Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:23

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Sinds kort (weekje of 3) heb ik toch eindelijk ook een Wii U. Op de Switch van mijn zwager enorm plezier met Mario Kart gehad (maar die vind ik nog te prijzig) dus voor een zacht prijsje een Wii U gescoord met flink wat spellen en controllers. Mijn eerste Nintendo sinds de Gamecube en ik weet gelijk weer wat ik heb gemist :P MK8 maar ook SM3DW is al bijna grijs gespeeld en dan heb ik nog een hele bult andere spellen te gaan :P

Anyway, ik kreeg net de volgende mail van Nintendo:
In de Nintendo eShop en via deze website* kun je nieuwe games, applicaties en andere content direct naar je Nintendo Switch, je Nintendo 3DS of je Wii U downloaden. Er worden regelmatig nieuwe titels toegevoegd, en soms zijn er ook speciale kortingen!
Om de E3 van dit jaar kracht bij te zetten, zullen meer dan 40 games voor de Nintendo Switch, de verschillende Nintendo 3DS-systemen en de Wii U onderdeel zijn van onze E3 2018-sale. De sale begint op 14 juni om 15:00 uur, dus zorg dat je dit feestje niet mist! Je kunt deze games via de Nintendo eShop op je systeem kopen, of zelfs via deze website!
Bekijk hieronder de meest interessante aanbiedingen en ga naar de Nintendo eShop op je systeem zodra de sale begint om de complete lijst met aangeboden games te bekijken. De actie eindigt op 21 juni.
Zie ook https://www.nintendo.nl/N...E3-2018-sale-1389149.html

Ik ben er nog niet echt uit of ik wel in de eShop wil kopen; op mijn Xbone is het een nobrainer omdat ik het daar op meer dan 1 console kan installeren maar dat geldt niet voor de Wii U. Ook verkoopt een fysiek spel wat makkelijker en die gaat in principe niet offline. (al moet ik natuurlijk wel opletten dat er geen krassen op de disks komen)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 10:23
Tomba schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:53:
Sinds kort (weekje of 3) heb ik toch eindelijk ook een Wii U. Op de Switch van mijn zwager enorm plezier met Mario Kart gehad (maar die vind ik nog te prijzig) dus voor een zacht prijsje een Wii U gescoord met flink wat spellen en controllers. Mijn eerste Nintendo sinds de Gamecube en ik weet gelijk weer wat ik heb gemist :P MK8 maar ook SM3DW is al bijna grijs gespeeld en dan heb ik nog een hele bult andere spellen te gaan :P

Anyway, ik kreeg net de volgende mail van Nintendo:

[...]

Zie ook https://www.nintendo.nl/N...E3-2018-sale-1389149.html

Ik ben er nog niet echt uit of ik wel in de eShop wil kopen; op mijn Xbone is het een nobrainer omdat ik het daar op meer dan 1 console kan installeren maar dat geldt niet voor de Wii U. Ook verkoopt een fysiek spel wat makkelijker en die gaat in principe niet offline. (al moet ik natuurlijk wel opletten dat er geen krassen op de disks komen)
De eShop gaat voorlopig niet offline - de Switch en de 3DS zitten in datzelfde systeem, dus zolang de Switch nog verkoopt zal de eShop ook niet gaan verdwijnen. En zelfs als de eShop offline zou gaan, als je de game gedownload hebt, blijft die gewoon werken. Dat zou dus geen probleem mogen zijn.

Ik denk echter dat je in de gaten moet houden dat, als je nu nog een WiiU met games op schijf gaat kopen, die games tweedehands niet zo lekker meer lopen. Ik betwijfel namelijk of je daar nog een leuk bedrag voor gaat krijgen, tenzij je hele zeldzame games hebt. Dus doorverkopen kan, maar rendeert niet echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-04 15:07
Nu is de tijd om de resten Wii U games op te pikken Ik heb de meeste nu wel gekocht die ik wilde hebben. En nog wat erg goedkope in de opruim bak. Voorlopig zat te spelen heb nog xenoblade te spelen dus met mijn beperkte tijd zat te doen. D

Plus je kan even kijken in de tweede hands wii u games die zijn nu nog erg schappelijk geprijsd. Tot dat de wii u retro wordt dan zal je zien dat ze springen in prijs. Is nu de geflopte console. Maar het is wel een met een hoop juweeltjes aan games.

Ik zou wel proberen zo min mogelijk te kopen op de eshop deze gaat een keer uit en dan kan je niet zomaar op een andere console de games meer spelen als je huidige stuk gaat. Ik ben wel van mening dat games op schijf altijd de voorkeur heeft. Daarom zorg ik nu dat mijn wii u downloads die ik het waard vind op schijf haal deze zijn dan ook over 10 jaar nog te spelen. Hoewel de meeste games wel weer mega veel patches nodig hebben. Zucht het is toch wel anders geworden over de jaren heen met verzamelen.

Ik ga nog wel kijken of ik een backup gamepad kan regelen just in case.

Ik speel zelf nog vaak op de wii u het is eigenlijk mijn hoofd console nog tot ik een switch haal maar dat kan nog even duren er zijn niet veel games die ik graag wil spelen op de switch. Ik heb xenoblade al liggen en straks tales of vesperia (had ik al op de 360 maar niet uitgespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Seal64 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:26:
[...]

De eShop gaat voorlopig niet offline - de Switch en de 3DS zitten in datzelfde systeem, dus zolang de Switch nog verkoopt zal de eShop ook niet gaan verdwijnen. En zelfs als de eShop offline zou gaan, als je de game gedownload hebt, blijft die gewoon werken. Dat zou dus geen probleem mogen zijn.

Ik denk echter dat je in de gaten moet houden dat, als je nu nog een WiiU met games op schijf gaat kopen, die games tweedehands niet zo lekker meer lopen. Ik betwijfel namelijk of je daar nog een leuk bedrag voor gaat krijgen, tenzij je hele zeldzame games hebt. Dus doorverkopen kan, maar rendeert niet echt meer.
Nee dat snap ik, het gaat mij er vooral over als de Switch U (see what I did there ;) ) uit komt met een nieuwe eShop waarbij de Wii U mogelijk verdwijnt. Er komt een moment dat het gewoon niet meer rendabel is voor Nintendo om hem in de lucht te houden voor oude systemen zoals de Wii U.

Tweedehands mag het niet zo hard lopen (waardoor ik voor een prikkie echt geweldige games kan oppikken) maar zelfs een prikkie is meer dan de 0 € die je voor een digitale aankoop kan krijgen ;)
Overigens ben ik nog geen game tegengekomen die ik door zou willen verkopen, sterker nog ik word er een beetje gulzig van :D
MeZZiN schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:48:
Nu is de tijd om de resten Wii U games op te pikken Ik heb de meeste nu wel gekocht die ik wilde hebben. En nog wat erg goedkope in de opruim bak. Voorlopig zat te spelen heb nog xenoblade te spelen dus met mijn beperkte tijd zat te doen. D

Plus je kan even kijken in de tweede hands wii u games die zijn nu nog erg schappelijk geprijsd. Tot dat de wii u retro wordt dan zal je zien dat ze springen in prijs. Is nu de geflopte console. Maar het is wel een met een hoop juweeltjes aan games.

[...]
Daar ben ik ook druk mee bezig
Mijn lijstje tot nog toe:
- Mario Kart 8 _/-\o_
- Super Mario 3D World
- New Super Mario Bros + New Super Luigi Bros
- Zelda Twilight Princess HD
- Zelda Windmaker HD
- Zelda BoTW
- Super Mario Maker
- Wii Party U
- Yoshi's Woolie World
- Pikmin 3
- Rayman Legends
- Monster Hunter 3
- Nintendoland
- Zelda Skyward Sword (Wii)
- Mario Galaxy (Wii)
- Mario Galaxy 2 (Wii)
- Wii Sports (Wii)
- Wii Sports Resort (Wii)

Wishlist voor nu is nog:
- Captain Toad Treasure Seeker
- DK Tropical Freeze
- Xenoblade X
- Lego City undercover
- Splatoon
(- Super Smash Bros)

Hebben jullie nog andere aanbevelingen?
Ow en Amiibo's, zie ik het goed dat dit alleen in Zelda games en Smash een meerwaarde heeft? (en dat degene die daadwerkelijk nuttig zijn ook heel erg duur zijn)
MeZZiN schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:48:
[...]
Ik zou wel proberen zo min mogelijk te kopen op de eshop deze gaat een keer uit en dan kan je niet zomaar op een andere console de games meer spelen als je huidige stuk gaat. Ik ben wel van mening dat games op schijf altijd de voorkeur heeft. Daarom zorg ik nu dat mijn wii u downloads die ik het waard vind op schijf haal deze zijn dan ook over 10 jaar nog te spelen. Hoewel de meeste games wel weer mega veel patches nodig hebben. Zucht het is toch wel anders geworden over de jaren heen met verzamelen.

Ik ga nog wel kijken of ik een backup gamepad kan regelen just in case.

Ik speel zelf nog vaak op de wii u het is eigenlijk mijn hoofd console nog tot ik een switch haal maar dat kan nog even duren er zijn niet veel games die ik graag wil spelen op de switch. Ik heb xenoblade al liggen en straks tales of vesperia (had ik al op de 360 maar niet uitgespeeld)
Klinkt als een goed plan, een reserve. Ik heb zelf nu 2 Wii U's (een tweedehands Wii U met 4 spellen die nog op Wishlist stonden voor een strakke prijs kunnen scoren) en twijfel of ik er 1 doorverkoop inclusief MK8 of dat ik alleen de MK8 disk doorverkoop. Aan de andere kant; dat heb ik met mijn Gamecube ook nog niet gedaan en die doet het heden ten dage nog steeds prima. (Mario Kart Double Dash blijft geweldig met 2 man per kart)
Ik kon dit topic weinig vinden over sneuvelende Wii U's, is dat echt een dingetje? (2e hands kan ik nog wel 150-170€ krijgen voor een Wii U + MK8 dunkt me, dat zijn toch weer een aantal spelletjes natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Vorig jaar een nieuwe Nintendo Wii U Premium Edition gekocht voor € 150,00. Een paar maanden terug heb ik nog een tweede nieuwe Nintendo Wii U gekocht (Limited Edition Zombi U Pack) voor € 175,00. Die laatste zit nog in originele verpakking in de kast (alleen even getest of de console en de gamepad goed werkte).

De Wii U is in mijn ogen een legendarische console:
De eerste console die Mario, Zelda etc. in HD op het beeld bracht.
Een totaal ander concept als de grote concurrenten (scherm op gamepad).
De beste manier om Wii games op een LCD TV te spelen (HDMI).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-04 10:37
Exact: het dilemma waar ik nu ook voor sta.
Moet ik nu nog een 2e WIIu aanschaffen als reserve?
Het is echt een pracht console en het weerhoudt mij ervan om een switch te kopen (waarom 60 euro voor Donkey Kong uitgeven als deze ook voor 15 euro te koop is, met voor het hoofdspel nagenoeg dezelfde content??)
Met nagenoeg geen effort ook nog eens goed voor retrogaming (emulatie van N64 en ouder plus native WII en GameCube ondersteuning).....waanzinnig!
en inderdaad HDMI aansluiting.... WII en Gamecube games hebben er bij mij althans nog nooit zo goed uitgezien (bij mij op een plasma)

Tot nu hebben mijn consoles (incl. handhelds al vanaf de orginele gameboy) het tot nu toe gewoon uitgehouden (alhoewel het scharnier van mijn NDS-light het had begeven... nieuwe case eromheen...klaar!!!).

Wat voor de WIIu (en ook 3ds) wel vervelend is, is dat je je Nintendo ID maar aan 1 console kan koppelen. Je kan wel transferen maar dan moeten ze het allebei doen... en je hebt waarschijnlijk je reserve nodig als die andere het niet meer doet....dus eigenlijk waardeloos systeem :-)

Nu ik dit zo schrijf......denk dat ik maar eens op zoek ga :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Moet ook zeggen je redelijk makkelijk via sites onderdelen (niet officieel) kopen voor de wii U. Maar goed of je daar op zit te wachten.

Maar ik ga zelf rustig opzoek naar een goedkope wii u vind er vast wel een. Voor nog een nette prijs er maar zoveel verzamelaar de meeste zien consoles als tijdelijk. Zie het nu ook bij CEX alle vorige generatie games schappen vol. En de Fifa's voor onder een 1 euro rijen dik. Opvallend was dat de nintendo games duurder waren dan de andere console games.

Tijd om zelda verder te spelen. Het is een super game maar die open wereld maakt dat je gewoon aan het dwalen bent en niet vooruit komt. Maar top game. De andere zelda games op de wii u al afgetikt nu alleen nog de wii only zelda game nog. Maar dat is niet mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Jumpman schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:44:
Vorig jaar een nieuwe Nintendo Wii U Premium Edition gekocht voor € 150,00. Een paar maanden terug heb ik nog een tweede nieuwe Nintendo Wii U gekocht (Limited Edition Zombi U Pack) voor € 175,00. Die laatste zit nog in originele verpakking in de kast (alleen even getest of de console en de gamepad goed werkte).

De Wii U is in mijn ogen een legendarische console:
De eerste console die Mario, Zelda etc. in HD op het beeld bracht.
Een totaal ander concept als de grote concurrenten (scherm op gamepad).
De beste manier om Wii games op een LCD TV te spelen (HDMI).
Ah das een nette prijs! Ik was iets meer kwijt maar dan zaten er dus wel een hele bult spellen bij. Ik blijf dubben vooral omdat je dus idd maar 1 console actief mag hebben en dat je in geval van kapot gaan (gaat dat gebeuren met Nintendium?) toch opnieuw moet beginnen. Vraag me wel af wat er gebeurt als Nintendo het ID gebeuren afsluit, kun je je Wii U dan uberhaupt nog instellen? Of heb je dan (als je m niet al up and running hebt) gewoon wat plastic in handen....

De gamepad vind ik overigens maar matig, hij voegt weinig toe, speel eigenlijk altijd ofwel met Gamepad (MK8, SM3DW) ofwel de MotionPlus (Pikmin). Alleen Zelda Windmaker had het een beetje nut (al heb ik die nog niet veel gespeeld dankzij MK8 ;)) maar je overige opmerkingen kloppen helemaal. Enige wens die ik nog heb is MK Double Dash in HD maar dat gaat niet werken vrees ik :>
LaFleche schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:37:
Exact: het dilemma waar ik nu ook voor sta.
Moet ik nu nog een 2e WIIu aanschaffen als reserve?
Het is echt een pracht console en het weerhoudt mij ervan om een switch te kopen (waarom 60 euro voor Donkey Kong uitgeven als deze ook voor 15 euro te koop is, met voor het hoofdspel nagenoeg dezelfde content??)
Met nagenoeg geen effort ook nog eens goed voor retrogaming (emulatie van N64 en ouder plus native WII en GameCube ondersteuning).....waanzinnig!
[...]
Gamecube? Dat wist ik niet? Kan ik gewoon mijn GC disks erin doen en dat zou moeten werken? Of bedoel je op de eShop?
[...]
en inderdaad HDMI aansluiting.... WII en Gamecube games hebben er bij mij althans nog nooit zo goed uitgezien (bij mij op een plasma)

Tot nu hebben mijn consoles (incl. handhelds al vanaf de orginele gameboy) het tot nu toe gewoon uitgehouden (alhoewel het scharnier van mijn NDS-light het had begeven... nieuwe case eromheen...klaar!!!).

Wat voor de WIIu (en ook 3ds) wel vervelend is, is dat je je Nintendo ID maar aan 1 console kan koppelen. Je kan wel transferen maar dan moeten ze het allebei doen... en je hebt waarschijnlijk je reserve nodig als die andere het niet meer doet....dus eigenlijk waardeloos systeem :-)

Nu ik dit zo schrijf......denk dat ik maar eens op zoek ga :-)
Ja en wat als de NintendoID service down gaat.... Dan zou je een 'nieuwe' Wii U niet meer kunnen activeren...
MeZZiN schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:50:
Moet ook zeggen je redelijk makkelijk via sites onderdelen (niet officieel) kopen voor de wii U. Maar goed of je daar op zit te wachten.

Maar ik ga zelf rustig opzoek naar een goedkope wii u vind er vast wel een. Voor nog een nette prijs er maar zoveel verzamelaar de meeste zien consoles als tijdelijk. Zie het nu ook bij CEX alle vorige generatie games schappen vol. En de Fifa's voor onder een 1 euro rijen dik. Opvallend was dat de nintendo games duurder waren dan de andere console games.

Tijd om zelda verder te spelen. Het is een super game maar die open wereld maakt dat je gewoon aan het dwalen bent en niet vooruit komt. Maar top game. De andere zelda games op de wii u al afgetikt nu alleen nog de wii only zelda game nog. Maar dat is niet mijn favoriet.
Op tweakers komen ze geregeld voorbij inclusief controllers etc. Ik heb nu 2 Wii U's, 2 Pro controllers en 3 MotionPlus controllers voor iets meer geld dan een losse Switch ;) (en dan dus nog een hele sloot spellen erbij) Je moet wel geluk hebben natuurlijk dat je op het juiste moment kijkt overigens (en zoals ik dat er 2 Wii U's zonder spellen overlap te koop staan >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Volgens mij kan je je Nintendo Wii U wel gebruiken zonder hem te activeren. Ik heb de tweede namelijk ook getest, zonder Nintendo ID, e-mail of iets in te voeren. Je mist dan natuurlijk wel het hele online gebeuren, maar ja, dat is er straks toch niet meer. Op de Nintendo SNES speel ik ook nog met enige regelmaat (gelukkig bestonden online patches toen nog niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
Tomba schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:00:
[...]

Gamecube? Dat wist ik niet? Kan ik gewoon mijn GC disks erin doen en dat zou moeten werken? Of bedoel je op de eShop?

[...]
Mhhh... Mag hier niet al te hard gezegd worden, maar je moet je wii kant van de wiiu softmodden.
En de wiiu slikt geen orginele gamecube discs
Meer kan/mag ik er denk ik niet over zeggen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Denk wel dat de Wii U meer een retro console wordt wordt zeker omdat de meeste goede games op de switch komen. En maar weinig hem laten staan en hem snel vervangen voor een alternatief.

Wii U had a good run. Moet zeggen naar de Wii een top console met echt parels van games. Hij evenaarde de gamecube dan niet maar goed die staat voor mij ook op eenzame hoogte. Zal zelf wel een switch gaan halen in de toekomst. Maar te veel te spelen nog op de Wii U en ook nog op de ps3 (loop een beetje achter).

Ben nu voornamelijk bezig mijn games compleet te maken die ik nog belangrijk vind. Dan komt de switch nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

@Tomba Ik zoek de Pro Controller al een hele tijd. Ik vind ze alleen op obscure sites al dan niet met een lange leverdatum.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

PcDealer schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:37:
@Tomba Ik zoek de Pro Controller al een hele tijd. Ik vind ze alleen op obscure sites al dan niet met een lange leverdatum.
Beide pro controllers die ik heb zijn tweedehands, bv https://www.mariowii-u.nl Levert ze inclusief 6 weken garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 15-06-2018 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Gewetensvraag: ik heb vorige week bij bart smit lego dimensions starter wiiu gekocht voor 14,99
Gewoon nieuw in doos.
Eigenlijk puur voor de heb.
Nu vraag ik me af......is dat nu wat voor een gamer op leeftijd? (commodore 64 en spectrum heb ik nog in mijn tienerjaren meegemaakt) of echt iets voor jonge kinderen?
Vond op de wii de indiana jones lego wel heel erg leuk......
Met andere woorden: gewoon in de doos laten of ook nog investeren in extra lego storypacks??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen idee, maar zou gewoon even op youtube kijken of er reviews over ziin.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 01:00

3style

...

Sinds kort maar eens begonnen aan Mario Maker samen met mijn kinderen. Echt leuk om te zien welke creaties er allemaal ontstaan.
Ook maar meteen ff de accu vervangen van de gamepad. Na de aanschaf in 2012 is die nu wel echt op. Wel jammer dat Nintendo deze niet meer zelf levert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:41
Bij de mediamarkt in Doetinchem lagen de laatste keer dat ik er was nog meerdere originele accu's met extra capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

bartelsrobert schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:53:
Bij de mediamarkt in Doetinchem lagen de laatste keer dat ik er was nog meerdere originele accu's met extra capaciteit
Ah ok. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LaFleche schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 00:41:
Gewetensvraag: ik heb vorige week bij bart smit lego dimensions starter wiiu gekocht voor 14,99
Gewoon nieuw in doos.
Nu vraag ik me af......is dat nu wat voor een gamer op leeftijd? (commodore 64 en spectrum heb ik nog in mijn tienerjaren meegemaakt) of echt iets voor jonge kinderen?
Met andere woorden: gewoon in de doos laten of ook nog investeren in extra lego storypacks??
Ik heb Lego Dimensions een maand of 5 geleden gekocht voor de PS4 en vind het zelf ook een leuk spel. Extra story packs kunnen veel toevoegen. Met name Doctor Who is heel goed uitgewerkt en erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 22:52

Megalodon86

Enzyme X

LaFleche schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 00:41:
Gewoon nieuw in doos.
Het is een erg leuke game; tenminste, als je lego games leuk vindt, past dit precies in dat straatje.

Je kan best wat levelpacks, storypacks en funpacks ervoor kopen, maar let op; voor de Wii U kan ik eigenlijk alleen maar year 1 packs aanraden. Voor de packs daarna zijn grote downloads vereist, die wellicht je Wii U meteen tot de nok toe vullen.

Ik heb zelf de Dimensions PS4 cd los gekocht (voor 10 euro oid). De portal is namelijk uitwisselbaar tussen Wii U en PS4. Helaas de save file niet haha.

Maargoed, ik speel het nu dus op de PS4. Nog geen crashes gehad, wat op de Wii U nog wel eens wilde gebeuren helaas.

Kijk bijvoorbeeld op de prijsvergelijker van Brickwatch: https://www.brickwatch.ne...77/DIMENSIONS?order=price

Enkele aanraders (ivm abilities en persoonlijke voorkeur):

Simpsons level pack
Portal 2 level pack
- goedkoopste Ninjago fun pack
- goedkoopste LotR fun pack

En is eigenlijk een year 2 set, maar de Lego City fun pack, met Chase McCain heeft heel veel abilities voor de prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door Megalodon86 op 24-07-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Moet zeggen dat ik helemaal 'verslaafd' ben aan dit spel.
Het basis spel is uitgespeeld.
Heb ook al de 3 story packs (nu bezig met Batman) en de meeste level packs gescored (waaronder ook Scooby doo, Sonic en portal2).
Met een extra harddisk eraan is mijn wiiu nog lang niet 'vol'.

Op de Wiiu is het inderdaad wel wat buggy. Ik heb al een paar keer gehad dat of het spel in een soort van save-loop zat (spel stoppen en 'lekker' overnieuw met level beginnen) of een extra poppetje verschijnt niet (wel een blauwe vortex maar dat is het) en nog wel wat meer gedoe.

Heb ook een PS3 versie van het spel waarop de portal ook past, maar om nu helemaal overnieuw te beginnen.
Heb wel zowel voor de wiiu als de ps3 alle DLC maar opgehaald voor het geval TT-games besluit de servers offline te halen.

(ps. mijn vrouw 'schaamt' zich. Een oudere jongere die nog met Lego speelt :) )

[ Voor 5% gewijzigd door LaFleche op 24-07-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Het Sonic levelpack heeft een leuk exploit voor muntjes, je kan oneindig tegen die muntkistjes schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

LaFleche schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:11:
Moet zeggen dat ik helemaal 'verslaafd' ben aan dit spel.
Het basis spel is uitgespeeld.
Heb ook al de 3 story packs (nu bezig met Batman) en de meeste level packs gescored (waaronder ook Scooby doo, Sonic en portal2).
Met een extra harddisk eraan is mijn wiiu nog lang niet 'vol'.

Op de Wiiu is het inderdaad wel wat buggy. Ik heb al een paar keer gehad dat of het spel in een soort van save-loop zat (spel stoppen en 'lekker' overnieuw met level beginnen) of een extra poppetje verschijnt niet (wel een blauwe vortex maar dat is het) en nog wel wat meer gedoe.

Heb ook een PS3 versie van het spel waarop de portal ook past, maar om nu helemaal overnieuw te beginnen.
Heb wel zowel voor de wiiu als de ps3 alle DLC maar opgehaald voor het geval TT-games besluit de servers offline te halen.

(ps. mijn vrouw 'schaamt' zich. Een oudere jongere die nog met Lego speelt :) )
Hoef je niet voor schamen, ik ben net zo gek op Lego (en dan met name op grote Lego creator huizen). :)

Heb je Fantastic Beasts story pack trouwens al uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Ik schaam me nergens voor.........mijn vrouw daarentegen :-)
Ik ben net begonnen met Batman Story pack (waarbij mijn wiiu tot 2 keer toe 'hing' op de overgang in het 1e deel van level 1 naar het 2e deel :-( )

Ik heb het 1e deel van level 1 dus drie keer doorlopen... gelukkig nu wel verder.

Hierna zie ik wel: ik lees goede verhalen over de diverse kleinere level packs ('mis' alleen nog Ninjago en Teen Titans) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Ik wil graag wat meer externe storage voor mijn wiiu.

Eisen : 1 TB (meeeeer dan genoeg) en externe power supply (geen gedoe met usb split kabels)

Mijn oog was gevallen op

Verbatim Store 'n' Save SuperSpeed USB 3.0 1TB black

Gaat deze werken op de wiiu? En als je een alternatief hebt waarvan je zeker weer dat deze werkt... ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

LaFleche schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:55:
Ik wil graag wat meer externe storage voor mijn wiiu.

Eisen : 1 TB (meeeeer dan genoeg) en externe power supply (geen gedoe met usb split kabels)

Mijn oog was gevallen op

Verbatim Store 'n' Save SuperSpeed USB 3.0 1TB black

Gaat deze werken op de wiiu? En als je een alternatief hebt waarvan je zeker weer dat deze werkt... ook goed
Ik heb er zelf een WD 1TB aan hangen en werkt perfect. Wel met een USB split kabel die beiden in de console gaan voor power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb ooit een powered seagate gekocht en ingeprikt, aanbieding bij MM. Volgens mij werkt zo'n beetje alles wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Laatst online: 18:41
Ik heb er ook een WD (750GB elements portable, recertified voor 25,-) aan hangen. Deze wordt gevoed met een enkele USB kabel. Werkt tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Zojuist een Toshiba Canvio 2TB 3.5", USB 3.0 bestelt
Wilde eigenlijk maar 1tb want dat is genoeg, maar voor minder dan 7 tientjes ga ik niet miepen

Gewoon powered met voeding, naast mijn 2e harddisk voor wii en gamecube games ( ja.....wiiu is softmodded :-) i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:46
Ik heb sinds gisteren een Wii U en wilde deze graag met internet verbinden. Ik kon nergens een goede oplossing vinden op internet. Het is me uiteindelijk gelukt door een guest wifi netwerk op te zetten met het KPN modem. Geen idee waarom dat wel werkt, en m'n gewone wifi niet. Maar ik had dit probleem ook al met de gewone Wii. Dus wellicht een fijne tip voor de mensen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@tiguan Ik heb voldoende ip-adressen beschikbaar via dhcp en daarom zoals met alle apparaten probleemloos verbonden via Wifi. Zoals alle vaste apparaten heb ik het ook een vast ip-adres gegeven. Ik heb ook op vakantie bij Centerparcs probleemloos verbonden via een Premium KPN Hotspot.

Het probleem ligt duidelijk bij jou. Welke error krijg je?

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 15-08-2018 20:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Hier nog een leuke zeldzame Mario Kart 8 aan de collectie toe kunnen voegen, deze was alleen bij Amazon.de te koop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4XGwKRJMdHaHyA6htDZWigcD/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Jumpman schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:47:
Hier nog een leuke zeldzame Mario Kart 8 aan de collectie toe kunnen voegen, deze was alleen bij Amazon.de te koop.

[afbeelding]
Is dat die steel case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
wie had dat gedacht..... 5.5.3 firmware upgrade.

"yeah this update seems to be very much uneventful, the changes for US and JP only include new amazon certificates being added, the EU one though got updates to system menu, system settings and user settings, no IOSU update or other kernel updates so things should still work exactly as they did before."

De system settings zijn voor GDPR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Onze Gamepad reageert niet meer. Alleen aan en uit werkt. Resetknop werkt ook, maar de symbolen die ik met zien, verschijnen niet op het scherm. Aaaaaaaaaa! Wij moeten PcDealer in "Netflix Nederland en België"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 17:10
PcDealer schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:16:
Onze Gamepad reageert niet meer. Alleen aan en uit werkt. Resetknop werkt ook, maar de symbolen die ik met zien, verschijnen niet op het scherm. Aaaaaaaaaa! Wij moeten PcDealer in "Netflix Nederland en België"!
Tijd voor een Chromecast? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Naar zitten kijken. De nieuwe is nog niet goed verkrijgbaar en wil de Wii U niet helemaal afschrijven. In 2016 gekocht. Eens zien wat ik kan doen qua garantie.

In elk geval 3 jaar: volgens https://www.uneto-vni.nl/...r/gebruiksduurverwachting, maar bol.com is geen lid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 23:47
@PcDealer En Nintendo kan niets voor je betekenen? Weliswaar buiten garantie, maar toch. Die zou je met wellicht pijn en moeite ook nog bij bol kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Arunia schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:45:
@PcDealer En Nintendo kan niets voor je betekenen? Weliswaar buiten garantie, maar toch. Die zou je met wellicht pijn en moeite ook nog bij bol kunnen krijgen.
Mijn vrouw heeft al dit gevonden: https://www.nintendo.com/...lang=en&sym=BTTNRSPNDGPAD. Ik moet echter de verkoper wel op de hoogte stellen als ik via een derde partij garantie wil claimen. Hoewel Nintendo claimt de langste garantietermijn te hanteren in de industrie (1 jaar, wow!), heb ik recht op 3 jaar. De geschillencommissie volgt Uneto richtlijnen als ik dit zie, dus ik vermoed geen probleem: https://www.thuiswinkel.org/zoeken?query=garantietermijn.

Oh fak: volgens die lijst is <300,00 2 jaar garantie...
Nintendo Wii U Super Mario Maker Premium Console - 32GB - Zwart - Wii U

€ 289,00
Aangemeld bij bol.com.

[ Voor 49% gewijzigd door PcDealer op 19-10-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
De wettelijke regels gelden alleen voor de verkopende partij. Niet voor de leverancier. Nintendo is meestal wel netjes je kan het altijd proberen. En een tijdje terug was een vervangende gamepad rond de 100 euro.

Heb zelf een verlengde garantie met mijn synology die kan ik alleen bij hun claimen omdat verkoper geen garantie meer hoeft te verlenen valt het het bij hun onder reparatie dus moet ik kosten maar maar via synology niet. Dat zijn uitzonderingen meestal is fabrieks garantie veel minder.

Maar Nintendo neem meestal de garantie zelf over van de winkeliers. Mogen ze gewoon doen. Wettelijk gezien moet de winkelier gewoon de garantie blijven leveren. Bart smit had dat ook de eerste 2 weken bij hun verder direct via nintendo. Dit mag wettelijk niet bart smit moest gewoon garantie blijven leveren. Dat nintendo extra service er bij gooit is wel prima.

Dus kans is het grootst via nintendo maar misschien even online kijken voor een simpele fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ComServe (officieel Nintendo reparatiecentrum) wil het graag vervangen voor EUR 169,00. De knoppen werken niet. Duh, dat had ik al aangegeven. Dat de resetknop en het touchscreen niet werken is niet vermeld. Er is geen gebruikersschade geconstateerd (ook niet verwacht, we zijn er zuinig op). De fabrieksgarantie is echter verlopen. Bol.com neemt dat klakkeloos over. Aangezien ik niet zoveel met Nintendo te maken heb en dus ook niet met de fabrieksgarantie, heb ik bol.com een e-mail gestuurd en ze op hun plichten gewezen omtrend een non-conform product.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 06-11-2018 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nog steeds met bol.com bezig. Steeds zegt de receptioniste dat ik wordt gebeld door de juiste afdeling (niet zijnde de reguliere klantenservice), maar nu al twee weken tevergeefs aan het bellen. Maandag nieuwe poging.

In de tussentijd de console ongerepareerd retour en een andere tweedehands aangeschaft. Daar zit pricewatch: Lego City, Undercover (Selects), Wii U bij. Het is een hit hier :D

Verder heeft mijn zoon van Sinterklaas pricewatch: Captain Toad: Treasure Tracker, Wii U gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

Sinds kort nu ook een WiiU in bezit, zitten al enkele spellen bij zoals Lego Star Wars, Just Dance 2017, Minecraft, Lego Marvel Super Heroes, New Super Mario Bros. en Super Mario 3D World.. ga nog eens een lijstje opstellen met spellen die mij nog wel leuk lijken voor de kinderen ( 6 en 8 ) om erbij te hebben.

Sowieso staan Mario Maker, Pokkén Tournament, Mario Party 10 en Mario Kart 8 erop.
Daarnaast nog enkele waar ik nog even het e.e.a. over moet opzoeken of ze het wel waard zijn om te halen (o.a. Kirby, DK Country, Captain Toad, Lego Batman 3, NES Remix Pack, Pikmin 3, Sonic Boom en/of Lost World, Splatoon, Super Smash en Yoshi) :)

Op het gebied van accessoires is de Pro-controller nog het enige wat ik denk te missen... echter ben ik wel benieuwd naar ervaringen hier. Is de controller vaak in gebruik, of valt dat (in vergelijking met de gamepad) nog mee?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

GS88 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:01:
Sinds kort nu ook een WiiU in bezit, zitten al enkele spellen bij zoals Lego Star Wars, Just Dance 2017, Minecraft, Lego Marvel Super Heroes, New Super Mario Bros. en Super Mario 3D World.. ga nog eens een lijstje opstellen met spellen die mij nog wel leuk lijken voor de kinderen ( 6 en 8 ) om erbij te hebben.

Sowieso staan Mario Maker, Pokkén Tournament, Mario Party 10 en Mario Kart 8 erop.
Daarnaast nog enkele waar ik nog even het e.e.a. over moet opzoeken of ze het wel waard zijn om te halen (o.a. Kirby, DK Country, Captain Toad, Lego Batman 3, NES Remix Pack, Pikmin 3, Sonic Boom (en/of Lost World), Splatoon, Super Smash en Yoshi)

Op het gebied van accessoires is de Pro-controller nog het enige wat ik denk te missen... echter ben ik wel benieuwd naar ervaringen hier. Is de controller vaak in gebruik, of valt dat (in vergelijking met de gamepad) nog mee?
Ik gebruik nagenoeg exclusief de Pro eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Tomba schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:36:
[...]

Ik gebruik nagenoeg exclusief de Pro eerlijk gezegd.
Ik sluit mij hier bij aan. Zeker nu ik een Switch heb merk je wel dat de gamepad best lomp is in verhouding.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
GS88 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:01:

Daarnaast nog enkele waar ik nog even het e.e.a. over moet opzoeken of ze het wel waard zijn om te halen (o.a. Kirby, DK Country, Captain Toad, Lego Batman 3, NES Remix Pack, Pikmin 3, Sonic Boom en/of Lost World, Splatoon, Super Smash en Yoshi) :)

Hier ook de Nintendo Wii U Pro controller het meest in gebruik.

NES Remix Pack is overigens geen fysieke game in Europa. Dus die moet je of digitaal hebben, of op een NTSC Wii U spelen, of op een gehackte Nintendo Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

Heb de Pro controller gehaald, moet zeggen dat deze ook goed in de hand ligt. Ondertussen ook enkele spellen binnen gehengeld.. Rayman, Mario Kart 8, Capt. Toad, Pokkén, Mario Maker, Lego Batman 3 én Mario Party 10 :D

Kids zijn superblij met de WiiU, moet ook zeggen dat het een beetje een Switch is, maar dan niet voor on-the-go. :P

[ Voor 21% gewijzigd door GS88 op 28-12-2018 10:09 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb nu ook een Pro Controller die bij de tweedehands Wii U zat. Ik kan ze nergens meer krijgen. Bol.com heeft alsnog toegezegd de Wii U kostenloos te repareren. Hij mag toch wel langer mee gaan dan 2,5 jaar: 4 jaar volgens hun juristen zegt mijn contactpersoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giio
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Goedendag,

Heb een probleem met m'n WiiU: HDMI poort werkt niet meer. Heb het volgende al geprobeerd:
- verschillende HDMI kabels
- alle 4 HDMI poorten
- 2e TV, ook hierbij meerdere HDMI poorten getest

Beide tv's herkennen geen signaal meer vanaf m'n WiiU. Er zit multi av out poort naast de HDMI aansluiting. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om een Wii HDMI converter te gebruiken hierop? Deze worden gebruikt bij de 1e Wii's.

https://www.bol.com/nl/p/...nverter/9200000067057333/

Iemand enig idee of ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 02:55
Ik durf niet te zeggen of zo'n wii2hdmi-geval HD aan kan. Kun je je Wii U niet via component aansluiten? De Wii U ondersteunt tot 1080p over component, al zijn de meeste TV's gelimiteerd tot 1080i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-03 15:21
Vragen om prijsindicaties voor tweedehands aan- of verkoop is niet toegestaan op het forum. Hiervoor kun je terecht bij https://tweakers.net/aanbod

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 14-01-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 16:48

Maduth

Probeersel

Hi Allen,

Een vraag voor hulp m.b.t. een WII U en waarschijnlijk m.b.t. de Lens.

Onze 4 jaar oude WII U speelt enkele games niet af of stopt halverwege met 'draaien' en dan komt er een fout melding op het scherm dat de game beschadigd zou kunnen zijn. Foutmelding 150-1031. Nu is het geval, dat dit maar bij enkele games gebeurt en waar geen krassen op zit.

Gisteren kon ik een game gewoon opstarten en spelen en bij herstart [om te testen], viel de WII U weer stil.

Is er iets wat ik naast de onderstaande acties kan doen?

1. Game goed schoonmaken zover noodzakelijk
2. Via YouTube zo tip gelezen met oude, beplakte CD in de WII U steken en 'schoonmaken'
3. Ik kan de WII U schoonmakingset niet meer online vinden [niet op op voorraad].

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Maduth schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:03:
Hi Allen,

Onze 4 jaar oude WII U speelt enkele games niet af of stopt halverwege met 'draaien' en dan komt er een fout melding op het scherm dat de game beschadigd zou kunnen zijn. Foutmelding 150-1031. Nu is het geval, dat dit maar bij enkele games gebeurt en waar geen krassen op zit.

Gisteren kon ik een game gewoon opstarten en spelen en bij herstart [om te testen], viel de WII U weer stil.

2. Via YouTube zo tip gelezen met oude, beplakte CD in de WII U steken en 'schoonmaken'
3. Ik kan de WII U schoonmakingset niet meer online vinden [niet op op voorraad].

Alvast bedankt.
Ik weet dat het niet het antwoord op je vraag is, Knip, en daarnaast is het bespreken van roms, warez etc niet toegestaan op het forum.

Het algemeen beleid #verbodenhacken

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 23-01-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Het is zo witte switch [basis] dus niet echt opslag ruimte en ik heb moeite om geld te investeren in een console die al meer dan 4 jaar oud is. Gezien wat er nu op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Tja.... Als je geen geld wil investeren in een nieuwe drive.... Dan houdt het op.
Zonde van de wiiu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

LaFleche schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:28:
Tja.... Als je geen geld wil investeren in een nieuwe drive.... Dan houdt het op.
Zonde van de wiiu
Ik zou hem wel voor weinig willen overnemen :+

Zijn leuke dingen op te installeren op een console zonder drive >:)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Voordat ik te snel conclusies trek, hoe ingewikkeld is het om een drie te vervangen voor een redelijke leek zoals ik?

Ik viel namelijk hier een beetje over toen ik ging zoeken:

Let op: net als bij de PS en Xbox is het noodzakelijk om de originele pcb van de oude drive naar de nieuwe drive over te zetten.

Geschikt ter vervanging van zowel model RD-DKL101-ND als de RD-DKL034-N

URL: https://www.consolepro.nl/dvd-drive-3700a-voor-wiiu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 18-04 16:49
Maduth schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:03:
Hi Allen,

Alvast bedankt.
Een tijd terug heb ik van iemand DK Tropical Freeze overgenomen die hetzelfde probleem heeft. Andere spellen werken goed in mijn Wii U, maar alleen die ene wordt niet gelezen. Op het eerste oog lijkt de disc geen krassen te hebben, maar als ik hem met het label naar een (felle) lamp bekijk zie ik toch hele kleine krassen/beschadigingen in het label waardoor licht te zien is.
Ik denk dat hij daarom niet gelezen wordt :?

Dat we de Wii U net hadden gekocht, had de disc van Mario Kart 8 hetzelfde probleem. Toen heb ik nog een vervangende disc van Nintendo kunnen krijgen >:)
Maduth schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:33:
Voordat ik te snel conclusies trek, hoe ingewikkeld is het om een drie te vervangen voor een redelijke leek zoals ik?

Let op: net als bij de PS en Xbox is het noodzakelijk om de originele pcb van de oude drive naar de nieuwe drive over te zetten.

Hier een tear-down van de Wii U. Lijkt me redelijk makkelijk te doen om de drive te vervangen.

[ Voor 18% gewijzigd door urk_forever op 23-01-2019 16:42 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:16
Geen ervaring mee, maar je kan altijd eens naar deze guide van iFixit kijken. Deze zegt echter niks over het PCB :)

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 23-01-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ligt eraan wat er kapot is, je moet zeker weten of het niet de PCB is die kapot is.

Voor de prijs, zal vast niet echt moeilijk zijn. Alleen moet je de juiste bitjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

We gaan eerst een 'officiële' cd cleaner gebruiken, deze hebben we morgen of overmorgen. Zal de CD nog eens onder een felle lamp bekijken maar op het eerste gezicht is het niet beschadigd. Als de cleaning CD niet werkt, gaan we verdere stappen bekijken. Dank voor de tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bij de lokale Intertoys franchiser voor EUR 29,95 pricewatch: The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Wii U gescoord :) Tweede update is bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-04 12:19
Ik ben op zoek naar een nieuwe Wii U Pro Controller (de officiële van Nintendo), maar ik kan hem online echt nergens nieuw vinden. Heeft iemand deze toevallig recent nog ergens in een winkel gezien? Ik weet dat het een "long shot" is, maar ja niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

kadoendra schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:58:
Ik ben op zoek naar een nieuwe Wii U Pro Controller (de officiële van Nintendo), maar ik kan hem online echt nergens nieuw vinden. Heeft iemand deze toevallig recent nog ergens in een winkel gezien? Ik weet dat het een "long shot" is, maar ja niet geschoten is altijd mis.
Nedgame heeft ze wel 2e hands. Of zoek je hem echt nieuw nieuw.

https://www.nedgame.nl/ni...oller--black-/8810861260/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 02:55
Nieuw zijn ze eigenlijk niet meer te krijgen. Er staan er een paar op de amazon marketplace, maar daar gaan ze voor ruim 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

kadoendra schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:58:
Ik heb die poging allang gestaakt. Bij toeval heb ik er een via een tweedehands Wii U omdat bol.com niet wilde repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-04 12:19
Echt een lastige zoektocht dus. Ik heb helaas niet zulke goede ervaringen met tweedehands dus vandaar liever nieuw. Maar ja, dan misschien naar een goede third party controller zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
Maduth schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:53:
We gaan eerst een 'officiële' cd cleaner gebruiken, deze hebben we morgen of overmorgen. Zal de CD nog eens onder een felle lamp bekijken maar op het eerste gezicht is het niet beschadigd. Als de cleaning CD niet werkt, gaan we verdere stappen bekijken. Dank voor de tips.
Was het nog gelukt om het spel aan de praat te krijgen?

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

He, sorry voor de late update maar de cleaner werkte niet. We hebben de truc toch weer gebruikt met de beplakte CD. Na enkele keren ging het goed. Heel af en toe blijft de deze dvd hangen maar daar kunnen we mee leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:03

Sméagol

Master of Mayhem

Na blijkbaar een behoorlijke shitstorm komt deze toffe metroidvania eindelijk uit voor WiiU (fysiek voor de duidelijkheid).

Deel 1: https://www.gamesindustry...of-a-wii-u-retail-release

Deel 2: https://www.gamesindustry...nd-publishing-for-usd200k

[ Voor 38% gewijzigd door Sméagol op 16-03-2019 03:21 ]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-04 18:25
Sméagol schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 03:17:
Na blijkbaar een behoorlijke shitstorm komt deze toffe metroidvania eindelijk uit voor WiiU (fysiek voor de duidelijkheid).

Deel 1: https://www.gamesindustry...of-a-wii-u-retail-release

Deel 2: https://www.gamesindustry...nd-publishing-for-usd200k

[Twitter]
Let wel op dat het hier om een US only kopie gaat, de Wii U heeft namelijk een regio-lock.

Wel een heftig verhaal achter de release, de oorspronkelijke publisher heeft heleboel geld gesloten van Limited Run Games en de developer van het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:29
Afgelopen paar weken op gamehunt geweest en vooral de focus gelegd op Wii U titels.
Cabela's 2013 kunnen vinden op Amazon.de.

Blijkbaar een van de zeldzamere titels om te vinden.

Blijft een leuke console. Gisteren nog een stukje AC3 gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
Henkje.doc schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:43:
Afgelopen paar weken op gamehunt geweest en vooral de focus gelegd op Wii U titels.
Cabela's 2013 kunnen vinden op Amazon.de.

Blijkbaar een van de zeldzamere titels om te vinden.

Blijft een leuke console. Gisteren nog een stukje AC3 gespeeld.
Ik heb zelf toevallig vorige week Paper Mario: Color Splash bij amazon.de opgepikt voor 15 euro samen met Mario: Ultra Smash voor ook 15 euro. Vooral Color Splash zie ik 2e hands alleen voorbij komen voor 25 euro of nog meer 8)7

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
urk_forever schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:01:
[...]

Ik heb zelf toevallig vorige week Paper Mario: Color Splash bij amazon.de opgepikt voor 15 euro samen met Mario: Ultra Smash voor ook 15 euro. Vooral Color Splash zie ik 2e hands alleen voorbij komen voor 25 euro of nog meer 8)7
Dat maakt de wii u ook een erg sterke console voor het verzamelen. Veel first party titels die unieke features bevatten dankzij het extra scherm.

Hopelijk komen er hier nog wat meer specialere titels binnen.

Helaas veel te vroeg gestopt wat betreft support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het enige waar ik echt bang voor ben met de WiiU (ben nu eindelijk verder aan het gaan met Yoshi's Wooly World samen met mijn dochtertje (5y) is dat het scherm een keer stuk gaat. Volgens mij zijn daar geen oplossing voor te vinden online buiten 2e hands of wat dan ook. De accu begint wel slecht te worden. Of iig met een week is hij laag door alleen liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
er zijn nieuwe schermen te koop in china (niet origineel maar toch)

En wij hebben voor de zekerheid een tweede wii u klaar liggen.

Je kan soms nog op amazon.de nog nieuwe accus kopen zeker de iets grotere versie.

Er zijn wel zat niet originele accus te krijgen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik had meteen bij aanschaf van de eerste Wii U een protection folie en een grotere originele accu gekocht. De standaard accu doet het nog een hele avond +halve nacht op Netflix. Ligt altijd op de lader wanneer niet in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonard_nl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-02 19:31
Ik lees dat er een aantal mensen zijn die gericht op zoek gaan naar WiiU games. Ik zie echter bij retailers nauwelijks meer iets liggen. Waar vinden jullie pareltjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
leonard_nl schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:14:
Ik lees dat er een aantal mensen zijn die gericht op zoek gaan naar WiiU games. Ik zie echter bij retailers nauwelijks meer iets liggen. Waar vinden jullie pareltjes?
Ebay, webwinkels en vooral heel goed zoeken bij winkels zoals een used products of cash converters.

Retail zoals intertoys is bijna leeg tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Henkje.doc schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:37:
[...]
Ebay, webwinkels en vooral heel goed zoeken bij winkels zoals een used products of cash converters.

Retail zoals intertoys is bijna leeg tegenwoordig
leonard_nl schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:14:
Verder kijk ik een beetje rond op Marktplaats/Facebook Market. Ook amazon.de heeft nog wel eens een aanbieding.

Hail to the king baby!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
Ze zijn erg zeldzaam omdat nintendo de wii u heel snel van de markt afgehaald had plus er was al niet heel veel te vinden in de winkels.

Nu bij de grotere intertoys heb je nog een kleine kans iets te vinden maar meestal nog voor full price.

De rest gewoon bij nedgame en andere gamewinkels en tweedehands via andere sites. Veel games zijn tweedehands nog erg goedkoop.

maar je moet het voornamelijk online zoeken.

Zelf heb ik de meeste games wel van de wii alleen windwaker wil ik nog op disk hebben ipv download. Heb de zelda wii u met een download vind het maar helemaal niets.

Maar de meeste games die goed zijn zijn niet meer nieuw te koop of als ze er nog wel zijn full price.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
MeZZiN schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:29:
Maar de meeste games die goed zijn zijn niet meer nieuw te koop of als ze er nog wel zijn full price.
Ik zie nog genoeg nieuwe spellen te koop bij bijvoorbeeld Amazon of bol.com, maar net wat je zegt full price. Spellen van 5+ jaar oud die nog voor 50/60 euro verkocht worden 8)7

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@MeZZiN Dat had ik ook met de New 3DS XL Zelda MM editie. Download van MM. Tijd later voor een aardige prijs 2e hands MM gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
@urk_forever precies dat dus :(

Ik heb MM nu ook gekocht tweedehands. Helaas tweedehands niet veel goedkoper dan nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
MeZZiN schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:29:
Ze zijn erg zeldzaam omdat nintendo de wii u heel snel van de markt afgehaald had plus er was al niet heel veel te vinden in de winkels.

Nu bij de grotere intertoys heb je nog een kleine kans iets te vinden maar meestal nog voor full price.

De rest gewoon bij nedgame en andere gamewinkels en tweedehands via andere sites. Veel games zijn tweedehands nog erg goedkoop.

maar je moet het voornamelijk online zoeken.

Zelf heb ik de meeste games wel van de wii alleen windwaker wil ik nog op disk hebben ipv download. Heb de zelda wii u met een download vind het maar helemaal niets.

Een aantal titels zijn idd erg zeldzaam.

Wat wel kan schelen is als je minder kritisch bent op een engels doosje. Alle Wii U titels die ik tot nu toe heb hebben engelse (of soms nederlandse) teksten en zijn daardoor altijd goed speelbaar. Dit kan veel geld schelen (had bv zelf Cabela 2013 voor 18 euro ipv 80 euro wat er wordt gevraagd voor een Uk hoes). Game speelt zelf perfect in het engels af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Inmiddels een aantal weken verder en is het gelukt om weer wat titels van de lijst te halen.

Aantal zal toch via Amazon moeten gekocht worden. Daar zijn de meeste nog te vinden

Grootste uitdaging gaat Project Zero worden. Misschien nog wel groter dan Cabela en Zumba wii u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
Henkje.doc schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:27:
Grootste uitdaging gaat Project Zero worden. Misschien nog wel groter dan Cabela en Zumba wii u.
Zo wat een prijzen zeg. Laatst zag ik ook ergens dat Zumba spel voorbij komen voor iets van 100+ euro 8)7

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
urk_forever schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:44:
[...]

Zo wat een prijzen zeg. Laatst zag ik ook ergens dat Zumba spel voorbij komen voor iets van 100+ euro 8)7
Daar had ik geluk mee. Iets van 40 euro voor betaalt. In seal en met alle bijbehoren. Was toen de goedkoopste die ik kon vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 09:53
Kleine tip, op marktplaats kun je zoekopdrachten opslaan. Zo heb ik al wat zeldzame games voor weinig kunnen scoren. Zoekopdracht opstellen dan wachten en hopen dat je een mailtje krijgt.
Heb zo na een paar weken bayonetta 1 & 2 voor weinig kunnen scoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• urk_forever
Henkje.doc schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:20:
[...]

Daar had ik geluk mee. Iets van 40 euro voor betaalt. In seal en met alle bijbehoren. Was toen de goedkoopste die ik kon vinden.
Mijn doel is niet om alle spellen die ooit voor de Wii U uitgekomen zijn te verzamelen, maar meer de betere titels te hebben. Ik zou dus niet zo snel dat Zumba spel kopen ;)

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
urk_forever schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:15:
[...]

Mijn doel is niet om alle spellen die ooit voor de Wii U uitgekomen zijn te verzamelen, maar meer de betere titels te hebben. Ik zou dus niet zo snel dat Zumba spel kopen ;)
Hahah dat snap ik en hoor ik vaker.
Ik was tot voor kort niet bewust aan het zoeken todat een aantal titels op mn pad kwam

Wat hoeveelheid betreft nog te overzien. Zeker tov andere systemen.

De gangbare prijs had ik er ook niet voor willen betalen.

Inmiddels een pickups video online gezet waarin vana 5 minuten de Wii u aanwinsten staan:
Was afgelopen maand aardig los gegaan :P

[YouTube: Game Pickups Juni 2019]

[ Voor 16% gewijzigd door Henkje.doc op 07-07-2019 06:14 ]

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:16
Heads-up voor de mensen die nog een WiiU gebruiken en interesse hebben in het kopen van de digitale editie van Bayonetta 1/2: deze verdwijnen binnenkort van de WiiU eShop. Op de site van NIntendo staat het volgende:
Vanaf 18 september 2019 om 23:59 uur zullen Bayonetta en Bayonetta 2 voor de Wii U niet meer te koop zijn in de Nintendo eShop.
Als je deze al bezit, ga je ze gewoon nog kunnen downloaden. Het spel zal echter niet meer te koop zijn.

De 18de is de 5de verjaardag van de WiiU release - vermoedelijk gaat het dus om bepaalde muziekrechten die Nintendo niet meer wilt betalen bij aanschaf van een digitaal WiiU exemplaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
En daarom werken downloads niet ....

Van de meeste first party gaat het wel goed maar al die indy en third party die verdwijnen gewoon..

Ben blij dat ik de meeste games op disk heb paar uitzonderingen na maar geen grote ramp voor die. Maak me wel zorgen omdat veel games een grote update nodig hebben om eerst te kunnen spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Mag mij gelukkig prijzen, heb de game zelfs dubbel en dit mooie exemplaar in bezit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XvugNmmbV2TFRKkoJ5keXMCO/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:42
Gisteren een tweedehands Wii-U opgepikt met 2 extra Wii-motes en een aantal spellen:
- New Super Mario Bros
- Mario Kart
- Mario Party
- Lego City undercover
- Lego Jurassic World

Fantastisch zeg! dit had ik veel eerder moeten doen.
Zojuist nog Super Smash Bros besteld voor 15 euro.

Wordt een kerstcadeau voor onze zoon maar kan er nu zelf eigenlijk niet vanaf blijven :+

Hoe dan ook, ik vroeg mij het volgende af:
Gisteren als test even New Super Mario Bros geprobeerd met 2 spelers, maar nu viel mij op dat als ik met meerdere spelers wil doen ik de Gamepad niet kan gebruiken. Ik kon alleen de 2 Wii-motes gebruiken.
Klopt dat? of doe ik iets verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door yorroy op 21-10-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Volgens mij kan je de gamepad wel gebruiken bij NSMB, maar dan als een soort assistent van de spelers, je krijgt zelf geen poppetje. Je kan wel platformen tekenen op het scherm e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

yorroy schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:17:

Hoe dan ook, ik vroeg mij het volgende af:
Gisteren als test even New Super Mario Bros geprobeerd met 2 spelers, maar nu viel mij op dat als ik met meerdere spelers wil doen ik de Gamepad niet kan gebruiken. Ik kon alleen de 2 Wii-motes gebruiken.
Klopt dat? of doe ik iets verkeerd?
Dat kan wel kloppen. Op het hoesje staat welke controllers gebruikt kunnen worden. Zoek een Pro Controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
yorroy schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:17:
Gisteren een tweedehands Wii-U opgepikt met 2 extra Wii-motes en een aantal spellen:
- New Super Mario Bros
- Mario Kart
- Mario Party
- Lego City undercover
- Lego Jurassic World

Fantastisch zeg! dit had ik veel eerder moeten doen.
Welkom bij de relatief kleine gebruikersgroep die dit console weet te waarderen :)
Van alle apparaten die ik heb (en volgens mij vrouw heb ik veel te veel meuk) mijn favoriet.

Prachtig apparaat waar je ook met kinderlijke eenvoudigheid een retro console van kan maken.
Pagina: 1 ... 104 ... 106 Laatste

Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic