Seal64 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:02:
[...]
Leuk idee, maar het werkt niet zo. Developers kijken echt wel naar meer dan alleen maar de hardwareverkoop, want het is leuk voor Nintendo dat ze een miljoen WiiU consoles per week kunnen verkopen, als geen hond vervolgens ook nog de games koopt, dan schiet nog niemand daar wat mee op.
Zie NDS - daar zijn complete games niet op uitgebracht (in de Benelux althans) omdat iedereen en zijn grootmoeder een R4 kaart gebruikt om de games illegaal te downloaden. Dus als dat met de WiiU ook gaat gebeuren dan is het rap met dat systeem gedaan, want er komt nu al niet bijster veel voor uit.
Ik ben van mening dat een "actieve" piraten wereld rondom een console erg positief is. Het stimuleert de verkoop van de hardware en dat zorgt voor positievere berichten in de media. Daarnaast zet het druk op zowel de ontwikkelaars als de fabrikant om er wat tegen te doen, en daarmee bedoel ik niet de juridische afdeling uitbereiden. De fabrikant moet zorgen dat ze de lekken die gebruikt worden weg patchen en dat niet patchen dingen zoals online features en nieuwe games ontoegankelijk maakt. En dan is het aan de ontwikkelaar om een spel zo te maken dat het ontbreken van deze features echt een gemis is.
Piraterij, maar ook dingen als namaakproducten zoals je veel met kleding e.d. ziet, zie ik als een vorm van concurrentie. Als bedrijf moet je gewoon zorgen dat klanten jouw product liever hebben als dat van de concurrent. En als je het niet voor elkaar krijgt om genoeg meerwaarde te leveren t.o.v. een ongepatchte, buggy/glitchy illegale versie die niet online kan, dan verdien je het imho ook niet om het te verkopen.
Engelse games zijn heel wat anders. Allereerst zal de tekst op het doosje Engels zijn, maar ze zijn daar ook lang niet zo streng als in Duitsland. Zover ik weet hebben ze in de UK alleen iets tegen het kunnen doden van kinderen. Dus games waarbij dat al mogelijk is zullen worden aangepast naar onstervelijke kinderen of de kinderen worden vervangen door volwassenen.
Ik koop zelf ook regelmatig games bij Zavvi. Dat zijn ook allemaal UK versies en daar is idd niets mis mee (sterker nog, ik heb veel liever Engelse tekst op de doosjes als NL tekst)
[
Voor 18% gewijzigd door
BlackMage op 22-05-2014 10:52
]