Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat we volgend jaar de opvolger van de 3DS gaan zien. En ik vermoed, nog steeds, dat dit ook de opvolger van de Wii U zal zijn.

Waarom? Simpel kijkje naar de development van games van tegenwoordig. Games als New Super Mario Bros U en Super Mario 3D World zijn op de handheld begonnen. (New Super Mario Bros 2 en Super Mario 3D World) verder kan de 3DS Wii like graphics aan. (zie Monster Hunter 3) waar de DS op het niveau van de N64 zat. De opvolger zal vermoedelijk de Wii U voorbij gaan en dan is het een simpele stap naar een TV out in het apparaat te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo heeft op handheld gebied nooit voorop gelopen qua hardware. De concurrentie is volgens mij ALTIJD beter geweest. Toch is er nog geen enkele concurrent in de buurt gekomen. Smartphones lijken dat wel te doen maar is meer omdat die markt simpelweg veel groter is en de mensen die een casual game on the go willen spelen nu eerder een smartphone pakken want die hebben ze al.

Ik ben heeeeeel benieuwd naar de E3. Nintendo moet nu echt met iets heel goeds komen willen ze de verkopen van de WiiU opkrikken.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deddiekoel schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:28:
Nintendo heeft op handheld gebied nooit voorop gelopen qua hardware. De concurrentie is volgens mij ALTIJD beter geweest. Toch is er nog geen enkele concurrent in de buurt gekomen. Smartphones lijken dat wel te doen maar is meer omdat die markt simpelweg veel groter is en de mensen die een casual game on the go willen spelen nu eerder een smartphone pakken want die hebben ze al.
Alleen het punt is dat een 3DS meer dan alleen casual games biedt. De 3DS doet het momenteel erg goed tov het eerste jaar van de handheld. En als je de 3DS met andere handheld consoles vergelijkt was het wel de koploper tot de PSVita uitkwam. (telefoons niet meegerekend) De Vita echter verkoopt nog steeds super slecht met maar een handjevol van goede games. Dus op brute kracht alleen red je het ook niet.
Ik ben heeeeeel benieuwd naar de E3. Nintendo moet nu echt met iets heel goeds komen willen ze de verkopen van de WiiU opkrikken.
De games op de Wii U zijn al erg goed, dus het moet iets anders gaan worden wat de Wii U op gaat krikken. En ik denk wel dat Nintendo meerdere plannen heeft om het op te lossen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Wii U heeft veel goede spellen, gezien dat het ding nog geen twee jaar oud is. Maar dat zijn vrijwel allemaal Nintendo-games en daar houd je van of niet. Meer Nintendo-games uitbrengen trekt niet iemand die er geen interesse in heeft over te streep om een Wii U aan te schaffen.

Even heel zwart wit, deze groepen heb je:
1. De groep die graag Call of Duty, Fifa en/of Battlefield diet. Deze groep koopt geen Wii U als enige console.
2. De groep die graag Nintendo-games doet (zoals wij, denk ik dan). Deze groep heeft of wil al een Wii U (zeker na Mario Kart, Smash Bros en Zelda U).
3. De rest. Deze groep heeft niets met console gaming.

Als Nintendo meer Wii U consoles wil verkopen dan moeten ze wat doen aan de prijs. Dan kunnen ze wat meepakken uit groep 1, die misschien naast hun PS4/XB1 een Wii U wil voor de exclusives, of uit groep 3 die het een keertje willen aanschaffen voor een puzzelspelletje of om de kleinkinderen rustig te houden als ze op visite zijn.

En, zonder de intentie om die discussie weer op te voeren, dat mag van mij ook wel zonder Gamepad als dat de enige manier is om minimaal 100 eu/dollar van de prijs van de Wii U af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:21:
[...]

Alleen het punt is dat een 3DS meer dan alleen casual games biedt. De 3DS doet het momenteel erg goed tov het eerste jaar van de handheld. En als je de 3DS met andere handheld consoles vergelijkt was het wel de koploper tot de PSVita uitkwam. (telefoons niet meegerekend) De Vita echter verkoopt nog steeds super slecht met maar een handjevol van goede games. Dus op brute kracht alleen red je het ook niet.
Mijn punt was dat het dus niet aan de kracht van de hardware ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:56
BlackMage schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:36:
De Wii U heeft veel goede spellen, gezien dat het ding nog geen twee jaar oud is. Maar dat zijn vrijwel allemaal Nintendo-games en daar houd je van of niet. Meer Nintendo-games uitbrengen trekt niet iemand die er geen interesse in heeft over te streep om een Wii U aan te schaffen.

Even heel zwart wit, deze groepen heb je:
1. De groep die graag Call of Duty, Fifa en/of Battlefield diet. Deze groep koopt geen Wii U als enige console.
2. De groep die graag Nintendo-games doet (zoals wij, denk ik dan). Deze groep heeft of wil al een Wii U (zeker na Mario Kart, Smash Bros en Zelda U).
3. De rest. Deze groep heeft niets met console gaming.

Als Nintendo meer Wii U consoles wil verkopen dan moeten ze wat doen aan de prijs. Dan kunnen ze wat meepakken uit groep 1, die misschien naast hun PS4/XB1 een Wii U wil voor de exclusives, of uit groep 3 die het een keertje willen aanschaffen voor een puzzelspelletje of om de kleinkinderen rustig te houden als ze op visite zijn.

En, zonder de intentie om die discussie weer op te voeren, dat mag van mij ook wel zonder Gamepad als dat de enige manier is om minimaal 100 eu/dollar van de prijs van de Wii U af te halen.
De gamepad prijs zelf zal echter niet het verschil maken. Er zit namelijk niet voor 100 Eur/USD aan onderdelen binnen dat ding. Een jaar geleden hebben CNN en UMB TechInsights zo'n ding al eens uit elkaar gehaald om te kijken wat er in zit qua onderdelen en de marktwaarde daarop ingeschat en kwam het slechts tot 80 USD. Een deel van die onderdelen zal zonder twijfel inmiddels verder in prijs gezakt zijn.

Bovendien zul je het moeten vervangen door een andere controler. Het enige waar je aftrek op kunt krijgen in dat geval is een goedkoop touchscreen schermpje en wat kleine ontvangst electronica. Zal waarschijnlijk zo'n 25 USD/Eur betreffen.

Heel veel goedkoper zal het dan ook niet kunnen worden door dat te schrappen. Bovendien is het een console welk je eigenlijk al vrij gemakkelijk voor 250 Euro kunt verkrijgen, en met regelmaat voor nog minder tegenkomt. De vraag is dan ook een beetje, hoe goedkoop zou de Wii U eigenlijk moeten zijn in dat geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:07:
Heel veel goedkoper zal het dan ook niet kunnen worden door dat te schrappen. Bovendien is het een console welk je eigenlijk al vrij gemakkelijk voor 250 Euro kunt verkrijgen, en met regelmaat voor nog minder tegenkomt. De vraag is dan ook een beetje, hoe goedkoop zou de Wii U eigenlijk moeten zijn in dat geval?
Ik denk dat als je de Wii U met een A-spel zoals Mario World, Zelda, Mario Kart, etc voor 199 eur/dollar in de schappen hebt liggen dat het wel storm gaat lopen. De momentele adviesprijs is 299 en daar aan vrijwel alle winkels in mee, alleen enkele prijs stunter webshops komen daar meer dan een tientje onder.

Daarnaast is de som van de onderdelen niet de kosten van het eindproduct. Hoeveel garantie aanvragen hebben ze vanwege de gamepad? Hoe vaak hebben ze al uitval van het product voordat het uberhaubt de fabriek verlaat? Hoeveel extra geld moeten ze steken in ontwikkeling om goed gebruik te maken van het ding? Hoeveel kleiner kan de doos als de Gamepad niet mee hoeft?

Maakt ook niet uit hoe ze het doen, dat ding goedkoper maken, maar er moet gewoon 1/3e van prijs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53
Leuk je discussie over de console zonder gamepad leveren, maar bijna alle WIIU games hebben deze nodig. Dan moet je een Wii kopen voor 100 euro en er lekker Wii spellen op spelen. Je gaat toch ook geen DS kopen met 1 schermpje?

Voor 250euro heb je een premium bundel met Zelda (gewoon bij Bart Smit) of Nintendoland. Lijkt mij een redelijke prijs voor een console waarop je WiiU, Wii en virtual console spellen op kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
jongetje schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:26:
Leuk je discussie over de console zonder gamepad leveren, maar bijna alle WIIU games hebben deze nodig. Dan moet je een Wii kopen voor 100 euro en er lekker Wii spellen op spelen. Je gaat toch ook geen DS kopen met 1 schermpje?

Voor 250euro heb je een premium bundel met Zelda (gewoon bij Bart Smit) of Nintendoland. Lijkt mij een redelijke prijs voor een console waarop je WiiU, Wii en virtual console spellen op kunt spelen.
Maar met zo'n instelling zullen ze alleen de nintendo fans kunnen bekoren, niet de rest van de gamers die voor veel minder geld een X360/PS3 in huis halen met een veeel breder en beter gamesaanbod. Vooral omdat men niet zo veel grafisch verschil ziet tussen xbox 360, ps3 en wiiu games. De gebrekkige 3rd party support icm de prijs is funest voor de wiiu op dit moment. Er zijn wel verbeteringen m.b.t. 3rd party support aan de horizon te zien: indies pakken de wiiu goed op, en watch dogs, cod, project cars enz. komen dit jaar ook op de wiiu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
BlackMage schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:50:
Ik denk dat als je de Wii U met een A-spel zoals Mario World, Zelda, Mario Kart, etc voor 199 eur/dollar in de schappen hebt liggen dat het wel storm gaat lopen. De momentele adviesprijs is 299 en daar aan vrijwel alle winkels in mee, alleen enkele prijs stunter webshops komen daar meer dan een tientje onder.
Intertoys, bart smit, media markt, saturn. Allen hebben geregeld te Wii U vrij voordelig in de schappen. Zij nu niet bepaald enkele prijs stunter webshops.

Als je wilt kun je momenteel bijv. voor 250 de wind waker limited edition bij bart smit aanschaffen. En de premium nintendoland edition voor 250 eur bij intertoys.

Je betaalt voor een Wii U + game al snel slechts evenveel als voor een PS3/Xbox 360 + game. Nintendo kan het wel tegen verlies weg gaan geven. Maar dat zal ze niet één, twee, drie veel goeds gaan doen. Bovendien is het maar de vraag hoe zeer de Wii U als zoete broodjes over de toonbank zal vliegen bij een lagere prijs. De PS3 en Xbox 360 vliegen sinds de prijsverlagingen ook niet plots als zoete broodjes over de toonbank. Terwijl er voor de niet hardcore gamer voldoende aanbod is op die platformen, en nog meer dan voldoende op de release lijst staat.

En voor de hardcore gamer de prijs verlagen is al helemaal waanzin. Velen van ons betalen 100 - 200 euro voor een headset. Gaming PC's van ca. 1500 - 2000 euro zijn al snel standaard. Peripherals van rond de 100 euro zijn niets nieuws. En vervolgens zou een console van 250 - 300 euro te duur zijn? De mensen binnen deze groep welk een Wii U willen zien, hebben deze al wel in huis.

[ Voor 12% gewijzigd door psychodude op 05-05-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

Deddiekoel schreef op maandag 05 mei 2014 @ 07:49:
[...]

Mijn punt was dat het dus niet aan de kracht van de hardware ligt.
Goed punt maar zwakke hardware zorgt er WEL voor dat je eerder buiten de boot valt.
Dit was ook al op de Wii te zien die in het begin veel support kreeg maar naarmate de tijd vorderde steeds meer brakke ports of unieke eigen (en doorgaans belabberde) versies kreeg.

Waarom zou ik dit jaar CoD voor Wii U kopen als ik hem ook op andere consoles halen die een grote online community hebben? Daarbij zou de Wii U met iets bijzonders moeten komen om te compenseren voor de slechte graphics.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:29:
[...]

Goed punt maar zwakke hardware zorgt er WEL voor dat je eerder buiten de boot valt.
Dit was ook al op de Wii te zien die in het begin veel support kreeg maar naarmate de tijd vorderde steeds meer brakke ports of unieke eigen (en doorgaans belabberde) versies kreeg.

Waarom zou ik dit jaar CoD voor Wii U kopen als ik hem ook op andere consoles halen die een grote online community hebben? Daarbij zou de Wii U met iets bijzonders moeten komen om te compenseren voor de slechte graphics.
Dat klopt het is gewoon een kosten/baten situatie. Het kost X om een multiplatform titel geschikt te maken voor het systeem en ze verwachten Y terug te krijgen door verkoop, DLC, etc. Als Y niet hoger is dan X dan gebeurd het gewoon niet.

- Zowel de Wii als Wii U verschillen in capaciteit veel van anderen in de generatie, dus veel werk voor optimalisatie, lagere graphics, etc: hoge X.
- De Wii stond bij iedereen thuis: Hoge potentiele Y. Daardoor dus blijkbaar de moeite waard om het spel compleet aan te passen (incl. besturing zelfs). Niet dat we daar blij van werden (enkele uitzonderingen), maar toch.
- De Wii U heeft veel minder verkocht: Lage potentiele Y. Daardoor doen ze straks niet eens meer de moeite om releases die ook op de X360 of PS3 komen te porten naar Wii U, laat staan wanneer de 'lagere graphics' speciaal voor de Wii U gemaakt moet worden.

Oplossing voor het probleem:
- Verlaag X. Kosten voor ontwikkelen verlagen. Dat kan Nintendo bijv. doen door voor een deel van de ontwikkelkosten te betalen of voor te schieten.
- Verhoog Y. Meer potentieel voor verkoop. Zorgen dat de Wii U bij meer mensen thuis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:26
Ondanks de slechte verhalen toch besloten een Wii U aan te schaffen :) met name vanwege het party gehalte en Mariokart. Nu twijfel ik over de extra controllers.. ik begrijp dat de Wiimotes in principe voor alle spellen geschikt zijn. Nu zie ik nogal wat verschillende soorten: Met Motion Plus of zonder, de echte Nintendo versie of een neppe variant.. Nu is mijn vraag, welke voldoen nu voor de Wii U? (en ik weet niet of dit hier mag, waar zijn deze het voordeligste aan te schaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Volgens mij zijn ze hier wel aardig voordelig:

http://www.wiigamesinfo.n...essoires/controllers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlubberZwijn schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:47:
Ondanks de slechte verhalen toch besloten een Wii U aan te schaffen :) met name vanwege het party gehalte en Mariokart. Nu twijfel ik over de extra controllers.. ik begrijp dat de Wiimotes in principe voor alle spellen geschikt zijn. Nu zie ik nogal wat verschillende soorten: Met Motion Plus of zonder, de echte Nintendo versie of een neppe variant.. Nu is mijn vraag, welke voldoen nu voor de Wii U? (en ik weet niet of dit hier mag, waar zijn deze het voordeligste aan te schaffen).
Opties die je hebt:
- Pro Controller, ca 50 euro. De officiele Wii U controller. Werkt voor alle Wii U games (dacht ik), maar geen Wii Games.
- Wiimote, ca 40 euro. Hiermee kan je sommige platformgames (Marios, Donkeykong, Rayman) iig spelen. Ook enkele Wii spellen.
- Wiimote+Nunchuck, ca 60 euro. Hiermee kan je alweer meer games doen dan bovenstaande. Plus je kan ook alle Wii games spelen.
- Wiimote+Classic, ca 65 euro. De games die je niet met bovenstaande kan doen, kan je waarschijnlijk wel hiermee doen. Deze combi is vrijwel identiek aan een pro-controller, mogelijk ondersteunen niet alle WiiU games dit (ik ken ze niet).
- Wiimote+Nunchuck+ClassicPro, ca 85 euro. In mijn ogen beste combi. Kan je het meeste mee doen.

Conclusie: Als je ook Wii games wilt doen, kies onderste optie. Als je dat helemaal niets boeit dan zou ik voor een Pro gaan.

* Op de pricewatch of budgetgaming kan je kijken waar welke het goedkoopste is.
* Motionplus is de nieuwe variant van de Wiimotes. Er zijn weinig games die dit nodig hebben. Als je nieuw koopt dan zit het er wel op.
* Neppe doen het bij mij prima, te krijgen bij zaken zoals DealExtreme. Daarmee reduceer je de kosten van Wiimote+nunchuck naar 15 euro ofzo. Duurzaamheid en betrouwbaarheid niet gegarandeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door BlackMage op 06-05-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pro Controller werkt niet bij alle Wii U games. Sommige games werken enkel met de Wii U GamePad of de Wii U GamePad en WiiMote (als pointer).

De Wii Classic Controller (Pro) is niet in alle games waar je de Wii U Pro Controller kan gebruiken te gebruiken. Maar de meeste wel.

Maar de grote spellen werken allemaal met de Pro controller, GamePad en Classic Controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 14:27
Is die site een beetje betrouwbaar? Dat zijn prijzen waar je ze op marktplaats niet voor vindt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
ph4ge schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:36:
[...]

Is die site een beetje betrouwbaar? Dat zijn prijzen waar je ze op marktplaats niet voor vindt.
Is onderdeel van goohoo.nl, een overkoepeling van webshops welk 2e hands items verkoopt voor consoles. Heb zelf één keer een controller gekocht via ze. Werkte prima, wel beschadigd. Maar had er iets van 2 euro ofzo voor neergelegd, dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:29:
[...]
In mijn beleving is de support voor Wii ook nooit goed geweest. Weinig initiele support omdat devs na de Cube Nintendo een beetje links lieten liggen. Na het enorme succes wilden sommigen het wel aan maar echt grote titels kwamen niet door het argument dat de Wii niet krachitg genoeg was. Er kwamen wel veel games uit maar dat was merendeel shovelware en simpelweg niet de moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ondanks dat werd de Wii commercieel gezien het grootste succes van de 7e generatie.

En de Wii had, naar mijn mening, ook de beste games van de 7e generatie. Misschien niet de meeste, of de grootste, maar wel de beste.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Deddiekoel schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:21:
[...]

In mijn beleving is de support voor Wii ook nooit goed geweest. Weinig initiele support omdat devs na de Cube Nintendo een beetje links lieten liggen. Na het enorme succes wilden sommigen het wel aan maar echt grote titels kwamen niet door het argument dat de Wii niet krachitg genoeg was. Er kwamen wel veel games uit maar dat was merendeel shovelware en simpelweg niet de moeite...
Ik heb idee dat in het begin er wel aardig wat support was met games zoals Resident Evil 4, vrijwel alle sportgames, de Rock Band games, Bully, Cod, Guilty Gear om maar wat te noemen. Blijkbaar leverden deze niet genoeg op.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:29:
Maar ondanks dat werd de Wii commercieel gezien het grootste succes van de 7e generatie.

En de Wii had, naar mijn mening, ook de beste games van de 7e generatie. Misschien niet de meeste, of de grootste, maar wel de beste.
Mario Galaxy was erg goed in zijn genre maar de Wii miste naar mijn mening de veelzijdigheid aan games die de andere consoles wel hadden.

Ik vind de Wii trouwens wel erg interessant in de zin van dat het de koers van Nintendo veranderde en in feite de basis legde voor de flop die de Wii U is. De casual markt werd aangeboord met een unieke besturing en games zoals Wii Fit. Veel 3rd parties die games leveren die de hardcore gamers graag spelen verlieten het Nintendo-kamp en zijn sindsdien niet meer teruggekomen.

Hetzelfde geldt voor veel gamers die zijn overgestapt op andere consoles. De Wii U is weer een console die probeert een breed publiek aan te slaan met een gimmick en relatief zwakke hardware maar deze keer slaat de gimmick niet aan. Veel van de casuals die de Wii kochten vanwege de unieke controlls hebben de Wii zien verstoffen en hebben blijkbaar geen zin om weer een console te kopen met de gedachte dat ze er over x maanden niks meer doen.

De wii was inderdaad een commercieel succes maar ik vraag me of het in dit geval een quick win is die Nintendo naderhand meer narigheid oplevert dan voordeel.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
The_Bird schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 07:09:

Hetzelfde geldt voor veel gamers die zijn overgestapt op andere consoles. De Wii U is weer een console die probeert een breed publiek aan te slaan met een gimmick en relatief zwakke hardware maar deze keer slaat de gimmick niet aan. Veel van de casuals die de Wii kochten vanwege de unieke controlls hebben de Wii zien verstoffen en hebben blijkbaar geen zin om weer een console te kopen met de gedachte dat ze er over x maanden niks meer doen.
Maar hoeveel daarvan zijn daadwerkelijk overgestapt op een andere console? De console verkopen kelderen al jaren. Van 2011 naar nu is er een daling van ruim 1e in het aantal verkochte consoles in de 1e 4 maanden van de jaren geweest.

En kijken we naar de verkopen van de Xbox One, maar ook van de "succesvolle" PS4, dan is het schrijnend om te zien hoe binnen dezelfde periode het aantal xbox 360 en ps3 verkopen in bijv. 2012 en 2011 hoger waren dan de verkoop van de huidige next-gens.

Terwijl beschikbaarheid van de Xbox One sowieso al geen probleem is. En beschikbaarheid problemen van de PS4 is in veel van de grote landen met normaal gesproken de meeste verkopen ook grotendeels verholpen.

Ik denk dan ook niet zozeer dat het probleem is dat de Wii U een gimmick zou zijn. Maar dat het probleem ligt in de verandering van de markt. Gedurende de launch van de Wii U werden wekelijkse globale verkoopcijfers van < 100k aangehaald als een slecht teken voor het succes van het platform. Daar zit de Wii U nog steeds onder. Maar ook de Xbox One schommelt al regelmatig onder de 100k. En de PS4 zien we er al snel ook onder verdwijnen. Meest recente cijfers voor de PS4 zijn nog slechts 120k.

Veel gamers lijken dan ook totaal niet overgestapt te zijn naar andere consoles. De verkoopcijfers zijn er i.i.g. niet naar. Geldt overigens niet enkel voor hardware verkoop, maar ook totale software verkoop. En het brede publiek lijkt al helemaal de overstap niet gemaakt te hebben naar andere consoles. Veel waarschijnlijker is dat zowel veel gamers als het brede publiek van console gaming zijn afgestapt. Gamers terug richting PC dankzij de betere gemakken van tegenwoordig middels bijv. Steam en het brede publiek richting smartphone/tablet gaming.

Nintendo is zeer zeker niet het enige platform welk de komende jaren hard zal moeten werken om console gaming te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
psychodude schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:56:
[...]

Maar hoeveel daarvan zijn daadwerkelijk overgestapt op een andere console? De console verkopen kelderen al jaren. Van 2011 naar nu is er een daling van ruim 1e in het aantal verkochte consoles in de 1e 4 maanden van de jaren geweest.

En kijken we naar de verkopen van de Xbox One, maar ook van de "succesvolle" PS4, dan is het schrijnend om te zien hoe binnen dezelfde periode het aantal xbox 360 en ps3 verkopen in bijv. 2012 en 2011 hoger waren dan de verkoop van de huidige next-gens.

Terwijl beschikbaarheid van de Xbox One sowieso al geen probleem is. En beschikbaarheid problemen van de PS4 is in veel van de grote landen met normaal gesproken de meeste verkopen ook grotendeels verholpen.

Ik denk dan ook niet zozeer dat het probleem is dat de Wii U een gimmick zou zijn. Maar dat het probleem ligt in de verandering van de markt. Gedurende de launch van de Wii U werden wekelijkse globale verkoopcijfers van < 100k aangehaald als een slecht teken voor het succes van het platform. Daar zit de Wii U nog steeds onder. Maar ook de Xbox One schommelt al regelmatig onder de 100k. En de PS4 zien we er al snel ook onder verdwijnen. Meest recente cijfers voor de PS4 zijn nog slechts 120k.

Veel gamers lijken dan ook totaal niet overgestapt te zijn naar andere consoles. De verkoopcijfers zijn er i.i.g. niet naar. Geldt overigens niet enkel voor hardware verkoop, maar ook totale software verkoop. En het brede publiek lijkt al helemaal de overstap niet gemaakt te hebben naar andere consoles. Veel waarschijnlijker is dat zowel veel gamers als het brede publiek van console gaming zijn afgestapt. Gamers terug richting PC dankzij de betere gemakken van tegenwoordig middels bijv. Steam en het brede publiek richting smartphone/tablet gaming.

Nintendo is zeer zeker niet het enige platform welk de komende jaren hard zal moeten werken om console gaming te behouden.
Niet helemaal eens met je post. Met name mbt de beschikbaarheid van de PS4, deze is vooralsnog overal alleen op bestelling te verkrijgen.

Daarnaast is het simpelweg wachten op titels voor de nieuwe gen, en dan zal met name de PS4 echt heel hard gaan knallen. Hij is nu nog maar een half jaar uit, en heeft al meer verkocht dan dan PS3 in het eerste jaar + extra kwartaal. En zal zonder moeite ook het eerste jaar van de PS2 in gaan halen. Games verkopen normaliter een console, en dat de PS4 het voor elkaar heeft gekregen om deze aantallen te verschepen ZONDER noemswaardige games (imo) is een prestatie op zich. Het is overigens waanzin om de verkopen te vergelijken met een gevestigde voorganger in een latere cyclus, dat al meerdere prijsdalingen heeft gezien en een noemswaardige library heeft.

De WiiU gaat nooit een daverend succes worden, maar zal echt een stevige toename kennen met de releases van MK, Smash en Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De markt was ook aardig verzadigd met de PS3 en X360. Dan is het ook niet raar dat er niet heel veel van verkocht zijn in de laatste paar jaar. En dat er weinig games verkocht waren kan je wijten aan weinig boeiends de laatste jaren. Kijk maar eens naar de cijfers van GTA5 (zo'n 35 miljoen verkocht), als je die ziet dan kan je moeilijk zeggen dat er maar weinig interesse is voor console games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Nintendo lijdt operationeel verlies van 328 miljoen euro
Nintendo leed in fiscaal 2014 een operationeel verlies van 328,59 miljoen euro, vergeleken met 257,71 miljoen euro het jaar daarvoor.

Dit blijkt uit de jaarcijfers van het bedrijf. Nintendo waarschuwde al voor slechte financiële resultaten vanwege de tegenvallende verkoop van de Wii U. De verkoopverwachting voor Nintendo's nieuwste spelcomputer werd afgelopen fiscale jaar meerdere malen naar beneden bijgesteld.

In het begin van fiscaal 2014 dacht het bedrijf nog 9 miljoen exemplaren te verkopen, maar bij de laatste kwartaalcijfers begin januari was dat aantal bijgesteld naar 2,8 miljoen. Ook dat werd niet gehaald. Afgelopen fiscale jaar gingen er 2,72 miljoen exemplaren over de toonbank,

De Wii U staat daarmee op 6,17 miljoen verkochte exemplaren wereldwijd. Dat is minder dan het aantal Playstation 4's dat over de toonbank is gegaan, terwijl de Wii U een jaar langer verkrijgbaar is.

Nintendo verwacht in fiscaal 2015, dat voor het bedrijf nog loopt tot eind maart 2015, 3,6 miljoen extra Wii U's te verkopen. Van de Nintendo 3DS werden afgelopen fiscale jaar 12,24 miljoen exemplaren verkocht. De verwachting daarvan ligt op 12 miljoen voor fiscaal 2015
Dat het slecht is is zeker maar ik vraag me af waarom ze zo'n 75 miljoen meer verlies leden. Ik zou verwachten dat de verkopen van Wii U door het ietwat grotere softwareaanbod wel toe zouden nemen, ondanks de komst van de next-gens.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:52:
[...]

Dat het slecht is is zeker maar ik vraag me af waarom ze zo'n 75 miljoen meer verlies leden. Ik zou verwachten dat de verkopen van Wii U door het ietwat grotere softwareaanbod wel toe zouden nemen, ondanks de komst van de next-gens.
Als je verlies draait per verkochte console dan is het logisch dat je niet minder verlies draait als je meer consoles verkoopt. Ik ken hun businessplan niet maar iemand die een Wii U koopt voor 1 game zal Nintendo vast alleen op moeten inleveren.

Ook zal hun prijsmodel gebasseerd zijn op die grotere vraag. Een fabriek die 1/3e van de consoles levert als verwacht heeft niet 1/3e van de verwachte kosten. Dus moeten ze per verkochte Wii U meer games verkopen als oorspronkelijk ingeschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
En ze hebben wellicht een overschot geproduceerd. Vooral als je er eerst verwacht 9m te verkopen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senor Sjon schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:32:
En ze hebben wellicht een overschot geproduceerd. Vooral als je er eerst verwacht 9m te verkopen.
Dat kan. Maar de oorspronkelijke Basic en Premium sets zijn bijna nergens redelijk slecht te krijgen. Dus dan moeten ze die nog ergens in een kuil gegooid hebben of de hardware uit die oude dozen opnieuw verpakken in de nieuwe bundels.

Edit: Iets genuanceerd.

[ Voor 5% gewijzigd door BlackMage op 07-05-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

BlackMage schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:40:
[...]

Dat kan. Maar de oorspronkelijke Basic en Premium sets zijn bijna nergens redelijk slecht te krijgen. Dus dan moeten ze die nog ergens in een kuil gegooid hebben of de hardware uit die oude dozen opnieuw verpakken in de nieuwe bundels.

Edit: Iets genuanceerd.
Misschien moeten ze nog eens een keer in Mexico gaan graven ;)

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Ompakken is toch eerder gebeurd? Staat me iets van bij dat dit in het verleden weleens gebeurde als er een nieuw spel uitkwam.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:52:
[...]

It should be noted that the large operating loss and overall net loss is largely due to some one-time injections they had in Q4.

Remember, they added 15bn yen into R&D and 8bn yen into Marketing. That essentially covers their entire net loss and the increase in Operating Loss.

If you compare Q1 through Q3 for the last few years, there's clear improvement.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 07:09:
De wii was inderdaad een commercieel succes maar ik vraag me of het in dit geval een quick win is die Nintendo naderhand meer narigheid oplevert dan voordeel.
Eens, ik heb al vaker hier gezegd dat Nintendo de Wii letterlijk heeft laten doodbloeden. In de laatste twee jaar zijn er maar erg weinig goede games voor uitgekomen (hoewel games DKCR natuurlijk dan wel heel goed waren). Als je kijkt naar Sony heeft die dat een heel stuk beter gedaan met uitmijn hoofd 4 AAA titels in 2013.
Daardoor is de Wii naam uiteindelijk negatief geworden denk ik en dus schaadt dat de WiiU.

Wat ik met name jammer vind is dat Nintendo niet meer goed doorpakt. Ze komen wel met een unieke console maar maken er vervolgens geen games voor. Op de Wii was dit deels ook het geval. Van mij hoeven ze heus niet alleen maar games te maken die gebruik maken van de unieke features, liever niet zelfs want dan wordt het geforceerd en dus een gimmick, maar zij moeten wel laten zien wat er allemaal mogelijk is. Nintendoland was een leuke showcase maar het was geen Wii Sports, en net als op de Wii (na Wii Sports) moeten er een hoop betere voorbeelden komen om gamers te trekken en te houden.

Persoonlijk zou ik graag meer FPS games op de WiiU zien met pointer controls. RE:Revelations of Deus Ex: Human Revolution met pointer controls zou ook al top zijn. Maar ik denk dat er simpelweg nieuwe IP's nodig zijn. Iets als Destiny of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 11:37
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:29:
Mario Galaxy is zeker een top spel en één van de beste van de Wii, maar naar mijn mening zeker niet van de gehele 7e generatie. Dan vond ik 'the Last of Us' en 'GTA5' toch echt wel een stukje beter.

Maar dat is puur als je verschillende genres (en platformen) met elkaar gaat vergelijken. En dat vind ik altijd heel lastig. Wii Sports heb ik me namelijk uren en uren mee vermaakt, maar onder de streep vind ik het niet een van de 'beste' games.

Trouwens. Voor de verjaardag van onze zoon hebben we een Disney Infinity startpack gekocht voor de WiiU. Was bij Bol.com nu €50 met nog een gratis poppetje erbij. Ben benieuwd hoe dat spel is. Zal wel veel gelijkenissen tonen met de Skylanders games gok ik?

[ Voor 14% gewijzigd door Bootje op 07-05-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het concept toch wel redelijk anders. Bij Infinity kan je ook zelf hele speelwerelden maken heb ik begrepen. Daarnaast heb je verschillende thema's en dergelijke. En stuk uitgebreider dus heb ik mij laten vertellen. Zodra ze een Star Wars uitbreiding uitbrengen koop ik er zeker een. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom is het ook lastig om een ranglijst te maken van games. Het doel van een spel is (meestal) entertainment en dat is niet alleen persoonlijk, maar ook erg wisselend.

Zo heb ik na een drukke dag werk helemaal geen zin in een spel waar je echt voor moet gaan zitten, maar eventjes een paar rondjes racen met Sonic of een paar leveltjes in NES Remix vind ik dan geweldig. Maar dat kan me echt niet langer dan 30-60 min boeien, dus op een vrije dag vind ik iets met een verhaallijn veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Deddiekoel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:09:
[...]

Daardoor is de Wii naam uiteindelijk negatief geworden denk ik en dus schaadt dat de WiiU.
Goed punt. Sowieso is de marketing belabberd aangezien nog steeds veel mensen denken dat het een extra controller voor de Wii is.
Wat ik met name jammer vind is dat Nintendo niet meer goed doorpakt. Ze komen wel met een unieke console maar maken er vervolgens geen games voor. Op de Wii was dit deels ook het geval. Van mij hoeven ze heus niet alleen maar games te maken die gebruik maken van de unieke features, liever niet zelfs want dan wordt het geforceerd en dus een gimmick, maar zij moeten wel laten zien wat er allemaal mogelijk is. Nintendoland was een leuke showcase maar het was geen Wii Sports, en net als op de Wii (na Wii Sports) moeten er een hoop betere voorbeelden komen om gamers te trekken en te houden.
Ik vraag me af of Nintendo zelf wel weet wat ze met die tabletcontroller moeten. Van wat ik heb gelezen gebruiken zowel DKC als MarioKart de controller niet op een dusdanige wijze dat het een enorme meerwaarde vormt. Juist voor Mario Kart zou je verwachten dat je meer er mee kan dan alleen een kaartje zien en op de toeter drukken. Ik zou denken aan bijv item management waardoor de andere spelers jouw item niet zien maar dan komen we op een ander probleem; de oneerlijkheid wanneer 1 speler de tablet heeft.

Nintendo heeft dacht ik 2 jaar terug @ E3 gezegd dat er games uitkomen voor 2 tabletcontrollers. Tot nu toe staat de teller op 0. Ik had eigenlijk verwacht dat Mario Kart hier gebruik van zou maken. Nu is degene met de tabletcontroller altijd degene met potentieel meer opties dan de andere spelers.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:06
Bootje schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:19:
[...]
Trouwens. Voor de verjaardag van onze zoon hebben we een Disney Infinity startpack gekocht voor de WiiU. Was bij Bol.com nu €50 met nog een gratis poppetje erbij. Ben benieuwd hoe dat spel is. Zal wel veel gelijkenissen tonen met de Skylanders games gok ik?
Je kunt werelden kopen met een eigen verhaal, maar daar ben je zo doorheen.
Je kunt wel die items ook weer gebruiken om zelf iets te bouwen.
Het werkt nog best simpel ook trouwens.

Hebben zelf het spel liggen en ook Skylanders, maar het lijkt totaal niet op elkaar. Behalve dan dat je poppetjes kunt kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:20:
[...]

Goed punt. Sowieso is de marketing belabberd aangezien nog steeds veel mensen denken dat het een extra controller voor de Wii is.

[...]

Ik vraag me af of Nintendo zelf wel weet wat ze met die tabletcontroller moeten. Van wat ik heb gelezen gebruiken zowel DKC als MarioKart de controller niet op een dusdanige wijze dat het een enorme meerwaarde vormt. Juist voor Mario Kart zou je verwachten dat je meer er mee kan dan alleen een kaartje zien en op de toeter drukken. Ik zou denken aan bijv item management waardoor de andere spelers jouw item niet zien maar dan komen we op een ander probleem; de oneerlijkheid wanneer 1 speler de tablet heeft.

Nintendo heeft dacht ik 2 jaar terug @ E3 gezegd dat er games uitkomen voor 2 tabletcontrollers. Tot nu toe staat de teller op 0. Ik had eigenlijk verwacht dat Mario Kart hier gebruik van zou maken. Nu is degene met de tabletcontroller altijd degene met potentieel meer opties dan de andere spelers.
Donkey Kong doet er inderdaad niets mee. Het scherm wordt gewoon zwart. Dat vind ik persoonlijk erg matig, een simpel schermpje met je puzzelstukjes en kong letters enzo zou al een stuk beter zijn. Mario Kart 8, van wat ik ervan gezien heb, maakt prima gebruik van de Gamepad. Het heeft een kaart met de positie van de spelers en welke items ze hebben. Nuttige informatie en niet te gimmicky. Precies wat ze ook met de 3DS en DS versies deden (alleen algehele kaart ipv detail) Sure ze hadden er een 5e speler of een achteruitkijk scherm van kunnen maken (al moet je niet onderschatten hoeveel capaciteit dat kost), maar ik ben zeker niet ontevreden over wat ze hebben gedaan.

Het gamepad scherm doorloopt een beetje het zelfde als toen met de DS. Aan het begin was het nieuw en moest en zal iedereen er gebruik van maken, met terrible gameplay als gevolg. Totdat ze eindelijk doorhadden dat less=more en dat het ding de meeste meerwaarde heeft met simpele dingen zoals een kaart of wat extra knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:04:
Het gamepad scherm doorloopt een beetje het zelfde als toen met de DS. Aan het begin was het nieuw en moest en zal iedereen er gebruik van maken, met terrible gameplay als gevolg. Totdat ze eindelijk doorhadden dat less=more en dat het ding de meeste meerwaarde heeft met simpele dingen zoals een kaart of wat extra knopjes.
Dat vind ik wel vreemd. De WiiU zou juist voordeel moeten hebben van de ervaringen met de DS. Die lessen zijn al geleerd waarom dan nu weer?
Dat Donkey Kong het scherm uit zet vind ik op zich prima, goed zelfs want het spaart batterij. Als je niets goed kunt bedenken dan hoeft het ook niet. Die games blijven top en hebben geen Gimmick nodig. Op zich geld dat ook voor Kart, maar daar zouden ze toch wat meer kunnen doen?
Maar het lijkt er nu op dat er gewoon GEEN Gamepad games uitkomen. Watch_Dogs is de enige die mogelijk er goed gebruik van gaat maken. Daarbuiten schiet mij niets te binnen. En dat reken ik Nintendo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 15:46
Ik vond het gamepad-gebruik in Batman Arkham City en Splinter Cell: Blacklist wel geslaagd. Niet heel bijzonder, maar om snel van wapen te wisselen en/of continue een kaart bijdehand te hebben is toch wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:31

Kluus

Gang is alles

Het gamepad gebruik in sommige nintendoland minigames is ook wel leuk, buiten de catch and run dingen als mario chace en luigi ghost mansion waar hij gewoon nodig is om de ge-chasede persoon een eigen prive scherm te geven.

Bijvoorbeeld het blazen (wordt gemeten mbv de microfoon in de gamepad) voor het actieveren van windmolen-powered liften in de DK minigame. En bij dat dansspel dat je swingend wiebelende camera beelden van jezelf ziet op de achtergrond, ziet er nogal hilarisch uit, vooral voor de toeschouwers :).

Verder gebruik ik hem veelvuldig om even een game terwijl mijn vriendin iets op TV wil zien wat ik wat minder interessant vind zoals GTST. Dat is echt ideaal voor mij :+

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 07-05-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
Donkey Kong mag dan wel niet extra functies bieden voor de gamepad maar ik heb bijna wel de hele game met de gamepad gespeeld en dat vond ik veel mooier om te doen dan op de tv.

Beetje vergelijkbaar met games op de PC en op een console. Op de PC biedt een hele andere (Ik kan het juiste woord even niet vinden, vul mij maar even aan) ervaring omdat je veel dichter op het scherm zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Robolokotobo op 07-05-2014 16:12 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

BlackMage schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:04:
[...]

Donkey Kong doet er inderdaad niets mee. Het scherm wordt gewoon zwart. Dat vind ik persoonlijk erg matig, een simpel schermpje met je puzzelstukjes en kong letters enzo zou al een stuk beter zijn. Mario Kart 8, van wat ik ervan gezien heb, maakt prima gebruik van de Gamepad. Het heeft een kaart met de positie van de spelers en welke items ze hebben. Nuttige informatie en niet te gimmicky
Je hebt alleen geen tijd om er op te kijken en in de praktijk zal je naar je tv kijken en niet naar het schermpje.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deddiekoel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:53:
[...]

Dat vind ik wel vreemd. De WiiU zou juist voordeel moeten hebben van de ervaringen met de DS. Die lessen zijn al geleerd waarom dan nu weer?
Dat Donkey Kong het scherm uit zet vind ik op zich prima, goed zelfs want het spaart batterij. Als je niets goed kunt bedenken dan hoeft het ook niet. Die games blijven top en hebben geen Gimmick nodig. Op zich geld dat ook voor Kart, maar daar zouden ze toch wat meer kunnen doen?
Maar het lijkt er nu op dat er gewoon GEEN Gamepad games uitkomen. Watch_Dogs is de enige die mogelijk er goed gebruik van gaat maken. Daarbuiten schiet mij niets te binnen. En dat reken ik Nintendo aan.
De gamepad geeft wel de optie voor 'asynchroon' gamen. Dat zijn nou juist die kont functies van Mario 3D World en die blokjes dingen van NSMBU.

Het scherm gaat overgens niet uit bij Donkey Kong, zover ik kon merken (backlight blijft aan en bij mij lekt dat een beetje dus is duidelijk te zien).

Dat de Gamepad de beloftes niet waar maakt zal niemand ontkennen. Maar het is nou ook weer niet dat het compleet waardeloos is. Heeft heeft soms meerwaarde, het zit soms in de weg maar meestal zit het daar tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nintendo koopt onbekende technologie voor $100 miljoen

http://www.n1ntendo.nl/ar...hnologie-voor-100-miljoen

Daar zal vast wel wat leuks uit kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

BTW, het vervelendste deel uit het stukje
Voor het lopende fiscaal jaar verwacht Nintendo een groeiende verkoop: er zouden in deze periode tot eind maart 2015 volgens de inschatting 3,6 miljoen Wii U's over de toonbank moeten gaan.
Als ze verwachten dat er maar 3,6 Wii U's over de toonbank zullen gaan komend jaar dan geeft dat weinig hoop op spectaculaire software verassingen tijdens de E3 en zegt dat ook gelijk dat Nintendo weinig vertrouwen in het komende jaar heeft. Ondertussen worden er dezelfde dag 2 nieuwe Pokemon titels voor 3DS aangekondigd...

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Bird schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 06:54:
BTW, het vervelendste deel uit het stukje
Een realistische voorspelling vind jij dus het vervelendste. Volgens mij maakt het geen fluit uit wat ze hadden geschreven of gepresteerd hadden, je had toch wel commentaar gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 07:37:
[...]

Een realistische voorspelling vind jij dus het vervelendste. Volgens mij maakt het geen fluit uit wat ze hadden geschreven of gepresteerd hadden, je had toch wel commentaar gehad.
Het vervelendste is dat Nintendo naar hun eigen verwachting op dezelfde weg doorgaat met 3-4 spelletjes per jaar uitgeven en hopen dat het beter gaat. Elke keer gaat een nieuwe game de Wii U "redden". Eerst was het Mario 3D world, wat weinig opleverde. Nu is het Mario Kart, daarna is het Smash, daarna Zelda...Ondertussen komt de concurrentie meer op stoom waardoor het nog minder aantrekkelijk wordt om een Wii U te kopen. Dit najaar wordt interessant aangezien de grote games op de next-gen consoles uit gaan komen (CoD, sportgames, Batman, AC, etc) waardoor de verkopen enorm zullen toenemen. Ik ben erg benieuwd wat voor effect dat gaat hebben op de Wii U.

Op persoonlijke aanvallen ga ik overigens niet in, daar sta ik boven.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij als gamer fijn dat de typische Nintendo games van de kwaliteit zijn die ik er van verwacht.
Dat het anderen schijnbaar minder aanspreekt kan mij dan niet zo heel veel interesseren. Nintendo gaat toch wel door met het maken van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Liever 3-4 leuke spellen per jaar, dan 20 waardeloze.

Als ze 3-4 spellen per jaar weten te maken die ik leuk genoeg vind om te kopen, dan ben ik heel blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Des te minder titels, des te minder variatie, des te minder gamers de console kopen, des te minder aantrekkelijk om games voor te maken, des te minder titels.

Die 350 miljoen verlies zegt genoeg over het succes van die strategie ;)

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:14:
Des te minder titels, des te minder variatie, des te minder gamers de console kopen, des te minder aantrekkelijk om games voor te maken, des te minder titels.

Die 350 miljoen verlies zegt genoeg over het succes van die strategie ;)
Des te eerder nieuwe console, des te eerder nieuwe Mario Kart }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 11:06

Sagat

Is pappa x2!

@the_bird Volgens mij denken we aardig hetzelfde over nintendo qua business plan. Ik vind zelf ook dat de huidige strategie niet goed is. Maar wat kunnen ze anders, de wii u is pas net uit, die kunnen ze niet zomaar vervangen. (kijk hoe dat uitpakte voor sega)
Ik vermoed dat nintendo daarom op de huidige manier doorgaat en de volgende console komen met iets wat veel sterker is en weer goed mee kan met de concurentie. Al dan niet in combinatie met de mysterieuze 100 millioen tech. En hopelijk ook met een online service die meekan met live en psn.

Dit is verder geen aanval van mij, maar oprechte vraag je hebt eigenlijk alleen maar commentaar op de ninty strategie, en verder weinig te melden over de wii u zelf. Als je het allemaal slecht vind, wat doe je dan in het topic?
Ik vind de mario (inc kart) games altijd nog leuk, zelda helemaal, maar de reden dat ik nog geen U heb is dat ikzelf nog teveel back log heb, qua zelda heb ik net pas skyard sword gekocht, en TP zelfs nog niet eens in bezit. Qua mario moet ik new smb wii nog uitspelen en ik wacht nog op een mooi bundel/hd remake van de galaxy games........ mocht jij al die games al lang klaar hebben, dan is het simpel. Dan moet je naast een U een andere console neerzetten en/of een gamepc (afhankelijk van je budget/tijd en genre voorkeuren natuurlijk).
TLDR
(IMHO) Voor een casual gamer is er nog steeds genoeg leuks op een u, voor een die hard gamer is het leuk voor erbij als je van de ninty exclusives houdt. Ja het gaat slecht met de u, maar zoals we hier allemaal weten heeft nintendo genoeg met de 'vanilla' wii verdiend om deze gen uit te zingen en daarna gaan we het wel weer meemaken :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik vind de games voor de Wii U erg interessant en het zou ook voor de concurrentie gezond zijn als Nintendo het beter zou doen. Dat betekent niet dat ik geen kritiek mag hebben op het beleid omtrent de Wii U. Juist de combinatie van enkele goede games en een slecht beleid maakt dit de Wii U interessant om over te discussieren icm wat er zou moeten gebeuren om er een succes van te maken.

Nintendo heeft genoeg geld om deze generatie uit te zitten ja. (Volgens mij wel genoeg om flink wat generaties uit te zitten) Als je echter kijkt naar de verliezen die ze jaar op jaar boeken weet ik niet of dat de verstandige weg is. Wellicht toch een sterkere console met BC en kortingsacties voor de huidge Wii U eigenaren oid?

Ik denk zelf dat die 100 miljoen te maken heeft met de Qol-plannen die eerder aangekondigd zijn maar we zullen zien.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo gaat zich qua hardware de eerste tijd richten op China. Onlangs is het verbod op consoles opgeheven en zit potentieel 1/3e van de wereldbevolking op een console te wachten. Er was vandaag een nieuwsbericht dat ze dat met nieuwe hardware, gemaakt voor klanten die minder te besteden hebben, willen doen.

Daar kan die investering ook mee te maken hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
BlackMage schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:18:
Nintendo gaat zich qua hardware de eerste tijd richten op China. Onlangs is het verbod op consoles opgeheven en zit potentieel 1/3e van de wereldbevolking op een console te wachten. Er was vandaag een nieuwsbericht dat ze dat met nieuwe hardware, gemaakt voor klanten die minder te besteden hebben, willen doen.

Daar kan die investering ook mee te maken hebben ;)
Ik vraag me overigens af wat ze van plan zijn qua console. Persoonlijk vermoed ik dat het namelijk niet heel veel meer dan een soort van budget variant op de Wii U zal zijn welk in de eShop bijv. enkel toegang heeft tot virtual console titels en indie games zonder gamepad support.

Het lijkt me namelijk sterk dat Nintendo voldoende games zal kunnen produceren om en de westerse markt en ontwikkelingslanden te voorzien voor 2 verschillende platformen, zonder op kwaliteit in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je weet niet wat ze bedoelen met lage inkomens. Maar ik denk dat een afgeslankte Wii U niet voor voldoende kostenbesparing zorgt. Ik denk eerder dat het iets van een Wii met HDMI aansluiting zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:59

Goner

What can I do you for ?

The_Bird schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:14:
Die 350 miljoen verlies zegt genoeg over het succes van die strategie
De tegenvallende verkopen van de Wii U was zelfs een item in het 8 uur nieuws gisterenavond. Dus óf komkommertijd óf het is echt nieuws.
Wel leuk, er waren wat gesprekjes met een NL game-ontwikkelaar (die redelijk positief was) en een verkoper en klanten in een gameshop en iemand haalde spontaan een Gameboy uit z'n zak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:56:
[...]
Dat de Gamepad de beloftes niet waar maakt zal niemand ontkennen. Maar het is nou ook weer niet dat het compleet waardeloos is. Heeft heeft soms meerwaarde, het zit soms in de weg maar meestal zit het daar tussenin.
De pad maakt zijn potentie op gameplay gebied (nog) niet waar. Met name dingen als asynchroon gamen of dingen die niet kunnen zonder een 2e scherm of touchscreen bedoel ik hiermee.

Het nut van de gamepad is voor mij alleen al gehaald door de off-TV play. Maar er zit meer in hoop ik.

En om maar weer eens terug te komen op hoe slecht het gaat met WiiU. De WiiU moet wel een bepaalde kritische massa weten te bereiken zodat het maken van games voor Nintendo nog wel lucratief is. Lukt dat niet dan zullen ook zij er mee stoppen.
De reden dat ik nog altijd Nintendo consoles koop is dat daar de genres op uitkomen die ik het leukst vind. En ja, dat zijn feitelijk gewoon de Nintendo games want imho domineren zij de afwijkende genres waarvoor ze spellen maken. Die dominantie is dusdanig dat er weinig anderen zich wagen aan die genres. Helaas zijn die genres niet meer zo populair want te weinig mensen willen er geld aan uitgeven.

Qua verkopen denk ik dat de Wii stiekem ook nog een factor is. Ik denk dat er redelijk was huishoudens zijn die met name games als Skylanders hebben staan. Zo lang daarvan nog een Wii versie uitkomt is er geen reden om te upgraden. Als er geen Wii versie meer komt is een WiiU een logische upgrade omdat die volledig backwards compatible is. Een Skylanders upgrade pack zou dan ook een goed idee kunnen zijn. Tenzij er natuurlijk geen WiiU versie meer komt...

Er werd ook gezegd dat Kart niet de mogelijke boost gaat brengen omdat 3D World dat ook niet deed, maar het gaat denk ik niet zozeer om Kart alleen. Als Kart uitkomt (en mogelijk pas bij Smash of Zelda) dan heb je dus een console waar je al die Nintendo toppers op kunt spelen. Het is dan dus niet meer 1 game waarvoor je het doet maar inmiddels al best een paar. Dat is ook wat de 3DS succesvol heeft gemaakt. Niet 1 game, maar een hele zooi aan games. En die 'zooi' begint langzaam aan groter te worden op de WiiU. Hopelijk wordt er nog meer zooi aangekondigd op de E3 ;-)

[ Voor 57% gewijzigd door Deddiekoel op 08-05-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deddiekoel schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:20:
Dat is ook wat de 3DS succesvol heeft gemaakt. Niet 1 game, maar een hele zooi aan games. En die 'zooi' begint langzaam aan groter te worden op de WiiU. Hopelijk wordt er nog meer zooi aangekondigd op de E3 ;-)
De Nintendo 3DS heeft ook een flinke pricedrop gehad van 1/3e van de oorspronkelijke prijs en de 3DS XL heeft veel van de klachten over de hardware opgelost. Het succes kan je dus niet alleen aan de games toeschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

En daarnaast heeft de 3DS enorme third party support. Dat maakt een aanzienlijk verschil.

Maargoed, NFC beeldjes dus:

nieuws: Nintendo komt met Skylanders-achtige beeldjes en brengt smartphone-app uit

Ben benieuwd wat je precies softwarematig per beeldje krijgt. Een oude rom bijv?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:35

rajackar

Blood Minister

Het gebruik van de gamepad is mij ook nogal tegen gevallen. IMHO werd hij het beste gebruik in Zombi U. Helaas heeft die game het niet al te best gedaan. Van mij mogen ze ook de multiplayer pacman game van de gamecube eens uitbrengen op de virtual console. Die zat gratis bij een of andere waardeloze racegame van Namco maar was echt fantastische multiplayer waarbij één speler pacman speelde op de gameboy advance met een kabel naar de gamecube en de rest als spookje maar een deel van het level op de TV zag.
Kan volgens mij zo over gezet worden en voor een paar euro in de eshop.
Ook wario ware zou zich prima lenen als fantastische multi player met de gamepad maar helaas was de laatste versie 3 keer niets.
Ook hier was de gamecube versie briljant maar helaas is de serie daarna wat local multiplayer betreft flink onderuit gegaan.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
De Wii U gaat straks lekker snel kunnen opstarten.
http://www.nintendolife.c...rthcoming_quick_boot_menu

Het is toch wel erg fijn als je een console aanzet en meteen in een game kan duiken. Dat valt me op nu ik de laatste tijd veel op de DS Lite game. En hoe sneller die opstart hoe vaker je hem misschien wel aanzet om even een game te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Super! Vraag me wel af of dit alleen geldt voor gedownloade games of ook voor disc-games. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je één icoon houdt voor de speldisc en de andere voor gedownloade games. Ook kan je in het filmpje zien dat er een optie is om dingen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In geen van de filmpjes die op internet staan zie je het 'disk' icoontje (herkenbaar aan een stukje cd wat er boven uit steekt). Dat kan betekenen:
- Werkt niet met disk-games
- Disk icon kan verstopt worden
- Zit geen disk in en daarom verstopt ie het automatisch
- Icoontje is niet herkenbaar als disk icoon.

De quickboot gaat via de gamepad, die gaat aan voordat de WiiU aan gaat. Volgens mij programmeert je WiiU het menu op de gamepad om vervolgens zelfstandig te functioneren. Dus de gamepad weet niet of de disk er in zit en welke dat is. Dus als het zou werken dan denk ik dat ie een 'generiek' icoon voor de disk weergeeft en niet welk spel er momenteel in zit. Dus ik denk dat het een van de twee bovenste opties is.

Deze quick boot lijkt me wel een enorm handige feature. Zou jammer zijn als ik die alleen voor mijn VC games + gratis spel bij Mario Kart kan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop tegenwoordig alle spellen in de eShop, dus voor mij is het geen probleem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mario Kart 8 ga ik denk ik zeker digitaal halen. Mario Kart wordt zo vaak gespeeld en ik zal die toch nooit verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Hier ook. Kan de disc ook niet beschadigen in de handjes van mijn zoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 17:16
Tja, ik wil toch wel graag de limited edition van mario kart, dus ik haal het lekker op disc :)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb juist een afkeer tegen digitale edities. Dat zal worden verzacht zodra deze aan een account ipv apparaat gekoppeld zouden zijn, maar dan nog zie ik te weinig voordelen. Daarnaast vind ik het absurd dat een digitale editie duurder is dan een disk met doosje in de winkel. Dat komt omdat er concurrentie is in de fysieke wereld en digitaal heb je alleen de eShop.

Het kunnen uitlenen, verkopen en ruilen van de disk is meestal ook een groot voordeel, maar acht de kans erg klein dat ik hem ooit weg doe.

Ik heb destijds een 3DSXL + Mario Kart 7 bundel gekocht, met een pre-installed Mario Kart 7. Ik heb uiteindelijk tijdens een kortingsactie alsnog de card gekocht. Ik heb alle Mario Kart games op die manier en wilde de traditie niet breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je digitale aankopen worden ook aan je account (Nintendo Network ID) gekoppeld welke dan weer aan je console gekoppeld is. Echter kan je, mocht je console ooit stuk gaan, deze via de Nintendo klantenservice laten ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:22:
Ik heb juist een afkeer tegen digitale edities. Dat zal worden verzacht zodra deze aan een account ipv apparaat gekoppeld zouden zijn, maar dan nog zie ik te weinig voordelen.
Het voordeel van download-versies: het niet hoeven opstaan om het schijfje te wisselen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:33:
Je digitale aankopen worden ook aan je account (Nintendo Network ID) gekoppeld welke dan weer aan je console gekoppeld is. Echter kan je, mocht je console ooit stuk gaan, deze via de Nintendo klantenservice laten ontkoppelen.
Ja maar bedoel dat ik met mijn account op een willekeurige Wii U kan inloggen waarna mijn games gedownload worden zodra ik ze wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:35

rajackar

Blood Minister

Belangrijkste voordeel van fysieke games vind ik dat je altijd eigenaar blijft.
Stel dat je nu alles digitaal koopt en dat je console kapot gaat nadat de dienst offline gegaan is. Dan ben je dus alles kwijt. En ik denk dat de online diensten van een console zeker wel offline gaan een tijd nadat de opvolger er is. Kijk bijvoorbeeld maar naar de originele xbox.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:21:
Belangrijkste voordeel van fysieke games vind ik dat je altijd eigenaar blijft.
Stel dat je nu alles digitaal koopt en dat je console kapot gaat nadat de dienst offline gegaan is. Dan ben je dus alles kwijt. En ik denk dat de online diensten van een console zeker wel offline gaan een tijd nadat de opvolger er is. Kijk bijvoorbeeld maar naar de originele xbox.
Of de Wii en Nintendo DS ;)

Die shops blijven nog wel (online gaming functies stoppen per 20 mei), maar dat is alleen omdat de 3DS en Wii U backwards compatibility hebben. Tenzij de opvolger van de Wii U ook een gamepad (evt als optionele accessoire) krijgt zal backwards compatibilty lastig worden.

Nu is het wel zo dat gedownloade spellen gewoon blijven werken, maar je kan ze niet meer opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De servers van WFC (Nintendo Wifi Connection voor DS en Wii) gaan offline omdat die servers via Gamespy lopen. Gamespy gaat offline dus ook WFC.

Echter vanaf de 3DS heeft Nintendo hun eigen netwerk (Nintendo Network) En dit Netwerk moet in de volgende generaties ook worden gebruikt op de nintendo consoles en handhelds. Dus in de toekomst kan het gebeuren dat online mogelijkheden van oude spellen wordt stopgezet, maar de infrastructuur blijft gewoon bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:38:
De servers van WFC (Nintendo Wifi Connection voor DS en Wii) gaan offline omdat die servers via Gamespy lopen. Gamespy gaat offline dus ook WFC.

Echter vanaf de 3DS heeft Nintendo hun eigen netwerk (Nintendo Network) En dit Netwerk moet in de volgende generaties ook worden gebruikt op de nintendo consoles en handhelds. Dus in de toekomst kan het gebeuren dat online mogelijkheden van oude spellen wordt stopgezet, maar de infrastructuur blijft gewoon bestaan.
Dat kan wel zijn, maar Nintendo had prima die diensten over kunnen nemen van Gamespy. Dat het niet aansluit bij de huidige infrastructuur is geen belemmering maar een kostenpost. Net als bij bijvoorbeeld auto's en dergelijke komen zij op een gegeven op een moment dat ze een keus moeten maken om de Wii U diensten online te houden tegen een investering of er afscheid van te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me voor de hand liggend dat de extra investering die ermee gemoeid was om het over te nemen van Gamespy en het in de lucht houden nooit meer terugverdiend kon worden. Daarnaast zal echt wel bekeken zijn hoeveel mensen er nog gebruik van maakten en zal dat meegewogen hebben in de beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:56:
Het lijkt me voor de hand liggend dat de extra investering die ermee gemoeid was om het over te nemen van Gamespy en het in de lucht houden nooit meer terugverdiend kon worden. Daarnaast zal echt wel bekeken zijn hoeveel mensen er nog gebruik van maakten en zal dat meegewogen hebben in de beslissing.
Natuurlijk. Maar dat was mijn hele punt.

Of het nu over, 5, 10 of 20 jaar is, de online-features van de Wii U gaan eruiit zodra zij verwachten dat de kosten hoger zijn dan dat het oplevert. En dat kan niemand ze kwalijk nemen natuurlijk. Netwerk infrastructuur is alles behalve toekomstzeker.

Ik heb een SNES met een aantal games. Bijna 25 jaar oud. Werkt nog perfect (af en toe even blazen :P). Wil ik mijn collectie uitbereiden? Levendige handel op marktplaats/ebay en binnen een week kan ik elk spel dat ooit uitgekomen is voor dat apparaat in mijn bezit hebben.

Gaat dat werken met een systeem dat alleen digitale games heeft? 0,0 kans.

Nu valt het met de Wii U nog mee, gedownloade games blijven in theorie zo lang houdbaar als je hardware, dus als je er zuinig op bent dan kan je je gedownloade Mario Kart 8 over 25+ jaar nog steeds spelen (voordeel van de methode waarop Nintendo het downloaden regelt), maar als het zo door gaat is de Wii U, PS4 en X1 de laatste generatie gameconsoles met enige 'retro' afterlife (die laatste was al bijna retro-exit). En ik hoop dat daar nog geen eind aan komt.

Als ik zoveel geld investeer in iets, dan wil ik de enige zijn die invloed heeft op de bruikbaarheid van mijn aankoop.

Edit: Ik heb 3,5 jaar geleden een iPad gekocht voor 600 euro die ondanks mijn perfecte zorg vrijwel nutteloos is geworden dankzij ontwikkelingen in het besturingssysteem en de apps. Gezien het feit dat ik met de zoveelste opvolger rondloop heb ik dat schijnbaar geaccepteerd. Maar ik blijf het jammer vinden als we staks het zelfde gaan krijgen met de consoles.

[ Voor 9% gewijzigd door BlackMage op 11-05-2014 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb even de demo gespeeld van die Sonic platform game voor de Wii U. En ik moet zeggen, die is toch best vermakelijk. Het geeft een lekker gevoel om over de platformen te scheuren terwijl je hoog in de lucht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op zondag 11 mei 2014 @ 04:26:
Ik heb even de demo gespeeld van die Sonic platform game voor de Wii U. En ik moet zeggen, die is toch best vermakelijk. Het geeft een lekker gevoel om over de platformen te scheuren terwijl je hoog in de lucht zit.
Je kan de volledige versie van dat spel gratis krijgen bij Mario Kart 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dankzij onze bonusgame-actie voor Mario Kart 8 heb je recht op een gratis downloadcode voor een geweldige Wii U-game! Hiervoor moet je de pincode voor Mario Kart 8 tussen 30 mei, 10:00 uur en 31 juli, 23:59 uur bij Club Nintendo registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
BlackMage schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:32:
[...]

Je kan de volledige versie van dat spel gratis krijgen bij Mario Kart 8.
Ik moet maar even kijken rond die tijd. Probleem is dat ik graag een doosje en een disc bij een game wil hebben. Maar ja gratis game is gratis game natuurlijk. Ondertussen ook de Demo van Rayman Legends gespeeld. Wat een game zeg. Ik was helemaal van de wereld door de graphics, de aktie en de besturing. Ik was zo betoverd dat ik met de mond open zat te spelen. Deze demo was vrij makkelijk. Iemand die mij kan vertellen of het een makkelijke of moeilijke game is? Vergeleken met DKTF bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 22:34

Emiel1984

Made in NL

Robolokotobo schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:41:
[...]
Ondertussen ook de Demo van Rayman Legends gespeeld. Wat een game zeg. ... Iemand die mij kan vertellen of het een makkelijke of moeilijke game is? Vergeleken met DKTF bijvoorbeeld?
Vind Rayman Legends van een niet te moeilijk niveau. Ik heb het spel nog niet uitgespeeld maar heb er al wel wat uurtjes al in zitten. Zelf vind ik het jammer dat er niet echt een rode lijn in het spel zit.
In het begin zat ik echt wel even te zoeken in de 'menu-structuur' naar de logica..

Het spel had wat mij betreft ook zeker wat moeilijker gemogen in de levels en eindbazen. De graphics maken echter een hoop goed. Ook is het spelen van het spel zeker nog wel leuk te noemen. Voor het geld zou ik het spel niet laten liggen ! Ik heb hem zelf via de ING shop aangeschaft, daar betaal je volgens mij het minste geld momenteel (mits je genoeg 'rentepunten' hebt.').

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 11-05-2014 23:55 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:41:
[...]

Ik moet maar even kijken rond die tijd. Probleem is dat ik graag een doosje en een disc bij een game wil hebben. Maar ja gratis game is gratis game natuurlijk. Ondertussen ook de Demo van Rayman Legends gespeeld. Wat een game zeg. Ik was helemaal van de wereld door de graphics, de aktie en de besturing. Ik was zo betoverd dat ik met de mond open zat te spelen. Deze demo was vrij makkelijk. Iemand die mij kan vertellen of het een makkelijke of moeilijke game is? Vergeleken met DKTF bijvoorbeeld?
Rayman is niet super moeilijk. Het is wel uitdagend, maar omdat er zo'n 10 savepoints zijn per level, je geen lives hebt en je zelfs je powerups die je had terugkrijgt is het lang niet zo frustrerend.

Het spel is zeker de 20 euro die het nog kost waard: pricewatch: Rayman: Legends, Wii U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Oke dat is duidelijk. Die ga ik binnenkort aanschaffen. Sonic erbij en dan ik weer een hele tijd vooruit. Maar MK 8 komt er ook al aan. Misschien niet zo handig, drie games tegelijk. MK is niet echt mijn ding maar deze ziet er wel veel belovend uit.

Er is trouwens ook nog een Sonic game onderweg exclusief voor Nintendo: Sonic Boom

Wikipedia: Sonic Boom (2014 video game)

YouTube: Sonic Boom™ - Video Game Reveal Trailer

Game draait op CryEngine3. Zeer benieuwd wat ze er van gaan bakken.

[ Voor 44% gewijzigd door Robolokotobo op 12-05-2014 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:19:
[...]
Edit: Ik heb 3,5 jaar geleden een iPad gekocht voor 600 euro die ondanks mijn perfecte zorg vrijwel nutteloos is geworden dankzij ontwikkelingen in het besturingssysteem en de apps. Gezien het feit dat ik met de zoveelste opvolger rondloop heb ik dat schijnbaar geaccepteerd. Maar ik blijf het jammer vinden als we staks het zelfde gaan krijgen met de consoles.
Die vergelijking gaat niet helemaal op, en volgens gaat hetzelfde blijven gelden voor Consoles. Voor jou iPad zul je niet meer nieuwe(re) dingen kunnen downloaden. Als jij nu een app wilt downloaden zou je als het goed is de laatste compatible versie moeten krijgen. Dus je blijft hangen op de laatste versie.
Zolang de consolebouwer blijft bestaan zul je mogelijk zoiets hebben. Hoewel zaken als backwards compatibility natuurlijk een rol blijven spelen.
Kijk je naar Nintendo, ja je kunt online niet meer gamen, maar je kunt volgens mij nog wel naar het Wii shopping channel gaan en je gekochte games downloaden. Daarbij biedt Nintendo voor een aantal VC titels ook de mogelijk om te 'upgraden' naar de WiiU versie.
Iets dergelijks moeten ze wel blijven bieden anders gaat digital only sales opeens hard omlaag. De overgang nextgen gaat dit aantonen denk ik. Want al die X360/PS3 gebruikers hebben nu een hoop digital games waar ze nog hun oude console voor moeten aanhouden. Lijkt me dat MS/Sony liever zien dat die gamers een X1/PS4 nemen dus zullen ze iets moeten doen met die gekochte games. Helemaal als ze die games niet meer ter download willen aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 11:06

Sagat

Is pappa x2!

Ik vraag me altijd af voor hoeveel van de gamers dit echt een probleem is. Ik denk dat de mainstream het niet erg vind eigenlijk. Die zien games als een wegwerp product, opzich is dat ook logisch, waarom zou je over 10 jaar fifa2014 willen spelen als je dan fifa2024 hebt?
Ik verwacht wel dat we de optie blijven houden om fysiek te kopen, dit om de retailers blij te houden en de 2e hands markt optie, maar het lijkt me dat het uiteindelijk neerkomt op 'mainstream is digitaal of streamen' en de hardcore/verzamelaars dat die nog wel fysiek blijven willen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zal de meeste gamers niets boeien inderdaad. Maar die hebben wel last van het grootste probleem: verdwijnen van concurrentie. Dat is echt ontzettend slecht voor de consument.

* Tweedehands verdwijnt. Tweedehands games zijn een belangrijk middel om oudere games goedkoper te maken. Als een tweedehands spel niet voor 30 euro wordt verkocht, hebben winkels ook geen reden om een nieuwe voor 40 euro in de schappen te leggen. En dat herhaalt zich tot de uitzoekbak. Dus tenzij je graag een spel van 2 jaar oud voor 60 euro wil aanschaffen is dat erg slecht.

* Concurrentie met andere retailers verdwijnt. Grote ketens zitten zowieso al vaak onder de adviesprijs, al is het maar een paar euro (49 tov 55 ofzo). Maar regelmatig zijn er aanbiedingen en acties om het nog goedkoper te krijgen zoals de 3=2 acties van MM/Saturn e.d. Zo kocht ik regelmatig nieuwe Nintendo-games die zeker een derde minder kosten als elders.

In mijn ogen zijn 99,9% van de games die uitkomen de adviesprijs niet waard. Zelfs als ze uberhaubt de moeite waard zijn om te spelen, is het grote deel niet eens 30 euro waard, laat staan 60. Het boeit mij totaal niet wat de productiekosten zijn en hoeveel arme programmeurs honger moeten krijgen, maar 15-20 euro is voor het gros meer dan genoeg betaald. Als ik 1,5 jaar moet wachten tot het voor deze prijs te krijgen is vind ik dat prima, ik vermaak me toch wel. Zo heb ik gister nog Arkham City, Deus Ex Human Revolution en Mass Effect 3 besteld voor de Wii U. Totaalbedrag: 37 euro (Zavvi). Heerlijk.

Ik vind het heel fijn dat ik als consument mede de waarde van een product mag bepalen. Zonder concurrentie is dat niet mogelijk. Daarom, ontmoedig ik zoveel mogelijk digitale aankopen die ook in de winkel liggen. Uitgevers moeten niet het idee krijgen dat het uit kan om de disk niet in de winkel meer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 22:41
Als oude Nintendo fan vraag ik mij af of Nintendo de laatste paar jaren de software echt verbeterd heeft van hun consoles? Ik stel deze vraag omdat ik van plan ben om een Wii U aan te schaffen omdat ik weer ouderwets even een spel wil spelen, lekker fun en lachen, en weer uit wanneer ik er geen tijd voor hem. Al dat gedoe en geneuzel over online gamen, trophies etc doet me niks.

Het menu van de Wii U vind ik er momenteel wat verouderd en kinderlijk aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie meestal maar 1 helft van het menu (omdat de TV uit staat of op een andere zender) maar tot op heden heb ik echt geen klagen over het menu. Het is gebruikesvriendelijk en daar gaat het mij om. Het is slechts voor mij een tussenstop voor de game, de shop of Miiverse.

En wat betreft vorderingen die Nintendo gemaakt heeft vind ik Miiverse toch wel echt heel goed. Echt een leuke maar ook hele nuttige toevoeging aan alle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het menu volstaat, maar is zeker niet zonder verbeterpuntjes.
- Die Mii's op je TV zijn naast verschikkelijk irritant ook een volledige verspilling van de ruimte.
- Je kan geen mapjes maken of het formaat van de icoontjes aanpassen.
- Veel onderdelen van het menu zijn meer losse applicaties. Het menu, systeeminstellingen, friends, Miiverse, eShop, activity log e.d. zou gewoon 1 geheel moeten zijn, zonder laadtijden tussen deze onderdelen. Ook moet je dit geheel direct kunnen gebruiken terwijl je een game op de achtergrond hebt. Wederom zonder laadtijden.

De games zijn niet echt veel veranderd de laatste tijd. Het zijn nog steeds erg leuke, mooie en toegankelijke games voor vrijwel iedereen. Miiverse integratie is eigenlijk het enige wat veranderd is sinds de N64 en geeft mij weinig/geen extra speelplezier. Al is de manier waarop het erin zit vaak wel leuk en origineel. (Bijv. in Zelda vind je flessen die in het water drijven met een briefje erin). Het doel is dat als je bijv. vast zit in een stuk, je zo'n flesje kan zoeken waar mogelijk een andere speler een tip in heeft gestopt. Maar even op de iPad of laptop opzoeken gaat veel sneller en onderbreekt mijn spel veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 17:26
BlackMage schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:10:
* Tweedehands verdwijnt. Tweedehands games zijn een belangrijk middel om oudere games goedkoper te maken. Als een tweedehands spel niet voor 30 euro wordt verkocht, hebben winkels ook geen reden om een nieuwe voor 40 euro in de schappen te leggen. En dat herhaalt zich tot de uitzoekbak. Dus tenzij je graag een spel van 2 jaar oud voor 60 euro wil aanschaffen is dat erg slecht.
Waarom zou 2ehands verdwijnen? Ik kan een WiiU game toch nog steeds doorverkopen en op marktplaats zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brammos85 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:11:
[...]

Waarom zou 2ehands verdwijnen? Ik kan een WiiU game toch nog steeds doorverkopen en op marktplaats zetten?
De hele clue was dat fysieke schijfjes verdwijnen. Niet bij de Wii U, maar bij genoeg animo voor digitale versies wel bij de opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 22:41
Duidelijke reacties. Wat BlackMage eigenlijk zegt typeert mij ook. Miiverse lijkt een leuke toevoeging, maar ik ga daar 0 tijd in steken. Ik wil gewoon Mario, Zelda (hopelijk binnenkort aangekondigd!), Pikmin, Donkey Kong etc opstarten en spelen.

Het menu kijk ik dan maar even doorheen.

Hoe zijn de ervaringen met de GamePad qua ergonomie. Ik heb even in de winkel 5 minuten ermee gespeeld en na wat onhandig vasthouden had ik al gauw het gevoel dat de verschillende "hulpstukken" op de achterkant hun taak goed vervullen. Wel wat aan de zware kant though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:10:
Ik vind het heel fijn dat ik als consument mede de waarde van een product mag bepalen. Zonder concurrentie is dat niet mogelijk. Daarom, ontmoedig ik zoveel mogelijk digitale aankopen die ook in de winkel liggen. Uitgevers moeten niet het idee krijgen dat het uit kan om de disk niet in de winkel meer te leggen.
Digitale distributie kàn (nadruk op kàn) ook positief uitpakken. Kijk naar de mobile wereld. Ja, dat zijn simpelere games/applicaties die allerlei 'nieuwe' verdienmodellen hanteren. Maar daar worden games voor 89 cent verkocht. De reden dat het lijkt te werken is dat je simpelweg meer kunt verkopen.

Dat zou voor consoles ook kunnen werken. En ik persoonlijk geloof ook dat de prijzen minimaal door de helft moeten. Reden waarom digitale distributie dat mogelijk zou kunnen maken is dat je doorverkopen onmogelijk maakt. Dus je weet dat als een tweede persoon jouw game wil hij daarvoor aan jou (de verkoper) zal moeten betalen. Bij lagere prijzen gaan meer mensen games kopen en die kunnen dus ook niet meer doorverkocht worden.
Denk ook dat dit deels van het succes van de Wii was. Mensen hoorden van de hype, keken naar de prijs en dachten "valt mee" en vervolgens ook bij de software (de default prijs was 50 ipv 60 euro). Lagere prijzen betekenen ook een lagere drempel. Als ik iets nieuws wil proberen en voor de hardware 300-600 euro mag neertellen en vervolgens datzelfde bedrag ook nog eens voor elke game dan is de kans reeel dat ik al dat geld in mijn zak ga houden. Voor 10-30 euro is het een stuk lager risico. Ik geloof dan ook wel in episodic content (ook een model mogelijk dankzij digitale distro). Je koopt dus een deel van de game voor weinig en als het bevalt koop je bij. Daarmee verlaag je het risico.
Ik heb hier ooit een stukje over geschreven en een van de ideeen die ik daar had was om er een realtime markt werking model van te maken. Dus als er veel vraag is gaat de prijs omhoog en vice versa. Nintendo wilde zelfs zoiets gaan doen, maar dan een uitgebreide (en automatische) versie van hun premium network. Dus je koopt een game en krijgt daarmee korting op de volgende game. Hoe meer games je koopt hoe meer korting. Voor trouwe fans een interessante aanpak maar het houdt de initiële drempel wel hoog. En daar zit volgens mij de grootste crux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gusev schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:14:
Hoe zijn de ervaringen met de GamePad qua ergonomie. Ik heb even in de winkel 5 minuten ermee gespeeld en na wat onhandig vasthouden had ik al gauw het gevoel dat de verschillende "hulpstukken" op de achterkant hun taak goed vervullen. Wel wat aan de zware kant though...
De gamepad houdt heerlijk vast en vind hem niet te zwaar of groot. Maar de klager die ik ben, dit vind ik vervelend aan de gamepad:
- De afstand tussen de knoppen en de zijkant. Dit leent zich niet goed voor "buttonbash" spellen zoals fighters. Voor rustige games is dit juist beter.
- De afstand tussen beide triggerknoppen aan de zelfde kant. Je moet hier 2 vingers voor gebruiken terwijl je misschien met andere controllers gewend was om beiden met je wijsvinger te besturen.
- Voor anderen misschien een minpunt, maar ik zit er niet echt mee: Na 3,5-4 uur is ie leeg. Ik speel zelden zo lang achter elkaar en na gebruik zet ik hem direct in de oplader.
Deddiekoel schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:20:
[...]

Digitale distributie kàn (nadruk op kàn) ook positief uitpakken. Kijk naar de mobile wereld. Ja, dat zijn simpelere games/applicaties die allerlei 'nieuwe' verdienmodellen hanteren. Maar daar worden games voor 89 cent verkocht. De reden dat het lijkt te werken is dat je simpelweg meer kunt verkopen.

Dat zou voor consoles ook kunnen werken. En ik persoonlijk geloof ook dat de prijzen minimaal door de helft moeten. Reden waarom digitale distributie dat mogelijk zou kunnen maken is dat je doorverkopen onmogelijk maakt. Dus je weet dat als een tweede persoon jouw game wil hij daarvoor aan jou (de verkoper) zal moeten betalen. Bij lagere prijzen gaan meer mensen games kopen en die kunnen dus ook niet meer doorverkocht worden.
Denk ook dat dit deels van het succes van de Wii was. Mensen hoorden van de hype, keken naar de prijs en dachten "valt mee" en vervolgens ook bij de software (de default prijs was 50 ipv 60 euro). Lagere prijzen betekenen ook een lagere drempel. Als ik iets nieuws wil proberen en voor de hardware 300-600 euro mag neertellen en vervolgens datzelfde bedrag ook nog eens voor elke game dan is de kans reeel dat ik al dat geld in mijn zak ga houden. Voor 10-30 euro is het een stuk lager risico. Ik geloof dan ook wel in episodic content (ook een model mogelijk dankzij digitale distro). Je koopt dus een deel van de game voor weinig en als het bevalt koop je bij. Daarmee verlaag je het risico.
Ik heb hier ooit een stukje over geschreven en een van de ideeen die ik daar had was om er een realtime markt werking model van te maken. Dus als er veel vraag is gaat de prijs omhoog en vice versa. Nintendo wilde zelfs zoiets gaan doen, maar dan een uitgebreide (en automatische) versie van hun premium network. Dus je koopt een game en krijgt daarmee korting op de volgende game. Hoe meer games je koopt hoe meer korting. Voor trouwe fans een interessante aanpak maar het houdt de initiële drempel wel hoog. En daar zit volgens mij de grootste crux.
Ik denk dat je de mobiele markt niet als voorbeeld moet gebruiken, tenzij je een doemscenario wil schetsen. Misschien goed voor de ontwikkelaar, maar ik wil goed voor de eindgebruiker. Ik vind reclame, micro transacties voor levens en social media integratie het absolute voorbeeld van waar het niet heen moet gaan.

Episodische games is ook slecht. Dit geeft ze nog meer een excuus om een deelproduct te verkopen als de DLC's nu doen. Je koopt niet voor 50-60 euro een volledig spel. Je koopt voor ~100 euro een volledig spel, net als nu. Het enige wat veranderd is dat je voor nu voor de eerste 50 euro 80% (overige 20% in DLC) hebt en straks voor 20 euro 20% (overige 80% in episodes 2-5). Plus die eerste 80% ligt nu na een jaar voor 20 euro in de winkel.

Model waar ik toekomst in zie: Playstation Plus Instant Game Collection. Een vast bedrag per maand en een collectie games die steeds blijft groeien en bruikbaar blijft zolang je blijft betalen. Misschien met verschillende 'tiers', standaard voor wat oudere games, 'lite' versies en indies (zoals nu), duurder voor recentelijkere games en bijv. multiplayer opties op die titels. Naast het traditionele systeem van schijfje/download kopen.
Pagina: 1 ... 23 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic