Tja, dat was te verwachten. Ubisoft richt hun pijlen nu op de PS4 en XBOX ONE. Daarom is de Wii U versie van Child of Light bv slechts 720p.. Maar dat kunnen we ze niet kwalijk nemen, Ubisoft (en EA for that matter) kunnen niet veel resources op de Wii U richten nu de XBOX ONE en PS4 veel meer aandacht krijgen.
Dit was in het Wii tijdperk
niet anders. Maar toen had Nintendo nog de hype van de Wii. Wiis gingen als warme broodjes over de toonbank. De Wii U lijkt meer de kant van de GameCube op te gaan. Met maar een paar third party exclusives, een paar goede second party (third party uitgegeven door Nintendo: Bayonetta 2 bv) en killer first party games. De Wii had twee echt goede first party games: Super Mario Galaxy en deel 2 ervan. Beide noem ik nog steeds de beste 7e generatie games. Zoals ik Super Mario 3D World de beste 8ste generatie game noem. (Maar ik vermoed dat MK8 daar wat "roet" in het eten gaat gooien, gezien ik die op #Firstlook 2013 gespeeld heb en echt wow!)
En dat is precies wat de Wii U nodig heeft. Spellen met de wow!-factor. X1 heeft Titanfall en de PS4 heeft Killzone met die factor. Nintendo heeft 2 Mario games als vervolgen op eerdere delen, Pikmin 3 (commerciele flop) en the Wonderful 101 (cult classic). Nintendo heeft een spel nodig dat Super Mario Galaxy (2) kan verslaan. Dit wordt heel moeilijk voor Nintendo, maar ik heb 100% vertrouwen in ze.
Ik hoef maar vijf simpele letters te noemen:
ZeldaBlackMage schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:32:
Ik heb het gevoel dat Nintendo een beetje moeite heeft met het loslaten van zijn Japanse roots. Een grote presentatie op de E3 voelt hun misschien een beetje als verraad aan. Met een Nintendo Direct kunnen ze in ieder geval het bericht gelijktijdig ook in het Japans de deur uit doen.
Nee.
De Direct aanpak is juist omdat Nintendo buiten de paar grote landen (Japan, VS) kijkt. Probeer maar eens een PS4 vandaag in een Nederlandse (of andere Europese) winkel te kopen. Tenzij je extra wil gaan betalen, gaat je dat NIET lukken. Waarom? Ik vermoed dat Sony het grootste gedeelte van hun aandacht (en voorraad) op de VS en Japan richt. En MS? Nou die brengen hun console hier in Nederland pas zo laat uit dat de strijd allang door Sony gewonnen is.
Op E3 komt er een
wereldwijde Nintendo Direct. Dat is groot. En ik vind het ge-wel-dig dat Nintendo dat op deze manier oplost. Natuurlijk, ze zijn nog steeds op E3. Maar wat ze gaan vertellen richten ze aan de hele wereld, niet enkel de VS.