Een maandje of 3 en we zullen meer weten. E3 2014 zouden we namelijk meer te horen krijgen, en ik verwacht ook wel dat de ontwikkeling van de nieuwe Zelda ver genoeg zal zijn om wat fraaie gameplay beelden e.d. neer te zetten.BlackMage schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:49:
Volgens mij zijn OoT en MM technisch grotendeels het zelfde. Nu ze de basis al hebben met OoT 3D is het een kleine moeite om ook MM op die zelfde manier te porten.
Ben meer benieuwd naar een nieuwe Zelda voor de Wii U. Geeft ze wel een kans om te laten zien wat de Wii U in huis heeft.
Ik vind dat Nintendo eigenlijk één grote fout maakt, ze moeten er voor zorgen als ze een console uitbrengen dat er binnen een jaar echte toppers komen, en dat zouden dan de volgende in mijn ogen moeten zijnBlackMage schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:33:
Wat een haat weer
- Als je Nintendo games wil spelen koop je een Wii U.
- Als je third party AAA-titels wil spelen koop je een PS4/Xbone.
- Als je beide wil spelen (zoals 90% van de (potentiele) WiiU eigenaren) koop je beide (of een pc erbij). Daarom denk ik dat een pricedrop nog wel wonderen kan doen voor de verkopen.
Ik vind het oprecht jammer voor de WiiU eigenaren die serieus dachten dat de third party ondersteuning aanwezig zou zijn. Maar ik vind je dan wel een beetje naief, want dat kon je vanaf het moment dat ze de specificaties hadden aangekondigd wel zien aankomen.
- Nieuwe Zelda (nog steeds niet gekomen)
- Super Mario Bros. (Gekomen en een topper)
- Super Mario 3D (Volgens mij niet binnen het jaar, maar alsnog wel een topper)
- Mario Kart (Nog steeds niet gekomen, komt wel binnenkort)
- Donkey Kong (ook niet binnen het jaar)
- Metroid (Ook nog steeds niet)
En daar ontbreekt het volgens mij echt aan, de echte goed titels van Nintendo liggen veel te ver uit elkaar, wanneer ze gereleased worden.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dan heb je na een jaar alle Nintendo titels gehad en kan de console de kast in. Nintendo games moet je juist meer gespreid hebben met thirdparty games om de gaten te vullen.
De Wii U lukt dit helaas maar half.
Ze moeten het juist spreiden. Het laatste wat je wilt is dat iemand de Wii U koopt, 3 toppers erbij scoort en na een half jaar interesse verliest in de console en niet meer gemotiveerd is om meer games aan te schaffen. Je kan beter elke 3 maand 1 goede game uitbrengen zodat de interesse hoog blijft.Gynnad schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:02:
[...]
Ik vind dat Nintendo eigenlijk één grote fout maakt, ze moeten er voor zorgen als ze een console uitbrengen dat er binnen een jaar echte toppers komen, en dat zouden dan de volgende in mijn ogen moeten zijn
- Nieuwe Zelda (nog steeds niet gekomen)
- Super Mario Bros. (Gekomen en een topper)
- Super Mario 3D (Volgens mij niet binnen het jaar, maar alsnog wel een topper)
- Mario Kart (Nog steeds niet gekomen, komt wel binnenkort)
- Donkey Kong (ook niet binnen het jaar)
- Metroid (Ook nog steeds niet)
En daar ontbreekt het volgens mij echt aan, de echte goed titels van Nintendo liggen veel te ver uit elkaar, wanneer ze gereleased worden.
Ze hadden Mario 3D world als launch titel moeten gebruiken. Mario Bros U werkte juist averechts en versterkte de negatieve mening over Nintendo: Ze kunnen niet vernieuwen en schepen je nog steeds af met Mario die in de afgelopen 30 jaar vrijwel niet is veranderd.
Mario Kart en Smash Bros zijn titels die weer vaart achter systeem verkopen kunnen zetten, dus die moet je tactisch inplannen. Niet wanneer het stil staat (das te laat) maar ook niet wanneer het nog genoeg vaart heeft van andere titels.
Niet alleen theoretisch, hoor. Ik heb 'm net nog helemaal doorgespeeld via Wii Mode VC op de WiiU. Ik verwacht overigens dat MM gewoon naar de 3DS gepoort gaat worden.BlackMage schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:09:
[...]
Er waren drie Zelda games niet te spelen op de WiiU of 3DS: Majora's Mask, Wind Waker en Minish Cap. Minish Cap is een handheld game dus valt al af. De keus was dus een remake voor Majora's Mask en Windwaker. Wat mij betreft hebben ze een goede keus gemaakt.
Majora is een leuke voor als we ooit wel de N64 VC krijgen.
Edit: Majora is/was zelfs al te krijgen voor de Wii N64 VC. Dus theoretisch zelfs al speelbaar op de WiiU.
Ja maar hoe lang blijft de Wii shop nog draaien? Vandaar dat ik het theoretisch noemde.Seal64 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:38:
[...]
Niet alleen theoretisch, hoor. Ik heb 'm net nog helemaal doorgespeeld via Wii Mode VC op de WiiU. Ik verwacht overigens dat MM gewoon naar de 3DS gepoort gaat worden.
Ik reken ook op een MM remake of port. Die game was erg goed en volgens mij zijn er ongeveer net zo veel liefhebbers van MM, als dat er van bijvoorbeeld WW zijn. Bovendien hebben ze het waarschijnlijk nu zoals gezegd een stuk makkelijker omdat OoT 3D er is, waar ze alles van kunnen gebruiken (zoals ze ook op de N64 deden). Ik denk wel dat die dan op de 3DS zal komen en niet op de Wii U. Hoewel een MM remake met bijvoorbeeld de stijl van Twilight Princess er mooi uit zou zien, beide zijn het een beetje de 'duistere' Zelda-games
Voorlopig iig nog wel. Ze halen WFC offline, maar de shops (DSi / Wii) blijven voorlopig gewoon online.BlackMage schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:40:
[...]
Ja maar hoe lang blijft de Wii shop nog draaien? Vandaar dat ik het theoretisch noemde.
Ik hoop trouwens he-le-maal niet op een MM remake. Ik heb veel liever een HD versie van Skyward Sword.
Of iets als een HD versie van Super Mario Galaxy 1 & 2 op 1 disc.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 13:48 ]
Ik hoop op wat nieuws. Met remakes ga je echt de oorlog niet winnen. Dan slinger ik de oude console wel aan als ik het nostalgische gevoel wil hebben. MM vond ik juist teveel tijdgedreven, terwijl je Zelda's normaliter lekker op je dooie gemakje kan spelen. Ik vind het ook een zwaktebod als je de twee Zelda's van rond de 15 jaar oud door de recyclemolen haalt. Dan staat de releasecyclus ook wel vast voor de komende jaren.
2022 TP HD
2026 SS UHD
Het Wow gevoel zoals OoT zal wel nooit meer terugkomen.
2022 TP HD
2026 SS UHD
Het Wow gevoel zoals OoT zal wel nooit meer terugkomen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
MM zal dan op de 3DS zijn, net als zijn broertje OoT. Ik hoop verder op weinig remakes erbij op de Wii U, deze Zelda is genoeg. Doe maar gewoon de originelen in de VCVerwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:44:
[...]
Voorlopig iig nog wel. Ze halen WFC offline, maar de shops (DSi / Wii) blijven voorlopig gewoon online.
Ik hoop trouwens he-le-maal niet op een MM remake. Ik heb veel liever een HD versie van Skyward Sword.
Of iets als een HD versie van Super Mario Galaxy 1 & 2 op 1 disc.
Liever 1 remake en 1 origineel, dan alleen 1 origineel. En de Wii U is sterk genoeg om je een "WOW" gevoel te geven van de originele Zelda.Senor Sjon schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:07:
Ik hoop op wat nieuws. Met remakes ga je echt de oorlog niet winnen. Dan slinger ik de oude console wel aan als ik het nostalgische gevoel wil hebben. MM vond ik juist teveel tijdgedreven, terwijl je Zelda's normaliter lekker op je dooie gemakje kan spelen. Ik vind het ook een zwaktebod als je de twee Zelda's van rond de 15 jaar oud door de recyclemolen haalt. Dan staat de releasecyclus ook wel vast voor de komende jaren.
2022 TP HD
2026 SS UHD
Het Wow gevoel zoals OoT zal wel nooit meer terugkomen.![]()
Waarbij de houding van de grotere publishers jammerlijk blijft. Third party content van kleinere developers en indi studios is namelijk erg uitgebreid. Qua wat er voor de rest van 2014 op de planning staat komt neer op zo'n 2 nieuwe releases per week.Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:36:
Dan heb je na een jaar alle Nintendo titels gehad en kan de console de kast in. Nintendo games moet je juist meer gespreid hebben met thirdparty games om de gaten te vullen.
Het probleem ligt hem met name in de grotere uitgevers. Het is jammer hoe daarin belang van de gamer of kwaliteit van het afgeleverde product al snel naar de achtergrond verdwijnt, en het zo snel mogelijk binnen harken van zo veel mogelijk geld, het bijna enige doel is.
Tja, dat is een beetje het probleem van de "markt" momenteel. Games zijn bij sommige uitgevers producties groter dan films. En om dan in de Wii U te investeren is een risico wat ze niet willen / kunnen lopen.
Maar als je kijkt naar Indie developers zie je juist het tegenovergestelde. Maar vreemd is de markt niet echt geïnteresseerd in indie games. (Helaas).
Dan hou je kleinere studio's over en Ubisoft, Sega en Nintendo zelf. Nou, dan is het moeilijk om veel nieuwe mensen aan te trekken.
De Wii deed het goed omdat het een hype was. Maar ook als je naar thirdparty games op de Wii kijkt zie je (met een paar uitzonderingen) games die ongeveer op het niveau van de PS2 zitten / zaten.
De Wii U is geen hype, wat ervoor zorgt dat je geen slechte thirdparty shovelware (Fifa, Battlefield, etc) games krijgt.
Maar als je kijkt naar Indie developers zie je juist het tegenovergestelde. Maar vreemd is de markt niet echt geïnteresseerd in indie games. (Helaas).
Dan hou je kleinere studio's over en Ubisoft, Sega en Nintendo zelf. Nou, dan is het moeilijk om veel nieuwe mensen aan te trekken.
De Wii deed het goed omdat het een hype was. Maar ook als je naar thirdparty games op de Wii kijkt zie je (met een paar uitzonderingen) games die ongeveer op het niveau van de PS2 zitten / zaten.
De Wii U is geen hype, wat ervoor zorgt dat je geen slechte thirdparty shovelware (Fifa, Battlefield, etc) games krijgt.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 14:48 ]
Niet enkel bij de Wii U zie je het terug. Slecht geoptimaliseerde PC ports zijn natuurlijk al een probleem van jaar en dag. Slechte optimalisatie op Xbox One games zie je direct al terug. Kinect is voor de 360 groots geïntroduceerd en doorgezet met de Xbox One, echter grote Kinect titels ontbreken ook volledig.Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:42:
Tja, dat is een beetje het probleem van de "markt" momenteel. Games zijn bij sommige uitgevers producties groter dan films. En om dan in de Wii U te investeren is een risico wat ze niet willen / kunnen lopen.
Echt next-gen is over het algemeen ook nog weinig van te spreken. Niet enkel in wat er dusver released is, maar ook wat op de horizon ligt. Het komt niet veel verder dan xbox 360 / PS3 versie met voor de nieuwe consoles de high res textures meegeleverd, meer polygons en wat extra grafische effect scripts. Daadwerkelijk verbeterde physics engines, AI, etc. zien we bij lange na nog niet terug.
De enige investering welk we dan ook terug blijven zien, is PS3 en Xbox 360. En kwalitatief stralen de games dat ook direct op alle vlakken uit.
Terwijl juist het investeren de moeite waard zou moeten zijn. Kleinere projecten, nieuwe titels. Gebruik makende van nieuw hardware en peripherals. Het is jammer om te zien hoe dat alles, wat gamen vroeger zo uiterst divers maakte, nu grotendeels is teruggedrongen tot een massamarkt van mediocre shooters en action games zonder enige verdere innovatie.
Je moet rekening houden met het feit dat developers niet heel veel tijd hebben om launch titels te produceren. De launchtitels zijn daarom ook vaak afgeraffeld. Als je kijkt naar kwaliteit games zoals GTA, die zijn jaren in productie, dat kan je niet verwachten met launchtitels op een nieuwe console.
Als je ziet hoe GTA5 draait, hoe het eruit ziet en dergelijke en bedenkt dat dit op bijna 10 jaar oude hardware draait dan kan je niet anders dan onder de indruk zijn. Vergelijk het met launch titels zoals perfect dark zero en het lijkt net alsof je naar games van een hele andere console generatie kijkt.
Als je ziet hoe GTA5 draait, hoe het eruit ziet en dergelijke en bedenkt dat dit op bijna 10 jaar oude hardware draait dan kan je niet anders dan onder de indruk zijn. Vergelijk het met launch titels zoals perfect dark zero en het lijkt net alsof je naar games van een hele andere console generatie kijkt.
Zolang de WiiU nog een Wii Mode heeft, zal die Wii Shop wel open blijven, zeker als de Wii nog gewoon verkocht wordt, al wordt dat al snel minder nu de Wii Mini geen netwerk meer ondersteunt.BlackMage schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:40:
[...]
Ja maar hoe lang blijft de Wii shop nog draaien? Vandaar dat ik het theoretisch noemde.
Daarbij verwacht ik dat tegen de tijd dat ze inderdaad de Wii Shop willen gaan stilleggen, de VC zut wel overgeheveld gaat worden naar de eShop. Dat is al bezig, want een aantal NES en SNES titels zijn al omgezet.
Inderdaad, zo moeilijk moet het voor Nintendo toch niet zijn om de VC games uit de Wii Shop over te zetten naar de eShop?Seal64 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:48:
[...]
Daarbij verwacht ik dat tegen de tijd dat ze inderdaad de Wii Shop willen gaan stilleggen, de VC zut wel overgeheveld gaat worden naar de eShop. Dat is al bezig, want een aantal NES en SNES titels zijn al omgezet.
Ik wacht ook nog steeds op het volledige assortiment. Er komen binnenkort in ieder geval wel nieuwe VC games naar de Wii U, zoals GBA en NDS titels.daan56666 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:08:
[...]
Inderdaad, zo moeilijk moet het voor Nintendo toch niet zijn om de VC games uit de Wii Shop over te zetten naar de eShop?
En ik denk dat de Wii Shop Channel er wel binnenkort uit gaat. De WFC gaat eruit omdat ze geen zin hebben om Gamespy licenties af te dragen als ze zelf hebben geïnvesteerd in een infrastructuur voor online gaming. De Shop Channel zit in het zelfde schuitje, het is een helemaal los iets en heeft geen integratie met de eShop en Nintendo Network systemen. Ook gebruikt het die domme Wii Points wat afwijkt van hun 3DS/WiiU methode. Zodra het meer geld kost dan het oplevert is het einde Shop Channel.
Ik denk dat over 1 a 2 jaar de Shop Channel (en DSi shop) ook offline gaat. De VC titels zullen dan wel overgezet zijn en misschien heeft de eShop dan mogelijkheid gekregen om de WiiWare titels te kopen (die vervolgens dan naar de Wii Mode gedownload worden). Maar misschien ook niet, zie het ook nog wel gebeuren dat ze daar de moeite niet voor nemen als ze denken dat de magere inkomsten die tijd/geld/supporthoofdpijn niet waard zijn.
Hmm, snel nog wat Wiipoints opmaken dus.
Als het zover is zal je vast genoeg tijd krijgen om ze uit te geven. Misschien dat ze zelfs wel je overgebleven Wii points kunnen converteren naar een geldbedrag voor de eShop.Senor Sjon schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:37:
Hmm, snel nog wat Wiipoints opmaken dus.
En wat heb ik aan die eShop op de Wii?
Als Nintendo goede 3rd party support had, dan had niemand een PS of Xbox nodig.BlackMage schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:33:
Wat een haat weer
- Als je Nintendo games wil spelen koop je een Wii U.
- Als je third party AAA-titels wil spelen koop je een PS4/Xbone.
- Als je beide wil spelen (zoals 90% van de (potentiele) WiiU eigenaren) koop je beide (of een pc erbij). Daarom denk ik dat een pricedrop nog wel wonderen kan doen voor de verkopen.
Ik vind het oprecht jammer voor de WiiU eigenaren die serieus dachten dat de third party ondersteuning aanwezig zou zijn. Maar ik vind je dan wel een beetje naief, want dat kon je vanaf het moment dat ze de specificaties hadden aangekondigd wel zien aankomen.
Nu gaan de meeste mensen voor een Playstation of Xbox. Voor GTA, Fifa of, Call of Duty(online nauwelijks speelbaar op de WiiU).
Alleen de die hard fanboys(waaronder ik) kopen een WiiU, maar hebben er bijna allemaal een tweede console bij.
3x raden wie de grootste userbase heeft/krijgt.
Helemaal niets. Of je moet heeeel erg graag nog een paar WiiWare titels willen hebben. (Er vanuit gaande dat de VC titels uiteindelijk allemaal in de eShop belanden).Senor Sjon schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:04:
En wat heb ik aan die eShop op de Wii?
Dat zeg ik. Niet dat ik denk dat je een die-hard fan moet zijn om een WiiU te waarderen. De games moeten je gewoon aanspreken, of je nu een fan bent of nog nooit een Nintendo hebt gehad. En dat staat los van het succes van de WiiU, dat is altijd al zo geweest.123RR schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:20:
[...]
Als Nintendo goede 3rd party support had, dan had niemand een PS of Xbox nodig.
Nu gaan de meeste mensen voor een Playstation of Xbox. Voor GTA, Fifa of, Call of Duty(online nauwelijks speelbaar op de WiiU).
Alleen de die hard fanboys(waaronder ik) kopen een WiiU, maar hebben er bijna allemaal een tweede console bij.
Tuurlijk zie ik graag dat de WiiU de komende jaren nek-aan-nek meedoet aan de race. Dat toekomstige spelers een keus maken tussen een console met Forza/GearsOfWar/Halo, GodOfWar/Killzone/Granturismo of Mario/Zelda/DK, maar daarvoor hebben ze gewoon niet de goede keuzes gemaakt. Bewust of niet, geen idee.
Als je geld wil verdienen moet je de grootste zijn of tevreden zijn met klein blijven (niche markt). Dus besluiten om niet mee te doen aan het miljardengeweld tussen twee van de grootste bedrijven in de wereld kan een bewuste keus zijn geweest.
Mainstream wil (ook) Battlefield en Fifa spelen, dan is de WiiU een no-go, met faalgarantie voor grote verkoopaantallen.
Ongelooflijk dat ze dat zelf niet in (willen) zien.
FIFA 14 welk niet op de wii u gekomen is heeft echter totaal niets te maken met Nintendo. Maar niets andera dan EA welk gekrenkt is om het weigeren van Origin als netwerk voor de Wii U.123RR schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:45:
Mainstream wil (ook) Battlefield en Fifa spelen, dan is de WiiU een no-go, met faalgarantie voor grote verkoopaantallen.
Het hele verkoop aantallen gebeuren waar ze mee kwamen was net zo zinnig als hun redenen destijds hun titels van steam te verwijderen. Die PS2 versies van FIFA 13 en 14 zullen namelijk hoge aantallen hebben verkocht...
De mainstream heeft daar geen boodschap, ze willen gewoon Fifa en GTA.
Uiteraard, maar dat heeft echter niets te maken met het feit of Nintendo dat wel of niet wil inzien. Gezien het besluit om FIFA 14 niet uit te brengen op de Wii U geen besluit is van Nintendo, maar het bekrompen gedrag van EA.123RR schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:31:
De mainstream heeft daar geen boodschap, ze willen gewoon Fifa en GTA.
En van Rockstar weten we allang dat ze enkel voor het grote geld gaan. Vandaag niets anders dan een PS3 release en xbox 360 release. Zonder een (directe) release voor next-gen, PC of Wii U. En in de toekomst zal het mij niet verbazen, indien de Xbox One verkopen dusdanig tegen blijven vallen als ze nu doen, dat één van hun volgende games uiteindelijk PS4 exclusive wordt. Zal goed in hun straatje passen om dat te doen.
Ik kots ook van EA, maar Nintendo moet het aantrekkelijk maken voor de grote uitgevers, dus veel systemen verkopen, dan komen Rockstar en EA echt wel aankloppen hoor....
Men doet net alsof Nintendo het vroeger van eigen games moest hebben maar de mensen die een SNES hebben gehad weten gewoon dat de meeste games van andere softwarehuizen kwamen en die games deden vaak niet onder voor Nintendo software. Denk eens aan Square, Enix, Konami, Capcom en zo zijn er nog wel een paar.
Destijds was Nintendo gewoon qua hardware de King en kwamen eigenlijk ALLE titels uit op dat ding en Sega had er gewoon minder.
Veel keuze was er dus niet voor game huizen en ze kozen dus vaak eieren voor hun geld en dat resulteerde in bakken vol goede games, en die kwamen dus niet alleen bij Nintendo vandaan.
Nu met meer consoles is de keuze voor software huizen groter en dan is de keuze voor de hardware kneus niet heel groot. Zoals reeds werd opgemerkt is het investeren in een 1 generatie oudere console niet een logische keuze.
Een mogelijke oplossing is reeds aangedragen, Outsourcing !
Zorgen dat meer studio's de Nintendo ideeen uitwerken, en dat onder controlle van dedicated Nintendo producers. De recente DK game is ook niet door Nintendo zelf ontwikkelt maar past wel in de geest van Nintendo.
Op deze manier kan er echt wel meer gemaakt worden en door het te verspreiden kan het gaan regenen van unieke exclusieve titels.
Door alles maar binnenshuis te houden creeer je een niche dat alleen maar gedragen wordt door een steeds kleiner wordende groep, en zelfs die groep is echt tevreden als je het ze eerlijk vraagt.
Dat Nintendo meer wilt dan de fanboys is duidelijk want ze hadden een heel ander goal en inmiddels is duidelijk dat ze die niet gaan halen, bij lange na niet.
Kortom, hun insteek is niet voor de freaks (want die kopen toch wel) maar ook meer casual gamers.
Zonder 3rd party en vooral zonder MEER Nintendo dedicated games gaat dat NOOIT lukken.
Het is omdat de Wii kwam en enorm goed verkocht want anders denk ik dat nintendo mischien niet eens meer bestaan had. Sinds de N64 is het hard downhill gegaan en alleen de handhelds deden het redelijk tot goed (nog een hele beperkte markt en dus ook eigenlijk monopolie, zie SNES periode).
Nog ff vwb het niemand kennen met een Xbone, ja logisch dat ding is nog niet officieel uit ... De WiiIU al bijna 1.5 jaar !
Destijds was Nintendo gewoon qua hardware de King en kwamen eigenlijk ALLE titels uit op dat ding en Sega had er gewoon minder.
Veel keuze was er dus niet voor game huizen en ze kozen dus vaak eieren voor hun geld en dat resulteerde in bakken vol goede games, en die kwamen dus niet alleen bij Nintendo vandaan.
Nu met meer consoles is de keuze voor software huizen groter en dan is de keuze voor de hardware kneus niet heel groot. Zoals reeds werd opgemerkt is het investeren in een 1 generatie oudere console niet een logische keuze.
Een mogelijke oplossing is reeds aangedragen, Outsourcing !
Zorgen dat meer studio's de Nintendo ideeen uitwerken, en dat onder controlle van dedicated Nintendo producers. De recente DK game is ook niet door Nintendo zelf ontwikkelt maar past wel in de geest van Nintendo.
Op deze manier kan er echt wel meer gemaakt worden en door het te verspreiden kan het gaan regenen van unieke exclusieve titels.
Door alles maar binnenshuis te houden creeer je een niche dat alleen maar gedragen wordt door een steeds kleiner wordende groep, en zelfs die groep is echt tevreden als je het ze eerlijk vraagt.
Dat Nintendo meer wilt dan de fanboys is duidelijk want ze hadden een heel ander goal en inmiddels is duidelijk dat ze die niet gaan halen, bij lange na niet.
Kortom, hun insteek is niet voor de freaks (want die kopen toch wel) maar ook meer casual gamers.
Zonder 3rd party en vooral zonder MEER Nintendo dedicated games gaat dat NOOIT lukken.
Het is omdat de Wii kwam en enorm goed verkocht want anders denk ik dat nintendo mischien niet eens meer bestaan had. Sinds de N64 is het hard downhill gegaan en alleen de handhelds deden het redelijk tot goed (nog een hele beperkte markt en dus ook eigenlijk monopolie, zie SNES periode).
Nog ff vwb het niemand kennen met een Xbone, ja logisch dat ding is nog niet officieel uit ... De WiiIU al bijna 1.5 jaar !
Dat outsourcing is een goed idee en wordt ook al gedaan maar dan blijf je bij het probleem dat er alleen Nintendo-games uitkomen. Of er nou 1 of 5 DK-games per jaar uitkomen, een groot probleem is juist dat bepaalde 3rd party games er NIET op uitkomen. De freaks waarderen de DK's en Mario's wel maar het grote publiek heeft het wel gezien met die games en willen juist de sportgames, shooters en games zoals de nieuwe Batman. Nu kan Nintendo hardwarematig nog meeliften op PS3 en X360, dat zal over een paar jaar anders zijn.
Zaak is nu dus om de installed base zo groot te krijgen dat over een paar jaar developers de moeite nemen om een redelijke WiiU versie van een game te maken. Dit kan alleen door er voor te zorgen dat de games die gamers willen spelen ook op de WiiU verschijnen en dan ook goedkoper dan op de PS4 aangezien die een grafisch voordeel zullen hebben. Lastige zaak dus. Tja Nintendo zal 3rd parties dan maar wat centjes moeten beloven of bijv premies uitloven voor bedrijven die 3DS-games maken. Hoger winstpercentage/lagere licentiekosten wanneer ze ook een WiiU game maken ofzo.
Daarnaast moet die prijs naar beneden. Voor de hardware die je krijgt is de huidige prijs belachelijk hoog, helemaal ivm PS3 met zijn tot nu toe niet veel mindere graphics en enorme catalogus en games en de PS4 die iets meer kost maar momenteel een solide investering voor de toekomst is.
Zaak is nu dus om de installed base zo groot te krijgen dat over een paar jaar developers de moeite nemen om een redelijke WiiU versie van een game te maken. Dit kan alleen door er voor te zorgen dat de games die gamers willen spelen ook op de WiiU verschijnen en dan ook goedkoper dan op de PS4 aangezien die een grafisch voordeel zullen hebben. Lastige zaak dus. Tja Nintendo zal 3rd parties dan maar wat centjes moeten beloven of bijv premies uitloven voor bedrijven die 3DS-games maken. Hoger winstpercentage/lagere licentiekosten wanneer ze ook een WiiU game maken ofzo.
Daarnaast moet die prijs naar beneden. Voor de hardware die je krijgt is de huidige prijs belachelijk hoog, helemaal ivm PS3 met zijn tot nu toe niet veel mindere graphics en enorme catalogus en games en de PS4 die iets meer kost maar momenteel een solide investering voor de toekomst is.
"21 jaar DSL!"
De eerste DK-games werden toch ook door Rare gemaakt?
Yup.. je moest zelfs de 4 letters verzamelen op de GB
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Nope. Dat waren bij lange na niet de eerste DK games. DK is technisch gezien ouder dan Mario, want hoewel Mario in dezelfde game debuteerde als DK zelf (in de oude arcade-game Donkey Kong), heette DK toen al DK, maar Mario nog Jumpman.Senor Sjon schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:56:
De eerste DK-games werden toch ook door Rare gemaakt?
De franchise heeft echter een hele tijd stilgelegen en Rare heeft er toen nieuw leven in geblazen met DKC.
Ik heb het over de SNES varianten. Het verschil was verbluffend als je Super Mario World vergeleek met DK Country.
Rare maakt erna GoldenEye en Perfect Dark, voordat ze door MS werden overgenomen voor de Xbox. Nintendo had dat nooit moeten laten gebeuren.
Rare maakt erna GoldenEye en Perfect Dark, voordat ze door MS werden overgenomen voor de Xbox. Nintendo had dat nooit moeten laten gebeuren.
Mee eens. De N64 had ook belabberde 3rd party support maar een groot deel van de gaten werd erg goed opgevuld door Rare. Nintendo heeft nu Retro in een soortgelijke rol maar die brenen helaas te weinig games uit om op te vullen.
"21 jaar DSL!"
Indien dat als reactie terug op mij is, veel van mijn online friends wonen in Engeland. Daar is de Xbox One gewoon uit. De interesse voor dat ding is er echter gewoon niet. Blijft bij PS4's en Wii U's qua de nieuwere generatie. En beide daarvan zijn relatief weinig tegenover de mensen welk door blijven gaan met de huidige generatie de komende jaren.Bomberman71 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:48:
Retro bestaat uit oud-Rare medewerkers. En het is niet zo een hele grote studio, dus ze werken aan één game per keerThe_Bird schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:26:
Mee eens. De N64 had ook belabberde 3rd party support maar een groot deel van de gaten werd erg goed opgevuld door Rare. Nintendo heeft nu Retro in een soortgelijke rol maar die brenen helaas te weinig games uit om op te vullen.
Theoretisch.... zou het wat zijn als Nintendo en SEGA samen zouden gaan? Beiden hebben een enorme portfolio van originele IP's en SEGA is toch al aardig bezig met exclusives voor Nintendo hardware en crossovers van IP's (Yoshi levels in Sonic game, Sonic in Smash Bros).
Het lijkt mij wel een logische stap voor beiden.
Het liefst wil ik 100 Nintendo-grade games per jaar. Maar dat is gewoon niet realistisch. Ook outsourcing gaat dat niet oplossen. Nintendo heeft enorm veel oog voor detail en bemoeit zich met alles. Dan kun je wel een legertje developers erbij zetten maar dat betekend niet dat je de juiste mensen hebt die de Nintendo-kwaliteit kunnen borgen. Ik had ook een 3D World als launch game willen hebben, maar Nintendo kiest er (bijna) altijd voor om een game uit te brengen "when it's done". En dat kost simpelweg tijd, veel tijd. Het resultaat is er ook steevast naar. Nintendo maakt zelden slechte games.
Ze hebben in het verleden hun IP uitgeleend aan andere studio's maar dat is met wisselend succes. Capcom deed het goed met handheld Zelda games. Maar Team Ninja's versie van Metroid was een minder goede zet (imho). Metroid Prime is zo goed geworden omdat Nintendo hard heeft ingegrepen bij Retro (ik meen zelfs dat die praktisch opnieuw zijn begonnen).
Nintendo is er dus mee bezig maar externe studios 'opleiden' heeft wel als risico dat MS of Sony hen opkoopt zoals bij Rare. Bij Rare zie je trouwens ook de impact van de Nintendo invloed. Sinds de takeover is daar behoorlijk achteruit gegaan. Ja, ze weten hoe ze verzorgde games moeten maken maar classics zoals in de Nintendo tijd zitten er echt niet meer bij.
Over de Wii Shop. Als ik alles naar de WiiU over kan zetten ben ik helemaal voor. WiiWare heeft er een paar pareltjes tussen zitten (zoals Lost Winds & World of Goo). MM moet ik ook nog spelen dus laat ze maar opschieten. Sowieso vind ik hun VC aanpak niet slim. Er zal heus wel wat moeite bij komen kijken maar inmiddels moet het toch vrij simpel voor ze zijn om die games naar de WiiU te brengen.
Hoewel niet iedereen dit zal aanspreken zou een VC-abonnement mij wel aanspreken. Voor paar euro per maand volledige toegang tot de VC. Volgens mij trek je daar users mee en hou je die ook.
Ze hebben in het verleden hun IP uitgeleend aan andere studio's maar dat is met wisselend succes. Capcom deed het goed met handheld Zelda games. Maar Team Ninja's versie van Metroid was een minder goede zet (imho). Metroid Prime is zo goed geworden omdat Nintendo hard heeft ingegrepen bij Retro (ik meen zelfs dat die praktisch opnieuw zijn begonnen).
Nintendo is er dus mee bezig maar externe studios 'opleiden' heeft wel als risico dat MS of Sony hen opkoopt zoals bij Rare. Bij Rare zie je trouwens ook de impact van de Nintendo invloed. Sinds de takeover is daar behoorlijk achteruit gegaan. Ja, ze weten hoe ze verzorgde games moeten maken maar classics zoals in de Nintendo tijd zitten er echt niet meer bij.
Over de Wii Shop. Als ik alles naar de WiiU over kan zetten ben ik helemaal voor. WiiWare heeft er een paar pareltjes tussen zitten (zoals Lost Winds & World of Goo). MM moet ik ook nog spelen dus laat ze maar opschieten. Sowieso vind ik hun VC aanpak niet slim. Er zal heus wel wat moeite bij komen kijken maar inmiddels moet het toch vrij simpel voor ze zijn om die games naar de WiiU te brengen.
Hoewel niet iedereen dit zal aanspreken zou een VC-abonnement mij wel aanspreken. Voor paar euro per maand volledige toegang tot de VC. Volgens mij trek je daar users mee en hou je die ook.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Dat mag ik toch echt niet hopen. Dat zou betekenen dat de Yakuza/Ryū ga Gotoku reeks op Wii U zou verschijnen en juist zo'n serie leent zich voor grafisch sterke consoles zoals de PS4. De graphics waren al sterk op Ps3, kan niet wachten om te zien hoe ze er uit gaan zien wanneer ze exclusief op PS4/XO uitkomen.BlackMage schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:27:
Theoretisch.... zou het wat zijn als Nintendo en SEGA samen zouden gaan? Beiden hebben een enorme portfolio van originele IP's en SEGA is toch al aardig bezig met exclusives voor Nintendo hardware en crossovers van IP's (Yoshi levels in Sonic game, Sonic in Smash Bros).
"21 jaar DSL!"
Juist zo'n game kan dan aantonen waartoe de WiiU in staat is.The_Bird schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:35:
[...]
Dat mag ik toch echt niet hopen. Dat zou betekenen dat de Yakuza/Ryū ga Gotoku reeks op Wii U zou verschijnen en juist zo'n serie leent zich voor grafisch sterke consoles zoals de PS4. De graphics waren al sterk op Ps3, kan niet wachten om te zien hoe ze er uit gaan zien wanneer ze exclusief op PS4/XO uitkomen.
Als Ninsega zelf IP's heeft die veel baat hebben bij grafisch sterke hardware dan is de kans groter dat de opvolger van de WiiU wel zich kan meten met de concurrentie.The_Bird schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:35:
[...]
Dat mag ik toch echt niet hopen. Dat zou betekenen dat de Yakuza/Ryū ga Gotoku reeks op Wii U zou verschijnen en juist zo'n serie leent zich voor grafisch sterke consoles zoals de PS4. De graphics waren al sterk op Ps3, kan niet wachten om te zien hoe ze er uit gaan zien wanneer ze exclusief op PS4/XO uitkomen.
Juist ja. Daar ga ik dan liever niet op wachten. Daarnaast HEEFT Nintendo al van die franchises.BlackMage schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:43:
[...]
Als Ninsega zelf IP's heeft die veel baat hebben bij grafisch sterke hardware dan is de kans groter dat de opvolger van de WiiU wel zich kan meten met de concurrentie.
Nintendo heeft zelf geoeg franchises waarmee ze dat zouden kunnen. Ik noem een f-Zero of een Metroid. Daarnaast is de meest recente Yakuza al op PS4 verschenen dus ik zie ze liever voorborduren op de kennis van de PS4 hardware die ze al hebben ipv een nieuw en technisch minder sterke console te leren kennen.Deddiekoel schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:38:
[...]
Juist zo'n game kan dan aantonen waartoe de WiiU in staat is. Daarnaast HEEFT Nintendo al van die franchises.
[ Voor 17% gewijzigd door The_Bird op 06-03-2014 11:26 ]
"21 jaar DSL!"
SEGA heeft echter ook een groot aandeel aan games welk geen echte link hebben met Nintendo. Zoals bijv. de Company of Heroes en Total War series. Hoewel het zeker interessant zal kunnen zijn strategy games met een tablet te spelen, verwacht ik niet dat daar snel iets mee gedaan zal worden buiten enkele indie initiatieven om.BlackMage schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:27:
En hoewel SEGA met sonic het nintendo platform heeft benaderd. Heeft het dit bijv. niet gedaan met de Castle of Illusion starring Mickey Mouse remake, terwijl dit spel zich juist ook uitstekend op een platform als de Wii U had kunnen vestigeren.
Ook Aliens: Colonial Marines is destijds geschrapt voor de Wii U. Niet dat we daar veel aan gemist hebben. Maar bijv. de nieuwe Alien Isolation wordt ook niet voor de Wii U ontwikkeld.
Ik zie het dan ook niet snel gebeuren dat SEGA en Nintendo op wat voor een manier dan ook samen zullen gaan.
Wat SEGA natuurlijk wel heeft is een hele reeks aan IP's welk prima op een Nintendo platform zouden kunnen passen, zoals uiteraard Sonic & Knuckles. Maar ook bijv. Phantasy Star, Wonder Boy, Crazy Taxi, Super Monkey Ball, etc. En daarin denk ik dat er nog voldoende mogelijkheden zijn voor SEGA om zich te plaatsen op de Wii U.
Fraai beeldje, hoe groot is die?
Jammer alleen dat het er een is van het item dat Mario Kart Wii vrijwel verziekt heeft.
Jammer alleen dat het er een is van het item dat Mario Kart Wii vrijwel verziekt heeft.
"21 jaar DSL!"
Ik wou net zeggen, dat ding zou ik eerder ritueel verbranden.
Eens, de slechts mogelijke collector edition zeg maar 
Anyhow, nintendo tweet ook dit nog:
SNES classic Super Mario Kart will power slide onto #WiiU Virtual Console on 27th March!
En ik lees ook:
What's more, as part of a special promotion in the run up to the release of Mario Kart 8, if you download Super Mario Kart you will receive a £5.49 discount on the price of the Wii U sequel, which is due to hit Europe on May 30th. You'll have until June 30th to take advantage of the offer, and the usual caveats apply — you'll only get the discount if you purchase the digital version of the game via the Wii U eShop, and both purchases must be made on the same Wii U system
Nice!
Anyhow, nintendo tweet ook dit nog:
SNES classic Super Mario Kart will power slide onto #WiiU Virtual Console on 27th March!

En ik lees ook:
What's more, as part of a special promotion in the run up to the release of Mario Kart 8, if you download Super Mario Kart you will receive a £5.49 discount on the price of the Wii U sequel, which is due to hit Europe on May 30th. You'll have until June 30th to take advantage of the offer, and the usual caveats apply — you'll only get the discount if you purchase the digital version of the game via the Wii U eShop, and both purchases must be made on the same Wii U system
Nice!
[ Voor 64% gewijzigd door itsme op 06-03-2014 13:40 ]
Nothing to see here
Ik interpreteer dat anders.The_Bird schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:31:
Fraai beeldje, hoe groot is die?
Ze hebben dat ding uit het spel gehaald en geven het als beeldje erbij als aandenken.
En ik wil tot release niet dat iemand mij uit deze waan haalt.

Beetje Off topic dit maar...Deddiekoel schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:07:
Maar ik denk er momenteel ook aan om een PS4 te kopen (eerste niet-Nintendo console voor mij). Zodra daar meer games op zijn en de PS3 compatibility naar NL komt.
nooit andere console gehad? Maar wel pc dan neem ik aan? Wel opvallend at je dan toch reviewer bent, of misschien juist niet omdat je dan met recht specialist genoemd mag worden
Anyways, als ik jouw was, zou ik nu een ps3 kopen, nieuw of 2e hands volop beschikbaar, en ook de games zijn nog makkelijke te krijgen en vaak al budget of ook 2e hands! Neem ps plus erbij, en je kan alvast games sparen voor je ps 4, die koop je dan over 2 jaar als ie goedkoop(er) is en wat meer toppers heeft.
--------------
wel on topic
Ik moet zeggen dat vooral het spelen op de tablet mij super lijkt, kan je lekker op de bank blijven ipv iets minder sociaal naar de zolder als wifu of kids de tv kapen.
Kwam laatst een ex collega van me tegen, die had een wii u maar was er niet zo happy mee, misschien is vragen of ie em kwijt wil
Enige probleem is dat ik eigenlijk ook een handheld wil omdat ik mijn ds kwijtgeraakt ben (wsl uitgeleend en nooit meer terug gehad
10 second ninja DONE
Hehehe, ben idd specialist. Heb wel een PC gehad dus heb daar ook nog het een en ander meegepikt (met name de Assasin's Creed, Mass Effect, GTA & Bioshock games). Weet ook genoeg van wat er bij Sony en MS gebeurt heb alleen nooit zelf de consoles gehad ;-)Sagat schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:38:
[...]
Beetje Off topic dit maar...
nooit andere console gehad? Maar wel pc dan neem ik aan? Wel opvallend at je dan toch reviewer bent, of misschien juist niet omdat je dan met recht specialist genoemd mag worden![]()
Anyways, als ik jouw was, zou ik nu een ps3 kopen, nieuw of 2e hands volop beschikbaar, en ook de games zijn nog makkelijke te krijgen en vaak al budget of ook 2e hands! Neem ps plus erbij, en je kan alvast games sparen voor je ps 4, die koop je dan over 2 jaar als ie goedkoop(er) is en wat meer toppers heeft.
PS3 kopen heb ik ook overwogen, maar geek in mij verzet zich tegen het kopen van last-gen hardware ;-) Maar een vriend van me heeft twee PS3's en wil een PS4. Dus wellicht kan ik van hem een PS3 overnemen...
Een bijkomend voordele van een PS3 hebben als je ook een PS4 hebt/wilt is dat je met het abonnement op Playstation Plus (vereist voor online op PS4) elke maand een aantal games krijgt en de PS3 games die je krijgt zijn vaak super goede titels.Deddiekoel schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:00:
[...]
Hehehe, ben idd specialist. Heb wel een PC gehad dus heb daar ook nog het een en ander meegepikt (met name de Assasin's Creed, Mass Effect, GTA & Bioshock games). Weet ook genoeg van wat er bij Sony en MS gebeurt heb alleen nooit zelf de consoles gehad ;-)
PS3 kopen heb ik ook overwogen, maar geek in mij verzet zich tegen het kopen van last-gen hardware ;-) Maar een vriend van me heeft twee PS3's en wil een PS4. Dus wellicht kan ik van hem een PS3 overnemen...
Shit.BlackMage schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:38:
[...]
Ik interpreteer dat anders.
Ze hebben dat ding uit het spel gehaald en geven het als beeldje erbij als aandenken.
En ik wil tot release niet dat iemand mij uit deze waan haalt.
Officiële Nintendo aankondiging6 maart 2014 - De beste coureurs van het Paddenstoelenrijk hebben hun startposities alvast ingenomen in afwachting van het startschot op 30 mei: de dag dat Mario Kart 8 uitkomt voor de Wii U.Vandaag kondigt Nintendo de Mario Kart 8 Limited Edition-softwarebundel aan en een Super Mario Kart-actie in de Nintendo eShop die vanaf 27 maart van start gaat. Of je nu wel of niet het verschil weet tussen een Blooper en een Bullet Bill, maak je alvast klaar voor een nieuwe race-ervaring.
Iedere Mario Kart-fan die weleens een Spiny-schild heeft gebruikt of er een tegen zich aan heeft gekregen, weet hoe belangrijk ze voor het raceverloop kunnen zijn. Daarom zit er, als aandenken aan deze goede en minder goede tijden, naast Mario Kart 8 een Spiny-schild collector's item op een zwart en transparant voetje in de Mario Kart 8 Limited Edition-bundel. De Mario Kart 8 Limited Edition komt op 30 mei uit in een unieke bundel, zolang de voorraad strekt. Ook het verwoestende Spiny-schild keert op 30 mei terug naar de Mario Kart-serie, om daar in z'n natuurlijke omgeving weer links en rechts coureurs van hun podiumplaatsen te stoten.
Er staat ook dat de VC versie van Mario Kart die wij krijgen op 60hz draait. Dit is goed nieuws wat mij betreft. Dat spel op de SNES is het typische voorbeeld van de 60hz vs 50hz ellende die we gelukkig nu kwijt zijn
Hebben ze dat ook met de Street Fighter games gedaan?BlackMage schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:15:
Er staat ook dat de VC versie van Mario Kart die wij krijgen op 60hz draait. Dit is goed nieuws wat mij betreft. Dat spel op de SNES is het typische voorbeeld van de 60hz vs 50hz ellende die we gelukkig nu kwijt zijnEindelijk de originele Mario Kart spelen zoals die bedoeld was en niet die trage onzin die wij hebben gekregen.
Not sure. Veel games zijn 60hz, een aantal 50hz.Deddiekoel schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:18:
[...]
Hebben ze dat ook met de Street Fighter games gedaan?
50hz Mario Kart zou wat Nintendo betreft logisch kunnen zijn, want dan kan je je oude time trial scores verbeteren. Je rijd gewoon 20% sneller op de 60hz versie dus die tijden zijn niet erg 'compatible'.
Somebody say street fighter?
Als je nu nog ook maar iets van interesse hebt in sf dan zou ik je adviseren om sf4 te nemen, spel is op ps3/360 en pc voor weinig te krijgen, of je wacht nog een paar maanden en je koopt Ultra, wat een soort van anthology wordt waarin je ALLE versies van de characters kan spelen. Al het goede van sf2, wat extra diepte in de gameplay, 40+ characters & online. It's a magical place
Vwb de oude streetfighter 2, de eerste (snes versie) is eigenlijk onspeelbaar nu, dus alleen kopen als je hele sterke nostalgia gevoelens hebt, of als ze idd een 60hz optie toevoegen, de opvolgers (snes versies) hebben beide instelbare turbo opties zodat het spel lekker snel (of zelfs TE snel) gemaakt kan worden, maar je houdt wel de giant black borders.
Naast de arcade roms, is de beste manier om puur sf2 te spelen de playstation 2 versie, of de gepimpte hd remix voor ps360. Oh en de pc engine/tg16 versie was destijds ook vrij goed schijnbaar, maar die heb ik zelf nooit gespeeld.
Als je nu nog ook maar iets van interesse hebt in sf dan zou ik je adviseren om sf4 te nemen, spel is op ps3/360 en pc voor weinig te krijgen, of je wacht nog een paar maanden en je koopt Ultra, wat een soort van anthology wordt waarin je ALLE versies van de characters kan spelen. Al het goede van sf2, wat extra diepte in de gameplay, 40+ characters & online. It's a magical place

Vwb de oude streetfighter 2, de eerste (snes versie) is eigenlijk onspeelbaar nu, dus alleen kopen als je hele sterke nostalgia gevoelens hebt, of als ze idd een 60hz optie toevoegen, de opvolgers (snes versies) hebben beide instelbare turbo opties zodat het spel lekker snel (of zelfs TE snel) gemaakt kan worden, maar je houdt wel de giant black borders.
Naast de arcade roms, is de beste manier om puur sf2 te spelen de playstation 2 versie, of de gepimpte hd remix voor ps360. Oh en de pc engine/tg16 versie was destijds ook vrij goed schijnbaar, maar die heb ik zelf nooit gespeeld.
10 second ninja DONE
Ben benieuwd....Het is nu eindelijk duidelijk wanneer Watch Dogs het daglicht ziet. Door een uitgelekte trailer welke door de dasboard preview van de Xbox 360 aan het licht is gekomen, weten we nu dat Watch Dogs op 27 mei wereldwijd in de schappen ligt. De datum geldt de PS3, de Xbox 360, de PS4, de Xbox One en de PC-versie van Watch Dogs. De Wi U versie komt later.
"21 jaar DSL!"
Verwijderd
Dat was ik ook toen ik het nieuwsbericht las op 10 februari.... Hoezo oud nieuws omhoog kicken.
Maar wie zal die dan kopen voor de WiiU als je ook ene PS3 of andere console in huis hebt?
Dan zullen de beelden net zo moeten zijn als van de andere consoles EN zal de gamepad een meerwaarde moeten geven (zoals bij Lego City Undercover)
Dan zullen de beelden net zo moeten zijn als van de andere consoles EN zal de gamepad een meerwaarde moeten geven (zoals bij Lego City Undercover)
Ik las het vandaag pas op Fok. Rustig maar
"21 jaar DSL!"
Maar dat is ook zo, kijk bijvoorbeeld maar naar Assassin's Creed III en Darksiders II. Volgens mij gebruiken die games de tablet best goed.Dragunov schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:13:
Maar wie zal die dan kopen voor de WiiU als je ook ene PS3 of andere console in huis hebt?
AC3 is leuk met de gamepad ja. Al is het een beetje overdone, de GUI elementen heb je echt op je scherm nodig om er snel op te reageren. De uitgebreide kaart is wel erg fijn. Maar zou dat reden genoeg zijn om hem voor de WiiU te kopen? Mits de rest verder identiek is wel. Maar PS3/XBOX games worden meestal wat eerder goedkoop dus als ik moest kiezen voor een PS3 versie voor 30 euro of WiiU voor 45 dan twijfel ik niet lang hoor.
Psies. Over x maanden het bericht dat WiiU versie tegenviel qua verkopen...Dragunov schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:13:
AC IV in dat geval neem ik aan?Deddiekoel schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:33:
[...]
Psies. Over x maanden het bericht dat WiiU versie tegenviel qua verkopen...
Verkoop resultaten daarvan zijn op PC, Xbox One en Wii U inderdaad niet hoog. Maar uiteindelijk is dat ook niet geheel verrassend. Assassin's Creed is geen Wii titel geweest, fans zullen snel bij hun eerdere platform blijven.
Xbox One resultaten zullen tegenvallen, deels ook door wat de Wii U mee te maken heeft, een kleine install base. En PC blijft een probleem, gezien de industrie eigenhandig PC gaming de nek om heeft gedraaid.
En zeker dat laatste is natuurlijk het grootste probleem. Nintendo krijgt namelijk dezelfde behandeling als wat de PC al jaren heeft ondergaan. Ook met de xbox one wordt optimalisatie van games al achterwegen gelaten. En des te groter de gap wordt tussen PS4 en xbox one, des te meer vermoed ik dat optimalisatie achterwege gelaten zal worden. De PS4 resterend als 1080p platform, xbox one als 720p platform en Wii U en PC als opgegeven beschouwd kunnen worden door meeste third party developers.
Third party publishers sturen daarmee ook erg sterk zelf de verkoop op specifieke consoles.
In het geval van AC3 was de rest identiek, geloof ik. Als je de DLC niet meetelt, ik weet niet of de WiiU die überhaupt gekregen heeft. En meestal zijn de games vlak bij hun release nog dezelfde prijs, maar als je een tijdje kan wachten, dan zal de prijs voor PS/Xbox waarschijnlijk eerder zakken.BlackMage schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:27:
AC3 is leuk met de gamepad ja. Al is het een beetje overdone, de GUI elementen heb je echt op je scherm nodig om er snel op te reageren. De uitgebreide kaart is wel erg fijn. Maar zou dat reden genoeg zijn om hem voor de WiiU te kopen? Mits de rest verder identiek is wel. Maar PS3/XBOX games worden meestal wat eerder goedkoop dus als ik moest kiezen voor een PS3 versie voor 30 euro of WiiU voor 45 dan twijfel ik niet lang hoor.
Zucht, "Watch_Dogs 2014 release date a 'possibility'"
Op zich leuk als ze er dus ècht een coolere versie van maken maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Maar het kan dus zelfs zo zijn dat de game niet eens meer uitkomt dit jaar...
Op zich leuk als ze er dus ècht een coolere versie van maken maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Maar het kan dus zelfs zo zijn dat de game niet eens meer uitkomt dit jaar...
Van wat ik las is er een ander team bezig voor de Wii U versie dus dat verklaart de latere releasetijd.
Snap zelf de strategie niet. Zodra de game al een tijd op de andere consoles is gaat echt geen hond die game voor de Wii U halen. Dat leidt tot een financiele tegenvaller voor Ubisoft en boze Wii U fans die de game niet kopen. Daardoor komt Ubisoft met nog minder support voor Wii U en die is al miniem. (ACIV DLC niet voor Wii U, Stick of Truth niet voor Wii U)
Snap zelf de strategie niet. Zodra de game al een tijd op de andere consoles is gaat echt geen hond die game voor de Wii U halen. Dat leidt tot een financiele tegenvaller voor Ubisoft en boze Wii U fans die de game niet kopen. Daardoor komt Ubisoft met nog minder support voor Wii U en die is al miniem. (ACIV DLC niet voor Wii U, Stick of Truth niet voor Wii U)
[ Voor 63% gewijzigd door The_Bird op 07-03-2014 09:56 ]
"21 jaar DSL!"
Laten we positief blijven en gewoon ervan uit gaan dat dit komt omdat wij door het extra scherm uiteindelijk een betere spelervaring gaan krijgen. Maar dat we daardoor ook iets langer moeten wachten om ze de tijd te geven om dit ook vloeiend te laten werken.
[LTS][MTS][HTS]
Ik hoop ook dat Watch_Dogs een briljante showcase gaat worden van wat je met de Gamepad kunt doen. Maar als die showcase pas volgend jaar komt dan zal het weinig zoden aan de dijk zetten.
Dat dedicated team op zich klinkt wel goed, wie weet steken zij er wel de tijd in om de WiiU hardware fatsoenlijk te gebruiken...
Dat dedicated team op zich klinkt wel goed, wie weet steken zij er wel de tijd in om de WiiU hardware fatsoenlijk te gebruiken...
Ik ben toch wel erg sceptisch.
Het kan maar zo zijn dat ze er een klein team op hebben gezet om de port te doen en als dat nog niet lekker loopt en vertraagt zeggen ze dat het team het optimale uit de wiiU probeert te halen.
Ik denk dat ik naast mijn wiiU ook maar een PS4 ga zetten voor dit soort games.
Het kan maar zo zijn dat ze er een klein team op hebben gezet om de port te doen en als dat nog niet lekker loopt en vertraagt zeggen ze dat het team het optimale uit de wiiU probeert te halen.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Is ook de reden waarom dit soort late releases slecht werken. Ze kunnen er extra mensen op zetten. Maar de gemiddelde gamer heeft het tegen die tijd toch al uit en zal niet nog een copy kopen. In het geval van dit soort fratsen wat ze eigenlijk zouden moeten doen is een voucher meegeven waarmee je bijv. 80% korting krijgt op de game in de eshop, zodat achteraf de Wii U versie aangeschaft kan worden voor enkel de gamepad support.rajackar schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:13:
Ik ben toch wel erg sceptisch.
Verwachten dat men nog een keer de volle mep gaat betalen ligt een beetje in hetzelfde kansloze straatje als een game na een jaar op de PC uit te brengen, om vervolgens iets te zeggen in de lijn als "zie je wel, verkoopresultaten vallen tegen".
Als je kijkt naar het financiele plaatje dan ga je niet veel geld stoppen in een game die specifiek gemaakt wordt voor een kleine potentiele markt.
Ik zou dan eerder gaan voor een uniek soort release die dan later uitkomt maar waar eventuele DLC bijv al in zit zodat WiiU gamers toch enigzins gecompenseerd worden voor het wachten.
Ik zou dan eerder gaan voor een uniek soort release die dan later uitkomt maar waar eventuele DLC bijv al in zit zodat WiiU gamers toch enigzins gecompenseerd worden voor het wachten.
"21 jaar DSL!"
Ik vraag me af hoe dat bij Deus Ex gewerkt heeft. Zijn daar cijfers van?
Ik was sowieso al van plan om een PS4 aan te gaan schaffen naast mijn WiiU en ik denk dat ik ook de PS4 versie van WD zou kopen als ze tegelijk uit zouden komen. Juist bij dit soort games komt de grafische kracht goed van pas om de sfeer extra goed neer te zetten. En de gamepad opties kan ik dan wel missen denk ik.
Nu de WiiU versie zoveel later gaat komen ga ik daar zeker niet op wachten.
Ik was sowieso al van plan om een PS4 aan te gaan schaffen naast mijn WiiU en ik denk dat ik ook de PS4 versie van WD zou kopen als ze tegelijk uit zouden komen. Juist bij dit soort games komt de grafische kracht goed van pas om de sfeer extra goed neer te zetten. En de gamepad opties kan ik dan wel missen denk ik.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
WD is juist een game die ik graag op de WiiU wil hebben juist vanwege de potentie van de Gamepad.rajackar schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:57:
Verder wordt sfeer niet bepaald door grafische kracht maar door art direction imho. Toen ik OoT op de Cube speelde (voor het eerst) kreeg ik gewoon kippevel toen young Link voor het eerst de master sword pakte.
Ik heb dat vooral met de Temple of Time achtige levels in bijna elke iteratie. Onder water in WW, natuurlijk OoT, maar ook de tempel in TP en de mijnen in SS. Hoewel die laatste na 3x gingen vervelen.
Vooral dat moment waarin de triforce oplicht deed het voor me ;-)
Als we allemaal een beetje lappen hier dan komt het vervolg van DE Snes klassieker ook op 3DS en Wii U:
YouTube: Shaq Fu - A Legend Reborn - Campaign Video
[ Voor 10% gewijzigd door The_Bird op 07-03-2014 16:05 ]
"21 jaar DSL!"
Slechts 1.08M nodig...The_Bird schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:05:
Als we allemaal een beetje lappen hier dan komt het vervolg van DE Snes klassieker ook op 3DS en Wii U:
Nee, dat was K-O-N-GDukeBox schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:05:
Yup.. je moest zelfs de 4 letters verzamelen op de GB
Ik hoop het!Deddiekoel schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:54:
Ik hoop ook dat Watch_Dogs een briljante showcase gaat worden van wat je met de Gamepad kunt doen. Maar als die showcase pas volgend jaar komt dan zal het weinig zoden aan de dijk zetten.
De gamepad gebruiken als hacking device en zo!!!!
En nogmaals, ik vind Lego City Undercover de perfecte game die gebruikmaakt van de Gamepad.
Het is gewoon je eigen PDA, waar alles op komt, zowel videogesprekken en meer
Exclusief digital copies in de eshop, is er het volgende bekend:rajackar schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:57:
http://www.vgchartz.com/game/71777/deus-ex-human-revolution/
35k sales in 2013, 5k sales dusver in 2014.
Later uitbrengen op een ander platform leidt tot dit soort trieste resultaten. Binnen de PC markt is dit iets wat we al jaren hebben kunnen aanschouwen.
Om heel eerlijk te zijn voelt het dan ook als niets anders dan een excuus voor een uitgever om te komen met het argument, "zie je wel? geen succes, geen reden tot herhaling". Ik heb dan ook lage verwachtingen van wat betreft Ubisoft voor de Wii U.
Waarom? Zombi U sequel, cancelled. Delay van Rayman legends, multi-platform. Delay Watch Dogs, nu zelfs later dan de rest. AC IV DLC voor Wii U, not coming! Stick of Truth, Nintendo buiten gelaten. Trials Fusion, geen Wii U. Valiant Hearts: The great war, geen Wii U. Tom Clancy's the division en rainbow 6, eveneens geen Wii U.
Child of Light is eigenlijk het enige van ze wat op normale multi-platform wijze gereleased lijkt te worden.
En qua nog in development van Ubisoft met Wii U als platform bekend, waarbij nog geen aanstaande release is, is Beyond Good & Evil 2. Waarbij het mij dan ook totaal niet zal verbazen als Ubisoft het komende jaar ergens bekend zal maken dat deze enkel nog maar voor de PS4 en Xbox One uit zal komen.
Ik hoop het niet, mijn hemel wat was dat spel slecht !The_Bird schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:05:
Zelfs in de tijdsgeest anno 1994, en JA ik heb het spel toen gespeeld en weet dus waarover ik praat.
Sommige zaken moeten in het verleden blijven, deze game zeker.
Ach kan alleen maar beter worden vanaf daar. Ik ben er in ieder geval wel benieuwd naar.Bomberman71 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:15:
[...]
Ik hoop het niet, mijn hemel wat was dat spel slecht !
Zelfs in de tijdsgeest anno 1994, en JA ik heb het spel toen gespeeld en weet dus waarover ik praat.
Sommige zaken moeten in het verleden blijven, deze game zeker.
"21 jaar DSL!"
Ben ik zeker met je eens zolang het om dit soort games gaat. Bij games met een zeer realistisch uiterlijk ga ik graag voor maximale grafische pracht en praal.Deddiekoel schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:14:
[...]
WD is juist een game die ik graag op de WiiU wil hebben juist vanwege de potentie van de Gamepad.
Verder wordt sfeer niet bepaald door grafische kracht maar door art direction imho. Toen ik OoT op de Cube speelde (voor het eerst) kreeg ik gewoon kippevel toen young Link voor het eerst de master sword pakte.
Bij een meer animatie of getekende stijl speelt dat veel minder.
Men moet eens kappen met die creatieve armoede.The_Bird schreef op maandag 10 maart 2014 @ 07:02:
[...]
Ach kan alleen maar beter worden vanaf daar. Ik ben er in ieder geval wel benieuwd naar.
Remakes, HD versies, revamped, the best of, Trilogies, etc etc ...
Denk dat we genoeg van die crap hebben, tijd voor wat nieuws of in ieder geval kwaliteits sequels.
Windwaker HDBomberman71 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:13:
[...]
Men moet eens kappen met die creatieve armoede.
Denk dat we genoeg van die crap hebben, tijd voor wat nieuws of in ieder geval kwaliteits sequels.
Smash Bros
Mario Kart 8
NSMBWU
Super Mario World Wii U
Pimin 3
DKCTF
Creatieve armoede
Op zich is er niks mis met HD remakes ed, zolang het maar afgewisseld wordt met nieuwe, originele titels. Zelf ben ik blij met de serie HD-compilaties voor PS3 bijvoorbeeld en de Megaman Zero compilatie voor de DS was ook erg welkom.
"21 jaar DSL!"
Koop dan een 3DS.Bomberman71 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:13:
[...]
Men moet eens kappen met die creatieve armoede.
Denk dat we genoeg van die crap hebben, tijd voor wat nieuws [...]
(Nieuwe IPs, o.a.: Dillon's Rolling Western, Sakura Samurai, Steel Diver, Pullblox, ...)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Veel van je lijstje betreft sequelsThe_Bird schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 07:09:
[...]
Windwaker HD
Smash Bros
Mario Kart 8
NSMBWU
Super Mario World Wii U
Pimin 3
DKCTF
Creatieve armoede
Op zich is er niks mis met HD remakes ed, zolang het maar afgewisseld wordt met nieuwe, originele titels. Zelf ben ik blij met de serie HD-compilaties voor PS3 bijvoorbeeld en de Megaman Zero compilatie voor de DS was ook erg welkom.
Echt originele IP's zien we de laatste jaren in zijn geheel al vrij weinig van terug buiten de indie markt. Persoonlijk heb ik ook weinig tegen op HD remakes, hoewel ik het wel jammer vind dat de prijs voor HD remakes steeds vaker komt te liggen op de prijs van een nieuwe AAA game.
Wonderful 101
Bayonetta 2 (gezien deel 1 nooit op een Nintendo systeem is uitgegeven)
Lego City Undercover
Sonic Lost World
Sonic Boom
Bayonetta 2 (gezien deel 1 nooit op een Nintendo systeem is uitgegeven)
Lego City Undercover
Sonic Lost World
Sonic Boom
Je hebt sequels en je hebt sequels. Over het algemeen vind ik Nintendo "sequels" niet het doorsnee jaar x versie van dezelfde game. Maar meer een hele nieuwe game ervaring in dezelfde wereld. Mario, Zelda en Metroid hebben toch al een paar keer hun genre hergedefinieerd.psychodude schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:23:
[...]
Veel van je lijstje betreft sequels.
Echt originele IP's zien we de laatste jaren in zijn geheel al vrij weinig van terug buiten de indie markt. Persoonlijk heb ik ook weinig tegen op HD remakes, hoewel ik het wel jammer vind dat de prijs voor HD remakes steeds vaker komt te liggen op de prijs van een nieuwe AAA game.
Zelfs als Nintendo een echte sequel doet, zoals Galaxy 2, dan nog weten ze er een frisse en verbeterde versie van te maken.
Ze zijn heus niet foutloos, want de Mario Party games waren niet bepaald stuk voor stuk vernieuwend. Maar Nintendo weet wel hoe je een bestaande IP interessant moet houden.
Van mij hoeven ze dus niet gedwongen een nieuwe IP te maken als ze op deze manier doorgaan.
Ik weet dat het sequels maar het getuigt van weinig creativiteit om vervolg na vervolg uit te pompen. Wat betreft de prijzen van HD remakes ben ik het met je eens. Vind rond de 30 een goede prijs, afhankelijk uiteraard van hoeveel en welke games er op staan. Ik betaalde zo'n 33 voor KH 1.5 en dat vond ik een aardige prijs.psychodude schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:23:
[...]
Veel van je lijstje betreft sequels.
Dat wisselt nogal bij Nintendo. De NSMB games zijn immers de minst creatieve vervolgen die Nintendo maar kan bedenken waarbij bij het gros van de games zelfs precies dezelfde muziek ed gebruikt wordt. Galaxy was dan wel weer een goed vervolg. Mario Party zou wat mij betreft 1 keer goed uitgebracht worden met daarna losse boards/chars als DLC. De game leent zich daar uitstekend voor. Of ze maken een HD remake met ale boards en minigames uit de voorgaande delen maar dat zou teveel moeite kosten vrees ik.Deddiekoel schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:44:
[...]
Je hebt sequels en je hebt sequels. Over het algemeen vind ik Nintendo "sequels" niet het doorsnee jaar x versie van dezelfde game. Maar meer een hele nieuwe game ervaring in dezelfde wereld. Mario, Zelda en Metroid hebben toch al een paar keer hun genre hergedefinieerd.
Zelfs als Nintendo een echte sequel doet, zoals Galaxy 2, dan nog weten ze er een frisse en verbeterde versie van te maken.
Ze zijn heus niet foutloos, want de Mario Party games waren niet bepaald stuk voor stuk vernieuwend. Maar Nintendo weet wel hoe je een bestaande IP interessant moet houden.
Van mij hoeven ze dus niet gedwongen een nieuwe IP te maken als ze op deze manier doorgaan.
[ Voor 45% gewijzigd door The_Bird op 11-03-2014 10:49 ]
"21 jaar DSL!"
NSMB was idd niet bijster creatief maar die hebben 'we' aan onszelf te danken vrees ik.
Sinds Mario 64 werd er namelijk geschreeuwd om een nieuwe 2D Mario en uiteindelijk is die er gekomen inc. een sloot sequels.
Indie games krijgen wat extra aandacht van Nintendo in de eShop: http://www.nintendo.com/eshop/indie
Sinds Mario 64 werd er namelijk geschreeuwd om een nieuwe 2D Mario en uiteindelijk is die er gekomen inc. een sloot sequels.
Indie games krijgen wat extra aandacht van Nintendo in de eShop: http://www.nintendo.com/eshop/indie
Daar heb je gelijk in. Daarbij verkocht NSMBW massaal. (27,8 miljoen) Ter vergelijking; wanneer je de verkoopaantallen van beide Galaxy games optelt kom je op zo'n 23 miljoen. Reken daarbij mee dat het ontwikkelbudget voor de Galaxy-games een stuk hoger lag dan die van NSMBW en dan is het niet meer dan logisch dat Nintendo inzet op 2D ipv 3D Mario,Deddiekoel schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:02:
NSMB was idd niet bijster creatief maar die hebben 'we' aan onszelf te danken vrees ik.
"21 jaar DSL!"
Sad but true.The_Bird schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:12:
[...]
Daar heb je gelijk in. Daarbij verkocht NSMBW massaal. (27,8 miljoen) Ter vergelijking; wanneer je de verkoopaantallen van beide Galaxy games optelt kom je op zo'n 23 miljoen. Reken daarbij mee dat het ontwikkelbudget voor de Galaxy-games een stuk hoger lag dan die van NSMBW en dan is het niet meer dan logisch dat Nintendo inzet op 2D ipv 3D Mario,
De reden waarom NSMBW zo goed verkocht was vanwege de multiplayer. Nog nooit eerder kon je in een Mario spel samen spelen.
Nintendo ziet ook wel dat lokale multiplayer een belangrijk punt is voor hun games en dat vertaalt zich gewoon niet goed naar een volledige 3D Mario.
Nintendo ziet ook wel dat lokale multiplayer een belangrijk punt is voor hun games en dat vertaalt zich gewoon niet goed naar een volledige 3D Mario.
Volgens mij sla je daar de spijker op zijn kop. Voor Casual games is dit echt een pluspunt. En Mario wordt steeds meer een casual game. Getuige het aantal levens dat te krijgen is, en de toegankelijkheid.BlackMage schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:28:
De reden waarom NSMBW zo goed verkocht was vanwege de multiplayer. Nog nooit eerder kon je in een Mario spel samen spelen.
Hier staat ook een Wii U, maar enkel toen die 200 kostte heb ik hem gekocht. NSMBW U erbij gehaald. Ik speel eigenlijk alleen op de Wii U samen met anderen. Vooral dus mario in co-op, maar ook Nintendoland is erg geliefd. Vooral "tikkertje" en "Spookje". Je wil niet weten hoe fanatiek mensen worden. En doordat de controls simpel zijn werkt het ook voor beginners erg goed, en ben je niet kansloos.
Dit soort games scoort erg goed op de Wii U voor een goede reden. Samen games spelen is tegenwoordig bijna onmogelijk, zeker voor de normale consument. En dan bedoel ik lokaal, niet online multiplayer.
Al zou een 3D mario maar splitscreen hebben dan zou ik het zeker halen. Er is een hack van Mario 64 waarmee je multiplayer kunt, en dat werkt eigenlijk best aardig zonder splitscreen, met een zoomende dynamische camera. Ik denk dat je bij NSMBW elkaar meer in de weg zit dan bij een 3D variant.
helaas geloven nog weinig developers in split screen, of soortgelijks. Helemaal jammer nu 3D tv's redelijk ingeburgerd raken, en je met 3D Play gewoon fullscreen kan zien met 2 spelers. Daar zou 3D nu wel een toegevoegde waarde hebben
Mario 64 in multiplayer: YouTube: Luigi Joins SM64 Multiplayer! \[1.2 Release]
[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 11-03-2014 14:55 ]
Nou dat betwijfel ik. Het laten zien nu van het spel op de gamepad is op dit moment niets anders dan een stream. Dat betekent dat er slechts 1x een game proces loopt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:44:
Feitelijk zou het op de Wii U kunnen zonder splitscreen. (Speler 1 op TV, speler 2 op de GamePad)
Wil je samen spelen dan zal de machine zowel op de TV een beeld op moeten bouwen en een apart beeld dat gestreamed moet worden en zullen er dus 2 compleet verschillende game processen lopen.
Ik denk dat het systeem dan snel in de problemen komt qua kracht en zal je dus nooit dezelfde experience en kwaliteit behalen zoals je die nu gewend bent.
Heb ik al ... Maar ik heb ook een console (Wii U) en wil daar graag eens wat nieuws op spelen, is dat zo raar ?RayNbow schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:25:
[...]
Koop dan een 3DS.
(Nieuwe IPs, o.a.: Dillon's Rolling Western, Sakura Samurai, Steel Diver, Pullblox, ...)
Euhm Call of Duty Ghosts kan het alBomberman71 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:38:
[...]
Nou dat betwijfel ik. Het laten zien nu van het spel op de gamepad is op dit moment niets anders dan een stream. Dat betekent dat er slechts 1x een game proces loopt.
Wil je samen spelen dan zal de machine zowel op de TV een beeld op moeten bouwen en een apart beeld dat gestreamed moet worden en zullen er dus 2 compleet verschillende game processen lopen.
Ik denk dat het systeem dan snel in de problemen komt qua kracht en zal je dus nooit dezelfde experience en kwaliteit behalen zoals je die nu gewend bent.
DIsclaimer: er zijn nog geen games die 2 gamepads ondersteunen, helaas.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 18:56 ]
dan zijn het 2 camera's ipv 1 camera. Dat is niet een volledig nieuw gameproces. Dus dat zou prima kunnen volgens mij. Bij Nintendoland zie je ook verschillende dingen op het tablet en het beeld. DUs het zou kunnen.Bomberman71 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:38:
[...]
Nou dat betwijfel ik. Het laten zien nu van het spel op de gamepad is op dit moment niets anders dan een stream. Dat betekent dat er slechts 1x een game proces loopt.
Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic