Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• sparidem
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 13:51
Vanmiddag Wii U Premium met MK8 gekocht bij Bart Smit. Aangesloten, maar geen beeld. Originele Microsoft HDMI kabel van XBox 360 gebruikt ook geprobeerd, nog geen beeld. Verschillende HDMI inputs op TV geprobeerd, ook geen verschil. Mijn TV ziet wel dat er iets aan hangt op die HDMI port, maar beeld blijft zwart. Led van de Wii U brand continue blauw. TV is Sony Bravia 32" flatscreen uit 2010.

Iemand suggesties ?

[ Voor 9% gewijzigd door sparidem op 15-06-2014 21:20 ]

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:16
Ik speel al een hele tijd één en hetzelfde spel (Lego City Undercover....Magistraal....) en met de nieuwe 'snelstart' optie was het dus ook één klik en gaan....Vandaag echter eindelijk MK8 beginnen spelen, maar die verschijnt dus niet in het snelstart menu....daar blijft gewoon LCU staan als icoon en als je die aanklikt krijg ik de melding dat dat spel er niet inzit...

Dit zou toch 'automagisch' goed moeten gaan?

3D Print Service || Activated Carbon

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Er is wss ook geen failsafe als je WiiU opeens update en je de stroom ervanaf haalt?

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:12
Major bummer in MK8 -O- . Als je 3 sterren krijgt voor een bepaalde cup in 150cc, krijg je ook 3 sterren in 100cc (en waarschijnlijk ook 50cc). Dan is het wel makkelijker 3 sterren overal te krijgen -O-. Ik kan me niet herinneren dat ik iets soortgelijks op de Wii en 3DS tegenkwam?

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11 20:09

C0nscious

Mysteryman.

mat.hi.as schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:20:
Major bummer in MK8 -O- . Als je 3 sterren krijgt voor een bepaalde cup in 150cc, krijg je ook 3 sterren in 100cc (en waarschijnlijk ook 50cc). Dan is het wel makkelijker 3 sterren overal te krijgen -O-. Ik kan me niet herinneren dat ik iets soortgelijks op de Wii en 3DS tegenkwam?
Dat wist ik ook niet, ben nu heel netjes de 50cc en 100cc aan het afgaan. Krijg je automatisch ook een fijnere leercurve en ben je ook langer met de SP bezig. Wel jammer dus.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11 11:42
Ik heb op die manier ook overal 3 sterren gehaald bij mk8, maar toch wel heel jammer dat dit niet bij je naam zichtbaar is bij het online gedeelte... In tegenstelling tot mk7 en mkds. Daar had je dan 3 sterren achter je naam.

• mat.hi.as
Rn82 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:29:
Ik heb op die manier ook overal 3 sterren gehaald bij mk8, maar toch wel heel jammer dat dit niet bij je naam zichtbaar is bij het online gedeelte... In tegenstelling tot mk7 en mkds. Daar had je dan 3 sterren achter je naam.
Wait what -O-. Major bummer nummer 2. Daarvoor ben ik nog steeds bezig om de laatste twee cups op de 3ds op 3 sterren te krijgen. Lukt me maar niet. Maar je kan dus niet online braggen -O-
Laten we wel even voorop stellen dat 3 sterren halen in 50 of 100 cc niets voor stelt. Als je ze in 150 kan halen, dan hoef je geen seconde te twijfelen dat het in 50 en 100 ook was gelukt.

Wat ik jammer vind is dat ze die sterren zo eenvoudig hebben gemaakt. Vroeger had je alles van rank F tot 3 sterren. En welke rank je kreeg was afhankelijk van je tijden en niet punten. Als je nu 4x 1e wordt dan krijg je 3 sterren. Bij Mario Kart Wii moest je echt je best doen en geluk hebben om er 3 te krijgen. Zelfs bij 50cc.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

mat.hi.as schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:41:
[...]

Wait what -O-. Major bummer nummer 2. Daarvoor ben ik nog steeds bezig om de laatste twee cups op de 3ds op 3 sterren te krijgen. Lukt me maar niet. Maar je kan dus niet online braggen -O-
Online braggen doe je middels de Gold Kart die je krijgt als je overal minimaal 1 ster hebt :P
Dragunov schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:03:
Er is wss ook geen failsafe als je WiiU opeens update en je de stroom ervanaf haalt?
Ze zeggen niet voor niets dat je dat niet moet doen…

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 15-06-2014 23:12 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Maar nu zal hij ook in stand-by een update uitvoeren, ik heb dit liever zelf onder controle wanneer ik de update uitvoer, maar zou wel de console op stand by willen zetten

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:28
Rayman Legends eindelijk ontvangen. Maar nu ik het een paar keer gespeeld heb ben ik weer terug bij Super Mario 3D World. Rayman Legends is toch een klein beetje saai. De levels die in de demo zaten waren erg goed. Maar de game zelf biedt tot nu toe niet veel vernieuwing t.o.v de demo. Het muziek level in demo vond ik erg vet maar ik heb al meer dan tien levels gespeeld maar ben nog geen muzieklevel tegen gekomen. Vanavond dan maar weer Super Mario 3D World opgestart en ik ben uren bezig geweest met het verzamelen van groene sterren en stempels en het was echt genieten geblazen. Ook even bezig geweest met de ster wereld waar je naar toe gaat met de raket maar de levels daar zijn behoorlijk pittig. Ik heb nu in totaal ongeveer 210 sterren.

De op de E3 getoonde game Captain Toad: Treasure Tracker lijkt me erg tof. Verschijnt dit jaar nog als ik me niet vergis. Net nog even een tof Captain Toad leveltje in 3D World gespeeld. Star Fox lijkt me ook erg cool. Jammer dat we er bijna nog niks van te zien hebben gekregen. En de nieuwe Zelda, man man man wat zag dat er goed uit. De Yoshi game voor de Wii U vond ik dan weer wat minder. Dan speel ik denk ik liever Shovel Knight als het over 2D paltformers gaat. Xenoblade deed ook niet veel voor mij. Maar dat is dan ook niet mijn type game.

De gameplay trailer Van Bayonetta 2 was leuk maar viel eerlijk gezegd een klein beetje tegen. Wat Hyrule Warriors betreft ben ik een beetje van mening verandert. Ik vond het eerst niks maar kreeg na het zien van de nieuwe gameplay trailer zin om het te spelen. Ik heb dat soort games altijd tof gevonden. Ik vond LOTR Return of the King bijv. ook erg vet. Mario vs Donkey Kong lijkt me een zeer vermakelijke game. Je kan ook zelf levels maken in deze Wii U versie. Misschien kunnen we tegen de tijd dat ie er is wat uitdagende levels delen met elkaar.

Great job Nintendo :)

[ Voor 6% gewijzigd door Robolokotobo op 16-06-2014 00:11 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
sparidem schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:29:
Vanmiddag Wii U Premium met MK8 gekocht bij Bart Smit. Aangesloten, maar geen beeld. Originele Microsoft HDMI kabel van XBox 360 gebruikt ook geprobeerd, nog geen beeld. Verschillende HDMI inputs op TV geprobeerd, ook geen verschil. Mijn TV ziet wel dat er iets aan hangt op die HDMI port, maar beeld blijft zwart. Led van de Wii U brand continue blauw. TV is Sony Bravia 32" flatscreen uit 2010.

Iemand suggesties ?
Neem aan dat de Gamepad wel beeld geeft?
Zo ja:

Zorg dat je het Wii Menu in je Gamepad beeld krijg (anders even op X drukken als dat niet zo is)
- Ga naar Settings
- Optie: TV
- zet TV Connection Type op: HDMI

Hoop dat dat werkt.
Robolokotobo schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:58:
Rayman Legends eindelijk ontvangen. Maar nu ik het een paar keer gespeeld heb ben ik weer terug bij Super Mario 3D World. Rayman Legends is toch een klein beetje saai. De levels die in de demo zaten waren erg goed. Maar de game zelf biedt niet veel vernieuwing t.o.v de demo. Het muziek level in demo vond ik erg vet maar ik heb al meer dan tien levels gespeeld maar ben nog geen muzieklevel tegen gekomen.
Elke 'world' heeft 1 zo'n muzieklevel (de laatste, na de baas). Latere werelden geven ook meer verandering in de speelwijze. Bijvoorbeeld levels waar je vooral moet vliegen, onderwater, monsters die koek weg eten zodat je er langs kan, duivelschaduws die steeds achter je aan rennen, lasers die je doodschieten als ze je zien (zorgen dat ze je niet kunnen zien dus)...

Rayman legends heeft veel meer variatie in levels en speelstijl dan elke platformer die ik ken.

• sparidem
rethxoth schreef op maandag 16 juni 2014 @ 00:10:
[...]
Neem aan dat de Gamepad wel beeld geeft?
Zo ja:

Zorg dat je het Wii Menu in je Gamepad beeld krijg (anders even op X drukken als dat niet zo is)
- Ga naar Settings
- Optie: TV
- zet TV Connection Type op: HDMI

Hoop dat dat werkt.
De Gamepad geeft beeld, maar is natuurlijk nog niet gesynched met de Wii U. Ik zal toch eerst moeten synch-en ? Dat lukt me niet zonder beeld op de TV.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:29
sparidem schreef op maandag 16 juni 2014 @ 06:52:
[...]

De Gamepad geeft beeld, maar is natuurlijk nog niet gesynched met de Wii U. Ik zal toch eerst moeten synch-en ? Dat lukt me niet zonder beeld op de TV.
Heb je geen beeld voor nodig, gewoon op de rode knop op de gamepad en Wii U indrukken.. RTFM.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

JerX schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:59:
[...]

Heb je geen beeld voor nodig, gewoon op de rode knop op de gamepad en Wii U indrukken.. RTFM.
Eh, de instructies daarvoor staan gewoonlijk op je tv-scherm, inclusief een 'code' die je over moet nemen. Dus beeld op je tv is wel een basisvereiste.

Sparidem: als je geen beeld krijgt op een input die werkt met een ander apparaat, met een kabel die werkt met een ander apparaat, heb je waarschijnlijk een unit die stuk is en moet je 'm gaan ruilen voor een andere.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 16-06-2014 08:20 ]

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
JerX schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:59:
[...]

Pff. Hoezo RTFM? je hebt een code nodig om te synchen die op t beeld staat ... gaat vrij lastig vriend.

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn 'launch day' Wii-U. Helaas was omruilen/terug sturen mijn enige oplossing uiteindelijk.

• sparidem
fZeroNewbie schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:42:
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn 'launch day' Wii-U. Helaas was omruilen/terug sturen mijn enige oplossing uiteindelijk.
OK guys, bedankt voor meedenken. Ik ga 'm terugbrengen bij de Bart Smit, ik ben benieuwd hoe moeilijk die doen.

• brtkpr
  • Nu online
sparidem schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:43:
[...]

OK guys, bedankt voor meedenken. Ik ga 'm terugbrengen bij de Bart Smit, ik ben benieuwd hoe moeilijk die doen.
'
Niet, en zo wel: je hebt 7 dagen zichtgarantie, dus anders gooi je het daarop;)

• JerX
windowsfanaat schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:21:
[...]

Pff. Hoezo RTFM? je hebt een code nodig om te synchen die op t beeld staat ... gaat vrij lastig vriend.
Excuses, had niet gelezen dat het een first time launch was.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:40
mat.hi.as schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:41:
[...]

Met Mario Kart 7 krijg je de sterren wel, maar niet met 8, dus op je 3DS kan je heerlijk braggen als je die twee cups voor elkaar krijgt ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• mat.hi.as
Koldur schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:51:
[...]

Met Mario Kart 7 krijg je de sterren wel, maar niet met 8, dus op je 3DS kan je heerlijk braggen als je die twee cups voor elkaar krijgt ;)
Yup, ik heb nu 2 sterren overal, behalve bij twee mirror courses. Dus ik heb ook twee sterren online, maar ik wil er 3 :D. Gelukkig zit ik vaak genoeg in de trein om het verder te proberen :).

Hoe zit het eigenlijk met die stamps in MK8? Ik zie dat ik er al een zooi had, voordat ik überhaupt iets had gedaan. Nu heb ik zoveel mogelijk geprobeerd met alle characters te rijden (bovenste twee rijen gedaan :)), maar het is waarschijnlijk alleen voor mezelf? Reacties posten doe ik eigenlijk niet, maar ik vind het heel vervelend om datgene wat het dichts bij achievements komt, niet compleet te hebben :9

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

BlubberZwijn schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:35:
Zojuist een wii u pro controller bij de MM Den Haag gehaald voor €29,95, volgens mij niet de normale prijs? Helaas was het wel de laatste die er hing..
Ongelooflijk ... loop daar geregeld naar binnen (werk in DH) en nooit hebben ze controllers en dan in het weekend zijn ze in de aanbieding (29,95 is echt spotgoedkoop inderdaad).

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:08

Emiel1984

Made in NL

Via de webshop van mm is de traditionele pro controller 29.99. Ze hebben deze dan enkel in rood.

[LTS][MTS][HTS]

Emiel1984 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:57:
Via de webshop van mm is de traditionele pro controller 29.99. Ze hebben deze dan enkel in rood.
Dat is een ander ding, die moet je aansluiten op een Wii Remote. De Wii U Pro Controller is stand alone.

• Robolokotobo
BlackMage schreef op maandag 16 juni 2014 @ 00:11:
[...]

Elke 'world' heeft 1 zo'n muzieklevel (de laatste, na de baas). Latere werelden geven ook meer verandering in de speelwijze. Bijvoorbeeld levels waar je vooral moet vliegen, onderwater, monsters die koek weg eten zodat je er langs kan, duivelschaduws die steeds achter je aan rennen, lasers die je doodschieten als ze je zien (zorgen dat ze je niet kunnen zien dus)...

Rayman legends heeft veel meer variatie in levels en speelstijl dan elke platformer die ik ken.
Dat geloof ik best. Toch vind ik de game tot nu toe een beetje eentonig. De dingen die je noemt ben ik bijna allemaal al tegengekomen.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Emiel1984 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:57:
Ja, die heb ik ook zien hangen. Maar ik zoek de draadloze Wii U Pro Controller, niet de Classic.

• BlubberZwijn
  • Laatst online: 13-11 13:27
Goner schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:18:
[...]

Ongelooflijk ... loop daar geregeld naar binnen (werk in DH) en nooit hebben ze controllers en dan in het weekend zijn ze in de aanbieding (29,95 is echt spotgoedkoop inderdaad).
Het was ook wel vreemd hij hing niet in een rek, lag ergens onder de rekken.. moet zeggen dat de controller erg fijn is, stuk lichter om mee te spelen dan de gamepad.

[ Voor 10% gewijzigd door BlubberZwijn op 16-06-2014 15:07 ]

• sparidem
windowsfanaat schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:45:
[...]
Niet, en zo wel: je hebt 7 dagen zichtgarantie, dus anders gooi je het daarop;)
De medewerker van de Bart Smit was heel behulpzaam en deed helemaal niet moeilijk. Hij heeft mijn Wii U en controller vervangen voor een nieuwe. Thuis direct geprobeerd en hij doet het ! 8)

• Robolokotobo
Één en al lof voor Nintendo en de Wii U: http://www.gamekings.tv/v...en-assassins-creed-comet/

• brtkpr
  • Nu online
Wie gebruikt er welke controller voor de Wii U i.c.m. Mario Kart 8? Ik heb het idee dat de gamepad niet helemaal ideaal voor is MK8. Misschien beter maar een Pro controller, maar dat kost ook weer 50 euro ...
Niets mis met de gamepad hoor. Houdt comfortabel vast en de nodige knoppen zitten op een logische plaats.

Ikzelf gebruik liever de Classic (niet-Pro) controller aan de Wiimote. Dat ding forceert je niet om hem op een bepaalde manier vast te houden en ben je er wat vrijer in. En omdat het ding zo goedkoop is is er niets onderbewusts in mij dat zegt dat ik er zuinig op moet zijn. En tot slot vind ik de feedback van de knoppen ideaal. Nintendo controllers zitten meestal aan de uiteindes van het 'spectrum': Of volledig soepel (zoals de Gamepad of 2DS) of er zit echt een harde klik in (zoals de 3DS XL). De Classic controller zit daar precies tussen in, je voelt dat de knop ingedrukt wordt maar niet zo erg dat je het gevoel hebt dat je erop moet rammen.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
De gamepad is gewenning, race nog het beste met de wii controller + wheel. Gewoon omdat het kan.
Ik race ook met de Wii Wheel. Geeft mij de beste beleving. Vroegah zat ik ook al met mijn controller mee te bewegen nu heeft dat ook zin ;-). Plus ik vind dat het combinaties van knoppen (en dus beweging) makkelijker maakt. Zoals bijv. driften twerwijl je een schild achter je hebt hangen.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik voornamelijk de Wii U Pro Controller. Maar soms schakel ik naar Wii Mote in NES mode (dus sturen met de DPad ipv motion)

Verwijderd

Heb ik de TV tot mijn beschikking dan gebruik ik de Wii U Pro Controller. Indien niet de GamePad.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wiimote + nunchuck hier.

• JerX
Ik gebruik de Wii U Pro Controller of de GamePad, stiekem speelt de Pro Controller fijner. Wat ik overigens wel mis in MK8 is de Map op het beeld (ja de GamePad geeft dit weer, maar ik kijk daar echt niet op tijdens het rijden :P) en de Snelheid meter xD

• brtkpr
  • Nu online
JerX schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:33:
Ik gebruik de Wii U Pro Controller of de GamePad, stiekem speelt de Pro Controller fijner. Wat ik overigens wel mis in MK8 is de Map op het beeld (ja de GamePad geeft dit weer, maar ik kijk daar echt niet op tijdens het rijden :P) en de Snelheid meter xD
absoluut mee eens! gisteren maar weer eens gemerkt dat als je 1 seconde niet oplet en je naar gamepad kijkt t niet goed afloopt;)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 23:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

JerX schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:33:
Als je de gamepad op de standaard op de juiste plek t.o.v. je TV neerzet heb je een dedicated map-scherm die voor iedereen zichtbaar is.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Robolokotobo
Ik gebruik alleen de gametab. Ik kan er goed mee uit de voeten dus ik zie nog geen reden om een controller te kopen. Ik heb wel een Wii remote plus met nunchuck. Die zat bij mij Wii.

• JerX
Aaargh! schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:36:
[...]

Als je de gamepad op de standaard op de juiste plek t.o.v. je TV neerzet heb je een dedicated map-scherm die voor iedereen zichtbaar is.
Klopt, maar ik vind het fijn dat die tab in hand bereik is. Hier door kan ik lekker lazy op de bank de Wii aanzetten :P

JerX schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:34:
[...]

Klopt, maar ik vind het fijn dat die tab in hand bereik is. Hier door kan ik lekker lazy op de bank de Wii aanzetten :P
Aanzetten kan met alle controllers ;)

• JerX
BlackMage schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:39:
[...]

Aanzetten kan met alle controllers ;)
I know, maar dan is een nunchuck weer controller 1. Das zo irritant..

Interessant om te zien: toename WiiU subreddit na E3

JerX schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:40:
[...]

I know, maar dan is een nunchuck weer controller 1. Das zo irritant..
De bedoeling was dat de Gamepad op een neutrale plaats onder je tv staat, zodat alle spelers die kaart kunnen zien. Dan is de Gamepad dus geen controller en maakt het niet uit welke controller "nummer 1" is.

En bij Mario Kart wordt de controller die je gebruikt om in het spel op A te drukken nummer 1 (en de rest op volgorde van joinen), niet noodzakelijk de zelfde volgorde als watde Wii U aangeeft.

Verwijderd

Topicstarter
JerX schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:34:
[...]

Volgens mij werkt de GamePad niet met een Wii..

• JerX
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:04:
[...]

Volgens mij werkt de GamePad niet met een Wii..
Moet ik perse Wii U specificeren? We zitten toch in een Wii U topic? /shoo troll

Verwijderd

Topicstarter
JerX schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:06:
[...]

Moet ik perse Wii U specificeren? We zitten toch in een Wii U topic? /shoo troll
Eén van de grootste problemen van de Wii U is de naamgeving, en als mensen hier al Wii zeggen gaat dat niet beter worden.

Je zegt ook niet de XBOX als je de XBOX ONE bedoelt of de Playstation als je de PS4 bedoelt...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2014 15:14 ]

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Na al het lezen van de comments over de pro controller ben ik toch erg blij dat ik destijds op dag van release onderhandeld heb bij de Intertoys. Kwam voor de Zombi U bundel waar de Controller bij zat, maar die hadden ze niet en niet binnen gekregen. Toen ik zei dat ik dan de bundel wel ergens anders op zou pikken kon er ineens vanalles. Werd toen de Nintendoland bundel met de controller erbij voor de normale prijs van de bundel en om het leedt wat te verzachten kreeg ik 50% korting op de games Zombi U en COD BLOPS II. Denk dat ze zelf ook al zoiets hadden dat ze die bijna niet gingen verkopen en heb hem meegenomen voor de lolz en tussendoor spelletje. Dus gratis controller en 2 games voor de prijs van 1.

Breek je nek voorzichtig

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:20
The PyroPath schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:47:
Na al het lezen van de comments over de pro controller ben ik toch erg blij dat ik destijds op dag van release onderhandeld heb bij de Intertoys. Kwam voor de Zombi U bundel waar de Controller bij zat, maar die hadden ze niet en niet binnen gekregen. Toen ik zei dat ik dan de bundel wel ergens anders op zou pikken kon er ineens vanalles. Werd toen de Nintendoland bundel met de controller erbij voor de normale prijs van de bundel en om het leedt wat te verzachten kreeg ik 50% korting op de games Zombi U en COD BLOPS II. Denk dat ze zelf ook al zoiets hadden dat ze die bijna niet gingen verkopen en heb hem meegenomen voor de lolz en tussendoor spelletje. Dus gratis controller en 2 games voor de prijs van 1.
Persoonlijk vind ik de pro controller juist erg fijn. Vind hem lekkerder in de hand liggen dan de soortgelijke controller welk Microsoft gebruikt voor de xbox. Hoewel ik het jammer vind dat ze geen kleiner formaat controller hebben gehanteerd zoals Sony altijd al doet met hun dualshocks. Maar ook Nintendo vroeger deed met hun NES/SNES controllers.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

psychodude schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:57:
[...]

Persoonlijk vind ik de pro controller juist erg fijn.
Ik ook hoor, vandaar dat ik blij ben dat ik hem al heb sinds het begin en niet nu nog op zoek moet :)

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
psychodude schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:57:
[...]

Persoonlijk vind ik de pro controller juist erg fijn. Vind hem lekkerder in de hand liggen dan de soortgelijke controller welk Microsoft gebruikt voor de xbox. Hoewel ik het jammer vind dat ze geen kleiner formaat controller hebben gehanteerd zoals Sony altijd al doet met hun dualshocks. Maar ook Nintendo vroeger deed met hun NES/SNES controllers.
Ik vind de grootte juist fijner dan de DualShock 4 (en 3 for that matter), de dualshock 4 is na de Pro Controller wel mijn favoriet. Wel jammer dat die niet op de Wii U werkt :p :+
Wat ik persoonlijk fijn vind aan de PRO controller, maar dat kan aan mijn handen liggen, is dat sticks en de knoppen (d-pad of abxy knoppen) op dezelfde afstand van je duim zitten. Ik hoef mijn duim dus alleen maar te draaien om bij die knoppen te komen. Ik hoef hem dus niet te buigen. Dat maakt het wisselen dus die knoppen vrijwel moeiteloos.

Toch is het design van de Wii Remote + Nunchuck ook wel fijn. Het nadeel is dat er zo weinig knoppen beschikbaar zijn en dat de focus meer op aanwijzen/motion ligt. Maar het feit dat je twee losse componenten hebt vind ik persoonlijk wel fijn.

Wie weet komt er nog eens een keer iemand met zo'n principe. Hiermee kan je heel flexibel zijn. Hersenspinsel:
Controller A: Analoge stick, 4 buttons, start/select/home, 2 triggers. Gebruik hier twee van voor de meeste games zoals shooters of alles met movement en camera.
Controller B: Idem A, maar dan met D-Pad ipv analoge stick. Is uitwisselbaar met A (whatever je het fijnste vindt).
Controller C: Pointer/gyroscope apparaat. 1 trigger, 2 knoppen, start/select/home. Standalone te gebruiken of icm A of B. Ongeveer wat de Wiimote nu is.
Controller D: Trackball. 2 triggers, 4 buttons, start/select/home. Standalone te gebruiken als 'muis' of icm A of B.

De "default" configuratie is AA. Hiermee heb je gewoon een normale controller, maar dan in twee losse delen.
B is in principe het zelfde als A, dus is ook zo bruikbaar (BB, AB of BA). De D-pad is voor sommige genres een beter bestuurmiddel. Maar de meeste games gebruiken de d-pad toch als 4 losse buttons. Dan
C is voor games die een pointer of andere motion nodig hebben. Door de twee buttons + trigger ook prima zonder motion te gebruiken in genres zoals platformers, mario kart, etc. Alles zonder veel knoppen of tweede analog dus. Hiermee krijg je dus AC of BC.
D is misschien wat experimenteel. Maar dit zou voor bepaalde games (strategy) of zelfs shooters wel eens practisch kunnen zijn. Niet geheel uitwisselbaar met A of B, maar de meeste games zullen er zonder problemen iets mee kunnen wat je anders met de tweede analog zou doen.

• JerX
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:13:
[...]
Je zegt ook niet de XBOX als je de XBOX ONE bedoelt of de Playstation als je de PS4 bedoelt...
Eigenlijk wel lol

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-11 22:19
Zo, Mario Kart 8 is nu eindelijk binnen
Op 29 mei besteld (pre-order) bij de Media Markt en na ... 19 dagen in huis

Nu maar hopen dat ik straks niet de enigste ben in het tweakers toernooi :')

[ Voor 3% gewijzigd door Ketho op 17-06-2014 17:37 ]

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ketho schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:37:
Zo, Mario Kart 8 is nu eindelijk binnen
Op 29 mei besteld (pre-order) bij de Media Markt en na ... 19 dagen in huis
Weet ik meteen waar ik niet moet pre-orderen.. 8)7

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:08

Emiel1984

Made in NL

Media Markt had ze een dag voor release al in de schappen. Het is jammer dat de WiiU niet zo populair is maar het voordeel is wel dat er geen noodzaak is om een spel voor release te preorderen. Gewoon aangeven dat je het ophaalt in de winkel lijkt me verstandiger.

[ Voor 12% gewijzigd door Emiel1984 op 17-06-2014 19:25 ]

[LTS][MTS][HTS]

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
If it ain't broke, don't fix it ;)

Verwijderd

Topicstarter
Stel je dan voor 2 vrienden gaan gezamenlijk gamen:

Zegt vriend 1: Laten we gaan MarioKarten op mijn Wii!
Zegt vriend 2: Mooi dan neem ik mijn Pro Controller mee!

Komen ze bij huis van vriend 1 heeft die een Wii en vriend 2 een Wii U Pro Controller. Komen ze toch één controller te kort.

Daarbij is het in dit topic wel handig als je daadwerkelijk over de Wii wil praten bv om een system transfer uit te voeren dat er geen verwarring ontstaat. Natuurlijk snap ik wel dat je Wii U bedoelt wanneer je GamePad zegt. Maar denk je de volgende vraag eens in. "Ik kan mijn Wii Remote niet met mijn Wii syncen, help me!!!" Je begrijpt wel dat dit verwarring oproept.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2014 20:44 ]

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Erg jammer dat de Wii U Pro controller veelal onbruikbaar is in VC games. Hele rare control-layout vaak :/ Dan maar weer de vertrouwde Classic controller op de Wiimote klikken.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Verwijderd

Topicstarter
C0nscious schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:17:
Erg jammer dat de Wii U Pro controller veelal onbruikbaar is in VC games. Hele rare control-layout vaak :/ Dan maar weer de vertrouwde Classic controller op de Wiimote klikken.
Ik vind 'm vaak juist fijner. Je kan makkelijker bij de D-Pad, en de knoppen zitten op dezelfde plek.

Ook gebruik ik voor SNES games vaak mijn SNES Classic controller. (Die eens in de sterrencatalogus stond)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 08:56 ]

Qua layout zijn ze ook het zelfde als de SNES controller (En Classic), alleen zijn er meer triggers en heb je analoge sticks erbij.

En je kan zelf de knoppen indelen als je dat wilt. Voor de SNES games zal dat niet nodig zijn maar als je wil kan dat :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik meestal doe is de triggers op L/R zetten en met de linker analoge stick spelen.
C0nscious schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:17:
Volgens mij kun je in de WiiU VC de hele layout zelf bepalen. Ik meen door R in te drukken.

• MasterMaceMichu
MasterMaceMichu schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:02:
Ik speel al een hele tijd één en hetzelfde spel (Lego City Undercover....Magistraal....) en met de nieuwe 'snelstart' optie was het dus ook één klik en gaan....Vandaag echter eindelijk MK8 beginnen spelen, maar die verschijnt dus niet in het snelstart menu....daar blijft gewoon LCU staan als icoon en als je die aanklikt krijg ik de melding dat dat spel er niet inzit...

Dit zou toch 'automagisch' goed moeten gaan?
Niemand hier hetzelfde probleem?

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Deddiekoel schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:12:
[...]

Volgens mij kun je in de WiiU VC de hele layout zelf bepalen. Ik meen door R in te drukken.
Thanks (en anderen), ik ga het straks even uittesten. De grip en layout van de controller is prima, de standaard mapping alleen niet (waarom dit dan weer wel standaard prima is op de classic is me een raadsel).

MasterMaceMichu schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:00:
[...]

Nee, bij mij verschijnt zelfs een disc game die er niet meer in zit in het quickstart menu.
Wellicht quickmenu eens uit- en aanzetten?

Verwijderd

Topicstarter
MasterMaceMichu schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:00:
[...]

Het snelstart menu toont de spellen (titels) die je het meest gespeeld hebt. Dus na een tijdje zal MK8 daar ook in verschijnen (als je het veel speelt)

• brtkpr
  • Nu online
Iemand een idee waar ik de originele Mario Kart 8 Stuur en Stuurwiel kan kopen?
zoals in dit pakket:

http://cdn.medialib.offic...e_64298_thumb_wide610.jpg
windowsfanaat schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:50:
Iemand een idee waar ik de originele Mario Kart 8 Stuur en Stuurwiel kan kopen?
zoals in dit pakket:

http://cdn.medialib.offic...e_64298_thumb_wide610.jpg
De Wiimote is de standaard Mario editie Wiimote, die kan je overal kopen.
Het stuurtje is een rode variant van het standaard stuurtje. Die kan je niet zomaar kopen. Er zullen wel namaak stuurtjes zijn die wel rood gekleurd zijn.

• brtkpr
  • Nu online
BlackMage schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:56:
[...]

De Wiimote is de standaard Mario editie Wiimote, die kan je overal kopen.
Het stuurtje is een rode variant van het standaard stuurtje. Die kan je niet zomaar kopen. Er zullen wel namaak stuurtjes zijn die wel rood gekleurd zijn.
Ahh oke. Maar ik kan de Mario editie remote nergens vinden hoor

Verwijderd

Topicstarter
En het stuur:
http://www.nedgame.nl/nin...-kart-8-wheel/3254613839/ :)

Dat is trouwens dezelfde, gezien HORI de officiële licentie heeft voor het maken van die stuurtjes.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 13:07 ]

• brtkpr
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:05:
En het stuur:
http://www.nedgame.nl/nin...-kart-8-wheel/3254613839/ :)

Dat is trouwens dezelfde, gezien HORI de officiële licentie heeft voor het maken van die stuurtjes.
Maar het originele stuurtje is net zoals de Wiiiimote ook blauw aan de achterzijde
toch? haha je kan maar ergens over zeuren, sorry

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
De originele wii controlers + stuurtjes zijn wit. Zover ik weet.
windowsfanaat schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:08:
[...]

Maar het originele stuurtje is net zoals de Wiiiimote ook blauw aan de achterzijde
toch? haha je kan maar ergens over zeuren, sorry
Op de officiele foto zie je alleen de achterkant van het stuurtje en tenzij mijn monitor stuk is, is die rood ;)

Of die Hori stuurtjes identiek zijn aan de "echte" die Nintendo zelf verkoopt en meelevert weet ik niet. Maar Hori maakt geen rotzooi i.t.t. Speedlink enzo dus dat zit vast wel goed :)

Edit: Dat was niet de officiele foto. Lijkt er inderdaad op dat het echte rode stuurtje blauw is van de achterkant. Bron: Nintendo site.

[ Voor 11% gewijzigd door BlackMage op 18-06-2014 13:43 ]

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:21:
[...]

Het snelstart menu toont de spellen (titels) die je het meest gespeeld hebt. Dus na een tijdje zal MK8 daar ook in verschijnen (als je het veel speelt)
Volgens mij staan de laatste gespeelde games in het quickmenu. Los van hoevaak je ze speelt. Zoals ik al zie stond een disc game die ik letterlijk 1x had gespeeld er bij mij ook in.
BlackMage schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:40:
[...]

Op de officiele foto zie je alleen de achterkant van het stuurtje en tenzij mijn monitor stuk is, is die rood ;)

Of die Hori stuurtjes identiek zijn aan de "echte" die Nintendo zelf verkoopt en meelevert weet ik niet. Maar Hori maakt geen rotzooi i.t.t. Speedlink enzo dus dat zit vast wel goed :)

Edit: Dat was niet de officiele foto. Lijkt er inderdaad op dat het echte rode stuurtje blauw is van de achterkant. Bron: Nintendo site.
De bundel in de VS heeft een ander Mario Kart stuurtje dan die Hori variant. Die van Hori is volgens mij helemaal rood. En die in de VS heeft een blauwe achterkant. Daarbij hebben de Hori stuurtje een "gat" voor de IR camera van de Wiimote.

[ Voor 22% gewijzigd door Deddiekoel op 18-06-2014 14:01 ]

Deddiekoel schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:00:
Daarbij hebben de Hori stuurtje een "gat" voor de IR camera van de Wiimote.
Dat hebben de 'echte' ook.

• brtkpr
  • Nu online
Overigens weer ik niet eens of t wel lekkerder stuurt met zo'n Wheel ;) Maar goed, je kan ook de Nunchuck gebruiken zag ik, maar denk (moet ik dus uitproberen) dat zo'n Wii remote met motion plus misschien beter en lekkerder ligt dan de gamepad
BlackMage schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:16:
[...]

Dat hebben de 'echte' ook.
Nee hoor, kijk maar eens goed naar die Hori units. Aan de voorkant is er ruimte uit het stuurtje gelaten voor de camera. Bij de 'echte' is het stuurtje helemaal rond en zit er een raampje in.

Edit: FIFA 15 komt blijkbaar wel naar de Wii, maar niet naar de WiiU...

[ Voor 18% gewijzigd door Deddiekoel op 18-06-2014 14:41 ]

Deddiekoel schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:23:
[...]

Nee hoor, kijk maar eens goed naar die Hori units. Aan de voorkant is er ruimte uit het stuurtje gelaten voor de camera. Bij de 'echte' is het stuurtje helemaal rond en zit er een raampje in.

Edit: FIFA 15 komt blijkbaar wel naar de Wii, maar niet naar de WiiU...
Misschien valt het bij de zwarte minder op. Er zit geen gat in, maar een stukje zwart plastic dat infrarood doorlaat. Met de witte zie je dat veel eerder.
BlackMage schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:49:
[...]

Misschien valt het bij de zwarte minder op. Er zit geen gat in, maar een stukje zwart plastic dat infrarood doorlaat. Met de witte zie je dat veel eerder.
Klopt, maar die Hori wheels hebben een uitsparing in het plastic voor de camera.

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 16:15
BlackMage schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:15:
De originele ook... zie die uitsparing links.
[afbeelding]
Bij de originele loopt het stuurtje links door. Misschien zie je het bij deze beter..

Afbeeldingslocatie: http://i.walmartimages.com/i/p/00/87/31/24/00/0087312400504_500X500.jpg

• brtkpr
  • Nu online
Sinus_rhythm schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:21:
[...]

Bij de originele loopt het stuurtje links door. Misschien zie je het bij deze beter..

[afbeelding]
Nou de verschillen zijn er bijna niet ... maar toch blijf ik de USA uitvoering met blauw aan de achterzijde het mooist vinden
Sinus_rhythm schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:21:
[...]

[afbeelding]
Ik zie wat je bedoeld. Maar dat lijkt me gewoon een goedkoper productieproces voor het zelfde resultaat. De echte heeft een 'oog' met een gaatje dat afgedekt is door zo'n stukje zwart ir-doorlatend plastic.

Het blijven verder gewoon plastic houdertjes voor de Wiimote. Met een stuk piepschuim of karton en een stanleymes kan je er zelf 1 maken.

Ik heb zelf een beetje afkeer tegen niet-originele randapparatuur. Nu zal zo'n stuurtje het vast niet laten afweten, maar ik heb/had ook een namaak wiimote van DX, waar ik in de eerste instantie tevreden over was. Maar toen ik mijn WiiU een keer meenam naar vrienden bleek die namaak controller stuk te zijn. Lekker dan, WiiU voor niets mee genomen.

Ik heb nog wel zo'n Speedlink docking station voor de gamepad + 2 wiimotes + pro controller. Jammer dat Nintendo die zelf niet heeft, want ik vind het een onding. Maar het staat wel netjes zo bij elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Nintendo heeft gewoon een eigen dock voor de GamePad...
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:00:
Nintendo heeft gewoon een eigen dock voor de GamePad...
Ja dat snap ik, die zat erbij ;) En is verder perfect, maar voor alleen de Gamepad.

Maar deze heeft ook plek voor 2 wiimotes en 1 pro-controller. In de zelfde dock, met 1 adapter (de Gamepad adapter).

Deze

[ Voor 8% gewijzigd door BlackMage op 18-06-2014 16:05 ]

• MasterMaceMichu
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:21:
[...]

Thanks, zojuist verscheen hij....

Vandaag komt Another World (20th Anniversay edition) uit in de eShop. Er staat verschijningsdatum 19-6 maar ik kan hem nog niet downloaden...

Verwijderd

Topicstarter
eShop updates op donderdag zijn altijd rond 3 uur in de middag.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-11 20:07

The_Bird

Meneer de Raaf

Deddiekoel schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:54:
Vandaag komt Another World (20th Anniversay edition) uit in de eShop. Er staat verschijningsdatum 19-6 maar ik kan hem nog niet downloaden...
Is dat niet die Snes-game die er toendertijd erg goed uitzag. Volgens mij had die zelfs cut scenes?

"21 jaar DSL!"

The_Bird schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:29:
[...]

Is dat niet die Snes-game die er toendertijd erg goed uitzag. Volgens mij had die zelfs cut scenes?
Game had hele gestyleerde vector based graphics (zeg maar 3D zonder textures). Weet niet of er ook een SNES versie van was. Maar het was een erg sfeervolle game en zeker wel €8 waard!

• rajackar
  • Laatst online: 04-11 15:45

rajackar

Blood Minister

The_Bird schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:29:
[...]

Volgens mij bedoel je Flashback. Dat was de opvolger van Another World.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:35
Flashback had veel van dezelfde stijl als AW, maar is niet van Chahi.

• brtkpr
  • Nu online
Zo mijn Mario Wii (U) mote besteld en samen met een Hori Mario Kart Wheel. Nu nog even aankijken hoe de knoppen indeling is :)
Pagina: 1 ... 33 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic