Hebben ze die niet allang voorgeïnstalleerd?Smoonshine schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:45:
Bij deze kan ik bevestigen dat de Mario games op een disc worden meegeleverd ben nu bezig met die ellenlange systeemupdate.
OK, dat is dus redelijk vergelijkbaar met de aantallen in BOII na een paar weken... Ook nog wat anders dan TDM?Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:40:
1540 online nu
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Anoniem: 181786
Dat is zo te zien wel de populairste. Domination is ook altijd wel door een paar honderd bezet.dizzytal schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:12:
[...]
OK, dat is dus redelijk vergelijkbaar met de aantallen in BOII na een paar weken... Ook nog wat anders dan TDM?
Nu zijn er 1700+ online.
Vandaag de Wii U binnen gekregen, maar moet nog wachten tot 5 december tot mijn dochter hem uit mag pakken
.. Maar de bijgeleverde 2 mario/luigi games staan dus samen op 1 disc ipv download codes? Dan ben ik toch wel erg blij dat ik voor de mario bundel ipv de zelda bundel ben gegaan
.
Currently playing: MTG Arena (PC)
Damn, vanochtend vroeg de COD: Ghosts servers offline.
Mag ik trouwens in de lijst van Nintendo NID: mijn ID is MasterPrikkebeen.
Mag ik trouwens in de lijst van Nintendo NID: mijn ID is MasterPrikkebeen.
Haha, jij "vervuilt" jouw kinderen ook al met Nintendo. Hier gaat het hetzelfde. Je moet toch de "legacy" doorgeven, is het niet?Uhmmie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:29:
Vandaag de Wii U binnen gekregen, maar moet nog wachten tot 5 december tot mijn dochter hem uit mag pakken.. Maar de bijgeleverde 2 mario/luigi games staan dus samen op 1 disc ipv download codes? Dan ben ik toch wel erg blij dat ik voor de mario bundel ipv de zelda bundel ben gegaan
.
[ Voor 67% gewijzigd door GZ op 09-11-2013 08:26 . Reden: Stam + t ]
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Je moet waarschijnlijk wel eerst de systeemsoftware updaten, dat kan best een tijdje duren.Uhmmie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:29:
Vandaag de Wii U binnen gekregen, maar moet nog wachten tot 5 december tot mijn dochter hem uit mag pakken.. Maar de bijgeleverde 2 mario/luigi games staan dus samen op 1 disc ipv download codes? Dan ben ik toch wel erg blij dat ik voor de mario bundel ipv de zelda bundel ben gegaan
.
Of je stelt het internet en dergelijke nog niet in, dan moet je toch gelijk kunnen gamen?
Aan de andere kant, als je het geeft met pakjesavond is er vaak toch geen tijd om alles netjes aan te sluiten voordat je dochter naar bed moet. Kan jij 's avonds alles netjes klaarmaken en dan kan zijn de volgende dag lekker gamen. Wel leuk, zo'n papa Sinterklaas.
Niets moet.. je kan het gewoon uitstellen.Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:10:
Je moet waarschijnlijk wel eerst de systeemsoftware updaten, dat kan best een tijdje duren.
Of je stelt het internet en dergelijke nog niet in, dan moet je toch gelijk kunnen gamen?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ja mijn oudste dochter is ook al fan van gamenGZ schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 07:52:
Haha, jij "vervuilt" jouw kinderen ook al met Nintendo. Hier gaat het hetzelfde. Je moet toch de "legacy" doorgeven, is het niet?
Idd en mijn dochter heeft gelukkig geleerd dat niet altijd alles direct kan. Dus die gaat dan gewoon lekker met der andere kadootjes spelen terwijl papa weer helemaal gek wordt hoe ik alle kabels netjes weg gewerkt krijgAnoniem: 181786 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:10:
[...]
Aan de andere kant, als je het geeft met pakjesavond is er vaak toch geen tijd om alles netjes aan te sluiten voordat je dochter naar bed moet. Kan jij 's avonds alles netjes klaarmaken en dan kan zijn de volgende dag lekker gamen. Wel leuk, zo'n papa Sinterklaas.
[ Voor 8% gewijzigd door Uhmmie op 09-11-2013 18:06 ]
Currently playing: MTG Arena (PC)
Heeft iemand trouwens een tip voor goede accu's voor de Wiimotes? Ik heb nu al tot 2 keer toe accu setjes gekocht bij miniinthebox, maar dat is allemaal troep. Na een half jaar mag je blij zijn als je nog een half uur kan gamen voor de accu's de geest geven.
Het mag best een paar centen kosten, als de accu's maar lang mee gaan, zowel qua levensduur als accutijd
Het mag best een paar centen kosten, als de accu's maar lang mee gaan, zowel qua levensduur als accutijd
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Anoniem: 384268
Conform de artikelinfo op bartsmit.nl zijn Mario en Luigi downloadgames. Kan iemand bevestigen dat dit niet zo is?
Oplaadbare batterijen van 2000 mAmpere. Laten mij nooit zittenTFHfony schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:56:
Heeft iemand trouwens een tip voor goede accu's voor de Wiimotes? Ik heb nu al tot 2 keer toe accu setjes gekocht bij miniinthebox, maar dat is allemaal troep. Na een half jaar mag je blij zijn als je nog een half uur kan gamen voor de accu's de geest geven.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Ik kan zelf de Zone Inductie charger van Speedlink aanbevelen. Gebruik ze al jaren en ze doen het prima. Heb ze ooit een hele tijd niet gebruikt en toen waren ze snel leeg, maar door ze paar keer vol en helemaal leeg te maken zijn ze het weer goed gaan doen.TFHfony schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:56:
Voordeel van deze units dat ze de normale vorm van de Wiimote behouden en je ze dus makkelijk in allerlei accessoires kunt gebruiken.
Let wel, zorg wel dat je ze USB versie neemt want alleen die werkt met de WiiU. De andere werkt via de Wii stroom kabel nl.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Meteen aan het begin moest ik een update doen die dik een half uur in beslag heeft genomen. Het kan zijn dat dit een latere update is, maar het leek mij de beruchte update.90710 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:53:
[...]
Hebben ze die niet allang voorgeïnstalleerd?
Ik heb de Mario & Luigi bundel sinds vrijdag in huis en er zit een disc bij met daarop Mario & Luigi. De bundel is besteld via bartsmit.nl. Dus de info op de Bart Smit site klopt niet.Anoniem: 384268 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:47:
Conform de artikelinfo op bartsmit.nl zijn Mario en Luigi downloadgames. Kan iemand bevestigen dat dit niet zo is?
uhm...
Nee, die duurde langerSmoonshine schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:33:
[...]
Meteen aan het begin moest ik een update doen die dik een half uur in beslag heeft genomen. Het kan zijn dat dit een latere update is, maar het leek mij de beruchte update.
En je kan de update trouwens ook gewoon "skippen". Dan download hij 'm tijdens het spelen. Je krijgt dan vanzelf de keuze om 'm te installeren.
[ Voor 17% gewijzigd door 90710 op 10-11-2013 11:56 ]
Ik twijfelde nog maar neig nu nog ff de kat uit de boom te kijken.
Alhoewel de Zelda bundel met de BartSmit aktie erg aantrekkelijk is ben ik bang dat er voor de echte Wii U zelda game, over pak hem beet een jaar, een echte nieuwe bunbel komt met ook verbeterde hardware.
Met de release van de PS4 en XB1 zullen ze wel iets moeten doen om te blijven verkopen en verwacht ik een geupdate WiiU met een betere Gamepad accu, meer intern geheugen (wat is nu 32Gb ?) en meer van dat soort fratsen.
Op dit moment zie ik me nog niet COD spelen met een PS3 en X360 erbij (hebben gewoon ideale controllers voor dat soort games) en zal ik me wellicht moeten beperken tot Zelda en 2 a 3 andere toppers.
Maar als nintendo liefhebber van het tweede uur (Snes, N64, GC, Wii, diverse GB's) lonkt de Windwaker HD wel enorm naar me ......
Alhoewel de Zelda bundel met de BartSmit aktie erg aantrekkelijk is ben ik bang dat er voor de echte Wii U zelda game, over pak hem beet een jaar, een echte nieuwe bunbel komt met ook verbeterde hardware.
Met de release van de PS4 en XB1 zullen ze wel iets moeten doen om te blijven verkopen en verwacht ik een geupdate WiiU met een betere Gamepad accu, meer intern geheugen (wat is nu 32Gb ?) en meer van dat soort fratsen.
Op dit moment zie ik me nog niet COD spelen met een PS3 en X360 erbij (hebben gewoon ideale controllers voor dat soort games) en zal ik me wellicht moeten beperken tot Zelda en 2 a 3 andere toppers.
Maar als nintendo liefhebber van het tweede uur (Snes, N64, GC, Wii, diverse GB's) lonkt de Windwaker HD wel enorm naar me ......
Ze kunnen geen Wii U uitbrengen die meer is dan de huidige Wii U op technisch gebied. Dit zal de Wii U markt in tweeën delen en dan zitten ze met nog meer problemen dan nu.Bomberman71 schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:25:
Ik twijfelde nog maar neig nu nog ff de kat uit de boom te kijken.
Wat betreft de GamePad accu: http://www.nedgame.nl/nin...-battery-pack/1049143275/ (officieel van Nintendo)
En de 32GB zal genoeg blijven voor de systeem software en een paar download-titels. Verder kan je gewoon elke USB HDD aansluiten om extra schijfruimte te krijgen. (Ik heb 2TB aan mn Wii U hangen)
Ik vond dat bij mijn Zelda pakket echt een teleurstelling: Eerst een systeemupdate van dik een half uur/uur en daarna nog Zelda binnenhalen. Het was echt veel te veel gedoe om bij je eerste potje gamen te komen. Ben ik niet gewend van Nintendo.Smoonshine schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:33:
[...]
Meteen aan het begin moest ik een update doen die dik een half uur in beslag heeft genomen. Het kan zijn dat dit een latere update is, maar het leek mij de beruchte update.
[...]
Ik heb de Mario & Luigi bundel sinds vrijdag in huis en er zit een disc bij met daarop Mario & Luigi. De bundel is besteld via bartsmit.nl. Dus de info op de Bart Smit site klopt niet.
Zojuist even Call of Duty met de Wiimote en Nunchuck geprobeerd. Werkt best fijn, maar het uitproberen in Deathmatch liep nogal desastreus af...
Bij dit spelletje merk ik eigenlijk dat ik het veel fijner vind om op de GamePad het spel te zien dan op de TV.
Bij dit spelletje merk ik eigenlijk dat ik het veel fijner vind om op de GamePad het spel te zien dan op de TV.
Oh dat kan makkelijk hoor, we zien het al meer dan een decennium.90710 schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:38:
[...]
Ze kunnen geen Wii U uitbrengen die meer is dan de huidige Wii U op technisch gebied. Dit zal de Wii U markt in tweeën delen en dan zitten ze met nog meer problemen dan nu.
Wat betreft de GamePad accu: http://www.nedgame.nl/nin...-battery-pack/1049143275/ (officieel van Nintendo)
En de 32GB zal genoeg blijven voor de systeem software en een paar download-titels. Verder kan je gewoon elke USB HDD aansluiten om extra schijfruimte te krijgen. (Ik heb 2TB aan mn Wii U hangen)
Je kunt makkelijk geheugen vergroten, stillere fans, slimline versies, zuinigere voeding, betere accu's, etc doorvoeren zonder dat het effect heeft op de game experience.
Technische vooruitgang wilt niet altijd zeggen meer rekenkracht en dus absolute performance changes.
Kijk eens naar de hardware evolutie van de 3rd gen consoles.
De 2TB erbij is leuk maar steeds minder mensen willen allemaal atrributen en draadjes er aan hangen en je kunt er wederom voor betalen. Neem aan dat de extra HD dan dedicated wordt (format encrypted) en dus niet meer te gebruiken is voor andere zaken ?
En natuurlijk speelt de aftermarket handig in op accesoires die je kunt KOPEN maar het is gewoon fijn dat zoiets out of the box gewoon klopt en 3 uur op 1 lading gamen in standaard setup is niet echt bijzonder.
Wederom wilt lang niet iedereen met een oplaadkabel eraan gamen.
Bij handheld consoles zijn downloadable games weer handig want dan loop je niet te slepen met game cards.
Maar alhoewel mijn betoog negatief klinkt ben ik wel erg benieuwd naar met name de Zelda ervaring ....
[ Voor 5% gewijzigd door Bomberman71 op 10-11-2013 12:59 ]
Helaas is dit tegenwoordig de sign of times ....sebastius schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:38:
[...]
Ik vond dat bij mijn Zelda pakket echt een teleurstelling: Eerst een systeemupdate van dik een half uur/uur en daarna nog Zelda binnenhalen. Het was echt veel te veel gedoe om bij je eerste potje gamen te komen. Ben ik niet gewend van Nintendo.
Je ziet het overal en het is erg vervelend en soms heb je niet eens de keuze.
Bij de PS3 net zo hoor, een idioot grote update (van maar liefst 225+ MB !!!) om ubeerhaupt online te kunnen komen (gamestore/Multigame).
En als je dan gaat kijken naar de update details dan gaat het soms om toevoegingen waar je niet eens om vraagt en al helemaal niets doen vwb bugs of security.
Dit wordt alleen maar erger en ik voorzie met de steeds grotere release druk dat de consumers de echte beta testers worden en dood worden gegooid met patches en andere releases die je niet altijd wilt.
Nintendo zal op dit vlak ook gewoon doorgaan en de tijd dat je kunt gamen zonder het internet is voorgoed voorbij.
Wordt de Gamepad niet zwaar na verloop van tijd ?Anoniem: 181786 schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:48:
Zojuist even Call of Duty met de Wiimote en Nunchuck geprobeerd. Werkt best fijn, maar het uitproberen in Deathmatch liep nogal desastreus af...
Hier absoluut geen last van, ligt heerlijk in de handen en ik kan er zo een paar uur op gamen.Bomberman71 schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:00:
[...]
Wordt de Gamepad niet zwaar na verloop van tijd ?
Je moet er even aan wennen (en ik wil ook zeker eens de Pro controller gaan proberen) maar van het extra gewicht merk ik eigenlijk nog maar vrij weinig. Kan probleemloos uren achter elkaar spelen.Bomberman71 schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:00:
[...]
Wordt de Gamepad niet zwaar na verloop van tijd ?
Wat ik zo fijn vind aan de GamePad bij dit spelletje is dat je (ondanks de lagere resolutie) alles zeer goed kan zien van dichtbij. Als ik op de TV speel dan staat de bank net even wat te ver van de TV omdat ik erg dicht bij de TV wil zitten. Bij games als Zelda heb ik daar dan weer geen last van.
Ik had Call of Duty op de release nacht gehaald. Daarna thuis in de Wii U gestopt en vanuit bed op de gamepad een uurtje de single player campaign gespeeld. Only on Wii UAnoniem: 181786 schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:48:
Speelt inderdaad heel lekker op de gamepad. Wel jammer dat ze de gamepad niet beter als 2e scherm gebruiken wannee je de TV gebruikt. Je zou bijvoorbeeld beter map info in multi player, aanpassingen van uitrusting of makkelijker selecteerbare killstreaks op het scherm van de gamepad moeten doen.
Dat je het spel op de GamePad kan spelen is geweldig, maar voor de rest hebben ze er werkelijk waar helemaal niets aan gedaan om het te benutten.boshar schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:32:
Speelt inderdaad heel lekker op de gamepad. Wel jammer dat ze de gamepad niet beter als 2e scherm gebruiken wannee je de TV gebruikt. Je zou bijvoorbeeld beter map info in multi player, aanpassingen van uitrusting of makkelijker selecteerbare killstreaks op het scherm van de gamepad moeten doen.
Als je enkel al ziet dat menu's op de GamePad niet te bedienen zijn met touch maar dat je gewoon de knoppen moet gebruiken.... Gemiste kansen. Dat niemand dat inziet tijdens de ontwikkeling is erg jammer.
3e egen consoles? Volgens mij zijn er vrij weinig verschillende versies van consoles in de derde generatie uitgebracht. Alleen zag de NES er in Japan, America en Europa er steeds anders uit. Of bedoel je de zevende generatie? (PS3, XBOX 360 en Wii) Daar zijn er van de Wii eigenlijk maar twee versies gekomen. De gewone Wii en de Wii Mini waarbij de laatste juist minder kan (geen internet, GameCube)Bomberman71 schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:49:
[...]
Oh dat kan makkelijk hoor, we zien het al meer dan een decennium.
Je kunt makkelijk geheugen vergroten, stillere fans, slimline versies, zuinigere voeding, betere accu's, etc doorvoeren zonder dat het effect heeft op de game experience.
Technische vooruitgang wilt niet altijd zeggen meer rekenkracht en dus absolute performance changes.
Kijk eens naar de hardware evolutie van de 3rd gen consoles.
Ik vind het niet erg om een externe HD aan mn console te hangen. En 2TB aan externe HD is gewoon erg goedkoop tegenwoordig. Maar als Nintendo 2TB aan flash! geheugen in zou bouwen heb je een console van +/- 1000 euro. Meer zelfs, vermoed ik.De 2TB erbij is leuk maar steeds minder mensen willen allemaal atrributen en draadjes er aan hangen en je kunt er wederom voor betalen. Neem aan dat de extra HD dan dedicated wordt (format encrypted) en dus niet meer te gebruiken is voor andere zaken ?
Wederom zou het de console duurder maken om het er standaard bij te leveren. En Nintendo maakt nog steeds (al is het niet veel) verlies per verkochte console. Koop je er een spel bij dan zitten ze weer op winst.En natuurlijk speelt de aftermarket handig in op accesoires die je kunt KOPEN maar het is gewoon fijn dat zoiets out of the box gewoon klopt en 3 uur op 1 lading gamen in standaard setup is niet echt bijzonder.
Wederom wilt lang niet iedereen met een oplaadkabel eraan gamen.
En bij console games is het handig want dan heb je geen last van beschadigde discs. Disc based gaming is iets wat mij betreft zo afgeschaft mag worden.Bij handheld consoles zijn downloadable games weer handig want dan loop je niet te slepen met game cards.
We hebben natuurlijk in het verleden bij de N64 wel een uitbreiding voor een verdubbeling van het intern geheugen gezien. Bij de Gamecube kon er vrij gebruiksvriendelijk een modem ingebouwd worden.
En dan hebben we nog de Atari Jaguar die je uit kon bouwen met een CD-ROM speler. En mijn favoriet is de tower of power:

Vele recenter is bijvoorbeeld de Xbox360 die je uit kon bouwen met een Wifi adapter.
Maar buiten de expensief pack voor de N64 was dit allemaal niet zo heel succesvol volgens mij.
En dan hebben we nog de Atari Jaguar die je uit kon bouwen met een CD-ROM speler. En mijn favoriet is de tower of power:

Vele recenter is bijvoorbeeld de Xbox360 die je uit kon bouwen met een Wifi adapter.
Maar buiten de expensief pack voor de N64 was dit allemaal niet zo heel succesvol volgens mij.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 10-11-2013 15:44 ]
Ik had die al wel eens gezien ja. Misschien maar eens 2 setjes bestellen om de 4 WiiMotes op te kunnen leggen. Bedankt voor de tip!Deddiekoel schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:02:
[...]
Ik kan zelf de Zone Inductie charger van Speedlink aanbevelen. Gebruik ze al jaren en ze doen het prima. Heb ze ooit een hele tijd niet gebruikt en toen waren ze snel leeg, maar door ze paar keer vol en helemaal leeg te maken zijn ze het weer goed gaan doen.
Voordeel van deze units dat ze de normale vorm van de Wiimote behouden en je ze dus makkelijk in allerlei accessoires kunt gebruiken.
Let wel, zorg wel dat je ze USB versie neemt want alleen die werkt met de WiiU. De andere werkt via de Wii stroom kabel nl.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
En vergeet de LAN adapter en GBA player niet.. speel overigens nog regelmatig met z'n 8en (2x4) MKDD op de GC.Anoniem: 181786 schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:38:
Bij de Gamecube kon er vrij gebruiksvriendelijk een modem ingebouwd worden.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Nintendo heeft een geschiedenis van expansie poorten waar niks mee gebeurde.
Dat zagen we op de Snes maar ook bij de N64 bijvoorbeeld. Uitbreidingen kwamen zelfs op sommige Game carts als FX chip ... Starfox op de Snes bijvoorbeeld.
Maar met de 3e gen werd volgens mij de recente consoles bedoeld, de PS3, Wii/X360.
Anyways, kijk eens naar de PS3 naar de verschillende versies om maar over de X360 te zwijgen die van een hele brakke console qua betrouwbaarheid naar een topper is gegaan.
Allerlei aanpassingen waarvan geen van allen de game ervaring nadelig heeft beinvloed, en het kan dus prima.
32GB aan flash kost vandaag stukken minder voor de fabriek als 2 jaar geleden. En volgend jaar is het verschil nog minder. Je ziet dus dat dergelijke veranderingen een console niet altijd duurder hoeven te maken.
Hetzelfde geld voor andere onderdelen die steeds goedkoper worden en het productie proces dus goedkoper wordt.
Vwb de gamepad, ik dacht dat ik gelezen had dat die in COD gebruikt werd voor maps en uitrusting keuzes. Erg jammer als dat niet zo zou zijn.
Dat zagen we op de Snes maar ook bij de N64 bijvoorbeeld. Uitbreidingen kwamen zelfs op sommige Game carts als FX chip ... Starfox op de Snes bijvoorbeeld.
Maar met de 3e gen werd volgens mij de recente consoles bedoeld, de PS3, Wii/X360.
Anyways, kijk eens naar de PS3 naar de verschillende versies om maar over de X360 te zwijgen die van een hele brakke console qua betrouwbaarheid naar een topper is gegaan.
Allerlei aanpassingen waarvan geen van allen de game ervaring nadelig heeft beinvloed, en het kan dus prima.
32GB aan flash kost vandaag stukken minder voor de fabriek als 2 jaar geleden. En volgend jaar is het verschil nog minder. Je ziet dus dat dergelijke veranderingen een console niet altijd duurder hoeven te maken.
Hetzelfde geld voor andere onderdelen die steeds goedkoper worden en het productie proces dus goedkoper wordt.
Vwb de gamepad, ik dacht dat ik gelezen had dat die in COD gebruikt werd voor maps en uitrusting keuzes. Erg jammer als dat niet zo zou zijn.
Daarvoor wordt de GamePad gebruikt. Maar te weinig om echt van toevoegende waarde te zijn voor deze game naar mijn mening. De actie in MP is echt heel snel en dan is het niet raadzaam om je blik af te wenden van het hoofdscherm.
Ok, duidelijk !
Bedankt voor de aanvulling.
Bedankt voor de aanvulling.
Er was zelfs een CD uitbreiding in de maak voor de SNES... Samen met Sony. Alleen Nintendo stapte uit dat project en is Sony er mee aan de haal gegaan. Zie daar het ontstaan van de Playstation.Bomberman71 schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:43:
Nintendo heeft een geschiedenis van expansie poorten waar niks mee gebeurde.
De hipsters zijn begonnen met tellen vanaf de PS1, slim. Alleen is die telling geheel niet van waarde als je over Nintendo consoles praat. Dan zitten we nu in de zesde generatie (Wii U)Maar met de 3e gen werd volgens mij de recente consoles bedoeld, de PS3, Wii/X360.
Ja dat kopt ook, maar Nintendo verlaagt ook de vraagprijs van de Wii U. En bedrijven als Apple en Sony vragen ook nog steeds de hoofdprijs voor hun flash-geheugen.32GB aan flash kost vandaag stukken minder voor de fabriek als 2 jaar geleden. En volgend jaar is het verschil nog minder. Je ziet dus dat dergelijke veranderingen een console niet altijd duurder hoeven te maken.
de ps3, wii en xb360 zijn van de 7de gen.Bomberman71 schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:43:
de 3de gen bestaat uit de sg-1000 van sega, de NES (van nintendo), de sega mrak 3/master system ook van sega en de atari 7800 van atari.
wikipedia.
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Interessant filmpje over CoD met een WiiMote+Nunchuck.
http://www.nintendolife.c...d_ghosts_is_best_on_wii_u
Je kan wel rustig zeggen dat Nintendo wist wat ze deden toen ze die uitvonden
[ Voor 22% gewijzigd door 90710 op 10-11-2013 20:11 ]
Toch maar proberen om eraan te wennen. Kijken of ik dan wel wat presteer in MP...90710 schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:06:
Heeft er iemand een goede tip voor een headset om te gebruiken met de Wii U?
Je kunt SSD geheugen (gebruikt in bijv. de Ipad) niet vergelijken met het 'kost geen kont' SD geheugen van een USB stick of het Micro SD kaartje in de GSM. Als games nu op een ext USB device gezet kunnen worden dan is die goedkope SD versie goed genoeg en kost een fabriek zoals Nintendo een euro of 5 extra voor een 32GB.90710 schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:15:
[...]
Ja dat kopt ook, maar Nintendo verlaagt ook de vraagprijs van de Wii U. En bedrijven als Apple en Sony vragen ook nog steeds de hoofdprijs voor hun flash-geheugen.
Maar je hebt gelijk Apple en Sony vragen veels te veel, dat is overduidelijk.
Het verschil is dat mensen Apple hardware kopen hoe duur het ook is en Nintendo is in de console wereld niet mega populair meer en kunnen dus arrogant zijn op dit vlak. Het enige wat nog een beetje draait is zijn de DS devices. Maar goed, je kunt dus eenvoudig extra geheugen er aan koppelen .... Je hebt dus een optie (in tegenstelling tot bijv. Apple).
Sony vraagt nog belachelijkere prijzen voor hun zoveelste idiote standaard en is ook 1 van de hekel punten van de PS Vita. Tesamen met een mager aanbod quality games zien we de beste handheld ooit (qua hardware) langzaam wegzakken.
Sony leert het ook nooit.
[ Voor 8% gewijzigd door Bomberman71 op 10-11-2013 20:51 ]
De DS divisies zijn van de vorige generatie en die verkopen inmiddels vrijwel niet meer. de 3DS is de opvolger en die is behoorlijk populair. Inmiddels al dik over de 30 miljoen verkocht in 2,5 jaar tijd. Daarmee de concurrentie (PSVita) ver achter zich latende.
De Wii U verkopen zijn afgelopen week in Japan met 1500% gestegen. Dat enkel om Wii Party U. Eind deze maand komt Super Mario 3D World uit. Het ziet er naar uit dat net als de 3DS de Wii U ook wel op zijn voetjes terecht komt. Wellicht zal het uiteindelijk niet de best verkopende spelcomputer van deze generatie worden, maar dat waren de N64 en Gamecube ook niet en toch waren dat twee goede consoles met een grote bibliotheek aan goede games.
Nintendo zal ook dit jaar weer (dikke) winst maken net zoals alle voorgaande jaren. Dat kan de Xbox divisie niet zeggen en dat kan Sony al helemaal niet zeggen.
De Wii U verkopen zijn afgelopen week in Japan met 1500% gestegen. Dat enkel om Wii Party U. Eind deze maand komt Super Mario 3D World uit. Het ziet er naar uit dat net als de 3DS de Wii U ook wel op zijn voetjes terecht komt. Wellicht zal het uiteindelijk niet de best verkopende spelcomputer van deze generatie worden, maar dat waren de N64 en Gamecube ook niet en toch waren dat twee goede consoles met een grote bibliotheek aan goede games.
Nintendo zal ook dit jaar weer (dikke) winst maken net zoals alle voorgaande jaren. Dat kan de Xbox divisie niet zeggen en dat kan Sony al helemaal niet zeggen.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 10-11-2013 20:59 ]
Wow!90710 schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:06:
Zo vloeiend heb ik met dual analog (gamepad of pro contoller) inderdaad nog niet gespeeld (of zien spelen). Toch maar een Wiimote (plus ?) uitgraven ... (maar eerst Ghosts kopen)
Ik heb zo'n Turtle Beach NLa. Nog niet echt gebruikt op de Wii u voor on-line spelen of zo. Zit wel lekker, maar heeft een erg kort snoer omdat de bedoeling is dat je 'm op de Gamepad aansluit en de console zelf geen aansluiting heeft.Anoniem: 181786 schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:47:
Heeft er iemand een goede tip voor een headset om te gebruiken met de Wii U?
Wat spelen met Wiimote er niet makkelijker op gaat maken ...
EDIT: let op dat als je een headset (phone/mic) wilt, er een 3.5 inch plug met 3 ringen aan zit (2 is alleen phone blijkbaar).
[ Voor 87% gewijzigd door Goner op 10-11-2013 21:25 ]
Om nog even terug te komen op mijn vraag. Welke headset voor de Wii U is het beste qua prijs/kwaliteit verhouding? En kan je eigenlijk ook een draadloze headset gebruiken?
Ben blij dat Ghosts ook Wiimote controls heeft. Werkte in BOII al extreem goed. Only way to play for me. Ik kan nl. echt nix met dual analog. Ik speel zelfs liever met Wiimote dan met keyboard+muis...
Het punt is dat MS en Sony niet hoeven te leven van hun game-divisies. Nintendo maakt echt alleen games en consoles. (en een handjevol merchandise) Maar je hebt gelijk, het ziet er eindelijk naar uit dat het beter gaat met de Wii U. Na het uitkomen van The Windwaker was er een redelijke verkoop-boost, deze werd echter weer overtroffen door Wii Party U en Wii Fit U (welke beide in dezelfde periode uitgekomen zijn). Je moet je vooral niet verkijken op deze titels, Japanners zijn daar juist dol op.Anoniem: 181786 schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:58:
De DS divisies zijn van de vorige generatie en die verkopen inmiddels vrijwel niet meer. de 3DS is de opvolger en die is behoorlijk populair. Inmiddels al dik over de 30 miljoen verkocht in 2,5 jaar tijd. Daarmee de concurrentie (PSVita) ver achter zich latende.
En we hoeven ons al helemaal geen zorgen te maken over de 3DS vanwege Pokémon en Monster Hunter 4
En de toekomst brengt Bayonetta 2, Mario Kart 8 en Super Mario 3D world (welke ik alle drie op Firstlook 2013 heb gespeeld en erg leuk vond daar) dus dat zit ook wel goed
[ Voor 8% gewijzigd door 90710 op 10-11-2013 22:43 ]
Hoewel de komende weken de PS4 en Xbox One uitkomen(die dan nog niet in NL) kijk ik meer uit naar Super Mario 3d World op de 29ste en Zelda op de 22ste. Dit zijn prima maanden voor Nintendo denk ik zo.
Uiteraard komt er hier ook een PS4 of Xbox One maar de Wii u heeft zeker een plekje verdiend onder de televisie hier
Uiteraard komt er hier ook een PS4 of Xbox One maar de Wii u heeft zeker een plekje verdiend onder de televisie hier
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Drie, om precies te zijn. Je had de originele “launch” Wii, een tweede versie zonder GameCube BC en de Wii Mini waar ook de netwerkfuncties uit gesloopt zijn.90710 schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:21:
[...]
Daar zijn er van de Wii eigenlijk maar twee versies gekomen. De gewone Wii en de Wii Mini waarbij de laatste juist minder kan (geen internet, GameCube)
[...]
Niet mee eens – ik zie graag een rij games op de plank staan. Ik ben het helemaal eens met de stelling dat DL versies praktischer zijn maar dan zou ik graag een retail versie kunnen koppelen aan je NNID en die dan installeren op het geheugen of een HDD zodat je daarna de schijf niet meer nodig hebt. Voor de verzamelaar zijn die doosjes dan nog wel gewoon een optie. Of verkoop doosjes met een DL code, maar dat is al niet hetzelfde meer.[...]
En bij console games is het handig want dan heb je geen last van beschadigde discs. Disc based gaming is iets wat mij betreft zo afgeschaft mag worden.
Daarnaast kan je digitale games niet verkopen/inruilen wanneer je er op uitgekeken bent. Vooral bij games zoals de recent uitgebrachte Phoenix Wright voor de 3DS, die zeer beperkte herspeelwaarde hebben, een behoorlijk nadeel. Daarbij zijn de digitale versies meestal niet goedkoper dan de disc-versie.
Last van beschadigde discs heb ik nooit gehad terwijl ik al gebruik maak van disc-games sinds de ps1. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je er mee omgaat.
Last van beschadigde discs heb ik nooit gehad terwijl ik al gebruik maak van disc-games sinds de ps1. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je er mee omgaat.
"21 jaar DSL!"
Is de reset knop ook doorgevoerd in het batterij klepje? Op dit moment heb ik accu's waarbij het reset knopje is doorgevoerd in het batterijklepje. Tijdens het spelen druk ik steeds per ongeluk op het knopje waardoor de wiimote het contact met de wii verliestDeddiekoel schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:02:
[...]
Ik kan zelf de Zone Inductie charger van Speedlink aanbevelen. Gebruik ze al jaren en ze doen het prima. Heb ze ooit een hele tijd niet gebruikt en toen waren ze snel leeg, maar door ze paar keer vol en helemaal leeg te maken zijn ze het weer goed gaan doen.
Wat ik me trouwens afvraag. Zetten jullie na het spelen de Gamepad altijd weer terug in de oplader? Dat doe ik op dit moment wel, alleen ben ik bang dat dit niet al te best is voor de accu. Aan de andere kant zit ik er ook niet op te wachten dat als ik ga spelen de accu plots leeg is.
uhm...
Ik zet 'm altijd terug in de oplader. Ik denk er verder niet echt bij na of dit goed is voor de accu. Zo niet kan je die altijd nog vervangen.
Ik heb zelf deze gekocht nadat ik mijn Wii U heb gehaald (op Amazon voor $30), Dreamgear Quad Revolution Charger , welke plaats bied aan mijn Gamepad, Wii U Pro Controller, en 2 Wiimotes. Hier leveren ze 2 Wiimote accu's bij. Bijzonder goed systeem, erg tevreden over!Deddiekoel schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:02:
[...]
Ik kan zelf de Zone Inductie charger van Speedlink aanbevelen.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Anoniem: 384268
Wordt Mario Kart Wii nog online gespeeld? Of zijn er geen inmiddels geen tegenstanders meer te vinden?Lijkt me wel weer leuk zo`n potje Mario Kart online.
Ik zag trouwens de Wii U Pro Controllers liggen voor 22euro @ Saturn (prijsfout?).
Ik zag trouwens de Wii U Pro Controllers liggen voor 22euro @ Saturn (prijsfout?).
Volgens mij stopt de GamePad gewoon met laden als hij vol is, het lichtje gaat dan uit in ieder geval. En als ik minder lang gespeeld heb is dat lichtje ook sneller uit.Smoonshine schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:59:
Wat ik me trouwens afvraag. Zetten jullie na het spelen de Gamepad altijd weer terug in de oplader? Dat doe ik op dit moment wel, alleen ben ik bang dat dit niet al te best is voor de accu. Aan de andere kant zit ik er ook niet op te wachten dat als ik ga spelen de accu plots leeg is.
Nou ik heb ook maar Call of Duty Ghots gehaald en moet idd zeggen dat die erg goed speelt met de Wii Mote + Nunchuck
Al moet ik wel een beetje inkomen in de besturing van het spel, gezien ik nog nooit eerder Call of Duty gespeeld heb 
Dus ik houd het voorlopig op de single player om te oefenen
Het verhaal is trouwens best goed uitgewerkt vind ik.
Dus ik houd het voorlopig op de single player om te oefenen
[ Voor 20% gewijzigd door 90710 op 11-11-2013 19:56 ]
Knopje is doorgevoerd. Maar niet in te drukken zonder een paperclip oid. Dus je kunt wel je wiimote syncen (gaat lastig zonder batterij) maar niet per ongeluk.donshuunouo schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:57:
[...]
Is de reset knop ook doorgevoerd in het batterij klepje? Op dit moment heb ik accu's waarbij het reset knopje is doorgevoerd in het batterijklepje. Tijdens het spelen druk ik steeds per ongeluk op het knopje waardoor de wiimote het contact met de wii verliest
Om 17.00 uur een Nintendo Direct aldus een mailtje wat ik net kreeg. Waar zal het over gaan?
Edit: zie het al 3DS titels die komen.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 13-11-2013 12:42 ]
Ik zet hem na het spelen altijd weer terug in de oplader (meestal is hij dan ook al weer bijna leegSmoonshine schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:59:

Voorzover ik weet zijn het lithium-ion batterijen, de "mythe" dat je je accu beter helemaal kan ontladen komt uit het Nickel-Cadmium batterij tijdperk (voor meer informatie google "memory effect NiCd"). Lithium-ion batterijen hebben dat niet (merkbaar).
Ook over de brug... Mario en Luigi pakket besteld bij de Bart Smit, kon hem met deze prijs niet laten liggen. Eindelijk weer een Nintendo console. Had wel een Wii maar die stond de laatste paar jaar niks te doen.
Binnenkort maar even ZombiU en Zelda Wind Waker HD regelen
Binnenkort maar even ZombiU en Zelda Wind Waker HD regelen
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Iemand toevallig The Cave al gespeeld?
Jammer, ik had graag nieuwe Wii U titels gezien. Maar Nintendo Direct over 3DS lijkt me ook wel tof. Ik ga zeker kijken.Anoniem: 181786 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:41:
Om 17.00 uur een Nintendo Direct aldus een mailtje wat ik net kreeg. Waar zal het over gaan?
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe
Wel een hoop tof uitziende 2d platform games voor Wii U naar de E-Shop.
Super Mario 3D World gameplay. Ik vind het nu al gruwlijk.
Het ging dus wel degelijk ook over de Wii U. Ook al zeiden zeiden ze dat het over de 3DS zou gaan.
Iemand trouwens die money train in SM3DW gezien? Nog twee weken wachten maar ik sta nu al te springen om de game te spelen.
Super Mario 3D World gameplay. Ik vind het nu al gruwlijk.
Het ging dus wel degelijk ook over de Wii U. Ook al zeiden zeiden ze dat het over de 3DS zou gaan.
Iemand trouwens die money train in SM3DW gezien? Nog twee weken wachten maar ik sta nu al te springen om de game te spelen.
[ Voor 76% gewijzigd door Robolokotobo op 13-11-2013 17:45 ]
MiiVerse komt in december ook eindelijk naar de 3DS zo te zien. Mooi.
En ja, ook ik sta te wachten op 3D World. De game om te hebben de komende decembermaand lijkt me zo. Ik denk dat Nintendo hiermee een grote systemseller te pakken heeft ondanks de lancering van concurrerende consoles.
En ja, ook ik sta te wachten op 3D World. De game om te hebben de komende decembermaand lijkt me zo. Ik denk dat Nintendo hiermee een grote systemseller te pakken heeft ondanks de lancering van concurrerende consoles.
Ja dat denk ik ook. Ik denk ook dat ik meer lol zou hebben met SM3DW dan met welke launchgame van de PS4/One dan ook.
Yep. Ik heb inmiddels weer een filmpje of 5 van de Nintendo Direct getipt naar de redactie van Tweakers. Eens kijken of ze er deze keer wel wat mee gaan doen. Voorgaande keren hebben ze het altijd genegeerd terwijl elk kuchte of scheetje voor de PS4/X1 frontpage materiaal is.
Hmm verrek, ik was heel die Nintendo Direct vergeten. Op de Tweakers frontpage geen nieuws(30~ artikelen gepost, 6 over de PS4/X1Anoniem: 181786 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:07:
Yep. Ik heb inmiddels weer een filmpje of 5 van de Nintendo Direct getipt naar de redactie van Tweakers. Eens kijken of ze er deze keer wel wat mee gaan doen. Voorgaande keren hebben ze het altijd genegeerd terwijl elk kuchte of scheetje voor de PS4/X1 frontpage materiaal is.
Edit: IGN heeft nu toch wat inhoudelijk nieuws gepost van de Direct. Zoals onderstaande video van SM3DW
http://www.ign.com/videos...ecret-bosses-and-features
[ Voor 14% gewijzigd door Melkaz op 13-11-2013 20:28 ]
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Het begint bijna op een boycot van Tweakers jegens Nintendo te lijken. Elke gamesite (muv Xbox of PS only) heeft inmiddels wel een Nintendo bericht van de Nintendo Direct overgenomen, behalve Tweakers. Het valt me nog mee dat dit topic niet afgesloten wordt.
Dat is inderdaad een prijsfout, ik ben voor deze prijs al naar Dixons, MediaMarkt en Saturn gereden maar ze wilden heb geen van allen voor 22 euro meegeven. Uiteindelijk maar bij Dixons gehaald voor 42.Anoniem: 384268 schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:45:
Wordt Mario Kart Wii nog online gespeeld? Of zijn er geen inmiddels geen tegenstanders meer te vinden?Lijkt me wel weer leuk zo`n potje Mario Kart online.
Overigens nu samen met mijn vriendin Rayman de eerste 2 werelden uitgespeeld. De laatste levels in beide werelden zijn wel leuk gemaakt, op de muziek door de levels heen
[ Voor 18% gewijzigd door Xevoo op 14-11-2013 08:50 ]
Ik heb de ND gemist wil je die filmpjes hier eens plaatsten over de Wii U.Anoniem: 181786 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:07:
Ze zijn allemaal op het Youtube kanaal van Nintendo Nederland te vinden:
YouTube: Nintendo Nederland
YouTube: Nintendo Nederland
Oh ?? Stond die prijs in een krantje of website ?Xevoo schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:43:
[...]
Dat is inderdaad een prijsfout, ik ben voor deze prijs al naar Dixons, MediaMarkt en Saturn gereden maar ze wilden heb geen van allen voor 22 euro meegeven.
Als ik een aanbieding zie bij bijv. MM, dan print ik hem uit en hou hem daar onder hun neus als de prijs in de winkel hoger is ... MM neemt z'n prijsgarantie heel serieus ; ben ook al teruggeweest met m'n 3DS die een paar dagen nadat ik 'm bij hun gekocht had, €8 goedkoper was. Geen probleem hoor ...
En begin deze week Ghosts gekocht met 15% korting die buurman Bart Smit ook gaf.
BoehoeAnoniem: 181786 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:31:
Het begint bijna op een boycot van Tweakers jegens Nintendo te lijken. Elke gamesite (muv Xbox of PS only) heeft inmiddels wel een Nintendo bericht van de Nintendo Direct overgenomen, behalve Tweakers. Het valt me nog mee dat dit topic niet afgesloten wordt.
Dat soort berichten vallen onder een andere doelgroep dan de doelgroep van Tweakers en zijn dus niet interessant voor het gros. (Zie ook het verschil in topicposts in het Wii U en de next-gen topics)
Zou dat wel zo zijn, dan waren er allang meer berichten geplaatst, of reviews van Nintendo-spellen.
Tweakers is een bedrijf dus kan die het beste kiezen voor artikelen die het meeste opleveren.
[ Voor 4% gewijzigd door The_Bird op 14-11-2013 09:39 ]
"21 jaar DSL!"
Deze heb ik op de pc gespeeld. Erg leuke game! Ik weet niet of de Wii U versie veel afwijkt, maar je zal je er prima mee vermaken!
New Super Mario Bros Wii U onlangs ''uitgespeeld'' ( Credits gezien / Bowser dood ), maar moeten nog wel veel grote muntjes halen voor Victory Road. Erg tof spel, al is het af en toe best wel frustrerend
Nu maar wat beginnen aan iets meer Zelda en Pikmin 3
Oh ja? Waarom staat dit nu op de Frontpage dan? video: Tien tips voor Super Mario 3D WorldThe_Bird schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:37:
[...]
Boehoe
Dat soort berichten vallen onder een andere doelgroep dan de doelgroep van Tweakers en zijn dus niet interessant voor het gros. (Zie ook het verschil in topicposts in het Wii U en de next-gen topics)
Zou dat wel zo zijn, dan waren er allang meer berichten geplaatst, of reviews van Nintendo-spellen.
Tweakers is een bedrijf dus kan die het beste kiezen voor artikelen die het meeste opleveren.
Dat andere next gen consoles populairder zijn ligt niet aan de Tweakers doelgroep, dat is de algemene tendens. Als SM3DW en straks de nieuwe Zelda en andere systemsellers er zijn zullen meer Tweakers de console aanschaffen en zal het ook wel drukker worden in dit topic. Dat de PS4 en Xbox One nu zo extreem populair zijn is natuurlijk ook omdat ze bijna gereleased gaan worden
[ Voor 20% gewijzigd door Robolokotobo op 14-11-2013 11:39 ]
Om van het gezeur af te zijn dat er nooit Nintendo nieuws geplaatst wordt?Robolokotobo schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:20:
[...]
Oh ja? Waarom staat dit nu op de Frontpage dan? video: Tien tips voor Super Mario 3D World
Dat andere next gen consoles populairder zijn ligt niet aan de Tweakers doelgroep, dat is de algemene tendens. Als SM3DW en straks de nieuwe Zelda en andere systemsellers er zijn zullen meer Tweakers de console aanschaffen en zal het ook wel drukker worden in dit topic. Dat de PS4 en Xbox One nu zo extreem populair zijn is natuurlijk ook omdat ze bijna gereleased gaan worden
En het ligt niet aan de hype van de next-gens dat er relatief weinig Nintendo content is; ook met de huidige consoles vergeleken wordt er weinig over de Wii Joe gepost.
Hoeveel Wii U reviews zijn er bijv geplaatst sinds launch?
Hoeveel 3DS reviews zijn er geplaatst sinds launch?
Precies.
"21 jaar DSL!"
En zo te zien was het effectief. Doel bereikt.The_Bird schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:23:
[...]
Om van het gezeur af te zijn dat er nooit Nintendo nieuws geplaatst wordt?
Voor super mario geen argumenten, hoewel ik zelf de 2d mario's prefereer (en schaam schaam zelf de beide galaxy games nog niet heb).90710 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:18:
Super Mario 3D World wordt voor mij iig al Game of the Year met The Wind Waker op plekje nr. 2
Maar Zelda WW op 2? Hoe goed het spel ook is (ik heb dan de cube versie, maar vond hem erg leuk en sterk) het is een remake, met zelfs nog wat slow down issues? No accounting for taste natuurlijk maar er was geen enkele andere wii u game die beter was (of is dit zelfs jouw nr2 game van alles systemen dit jaar?).
ZombiU, pikmin......2d mario's?
10 second ninja DONE
Dat de remake van Zelda:WW nog zoveel impact heeft gemaakt (de game zorgde op dit forum al voor een verdubbeling van het aantal Wii U eigenaren) zegt misschien meer over de games die vandaag de dag uitkomen dan over WW zelf.
Tsja het blijft Zelda......en de cube versie hebben veel mensen toch gemist. Van die kant gezien snap ik het wel, maar (unless i'm very much mistaken) had Sanderev66 de game al gespeeld destijds....daarom snap ik het weer niet.......snap je?
10 second ninja DONE
Iedereen heeft een 360 of PS3 thuis staan, dus natuurlijk worden games voor die consoles meer besproken. Er zijn gewoon niet veel mensen die kunnen meepraten over games voor de Wii U omdat ie nog niet zoveel verkocht is. Maar vergeet niet dat er ook een hoop multi platform titels op de Wii U zijn verschenen. Als er dan een review verschijnt van zo'n game is dat natuurlijk ook een beetje een review voor de Wii U versie van de game. Dat er voor AAA titels van Nintendo zoals Pikmin 3, Wind Waker HD, Super Mario 3D Land enz. geen reviews verschijnen is erg spijtig. Maar je kan het Tweakers.net ook niet kwalijk nemen want het is geen games-site. Met andere woorden ze kunnen er makkelijk mee weg komen om het niet te doen, waar een site als Gamekings of Insidegamer dat niet zou kunnen. Als Tweakers zou besluiten om het wel te doen, zou het daar wel een completere site van worden vind ik. Maar het is ook niet zo dat ze Nintendo links laten liggen, getuige bijv. dit artikel: reviews: Vier Wii U-games van NintendoThe_Bird schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:23:
[...]
Om van het gezeur af te zijn dat er nooit Nintendo nieuws geplaatst wordt?
En het ligt niet aan de hype van de next-gens dat er relatief weinig Nintendo content is; ook met de huidige consoles vergeleken wordt er weinig over de Wii Joe gepost.
Hoeveel Wii U reviews zijn er bijv geplaatst sinds launch?
Hoeveel 3DS reviews zijn er geplaatst sinds launch?
Precies.
Onderschat trouwens het aantal mensen die de Wii U nog gaan kopen niet. Er zijn heel erg veel gamers die fan zijn van Mario en Zelda en alle andere Nintendo Games. Kijk maar eens hoe vaak de 3DS al verkocht is. Als ik het goed heb is het ongeveer 30 miljoen keer. De 3DS kwam ook moeilijk op gang, maar toen Nintendo met een stroom eigen titels op de proppen kwam en ze de prijs aantrekkelijk konden maken was het hek van de dam. Hetzelfde verwacht ik voor de Wii U. Een premium pack is nu al voor 250 euro verkrijgbaar en de stroom van Nintendo games die we dit jaar voor de 3DS hebben gehad gaan we aankomend jaar voor de Wii U krijgen.
Nvm
[ Voor 97% gewijzigd door Robolokotobo op 14-11-2013 19:08 ]
Ik heb idd de originele Cube versie ook iets van drie keer uitgespeeld. Maar serieus ik vind de game de beste die tot nu toe dit jaar op de Wii U verschenen is.Sagat schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:09:
Tsja het blijft Zelda......en de cube versie hebben veel mensen toch gemist. Van die kant gezien snap ik het wel, maar (unless i'm very much mistaken) had Sanderev66 de game al gespeeld destijds....daarom snap ik het weer niet.......snap je?
Als ik alle systemen samen pak staat Super Mario 3D World nog op 1, Pokémon X & Y op 2, Fire Emblem Awakening op 3 en Zelda A Link between worlds op 4.
Pikmin 3 is idd leuk maar lang niet zo leuk als Zelda en de 2D Mario game kwam vorig jaar, zo ook Zombi U.
Graag gedaan, het is gewoon het punt dat iemand zich boos moet maken om iets gedaan te krijgen.Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:53:
Sander, nog bedankt voor je open brief. Zo te zien heeft het effect.
[ Voor 25% gewijzigd door 90710 op 15-11-2013 10:13 ]
Ik waardeer je initiatief, maar als ik de reacties lees van de crew dan denk ik niet dat er veel verbetering gaat komen. Tweakers is simpelweg een site geworden wat enkel naar hits en reacties onder artikelen kijkt.90710 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:09:
[...]
Graag gedaan, het is gewoon het punt dat iemand zich boos moet maken om iets gedaan te krijgen.
Wat heb ik hier als Nintendo en Olympus (m4/3 camera's) dan eigenlijk nog te zoeken?
In mijn m4/3 topic ga ik denk ik geen moeite meer steken voor een nieuwe openingspost volgend jaar, het is toch een aflopende zaak op Tweakers.
Daarnaast is het een kip/ei verhaal. Als Twakers niet of nauwelijks bericht over merk x dan zullen geïnteresseerden in merk x ook maar elders hun informatie halen. Zo was het forum van N Gamer behoorlijk succesvol, toen dat werd opgedoekt was er geen een die het ook maar als suggestie opperde om dan maar naar Tweakers te verhuizen.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 15-11-2013 10:41 ]
Iemand hier al Wii Sports Club geprobeerd?
Gisteren eindelijk weer eens de WiiU aan kunnen zetten en toen stond hij al op me te wachten. Hoe simpel de game ook is, hij blijft leuk. En online is het helemaal leuk.
Stiekem een hele goeie zet van Nintendo denk ik. Want voor deze game hebben 100M mensen een Wii gekocht...
Gisteren eindelijk weer eens de WiiU aan kunnen zetten en toen stond hij al op me te wachten. Hoe simpel de game ook is, hij blijft leuk. En online is het helemaal leuk.
Stiekem een hele goeie zet van Nintendo denk ik. Want voor deze game hebben 100M mensen een Wii gekocht...
Het was voor mij een verassing dat hij zo automatisch op mijn Wii U stond. En ook updates van games gaan gewoon helemaal automatisch zonder dat ik erop hoef te wachten oid. Erg handig gedaan, maakt het voor mij weer iets meer console beleving.
Ik heb hem nog niet geprobeerd. Je krijgt toch enkel de eerste 24 uur gratis? Daarom wil ik even wachten op zaterdag of zondag.
Ik heb hem nog niet geprobeerd. Je krijgt toch enkel de eerste 24 uur gratis? Daarom wil ik even wachten op zaterdag of zondag.
Je gaat me toch niet vertellen dat je die game zomaar spontaan geïnstalleerd krijgt ??Stond al te wachten ...
Automatisch op de Wii...
We hebben het bowlinggedeelte ook al gelijk gekochtDeddiekoel schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:30:
Iemand hier al Wii Sports Club geprobeerd?
Ik wil graag een console kopen. Heb thuis wel een pc voor de meeste single player third party games (fifa, Elder Scrolls, CoD, BF en stuff), maar ik zoek een console voor lekker te kunnen multiplayeren (met andere mensen in dezelfde kamer op dezelfde console gamen) en nu denk ik dat de Wii U wel een goede keuze is.
Ik heb iets tegen Playstation, dunno waarom, maar ik wil geen PS kopen. Zit dus eigenlijk te twijfelen tussen een Wii U of een Xbox 360 (wannneer de XB One uitkomt zie ik wel verder..)
XB 360 is ongetwijfeld goedkoper en zijn meer spellen voor uit, maar ik denk dat de Wii U 'leuker' is voor met meerdere mensen te spelen. Het enige waar ik bang voor ben (dunno of deze angst realistisch is) is dat de Wii U net zo gaat floppen als de GameCube (die nog steeds stof staat te verzamelen in mijn slaakamer), waar ik wel een of twee leuke spellen voor had, maar dat was 't..
mijn vraag; is de wii U een goede koop (deze week bij de Bart Smit in de aanbieding) en zit er een beetje toekomst in?
EDIT: spelling
PS. Ik heb thuis ook nog een oude Wii met redelijk wat spellen, controllers en balance board.
PSS.als ik hier verkeerd ben of als ik de verkeerde vragen stel, zeg dat aub. Ik ben relatief nieuw tot de Tweakers fora.
Ik heb iets tegen Playstation, dunno waarom, maar ik wil geen PS kopen. Zit dus eigenlijk te twijfelen tussen een Wii U of een Xbox 360 (wannneer de XB One uitkomt zie ik wel verder..)
XB 360 is ongetwijfeld goedkoper en zijn meer spellen voor uit, maar ik denk dat de Wii U 'leuker' is voor met meerdere mensen te spelen. Het enige waar ik bang voor ben (dunno of deze angst realistisch is) is dat de Wii U net zo gaat floppen als de GameCube (die nog steeds stof staat te verzamelen in mijn slaakamer), waar ik wel een of twee leuke spellen voor had, maar dat was 't..
mijn vraag; is de wii U een goede koop (deze week bij de Bart Smit in de aanbieding) en zit er een beetje toekomst in?
PS. Ik heb thuis ook nog een oude Wii met redelijk wat spellen, controllers en balance board.
PSS.als ik hier verkeerd ben of als ik de verkeerde vragen stel, zeg dat aub. Ik ben relatief nieuw tot de Tweakers fora.
[ Voor 10% gewijzigd door bobje99 op 15-11-2013 15:52 ]
Hier heb je de lijst met games die er voor de Wii U zijn en die gaan komen: http://tothegame.com/gamebrowse.asp?platform=wiiu
Niemand weet hoe het Wii U landschap er in de toekomst uitziet. Als je van Nintendo games houd zit je de komende tijd in ieder geval goed met de Wii U. Super Mario 3D World kun je in ieder geval met zijn vieren spelen, dus die voldoet aan je vraag. Hoogstwaarschijnlijk word er volgend jaar op de E3 een nieuwe Zelda aangekondigt. Dit zijn een paar voorbeelden maar het beste is om zelf op onderzoek te gaan of de Wii U voor jou geschikt is. Het internet staat vol met informatie over de console. En om nou te zeggen dat de GameCube geflopt is, dat ben ik niet met je eens. Ik heb er veel lol van gehad en mijn broertje zei laatst nog dat ie meer plezier heeft gehad van zijn Gamecube dan dat ie de afgelopen 6 jaar met zijn Xbox360 heeft gehad.
Niemand weet hoe het Wii U landschap er in de toekomst uitziet. Als je van Nintendo games houd zit je de komende tijd in ieder geval goed met de Wii U. Super Mario 3D World kun je in ieder geval met zijn vieren spelen, dus die voldoet aan je vraag. Hoogstwaarschijnlijk word er volgend jaar op de E3 een nieuwe Zelda aangekondigt. Dit zijn een paar voorbeelden maar het beste is om zelf op onderzoek te gaan of de Wii U voor jou geschikt is. Het internet staat vol met informatie over de console. En om nou te zeggen dat de GameCube geflopt is, dat ben ik niet met je eens. Ik heb er veel lol van gehad en mijn broertje zei laatst nog dat ie meer plezier heeft gehad van zijn Gamecube dan dat ie de afgelopen 6 jaar met zijn Xbox360 heeft gehad.
Enkel als je aangegeven hebt dat je Software via SpotPass wilt ontvangen (zie Instellingen)Goner schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:08:
[...]
Je gaat me toch niet vertellen dat je die game zomaar spontaan geïnstalleerd krijgt ??
Dat sowieso ... "gezelschapsspelletjes" is een beetje een specialiteit van Nintendo. Dus niet on-line maar met 4 of 5 man staan zwaaien met Wiimotes in dezelfde kamer.bobje99 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:34:
maar ik denk dat de Wii U 'leuker' is voor met meerdere mensen te spelen.
Ah, op die manier. Bedankt !90710 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:54:
[...]
Enkel als je aangegeven hebt dat je Software via SpotPass wilt ontvangen (zie Instellingen)
Zal eens kijken, herinner me de optie, maar heb het waarschijnlijk niet aangezet.
[ Voor 31% gewijzigd door Goner op 15-11-2013 17:15 ]
Toen je de laatste grote update uitgevoerd heb kreeg je vanzelf de vraag om het in te schakelen.
Zelf heb ik het niet ingeschakeld, ik bepaal zelf wel wat ik wil downloaden
maar voor spellen als Wii Sports Club is het erg handig (basis is gratis plus je kan gratis 24 uur "sporten".)
Zelf heb ik het niet ingeschakeld, ik bepaal zelf wel wat ik wil downloaden
[ Voor 23% gewijzigd door 90710 op 15-11-2013 18:55 ]
Vooral als je naar een console op zoek bent die goede multiplayer ondersteunt is een Wii U een hele goede keuze. Hele rits games die je met veel plezier multiplayer kunt spelen. Daarnaast is het spelsysteem sowieso erg tof. En je Wii games kun je er ook gewoon op spelen dus dan kun je altijd je Wii de deur uit doen...dan is de Wii U opeens niet meer zo duurbobje99 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:34:
Ik wil graag een console kopen. Heb thuis wel een pc voor de meeste single player third party games (fifa, Elder Scrolls, CoD, BF en stuff), maar ik zoek een console voor lekker te kunnen multiplayeren (met andere mensen in dezelfde kamer op dezelfde console gamen) en nu denk ik dat de Wii U wel een goede keuze is.
Net zag ik dat iemand in mijn vrienenlijst reeds in het bezit was van SM3DW..... Een tweaker

Misschien een reviewer? 
Voor zover ik weet heeft nog geen één winkel 'm op voorraad.
Voor zover ik weet heeft nog geen één winkel 'm op voorraad.
[ Voor 55% gewijzigd door 90710 op 15-11-2013 22:47 ]
Ik wil er morgen best een uurtje voor rijden als hij ergens is.
Maar goed, ik heb via MiiVerse een berichtje gestuurd.
Met de Wii kreeg je zo'n leuke blauwe gloed als je een berichtje had (en de Wii op stand-by stond). Dat hebben we niet bij de Wii U is het wel?
Maar goed, ik heb via MiiVerse een berichtje gestuurd.
Met de Wii kreeg je zo'n leuke blauwe gloed als je een berichtje had (en de Wii op stand-by stond). Dat hebben we niet bij de Wii U is het wel?
Als offline multiplayer je hoofdcriterium is dan is de WiiU (zeker tov de X360) een no-brainer. Zelfs als de WiiU 'flopt' zal Nintendo zelf er nog gmes voor uit blijven brengen. En Nintendo maakt op zijn minst hele degelijke offline multiplyer games. Zoals gesteld is de nieuwe Mario multiplay maar daarnaast is er: Nintendoland, Wii Party U, Rayman Legends en nog wel meer.bobje99 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:34:
De gamepad maakt ook asynchrone gameplay mogelijk wat in multiplay verband enorm leuk kan zijn (NIntendoland is beste voorbeeld vooralsnog).
Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic