Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:42:
[...]

Het is nooit anders geweest. NintendoHard

Juist de laatste jaren zijn spellen steeds makkelijker geworden. Vergelijk spellen waarbij je nog met health packs aan de slag moest, terwijl je tegenwoordig in 90% van de gevallen regenereert. Scheelt ook weer vooruit plannen als je wat doet. :S
Ik ben het hier helemaal mee eens. Als ik terug denk aan mijn oude Gameboy tijdperk, moest je het hele spel opnieuw beginnen. Hoezo saven? Ik vind de Mario's steeds makkelijker worden. Al moet ik er bij zeggen dat mijn vrouw er nog steeds veel moeite mee heeft, maar ze blijft het proberen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senor Sjon schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:42:
[...]

Het is nooit anders geweest. NintendoHard
Juist de laatste jaren zijn spellen steeds makkelijker geworden. Vergelijk spellen waarbij je nog met health packs aan de slag moest, terwijl je tegenwoordig in 90% van de gevallen regenereert. Scheelt ook weer vooruit plannen als je wat doet. :S
Tot mijn eigen grote schaamte moet ik bekennen dat ik de originele Super Mario Bros. nog nooit heb uitgespeeld. NES games konden onmogelijk taai zijn. In de originele SMB is het helemaal terug naar af als je levens op zijn. Ook met de warp-pipes is het mij dan ook nog niet gelukt om het origineel uit te spelen. Ik meen dat het me in Super Mario Allstars wel was gelukt...

Ik moet zeggen dat ik het wel een voruitgang vind. Niet vanwege de moeilijkheid, maar vanwege de frustratie die het weghaald. Het is gewoon enorm frustrerend om steeds hetzelfde te moeten doen en dan wanneer je bij iets onbekends aankomt dood te gaan en weer helemaal overnieuw te beginnen.

De aanpak van Rayman bevalt mij dan ook wel. Het houdt de focus op de gameplay en dwingt je niet om "side-quests" te moeten doen om meer levens of zo te hebben.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit ook een groot verschil tussen "uitdagend" en "frustrerend". Het is een hele kunst om een spel uitdagend te maken zonder dat het ook frustrerend wordt.

Bij een goed uitdagend spel is het geen probleem om een stuk 50x opnieuw te doen. Bij een frustrerend spel is het na 3x opnieuw al disk eruit en nooit weer erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Waarom denk je dat controllers van Nintendium waren gemaakt. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senor Sjon schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:59:
Waarom denk je dat controllers van Nintendium waren gemaakt. ;)
Zelfde materiaal als de eerste gameboy zeker?

Hier zijn letterlijk bommen op gevallen:
Afbeeldingslocatie: http://www.geekologie.com/2008/03/05/bombed-gameboy.jpg
Verhaal: http://geekologie.com/200...urvives-bombing-still.php

[ Voor 8% gewijzigd door BlackMage op 28-02-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:09
Sinds gister ook een Wii U Premium Mario Bross pack zijn tot 2 maart 279 bij de Intertoys. Heb ook DKong erbij gekocht. Toch wel erg gaaf in HD.

Alleen gaat bij DK het scherm op de controller netjes uit als ik op de tv speel en bij mario blijft ie aan beetje onzin 2 dezelfde schermen. Is dit per spel zo ingesteld of doe ik ietd fout?

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Neen hoor, soms kan je gewoon meevolgen op je gamepad...

Bij Mario kan je ook je gamepad gebruiken om platforms te maken door op gamepad te klikken (als hulp voor ander persoon dus)

Maar kzou toch liever hebben dat de game ons laat kiezen tussen weergave op TV of op Gamepad of op beiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-10 14:46
*dat doen we hier niet*

[ Voor 85% gewijzigd door BM op 02-03-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet doen....

[ Voor 91% gewijzigd door BM op 02-03-2014 13:16 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

En de Ps4 is de Wii U voorbij ....in zo'n 3 maanden tijd. :(
Ging een stuk snelller dan ik dacht.
http://www.vgchartz.com/a...orldwide-sales-top-wii-u/

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Inderdaad!

Vandaag terug een mededeling gelezen over welke games voor welke consoles zijn (ging over Wii en WiiU)

WiiU games zijn voor de WiiU, Wii games zijn voor Wii en de WiiU stond op de mededeling, samen met foto's van doosjes en de respectievelijke consoles.

Onlangs nog in Dreamland gezien hoe een vrouw woedend binnenkwam dat het spel FIFA (die bleek geschikt te zijn voor de WiiU, zag het aan doosje), niet paste op de Wii van haar zoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja er is heel veel verwarring bij het "ongeinformeerde folk" over de Wii U. Mensen weten het verschil niet eens of denken dat de Wii U alleen de gamepad-accesoire is. Daarom zie je nu ook dat Nintendo zijn best doet om dat recht te zetten.

Het is ook een ontzettend slecht gekozen naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
BlackMage schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:15:
Ja er is heel veel verwarring bij het "ongeinformeerde folk" over de Wii U. Mensen weten het verschil niet eens of denken dat de Wii U alleen de gamepad-accesoire is. Daarom zie je nu ook dat Nintendo zijn best doet om dat recht te zetten.

Het is ook een ontzettend slecht gekozen naam.
De naam is weinig relevant om eerlijk te zijn. Het verleden heeft al eerder aangetoond dat simpelweg doortellen lang niet nodig is, zie bijv. de Xbox, Xbox 360 en Xbox One.

Een groter probleem is echter het gebrek aan marketing geweest. Gooi daarbovenop nog eens het verdwijnen van gamespeciaalzaken, en overgelaten zijn aan de verstandlozen in niet gerichte concerns als walmart, mediamarkt, etc. dan is het een zeer ongelukkige combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 22:57:
[...]

De naam is weinig relevant om eerlijk te zijn. Het verleden heeft al eerder aangetoond dat simpelweg doortellen lang niet nodig is, zie bijv. de Xbox, Xbox 360 en Xbox One.

Een groter probleem is echter het gebrek aan marketing geweest. Gooi daarbovenop nog eens het verdwijnen van gamespeciaalzaken, en overgelaten zijn aan de verstandlozen in niet gerichte concerns als walmart, mediamarkt, etc. dan is het een zeer ongelukkige combi.
Het is inderdaad niet alleen de naam. Maar als het ding de Wii 2, Wii Next, Super Wii of whatever had geheten was de situatie wel anders denk ik. Maargoed de 3DS heeft ook een knullige naam, ik dacht eerst dat het net zo iets als de DSi was (een DS met een paar nieuwe features bij de games die het ondersteunen). Maar de 3DS loopt als een tiet dus alleen aan de naam kan het niet liggen.

Ik hoop dat Nintendo van dit alles leert.
- De WiiU niet laten doodbloeden voordat ze met wat nieuws komen
- Goede launchtitels en 3-4x per jaar een goede first party release (momentum, momentum, momentum. Als je stil staat kom niet meer vooruit)
- Unique Selling Points zijn niet de hoofdmaaltijd maar de garnering (kijk maar hoeveel shit MS over zich heen kreeg over de Kinect en tv features die ze toonden op de E3)..
- Marketing! Gebruik wat er beschikbaar is in plaats van het tegen te houden. (Nintendo is erg anti social marketing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-10 14:46
Ik denk ook dat je het probleem was dat de Wii en nintendo in het algemeen zich richt op gezinnen en kinderen ipv Microsoft en Sony die zich richten op Pubers en Jong volwassenen. Nu kan je kinderen ook al bezig houden met de tablets tegenwoordig en voegt de Wii U weinig toe aan de Wii voor kinderen. Waarom zou ik een Wii U kopen voor 250 euro als ik een Wii voor 30 euro van marktplaats af haal en dezelfde spellen aanbieden. Mijn kinderen zien het verschil nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FitzChevalric. schreef op zondag 02 maart 2014 @ 16:40:
Ik denk ook dat je het probleem was dat de Wii en nintendo in het algemeen zich richt op gezinnen en kinderen ipv Microsoft en Sony die zich richten op Pubers en Jong volwassenen. Nu kan je kinderen ook al bezig houden met de tablets tegenwoordig en voegt de Wii U weinig toe aan de Wii voor kinderen. Waarom zou ik een Wii U kopen voor 250 euro als ik een Wii voor 30 euro van marktplaats af haal en dezelfde spellen aanbieden. Mijn kinderen zien het verschil nog niet.
Marketing is inderdaad onvoldoende; dat merk ik ook als Wii-U bezitter. Dat kids het niet merken dat klopt; maar dat zijn naar mijn mening vooral de kids onder de 6 jaar; want mijn neefje van 6 weet vlekkeloos te vertellen wat de verschillen zijn.

Uiteraard juich ik retro gaming toe (waar de wii ondertussen toe behoord) dus koop die wii voor 30 euro en game je gek! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Koop de WiiU en speel zowel Wii als WiiU games erop :)

Velen hadden me aangeraden om de Wii console te kopen, maar ik zie toch dat er op de WiiU tal van mooiere games komen (mede dankzij de betere hardware)

Over hardware gesproken, ik denk dat velen nog denken dat de kwaliteit van de WiiU inferieur is aan de PS3 en Xbox360 en naar het schijnt zou de hardware dus sneller zijn dan deze twee consoles.

Maar zelf heb ik nog altijd het gevoel dat ik eerder een game zou kopen voor me PS3, als die zowel voor de PS3, als voor de WiiU bestaat, hoe het komt weet ik ook niet!!!!

Ik denk dat de ontwikkelaar van CoD zei dat de gamepad zeker iets is wat de moeite waard is, ze gebruiken de gamepad net zoals echte soldaten een soortgelijk infopad gebruiken on the field

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dragunov schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:08:
Maar zelf heb ik nog altijd het gevoel dat ik eerder een game zou kopen voor me PS3, als die zowel voor de PS3, als voor de WiiU bestaat, hoe het komt weet ik ook niet!!!!
Dat snap ik ook niet. Meeste Wii U games zijn echt goed. Echter zijn er ook een paar devs die helaas niet goed met de Wii U om kunnen gaan.

Nou ja, ik heb vorige week zaterdag een PS4 naast m'n Wii U gezet, wat betekend dat ik Generatie 8 op dezelfde wijze als Generatie 7 ga doen. Multiplat games op de PS4 en de Wii U exclusives op de Wii U. (En natuurlijk ook wat PS4 exclusives op de PS4)
Spellen als Disney Infinity, Skylanders (indien ik deze ga kopen), Project Cars en Watch_Dogs zijn hier uitzonderingen op. Gezien ik daar vooral op de Wii U versie zit te wachten.

Met 1 console per generatie heb je altijd dat je wat misloopt, met twee consoles mis je enkel de exclusives van de derde. En nee, de XBOX ONE biedt mij op dat vlak niet genoeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik heb de console hier vooral thuis voor de Mario games (enkel nog wachten op Mario Kart 8, beetje zelfde game als Sonic and All Stars Racing, al de rest van Mario heb ik)

Donkey Kong heb ik hier ook al en Lego City Undercover heb ik ook al ontelbare uren zitten spelen (verhaallijn ten einde, enkel nog alles vinden voor die gouden bricks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Dragunov schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:08:

Ik denk dat de ontwikkelaar van CoD zei dat de gamepad zeker iets is wat de moeite waard is, ze gebruiken de gamepad net zoals echte soldaten een soortgelijk infopad gebruiken on the field
Voor mij is het erg wisselend qua game type. Platformers e.d. vind ik namelijk erg goed spelen op Nintendo consoles. Rayman Legends is voor mij dan ook bijv. een Wii U game, en geen PS4 game.

Shooters e.d. zover ik deze al op consoles speelbaar vind, vind ik fijner met de dualshock controler. En zal ik dan ook sneller op de PS4 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergelijken met de PS4 is niet heel erg eerlijk. Als ik zowel een WiiU als PS4 zou hebben en graag een multiplatform spel zou willen dat baat heeft bij de grafische kracht van de PS4 dan zou ik niet eens twijfelen. Maar als ik moest kiezen tussen een spel WiiU of PS3 dan zou ik gaan kijken naar iets van controllers of whatever.

Maar als je dit artikel doorleest dan krijg je wel de indruk dat je niet heel lang meer hoeft te gaan twijfelen. De nu al matige third party multiplatform releases zullen gaan verdwijnen. Slechts 0,3% van de inkomsten van Call of Duty: Ghosts komt van de WiiU. Je kan er wel vanuit gaan dat zelfs nu ze nog de assets van de PS3/X360 kunnen gebruiken ze geen cent hebben verdient op de WiiU versie. Laat staan dat wanneer de PS3/X360 uit het toneel verdwijnt en ze dus speciaal voor de WiiU lowres textures en models moeten gaan maken.

De Wii U gaat het pad op van de Wii: Een redelijk aantal goede first party games, enkele goede third party exclusives en voor de rest shovelware crap. Hoeft niet erg te zijn, want ik vind dat er nu al meer echt leuke WiiU games zijn dan wat er in de complete lineup van de Xbox 360 zit. En dat wordt alleen maar beter de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Maar niemand is precies overtuigd van de grafische kracht van de WiiU?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
BlackMage schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:42:
Vergelijken met de PS4 is niet heel erg eerlijk. Als ik zowel een WiiU als PS4 zou hebben en graag een multiplatform spel zou willen dat baat heeft bij de grafische kracht van de PS4 dan zou ik niet eens twijfelen. Maar als ik moest kiezen tussen een spel WiiU of PS3 dan zou ik gaan kijken naar iets van controllers of whatever.
Ach, graphics zijn slechts een bijkomstigheid voor mij. Speel zelfs nog op een oud 36" 720p HD-ready scherm. En voor veel games is de grafische prestatie van de Wii U zo slecht niet eens. Zeker niet in het geval van gestileerde games.

Het belangrijkste voor mij is het gemak van de controller. En wat dat betreft is voor mij de Wii U controller vrij bagger. Het Xbox-achtige design vind ik niets. Te groot, oncomfortabel. Voor langere speelsessies en snellere games heb ik er dan ook niets mee.

Platform games, party games, etc. vind ik er prima mee om te spelen. En is tablet ondersteuning voor gamen zonder TV een goede plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragunov schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:05:
Maar niemand is precies overtuigd van de grafische kracht van de WiiU?!
Ik ben in dusverre onder de indruk dat het ding lekker zuinig is, weinig ruimte in neemt en vrij stil is. Maar qua grafische kracht? Nooit een keer. Het ding meet zich met de PS3 en Xbox360 (bijna 9 jaar oud!) en dat was een enorme teleurstelling. Al viel het natuurlijk wel binnen het verwachtingspatroon (Nintendo heeft nooit de snelste hardware gehad), maar een complete generatie achterlopen hebben ze nog nooit. Over een jaar zijn er mobiele telefoons en tablets met vergelijkbare grafische kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:22:
[...]

Ik ben in dusverre onder de indruk dat het ding lekker zuinig is, weinig ruimte in neemt en vrij stil is. Maar qua grafische kracht? Nooit een keer. Het ding meet zich met de PS3 en Xbox360 (bijna 9 jaar oud!) en dat was een enorme teleurstelling. Al viel het natuurlijk wel binnen het verwachtingspatroon (Nintendo heeft nooit de snelste hardware gehad), maar een complete generatie achterlopen hebben ze nog nooit. Over een jaar zijn er mobiele telefoons en tablets met vergelijkbare grafische kracht.
De Wii U wint het wel van de PS3 en XBOX 360 qua kracht (meer RAM, snellere disc drive, betere videokaart, snellere processor) al is het niet bijster veel.

Daarbij was de Wii ook niet veel sterker dan de PS2 of de XBOX ;)

De Wii zat aan kracht ongeveer 1.5x dat van de GameCub waar de Wii U ruim 2x de kracht van de Wii heeft.

Bij Nintendo gaat het allang niet meer om de beste hardware te hebben. Ze willen juist de leukste spellen bieden en de hardware moet dat kunnen ondersteunen.
Het probleem van de Wii U zit dan ook geheel niet in de hardware. Het probleem bestaat uit drie zaken:

1. Mensen denken dat de Wii U een tablet accessoire voor de Wii is.
2. EA. EA wilde dat Nintendo Origin in hun console als enige netwerk zou inbouwen, Nintendo wilde dit niet en hierdoor kwam EA in het begin niet met de ondersteuning die de Wii U verdiend had. (slechte ports, muv NFS)
3. Nintendo's imago voor "kindervriendelijke" games. De groep "hardcore gamers" (12-26) vind de Wii U "te kinderachtig" en wil er geen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ze hadden toch beter de WiiU meer recente specs gegeven, ze zitten nu wel met HDMI, maar ik denk dat ze beter USB 3.0 hadden toegevoegd ipv nog steeds USB 2.0 te gebruiken, gemiste kans!

Processor, geheugen en GPU hadden toch beter nog een extra boost gekregen. De specs zijn niet slecht, maar de WiiU moest ipv de Wii uitgebracht worden.

Nu moet Nintendo terug een console bouwen die wel mee kan met de recente consoles...

Maar hoeveel mensen zullen terug een console willen kopen als je de Wii bekijkt en de WiiU?

De WiiU is een gepimpte Wii + gamepad in mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:33:
[...]

De Wii U wint het wel van de PS3 en XBOX 360 qua kracht (meer RAM, snellere disc drive, betere videokaart, snellere processor) al is het niet bijster veel.

Daarbij was de Wii ook niet veel sterker dan de PS2 of de XBOX ;)
Ja ik zei ook "meet zich met". Zou het ook knap vinden als ze het voor elkaar kregen om een minder snelle machine neer te zetten.

Ik heb laatst mijn Xbox en PS2 weer eens geprobeerd, maar het beeld van de Wii is echt wel merkbaar mooier, vooral als je die component kabel gebruikt. Dat heb ik met mijn Xbox 360 vs Wii U niet (ondanks dat mijn 55" tv wel vooral de verschillen in resolutie zichtbaar zou moeten maken).

Maar ik geloof ook wel dat we nog lang niet alles hebben gezien van de Wii U. Ik heb wel hoop op Monolith X, dat die dat verschil gaat laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

BlackMage schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:22:
[...]

Nouja voor de E3-aankondiging had ik juist verwacht dat ze met een supersnelle bak zouden komen, vooral aangezien ze aangekondigd hadden om de hardcore gamers terug te winnen. Dat viel tegen.

Voor mij is de Wii U een technisch ondermaatse bak met een paar leuke exclusives zoals Mario 3D World. Die paar games zijn voor mij echter te weinig om er een aan te schaffen helemaal als ik de keus zou moeten maken tussen PS4 (die wel third party support heeft) en Wii U.

Daarnaast zijn er weinig echte games die me trekken. Windwaker heb ik al op GC en games als Smash en Mario Kart zien er leuk uit maar ik heb niet echt een nieuwe versie er van nodig. Vooral Mario Kart niet, aangezien ze die steeds meer mazzel-based gemaakt hebben met die blauwe schilden-onzin. Als ik dan kijk naar een game als Sega Racing Transformed dan zie ik dat Mario Kart me niet echt trekt met te weinig innovatie en een scheve skill/luck verhouding. En ja, ik weet dat die ook voor Wii U uitgekomen is ;)

DKC ziet er aardig uit maar wanneer ik DKC wil spelen kan ik dat ook op Wii en Snes. Ja, deze is nieuwer en mooier maar wat mij betreft zijn de Snes-games nog steeds prima speelbaar en ben ik er elke keer ook geruime tijd mee zoet, vooral als je echt ALLES wil halen.

Mario 3D world zou ik dan echter wel direct halen wanneer deze op bijv ps3/4 uit zou komen. Een 3DS port zou waarschijnlijker zijn, dat zou ik ook wel zien zitten.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dragunov schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:44:
Ze hadden toch beter de WiiU meer recente specs gegeven, ze zitten nu wel met HDMI, maar ik denk dat ze beter USB 3.0 hadden toegevoegd ipv nog steeds USB 2.0 te gebruiken, gemiste kans!

Processor, geheugen en GPU hadden toch beter nog een extra boost gekregen. De specs zijn niet slecht, maar de WiiU moest ipv de Wii uitgebracht worden.

Nu moet Nintendo terug een console bouwen die wel mee kan met de recente consoles...

Maar hoeveel mensen zullen terug een console willen kopen als je de Wii bekijkt en de WiiU?
Ik denk niet dat het veel uitgemaakt zou hebben. Misschien zou één a twee third party devs meer een Wii U spel hebben gemaakt. Maar het imago van Nintendo verbeter je er niet mee.
De WiiU is een gepimpte Wii + gamepad in mijn ogen
Dat kan je ook van de PS4 / XBOX ONE zeggen tov de PS3 en XBOX 360. Die hebben echter de andere nadelen van de Wii U niet.
The_Bird schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:45:
[...]

Daarnaast zijn er weinig echte games die me trekken. Windwaker heb ik al op GC en games als Smash en Mario Kart zien er leuk uit maar ik heb niet echt een nieuwe versie er van nodig. Vooral Mario Kart niet, aangezien ze die steeds meer mazzel-based gemaakt hebben met die blauwe schilden-onzin. Als ik dan kijk naar een game als Sega Racing Transformed dan zie ik dat Mario Kart me niet echt trekt met te weinig innovatie en een scheve skill/luck verhouding. En ja, ik weet dat die ook voor Wii U uitgekomen is ;)
Ik heb Sonic Racing transformed voor mn Wii U en je moet zoeken voor een slechtere Mario Kart rip-off. En Blauwe schilden zijn helemaal niet op geluk gebaseerd gezien je ze kan ontwijken. Daar heb je wel wat skill voor nodig. (Springen, goed getimede speedboost, 2e blijven rijden totdat hij voorbij is)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:45:
[...]

Nouja voor de E3-aankondiging had ik juist verwacht dat ze met een supersnelle bak zouden komen, vooral aangezien ze aangekondigd hadden om de hardcore gamers terug te winnen. Dat viel tegen.

Voor mij is de Wii U een technisch ondermaatse bak met een paar leuke exclusives zoals Mario 3D World. Die paar games zijn voor mij echter te weinig om er een aan te schaffen helemaal als ik de keus zou moeten maken tussen PS4 (die wel third party support heeft) en Wii U.

Daarnaast zijn er weinig echte games die me trekken. Windwaker heb ik al op GC en games als Smash en Mario Kart zien er leuk uit maar ik heb niet echt een nieuwe versie er van nodig. Vooral Mario Kart niet, aangezien ze die steeds meer mazzel-based gemaakt hebben met die blauwe schilden-onzin. Als ik dan kijk naar een game als Sega Racing Transformed dan zie ik dat Mario Kart me niet echt trekt met te weinig innovatie en een scheve skill/luck verhouding. En ja, ik weet dat die ook voor Wii U aangekondigd is ;)

DKC ziet er aardig uit maar wanneer ik DKC wil spelen kan ik dat ook op Wii en Snes. Ja, deze is nieuwer en mooier maar wat mij betreft zijn de Snes-games nog steeds prima speelbaar en ben ik er elke keer ook geruime tijd mee zoet.

Mario 3D world zou ik dan echter wel direct halen wanneer deze op bijv ps3/4 uit zou komen. Een 3DS port zou waarschijnlijker zijn, dat zou ik ook wel zien zitten.
Ze probeerden die "hardcore" gamers terug te winnen met een wat meer traditionele controller layout (dual analog stick + d pad + 4 buttons + 4 triggers). En begrijp me niet verkeerd, dat is nog belangrijker dan grafische kracht, maar dat alleen was dus niet genoeg. Het tweede deel van hun plan waren de volwassen games. Vertaling: ZombiU (lol) en 60 euro kostende ports van 6-12 maand oude games.

Ik zie 3D world de komende 10 jaar nog niet op een andere console verschijnen (incl handheld). Als de 3DS een Mario port krijgt dan is het van Mario Galaxy. En dan denk ik dat heel veel 3DS eigenaren heel blij gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar die tablet is relatief zwaar en oncomfortabel als controller en die is ook nog eens snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Senor Sjon schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:54:
Maar die tablet is relatief zwaar en oncomfortabel als controller en die is ook nog eens snel leeg.
Zwaar? Nee, dat valt echt mee. Hij is wat zwaarder ja, maar zwaar zeker niet.

Onconfortabel? Als je kleine handen hebt, misschien.

Snel leeg? Oké, daar heb je een punt. Maar ook daar is een oplossing voor ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Heb zo'n nieuwe batterij in Gamepad en ganse tijd Lego City Undercover zitten spelen en batterij is nog niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:56:
[...]

Zwaar? Nee, dat valt echt mee. Hij is wat zwaarder ja, maar zwaar zeker niet.

Onconfortabel? Als je kleine handen hebt, misschien.

Snel leeg? Oké, daar heb je een punt. Maar ook daar is een oplossing voor ;)
Er zijn wel spelgenre's waar je met wat meer stress de controller vasthoudt. In zo'n geval ga je heel snel kramp krijgen van de gamepad (en pro-controllers ook). Een voorbeeld zijn de fighting games zoals Tekken Tag Tournament of Injustice.

Ik heb onlangs Injustice aangeschaft en na 5 minuten spelen had ik het al weg gelegd want ik kreeg kramp in mijn duimen en daardoor kreeg ik de indruk dat het spel gewoon niet lekker speelde. Dit zelfde gevoel had ik bij een kameraad die Tekken heeft, hij heeft ook een pro-controller en daar was het ietsje beter maar nog steeds kreeg ik kramp. Ik heb van het weekend die oude classic wii controller (die witte dus) gekocht (nostalgie redenen) en gelukkig werkt deze mooi met Injustice want dat ding is automatisch mijn favoriete controller geworden. Heerlijk korte afstand tussen knoppen en bijna geen gewicht want de wiimote (met de elektronica en batterijen) ligt naast je. Jammer dat niet elk spel te spelen is met dat ding ;) Al maakt het voor platformers en bijv. Zelda niet uit, daar heb ik geen klachten over de gamepad.

Edit: mijn handen kan ik kenmerken als "medium"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naar het schijnt in de architectuur van de WiiU stiekem best goed. Hij schijnt enorm efficient te zijn. Je kàn er dus hele mooie dingen mee. Hetzelfde gold voor de Cube & Wii (WiiU is doorontwikkeling van die architectuur) en daar had je ook een paar grafisch indrukwekkende games (Rogue Squadron op de Cube en de Galaxy games op de Wii). Maar om dat punt te bereiken moet je er wel wat tijd insteken. Maar niemand heeft die effort er in willen steken en dus lukt het devs zelden om bovengemiddelde game af te leveren. High Voltage (Conduit games op de Wii) hebben wel hun best gedaan, maar dat is volgens mij de enige.
Maar zo ontstaat er wel een vicieuze cirkel. Devs willen niet meer kosten maken dus komt er een half-ass port uit (hoewel de ports op de WiiU prima zijn, maar dan wel vergeleken met X360/PS3). Die ports verkopen vervolgens weer niet etc.

Wat meer onderbouwing: http://www.nintengen.com/...highly-efficient-not.html

[ Voor 5% gewijzigd door Deddiekoel op 03-03-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deddiekoel schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:08:
Naar het schijnt in de architectuur van de WiiU stiekem best goed. Hij schijnt enorm efficient te zijn. Je kàn er dus hele mooie dingen mee. Hetzelfde gold voor de Cube & Wii (WiiU is doorontwikkeling van die architectuur) en daar had je ook een paar grafisch indrukwekkende games (Rogue Squadron op de Cube en de Galaxy games op de Wii). Maar om dat punt te bereiken moet je er wel wat tijd insteken. Maar niemand heeft die effort er in willen steken en dus lukt het devs zelden om bovengemiddelde game af te leveren. High Voltage (Conduit games op de Wii) hebben wel hun best gedaan, maar dat is volgens mij de enige.
Maar zo ontstaat er wel een vicieuze cirkel. Devs willen niet meer kosten maken dus komt er een half-ass port uit (hoewel de ports op de WiiU prima zijn, maar dan wel vergeleken met X360/PS3). Die ports verkopen vervolgens weer niet etc.

Wat meer onderbouwing: http://www.nintengen.com/...highly-efficient-not.html
Een eenvoudig te gebruiken architectuur is net zo belangrijk als de maximale theoretische capaciteit. De PS3 heeft het zelfde probleem, die is in theorie een stuk sterker dan de Xbox360 (misschien zelfs wel Wii U?) maar dankzij die draak (cell) die erin zit heeft (bijna?*) geen enkel spel de volledige capaciteit benut.

* ik heb geen PS3 dus ik spreek niet uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True, het is alleen jammer dat de architectuur nu al zijn 3e generatie in gaat en dat nog altijd niemand de moeite neemt om er goed gebruik van te maken.
Sony heeft iig geleerd van zijn 'fout' en heeft voor x86 gekozen. MS ook maar die zullen dat hebben gedaan om makkelijker ook voor de PC te kunnen ontwikkelen.

Punt blijft, het zou dus wel moeten kunnen maar gaat voorlopig niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:41
Sinds vorige week heb ik een Wii U in huis. In dit geval voor mijn zoontje, ik ben en blijf een pc gamer. Maar na het zien van Lego City Undercover was ik best onder de indruk. In ieder geval van dat spel, wat een pareltje. De console is naar mijn mening wel traag maar voor mijn zoon is dit geen issue dus voor mij ook niet.
Jammer genoeg kan je Lego City niet samen spelen dus dat gaat nog een strijd worden wie de controller in handen gaat krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:48:
[...]

Ik denk niet dat het veel uitgemaakt zou hebben. Misschien zou één a twee third party devs meer een Wii U spel hebben gemaakt. Maar het imago van Nintendo verbeter je er niet mee.

[...]

Dat kan je ook van de PS4 / XBOX ONE zeggen tov de PS3 en XBOX 360. Die hebben echter de andere nadelen van de Wii U niet.

[...]

Ik heb Sonic Racing transformed voor mn Wii U en je moet zoeken voor een slechtere Mario Kart rip-off. En Blauwe schilden zijn helemaal niet op geluk gebaseerd gezien je ze kan ontwijken. Daar heb je wel wat skill voor nodig. (Springen, goed getimede speedboost, 2e blijven rijden totdat hij voorbij is)
Sorry, maar Mario Kart heeft zijn eigen trope. Dat spel is niet leuk meer hierdoor.
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/VideoGame/MarioKart
Enkele highlights
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/RubberBandAI
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/LuckBasedMission
http://tvtropes.org/pmwik...omputerIsACheatingBastard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog nooit van die site gehoord, is die van jou om Mario Kart in een zwart licht te zetten?

http://www.nintendolife.c...008/04/mario_kart_wii_wii

Review: 9/10. Nou..

Daarbij als de CPU speler zou cheaten zou je het spel niet met 8x 3 sterren in de mirror cup (boven 150cc) kunnen verslaan. Wat gewoon goed te doen is. Je moet alleen wat skills hebben!

Elke speler kan hetzelfde in de game, en lig je eerste dan krijg je idd blauwe schilden om je oren. Zo hoort dat ook! Dan moet je tactisch spelen.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FitzChevalric. schreef op zondag 02 maart 2014 @ 16:40:
De WiiU heeft extreem veel potentie als gezin console dankzij de asychrone gameplay. Tot nu toe alleen nog maar echt toegepast in Nintendoland en deels in de new Super Mario Games.
Je kunt hiermee als ouder je kinderen begeleiden of hen samen tegen jou laten spelen op een manier die voor iedereen (inclusief de ouder) nog leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Ieder punt ontgaat ook maar volledig in deze post? Wat wilde je nu eigenlijk zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:45:
Nog nooit van die site gehoord, is die van jou om Mario Kart in een zwart licht te zetten?
Je kan veel zeggen, maar het klopt wel.

Mario Kart Wii heeft inderdaad de genoemde "Rubber Band A.I.". Maakt niet uit hoe snel je bent, computergestuurde racers die achter je rijden zullen altijd een uitdaging blijven. Dit is vooral te merken als je splitscreen speelt met iemand die minder goed is, maar single player wel op eerste plaats kan komen. In de splitscreen zal de 'minder goede' speler moeite hebben om de 12e plaats te verlaten.

En daarnaast is het element van geluk wel een belangrijke (niet de enige) factor. Of ik moet eigenlijk zeggen het element van pech. Geluk heb je niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:54:
[...]

Je kan veel zeggen, maar het klopt wel.

Mario Kart Wii heeft inderdaad de genoemde "Rubber Band A.I.". Maakt niet uit hoe snel je bent, computergestuurde racers die achter je rijden zullen altijd een uitdaging blijven. Dit is vooral te merken als je splitscreen speelt met iemand die minder goed is, maar single player wel op eerste plaats kan komen. In de splitscreen zal de 'minder goede' speler moeite hebben om de 12e plaats te verlaten.

En daarnaast is het element van geluk wel een belangrijke (niet de enige) factor. Of ik moet eigenlijk zeggen het element van pech. Geluk heb je niet :p
Mijn punt is vetgedrukt. Een spel moet uitdagend zijn. Lig je achteraan dan moet je items pakken en gebruiken ook moet je driften driften driften!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:55:
[...]

Mijn punt is vetgedrukt. Een spel moet uitdagend zijn. Lig je achteraan dan moet je items pakken en gebruiken ook moet je driften driften driften!
Ja dat snap ik, maar jij snapt mijn punt niet. Speler 2 (de slechte) kan single player prima eerste worden. Maar omdat speler 1 zoveel beter is, passen de computerspelers zich aan op het niveau van speler 1, waardoor het voor speler 2 een stuk moeilijker wordt. Dit gaat echt door tot het punt waarop speler 2 constant achter aan rijd en zelfs de bullet bills die je 50% van de tijd krijgt niet voldoende zijn om de 11e in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet je echt geen F-Zero gaan spelen. Die is genadeloos, zelfs in single player.

En ik heb vaak genoeg Mario Kart in multiplayer gespeeld zonder daar enig probleem mee te hebben. En ja in 50cc klasse kan je zo iedereen voorbij racen door enkel gas te geven en te sturen. Maar dar red je vanaf 100cc ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En lig je vooraan, dan wordt je genuked. Ik heb zoveel lol aan de SNES versie beleefd, maar de Wii versie verre van. De hoeveelheid shit die je over je heen kon krijgen slechts een paar bochten voor het einde sloeg nergens op.
- POW blok
- lightning strike
- blauw schild
En dat vlak voor een ravijn zodat je geen snelheid meer hebt om er overheen te rijden. En natuurlijk binnen enkele seconden van elkaar. Daar gaat die site o.a. over.

Enne, een Nintendosite die een Nintendospel uitgebracht door Nintendo een 9 geeft. Kudo's! :+ Maar goed, ik kon niet door de hosanna stemming heen komen door de rotte cheating bastard en rubberbanding.

Ik ben daardoor wel erg afgeknapt op Mario Kart als spel. Weer een USP minder voor de WiiU voor mij. Er moet echt een meesterlijke Zelda uitkomen, maar dan ben ik weer bang dat je heul veul met die tabletcontroller moet klooien. Net als de overdreven hoeveelheid motion control in SS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wilde gewoon de effecten van de rubber band ai duidelijk maken, niet klagen over de moeilijkheidsgraad. Doe mij maar een 200cc erbij zelfs. (naja 200cc niet, want in Mario Kart gaan de karts ook sneller op hogere cc's en 150cc is snel zat. Maar geef mij maar de 150cc snelheid maar beter rijdende AI.)

Het enige wat ik zou veranderen is de spiny shell. 95% geluk/pech en de gene die hem afschiet heeft er bijna niets aan, een green shell was nog nuttiger voor deze persoon. Andere "sterke" items zoals de thunder, pow, etc heeft ie wel wat aan want die hebben ook effect op zijn directe competitie voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarom moet je een spiny shell niet direct afvuren :p Je moet ermee wachten totdat je weer derde ligt. Hij raakt namelijk de koploper en nr. 2 als die dichtbij genoeg is.

MarioKart is 100% tactiek, en als je dat niet aankan dan is dat jammer voor je. MarioKart is géén pure race game, met snelheid alleen red je het niet. Anders zou het in multiplayer echt niet leuk meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:26
Mario Kart zou 100% tactiek zijn ZONDER de Spiney Shell. Zeggen dat je ermee moet wachten tot je weer derde ligt is geen argument want je hebt ook items nodig om weer tot plek drie te komen als je zevende of achtste lag, en dat gaat lastig als je die Spiney Shell wil bewaren tot de derde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terpstars schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:29:
Mario Kart zou 100% tactiek zijn ZONDER de Spiney Shell. Zeggen dat je ermee moet wachten tot je weer derde ligt is geen argument want je hebt ook items nodig om weer tot plek drie te komen als je zevende of achtste lag, en dat gaat lastig als je die Spiney Shell wil bewaren tot de derde plek.
Haha ja, Spiny bewaren als je ook een ster of ander superding zoals Bullet Bill kan krijgen is niet heel slim. Plus Spiny geeft je niet eens een bescherming voor rode schilden van achter, dus rijd nog liever met alleen een bananenschil naar de 3e plek.

Maarja alles is 100% tactiek als je er vanuit gaat dat je tactiek nodig hebt om je van een pechsituatie te herstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Nog nooit Mario Kart gespeeld, maar ik speel wel Sonic & All Stars Racing (Transformed) op de PS3 en daar heb je precies al die problemen van Mario Kart niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dragunov schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:40:
Nog nooit Mario Kart gespeeld, maar ik speel wel Sonic & All Stars Racing (Transformed) op de PS3 en daar heb je precies al die problemen van Mario Kart niet
Sonic & All Stars Racing vind ik dan ook een erg slechte serie. Ergens wil het heel veel op Mario kart lijken maar de sfeer ontbreekt helemaal. Daarbij ontbreekt de spanning wat het voor mij niet meer maakt dan een racing-sim. En als ik een race spel wil spelen, dan haal ik wel Project Cars.

MarioKart is geen racespel. MarioKart is een spel waarbij je behendigheid en tactiek moet gebruiken om te winnen. MarioKart is uitdagend, op sommige punten moeilijk. En niet voor niets pionier op het gebied van kart spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sonic Kart is niet alleen een directe rip-off van Mario Kart, het is niet eens origineel daarin :P

Dit is de originele rip-off:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Zoiezo zal ik MK8 halen, nog nooit gespeeld maar lijkt me wel een tof spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is ook een nieuw plaatje opgedoken waarop je kan zien hoe de splitscreen en gamepad eruit ziet in Mario Kart 8. Lijkt me wel legit.

Afbeeldingslocatie: http://wiiudaily.com/wp-content/uploads/2014/03/wiiu-Mario-Kart-8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Er komt alvast een nieuw stuur eraan voor MK8:

http://gamerant.com/mario-kart-8-racing-wheel-screenshots/

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gamerant.com/slir/h300/http://cdn.gamerant.com/wp-content/uploads/Mario-Kart-8-Wheel.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Dragunov op 03-03-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:21:
Er is ook een nieuw plaatje opgedoken waarop je kan zien hoe de splitscreen en gamepad eruit ziet in Mario Kart 8. Lijkt me wel legit.

[afbeelding]
Ja dat klopt. Je kan kiezen tussen horizontale en verticale splitscreen. (gezien en gespeeld op het Firstlook event van vorig jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verticale splitscreen is een feature dat Mario Kart Wii ook had moeten hebben op een widescreen tv. Veel logischer, want doorgaans zit je ook naast elkaar en niet boven op elkaar. Uitzonderingen daar gelaten :P

Ik hoop dat de gamepad ook gebruikt kan worden in lokale multiplayer. Dat zou wel die GPU wat harder aan het werk zetten, maar iets zegt me dat die toch niet veel hoeft te doen, zelfs niet bij MK8.

Verder mis ik de topdown view kaart op de gamepad, dat moet sowieso mogelijk zijn. Maar mogelijk is dat in die afbeelding uitgeschakeld om de 'niet-gamepad' speler niet teveel te benadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:41:
Verticale splitscreen is een feature dat Mario Kart Wii ook had moeten hebben op een widescreen tv. Veel logischer, want doorgaans zit je ook naast elkaar en niet boven op elkaar. Uitzonderingen daar gelaten :P

Ik hoop dat de gamepad ook gebruikt kan worden in lokale multiplayer. Dat zou wel die GPU wat harder aan het werk zetten, maar iets zegt me dat die toch niet veel hoeft te doen, zelfs niet bij MK8.
Ik denk niet dat dat er in zit.
Verder mis ik de topdown view kaart op de gamepad, dat moet sowieso mogelijk zijn. Maar mogelijk is dat in die afbeelding uitgeschakeld om de 'niet-gamepad' speler niet teveel te benadelen.
iig niet in multiplayer. Omdat dat een oneerlijk voordeel geeft ;)

Ik vermoed dat we deze of volgende maand nog een Nintendo Direct gaan krijgen om wat details van het spel te geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:56:
[...]

Ik denk niet dat dat er in zit.

[...]

iig niet in multiplayer. Omdat dat een oneerlijk voordeel geeft ;)

Ik vermoed dat we deze of volgende maand nog een Nintendo Direct gaan krijgen om wat details van het spel te geven.
Zou wel enorm jammer zijn van de unieke functionaliteit van de Wii U. Mario Kart is het spel wat het meest van de gamepad gebruik zou kunnen maken en dan schepen ze ons vast af met een paar knopjes en off-screen play.

Wat betreft dat oneerlijke voordeel, die screenshot geeft volgens mij aan welk item iedereen heeft. Dat is veel meer oneerlijk voordeel dan een kaart :P Maar kan me goed voorstellen dat het gewoon eruit moet in multiplayer. Ik krijg nu al gezeur met Wii als ik mijn gasten de namaak wii-mote geef want de originele geeft zogenaamd een groot voordeel.

Edit: Ik zie Toadette ook tussen die 12 staan. Volgens mij was deze nog niet confirmed voor MK8 toch?

[ Voor 5% gewijzigd door BlackMage op 03-03-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
Ik zie op dat plaatje je een compasje staan als knopje op het touchscreen. Dus waarschijnlijk zit een kaart er ook gewoon in op het touchscreen

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Mario Kart is simpelweg een mazzelspel wat sinds de N64 steeds dommer gemaakt is om zo 'iedereen een gelijke kans te geven' (lees; zo veel mogelijk mensen zonder skills te helpen. De Rubber band AI is cheap. Intelligent zijn ze ze niet, ze krijgen alleen oneerlijke boosts en als je 1e bent kan je een nog zo grote voorsprong krijgen, cheape items halen je in de laatste ronde wel neer. Daarnaast is de game sinds Double Dash steeds meer van hetzelfde. De bikes in de Wii versie maakten een minimaal verschil en de zeiltjes en het onderwater racen in MK7 waren ook stukken minder interessant dan dat ze belooft waren.

Sonic en Sega transformed daarentegen heeft daadwerkelijke vaar - en vlieg gedeeltes met eigen handing en physics. Het is niet rijden over de bodem van de zee, het is varen. Het is geen zweven, het is vliegen. Daarnaast zijn veel courses dynamisch waardoor ze in de derde ronde enorm anders zijn dan in de 1e 2 door gescripte gebeurtenissen zoals een draak die door de brug van het Panzer Dragoon level breekt. Innovatief, iets wat Nintendo mist in haar franchises. De laatste keer dat Nintendo innovatieve dingen deed met Mario Kart was ws de DS-versie met de missies die je kan doen. Daar zijn ze ook van afgestapt en de resultaten zie je nu wel. De meeste goede titels voor de Wii U zijn the same old shit as before. Gelukkig zien de meeste mensen daar doorheen en omzeilen ze de console met een grote boog.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 07:22:
Mario Kart is simpelweg een mazzelspel wat sinds de N64 steeds dommer gemaakt is om zo 'iedereen een gelijke kans te geven' (lees; zo veel mogelijk mensen zonder skills te helpen. De Rubber band AI is cheap. Intelligent zijn ze ze niet, ze krijgen alleen oneerlijke boosts en als je 1e bent kan je een nog zo grote voorsprong krijgen, cheape items halen je in de laatste ronde wel neer. Daarnaast is de game sinds Double Dash steeds meer van hetzelfde. De bikes in de Wii versie maakten een minimaal verschil en de zeiltjes en het onderwater racen in MK7 waren ook stukken minder interessant dan dat ze belooft waren.

Sonic en Sega transformed daarentegen heeft daadwerkelijke vaar - en vlieg gedeeltes met eigen handing en physics. Het is niet rijden over de bodem van de zee, het is varen. Het is geen zweven, het is vliegen. Daarnaast zijn veel courses dynamisch waardoor ze in de derde ronde enorm anders zijn dan in de 1e 2 door gescripte gebeurtenissen zoals een draak die door de brug van het Panzer Dragoon level breekt. Innovatief, iets wat Nintendo mist in haar franchises. De laatste keer dat Nintendo innovatieve dingen deed met Mario Kart was ws de DS-versie met de missies die je kan doen. Daar zijn ze ook van afgestapt en de resultaten zie je nu wel. De meeste goede titels voor de Wii U zijn the same old shit as before. Gelukkig zien de meeste mensen daar doorheen en omzeilen ze de console met een grote boog.
Er is door de jaren heen veel veranderd aan Mario Kart. Het gaat echter in kleine stapjes, maar als je voor nostalgie bijv. Mario Kart 64 er weer eens bij pakt dan speel je een compleet ander spel. Dat kan je bij lang niet alle langlopende spelseries zeggen.

En daarbij, je moet niet iets veranderen of toevoegen om het maar geforceerd te vernieuwen. Als ze iets veranderen moet dat echt meerwaarde hebben voor de gameplay. En soms proberen ze iets wat niet goed uitpakt en daarom in een volgend spel niet weer terug komt (bijv. twee personages op 1 kart), of veel later in een andere vorm (zoals bijv. de muntjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de demo van Sonic Kart gespeeld en hoewel het wel zo is dat je idd "echt" varen en vliegen vond ik het een draak van een game. Ik weet (gelukkig?) niet eens meer zozeer waarom maar ik meen dat de controls en de resulterende frustratie hoofdoorzaak waren.

Mario Kart is Mario Kart, dus ja er zit al die onzin in die hier besproken is maar voor (bijna?) alles is er ook een tegenmiddel. En ja als je voorop ligt weet je dat je de er enorm bijgenaaid gaat worden. Maar je weet ook dat je als je tweede ligt er altijd nog hoop is om in te halen.

Persoonlijk zou ik graag een vevolg op F-Zero GX zien. Wat mij van die game is bijgebleven (los van vette graphics en speeeeeed) is dat het racen daar eerlijk leek te gaan. Je had een deelnemersveld van 30 man en elke heat won er iemand anders. Daardoor kon je zelf ook eens niet als eerste over de finish komen. Bij veel andere racegames (waaronder Mario Kart) is het meestal die ene tegenstander die je steeds moet verslaan. Ik zou dat nog graag in Kart terug zien komen dat er echt wat spanning in de uitslagen zat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb dit issue. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Afbeeldingslocatie: http://www.geekologie.com/2008/03/05/bombed-gameboy.jpg
BlackMage schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:55:
[...]

Zelfde materiaal als de eerste gameboy zeker?

Hier zijn letterlijk bommen op gevallen:
[afbeelding]
Verhaal: http://geekologie.com/200...urvives-bombing-still.php
Ik kan jou garanderen dat hier geen bom(metje) op is gevallen of ook maar in de buurt.
Wat je ziet is het gevolg van hitte en verders niets.
dat die hitte is ontstaan door een bom op een kamp is een 2e maar de gameboy is niet in de buurt van een bom geweest, en ook niet binnen een straal van vele meters.

Bij de detonatie van een bom gaan scherven van de bom zich verplaatsen met een snelheid van 1500 meter/sec en alles wat in hun weg komt krijgt een 'zetje'. Alles wat zich dicht bij de bom plaatst zal door met name de hoge druk compleet vernield worden en op hele korte afstand door brisantie zelfs nagenoeg verdwijnen.

Kortom, leuke reclame foto die aangeeft dat de Gameboy een aardige hitte heeft overleefd maar verders ook niets.

[ Voor 3% gewijzigd door Bomberman71 op 04-03-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KopjeThee schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:10:
Ik heb dit issue. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Zoals in dat topic aangegeven: Je sensor balk doet het waarschijnlijk niet. Je kan die knoppen alleen gebruiken via de Wii Mote 'muis' modus.

Je kan even met je mobieltje in camera app kijken of de sensor balk het inderdaad niet doet. Op je schermpje moet je een paar wit-paarsige lampjes zien aan de zijkanten van de sensorbalk.

Als je er van overtuigd bent dat ie het wel doet, dan kan je ook naar de Wii-modus door tijdens het aanzetten van de WiiU de B-knop (dacht ik) ingedrukt te houden op de gamepad. Dan gaat ie direct naar Wii-modus en krijg je die domme vraag ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

En weer een third party topper die niet naar Wii U komt.

nieuws: Batman: Arkham Knight komt naar de PS4, Xbox One en Windows

En gelukkig wordt deze door Rocksteady ontwikkeld ;)

Nintendo moet echt eens met centjes naar developers stappen want dit is bijna te triest voor woorden, de support nu.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koopt er uberhaubt iemand dat spel na de opmerking van de developer dat ze geen bugs op gingen lossen maar DLC's gingen maken voor Arkham Origins? Het is overgens WB die die keus maakt, dus is developer onafhankelijk.

Btw, het feit dat ie niet naar de Xbox360/PS3 komt is wat mij betreft een valide reden om ook geen Wii U versie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Tja, het is gewoon een teken aan de wand.
De WiiU doet in console land gewoon NIET mee, simpel zat.
Iedereen die beweert dat dat niet zo is houd zichzelf voor de gek !
Dat wil niet zeggen dat de console kansloos is want er komen af en toe nog weleens leuke titels uit die interessant zijn voor de fans en de aanschaf uiteindelijk wel rechtvaardigen, en zal er dus aan spelplezier niet veel ontbreken, maar je kunt nu eigenlijk al spreken van een geflopte console waar nog maar weinig echt verandert aan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan nog niet zeggen dat het geflopt is, ding is net een jaar oud. Het ziet er niet rooskleurig uit, maar we moeten er misschien nog wel 5 jaar mee doen en er kan veel gebeuren in 5 jaar tijd. Een aanzienlijke pricedrop (33% bijv, van 299 naar 199 voor een bundel) zou nog wel eens kunnen helpen. Dat werkte voor de 3DS ook.

We zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Nou hij is er al langer dan een jaartje hoor, Nog ff 2 maanden en je zit bijna op 1.5 jaar.
Als je nu ziet wat er qua games al gecancelled is en de titels die ontbreken op de WiiU (en wel op andere consoles uitkomen, ook op de oude 360 en PS3) dan bied dat niet veel perspectieven.

De 3DS is wat anders want het is eigenlijk de enige serieuze optie in dat segment. Smartphone gaming is ook populair maar het niveau van een 3DS wordt nu niet bereikt en dat maakt het nog steeds een aantrekkelijke portable en vooral nog populair bij kids.
de Vita zit in hetzelfde schuitje als de WiiU, nauwelijks support qua software ... Alleen vreemdgenoeg heeft de Vita wel de allerbeste hardware en is qua specs Koning.

de WiiU heeft die luxe van dikke specs totaal niet en zal nu met de Xbone en de PS4 alleen maar verder achter raken. Dit zal softwarehuizen ECHT NIET stimuleren om die premium titles te gaan releasen of exclusives te gaan maken ...

Nee, ik durf best te stellen dat hij geflopt is en een wonder is nodig om de boel weer te reanimeren.
Een flinke prijs verlaging (199 euro Premium edition) kan mischien wat extra klanten trekken maar ik betwijfel of dat het verschil gaat maken.
Begrijp me niet verkeerd, er zullen echt wel exclusives komen die ons nog heel veel plezier gaan bezorgen, en dat is voor de fans al genoeg.
MAAR als console in de ruimste zin van het woord is het een flop, want de quality titels komen voornamelijk vanuit 1 hoek en dus eigenlijk alleen interessant voor de Nintendo freaks.
De doorsnee gamer heeft er eigenlijk niets aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Bomberman71 op 04-03-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:51:
Nou hij is er al langer dan een jaartje hoor, Nog ff 2 maanden en je zit bijna op 1.5 jaar.
Als je nu ziet wat er qua games al gecancelled is en de titels die ontbreken op de WiiU (en wel op andere consoles uitkomen, ook op de oude 360 en PS3) dan bied dat niet veel perspectieven.
Volgens deze definitie is de Wii dus ook een flop? Met 100 miljoen verkochte units, Zo'n 25% meer als de PS3 en Xbox360. En hoeveel Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Dragon Age, Mass Effect, GTA en Arkham games zijn daar op uitgebracht?

Het succes van de console is te meten in aantal verkopen en de attach rate (hoeveel games/accessoires verkocht zijn per console). En ja, dat geeft geen rooskleurig beeld van de WiiU op het moment, maar zoals ik zei, de wedstrijd is nog lang niet voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
De Wii verkocht als warme broodjes en iedereen had het erover en vrijwel iedereen had er 1, ook de niet normale gamers.
Uiteindelijk kwamen veel games erop uit en alhoewel niet iedere titel erop te vinden was kan je wel stellen dat het asortiment erg flink was.
Het was ook voor velen een leuke console erbij, eigenlijk alleen omdat het iets nieuws bood mbt bediening met de remote en nunchuk.
De WiiU heeft dat bijzonder niet, er is afgezien van de touchscreen gamepad NIETS speciaals of nieuws te vinden.
De gamepad is tof maar als je objectief kijkt voegt die in de praktijk tot nu toe weinig toe, men doet er te weinig mee.

De feiten:

- De WiiU verkocht niet, verkoopt nog steeds niet, niemand behalve wij hebben het erover, komt nauwelijks voor op game release lijsten, en we zien eigenlijk alleen maar negatief nieuws (de zoveelste producer die afhaakt, etc.)

Ik ken buiten mijzelf NIEMAND met een WiiU thuis, heel apart als je dat vergelijkt met de Wii die zelfs in bejaardenhuizen te vinden waren.

Nu met de Xbone en vooral de PS4 die uit zijn en zeer zeker alle belangerijke titels gaan krijgen, over welke race hebben we het dan die nog gelopen moet worden ?

Ik ben een fan, anders zat ik hier niet en had ik ook geen WiiU maar als ik eerlijk ben ziet het er erg somber uit en enkel de Nintendo releases en een 3rd party game zien er lichtgevend uit.

[ Voor 26% gewijzigd door Bomberman71 op 04-03-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 14:45
Bomberman71 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:14:
De Wii verkocht als warme broodjes en iedereen had het erover en vrijwel iedereen had er 1, ook de niet normale gamers.
Uiteindelijk kwamen veel games erop uit en alhoewel niet iedere titel erop te vinden was kan je wel stellen dat het asortiment erg flink was.
Het was ook voor velen een leuke console erbij, eigenlijk alleen omdat het iets nieuws bood mbt bediening met de remote en nunchuk.
De WiiU heeft dat bijzonder niet, er is afgezien van de touchscreen gamepad NIETS speciaals of nieuws te vinden.
De gamepad is tof maar als je objectief kijkt voegt die in de praktijk tot nu toe weinig toe, men doet er te weinig mee.

De feiten:

- De WiiU verkocht niet, verkoopt nog steeds niet, niemand behalve wij hebben het erover, komt nauwelijks voor op game release lijsten, en we zien eigenlijk alleen maar negatief nieuws (de zoveelste producer die afhaakt, etc.)

Ik ken buiten mijzelf NIEMAND met een WiiU thuis, heel apart als je dat vergelijkt met de Wii die zelfs in bejaardenhuizen te vinden waren.

Nu met de Xbone en vooral de PS4 die uit zijn en zeer zeker alle belangerijke titels gaan krijgen, over welke race hebben we het dan die nog gelopen moet worden ?

Ik ben een fan, anders zat ik hier niet en had ik ook geen WiiU maar als ik eerlijk ben ziet het er erg somber uit en enkel de Nintendo releases en een 3rd party game zien er lichtgevend uit.
Ik herken me helaas helemaal in je beeld van de Wii U, ik had verwacht dat Nintendo wel met wat meer dan Mario Kart 8 en SSB aan zou komen, blijkbaar hebben ze zelf moeite met ontwikkelen van goede games. Mario 3D world is leuk, maar is niet wat ik verwacht had van de 3D Mario voor de Wii U en Zelda The Wind Waker is ook erg leuk en mooi, maar ik had een verse Zelda verwacht, in ieder geval een aankondiging, maar niets! Ik ben nog steeds blij met het apparaat, party games zijn naar mijn mening (vooral Nintendoland) leuker dan wat de Wii te bieden had, vooral door de gamepad, maar het is te weinig om de massa te overtuigen.
Ik hoop niet dat de Wii U vervroegd met pensioen gaat, verwacht het ook niet, vooral omdat je niet zomaar even met een nieuwe console op de markt kan komen, maar we zien het wel.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Nintendo is qua hardware waar ze 4 jaar terug hadden moeten zijn toen mensen toen mensen een Wii HD willen. Dat Nintendo iets nieuws wil proberen is goed maar als je dat backupt met hardware die zich kan meten met de PS3/X360 (8 tot 9-jarig oude hardware) dan klopt er iets niet.

En ja er komen aardige Nintendo-titels voor uit maar het probleem is dat de echte Nintendo freaks de Wii U al hebben en Nintendo juist meer consoles moet sluiten aan casual gamers, iets dat alleen lukt met een gevarieerd aanbod. Zij kopen de Wii U niet als hoofdconsole zolang de 3rd party toppers ontbreken.
Alle grote 3rd party games komen niet uit voor WiiU.

Als iemand GTA wil spelen dan kan dat niet op WiiU.
Als iemand Battlefield wil spelen dan kan dat niet op WiiU.
Als iemand de nieuwste MLB/FIFA/Pro Evo/NBA2K wil spelen dan kan dat niet op WiiU.
Als iemand de nieuwe Batman Rocksteady game wil spelen dan kan dat niet op WiiU.

Persoonlijke smaak daargelaten over de games zijn dit belangrijke games voor een console aangezien veel gamers deze willen spelen, getuige de verkoopaantallen. Daarnaast heeft de Wii U nog mazzel dat de PS3 en X360 nog ondersteund worden aangezien developers dan nog een port hiervan kunnen uitbrengen voor de WiiU maar zodra de focus verschoven wordt naar PS4 zal dit ook minder worden, voor zover dat kan.

Het feit dat de PS4 in 3 maanden al meer verkocht dan de Wii U in bijna 1,5 jaar zegt al genoeg over de vraag naar capabele hardware op de console markt. Nintendo moet de prijs drastisch verlagen (waar ze zelf vel op tegen zijn) of met iets nieuws komen want zoals uit de recente cijfers al blijkt kost deze flop ze handen vol met geld.

[ Voor 13% gewijzigd door The_Bird op 05-03-2014 07:45 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 16:20

Emiel1984

Made in NL

The_Bird schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 07:40:
Nintendo is qua hardware waar ze 4 jaar terug hadden moeten zijn toen mensen toen mensen een Wii HD willen. Dat Nintendo iets nieuws wil proberen is goed maar als je dat backupt met hardware die zich kan meten met de PS3/X360 (8 tot 9-jarig oude hardware) dan klopt er iets niet.

.....

Als iemand GTA wil spelen dan kan dat niet op WiiU.
Als iemand Battlefield wil spelen dan kan dat niet op WiiU.
Als iemand de nieuwste MLB/FIFA/Pro Evo/NBA2K wil spelen dan kan dat niet op WiiU.
Als iemand de nieuwe Batman Rocksteady game wil spelen dan kan dat niet op WiiU.

Het feit dat de PS4 in 3 maanden al meer verkocht dan de Wii U in bijna 1,5 jaar zegt al genoeg over de vraag naar capabele hardware op de console markt. Nintendo moet de prijs drastisch verlagen (waar ze zelf vel op tegen zijn) of met iets nieuws komen want zoals uit de recente cijfers al blijkt kost deze flop ze handen vol met geld.
Als je Nintendo games wilt spelen koop dan niet een PS4\XBOXOne\Xbox360\PS3.
Net zoals je een Playstation of xbox koopt omdat deze exclusives hebben..
Je kan beter een PC kopen als het gaat om performance en levensduur.

GTA5 speel je echter voorlopig ook nog steeds niet op de PC.

Ik ben het er wel mee eens dat Nintendo niet genoeg populaire games ondersteunt\beschikbaar heeft.
De grootste reden dat de PS4 meer verkopen heeft is door alle media aandacht. Er zijn zoveel mensen die niet weten dat er een nieuwe versie van de Wii is uitgekomen. Zelfs verkopers in winkels weten niet als er een grote titel als Donkey Kong net in de winkelschappen ligt.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Een grote reden voor de massale PS4 verkoop is inderdaad marketing en dat is eigenlijk ook een van de grootste fouten die Nintendo met Wii U gemaakt heeft. Naast de belachelijk onduidelijke naam is er zoveel gefocust op de tabletcontroller dat de meeste mensen denken dat het een add-on voor de Wii is.

Daarnaast denk ik echter ook dat de PS4 goed verkoopt doordat het een solide investering is. De PS4 heeft massale ondersteuning en een enorme installed base, twee zaken die samenhangen. Hierdoor weet je dat wanneer je een PS4 komt je de komende jaren kan meedraaien met alle grote titels op hoog grafisch niveau. Een soort garantie dus. Bij Wii U heb je die garantie niet. Sterker nog, bij de Wii U is de toekomst sowieso erg troebel.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat veel Wii's stof lopen te happen, zien mensen niet de noodzaak om de stofhapper te vervangen door de volgende stofhapper. Waarom zou men upgraden?

Ik draag Nintendo een warm hard toe, ik heb enorm van de SNES genoten, N64 ging ook nog wel goed (OoT, GoldenEye, PerfectDark), maar met de GC kwam wel de klad erin. Waar de voorgaande apparaten powerhouses waren, had je nu een game-apparaatje. De Wii was een soort update die niet heel veel meer bracht en de WiiU loopt een generatie achter. Voor 100 euro meer heb je een PS4 die alles ondersteunt, veel sterker is en een veel groter online installed playerbase heeft. Ik weet het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een haat weer :P

- Als je Nintendo games wil spelen koop je een Wii U.
- Als je third party AAA-titels wil spelen koop je een PS4/Xbone.
- Als je beide wil spelen (zoals 90% van de (potentiele) WiiU eigenaren) koop je beide (of een pc erbij). Daarom denk ik dat een pricedrop nog wel wonderen kan doen voor de verkopen.

Ik vind het oprecht jammer voor de WiiU eigenaren die serieus dachten dat de third party ondersteuning aanwezig zou zijn. Maar ik vind je dan wel een beetje naief, want dat kon je vanaf het moment dat ze de specificaties hadden aangekondigd wel zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het probleem niet gewoon dat men (de uitgevers) tegenwoordig zo veel mogelijk multiplatformtitels wil maken in plaats van vroeger (16 bits era) wat meer exclusievere titels? Soms kwamen spellen met dezelfde titel wel uit voor meerdere platforms, maar waren ze best verschillend (bijv. Aladdin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vroeger had je Nintendo en Sega. Dat was lekker overzichtelijk. Pas bij de N64 generatie kwam er de PS1 bij, toen Sony en Nintendo er samen niet uit kwamen. Xbox was nog weer later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

RayNbow schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:49:
Is het probleem niet gewoon dat men (de uitgevers) tegenwoordig zo veel mogelijk multiplatformtitels wil maken in plaats van vroeger (16 bits era) wat meer exclusievere titels? Soms kwamen spellen met dezelfde titel wel uit voor meerdere platforms, maar waren ze best verschillend (bijv. Aladdin).
Denk het wel, is een logisch gevolg van de toenemende ontwikkelkosten. Om die er uit te kunnen halen spreiden ze de kosten over meerdere platformen. Denk dat een titel als GTA V lastig te fabriceren zou zijn wanneer het bijv een PS3-exclusive zou zijn.

Technisch gezien kreeg de Wii trouwens wel veel exlusieve multiplatform-titels maar de meesten daarvan waren kneuzenports ipv goede alternatieven.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Bird op 05-03-2014 09:59 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan56666
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-10-2021
Toen ik de Wii U aanschafte dacht ik wel dat er third party ondersteuning zou komen. Maar na een tijdje wist ik ook wel dat het weer hetzelfde zou worden als met de Wii; Nintendo loopt weer achter de feiten aan. Nu weet ik ook dat ik de Wii U echt heb aangeschaft voor de exclusives. Third party games speel ik dus ook op de PS3/PS4/PC. Maar zelfs met de exclusives gaat Nintendo heel erg losjes om... Zo uit mijn hoofd zijn er alleen Mario Kart 8, SSB, Bayonetta 2 en 'X' om naar uit te kijken.

De gamepad is wel degelijk vernieuwend en uniek, het voegt echt wat toe en ik vind dat het deze generatie echt iets unieks is tegenover de andere consoles. Net als motion controls dat de afgelopen generatie waren bij de Wii. Jammer dat Nintendo het een beetje slecht heeft aangepakt met marketing, sommige denken nu dat het slechts een 'opzetstuk' is voor de Wii 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niemand heeft hier een glazen bol (mocht iemand er wel een hebben dan graag de lotto nummers van volgende week) maar dat het commercieel niet goed gaat met de WiiU op het moment moge duidelijk zijn. Helaas zal dit ook niet snel verbeteren aangezien er momenteel niets in development is en je nu eenmaal geen (fatsoenlijke) game kunt maken in een paar maanden tijd.
Maar de PS3 kende ook een behoorlijk belabberde start (eerste 2-3 jaar) en had een afwijkende architectuur. Sony heeft dit schijnbaar recht weten te trekken met sterke first party titels (en een zak geld no doubt) en dat is ook nog goed gekomen. Daarnaast is er ook nog het 3DS voorbeeld.
Gaat de WiiU multi platform titels krijgen? Waarschijnlijk niet en nooit meer. Maar dat betekent niet dat er geen exclusives van 3rd parties meer kunnen komen. Voor nu moet Nintendo met zijn eigen titels en de indie titels gewoon de userbase laten groeien. Voldoende voor Nintendo om zwarte cijfers te kunnen schrijven en dan zullen we zien wat de volgende Nintendo console gaat brengen...
Maar ik denk er momenteel ook aan om een PS4 te kopen (eerste niet-Nintendo console voor mij). Zodra daar meer games op zijn en de PS3 compatibility naar NL komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Bomberman71 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:14:

De feiten:

Ik ken ook niemand met een Xbox One in huis. En buiten mijzelf om onder al mijn collega's, ben ik ook de enige met een PS4 in huis. En ook als ik kijk onder mijn online game friends, is het aandeel met een PS4 relatief klein (stuk of acht), Xbox One welgeteld nul en de Wii U hebben er vijf.

Kijken we overigens naar de wekelijkse wereldwijde verkopen van de Xbox One, dan doet deze het met een verkoopcijfer schommelend rond de 50k nu niet bepaald alsof de Xbox One als zoete broodjes over de toonbank vliegt. Dusver ca. 3.5 miljoen verkopen na bijna 4 maanden. En zoals het er nu naar uitziet is het onwaarschijnlijk dat het aantal Xbox One's het aantal Wii U's zal gaan overtreffen in de komende jaren.

De verkoopaantallen qua Wii U's zijn zo slecht dan ook niet in dat perspectief. Het probleem ligt veel breder dan dat. De gezamenlijke console verkopen zijn de afgelopen jaren sterk gekelderd. Ja, het is leuk dat de PS4 6 miljoen exemplaren heeft verkocht. Maar de year-to-year console sales zijn er daarmee alleen nog niet beter op geworden.

En dat laatste is een probleem welk uiteindelijk wij als gamer het sterkst mee te maken zullen krijgen. Platforms met een kleine user base zullen minder aandacht krijgen. Zoals het gehele commentaar met Nintendo. Maar indien de Xbox One het niet snel oppikt, is het ook voor de Xbox One waarschijnlijk dat ondersteuning hiervoor op een lager pitje komt de staan. Optimalisatie geheel verdwijnt en steeds meer titels bijv. enkel als 720p met 30 fps released zullen worden.

Daarbovenop, zolang als de install base van de current gen consoles nog te klein is, zal de nadruk nog steeds blijven liggen op development voor previous gen. En zal er ook weinig gedaan worden om volledige potentie te halen uit de nieuwe hardware. En des te langer het duurt om dichter in de buurt te komen van het aantal previous gen consoles, des te langer developers door zullen gaan met het ontwikkelen voor die platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waarom maken ze het niet zo dat iemand met zijn eigen tablet kan werken via een app? De meeste tablets halen met gemak 8 uur op een accu. Dan zou het een kwestie zijn van een opzetstukje voor de controls. Op die manier kan men met meerdere tablets spelen en kan men ook nog eens de aanschafprijs verlagen.

De PS3 begon met een heftige introductieprijs vanwege o.a. de BluRayspeler. Een losse speler kostte toen nog iets van 3-400 euro, laat staan met een hele console eromheen. Later werd ie steeds goedkoper en populairder.

@hierboven
MS deed en doet ongeveer alles fout bij de introductie van de X1. Ding is nauwelijks in de winkels verkrijgbaar buiten een paar selecte landen.

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 05-03-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan56666
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-10-2021
Senor Sjon schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:09:
Waarom maken ze het niet zo dat iemand met zijn eigen tablet kan werken via een app? De meeste tablets halen met gemak 8 uur op een accu. Dan zou het een kwestie zijn van een opzetstukje voor de controls. Op die manier kan men met meerdere tablets spelen en kan men ook nog eens de aanschafprijs verlagen.
Is dit niet precies wat Microsoft aan het doen is met dat Xbox Smartglass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Senor Sjon schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:09:

De PS3 begon met een heftige introductieprijs vanwege o.a. de BluRayspeler. Een losse speler kostte toen nog iets van 3-400 euro, laat staan met een hele console eromheen. Later werd ie steeds goedkoper en populairder.
Afgezien van compatibiliteit...kan de Wii U eigenlijk al 2 tablets ondersteunen? Over het feit dat er maar 1 tabletcontroller bij zat kregen ze veel kritiek en beloofden dat de Wii U er twee aankon. Dat daargelaten zijn er volgens mij sowieso nog geen games die dat ondersteunen aangekondigd.

Als jij doelt op een Wii U die zonder tablet verkocht wordt waar je dan je eigen tablet bij kan gebruiken dan lijkt me dat een erg goed idee. Meen me te herinneren dat dat ding ook hetgene pas waardoor de prijs van de console zo hoog ligt nu.

@ Daan.
Dat is idd het Smartglass idee. Volgens mij werkt dat ook op bepaalde phones.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Bird op 05-03-2014 10:15 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
The_Bird schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:14:
[...]

Afgezien van compatibiliteit...kan de Wii U eigenlijk al 2 tablets ondersteunen? Over het feit dat er maar 1 tabletcontroller bij zat kregen ze veel kritiek en beloofden dat de Wii U er twee aankon. Dat daargelaten zijn er volgens mij sowieso nog geen games die dat ondersteunen aangekondigd.

Als jij doelt op een Wii U die zonder tablet verkocht wordt waar je dan je eigen tablet bij kan gebruiken dan lijkt me dat een erg goed idee. Meen me te herinneren dat dat ding ook hetgene pas waardoor de prijs van de console zo hoog ligt nu.

@ Daan.
Dat is idd het Smartglass idee. Volgens mij werkt dat ook op bepaalde phones.
niet bruikbaar, want dan krijg je veel meer lag. de gamepad heeft een vertraging van enkele miliseconden door de speciale hardware. een tablet zal een stuk langzamer zijn en heeft dan niet eens fysieke knoppen erop. en dan zal dit waarschijnlijk ook nog via je acces point moeten lopen aangezien ze echt niet de tablet direct met de wii u gaan verbinden.

maar een wii u verkopen zonder tablet kan niet. je wil als fabrikant een consistente ervaring leveren. als iedereen maar eigen tablets gebruikt is dit weg aangezien deze mogelijk (waarschijnlijk) minder goed werken. en van leveren zonder gamepad is het een kleine stap naar gamepad niet meer ondersteunen.....

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een beetje tablet is echt snel zat. Ik kan me niet voorstellen (gezien de Nintendo historie van niet zo high-end) dat zij een speciale techniek hebben die sneller is dan BT of Wifi. Volgens mij gebruikt de WiiMote ook gewoon BT en werken de PS3 controllers evenals meerdere draadloze muizen ermee. Het scherm van een tablet is vaak vele malen beter dan het low-res kreng van de controller.

Volgens Wiki
The GamePad communicates with a Wii U console over a modified Wi-Fi protocol designed for low-latency transmission, establishing its connection with the console by using a variant of the WPS process. The GamePad's display contents are streamed as video from the console using a custom protocol and the H.264 video codec, for which the GamePad contains a hardware decoder.[1
Hier wordt ook gesproken dat vanaf E3-2012 al beloofd wordt dat een tweede tablet zou moeten werken.

Die gamepad is voor velen een gimmick, net als de koppeling tussen de toenmalige Gameboy (weet even niet welke variant) en de GameCube. Daarom hebben ze waarschijnlijk ook WW opnieuw uitgebracht, zodat je die gameboy onderdelen op de controller krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senor Sjon schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:04:
Daarom hebben ze waarschijnlijk ook WW opnieuw uitgebracht, zodat je die gameboy onderdelen op de controller krijgt.
De GBA functionaliteit zit juist niet in ZWW HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Die gamepad is voor velen een gimmick, net als de koppeling tussen de toenmalige Gameboy (weet even niet welke variant) en de GameCube. Daarom hebben ze waarschijnlijk ook WW opnieuw uitgebracht, zodat je die gameboy onderdelen op de controller krijgt.
De GameBoy onderdelen zijn er gewoon uit, krijg je ook niet op je gamepad nu. De Tinkle statues kun je nu gewoon vinden, maar je moet wel de plek weten zonder aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er waren drie Zelda games niet te spelen op de WiiU of 3DS: Majora's Mask, Wind Waker en Minish Cap. Minish Cap is een handheld game dus valt al af. De keus was dus een remake voor Majora's Mask en Windwaker. Wat mij betreft hebben ze een goede keus gemaakt.

Majora is een leuke voor als we ooit wel de N64 VC krijgen.

Edit: Majora is/was zelfs al te krijgen voor de Wii N64 VC. Dus theoretisch zelfs al speelbaar op de WiiU.

[ Voor 37% gewijzigd door BlackMage op 05-03-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik had liever een remake gezien van Wand of Gamelon. Die is tot dusver nog niet op een Nintendo console te spelen. En als we dan toch bezig zijn zou ik het ook leuk vinden wanneer Nintendo de assets van de nieuwe 3DS-Zelda gebruikt om remakes van de Oracle-games en Awakening te maken.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Preau schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:06:
[...]

De GameBoy onderdelen zijn er gewoon uit, krijg je ook niet op je gamepad nu. De Tinkle statues kun je nu gewoon vinden, maar je moet wel de plek weten zonder aanwijzingen.
Dan snap ik helemaal niet waarom WW opnieuw gereleased is. Maak dan gewoon een nieuwe Zelda. SS was toen al 2 jaar oud en recyclede tot in den treure de gebieden. Op de DS-varianten werden wel allerlei Zelda varianten uitgebracht, maar ik heb helemaal geen behoefte aan een DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:51
Ik heb gewoon Minish Cap als Virtual Console spel. Sterker nog, dat was één van de spellen die je kreeg. Neem aan dat je een remake bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Senor Sjon schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:16:
[...]

Dan snap ik helemaal niet waarom WW opnieuw gereleased is. Maak dan gewoon een nieuwe Zelda. SS was toen al 2 jaar oud en recyclede tot in den treure de gebieden. Op de DS-varianten werden wel allerlei Zelda varianten uitgebracht, maar ik heb helemaal geen behoefte aan een DS.
WW is het makkelijkst om op te frissen. Door de cell shading en de cartoony stijl lijken de modellen er een stuk beter uit te zien in HD, iets wat met een HD OoT of MM minder makkelijk te fixen is, daar moeten veel nieuwe modellen voor gemaakt worden. Speel de game maar eens op Dolphin en je ziet het zelf. Daarnaast gaan er al tijden geruchten dat Nintendo bezig is met een 3DS remake van MM dus wie weet wilden ze die optie open houden.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zijn OoT en MM technisch grotendeels het zelfde. Nu ze de basis al hebben met OoT 3D is het een kleine moeite om ook MM op die zelfde manier te porten.

Ben meer benieuwd naar een nieuwe Zelda voor de Wii U. Geeft ze wel een kans om te laten zien wat de Wii U in huis heeft.
Pagina: 1 ... 18 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic