Bij splatoon zou het leuk zijn als je in ranked play nog wel punten zou krijgen als je het meest kills hebt in je team. Soms zit je in een slecht team en kan je echt niets...
Als er genoeg van geproduceerd waren en ze waren dus ook makkelijk te verkrijgen, dan hoor je er ook niemand over. Net als bij Disney , skylander etc.Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:39:
Het is voornamelijk om "plastic dlc". Wat ik compleet niet snap. Disney Infinity, Skylanders en Lego Demensions doen het ook en daar kan je zelfs niet zonder de NFC figuren spelen. Daar hoor je niemand over!!! Maar voor Amiibo die in (bijna*) alle spellen optioneel is, kan het niet meer?!
*) Die nieuwe Animal Crossing Wii U game niet meegerekend.
Enige minpunt van Amiibo mi., is dat er gewoon niet genoeg van geproduceerd is. Maar ik snap wel waarom Nintendo niet met een Toybox-achtige Amiibo game komt.
nu zijn de amiibo verzamelaars echt aan het jagen en dus hoor je er meer over en voelt een verzamelaar zich trots als hij een moeilijk verkrijgbare amiibo in bezig heeft. Dat zorgt dus ook een soort "Hype"
van mij mag de nintendo NX straks een Amiibo game beschikbaar stellen, de meeste amiibo verzamelaars hebben in 2017 wel een leuke verzameling staan.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Vergeet niet dat niet iedereen een game ook leuk vindt die statistisch gezien als "goed" wordt aangemerkt.Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:26:
Niet beledigend bedoelt, maar ik vraag me serieus af hoeveel uren jullie circa per week besteden aan gamen, omdat veel mensen het hier kennelijk al gehad hebben met de games die Nintendo tot dusver heeft uitgebracht voor de Wii U en gaat uitbrengen voor de toekomst.
Het is dan wel weer zo dat ik mijn Wii U nog maar een halfjaar heb in tegenstelling tot de meeste, maar ik koop maximaal 1 game per anderhalve maand gemiddeld genomen. Zoals je aan het rekensommetje kon zien een paar posts terug, is dat voldoende om volledig bezig te kunnen zijn met de Wii U ervan uitgaande dat ik geen enkel andere game zou kopen op mijn andere console en pc.
Een groter aanbod vanuit Nintendo voor de Wii U zou een leuke luxe zijn, maar ik kom er zelf simpelweg niet aan toe om ze allemaal te spelen. Dus wat mij betreft blijft mijn Wii U nog lekker staan onder mijn TV
Zo trekt splatoon of pokemon mij bijvoorbeeld totaal niet.
[ Voor 74% gewijzigd door rajackar op 17-06-2015 16:40 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Simpel, de enige game die ze op die lineup hebben staan voor de rest van 2015 die wat mij betreft een must-buy is, is Xenoblade. De rest boeit me niet zo, heeft het ook nog nooit gedaan. Ik wil een Metroid game, een Zelda game, de grote namen. Dit is filler.Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:26:
Niet beledigend bedoelt, maar ik vraag me serieus af hoeveel uren jullie circa per week besteden aan gamen, omdat veel mensen het hier kennelijk al gehad hebben met de games die Nintendo tot dusver heeft uitgebracht voor de Wii U en gaat uitbrengen voor de toekomst.
Het is dan wel weer zo dat ik mijn Wii U nog maar een halfjaar heb in tegenstelling tot de meeste, maar ik koop maximaal 1 game per anderhalve maand gemiddeld genomen. Zoals je aan het rekensommetje kon zien een paar posts terug, is dat voldoende om volledig bezig te kunnen zijn met de Wii U ervan uitgaande dat ik geen enkel andere game zou kopen op mijn andere console en pc.
Een groter aanbod vanuit Nintendo voor de Wii U zou een leuke luxe zijn, maar ik kom er zelf simpelweg niet aan toe om ze allemaal te spelen. Dus wat mij betreft blijft mijn Wii U nog lekker staan onder mijn TV
Verwijderd
Juist niet, want het spel draait totaal niet om de kills. De meeste games die ik verlies in dit spel is juist te danken aan mensen in mijn team die het doel uit ogen verliezen en klakkeloos een vijand achterna volgen alleen maar om hem te kunnen killen. Als je extra punten zou krijgen voor de kills zou dit alleen nog maar erger worden.giantgiantus schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:39:
Bij splatoon zou het leuk zijn als je in ranked play nog wel punten zou krijgen als je het meest kills hebt in je team. Soms zit je in een slecht team en kan je echt niets...
Yoshi wooly world is toch wel echt een grote naam als je het mij vraagt.Seal64 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:09:
[...]
Simpel, de enige game die ze op die lineup hebben staan voor de rest van 2015 die wat mij betreft een must-buy is, is Xenoblade. De rest boeit me niet zo, heeft het ook nog nooit gedaan. Ik wil een Metroid game, een Zelda game, de grote namen. Dit is filler.
Daarnaast heb ik zelf nog genoeg te doen.
Cpt. Toad, Kirby, Mario 3d, New Mario bros, Mario Kart 8, Splatoon en zelda windmaker.
daar komt dus Yoshi wooly wordlt, Mario maker en Starfox nog bij. dat houdt me nog wel een tijdje bezig.
Goed punt. In combinatie met hoeveel je hebt gedaan om de zones te bezetten?Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:23:
[...]
Juist niet, want het spel draait totaal niet om de kills. De meeste games die ik verlies in dit spel is juist te danken aan mensen in mijn team die het doel uit ogen verliezen en klakkeloos een vijand achterna volgen alleen maar om hem te kunnen killen. Als je extra punten zou krijgen voor de kills zou dit alleen nog maar erger worden.
Kills zijn onderdeel van de gameplay. Wanneer je iemand killt, laat hij dikwijls een grote poel inkt achter. Het is dus van belang dat je zelf niet gekilld wordt in een splatzone, want dat helpt je tegenstander. Het killen van je tegenstander helpt omdat hij/zij een korte tijd niet mee kan doen.Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:23:
[...]
Juist niet, want het spel draait totaal niet om de kills. De meeste games die ik verlies in dit spel is juist te danken aan mensen in mijn team die het doel uit ogen verliezen en klakkeloos een vijand achterna volgen alleen maar om hem te kunnen killen. Als je extra punten zou krijgen voor de kills zou dit alleen nog maar erger worden.
M.a.w., killen loont, gezien het je een voordeel geeft in het behalen van je objective.
Uiteraard moet je niet blind achter iemand aan rennen wanneer bijv. de rest van het team moeite heeft om een splatzone te veroveren.
Maar louter alleen zones bezetten is ook niet alles. Stel dat je teammates de splatzones bemachtigd hebben, terwijl jij net uitgeschakeld was. Vervolgens kom je terug in de match en helpt je eigen team door genoeg grond te bedekken met inkt zodat jouw team snel kan voortbewegen en de tegenstander minder. Verdien je nu minder punten met deze inzet?giantgiantus schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:35:
[...]
Goed punt. In combinatie met hoeveel je hebt gedaan om de zones te bezetten?
[ Voor 21% gewijzigd door RayNbow op 17-06-2015 17:40 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ok ik had er wellicht beter over na moeten denken
.
SMTxFE wordt momenteel getoond in de Treehouse stream.
Vind je dat echt?Pykow schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:23:
[...]
Yoshi wooly world is toch wel echt een grote naam als je het mij vraagt.
Het lijkt me niet veel meer dan een opgeleukte versie van Yoshi 's island. Gameplay lijkt niets nieuws te hebben.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik zit meteen aan Kirby's Epic Yarn te denken als ik het zie, dus hoe dan ook niet bepaald nieuw, nee.rajackar schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:26:
[...]
Vind je dat echt?
Het lijkt me niet veel meer dan een opgeleukte versie van Yoshi 's island. Gameplay lijkt niets nieuws te hebben.
Mijn PS4 staat juist stof te happen, in tegenstelling tot mijn Wii U. Al gaat daar met de release van Rocket League op 7 juli wel (eindelijk?) verandering in komen.RayNbow schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:19:
De Wii U stof staat te happen? Ik ben nog wel even zoet met Splatoon hoor.
Ik ben nu mn ps vita aan het verkopen en kijken of ik een nintendo 3ds new kan gaan halen.
En ook mijn ps4 is aan het stof happen tot unchared 4 of ik verkoop hem ook nog.
Vanavond weer lekker genoten van splatoon. Ik ben nog lang niet klaar met de wii u. Ik game ook minder en dus kan ik meer genieten van een console.
En ook mijn ps4 is aan het stof happen tot unchared 4 of ik verkoop hem ook nog.
Vanavond weer lekker genoten van splatoon. Ik ben nog lang niet klaar met de wii u. Ik game ook minder en dus kan ik meer genieten van een console.
Valt tegen als ik mij puur op de trailer baseer, lijkt idd net een e-shop game voor 5 euro.PuDy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:21:
Ik weet niet of deze al gepost is..![]()
https://www.change.org/p/...id-prime-federation-force
Hopelijk zegt dat niks over de game zelf.
Is dan ook een 3ds titel. Volgens die site dus al een petitie gestart om de game te stoppen...
Idd. Dat neemt niet weg dat er niks mis is met een andere versie van Yoshi's Island. Daarbij ziet het er prachtig uit. Lijkt me wel een erg leuke titel al kan dat ook komen doordat ik de laatste tijd veel Yoshi's Island DS speel.rajackar schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:26:
[...]
Vind je dat echt?
Het lijkt mij trouwens erg voor de hand liggend dat Nintendo momenteel hard aan de NX werkt en daar al op gokt qua softwareontwikkeling.
Als je kijkt naar de nieuwe WIi U titels die tijdens de E3 aangekondigd zijn ivm vorig jaar zie je toch wel een duidelijke tendens:
Dit jaar:
Star Fox Zero (was vorig jaar meer een tech demo)
Animal Crossing Party
Mario Tennis
Vorig jaar:
Mario Maker
Splatoon
Yoshi's Woolie world
Kirby Canvas Curse
Captain Toad
Zelda Wii U
Haha die zag ik gister al. Vond ik wel een vermakelijke aktie. Alhoewel ik geen Metroid fan ben kan ik het me goed voorstellen dat je je hiermee in de maling genomen voelt. Valt me trouwens mee hoeveel handtekeningen ze al hebben, gister was de teller nog rond de 5000.PuDy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:21:
[ Voor 62% gewijzigd door The_Bird op 18-06-2015 07:25 ]
"21 jaar DSL!"
Ik denk dat je gelijk hebt. Wii u doet het niet goed dus gok je op een volgende console.The_Bird schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 06:48:
[...]
Idd. Dat neemt niet weg dat er niks mis is met een andere versie van Yoshi's Island. Daarbij ziet het er prachtig uit. Lijkt me wel een erg leuke titel al kan dat ook komen doordat ik de laatste tijd veel Yoshi's Island DS speel.
Het lijkt mij trouwens erg voor de hand liggend dat Nintendo momenteel hard aan de NX werkt en daar al op gokt qua softwareontwikkeling.
Als je kijkt naar de nieuwe WIi U titels die tijdens de E3 aangekondigd zijn ivm vorig jaar zie je toch wel een duidelijke tendens:
Dit jaar:
Star Fox Zero (was vorig jaar meer een tech demo)
Animal Crossing Party
Mario Tennis
Vorig jaar:
Mario Maker
Splatoon
Yoshi's Woolie world
Kirby Canvas Curse
Captain Toad
Zelda Wii U
[...]
Haha die zag ik gister al. Vond ik wel een vermakelijke aktie. Alhoewel ik geen Metroid fan ben kan ik het me goed voorstellen dat je je hiermee in de maling genomen voelt. Valt me trouwens mee hoeveel handtekeningen ze al hebben, gister was de teller nog rond de 5000.
Moet zeggen dat ik het ook wel prima vind. Al ga ik die zoethoudertjes niet in huis halen. Ik game ondertussen wel op mijn ps4.
Ik hoop echt dat Nintendo prachtig uitpakt met de nx en anders mogen ze van mij een 3rd party worden.
Nintendo is met de NX bezig.
deze komt hoogwaarschijnlijk in 2017 uit.
http://www.gamed.nl/view/118398
Die nieuwe metroid was inderdaad 1 grote troll.PuDy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:21:
Wat me nog het meest verrast aan de trailer is dat het spel pas in 2016 moet uitkomen. De gemiddele mobiele game ziet er beter uit en is waarschijnlijk binnen een paar maanden in elkaar te zetten.
Zoals het er nu naar uit ziet hebben ze een stagair op dit project gezet en is iedereen bij Nintendo bezig met de NX....
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Bekend nieuws. En gezien de levenscyclus van de meeste consoles niet vreemd. Tenminste als het een echte console wordt. Die nx.Pykow schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:15:
Nintendo is met de NX bezig.
Het kan van Nintendo NX zo naar Nintendo NIX (niks) gaanhorizon1978 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:12:
[...]
Bekend nieuws. En gezien de levenscyclus van de meeste consoles niet vreemd. Tenminste als het een echte console wordt. Die nx.
Dat weten we in 2016, dan zal er informatie onthuld worden.Bootje schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:38:
Zou NX niet op "Nintendo X" duiden?
En iets zegt me dat het een mobiele telefoon gaat worden. Het zou niet in het vaarwater van de WiiU en de 3DS/N3DS moeten gaan zitten.
Who knows.
Who knows.
Even over die NX, zou het voor de toekomst van Nintendo niet goed zijn om toch een keer een krachtige console te maken in plaats van een wat verouderde qua performance? Mensen zeggen wel altijd 'daar kopen nintendo gamers geen nintendo console voor' maar zoals het nu lijkt kopen sowieso te weinig mensen een nintendo console. Als ze gewoon on par met de andere consoles zouden zijn dan zou dit in ieder geval meer third party support opleveren en misschien ook interessanter worden voor de mensen die nu de wiiu links laten liggen. Ik zou een wiiu best kopen voor de nintendo games want die kun je helaas nergens anders spelen maar is nu na enkele generaties niet gebleken dat de ietwat eigenzinnige koers van nintendo niet meer werkt? Ik hoop in ieder geval dat de NX weer een normale console wordt met vermogen onder de motorkap, misschien dat ik dan weer eens een nintendo console aanschaf.
Maar ontwikkel studios melden dat ze geen games gaan maken omdat de NX uit gaat komen.Arunia schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:31:
En iets zegt me dat het een mobiele telefoon gaat worden. Het zou niet in het vaarwater van de WiiU en de 3DS/N3DS moeten gaan zitten.
Who knows.
als de NX een mobiel platform gaat worden, dan zijn ze toch echt verkeerd bezig of begrijp ik niet dat mensen de ontwikkeling stop hebben gezet voor de Wii U en doorgaan op de NX.
Nintendo moet toch wel met een console komen, ze hebben al een Nintendo 3DS new.
daar komen nog een hoop games op uit.
Als de NX een mobiel platform gaat worden, dan vind ik het heel raar dat er zo weinig games uit komen op de Wii U of tenminste er is geen grote klapper aangekondigd (ok Yoshi wooly world ben ik helemaal weg van). als ik alles op een rijtje zet, dan denk ik dat we kunnen concluderen dat Nintendo NX een console gaat worden.SmooK schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:47:
Even over die NX, zou het voor de toekomst van Nintendo niet goed zijn om toch een keer een krachtige console te maken in plaats van een wat verouderde qua performance? Mensen zeggen wel altijd 'daar kopen nintendo gamers geen nintendo console voor' maar zoals het nu lijkt kopen sowieso te weinig mensen een nintendo console. Als ze gewoon on par met de andere consoles zouden zijn dan zou dit in ieder geval meer third party support opleveren en misschien ook interessanter worden voor de mensen die nu de wiiu links laten liggen. Ik zou een wiiu best kopen voor de nintendo games want die kun je helaas nergens anders spelen maar is nu na enkele generaties niet gebleken dat de ietwat eigenzinnige koers van nintendo niet meer werkt? Ik hoop in ieder geval dat de NX weer een normale console wordt met vermogen onder de motorkap, misschien dat ik dan weer eens een nintendo console aanschaf.
Ze zeggen dat de Nintendo NX geen vervanger is van de 3DS en Wii U en dan weet je toch dat het om een console gaat.
1. een 3DS is portable en moet je nu extra meenemen om nintendo games te spelen, als ze met een Mobile versie komen, dan gaat iedereen toch over op Mobile en zal de 3DS toch vervangen worden ?
2. De Wii U maakt gebruik van een Gamepad EN sensorbar, stel dat ze dit gewoon weghalen en puur een controller bouwen (zoals vroeger,NES,SNES,64,Cube), dan kan Nintendo NX mooi naast de Wii U staan.
want een gamepad en sensorbar zorgt voor andere gameplay en games (zoals Wii sport, schieten met je gamepad etc.)
dus mij lijkt het logisch dat het gaat om een console
Ik ben er ook van overtuigd dat het om een console gaat, mijn post ging vooral over hoe ik hoop dat ze die console in gaan richten.
Ik hoop zelf op een console met de kracht van de PS4 (of beter) en dan gewoon een controllerSmooK schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:19:
Ik ben er ook van overtuigd dat het om een console gaat, mijn post ging vooral over hoe ik hoop dat ze die console in gaan richten.
VR en Hololens ondersteuning en ik ben tevreden
Mario in virtueel reality of Super smash spelen op de salon tafel
Nee, een krachtigere console is niet perce beter.SmooK schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:47:
Als NX een handheld is, is power niet genoeg, de PS Vita is veel krachtiger dan de eerste 3ds, maar de games zagen er na verloop van tijd niet beter op uit (op de stapel AA titels na).
De reden was dat game devs niet al te veel geld willen steken in te dure games op handhelds en mooie games zijn eenmaal duur.
Als NX echter een console is kan meer power wel helpen, een x86 CPU zou dan slimmer zijn, aangezien game devs makkelijk games naar de NX kunnen porten, dan zou de NX weleens de droom console kunnen worden, aan de ene kant top titels die op de PS en Xbox verschijnen, en tegelijk ook de unieke Nintendo games.
Echter zijn grapics niet alles, Wii had flut grapics maar verkocht in tientallen miljoenen.
Echter blijf ik van mening dat NX gewoon een platform wordt zoals PS Now of Steam.
De wii verkocht zoveel omdat dat bewegen ineens hele tof werd, vaders en moeders wilde ineens zo'n ding aanschaffen omdat je dan leuk kon bowlen en tennissen met de familie. Na verloop van tijd zag je ook dat de games vrij weinig verkocht werden dus ik denk dat mensen vooral op wii sports de wii kochten. Nintendo had hiermee een markt die anders waarschijnlijk toch geen ps of xbox hadden gekocht en zo bleek dat deze doelgroep na verloop van tijd niet echt goed is voor je console
Hmm
Mario Kart Wii 36 miljoen verkopen
New super Mario Bros 29 miljoen
Super Smash brawl 12 miljoen
Super Mario Galaxy 12 miljoen
Zelda twilight princess 7 miljoen
Best goede verkopen gedaan door die vaders en moeders.
Mario Kart Wii 36 miljoen verkopen
New super Mario Bros 29 miljoen
Super Smash brawl 12 miljoen
Super Mario Galaxy 12 miljoen
Zelda twilight princess 7 miljoen
Best goede verkopen gedaan door die vaders en moeders.
Vergeet niet dat de eerste 2 spellen ook als bundel waren en veel mensen deze gekocht hebben.
Het is en blijft een feit dat het meerendeel van de Wii eigenaren zeer casual waren en de motion controls helemaal geweldig vonden. Precies hetzelfde publiek wat geen enkele meerwaarde in de WiiU ziet...
Het is en blijft een feit dat het meerendeel van de Wii eigenaren zeer casual waren en de motion controls helemaal geweldig vonden. Precies hetzelfde publiek wat geen enkele meerwaarde in de WiiU ziet...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
Logisch lijkt me, vandaar dat ik ook niet schreef dat kills nutteloos zijn, alleen dat dat niet de essentie is van het spel.RayNbow schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:38:
[...]
Kills zijn onderdeel van de gameplay. Wanneer je iemand killt, laat hij dikwijls een grote poel inkt achter. Het is dus van belang dat je zelf niet gekilld wordt in een splatzone, want dat helpt je tegenstander. Het killen van je tegenstander helpt omdat hij/zij een korte tijd niet mee kan doen.
M.a.w., killen loont, gezien het je een voordeel geeft in het behalen van je objective.
Mijn punt is, degene met de meeste kills in een match is zeer zeker niet altijd de MVP.
Precies, daarnaast can't beat Mario(kart). De nintendo games zijn onverslaanbaar in kwaliteit, hun consoles hebben eigenlijk (mij) sinds de gamecube teleurgesteld. Ik zou er ook voor tekenen om nintendo door te zien gaan als developer en ik denk dat als ze deze lijn doorzetten dit binnen 10 jaar niet eens onrealistisch is.MazeWing schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:52:
Vergeet niet dat de eerste 2 spellen ook als bundel waren en veel mensen deze gekocht hebben.
Nu heb ik zelf heel weinig met mariokart (zeg maar gerust: helemaal niets!!) maar er zijn toch een aantal Nintendo spellen (De platform Mario's, Zelda) die volledig tot zijn recht zouden komen op de consoles van Sony en Microsoft.
Wel blijf ik van mening dat Nintendo eens nieuwe IP's moet maken, ipv altijd te teren op zijn bestaande IP's.
En kom nu niet met het argument dat er wel degelijk nieuwe IP's zijn. Deze IP's zijn zeer kleinschalig en absoluut niet vergelijkbaar met nieuwe IP's van andere bedrijven.
Wel blijf ik van mening dat Nintendo eens nieuwe IP's moet maken, ipv altijd te teren op zijn bestaande IP's.
En kom nu niet met het argument dat er wel degelijk nieuwe IP's zijn. Deze IP's zijn zeer kleinschalig en absoluut niet vergelijkbaar met nieuwe IP's van andere bedrijven.
Verwijderd
Dat is een mening.MazeWing schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:48:
Nu heb ik zelf heel weinig met mariokart (zeg maar gerust: helemaal niets!!) maar er zijn toch een aantal Nintendo spellen (De platform Mario's, Zelda) die volledig tot zijn recht zouden komen op de consoles van Sony en Microsoft.
Zoals Splatoon bijvoorbeeld? Genoeg lijstjes op internet te vinden die tonen dat Nintendo de afgelopen 10 jaar ontzettend veel nieuwe IP's op de markt heeft gezet.Wel blijf ik van mening dat Nintendo eens nieuwe IP's moet maken, ipv altijd te teren op zijn bestaande IP's.
Overigens is het teren op succes niet echt uniek voor Nintendo, dat doen alle uitgevers. En aan de verkopen van de grote titels te zien zitten consumenten daar nog steeds op te wachten. Kijk elke maand de top 10 van games er maar op na.
Zoals Splatoon? En welke nieuwe IP's heb jij het over? De meeste IP's beginnen relatief klein en als ze succesvol blijken worden ze uitgebouwd.En kom nu niet met het argument dat er wel degelijk nieuwe IP's zijn. Deze IP's zijn zeer kleinschalig en absoluut niet vergelijkbaar met nieuwe IP's van andere bedrijven.
Persoonlijk zou ik het erg jammer vind als Nintendo alleen nog maar game ontwikkelaar zou worden.
En de historie heeft uitgewezen dat dat geen goed idee is...
En de historie heeft uitgewezen dat dat geen goed idee is...
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:06:
[...]
Dat is een mening.Eentje die door maar heel weinig Nintendo liefhebbers ondersteund wordt.
Mijn opmerking over mariokart of het feit dat Nintendo games prima op andere consoles speelbaar zouden zijn??
Ik zou graag een lijstje zien met echt nieuwe IP's.Zoals Splatoon bijvoorbeeld? Genoeg lijstjes op internet te vinden die tonen dat Nintendo de afgelopen 10 jaar ontzettend veel nieuwe IP's op de markt heeft gezet.
Overigens is het teren op succes niet echt uniek voor Nintendo, dat doen alle uitgevers. En aan de verkopen van de grote titels te zien zitten consumenten daar nog steeds op te wachten. Kijk elke maand de top 10 van games er maar op na.
Wii Music en Nintendo Land zie ik niet echt als nieuwe IP's...
Zoals Splatoon? En welke nieuwe IP's heb jij het over? De meeste IP's beginnen relatief klein en als ze succesvol blijken worden ze uitgebouwd.
[/quote]
Zomaar een lijstje (uit mijn hoofd) met nieuwe IP's (vanaf 2005) die vanaf de release toch behoorlijk groot zijn en met recht de status AAA titel hebben:
- Bioshock
- Uncharted
- God of War
- Last of Us
- Mass Effect
- Assassins Creed
- Batman Arkham games
- Gears of War
- Dragon Age
- Watch Dogs
- Infamous
- Forza
- Portal
Even gegoogled:
http://www.ign.com/boards...ince-year-2000.206143097/
http://www.ign.com/boards...ince-year-2000.206143097/
Hebben inderdaad niet allemaal de status van een pak-em-beet Assassins Creed, maar er is blijkbaar genoegThe More Significant IPs
1. WarioWare series
2. Eternal Darkness
3. Mario & Luigi RPG (They’re the same characters but it’s a different series than Paper Mario or Super Mario RPG)
4. Golden Sun
5. Advance Wars (It was also on the NES and SNES, but it had a “rebirth” on the GBA)
6. Luigi’s Mansion
7. Pikmin
8. Xenoblade Chronicles
9. Baten Kaitos
10. Pandora’s Tower
11. The Last Story
12. Wii Sports
13. Wii Fit
14. Wii Play
15. Mario vs DK
Still Solid, But Not As High Profile
16. Soma Bringer
17. Legend of Starfy
18. Elite Beat Agents
19. Rhythm Heaven
20. Fluidity
21. Endless Ocean
22. Magical Vacation/ Magical Starsign
23. Excitebots/Excite Truck
24. Legend of Starfy
25. Chibi Robo
Games That Submerged Into Obscurity
26. Steel diver
27. Fossil Fighter
28. Art Academy
29. Glory of Heracles
30. ASH: Archaic Sealed Heat
31. Electroplankton
32. Drill Dozer
33. Art Style
34. Line Attack Heroes
35. Wii Music
36. Wii Party
37. Flingsmash
38. Disaster Day of Crisis
39. Captain Rainbow
40. Battalian Wars
41. Geist
42. Odama
43. Hamtaro
44. Meteos
45. Giftpia
46. bitGeneration
47. Art Style
Games That Started in Obscurity
48. Zangeki no Reginleiv
49. Freshly-Picked Tingle’s Rosy Rupeeland
50. Zekkyo Senshi Sakeburein
51. Jet Impulse
52. Chosoju Mecha MG
53. project hacker
Games That Were Unfortunately, Never Released
Project Hammer
Wii Crush
Cosmic Walker
[ Voor 3% gewijzigd door mat.hi.as op 18-06-2015 21:32 ]
Met alle respect: die lijst valt volledig in het niets vergeleken met de echte AAA IP's. Waar Nintendo er de afgelopen 10 jaar volgens mij geen enkele van gemaakt heeft.
En ga WiiFit, WiiSports en WiiPlay nu niet vergelijken met een echte AAA game.
Ook verkoopaantallen maken een indruk op me. WiiFit werd namelijk bij alle consoles behalve Japan gebundeld en WiiPlay zat standaard bij een 2e Wii-mote.
Nintendo heeft gewoon een zeer zwakke line-up met spellen die te veel op safe spelen en het moeten hebben van de bestaande IP's.
En ga WiiFit, WiiSports en WiiPlay nu niet vergelijken met een echte AAA game.
Ook verkoopaantallen maken een indruk op me. WiiFit werd namelijk bij alle consoles behalve Japan gebundeld en WiiPlay zat standaard bij een 2e Wii-mote.
Nintendo heeft gewoon een zeer zwakke line-up met spellen die te veel op safe spelen en het moeten hebben van de bestaande IP's.
Sorry hoor, maar Assassin's Creed een AAA titel? Laat me niet lachen. Het is de grootste bagger die elk jaar opnieuw herhaalt wordt. Watch_Dogs was zwaar overhyped en zwaar teleurstellend. Uncharted is een mannelijke Tomb Raider, maar dan extreem saai. (Hé, ik heb 5 meter gelopen en er komen weer 30 vijanden op me af!). Last Of Us is Uncharted met zombies. Over licensed games zoals Badman ga ik niet beginnen. Mass Effect: kies de kleur van je explosie. Dragon Age is de fantasy kloon van Mass Effect.
Enige goede games op die lijst zijn Bioshock en Portal. En die worden ook redelijk gemolken.
/me gaat maar weer Splatoon spelen.
En werkelijk al die games verblijken bij titels als Golden Sun en Xenoblade Chronicles.
Enige goede games op die lijst zijn Bioshock en Portal. En die worden ook redelijk gemolken.
/me gaat maar weer Splatoon spelen.
En werkelijk al die games verblijken bij titels als Golden Sun en Xenoblade Chronicles.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2015 00:48 ]
Tja CoD is ook volgens velen een AAA titel, terwijl ik dat zo'n waardeloze franchise vind dat ik het zelfs niet wil als ze mij ervoor betalen om het te spelen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 00:24:
Sorry hoor, maar Assassin's Creed een AAA titel? Laat me niet lachen. Het is de grootste bagger die elk jaar opnieuw herhaalt wordt. Watch_Dogs was zwaar overhyped en zwaar teleurstellend. Uncharted is een mannelijke Tomb Raider, maar dan extreem saai. (Hé, ik heb 5 meter gelopen en er komen weer 30 vijanden op me af!). Last Of Us is Uncharted met zombies. Over licensed games zoals Badman ga ik niet beginnen. Mass Effect: kies de kleur van je explosie. Dragon Age is de fantasy kloon van Mass Effect.
* Mizgala28 gaat maar weer Splatoon spelen.
Heel simpel, als ik even mijn Steam lijst bekijk qua games die AAA zijn (volgens velen, niet volgens mij) dan heb ik alleen Saint Row 2, 3 en 4, Burnout Paradise en GTA, meer niet voor de rest indies (zoals Axiom Verge die in mijn ogen perfect op de 3DS en Wii U zou passen) en games als Euro Truck Simulator 2.
Dan de Nintendo games, vooral games als Mario en Pokemon, Jrpg's speel ik op mijn Vita, waarom? Geen regio lock dus importeren die handel, al komen er ook veel jrpg's voor de Vita hier.
Qua AAA titels voor PS VIta? welgeteld 1, NFS Most Wanted, verder veel indies en Jrpg's, voor de 3DS daartegen heb ik geen games die het volk AAA noemt, echter is in mijn ogen een game als Pokemon (de rpg's) of Mario toch echt AAA.
OMG! Misschien wel de domste reactie in lange tijd op tweakers.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 00:24:
* MazeWing gaat maar weer Splatoon spelen.
Heb je de Uncharted reeks gespeeld en zo ja, hoe lang en welke delen?
Idem voor the last of us. Volgens velen toch wel 1 van de beste games van de laatste 10 jaar.
Heb je de Batman games gespeeld? Zo ja, hoe lang en welke delen.
Ook je opmerkingen over Mass Effecf en Dragon Age slaan nergens op. Dragon Age heeft volledig andere gameplay en is afgezien van de keuzevrijheid weinig vergelijkbaar met Mass Effect.
Sorry hoor maar je argumentatie slaat volledig nergens op! Maar ja ik kan me dan ook nog wem herinneren dat jij de persoon bent die al dat soort spellen niet wil spelen. De persoon die ook absoluut geen behoefte heeft aan een spel zoals GTA 5 en dit waarschijnlijk af doet als rommel.
Dezelfde persoon die het helemaal fantastisch zou vinden als Nintendo een drol waar Mario overeen zou springen op de markt zou zetten. En de persoon die uiteraard de presentatie weer vond meevallen, omdat hij toch al weinig verwachte qua games....
Ik hoop dat je begrijpt dat je elke geloofwaardigheid verliest door zo'n beetje de beste spellen van de afgelopen jaren volledig, ongeargumenteerd, onderuit te trappen.
Ik vind het hartstikke leuk voor je dat je met volle teugen geniet van Nintendo producten, echter vind ik wel dat je wat kritischer mag zijn. In jouw ogen doet Nintendo nooit iets fout en wuif je elk tegen argument weg.
Tevreden zijn met Nintendo's presentatie en met de games die dit jaar nog komen en dan niet teleurgesteld zijn is onmogelijk.
Edit: originele post wat aangevuld.
[ Voor 12% gewijzigd door MazeWing op 19-06-2015 07:32 ]
Oh, een discussie over Nintendo en nieuwe IPs? Bereid je voor op moving goal posts...
Die niet Nintendo lijst met AAA titels dat zijn toch wel ip's van meerdere ontwikkelaars. Toch?
En hoewel die lijst nieuw is worden de spellen daarop nu ook continu gebruikt voor een vervolg.
Dus eigenlijk net Nintendo alleen wat later begonnen.
Is eigenlijk ook wel logisch allemaal.
En hoewel die lijst nieuw is worden de spellen daarop nu ook continu gebruikt voor een vervolg.
Dus eigenlijk net Nintendo alleen wat later begonnen.
Het probleem van deze discussies is ook dat op een gegeven moment argumenten aangehaald worden als "Ja, maar Nintendo heeft titel X alleen uitgebracht, niet zelf ontwikkeld" tot en met "alleen games ontwikkeld door EAD tellen".horizon1978 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 06:40:
Die niet Nintendo lijst met AAA titels dat zijn toch wel ip's van meerdere ontwikkelaars. Toch?
Edit: Ook relevant:
[ Voor 7% gewijzigd door RayNbow op 19-06-2015 07:24 ]
3, en die op de Vita. Beide uitgespeeld. Grafisch prachtige games, redelijke verhalen, waardeloze gameplay. Zoals aangegeven je loopt een stukje en er staat een groep vijanden om je heen. Je loopt weer een stukje en opnieuw een groep vijanden om je heen. Waardoor het geheel onrealistisch overkomt.MazeWing schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 05:58:
[...]
OMG! Misschien wel de domste reactie in lange tijd op tweakers.
Heb je de Uncharted reeks gespeeld en zo ja, hoe lang en welke delen?
Oh, dat zie ik best wel. Het is wel een goed spel. Alleen heb je er niks aan als je een goede survival horror wil spelen bv zoals Resident Evil 0-4. Welke ik allemaal op mn GameCube heb gehad. Het is een mooi spel en speelt echt leuk, maar horror? Behalve wat jumpscares, echt niet. Ik wacht wel op Fatal Frame (Wii U) en ook Outlast is beter. Ik ben nu ongeveer halverwege The Last of Us (PS4) maar echt eng vind ik het niet. En dan ga je kijken naar de gameplay, dat is echt 1 op 1 van Uncharted 3 gekopieerd.Idem voor the last of us. Volgens velen toch wel 1 van de beste games van de laatste 10 jaar.
Dus ja, dan ben ik teleurgesteld.
Ik denk dat je weinig van de games overhoudt als je Batman er uit zou hebben gelaten.Heb je de Batman games gespeeld? Zo ja, hoe lang en welke delen.
Geef me een goede survival horror (Outlast, Fatal Frame) en ik ben tevreden. Ook ben ik een groot fan van Final Fantasy <10. (al vind ik de FF7 remake weer jammer)Sorry hoor maar je argumentatie slaat volledig nergens op! Maar ja ik kan me dan ook nog wem herinneren dat jij de persoon bent die al dat soort spellen niet wil spelen.
GTA 5 vond ik ook teleurstellend vanwege het continue gevloek. Het spel verder was erg goed.De persoon die ook absoluut geen behoefte heeft aan een spel zoals GTA 5 en dit waarschijnlijk af doet als rommel.
Ik vond de presentatie ook tegenvallen, maar ik verwachtte bv geen Zelda voor de WIi U (vele mensen vinden het vreemd dat die niet getoond was, dit was echter maanden geleden al aangegeven), StarFox is nog in ontwikkeling en ik verwacht die grafisch nog beter te worden. En de Metroid / Zelda spin offs zien er leuk uit. Tja, ik had ook graag een F-Zero, Metroid voor de Wii U gehad... Maar ik zou niet verbaasd zijn als die in het eerste jaar van de NX uit gaan komen.Dezelfde persoon die het helemaal fantastisch zou vinden als Nintendo een drol waar Mario overeen zou springen op de markt zou zetten. En de persoon die uiteraard de presentatie weer vond meevallen, omdat hij toch al weinig verwachte qua games....
Dat ik Super Mario Maker geweldig vind, tja, dat komt vooral omdat ik al mijn hele leven graag zelf Mario levels wil maken. Daarom vind ik de Mario vs DK serie ook zo leuk
Omdat je een lijstje noemt met spellen die mij weinig doen heb ik geen geloofwaardigheid? Echt ik snap het niet.Ik hoop dat je begrijpt dat je elke geloofwaardigheid verliest door zo'n beetje de beste spellen van de afgelopen jaren volledig, ongeargumenteerd, onderuit te trappen.
Spellen die ik echt goed vind van laatste jaren (excl Nintendo titels):
- Child of Light
- The Elder Scrolls: Skyrim / Online
- Life is Strange
- Shovel Knight
- Torchlght / 2
- Kingdoms of Amular: Reckoning (ja, een EA spel)
- The Sims 4 (ja, nog een EA spel)
- Mirror's Edge (nog een)
- Shantea (serie)
- Outlast
- Kingdoms Of Amular
(en nog wat anderen, lijst genomen uit mijn Steam bibliotheek)
Tja een Batman game, die specifiek gebaseerd is op het karakter en het universum van dat karakter wordt inderdaad minder als je Batman er niet in hebt zitten.
Dat de gameplay solide is en de presentatie fantastisch is wordt universeel beaamd vergeten we dan maar even aangezien de Wii U Arkham Knight niet aankan.
Hier is een beter voorbeeld: Stel je neemt Metroid en haalt Samus er voor 99% uit en noemt het alsnog Metroid en brengt het uit met een sport minigame er bij. Ben benieuwd wat je dan krijgt. Oh wacht....
Hier is een beter voorbeeld: Stel je neemt Metroid en haalt Samus er voor 99% uit en noemt het alsnog Metroid en brengt het uit met een sport minigame er bij. Ben benieuwd wat je dan krijgt. Oh wacht....
"21 jaar DSL!"
Well played... maar..
Ze hebben Samus uit dat spel gelaten omdat het een multiplayer game is en ze het vreemd vinden als er 4 Samussen over het scherm lopen. Wat mi. begrijpelijk is.
Ik bedoelde eerder dat die Batman games niets zouden zijn geweest als de zo overduidelijk license tie-in er niet in had gezeten.
Ze hebben Samus uit dat spel gelaten omdat het een multiplayer game is en ze het vreemd vinden als er 4 Samussen over het scherm lopen. Wat mi. begrijpelijk is.
Ik bedoelde eerder dat die Batman games niets zouden zijn geweest als de zo overduidelijk license tie-in er niet in had gezeten.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2015 09:25 ]
Nieuwe IP's zijn toch niet zo belangrijk in mijn ogen.
Een nieuwe Mario Bros, Mario galaxy, Donkey kong country zijn toch ook gewoon leuk ?
Ik denk dat Splatoon ook nog eens groot kan worden (of hoe jullie dat willen noemen een AAA)
Volgens mij alle succesvolle games waar veel geld ingestoken is, is bij voorbaat al een AAA game.
Daarnaast is het gewoon wachten op de Nintendo NX.
Willen ze dit echt een succes maken, dan moet het een krachige console worden en gelijk uitkomen met Nintendo toppers. Nieuwe Zelda, Mario Galaxy 3, Mario kart 9 en niet met een NX bowling game of iets dergelijks.
Het is nu inderdaad de E3, maar ik denk dat we beter gewoon kunnen wachten tot 2016 zodat we meer weten over de NX en dus ook de toekomst van Nintendo. Deze E3 heb je gemerkt dat ze klaar zijn met de Wii U en doorgaan naar hun nieuwe console.
Er komen mooie titels als je het mij vraagt.
StarFox, Yoshi, Mario Maker.
(voor mij persoonlijk)
Een nieuwe Mario Bros, Mario galaxy, Donkey kong country zijn toch ook gewoon leuk ?
Ik denk dat Splatoon ook nog eens groot kan worden (of hoe jullie dat willen noemen een AAA)
Volgens mij alle succesvolle games waar veel geld ingestoken is, is bij voorbaat al een AAA game.
Willen ze dit echt een succes maken, dan moet het een krachige console worden en gelijk uitkomen met Nintendo toppers. Nieuwe Zelda, Mario Galaxy 3, Mario kart 9 en niet met een NX bowling game of iets dergelijks.
Het is nu inderdaad de E3, maar ik denk dat we beter gewoon kunnen wachten tot 2016 zodat we meer weten over de NX en dus ook de toekomst van Nintendo. Deze E3 heb je gemerkt dat ze klaar zijn met de Wii U en doorgaan naar hun nieuwe console.
Er komen mooie titels als je het mij vraagt.
StarFox, Yoshi, Mario Maker.
(voor mij persoonlijk)
Maar wie gaat die console kopen? Gaan mensen die nu geen Wii U hebben maar bijv. wel een PS of Xbox opeens een NX halen? Waarom zouden ze?Pykow schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:28:
Ook zonder Batman zouden het zeer goede games zijn!Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:22:
Well played... maar..
En wat betreft die Metroid game: het is gewoon 1 grote troll. Ook al zouden er 4 samussen rondlopen, mensen verwachten gewoon Samus in een Metroid game.
Dat zou het zelfde zijn als van The Last of Us een endless-renner uitbrengen en dat als de "grote nieuwe Last of Us presenteren"...
[ Voor 23% gewijzigd door MazeWing op 19-06-2015 10:30 ]
Ik heb net het stukje opgezocht in de presentatie, maar nergens wordt Metroid Prime Federation Force aangekondigd als de grote nieuwe Metroid game.MazeWing schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:16:
[...]
En wat betreft die Metroid game: het is gewoon 1 grote troll. Ook al zouden er 4 samussen rondlopen, mensen verwachten gewoon Samus in een Metroid game.
Dat zou het zelfde zijn als van The Last of Us een endless-renner uitbrengen en dat als de "grote nieuwe Last of Us presenteren"...
Dit is hoe je de fanbase trollt met een endless runner:
Die was idd echt zuur.RayNbow schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:58:
[...]
Dit is hoe je de fanbase trollt met een endless runner:
[video]
Daar over sprekende verbaast het me dat er geen nieuwe console Sonic aangekondigd is. Het is waar dat er een vervolg op de extreem negatief ontvangen Sonic Boom reeks komt op de 3DS maar van wat ik gelezen heb zou Sonic Team zelf met een eigen Sonic bezig zijn. De laatste release was Lost World en dat is al een tijdje terug dus je zou verwachten dat er inmiddels al iets zou zijn.
Colors en Generations waren erg goed, het is jammer dat die opgevolgd werden met een aantal wanproducten die niet dezelfde kwaliteit hadden. Een Generations 2 zou ik graag zien.
"21 jaar DSL!"
Ik wacht nog steeds op een S3&K sequel.
Uiteraard gaat het om het gevoel wat met zich mee brengt bij iedere game en dat is per persoon verschillend. We zijn wel verwend met de keuzes en kwaliteit van games. De ene mag best op de andere lijken, wellicht heb je bij die ander een beter gevoelVerwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 07:56:
[...]
3, en die op de Vita. Beide uitgespeeld. Grafisch prachtige games, redelijke verhalen, waardeloze gameplay. Zoals aangegeven je loopt een stukje en er staat een groep vijanden om je heen. Je loopt weer een stukje en opnieuw een groep vijanden om je heen. Waardoor het geheel onrealistisch overkomt.
.........
[ Voor 56% gewijzigd door rudyman85 op 19-06-2015 11:40 ]
Verwijderd
Wat?Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 07:56:
GTA 5 vond ik ook teleurstellend vanwege het continue gevloek.
Nintendo zou een spel als Uncharted prima kunnen gebruiken. Dat het onrealistisch is...ja een Hollywood blockbuster ook maar prima vermaak toch? Uncharted 2 is 1 van mijn favoriete games. Op de wij u is op dit moment voor mij niks wat het de moeite maakt om aan te schaffen. F-zero zou mij over kunnen halen maar die komt niet. Er is sowieso te weinig. Ik heb geen wii gehad maar wel een gamecube, daarop was het aanbod echt 100x beter.
Ik hoop dat Devils third wat gaat worden, miss dat ik dan alsnog een wii u aan zou schaffen. Hoewel ik stiekem denk dat het spel echt een ongelofelijke teleurstelling gaat worden.
Verder ben ik wel tevreden met Nintendo want op de 3ds zijn zo veel vette spellen dat ik lang niet genoeg tijd heb om ze allemaal te spelen
Ik hoop dat Devils third wat gaat worden, miss dat ik dan alsnog een wii u aan zou schaffen. Hoewel ik stiekem denk dat het spel echt een ongelofelijke teleurstelling gaat worden.
Verder ben ik wel tevreden met Nintendo want op de 3ds zijn zo veel vette spellen dat ik lang niet genoeg tijd heb om ze allemaal te spelen
Nintendo zou een spel als Uncharted prima kunnen gebruiken. Dat het onrealistisch is...ja een Hollywood blockbuster ook maar prima vermaak toch? Uncharted 2 is 1 van mijn favoriete games. Op de wij u is op dit moment voor mij niks wat het de moeite maakt om aan te schaffen. F-zero zou mij over kunnen halen maar die komt niet. Er is sowieso te weinig. Ik heb geen wii gehad maar wel een gamecube, daarop was het aanbod echt 100x beter.
In de Treehouse stream van dag 3 werd een stukje van de Engelse stemmen getoond in Xenoblade X.
weg
[ Voor 93% gewijzigd door BM op 25-06-2015 12:36 ]
Verwijderd
Ik wacht nog steeds op een super mario sunshine remake op de wii u
Of misschien ooit voor de NX?
Waarom? Niet omdat het origineel zo goed was... Ik zie liever een Mario Galaxy 3Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:36:
Ik wacht nog steeds op een super mario sunshine remake op de wii uOf misschien ooit voor de NX?
Verwijderd
Grote wereld om te ontdekken, de sfeer, de muziek en de story mode is echt uniek. Heb laatst super mario galaxy 2 gekocht op de wii u eshop (heb zelf nog nooit galaxy gespeeld) dus ga die maar binnenkort een kans gevenVerwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:39:
[...]
Waarom? Niet omdat het origineel zo goed was... Ik zie liever een Mario Galaxy 3
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2015 12:36 ]
Ik zou ook graag een Sunshine HD oid zien als tussendoortje. Heb sunshine helaas gemist namelijk
.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Ik zie sunshine misschien eerder op de (n)3ds terug.. zelda twilight lijkt me ook mooi in een HD remake.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Als het goed is niet, zal vanavond moeten checken inhoudsgewijs gezien ik beide hebronwiel schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:51:
Is Super Mario Bros. op de Wii en Wii U nu exact dezelfde game?
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Super Mario Bros? Je bedoelt de NES game op de VC? Ja, die is het zelfde.ronwiel schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:51:
Is Super Mario Bros. op de Wii en Wii U nu exact dezelfde game?
Als je New Super Mario Bros Wii / U bedoelt dan niet. Dat zijn twee verschillende games.
Ja, ik bedoelde inderdaad 'New'. Dacht namelijk dat het dezelfde game was met HD sausje. Maar dat is dus niet
Super Mario speelt al lange tijd af in Mushroom Kingdom, maar ik zou eigenlijk wel een Mario game willen zien meer gebaseerd op vroeger. Dus met Donkey Kong er weer in en Daisy die bevrijd moet worden.Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:39:
[...]
Waarom? Niet omdat het origineel zo goed was... Ik zie liever een Mario Galaxy 3
Dit dus. Maar dan in lekkere 3d Mario vibe.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Hoe Nintendo met zijn IP omspringt is wel behoorlijk uniek. Mensen die roepen dat het elke keer hetzelfde is weten simpelweg niet waar ze het over hebben. De Mario games hebben al meerdere keren genres volledig gemaakt danwel opnieuw gedefinieerd. Ja, er zijn een hoop spin-offs maar ook die hebben de eigenschappen die bij het Mario universum horen. En praktisch altijd zijn het goed gemaakte games ook al is de vernieuwing hier wel minder.
Mario is trouwens de enige IP waarmee zo divers omgaan. Zelda, DK & Metroid zijn een stuk puurder. Ja, ze duiken op in de Nintendo universe games (zoals Smash en inmiddels ook Kart) maar daar houdt het op. Daarom is het ook een behoorlijke big deal als er in die series iets wordt aangekondigd. Metroid heeft al wel wat spin-offs gehad, maar allemaal op de handhelds. Dus wie de nieuwe als 'echte' Metroid game ziet heeft niet opgelet. Die eerdere spin-off is trouwens ook gekomen in een periode dat 'men' graag multiplayer Metroid wilde (damn fools).
Voor Nintendo om met nieuwe IP te komen betekent eigenlijk dat ze een (voor hun) nieuw type game moeten maken. Splatoon is een mooi voorbeeld. Maar hun vorige 'grote' nieuwe IP was ook een nieuw genre, namelijk Pikmin. Wat men ook mag roepen, Nintendo houdt er niet van om random game X te pakken en daar een van hun IP labels op te plakken in de hoop meer sales te krijgen. Ze hebben dit wel gedaan en vaak was dat eenmalig en niet voor herhaling vatbaar. Ik denk dan aan SMB2 en Starfox Adventures, maar zal heus wel vaker zijn gebeurd.
Nintendo's IP hangt praktisch onlosmakelijk vast aan een genre. Dus als ze iets in een genre doen dan hoort dat ook dat IP bij. Volgens mij is er dan ook een aantal oude IP die geen nieuwe games krijgen omdat ze geen nieuw genre vertegenwoordigen (ik denk dan aan Kid Icarus).
Los van dit alles weet Nintendo over het algemeen als beste (imho) om een ervaring neer te zetten. Splatoon is daar het meest recente voorbeeld van voor mij hoewel die zich op langere termijn nog moet bewijzen. Van de games die ik echt kapot heb gespeeld zijn er zelden games bij van andere publishers en al helemaal geen game series die mij keer op keer weten te boeien als een Mario, Zelda of Metroid game. Mass Effect vond ik leuk, maar was na afloop er klaar mee. Prince of Persia, de sands of time trologie vond ik geweldig maar eigenlijk heb ik alleen deel 2 meerdere keren gespeeld. GTA vind ik elke keer weer indrukwekkend maar alleen Vice City heb ik uitgespeeld. BioShock vond ik geweldig maar na de eerste was toch meer van hetzelfde. Zelfs Half-Life 2 kon mij niet zo boeien als deel 1. Batman Arkham City vond ik geweldig (die games zijn ook bedoelt om je als Batman te laten voelen) maar dat was dan ook de eerste game die ik in die serie speelde. Origins boeide me al niet meer en het was ook heel duidelijk dat Rocksteady die game niet gemaakt had maar dat het een jaarlijkse rehash was. Desondanks had ik graag Arkham Knight op de WiiU gezien. Asassin's Creed vind ik leuk, maar de jaarlijkse cyclus helpt die gameserie niet. Hetzelfde geldt voor CoD. BO2 vond ik wel weer leuk, maar Ghosts absoluut niet. Tomb Raider begon als serie goed, maar zelfs de reboot heeft mij nog altijd niet vast kunnen houden.
Het is natuurlijk subjectief maar ik hou wel van wat verfrissing. Nintendo levert dat voor mij. De WiiU doet het in mijn boekje daarom ook heel goed. Niet alleen vanwege de Nintendo games zelf. Ook de indies die het tot aan de WiiU halen vind ik erg vermakelijk.
Mario is trouwens de enige IP waarmee zo divers omgaan. Zelda, DK & Metroid zijn een stuk puurder. Ja, ze duiken op in de Nintendo universe games (zoals Smash en inmiddels ook Kart) maar daar houdt het op. Daarom is het ook een behoorlijke big deal als er in die series iets wordt aangekondigd. Metroid heeft al wel wat spin-offs gehad, maar allemaal op de handhelds. Dus wie de nieuwe als 'echte' Metroid game ziet heeft niet opgelet. Die eerdere spin-off is trouwens ook gekomen in een periode dat 'men' graag multiplayer Metroid wilde (damn fools).
Voor Nintendo om met nieuwe IP te komen betekent eigenlijk dat ze een (voor hun) nieuw type game moeten maken. Splatoon is een mooi voorbeeld. Maar hun vorige 'grote' nieuwe IP was ook een nieuw genre, namelijk Pikmin. Wat men ook mag roepen, Nintendo houdt er niet van om random game X te pakken en daar een van hun IP labels op te plakken in de hoop meer sales te krijgen. Ze hebben dit wel gedaan en vaak was dat eenmalig en niet voor herhaling vatbaar. Ik denk dan aan SMB2 en Starfox Adventures, maar zal heus wel vaker zijn gebeurd.
Nintendo's IP hangt praktisch onlosmakelijk vast aan een genre. Dus als ze iets in een genre doen dan hoort dat ook dat IP bij. Volgens mij is er dan ook een aantal oude IP die geen nieuwe games krijgen omdat ze geen nieuw genre vertegenwoordigen (ik denk dan aan Kid Icarus).
Los van dit alles weet Nintendo over het algemeen als beste (imho) om een ervaring neer te zetten. Splatoon is daar het meest recente voorbeeld van voor mij hoewel die zich op langere termijn nog moet bewijzen. Van de games die ik echt kapot heb gespeeld zijn er zelden games bij van andere publishers en al helemaal geen game series die mij keer op keer weten te boeien als een Mario, Zelda of Metroid game. Mass Effect vond ik leuk, maar was na afloop er klaar mee. Prince of Persia, de sands of time trologie vond ik geweldig maar eigenlijk heb ik alleen deel 2 meerdere keren gespeeld. GTA vind ik elke keer weer indrukwekkend maar alleen Vice City heb ik uitgespeeld. BioShock vond ik geweldig maar na de eerste was toch meer van hetzelfde. Zelfs Half-Life 2 kon mij niet zo boeien als deel 1. Batman Arkham City vond ik geweldig (die games zijn ook bedoelt om je als Batman te laten voelen) maar dat was dan ook de eerste game die ik in die serie speelde. Origins boeide me al niet meer en het was ook heel duidelijk dat Rocksteady die game niet gemaakt had maar dat het een jaarlijkse rehash was. Desondanks had ik graag Arkham Knight op de WiiU gezien. Asassin's Creed vind ik leuk, maar de jaarlijkse cyclus helpt die gameserie niet. Hetzelfde geldt voor CoD. BO2 vond ik wel weer leuk, maar Ghosts absoluut niet. Tomb Raider begon als serie goed, maar zelfs de reboot heeft mij nog altijd niet vast kunnen houden.
Het is natuurlijk subjectief maar ik hou wel van wat verfrissing. Nintendo levert dat voor mij. De WiiU doet het in mijn boekje daarom ook heel goed. Niet alleen vanwege de Nintendo games zelf. Ook de indies die het tot aan de WiiU halen vind ik erg vermakelijk.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Zelda heeft ook best wel wat spin-offs 
Ik bedoel maar: Hyrule Warriors is geen canon. Ook die oude CDi spellen waar we het nooit meer over zullen hebben, zijn spin offs. Of anders Link's Crossbow training.
Metroid was nog "puur" en zonder spin-offs, maar daar komt nu verandering in. Het is een nieuw spel wat zich in de wereld van Metroid Prime afspeeld, maar zonder Samus. Raar? Oké, dat wel. Maar ik wil het graag proberen. Ik verwacht dat de grote Metroid Prime 4 een launchtitel voor de NX gaat worden.
Mario is Nintendo's mascotte dus ja, hij heeft de meeste aandacht. En ook de meeste games waarin hij voorkomt. Na Mario heeft Pokémon de meeste spin offs.
Ik bedoel maar: Hyrule Warriors is geen canon. Ook die oude CDi spellen waar we het nooit meer over zullen hebben, zijn spin offs. Of anders Link's Crossbow training.
Metroid was nog "puur" en zonder spin-offs, maar daar komt nu verandering in. Het is een nieuw spel wat zich in de wereld van Metroid Prime afspeeld, maar zonder Samus. Raar? Oké, dat wel. Maar ik wil het graag proberen. Ik verwacht dat de grote Metroid Prime 4 een launchtitel voor de NX gaat worden.
Mario is Nintendo's mascotte dus ja, hij heeft de meeste aandacht. En ook de meeste games waarin hij voorkomt. Na Mario heeft Pokémon de meeste spin offs.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2015 23:35 ]
Van Metroid was ook nog een pinball game uitgekomen.
"21 jaar DSL!"
Ja, maar een flipperkast is nog best te pruimen. Bovendien was dat een soort compilatie van de Metroid timeline.
Ik moet zeggen dat ik erg sceptisch ben over deze nieuwe "Metroid" game. Het enige dat me aan Metroid doet denken, is de naam...
Ik moet zeggen dat ik erg sceptisch ben over deze nieuwe "Metroid" game. Het enige dat me aan Metroid doet denken, is de naam...
Niet helemaal. De Federation Force komt uit Metroid Prime 3. Daarbij kunnen er best nog Metroids in voorkomen.
Goh, dat topic vandaag op Tweakers. Zoveel mensen die vooringenomen zijn over de Wii U. En onwetend. Maar wel roeptoeteren.
Tja, zo gaan dat soort dingen lekker meeroepen met de menigte.horizon1978 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:01:
Goh, dat topic vandaag op Tweakers. Zoveel mensen die vooringenomen zijn over de Wii U. En onwetend. Maar wel roeptoeteren.
Ik kan me er niet zo druk om maken, vrijdag lekker genieten van Yoshi's Woolly World
Oja vrijdag al. Oja en iedereen mag me helpen om aan yoshi yarn amiibo te bemachtigen hahaTiwazz schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:37:
[...]
Tja, zo gaan dat soort dingen lekker meeroepen met de menigte.
Ik kan me er niet zo druk om maken, vrijdag lekker genieten van Yoshi's Woolly World.
Neujjjjj ik jat hem. Ben een yoshi fan haha
Ga er zeker ook van genieten, maar ben nu eerst nog even bezig met DKTF, erg goed spel!
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ach, er zijn genoeg fanboys met oogkleppen op om dat te compenserenhorizon1978 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:01:
"21 jaar DSL!"
En ook genoeg haters met oogkleppen?The_Bird schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:12:
[...]
Ach, er zijn genoeg fanboys met oogkleppen op om dat te compenseren
Btw reviewtje:
http://www.nintendolife.com/reviews/wiiu/yoshis_woolly_world
Gelukkig is hij een stuk beter dan Yoshi's new Island (3DS), die kreeg een 5.0 van Nintendolife.
En ik ben heel blij dat ik heel vroeg al het spel gepreorderd heb. Zo weet ik zeker dat ik een Amiibo krijg
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 07:20 ]
Ik wil het liefst de Amiibo. Maar mocht ik de 25e bij de MM oid het spel incl Amiibo tegen komen, dan schaf ik hem meteen aan.
Het spel zelf lijkt me namelijk ook zeker wel interessant.
Het spel zelf lijkt me namelijk ook zeker wel interessant.
[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 23-06-2015 08:42 ]
Mijn vriendin gaat samen met mij zoeken en kopen waar het kan. Is nog verjaardag kado van haar voor mij.
Wil of blauwe of groene amiibo en de game natuurlijk.
liefst eerst de amiibo.
Oja over paar dagen krijg ik silver mario yeahh nep silver plastic poppetje van 15 cent. Haha i dont care
liefst eerst de amiibo.
Oja over paar dagen krijg ik silver mario yeahh nep silver plastic poppetje van 15 cent. Haha i dont care
Ik heb zelf al een yoshi amiibo dus ik hoef de wollen variant niet. Hij ziet er wel erg gaaf uit though!
Meeste kans van slagen heb je bij winkels die niet aan pre-orders voor Wii U games doen. Zoals bv de MediaMarkt.Pykow schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:49:
Mijn vriendin gaat samen met mij zoeken en kopen waar het kan. Is nog verjaardag kado van haar voor mij.
liefst eerst de amiibo.
Ik heb de supersmash yoshi, maar deze is niet mooi afgewerkt.Tiwazz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:15:
Ik heb zelf al een yoshi amiibo dus ik hoef de wollen variant niet. Hij ziet er wel erg gaaf uit though!
de nieuwe Yarn Yoshi is groter en ziet er echt leuk uit.
Ik ga alle winkels langsVerwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:28:
[...]
Meeste kans van slagen heb je bij winkels die niet aan pre-orders voor Wii U games doen. Zoals bv de MediaMarkt.
Dat is ook een optie
maar, dat werkt ook helaas niet altijd. Zo moest ik uiteindelijk Lucina importeren ondanks ik meerdere winkels naar haar doorzocht heb.
Ik heb ook nog Nippon-yassan in mijn planning staan.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:33:
Dat is ook een optiemaar, dat werkt ook helaas niet altijd. Zo moest ik uiteindelijk Lucina importeren ondanks ik meerdere winkels naar haar doorzocht heb.
Mocht het niet lukken via Nederland, dan maar via een buitenlandse site, waar ik kan betalen met iDEAL.
Zelf heb Lucina bij shopto.net besteld. Winkel uit de UK, binnen 3 dagen had ik de Amiibo thuis 
Bieden geen iDeal, maar wel credit card en Paypal aan.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 09:42 ]
Vanavond maar eens kijken of ik mn vriendin haar paypal kan gebruikenVerwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:42:
Zelf heb Lucina bij shopto.net besteld. Winkel uit de UK, binnen 3 dagen had ik de Amiibo thuis
Green Yoshi yarn is in stock. (Mits jullie hem nu voor me neus wegkapen
Goed idee 
Nah, ik heb 'n pre-order met 100% garantie.
Nah, ik heb 'n pre-order met 100% garantie.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 10:37 ]
Verwijderd
Weet iemand wanneer mediamarkt yoshi yarn amiibo's binnenkrijgt? Dan kan ik misschien nog uit school naar de mediamarkt (grote markt of evt rijswijk) om te kijken of ze die nog hebben
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 10:47 ]
Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic