Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoezee! 2ehands Wii U gekocht hier op Tweakers en zojuist voor 30 euro Toad's Treasure Trackers gekocht (plus Zwitsal handzeep voor gratis verzending). Ben benieuwd of het Nintendo gevoel weer terug gaat komen!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-11 16:54
ronwiel schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:15:
Hoezee! 2ehands Wii U gekocht hier op Tweakers en zojuist voor 30 euro Toad's Treasure Trackers gekocht (plus Zwitsal handzeep voor gratis verzending). Ben benieuwd of het Nintendo gevoel weer terug gaat komen!
Capt. Toad is echt een vermakelijke game! Veel plezier met je Wii U ;-).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:14
ronwiel schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:15:
Iig het zachte handen gevoel. :p

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:34
RayNbow schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:44:
Unreal Engine 4 komt naar de Wii U:

[...]
Ding is wel dat zodra Bloodstained klaar is (2017) de WiiU langzaamaan gaat plaatsmaken voor de NX (althans dat gok ik) dus ik durf natuurlijk niet de toegevoegde waarde voor de WiiU nog in te schatten. Denk dat veel developers ook zullen denken dat het te laat gaat zijn maar de tijd zal het leren :)
Zelfs al zou de Wii U worden vervangen door de NX in 2017, Nintendo probeert voor hun volgende systeem wel de Wii U architectuur te absorberen. Dit zou dus kunnen betekenen dat het werk dat in de UE4 port gestoken wordt niet geheel nutteloos is.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:11
Interessant - zou de NX al zo vroeg uitkomen? Dat impliceert dat de nieuwe Zelda op beide consoles uitkomt net als Twilight Princess op de NGC en Wii uit kwam.

Edit: nvm - in mijn enthousiasme verkeerd gelezen.

[ Voor 100% gewijzigd door Flozem op 12-06-2015 18:58 ]

• Ronwiel
  • Niet online
Is de Wii U kieskeurig met USB lan adapters? Ik zag al wel een post in dit topic voorbijkomen dat het wel moet lukken. Vond deze namelijk voor tientje, dat is nog wel te doen :).

https://www.conrad.nl/nl/...mbits-usb-20-1057351.html
Mocht iemand op dit moment op basis van de Smash Direct de eShop willen bereiken... doe geen moeite:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wEDTh1s.gif

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:19
RayNbow schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:28:
Mocht iemand op dit moment op basis van de Smash Direct de eShop willen bereiken... doe geen moeite:
[afbeelding]
Lol, ik had 'm ook al gezien, ja. En inderdaad, de eShop ligt behoorlijk op zijn gat momenteel. Je kunt nog wel de updates voor de games zelf binnenhalen (die voor de 3DS heb ik al binnen, de WiiU is nog aan het installeren) maar als je vervolgens verbinding wilt maken (op de 3DS althans) om de DLC aan te schaffen, dan krijg je niet eens verbinding meer. Zal de WiiU eens proberen, zodra hij klaar is met de update installeren.

Wel een prijzig grapje trouwens, dertig euro voor het volledige combi-pakket (WiiU + 3DS) en als je maar één systeem hebt is het niet echt veel goedkoper (22.28 voor één, 29.48 voor de combi, om precies te zijn).
Ben ik blij dat ik Smash Bros voor beide systemen heb? :+

• Seal64
Inmiddels kom je er mondjesmaat weer doorheen, ik heb ze in ieder geval binnen, nu. Probleem lijkt te zijn dat dat de content al in de update zit, die dus bij iedereen binnenloopt. De DLC zelf is alleen een unlock-code, dus dat is, als je er tenminste door komt, zo gepiept.

• ndonkersloot
Wel vet wat voor moves Ryu heeft in de game. Ziet er als een zeer technische karakter uit!

• NintendoSmasher
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04-2024
Earthbound Beginnings voor Wii U VC.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

ronwiel schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:29:
Is de Wii U kieskeurig met USB lan adapters? Ik zag al wel een post in dit topic voorbijkomen dat het wel moet lukken. Vond deze namelijk voor tientje, dat is nog wel te doen :).
Wij hebben er 3 (zijn nl ook handig voor Macbook en tablets zonder ethernet poort) die het doen op de Wii (U) ; de originele Nintendo, Speedlink en Belkin. Zijn allemaal wel duurder (> €20) ...
Volgens mij moet je er eentje met ASIX AX88772 chipset hebben, dan is het OK.

EDIT: als ik de PDF op de Digitus site zo eens bekijk dan heten de Windows drivers AX88x72A, dus die adapter zou moeten werken.

[ Voor 24% gewijzigd door Goner op 15-06-2015 10:20 ]

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-11 20:55

Pykow

Angelo OTR

He wat baal ik nu zeg.
Er was nieuws gelekt dat we een nieuwe Pokemon game kregen die gebasseerd was op Pokemon Red en Blue en ik ging me al verheugen op een Pokemon game op de Wii U, maar dat lijkt dus nu van de kaart.

Red en blue verwijzen naar:
Pokemon Mystery dungeon: Blue rescue team en Pokemon Mystery dungeon: Red rescue team
Deze worden samengevoegd tot 1 game. Pokemon Super Mystery Dungeon.
echt jammer.

Bron: http://www.gamed.nl/view/118158

Angelo NL / Global Cargo VTC

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:05
Hmm, das inderdaad jammer. Ik heb alleen de "Gates to Infinity" variant gespeeld, maar daar vond ik niet zoveel aan. Ik denk dat ik die Super Mystery Dungon dus maar aan me voorbij laat gaan. Die Pokemon MMO zit er dus nog niet in :(

• Akaendra
Pykow schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:31:
He wat baal ik nu zeg.
Er was nieuws gelekt dat we een nieuwe Pokemon game kregen die gebasseerd was op Pokemon Red en Blue en ik ging me al verheugen op een Pokemon game op de Wii U, maar dat lijkt dus nu van de kaart.

Red en blue verwijzen naar:
Pokemon Mystery dungeon: Blue rescue team en Pokemon Mystery dungeon: Red rescue team
Deze worden samengevoegd tot 1 game. Pokemon Super Mystery Dungeon.
echt jammer.

Bron: http://www.gamed.nl/view/118158
Was naar mijn weten al een tijdje bekend dat Super Mystery dungeon ging komen.
Sowieso verwacht ik nog een Pokémon Z ergens :P

PokéMMO gaat er ook niet zo komen, denk niet dat Nintendo er op zit te wachten en Gamefreak is imo een te kleine studio om zoiets massives te kunnen doen.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Akaendra schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:35:
[...]

Was naar mijn weten al een tijdje bekend dat Super Mystery dungeon ging komen.
Sowieso verwacht ik nog een Pokémon Z ergens :P

PokéMMO gaat er ook niet zo komen, denk niet dat Nintendo er op zit te wachten en Gamefreak is imo een te kleine studio om zoiets massives te kunnen doen.
MMO hoeft voor mij niet, maar gewoon een Pokemon game zoals op de handhelds, maar dan op de Wii U (met goede graphics)
Nintendo 3DS ga ik niet halen, want moet ik eerst even mijn PS Vita en PS4 zien te verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pykow op 15-06-2015 10:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pokémon, POCKET Monsters, zal NOOIT een volwaardige game op een console krijgen. Dat is niet de visie van GameFreak die Pokémon als een mobiel spel ziet. Alle Pokémon games die op een console zijn uitgekomen zijn door andere studio's gemaakt. Maar deze waren allemaal minder dan de handheld rpgs.

Trouwens leuke actie van Nintendo voor de Nindies (Nintendo Indies) op de Wii U:
http://www.nintendolife.c...ercent_off_the_final_game

Download de demo en krijg 15% korting wanneer het spel uitkomt :) en ja, ook in Europa.

Wat betreft een nieuwe Pokémon game, vermoed ik idd een Z of anders een X2 en Y2.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 15:34 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:22:
Pokémon, POCKET Monsters, zal NOOIT een volwaardige game op een console krijgen. Dat is niet de visie van GameFreak die Pokémon als een mobiel spel ziet. Alle Pokémon games die op een console zijn uitgekomen zijn door andere studio's gemaakt. Maar deze waren allemaal minder dan de handheld rpgs.

Trouwens leuke actie van Nintendo voor de Nindies (Nintendo Indies) op de Wii U:
http://www.nintendolife.c...ercent_off_the_final_game

Download de demo en krijg 15% korting wanneer het spel uitkomt :) en ja, ook in Europa.

Wat betreft een nieuwe Pokémon game, vermoed ik idd een Z of anders een X2 en Y2.
Dat zou ik echt jammer vinden, zo grote game die niet uitkomt op de Wii U.

• Ronwiel
  • Niet online
Goner schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:01:
[...]

Wij hebben er 3 (zijn nl ook handig voor Macbook en tablets zonder ethernet poort) die het doen op de Wii (U) ; de originele Nintendo, Speedlink en Belkin. Zijn allemaal wel duurder (> €20) ...
Volgens mij moet je er eentje met ASIX AX88772 chipset hebben, dan is het OK.

EDIT: als ik de PDF op de Digitus site zo eens bekijk dan heten de Windows drivers AX88x72A, dus die adapter zou moeten werken.
Thanks, gelukkig nog een tweedehands Wii adapter kunnen vinden voor een tientje ;-)

• Seal64
Pykow schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:08:
[...]

Dat zou ik echt jammer vinden, zo grote game die niet uitkomt op de Wii U.
Zoals ik bij het nieuwsberichtje over Blastball ook al aangaf:
Een Pokémon MMO zie ik niet zitten. Allereerst omdat dat tegen het centrale idee van de hele game in gaat, maar vooral ook omdat daar dan maar weinig spelers op af zullen komen. Denk je maar eens in wat er gebeurt bij elke nieuwe generatie – je hebt een hele sterke scheiding tussen de gemiddelde speler, die voornamelijk een beetje door de verhaallijn heen speelt en zich niet bezig houdt met het hele PVP gebeuren, en de harde competitive scene die juist helemaal in die stats duikt, en elke Pokémon die niet perfect EV getraind en op IV's gefokt is, op de storthoop smijt.

Die tweede groep is veruit in de minderheid als we het over globale verkoop hebben, maar die zal in een MMO wel de dienst uit gaan maken – ze winnen immers alles. De enige manier waarop ik namelijk een MMO zie werken buiten wat ze nu al doen, is als je in feite de game speelt, maar in plaats van tegen NPC's dus tegen andere spelers gaat vechten. Daardoor is er voor de gemiddelde speler al snel geen bal meer aan, die haken af en dus gaat een MMO niet veel opleveren, op de lange termijn.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Dat is een steek houdend verhaal. Maar een normale pokémon op de wii u zou best kunnen werken. Ook financieel gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Seal64 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:07:
[...]

Zoals ik bij het nieuwsberichtje over Blastball ook al aangaf:

[...]
Op zich zouden ze daar omheen kunnen werken. Meeste MMOs hebben ook gewoon NPCs en vecht je pas in een arena tegen elkaar. (of door een ander uit te dagen) Op zich zie ik een Pokémon MMO nog wel gebeuren... Alleen niet voor de Wii U maar bv voor de 3DS of de opvolger.

Pokémon op de Wii U gaat niet werken, simpel omdat je de meest basale functie van Pokémon mist: lokale multiplayer. Je gaat niet met je Wii U op een (school)plein staan om met anderen te battlen of te traden.

• Seal64
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:47:
[...]

Op zich zouden ze daar omheen kunnen werken. Meeste MMOs hebben ook gewoon NPCs en vecht je pas in een arena tegen elkaar. (of door een ander uit te dagen) Op zich zie ik een Pokémon MMO nog wel gebeuren... Alleen niet voor de Wii U maar bv voor de 3DS of de opvolger.

Pokémon op de Wii U gaat niet werken, simpel omdat je de meest basale functie van Pokémon mist: lokale multiplayer. Je gaat niet met je Wii U op een (school)plein staan om met anderen te battlen of te traden.
Klopt, maar wat is dan de meerwaarde van de MMO nog? Als je in de normale spelwereld alleen NPC's tegenkomt en specifiek naar een arena moet om PVP te spelen, dan krijg je, tja, de games zoals ze nu zijn, lijkt me?

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel ook niet dat je ze niet rond ziet lopen. Dat moet er gewoon in zitten, plus dat je ze uit kan dagen. Maar je moet wel een uitdaging kunnen afwijzen en je moet zien of iemand de E4 verslagen heeft.

• Seal64
Ik zit daar niet zo op te wachten, eerlijk gezegd. Erger me al dood als je eens ergens heen moet terwijl je nog geen Fly hebt en je om de haverklap van dat underleveled ongedierte uit de weg moet schoppen – dat krijg je nu dus ook op alle andere routes, dan? Elke vijf stappen een andere trainer die je wil uitdagen, no thanks.
Lekker geloofwaardig ook, trouwens, honderd man die tegelijk door Viridian Forest aan het struinen zijn op zoek naar een Pikachu. Verklaart wel waarom ze daar niet veel voorkomen – hunted to extinction…

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Seal64 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:25:
Ik zit daar niet zo op te wachten, eerlijk gezegd. Erger me al dood als je eens ergens heen moet terwijl je nog geen Fly hebt en je om de haverklap van dat underleveled ongedierte uit de weg moet schoppen – dat krijg je nu dus ook op alle andere routes, dan? Elke vijf stappen een andere trainer die je wil uitdagen, no thanks.
Lekker geloofwaardig ook, trouwens, honderd man die tegelijk door Viridian Forest aan het struinen zijn op zoek naar een Pikachu. Verklaart wel waarom ze daar niet veel voorkomen – hunted to extinction…
Voor mij hoeft Pokemon helemaal geen MMO te zijn.
ok gewoon een battle kunnen starten online met een soort matchmaking zou leuk zijn of een league kunnen aanmaken.(PS. heb al een lange tijd geen pokemon gespeeld, dus ik weet niet of er zo iets aanwezig is)

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Is Yoshi vertraagd? Net werd aangegeven op de E3 naar 16 Oktober :'(

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:20
ReCreator schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:42:
Is Yoshi vertraagd? Net werd aangegeven op de E3 naar 16 Oktober :'(
America is later met woolly world :)

https://twitter.com/NintendoEurope/status/610848266398339074

[ Voor 14% gewijzigd door Sinus_rhythm op 16-06-2015 18:55 ]

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Oh gelukkig! Keertje de rollen omgedraaid :)
Schrok al even!

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 09:37

The_Bird

Meneer de Raaf

Wow Starfox zag er belabberd uit. Het ziet er echt stukken minder uit dan andere WiiU games.

Weinig aangekondigd en dan developer stories als padding gebruiken. Trek die er af en je hebt 50% mario maker/woolie world en 50% restcontent waarvan we van een groot deel (Hyrule Warriors, Mario Maker, Yoshi, FE) al eerder trailers hebben kunnen zien.
Enige game die me wat lijkt is de paper mario/mario&luigi crossover.

Dieptepunt was wel Animal Crossing Party waarvoor je naast de game per speler (!) een Amiibo moet kopen om te spelen. Dat is een dure grap voor een bordspel. En al helemaal voor een zonder minigames.

[ Voor 14% gewijzigd door The_Bird op 16-06-2015 19:18 ]

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

Voorspelbare reactie The_Bird. Volgens mij zeg je elk jaar zo'n beetje hetzelfde en elk jaar blijkt dat het qua games toch best wel weer een leuk jaar was op de Wii U.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Zal daarbij wel zeggen dat de creativiteit van de presentatie goed was. De inhoud was dat helaas niet. Het beperkte spelaanbod voor de Wii U spreekt boekdelen en dat gaat schijnbaar niet veranderen. Zoals dit nu doorgaat vraag ik me af of de PS3 het langer uit gaat houden dan de Wii U.

Met zo'n 6 aankomende titels (Yoshi, Mario Tennis, Xenoblade, Animal Crossing, Animal Crossing Party, Starfox) ga je het niet redden tot en met de helft volgend jaar. Het verbaast me niet dat Nintendo's Wii U zo ongelooflijk slecht verkoopt en dat er geen 3rd party support voor is. Als Nintendo zelf zijn best niet doet, waarom zou je dat als 3rd party doen dan?

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

En wat dan nog als de PS3 het langer uit gaat houden dan de Wii U? En waarom zou de Wii U het niet redden tot en met de eerste helft van volgend jaar? En als dat al het geval is, wat is daar het probleem mee? Doen mijn games en mijn Wii U het dan plots niet meer?

Het is een hobby, geen leven. Neem het allemaal eens wat minder serieus en dramatisch.

Verwijderd

Topicstarter
ReCreator schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:05:
[...]

Oh gelukkig! Keertje de rollen omgedraaid :)
Schrok al even!
De releasedatum was in de VS nog niet aangekondigd, dus dat hij later zou komen was te verwachten.

Ik kan al haast niet wachten op de game! Mijn pre-order is iig veilig.

En volgend jaar komt iig nog Zelda U.
http://gonintendo.com/sto...ill-coming-to-wii-u-tease

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2015 20:08 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 19:00

Emiel1984

Made in NL

Als reactie op de post van The_Bird
Persoonlijk vind ik de games die op de WiiU uitkomen allemaal erg mooi en goed in elkaar gezet.
Goede en stabiele frame-rates, acceptabele laad-tijden, resolutie.. allemaal erg goed als je dit vergelijkt met PS3 games over het algemeen.

Dat kan ik van de PS3 games niet altijd zeggen.
Meer games releasen betekent niet direct dat het beter is.
De PS3 speelt geen ps2 games...
Op de WiiU kan je ook gewoon Wii titels spelen.
Ik verwacht dat de nieuwe console nog WiiU games zal supporten.
Je games blijven dus daarom (waarschijnlijk) langer te spelen.
Dit laatste is even afwachten maar is wel in lijn met consoles die ge-released zijn in het verleden..

Als ik de lijst met titels voor (2015?) bekijk vind ik er weinig origineels tussen zitten voor de PS3.
http://www.metacritic.com...ate/new-releases/ps3/date

De lijst met Wii U games die nog gaan komen lijkt niet heel veel kleiner te zijn;
http://www.nintendolife.com/wiiu/games/soon

De WiiU released wellicht minder games (geen direct bewijs van te zien..) maar persoonlijk vind ik ze meestal wel leuker om te spelen. Zelf speel ik niet heel veel op de console maar de WiiU echt een stuk vaker aan dan de PS3. De games op de WiiU blijf ik leuk vinden waar ik op de PS3 nog wel is uitgekeken raak op een game.

De games waarvoor je een PS4 zou kopen zijn voor mij nog niet uitgekomen. De meeste games kan je ook op de PC krijgen. De PS4 is naar mijn mening interessant voor aames als Uncharted, Ratchet and Clank en andere games die enkel op de PS4 uitkomen. Over het algemeen ben je beter af op een PC. Maar dit is echter mijn mening. De WiiU en PS3 heb ik enkel voor de exclusieve titels, waarvan die de WiiU er redelijk veel heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Emiel1984 op 16-06-2015 20:29 ]

[LTS][MTS][HTS]

Dus na StarFox in Platinum's Bayonetta 2 helpt Platinum nu mee met StarFox Zero? :p

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 21:06

jd1987

cliquefotografie.nl

Hmmm niet echt onder de indruk van Nintendo's E3 presentatie... Weet niet of Starfox echt een game is die mij ligt. Ik vind de graphics ook erg tegenvallen. Wel benieuwd naar Triforce Heroes en Metroid voor de 3DS!

Sony heeft mij wel echt eindelijk wat next-gen geweld laten zien. Ik heb afgelopen weekend wat bij gebeund en mij nu uit laten betalen in een PS4 bundel met Bloodbourne, TLoU en The Order. Toch wel erg fijn om naast de WiiU te hebben!

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• horizon1978
Ach, ik heb nu al te weinig tijd om alle top Wii U spellen te kunnen spelen. Dus als er maar een paar uitkomen is dat voor mij niet zo erg.

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:02
Iets waar ik al bang voor was, karige E3 voor Nintendo. Een opvolger van Mario64, DK64, Goldeneye, Mario Galaxy o.a dat willen we zien! Had op z'n minst een nieuwe titel verwacht waar we met z'n allen op kunnen wachten (Star Fox was vorig jaar al aangekondigd en Mario tennis is niet een instand buy) maar weer tot en met het voorjaar van 2016 Mario kart 8, Smash bros en Mario Party (a titels o.a. Zelda Wind Waker, Mario 3d World etc uitgespeeld) spelen :o.

Op dit moment teleurgesteld, gaat wel weer over :D

[ Voor 14% gewijzigd door rudyman85 op 16-06-2015 21:47 ]

Verwijderd

Een slechte presentatie van Nintendo.. Ze zijn overduidelijk meer op de 3ds gefocust dan de Wii U. Enige waar ik naar uit kijk is de nieuwe star fox en zelda 3ds game. Hopelijk is het volgend jaar beter, ben ook benieuwd naar het NX project :)

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Iwata heeft al zijn verontschuldigingen aangeboden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KjbDxoy.png

@Emiel

Met de PS3 post doelde ik meer op de levensloop van de producten. Er zullen waarschijnlijk geen grote exclusives meer voor PS3 ontwikkeld worden maar ik denk dat er komend jaar sowieso nog wel genoeg (veelal) 3rd party games uitkomen die de PS3 in leven houden. Voor de Wii U komt er bar weinig uit dus ik ben erg benieuwd hoe dat zich verhoudt over een jaar.

Over hoeveel je geniet van de games voor elk platform is uiteraard persoonlijk. Dat houdt het ook leuk en afwisselend. Als er maar 1 console zou zijn dan zou het ook saai zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door The_Bird op 16-06-2015 21:50 ]

"21 jaar DSL!"

• Ronwiel
  • Niet online
Net een Wii U gekocht en heb eerste nog een flink backlog van de Wii en de Wii U weg te werken. Echter verwacht je stiekem een Paper Mario, Metroid, etc. Maar is de kans niet groot dat Nintendo later dit jaar nieuwe titels onthuld tijdens een Nintendo Direct? Nintendo kan toch niet tegen al dat geweld op van Sony en Microsoft. Zelf zou ik het logischer vinden als er over een maand of twee wat nieuws wordt onthuld.

[ Voor 23% gewijzigd door Ronwiel op 16-06-2015 22:03 ]

• ndonkersloot
Zoals vele hier redelijk teleurgesteld in nintendo's e3 presentatie voor de Wii U. De Mario/paper mario game lijkt me erg leuk, helaas enkel voor de 3DS.

Nouja we krijgen iig Yoshi binnenkort, daar kijk ik naar uit :).

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:45
Dit vind ik altijd zo triest, lekker makkelijk zeiken.

Zelf vond ik de presentatie wel grappig met die muppets :P En de laatste 10 minuten met MarioMaker en filmpjes van mensen met een Mario onderwerp gaf mij wel wat kippenvel :O Ik weet niet of ik StarFox zo snel zou halen, ik weet dat het best frustrerende spelletjes kunnen zijn :Y)

Filmpje over Yoshi's wooly world was ook wel erg leuk! Weet niet of ik de game zou halen, maar de opzet was zeker geslaagd. Ik wil graag een wooly yoshi plushy : < Als de game uit is, maar meteen zoeken naar de plushy merchandise!

Ik heb van de week nog Ninja Gaiden 3 op de kop getikt voor 10 euro, ben benieuwd :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

JerX schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:59:
[...]

Dit vind ik altijd zo triest, lekker makkelijk zeiken.
Ik ben het wel eens met de gehele strekking van de post. De aankondigingen zijn nu wat te dun uitgesmeerd over meerdere events/presentaties. Het helpt trouwens ook niet dat er wat dingen vroegtijdig uitgelekt zijn, anders had bijv. de Ryu aankondiging tijdens de Smash Direct ingeslagen als een bom.

Zelf kijk ik nog uit naar evt. aankondigingen/extra info tijdens de Treehouse events. Vorig jaar was er bijv. best wel wat Xenoblade X coverage en lieten ze veel van de game zien (2x 40 minuten, iirc).

* RayNbow is benieuwd of ze dit jaar misschien wat van de Engelse build van Xenoblade laten zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook op andere plekken gezegd:

E3 is niet (meer) Nintendo's belangrijkste presentatie in een jaar. Dit komt 100% door Nintendo Directs en het Digital Event (wat feitelijk ook gewoon een ND is). Nintendo Directs kunnen ze volledig op een bepaald land / regio toepassen met alle info die er voor die regio relevant is. E3 / Digital Event is "wereldwijd" waardoor ze dit niet kunnen doen. Verder zie ik ook meer in game-specifieke Directs, hier krijg je veel meer informatie over de game dan dat je ooit op een E3 zou kunnen krijgen.

• Akaendra
Wat mij verbaast is dat ze in de digital event geen trailers hebben laten zien van een Project X Zone 2 en een Fatal Frame 5, en wellicht nog andere games die aanwezig zijn op de vloer waarvan ik niet weet of ze er zijn.

AC WiiU was voor mij een gemiste kans. Als dat een fatsoenlijk main deel was geweest had ik die meteen gepreordered, die party game is gewoon meh :(

Sowieso had ik al wat games in de preorder staan en komen daar nog wat meer bij (Yokai Watch en Starfox als notable)

Nintendo had hier wel wat meer uit kunnen halen maar helaas. Digital Event was nauwelijks beter dan EA vond ik persoonlijk.
SF0 impressie van iemand die 'm gespeeld heeft op de beursvloer.
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:51:
Ik heb het ook op andere plekken gezegd:

E3 is niet (meer) Nintendo's belangrijkste presentatie in een jaar. Dit komt 100% door Nintendo Directs en het Digital Event (wat feitelijk ook gewoon een ND is). Nintendo Directs kunnen ze volledig op een bepaald land / regio toepassen met alle info die er voor die regio relevant is. E3 / Digital Event is "wereldwijd" waardoor ze dit niet kunnen doen. Verder zie ik ook meer in game-specifieke Directs, hier krijg je veel meer informatie over de game dan dat je ooit op een E3 zou kunnen krijgen.
Dat kan wel zo zijn, maar dan nog moet Nintendo de juiste dosering toepassen. De Digital Event van vorig jaar vond ik qua inhoud en tempo beter in elkaar steken.

Verwijderd

Topicstarter
Het had idd beter gekund, maar ik vind het in geheel niet slecht. Het idee met de poppen en de Mario content vond ik goed en de spellen die ze toonden vond ik redelijk vermakelijk. Ik denk dat ik alle getoonde spellen ga halen, al vraag ik me bij AC Wii U af hoe duur die gaat worden.

Maw. mijn verwachtingen waren niet super hoog. Ik wist dat er geen Wii U Zelda getoond zou worden, ik had gehoopt op een nieuwe Metroid, en die 3DS game ziet er leuk uit. Mario Tennis heb ik altijd leuk gevonden en dat veranderd bij deze versie ook niet. Alleen vind ik het nog steeds jammer dat daar geen RPG meer in zit. Maar de RPGs die getoond werden staan bovenaan mijn lijst. Xenoblade Chronicles X en Mario & Luigi Paper Jam combineert de twee Mario RPG series dus dat moet echt wel leuk worden.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 09:11 ]

RayNbow schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:30:
* RayNbow is benieuwd of ze dit jaar misschien wat van de Engelse build van Xenoblade laten zien.
Ik zie nu net dat volgens het ruwe schema op e3.nintendo.com (kalendericon in de hoek) dat vandaag Xenoblade X op 't programma staat. *O*

...alleen wel iets na middernacht onze tijd. -O-

• horizon1978
Devil's Third hebben ze ook nog niets van laten zien deze E3. En misschien de verassingen voor dag 2.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 15:40

rajackar

Blood Minister

Tja, de opzet van de presentatie kan me dan niet zo boeien. Ik mis vooral de games voor komend jaar.
StarFox ziet er matig uit (maar hopelijk wordt het interessanter als we wat meer gaan zien) en ook Yoshi lijkt me niet interessant. Het lijkt niet meer dan een Yoshi's Island ripoff met mooie graphics.
Ik mis de echte Nintendo knallers op de Wii-U dus we spelen voornamelijk Mario Kart en de rest op de PS4 bij mij thuis.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

rajackar schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:21:
Tja, de opzet van de presentatie kan me dan niet zo boeien. Ik mis vooral de games voor komend jaar.
StarFox ziet er matig uit (maar hopelijk wordt het interessanter als we wat meer gaan zien) en ook Yoshi lijkt me niet interessant. Het lijkt niet meer dan een Yoshi's Island ripoff met mooie graphics.
Ik mis de echte Nintendo knallers op de Wii-U dus we spelen voornamelijk Mario Kart en de rest op de PS4 bij mij thuis.
het was jammer dat alles al uitgelekt was.

StarFox, 8bit mario amiibo, animal cross amiibo's waren al van te voren uitgelekt.
Daarnaast was er al zoveel bekend over Yoshi wolly world, ze hebben niks nieuws verteld.

Gelukkig hebben we Splatoon laatst gekregen.

Ik wil meer Mario, Donkey kong, Kirby,Toad etc games, dan japanse games waar ik veel minder mee heb.
Ik ben een fan van de echte nintendo figuren.

Daarnaast had ik wel iets verwacht van Pokemon, maar ook daar hebben ze niks over verteld.

Amiibo skylander zijn nou niet echt amiibo's waar ik op zit te wachten, maar misschien dat ik ze toch gewoon ga halen.

• Akaendra
Pykow schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:48:
[...]

het was jammer dat alles al uitgelekt was.

StarFox, 8bit mario amiibo, animal cross amiibo's waren al van te voren uitgelekt.
Daarnaast was er al zoveel bekend over Yoshi wolly world, ze hebben niks nieuws verteld.

Gelukkig hebben we Splatoon laatst gekregen.

Ik wil meer Mario, Donkey kong, Kirby,Toad etc games, dan japanse games waar ik veel minder mee heb.
Ik ben een fan van de echte nintendo figuren.

Daarnaast had ik wel iets verwacht van Pokemon, maar ook daar hebben ze niks over verteld.

Amiibo skylander zijn nou niet echt amiibo's waar ik op zit te wachten, maar misschien dat ik ze toch gewoon ga halen.
Pokémon doen ze nooit op E3, dat is vaak een aparte direct, of komt via Japan via de kidsshow gericht op Pokémon of een Corocoro.

Wellicht tijdens de Pokémon kampioenschappen in augustus dat gestreamed wordt dat ze iets laten zien maar zelfs dat weet ik natuurlijk niet.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tja, het blijft ene kwestie van smaak.
Die Amiibo's komen hier sowieso het huis niet in. Ik zie het voornamelijk als het verbergen van content totdat je extra geld uitgeeft aan plastic rommel dat binnen een paar maanden in een bak ligt waar je niet meer naar kijkt. Maar kennelijk gaat iedereen er nogal hard op.
Geef mij maar een lekkere echte Mario, Zelda of Metroid game.
Wat mij betreft ook teleurstellend deze drie series dit jaar eigenlijk alleen spinoffs krijgen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• horizon1978
We kunnen alleen maar blijven dromen van een Super Mario Galaxy 3.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

horizon1978 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:10:
We kunnen alleen maar blijven dromen van een Super Mario Galaxy 3.
Of gewoon een echt nieuwe Mario :9~

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:07:
Het had idd beter gekund, maar ik vind het in geheel niet slecht. Het idee met de poppen en de Mario content vond ik goed en de spellen die ze toonden vond ik redelijk vermakelijk. Ik denk dat ik alle getoonde spellen ga halen, al vraag ik me bij AC Wii U af hoe duur die gaat worden.

Maw. mijn verwachtingen waren niet super hoog. Ik wist dat er geen Wii U Zelda getoond zou worden, ik had gehoopt op een nieuwe Metroid, en die 3DS game ziet er leuk uit. Mario Tennis heb ik altijd leuk gevonden en dat veranderd bij deze versie ook niet. Alleen vind ik het nog steeds jammer dat daar geen RPG meer in zit. Maar de RPGs die getoond werden staan bovenaan mijn lijst. Xenoblade Chronicles X en Mario & Luigi Paper Jam combineert de twee Mario RPG series dus dat moet echt wel leuk worden.
Je kunt er gewoon niet omheen draaien dat de line-up voor de komende tijd, zeker voor de WiiU, gewoon bedroevend laag is. Nog slechter dan afgelopen jaren.

Laten we maar hopen dat Nintendo ipv WiiU spellen te maken, volledig bezig is met spellen voor de NX te maken, anders zie ik het ook voor de NX maar weer somber in.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat hoop ik ook. Jammer dat de Wii U niet geworden is wat we er van gehoopt hadden maar ik heb er veel fun mee gehad.
Wat mij betreft mogen ze nu echt aan de slag gaan om de NX te laten knallen vanaf de launch. Mits dat maar niet te lang duurt.

• Henk
  • Laatst online: 29-10 16:11
MazeWing schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:24:
[...]

Je kunt er gewoon niet omheen draaien dat de line-up voor de komende tijd, zeker voor de WiiU, gewoon bedroevend laag is. Nog slechter dan afgelopen jaren.

Laten we maar hopen dat Nintendo ipv WiiU spellen te maken, volledig bezig is met spellen voor de NX te maken, anders zie ik het ook voor de NX maar weer somber in.
Ik weet het niet hoor, maar ik heb op het moment meer games dan ik kan spelen... MK8, SSB, Hyrule Warriors, Donkey Kong Country, Mario 3D, New Super Mario Bros, en dan de komende tijd nog woolly world, Star Fox en super Mario Maker die er ook wel gaan komen bij mij.

En dan heb ik het nog niet over games als Mario Tennis, Mario Party, Kirby, etc, die ik simpelweg gewoon (nog) niet heb :+ Als oude getrouwe fan van Nintendo heb ik echt een hoop fun met de Wii U, maar misschien dat ik het meer benader zoals al eerder aangehaald is in dit topic; ik kan weken, zo niet maanden genieten van een goede game zoals Nintendo ze altijd wel in elkaar zet. Het is daarbij ook nog eens een platform waarbij ik bij de online multiplayer niet helemaal verrot gescholden wordt door een of andere puisterige puber, en dat kan ik alleen maar nog meer waarderen.

Hou je niet van Nintendo IP? Koop dan een PS4. Xbone want dat was immers 'de winnaar' van deze E3. Natuurlijk mis ik op dit moment nog een concrete Metroid / F-zero, maar je kunt niet alles hebben, en ik kan me ook voorstellen dat Nintendo niet al zijn kruit in 1x wil verschieten, ze moeten ook volgend jaar nog wat te melden hebben. Niet in de laatste plaats dat je ziet dat een vroege aankondiging zoals StarFox vorig jaar, ervoor zorgt dat mensen weer gaan zeuren dat het zo lang duurt.

[ Voor 35% gewijzigd door Henk op 17-06-2015 10:33 ]

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

rajackar schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:53:
Tja, het blijft ene kwestie van smaak.
Die Amiibo's komen hier sowieso het huis niet in. Ik zie het voornamelijk als het verbergen van content totdat je extra geld uitgeeft aan plastic rommel dat binnen een paar maanden in een bak ligt waar je niet meer naar kijkt. Maar kennelijk gaat iedereen er nogal hard op.
Geef mij maar een lekkere echte Mario, Zelda of Metroid game.
Wat mij betreft ook teleurstellend deze drie series dit jaar eigenlijk alleen spinoffs krijgen.
Amiibo's hebben gewoon een verzamelingswaarde, vergelijk het maar met een postzegel verzameling.
Ik begrijp goed dat mensen dit inzien als een stukje plastic. je moet het wel leuk vinden om te verzamelen.

Mijn vriendin koopt Disney infinity figures, ik verzamel Amiibo's en zo hebben we straks een leuke kast met een hoop figuurtjes dat bij ons past.
Beter dan een Kaars of een plant :P

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Allemaal heel leuk die oudere games, maar volgens mij gaat het om een E3 toch echt om nieuwe games.
Games waar je naar uitkijkt en die mensen juist over de streep trekt om toch voor die betreffende console te gaan.

Backlogs als argument noemen waarom een console toch zo goed is, vind ik altijd een zwak argument. Natuurlijk als een console tegen het einde van zijn leven loopt en er nauwelijks meer iets voor uit komt is dit een valide argument. Een console die echter nog zeker 2 jaar mee moet gaan en nu al nauwelijks nieuwe games krijgt is gewoon slecht.

En natuurlijk zijn bepaalde bestaande games op de WiiU goed (alhoewel ik toch echt langzaam uitgekeken raak op de zoveelste mario of het zoveelste deel in een andere langlopende franchise) en kun je er uren plezier uit halen. Kijken we echter naar hetgeen in het verschiet ligt vergeleken met de PS4 en Xbox One, dan is het eigenlijk gewoon beschamend slecht.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

rajackar schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:24:
[...]

Of gewoon een echt nieuwe Mario :9~
Super Mario Maker? ;)

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Beetje erg goedkoop om maar een editor op de markt te brengen zodat mensen tegenwoordig hun eigen Mario kunnen maken.
What's next? Alle Nintendo development tools op een disc zetten en deze uitbrengen onder het mom van: "vanaf nu kun je zelf je eigen Nintendo spel maken!!"

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het wel geniaal dat je straks gewoon zelf een Mario-level kan maken en delen. Eindeloos plezier en ik kan niet wachten op wat mensen gaan maken.

Dit mogen ze best ook voor andere spellen doen: denk je eens in, een dungeon creator voor Zelda.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 10:59 ]

MazeWing schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:56:
[...]

Beetje erg goedkoop om maar een editor op de markt te brengen zodat mensen tegenwoordig hun eigen Mario kunnen maken.
What's next? Alle Nintendo development tools op een disc zetten en deze uitbrengen onder het mom van: "vanaf nu kun je zelf je eigen Nintendo spel maken!!"
De game
  • komt met levels van Nintendo;
  • bevat nieuwe gameplay-elementen.
Dus, in welk opzicht is het geen nieuwe Mario game?

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik ben benieuwd naar Mario Maker (en dan met name de beperkingen) maar zou er geen full price voor betalen.

Ik ben met name beperkt naar beperkingen bij het switchen tussen de verschillende stijlen en het gebruik van power ups (welke, zijn er nieuwe power ups, werken ze in alle stijlen?)
Zijn er daarbij ook nieuwe vijanden etc of is alles puur uit de oude games gehaald? Ik doel dan niet op combivijanden.

"21 jaar DSL!"

• horizon1978
rajackar schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:26:
Dat hoop ik ook. Jammer dat de Wii U niet geworden is wat we er van gehoopt hadden maar ik heb er veel fun mee gehad.
Wat mij betreft mogen ze nu echt aan de slag gaan om de NX te laten knallen vanaf de launch. Mits dat maar niet te lang duurt.
Niet geworden wat gehoopt?

Eh...

Mario Kart 8
Smash Bros
Splatoon
Cpt Toad
Super Mario 3d World
Bayonetta 2
Pikmin 3
Zelda HD remake

nog een zwik goede indie games (bovenaan affordable space adventures).

En dan komt nog aan (in westen):
Xenoblade X
nieuwe Zelda
Yoshi
en nog wat goed spul.

In 2015 stond Nintendo op metacritic gewoon bovenaan hoor qua internationele reviews/waarderingen. Dus boven de content van een PS4 en XboxOne. Die twee consoles hebben wellicht de meeste hardware matige potentie maar dat is nog niet verzilverd. Zeker in het licht dat de meeste top games dan ook nog eens op een PC uitkomen waar de grafische weergave weer beter is dan op de ps4 en x1. Mits je de juiste hardware bezit uiteraard.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Pykow schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:36:
[...]

Amiibo's hebben gewoon een verzamelingswaarde, vergelijk het maar met een postzegel verzameling.
Ik begrijp goed dat mensen dit inzien als een stukje plastic. je moet het wel leuk vinden om te verzamelen.

Mijn vriendin koopt Disney infinity figures, ik verzamel Amiibo's en zo hebben we straks een leuke kast met een hoop figuurtjes dat bij ons past.
Beter dan een Kaars of een plant :P
Ik vind het allemaal prima totdat je bepaalde content in games die je hebt gekocht niet meer krijgt totdat je extra geld aan die dingen uit geeft. Op de een of andere manier wordt iedereen woest als EA, Ubisoft of Capcom on disc DLC heeft maar komt Nintendo hier gewoon mee weg.
Tja, ik speel toch liever games die af zijn dan dat ik mijn eigen game moet gaan bouwen ;)
En wéér 2d ;)
horizon1978 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:04:
[...]

Eh...

Mario Kart 8
Smash Bros
Splatoon
Cpt Toad
Super Mario 3d World
Bayonetta 2
Pikmin 3
Zelda HD remake

nog een zwik goede indie games (bovenaan affordable space adventures).

En dan komt nog aan (in westen):
Xenoblade X
nieuwe Zelda
Yoshi
en nog wat goed spul.

In 2015 stond Nintendo op metacritic gewoon bovenaan hoor qua internationele reviews/waarderingen. Dus boven de content van een PS4 en XboxOne. Die twee consoles hebben wellicht de meeste hardware matige potentie maar dat is nog niet verzilverd. Zeker in het licht dat de meeste top games dan ook nog eens op een PC uitkomen waar de grafische weergave weer beter is dan op de ps4 en x1. Mits je de juiste hardware bezit uiteraard.
Ik heb nooit gezegd dat er geen goede games zijn. Ik ben erg blij met de games die er zijn maar het is wat weinig wat mij betreft.

• horizon1978
Te weinig? Hoeveel tijd besteed jij dan aan gamen? ;)

Flauw, ik weet. :)

• Goner
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Gebruiken jullie een cover voor je Gamepad ?
Ik heb zo'n siliconen geval (van QWare ?) en dat is best lekker. Goeie grip en niet onder de vlekken/vegen nadat 3 m/v een avond Splatoon hebben gespeeld.
Enige nadeel is dat-ie nogal dik is en dus via de onderkant geen contact is met docking/charging station. Moet elke keer stekker erin/eruit.
Zijn er covers die wel werken met charger ?

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

horizon1978 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:04:
[...]

Eh...

Mario Kart 8
Smash Bros
Splatoon
Cpt Toad
Super Mario 3d World
Bayonetta 2
Pikmin 3
Zelda HD remake
Als je gaat kijken naar hetgeen Nintendo beloofde in 2011 is het uiteindelijk behoorlijk schraal geworden. Waren er in 2011 nog zat 3rd party developers die voor de WiiU games wilden maken, nu zijn het er praktisch 0.
Ook is het, zoals altijd, weer erg karig met volledig nieuwe IP's. Alleen Splatoon is echt nieuw
Als we even kijken op gamerankings naar alle spellen beschikbaar op de WiiU, PS4 en Xbox one die 80% of hoger hebben komen we uit op:
- 33 WiiU spellen (waarvan 5 er 90% of hoger hebben)
- 27 Xbox One spellen (waarvan er 1 90% of hoger heeft)
- 64 PS4 spellen (waarvan er 7 90% of hoger hebben)

Kijken we dan even naar hoe lang alle 3 de consoles op de markt zijn (WiiU: 31 maanden, PS4: 19 maanden, Xbox One: 19 maanden) en we zouden de hoeveelheid spellen >80% delen door de aantal maanden komen we uit op:

WiiU: 1,06 spel per maand met een score hoger dan 80% (0,16 spel per maand met een score hoger dan 90%)
Xbox One: 1,42 spel per maand met een score hoger dan 80% (0,05 spel per maand met een score hoger dan 90%)
PS4: 3,36 spel per maand met een score hoger dan 80% (0,36 spel per maand met een score hoger dan 90%)

Dat betekend dus dat de PS4 sinds de release elke maand 3 goede spellen krijgt, vergeleken met de WiiU die maar 1 goed spel per maand krijgt.

Als we echter naar dit jaar kijken en dan eens kritisch kijken naar de hoeveelheid goede (>80%) spellen de WiiU in vergelijking met de PS4 heeft gekregen, komen we op de volgende cijfers uit:

WiiU: 3 spellen met een score boven de 80%, waarbij er maar 1 "groot" spel zit (Splatoon), overige 2 zijn downloadable games
PS4: 18 spellen met een score boven de 80%, waarbij er 8 "grote" spellen zitten (2 zelfs met een score van >90%), de overige 10 zijn downloadbable games.

Kijken we vervolgens naar de spellen die dit jaar nog uitkomen voor beide consoles ziet het er erg treurig uit voor de WiiU

• Henk
horizon1978 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:37:
Te weinig? Hoeveel tijd besteed jij dan aan gamen? ;)

Flauw, ik weet. :)
Flauw? Ik weet het niet hoor, maar zeker met het rekensommetje hierboven^ is elke maand een nieuwe game voor mij meer dan genoeg. Zeker omdat de gemiddelde Nintendogame imho een veel hogere replaywaarde heeft dan het de zoveelste Battlefield/CoD op de PS4/Xbone. Maar daarom heb ik ook een Nintendo, de games lijken echt tailormade voor mij. Zal wel jeugdsentiment zijn O+

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tja, beter kun je het eigenlijk niet verwoorden.

In de GC tijd had ik alleen een GC staan.
Bij de wii stond een x360 en nu staat er een PS4 naast de Wii U. Voor mij is de Wii U echt een console voor erbij omdat ik toch die Nintendo games wil kunnen spelen die echt goed zijn.
Ik weet dat het vloeken in de kerk is maar ik zou er inmiddels geen probleem meer mee hebben als Nintendo gewoon games gaat maken op de PS4 of X1. Ik hoef niet per se Nintendo hardware te hebben. En als het dan echt moet hadden de WiiU gamepad en de Wiimote ook best accessoires kunnen zijn voor andere consoles.
Ben wel benieuwd naar jullie mening.

[ Voor 4% gewijzigd door rajackar op 17-06-2015 11:57 ]

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Amiibo's zijn inderdaad verkapte DLC maar omdat het beeldjes zijn en je sommigen in meerdere games kan gebruiken wordt het geaccepteerd. Dat is leuk en aardig maar het is jammer dat er bij bijv. Yoshi zo'n 20 (?) kostuums/palette swaps verstopt zitten achter een DLC-/Amiibo-paywall.

Wanneer Amiibo's er niet waren zouden deze gewoon in de game kunnen zitten. Nu moet je er per kostuum flink voor dokken en ja je kan sommige Amiibo's in meerdere games gebruiiken maar wat nou als je die andere games waar je ze in kan gebruiken niet hebt? Dan ga je geen 15 euro dokken voor zo'n beeldje dat maar 1 kleine extra oplevert.

"21 jaar DSL!"

• Henk
rajackar schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:57:
Tja, beter kun je het eigenlijk niet verwoorden.

In de GC tijd had ik alleen een GC staan.
Bij de wii stond een x360 en nu staat er een PS4 naast de Wii U. Voor mij is de Wii U echt een console voor erbij omdat ik toch die Nintendo games wil kunnen spelen die echt goed zijn.
Ik weet dat het vloeken in de kerk is maar ik zou er inmiddels geen probleem meer mee hebben als Nintendo gewoon games gaat maken op de PS4 of X1. Ik hoef niet per se Nintendo hardware te hebben. En als het dan echt moet hadden de WiiU gamepad en de Wiimote ook best accessoires kunnen zijn voor andere consoles.
Ben wel benieuwd naar jullie mening.
Niet mee eens, om de simpele reden dat Nintendogames dan ondergesneeuwd worden in het eeuwige landschap van ports. Veel van de games op de Xbone/PS4(/PC) zijn niet uniek, maar simpele ports voor beide systemen. Dat heeft voor- en nadelen, maar ik vind het juist zo fijn aan Nintendo dat ze een compleet eigen koers varen met hun eigen IP. Nu is het hele Nintendo-verhaal echt een wereld op zichzelf, wat de games goed doet, een eigen fanbase creeert. Aparte hardware-addons op consoles is nog nooit een goed idee geweest, een Wii U gamepad op een Xbox zorgt gelijk voor tegenvallende verkopen. Daarom wilde microsoft in de eerste instantie die cam ook koppelen met de Xbone.
The_Bird schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:58:
Amiibo's zijn inderdaad verkapte DLC maar omdat het beeldjes zijn en je sommigen in meerdere games kan gebruiken wordt het geaccepteerd. Dat is leuk en aardig maar het is jammer dat er bij bijv. Yoshi zo'n 20 (?) kostuums/palette swaps verstopt zitten achter een DLC-/Amiibo-paywall.

Wanneer Amiibo's er niet waren zouden deze gewoon in de game kunnen zitten. Nu moet je er per kostuum flink voor dokken en ja je kan sommige Amiibo's in meerdere games gebruiiken maar wat nou als je die andere games waar je ze in kan gebruiken niet hebt? Dan ga je geen 15 euro dokken voor zo'n beeldje dat maar 1 kleine extra oplevert.
Alleen wat betreft bijvoorbeeld Splatoon ben ik het met je eens. Daar is het echt gewoon ordinaire DLC, en ik haat ze erom. Het concept van Super Smash Bros vind ik wel weer erg leuk, dat er echt een speler mee gaat doen met de game. Die speler train/customize je zelf. Dat had ook met een USB stick/whatever gekund, maar ik vind dat toch wel een van de leukere amiibo toepassingen.

Een kostuum omdat je toevallig een amiibo (voor andere games) hebt vind ik ook gewoon een grappige toepassing, lijkt me niet dat er iemand is die een mario amiibo gaat halen omdat hij wil dat zijn Yoshi een rode pet en een snor krijgt...

[ Voor 42% gewijzigd door Henk op 17-06-2015 12:05 ]

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Henk schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:00:
Niet mee eens, om de simpele reden dat Nintendogames dan ondergesneeuwd worden in het eeuwige landschap van ports. Veel van de games op de Xbone/PS4(/PC) zijn niet uniek, maar simpele ports voor beide systemen. Dat heeft voor- en nadelen, maar ik vind het juist zo fijn aan Nintendo dat ze een compleet eigen koers varen met hun eigen IP. Nu is het hele Nintendo-verhaal echt een wereld op zichzelf, wat de games goed doet, een eigen fanbase creeert. Aparte hardware-addons op consoles is nog nooit een goed idee geweest, een Wii U gamepad op een Xbox zorgt gelijk voor tegenvallende verkopen. Daarom wilde microsoft in de eerste instantie die cam ook koppelen met de Xbone.
Ik denk toch zeker wel dat Nintendo niet ondergesneeuwd zal worden, wanneer ze gewoon erg goede games uitbrengen op andere consoles.
Er zijn nog zat developers die crossplatform om de paar jaar een game uitbrengen, welke uitstekend zijn en absoluut niet tot het lijstje "eeuwige landschap aan ports" behoren. Crossplatform zou ook voor Nintendo een gunstige uitgangspositie zijn, aangezien ze theoretisch meer verdienen aan een spel als er naar verhouding meer exemplaren te koop zijn en men niet verplicht is een specifieke Nintendo console hoeft aan te schaffen.

Ik zelf zou namelijk zonder pardon verschillende Nintendo WiiU games kopen. Iets wat ik nu niet zou doen, omdat ik een WiiU zou moeten kopen die afgezonderd van die paar spellen, stof zou happen.

Dat gezegd hebbende, denk ik dat Nintendo van zijn aandeelhouders nog 1 kans krijgt om een eigen console succesvol op de markt te brengen. Verkloten ze het wederom met de NX, dan denk ik dat we binnen dik 5 jaar Nintendo games op de Playstation 5 en Xbox 4 zien...

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

rajackar schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:35:
[...]

Ik vind het allemaal prima totdat je bepaalde content in games die je hebt gekocht niet meer krijgt totdat je extra geld aan die dingen uit geeft. Op de een of andere manier wordt iedereen woest als EA, Ubisoft of Capcom on disc DLC heeft maar komt Nintendo hier gewoon mee weg.
Ja met Toad krijg je extra levels (Volgens mij) en dat is inderdaad een beetje raar.
maar bij andere games is het gewoon cosmetisch of challanges die je echt niet gaat missen.
bijvoorbeeld bij splatoon of super smash waarbij je niet eens kunt spelen met de amibo.

Mensen worden juist boos om Season pass en premium packs volgens mij.
DLC koop je wanneer je een game zeer leuk vindt om te spelen en je dus extra gamplay wilt hebben.
Amiibo koop je voor de verzamelingswaarden en niet zover voor het gamen (Ik had amiibo's voordat ik de Wii U had)

Je hebt nu Skylander, Dinsney infinity en het nieuwe Lego Dimensions waarbij je echt het poppetje moet kopen om te kunnen spelen. Amiibo's hebben dat gelukkig nu nog niet.

• Kevaai
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-04-2021
Pykow schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:27:
[...]

Ja met Toad krijg je extra levels (Volgens mij) en dat is inderdaad een beetje raar.
maar bij andere games is het gewoon cosmetisch of challanges die je echt niet gaat missen.
bijvoorbeeld bij splatoon of super smash waarbij je niet eens kunt spelen met de amibo.
Met amiibo Toad krijg je enkel een nieuwe zoekopdracht in de gespeelde levels. Je moet op zoek gaan naar een Pixel Toad en hem aantikken op de gamepad. Verder is Toad te gebruiken in Mario Party 10 en Mariokart 8.

[ Voor 5% gewijzigd door Kevaai op 17-06-2015 12:42 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik was in het begin niet zo enthousiast over dit spel, maar na het zien van deze gameplay begint het toch wel enigszins te kriebelen. Benieuwd hoe makkelijk het delen gaat.

Is het overigens ook een vereiste dat je hem zelf uit hebt gespeeld voordat je hem gaat uploaden? Want anders zie ik het wel gebeuren dat je een level hebt die onmogelijk is.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Henk schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:00:
[...]

Ik denk dat dat wel mee valt. Juist als Nintendo kwalitatief veel betere games uit brengt vallen ze veel meer op als het niet gebonden is aan een eigen hardware platform met een zeer beperkte installed base.
Als je Mario of Zelda kunt verkopen aan de totale installed base van de X1 en PS4 kun je een hoop meer winst pakken.
En als er trouwens één bedrijf is dat altijd met extra hardware addons komt is het Nintendo wel met de balance board, wii-motion plus, pro gamepad, circle pad pro(3ds), GC controller adapter,classic controllers, nunchuks, Bongo controllers en langer geleden met zappers, bazooka's en robots ;)
Alleen wat betreft bijvoorbeeld Splatoon ben ik het met je eens. Daar is het echt gewoon ordinaire DLC, en ik haat ze erom. Het concept van Super Smash Bros vind ik wel weer erg leuk, dat er echt een speler mee gaat doen met de game. Die speler train/customize je zelf. Dat had ook met een USB stick/whatever gekund, maar ik vind dat toch wel een van de leukere amiibo toepassingen.

Een kostuum omdat je toevallig een amiibo (voor andere games) hebt vind ik ook gewoon een grappige toepassing, lijkt me niet dat er iemand is die een mario amiibo gaat halen omdat hij wil dat zijn Yoshi een rode pet en een snor krijgt...
Dat laatste zal niet snel gebeuren idd maar in Mario Party 10 bijvoorbeeld mis je ook een belangrijke game modus zonder voor iedere speler een Amiibo te hebben. En die modus wordt in de review nou juist het meeste gewaardeerd.

Nintendo heeft de lineup voor 2015 gepost op Twitter:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CHsfGcNWwAEyslN.jpg:large
Gynnad schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:42:
Is het overigens ook een vereiste dat je hem zelf uit hebt gespeeld voordat je hem gaat uploaden? Want anders zie ik het wel gebeuren dat je een level hebt die onmogelijk is.
Yup, dat is een vereiste.

• Smoonshine
  • Laatst online: 08:51

Smoonshine

Feyenoord!!

Weet iemand trouwens hoe het volgende zit? De games op de WiiU zijn gelinkt aan je console en niet aan je Nintendo ID. Betekent dit dat wanneer je je WiiU verkoopt de volgende eigenaar deze games opnieuw kan downloaden? Dat zou mij 2 extra games voor de verkoop opleveren namelijk. Ik kan wel wat artikelen hierover vinden, maar die stammen allemaal uit 2013/begin 2014. Is dit nog steeds zo?

Ik zit er namelijk hard over te denken om mijn WiiU te verkopen. Wat er tijdens de E3 is gepresenteerd spreekt me totaal niet aan om eerlijk te zeggen en met het uitstel van Zelda er bij is er eigenlijk niets meer waar ik op zit te wachten. Dan kan ik er beter iemand anders blij mee maken.

uhm...

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:12
Misschien alleen nog Yoshi en dan ben ik blijkbaar klaar met spellen kopen voor de WiiU. Ook ik vond de direct echt een tegenvaller. Het is dat ik nooit wat verkoop op gamegebied, want anders had de Wii U nu al op vraag en aanbod gestaan. Ze raken me gewoon een beetje kwijt bij Nintendo terwijl ik van de NES tot de GC groot fan was. Wat ze met de Amiibo's bij Captain Toad en Splatoon hebben gedaan was voor mij een beetje de laatste druppel. Op dat moment ook besloten er geen één meer aan mijn verzameling toe te voegen.

Starfox zag er niet uit, maar ok met die serie heb ik nooit wat gehad (yeeh je kan nu onder dingen doorvliegen :p) en ik merkte dat ik me verveelde bij de presentatie. Misschien nog wel saaier dan die van EA en die was al slecht. Nouja laten we maar hopen dat de NX Nintendo een beetje terug in het heden brengt en dat dingen als online gamen zonder friendcodes, crossbuy en dat we gewoon met elkaar kunnen praten de standaard worden. Van mij part met een bewijs dat je 18+ ben en dat de gamers onder die leeftijd lekker met friendscode blijven kloten.

Niks mis met de games die al uit zijn en ik zal de aankoop nooit als weggegooid geld zien, maar ik had echt wel heel wat meer verwacht van deze console. Ook zonde dat ze zo'n moment niet aangrijpen om er wat mooie aanbiedingen er tegenaan te gooien.
Beakzz schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:03:
online gamen zonder friendcodes
Welke friendcodes?

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

[...]

Misschien alleen nog Yoshi en dan ben ik blijkbaar klaar met spellen kopen voor de WiiU. Ook ik vond de direct echt een tegenvaller. Het is dat ik nooit wat verkoop op gamegebied, want anders had de Wii U nu al op vraag en aanbod gestaan. Ze raken me gewoon een beetje kwijt bij Nintendo terwijl ik van de NES tot de GC groot fan was. Wat ze met de Amiibo's bij Captain Toad en Splatoon hebben gedaan was voor mij een beetje de laatste druppel. Op dat moment ook besloten er geen één meer aan mijn verzameling toe te voegen.

Starfox zag er niet uit, maar ok met die serie heb ik nooit wat gehad (yeeh je kan nu onder dingen doorvliegen :p) en ik merkte dat ik me verveelde bij de presentatie. Misschien nog wel saaier dan die van EA en die was al slecht. Nouja laten we maar hopen dat de NX Nintendo een beetje terug in het heden brengt en dat dingen als online gamen zonder friendcodes, crossbuy en dat we gewoon met elkaar kunnen praten de standaard worden. Van mij part met een bewijs dat je 18+ ben en dat de gamers onder die leeftijd lekker met friendscode blijven kloten.

Niks mis met de games die al uit zijn en ik zal de aankoop nooit als weggegooid geld zien, maar ik had echt wel heel wat meer verwacht van deze console. Ook zonde dat ze zo'n moment niet aangrijpen om wat mooie aanbiedingen er tegenaan te gooien.
Mee eens. Yoshi en misschien nog Zelda, als die al uitkomt voor de Wii U en that's it. Het is belachelijk dat je voor Animal Crossing Party PER SPELER een Amiibo moet kopen om te spelen. De diverse Mario Party's hebben bewezen dat dit absoluut niet nodig hoeft te zijn. Dit is gewoon geldklopperij.

Vreemd trouwens dat ze niks van Zelda hebben laten zien. De gameplay van vorig jaar was een hit en je zou verwachten dat ze in een jaar wel genoeg voorgang geboekt hebben om eea aan gameplay te laten zien, helemaal aangezien deze volgens jaar al uit zou moeten komen. Van KH3 was er ook gameplay footage te zien met een duidelijke verbetering tov de vorige beelden en die komt ook voorlopig nog niet uit. (gok op 2017 aangezien ze zelfs niet 2016 durfden te noemen)

Ik had trouwens ook een bundel of price drop verwacht. Nintendo heeft het nodig.

"21 jaar DSL!"

• Beakzz
Oops :) Ik nam de 3DS irritatie per ongeluk mee in dit verhaal. Waar het op neer komt is dat ik in deze tijden een beter online ervaring verwacht op een console.

• horizon1978
[...]
Wat ze met de Amiibo's bij Captain Toad en Splatoon hebben gedaan was voor mij een beetje de laatste druppel. Op dat moment ook besloten er geen één meer aan mijn verzameling toe te voegen.
Mag ik vragen wat je zo tegen staat aan de genoemde amiibo's? Bij Toad is de toegevoegde waarde erg minimaal in het spel. Een extra hide en seek bovenop de vrij grote content die een spel voor 40 euro al had.

Bij Splatoon bieden de amiibo' s wat extra challenges binnen de normale single player missies om extra gear te verdienen. En die gear behoort niet tot de beste gear die je kunt kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is voornamelijk om "plastic dlc". Wat ik compleet niet snap. Disney Infinity, Skylanders en Lego Demensions doen het ook en daar kan je zelfs niet zonder de NFC figuren spelen. Daar hoor je niemand over!!! Maar voor Amiibo die in (bijna*) alle spellen optioneel is, kan het niet meer?!

*) Die nieuwe Animal Crossing Wii U game niet meegerekend.

Enige minpunt van Amiibo mi., is dat er gewoon niet genoeg van geproduceerd is. Maar ik snap wel waarom Nintendo niet met een Toybox-achtige Amiibo game komt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 14:44 ]

• Beakzz
horizon1978 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:34:
[...]

Mag ik vragen wat je zo tegen staat aan de genoemde amiibo's? Bij Toad is de toegevoegde waarde erg minimaal in het spel. Een extra hide en seek bovenop de vrij grote content die een spel voor 40 euro al had.

Bij Splatoon bieden de amiibo' s wat extra challenges binnen de normale single player missies om extra gear te verdienen. En die gear behoort niet tot de beste gear die je kunt kopen.
Ja natuurlijk mag je dat vragen :) De eerste Amiibo's voegden alleen cosmetische dingen toe en daar kan ik niks op tegen hebben. Splatoon en Toad zie ik als een proefballonnetje om te zien wat geaccepteerd wordt met een klein beetje content achter een paywall (in de vorm van een Amiibo).

Het probleem is dus als je iets op 100% wil hebben je de Amiibo moet hebben en dat moet je bij de gameprijs tellen. Daarnaast is er nog het probleem dat er een schaarste is (of wordt gecreëerd) met veel Amiibo's.

Als ze een spel uitbrengen en daarna de dlc uitbrengen in de vorm van een Amiibo die goed verkrijgbaar is zou ik dat alleen maar toejuichen, maar ik denk dat dit een begin is naar een steeds grotere paywall. En ja dat is speculeren, maar ik vind het nu al not done aangezien het gameplay is. Zolang het visual is heb ik er geen enkel probleem mee.

Kan ik trouwens mijn SSB Yoshi gebruiken in de komen Yoshi game of moet ik dan perse de pluche versie hebben ?

• Beakzz
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:39:
Het is voornamelijk om "plastic dlc". Wat ik compleet niet snap. Disney Infinity, Skylanders en Lego Demensions doen het ook en daar kan je zelfs niet zonder de NFC figuren spelen. Daar hoor je niemand over!!! Maar voor Amiibo die in (bijna*) alle spellen optioneel is, kan het niet meer?!
Met een klein verschil dat je Skylanders de game koopt met precies dat idee en dat Nintendo het ongevraagd in elke spel dat ze zelf ontwikkelen proppen. Dan zou Nintendo met bijvoorbeeld Mario Kart de banen moeten verkopen als spel en dan moet je de characters vrij spelen door desbetreffende Amiibo te kopen. Dan weet ik gewoon van te voren dat ik het spel skip en degene die het kopen weten waar ze aan beginnen. Dat is nu eenmaal het hele concept van Skylanders.

edit : zucht dit had een edit moeten zijn op mijn vorige bericht. sorry voor de dubbelpost

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 17-06-2015 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beakzz schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:50:
[...]

Kan ik trouwens mijn SSB Yoshi gebruiken in de komen Yoshi game of moet ik dan perse de pluche versie hebben ?
Je kan elke Yoshi Amiibo gebruiken. Je zal wel een visueel verschil hebben als je een andere Yoshi Amiibo gebruikt.

Ook kan je vele andere Amiibo gebruiken om Yoshi te laten transformeren.
Beakzz schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:53:
[...]

Met een klein verschil dat je Skylander de game koopt met precies dat idee en dat Nintendo het ongevraagd in elke spel dat ze zelf ontwikkelen proppen. Dan zou Nintendo met een bijvoorbeeld Mario Kart de banen moeten verkopen als spel en dan moet je de characters vrij spelen door desbetreffende Amiibo te kopen. Dan weet ik gewoon van te voren dat ik het spel skip en degene die het kopen weten waar ze aan beginnen. Dat is nu eenmaal het hele concept van Skylanders.
Amiibo is in geen spel verplicht behalve wanneer dat van te voren aangegeven is. Zoals bij dat Animal Crossing spel. In alle spellen is tot nu is het nog steeds cosmetische zaken die je unlocked. Splatoon: Challenges die al in SP zit, skins voor wapens die ook al in het spel zitten.

Ook MK8 heeft Amiibo unlocks (Mii outfits) nog steeds allemaal cosmetisch.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 14:59 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik vind het bij skylanders etc ook belachelijk maar goed. Daar koop je de game idd voor en het is geen toevoeging aan (of inbreuk op) een bestaande game.

Maar ik lees veel reacties hier dat er maar een paar interessante games zijn en de Wii-U voor de rest maar stof staat te happen. Is dat niet juist een indicatie dat die games prima op een ander platform uit zouden kunnen komen? Ben je meteen van het probleem af dat de Wii-U minder krachtig is en Nintendo een belachelijk slecht online systeem heeft. Al moeten we dan wel miiverse missen natuurlijk |:(

De Wii U stof staat te happen? Ik ben nog wel even zoet met Splatoon hoor. :p

Verwijderd

Niet beledigend bedoelt, maar ik vraag me serieus af hoeveel uren jullie circa per week besteden aan gamen, omdat veel mensen het hier kennelijk al gehad hebben met de games die Nintendo tot dusver heeft uitgebracht voor de Wii U en gaat uitbrengen voor de toekomst.

Het is dan wel weer zo dat ik mijn Wii U nog maar een halfjaar heb in tegenstelling tot de meeste, maar ik koop maximaal 1 game per anderhalve maand gemiddeld genomen. Zoals je aan het rekensommetje kon zien een paar posts terug, is dat voldoende om volledig bezig te kunnen zijn met de Wii U ervan uitgaande dat ik geen enkel andere game zou kopen op mijn andere console en pc.

Een groter aanbod vanuit Nintendo voor de Wii U zou een leuke luxe zijn, maar ik kom er zelf simpelweg niet aan toe om ze allemaal te spelen. Dus wat mij betreft blijft mijn Wii U nog lekker staan onder mijn TV :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 16:28 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic