Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Mooi, maar toch waren er ook mensen die mij aanraadden om een Wii te kopen, ik zei waarom als een WiiU net zo goed Wii spellen kan spelen, dan heb ik totaal geen Wii nodig.

Dus gewoon me eigen ding gedaan en gewoon een WiiU gekocht en dit ding dat ik vroeger sceptisch over was, tovert toch wel mooie beelden op het scherm en een oude collectie Wii games die me vrouw vroeger had bij haar vader draaien we er nu ook op, dus ik vind het win-win, de oude Wii games zijn niet verloren gegaan, je hoeft niet zowel de Wii als de WiiU in huis hebben en zoiezo kan je meer dan met de Wii, waaronder dus ook mooiere games (WiiU games) spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 11:19
Tsja aan de ene kant heb je gelijk aan de andere kant als er alleen maar interessante Nintendo games op uitkomen voeld ook een beetje dun aan hoe goed Nintendo games kunnen zijn. Blijft uiteindelijk toch een beperkte collectie.

Maar hangt ook vanaf hoe gedreven je bent met je hobby? En wat je uiteindelijk trekt als het alleen Nintendo is okay maar voor mij is dat meer Nostalgie dan iets vooruitgaands. Zegt niet dat MS en of Sony altijd brilliant bezig zijn maar ze doen tot nu toe wel beter deals dan wat Nintendo doet en het aanbod groeit wel daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragunov schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 17:02:
Mooi, maar toch waren er ook mensen die mij aanraadden om een Wii te kopen, ik zei waarom als een WiiU net zo goed Wii spellen kan spelen, dan heb ik totaal geen Wii nodig.

Dus gewoon me eigen ding gedaan en gewoon een WiiU gekocht en dit ding dat ik vroeger sceptisch over was, tovert toch wel mooie beelden op het scherm en een oude collectie Wii games die me vrouw vroeger had bij haar vader draaien we er nu ook op, dus ik vind het win-win, de oude Wii games zijn niet verloren gegaan, je hoeft niet zowel de Wii als de WiiU in huis hebben en zoiezo kan je meer dan met de Wii, waaronder dus ook mooiere games (WiiU games) spelen
De WIi is zo lek als een mandje. Slechts 2 minuten zoeken op Google, een SD-kaartje, een oude externe harddisk en 30 minuutjes knutselen en je hoeft niet meer te betalen voor je Wii games. Dat is de grootste reden waarom mensen nu nog een Wii kopen. Dat is ook de reden waarom Nintendo de Wii Mini heeft geintroduceerd (die is niet lek). In Nederland kan je waarschijnlijk geen oude Wii meer nieuw kopen, alleen de Wii Mini.

Is trouwens niet eens zo'n slechte deal hoor, als je al een Wii U hebt zelfs. Zo'n ding kan je krijgen voor 95 euro maar je krijgt er ook een WiiMote + Nunchuck bij, die heb je sowieso nodig als je Wii games op de Wii U wilt spelen. Die dingen kosten in de winkel 60 euro dus betaal je uiteindelijk maar 35 voor de hele Wii Mini. Voor de slaapkamer tv ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Heb ik allemaal al hier liggen, zaten paar controllers bij een spel :)

Ik ben zeker geen Nintendo fanboy, maar me vrouw speelt graag Mario, zelf heb ik hier een PS3 staan en dan komt er een X1 erbij, deze keer geen PS4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 15:46
Ik heb mij helemaal suf gezocht maar kan geen oplossing vinden: onze kat heeft het snoer van de gamepad adapter doorgebeten. Vlak bij het stekkertje. Met een kroonsteentje nog een poos volgehouden, maar nu na wat verplaatsen lijkt ook dat niet meer te werken. De stands die ik vind zijn allemaal zonder adapter en daar moet je juist de originele inpluggen. Iemand nog creatieve ideeen?

Edit: na nog eens goed lezen wn plaatje bekijken op http://www.conrad.nl/ce/n...tandaard?ref=searchDetail lijkt daar een adapter bij te zitten. Bedoelen ze met 'meegeleverde netadapter' de bij de WiiU meegeleverde of zit hier 1 bij? Lijkt toch het laatste. Maar dan zit ik met 2 dubbele cradles, beetje zinloos. Dan heb ik liever een losse adapter en een stand waar ook 2 Wii-motes in kunnen...

[ Voor 35% gewijzigd door prutsger op 21-04-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutsger schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:55:
Ik heb mij helemaal suf gezocht maar kan geen oplossing vinden: onze kat heeft het snoer van de gamepad adapter doorgebeten. Vlak bij het stekkertje. Met een kroonsteentje nog een poos volgehouden, maar nu na wat verplaatsen lijkt ook dat niet meer te werken. De stands die ik vind zijn allemaal zonder adapter en daar moet je juist de originele inpluggen. Iemand nog creatieve ideeen?
Niet een creatief idee, maar ik heb gewoon Nintendo gebeld en een nieuwe adapter gevraagd (kostte wel in de orde van 30 piek als ik me niet vergis). Goedkopere alternatieven kun je op eBay vinden.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

Ik kan niet wachten tot mei; Mario Kart! Mijn Wii U staat momenteel stof te happen, dat vind ik best jammer. Sinds Mario U, Mario 3D World en Zelda the WW ben ik niet meer echt actief geweest.

Ik ben ook geen early adapter, omdat ik de Wii U kocht toen Zelda uitkwam. Ik wil er graag opspelen, maar de indie games trekken me niet echt, en als alternatief pak ik mijn PC met Steam. Ik vind monster hunter erg leuk, maar deze heb ik eigenlijk al helemaal doorgespeeld op mijn 3DS.

Nog even wachten, en dan kan de pret beginnen. Ik heb echt heel veel zin in Mario Kart!

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34

Emiel1984

Made in NL

RayNbow schreef op maandag 21 april 2014 @ 11:08:
[...]

Niet een creatief idee, maar ik heb gewoon Nintendo gebeld en een nieuwe adapter gevraagd (kostte wel in de orde van 30 piek als ik me niet vergis). Goedkopere alternatieven kun je op eBay vinden.
Ik zag in dat je ze in de nintendo store kan vinden voor 19 dollar.
http://store.nintendo.com...ttp:SetCurrencyPreference

Het blijft dan de vraag of je deze kan verzenden naar Nederland.
Edit: Verzenden kan alleen binnen de US of Canada.. 8)7
Nederland heeft geen store zover ik zie...

[ Voor 7% gewijzigd door Emiel1984 op 21-04-2014 14:07 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emiel1984 schreef op maandag 21 april 2014 @ 14:05:
[...]

Nederland heeft geen store zover ik zie...
Voor Nederland moet je ouderwets de klantenservice bellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou ook zeker een echte Nintendo unit nemen. Had voor mijn Wii een niet-Nintendo stroom adapter en die heeft twee Wii's gesloopt...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nederland heeft wel een store.. alleen kan je er weinig bijzonders vinden :p
http://nos.nintendo-europe.com/?locale=nl_NL

Je kan natuurlijk ook een e-mail sturen of bellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

BlackMage schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:02:
[...]

De uitleg hiervoor heb ik even in een plaatje gezet:
[afbeelding]
:D

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-10 15:39
Ik vind het jammer dat ze niet opschieten met een nieuwe Zelda of een Metroid voor de Wii-U, dat zou voor mij een reden zijn om de Wii-U weer uit de doos te halen. Ik snap niet waarom ze hier zo lang mee wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GranCanaria schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:02:
Ik snap niet waarom ze hier zo lang mee wachten.
Simpelweg omdat het spel nog niet af is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

GranCanaria schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:02:
Ik vind het jammer dat ze niet opschieten met een nieuwe Zelda of een Metroid voor de Wii-U, dat zou voor mij een reden zijn om de Wii-U weer uit de doos te halen. Ik snap niet waarom ze hier zo lang mee wachten.
Ik heb dit al eens eerder gepost. Kijk eens naar dit lijstje:

The Legend of Zelda: A Link to the Past (SNES) (Japan 1991 - VS 1992)
The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64) (Japan 1998 - VS 1998)
The Legend of Zelda: Majora's Mask (N64) (Japan 2000 - VS 2000)
The Legend of Zelda: The Wind Waker (NGC) (Japan 2002 - VS 2003)
The Legend of Zelda: Twilight Princess (NGC en Wii) (Japan 2006 - VS 2006)
The Legend of Zelda: Skyward Sword (Wii) (Japan 2011 - VS 2011 - EU 2011)

Zoals je ziet is een full Zelda game voor een thuis console niet zo 1,2,3 gemaakt. Majora's Mask is hier een beetje een buitenbeetje in omdat deze eigenlijk tussendoor gefietst is en op exact dezelfde engine draaide als OoT. Gezien ontwikkeltijden alleen maar toenemen en ze ondertussen ook nog aan WW HD hebben gesleuteld zou ik dus niet voor 2015 een nieuwe Zelda verwachten voor de Wii U.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de Wii U is niet Nintendo's enige console. Ze hebben onlangs A Link Between Worlds ook uitgebracht op de 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
Ik ben in de laatste levels van wereld zes in Donkey Kong Tropical Freeze beland. Het wordt best wel moeilijk richting het einde. Ik heb begrepen dat in wereld zes de eindbaas zit en dat wereld zeven een extra-tje is. Ik ben er al twee maanden mee bezig. Soms fanatiek en soms wat minder. Ik vind dat ik flink waar voor mijn geld heb gekregen met deze game. Volgens mijn Wii U ben ik nu dertien en een half uur met de game bezig geweest. Dat je zo vaak dood gaat in deze game maar dat ik toch doorgespeeld heb zegt veel over de kwaliteit van de game. Met de meeste games was ik er al lang klaar mee geweest.

Als ik de game uit heb ga ik denk ik beginnen aan de Mario & Luigi GBA VC game. Volgens velen is deze echt de moeite waard. En de gameplay beelden die ik er van gezien heb zien er zeer goed uit.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-10 20:50
The PyroPath schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:27:
[...]

Zoals je ziet is een full Zelda game voor een thuis console niet zo 1,2,3 gemaakt. Majora's Mask is hier een beetje een buitenbeetje in omdat deze eigenlijk tussendoor gefietst is en op exact dezelfde engine draaide als OoT. Gezien ontwikkeltijden alleen maar toenemen en ze ondertussen ook nog aan WW HD hebben gesleuteld zou ik dus niet voor 2015 een nieuwe Zelda verwachten voor de Wii U.
Interessante benadering. Volgens eenzelfde lijstje voor de metroid serie, is het nu bijna vier jaar sinds de laatste metroid is verschenen, en retro studios is sinds eind 2013 bezig aan een nieuwe wiiU game. Hopelijk krijgen we wat duidelijkheid op de E3. Een metroid wiiU eind 2015 zou erg vet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:42:
En de Wii U is niet Nintendo's enige console. Ze hebben onlangs A Link Between Worlds ook uitgebracht op de 3DS.
Ontwikkelteams voor 3DS en Wii U games zijn redelijk gescheiden van elkaar.

En ja ik vermoed een nieuwe Zelda & Metroid in 2015.
Misschien zelfs Q2 voor Metroid en Q4 voor Zelda.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

The PyroPath schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:27:
[...]

Voor de CD-I kwamen ook 3 Zelda games uit waarvan 2 tegelijk.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen tellen die niet ;) (werden niet door Nintendo ontwikkeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk zelfs dat Nintendo met pijn in hun hart die licenties heeft verstrekt aan Philips.

Nintendo is met Philips een contract aangegaan om een CD-drive voor de SNES te ontwikkelen. Maar Nintendo heeft daar vanaf gezien en Philips in ruil voor de contractbreuk o.a. de licenties voor Nintendo IP's gegeven voor de CD-i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:34:
Alleen tellen die niet ;) (werden niet door Nintendo ontwikkeld)
Toch hebben ze een business model wat vaker gebruikt kan worden; maak simpelweg een nieuwe zelda op basis van dezelfde assets als de eerste game. Dit werkte erg goed bij Majora's Mask en daarnaast deed Capcom dit ook bij de Oracle games. Ondanks dat ze op de andere games leken waren ze daardoor niet perse minder.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:18:
[...]
Toch hebben ze een business model wat vaker gebruikt kan worden; maak simpelweg een nieuwe zelda op basis van dezelfde assets als de eerste game. Dit werkte erg goed bij Majora's Mask en daarnaast deed Capcom dit ook bij de Oracle games. Ondanks dat ze op de andere games leken waren ze daardoor niet perse minder.
Punt is dat ze nog geen echte WiiU assets hebben voor Zelda... De WW remake was een update van de GC engine. Dus zullen ze eerst WiiU only engine af hebben voordat ze jaarlijkse games kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:33:
Denk zelfs dat Nintendo met pijn in hun hart die licenties heeft verstrekt aan Philips.

Nintendo is met Philips een contract aangegaan om een CD-drive voor de SNES te ontwikkelen. Maar Nintendo heeft daar vanaf gezien en Philips in ruil voor de contractbreuk o.a. de licenties voor Nintendo IP's gegeven voor de CD-i.
Ja Nintendo heeft in de tijd van de CD-drive voor de SNES wel behoorlijk wat fouten gemaakt. Bv met Sony, die hun CD drive voor de SNES ook zelf uitgebracht hebben. En van dat ding neemt Nintendo het nu al op tegen versie 4.

spoiler:
De PlayStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:21:
[...]

Ja Nintendo heeft in de tijd van de CD-drive voor de SNES wel behoorlijk wat fouten gemaakt. Bv met Sony, die hun CD drive voor de SNES ook zelf uitgebracht hebben. En van dat ding neemt Nintendo het nu al op tegen versie 4.

spoiler:
De PlayStation
Ik denk niet dat de gekozen techniek veel bijgedragen heeft aan het succes van de Playstation. Dat waren andere factoren (Al zijn de piraten ze wel erg dankbaar geweest :P). Je zou kunnen zeggen dat dankzij die keus de Playstation geboren was, maar ik denk dat die (wellicht met andere naam) toch wel was gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Had Nintendo Sony niet voor schut gezet toen met de Snes en CD-rom ondersteuning. Toen ze iets aankondigden? en Toen had Sony zoiets ach laten wij ook eens mee doen met consoles en PSX was geboren en blies de N64 e.d. uit het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nintendo & Sony hebben samengewerkt aan de CD ondersteuning. Nintendo trok zich terug uit het project en probeerde het opnieuw met Philips. Toen ook dit faalde kwam Nintendo met de N64.

Sony heeft toen gedacht van laten wij een console bouwen die wel CDs gebruikt. En zo is de Playstation ontstaan. Ook Philips probeerde het met de CDi, maar die mislukte gigantisch.

De playstation, echter, bleek een succes.

Nintendo kwam pas een generatie later met een disc based console (GameCube).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psyonara schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:34:
Had Nintendo Sony niet voor schut gezet toen met de Snes en CD-rom ondersteuning. Toen ze iets aankondigden? en Toen had Sony zoiets ach laten wij ook eens mee doen met consoles en PSX was geboren en blies de N64 e.d. uit het water.
Zover ik het begrijp:
- Nintendo en Sony gingen samen aan de slag voor een cd addon voor de SNES.
- Sony had zelfs een eigen SNES aangekondigd: de oorspronkelijke play station.
- Sony werd hebberig en ging Nintendo onder druk zetten voor een betere winstverdeling
- Nintendo gaf ze de vinger en ging in zee met Philips
- Sony werkte door aan eigen play station en dat werd de echte PlayStation.
- Samenwerking met Philips liep ook tot niets uit.

Afbeeldingslocatie: http://media.edge-online.com/wp-content/uploads/edgeonline/2009/04/PSNES.jpg
Dit is de eerste playstation. De SNES met disk drive van Sony.

[ Voor 9% gewijzigd door BlackMage op 23-04-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat en uiteindelijk ging Nintendo met Panasonic in zee en die maken tot op de dag van vandaag de discdrives ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:44
Oh man, die laadtijden van de PSX >_<
Haha, dat is iets wat Nintendo toch best lang onder controle heeft gehouden. Alleen de WiiU en vooral Lego City Undercover heeft dat last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Mooie geschiedenis inderdaad, Nintendo en Sony. Ken Kutaragi, een befaamde Sony engineer destijds, begon steeds meer interesse te krijgen in de gameconsoles markt. Vooral toen hij zijn dochter zag gamen op de NES. Hij ontwikkelde in het geheim een chip, die uiteindelijk uitgewerkt is tot de, voor die tijd zeer geavanceerde SPC700 geluidschip voor de SNES: Wikipedia: SPC700. Dat gaf de SNES nog een voordeel t.o.v. de concurrentie. Maar, zo goed als het hele management bij Sony zag niks in de gamesmarkt. Toch gingen ze in op Nintendo die om verdere hulp vroeg. De CD-addon kwam daaruit voort, en door allerlei gesteggel en verschillen wilde Nintendo niet meer met Sony in zee, en in plaats daarvan contacteerden ze de grootste concurrent van Sony, namelijk Philips. Dat bracht de CD-I voort. Sony, onder leiding van Kutaragi, liet het er echter niet bij zitten en ontwikkelde de cd-addon door, wat uiteindelijk tot de eerste playstation geleid heeft. De E3 van 1995 was legendarisch; playstation werd voorgesteld aan het publiek, met een prijs van $299, 100 dollar goedkoper dan de Saturn. Niemand had dat verwacht. De rest is geschiedenis; de PS1 verpletterde de concurrentie, en verkocht uiteindelijk 3x zoveel als de N64.

Eigenlijk is die E3 van 1995 later overgedaan tijdens de E3 2013 toen Sony de PS4 een prijspunt gaf van $399, wederom 100 dollar onder de concurrent, de X1 die $499 kost. Misschien een teken van wat komen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Wow, cool stukje historie die SNES (PlayStation) met CD tray.

Ander onderwerp: Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede bundel om een Wii Remote Plus + Nunchuck te scoren, maar die dingen zijn los echt belachelijk duur:
pricewatch: Nintendo Wii Remote Plus Wit, Wii (~40 euro)
pricewatch: Nintendo Nunchuk Controller Wit, Wii (~20 euro)

Iemand nog goede tips?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 00:53

C0nscious

Mysteryman.

Dxta schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:30:

Ander onderwerp: Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede bundel om een Wii Remote Plus + Nunchuck te scoren, maar die dingen zijn los echt belachelijk duur:

Iemand nog goede tips?
Goedkoopst (maar met enige moeite) is tweedehands Wii aanschaffen met meerdere controllers, en dan weer doorverkopen met enkele controllers.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
MovieBob heeft een paar jaar terug een heel mooi stuk over de geschiedenis van de samenwerking van Nintendo en Sony, Nintendo had Sony wel voor schut gezet toen met de Snes. Staat ergens op zijn Gameoverthinker blog.

Wel een mooi stuk van @Trishul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 14:27
Deddiekoel schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:00:
Xenoblade oogt overigens weer prima ;-) (en die moet ik ook nog uitspelen).
Die staat toch wel bovenaan mijn lijstje als ik hem ergens op de kop kan tikken of lenen. Ik vind hem alleen maar tweedehands voor woekerprijzen, en dat voor zo'n oude game.

Totdat Mario Kart en Smash Bros uitkomen heb ik de top Wii U games uitgespeeld, ben nu van plan om wat oude Wii games te spelen die er nooit van zijn gekomen. Goed om te lezen dat ze er prima uitzien op die WiiU.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog goede tips?
Het goedkoopst is om een neppe aan te schaffen. Ikzelf heb bijvoorbeeld deze en dat ding doet het amper onder de originele, werkt prima. Ook de bouwkwaliteit is prima. Afgezien van de 'niet standaard' kleur en het logo zou zelfs een kenner ze niet uit elkaar kunnen houden.

Als je een echte wilt dan kan je inderdaad op zoek gaan naar een tweede handse Wii. Of wel nieuw kopen, die Mario/Luigi (en straks Peach) versies van de Wiimote zijn awesome.

Let wel op bij tweede hands Wii's dat er oude Wiimotes zijn en nieuwe (met MotionPlus ingebouwd). Er zweven hier en daar wat spellen rond die MotionPlus nodig hebben. Het staat altijd onderaan de Wiimote of er MotionPlus op zit of niet. Voor de oude Wiimotes heb je wel van die add-on blokjes, maar die zijn erg vervelend.

[ Voor 11% gewijzigd door BlackMage op 23-04-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:42
Dan kun je nog beter Wii Party U bestellen. Daar zit ook een Wii mote plus bij en heb je direct een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

jongetje schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:57:
Dan kun je nog beter Wii Party U bestellen. Daar zit ook een Wii mote plus bij en heb je direct een spel.
Maar daar zit geen Nunchuck bij ;)

Ik ga eens kijken naar die dingen op DX. Ik speel normaal gesproken toch alleen met m'n gamepad, dus het is puur voor (party) multiplayer. Thanks!

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

DukeBox

loves wheat smoothies

[..]
Iemand nog goede tips?
mariowii.nl, niet de aller goedkoopste maar nog nooit problemen mee gehad. Setje oiriginele wii mote+ met nunchuck voor €38. Andere optie is via ebay uit china maar 90% (zo niet 99,9%) is daar namaak dus goed opletten.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 24-04-2014 09:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Toch wel leuk dat Project Cars al goed draait op de wiiU. In de comments sectie van dat Eurogamer artikel van gisteren zei de CEO van de studio dat de wiiU versie er best goed uitziet. Toch weer een third party game, en een vrij unieke ook voor de wiiU, net als Watch Dogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ligt het aan mij of willen mensen gewoon graag negatieve dingen schrijven over de Wii U?
Weer een doom & gloom verhaal over Wii U

Oorspronkelijk komt dit uit een forum post op neogaf, maar inmiddels wordt het overal en nergens verkondigd. Maar ik heb een probleem. Een probleem met de cijfers...

Tot en met 31 december 2013 heeft Nintendo 5.86 miljoen Wii U consoles verkocht, zie daarvoor hun eigen site KLIK

Volgens de NDP verkocht de Wii U in Noord-America:
In januari: 45.000 (laagste schatting)
In februari: 130.000
In maart: 70.000+
-----------------------------
totaal +/- 254.000

Volgens andere cijfers verkochten ze in Japan tot en met de tweede week in april 177,778

Europa/Australië buiten beschouwing gelaten en met een gebrek aan alle cijfers krijg je dan dat er nu tot en met maart om en nabij de 432.000 totaal zijn verkocht. met de 5.86 miljoen al verkochte kom je dan op minimaal 6.29 miljoen en dat zijn lang geen complete cijfers. Waarom lees je dan overal nog cijfers als de eerder genoemde 5.86 miljoen of vage kreten als "ergens tussen de 5 en 6 miljoen" terwijl dit duidelijk hoger ligt? Waarom is het zo leuk om alles negatief neer te zetten? Moet ze gelijk geven het is nog steeds niet heel rooskleurig, maar de boel nog negatiever afschilderen dan al het geval is lijkt me totaal onnodig...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ach over 2 jaar zal er geen enkel negatief Wii U bericht meer verschijnen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schrijvers schrijven graag wat hun lezers graag lezen. En lezers lezen graag dingen die aansluiten bij hun reeds gevormde mening.

Daarom zie je zoveel doem berichten over de Wii U, omdat mensen toch al het idee hebben dat het zo is, dus wordt hun mening bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nintendo heeft de Special Edition Wii U MarioKart bundel aangekondigd.

Afbeeldingslocatie: http://images.nintendolife.com/news/2014/04/nintendo_confirms_mario_kart_8_wii_u_hardware_bundle/attachment/0/original.jpg

Inclusief de game op disc.

http://www.nintendolife.c...ion_wii_u_hardware_bundle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
The PyroPath schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:56:
Ligt het aan mij of willen mensen gewoon graag negatieve dingen schrijven over de Wii U?
Weer een doom & gloom verhaal over Wii U

Oorspronkelijk komt dit uit een forum post op neogaf, maar inmiddels wordt het overal en nergens verkondigd. Maar ik heb een probleem. Een probleem met de cijfers...

Tot en met 31 december 2013 heeft Nintendo 5.86 miljoen Wii U consoles verkocht, zie daarvoor hun eigen site KLIK

Volgens de NDP verkocht de Wii U in Noord-America:
In januari: 45.000 (laagste schatting)
In februari: 130.000
In maart: 70.000+
-----------------------------
totaal +/- 254.000

Volgens andere cijfers verkochten ze in Japan tot en met de tweede week in april 177,778

Europa/Australië buiten beschouwing gelaten en met een gebrek aan alle cijfers krijg je dan dat er nu tot en met maart om en nabij de 432.000 totaal zijn verkocht. met de 5.86 miljoen al verkochte kom je dan op minimaal 6.29 miljoen en dat zijn lang geen complete cijfers. Waarom lees je dan overal nog cijfers als de eerder genoemde 5.86 miljoen of vage kreten als "ergens tussen de 5 en 6 miljoen" terwijl dit duidelijk hoger ligt? Waarom is het zo leuk om alles negatief neer te zetten? Moet ze gelijk geven het is nog steeds niet heel rooskleurig, maar de boel nog negatiever afschilderen dan al het geval is lijkt me totaal onnodig...
Bij verkoopaantallen pakt men bij voorkeur de aantallen die genoemd zijn door de bouwer zelf, en dan bij voorkeur de sold-to-customer aantallen (dus geen ongein zoals bij de X1 5 million shipped/sold-in!) Misschien heeft Nintendo nog geen aantallen t/m april bv. bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:57:
Nintendo heeft de Special Edition Wii U MarioKart bundel aangekondigd.

[afbeelding]

Inclusief de game op disc.

http://www.nintendolife.c...ion_wii_u_hardware_bundle
Was inderdaad te verwachten. Ook een goede keus qua business oogpunt.

Maar wel jammer dat het zo'n standaard setje is. Ze hadden er best wel iets meer van mogen maken. Bijvoorbeeld met een nieuwe Wii Wheel voor de gamepad ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34

Emiel1984

Made in NL

Dan liever met een WiiMote + stuur.
De gamepad kan wat minder tegen een stootje volgens mij en is al wat zwaar.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Emiel1984 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:33:
Dan liever met een WiiMote + stuur.
De gamepad kan wat minder tegen een stootje volgens mij en is al wat zwaar.
Die heb je in de Britse Nintendo online winkel.

http://store.nintendo.co....rship&utm_campaign=banner

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn leuke setjes :) Maar een WiiMote erbij zou de prijs ook met 60 euro omhoog krikken. Een plastic stuur ding waar de gamepad (veilig) in kan zou niet veel moeten uitmaken ;)

Maargoed mij maakt het verder ook niet uit, die bundel koop ik toch niet want heb al een Wii U en ik vind die stuurtjes helemaal niet prettig racen in Wii. Maar mijn verbazing was groot toen ik een keer de Wii meenam naar vrienden en men ruzie kreeg over wie met het stuurtje mocht :P Smaken verschillen dus.

Die speciale Wiimotes zijn wel erg mooi. Naast die van Mario en Luigi komt straks ook een Peach en Yoshi versie. Jammer dat ik geen 160 euro over heb voor Wiimotes waarvan 1 slechts 2-3x per jaar gebruikt gaat worden en de rest net zo goed in verpakking kan blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Ik zou dan liever een pack zien waar meteen een pro controller bij in zit, lijkt me toch de beste manier om MK8 te spelen en zo heb je gelijk een 2-player multiplayer setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Meer info:

http://mynintendonews.com...t-8-wii-u-premium-bundle/

[ Voor 58% gewijzigd door Dragunov op 24-04-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD5k schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:24:
Ik zou dan liever een pack zien waar meteen een pro controller bij in zit, lijkt me toch de beste manier om MK8 te spelen en zo heb je gelijk een 2-player multiplayer setup.
Ik speel dus het liefst met een stuurtje. Dat voelt gewoon het beste imho. Vroeger op de SNES zat je ook al mee te bewegen en nu heeft dat ook zin. Ben best fan van de Wii Wheel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Nu ik er zo over nadenk heb ik eigenlijk wel weer zin in Excite Truck of iets in die richting. Dat heb ik echt helemaal kapot gespeeld toen die op de Wii uit kwam. Die speelde ook echt geweldig met de wii controller op zijn kant. heerlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fZeroNewbie schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:05:
Nu ik er zo over nadenk heb ik eigenlijk wel weer zin in Excite Truck of iets in die richting. Dat heb ik echt helemaal kapot gespeeld toen die op de Wii uit kwam. Die speelde ook echt geweldig met de wii controller op zijn kant. heerlijk!!
Amen!
Heb die game aan diggelen gespeeld. En het vervolg, Excitebots (US only), speel ik nog steeds. Heb bijna alles op S-rank. Die speelt trouwens met Wii Wheel.
Daar mag wel een vervolg op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb DKCTF uitgespeeld. Een hele prestatie al zeg ik het zelf. Als je de reviews mag geloven is het ook echt een pittige game. Dennis van Gamekings noemde het Donkey Kong Country Tropical Frustration. Maar ze zeiden in de review op Gamekings dat door de mooie levels en omdat je de levels wil masteren je door blijft spelen. Ook zeiden ze dat je er veel voldoening uit haalt als je een moeilijk level haalt. In deze punten moet ik ze absoluut gelijk geven. Ook was er een review waarin gezegd werd dat het de kant van Dark Souls op gaat wat moeilijkheid betreft. Die game heb ik nooit gespeeld maar wat ik er van begrepen heb is dat zo'n beetje de moeilijkste game die er is.

Maar wat een graphics voor een 2.5D platform game. Ik had nog even gekeken naar een trailer van New Super Mario Bros U omdat ik die misschien wou gaan spelen maar DKCTF is veel mooier.

Wat nu te spelen? M&L Superstar Saga? Batman Arkham Origins Blackgate? Iemand hier ervaring met laatst genoemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-10 11:09
Super Mario 3D World al gespeeld? Die is ook erg gaaf. Ook kwa replay waarde vind ik die erg sterk. Eer je alle extras hebt ben je wel ff verder.

Wat ik wel opvallend vind ik dat sinds ik de Wii U heb, spellen als Titanfall gewoon niet meer gespeeld heb. Denk dat ik een beetje klaar ben met die shooters enzo. Volgende maand MarioKart, die word ook geweldig.

Op Gamekings staat nu en stukje over Nintendo. Een discussie over de toekomst en de E3. Ben zelf ook wel benieuwd, hoop niet dat ze de stekker uit de Wii U trekken of de games op andere platformen uitbrengen.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 20:33
Ik heb Blackgate op m'n Vita en vond hem ondanks de wat mindere reviews best vermakelijk. nergens zo goed als de reguliere Arkham games, maar als je van MetroidVania's houdt kan je hem best proberen. volgens mij valt de prijs ook best mee in de Eshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
RemcoINC08 schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:44:
Super Mario 3D World al gespeeld? Die is ook erg gaaf. Ook kwa replay waarde vind ik die erg sterk. Eer je alle extras hebt ben je wel ff verder.

Wat ik wel opvallend vind ik dat sinds ik de Wii U heb, spellen als Titanfall gewoon niet meer gespeeld heb. Denk dat ik een beetje klaar ben met die shooters enzo. Volgende maand MarioKart, die word ook geweldig.

Op Gamekings staat nu en stukje over Nintendo. Een discussie over de toekomst en de E3. Ben zelf ook wel benieuwd, hoop niet dat ze de stekker uit de Wii U trekken of de games op andere platformen uitbrengen.
Ja, 3D World heb ik gespeeld. Dat van die shooters heb ik ook. Sinds ik de Wii U heb en bijna alleen nog Nintendo games speel heb ik het echte plezier in gamen weer terug gevonden. Ik heb ook altijd Nintendo consoles gehad. Van de NES tot de Gamecube. Toen heb ik een uitstapje gemaakt naar de PS3, maar uiteindelijk ook een Wii erbij gehaald. Nu ben ik dus weer terug bij mijn oude geloof en dat bevalt erg goed. Games op de PC raak ik ook bijna niet meer aan. Toch kan het wel gaan gebeuren dat er voor de PC, PS4 of de Xbox One games gaan verschijnen die ik graag wil gaan spelen.
Donnie Darko schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:46:
Ik heb Blackgate op m'n Vita en vond hem ondanks de wat mindere reviews best vermakelijk. nergens zo goed als de reguliere Arkham games, maar als je van MetroidVania's houdt kan je hem best proberen. volgens mij valt de prijs ook best mee in de Eshop.
Dat lees ik vaak, dat mensen ondanks de mindere reviews de game best tof vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Robolokotobo op 27-04-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Nintendo WEER niet @ E3. Ongelooflijk. Lijkt wel alsof ze niet willen dat de Wii U verkoopt.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:20:
Nintendo WEER niet @ E3. Ongelooflijk. Lijkt wel alsof ze niet willen dat de Wii U verkoopt.
Ze zijn wel op E3, maar ze doen geen fysieke persconferentie meer. Ipv doen ze een Nintendo Direct op dat tijdstip.
Ze gebruiken dus hun vaste communicatie medium vlak voor de E3. Volgens mij geen verkeerde stap aangezien die persconferentie toch alleen voor pers was.
Dat ze Smash Bros. speelbaar maken in allerlei winkels lijkt mij juist een goeie zet om de normale gamer met hun nieuwe waar in aanraking te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Deddiekoel schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:24:
[...]

Ze zijn wel op E3, maar ze doen geen fysieke persconferentie meer. Ipv doen ze een Nintendo Direct op dat tijdstip.
Ze gebruiken dus hun vaste communicatie medium vlak voor de E3. Volgens mij geen verkeerde stap aangezien die persconferentie toch alleen voor pers was.
Dat ze Smash Bros. speelbaar maken in allerlei winkels lijkt mij juist een goeie zet om de normale gamer met hun nieuwe waar in aanraking te laten komen.
En missen daarmee alle main stream aandacht. Je weet dat de E3 vooral in Amerika in alle grote media veel aandacht krijgt? Nintendo heeft dat JUIST nodig. De Nintendo webstream (die vorig jaar daarbij ook nog eens haperde als de pest) wordt vooral bekeken door Nintendo-fans. Die hebben de Wii U al. Nu wekt Nintendo de indruk dat de Wii U simpelweg niet mee kan doen met de concurrentie.

Oh en als we dan toch bezig zijn:

Eurogamer
Watch Dogs season pass includes story DLC, mini-game, weapons, outfits (Not coming to Wii U.)
Een van de weinige 3rd party games voor Wii U en het is nu al bekend dat deze minder support krijgt dan de andere versies.

[ Voor 17% gewijzigd door The_Bird op 29-04-2014 20:43 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nintendo Directs vind ik juist een ontzettende verbetering ten opzichte van de veelal waardeloze verplichte E3 presentaties. En de media schenkt er ook redelijk aandacht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het gevoel dat Nintendo een beetje moeite heeft met het loslaten van zijn Japanse roots. Een grote presentatie op de E3 voelt hun misschien een beetje als verraad aan. Met een Nintendo Direct kunnen ze in ieder geval het bericht gelijktijdig ook in het Japans de deur uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Bird schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:37:
Eurogamer

[...]

Een van de weinige 3rd party games voor Wii U en het is nu al bekend dat deze minder support krijgt dan de andere versies.
Tja, dat was te verwachten. Ubisoft richt hun pijlen nu op de PS4 en XBOX ONE. Daarom is de Wii U versie van Child of Light bv slechts 720p.. Maar dat kunnen we ze niet kwalijk nemen, Ubisoft (en EA for that matter) kunnen niet veel resources op de Wii U richten nu de XBOX ONE en PS4 veel meer aandacht krijgen.

Dit was in het Wii tijdperk niet anders. Maar toen had Nintendo nog de hype van de Wii. Wiis gingen als warme broodjes over de toonbank. De Wii U lijkt meer de kant van de GameCube op te gaan. Met maar een paar third party exclusives, een paar goede second party (third party uitgegeven door Nintendo: Bayonetta 2 bv) en killer first party games. De Wii had twee echt goede first party games: Super Mario Galaxy en deel 2 ervan. Beide noem ik nog steeds de beste 7e generatie games. Zoals ik Super Mario 3D World de beste 8ste generatie game noem. (Maar ik vermoed dat MK8 daar wat "roet" in het eten gaat gooien, gezien ik die op #Firstlook 2013 gespeeld heb en echt wow!)

En dat is precies wat de Wii U nodig heeft. Spellen met de wow!-factor. X1 heeft Titanfall en de PS4 heeft Killzone met die factor. Nintendo heeft 2 Mario games als vervolgen op eerdere delen, Pikmin 3 (commerciele flop) en the Wonderful 101 (cult classic). Nintendo heeft een spel nodig dat Super Mario Galaxy (2) kan verslaan. Dit wordt heel moeilijk voor Nintendo, maar ik heb 100% vertrouwen in ze.

Ik hoef maar vijf simpele letters te noemen:
Zelda
BlackMage schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:32:
Ik heb het gevoel dat Nintendo een beetje moeite heeft met het loslaten van zijn Japanse roots. Een grote presentatie op de E3 voelt hun misschien een beetje als verraad aan. Met een Nintendo Direct kunnen ze in ieder geval het bericht gelijktijdig ook in het Japans de deur uit doen.
Nee.

De Direct aanpak is juist omdat Nintendo buiten de paar grote landen (Japan, VS) kijkt. Probeer maar eens een PS4 vandaag in een Nederlandse (of andere Europese) winkel te kopen. Tenzij je extra wil gaan betalen, gaat je dat NIET lukken. Waarom? Ik vermoed dat Sony het grootste gedeelte van hun aandacht (en voorraad) op de VS en Japan richt. En MS? Nou die brengen hun console hier in Nederland pas zo laat uit dat de strijd allang door Sony gewonnen is.

Op E3 komt er een wereldwijde Nintendo Direct. Dat is groot. En ik vind het ge-wel-dig dat Nintendo dat op deze manier oplost. Natuurlijk, ze zijn nog steeds op E3. Maar wat ze gaan vertellen richten ze aan de hele wereld, niet enkel de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijdens de E3 is de VS de hele (westerse) wereld. Alle media-ogen zijn daarop gericht. En niet alleen op de presentatie zelf, maar ook op de reactie van het publiek. Dat is het jammere aan die Nintendo Direct filmpjes, ze krijgen geen rapport met het publiek.

Het gejuich van het publiek toen Sony de prijs van de PS4 bekend maakte dreunde 10x zo hard door tot de media dan het bericht zelf. Maargoed, dat kan ook de andere kant opslaan natuurlijk, zoals bij Microsoft.

Iwata die met zijn ontzettend saaie manier van vertellen een Zelda aankondigd in een filmpje heeft bij lange na dat effect niet. Zeker niet als ie zoals altijd eerst ook nog even begint met zijn introductie bijv. de successen van Mario World en Mario Kart aan gaat halen en misschien het hoofd van het team uitnodigd om zijn kant van het verhaal gaat vertellen.

Maargoed zoveel maakt het niet uit. Ze zijn een nicheproduct en doen niet meer mee in de oorlog. By design of niet weet ik niet. Ik hoop dat ze hun hoofd uit hun achterwerk halen bij de volgende generatie Nintendo-hardware. Ze kunnen misschien genoeg ademruimte hebben voor nog 10 generaties door de modder, maar als niemand hun spullen meer koopt kunnen ze dat kapitaal beter op een spaarrekening zetten. Het zijn gewoon eigenwijze, trotse Japanners. En dat is de reden waarom ze niet meedoen aan de westerse marketing, niet omdat ze 'eerlijk' willen zijn voor de hele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:13:
[...]

Ik hoef maar vijf simpele letters te noemen:
Zelda
Ik geloof best dat Zelda populair is maar als zelfs Mario blijvende stijging in de verkopen kan veroorzaken dan zal Zelda dat zeker niet doen. Mario is juist DE titel waarmee gamesverkopen omhoog gestuwt kunnen worden aangezien die een breder publiek aanspreekt. Dat verklaart ook waarom de Mario games doorgaans beter verkopen dan de Zelda games, ongeacht kwaliteit. Hierbij reken ik de Dynasty Warriors-kloon van Zelda al helemaal niet mee.[/quote]
De Direct aanpak is juist omdat Nintendo buiten de paar grote landen (Japan, VS) kijkt. Probeer maar eens een PS4 vandaag in een Nederlandse (of andere Europese) winkel te kopen. Tenzij je extra wil gaan betalen, gaat je dat NIET lukken. Waarom? Ik vermoed dat Sony het grootste gedeelte van hun aandacht (en voorraad) op de VS en Japan richt. En MS? Nou die brengen hun console hier in Nederland pas zo laat uit dat de strijd allang door Sony gewonnen is.

Op E3 komt er een wereldwijde Nintendo Direct. Dat is groot. En ik vind het ge-wel-dig dat Nintendo dat op deze manier oplost. Natuurlijk, ze zijn nog steeds op E3. Maar wat ze gaan vertellen richten ze aan de hele wereld, niet enkel de VS.
Laten we 1 ding voorop stellen. Nintendo is een bedrijf. Die maken graag winst. Winst haal je uit verkopen en verkopen kan je stimuleren door media aandacht. De E3 is daar perfekt voor en zoals Blackmage al zegt, die gortdroge Iwata-filmpjes krijgen nauwelijks aandacht. Zelfs als we er vanuit gaan dat Nintendo alleen de bekende releases heeft aangekondigd dan zou een podium-show een enorme boost in aandacht kunnen brengen voor titels als Smash Bros, het hele Nintendo health gebeuren en de paar titels die wel aangekondigd worden maar waar ze nog niks van hebben.

Een van de grootste problemen met de Wii U is de marketing. Veel mensen weten nog niet eens dat het een nieuwe console is (uitbreiding voor de Wii U?) en als je dan ipv een grote show een webfilmpje gaat gebruiken om de boel te promoten dan heb je nog steeds weinig van je fouten geleerd.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
W00t, nieuwe MK8 Nintendo direct, met aankondiging van een promotie, koop voor juli MK8 en je krijgt een andere game gratis:

Afbeeldingslocatie: http://cdn02.nintendo-europe.com/media/images/02_top_banners/other_2/campaigns/mario_kart_8_bonus_game_promotion/TB_Generic_MarioKart8Promo_enGB.png

Nintendo direct: YouTube: Mario Kart 8 Direct Presentation - 30.04.2014

Alleen de vraag welke de meeste heb ik al :P

Oh en er is ook een toeteritem waarmee je je kunt verdedigen tegen een blauw schild :)

[ Voor 33% gewijzigd door itsme op 30-04-2014 14:46 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga nu kijken. O joy, hebben hebben hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:03
itsme schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:42:
W00t, nieuwe MK8 Nintendo direct, met aankondiging van een promotie, koop voor juli MK8 en je krijgt een andere game gratis:

[afbeelding]

Oh en er is ook een toeteritem waarmee je je kunt verdedigen tegen een blauw schild :)
Prima deal. Nog ff kijken welke game het zal worden echter :p. Heb een aantal ervan nog niet, welk nog wel op mijn verlanglijstje staan. Maar ben echter toch ook wel fan van de doosjes voor console games. Lastig :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi Pikmin 3 wou ik altijd nog een keer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
psychodude schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:00:
[...]
Prima deal. Nog ff kijken welke game het zal worden echter :p. Heb een aantal ervan nog niet, welk nog wel op mijn verlanglijstje staan. Maar ben echter toch ook wel fan van de doosjes voor console games. Lastig :9.
Download is mij prima, ik haat disc swappen. Alleen Pikmin 3 als disc (mocht iemand een disc voor een download versie willen ruilen ... ;) )
Wonderful 101, Wario of Sonic Lost World, nog eens even kijken.
Sonic zal denk ik t eerst leuk zijn voor mijn dochters.

[ Voor 6% gewijzigd door itsme op 30-04-2014 15:08 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

DukeBox

loves wheat smoothies

itsme schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:08:
(mocht iemand een disc voor een download versie willen ruilen ... ;)
Als MKWU beschikbaar is, dan sta ik daar zeker voor open. Wil graag pikmin maar heb liever de fysieke disk ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig, deze Nintendo-direct is overdreven Amerikaans :P In plaats van de buigende Japanners nu een compleet andere richting. Kon er in ieder geval wel om lachen (vooral het Luigi-bashen :P).

Kernpunten die we nog niet wisten:
- Nieuwe characters. Baby Rosalina en Metal Peach. Meh. Beter dan niets maar had liever Cranky Kong ofzo gezien. Iets anders dan een variant op een bestaande in ieder geval.
- Nieuwe items. De hoorn, yes! Nu nog hopen dat je die ook op de eerste plek kan krijgen.
- Zag ik op het eind een mechanishe rainbow road incl spacestation in het midden? Awesome!
- Online features. Ziet eruit als een kleine upgrade van Mario Kart 7. Hopelijk zijn de tournaments beter dan de communities van 7, anders heb je er nog niets aan. Ik mis een beetje een echte lobby. Je kan nu wel voice (WAAROM VOICE! Schreeuwende kids met stofzuiger geluid op achtergrond) chat gebruiken met mensen met wie je al in een game zit. Maar daar voor heb je geen contact. Je zou nog altijd een andere community moeten gebruiken voor matchmaking met anderen dan vrienden of random tegenstanders.
- Deal, gratis spel! Maar de leuksten heb ik ook al. Pikmin of Sonic? Ik denk dat Sonic leuker is maar die zie ik vanzelf wel een keer ergens voor 15 euro, dat zal met Pikmin niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Oke, ik ben om. Mario Kart lijkt me een hele toffe game. De circuits, de graphics, de gameplay elementen. Allemaal erg tof uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
BlackMage schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:02:
- Deal, gratis spel! Maar de leuksten heb ik ook al. Pikmin of Sonic? Ik denk dat Sonic leuker is maar die zie ik vanzelf wel een keer ergens voor 15 euro, dat zal met Pikmin niet gebeuren.
Sonic is nu al voor 30 eur met gemak te verkrijgen, terwijl pikmin nog steeds de 50 euro hanteert. Sonic valt voor mij wat dat betreft dan ook af hierin qua keuze. Graai ik nog wel eens uit een budget bak :p.

Zelf twijfel ik met name tussen Pikmin en Nintendoland. Heb ze allebei nog niet. Zullen allebei waarschijnlijk niet snel in prijs gaan zakken. En zijn allebei nog wel games welk ik nog wel eens een keertje gespeeld wil hebben, maar niet hoog op het reguliere verlanglijstje staan. Lastig :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:50:
[...]

Sonic is nu al voor 30 eur met gemak te verkrijgen, terwijl pikmin nog steeds de 50 euro hanteert. Sonic valt voor mij wat dat betreft dan ook af hierin qua keuze. Graai ik nog wel eens uit een budget bak :p.

Zelf twijfel ik met name tussen Pikmin en Nintendoland. Heb ze allebei nog niet. Zullen allebei waarschijnlijk niet snel in prijs gaan zakken. En zijn allebei nog wel games welk ik nog wel eens een keertje gespeeld wil hebben, maar niet hoog op het reguliere verlanglijstje staan. Lastig :p.
Ik denk dat wanneer je voornamelijk single player speelt dat je Nintendo Land beter kan overslaan en voor Pikmin kan gaan. Nintendo Land is een spel wat je volgens mij met minimaal 3 vrienden en flinke dosis alcohol moet doen om te waarderen. Zelfs met twee spelers is dat niets aan.
Disclaimer: Mijn mening gevormd na 2x 5 minuten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nintendoland is singleplayer wel speelbaar, maar je hebt er idd wat meer aan als je met een groepje bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Goede deal, nu ga ik Mario Kart zeker voor eind juli halen :D
De vraag is nu: Pikmin 3 of The Wonderful 101?

Verder gisteravond Donkey Kong Country: Tropical Freeze gespeeld, wat een topgame _O_
Donkey Kong lijkt wel een stukje trager dan in de SNES versies en het is zonde dat je niet apart met Diddy, Dixie of Cranky kunt spelen, maar het feit dat ik bij wereld 2-2 toch al moeite had om er snel doorheen te komen belooft wat :9 old skool! *D

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:45
itsme schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:42:

[afbeelding]

Dat zijn niet de minste games zeg die je erbij kunt krijgen..
Koop Mario Kart 8 en krijg game gratis

Vanaf 30 mei ligt Mario Kart 8 in de winkel voor de Nintendo Wii U. Om de nieuwe racegame in het zonnetje te zetten, krijgen alle kopers een extra game gratis van Nintendo. Het gaat wel om 10 voorgeselecteerde games, zoals Pikmin 3 en The Legend of Zelda: The Wind Waker HD.

De Mario Kart 8 Bonusgame-promotie loopt van 30 mei tot en met 31 juli. Met de bijgleverde PIN-code die in de verpakking zit registreer je de game bij Club Nintendo. Bij wie Mario 8 online koopt via de Nintendo eShop gebeurt dit automatisch. Vanaf 31 augustus is de gratis game te downloaden.

De 10 Wii U-games die onderdeel uitmaken van de promotieactie zijn:

GAME & WARIO
Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen: Sotsji 2014
Monster Hunter 3 Ultimate (Wii U-versie)
New Super Mario Bros. U
Nintendo Land
Pikmin 3
Sonic Lost World (Wii U-versie)
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD
The Wonderful 101
Wel vreemd dat die download dan zo laat is..

[ Voor 41% gewijzigd door Gynnad op 30-04-2014 18:24 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gynnad schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:20:
Wel vreemd dat die download dan zo laat is..
Zo doen ze dat altijd met die acties. Zou wel iets te maken kunnen hebben met het canibaliseren van verkoop van andere games bij nieuwe consoles. Veel mensen zullen toch wel een 2e of 3e game bij een nieuwe console willen en dat gratis spel zou dat wel eens in de weg kunnen zitten. Maar als je er 2 maand op moet wachten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-10 13:17
The_Bird schreef op woensdag 30 april 2014 @ 06:57:
[...]
Een van de grootste problemen met de Wii U is de marketing. Veel mensen weten nog niet eens dat het een nieuwe console is (uitbreiding voor de Wii U?) en als je dan ipv een grote show een webfilmpje gaat gebruiken om de boel te promoten dan heb je nog steeds weinig van je fouten geleerd.
Helemaal mee eens. Een Nintendo fan vind het echt niet erg om een half uur lange video te kijken die alleen maar gaat over één game, maar de "rest" heeft daar over het algemeen geen zin in. Zo'n direct video geeft niet die sterke WOW factor als die je hebt terwijl je kijkt naar een (E3) presentatie, temeniste, zo ervaar ik het. Ik denk daarom dat de direct video's zijn gericht op de echte nintendo fans, en dat nintendo daarmee de fout in gaat.

Het gene wat een nintendo console echt doet verkopen is de ervaring, niet de graphics of wat dan ook. Afgelopen week had ik paar vrienden op bezoek, rond een uur of één kwam iemand met idee om mario kart te gaan te spelen, vervolgens hebben we tot 5 uur 's nachts de grootste lol gehad. Zo'n ervaring heb je alleen met een nintendo console. (En nee, dat komt niet door het bier O-) )

Zelf heb ik geen Wii U, maar na die avond weet ik weer waarom een nintendo fan was, en komt die mariokart Wii U bundle mijn huis binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ik heb de Nintendo Direct op de Wii U zelf gekeken, een Nederlandse versie. Damn wat was die fout zeg :p. Uiterst hoog tell-sell en SBS gehalte. Zoveel fouter dan de UK versie nog :9.

Bovendien ook opmerkelijk stond ergens tegen het einde bij de bonus games, Mario Kart 9 vermeld als product waarbij je dit item krijgt 8)7.

[ Voor 28% gewijzigd door psychodude op 30-04-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dxta schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:40:
Goede deal, nu ga ik Mario Kart zeker voor eind juli halen :D
De vraag is nu: Pikmin 3 of The Wonderful 101?

Verder gisteravond Donkey Kong Country: Tropical Freeze gespeeld, wat een topgame _O_
Donkey Kong lijkt wel een stukje trager dan in de SNES versies en het is zonde dat je niet apart met Diddy, Dixie of Cranky kunt spelen, maar het feit dat ik bij wereld 2-2 toch al moeite had om er snel doorheen te komen belooft wat :9 old skool! *D
Ik had juist begrepen dat Donkey Kong wat lichtvoetiger was op de Wii U dan op de SNES.

Het is absoluut een top game. Vaak moeilijk en toch blijft het leuk. De eindbazen zijn ook allemaal erg leuk om te verslaan. De game zit zo goed in elkaar dat hoe moeilijk het ook wordt je er altijd doorheen komt. Het kost soms wel meer dan tien levens om een level te halen maar bijna iedere keer nadat je dood gaat kom je wel een beetje of een heel stuk verder.

Ik hoop alleen wel dat Nintendo snel weer met zo'n goede platform game komt (2D of 3D dat maakt me niet uit) voor de Wii U. Want het is nog altijd mijn favoriete genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vandaag NES Remix 2 gekocht. Leuk spelletje, maar lijkt op filmpjes veel makkelijker dan het is :) Ik heb deel 1 niet, te weinig spelletjes uit die serie vind ik leuk, eigenlijk alleen Mario Bros en Zelda. Deel twee heeft veel meer leuks :)

Leuk om even snel wat stukjes uit die games te spelen zonder er echt voor te hoeven gaan zitten. Ook erg fijn dat je beoordeeld wordt op hoe snel/goed je het doet, dat ontbreekt nogal met die oudere games. Je haalt het of niet, maar geen collectables enzo zoals we nu gewend zijn. Dat maakt die originele oude games vaak wat saai en geeft je na 1x halen geen reden om terug te gaan. In de Remix games kan je altijd je tijd/score verbeteren.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 13:41
Ik heb zojuist een Wii U besteld met het oog op Mario kart 8, maar wilde even weten of AC adapter hetzelfde is als de oude Wii? Ik denk de Wii U nog wel eens te gaan willen switchen tussen de verschillende tv's hier thuis. Ik weet dat het hier geen vraagbaak is, maar kan het echt niet vinden op internet. Dus vandaar dat ik het hier even vraag. Wellicht heeft iemand beide consoles nog staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rn82 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:36:
Ik heb zojuist een Wii U besteld met het oog op Mario kart 8, maar wilde even weten of AC adapter hetzelfde is als de oude Wii? Ik denk de Wii U nog wel eens te gaan willen switchen tussen de verschillende tv's hier thuis. Ik weet dat het hier geen vraagbaak is, maar kan het echt niet vinden op internet. Dus vandaar dat ik het hier even vraag. Wellicht heeft iemand beide consoles nog staan...
Is anders.

Overgens is dat met de eerste google hit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 13:41
Oké thanks. Blijkbaar niet de juiste zoektermen gebruikt. Engelse zoekterm gaf inderdaad sneller resultaat. Sorry!

[ Voor 33% gewijzigd door Rn82 op 01-05-2014 13:19 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jup. Heb het al vaker gezegd. Maar deze E3 gaat goed worden voor Nintendo. Zelfs al doen ze geen conferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach zolang het maar goed voor ons gaat worden ;)

Ik hoop op een leuke "BIG surprise". Iets waar men nog een tijdje over door gaat praten. Ik hoop hardware, of een dienst ala PS+ en XBL Gold waarbij je elke maand games krijgt zolang je maar lid blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er komt geen nieuwe hardware op E3. Dat heeft Nintendo al gezegd.
http://www.nintendolife.c...f_new_hardware_at_e3_2014

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ow wat jammer. Had wel interesse in een 3DS-opvolger nu de smarthpones inmiddels meer power hebben als dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 14:45
BlackMage schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:19:
Ow wat jammer. Had wel interesse in een 3DS-opvolger nu de smarthpones inmiddels meer power hebben als dat ding :P
Dat hadden smartphones al voordat de 3DS gereleased werden hoor ;) alleen miste de knoppen en cartridge slot.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En daarbij zijn smartphones veelal duurder dan de 3DS.

En telefoongames komen niet in de buurt van de games op de 3DS.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 15:08
Twee woorden:

1) Android
2) Emulators

En niet te vergeten: sinds kort hebben we Baldur's Gate... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baldur's Gate lijkt me het proberen wel eens waard op een tablet.

Verder is Android/iOS heel leuk en aardig en zijn er ook wat vermakelijke spelletjes op, maar het is echt niet te vergelijken met een 3DS of Wii U. In de verste verte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben totaal geen voorstander van games op een smartphone, dat was mijn punt niet.

Ik wilde gewoon aangeven dat de mobiele APU's ontzettend veel zijn verbeterd in de 4 jaar dat de 3DS bestaat. Die ontwikkelingen zijn in verhouding veel sneller gegaan dan de andere kant, waar stroomverbruik minder een issue is.

En dan is het wel jammer, dat een platform dat juist het meeste baat heeft bij deze ontwikkelingen er helemaal geen profijt van heeft omdat men in de console/handheld gaming wereld nou eenmaal de verwachting heeft dat apparatuur niet binnen een jaar overbodig wordt gemaakt door de opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de aard van het beestje, en wellicht ook wel een reden waarom het zo succesvol is. Het alternatief zou zijn dat mensen elk jaar moeten upgraden om de nieuwere games te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep. Het niet hoeven (kunnen) upgraden van je hardware is een voordeel. Maar hoe lang moet je dat volhouden? Hoe lang moet je ontwikkelingen naast je neer leggen zodat je klanten niet hoeven te upgraden? Het simpele antwoord zou zijn: Zo lang het verkoopt. Maar als het verleden een indicatie is laat Nintendo het eerst doodbloeden voordat ze met wat nieuws komen.

Persoonlijk vind ik een periode van 4 jaar voordat een opvolger te koop is wel prima. Met als voorwaarde dat er volledige backwards compatibility is op het nieuwe syteem. Daar blinkt Nintendo erg in uit, dat moet gezegd worden.
Pagina: 1 ... 22 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic