Ik zeg ook zeker niet dat we die modellen moeten willen. Maar het geeft aan dat lagere prijzen kunnen werken. Episodic content moet juist de drempel verlagen. Dus liever 6x10euro dan 1x60euro voor dezelfde content. Dat het nu nog niet goed gaat betekent niet dat het wel goed kan zijn. Hoewel de kans natuurlijk wel kleiner wordt. Wat mij er ook in aanspreekt is dat het devs zou moeten prikkelen om betere games te maken. Want anders koopt niemand de rest van de game.BlackMage schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:39:
Ik denk dat je de mobiele markt niet als voorbeeld moet gebruiken, tenzij je een doemscenario wil schetsen. Misschien goed voor de ontwikkelaar, maar ik wil goed voor de eindgebruiker. Ik vind reclame, micro transacties voor levens en social media integratie het absolute voorbeeld van waar het niet heen moet gaan.
Episodische games is ook slecht. Dit geeft ze nog meer een excuus om een deelproduct te verkopen als de DLC's nu doen. Je koopt niet voor 50-60 euro een volledig spel. Je koopt voor ~100 euro een volledig spel, net als nu. Het enige wat veranderd is dat je voor nu voor de eerste 50 euro 80% (overige 20% in DLC) hebt en straks voor 20 euro 20% (overige 80% in episodes 2-5). Plus die eerste 80% ligt nu na een jaar voor 20 euro in de winkel.
Model waar ik toekomst in zie: Playstation Plus Instant Game Collection. Een vast bedrag per maand en een collectie games die steeds blijft groeien en bruikbaar blijft zolang je blijft betalen. Misschien met verschillende 'tiers', standaard voor wat oudere games, 'lite' versies en indies (zoals nu), duurder voor recentelijkere games en bijv. multiplayer opties op die titels. Naast het traditionele systeem van schijfje/download kopen.
Een subscription model is interessant, maar probleem dat ik daarmee heb is dat wanneer de nieuwe games ruk zijn, dat je moet blijven betalen om de goede games wel te kunnen spelen.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2