SM64 was ook veel meer een adventure, met zoeken en ontdekken. De 2D mario's zijn platformers met powerups en een nadruk op timing en behendigheid. 3D World zit daar precies tussenin, met elementen van beide. Effectief een nieuwe variant want die hard fans van SM64/Galaxy vinden dat leuker en fans van echte 2d platformers vinden de traditionele mario's leuker.Robolokotobo schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:11:
omdat ik moet wachten op Rayman Legends maar begonnen met het verzamelen van alle groene sterren in SM3DW. Zeer vermakelijk om te doen. Ik heb er nu 196. Als je kijkt wat er allemaal te doen is nadat de game uitgespeeld is kom je tot de conclusie dat het een zeer uitgebreide game is. Er zijn ook werelden die pas vrijkomen als je meer als zoveel sterren en stempels hebt en overal bovenin de vlaggenmast gesprongen bent.
Ik heb laatst SM64 weer een paar keer gespeeld en ik vind de sfeer van die game beter. Die game is wat minder kleurrijk en de vijanden zijn stoerder. Maar qua gameplay komen ze dicht bij elkaar in de buurt. De lieveheersbeestjes in 3D World vond ik vandaag behoorlijk lame.
Het verschil is snel te merken. Neem een guide voor SM64 en je hebt geen problemen met de sterren verzamelen. Alleen de bowser castles zijn enigzins lastig. Maar een guilde voor bijv. Mario World is nutteloos tenzij je specifiek op zoek bent naar de secrets. Geen guide die jou kan vertellen wanneer je moet springen en rennen.