Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
Nee want het is gewoon een product die ze uitgekozen hebben om te dissen simpelweg omdat het geen nadelige gevolgen voor hun heeft. Er valt geen geld voor ze uit te slaan want ze gaan er geen games meer voor maken dus dachten ze laten we de Wii U maar belachelijk maken op 1 april. Tel daarbij op dat EA Origin wilde integreren op de Wii U maar dat Nintendo het daar niet mee eens was en dat EA toen besloten heeft: Als we onze zin niet krijgen, gaan we de Wii U negeren http://wiiudaily.com/2012/08/ea-origin-wii-u/ En blijkbaar ook nog even kleineren op 1 April. Ik vind het onsportief gedrag van EA.

Ze hadden net zo goed kunnen zeggen dat ze een patch voor Battlefield 4 hadden die alle problemen verhelpt. Dat was net zo'n stomme grap geweest, en dat had ook niemand gelooft :+

[ Voor 57% gewijzigd door Robolokotobo op 02-04-2014 02:13 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:06:
Hele slechte, domme en zielige 1 april grap van EA.

Ik ga dus echt nooit meer iets van dat bedrijf kopen. Maar dat deed ik al niet meer sinds Sim City van vorig jaar.
Boehoe :')

Het is maar een grapje. Daarnaast zal er uberhaupt weinig van EA op de de Wii U te kopen zijn dus zoveel zal het ook niet uitmaken ;)

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@petermooreEA:
Our apologies to partners @NintendoAmerica & fan @FrostbiteEngine ’s poor attempt at April Fools not condoned by EA : unacceptable/ stupid

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Bird schreef op woensdag 02 april 2014 @ 06:49:
[...]

Boehoe :')

Het is maar een grapje. Daarnaast zal er uberhaupt weinig van EA op de de Wii U te kopen zijn dus zoveel zal het ook niet uitmaken ;)
Ik heb in al mijn console jaren nog nooit een game van EA gekocht, hebben ze überhaupt ooit een goede arcade game uitgebracht? Oh ja, marble madness op de Amiga. 1987.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Een paar jaar geleden heeft EA een periode gehad waarin ze leuke dingen deden. Opeens was daar dead space en brütal legend en had EA mass effect over genomen van MS en kon deze serie naar meer consoles. Helaas zijn ze weer vervallen in het uitpersen van zo veel mogelijk sequels maar ik had toen even de indruk dat ze meer met nieuwe IP's enzo gingen doen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:26:
[...]

Ik heb in al mijn console jaren nog nooit een game van EA gekocht, hebben ze überhaupt ooit een goede arcade game uitgebracht? Oh ja, marble madness op de Amiga. 1987.
Probleem is niet de games van EA. Op de PC heb ik me jaren vermaakt met de NFS series.Daarom bij aanschaf van PS3 direct NFS shift aangeschaft. Daarna nooit meer een EA race game voor de console gekocht omdat dit mij zo tegenviel qua performance.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas hebben ze Bioware in hun pocket. Nu kan je veel zeggen over de huidige koers, maar dat vind ik een van de beste gamestudio's die er zijn. Zelfs hun 'mindere' games (ME3/DA2) vond ik nog steeds veel leuker dan de beste games van andere developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Daarnaast hebben ze ook Popcap in de zak, die met de erg vermakelijke Plants vs Zombies games veel gamers trekt. Ook hebben ze het alleenrecht op Star Wars games en hebben ze belangrijke massaverkopers zoals Fifa en Battlefield.

Het gaat er niet perse om hoe goed je deze titels vindt maar meer om het feit dat die titels voor veel gamers belangrijk zijn. "Geen Fifa? Dan haal ik geen Wii joe" Als je als enigste console die titels NIET hebt dan zit je in een benadeelde positie. Nintendo heeft juist deze titels nodig om de levensduur van 3 jaar te halen voor de Wii joe.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 07:30
The_Bird schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:27:
Daarnaast hebben ze ook Popcap in de zak, die met de erg vermakelijke Plants vs Zombies games veel gamers trekt. Ook hebben ze het alleenrecht op Star Wars games en hebben ze belangrijke massaverkopers zoals Fifa en Battlefield.

Het gaat er niet perse om hoe goed je deze titels vindt maar meer om het feit dat die titels voor veel gamers belangrijk zijn. "Geen Fifa? Dan haal ik geen Wii joe" Als je als enigste console die titels NIET hebt dan zit je in een benadeelde positie. Nintendo heeft juist deze titels nodig om de levensduur van 3 jaar te halen voor de Wii joe.
Ten eerste – als je dat apparaat steeds “Wii joe” blijft noemen, wordt je nooit erg serieus genomen, net als mensen die het consequent over M$ of Internet Exploder hebben.

Ik denk eerlijk gezegd dat de doelgroep van Nintendo het best zonder FIFA en EA kan stellen. Ik mis er in ieder geval niet al te veel aan – de enige titel waar ik momenteel graag een vervolg op zou zien, is Mirror’s Edge, en die zal ongetwijfeld ook gewoon op de PC verschijnen. Nintendo heeft al twee generaties lang laten zien zelf uitstekend in staat te zijn om hun console draaiende te houden, maar dan zullen ze, net als bij de N64 en de GCN, weer de concurrenten voor zich moeten dulden. De best verkopende console zullen ze dan niet worden, maar dat hoeft in principe ook niet.

Then again, de echte klappers voor de WiiU moeten nog komen. Als Smash Bros, Mario Kart en Zelda eenmaal uit zijn, dan zal dat voor velen een reden zijn om toch (naast de PC/XB1/PS4) toch een WiiU in huis te halen. EA, of het gebrek daaraan, is dan niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:12:
Helaas hebben ze Bioware in hun pocket. Nu kan je veel zeggen over de huidige koers, maar dat vind ik een van de beste gamestudio's die er zijn. Zelfs hun 'mindere' games (ME3/DA2) vond ik nog steeds veel leuker dan de beste games van andere developers.
EA heeft Bioware letterlijk kapot gemaakt. Helemaal als je Bioware van nu vergelijkt met Bioware van vóór EA.
Vooral de Baldur's Gate games en NeverwinterNights 1 waren veel beter dan games als Mass Effect, etc. wat ze nu uitbrengen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:50
BlackMage schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:12:
Echter heeft BioWare de afgelopen jaren toch ook wel het nodige aan fans verloren. ME2, ME3, DA2, SW:ToR hebben BioWare allemaal geen goed gedaan voor de fans van het pre-EA BioWare. En hoewel veel van de huidige games niet erbarmelijk slecht verkopen, zijn het ook niet bepaald system sellers en scoort het ook niet denderend hoog i.v.m. andere AAA games.
The_Bird schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:27:

Popcap is van weinig interesse voor wat betreft de console markt. Ja, er is bijv. garden warfare, maar trekt niet bepaald hoge cijfers.

Daarnaast heeft EA wel het alleenrecht op Star Wars games ja, maar over het algemeen verkopen Star Wars games van de afgelopen jaren relatief slecht. Mogelijk dat het wat aantrekt na de nieuwe films. Maar verwacht de komende jaren in ieder geval niet veel.

FIFA, en EA sports in het algeheel, is inderdaad een belangrijke speler binnen EA. En daarin trekt EA het voortouw qua sports gerelateerde games. En zou het voor Nintendo inderdaad een aanwinst kunnen zijn om het support van EA hierin zo optimaal mogelijk te hebben, zeker gezien performance hierin een non-issue is (EA released FIFA bijv. nog altijd op de PS2).

Battlefield daarintegen heeft een veel minder stabiel verkoop verleden. BF3 heeft erg goed verkocht, maar de verkopen van 2 vielen tegen, bij 4 zie je dat de aantallen ook erg veel gezakt zijn t.o.v. 3. De ratings zijn vanaf BC2 ook langzaam aan gaan zakken. Een toevoeging van BF5 in de toekomst op het Nintendo platform, hoeft dan ook nog niet direct een succes verhaal te zijn. Zeker gezien de nog lang voortdurende problemen met BF4, denk ik dat PS4/XBO/PC versies het ook al niet lekker zullen doen bij BF5.

Bovendien heeft EA daarnaast vrij weinig uitgebracht voor consoles in het afgelopen jaar. Wat grotere releases zijn Dead Space 3 en Crysis 3 geweest, beide met zeer tegenvallende resultaten. Een nieuwe NFS, met ook niet de beste verkoopcijfers, en dat was het wel weer zo'n beetje.

Waar EA het momenteel goed doet is de mobile markt. Een steeds belangrijker deel van hun inkomsten komt vanuit android/ios titels, stukje facebook games, etc.

Persoonlijk denk ik dan ook dat als developer, EA een steeds minder belangrijke rol zal gaan spelen voor wat betreft console en PC games. Binnen veel van hun studio's zijn ontslagen gevallen. Nieuwe ip's doen ze al zo goed als niet meer aan. De verkoop aantallen op hun producten blijven zakken. En het opslokken van developers heeft ze de afgelopen jaren niet de gewenste successen geleverd. Met de daarbij steeds verdere acceptatie van digital sales, is ook de noodzaak voor veel nieuwe developers een stuk kleiner om daadwerkelijk banden aan te gaan met publishers zoals EA.

Voor de komende jaren zullen spelers als Activision/Blizzard, Ubisoft, SquareEnix en Zenimax veel interessanter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook zeker een probleem van de markt momenteel. Er zijn hele talentvolle mensen en studio's hun tijd aan het verdoen aan die mobiele shovelware games. Maar vanuit een business oogpunt zal je wel gek zijn om dat niet te doen.

Daarbij hebben we de afgelopen tijd inderdaad weinig leuks voorbij zien komen, maar dat komt door de transitie van de console generaties.
- PC gaming heeft een grote klap gehad van al die last-gen console ports. Waarom een game pc onderhouden voor games die ook op een console uitkomen (en daar vaak ook nog beter op werken) die in zijn geheel minder kost dan een midrange videokaart. Kan je beter een laptopje kopen, hoef je ook niet zo'n lomp ding in de kamer te hebben staan. Dit is net als de WiiU een cirkel die ervoor zorgt dat ontwikkelaars weinig moeite willen doen om een pc-exclusive te maken of in ieder geval de pc-versie meerwaarde te geven. Tijd stond stil.
- Bij console gaming is het de laatste paar jaren ook niet geweldig geweest. Natuurlijk speelt de opkomst van mobiele devices een grote rol, maar je moet rekenen dat goede games meerjaren projecten zijn en de nieuwe generatie consoles er aan zat te komen. Dat maakt een investering voor een 100-miljoen-plus productie voor de huidige generatie een erg risicovolle investering. Ik kan me alleen GTA5 voor ogen halen als voorbeeld van een echte goede third party game die in de laatste twee jaar is uitgekomen. De rest is allemaal first party.

De nieuwe generatie consoles veranderd daar (hopelijk) veel in. Pc ports komen meer in de buurt van de capaciteiten van de gemiddelde gamepc en zal wellicht mensen weer een gamepc doen kopen. En een investering voor PS4 of XBOne game is (of wordt straks) een stuk minder risicovol dan een voor de oude generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Then again, de echte klappers voor de WiiU moeten nog komen. Als Smash Bros, Mario Kart en Zelda eenmaal uit zijn, dan zal dat voor velen een reden zijn om toch (naast de PC/XB1/PS4) toch een WiiU in huis te halen. EA, of het gebrek daaraan, is dan niet relevant.
Deze games konden de Gamecube niet redden dus waarom zouden ze de Wii U wel kunnen redden? Nadat de games voor een korte spike in verkopen zorgen net als bij Mario World zullen de verkopen weer inzakken. Vervolgens zullen de Nintendo fanboys trots roepen dat wanneer de nieuwe Zelda uitkomt de verkopen spectaculair toe zullen nemen aangezien iedereen dan een Wii U wil.

Als we kijken naar de verkoopcijfers van eind februari 2014 dan is te zien dat Wii U net beter verkoopt dan de Vita. Nu vind ik de Vita een tof apparaat maar de verkoopcijfers daarvan zijn dramatisch.

De PS3 verkoopt stukken meer dan de WiiU en dat is de 'vorige generatie'. Hell, de Ps4 verkoopt tien keer zoveel als de Wii U.

http://www.forbes.com/sit...ideo-game-hardware-sales/

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
The_Bird schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:22:
[...]

Deze games konden de Gamecube niet redden dus waarom zouden ze de Wii U wel kunnen redden? Nadat de games voor een korte spike in verkopen zorgen net als bij Mario World zullen de verkopen weer inzakken. Vervolgens zullen de Nintendo fanboys trots roepen dat wanneer de nieuwe Zelda uitkomt de verkopen spectaculair toe zullen nemen aangezien iedereen dan een Wii U wil.
Ik zeg niet dat die games ervoor gaan zorgen dat de WiiU ineens beter verkoopt dan de PS4 of de XB1. Ik zeg alleen dat dan de verkopen aan zullen trekken. Ik heb ook een andere definitie van "succesvol" dan jij misschien verwacht.
Voor mij is het succes van een console niet gerelateerd aan het marktaandeel dat het ding heeft, maar aan het feit of de maker ervan er voldoende mee verdient om het ding op de markt te houden en eventueel een opvolger te kunnen maken.
Zolang Nintendo voldoende aan de WiiU verdient om er games voor te kunnen maken en over een paar jaar een opvolger te bouwen, is het ding wat mij betreft succesvol. Ook de N64 en de GCN waren wat dat betreft een succes. De VirtualBoy en de 64DD waren dat niet, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:33:
[...]

EA heeft Bioware letterlijk kapot gemaakt. Helemaal als je Bioware van nu vergelijkt met Bioware van vóór EA.
Vooral de Baldur's Gate games en NeverwinterNights 1 waren veel beter dan games als Mass Effect, etc. wat ze nu uitbrengen.
Vergeet niet dat dit ook een kwestie van smaak is. De Mass Effect trilogy was voor mij het absolute hoogtepunt van de afgelopen generatie. En dan reken ik de Zelda en Mario games van de Wii mee.
Ook de eerste Dragon Age game vond ik erg de moeite waard. De tweede kan ik niets over zeggen want die heb ik niet gespeeld.
The_Bird schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:22:

Deze games konden de Gamecube niet redden dus waarom zouden ze de Wii U wel kunnen redden?
Ehh, de gamecube had geen redding nodig hoor. Ondanks dat het de slechts verkopende console van de generatie was heeft de GC Nintendo gewoon geld opgeleverd.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

rajackar schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:18:

Ehh, de gamecube had geen redding nodig hoor. Ondanks dat het de slechts verkopende console van de generatie was heeft de GC Nintendo gewoon geld opgeleverd.
Als je kijkt naar hoe de NGC het deed ivm de N64 dan hadden ze dat wel nodig. Als je als bedrijf zoveel miljoen verdient aan een console en bij de volgende console stukken minder verdient dan ben je daar niet tevreden mee en de aandeelhouders sowieso niet. Deze ontevredenheid is vooral bij de Wii U te zien aan de dramatisch bijgestelde winstverwachten en het vertrouwen in Iwata dat met 20% zakte in 2 jaar.

Hoe je het ook wendt of keert, Nintendo is een bedrijf en die dienen winst te maken. Als je dan iets als de Wii U hebt dat voor financieel dramatische resultaten zorgt dan moet er iets veranderen. 2 Mario titels per jaar gaan dit niet oplossen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:18:
[...]

Vergeet niet dat dit ook een kwestie van smaak is. De Mass Effect trilogy was voor mij het absolute hoogtepunt van de afgelopen generatie. En dan reken ik de Zelda en Mario games van de Wii mee.
Ook de eerste Dragon Age game vond ik erg de moeite waard. De tweede kan ik niets over zeggen want die heb ik niet gespeeld.

[...]

Dragon Age: Origins is een meesterwerk dat echt niet onder BG2/NWN doet. Mass Effect 1 en 2 zijn betere spellen dan de hele KOTOR serie (mits je geen die-hard SW fan bent dan :P). Het zijn alleen de recentere titels (DA2, ME3, SW:TOR) die duidelijk van lager niveau zijn als de rest van hun portfolio. Ik twijfel geen seconde aan het feit dat dit door druk vanuit EA komt. Ik heb wel hoge verwachtingen voor DA3, maar schrijf ze wel af als dat weer zo'n platte hack&slash wordt.

En inderdaad het succes van een console moet je meten aan het feit of het geld oplevert of niet. Je kan wel 10x zoveel units verkopen maar als je hele dure marketing, prijsafspraken met grote developers en per verkochte unit dik verlies draait dan kan de kleine speler misschien wel veel rijker worden dan de grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

The_Bird schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:44:
[...]

Als je kijkt naar hoe de NGC het deed ivm de N64 dan hadden ze dat wel nodig. Als je als bedrijf zoveel miljoen verdient aan een console en bij de volgende console stukken minder verdient dan ben je daar niet tevreden mee en de aandeelhouders sowieso niet. Deze ontevredenheid is vooral bij de Wii U te zien aan de dramatisch bijgestelde winstverwachten en het vertrouwen in Iwata dat met 20% zakte in 2 jaar.

Hoe je het ook wendt of keert, Nintendo is een bedrijf en die dienen winst te maken. Als je dan iets als de Wii U hebt dat voor financieel dramatische resultaten zorgt dan moet er iets veranderen. 2 Mario titels per jaar gaan dit niet oplossen.
Het verschil is echter dat Nintendo i.t.t. Microsoft en Sony hun consoles met een stuk minder verlies verkoopt (o.a. door de goedkopere hardware). Hierdoor draaien ze veel sneller winst op basis van hun games.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

The_Bird schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:44:
[...]

Je maakt een goed punt dat een bedrijf gewoon winst moet maken en dat gaat voor het pleasen van fans.
Als we kijken naar de generatie xbox / ps2 / NGC was Nintendo de eerste en een groot gedeelte van de tijd de enige die winst heeft gemaakt aangezien de andere consoles met verlies verkocht werden.
Pas in de tweede helft van die generatie is dat omgeslagen. Volgens mij helemaal geen slecht business model aangezien je veel minder risico loopt.

Deze generatie is de situatie wel wezenlijk anders aangezien geen van de consoles bij mijn weten met verlies verkocht wordt. Je zou dus zelfs kunnen stellen dat Sony en MS het business model van Nintendo hebben overgenomen ;)

Neemt allemaal niet weg dat de Wii U het bijzonder slecht doet in vergelijking met de rest. Dat vind ik als Nintendo fan natuurlijk jammer maar het komt niet echt als een verassing. Ik denk dat Nintendo het succes van de Wii nogal verkeerd heeft geïnterpreteerd. Ze lijken zich niet te realiseren dat de Wii voornamelijk goed verkocht heeft door de hype rond de gimmick en dat mensen niet echt "fan" waren van deze nieuwe manier van gamen en dat veel Wii's na aankoop vrij snel stof lagen te happen. Het is dus geen doorlopend succes waar je op voort kan bouwen. Ik heb echter wel het idee dat ze er zo bij Nintendo wel over dachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Nintendo heeft de afgelopen systemen (Wii en DS/3DS) goed weten te verkopen door een gimmick. (Al denk ik zelf dat het bij 3DS vooral de sterkere hardware tov DS is die het hem doet ipv het 3D-effect) Met de Wii U hebben ze weer voor een gimmick gekozen en dat pakt verkeerd uit. Kan gebeuren. Wat mij dan irriteert is dat Nintendo dan vervolgens op hun handen gaat zitten ipv daadwerkelijk akties uitvoert om de boel te repareren.

Denk zelf dat de Wii U wel succesvol zou zijn met tabletcontroller mits ze vergelijkbare hardware met die van Sony/MS hadden. Het zwakke punt van Nintendo sinds N64 is de 3rd party support en die wordt alleen maar minder wanneer je met een technisch zwak systeem komt. Zonde, vooral aangezien ze beloofd hadden ook voor de hardcore gamer te gaan deze generatie.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
weer wat nieuwe mario kart 8 gameplay beelden: http://uk.ign.com/article...pressions-videos-and-more . Rainbow road 64 ziet er mooi uit :)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Wii heeft inderdaad veel consoles verkocht (100 miljoen in totaal), maar daar was de third party support nog slechter dan de Wii U. De enige populaire Wii games die niet van Nintendo zelf waren, zijn die dans spellen (Just Dance serie).

Een kort lijstje van de best verkopende Wii games. Zie hoe snel dat naar beneden keldert? Dit zijn alle games die meer dan 2 miljoen exemplaren hebben verkocht. Op 100 miljoen consoles liggen deze dus bij minimaal 2% van de Wii bezitters.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/jrr4eg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Als ik zie hoe vaak Mario Kart voor de Wii verkocht is verwacht ik dat Mario Kart 8 een flinke boost aan de Wii U verkopen kan geven. Veel meer dan een 3D Mario game of een Zelda game of een Donkey Kong game zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 15:47
BlackMage schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:30:
De Wii heeft inderdaad veel consoles verkocht (100 miljoen in totaal), maar daar was de third party support nog slechter dan de Wii U. De enige populaire Wii games die niet van Nintendo zelf waren, zijn die dans spellen (Just Dance serie).

Een kort lijstje van de best verkopende Wii games. Zie hoe snel dat naar beneden keldert? Dit zijn alle games die meer dan 2 miljoen exemplaren hebben verkocht. Op 100 miljoen consoles liggen deze dus bij minimaal 2% van de Wii bezitters.

[afbeelding]
Deze lijst lijkt me niet volledig?

http://www.vgchartz.com/platform/2/wii/

Hier staan meer dan 60 spellen voor de wii die meer dan 2 miljoen keer verkocht zijn waaronder call of duty, resident evil en enkele Lego games?

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Robolokotobo schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:56:
Als ik zie hoe vaak Mario Kart voor de Wii verkocht is verwacht ik dat Mario Kart 8 een flinke boost aan de Wii U verkopen kan geven. Veel meer dan een 3D Mario game of een Zelda game of een Donkey Kong game zo te zien.
Mario Kart Wii verkocht veel doordat er veel Wii's verkocht waren. Je kan beter de verkoopcijfers van Double Dash erbij pakken aangezien de GameCube-verkopen meer op de Wii U's lijken.

@ Joris

Die RR64 ziet er idd goed uit maar vreemd genoeg doet het me niet echt denken aan RR64? Het asfalt is bedenkt met een patroon van gekleurde blokken zoals in Super Mario Kart ipv de transparante kleuren op de N64 wat juist het parcours zo kenmerkt. Ook is de boarding weg.

Had liever zelf RRDD geremaket zien want zelfs met de afsnijdtruuk is RR64 oersaai en erg lang. Die van MK7 was ook erg goed, die zou ik ook wel geremaket willen zien.

Verbaast me trouwens wel dat ze niks hebben gezegd over de online features in dat artikel. Zou MK eindelijk fatsoenlijke online play krijgen? Item switch is wel het minste wat ze kunnen doen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Banix schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:16:
[...]

Deze lijst lijkt me niet volledig?

http://www.vgchartz.com/platform/2/wii/

Hier staan meer dan 60 spellen voor de wii die meer dan 2 miljoen keer verkocht zijn waaronder call of duty, resident evil en enkele Lego games?
Mja, hij komt van Wikipedia. Kan best dat die niet heel precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
The_Bird schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:20:
[...]

Mario Kart Wii verkocht veel doordat er veel Wii's verkocht waren. Je kan beter de verkoopcijfers van Double Dash erbij pakken aangezien de GameCube-verkopen meer op de Wii U's lijken.
Dat neemt niet weg dat het meer een systemseller is dan Mario 3D, Zelda en DK. Ik snap ook dat het geen Mario Kart Wii verkoopcijfers zal behalen. Ik ben in ieder geval benieuwd naar hoe de Wii U verkopen eruit zien eind mei begin juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Dat zeker, ben er ook benieuwd naar. Als Nintendo slim is brengen ze een bundel uit.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dat gaat vast en zeker gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
Dxta schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:14:
[...]

Het verschil is echter dat Nintendo i.t.t. Microsoft en Sony hun consoles met een stuk minder verlies verkoopt (o.a. door de goedkopere hardware). Hierdoor draaien ze veel sneller winst op basis van hun games.
Microsoft kon het zich veroorloven om hun weg op de consolemarkt te kopen – de eerste Xbox heeft alleen maar geld gekost en heeft voor zover ik weet geen cent opgeleverd. Maar ze hebben natuurlijk de hele Windows afdeling, Office, een zooi overige programma’s, muizen, toetsenborden en overige rommel om dat goed te maken. Het maakt dus niet uit of de gaming-divisie geen winst draait, die kunnen dat wel compenseren.

Sony kon het (tot voor kort althans) ook nog wel trekken. Die hadden de hele elektronica-business die prima draaide en dus bakken geld opleverde om de gaming-divisie op te trekken. De film- en muziekhandel draaide ook nog best, dus ook daar was er niet zoveel druk om de PlayStation goed te laten draaien. Eerst marktaandeel pakken, daarna de winst opjagen. Simpel.

Nintendo heeft die luxe niet. Als de gaming-divisie van Nintendo slecht draait, dan draait Nintendo slecht, want er is geen backup. Die zorgen er dus echt wel voor dat ze die apparaten zo min mogelijk onder kostprijs verkopen, en dat hebben ze bij mijn weten ook nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat wel. Maar niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:08:
[...]

Als ze slim zijn, zorgen ze rond de feestdagen voor een brede beschikbaarheid van de MK8 (en 3D World) bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:08:
[...]

Waarom niet direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Redelijk simpel. Ze hebben ook een Limited Edition van het spel (met beeldje) welke ze natuurlijk heel graag willen verkopen. Een console bundel zou heel wat van die verkopen afsnoepen. Daarbij kunnen ze er meer aan verdienen als de console er los bij gekocht wordt.

Ook is er geen console bundel aangekondigd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Maar de Wind Waker bundel kwam toch ook tegelijk met de game uit? En daar was ook een Limited edition van. Maar idd nog geen bundel aangekondigd.

[ Voor 15% gewijzigd door Robolokotobo op 03-04-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Interessant:
ou have three options of what you can do with the GamePad in Mario Kart 8. To make it easy, let’s just list them below:

Horn: Just like E3 2013, you have a horn that you can honk.
Map: Akin to the 3DS/DS entries in the series, the second screen turns into a map.
TV Screen: It shows exactly what is on the TV screen. So if you’re playing split-screen, it’ll show exactly what the TV shows.

So any dream of the five-player racing that Sonic & All-Stars Racing Transformed did at launch is gone. Any thought about how cool it would be to race your friend on the GamePad screen while he used the TV screen is gone. Something that could have made this safe, iterative entry in a racing series unique will not be happening. It’s a severe bummer.
Bij DKCR stond de Gamepad al uit van wat ik begreep. Blijkbaar heeft Nintendo bij zijn eigen games ook weinig ideeen over de toegevoegde waarde van het scherm.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:57:
Nintendo heeft de afgelopen systemen (Wii en DS/3DS) goed weten te verkopen door een gimmick. (Al denk ik zelf dat het bij 3DS vooral de sterkere hardware tov DS is die het hem doet ipv het 3D-effect) Met de Wii U hebben ze weer voor een gimmick gekozen en dat pakt verkeerd uit. Kan gebeuren. Wat mij dan irriteert is dat Nintendo dan vervolgens op hun handen gaat zitten ipv daadwerkelijk akties uitvoert om de boel te repareren.

Denk zelf dat de Wii U wel succesvol zou zijn met tabletcontroller mits ze vergelijkbare hardware met die van Sony/MS hadden. Het zwakke punt van Nintendo sinds N64 is de 3rd party support en die wordt alleen maar minder wanneer je met een technisch zwak systeem komt. Zonde, vooral aangezien ze beloofd hadden ook voor de hardcore gamer te gaan deze generatie.
Ik vind de Wiimote geen gimmick. Het is een controller die enorm veel potentie had, maar die maar deels is ingelost. Het meest indrukwekkende van de Wiimote was de manier waarop het game laagdrempelig kon maken. Hierin is Wii Sports het glorieuze voorbeeld dat maar door maar weinig andere games even goed is gedaan. Kart Wii is eigenlijk daar nog het beste in geslaagd. De pointer controls van de Wiimote zijn ook redelijk briljant en ik snap ook nog steeds niet hoe het kan dat niet veeeeel meer gebruik van is gemaakt. Wat goede motion controls ook konden doen was veel moeilijkere combinaties makkelijk maken (zoals het leunen in een FPS game). Ik vind de Wiimote dus echt een top controller die veel te onbenut is gebleven.
De Gamepad heeft ook potentie en asynchroon gamen biedt interessante mogelijkheden maar het lijkt er weer niet uit te komen. Nintendo kan zich dat echt aanrekenen. Als Kart 8 idd zo beperkt gebruik maakt van de Gamepad dan moeten ze zich echt eens achter de oren gaan krabben. Als Nintendo het zelf niet eens doet dan is het kansloos.
Maar Nintendo blijft tenminste wel vernieuwen en de markt reageert nog wel. De Move en Kinect zijn beide directe resultanten van het succes van de Wii. Kinect vind ik dan veel meer een gimmick. Technisch wellicht heel indrukwekkend,maar qua gameplay mogelijkheden in mijn optiek heel beperkt. De PS4 en X1 hebben beide second screen opties als reactie op de WiiU.
Sony & MS bieden nu nog meer een pre-packaged PC aan die weinig nieuws doen tov de vorige generatie. De extra horsepower is natuurlijk wenselijk. Niet vanwege de graphics maar wel vanwege geavanceerdere AI, grotere of complexere spelwerelden en dat soort zaken.
Maar in de gamewereld spelen andere motieven mee. De markt is inmiddels zo groot (ik meen groter dan de muziek of filmindustrie) dat er ook grote belangen zijn. De originele Xbox heeft MS 5 Miljard (!) gekost. Dat is puur omdat ze in deze markt mee willen doen. Nintendo is de enige die het steevast met zwarte cijfers heeft weten te redden, maar Sony & MS beginnen dat nu eindelijk af te brokkelen. Als het ze lukt Nintendo uit de hardware markt te duwen dan is dat zeker niet goed voor de industrie want dat betekent ook dat de EA's van deze wereld het ook gaan winnen. Nintendo inspireert namelijk nog wel.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik vind de Wii U wel de beste optie bieden voor second screen gaming. De gametab heeft een behoorlijk groot scherm (6,2 inch, NVIDIA Shield en PSVita 5 inch) en een volledige controller eromheen gebouwd met volwaardige pookjes enz. Op de X1 kun je niet de gamen op het tweede scherm spelen en de controls en de vormgeving van de PS Vita zijn een beetje beperkt in gebruiksgemak en ik denk ook in precisie. Ik denk ook dat als je mensen die niet in het bezit zijn van een Wii U het apparaat een paar weken laat uitproberen, dat ze het gamen op de gametab leuker vinden dan dat ze van tevoren dachten. Want laten we wel wezen, de mooiste feature van de gametab is het spelen van games op het scherm daarvan. Ik vind het echt relaxed om even een half uur onderuit te hangen en een potje DKCTF te spelen op het ding.

[ Voor 3% gewijzigd door Robolokotobo op 03-04-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Deddiekoel schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:26:
[...]

Ik vind de Wiimote geen gimmick. Het is een controller die enorm veel potentie had, maar die maar deels is ingelost. Het meest indrukwekkende van de Wiimote was de manier waarop het game laagdrempelig kon maken. Hierin is Wii Sports het glorieuze voorbeeld dat maar door maar weinig andere games even goed is gedaan. Kart Wii is eigenlijk daar nog het beste in geslaagd. De pointer controls van de Wiimote zijn ook redelijk briljant en ik snap ook nog steeds niet hoe het kan dat niet veeeeel meer gebruik van is gemaakt. Wat goede motion controls ook konden doen was veel moeilijkere combinaties makkelijk maken (zoals het leunen in een FPS game). Ik vind de Wiimote dus echt een top controller die veel te onbenut is gebleven.
De Gamepad heeft ook potentie en asynchroon gamen biedt interessante mogelijkheden maar het lijkt er weer niet uit te komen. Nintendo kan zich dat echt aanrekenen. Als Kart 8 idd zo beperkt gebruik maakt van de Gamepad dan moeten ze zich echt eens achter de oren gaan krabben. Als Nintendo het zelf niet eens doet dan is het kansloos.
Maar Nintendo blijft tenminste wel vernieuwen en de markt reageert nog wel. De Move en Kinect zijn beide directe resultanten van het succes van de Wii. Kinect vind ik dan veel meer een gimmick. Technisch wellicht heel indrukwekkend,maar qua gameplay mogelijkheden in mijn optiek heel beperkt. De PS4 en X1 hebben beide second screen opties als reactie op de WiiU.
Sony & MS bieden nu nog meer een pre-packaged PC aan die weinig nieuws doen tov de vorige generatie. De extra horsepower is natuurlijk wenselijk. Niet vanwege de graphics maar wel vanwege geavanceerdere AI, grotere of complexere spelwerelden en dat soort zaken.
Maar in de gamewereld spelen andere motieven mee. De markt is inmiddels zo groot (ik meen groter dan de muziek of filmindustrie) dat er ook grote belangen zijn. De originele Xbox heeft MS 5 Miljard (!) gekost. Dat is puur omdat ze in deze markt mee willen doen. Nintendo is de enige die het steevast met zwarte cijfers heeft weten te redden, maar Sony & MS beginnen dat nu eindelijk af te brokkelen. Als het ze lukt Nintendo uit de hardware markt te duwen dan is dat zeker niet goed voor de industrie want dat betekent ook dat de EA's van deze wereld het ook gaan winnen. Nintendo inspireert namelijk nog wel.
Zeker, Nintendo is creatief en dat is ook erg goed. De vraag is alleen of de markt er op zit te wachten; bij de Wii was het bewegen in het begin erg leuk en voegde bij veel games wat toe. Bij andere games was het echter de vervanging van een knopdruk zoals bij DKC waardoor het eerder een nadeel dan een voordeel opleverde.Denk dat ze daarom van de Wii U tablet ook een hybride tablet/controller gemaakt hebben.

En ja de Wii u is waarschijnlijk de meest innovatieve van de 3 consoles nu (al ben ik erg benieuwd naar wat er met de nieuwe kinect gaat gebeuren) maar het vervelende is dat niemand op de tabletinnovatie zit te wachten of in ieder geval niet icm de trage hardware. Developers niet want die moeten extra moeite steken in een gedowngrade port+ iets verzinnen voor het tabletbeeldscherm. Gamers niet want die willen over het algemeen gewoon een snelle bak met veel 3rd party support en dat uiten de verkoopcijfers ook.

Nintendo gaat ook niet failliet deze ronde maar ik hoop wel dat ze een belangrijke les leren; get with the times. Zowel qua hardware als qua Internet/on-line gaming. Ik heb in de recente hands-ons van MK8 niks gelezen over het online gedeelte en dat voorspelt vaak niets goeds. Ik hoop dat ik ongelijk heb en dat we bij deze game een volwassen online-ervaring kunnen krijgen maar ondanks dat Nintendo zegt dat ze veel van PSN/XBL geleerd hebben bij het opzetten van het Nintendo Netwerk merk ik er nog weinig van.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nintendo heeft een Super Smash Bros Wii U / 3DS Direct aangekondigd voor volgende week woensdag 12 uur 's nachts. (onze tijd). Gaan we dan eindelijk een releasedatum horen?

Bron: http://www.nintendolife.c...ing_the_hype_on_8th_april
en http://www.nintendo.nl/Ni...h-Bros-Direct-870888.html
en de stream komt op: http://www.nintendo.nl/Di...ntendo-Direct-698557.html

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 12:02
hoi ff een vraagje over lego city: hoe kan ik die kisten trekken? we hebben het spel uitgespeeld (Rex Fury verslagen) maar we komen kisten tegen waar je aan kan trekken maar hij zegt dat ik verder moet in de voortgang.

Ik heb namelijk gezien om op liberty island te komen moet je aan zo'n kist trekken en dan krijg je een portal daarheen.

tnx

EDIT: Gevonden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Net even de trailers bekeken van de Gamboy Advance games voor de WII U VC op de gametab, en ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van hoe goed het eruit ziet. Crispy graphics en leuke gameplay. Ik was vooral onder de indruk van Mario & Luigi: Superstar Saga. Dat ik de graphics mooi zou vinden had ik eigenlijk niet verwacht omdat het scherm van de gametab veel groter is dan die van de Gameboy Advance. Ik heb me goed vermaakt met Mario & Luigi: Dream Team Bros op de 3DS en Mario & Luigi: Superstar Saga lijkt mij de zeven euro meer dan waard.

Die Kirby game voor de Gameboy Advance zat ook in een trailer en die lijkt me ook mooi. Zelda The Minish Cap zal vast ook verschijnen voor de Wii U VC. Die heb ik nog nooit gespeeld en is vast ook tof. Zo zullen er ongetwijfeld een heleboel GBA titels zijn die de moeite waard zijn. Welke GBA games zien jullie graag verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:09:
Net even de trailers bekeken van de Gamboy Advance games voor de WII U VC op de gametab, en ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van hoe goed het eruit ziet. Crispy graphics en leuke gameplay. Ik was vooral onder de indruk van Mario & Luigi: Superstar Saga. Dat ik de graphics mooi zou vinden had ik eigenlijk niet verwacht omdat het scherm van de gametab veel groter is dan die van de Gameboy Advance. Ik heb me goed vermaakt met Mario & Luigi: Dream Team Bros op de 3DS en Mario & Luigi: Superstar Saga lijkt mij de zeven euro meer dan waard.

Die Kirby game voor de Gameboy Advance zat ook in een trailer en die lijkt me ook mooi. Zelda The Minish Cap zal vast ook verschijnen voor de Wii U VC. Die heb ik nog nooit gespeeld en is vast ook tof. Zo zullen er ongetwijfeld een heleboel GBA titels zijn die de moeite waard zijn. Welke GBA games zien jullie graag verschijnen?
Wat ik de leukste GBA games vond:
- Mario Advance serie
- Pokemon serie
- Advance Wars
- Golden Sun
- Mario Kart
- Zelda: Minish Cap
- Zelda: Four Swords/LinkToThePast
- Final Fantasy Tactics
- Mega Man Battle Network (alleen de eerste)
- Tales of Phantasia

Maar we kunnen direct een paar door gaan strepen
- Mario Advance games komen niet uit als de originelen al beschikbaar zijn. Dus inderdaad, alleen deel 3 met Yoshi's Island.
- Er komen geen main Pokemon games naar de consoles, dat gaat tegen het principe van Poke (pocket) in.
- Advance Wars en Golden Sun zijn al aangekondigd. Nice.
- Mario Kart... PLEASE!
- Zelda Minish Cap komt vast wel. Deze is al beschikbaar voor 3DS ambassadors.
- Four Swords/LTTP komt niet denk ik. De SNES versie is namelijk al te krijgen en het "Four Swords" deel heb je toch niets aan zonder multiplayer.
- Final Fantasy Tactics... We kunnen hopen. Maar ik houd me adem niet in.
- Mega Man Battle Network, ik denk dat die nog wel een goede kans zou maken.
- Tales of Phantasia. Zero chance. Namco melkt dat koetje op de tablets. Met.. jaja... microtransacties. Meer info

Ik hoop dus nog op:
- Mario Kart
- Zelda Minish Cap
- Mega Man Battle Network

Als SquareEnix besluit om VC titels uit te brengen dan hoop ik dat ze heel lang wachten met FFT. Ze hebben nog genoeg leukere games voor de SNES die ze eerst even mogen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door BlackMage op 06-04-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
beebie121 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:36:
hoi ff een vraagje over lego city: hoe kan ik die kisten trekken? we hebben het spel uitgespeeld (Rex Fury verslagen) maar we komen kisten tegen waar je aan kan trekken maar hij zegt dat ik verder moet in de voortgang.

Ik heb namelijk gezien om op liberty island te komen moet je aan zo'n kist trekken en dan krijg je een portal daarheen.

tnx

EDIT: Gevonden!!
Mooi zo!

Ging net met oplossing komen :)

Mooi dat ze ook zaken van Mario games erin hebben verwerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 07:04:
[...]
Nintendo gaat ook niet failliet deze ronde maar ik hoop wel dat ze een belangrijke les leren; get with the times. Zowel qua hardware als qua Internet/on-line gaming. Ik heb in de recente hands-ons van MK8 niks gelezen over het online gedeelte en dat voorspelt vaak niets goeds. Ik hoop dat ik ongelijk heb en dat we bij deze game een volwassen online-ervaring kunnen krijgen maar ondanks dat Nintendo zegt dat ze veel van PSN/XBL geleerd hebben bij het opzetten van het Nintendo Netwerk merk ik er nog weinig van.
Nintendo moet inderdaad eens over zijn trots heen stappen en kijken wat er wel goed is aan hun concurrenten. Xbox live is echt een goed systeem en Nintendo mag daar best wat meer van lenen. De mogelijkheid om direct iemand voor een game uit te nodigen, ook als die persoon nog niet in de die game zit, zou toch haalbaar moeten zijn...Op zijn minst om naar dezelfde game te switchen die iemand aan het spelen is...
Horsepower hoeft niet de oplossing te zijn. Kijk naar de handhelds. Het is momenteel het standaard smoesje van de devs, samen met "we willen de gamepad goed gebruiken". Volgens mij zijn het echt smoesjes. Het is gewoon een kwestie van hoeveel moeite men wil doen. Er was een dev die de critek 3 engine gewoon had draaien op de WiiU.
De WiiU heeft een killer app nodig. Een "Wii Sports" so to speak, maar dan eerder in de lijn van Titanfall of zoiets. Maar geen eenmalig iets. Een must have voor gamers. Nintendo zou dat moeten kunnen realiseren. Maar dan moeten ze echt eens buiten hun eigen deuren gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deddiekoel schreef op maandag 07 april 2014 @ 07:50:
[...]

Nintendo moet inderdaad eens over zijn trots heen stappen en kijken wat er wel goed is aan hun concurrenten. Xbox live is echt een goed systeem en Nintendo mag daar best wat meer van lenen. De mogelijkheid om direct iemand voor een game uit te nodigen, ook als die persoon nog niet in de die game zit, zou toch haalbaar moeten zijn...Op zijn minst om naar dezelfde game te switchen die iemand aan het spelen is...
Horsepower hoeft niet de oplossing te zijn. Kijk naar de handhelds. Het is momenteel het standaard smoesje van de devs, samen met "we willen de gamepad goed gebruiken". Volgens mij zijn het echt smoesjes. Het is gewoon een kwestie van hoeveel moeite men wil doen. Er was een dev die de critek 3 engine gewoon had draaien op de WiiU.
De WiiU heeft een killer app nodig. Een "Wii Sports" so to speak, maar dan eerder in de lijn van Titanfall of zoiets. Maar geen eenmalig iets. Een must have voor gamers. Nintendo zou dat moeten kunnen realiseren. Maar dan moeten ze echt eens buiten hun eigen deuren gaan kijken...
Killer Apps bestaan niet, naar mijn mening. Titanfall is misschien een leuke titel, maar daarvoor gaan mensen niet massaal in de rij staan voor een Xbox. Er zijn gewoon teveel smaken en meningen om 1 spel uit te kunnen brengen waar de hele wereld warm voor loopt. Titanfall ligt volgend jaar niet eens meer in de schappen. En zelfs als je de heilige graal hebt gevonden, een spel die de hele wereld wil hebben... dan verklaar ik iedereen die alleen daarom een console koopt voor gek.

Ik ben zelf ook gek hoor. Ik zou een WiiU kopen speciaal voor Mario Kart :p. Heb onlangs zelfs nog een SNES, N64 en GC gekocht, speciaal voor de Mario Kart games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 11:06

Sagat

Is pappa x2!

tsja op de xbox.....halo, gears of war, en forza......dat zijn (imho) system sellers. Maar de grootste was niet de game, maar xbox live. Je kan er over discusieren, maar het feit is dat bijna iedereen dat het beste online ecosysteem, zelfs toen de tegenhanger gratis was. Daarnaast was de xbox natuurlijk tijden goedkoper dan de ps3. Ik probeer beide fora van ps4 en xb1 een beetje bij te houden en voor zover ik weet is het op de ps4 nog steeds minder dan xb1.

Ik weet echter niet of de multimedia oplossing net zo'n grote system seller gaat zijn, handig ja, handig genoeg.....lijkt me niet.
Ben het er zeker mee eens dat nintendo een hoop kan leren van live. Maar ik hoop dat ik het mis heb en dat iedereen straks helemaal online los gaat met de nieuwe mariokart.

@hierboven:
echt? Ik heb zelf altijd als regel dat ik 5 games echt wil hebben voor een systeem, voordat ik hem ga kopen. Maar ok die regel hanteer ik voor nieuwe consoles, het bovenstaande inc de games is wsl minder dan de helf van (de prijs) een ps4 :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:59:
tsja op de xbox.....halo, gears of war, en forza......dat zijn (imho) system sellers. Maar de grootste was niet de game, maar xbox live. Je kan er over discusieren, maar het feit is dat bijna iedereen dat het beste online ecosysteem, zelfs toen de tegenhanger gratis was. Daarnaast was de xbox natuurlijk tijden goedkoper dan de ps3. Ik probeer beide fora van ps4 en xb1 een beetje bij te houden en voor zover ik weet is het op de ps4 nog steeds minder dan xb1.

Ik weet echter niet of de multimedia oplossing net zo'n grote system seller gaat zijn, handig ja, handig genoeg.....lijkt me niet.
Ben het er zeker mee eens dat nintendo een hoop kan leren van live. Maar ik hoop dat ik het mis heb en dat iedereen straks helemaal online los gaat met de nieuwe mariokart.

@hierboven:
echt? Ik heb zelf altijd als regel dat ik 5 games echt wil hebben voor een systeem, voordat ik hem ga kopen. Maar ok die regel hanteer ik voor nieuwe consoles, het bovenstaande inc de games is wsl minder dan de helf van (de prijs) een ps4 :D
Ik heb ook zo'n 'regel' hoor. Ik zie mezelf nog wel een keer een PS4 aanschaffen, maar wil eerst wachten tot er wat meer leuk (en betaalbaar) spul te krijgen is. Dat kan nog wel een jaar of twee duren dus.

Mario Kart is mijn favoriete spelserie, daarvoor maak ik dus een uitzondering. En inderdaad, die retro consoles waren niet zo duur en zijn ook leuk voor nostalgie.

En als je ooit eens denkt dat Mario Kart zo weinig veranderd is sinds het begin dan moet je het echt maar eens er bij halen ;). Misschien gaat het met kleine stapjes, maar als je nu MK64 doet dan denk je echt van, wtf... vond ik dit vroeger echt zo awesome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik ben niet meer zo'n fan van PS en XBOX games. Veel van die games zijn voor mij te verslavend en leveren vaak veel frustratie op (racegames en shooters). Als er games voor uitkomen die vernieuwend en echt bijzonder zijn zal ik misschien toch een PS4 of Xbox One aanschaffen. The Last Guardian is zo'n game voor mij. Watch Dogs, The Division, Destiny, en alle andere aangekondigde games doen mij weinig. En als ik wel enthousiast ga worden over één van die games kan ik ze waarschijnlijk ook nog wel op mijn PC spelen. Een nieuwe Batman game zal ik waarschijnlijk wel gaan spelen. Als mijn PC dat amper draaien kan zal ik misschien wel overgaan op een PS4 of Xbox One. Investeren in een nieuw moederbord, cpu, werkgeheugen en videokaart is ook een optie. Maar een nieuwe console is waarschijnlijk wel voordeliger en daar kan je langer mee vooruit.

[ Voor 18% gewijzigd door Robolokotobo op 07-04-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:58:
Ik ben niet meer zo'n fan van PS en XBOX games. Veel van die games zijn voor mij te verslavend en leveren vaak veel frustratie op (racegames en shooters). Als er games voor uitkomen die vernieuwend en echt bijzonder zijn zal ik misschien toch een PS4 of Xbox One aanschaffen. The Last Guardian is zo'n game voor mij. Watch Dogs, The Division, Destiny, en alle andere aangekondigde games doen mij weinig. En als ik wel enthousiast ga worden over één van die games kan ik ze waarschijnlijk ook nog wel op mijn PC spelen. Een nieuwe Batman game zal ik waarschijnlijk wel gaan spelen. Als mijn PC dat amper draaien kan zal ik misschien wel overgaan op een PS4 of Xbox One. Investeren in een nieuw moederbord, cpu, werkgeheugen en videokaart is ook een optie. Maar een nieuwe console is waarschijnlijk wel voordeliger en daar kan je langer mee vooruit.
Dat heb ik ook. Is ook de reden dat ik nog altijd Nintendo-only ben gebleven (met een PC).
Laatst bood iemand mij zijn X360 te leen aan met vies veel games. Maar ik kon toen geen enkele game bedenken die ik de moeite vond op de X360 (en dan neem ik multi-platform games niet mee). De Halo games hebben me nooit getrokken (ook omdat ik simpelweg niet uit de voeten kan met dual analog, waardoor FPS games al snel afvallen).
Op de PS3 is het een ander verhaal. De Uncharted, ICO en de games van de Heavy Rain maken trekken me behoorlijk. Maar om nu last-gen te gaan kopen dat conflicteert met mijn Tweaker hart ;-) Maar aangezien PS Now voorlopig niet deze kant op komt gaat het dat wel worden denk ik...want op de PS4 kan ik ook nog geen 1 game noemen die ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb Uncharted gespeeld op de PS3 en ik vond er bar weinig aan. GTA 4 bijvoorbeeld vond ik even leuk maar al gauw aan de kant gelegd. Ik vond de missie's al gauw irritant worden. Games waar ik het meeste plezier aan beleefd heb op de PS3 zijn: The Darkness, Cod 4, The Orange Box (Half Life 2).

[ Voor 24% gewijzigd door Robolokotobo op 07-04-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nintendo E-Shop downloads 7-4-2014: http://www.nintendolife.c...ownload_10th_april_europe

Waaronder Batman AO Blackgate en de GBA game Kirby & The Amazing Mirror

Herstel, bechikbaar vanaf 10-4-2014

[ Voor 9% gewijzigd door Robolokotobo op 07-04-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 11:54
Tipje: pricewatch: Assassin's Creed IV: Black Flag, Wii U

Heb hem vandaag besteld bij Gameshop Twente, leuk prijsje (18€) voor een relatief recente game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

@mariokart
Mijn favorite spel, ok beter, arcade race spel wat vroeger super cars 2 op de amiga. Ik vond dat zo leuk, zowel alleen maar vooral met 2 spelers. And then the fire nation err wacht toen kwam mario kart snes. Zowel ik als mijn 'sc2' vrienden vonden het geweldig. sc2 speelde we nog wel is daarna ook nog wel is voor change of pace en de iets realistischere stijl/vibe. Maar mariokart was en blijf geweldig. Maar mariokart 64.......nee not so much. Het snaken vind ik/wij niet echt een leuke toevoeging, Met 3 of 4 personen wel natuurlijk.
De cube versie vond ik dan wel weer iets beter.......maar gewoon leuk, niet het geniale van vroeger.......de wii versie heb ik een tijdje terug 2e hands gekocht, maar meer van hetzelfde............

Heeft zeer waarschijnlijk ook te maken dat ik ouder wordt, minder game etc etc. En bovenal, smaak. Ik weet dat veel mensen mk64 net zo geniaal vinden als ik het origineel.

@ps3/deddie
haha ik heb het al vaker gezegd DOEN, op de xbox is overigens ook genoeg leuks te vinden, maar wellicht (net zoals op de wii) tussen de downloadbare games. Ieder platform heeft voor (bijna) iedereen leuke games, alleen de hoeveelheid per genre varieert natuurlijk.
Tweaker hart is smoesjes :+ , je betaald er natuurlijk ook veel minder voor dat 6-7 jaar geleden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tkima schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:38:
Tipje: pricewatch: Assassin's Creed IV: Black Flag, Wii U

Heb hem vandaag besteld bij Gameshop Twente, leuk prijsje (18€) voor een relatief recente game.
Goeie deal! Heb me erg vermaakt met deze, meer dan met deel 3 (inc DLC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft Mario Kart, dit is mijn ranglijst, van beste naar slechtste:

1. Mario Kart Wii. Voor mij de beste want heeft de beste besturing, geweldige roster met characters, leukste banen en grafisch is deze naast het beste, ook de mooiste.
2. Mario Kart 7 (3DS). Doet het niet veel onder Mario Kart Wii, maar ik vind hem te makkelijk. De toevoegingen (onderwater, vliegen en muntjes) vind ik wel erg goed.
3. Mario Kart DS. Eigenlijk is deze op bijna alle punten beter dan de rest, maar ik vind de besturing (snaken) niet geweldig. Vooral die missies, wat voor extra single player opties zorgt, vind ik geweldig. Jammer dat we die niet weer terug hebben gezien.
4. Mario Kart Double Dash (GC). Vreemde eend. Twee bestuurders is verfrissend maar ben blij dat het niet weer gebruikt is. Ik vind de persoonlijke items wel een erg goed idee, hopelijk zien we dat nog wel eens terug.
5. Mario Kart Super Circuit (GBA). Heb ik me erg mee vermaakt, maar je mist toch wel het hoogteverschil in de banen. Ook is deze me net iets te snel, als je op 150cc raced dan gaat alles veel te snel.
6. Mario Kart 64 (N64). Meh. Had veel beter gekund als het wat mooier was. Ik bedoel daarmee niet grafisch beter, maar gewoon mooier. Ik weet zeker dat de N64 dat prima zou kunnen.
7. Super Mario Kart (SNES). Ondanks dat ik deze veel meer heb gespeeld dan de rest, vind ik deze het minste. De belangrijkste reden daarvoor is het feit dat de computer tegenstanders alleen eigen items gebruiken die alles behalve gevaarlijk zijn, behalve die van Mario/Luigi dan. Ook was de ranglijst altijd het zelfde op basis van welke bestuurder jij hebt en 5 laps op de zelfde baan is saai.

Ja, de klassieker staat helemaal onderaan. En wat voor vele anderen de beste is (64) staat daar net boven :P.

Mario Kart 8 gaat vast helemaal boven aan staan. Mario Kart Wii + Mario Kart 7 + Grafisch verbeterd = Mario Kart 8. Boem. Ik hoop dat ze nu de motoren niet meer verplicht stellen in een klasse en je gewoon altijd je voorkeursding mag kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nintendo werkt aan volgende mario game. http://www.nintendolife.c...ts_coming_to_3ds_or_wii_u

Ik zou zeggen breng eerst weer één naar de 3DS. Daar zitten tig keer zoveel gamers. Maar wie weet verdriedubbelt straks het aantal Wii U beziiters met de komst van Mario Kart 8 en SSB.

Na het zien van de Nintendo Direct begin ik ook een beetje enthousiast te worden over SSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:08
Ik zou zeggen breng het juist naar de Wii U als je meer Wii U's wil verkopen.. Des te meer 'klassieke' games, des te meer verkoop er zal komen. De meeste kopen het toch voor de Mario/DK/Zelda games

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Of beide... crossplatform :D . Dat zou geweldig zijn.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Gynnad schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:23:
Ik zou zeggen breng het juist naar de Wii U als je meer Wii U's wil verkopen.. Des te meer 'klassieke' games, des te meer verkoop er zal komen. De meeste kopen het toch voor de Mario/DK/Zelda games
Ik ben bang dat als MK en SSB van de Wii U niet een goed verkocht platform kunnen maken, dat het dan helemaal niet meer gaat lukken. Of ze moeten hem veel goedkoper gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

De WiiU heeft net nog een Mario game gehad en daavoor nog die Mario U. Dat helpt niet echt met de verkopen dus gooi hem dan maar op de 3DS, dan weet je tenminste zeker dat hij dikke winst oplevert.
Nog beter; laat Nintendo aan iets nieuws beginnen. Mario heeft niet meer de star power als voorheen en de Wii U kan wel wat variatie in games gebruiken.

Smash Bros in de winter, Kart volgende maand. Ben benieuwd dan wat Nintendo op E3 aankondigt want het zou wel erg magertjes zijn als de Wii U gebruikers het dit jaar met slechts 2 grote games moeten doen. (DKC reken ik niet mee, die is niet zo groot als die andere 2) Ik schat zelf dat Hyrule warrioirs nog uitkomt, rond September maar ondanks de Zelda licentie verwacht ik er niet veel van. De Dynasty warriors games zijn leuk in de arcade maar op de console vervelen ze al snel.

Wat betreft Mario Karts;

1. Mario Kart DS. Veel originele, leuke banen en veel auto's wat het kiezen van een karakter+auto een stuk lastiger maar ook taktischer maakt. De mission mode is zoals al eerder gezegd leuk en origineel en de single player is pittig maar grotendeels eerlijk. Af en toe een blauw schild maar ze zijn er niet mee doorgedraaid.

2. Mario Kart Double Dash. De gimmick van 2 rijders per auto is erg leuk en intens wanneer je het met 4 mannen in 2 teams speelt. Erg leuke banen en de karakter-specifieke items vond ik ook geslaagd.

3. Super Mario Kart. Tja, eigenlijk een heel andere game dan de rest. Hier moet je echt skills hebben om te kunnen winnen en zijn items meer een extra. Dat maakt het tot een uitdagende game. De muziek is nog steeds geweldig maar de banen voelen minder dynamisch en platter aan dan bij de andere delen. Wat ik wel tof vindt is dat ieder karakter zijn eigen overwinningsmuziek heeft. Dat geeft veel karakter aan de game.

4. Mario Kart 7. Erg grote geluksfactor maar de game heeft een aantal briljante banen en alles ziet er erg goed uit. Het zweven en onderwaterrijden voegt weinig toe en ik had liever gezien dat ze dit meer ala DKR of S&SASR hadden gedaan. De nieuwe items zijn leuke toevoegingen.

4. Mario Kart: Super Circuit
Eigenlijk Super Mario Kart 2 gezien dezelfde mode-7 structuur. Speelt goed weg maar blijft daardoor platte banen houden. Aan de andere kant heeft deze Mario Kart wel enorm veel leuke banen. Helaas zijn de Snes banen wel gecastreerd.

5. Mario Kart 64. toendertijd erg mooi maar nu verouderd. De AI is vreselijk met rubberbanding en hoewel er een paar zeer aardige circuits tussen zitten is een groot deel niet interessant genoeg.

7. Mario Kart Wii. Teveel geluksfactor, je wordt gestraft voor goed racen. Online is waardeloos en de graphics zien er niet veel beter uit dan DD. Daarnaast zijn de banen over het algemeen te makkelijk doordat ze zo breed zijn.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben maar overstag gegaan en heb Sega & Sonic All Stars Racing Transformed gekocht. Ik heb het eerste deel voor de Wii gespeeld en dat vond ik niet geweldig, de grootste fun factor voor mij was voor gebruik bij elke item raden welke Mario Kart item dit zou zijn.

Maar de reviews voor dit spel zijn positief, zelfs vanuit Mario Kart fan perspectief. Dus voor die 16 euro (zavvi.com) heb ik de gok maar gewaagd. Worst case scenario waardeer ik MK8 daardoor alleen maar meer :P

@The_Bird
De frequentie van de blauwe schilden veranderd niets aan de gelukfactor. Ik haat die dingen met passie, maar hoe meer er komen, hoe meer je kan verwachten dat ze een factor zijn. Weten wat je ermee moet doen is net zozeer deel van goed racen als weten wanneer je moet sturen. Maarja, soms heb je pech. Bijvoorbeeld in Mushroom Gorge waar je met pech dat ding op je dak krijgt in die tunnel en je niet alleen van de paddestoel af valt, maar je ook weer op een plek wordt neergezet waarmee je de volgende sprong niet haalt en nog een keer valt :P Als je merkt dat die komt dan moet je gewoon z.s.m. zorgen dat jij niet de enige bent die geraakt wordt. Als je eventjes gas terug neemt dan neem je nr. 2 en misschien 3 ook mee. Daarmee is de impact al een stuk lager. Als je zo ver voor loopt dat dat geen optie is, dan is het ding ook lang niet zo gevaarlijk (midden van de baan rijden, voor jumps even stil staan zodat je niet mid-air geraakt wordt).

In tegenstelling tot sommigen zie ik dat ding ontwijken inderdaad niet als optie. De kans dat je op eerste plaats een shroom hebt is klein en je wordt bestookt met reds dus dan wil je liever een bananenschil of shell voor verdediging. En dan loop je nog het risico op een POW of lightning waardoor je de shroom kwijt raakt, dus kan je die beter gebruiken voor een shortcut ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik ben van plan om binnenkort wat games te gaan kopen in de E-shop maar hoe zit het eigenlijk als mijn Wii U kapot gaat? Ben ik dan mijn aankopen kwijt? Of moet ik dan contact opnemen met Nintendo en krijg ik ze dan op mijn nieuwe Wii U? Dat zal wel het geval zijn, maar als over een x aantal jaar de online ondersteuning voor de Wii U vervalt en mijn Wii U gaat dan kapot dan ben ik ze zeker wel echt kwijt? Je zal maar voor een paar honderd euro aan downloads op de console hebben staan... Dan had je in het geval van VC games beter de ouwe consoles en handhelds in huis kunnen halen. Dan heb je tenminste cartridges van de games en gaan ze veel langer mee. Maar goed, ik weet ook niet wat de verwachte levensduur van een Wii U is. Maar ik vermoed dat het flashgeheugen op een gegeven moment op zijn einde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:16:
Ik ben van plan om binnenkort wat games te gaan kopen in de E-shop maar hoe zit het eigenlijk als mijn Wii U kapot gaat? Ben ik dan mijn aankopen kwijt? Of moet ik dan contact opnemen met Nintendo en krijg ik ze dan op mijn nieuwe Wii U? Dat zal wel het geval zijn, maar als over een x aantal jaar de online ondersteuning voor de Wii U vervalt en mijn Wii U gaat dan kapot dan ben ik ze zeker wel echt kwijt? Je zal maar voor een paar honderd euro aan downloads op de console hebben staan... Dan had je in het geval van VC games beter de ouwe consoles en handhelds in huis kunnen halen. Dan heb je tenminste cartridges van de games en gaan ze veel langer mee. Maar goed, ik weet ook niet wat de verwachte levensduur van een Wii U is. Maar ik vermoed dat het flashgeheugen op een gegeven moment op zijn einde is.
Nintendo kan je helpen met het overzetten van digitale titels van je oude naar nieuwe Wii U. Maar ik denk dat als je dat over 10 jaar vraagt dat ze dat niet meer doen. Combineer dat met:
- Je ook beperkt wordt in het doorverkopen/uitlenen van je games
- Games uit de eShop vaak duurder zijn dan retail
En je krijgt heel weinig motivatie om games uit de eShop aan te schaffen. Of je moet echt niet naar de winkel willen / willen wachten op de postbode.

Wat betreft het flashgeheugen... ik denk dat het flashgeheugen uit de Wii U het beste medium is als je het hebt over duurzaamheid van de data die er op staat. De disk en vooral de drive zijn niet bepaald duurzame onderdelen, behalve als je er erg zuinig op bent (luchtdicht bewaren etc). Probeer maar eens een tweede handse Gamecube te kopen, zeker de helft doet het al niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-10 12:45
Kan iemand mij vertellen of ik ergens in-game screenshots kan vinden van Watch Dogs voor de Wii-U? Ik ben razend benieuwd of deze versie vergelijkbaar is met de PS3 of X360. Ik heb nu wel een Xbox One, maar vind het totaal geen leuke console dus die gaat lekker Marktplaats op. (geen leuke games nog, en ik vindt t wachten nu te lang duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
windowsfanaat schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:41:
Kan iemand mij vertellen of ik ergens in-game screenshots kan vinden van Watch Dogs voor de Wii-U? Ik ben razend benieuwd of deze versie vergelijkbaar is met de PS3 of X360. Ik heb nu wel een Xbox One, maar vind het totaal geen leuke console dus die gaat lekker Marktplaats op. (geen leuke games nog, en ik vindt t wachten nu te lang duren)
Met stilstaande, mogelijk opgepoetste, beelden kan je nooit goed vergelijken. Een Wii U kan veel mooiere beelden produceren als een PS4, als de Wii U dat op 1 fps doet en de PS4 op 60.

Gezien ze versies voor de XB360/PS3 uitbrengen kan je er redelijk veilig vanuit gaan dat het er het zelfde uit zal zien. Hoe het draait, zullen we moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:30
Watch Dogs op de Wii U zal dichter bij de XB360PS3 versie liggen dan bij de PS4/XB1 versie.
Ubisoft heeft alleen niet verteld of dit dus mooier of slechter dan de XB360PS3 versie betekend.
Plus hij komt een half jaar later uit dan de andere versies , omdat kennelijk nog niet af was. Nou werd Rayman Legends uitgesteld met als reden dat het anders zo zielig was dat de xbox360 en PS3 gamers zo langer moesten wachten. Maar anders om kan Ubisoft het kennelijk niks schelen.
Verwacht maar dat de Wii U versie nooit meer uitkomt of in de winkel voor 60 euro komt te liggen terwijl de andere versies al in de budget bak liggen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Vrietje schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:31:
Watch Dogs op de Wii U zal dichter bij de XB360PS3 versie liggen dan bij de PS4/XB1 versie.
Ubisoft heeft alleen niet verteld of dit dus mooier of slechter dan de XB360PS3 versie betekend.
Plus hij komt een half jaar later uit dan de andere versies , omdat kennelijk nog niet af was. Nou werd Rayman Legends uitgesteld met als reden dat het anders zo zielig was dat de xbox360 en PS3 gamers zo langer moesten wachten. Maar anders om kan Ubisoft het kennelijk niks schelen.
Verwacht maar dat de Wii U versie nooit meer uitkomt of in de winkel voor 60 euro komt te liggen terwijl de andere versies al in de budget bak liggen,
Het zou belachelijk zijn als Ubisoft een wereldwijde groep gamers op een Wii U de rug toe zou keren. overigens, is de Wii U nu een verbeterd architectuur van de Xbox 🎮 360/PS3 of is het een compleet nieuwe architectuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Niet belachelijk, 'installed user base'
ps360 users zijn veel talrijker dan wii u users, en die game ligt (imho) meer in het target audience dan bij de wii u.

Het is wel vervelend uiteraard. Maar hee 'hullie' kunnen dan weer geen mario kart spelen, yin en yang ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ubisoft is ook nog zo'n beetje de enige third party uitgever die nog games uitbrengt voor de Wii U. Al zou dat vast ook de langste tijd gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SEGA ;)
Namco (SSB) ;)
Platinum Games (Bayonetta 2, Wonderful 101) ;)
Yacht Club Games (Shovel Knight)
Ronimo Games (Swords & Soldiers /2)
Disney (Infinity, etc)
TT Games (LEGO games)
Activision (Skylanders)
Monolith Soft (X)
en nog eens meer dan honderd indies ;)

Enige ontbrekende is Electronic Arts. Die ben ik liever kwijt dan rijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ik had graag gezien dat EA een fatsoenlijke FIFA had uitgebracht op de WII-U, dan had ik afscheid kunnen nemen van mijn X360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:14:
SEGA ;)
Namco (SSB) ;)
Platinum Games (Bayonetta 2, Wonderful 101) ;)
Yacht Club Games (Shovel Knight)
Ronimo Games (Swords & Soldiers /2)
Disney (Infinity, etc)
TT Games (LEGO games)
Activision (Skylanders)
Monolith Soft (X)
en nog eens meer dan honderd indies ;)

Enige ontbrekende is Electronic Arts. Die ben ik liever kwijt dan rijk.
Oke.. oke... misschien iets te kortaf geweest :P

Al had ik het over uitgevers, niet developers. En dan specifiek de niet self-publishers (indies tellen even niet mee dus). En ik zei "nog", waarmee ik de aankomende games bedoel, niet reeds uitgebrachte.

SSB, Bayonetta en X worden door Nintendo uitgebracht.

En weiger ik alles met een film, comic of speelgoed (al helemaal combinaties, zoals Lego the Hobbit :x) licentie te erkennen als spel. Zelfs met een beperkte lijst games zoals de Wii U geven deze titels meer schade aan het imago dan helemaal geen spel. Wat denk je wat in de gemiddelde winkel in de schappen ligt? Dat zijn de Mario/Donkey Kong games en voor de rest die Spiderman, Avengers, Transformers e.d. meuk. Zelfs Zelda zie je lang niet overal in de schappen liggen, laat staan wat er gebeurd met juweeltjes als Rayman en straks X en Bayonetta. Die kan je 3 maand na release alleen nog maar online bestellen.
In alle eerlijkheid een uitzondering die de regel bevestigd: Die batman games.

Ik kan zo geen upcomming SEGA Wii U titels opnoemen.
Activision beperkt zich tot Transformers en Spiderman
Disney tja, wat moet ik er van zeggen.
Namco alleen een one piece ding.
EA niets.
Capcom niets.
WB heeft aangegeven die nieuwe batman niet op de Wii U uit te brengen. Ook niets dus.
Konami? Nope.
Take Two? Helaas.
Sony / MS spreekt voor zich.

Om mijn stelling dan iets te verbeteren: Ubisoft is de enige grote uitgever die de Wii U serieus genoeg neemt om goede AAA-titels erop uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 11:19
Volgens mij is Ubisoft ook af gestapt en of anders een kleinere prioriteit naar de WII U toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Hmm wat jammer. Maar geen Wii U kopen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:07:
[...]

Oke.. oke... misschien iets te kortaf geweest :P

Al had ik het over uitgevers, niet developers. En dan specifiek de niet self-publishers (indies tellen even niet mee dus). En ik zei "nog", waarmee ik de aankomende games bedoel, niet reeds uitgebrachte.

SSB, Bayonetta en X worden door Nintendo uitgebracht.

En weiger ik alles met een film, comic of speelgoed (al helemaal combinaties, zoals Lego the Hobbit :x) licentie te erkennen als spel. Zelfs met een beperkte lijst games zoals de Wii U geven deze titels meer schade aan het imago dan helemaal geen spel. Wat denk je wat in de gemiddelde winkel in de schappen ligt? Dat zijn de Mario/Donkey Kong games en voor de rest die Spiderman, Avengers, Transformers e.d. meuk. Zelfs Zelda zie je lang niet overal in de schappen liggen, laat staan wat er gebeurd met juweeltjes als Rayman en straks X en Bayonetta. Die kan je 3 maand na release alleen nog maar online bestellen.
In alle eerlijkheid een uitzondering die de regel bevestigd: Die batman games.

SONIC BOOM!
Het verkoopt goed?
Das toch iets ;)
EA niets.
EA is niets.
Capcom niets.
Capcom doet uberhaupt weinig de laatste tijd... Op een paar Phoenix Wright games na, maar die zijn allemaal op de 3DS uitgekomen. (En zijn erg vermakelijk)
Konami? Nope.
Zelfde geldt voor Konami.
Take Two? Helaas.
Toki Tori (2)? O je bedoelt games als Borderlands, GTA 5 en Bioshock. Waar van deze eigenlijk alleen de laatste een beetje past op een Nintendo systeem (redelijke historie van horror-games). Borderlands en GTA zul je niet snel op een Nintendo systeem zien.
Ja, er komt ook geen Super Mario 3D World, Mario Kart 8, Bayonetta 2, etc. op de PS4 en XBOX ONE.
Om mijn stelling dan iets te verbeteren: Ubisoft is de enige grote uitgever die de Wii U serieus genoeg neemt om goede AAA-titels erop uit te brengen.
"Goede" titels? Ik vind de games van Ubisoft de laatste jaren maar magertijes. De enige goede game uit hun stal was Zombi U wat een een Wii U launchtitel was. Al ziet Child of Light er ook redelijk uit, maar dat is amper een A titel te noemen.
Verder heb je nog Rayman Legends die ze gewoon zelf verpest hebben voor alle Wii U eigenaren die het spel niet gekocht hebben omdat ze een voltooide game vertraagd hadden in februari 2013. Voor mij was dit dan ook de reden het spel op geen enkele console te kopen. En je hebt nog Assassin's Creed wat eigenlijk gewoon een uitmelkpartij is geworden.

Daarbij, waarom tellen indies niet mee? Omdat indie games het keer op keer gewoon goed doen op Nintendo systemen? (Gezien de reacties van vele indie developers). Het zijn, voor mij, de Nintendo en de indie games die het verschil maken. Daarbij gaat de Wii U aantrekken zodra SSB en MK 8 er op uit zijn. Dit zag je ook al (licht) toen Super Mario 3D World uitkwam.

Het grote nadeel van de Wii U is, is dat hij niet populair is bij het grote publiek. Dit is een nadeel wat de PS4 en XBOX ONE minder hebben. Daarbij neemt de tablet en de smartphone van alle consoles veel aandeel weg. Wat je het meeste ziet bij de minder populaire console. Daarbij creëert SONY kunstmatig een schaarste wat ervoor zorgt dat mensen juist meer een PS4 willen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Take Two is bekend van GTA, Borderlands, Elder Scrolls, Bioshock, etc. Niet Toki Tori (Two Tribes)
Capcom o.a. Monster Hunter en Resident Evil
Konami o.a. Castlevania, Metal Gear Solid

En je erkent die licentiemeuk zoals Spider Man, Avengers en One Piece, maar niet EA's catalogus? Niet heel erg objectief :P EA is een geldfabriekje, maar zeker niet meer dan Activision (skylanders lol), WD (dlc prioriteit boven fixen van gamebraking bugs), Disney (die lacht iederen van dat lijstje uit).

En was er laatst niet een poll tijdens zo'n indie dev conferentie? Waar vrijwel niemand de intentie toonde om Wii U games te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:19:
Take Two is bekend van GTA, Borderlands, Elder Scrolls, Bioshock, etc. Niet Toki Tori (Two Tribes)
Oke, Elder Scrolls mis ik idd ook op de Wii U. Gamepad zou hun vermoedelijk te moeilijk zijn geweest.
Capcom o.a. Monster Hunter en Resident Evil
Beide games zijn op de Wii U. iig niet dat slechte RE6, waar ik enkel de demo van gespeeld heb maar verder niet.
Konami o.a. Castlevania, Metal Gear Solid
Castlevania vind ik de 3D games vreselijk van. De 2d games speel ik op mn 3DS in DS mode. Veel leuker. MGS, tja, heeft me nooit echt geïntresseerd.
En je erkent die licentiemeuk zoals Spider Man, Avengers en One Piece, maar niet EA's catalogus? Niet heel erg objectief :P EA is een geldfabriekje, maar zeker niet meer dan Activision (skylanders lol), WD (dlc prioriteit boven fixen van gamebraking bugs), Disney (die lacht iederen van dat lijstje uit).
EA is een bedrijf dat goede studio's opkoopt en dan direct al hun ips verkracht (mijn excuses maar het is de waarheid) zie Bioware en PopCap. Zelfs IPs van EA zelf kunnen ze niet redden zie SimCity 2013. Sorry dat ik liever geen EA op mn Wii U heb.
En was er laatst niet een poll tijdens zo'n indie dev conferentie? Waar vrijwel niemand de intentie toonde om Wii U games te maken?
Maar de reacties die daarna kwamen spraken boekdelen. De conferentie was dan ook door Sony georganiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is geen glas half vol / half leeg situatie, het glas is maar 2 cm vol. Maar dan wel met een goede single malt. Je houdt er van of je gaat maar cola drinken. Zo zie ik Nintendo. De Wii U is geen Virtual Boy, gedoemd tot de eeuwige jachtvelden. De Wii U is een nicheproduct voor geweldige Nintendo games.

Ik vind het jammer dat de third party ondersteuning zo matig is, maar dat verpest mijn plezier aan de Wii U niet. Maar zelfs als die games wel in overvloed waren en de Wii U elke week bovenaan de charts zou staan, dan nog ging ik wel een PS4 of XBone kopen (zodra dat de moeite waard is dan) en die titels daarop aanschaffen. Als Mario Kart e.d. op de PS4 uitkwamen had ik helemaal geen Wii U. Maar zo is het nou eenmaal, voor Nintendo games koop je een Wii U, voor Dragon Age, Elder Scrolls en GTA koop je wat anders. Ik wil beiden, Ik heb 10 HDMI inputs en ruimte zat.

Maar ik gun iedereen het plezier van de Nintendo games, maar begrijp goed dat het gros daar geen extra 200 euro (of HDMI poort :P) voor over heeft. Daarom vind ik het jammer dat de Wii U door ontbreken van third party AAA bij de meeste mensen niet in de woonkamer komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:50
De een z'n persoonlijke mening tegen de ander, zo kun je natuurlijk eindeloos door blijven gaan. Feit is wel dat EA, Activision en Take Two om er maar even een paar te noemen verschillende IP's in bezit hebben waar menigeen op zit te wachten, zeker gezien de verkoopcijfers. Dat de PS4 zo goed verkoopt en in no-time de wiiU voorbij was kwa verkoopaantallen, komt gewoon omdat playstation een bekender begrip is in de gamewereld. Met de PS1 veroverden ze een marktaandeel van 100 miljoen, met de PS2 ruim 150 miljoen, en in de PS3/X360 generatie zijn door geklungel van Sony in het begin van zowel de PS3 als X360 80 miljoen verkocht. Voor third parties is daar ook de winst te halen, niet de wii met z'n 100(!) miljoen aantallen. Ook al hebben zowel Sony als MS een respectabele 1st party support (ok, misschien de laatste in kwestie wat minder :P ), toch kopen de gebruikers massaal ook de third party games. En daar zitten toch echt waslijsten aan parels tussen, die helaas de wii en de wiiu moeten missen. Waarom eigenlijk? Alleen maar omdat de user base niet bijster geinteresseerd is in dergelijke games? Want ik kan me nauwelijks voorstellen dat bv. GTA5, Borderlands 2, Skyrim, Mass Effect, MGS5, Bioshock enz, niet interessant zou zijn voor wiiU bezitters. Ik zal wel een wiiU kopen naast mn PS4, maar dan alleen als X uitkomt, en het mooiste voor mij persoonlijk zou dan zijn dat er ook een nieuwe Metroid komt :P Met de combo wiiU en PS4 bereik je 99% van de toppers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

BlackMage schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:07:
[...]

EA niets.
Capcom niets.
WB heeft aangegeven die nieuwe batman niet op de Wii U uit te brengen. Ook niets dus.
Konami? Nope.
Take Two? Helaas.

Dat dus. Daarnaast is de support van Ubisoft half om half; Rayman WiiU werd vertraagd zodat hij multiplatform kon uitkomen en de nieuwe AC zal niet voor de WiiU uitkomen aangezien de Wii U dat niet trekt. Ws zullen alleen de grafisch minder zware games zoals Skylanders voor Wii U uitkomen.

Geen GTA, geen Fifa, geen Pro Evo, geen MGS, geen Kingdom Hearts, geen Bioshock, geen Mass effect, geen Star Wars games, geen NBA2K, geen AC, geen Batman, geen Cod en dat is nog maar het begin.

Het enige waar Wii U mensen naar uit kunnen kijken zijn de 2-3 grote games die Nintendo zelf uitbrengt per jaar. Ik hoop dat MK leuk is want de volgende grote release zal pas in de winter (!) zijn (SSB)
De vorige Wii U exclusive Sonic was een critische en commercieele flop. Nu Sega op een nog jonger publiek mikt met de Sonic Boom franchise wacht ik wel op de volgende game in de reguliere franchise, die recent aangekondigd is door Sega. Generations was erg goed dus ik hoop dat ze die lijn voortzetten.
Het grote nadeel van de Wii U is, is dat hij niet populair is bij het grote publiek. Dit is een nadeel wat de PS4 en XBOX ONE minder hebben. Daarbij neemt de tablet en de smartphone van alle consoles veel aandeel weg. Wat je het meeste ziet bij de minder populaire console. Daarbij creëert SONY kunstmatig een schaarste wat ervoor zorgt dat mensen juist meer een PS4 willen.
Waarom is hij niet populair is de vraag? Te weinig games en geen zekerheid. Voor de PS4 zijn nog weinig grote toppers uit maar je weet dat als je een PS4 haalt er sowieso enorm veel goede games voor uitkomen door de massale support die het systeem heeft. Als je nu een Wii U koopt weet je niet of er over 2 jaar nog games voor gemaakt wordt. Zelfs de shovelware developers slaan de Wii U over.

[ Voor 32% gewijzigd door The_Bird op 17-04-2014 07:21 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:15:
Het enige waar Wii U mensen naar uit kunnen kijken zijn de 2-3 grote games die Nintendo zelf uitbrengt per jaar. Ik hoop dat MK leuk is want de volgende grote release zal pas in de winter (!) zijn (SSB)
We hebben net in korte tijd veel goodies gehad, en de zomerperiode is ook niet echt ideaal om games uit te brengen. Mensen zijn liever buiten dan binnen dus zie je weinig dure/high profile releases voor dingen die je doorgaans binnen doet (games, films, tv etc). Daar komt nog de kerstperiode bij, als je product dan "hot" is dan zorgt dat voor een enorme boost in verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 16:07

MazeWing

The plot thickens...

Fantastich om bepaalde argumenten hier te lezen. Alles wordt maar weggewuifd onder het mom van "developer x had toch geen goede games" en "developer y ben ik toch liever kwijt dat rijk".
Als er dan vervolgens bepaalde (grote) games genoemd worden komt er weer een argument dat de gamepad te moeilijk zou zijn voor die developer...

Punt is: het gaat gewoon slecht met de WiiU. Het spelaanbod buiten Nintendo om is ronduit waardeloos en dit zal in de toekomst alleen maar erger worden.
Ook de argumenten die een half jaar werden genoemd zoals "Sony en Microsoft moeten zich ook nog maar bewijzen dat hun next-gen console gaat verkopen" en "het gaat ubterhaupt slecht met de consolemarkt, etc.", kunnen ook rechtstreeks de prullenbak in aangezien Sony zojuist bekend heeft gemaakt reeds 7 miljoen ps4's verkocht te hebben.

Het publiek is dus wel degelijk klaar voor een next-gen (en dan een echte!) console en dat is niet de WiiU.

Accepteer gewoon de situatie zoals deze is: Een WiiU koop je voor de paar Nintendo games. WIl je andere games kopen, haal dan in hemelsnaam een andere console in huis. Grote titels die hoge punten scoren zullen in 9/10 gevallen niet uitkomen voor de WiiU. Deze titels dan wegmoffelen onder het mom van "tja, toch mijn smaak niet..." gaat er bij mij niet in!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Daarbij is het belangrijk dat grote games uitkomen voor een sneeuwbaleffect, ongeacht wat je persoonlijk van de games vindt.

Stel dat bijv GTA voor Wii U zou uitkomen dan kopen meer mensen een Wii U, wordt de console interessanter voor devs, komen er meer games uit, kopen meer mensen een Wii U etc.

Nu is het tegenovergestelde aan de gang: weinig mensen hebben een Wii U, ze kopen weinig games, Wii U wordt oninteressanter voor devs, minder devs brengen games uit, minder mensen kopen een Wii U, etc.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Over het algemeen weten maar weinig mensen dat de WiiU anders is dan de Wii. Er word te weinig gedaan om het product populair te maken. De PS4 en XboxOne hebben al heel vroeg al marketing gedaan. Daarbij zijn mensen die een PS of Xbox kopen , juist de mensen die vaak direct de console in huis willen hebben. De mensen die een Nintendo console kopen zijn over het algemeen niet zo gehaast. Ik heb nooit een Wii gehad omdat ik de hardware echt dramatisch vond voor zijn tijd. De WiiU kocht ik omdat ik de nintendo games leuk vond en de visuele kwaliteit eindelijk acceptabel was voor mij. Ik heb deze niet gekocht voor andere games. Dan koop ik wel een PS4 of koop ik de PC editie wel.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
MazeWing schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:26:
Fantastich om bepaalde argumenten hier te lezen. Alles wordt maar weggewuifd onder het mom van "developer x had toch geen goede games" en "developer y ben ik toch liever kwijt dat rijk".
Als er dan vervolgens bepaalde (grote) games genoemd worden komt er weer een argument dat de gamepad te moeilijk zou zijn voor die developer...

Punt is: het gaat gewoon slecht met de WiiU. Het spelaanbod buiten Nintendo om is ronduit waardeloos en dit zal in de toekomst alleen maar erger worden.
Ook de argumenten die een half jaar werden genoemd zoals "Sony en Microsoft moeten zich ook nog maar bewijzen dat hun next-gen console gaat verkopen" en "het gaat ubterhaupt slecht met de consolemarkt, etc.", kunnen ook rechtstreeks de prullenbak in aangezien Sony zojuist bekend heeft gemaakt reeds 7 miljoen ps4's verkocht te hebben.

Het publiek is dus wel degelijk klaar voor een next-gen (en dan een echte!) console en dat is niet de WiiU.

Accepteer gewoon de situatie zoals deze is: Een WiiU koop je voor de paar Nintendo games. WIl je andere games kopen, haal dan in hemelsnaam een andere console in huis. Grote titels die hoge punten scoren zullen in 9/10 gevallen niet uitkomen voor de WiiU. Deze titels dan wegmoffelen onder het mom van "tja, toch mijn smaak niet..." gaat er bij mij niet in!
Maar, zo is het toch al jaren? Zo was het ook al in de tijd van de Xbox 1 en Playstation 2 ... Niets nieuws onder de zon, en toch verkocht Nintendo bij het leven consoles, en in die tijd riep iedereen ook exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat deel van het 'probleem' ook is dat de meeste WiiU eigenaren hem ook alleen voor de Nintendo games hebben gekocht.
Grote 3rd party titels die nog wel uitgekomen zijn op de WiiU verkochten voor zover ik weet gewoon slecht. Bij Batman Arkham Origins & CoD Ghosts was dit volgens mij zeker het geval. Blijkbaar willen WiiU eigenaren deze game dus niet. Zelfs als het de spaarzame titels zijn die nog wel uitkomen. Miscchien komt dat omdat WiiU eigenaren hogere eisen hebben (Batman AO & Ghosts waren niet bepaald de beste games in hun serie) of omdat ze andere (lees: Nintendo) games willen.
Grootste zorg die ik heb omtrent de tegenvallende verkopen is dat Nintendo zelf nog wel genoeg games moet kunnen verkopen om hun eigen games te blijven maken. Los daarvan maakt het mij niet uit (ik speel nauwelijks online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Deddiekoel schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:58:
Denk dat deel van het 'probleem' ook is dat de meeste WiiU eigenaren hem ook alleen voor de Nintendo games hebben gekocht.
Grote 3rd party titels die nog wel uitgekomen zijn op de WiiU verkochten voor zover ik weet gewoon slecht. Bij Batman Arkham Origins & CoD Ghosts was dit volgens mij zeker het geval. Blijkbaar willen WiiU eigenaren deze game dus niet. Zelfs als het de spaarzame titels zijn die nog wel uitkomen. Miscchien komt dat omdat WiiU eigenaren hogere eisen hebben (Batman AO & Ghosts waren niet bepaald de beste games in hun serie) of omdat ze andere (lees: Nintendo) games willen.
Grootste zorg die ik heb omtrent de tegenvallende verkopen is dat Nintendo zelf nog wel genoeg games moet kunnen verkopen om hun eigen games te blijven maken. Los daarvan maakt het mij niet uit (ik speel nauwelijks online).
Meestal zijn de WiiU games veel later uitgekomen. Daarbij vroegen ze ondanks dat wel weer dezelfde prijs als toen het spel officieel uit was gekomen. Zelf ga ik echt niet 30 euro meer uitgeven, dan koop ik wel de PS3 versie. Ik heb enkel Mass Effect gekocht omdat deze echt een toegevoegde waarde had op de WiiU.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
windowsfanaat schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:40:
[...]

Maar, zo is het toch al jaren? Zo was het ook al in de tijd van de Xbox 1 en Playstation 2 ... Niets nieuws onder de zon, en toch verkocht Nintendo bij het leven consoles, en in die tijd riep iedereen ook exact hetzelfde.
De Gamecube kwam ook uit die periode. De Gamecube had precies het zelfde probleem als de Wii U: slechtste verkopen van de 3 (iets van 30 miljoen tov 150 van de PS2, xbox deed het een klein beetje beter dan de GC) en vrijwel geen third party game releases.

De PS1 verkocht 100 miljoen, tov. 30 van de N64.

Wat is er veranderd?
- De Wii U is een stuk duurder dan eerdere nintendo consoles dankzij de gamepad.
- De Wii U is nintendo's eerste console waar ze per verkoop verlies op draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
BlackMage schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:08:
[...]

De Gamecube kwam ook uit die periode. De Gamecube had precies het zelfde probleem als de Wii U: slechtste verkopen van de 3 (iets van 30 miljoen tov 150 van de PS2, xbox deed het een klein beetje beter dan de GC) en vrijwel geen third party game releases.

De PS1 verkocht 100 miljoen, tov. 30 van de N64.

Wat is er veranderd?
- De Wii U is een stuk duurder dan eerdere nintendo consoles dankzij de gamepad.
- De Wii U is nintendo's eerste console waar ze per verkoop verlies op draaien
dus? ik lees nu al een paar over je tekst heen maar snap je punt niet helemaal. Niet lullig bedoeld hoor, maar je conclusie die je stelt is gebaseerd op wat?
Sorry als misschien stom klinkt, maar snap je punt totaal niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
windowsfanaat schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:40:
[...]

dus? ik lees nu al een paar over je tekst heen maar snap je punt niet helemaal. Niet lullig bedoeld hoor, maar je conclusie die je stelt is gebaseerd op wat?
Sorry als misschien stom klinkt, maar snap je punt totaal niet :o
Mijn punt is dat de Wii U niet de eerste console is die het matig doet t.o.v. de concurrentie. Dat is al sinds de N64 zo. De Wii was bij toevalstreffer een uitzondering daarop. Jij doet het overkomen dat dit bij de Wii U voor het eerst zo is.

Daarna vul ik het aan met dingen die wel voor het eerst zo zijn, dingen die bijdragen aan de negatieve positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:50
Even een vraagje tussendoor. Als je wii games speelt op een wiiU, wordt die dan ge-upscaled naar bv. 720p of 1080p door de wiiU? Want ik moet Xenoblade Cronicles nog spelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:01:
Even een vraagje tussendoor. Als je wii games speelt op een wiiU, wordt die dan ge-upscaled naar bv. 720p of 1080p door de wiiU? Want ik moet Xenoblade Cronicles nog spelen :9~
Ja volgens mij 720p. Het is in ieder geval flink scherper dan wanneer ik mijn Wii op component met een losse upscaler gebruik.

Maar dat is een plus en een minpunt. De Wii is grafisch ernstig slecht voor de huidige tijd. Een beetje doffigheid van een upscaler of analoge input verdoezelt dat een beetje, op de Wii U wordt je geconfronteerd met de keiharde waarheid.

Wat je prettig vindt is per persoon, per spel verschillend. Persoonlijk vind ik het voor Mario Kart veel beter. Maar denk dat Xenoblade er op achter uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Als je Wii games mooier wil afspelen kan je beter Dolphin gebruiken. door de veelzijdigheid aan grafische opties kan je er meer mee dan wanneer je op de Wii U speelt. Hell, je kan zelfs de Wii games in 3D spelen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
BlackMage schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:37:
[...]

Ja volgens mij 720p. Het is in ieder geval flink scherper dan wanneer ik mijn Wii op component met een losse upscaler gebruik.

Maar dat is een plus en een minpunt. De Wii is grafisch ernstig slecht voor de huidige tijd. Een beetje doffigheid van een upscaler of analoge input verdoezelt dat een beetje, op de Wii U wordt je geconfronteerd met de keiharde waarheid.

Wat je prettig vindt is per persoon, per spel verschillend. Persoonlijk vind ik het voor Mario Kart veel beter. Maar denk dat Xenoblade er op achter uit gaat.
Zo slecht is de Wii U nou ook weer niet, puur qua hardware en prestaties zou hij alweer een stukje hoger zijn dan de architectuur die de X360 of PS3 gebruikt. Maar de ontwikkelaars moeten wel de tijd hebben/krijgen om het maximale uit zo'n console te kunnen halen, en als de verkopen achterblijven dan wordt er dus weer minder ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
windowsfanaat schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:50:
[...]

Zo slecht is de Wii U nou ook weer niet, puur qua hardware en prestaties zou hij alweer een stukje hoger zijn dan de architectuur die de X360 of PS3 gebruikt. Maar de ontwikkelaars moeten wel de tijd hebben/krijgen om het maximale uit zo'n console te kunnen halen, en als de verkopen achterblijven dan wordt er dus weer minder ontwikkeld.
Ik had het over de Wii. Die oude. De Wii U kan oude Wii games draaien waarbij in tegenstelling tot de Wii het beeld via een digitale aansluiting naar je TV gaat en alles ontzettend scherp wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Gisteren Zelda gekocht!!!

Mooie tekenfilm-stijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:37:
[...]

Ik vind de upscaling van de WiiU echt wel een pluspuntje (alleen bij HDMI trouwens). Afhankelijk van de game kan het echt wel wat uitmaken. Zo is Donkey Kong Country Returns echt heel mooi op een WiiU net als Galaxy overigens. Maar idd games die op de Wii al minder waren komen er vaak heel karig vanaf.
Xenoblade oogt overigens weer prima ;-) (en die moet ik ook nog uitspelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Net de charts gelezen van het aantal verkochte exemplaren en tuurlijk komt de WiiU nog een gans stuk achter, als er nog altijd mensen zijn die een Wii kopen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragunov schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:39:
Net de charts gelezen van het aantal verkochte exemplaren en tuurlijk komt de WiiU nog een gans stuk achter, als er nog altijd mensen zijn die een Wii kopen!!!!
De uitleg hiervoor heb ik even in een plaatje gezet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgflip.com/88st6.png
Pagina: 1 ... 21 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic