Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Mischien wel, mischien ook niet.
Een extra camera view is ff wat anders als een volledige game experience met extra inputs en rekening met opbouw van de andere speler op beide schermen.
Maar het idee is zeker goed te noemen !

Hoe dan ook, als geen enkele developer het oppakt dan gebeurt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waah schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:54:
[...]
Volgens mij sla je daar de spijker op zijn kop. Voor Casual games is dit echt een pluspunt. En Mario wordt steeds meer een casual game. Getuige het aantal levens dat te krijgen is, en de toegankelijkheid.

Hier staat ook een Wii U, maar enkel toen die 200 kostte heb ik hem gekocht. NSMBW U erbij gehaald. Ik speel eigenlijk alleen op de Wii U samen met anderen. Vooral dus mario in co-op, maar ook Nintendoland is erg geliefd. Vooral "tikkertje" en "Spookje". Je wil niet weten hoe fanatiek mensen worden. En doordat de controls simpel zijn werkt het ook voor beginners erg goed, en ben je niet kansloos.

Dit soort games scoort erg goed op de Wii U voor een goede reden. Samen games spelen is tegenwoordig bijna onmogelijk, zeker voor de normale consument. En dan bedoel ik lokaal, niet online multiplayer.

Al zou een 3D mario maar splitscreen hebben dan zou ik het zeker halen. Er is een hack van Mario 64 waarmee je multiplayer kunt, en dat werkt eigenlijk best aardig zonder splitscreen, met een zoomende dynamische camera. Ik denk dat je bij NSMBW elkaar meer in de weg zit dan bij een 3D variant.

helaas geloven nog weinig developers in split screen, of soortgelijks. Helemaal jammer nu 3D tv's redelijk ingeburgerd raken, en je met 3D Play gewoon fullscreen kan zien met 2 spelers. Daar zou 3D nu wel een toegevoegde waarde hebben

Mario 64 in multiplayer: YouTube: Luigi Joins SM64 Multiplayer! \[1.2 Release]
Heb je Mario 3D World al gespeeld. Want dat is een multiplayer Mario in 3D, al is die wel anders dan de andere 3D Mario's. Maar deze aanpak werkt voor de local multiplayer erg goed imho.

Overigens vind ik Mario gelijkstellen aan een casual game ook wat ver gaan. Ja, de games worden steeds toegankelijker maar het blijft in de kern nog steeds dezelfde game.

[ Voor 4% gewijzigd door Deddiekoel op 12-03-2014 14:34 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
Bomberman71 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:41:
Mischien wel, mischien ook niet.
Een extra camera view is ff wat anders als een volledige game experience met extra inputs en rekening met opbouw van de andere speler op beide schermen.
Maar het idee is zeker goed te noemen !

Hoe dan ook, als geen enkele developer het oppakt dan gebeurt het niet.
Sonic racing had op de wiiu 5 player splitscreen waarvan 1 op de gamepad. Dus het kan gewoon wel.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorisderoo schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:33:
[...]

Sonic racing had op de wiiu 5 player splitscreen waarvan 1 op de gamepad. Dus het kan gewoon wel.
Ik ken Sonic niet, maar het is wel degelijk minder makkelijk als alleen maar ff een extra beeldje maken.

De gamepad heeft ongeveer 20% van de pixels van een fullhd scherm (er vanuit gaande dat het echt fullhd is en niet opgeschaalde 720p) dus moet je 20% van de capaciteit bewaren voor dat scherm. En dat is bruto, want een extra viewport (camera) zorgt ook voor 25% meer (t.o.v. 4) objecten/lichteffecten/etc die gerenderd moeten worden.

Ik ga er sowieso vanuit dat ze net als in de Wii versie bij 3-4 player splitscreen de last op het systeem verlichten. Dit door bepaalde objecten in de achtergrond weg te halen, de afstand waarop objecten zichtbaar zijn verminderen en bijv. lichteffecten zoals schaduw minder maken. Maar ik betwijfel of ze het nog verder omlaag schroeven voor 5 spelers. Dus heb je met 3 tot 5 spelers de zelfde beperkingen die dus een flink stuk lager liggen als wanneer er maar 4 spelers konden spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Hier is een filmpje van de wii u versie van sonic racing: YouTube: Sonic & All-Stars Transformed: Wii U Five-Player Split-Screen Frame-Rate Tests . Gamepad is niet in beeld, maar word wel op gespeeld en loopt op 20 fps maar dit schijnt ook het geval te zijn op andere consoles maar dan in 4 player splitscreen ipv 5

[ Voor 7% gewijzigd door jorisderoo op 12-03-2014 15:02 ]

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorisderoo schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:01:
Hier is een filmpje van de wii u versie van sonic racing: YouTube: Sonic & All-Stars Transformed: Wii U Five-Player Split-Screen Frame-Rate Tests . Gamepad is niet in beeld, maar word wel op gespeeld en loopt op 20 fps maar dit schijnt ook het geval te zijn op andere consoles maar dan in 4 player splitscreen ipv 5
20 fps :o Doe maar geen 4/5p splitscreen als je dan naar een dia-slideshow moet gaan kijken. Zeker met een hectische racegame zoals deze is dat toch waardeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
BlackMage schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:44:
[...]

20 fps :o Doe maar geen 4/5p splitscreen als je dan naar een dia-slideshow moet gaan kijken. Zeker met een hectische racegame zoals deze is dat toch waardeloos?
Maar blijkbaar is het even slecht in 4 player splitscreen op andere consoles. En aangezien deze game niet specifiek is ontwikkeld voor de wiiU is er vast nog wel wat te winnen met goede optimalisatie.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 11:06

Sagat

Is pappa x2!

Iedereen houdt van hoge framerates (ok bijna iedereen, zullen vast wel mensen misselijk worden etc etc.) MAAR de fun factor weegt zwaarder. Mario kart 64 was voor mij een tegenvaller na kart snes. Met een uitzondering, 3 en 4 speler mode was geniaal. The more the merrier enzo. Dus ikzelf accepteer graag iets mindere gfx/frameratie om 4 en 5 speler mogelijk te maken
disclaimer: bovenstaande is theorie want nooit deze sonic racer met 5 personen gespeeld maar......
ik ga er vanuit dat het nog steeds soepel genoeg speelt, als het gemiddeld 20fps is en je hebt nog dips ja.......dan ga je naar onspeelbaar natuurlijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat het zo erg is. Ben erg nieuwsgierig hoe dit in de praktijk is, met deze game.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

En misschien ontwikkelen ze de game zo dat de WiiU 5 player prima aan kan ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt weer een game naar de WiiU: http://nl.ign.com/news/81...ext-gen-xbox-360-en-wii-u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Wel jammer dat het nou niet bepaald een AAA titel is ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34

Emiel1984

Made in NL

Er zijn altijd erg positieve berichten geweest over dat spel. Ben wel benieuwt wat de prijs wordt, aangezien je deze voor 15 euro bij de release op en voor de vita/Ps3 kon kopen. Dat was dan ook een cross-buy titel! Dit zal denk ik wel een enkel te downloaden game blijven.

http://www.gamer.nl/review/422814/guacamelee

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich komen er nog redelijk wat indie en kickstarter games naar de WiiU. Voor mij komen daar vaak de interessantere titels vandaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deddiekoel schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:27:
Op zich komen er nog redelijk wat indie en kickstarter games naar de WiiU. Voor mij komen daar vaak de interessantere titels vandaan!
Voor mij juist het tegendeel. De meeste indies zijn spellen die op een smartphone of tablet thuishoren. Ik volg wel een aantal fan nieuwssites, maar als nieuws over domme indies het echte nieuws overschaduwt dan hoef ik ook niet weer terug naar die site.

- Geen grafische capaciteiten nodig?
- Geen fysieke controller nodig?
- Geen lokale multiplayer (op zelfde apparaat/tv dus)?

=

GEEN CONSOLE SPEL

(wat betreft het nieuws over guacamelee, ik denk dat die op punt 2 en 3 wel scoren dus dat is een uitzondering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Inmiddels bij wereld 5 aangekomen in Tropical Freeze en die gooit de moeilijkheid toch wel flink omhoog. Het is nu al moeilijker dan de Mario spellen. Zeker wanneer je alle letters en puzzels probeert te verzamelen.

Gelukkig krijg je ook heel snel levens (kom eigenlijk nooit meer on de 90) zodat het toch nog te doen blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:05:
[...]

Voor mij juist het tegendeel. De meeste indies zijn spellen die op een smartphone of tablet thuishoren. Ik volg wel een aantal fan nieuwssites, maar als nieuws over domme indies het echte nieuws overschaduwt dan hoef ik ook niet weer terug naar die site.

- Geen grafische capaciteiten nodig?
- Geen fysieke controller nodig?
- Geen lokale multiplayer (op zelfde apparaat/tv dus)?

=

GEEN CONSOLE SPEL

(wat betreft het nieuws over guacamelee, ik denk dat die op punt 2 en 3 wel scoren dus dat is een uitzondering)
Ah dus The Legend of Zelda The Windwaker is geen console spel? (Gezien geen lokale MP). Ook Lego City Undercover is geen console spel, En zo zijn er nog wel meerdere spellen die puur single player zijn. En niet alleen op de Wii U, trouwens. Zoals bv Tomb Raider Defenitive Version voor de PS4. Wel online multiplayer (wat vrijwel niks met het spel te maken heeft) maar geen lokale MP. Dit geldt trouwens ook voor GTA 5. Natuurlijk zijn ook dat geen console games.

Verder op punt 1 zijn spellen als Wii Party U, Wii Fit U, etc ook geen console spellen.

Verder speelt elk spel op de Wii U gewoon met een fysieke controller. Inclusief indie games. Maar er zijn vast wat Kinect spellen op de XBOX 360 / ONE die volgens jouw geweldige uitleg ook geen console spellen zijn.

Sorry hoor, maar spellen moet je beoordelen op de kwaliteit en niet op de hoeveelheid geld een studio krijgt om het te maken.

Verder zijn er een aantal echt geniale Indie spellen die je gewoon moet hebben:
- Giana Sisters Twisted Dreams
- Mighty Switch Force
- Un-epic
- Toki Tori 2
- Trine 2
- Shovel Knight
- Cryamore
- Bit.Trip Runner 2

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal stuk voor stuk beter dan Battlefield zoveel of Fifa zoveel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2014 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 00:57:
[...]

Ah dus The Legend of Zelda The Windwaker is geen console spel? (Gezien geen lokale MP). Ook Lego City Undercover is geen console spel, En zo zijn er nog wel meerdere spellen die puur single player zijn. En niet alleen op de Wii U, trouwens. Zoals bv Tomb Raider Defenitive Version voor de PS4. Wel online multiplayer (wat vrijwel niks met het spel te maken heeft) maar geen lokale MP. Dit geldt trouwens ook voor GTA 5. Natuurlijk zijn ook dat geen console games.

Verder op punt 1 zijn spellen als Wii Party U, Wii Fit U, etc ook geen console spellen.

Verder speelt elk spel op de Wii U gewoon met een fysieke controller. Inclusief indie games. Maar er zijn vast wat Kinect spellen op de XBOX 360 / ONE die volgens jouw geweldige uitleg ook geen console spellen zijn.

Sorry hoor, maar spellen moet je beoordelen op de kwaliteit en niet op de hoeveelheid geld een studio krijgt om het te maken.

Verder zijn er een aantal echt geniale Indie spellen die je gewoon moet hebben:
- Giana Sisters Twisted Dreams
- Mighty Switch Force
- Un-epic
- Toki Tori 2
- Trine 2
- Shovel Knight
- Cryamore
- Bit.Trip Runner 2

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal stuk voor stuk beter dan Battlefield zoveel of Fifa zoveel.
Bedoelde meer dat zo'n spel op minimaal 1 van die 3 punten ja moet scoren (voordelen van een console t.o.v. een smartphone/tablet). En ik heb het ook niet over de kwaliteit, maar over het feit dat het in de App Store / Google Play thuis hoort en niet op een console. Prima vermaak voor als je op de trein wacht of op de wc zit, maar om daar mijn console+hometheater voor aan te zetten? Nope.

Er komen gigantisch veel van dat soort spellen uit. Dat er toevallig eentje verdwaald raakt en op de WiiU of een andere console terecht komt is voor mij geen reden om enthousiast te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan is het vrij simpel alle Wii U spellen vereisen fysieke controls. Als in de gamepad, wii mote, pro controller. Dus alle Wii U spellen zijn console spellen.

Sorry hoor, maar je omschrijving slaat kant nog wal.

Daar bij vraag ik me ook serieus af hoe je een spel zonder fysieke controls (als in touch screen) op een telefoon speelt. De enige spellen zonder fysieke controls zijn Kinect spellen.
Maar ik vermoed dat je "touchscreen" spellen bedoelt. In dat geval heb ik nog wel wat meer spellen voor je die je aan je lijst met "geen 'console' spellen" (maar dat zijn ze echt wel) kan toevoegen. The Legend of Zelda Phantom Hourglass en Spirit Tracks (beide speel je volledig met het touchscreen van de DS).

Verder bedoel je vermoedelijk de typische quick-in quick-out smartphone spellen. Zoals Angry Birds en Flappy Bird. Zulke spellen zijn heel makkelijk te vermijden op een console. Want die komen er niet eens op uit (muv de veels te dure retail Angry Birds spellen :X)

Ook bedoel je de spellen waar geen miljarden euro's in gestoken zijn om te spelen als een interactieve film. Sorry, dan heb ik liever geen console games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:12:
Dan is het vrij simpel alle Wii U spellen vereisen fysieke controls. Als in de gamepad, wii mote, pro controller. Dus alle Wii U spellen zijn console spellen.

Sorry hoor, maar je omschrijving slaat kant nog wal.

Daar bij vraag ik me ook serieus af hoe je een spel zonder fysieke controls (als in touch screen) op een telefoon speelt. De enige spellen zonder fysieke controls zijn Kinect spellen.
Maar ik vermoed dat je "touchscreen" spellen bedoelt. In dat geval heb ik nog wel wat meer spellen voor je die je aan je lijst met "geen 'console' spellen" (maar dat zijn ze echt wel) kan toevoegen. The Legend of Zelda Phantom Hourglass en Spirit Tracks (beide speel je volledig met het touchscreen van de DS).

Verder bedoel je vermoedelijk de typische quick-in quick-out smartphone spellen. Zoals Angry Birds en Flappy Bird. Zulke spellen zijn heel makkelijk te vermijden op een console. Want die komen er niet eens op uit (muv de veels te dure retail Angry Birds spellen :X)

Ook bedoel je de spellen waar geen miljarden euro's in gestoken zijn om te spelen als een interactieve film. Sorry, dan heb ik liever geen console games.
Een spel met eenvoudige besturing (bijv. NSMBU) zou prima zonder fysieke knoppen (touchscreen inderdaad) werken, maar als een spel hele precieze timing nodig heeft (bijv. NSMBU weer ;)) dan gaat dat ook niet op. Maar de meeste indies tegenwoordig (bijv. Toki Tori) zijn puzzel platformers met eenvoudige besturing en minimale timing/precisie. Prima te doen op een touchscreen van je telefoon of tablet. En zonder die twee andere punten geen reden om op console aan te schaffen.

Een voorbeeld van een goed indie spel voor consoles is Castle Crashers. Dat spel is geniaal met 2 of meer spelers. Dat is een reden om je console voor aan te zetten. Even een leveltje Toki Tori is dat niet. (En daarmee bedoel ik direct even alle soortgelijke titels.) Zelfs Nintendo zelf brengt games uit die in mijn ogen niet op de WiiU thuis horen (Dr. Mario/Luigi), maargoed het is hun console, je kan moeilijk verwachten dat Dr. Mario in de App Store komt.

En nog even wat betreft die DS Zelda games, die stammen nog uit de tijd dat touchscreen telefoons en tablets niet mainstream waren. Los van dat was die besturing vreselijk (mijn mening) en ben blij dat ze dat niet weer hebben gedaan bij Link Between Worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk wel dat Nintendo de volgende generatie er bij zal zijn: http://www.gamesradar.com...-much-money-its-got-bank/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Daar had ik laatst ook een leuk artikel over gelezen. Je zou zelfs kunnen stellen dat de kans groter is dat Sony of Microsoft uit de console markt stapt omdat het niet winstgevend genoeg is voordat Nintendo in de problemen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:50
Het gehele nintendo doomed scenario wordt dan ook enkel en alleen maar overtrokken door grotendeels de mainstream gaming media en tech sites. Kijken we echter naar de resultaten zoals deze staan, dan doet Nintendo het simpelweg zo slecht nog niet.

Previous gen home consoles was de Wii de grootste speler, met het meeste aantal verkochte consoles èn software.

Qua handheld consoles is er de 3DS met ruim 130 miljoen verkochte exemplaren. De PS Vita telt met de ca. 21 miljoen exemplaren vrijwel niet eens mee binnen deze markt.

En qua current gen valt uiteraard het succes van de PS4 op, maar is de Wii U vooralsnog altijd de 2e. Blijft binnen Japan de Wii U het meest populaire. En zal het in de huidige verkoopsnelheden tot bijna 2 jaar duren voordat de Xbox One van de nummer 3 positie weg is en de Wii U zal overtreffen. En dat is nog zonder in overweging te nemen de impact van smash, kart en een nieuwe zelda op wii u sales. Terwijl de Xbox One eigenlijk dat soort unique selling points mist gezien de PS4 voldoende alternatief biedt.
rajackar schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:11:
Daar had ik laatst ook een leuk artikel over gelezen. Je zou zelfs kunnen stellen dat de kans groter is dat Sony of Microsoft uit de console markt stapt omdat het niet winstgevend genoeg is voordat Nintendo in de problemen komt.
Dit vermoedt ik persoonlijk ook. Ik denk dat Microsoft het als bedrijf serieus in overweging zal nemen om uit te stappen uit de mainstream gaming markt, om zich veel meer te gaan richten op een uniforme multimedia en (home) computing ervaring. Waarbij gaming meer en meer een secundaire rol zal gaan innemen op het gebied van hardware. Maar ook eigen hardware in het algemeen.

Voor Microsoft is gaming, en hardware, namelijk slechts een uiterst klein puntje van de taart. Kijken we namelijk naar de laatste financial results van Microsoft, dan is slechts 2.5% van de gross margin toe te schrijven aan devices and consumer hardware. Met name dusdanig laag, gezien de hoge productiekosten welk ze hebben.

De hele hardware tak van Microsoft is dan ook slecht winstgevend. En indien dit de komende jaren niet verandert, dan betwijfel ik voortzetting. Zeker nu Ballmer weg is, welk tegen het zere been van menig collega de nadruk richting hardware poogde te verschuiven. Zelfs het tot ontstaan komen van de Xbox in beginselen is voor een belangrijk deel geweest dankzij Ballmer.

Sony verwacht ik niet uit de console markt te zien stappen. Waardoor we vermoedelijk over zullen blijven met Nintendo en Sony. Echter zoals we in het verleden al veelvuldig hebben gezien, zal er altijd wel weer een andere partij bijkomen. Zelf denk ik dat hierin het steambox concept een grote rol zal gaan spelen in enkele jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat deze consolegeneratie (lees: hier reken ik de WiiU niet toe), vooral de eerst komende jaren, niemand rijk zal maken. Het zijn nu twee reuzen die een beetje met geld aan het smijten zijn. Het kan ook maar zo zijn dat als blijkt dat een van deze reuzen op de tweede plek komt, dat er zelfs in 10 jaar tijd geen dollar aan verdient wordt.

Zoals ik eerder ook zei, misschien dat Nintendo het helemaal niet erg vindt om hierin de underdog te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door BlackMage op 17-03-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
BlackMage schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:54:
Ik denk dat deze consolegeneratie (lees: hier reken ik de WiiU niet toe), vooral de eerst komende jaren, niemand rijk zal maken. Het zijn nu twee reuzen die een beetje met geld aan het smijten zijn. Het kan ook maar zo zijn dat als blijkt dat een van deze reuzen op de tweede plek komt, dat er zelfs in 10 jaar tijd geen dollar aan verdient wordt.

Zoals ik eerder ook zei, misschien dat Nintendo het helemaal niet erg vindt om hierin de underdog te zijn.
Sony doet het de afgelopen jaren niet zo best. Ze hebben veel terrein verloren. En kijk je naar het inkomsten verschil tussen Microsoft en Sony, dan is Sony slechts een kleine speler in vergelijking met Microsoft. Waarbij de hardware markt op het gehele plaatje van Microsoft bijna niets uitmaakt, zorgt gaming voor Sony voor 20% van hun EBIT. En dit aandeel is stijgende.

Gezien het voor Sony een grote domper zou zijn deze tak te verliezen, vermoed ik dat Sony ook veel kritischer en gerichter de keuze van hun investeringen zal doen.

Sony komt daarmee eigenlijk steeds meer in het schuitje van Nintendo terecht. Een belangrijk deel van de inkomsten zal verworven dienen te worden uit de videogame market. En verdiensten zullen gemaakt moeten worden. Ook Nintendo zal lagere inkomsten niet als acceptabel vinden. Het blijven commerciële bedrijven met een winstoogmerk.

Zonder twijfel zal Nintendo dan ook bezig zijn om zo veel mogelijk impact te maken als mogelijk met smash, kart en de aankondiging van Zelda om de Wii U die extra push te kunnen geven. En zeer waarschijnlijk zullen ze nog agressiever instappen met een follow up console. Ik vermoed zelf ergens 2017. 5 jaar na de Wii U launch acceptabel, maar dusdanig vroeg dat een PS5 zeker nog een jaar of 2-3 op zich zal laten wachten en je het wachten op wat de rest van next-gen te bieden heeft zoals we nu zagen een stuk minder zult zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Steam box meh......ik hoor er nog maar vrij weinig over, denk dat het momenteel ook nog te versplinterd is.
Waar de ps3 en x360 bij hun launch toch nog wel redelijk indruk wekkend waren, en dat volgens mij daarvoor ook wel gold voor de xbox1 en ps2 (en zelfs cube) zijn de ds ps4 en xb1 dat een stuk minder (puur qua rauwe kracht dan he). Wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat de hardcore gamers meer richting pc zullen gaan. Al hoewel het prolbeem daarvan toch altijd de prijs is en blijft.

Dan eerder de concurentie van telefoon en tablet. Mario met touch spelen lijkt me verschrikkelijk zoals iemand al eerder zij, maar puzzle platformers als toki tori.......ik snap eigenlijk niet waaorm die ook op wii(U) verschijnen en dan ook nog vaak veel duurder zijn.
En als je opgroeit met touch gaming misschien boeit het je dan ook niet (kijk naar fps op console met joypad ipv muis//toetsenbord, dat heeft ook best lang geduurd voordat dit 'serieus' genomen werd, ik denk dat er wel ergens een vergelijkbare gedachte in zit)

Nintendo die al vroeg voor de afschrijving van de nu current gen een echt powerhouse uitbrengt zou echt leuk zijn, maar volgens mij vinden ze het wel prima hoe het nu gaat. Met hun huidige strategie gaat het goed, misschien komen ze net als voor de 3ds wel met een leuke price cut voor de wii u binnenkort en gaan de verkopen dan wat aantrekken. Ik verwacht geen zelfde successtory als met de ds (andere doelgroepen imho), maar het beroemde 'een nintendo erbij' voor offline mp fun en/of de bekende nintendo franchises zal toch wel een leuke omzet genereren.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Sagat schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:01:
Nintendo die al vroeg voor de afschrijving van de nu current gen een echt powerhouse uitbrengt zou echt leuk zijn, maar volgens mij vinden ze het wel prima hoe het nu gaat. Met hun huidige strategie gaat het goed, misschien komen ze net als voor de 3ds wel met een leuke price cut voor de wii u binnenkort en gaan de verkopen dan wat aantrekken. Ik verwacht geen zelfde successtory als met de ds (andere doelgroepen imho), maar het beroemde 'een nintendo erbij' voor offline mp fun en/of de bekende nintendo franchises zal toch wel een leuke omzet genereren.
2017 is alles behalve vroeg voor de afschrijving van de current gen. Maar valt volledig binnen de termijn zoals Nintendo deze over meerdere generaties gehanteerd heeft.

NES - 1985/1986 NA/EU
SNES - 1991/1992 NA/EU
N64 - 1996/1997 NA/EU
GC - 2001/2002 NA/EU
Wii - 2006
Wii U - 2012

De enige consoles van Nintendo waar 6 jaar tussen gezeten heeft, zijn de NES en SNES, en Wii en Wii U. Daarnaast is het altijd 5 jaar geweest. En voor Europa zelfs 4 jaar voor wat betreft de GC.

Terwijl Sony eigenlijk altijd 6 - 7 jaar gehanteerd heeft. Een PS5 hoeven we dan ook pas te verwachten tegen 2019 - 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessante game voor WiiU: http://nintendoenthusiast.com/article/hex-heroes-wii-u/

Ik zou er trouwens niet rouwing om zijn als de WiiU snel vervangen wordt. De Wii had ook al twee jaar eerder vervangen moeten zijn. Nu heeft Nintendo de Wii (en het bijbehorende momentum) helemaal dood laten bloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Interessant concept, maar ik vraag me af hoe leuk dit bijv. nog is indien je het met slechts één andere speler speelt; of alleen. 4 - 5 player local multiplayer is voor velen niets iets welk met grote regelmaat gedaan zal worden. Terwijl daar bij dit soort concepten toch een zekere nadruk op komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Deddiekoel schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:25:
Interessante game voor WiiU: http://nintendoenthusiast.com/article/hex-heroes-wii-u/
Ik zou er trouwens niet rouwing om zijn als de WiiU snel vervangen wordt. De Wii had ook al twee jaar eerder vervangen moeten zijn. Nu heeft Nintendo de Wii (en het bijbehorende momentum) helemaal dood laten bloeden.
Snel vervangen, hij is net uit :o

Tuurlijk hij telt niet mee qua power, maar ik kan me voorstellen dat als er volgend jaar al een opvolger is dat je je flink genaaid voelt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Dan zouden mensen nog minder geneigd zijn om te kiezen voor Nintendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarbij geheel niet volgens Nintendo's planning. nee, ik vermoed dat ze eerst de 3DS gaan vervangen. En dat kan al wel volgend jaar gaan gebeuren.

Deze 3DS vervanger zou ook deels de Wii U kunnen gaan vervangen, maar ik denk zelf van niet.

Daarbij:
Sagat schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:25:
[...]

Snel vervangen, hij is net uit :o

Tuurlijk hij telt niet mee qua power, maar ik kan me voorstellen dat als er volgend jaar al een opvolger is dat je je flink genaaid voelt.
De Wii telde ook niet mee qua power. Maar wel qua sales (sterker nog, hij verkocht lang beter dan de PS3 en de XBOX 360 bij elkaar). Grafisch zitten de Wii U en de PS4 / XBOX ONE dichter bij elkaar dan in de vorige generatie. Maar dat maakt verder vrij weinig uit omdat er nog niet genoeg Wii U's verkocht zijn. Nintendo moet nu een klapper gaan maken met MarioKart 8 (en dat wordt een klapper ;)), Super Smas Bros en Bayonetta 2.

En ja, de 3DS kende dit probleem ook in z'n eerste 1 - 1.5 jaar.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 07:30
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:57:
Daarbij geheel niet volgens Nintendo's planning. nee, ik vermoed dat ze eerst de 3DS gaan vervangen. En dat kan al wel volgend jaar gaan gebeuren.

Deze 3DS vervanger zou ook deels de Wii U kunnen gaan vervangen, maar ik denk zelf van niet.

Daarbij:

[...]

De Wii telde ook niet mee qua power. Maar wel qua sales (sterker nog, hij verkocht lang beter dan de PS3 en de XBOX 360 bij elkaar). Grafisch zitten de Wii U en de PS4 / XBOX ONE dichter bij elkaar dan in de vorige generatie. Maar dat maakt verder vrij weinig uit omdat er nog niet genoeg Wii U's verkocht zijn. Nintendo moet nu een klapper gaan maken met MarioKart 8 (en dat wordt een klapper ;)), Super Smas Bros en Bayonetta 2.

Klopt, de 3DS kwakkelde in het begin behoorlijk, ja. Dat is met zowel een pricedrop en een sloot aan toffe games rechtgetrokken. Of dat met de WiiU ook gaat lukken moeten we nog maar zien, maar als ze bij de intro van Smash Bros of Mario Kart meteen een pricedrop erin gooien kon dat het tij wel eens gaan keren.
Hoewel ik wel uitkijk naar Bayonetta 2 denk ik niet dat die game zelfs maar een deuk in een pak warme boter gaat slaan qua verkopen. De eerste game is voornamelijk een cult hit, want een verkoopkanon was dat ook niet. Nintendo heeft het toch altijd al wel van de established names moeten hebben, al kunnen ze af en toe wel eens verrassen. Niemand had bijvoorbeeld verwacht dat Super Smash Bros op de N64 zo'n hit zou worden, but here we are.

Wat de doemdenkers betreft – same old, same old. De ondergang van Nintendo wordt al vijftien jaar verkondigd. De N64 was de laatste console, want geen CD-ROM. De GameCube idem dito, want geen DVD(-playback). De Wii wederom, want geen HD beelden. De WiiU alweer, want niet zo snel als de concullega's.
Ook op handheld gebied is dat al geroepen. De DS was dood, want kleine schermpjes, een stom idee met dat tweede touchscreen en dat zouden developers niet gaan gebruiken. De 3DS was dood, want nog steeds kleine schermpjes, geen HD, geen extra mediafuncties en geen tweede analoge stick.

En ze doen nog steeds mee, en het lijkt er niet op dat ze in de nabije toekomst het loodje gaan leggen... Ik zeg – laat Nintendo lekker doen wat ze doen, ze houden het al 125 jaar vol, dus die weten echt wel waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn dochter van 5 begint grote interesse in Mario te ontwikkelen en dus heb ik voor haar een apart account aangemaakt. Wat me opvalt is dat het wisselen tussen users eigenlijk heel rap gaat op de WiiU.

Zag gisteren trouwens CastleStorm in de eShop staan. Is dat wat?

[ Voor 14% gewijzigd door Deddiekoel op 19-03-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/7b4135f241bb0f6cce11615960e221a6/tumblr_n2p848EVo71rw70wfo1_500.png

LALALA GELD!

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:57:

De wii was idd een opgefokte gamecube, maar zoals we allemaal weten, motion gaming was een gouden greep, en dat is de reden dat de wii zo populair was, althans dat is waar ik in mijn vrienden/kennissen kring iedereen over hoorde. Ik denk dat als het een dedicated wii sports bak was dat je niet veel verkopen was misgelopen.
Ik ken de consoles technisch niet goed genoeg om iets zinnig te zeggen of de wii en ps360 dichter of verder uitelkaar stonden dan wii u en ps4/xb1 nu, maar dat maakt niet uit, devellopers kunnen of willen niet de moeite doen of wii u versies te maken. Die vergelijk baar zijn met de grote broers. Mariokart blijft geniaal en erg leuk.
Maar ik vraag me af of dit nog iets kan veranderen. Ik ben zelf geneigd te zeggen van niet. Er zijn ook fun racers te krijgen op de andere platformen......sonic racing is geen mariokart, maar it's pretty damn close.

It's early days, maar ik denk dat ps4 deze generatie gaat winnen, met vlak erachter xb1, afhankelijk van hoe populair de tv intergratie meuk gaat worden en hoe groot de verschillen en hardware en dus game kwaliteit gaan zijn, het kan ook wel weer is een grote overwinning van sony worden. nintendo ergens in de marge gedragen door de fans, en na een price cut misschien de budget dan wel jongere gamers.

Maar zoals poster boven mij aangeeft, het boeit niet, nintendo heb nog even poen, dus gewoon lekker genieten van de top games en we zien vanzelf wel wanneer er weer iets nieuws komt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat er ook niet om hoever ze van elkaar af liggen. Het gaat er om dat ze ver genoeg van elkaar af liggen dat directe ports niet eenvoudig zijn en daarom meer geld kosten om te maken. Dat heeft overgens niet eens alleen met de capaciteiten te maken, als ze in theorie even veel capaciteit hadden dan nog had de WiiU het nadeel dat het een andere processor architectuur heeft als de 3 andere platformen (PS4, XB1, PC).

Dus even een port maken voor een andere architectuur terwijl dat platform nog niet 5% van de inkomsten genereert? Gaat niet gebeuren. Zeker niet als je denkt dat van deze 5% waarschijnlijk het grootste deel ook wel de beschikking heeft over een ander platform en het daar wel op koopt als ze interesse hebben in dat spel.

[ Voor 14% gewijzigd door BlackMage op 20-03-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

BlackMage schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:46:
Zeker niet als je denkt dat van deze 5% waarschijnlijk het grootste deel ook wel de beschikking heeft over een ander platform en het daar wel op koopt als ze interesse hebben in dat spel.
Yup, 2 van de grootste nintendo heads hier (Sander en Deddie) hebben of willen er idd ook een ps4 bij toch? En toen ik zelf die hard fan boy was, had ik ook altijd iets erbij (eerst c64 en amiga, later pc en daarna sega en uiteindelijk sony en ms)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

DYKG die de helft van de tijd 'feiten' uit hun reet haalt :')

Daarbijgelaten heeft Nintendo wel veel geld in de kas maar vergeet niet dat het een bedrijf is. Bedrijven hebben als doel winst maken. De recent bekend gemaakte financiele cijfers waren dramatisch. Wanneer dit niet verbeterd zal het bedrijf een andere kant op moeten varen op de een of andere manier.
Als de Wii U 5 jaar mee zou kunnen gaan maar er elk jaar zoveel verlies uit voorvloeit dan gaat Nintendo echt niet wachten tot die 5 jaar voorbij is, alleen maar omdat ze 'genoeg' geld hebben om jaarlijkse verliezen op te kunnen vangen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:50
Is er trouwens al iets bekend over een 3d metroid voor de wiiu? Als retro studios daar mee komt (E3?) komt er hier meteen een wiiu naast de ps4 te staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobje99
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 14:25
No offense of zo, maar kunnen we het meer hebben over games en wat je met de wii u kan, in plaats van waarom de ene console slechter is dan de andere, welke console gaat 'winnen' en wat nintendo 'moet' doen om de wii u te 'redden' want (sorry voor taal gebruik) who de fuck cares?

Over dat 'iedereen' met een Wii U ook wel een PS4 heeft.. vind ik ook een beetje te snel gezegd. Ik heb een Wii U gekocht voor de lokale multiplayer. Dit zodat we met wat mensen op de bank toch nog gezellig wat te spelen hebben. Hier voor hoef ik niet per sé alle 3rd party games die uitkomen. Als ik deze toch nog 'moet' spelen download ik ze wel. Leuke bijkomstigheid van de wii u is dan de afstandsbediening voor de TV. Normale afstandsbediening raak ik altijd kwijt. Good luck met het kwijtraken van de gamepad.

Ik hoop ook zo op een nieuwe Metroid! Voor de Wii had ik zo'n trilogy pack met Prime, Echoes en Corruption (echoes was altijd mijn favoriet). Een groot nadeel hierbij was dat de besturing alleen maar kon met motion control, wat ik op de wii niet fijn vond werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trishul schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:06:
Is er trouwens al iets bekend over een 3d metroid voor de wiiu? Als retro studios daar mee komt (E3?) komt er hier meteen een wiiu naast de ps4 te staan :P
Sinds DKC:TF zijn ze weer aan een nieuw spel bezig. Maar ik vermoed dat E3 nog te vroeg is om iets te tonen. (Nintendo toont zulke dingen vaak in een later stadium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
The_Bird schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 07:10:
[...]

DYKG die de helft van de tijd 'feiten' uit hun reet haalt :')

Daarbijgelaten heeft Nintendo wel veel geld in de kas maar vergeet niet dat het een bedrijf is. Bedrijven hebben als doel winst maken. De recent bekend gemaakte financiele cijfers waren dramatisch. Wanneer dit niet verbeterd zal het bedrijf een andere kant op moeten varen op de een of andere manier.
Als de Wii U 5 jaar mee zou kunnen gaan maar er elk jaar zoveel verlies uit voorvloeit dan gaat Nintendo echt niet wachten tot die 5 jaar voorbij is, alleen maar omdat ze 'genoeg' geld hebben om jaarlijkse verliezen op te kunnen vangen.
Heel veel sneller dan 5 jaar zullen we echter geen release hoeven te verwachten. Vergeet niet, de Wii U is immers al bijna 1.5 jaar op de markt. Om de 5 jaar te behalen, is nog maar slechts 3.5 jaar. Concepten, planning, R&D, etc. zal allen tijd in beslag nemen. Dan komt er nog productie, game development, etc. bij kijken. Dat alles zal toch snel 3 - 4 jaar in beslag nemen.

Wel zal Nintendo hier nu waarschijnlijk al wel mee begonnen zijn, maar blijft het voor ons toch nog jaren wachten eer we daadwerkelijk nieuwe hardware krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bobje99 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:36:
No offense of zo, maar kunnen we het meer hebben over games en wat je met de wii u kan, in plaats van waarom de ene console slechter is dan de andere, welke console gaat 'winnen' en wat nintendo 'moet' doen om de wii u te 'redden' want (sorry voor taal gebruik) who de fuck cares?
Ik ben het met je eens hoor dat ik ook liever over de games zou willen praten. Maar...die zijn er niet zo heel erg veel. MK8 is eerst volgende game worth mentioning en die komt 30 Mei uit... En voor wat daarna komt is nog niets bekend.

Maar ik herhaal mijn game vraag graag hoor: heeft iemand hier CastleStorm gespeeld? En is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na 30 mei komt E3, wat dát probleem in één klap op gaat lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:05:
Na 30 mei komt E3, wat dát probleem in één klap op gaat lossen ;)
Vrees alleen niet met games voor de zomer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Deddiekoel schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:09:
[...]

Vrees alleen niet met games voor de zomer...
En waarschijnlijk is nintendo dit jaar ook niet zo aanwezig op de E3. De meeste aankondigingen hebben ze al via de nintendo directs gedaan. Dus waarschijnlijk alleen nieuwe beelden, mogelijke release dates en gameplay demo's op de nintendo stand.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Ikzelf zal wss nog een X1 erbij nemen...

Heb nu naast me WiiU een PS3 staan en ben toch geneigd om meer de WiiU te starten dan de PS3 (Lego City Undercover is toch redelijk verslavend, zelfs met de bugs --> lage framerate, letterlijk vastzitten in level)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jorisderoo schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:33:
[...]

En waarschijnlijk is nintendo dit jaar ook niet zo aanwezig op de E3. De meeste aankondigingen hebben ze al via de nintendo directs gedaan. Dus waarschijnlijk alleen nieuwe beelden, mogelijke release dates en gameplay demo's op de nintendo stand.
Ik denk dat je dan iets vergeet:

Zelda.

Het wordt hoog tijd om de Wii U Zelda titel te gaan showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:54:
[...]

Ik denk dat je dan iets vergeet:

Zelda.

Het wordt hoog tijd om de Wii U Zelda titel te gaan showen.
Dat zou inderdaad fantastisch zijn :9~

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbelpost

[ Voor 92% gewijzigd door Deddiekoel op 21-03-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo heeft volgens mij al gezegd dat ze de nieuwe Zelda op E3 gaan tonen!
http://www.ign.com/articl...-u-info-coming-at-e3-2014

Edit:
http://mashable.com/2013/10/14/legend-of-zelda-aonuma/

[ Voor 17% gewijzigd door Deddiekoel op 21-03-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Deddiekoel schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 20:45:
Nintendo heeft volgens mij al gezegd dat ze de nieuwe Zelda op E3 gaan tonen!
http://www.ign.com/articl...-u-info-coming-at-e3-2014
Meer dan eens als ik het mij goed herinner. Ben dan ook reuze benieuwd naar wat we zullen zien tijdens de E3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Net de mario kart 8 special edition besteld! :)
Die is al bij best veel winkels uitverkocht kwam ik achter....

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34

Emiel1984

Made in NL

jorisderoo schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:00:
Net de mario kart 8 special edition besteld! :)
Die is al bij best veel winkels uitverkocht kwam ik achter....
Geloof ik niks van. DKCR: Tropical Freeze lag de dag na release nog gewoon in de winkel.
Daarvan had ik gedacht mis te grijpen maar niks was minder waar. Aangezien Mario Kart toch ook wel een vlaggeschip is verwacht ik genoeg aantallen in de winkels.

Ik maak me meer zorgen om de vraag momenteel. Ik zou blij zijn als ik mis ga grijpen, dan weet ik in ieder geval dat de Online modus ook echt leuk blijft. Ik heb een DS3 kort geleden aangeschaft en Mario Kart 7. Het is vooral het online gedeelte dat echt leuk blijft.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Emiel1984 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:24:
[...]

Geloof ik niks van. DKCR: Tropical Freeze lag de dag na release nog gewoon in de winkel.
Daarvan had ik gedacht mis te grijpen maar niks was minder waar. Aangezien Mario Kart toch ook wel een vlaggeschip is verwacht ik genoeg aantallen in de winkels.

Ik maak me meer zorgen om de vraag momenteel. Ik zou blij zijn als ik mis ga grijpen, dan weet ik in ieder geval dat de Online modus ook echt leuk blijft. Ik heb een DS3 kort geleden aangeschaft en Mario Kart 7. Het is vooral het online gedeelte dat echt leuk blijft.
Ik bedoel dan ook de limited edition (met de gevreesde, gehate blue shell).

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het redelijk slim van Nintendo is om Unity te ondersteunen. Zo kan je gelijk 90% van alle indie games bedienen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:08
Dxta schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:58:
[...]

Positief nieuws! Ben benieuwd wat voor titels eruit komen :)
Als ik het goed begrijp is het dadelijk mogelijk om Nintendo 3DS games te spelen op de WiiU? Zou geweldig nieuws zijn, aangezien ik de Zelda('s?) daarop nog niet heb gespeeld :)

Zo had je 'vroeger' op de Super Nintendo en Nintendo 64 ook de mogelijkheid om de games van de Gamboy op de TV te spelen!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb je verkeerd begrepen het gaat over dat Nintendo Unity naar de 3DS wil brengen. Waardoor je straks als ware Wii U (unity) games op de 3DS kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Gynnad schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:04:
[...]

Als ik het goed begrijp is het dadelijk mogelijk om Nintendo 3DS games te spelen op de WiiU? Zou geweldig nieuws zijn, aangezien ik de Zelda('s?) daarop nog niet heb gespeeld :)

Zo had je 'vroeger' op de Super Nintendo en Nintendo 64 ook de mogelijkheid om de games van de Gamboy op de TV te spelen!
Denk niet dat dit gaat lukken. Bij die consoles had je gewoon een uitbreiding. De super gameboy was gewoon een gameboy zonder scherm en knoppen. Zelfde met de gameboy player voor de gamecube, dit was gewoon een gameboy advance
Aangezien de wii u geen cartridges ondersteunt of uitbreidingspoorten heeft (ik heb er nog geen op de console gevonden, en lijkt me niet dat ze usb gebruiken).......

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
Ik heb nog altijd veel lol in het spelen van DKCTF. Ik speel het alleen niet zo vaak en niet zo lang. De game is erg geschikt om even op te pakken, een half uurtje te spelen en hem dan een paar dagen te laten rusten. Dit komt doordat als je hem opstart, je er direct weer in zit en de besturing direct weer onder controle hebt, het verhaal kleinschalig is en natuurlijk omdat het een 2D platformer is.

Ik probeer het zo relaxed mogelijk te spelen maar dat valt niet mee. Ik krijg na een tijdje spelen toch al gauw zweethanden en als ik lang speel ben ik er best moe van. Ik heb het ook samen met een kameraad gespeeld en ook hij krijgt er zweethanden van. Dit is iemand die bij andere games totaal geen zweethanden krijgt. Als je met hem een racegame speelt met één controller en je geeft hem nadat je zelf gespeeld hebt een bezwete controller, dan krijg je nadat hij gespeeld heeft een droge controller terug haha.

Ik kan er gelukkig wel goed tegen om vaak dood te gaan in DKCTF. Er zijn veel checkpoints en als je eenmaal weet wat er gaat komen is ieder level goed te doen. Het winkeltje is een mooie feature van de game vind ik. Net even twintig levens gekocht en wat tonnetjes met de andere Kong's.

Nintendo _/-\o_

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Gameboy Advance game Advance Wars naar Wii U Virtual console.

http://www.gamekings.tv/n...e-gba-game-voor-de-wii-u/

Ik vond het wel een toffe game toen der tijd. Ik weet nog wel dat het best pittig was.

[ Voor 21% gewijzigd door Robolokotobo op 25-03-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat Golden Sun (en 2) snel zullen volgen. Dat zijn mijn favoriete GBA games.

Niet dat Advance Wars niet leuk is, natuurlijk ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb deel één gespeeld volgens mij. Vond ik ook erg goed. Mooie graphics en aparte gameplay. De vraag voor mij is of ik het nu nog wel leuk vind als ik zo'n oude game opstart. Zelda: A Link To The Past deed het ook niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:00
Hopelijk komen ze ook met sword of mana. Heb golden sun voor de GBA is een aangename game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf het een geweldige serie vinden. Ook al vond ik de DS game wat saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Iemand hier de Tropical Freeze Hard Mode al overleefd? Ben er nu 2 worlds mee door, het maakt vooral de Boss Fights erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ze zouden eigenlijk een HD-versie van AW moeten maken met online play. Dezelfde stijl als AW dus geen 3D-geneuzel ala Batallion Wars maar gewoon overhead view en CO powers.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Ik zit al vast bij Tropical Freeze in 1A. Ik val steeds van die hangstangen op het moment dat je moet overspringen naar een tarzantouw. Wie weet de juiste tactiek hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
djmartyn schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 08:44:
Ik zit al vast bij Tropical Freeze in 1A. Ik val steeds van die hangstangen op het moment dat je moet overspringen naar een tarzantouw. Wie weet de juiste tactiek hiervoor?
Ik weet niet wat je bedoelt met hangstangen maar wat je moet doen is eerst springen en dan pas de vasthoud-knop loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
Ik bedoelde die horizontale dingen waar je aan kunt hangen. Ik zal het eens op die manier proberen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook de 'vasthoud-knop' ingedrukt houden, tenzij je bewust naar beneden moet vallen ergens. Als je dat doet dan grijpt die aap direct het volgende object waar je je aan vast kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijstje met games die volgende maand op de GBA Wii U VC uit gaan komen:

http://www.nintendolife.c..._virtual_console_releases
3rd April
Advance Wars
Mario & Luigi: Superstar Saga
Metroid Fusion

10th April
Kirby & The Amazing Mirror
WarioWare, Inc.: Minigame Mania

17th April
F-Zero Maximum Velocity
Golden Sun

24th April
Super Mario Advance 3: Yoshi's Island
Yay :)

VIDEO!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Let wel op dat de GBA versie van Yoshu's Island technisch beduidend minder is dan de Snes versie (geen FX-chip) Merk je duidelijk aan levels zoals Touch Fuzzy, get Dizzy die er stukken minder spacy uitziet.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Mooi lijstje met GBA games. Mario & Luigi, Golden Sun en Yoshi's Island ga ik misschien wel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enige jammere is dat ik ze allemaal al op mn GBA heb :p De spellen gaan trouwens 7 euro per stuk kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Zoals The_bird al zegt.....gba versies kunnen minder zijn dan de snes varianten.....dan vind ik 7 euro nog best aan de prijs. Maar dat is ook een vast nintendo iets, de hele vc is (imho) best duur, maar dat is natuurlijk zwaar subjectief.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Sagat schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:33:
Zoals The_bird al zegt.....gba versies kunnen minder zijn dan de snes varianten.....dan vind ik 7 euro nog best aan de prijs. Maar dat is ook een vast nintendo iets, de hele vc is (imho) best duur, maar dat is natuurlijk zwaar subjectief.
Wat is vooral hoop is dat de VC steeds meer uitgebreid wordt met meerdere systemen & titels en ook overdraagbaar wordt naar volgende Nintendo consoles.

Het is natuurlijk supergaaf als je dalijk alle Nintendo games gewoon op 1 console met 1 Nintendo account zou kunnen spelen :D

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet natuurlijk niet SNES games op de GBA gaan spelen. Dat is ook geheel niet interessant. Maar als je naar spellen als Golden Sun kijkt, welke je niet op de SNES had, dan is 7 euro een nette prijs vind ik.

Helemaal als je bedenkt dat 2e hands GBA spellen momenteel nog voor 5-30 euro verkocht worden.
http://www.nedgame.nl/gameboy-advance/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Aan de ene kant leuk om te zien dat deze spellen weer uitkomen voor de wii u, aan de andere kant zou ik ze liever op mijn 3ds hebben. Ik heb de ambassador program games en die spelen prima op de 3ds. aangezien deze games voor portable gemaakt zijn zou ik ze liever onderweg spelen. Of zoals Dxta al zegt, gewoon virtual console op wii u en 3ds (gedeeltelijk) samenvoegen. Super mario bros is uit voor beide systemen, maar je moet er apart voor betalen terwijl het precies dezelfde game is. Vind dit soms wel kwalijk als ze zo doen. Ze zijn misschien bang dat je dan je wii u account gaat delen met iemand anders met een 3ds, maar hier is vast ook wel iets op te bedenken.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

@Dexta
Eens dat zou idd heel erg mooi zijn, het verbaasde me dat dit zo moeizaam ging en gaat, en mede hierom ben ik niet verder gekomen dan 1 hele wii vc game (die ik overigens nog wel regelmatig speel :) )

@sander
Tsja, waarom yoshi's island uitbrengen als die op de snes superieur was? Of is de WII U vc ook cross platform naar 3ds? Maar ook op de 3ds zou ik dan liever de superieure versie spelen. Moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of de games (buiten technische zaken dan) gelijk zijn, anders kan het nog steeds leuk zijn als er verschillen zijn.

Verder is nedgame toch bekend als shop die retrogames nog prijzig verkoopt? Maar ik had geloof ik al is gezegd, ze moeten zouden bijvoorbeeld een spotify/netflix achtige oplossing aan kunnen bieden, daar zou ik qua nintendo zo 10-15 euro per maand voor betalen, en dan pirate ik niks meer (err hmm ok, ik geef toe dat ik niet goed tegen aanpassingen en censuur kan, zie bijvoorbeeld mike tyson's punch out voor nes) maar ok you get my drift.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou wel erg gaaf zijn als je met de GBA virtual console twee 'emulators' tegelijk kan draaien, met een virtuele linkkabel er tussen. Dan speelt speler 1 op de gamepad met zijn scherm en speler 2 met een andere controller op de tv.

Maar dat zal vast niet.
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:27:
Je moet natuurlijk niet SNES games op de GBA gaan spelen. Dat is ook geheel niet interessant. Maar als je naar spellen als Golden Sun kijkt, welke je niet op de SNES had, dan is 7 euro een nette prijs vind ik.

Helemaal als je bedenkt dat 2e hands GBA spellen momenteel nog voor 5-30 euro verkocht worden.
http://www.nedgame.nl/gameboy-advance/
Nedgame is ook ONTZETTEND duur met de retro zooi. Zelfs handelaren op Marktplaats zitten daar ver onder. 50 euro voor Pokemon Ruby of Mario Kart Super Circuit? Right. Je hebt wel enkele zeldzame GBA games, die misschien dat waard zijn, maar die verkoopt Nedgame niet eens :P

Een standaard veel verkocht spel zoals Mario Kart, Mario Advance1/2 of Pokemon hoeft niet meer te kosten dan 15 euro met doosje of 10 voor losse cardridge.

Ook ben ik het niet helemaal met je eens wat betreft de GBA SNES ports, die zijn vaak leuker dan de originelen. Ook zorgt de breedbeeld verhouding van de GBA er voor dat het beter tot zijn recht komt op een moderne tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

@ Blackmage
Nedgame is idd de grootste oplichterij qua retro games. DKC op cart kost daar iets van 30 of 40 euro. Ongelooflijke prijzen.

De GBA Snes ports verschillen per game. Sowieso is het geluid bij de veel ports minder maar de graphics zijn ook niet altijd even goed als op de Snes. Zie bijvoorbeeld de DKC GBA versies waar het lijkt alsof er een dosis bleekmiddel overheen gegooid is. Daarnaast heeft de GBA een lagere resolutie dan de Snes wat je op een TV al helemaal goed merkt. Dan heb ik liever een Snes-versie waarbij alles op het scherm staat zonder ingezoomd te zitten.

En multiplayer GBA zie ik niet gebeuren eigenlijk, dat zou namelijk betekenen dat Nintendo moeite moet doen met hun VC releases en daar houden ze niet van. Zonde, want er zijn leuke mogelijkheden. Zo is het met homebrew op de DS bijvoorbeeld mogelijk om multiplayer NES games te spelen met meerdere GBA's. Hell, op de PC kan je via Internet met de meeste emulators online tegen elkaar spelen. Dat zou een meerwaarde zijn voor de VC.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djmartyn schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 08:44:
Wat bij mij hielp was een andere besturing kiezen. Daarbij heb je geen echt losse "vasthoud" knop meer. Daar is de renknop de vasthoud knop. Daarmee was het voor mij een stuk makkelijker!

Ik heb CastleStorm gedownload. Vermaak me er kostelijk mee! Soort van Swords & Soldiers met Angry Birds invloeden!

[ Voor 11% gewijzigd door Deddiekoel op 27-03-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Om even terug te komen op een discussie van een tijdje terug. Ik denk nu, nadat ik de Gameboy Advance Wii U VC trailer heb gezien, en gezien heb dat deze games ook op de tv te spelen zijn, dat NDS VC games ook op de tv getoond kunnen worden, zoals sommigen hier al zeiden. En het lijkt me logisch dat de gamepad dan het onderste scherm van de DS emuleert. En als je alleen de Gamepad wil gebruiken zal je wel links en rechts beeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
BlackMage schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:17:
Je kan ook de 'vasthoud-knop' ingedrukt houden, tenzij je bewust naar beneden moet vallen ergens. Als je dat doet dan grijpt die aap direct het volgende object waar je je aan vast kan houden.
Deze truc heeft me geholpen om het level uit spelen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
De afgelopen week flink doorgezet met DKCTF. Ik zit nu in level 5-1. Ik speel elke dag ongeveer anderhalf uur. De eindbazen zijn best lastig. Dan komen de tonnetjes met de andere Kong's die je in het winkeltje kan kopen goed van pas. De eindbaas van wereld 4 in een keer of acht verslagen. Die van wereld drie had ik wel heel veel levens voor nodig maar daar heb ik geen extra tonnetjes voor gebruikt. De eindbaasgevechten zijn wel zeer tof van opzet. Al was die van wereld vier niet bijzonder leuk. Je hebt niet zoveel controle over Donkey Kong in het water als op het land.

ik hoop dat ik de game niet al te snel uitspeel want het gaat nog wel even duren volgens mij voordat de volgende AAA game verschijnt voor de Wii U. De lijst met games die eraan komen is ook vrij klein. En van de meeste games is nog geen releasedatum bekend: http://www.tothegame.com/...y=eu&image.x=24&image.y=9

Een nieuwe Zelda game wordt dan op de E3 aangekondigd. Maar het kan denk ik dan ook nog wel een jaar duren voordat ie verschijnt. Mario Kart en Lego The Hobbit zijn de games die eraan zitten te komen maar met beide games heb ik niet zoveel. Ik heb Mario Kart op de Wii gespeeld maar daar was ik na een paar dagen alweer klaar mee. Het kan best zijn dat ik mijn Wii U straks verkoop en weer een 3DS XL in huis haal. Als dan de nieuwe Zelda voor de Wii U verschijnt koop ik waarschijnlijk weer een nieuwe. Tegen die tijd is de nieuwprijs waarschijnlijk lager en zijn er weer nieuwe bundels, waarschijnlijk ook wel met Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Wellicht dat die Dynasty warriors-Zelda dit jaar uitkomt maar dat zijn meestal games waar je niet lang mee doet. Erg repetief, zelfs voor beat'm up games.

Las gister trouwens ook waarom die nieuwe Batman game niet op Wii U komt; Wii U kan het technisch gewoon niet aan. En dit is dan nog maar de eerste lichting van de next-gen games :(

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind CastleStorm vet!
Op naar de DLC! Van mij mag Ronimo ook opschieten met hun nieuwe Swords & Soldiers. Indie games FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
The_Bird schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 07:27:
Wellicht dat die Dynasty warriors-Zelda dit jaar uitkomt maar dat zijn meestal games waar je niet lang mee doet. Erg repetief, zelfs voor beat'm up games.

Las gister trouwens ook waarom die nieuwe Batman game niet op Wii U komt; Wii U kan het technisch gewoon niet aan. En dit is dan nog maar de eerste lichting van de next-gen games :(
Die Dynasty warriors Zelda game heb ik wel gameplay beelden van gezien en daar lijkt me ook niet veel aan. Maar goed, we weten niet wat Nintendo op de E3 gaat laten zien. Misschien komen ze wel met een lading games waarvan er een hoop dit jaar nog verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ze moeten wel. Verwacht zelf dat er op de E3 nog een Mario Party aangekondigd wordt iig. Hopelijk met goede online modus.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:07

Goner

What can I do you for ?

Welke batman game is dat dan ?
Las net dat Arkham Origins Blackgate zowel voor de 3DS als Wii U (vertraagd) gaat uitkomen ...
http://www.n1ntendo.nl/ar...tion-eu-release-vertraagd

Oh wacht, da's alleen een HD 'remake' ...

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 01-04-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is altijd het excuus. Maar op een iPad lukt het dan opeens wel (bij wijze van spreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Deddiekoel schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:40:
[...]

Dat is altijd het excuus. Maar op een iPad lukt het dan opeens wel (bij wijze van spreken).
Als het ook niet op ps3 uitkomt, met de enorme installed base daar op dan geloof ik het wel. Ben er persoonlijk blij om. Nu kunnen ze tenminste voluit gaan en gebruik maken van de power van de next-gen systemen zonder achtergehouden te worden door techniek van de oudere consoles.

Haha, EA heeft de smaak goed te pakken vandaag :D
FrostbiteEngine @FrostbiteEngine
Follow
Good news, we have finally fixed and optimized our 'netcode'. Uses quantum entanglement for Zero Latency connections. Exclusively on #WiiU.
Follow
Frostbite will power #HalfLife3, coming out summer 2014! #WiiU exclusive.
Follow
Frostbite will power #HalfLife3, coming out summer 2014! #WiiU exclusive.

[ Voor 34% gewijzigd door The_Bird op 01-04-2014 17:11 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:07

Goner

What can I do you for ?

Frostbite ??
Krijgen we dan ook Battlefield op de Wii U ? :+

Aha, ik snap het ..
Had het al niet zo op EA, maar nu helemaal niet meer.

[ Voor 39% gewijzigd door Goner op 01-04-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:08
Goner schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:08:
Frostbite ??
Krijgen we dan ook Battlefield op de Wii U ? :+

Aha, ik snap het ..
Had het al niet zo op EA, maar nu helemaal niet meer.
Uitleg?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hele slechte, domme en zielige 1 april grap van EA.

Ik ga dus echt nooit meer iets van dat bedrijf kopen. Maar dat deed ik al niet meer sinds Sim City van vorig jaar.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Een beetje smakeloos idd.
Maar op 1 april moet een geintje Kunnen toch?

Pagina: 1 ... 20 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic