar kosten iets meer dan 210 euro.
NSMB + NSLB
pricewatch: Nintendo Wii U Premium + New Super Mario Bros U + New Super Luigi U Zwart

Zelda Pakket.
pricewatch: Nintendo Wii U Premium + The Legend of Zelda: The Wind Waker HD Zwart

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 21:42

De vraag is echter, vallen de Wii U verkopen echter tegen? Ja, voor Nintendo is het minder geweest dan verwacht. Maar indien we het in het perspectief plaatsen tegenover bijv. de Xbox One momenteel, dan valt het reuze mee.

Zie ook vgchartz: http://www.vgchartz.com/a...hartsjanuary-2013-update/

En dit verschil in verkoopaantallen wordt alsmaar kleiner. De periode van 15 februari, ruim 48.000 xbox one verkopen vs 40.500 Wii U verkopen. En de xbox one aantallen blijven vrij snel doorzakken.

De PS4 is de enige welk nog redelijk verkoopt, echter ook met de PS4 meegenomen valt het aantal verkochte consoles tegen. Dezelfde periode, maar in voorgaande jaren, toont een zich voortzettende dalende trend van console verkopen.

Een prijsdaling zal dan ook niet direct verschil hoeven uit te maken. Indien de vraag naar home consoles te klein is, dan zal een reductie van de prijs uiteindelijk enkel de winstmarge drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er dus naar uit dat dit een herhaling wordt van de Xbox/Gamecube/PS2 generatie.

Voor de gebruikers zal dat uiteindelijk niet problematisch zijn want ook de Xbox en de Gamecube hadden erg mooie toppers ondanks dat ze veel minder verkochten dan de PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/256qqg9.jpg

VGcharts hardware verkopen europa, 1 week. Alleen de Wii verkoopt slechter maar die is ook officieel exit.... Dit is week na week hetzelfde beeld.
Dus ik denk dat ze alle hulp kunnen gebruiken die een prijsverlaging kan bieden.

Nu hoef ik niet zuinig aan te doen, maar als ik de bartsmit binnenloop en NSMB U kost nog even een romige 60 euro, dan bedenk ik me wel 3 keer voordat ik die aanschaf. Dus die haal ik weer van marktplaats. Ik denk dat nintendo's stugge prijsstrategie best wel wat potentiele kopers afschrikt.

[ Voor 34% gewijzigd door Aidix op 21-02-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan nog niks zeggen over de de status van de "nextgen" console generatie.
- Ze zijn nog geen half jaar geleden begonnen. Afgezien van launch-titels is er nog geen keus in games.
- Niet iedereen die besloten heeft om iets te kopen kan het daadwerkelijk krijgen (voorraadprobleem PS4, niet alle landen X1)
- zeker 90% van de mensen die ooit een console van deze generatie zal gaan kopen heeft nog geen keus gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door BlackMage op 21-02-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Aidix schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:21:
[afbeelding]

VGcharts hardware verkopen europa, 1 week. Alleen de Wii verkoopt slechter maar die is ook officieel exit.... Dit is week na week hetzelfde beeld.
Dus ik denk dat ze alle hulp kunnen gebruiken die een prijsverlaging kan bieden.
En zoals je ook in de Europese cijfers kunt zien, de Xbox One verkoopaantallen lopen sterk terug. Het is geen Wii U eigen probleem. Maar treft consoles in het algemeen.

En het doen van een prijsverlaging hoeft dan ook zeer zeker geen uitkomst te bieden. Stel dat het nu 200 Euro kost om een Wii U + de bijgegeven game te ontwikkelen, dan zal het aantal verkochte exemplaren sterk moeten stijgen om eenzelfde winst te geven. Waarbij we het niet hebben over een verdriedubbeling van de verkoopaantallen, maar mogelijk moeten denken richting een vertienvoudiging om het rendabel te maken voor Nintendo zo'n prijsdaling te overwegen.

Je kunt niet zomaar ergens 30% van de prijs afhalen en maar hopen dat het goed komt. De markt moet er naar zijn om dat tot een succes te kunnen brengen. Er is tenslotte vrijwel geen weg terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dat klopt, maar bij een vergrote userbase wordt het voor 3rd party onwikkelaars ook interessanter om spellen te maken, en dan wordt het voor kopers weer interessanter om een wiiu te halen. We zitten nu in een cirkel van wiiu niet winstgevend genoeg voor 3rd party > weinig interessante spellen en "dure" console > weinig kopers > wiiu niet winstgevend genoeg voor 3rd party etc...

Ze hadden bijv zeker weten een mooiere Metal Gear solid ground zeroes kunnen maken vor de WiiU dan voor de PS3/X360 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Aidix schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:40:
Dat klopt, maar bij een vergrote userbase wordt het voor 3rd party onwikkelaars ook interessanter om spellen te maken, en dan wordt het voor kopers weer interessanter om een wiiu te halen. We zitten nu in een cirkel van wiiu niet winstgevend genoeg voor 3rd party > weinig interessante spellen en "dure" console > weinig kopers > wiiu niet winstgevend genoeg voor 3rd party etc...

Ze hadden bijv zeker weten een mooiere Metal Gear solid ground zeroes kunnen maken vor de WiiU dan voor de PS3/X360 ...
Dat stel je nu wel, maar is dit ook waar?

Het lijkt namelijk totaal niet van toepassing, zie ook:
http://www.gamasutra.com/...as_selffunding_reigns.php

Van de developers ondervraagd bij de recente GDC heeft < 2% aangegeven voor de 3DS te ontwikkelen voor hun aankomende titel, tegenover 7.5% voor de PS Vita. Terwijl de 3DS toch veruit het meest verkochte platform is momenteel.

Een grotere userbase is lang niet het enige wat uiteindelijk de doorslaggevende factor is voor developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:50:
[...]

Dat stel je nu wel, maar is dit ook waar?

Het lijkt namelijk totaal niet van toepassing, zie ook:
http://www.gamasutra.com/...as_selffunding_reigns.php

Van de developers ondervraagd bij de recente GDC heeft < 2% aangegeven voor de 3DS te ontwikkelen voor hun aankomende titel, tegenover 7.5% voor de PS Vita. Terwijl de 3DS toch veruit het meest verkochte platform is momenteel.

Een grotere userbase is lang niet het enige wat uiteindelijk de doorslaggevende factor is voor developers.
Ik denk dat hier vooral indie developers gevraagd zijn. Dat Sony goed is voor indie devs is geen geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
DKCTF vandaag gespeeld en bevalt goed. Vroeger bijna geen Donkey Kong sidescrollers gespeeld dus ik moet er wel een beetje aan wennen. In sommige levels ben ik al meerdere keren doodgegaan. De controls heb ik ook nog niet helemaal onder de knie maar het gaat steeds beter. De Kong letters zijn wel aardig makkelijk te vinden maar de puzzelstukjes vind ik lang niet allemaal. De graphics zien er goed uit en de levels en vijanden, de geheime doorgangen en de drie andere Kong's, het steekt allemaal goed in elkaar. Nintendo levert hiermee weer een kwaliteitsgame af, al moet ik zeggen dat ik Super Mario 3D World leuker vond. Maar goed, DKCTF is een 2D platformgame en is dus natuurlijk wat simpeler van opzet.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een 2.5D game is niet te vergelijken met een 3D game. Ik heb nu ook al wat levels zitten spelen en vind 'm leuker dan New Super Mario Bros U en Rayman Legends. En ook ik heb gemerkt dat het goed moeilijk is om door de levels te komen. Maar dat vind ik niet echt erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 08:32
249 Euro voor de premium met nintendoland. Bij de intertoys. Best goede prijs lijkt mij. Niet de oude Dixons prijs maar dit is toch wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
valt wel tegen hoor. De nieuwe bundels kosten 50 euro meer maar dat spel kost ook 50. Alleen als je geen van de bundelspellen wilt is die oude premium de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik heb persoonlijk gekozen voor Lego City Undercover en niet voor Mario of Zelda met als volgende reden, Mario en Luigi staan volgens dat ik het bekeek op gameplay film op YouTube op zelfde disc en Zelda moet je downloaden, dus een disc zit er niet bij (stond op de doos zelf).

Lego City Undercover zit in een mooie Retail doos en heb al veel plezier beleefd eraan, zelfs na verhaallijn ten einde, zit game zelf nog niet halverwege

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In DKCTF heb je twee verschillende control-schemes. Ik kon niet wennen aan de default. De andere lijkt veeel meer op die uit Returns en die beviel me een stuk beter.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Gister DKCTF gekocht. Vind het spel beter dan de oude DKCR die op de wii uit was gekomen. Dat komt naar mijn idee omdat het beeld veel prettiger is om naar te kijken en de er sneller word gereageerd op de controller. Het ziet er echt geweldig uit !

Ik speel(de) het spel met de WiiU afstandbediening met nunchuk. Deze had ik toch al liggen vanwege de aanschaf van Wii DKCR vorig jaar. Ik zou deze controllers anders nooit los aangeschaft hebben. Achteraf ben ik blij dat ik een reden had hiervoor. Mijn voorkeur bij het spelen gaat steeds vaker naar de oude Wii controller-typen. Het speelt zoveel relaxter dan zo een grote controller in je handen.

Ik hoop dat het spel nog wel een update krijgt om online met\tegen elkaar te kunnen spelen. Multiplayer is alleen locaal mogelijk...gemiste kans..

[ Voor 13% gewijzigd door Emiel1984 op 23-02-2014 15:32 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik gebruik voorlopig Gamepad en moet zeggen dat Donkey toch log is, reageert niet zo snel als zijn medegezellen.

Beelden zijn prachtig, kijk maar naar de pels waarin ieder haartje waait!!!

Animaties zijn ook prachtig!

Misschien eens proberen met de WiiU Pro Controller en zien of dit beter gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerder dat het een bewuste design keuze is van Nintendo om multiplayer enkel lokaal te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
Wat denken jullie? Krijgen we nog een review?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturn heeft deze week een actie waarbij het 3e spel gratis is (= max 33% korting). Als je ook nog een doel hebt voor die andere twee kan je op deze manier Donkey Kong goedkoop krijgen (goedkoper gaat je niet lukken voor een nieuwe). Het lijkt er echter op dat DK bij de webshop is uitverkocht (was ie al voor de actie) dus je zal langs de winkel moeten denk ik.

Ikzelf twijfel nog. Naast DK kan ik ook nog wel Bravely Default, Zelda Link Between Worlds en Fire Emblem Awakening gebruiken voor de 3DS. Maar het is zoveel in 1x :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
Leuke actie van saturn, maar heb alle goede wii u en 3ds spellen al die zij aanbieden (#first world problems :D)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Donkey Kong bij Game.co.uk gekocht (downloadcode) voor 32 pond (ongeveer 40 euro). http://www.game.co.uk/en/...ttributeValue1=4294962503

Dat scheelt een hoop met de 50 euro die Nintendo voor de download vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

BlackMage schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:33:
Saturn heeft deze week een actie waarbij het 3e spel gratis is (= max 33% korting). Als je ook nog een doel hebt voor die andere twee kan je op deze manier Donkey Kong goedkoop krijgen (goedkoper gaat je niet lukken voor een nieuwe). Het lijkt er echter op dat DK bij de webshop is uitverkocht (was ie al voor de actie) dus je zal langs de winkel moeten denk ik.

Ikzelf twijfel nog. Naast DK kan ik ook nog wel Bravely Default, Zelda Link Between Worlds en Fire Emblem Awakening gebruiken voor de 3DS. Maar het is zoveel in 1x :x
Hier hetzelfde luxe 'probleem'. Ik heb meer games momenteel dan ik kan spelen. Toch wel blij dat ik DK wel heb aangeschaft. Had nog wat cadeaubonnen liggen waardoor ik nog geen 20 euro bij hoefde te leggen. Ik vind overigens 44 euro best een nette prijs voor dit spel. Ik wil Zelda ook nog best wel hebben maar vind dat spel weer aan de dure kant. Het spel is namelijk al een lange tijd verkrijgbaar en ziet er wel mooi maar lang niet zo geweldig uit zoals bijvoorbeeld DKCTF en SM3DW.
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:59:
Ik heb Donkey Kong bij Game.co.uk gekocht (downloadcode) voor 32 pond (ongeveer 40 euro). http://www.game.co.uk/en/...ttributeValue1=4294962503

Dat scheelt een hoop met de 50 euro die Nintendo voor de download vraagt.
Mijn voorkeur gaat nog steeds naar de Nintendo-schijfjes. Dat ze 50 euro vragen voor een download vind ik best wel vreemd. Zeker als je voor 44 euro het spel hebt wat je naderhand nog eventueel kan doorverkopen en\of uitlenen.

[ Voor 23% gewijzigd door Emiel1984 op 24-02-2014 09:03 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo games worden eigenlijk nooit echt goedkoper (soms een paar euro). Pas bij de volgende generatie als ze van hun restantje voorraad af moeten voor de WiiU games wordt het goedkoper :P

Bij andere games kost het na een paar maanden nog maar 30 euro ofzo.

Voordeel is wel dat ze ook tweedehands hun waarde goed houden. Over 5 jaar krijg je er nog wel 20 euro voor terwijl je andere games voor 5 euro niet eens kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:03:
Nintendo games worden eigenlijk nooit echt goedkoper (soms een paar euro). Pas bij de volgende generatie als ze van hun restantje voorraad af moeten voor de WiiU games wordt het goedkoper :P

Bij andere games kost het na een paar maanden nog maar 30 euro ofzo.

Voordeel is wel dat ze ook tweedehands hun waarde goed houden. Over 5 jaar krijg je er nog wel 20 euro voor terwijl je andere games voor 5 euro niet eens kwijt raakt.
Bij de mediamarkt vind je ze af en toe wel in de aanbieding voor 30-35 per game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emiel1984 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:00:
Ik wil Zelda ook nog best wel hebben maar vind dat spel weer aan de dure kant. Het spel is namelijk al een lange tijd verkrijgbaar en ziet er wel mooi maar lang niet zo geweldig uit zoals bijvoorbeeld DKCTF en SM3DW.
Zag dat Zelda 29,99 was bij de mediamarkt in Amsterdam-Noord.
Weet niet hoe het bij andere filialen zit,maar dat is een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de gedachte achter de prijsstrategie van Nintendo is dat zij vinden dat hun games hun waarde niet verliezen. Zie je natuurlijk ook al terug in de VC waar je ook nog mag betalen voor hun oude games.
Wat ze er sowieso mee bereiken is dat mensen niet gaan afwachten om een game te kopen totdat de prijs daalt. En voor de Wii werkte het iig wel want games als Kart en Fit hebben maanden (zoniet jaren) in de top 10 best verkopende games gestaan.
Ik vind de strategie prima maar zou liever zien, net als op de Wii, dat die prijs lager ligt. Op de Wii was dit max €50 voor 1st party titels (op de Zelda TP na meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deddiekoel schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:55:
Ik denk dat de gedachte achter de prijsstrategie van Nintendo is dat zij vinden dat hun games hun waarde niet verliezen. Zie je natuurlijk ook al terug in de VC waar je ook nog mag betalen voor hun oude games.
Wat ze er sowieso mee bereiken is dat mensen niet gaan afwachten om een game te kopen totdat de prijs daalt. En voor de Wii werkte het iig wel want games als Kart en Fit hebben maanden (zoniet jaren) in de top 10 best verkopende games gestaan.
Ik vind de strategie prima maar zou liever zien, net als op de Wii, dat die prijs lager ligt. Op de Wii was dit max €50 voor 1st party titels (op de Zelda TP na meen ik).
- Andere games hebben vaak ook een online spelmodus met een "experience/level" systeem. Als je het spel niet op dag 1 koopt loop je achter. Ook zijn deze online community's niet heel lang actief, wat veel van de entertainment waarde wegneemt.
- Ook hebben ze DLC om hun inkomsten te verhogen. Als ze na een paar maanden nog een DLC uitbrengen dan zijn ze blij met de extra verkopen van het basis spel. Voor deze nieuwe spelers is het spel nog vers en zijn die wellicht eerder genegen om de DLC aan te schaffen dan spelers die het vanaf dag 1 hebben gekocht en er inmiddels op uitgekeken zijn.
- Tot slot komt er regelmatig (vaak jaarlijks!) een spel in die zelfde franchise uit. Niemand koopt Call of Duty 245 als Call of Duty 246 er voor de zelfde prijs naast ligt.

Dit is (gelukkig) niet zo met de Nintendo games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk ook wel dat Nintendo een punt heeft en dat hun games "waardevast" zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

Ik zit echt te wachten op Mario Kart en Super Smash. Tijdens de launch van ZELDA The Windwaker HD mijn Wii U gekocht, maar deze staat nu al weer even stil. Ik vond Super Mario 3D World leuk, maar ik heb nog niet 'echte' Nintendo feelgood feelings gehad. (Begrijp me niet verkeerd Zelda wat het zeker wel waard).

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

Zelda wind waker is zeker een leuke game, (al wel wat aan de korte kant) maar 60 euro voor een opgepoetste Gamecube port is natuurlijk belachelijk.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:49:
[...]
Zag dat Zelda 29,99 was bij de mediamarkt in Amsterdam-Noord.
Weet niet hoe het bij andere filialen zit,maar dat is een goede prijs.
Helaas in Ede niet..
Ik ga daar is navragen\onderhandelen als ik er weer is in de buurt ben.
Amsterdam is niet echt op de route namelijk.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Mario 3D World mogen reviewen en heb hem daardoor destijds vrij gehaast doorgespeeld.
Ben er nu weer bij terug en ben weer helemaal enthousiast. Al voelt het verplicht halen van sterren om door te kunnen nog niet helemaal goed is en blijft het een fantastische game.

Wel even een vraagje hier. Welk level gebruiken jullie om levens te verzamelen? Ik gebruik voornamelijk 1-1 maar die is lang niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Deddiekoel schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:27:
Ik heb Mario 3D World mogen reviewen en heb hem daardoor destijds vrij gehaast doorgespeeld.
Ben er nu weer bij terug en ben weer helemaal enthousiast. Al voelt het verplicht halen van sterren om door te kunnen nog niet helemaal goed is en blijft het een fantastische game.

Wel even een vraagje hier. Welk level gebruiken jullie om levens te verzamelen? Ik gebruik voornamelijk 1-1 maar die is lang niet ideaal.
Bij level 1-2 volgens mij (de eerste met een grot) kun je oneindig levens krijgen met een shell. Ik heb het gebruikt toen ik de Champion's Road met alle karakters ging halen, rest van het spel was niet echt zo moeilijk dat ik in de problemen kwam.

Zou je even een YouTube filmpje van kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturn Groningen was lief :)

Donkey Kong Country Tropical Freeze: Normale prijs 45 euro, maar dankzij de 3halen2betalen actie dus 30 euro. Ik hoorde doemverhalen dat Saturn/Mediamarkt de prijs op 66 euro gezet zou hebben (webshop prijs MediaMarkt) maar gelukkig was dat (in Groningen) niet zo.

2 opgehaald (1 voor een kennis) en ook nog Zelda Link Between Worlds voor de 3DS kunnen scoren. 3DS aanbod daar is erg matig voor zo'n goed verkopende console. Ze hadden zelfs nog meer Wii U games staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik nog eens Mario halen en zeker nog Mario Kart en Super Smash, dan effen stoppen ermee! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 08:32
zag net dat de wii u met mario en luigi voor 279 te koop staat bij de intertoys. op zich een mooi prijsje lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwacht dat Nintendo nog wel met een prijsverlaging komt binnenkort of tijdens de E3.
250 euro voor een bundel met Mario Kart bijvoorbeeld zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Preau schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:47:
[...]

Bij level 1-2 volgens mij (de eerste met een grot) kun je oneindig levens krijgen met een shell. Ik heb het gebruikt toen ik de Champion's Road met alle karakters ging halen, rest van het spel was niet echt zo moeilijk dat ik in de problemen kwam.

Zou je even een YouTube filmpje van kunnen zoeken.
Thanks! Altijd lekker om je helemaal geen zorgen over levens te hoeven maken. In de bloem werelden zitten wel een paar lastige levels moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Deddiekoel schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:55:
Heb hier in België wel al paar games kunnen kopen die ferm gezakt waren in prijs, zowel voor de Wii en WiiU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Dragunov schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:55:
[...]

Heb hier in België wel al paar games kunnen kopen die ferm gezakt waren in prijs, zowel voor de Wii en WiiU
Bedoel je dan echte 'Nintendo' games ? Of doel je meer op games als Mass Effect, Assassins Creed, etc..
En dus niet games als Mario (alle) die op geen ander platform te krijgen zijn..

Die games zijn in Nederland ook wel aardig in prijs gezakt na een tijdje. Mits je de moeite neemt om de pricewatch te bekijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Emiel1984 op 26-02-2014 07:30 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Ik heb tot nu toe nog geen Wii U spel voor 40 euro of meer gekocht, en ik heb wel alle Nintendo spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan56666
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-10-2021
Preau schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:11:
Ik heb tot nu toe nog geen Wii U spel voor 40 euro of meer gekocht, en ik heb wel alle Nintendo spellen.
Hoe ben je aan SM3DW gekomen? Ik ben daar nog naar opzoek, maar kan hem nergens voor een degelijke prijs vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediamarkt / Saturn heeft regelmatig een actie voor 3e game gratis of 2e game halve prijs. Vroeger was hun webshop niet in staat om deze constructies te ondersteunen dus kreeg je een percentage (bijv 33%) korting op alle games. Dat is nu niet meer mogelijk.

Deze constructies zijn volgens mij de enige manier om goedkoop aan Nintendo first party titels te komen (afgezien van 2e hands dan).

Deze week heeft Saturn nog de 3=2 actie, maar dan moet je wel 3 games kopen om van de korting te kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Mario had ik inderdaad via Saturn toen 3 voor de prijs van 2 nog gewoon 33% korting was, maar ik koop ook via bijvoorbeeld Amazon.co.uk waardoor je afhankelijk van de pondwaarde ook een stuk goedkoper uit bent.

[ Voor 15% gewijzigd door Preau op 26-02-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Ik kan www.shop4nl.com aanraden. Snelle verzending en vaak goedkoper dan hier in Nederland. Deze zit in de UK maar biedt wel ideal betaling en dergelijke
40 euro voor de nieuwe Donkey Kong bijvoorbeeld

[ Voor 13% gewijzigd door jorisderoo op 26-02-2014 11:29 ]

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik http://www.game.co.uk/ voor de downloadcodes, werken prima :)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jup, doe ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Neemt een spel niet relatief veel ruimte in voor de beschikbare HDD ruimte ? Ik heb geen idee hoeveel schijfruimte een spel nodig heeft namelijk maar kan me voorstellen dat 5GB per spel niet zo raar zou zijn.
Met 30GB waarvan deels gebruikt door het OS kan ik me voorstellen dat je na 5 games geen ruimte meer over hebt..

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:59
Als je ruimte vol is kun je er een USBStick of USB Hardeschijf aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er gewoon een 2TB externe HD aan hangen en daar gooi ik alles op. Super handig.

Daarbij zit je heel snel aan de 30 GB. HD textures zijn groot. Donkey Kong is bv 11 GB.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er ook 2TB aanhangen. Werkt idd als een malle. Al zou ik het persoonlijk wel fijn vinden als ik de savedata op de interne HDD zou kunnen opslaan. Mocht de HDD om wat voor reden dan ook sterven dat ik dan gewoon de game opnieuw kan downen en verder kan gaan waar ik geleven was.

Een backup optie richting SD zou ik ook al prettig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Belachelijk dat die HD in de Wii U zo klein is dan, zeker ivm systemen zoals de Ps3, die al een stuk langer op de markt zijn.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat mag wel duidelijk zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y180/nchoudhury/PS3XboxOneWiiUDimensionsFrontSML.png~original

Je gaat niet snel een 500GB HDD in de Wii U krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:59:
Belachelijk dat die HD in de Wii U zo klein is dan, zeker ivm systemen zoals de Ps3, die al een stuk langer op de markt zijn.
Is een keuze. Allereerst is de interne schijf flash memory en dus wat duurder. Ten tweede kun je dus zelf extra schijven toevoegen.
Persoonlijk ben ik blij dat Nintendo je bijna elke HDD op de WiiU laat aansluiten en je niet beperkt tot wat zij genoeg vinden. Bij een PS3 ben je gebonden aan de hoeveelheid die erbij zit als je hem koopt. Gaat meen ik tot 250Gb (of misschien zelfs 500Gb). Denk dat je voor die meerprijs lachend een externe schijf voor 1 (misschien zelfs 2) TB kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Deddiekoel schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:08:
[...]

Is een keuze. Allereerst is de interne schijf flash memory en dus wat duurder. Ten tweede kun je dus zelf extra schijven toevoegen.
Persoonlijk ben ik blij dat Nintendo je bijna elke HDD op de WiiU laat aansluiten en je niet beperkt tot wat zij genoeg vinden. Bij een PS3 ben je gebonden aan de hoeveelheid die erbij zit als je hem koopt. Gaat meen ik tot 250Gb (of misschien zelfs 500Gb). Denk dat je voor die meerprijs lachend een externe schijf voor 1 (misschien zelfs 2) TB kunt kopen.
Je kunt in de PS3 en PS4 zelf een 2.5 inch interne HDD toevoegen. Deze vervangt echter de standaard aanwezige HDD in dit geval. Wat ik zelf erger vond was de meerprijs van microsoft. meer dan 100 euro voor een 120 GB harde schijf.....
Zijn laadtijden eigenlijk korter als je een game vanaf interne flash of externe HDD speelt t.o.v. disc?

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jorisderoo schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:12:
[...]

Zijn laadtijden eigenlijk korter als je een game vanaf interne flash of externe HDD speelt t.o.v. disc?
Hangt heel veel van de game af. Ik heb geen vergelijkend materiaal maar aan de hand van de filmpjes van Donkey Kong Country zeg ik van wel. (zelf heb ik de game gedownload)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat dat heel erg afhankelijk is van de manier waarop het spel is geprogrammeerd. Ik denk dat de leessnelheid van de disk een stuk hoger ligt als het flashgeheugen. Maar de zoektijd is op flash maar een fractie. Dus als er goed gecached wordt dan denk ik dat de disk iets sneller is. Maar als ze de downloadversie optimaliseren voor flashgeheugen (door lang niet zoveel te cachen) zou dat sneller moeten zijn.

Ik denk dat de meeste download+retail titels gebouwd zijn voor disk en ze niet de moeite nemen om veel veranderingen door te voeren om winst te halen uit het andere opslagmedium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de leessnelheid van de disk een stuk hoger ligt als het flashgeheugen
De Wii U heeft een leessnelheid van 22.5MB/s van disc. (Wikipedia: Wii U)

Van een USB 2.0 drive is dat ongeveer 35 MB/s. ;)
Ik denk dat het interne flash ook op dat niveau ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:09:
[...]

De Wii U heeft een leessnelheid van 22.5MB/s van disc. (Wikipedia: Wii U)

Van een USB 2.0 drive is dat ongeveer 35 MB/s. ;)
Ik denk dat het interne flash ook op dat niveau ligt.
I stand corrected. Ik wist dat de Wii U drive erg snel was vergeleken met bijv. de PS3 (PS3 heeft 72Mb/s, maar dat zijn dus megabits en niet megabytes. PS3 heeft dus maar 9MB/s) maar ik verkeek me er op hoe traag de PS3 zijn disks leest. Veel sneller dan traag wil nog niet zeggen dat het snel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het nadeel van discs is dat ze een beperkte snelheid hebben waarmee ze rond kunnen draaien. Wat de leessnelheid beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk wel dat games vanaf HDD wat sneller laden. Het is niet heel schokkend of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd hoe lang we nog fysieke media blijven gebruiken. Ikzelf heb een beetje moeite met 50 euro aftikken voor een digitale editie van een spel. Zelfs als doorverkoop en uitlenen niet beperkt zou worden (speerpunten van het anti-digitaal front) vind ik het veel geld voor iets wat ik niet kan aanraken.

Optische media mag wat mij betreft wel achter blijven in het verleden. Ze zijn zelf kwetsbaar, maar de drive zelf zorgt ook voor nadelen. Is lawaaiig, je bent beperkt in de fysieke afmetingen van de console (drive moet er immers in passen) en is vaak een van de eerste dingen dat kapot gaat.

Flashopslag wordt steeds groter en steeds goedkoper. Ik zou wel iets zien in een console die weer werkt met flash cardridges. Ik denk dat het niet lang duurt voordat flashgeheugen zo goedkoop is geworden dat de productie van disks niet meer automatisch goedkoper hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:36:
Flashopslag wordt steeds groter en steeds goedkoper. Ik zou wel iets zien in een console die weer werkt met flash cardridges. Ik denk dat het niet lang duurt voordat flashgeheugen zo goedkoop is geworden dat de productie van disks niet meer automatisch goedkoper hoeft te zijn.
Terug naar de cartridges! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
BlackMage schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:36:
Ik denk niet dat men teruggaat naar cartridges. Flash geheugen wordt inderdaad steeds goedkoper maar snel flashgeheugen is nog steeds redelijk duur. Natuurlijk kun je elk spel wel op een soort micro-sd kaartjes of usb stickjes zetten maar de goedkopere halen max 10 mb/s (als je geluk hebt). Sowieso zijn spellen nu dusdanig groot dat er alsnog laadtijden zullen zijn.
Een bluray disc kost waarschijnlijk 1 cent of minder om te produceren. Een goede, snellere flashgeheugenkaart vast alweer het 10-voudige (misschien nog wel meer). En als je praat over zulke grote aantallen discs of cartridges dan wordt het verschil steeds groter.....
Op een handheld daarintegen is het vrij logisch dat men nu cartridges gebruikt. Een disc is namelijk gevoelig voor trillingen (probeer maar eens een xbox 360 op te tillen als deze draait, mooie ring op je disc :+ )

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorisderoo schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:45:
[...]

Ik denk niet dat men teruggaat naar cartridges. Flash geheugen wordt inderdaad steeds goedkoper maar snel flashgeheugen is nog steeds redelijk duur. Natuurlijk kun je elk spel wel op een soort micro-sd kaartjes of usb stickjes zetten maar de goedkopere halen max 10 mb/s (als je geluk hebt). Sowieso zijn spellen nu dusdanig groot dat er alsnog laadtijden zullen zijn.
Een bluray disc kost waarschijnlijk 1 cent of minder om te produceren. Een goede, snellere flashgeheugenkaart vast alweer het 10-voudige (misschien nog wel meer). En als je praat over zulke grote aantallen discs of cartridges dan wordt het verschil steeds groter.....
Op een handheld daarintegen is het vrij logisch dat men nu cartridges gebruikt. Een disc is namelijk gevoelig voor trillingen (probeer maar eens een xbox 360 op te tillen als deze draait, mooie ring op je disc :+ )
Ik begrijp dat ze natuurlijk nooit terug zullen gaan naar flash. Maar ik zou het wel fijn vinden.

En ik denk dat een diskje persen heel wat duurder is dan je zou denken. Er zitten vast een heleboel licenties en patenten rondom de techniek die ze gebruiken. En dan zit je nog met R&D kosten, want die hardwarematige copy protection is niet iets wat je zo van wikipedia haalt. Het voordeel van flashgeheugen is dat ze het zelf niet hoeven te produceren, want die NAND chipjes zitten overal in en worden duizenden keren meer verkocht dan een custom console laser disk. Die kunnen ze gewoon in bulk kopen van samsung ofzo.

• jorisderoo
Dit is nou jammer voor games als mario kart wii en smash bros brawl nieuws: Nintendo stopt in mei wereldwijd met online multiplayer voor DS en Wii

Mijn PC

Als ze dan ook meteen Smash WiiU uitbrengen kan ik er mee leven ;-)

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Klinkt als een zeer klantonvriendelijke poging om de Wii U te pushen. Nintendo mag juist blij zijn dat er nog een grote groep mensen is die gebruik maken van de Wii's online diensten.
Eigenlijk verbaast het me niks. Dit is hetzelfde bedrijf dat voor de verjaardag van Super Mario Bros een Snes rom op een dvdtje zette en samen met een mager boekje voor 30 euro verkocht :')

[ Voor 34% gewijzigd door The_Bird op 27-02-2014 09:43 ]

"21 jaar DSL!"

The_Bird schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:33:
Klinkt als een zeer klantonvriendelijke poging om de Wii U te pushen. Nintendo mag juist blij zijn dat er nog een grote groep mensen is die gebruik maken van de Wii's online diensten.
Eigenlijk verbaast het me niks. Dit is hetzelfde bedrijf dat voor de verjaardag van Super Mario Bros een Snes rom op een dvdtje zetten en samen met een mager boekje voor 30 euro verkocht :')
Ik denk niet dat het wegnemen van de onlinefuncties van de Wii enig effect heeft op de verkopen van de Wii U. Ik denk ook niet dat dit hun motivatie was. Dit is gewoon een kostenbesparende maatregel. Een kinderachtige weliswaar.

En als je dat all-stars collector's edition ding bedoeld dan heb je wel een hele naieve blik op de rest van de economie. Want dat komt nog niet eens op de radar vergeleken met wat andere bedrijven doen om hun inkomen te spekken.

Verwijderd

Topicstarter
Die komt de week erna ;)

Ik denk zelf dat dit in het plan zit om alles om te zetten naar Nintendo Network. Alleen kunnen de Wii en DS(i) daar niet mee overweg.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

BlackMage schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:57:
[...]

Ik denk niet dat het wegnemen van de onlinefuncties van de Wii enig effect heeft op de verkopen van de Wii U. Ik denk ook niet dat dit hun motivatie was. Dit is gewoon een kostenbesparende maatregel. Een kinderachtige weliswaar.

En als je dat all-stars collector's edition ding bedoeld dan heb je wel een hele naieve blik op de rest van de economie. Want dat komt nog niet eens op de radar vergeleken met wat andere bedrijven doen om hun inkomen te spekken.
Wbt verkopen van de Wii U proberen te stimuleren. Je kan nog lekker Mario Kart Wii spelen tot in Mei. Net wanneer je niet meer met de Wii online kan karten komt Mario Kart Wii U uit. Goh, wat een toeval. Je kan wel verder karten maar dan moet je wel even een Wii U kopen dus.

Qua All Stars bekijk ik het per geval en dat geval was gewoon triest. Vaak wanneer zulke releases uitkomen worden ze op zn minst opgeleukt op grafisch gebied of iets dergelijks. Bij Nintendo konden ze zelfs niet de moeite nemen om de control-schermen in de rom aan te passen waardoor je nog steeds een Snes-controller ziet staan.

Als je dan toch zou willen vergelijken dan kan je het vergelijken met het eerbetoon aan Sonic the Hedgehog. Sega kwam met Sonic Generations uit waarin je in een compilatie van Sonic levels uit Sonic games door de jaren heen zowel in 3d (modern Sonic) als in 2d (kon crossen) Volledig nieuwe game, nieuwe levels en een geweldig gehercomponeerde soundtrack met daarnaast nog een legio aan tracks uit de originele games. Topgame die dan ook goed ontvangen werd,

"21 jaar DSL!"

The_Bird schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:47:
[...]

Wbt verkopen van de Wii U proberen te stimuleren. Je kan nog lekker Mario Kart Wii spelen tot in Mei. Net wanneer je niet meer met de Wii online kan karten komt Mario Kart Wii U uit. Goh, wat een toeval. Je kan wel verder karten maar dan moet je wel even een Wii U kopen dus.

Qua All Stars bekijk ik het per geval en dat geval was gewoon triest. Vaak wanneer zulke releases uitkomen worden ze op zn minst opgeleukt op grafisch gebied of iets dergelijks. Bij Nintendo konden ze zelfs niet de moeite nemen om de control-schermen in de rom aan te passen waardoor je nog steeds een Snes-controller ziet staan.

Als je dan toch zou willen vergelijken dan kan je het vergelijken met het eerbetoon aan Sonic the Hedgehog. Sega kwam met Sonic Generations uit waarin je in een compilatie van Sonic levels uit Sonic games door de jaren heen zowel in 3d (modern Sonic) als in 2d (kon crossen) Volledig nieuwe game, nieuwe levels en een geweldig gehercomponeerde soundtrack met daarnaast nog een legio aan tracks uit de originele games. Topgame die dan ook goed ontvangen werd,
Misschien is het persoonlijk, maar de online features van Mario Kart Wii zijn waardeloos. Een tijdje terug nog weer geprobeerd. Ik zat 5 minuten te zoeken naar spelers, kwam uiteindelijk in een groepje van 4 en halverwege de track was iedereen weg en won ik automatisch. Zelfs in de prime days was dit niet veel beter. Lang wachten op een groepje willekeurige vreemden die net zo goed door de computer bestuurd hadden kunnen zijn, want je kan er toch niet mee communiceren of besluiten vaker tegen te racen. Ik kan me voorstellen dat het anders is als je regelmatig met een bekende online raced (maar zelfs dan is het een stuk leuker als je naast elkaar op de bank zit). Maar Mario Kart Wii zal, als je zuinig bent op je spullen, het over 20 jaar nog steeds voor 99% doen. Net als dat Super Mario Kart voor de SNES het nu ook nog steeds doet.
Ik ben er ook niet zo rouwig om bij Kart maar ik meen dat bij Smash er een behoorlijke community is. En die hebben eind Mei vooralsnog geen alternatief.

Verwijderd

Topicstarter
The_Bird schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:47:
[...]
Nintendo timmert heel erg aan de weg met hun Virtual Console. Ze verdienen daar volgens mij redelijk goed aan. Dus dat ze eens een VC spel op een disc branden voor een speciale gelegenheid is niet heel raar, als je het mij vraagt.

Daarbij was Super Mario All Stars al een grafische verbetering voor de SNES tov de NES Mario games ;)
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:59:
[...]

Nintendo timmert heel erg aan de weg met hun Virtual Console. Ze verdienen daar volgens mij redelijk goed aan. Dus dat ze eens een VC spel op een disc branden voor een speciale gelegenheid is niet heel raar, als je het mij vraagt.

Daarbij was Super Mario All Stars al een grafische verbetering voor de SNES tov de NES Mario games ;)
All Stars was inderdaad een stuk mooier. Ook heeft het save mogelijkheid wat de NES versies niet hebben. En het heeft ook de "echte" Mario Bros 2 (aka Lost Levels), die wij hebben gekregen is in Japan niet eens een Mario spel (zelfde spel, maar andere personages en andere titel: Doki Doki Panic).

Ik had deze vroeger voor de SNES, maar ik ben zo stom geweest om hem weg te gooien :(

[ Voor 5% gewijzigd door BlackMage op 27-02-2014 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het enige nadeel aan de disc, vind ik, dat ze niet de versie inclusief Super Mario World gebruikt hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i2.listal.com/image/4016562/936full-super-mario-all--stars-%2B-super-mario-world-cover.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Swords and Soldiers 2 komt naar de Wii U!

De details zullen komende weken op GDC bekend gemaakt worden,

http://swordsandsoldiers2.com/

Bron:
http://www.awesomenauts.c...iewtopic.php?f=22&t=27350

Gemaakt door de Nederlandse studio Ronimo Games.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 07:19:
Swords and Soldiers 2 komt naar de Wii U!
Heeeel blij mee. Was een van de toppers op WiiWare!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
BlackMage schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:42:
Mario games zijn ook aardig meedogenloos opgezet. Er is niets mis met uitdagingen maar als je bij Mario faalt dan is dat extra frustrerend want je wordt compleet uit de gameplay gegooid. Je gaat terug naar de map, je moet daarna een heel stuk opnieuw doen (1 save point per level: halverwege) en je begint compleet zonder enige powerup zodat je tweede poging nog weer moeilijker is. Dat maakt het frustrerend.

Het is nooit anders geweest. NintendoHard

Juist de laatste jaren zijn spellen steeds makkelijker geworden. Vergelijk spellen waarbij je nog met health packs aan de slag moest, terwijl je tegenwoordig in 90% van de gevallen regenereert. Scheelt ook weer vooruit plannen als je wat doet. :S

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 17 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic