Breek je nek voorzichtig
-Je krijgt minder: Geen disc/doosje/boekje voor dezelfde prijs
-Je kan het product niet doorverkopen/uitlenen
-Wanneer het niet bevalt kan je het spel niet terug naar de winkel brengen.
-Wanneer Wii U kapot is kan je de game ook niet bij anderen spelen
"21 jaar DSL!"
Als het digitale spel 50% en minimaal 10-15 euro goedkoper is als de fysieke dan is dat mijn omslagpunt.
Het prijsverschil moet voor mij wel zeer significant zijn om eerlijk te zijn. Vaak kan ik een spel van Marktplaats voor een prikkie kopen na een tijdje en dan heb ik mooi een fysieke versie voor minder geld dan de store prijs. Dit geldt vaak wel voor games die ik niet bij release wil hebben. Wii U games zijn vaak ook in mindere mate te vinden op Marktplaats en andere used products verkoop punten.BlackMage schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:43:
Hier ook een groot voorstander van fysieke versies van games. Maar mijn principes zijn te koop. Op mijn Vita heb ik geen enkel fysiek spel omdat ze daar zo mooi stunten met kortingen in de store. Maar dat kan ook komen omdat bijna geen enkele winkel nog de moeite neemt om te stunten met Vita games.
Als het digitale spel 50% en minimaal 10-15 euro goedkoper is als de fysieke dan is dat mijn omslagpunt.
Tsja, ik vind dat er ook voordelen aan zitten:The_Bird schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:39:
Download is alleen interessant wanneer de prijs zoveel minder is. Ik ga niet evenveel betalen voor een product met minder waarde:
-Je krijgt minder: Geen disc/doosje/boekje voor dezelfde prijs
-Je kan het product niet doorverkopen/uitlenen
-Wanneer het niet bevalt kan je het spel niet terug naar de winkel brengen.
-Wanneer Wii U kapot is kan je de game ook niet bij anderen spelen
- Het gemak dat ik zonder van de bank te komen van games kan wisselen.
- Tranport is een heel stuk makkelijker, 1 mini HDD is een stuk handzamer dan een stapel doosjes. Zo had ik voor de Wii al van die DVD/CD mappen aangeschaft om alles mee te nemen. Blijven de boekjes thuis en uiteindelijk achter in de kast. Dus wordt de waarde puur sentimenteel en eerlijk gezegd heb ik dat niet zo met boekjes of doosjes.
- eShop spaarprogramma, Hoewel dit afloopt aan het eind van het jaar heb ik er de nodige centen mee verdiend/bespaard. Games die ik anders in de winkel zou kopen voor het volle pond bij uitkomen komen nu vanzelf binnen terwijl ik op mijn werk zit. En je krijgt er nog 10% bonus voor ook. Nou maakt dat in sommige gevallen niet veel uit, maar het is voor mijn wel een montivatie om meer te shoppen.
- Hoef de deur niet uit of te wachten op een of andere bezorgdienst. Voor je naar je werk gaat game kopen, terwijl je op je werk zit game downloaden en als je thuis komt, hup gaan.
- Laad tijden zijn korter indien correct toegepast.
- Geen irritant geratel van de BD drive. Hoewel het niet heel veel herrie is heb ik me er behoorlijk aan geërgerd als ik niet met volle muziek aan aan het gamen, browsen of filmpjes loeren was. Het feit dat de schijf blijft draaien tot je een ons weegt is in mijn ogen echt een ontwerp/feature fout. Als ik niet met de disc bezig ben moet dat ding lekker stoppen met draaien.
- Automatische registratie van games!
- Geen grote gevolgen van schijfjes schade. Natuurlijk kan je hier zeggen dat ze wellicht ooit de eShop stoppen of games niet meer te downloaden zijn, maar ik heb ik het verleden, ondanks er behoorlijk zuinig op te zijn wel eens een game moeten downloaden omdat het orgineel het niet meer deed en de uitgever of wat dan ook gezellig niet thuis speelt.
Als ik zou twijfelen over een game dan koop ik hem wel op schijf, maar nagenoeg alles wat ik wil spelen daarvan weet ik zeker dat ik het toch niet ga verkopen.
Heb in mijn hele game loopbaan slechts een heel enkele keer iets verkocht en dat was dan na jaren van ongebruik. Dat waren wat GCN titels voor een kleine gamer. Dus echt verkopen was het niet eens, meer weggeven.
Het gaat mij ook niet om de collectie waarde ofzo. Mijn GCN en bijbehorende games liggen in een kast en komen nooit naar buiten.
Dus ja, voor mij is het overgrote deel van jouw redenen niet van toepassing. Bovendien kan je games 9/10x niet ruilen na het verbreken van de verzegeling. Ben ik door schade en schande wijs geworden dat games uitlenen een slecht idee is. En tenslotte ga ik niet een paar weken bij een ander spelen omdat mijn Wii U kapot is ofzo. Dan wacht ik wel op de reparatie
Al met al zie ik dus jouw nadelen van downloads niet als nadelen en zijn voor mij de voordelen groter dan de nadelen. Alleen doosje/boekje zou een reden zijn en zoals eerder gezegd verdwijnen die nou net als eerste achterin de kast.
Breek je nek voorzichtig
Toch heb ik voor de Wii U het meeste op disc omdat ik ze voor een mooie prijs tweede hands heb kunnen kopen. Donkey kong tropical freeze €25,-, Super Mario 3D World €30,-. Dan vind ik de prijs in de eshop gewoon te hoog.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Daarom heb ik het ook over aankoop van games bij release. Over het algemeen handteer ik het principe dat ik pas games koop als ik er aan toe ben. Daarop zijn echter een aantal uitzonderingen. Bijvoorbeeld een Zelda of MK8 klasse spel wat ik om de dag van release MOET hebben (puur subjectief). In dat geval is prijs in het overgrote deel van de gevallen niet anders dan in de winkel en krijg je er wel punten voor terug. Bovendien heb je gegarandeerd de game op release dag in huis.Tiwazz schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:42:
Voor mij is de voornaamste reden prijs. Ik heb ook een PS4 en de meeste spellen die daar zijn speel ik uit en dan ben ik er klaar mee waarna ze in de verkoop gaan. Nintendo spellen verkoop ik niet maar speel ik vaker uit.
Toch heb ik voor de Wii U het meeste op disc omdat ik ze voor een mooie prijs tweede hands heb kunnen kopen. Donkey kong tropical freeze €25,-, Super Mario 3D World €30,-. Dan vind ik de prijs in de eshop gewoon te hoog.
Als ik games later aanschaf, omdat ik ze niet als eerste aankoop waardig heb beschouwd dan kijk ik wat goedkoper is. Soms is dat een actie/aanbieding in de eShop, soms is dat tweedehands en tenslotte is dat soms gewoon in de winkel, zoals nu met NFS Most Wanted U.
Breek je nek voorzichtig
Het is wel echt jammer dat je niet meer kunt uitlenen, maar daar had ik tot voor kort geen problemen mee omdat ik weinig mensen kende met een WiiU.
Mijn standpunt is eigenlijk nooit zoveel veranderd. Ik wil de classics digitaal. De games waar ik minder zeker over ben op schijf. Zodat ik ze kan uitlenen of verkopen...
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Nee, dit zou een goede actie wezen maar heeft enkele hordes:addictive schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:59:
Kun je de fysiek aangekocht games ook installeren op een SD/USB? Ik ga er althans vanuit dat dit de laadtijden verkort? En iig een stuk stiller is
De gameschijf is niet uniek, je zou dus de schijf kunnen doorverkopen en zelf de download behouden, tenzij:
de code om je game te registreren bij Nintendo gebruikt wordt om de download veilig te stellen. Echter zit je dan weer met het probleem dat als je de game doorverkoopt die code niet werkt en dus niet gedownload kan worden en/of de game zonder de code onbruikbaar is waardoor je hem niet door kan verkopen.
Het enige werkbare systeem zou zijn dat je de game installeert met de code en codes weer kan "onregisteren" om deze door te verkopen. Echter is Nintendo niet happig op het doorverkopen van games gezien het feit dat je "volgens de regels" het systeem moet wissen voordat je hem doorverkoopt.
Weet iemand eigenlijk hoe dat zit? Als ik mijn profiel van mijn Wii U afhaal en ik verkoop hem door en later registreer ik mijn account op een nieuwe Wii U. Dan heb ik begrepen dat ik die games via een actie bij Nintendo weer terug kan krijgen. Maar hoe zit dat met de games op de oude Wii U. Blijven die speelbaar of worden die automatisch gewist? Als je die console overkoopt ben je dan het bokkie zodra de schijf een error ondervindt of kan je ze games linken aan een nieuw account?
Breek je nek voorzichtig
"21 jaar DSL!"
Alleen wat betreft laadtijden. Alle andere voordelen komen dan te vervallen helaas.The_Bird schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:49:
Is het niet zo dat je bij de PS4 de game kan installeren op de HD en dan de disc nodig hebt ter verificatie? Dat klinkt als een goede tussenoplossing.
Breek je nek voorzichtig
"21 jaar DSL!"
http://www.nintendo.com/nintendo-direct/09-04-2014/
[ Voor 32% gewijzigd door Bisamrat op 03-09-2014 07:28 ]
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Ik denk dat ze met nog meer komen. Misschien nog een gratis game actie (ja weet dat deel 1 er al bij zit) ofzo.
De enige echte manier om de game op schijf te kunnen installeren zou zijn door het Steam-model te gebruiken. Elke game bevat dan een activatie-code die bij installatie aan je account gekoppeld wordt, en je moet op die account ingelogd zijn om de game te kunnen spelen. Alle andere methodes behalve misschien verificatie door de schijf in de drive te stoppen zijn makkelijk omzeilbaar en gaan dus niet werken. En zolang Nintendo geen all-around account gebruikt (we komen wel steeds dichterbij, maar nog niet helemaal) zal dit dus ook geen optie worden. De volgende generatie wellicht.The PyroPath schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:25:
[...]
Nee, dit zou een goede actie wezen maar heeft enkele hordes:
De gameschijf is niet uniek, je zou dus de schijf kunnen doorverkopen en zelf de download behouden, tenzij:
de code om je game te registreren bij Nintendo gebruikt wordt om de download veilig te stellen. Echter zit je dan weer met het probleem dat als je de game doorverkoopt die code niet werkt en dus niet gedownload kan worden en/of de game zonder de code onbruikbaar is waardoor je hem niet door kan verkopen.
Het enige werkbare systeem zou zijn dat je de game installeert met de code en codes weer kan "onregisteren" om deze door te verkopen. Echter is Nintendo niet happig op het doorverkopen van games gezien het feit dat je "volgens de regels" het systeem moet wissen voordat je hem doorverkoopt.
Weet iemand eigenlijk hoe dat zit? Als ik mijn profiel van mijn Wii U afhaal en ik verkoop hem door en later registreer ik mijn account op een nieuwe Wii U. Dan heb ik begrepen dat ik die games via een actie bij Nintendo weer terug kan krijgen. Maar hoe zit dat met de games op de oude Wii U. Blijven die speelbaar of worden die automatisch gewist? Als je die console overkoopt ben je dan het bokkie zodra de schijf een error ondervindt of kan je ze games linken aan een nieuw account?
Je kunt je NNID niet zonder meer van een oude console afhalen en dan op een nieuwe gebruiken. De NNID is namelijk aan de hardware gekoppeld, en alle games die je op die console gedownload hebt, zijn dus via je NNID ook weer aan de hardware gekoppeld. De enige manier om je account naar een andere console te krijgen is door middel van de System Transfer app, waarmee je alle content overzet, of met de hulp van Nintendo zelf in het geval van een defecte console.
De eerste optie is alleen mogelijk als je zowel de oude als de nieuwe console beschikbaar hebt. De tweede vereist dat je de oude opstuurt naar Nintendo zodat zij de content kunnen overzetten naar een ander systeem.
Tweedehands games zijn ook een grijs gebied, want in tegenstelling tot wat de meesten denken koop je geen spel, je koopt de licentie om het te mogen gebruiken. En die licentie vinden zij niet overdraagbaar. Maar dat is per land ook verschillend. Onlangs was hier nog een uitspraak die tweedehands ebooks mogelijk maakte.
Ik heb geen illusies meer, de huidige generatie consoles zijn de laatste die nog fysieke media accepteren. Straks kan je alleen nog maar kraskaartjes kopen in de winkels.
Toch betwijfel ik dat..BlackMage schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:10:
Ik heb geen illusies meer, de huidige generatie consoles zijn de laatste die nog fysieke media accepteren. Straks kan je alleen nog maar kraskaartjes kopen in de winkels.
Ik heb een console offline in gebruik omdat ik op de betreffende locatie geen geschikt internet heb (vakantie huisje). Het lijkt mij niet dat ik de enige ben.
Bijv. opa & oma die er een voor de kleinkinderen hebben gekocht (ook omdat Nintendo bij veel verkopers nog steeds een hoog kiddy gehalte heeft). Maar geen internet hebben.
Ook zijn er landen waar internet lang niet zo goed beschikbaar/betrouwbaar is als in NL.
Lijkt me stug als de console bouwers deze markt volledig links laten liggen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
We hebben het over een situatie over meer dan 6 jaar. 6 jaar geleden was de beschikbaarheid van internet hier ook heel anders. Toen was je nog een nerd als je met internet op je smartphone liep, want dat had je op je werk of misschien thuis toch wel. De tijd gaat heel hard.DukeBox schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:17:
[...]
Toch betwijfel ik dat..
Ik heb een console offline in gebruik omdat ik op de betreffende locatie geen geschikt internet heb (vakantie huisje). Het lijkt mij niet dat ik de enige ben.
Bijv. opa & oma die er een voor de kleinkinderen hebben gekocht (ook omdat Nintendo bij veel verkopers nog steeds een hoog kiddy gehalte heeft). Maar geen internet hebben.
Ook zijn er landen waar internet lang niet zo goed beschikbaar/betrouwbaar is als in NL.
Lijkt me stug als de console bouwers deze markt volledig links laten liggen.
En er zijn nu al landen waar toegang tot internet beter geregeld is dan stromend water en riolering. Daar komt ook nog bij dat die landen niet eens in het gezichtsveld liggen van de consolebouwers. Wij zitten niet eens in dat gezichtsveld.
Wat ik zelf als groot risico van downloads vind is het pure gebrek aan concurrentie. Fysieke games kan je bij meerdere winkels kopen en deze winkels kunnen met elkaar concurreren. Bij downloads waarbij je rechtstreeks van Sony/Nintendo/Microsoft stores download, hebben zij de macht.BlackMage schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:10:
Onregistreren voor uitlenen/doorverkopen gaat niet gebeuren. De tweedehandsmarkt is een doorn in het oog van alle uitgevers (in feite krijgen zij evenveel geld voor iemand die het spel illegaal download als iemand die het tweedehands koopt: 0,00 euro) dus vrijwillig meewerken aan manieren om het mogelijk te maken zal niemand doen. Wellicht wel in beperkte vorm zoals ze bij de xbox one van plan waren: Alleen bij aangesloten winkels, de uitgever krijgt een deel en bepalen ze per titel of het uberhaubt mogelijk is.
Tweedehands games zijn ook een grijs gebied, want in tegenstelling tot wat de meesten denken koop je geen spel, je koopt de licentie om het te mogen gebruiken. En die licentie vinden zij niet overdraagbaar. Maar dat is per land ook verschillend. Onlangs was hier nog een uitspraak die tweedehands ebooks mogelijk maakte.
Ik zie zelden tot nooit games in de download store voor een lagere prijs dan je nieuw in de winkel fysiek zou kunnen kopen. Laat staan als je een game 2e hands koopt via Marktplaats of iets dergelijks.
Daarnaast vind ik het ook gewoon prettig dat ik mijn NES en SNES games nog gewoon kan spelen op hun originele console. Hierbij ben ik niet afhankelijk van de servers van een bedrijf of iets dergelijks.
Ik zie downloads toch meer als een licentie en fysieke games toch meer als eigendom. Ik ben er van bewust dat de belanghebbenden uit de game industrie toch liever een licentiemodel hebben.
Je hebt ook kaarten in winkels waarmee je één spel kan downloaden.xelfer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:49:
[...]
Wat ik zelf als groot risico van downloads vind is het pure gebrek aan concurrentie. Fysieke games kan je bij meerdere winkels kopen en deze winkels kunnen met elkaar concurreren. Bij downloads waarbij je rechtstreeks van Sony/Nintendo/Microsoft stores download, hebben zij de macht.
Tja, Microsoft / Sony / Nintendo kunnen niet met fysieke winkels concurreren, want dan willen die de games / systemen niet meer verkopen (zie PSP Go)Ik zie zelden tot nooit games in de download store voor een lagere prijs dan je nieuw in de winkel fysiek zou kunnen kopen. Laat staan als je een game 2e hands koopt via Marktplaats of iets dergelijks.
Je bent dan afhankelijk van dat je NES/SNES nog werkt en de cartridge het nog doet. Je bent altijd wel afhankelijk van iets.Daarnaast vind ik het ook gewoon prettig dat ik mijn NES en SNES games nog gewoon kan spelen op hun originele console. Hierbij ben ik niet afhankelijk van de servers van een bedrijf of iets dergelijks.
Een fysieke game op disc of cartridge is ook gewoon een licentie. Enkel de drager (de disc) is jouw eigendom, hetgeen wat er op staat is van de uitgever. Zelfde geldt trouwens ook voor gedownloade spellen, alleen is de drager daar je HDD / Wii U.Ik zie downloads toch meer als een licentie en fysieke games toch meer als eigendom. Ik ben er van bewust dat de belanghebbenden uit de game industrie toch liever een licentiemodel hebben.
Het is inderdaad niet zo dat de concurrentie verdwijnt, want of er nu een disk voor 50 euro of een kaartje met downloadcode voor 50 euro wordt verkocht maakt niet uit, beide komen van Nintendo en beide gaan naar een console-bezitter. Hoe ze ermee stunten moeten ze zelf weten. Maar tweedehands games zijn ook concurrentie voor winkels en dat verdwijnt, dus vooral de uitzoekbak-hunters zullen daar nadeel van ondervinden.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:51:
[...]
Je hebt ook kaarten in winkels waarmee je één spel kan downloaden.
[...]
Tja, Microsoft / Sony / Nintendo kunnen niet met fysieke winkels concurreren, want dan willen die de games / systemen niet meer verkopen (zie PSP Go)
[...]
Je bent dan afhankelijk van dat je NES/SNES nog werkt en de cartridge het nog doet. Je bent altijd wel afhankelijk van iets.
[...]
Een fysieke game op disc of cartridge is ook gewoon een licentie. Enkel de drager (de disc) is jouw eigendom, hetgeen wat er op staat is van de uitgever. Zelfde geldt trouwens ook voor gedownloade spellen, alleen is de drager daar je HDD / Wii U.
Wat je zegt over de NES/SNES spullen die moeten werken is geen afhankelijkheid, want daar heb je zelf 100% invloed op. Als je maar zuinig genoeg bent op je Wii U, dan werkt die over 10.000 jaar nog steeds. Of je nageslacht dan een geschikte stroombron of TV met HDMI kan vinden is een tweede
En digitale winkel kan prima steunte met prijzen, zie Steam Holiday Sales. Alleen niet met de nieuwste spellen dan. Tevens moet ze VC games stuk goedkoper maker wil het echt aanslaan.
Maar goed volgende generatie zie ik het wel gebeuren.
Zonder games kan je nog heel veel met een PC, dit is wat anders dan bij een console. (Ongeacht het merk, extra functionaliteit)
Iemand enig idee wanneer deze kortingen live gaan? Ik had vandaag verwacht. Vooralsnog lees ik er niets over en zie ik het ook nog niet in de eShop staan.RayNbow schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:19:
Korting op Hyrule Warriors als je een ander Zelda spel in de komende weken koopt:
[afbeelding]
(Bron)
Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1MMWtPlKZVM]
Nog 2 weken wachten
Gaat iemand de Bayonetta stream kijken straks? Ik ben wel benieuwd.
Steam/XBL: Avioto
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
Het eerste deel verscheen nog voor Xbox 360 en PlayStation 3, en niet voor een Nintendo-console.
Nintendo brengt daarom alsnog een Wii U-versie van dit eerste deel uit, als onderdeel van de fysieke, speciale uitvoering van het spel. De First Print Edition, zoals de editie heet, wordt verder geleverd met een artbook en een boekvormige kaft rondom de twee spelhoesjes. Deze uitvoering heeft een oplage van ruim 15.000 exemplaren. De digitale versie van Bayonetta 2 bevat niet het eerste deel.
Dan moet je in de US zijn. De EU krijgt daarentegen een limited edition waar de Amerikanen weer jaloers op zijn.BlackMage schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:48:
Ik dacht dat Bayonetta 1 altijd meegeleverd zou gaan worden. Dus ook bij de normale versies en digitale aankopen. Matig weer.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dat is nooit in Europa zo aangegeven.BlackMage schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:48:
Ik dacht dat Bayonetta 1 altijd meegeleverd zou gaan worden. Dus ook bij de normale versies en digitale aankopen. Matig weer.
Er zijn vier verschillende versies.
1. Beide games in de limited edition. (18+)
2. Beide games samen verpakt (18+)
3. Alleen deel 2 (16+)
4. Beide games in de eShop (korting als je beide koopt) (18+ voor deel 1, 16+ voor deel 2)
Waarom krijg je niet altijd deel 1 bij deel 2? Simpel, de PEGI-rating voor Bayonetta 2 is 16+ en van Bayonetta 1 is 18+. Iemand die zestien/zeventien is zou niet Bayonetta 2 kunnen kopen als die niet los verkocht zou worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 11:01 ]
Makes sense. Maar de VS is veel strenger met ratings, dus waarom zij wel altijd deel 1 erbij krijgen bij de fysieke versie snap ik dan niet.Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:00:
[...]
Dat is nooit in Europa zo aangegeven.
Er zijn vier verschillende versies.
1. Beide games in de limited edition. (18+)
2. Beide games samen verpakt (18+)
3. Alleen deel 2 (16+)
4. Beide games in de eShop (korting als je beide koopt) (18+ voor deel 1, 16+ voor deel 2)
Waarom krijg je niet altijd deel 1 bij deel 2? Simpel, de PEGI-rating voor Bayonetta 2 is 16+ en van Bayonetta 1 is 18+. Iemand die zestien/zeventien is zou niet Bayonetta 2 kunnen kopen als die niet los verkocht zou worden.
En wat mij nog meer verbaasd is dat Bayonetta 2 een 16+ / Teen rating heeft gekregen. Dat zal dan wel flink toned down zijn want in deel 1 zit elke minuut wel een torture of suggestief sexuele scene*.
* Bayonetta gebruikt haar haar voor speciale aanvallen. Als je niets doet maak ze van haar haar haar outfit, maar zodra je wel een special doet dan staat ze daar alleen met schoenen aan. Je ziet natuurlijk geen details vanwege de camera angle, maar het is wel duidelijk wat er gebeurd
Ik heb al even rondgezocht naar de First Print edition, maar niemand heeft het nog op de site staan. Mailtje van Nedgame:
Nog even wachten dushelaas weten wij nu nog niets. Zodra Nintendo info heeft gegeven zullen wij de producten aanpassen / toevoegen op onze site.
Dit staat er trouwens bij Hyrule Warriors:
Ook leukFans die hun exemplaar van Hyrule Warriors bij Club Nintendo registreren tussen 10:00 uur CET op 19 september 2014 en 23:59 uur CET op 17 oktober 2014 zullen een gratis downloadcode ontvangen voor een Ganondorf Legacy Costume Set.
Echter nog steeds M in de US?BlackMage schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:14:
En wat mij nog meer verbaasd is dat Bayonetta 2 een 16+ / Teen rating heeft gekregen.
Game.co.ukAvioto schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:19:
Ik heb al even rondgezocht naar de First Print edition, maar niemand heeft het nog op de site staan.
"Only at GAME"?
Ik wacht wel even op Nederlandse winkels.
Ik weet niet of er Nederlandse winkels zijn die 'm zullen verkopen. Ik kon een tijd terug ook niet zo snel een Nederlandse shop vinden die de collector's edition van Bravely Default voor de 3DS verkocht.Avioto schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:25:
[...]
"Only at GAME"?Ik hoop het niet. Het is ook niet goedkoop zeg.
Ik wacht wel even op Nederlandse winkels.
Bol.com en nedgame hadden die. En de limited edition is ook voor Nederland aangekondigd, dus er is minimaal één winkel die 'm verkoopt.RayNbow schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:32:
[...]
Ik weet niet of er Nederlandse winkels zijn die 'm zullen verkopen. Ik kon een tijd terug ook niet zo snel een Nederlandse shop vinden die de collector's edition van Bravely Default voor de 3DS verkocht.
Hopelijk komt er een demo van het spel uit, weet nog steed niet of het iets voor mij is.
[ Voor 14% gewijzigd door Bisamrat op 05-09-2014 12:57 ]
Het doet me eigenlijk een beetje N64 achtig overkomen.. Maar als er echt een beetje verhaallijn in komt is het misschien wel leuk om te gaan spelen, als het alleen 'levels' worden waar je flink moet slaan is het denk ik minder..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
De aankomende captain Toad ziet er trouwens leuk uit.
En ik heb een witte PRO controller. Ziet er toch wel vet uit hoor!
Waar heb je die witte Pro controller vandaan, als ik vragen mag?Deddiekoel schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:50:
Woohoo, gisteren mijn grootste Mario achievement tot nu toe behaald!
spoiler:Heb Championsroad in 3D World uitgespeeld
En ik heb een witte PRO controller. Ziet er toch wel vet uit hoor!
http://www.nippon-yasan.c...pro-controller-white.html .Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:08:
[...]
Waar heb je die witte Pro controller vandaan, als ik vragen mag?
Maar is nu niet meer beschikbaar. Heb er zelf ook eentje besteld, ziet er mooi uit

(reddit thread)
[ Voor 24% gewijzigd door RayNbow op 07-09-2014 13:00 ]
Ik heb hem uiteindelijk bij Play-Asia vandaan. Die Nippon site had hem idd niet meer. Play-Asia was iets duurder maar ik had daar al eens eerder besteld. Ook leuk dat het de japanse versie is (enige verschil is de doos en de tekst achterop).Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:08:
[...]
Waar heb je die witte Pro controller vandaan, als ik vragen mag?
[ Voor 6% gewijzigd door Deddiekoel op 07-09-2014 13:43 ]
Die gemixte pro-controllers zien er echt bruut uit!RayNbow schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:57:
Of je koopt zowel een witte als een zwarte en je mengt de boel zoals een aantal mensen al gedaan hebben:
[afbeelding]
(reddit thread)
Heb m'n huidige al eens opengemaakt omdat er een rammeltje in zat (bleek een plastic korreltje) is echt niets anders dan de body losschroeven en print + sticks overzetten.. binnen 1 minuut te doen.RayNbow schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:44:
Nee, maar de link vertelt dat (afh. van je skills) het tricky kan zijn om de mod uit te voeren.
[LTS][MTS][HTS]
http://www.nedgame.nl/nin...re-order-dlc-/5023485580/
En ja.. OOK de FIRST PRINT edition van Bayonetta hebben ze bij Nedgame!
http://www.nedgame.nl/nin...print-edition/6687627789/
En ja, ik heb 'm gepre-ordered
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 07:36 ]
Ik heb de special besteld met sjaal bij GM.
Hoop dat ook al die DLC er bij zit, maar verwacht het wel.
Ik ga 'm natuurlijk aanschaffen! Maar wel gewoon via de eShop.Deddiekoel schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:47:
Ok, wie hier gaat er allemaal Hyrule Warriors aanschaffen?
"21 jaar DSL!"
Maanden geleden al besteldDeddiekoel schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:47:
Ok, wie hier gaat er allemaal Hyrule Warriors aanschaffen?
Inloggen op http://www.nintendo.nl
Naar "Mijn geristreerde spellen en systemen"
http://www.nintendo.nl/NO...o/myGamesAndSystems_p3.do
In die lijst staan dan je gedownloade spellen, daar zal dan Hyrule Warriors tussen staan en dan kan je "Ontvang sterren voor deze download" aanklikken en dan kom je bij de enquete.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 11:43 ]
Zoals deze Yoshi pluche:

Wel kan je Premium Nintendo punten omwisselen voor eShop tegoed.
https://p.nintendo.net/premium/
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 12:38 ]
En wanneer krijg je dan de preorder dingen? Dus die Twilight Princess pakjes?Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:39:
Je moet het spel registreren op Club Nintendo. Dat gaat half automagisch, na downloaden moet je naar de Club Nintendo site gaan en een korte enquete invullen.
Inloggen op http://www.nintendo.nl
Naar "Mijn geristreerde spellen en systemen"
http://www.nintendo.nl/NO...o/myGamesAndSystems_p3.do
In die lijst staan dan je gedownloade spellen, daar zal dan Hyrule Warriors tussen staan en dan kan je "Ontvang sterren voor deze download" aanklikken en dan kom je bij de enquete.
[ Voor 5% gewijzigd door Deddiekoel op 10-09-2014 21:03 ]
Voor wie hem inmiddels nog niet op een ander platform heeft gespeeld: Aanrader!. Vergeet het gezeur over de "hype", het is gewoon een erg leuk spel. Qua gameplay is het gewoon GTA met een beetje Assasin's Creed elementen erdoor. En natuurlijk met hacking elementen. De hele stad draait op een centraal besturingssysteem waar jij een backdoor voor hebt, waardoor je bijna alles in die stad, van de stoplichten tot bruggen en hekken kan besturen. Dat gebruik je om jezelf een voordeel te geven tijdens het rijden of schieten.
De stad (Chicago) is mooi en realistisch nagemaakt, het verhaal is niet grandioos maar juist heel aangrijpelijk, echter ook een beetje aan de magere kant. Maar je kan zoveel doen tussen de story missies door dat dit wel gecompenseerd wordt. Met een normaal tempo ben je zo 40 uur bezig met spelen, en dan heb je nog niet eens alle collectibles enzo verzameld.
Ik ben erg benieuwd hoe de Wii U versie eruit komt te zien. Om die gamepad maak ik me niet echt zorgen, het spel heeft geen/weinig elementen die er beter van worden door de gamepad te gebruiken. Dus gewoon een kaart van de stad en misschien wat quickslots voor wapens en items is prima. Ondanks dat je al je hacken doet met een smartphone wat natuurlijk leuk vertaalt naar de gamepad, doe je eigenlijk alles met 1 knop en die moet je snel en vaak kunnen gebruiken, dus laat ze dat alsjeblieft op een fysieke knop houden. De ingame menu's zouden wel veel baat hebben van de gamepad, want die zijn vreselijk om te navigeren.
Sorry Ubisoft, ik ben te druk met Bayonetta 2, SSB, SSB 3DS, Pokémon, Hyrule Warriors. Afgelopen mei had ik graag jullie spel gekocht!
Goed om te horen dat je er zo enthousiast over was. Mijn mening is echter behoorlijk anders...BlackMage schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:12:
[...]
Voor wie hem inmiddels nog niet op een ander platform heeft gespeeld: Aanrader!. Vergeet het gezeur over de "hype", het is gewoon een erg leuk spel. Qua gameplay is het gewoon GTA met een beetje Assasin's Creed elementen erdoor. En natuurlijk met hacking elementen. De hele stad draait op een centraal besturingssysteem waar jij een backdoor voor hebt, waardoor je bijna alles in die stad, van de stoplichten tot bruggen en hekken kan besturen. Dat gebruik je om jezelf een voordeel te geven tijdens het rijden of schieten.
De stad (Chicago) is mooi en realistisch nagemaakt, het verhaal is niet grandioos maar juist heel aangrijpelijk, echter ook een beetje aan de magere kant. Maar je kan zoveel doen tussen de story missies door dat dit wel gecompenseerd wordt. Met een normaal tempo ben je zo 40 uur bezig met spelen, en dan heb je nog niet eens alle collectibles enzo verzameld.
Ik ben erg benieuwd hoe de Wii U versie eruit komt te zien. Om die gamepad maak ik me niet echt zorgen, het spel heeft geen/weinig elementen die er beter van worden door de gamepad te gebruiken. Dus gewoon een kaart van de stad en misschien wat quickslots voor wapens en items is prima. Ondanks dat je al je hacken doet met een smartphone wat natuurlijk leuk vertaalt naar de gamepad, doe je eigenlijk alles met 1 knop en die moet je snel en vaak kunnen gebruiken, dus laat ze dat alsjeblieft op een fysieke knop houden. De ingame menu's zouden wel veel baat hebben van de gamepad, want die zijn vreselijk om te navigeren.
Ik vond het één grote tegenvaller. Aardig verhaal (maar niet meer dan dat), juist veel te veel side missie shit (waar je ook constant op gewezen wordt) waardoor je nooit echt lekker in het verhaal zit, hele sombere "sfeer", en zo kan ik nog wel even doorgaan. Verder was de game echt PS4 onwaardig, de graphics waren gewoonweg slecht.
Ik vind dan ook niet dat je Watch Dogs met krakers zoals GTA of Assassins Creed kunt vergelijken. Die staan op een veel hoger niveau (ieder op zijn eigen manier).
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
De side missies verschillen sterk in kwaliteit maar de verhaal missies zijn imho erg goed uitgewerkt en afwisselend. De achtervolgingen met de hacking opties zijn erg leuk en spectaculair.
Het schieten werkt heerlijk met een goed uitgewerkt cover systeem. Ook heb je leuke skills die je soms ook via camera's kan gebruiken om gevechten op verschillende manieren aan te pakken.
Daarnaast leeft de stad voor mijn gevoel veel meer omdat je van veel mensen allerlei prive dingen kan zien waardoor je het gevoel krijgt dat voorbijgangers meer zijn dan stadsvulling.
Wat mij betreft heeft Watch Dogs vooral last van het overhypen waardoor er nog veel meer van verwacht werd. Maar het is echt een leuke game die voor uren spel plezier zorgt.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Tja als bedrijf moet je prioriteiten stellen en een grote game uitbrengen voor een niet of nauwelijks winstgevend platform lijkt me niet topprioriteitVerwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 07:11:
[...]
Sorry Ubisoft, ik ben te druk met Bayonetta 2, SSB, SSB 3DS, Pokémon, Hyrule Warriors. Afgelopen mei had ik graag jullie spel gekocht!
"21 jaar DSL!"
[ Voor 6% gewijzigd door Emiel1984 op 11-09-2014 09:59 ]
[LTS][MTS][HTS]
Die kans is wel aanwezig, want op de andere platformen is er een "companion app" beschikbaar voor tablets waarmee een tweede persoon de speler kan assisteren door infrastructuur te hacken. Nooit gebruik van gemaakt dus weet niet hoe goed dat werkt. Maar dat gaat via Ubi's netwerk dus ik denk eigenlijk dat deze app ook werkt voor de Wii U versie en ze dus niet specifiek iets voor de gamepad bouwen.Deddiekoel schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:06:
Ik ben met name benieuwd of ze de Gamepad een beetje fatsoenlijk gebruiken. Zou wel grappig zijn als iemand anders via de Gamepad mee kon hacken of zo (a la NFS Most Wanted).
Onzin. Er zijn/waren meer Wii Us dan XBOX ONEs verkocht. Met die redenatie zou een XBOX ONE versie ook vertraging moeten krijgen. Dit is puur om over een paar maanden te roepen van "Kijk maar de Wii U versie verkoopt niet!" ondanks het feit dat ze WETEN dat ze A. De Nintendo fans genaaid hebben. En B. het spel nu in de drukste periode uitbrengen. En C. De mensen die het spel wilden spelen het waarschijnlijk al op een ander platform gekocht hebben.The_Bird schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:40:
[...]
Tja als bedrijf moet je prioriteiten stellen en een grote game uitbrengen voor een niet of nauwelijks winstgevend platform lijkt me niet topprioriteit
Alleen de mensen die écht het spel op de Wii U wil spelen gaat het nu nog kopen. En ik durf te wedden dat dat maar een hele kleine groep is.
Ik negeer dit spel dan ook 100%, ik koop 'm niet op mn PS4, PC of Wii U. Zelfde geldt voor Project Cars, trouwens.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 10:32 ]
Dat ze Nintendo-fans naaien ontken ik niet, maar wil een beetje nuance aanbrengen:Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:30:
[...]
Onzin. Er zijn/waren meer Wii Us dan XBOX ONEs verkocht. Met die redenatie zou een XBOX ONE versie ook vertraging moeten krijgen. Dit is puur om over een paar maanden te roepen van "Kijk maar de Wii U versie verkoopt niet!" ondanks het feit dat ze WETEN dat ze A. De Nintendo fans genaaid hebben. En B. het spel nu in de drukste periode uitbrengen. En C. De mensen die het spel wilden spelen het waarschijnlijk al op een ander platform gekocht hebben.
Alleen de mensen die écht het spel op de Wii U wil spelen gaat het nu nog kopen. En ik durf te wedden dat dat maar een hele kleine groep is.
Ik negeer dit spel dan ook 100%, ik koop 'm niet op mn PS4, PC of Wii U. Zelfde geldt voor Project Cars, trouwens.
- Ubisoft heeft met eerdere titels al gezien dat mensen met een Wii U niet echt warm lopen voor games in bepaalde genres. Dat ging over Call of Duty en al is Watch_Dogs een ander spel, het toont daar meer gelijkenis mee dan Rayman en die dansspellen.
- Het spel porten naar de Xbox One is vele malen goedkoper dan een port naar de Wii U, vanwege de gedeelde architectuur met de PS4 en PC en vanwege de extra grafische capaciteit (Watch_Dogs gebruikt niet bepaald het maximale wat de PS4 en X1 te bieden hebben, maar de lastgen en Wii U zouden wel flink belast en geoptimaliseerd moeten worden om een beetje speelbaar spel neer te zetten).
- (Hiervoor heb ik geen enkele onderbouwing) Ik verwacht dat Sony en Microsoft wel een steentje hebben bijgedragen aan de ontwikkeling. Dit was de eerste "system seller" titel op deze platformen.
Call of Duty is nooit actief geadverteerd voor de Wii U. En zelfs de aankondigingen ervan kwamen altijd laat. Daarbij heb ik de vorige versie gespeeld en ik werd er niet bepaald warm van.BlackMage schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:44:
[...]
Dat ze Nintendo-fans naaien ontken ik niet, maar wil een beetje nuance aanbrengen:
- Ubisoft heeft met eerdere titels al gezien dat mensen met een Wii U niet echt warm lopen voor games in bepaalde genres. Dat ging over Call of Duty en al is Watch_Dogs een ander spel, het toont daar meer gelijkenis mee dan Rayman en die dansspellen.
De Wii U heeft net als de XBOX 360 een PowerPC cpu aan boord. Dus dat is eveneens onzin. Ook is de Wii U krachtiger dan de XBOX 360 en PS3.- Het spel porten naar de Xbox One is vele malen goedkoper dan een port naar de Wii U, vanwege de gedeelde architectuur met de PS4 en PC en vanwege de extra grafische capaciteit (Watch_Dogs gebruikt niet bepaald het maximale wat de PS4 en X1 te bieden hebben, maar de lastgen en Wii U zouden wel flink belast en geoptimaliseerd moeten worden om een beetje speelbaar spel neer te zetten).
Als je met dat steentje een grote zak geld bedoelt zit je er idd dicht bij. Ik denk dat voornamelijk MS ontwikkelaars van de Wii U probeert te houden.- (Hiervoor heb ik geen enkele onderbouwing) Ik verwacht dat Sony en Microsoft wel een steentje hebben bijgedragen aan de ontwikkeling. Dit was de eerste "system seller" titel op deze platformen.
Niet alleen de Wii U hoor. Microsoft zit in een hoekje maar slijpt de tanden met grote stapels geld.Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:48:
Als je met dat steentje een grote zak geld bedoelt zit je er idd dicht bij. Ik denk dat voornamelijk MS ontwikkelaars van de Wii U probeert te houden.
Lol, complottheorienVerwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:48:
Als je met dat steentje een grote zak geld bedoelt zit je er idd dicht bij. Ik denk dat voornamelijk MS ontwikkelaars van de Wii U probeert te houden.
Games voor een ouder publiek verkopen niet op de Wii U en daarom komen er zo dramatisch weinig games voor uit.
"21 jaar DSL!"
Wat zijn "Games voor een ouder publiek" precies? Spellen voor +16? +18?The_Bird schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:58:
[...]
Lol, complottheorien![]()
Games voor een ouder publiek verkopen niet op de Wii U en daarom komen er zo dramatisch weinig games voor uit.
Je zult zien dat Bayonetta (2) straks gewoon goed gaat verkopen.
En ook Monster Hunter doet het goed op Nintendo systemen.
En verschillende horror spellen (Fatal Frame, komt binnenkort in Japan uit).
Daarbij kan je spellen als SSB en Hyrule Warriors ook moeilijk "kinderachtig" noemen.
En zelfs spellen als MarioKart, Mario World, Rayman legends, Child of Light, Lego games zijn goed door een ouder publiek te spelen.
Enige punt is dat third party spellen niet goed verkopen op Nintendo systemen. En dat komt door acties als : late releases, geen dlc, slechte ports, slecht gebruik van de hardware.
ZombiU was bv één van de beste third party launchtitels.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 11:09 ]
Jep. Games zoals Cod, Assasin's Creed, Batman, Resident Evil,Splinter Cell de diverse sportgames.Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:05:
[...]
Wat zijn "Games voor een ouder publiek" precies? Spellen voor +16? +18?
Allemaal games voor een ouder publiek die voor geen meter verkochten waardoor de vervolgen (terecht)niet meer voor de Wii U uitkomen.
Ik ben heel erg benieuwd naar de verkopen van Bayonetta 2. Bayonetta 1 werd uitgebracht voor consoles met een enorme installed base en verkocht voor geen meter. Het vervolg wordt voor een console met een kleine installed base uitgebracht, die doorgaans dat soort games niet koopt.
Uiteraard is dat allemaal de schuld van anderenEnige punt is dat third party spellen niet goed verkopen op Nintendo systemen. En dat komt door acties als : late releases, geen dlc, slechte ports, slecht gebruik van de hardware.
[ Voor 11% gewijzigd door The_Bird op 11-09-2014 11:17 ]
"21 jaar DSL!"
Het is lastig in hokjes te stoppen. Zeker als je het hebt over leeftijd. Daarbij zijn de ratings vooral bedoeld om aan te geven dat een spel elementen bevat waaraan je liever niet jonge kinderen blootstelt, en niet om aan te geven dat een 'volwassen' publiek het leuk gaat vinden.Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:05:
[...]
Wat zijn "Games voor een ouder publiek" precies? Spellen voor +16? +18?
En ook Monster Hunter doet het goed op Nintendo systemen.
En verschillende horror spellen (Fatal Frame, komt binnenkort in Japan uit).
Daarbij kan je spellen als SSB en Hyrule Warriors ook moeilijk "kinderachtig" noemen.
En zelfs spellen als MarioKart, Mario World, Rayman legends, Child of Light, Lego games zijn goed door een ouder publiek te spelen.
Enige punt is dat third party spellen niet goed verkopen op Nintendo systemen. En dat komt door acties als : late releases, geen dlc, slechte ports, slecht gebruik van de hardware.
ZombiU was bv één van de beste third party launchtitels.
Als je kijkt naar verschillende soorten 'geweld' wat de gameplay bevat dan zie ik 3 soorten:
- Realistisch/Scifi geweld (pewpew)
- Fantasy geweld (magie/monsters/etc)
- Cartoon geweld (mario die een goomba plat stampt)
En je ziet wel dat de Wii U vooral op die eerste eigenlijk bijna niets heeft. En als je Ubisoft mag geloven dan zie je dat de Wii U eigenaren daar ook niet echt interesse in hebben.
Dat zijn overgens ook de games die het meest baat hebben van grafische kracht. Ik kan me voorstellen dat gamers die vooral dat soort spellen leuk vinden de Wii U links laten liggen zelfs als het wel een volledige ondersteuning van third party had gekregen.
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic